نوشته شده توسط : رعنا

قطعاً اصطلاح طلای سبک، می‌تواند اصطلاحی آشنا برای علاقه‌مندان به صنعت طلا و جواهرسازی و همچنین مشتریان این حوزه لوکس باشد، چرا که از سال‌های انتهایی قرن گذشته و ابتدای قرن معاصر، استفاده از زیورآلات و طلای کم وزن به یکی از پرکاربردترین و پرتقاضاترین صنایع و محصولات ساخته شده از فلز گران‌بهای طلا شناخته شده است.

پیدایش این نوع طلا در واقع به سال‌های ابتدایی دهه ۱۹۸۰ میلادی برمی‌گردد که قطعاً توانست صنعت تولیدات طلا و جواهرات و صنایع وابسته با این فلز گران‌بها را متحول نماید و همچنین به افراد و خانواده‌های متوسط کمک نماید تا بتوانند از زیورآلات طلا استفاده نمایند.

در واقع باید گفت که امروزه تقریباً نیمی از طلای موجود در جهان را انواع مختلف طلای سبک تشکیل می‌دهد. ما در این مقاله سعی داریم که به بررسی مفهوم طلای سبک، تاریخچه پیدایش این نوع طلا و انواع روش‌های تولید آن بپردازیم تا در هنگام خرید طلای سبک و ارزان، اطلاعات کافی داشته باشید.

روش‌های تولید طلای سبک

به‌طور کلی باید گفت که چهار روش تولید انواع زیورآلات طلا و جواهر در دنیا وجود دارد:

  • ساخت طلا به روش ریخته‌گری
  • ساخت طلا به روش پرس کاری
  • ساخت طلا به روش الکتروفرمینگ
  • ساخت طلا به روش ساخت دستی یا همان روش سنتی

اما لازم به ذکر است که برای تولید انواع طلای سبک تنها از دو روش ساخت طلا به روش پرس کاری و ساخت طلا به روش الکتروفرمینگ استفاده می‌شود. بنابراین ما در این بخش از مقاله سعی داریم که به معرفی و بررسی این دو روش خاص بپردازیم.

ساخت طلا به روش پرس کاری

در حال حاضر باید گفت که درصد بیش‌تری از طلا و جواهرات ساخته شده از طلای کم وزن در صنعت طلاسازی با روش پرس کاری ساخته می‌شوند؛ در واقع به جرات می‌توان گفت که ساخت طلا و جواهرات به روش پرس کاری ارزان‌ترین را برای تولید زیورآلات این فلز گران‌قیمت می‌باشد. در این روش زیورآلات طلا معمولاً به‌صورت عمده و سری تولید می‌شوند.

البته باید گفت که ساخت جواهرات با طرح‌های خاص و پرکار به این روش امکان‌پذیر نخواهد بود؛ البته این بیش‌تر به‌دلیل آن است که دستگا‌های پرس معمولاً زیورآلاتی با طرح مشخص، وزن سبک و تعداد بالا تولید می‌کنند که در واقع همین تولید انبوه در زمان کوتاه است که می‌تواند برای صاحبان این صنعت سود و توجیه اقتصادی مناسبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید : خرید انگشتر طلا

ساخت طلا به روش الکتروفرمینگ

امروزه ساخت طلا به روش الکتروفرمینگ نسبت به روش ساخت طلا به روش پرس کاری، موفق‌تر بوده و دائماً در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد. در حال حاضر در تولید تولید طلا و جواهرات سبک وزن و ظریف و مجسمه‌های تزیینی ظریف و سبک از روش الکتروفرمینگ استفاده می‌شود. تنوع کار و ساخت انواع زیورآلات به این روش بسیار بالا بوده و می‌توان طرح

بسیاری را برای ساخت انواع مدل‌ها و طرح‌ها مانند انواع گوشواره، آویز، گل یا سنجاق سینه زنجیر، النگو، دستبند و…، با استفاده از این روش ساخت. همچنین ساخت زیورآلات مخصوص کودکان که بدن و لباس‌های آن‌ها تحمل جواهرات سنگین وزن را ندارد نیز می‌توانند از طلای سبک و به روش الکتروفرمینگ ساخته شوند.

 

علاوه بر آن می‌توان با ترکیب طلای سبک، با مواد و فلزات مدرن و کاربردی دیگر مانند تیتانیوم، پلاتین و…، علاوه بر بهینه سازی تولیدات، کاهش استفاده از منابع گران‌بها و مهم و البته کمیاب مانند فلز طلا می‌توان از آن در حوزه‌های مختلف دیگری مانند الکترونیک، پزشکی، مخابرات و…، استفاده نمود.

 

در واقع باید گفت که اهمیت روش الکتروفرمینگ در ساخت طلا و جواهرات سبک وزن، در این است که با این روش می‌توان انواع متنوعی از طرح‌های پیچیده و نامتعارف را با تمام جزئیات آن ساخت. ساخت و تولید طلا و جواهرات با طراحی ۳ بعدی نیز از مزایای استفاده از روش الکتروفرمینگ است.

بنابراین ساخت طلای کم وزن به روش الکتروفرمینگ با وجود هزینه بسیار بالای اقتصادی آن نسبت به ساخت طلای سبک به روش پرس کاری، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در واقع می‌توان گفت که روش الکتروفرمینگ تقریباً جدیدترین تکنولوژی برای تولید طلا و جواهرات سبک وزن در جهان به‌شمار می‌آید.

منبع ؟: طلافروشی انلاین آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خرید طلای کودک و نوزاد اصول و نکات مخصوص به خود را دارد. زمانی که قصد خرید طلا کودکان را دارید، باید به مواردی همچون سن کودک، جثه، تناسب با لباس‌ها و همچنین نوع قطعه طلا توجه کنید. در این مقاله سعی داریم راهنمای کاملی از خرید طلا برای کودکان و نوزادان در اختیارتان بگذاریم. اگر می‌خواهید به یک کودک یا نوزاد، طلا هدیه بدهید و پیش از آن نکات مرتبط با خرید طلای کودک را بدانید

امروزه که خریدهای اینترنتی رشد و گسترش زیادی پیدا کرده‌اند، خرید آنلاین طلای کودک هم رواج یافته است‌. بسیاری از افراد، طرح‌های مورد نظرشان را از طریق شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مربوط انتخاب کرده و سفارش می‌دهند. برای خرید طلای کودک اینترنتی نکات مهم زیر را مورد توجه قرار دهید:

۱. حتما از فروشگاه‌ اینترنتی طلا شناخته شده و آنلاین شاپ‌های معتبر برای خرید غیرحضوری طلا اقدام کنید. یک فروشگاه معتبر، دارای نماد اعتماد الکترونیکی و متصل به درگاه‌های بانکی معتبر است.

۲. پیش از نهایی کردن خرید، مطمئن بشید که نوع طلای انتخابی شما برای کودکتان خطر آفرین نباشد.

۳. تا حد امکان، از فروشندگان جدول سایزبندی طلای کودک را دریافت کرده و براساس اندازه معین آن را خریداری کنید.

۴. حتما جعبه ای برای نگهداری از طلای نوزاد و کودک خود تهیه کنید. این نوع طلا با توجه به کوچک بودن، ظرافت مستعد گم شدن است.

۵. اگر به مشتریان فروشگاه و یا کسانی که قبلا از آن خرید کرده‌اند دسترسی دارید، درباره کیفیت کار، اصالت آن و چگونگی مراحل تهیه و خرید پرس‌وجو کنید و یا نظرات موجود در مورد فروشگاه آنلاین را بررسی کنید.

چنانچه خرید آنلاین طلای کودک با دقت و توجه بالایی انجام شود، می‌تواند یک راه مناسب و بدون دردسر برای خرید طلا باشد. پس با توجه به نکات گفته شده، خریدی دلپذیر و مطمئن را برای خودتان رقم بزنید.

بیشتر بخوایند : طلافروشی انلاین



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

برای استفاده از طلا باید توجه کنیم که طلا مورد استفاده برای پوست نباید هیچ گونه ناخالصی داشته باشد همچنین باید به فرمی در بیاید که قابل جذب توسط پوست باشد تا بتواند تاثیر مستقیم و بهینه ای روی پوست بگذارد. در استفاده از طلا برای پوست از دو طلا کلوئیدی و طلا ۲۴K استفاده می شود.

طلای کلوئیدی را طلای نانو نیز می نامند که در واقع به خاطر ریز بودن ذره آن کاملا قابل جذب و اثر گذاری خواهد بود. طلای ۲۴K از ۱۰۰٪ طلای خالص ساخته شده است، بنابراین خواص طلا برای پوست بیشتر در نوع خالص آن مشهود است. طلای ۲۴ عیار به نوسازی طبیعی سلول‌ها کمک می‌کند و با تحریک جریان خون باعث اکسیژن‌ رسانی بهتر به سلول‌ ها می‌شود.

طلا تراپی پوست چیست؟

تکنیکی که در آن با کمک ذرات خالص طلا به درمان بیماری هایی مانند درد عضلانی، زخم ها و همچنین بهبود مشکلات پوستی و جوانسازی پوست می پردازد را طلا تراپی می نامند. از خواص طلا در برطرف کردن مشکلات روحی و روانی نیز استفاده می شود.

کرم طلا چیست؟

یکی از خواص طلا برای پوست کمک به جوانسازی و جلوگیری از پیر شدن سلول های پوستی است. ذرات و مولکول‌ های بسیار ریز طلا با نفوذ به لایه‌ های اپیدرم، ساخت کلاژن را افزایش داده و باعث تقویت پوست و جلوگیری از پیری زودرس پوست می ‌گردند. کرم طلا، کرمی کامل برای تامین ویتامین‌ ها و ریز مغذی‌ های لازم پوست می ‌باشد. جلوگیری از آکنه و جوش، لیفتینگ، جوانساز، برطرف کننده چروک‌ ها و خطوط کوچک و آبرسانی از ویژگی های کرم های طلا است.

استفاده از ماسک طلا چه خاصیت هایی برای پوست دارد؟

ماسک طلا فواید زیادی برای پوست دارد که امروزه در فیشیال های پوستی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. در این قسمت به صورت خلاصه به تعدادی از خواص ماسک طلا برای درمان پوست اشاره می کنیم:

بازسازی و تقویت ساختار پوست

بهتر شدن گردش خون

ترمیم کننده سلول های پیر پوست

ایجاد شفافیت، درخشندگی فوق العاده در پوست

ضد لک و یکنواخت کردن رنگ پوست

اثرات تسکین‌دهندگی و پاک‌‌کنندگی پوست به دلیل وجود ترکیبات آنتی ‌باکتریال و ضد التهابی

از بین برنده جوش های سرسیاه

استحکام بخش و لیفت کننده صورت و کمک به کلاژن سازی در پوست



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

معنی نماد قلب چیست؟

خرید طلا با نماد قلب، سمبل عشق، دوستی و محبت عمیق هستند. امروزه، عشق و علاقه شدید دلیل هدیه دادن بیشتر مردم به جواهرات قلب است.

انواع طرح قلب در زیورآلات

زیورآلات شکل قلب، انواع مختلفی دارند و انتخاب هر کردام از آن‌ها کاملاً سلیقه‌ای است. در ادامه با مزیت‌ها و کاربرهای هر کدام از آن‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

قلب توخالی، قلب توپر، قلب دوتایی داخل یکدیگر ، قلب بالدار، قلب قفل‌دار، و آویز قلب، انواع مختلف طلا طرح قلب هستند.

زیورآلات طرح قلب توخالی

طرح قلب توخالی، یکی را پرطرفدارترین مدل‌های نماد قلب هستند. این مدل برای دستبند، گوشواره، پلاک و گردنبند، و حتی انگشتر ساخته می‌شود. قلب توخالی، نشان‌دهنده‌ی باز شدن قلب شخص هدیه گیرنده برای کسی است که این هدیه را به او داده است. در واقع با باز کردن قلب خود، به شخص دیگر اجازه می‌دهد آن را پر از عشق و علاقه کند.

زیورآلات طرح قلب توپر

قلب توپر، نماد عشق و رابطه‌ی عمیق است. این مدل برای گوشواره و گردنبند ساخته می‌شود. انتخاب قلب توپر و توخالی، به سلیقه شما مربوط می‌شود و هر دو در نوع خود زیبا و پرطرفدار هستند.

بیشتر بخوانید :

زیورآلات طرح قلب بالدار

قلب بالدار یک طرح محبوب در جواهرات است. قلب بالدار معانی زیادی دارد.

به طور کلی، قلب با بالدار، نمادی از آزادی، روحیه شاد و آزاد است. جواهرات قلب بالدار، نمادی از دست دادن و اندوه نیز هستند. بال‌ها سمبل این است که عزیزان ما توسط فرشتگان به آسمان رفته‌اند. در دین، ​​قلب بالدار نمادی از صوفیان اسلام است. در این فرهنگ، قلب با بال، نماد عروج است.

زیورآلات طرح قلب دوتایی داخل یکدیگر

طرح قلب دوتایی، نماد همدلی و تعلق داشتن قلب‌ها (قلب دو نفر) به یکدیگر است. در واقه نشان‌دهنده‌ی این است که قلب تنها زمانی میتواند کامل باشد که دو نفر و دو قطعه با هم متحد شوند. گردنبند قلب دوتایی، نسبت به دستبند و گپوشواره آن طرفداران بیشتری دارد.

همچنین قلب دوتایی، نشان‌دهنده همدلی برای یک فرد خاص است؛ مثلا برای کسی که روزهای سختی را پشت سر می‌گذارد و در آن لحظه به حمایت نیاز دارد.

زیورآلات طرح آویز قلب

آویز قلب، برای آویز ساعت و یا آویز دستبند و یا گوشواره کاربرد دارد. در واقع اکسسوری جذابی برای نمادار کردن زیورآلات شما هستند.

منبع :طلافروشی آنلاین آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 12 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

قصد داریم در وبلاگ طلای آزادی با یک محتوای چند قسمتی به معرفی برندهای بزرگ طلا بپردازیم. سوژه این قسمت، طلای تیفانی و تاریخچه مختصری از آن است. برای آشنایی با بزرگ ترین سازندگان و طراحان طلا و جواهر دنیا با این قسمت و اپیزودهای بعدی همراه طلای آزادی باشید.

از لوازم التحریر تا طلا و جواهر

جالب است بدانید که چارلز لوئیس تیفانی 25 ساله، موسس برند تیفانی ابتدا کار خود را در سال 1837 با فروش نوشت افزار و لوازم فانتزی درنیویورک شروع کرد. دوستش جان یانگ و 1000 دلاری که پدرش داده بود اولین شریک و سرمایه اولیه او بودند. تیفانی خیلی زود مغازه خود را تبدیل به پاتوق خانم های شیک پوشی کرد که به ساعت و جواهرات لوکس اهمیت زیادی می دادند.

رنگ تیفانی از کجا آمد؟

همسر ناپلئون سوم بزرگترین الگوی مد در قرن نوزدهم بود. وقتی که چارلز تیفانی در دهه 1840 نقاشی بالا را از او دید، فهمید که رنگ سبز استفاده شده در لباس او می تواند مورد استقبال عموم قرار بگیرد. تیفانی این رنگ را به عنوان رنگ رسمی برند تیفانی قرار داد. این رنگ سبز در تمامی کاتالوگ ها، کیف و جعبه های خرید و تبلیغات تیفانی استفاده می شد و می شود؛ طوری که حالا رنگی به نام سبز تیفانی داریم!

بیشتر بخوانید :

طلای تیفانی ابداع کننده اولین انگشترهای نامزدی

سال 1886 به یکی از خاطره انگیزترین تاریخ های طلای تیفانی تبدیل شد. در این سال، طلای تیفانی یک نگین الماس روی حلقه های ساده ازدواج قرار داد و حلقه های تک نگین یا سولیتر امروزی به وجود آمدند. الماس روی این انگشتر با 6 چنگک نامحسوس نگه داشته می شد تا نور به راحتی از آن عبور و تلالو بیشتری را منعکس کند.

طلای تیفانی بر گردن هنرمندان و افراد معروف

در سال 1961، طلای تیفانی پای خود را با فیلم “صبحانه در تیفانی“ به سینما باز کرد. در این فیلم اسطوره سینمای کلاسیک، آدری هپبورن گردنبندی از تیفانی را بر گردن داشت و تعدادی از صحنه ها در فروشگاه تیفانی فیلمبرداری شدند. الماس زرد رنگ استفاده شده در این گردنبند 287.42 قیراطی و از معادن الماس آفریقای جنوبی کشف شده بود. این الماس 82 وجه دارد و همین باعث تلالو بی نظیر نور در آن می شود. حدود 50 سال بعد و همین اواخر، یعنی در سال 2019، لیدی گاگا این گردنبند الماس نشان را در مراسم اسکار بر گردن آویخته بود.



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

گفتیم که طلای هندی در شهرها و مناطق مختلف طراحی و قیمت‌های متفاوتی دارد. به همین خاطر در ادامه برخی از انواع طلا هندی را به شما معرفی کرده‌ایم.

طلای ملیله‌کاری هندی (Filigree)

ملیله‌کاری، شاخه‌ای از هنر فلزکاری است که با مفتول‌های نازک نقره یا طلا انجام می‌پذیرد. این طرح در ساخت طلای هندی بسیار رایج و محبوب است به این دلیل که بسیار ظریف و زیبا ساخته می‌شود و طراحی‌های منحصر به فرد هم دارند. در این سبک از پیچاندن فلز با ظرافت زیاد به یک الگوی یا طراحی دقیق دست پیدا می‌کنند.

طلا و جواهر کُندان (Kundan)

جواهرات کندان یا جواهرات سنتی هند که از امپراطوری مغول ساخته شده است، از طلا و نقره با سنگ‌های قیمتی طبیعی ساخته می‌شوند. سنگهای قیمتی همچون زمرد، الماس و یاقوت کبود گوهرهای رایجی هستند که در ساخت مصنوعات طلای هندی (طلای کندان) به وفور مورداستفاده قرار می‌گیرند. این مدل از طلا از چندین لایه سنگ قیمتی و فلزات گرانبها ساخته می‌شود که با ظرافت کامل به یکدیگر متصل می‌شوند.

برای اطلاعتان بد نیست بدانید که این مدل طراحی طلا در اواخر قرن ۱۶ میلادی توسط طراحان طلا و جواهر مغولی ابداع شد. آنها با تلفیق دو تکنیک مختلف، شکل جدیدی از جواهر را پدید آورند که امروزه به عنوان طلای سنتی هندی از آن یاد می‌شود. آنها در طرح خود زیورآلات سنتی را با سنگ‌های قیمتی و فلزهای گرانبها همانند طلا ترکیب کردند و نام طرحشان را نیز «کندان» گذاشتند.

بیشتر بخواندی :

جواهرات میناکاری هندی (Meenakari)

میناکاری در سبک‌های مختلف طراحی و تولید طلا و جواهر در کشور هند استفاده می‌شود. همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، در دنیای مد و فشن، طلای میناکاری‌شده از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. دلیلش هم این است که رنگ و طرح‌های ویژه‌ای به طلاهای معمولی می‌بخشد. جواهرات میناکاری‌شده در انواعِ رنگ‌ها، طرح‌ها و شکل‌ها در اختیار مشتری‌ها قرار دارند تا هر فردی بنا به سلیقه شخصی خود، هرآنچه می‌خواهد را انتخاب و خریداری کند. این طلاها عموما قیمت مناسبی هم دارند، در نتیجه برای معتادان به مد و فشن که عاشق تنوع هستند، گزینه‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای بشمار می‌روند.

جواهرات هندی کادا (KADA)

جواهرات هندی کادا بیشتر به صورت جفت هستند و قسمت داخلی هر Kada با طرح‌های گل، مانند گل مینا، پوشیده شده که آنها را بسیار خاص کرده است. در گذشته در قسمت خارجی کادا از الماس‌های تراش نخورده استفاده می‌شد که انتهای هر کادا توسط شکل‌هایی از حیوانات مانند فیل‌هایی با تنه‌های در هم آمیخته تزئین می‌شد. این جواهرات زیباترین هدیه طلا در هندوستان مخصوصاً به عنوان هدیه عروس محسوب می‌شوند.

منبع : طلای آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 477
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بعد از یک دوره کاهش وزن، امکان دارد که اندازه حلقه شما برای انگشتتان کمی بزرگتر شود. خوشبختانه طلا فروشی‌ها به راحتی می‌توانند انگشت شما را اندازه بگیرند و مطابق آن سایز انگشترتان را نیز کمتر کنند و انگشترتان را با اندازه‌ای جدید تحویل شما دهند.

برای کوچک کردن انگشتر ، تعمیرکار طلا اول حلقه را برش می‌دهد و بخش از آن را بریده و کنار می‌گذارد تا حلقه تنگ‌تر شود. سپس دو انتهای آن را به هم جوش داده و انگشتر به حالت دایره‌ای خود بر می‌گردد. برای بزرگ کردن انگشتر هم طلاساز پس از برش حلقه، آن را می‌کشد تا به اندازه دلخواه برسد. سپس از فلزات دیگر برای پر کردن این فاصله بهره می‌گیرد.

به طور کلی، متخصص‌های طلا و جواهر، انگشتر را برش می‌دهند تا اندازه آن را بزرگ یا کوچک کنند و سپس دوباره حلقه را جوش می‌دهند. در انتها هم دقیقا روی همان قسمتی که برش انجام شده هویه‌کاری انگشتر  انجام می‌شود. اما توجه داشته باشید که انگشترها پس از تغییر سایز، از محلی که بریده و دوباره هویه‌کاری شده‌اند ضعیف می‌شوند. فرقی هم نمی‌کند که این برش و جوش‌کاری در کدام بخش انگشتر انجام شده باشد. در هر صورت، اگر فشار زیادی روی آن بخش وارد شود، احتمال شکستن حلقه زیاد خواهد بود. بنابراین، بهتر است در زمان خرید دقت کافی داشته باشید و انگشتری تهیه کنید که قابلیت تغییر سایز داشته باشد تا به راحتی بتوانید آن را به سایز دلخواهتان درآورید.

بیشتر بخوانید :

برای انگشتری که برای دست گشاد شده می‌توانید خودتان در خانه از چسب سیلیکون هم کمک بگیرید. به این صورت که مقدار بسیتر کمی سیلیکون شفاف را در بخش داخلی حلقه بریزید. سپس با یک تکه چوب یا پلاستیک سطح آن را صاف کنید تا برآمدگی نداشته باشد. انگشتر را در جایی ثابت بگذارید تا سیلیکون خشک شود. بسته به نوع سیلیکون، ممکن است خشک شدن آن، بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول بکشد.

منبع : https://www.azadi.gold/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در هنگامخرید انگشتر طلا می‌توانید رنگ‌های مختلفی را انتخاب نمایید. با این وجود سه رنگ که از بیشترین محبوبیت برخوردار می‌باشند شامل طلای زرد، سفید و رزگلد است. طلای زرد تنها نوع طلایی است که به طور طبیعی وجود دارد. طلای زرد در حالت خالص، یک فلز بسیار نرم است و دارای سختی ۲/۵ در مقیاس Mohs می‌باشد.

برای اینکه بتوان طلا را در تولید جواهرات به کار برد، آن را با سایر فلزات از قبیل مس و روی مخلوط می‌کنند. بنا به غلظت و ترکیب عناصری که با طلا مخلوط می‌گردند، این فلز رنگ‌های مختلفی را به خود می‌گیرد.

مزایای طلای زرد

از نظر تاریخی محبوب‌ترین فلز مورد استفاده برای ساخت و تولید انواع جواهرات است.

در بین سه نوع رنگ محبوب و پر استفاده طلا، ضد حساسیت‌ترین می‌باشد.

طلای زرد دارای خالص‌ترین رنگ می‌باشد.

طلای زرد را می‌توان به راحتی با الماس‌هایی که از درجه رنگی پایین‌تری برخوردار هستند، تطبیق داد.

کار کردن با آن بسیار آسان است.

معایب طلای زرد

برای نگهداری از آن باید طلا و جواهرات به صورت مرتبط تمیز و جلا داده شود.

به علت نرم بودن مستعد فرورفتگی و خراش است.

در طبیعت چیزی به اسم طلای سفید وجود ندارد. طلای سفید مخلوطی از طلای زرد و فلزات سفیدی مانند پالادیوم، نقره، نیکل و روی است. آلیاژ این فلزات به طلا کمک می‌کند تا رنگ سفید کمرنگی به خود بگیرد و از سختی و دوام بیشتری برخوردار شود. رنگ سفید نقره‌ای طلای سفید به دلیل پوشش نهایی این آلیاژ با فلز قیمتی به نام رودیوم بدست می‌آید.

مزایای طلای سفید

امروزه طلای سفید به محبوب‌ترین رنگ برای خرید طلا و جواهرات بدل شده است.

نسبت به پلاتین از قیمت مناسب‌تری برخوردار می‌باشد.

به دلیل مخلوط شدن با فلزات مستحکم، از دوام و مقاومت بیشتری نسبت به طلای زرد برخوردار است.

معایب طلای سفید

هر چند سال یک بار باید توسط رودیوم آبکاری شود تا رنگ و براقیت سفید نقره‌ای خود را بازیابد.

در صورت وجود نیکل در آلیاژ طلای سفید، ممکن است که باعث واکنش‌های آلرژیک شود.

رزگلد نیز مانند طلای سفید به صورت طبیعی پیدا نمی‌شود. رزگلد ترکیبی از طلای زرد خالص با آلیاژهای مس و نقره می‌باشد. وجود این فلزات رزگلد را سخت‌تر کرده و رنگ صورتی زیبایی به آن می‌بخشد. عمق رنگ در طلای رزگلد به مقدار مس به کار رفته در آن بستگی دارد. به این معنا که هر چه میزان مس موجود در آن بیشتر شود، رنگ طلای رزگلد به قرمز متمایل می‌گردد.

بیشتر بخوانید : خرید دستبند طلا

مزایای طلای رزگلد

به دلیل وجود مس که فلز ارزان قیمتی تلقی می‌شود، طلای رزگلد نسبت به سایر رنگ‌های طلا مقرون به صرفه‌تر می‌باشد.

به دلیل وجود مس در ترکیب آن، نسبت به طلای زرد و سفید از استحکام بیشتری برخوردار است.

رزگلد به آسانی با الماس‌هایی که از درجه رنگ پایینی برخوردار باشند تطبیق پیدا می‌کند.

معایب رز گلد

 

طلای رزگلد باید به طور مرتب تمیز و جلا داده شود.

طلای رزگلد ممکن است باعث واکنش‌های آلرژیک شود.

منبع : https://www.azadi.gold/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

۱. به اندازه مچ دستتان توجه کنید

فکرش را بکنید که یک دستبند طلا خریداری کرده‌ و پول زیادی هم بابت آن پرداخت کرده‌اید، اما دستبندتان زیادی گشاد یا تنگ است. به شکلی که مدام باید حواستان را جمع کنید از دستتان خارج نشود یا به علت تنگی زیاد، مچ دستتان را اذیت نکند. به نظرم اشتباه‌ترین انتخاب برای ست کردن دستبند، زیادی تنگ یا گشاد بودن آن است. زیرا زیبایی دستبند به خوبی در آن دیده نمی‌شود. در عین حال وقتی دستبندی که می‌خرید بیش از اندازه برای دست شما بزرگ‌ است، بر روی حرکات و استایل شما تاثیر منفی می‌گذارد. چون مدام باید با دست دیگر خود دستبند را جا‌به‌جا کنید و آنرا به جای اصلی خود برگردانید. به همین دلیل مانع از این خواهد شد که برای مثال هنگام راه رفتن بتوانید دست خودرا در جیب شلوارتان بذارید و یا هنگامی که کوله‌پشتی‌تان را بر روی یک شانه انداخته اید بند کوله‌تان را با دست بگیرید.

۲. سبک دستبند خود را مشخص کنید

من فکر می‌کنم مهم‌ترین چیزی که برای ست کردن دستبند برای هر فردی مهم و ضروری تلقی می‌شود، انتخاب سبک دستبند است. زمانی که دقیقا می‌دانید که چه نوع سبک دستبندی می‌خواهید، انتخاب برای شما راحت‌تر‌ می‌شود. به همین دلیل این نکته بسیار قابل توجه است.

بیشتر بخواندی :

۳. هنر ست کردن اکسسوری را یاد بگیرید

ست کردن اکسسوری‌ها آنقدر مهم است که هر وقت به یک مهمانی دعوت می‌شوم، ساعت‌ها برای آن وقت می‌گذارم. یاد گرفتن هنر ست کردن اکسسوری هم ظاهر بسیار شیکی را به شما می‌بخشد و هم کمک می‌کند که انتخاب درستی برای زیورآلات خود داشته باشید. اگر دوست دارید همراه با دستبند خود، ساعت به دست کنید، پیشنهاد من این است که اصول زیر را برای آن رعایت کنید:

برای ساعت‌هایی با بندهای فلزی نقره‌ای، دستبند ساده طلای سفید یا پلاتین را انتخاب کنید. این ترکیب آنقدر زیباست که به عنوان ترکیب مورد علاقه خودم نام‌گذاری کردم.

ساعت‌های چرمی مردانه تیره‌رنگ، با دستبندهای چرمی با پلاک طلا یا دستبندهای کارتیه پهن طلایی می‌توان ست کرد.

یادتان باشد که ساعت خود را روی دست غالبتان ببندید و دستبند را در دست دیگرتان بیندازید. منظورم از دست غالب دستی است که اکثر کارهایتان را با آن انجام می‌دهید. به زبان ساده اگر راست دست هستید، ساعت را به دست راست و اگر چپ دست هستید آن را به دست چپ ببندید.

منبع : https://www.azadi.gold/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

طلا و جواهرات به مرور زمان و در نتیجه‌ی استفاده مداوم، درخشش خود را از دست می‌دهند. حتی ممکن است که روی آنها خط و خش‌هایی ایجاد شود. به همین خاطر، بسیار مهم است که انواع طلا، نقره و جواهراتی که دائم استفاده می‌کنید را خودتان در خانه تمیز کنید؛ هر یک سال یا دو سال یک بار هم آن را نزد کارشناس جواهرات ببرید تا آن را برق بیندازد یا در صورت نیاز آبکاری کند.

دلیل کدر و سیاه شدن طلا هم این است که در ساخت آن از دیگر فلزهای گرانبها همانند نقره، مس و نیکل استفاده می‌شود. این فلزها، برخلاف خود طلا وقتی در معرض هوا قرار می‌گیرند با اکسیژن هوا، سولفور و رطوبت وارد واکنش شیمیایی می‌شوند و این باعث می‌شود تا طلای شما بعد از مدتی سیاه و کدر شود. به همین دلیل است که هر چه عیار طلایی که می‌خرید بالاتر باشد، امکان سیاه شدن آن کمتر می‌شود.

طلای سفید نسبت به دیگر رنگ‌های طلا حساس‌تر است طوری که اگر شما طلای سفیدی بخرید بعد از مدتی کوتاه احساس می کنید دیگر درخشندگی قبل را ندارد و احتیاج به یک آبکاری دارد. بهترین روش برای حفظ سفیدی طلای سفید رنگ این است که هر چند وقت یک بار دوباره آن را روکش کنید. طلای خود را نزد جواهرساز ببرید تا یک لایه روکش طلای سفید روی آن بکشد و دوباره مثل روز اول نونوار و درخشان شود.

بیشتر بخوانید :

ترفندهای مراقبت از طلا و جواهر

در ادامه برخی از روش‌هایی را برایتان نوشته‌ایم که با کمک آنها می‌توانید به حفظ سلامت و کیفیت جواهرات خود کمک کنید. البته قبلاً در مطلبی جداگانه، تمیز کردن طلا در خانه با چند روش آسان و کاربردی را برایتان نوشته‌ بودیم که با مراجعه به این لینک می‌توانید آن را مطالعه کنید.

طلا و جواهرات را جدا از هم نگهداری کنید

در اولین قدم باید طلا و جواهرات خود را از هم جدا کنید. درجه سختی سنگ‌ها با یکدیگر متفاوت است و ممکن است یک سنگ روی سنگی دیگر یا زنجیر طلا خراش ایجاد کند. به همین خاطر بسیار مهم است که همه آنها را جدا از هم نگهداری کنید و در یک جعبه روی هم نریزید. زنجیرها را یا آویزان کنید یا در جعبه‌های بلند به صورت کشیده و بدون هیچ پیج و تابی بگذارید. گوشواره‌، دستبند و دیگر زیورآلات نیز را نیز از هم جدا کرده و در جعبه‌های مخصوص خودشان قرار دهید.

برای مراقبت از طلا و جواهر آنها را از نور و رطوبت دور نگه دارید

به این نکته توجه داشته باشید که هیچ گونه جواهری را نباید زیر نور مستقیم آفتاب، رطوبت، گرما و سرمای شدید بگذارید. همیشه بهترین روش برای محافظت از طلا و جواهر این است که در جعبه‌های خودشان نگهداری شوند. به این صورت گرد و غبار هم روی آنها نمی‌نشید و ظاهرشان را تیره و کدر نمی‌کند. مکانی را برای نگهداری زیورآلات انتخاب کنید که رطوبت پایینی داشته باشد تا از ایجاد لک و تغییر رنگ زودرس آنها جلوگیری شود.

طلا و جواهرات را در آخرین مرحله بپوشید

وقتی قرار است مهمانی یا بیرون بروید و می‌خواهید از طلا و جواهرتان استفاده کنید، توصیه می‌کنیم پس از اینکه همه لباس‌ها را پوشیدید و آرایشتان تکمیل شد آنها را استفاده کنید. هنگام رنگ کردن مو هیچ‌گونه طلا و جواهری به تن نداشته باشید زیرا مواد شیمیایی موجود در ترکیبات رنگ مو به زیورآلات صدمه جدی وارد می‌کند.

منبع : https://www.azadi.gold/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مدل های مختلف دستبند برای افراد متفاوت با سلیقه ها و بودجه های اونها آماده میشن. می تونید از بین بهترین هایی که اسمشون رو در لیست زیر می بینین، انتخاب خوبی داشته باشین:

دستبند زنجیری: که ممکنه هیچ سنگ و تزیینی نداشته باشه و یا این که اشکالی بین زنجیره هایش متصل باشه یا آویز باشه. دستبند زنجیری جزو زیور آلات بسیار راحت و امروزی به شمار میره که برای بیشتر افراد جذابه.

دستبند با سنگ: این مچ بند زیبا از انواع سنگ ها و مرواریدها تشکیل شده که پلاکی از طلا هم به عنوان تزیین در وسط دستبند و روی مچ قرار میگیره.

دستبند با بافت: بند این نوع دستبندها با نخ های رنگارنگ و با دوام بافته شده و یک پلاک زیبای طلا در وسط بندبافت قرار میگیرد. این دستبندهای رنگی برای تابستان جلوه های چشمگیری دارد.

دستبند با چرم: ساختار اصلی این اکسسوری چرم طبیعی هست که با قطعاتی از زنجیر طلا و اشکال مختلف تزیین شده.

کیمین یا دستبند النگویی: دستبندهایی به فرم النگوی دو طرفه

تمیمه یا دستبند عربی

انواع تزیین های روی دستبند طلا:

طرح، میزان راحتی و وزن هر مدل دستبند طلا متفاوته. این مدلها رو میشه با توجه به طرح و تزییناتی که درش به کار رفته برای موقعیت ها و اشخاص مختلف انتخاب کرد. برای تزیینات علاوه بر طلا، از اجناس مرغوب دیگه هم برای تزیین استفاده میشه که در انتخاب اون اثر داره. وقتی برای خرید اینترنتی طلا به قسمت دستبند سایت ساعتچی برین با مدلهایی مواجه می شین که این تزیینات رو دارند:

انواع نگین ها

سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی

  • گوی های سوارسکی و نگینهای کوبیک زیرکونیا
  • مروارید
  • مینا کاری
  • پولک طرح انار، قلب، دایره، ونکلیف، چشم
  • چرم
  • سکه نقره

دستبنددر مجموعه دستبندهای ساعتچی علاوه بر اینها، مدلهای زیادی از دستبند طراحی شده تا با مناسبتهای ویژه ما همخوانی داشته باشد تا برای هدیه دادن، هدیه ای ویژه و مناسب باشد.

طرحهای ولنتاین با قلب های طلایی و گوی های مشکی و قرمز

طرحهای یلدا با انار قرمز و بته جقه سبز

طرحهای شعر و سیاه مشق ایرانی

طراحیهای اسلیمی و سنتی

نماد ماه های مختلف و سنگهای مخصوص متعلق به ماهها و همینطور اشکال و حکاکیهای اختصاصی برای افراد

انواع اشکال آشنا و به روز همچون قلب، پروانه، ستاره، گل، تاج، لنگر ، چشم، بیضی، مثلث، بته جقه، طرح بی نهایت، طرح نیمانی

طرحهای برندهای معروف دنیا مانند کارتیه، لویی ویتون، ونکلیف، شنل و ….

منبع : https://www.azadi.gold/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 208
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

طلای آب شده یا اسکرپ گلد چیست؟

Scrap Gold به طلایی گفته می‌شود که یک بار ساخته شده، اما دوباره به کارخانه طلاسازی برگشت داده می‌شود تا در آنجا ذوب شده و دوباره به چرخه تولید بازگردد. بنابراین هر کالا یا محصولی که در ساخت آن از طلا استفاده شده باشد را می‌توان ذوب و دوباره استفاده کرد و به همین خاطر به عنوان طلای آب شده از آن یاد می‌شود. از انگشتر و گردنبند گرفته تا شمش. به طور مثال، اگر طلاهای قدیمی خود را بفروشید، طلافروش آن را به کارخانه می‌فرستد و به آن «طلای آب شده» می‌گویند.

دلیل این نامگذاری این است که شکل طلاها و عیارهای آنها با هم فرق دارد به همین خاطر همه با هم ذوب می‌شوند. یعنی این گونه طلاها با ارسال شدن به ری گیری، تازه بعد از ذوب، عدد صحیح عیارشان مشخص می‌شود. اصطلاح آب‌شده برای متفرقات طلا از قبیل النگو، انگشتر و دیگر موارد به کار می‌رود که به خاطر تفاوت اجرت و عیار، هیچ کدامشان معیار پایه‌ای برای بازار طلا نیستند.

طلای آب‌شده چه شکلی است؟

این نوع طلا می‌تواند وزن‌ و شکل های متفاوتی داشته باشد امّا معمولاً به شکل مفتول است. کارگاه‌ها و کارخانه‌ها، طلاجات یا مصنوعات طلای دست دوم، شمش‌های طلا و یا هر چیز دیگری که از طلا ساخته شده است را ذوب می‌کنند، سپس در قالب‌هایی به شکل مفتول ریخته و به صورت یک قطعه طلای آبشده با عیار ۱۸ درمی‌آورند.

دلیل مفتولی بودن شکل اسکرپ‌گلد این است که طلاساز بتواند آن را قیچی کند و مابقی طلای آب‌شده را دست نخورده باقی بگذارد. همچنین حمل و نقل طلای آبشده به شکل مفتول هم آسان‌تر است.

طلای آب شده را چگونه اندازه‌گیری می‌کنند؟

طلای دست دوم پس از خرید و فروش اغلب بر اساس اونس تروا اندازه‌گیری می‌شود: ۱ اونس تروا برابر است با ۳۱.۱ گرم. (یک گرم مساوی است با ۰.۰۳۲ اونس تروا). یک اونس معمولی برابر با ۲۸.۳۴ گرم است یعنی یک گرم مساوی است با ۰.۰۳۵ اونس. البته باید بدانید، معیار قیمت گذاری طلا با عیارهای مختلف در بازار ایران بر اساس طلای آب شده ۱۷ عیار ( یا طلای ۷۰۵ ) است. در ایران بر خلاف بازار طلای جهانی که قالب ۳۱.۱۰۳ گرمی از طلای خالص ۲۴ عیار معیار قمیت‌دهی مشتقات طلا هستند، تنها واحد گرمی طلا آب شده معیار است.

از دیگر معیارهای اندازه گیری طلا آب شده در جهان pennyweight است که به اختصار dwt نوشته می‌شود. یک پنی‌ویت تقریبا معادل ۱.۵۵۵ گرم، ۰.۰۵ اونس تروا یا ۰.۰۵۵ اونس است. یا برعکس، یک گرم برابر است با ۰.۶۴ پنی‌ویت، یک اونس تروا برابر ۲۰ dwt است و یک اونس برابر با ۱۸.۲۳ dwt است.

بیشتر بخوانید :



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

حالا که متوجه شدید زنجیر طلا سفید با زنجیر طلای زرد فرقی ندارد، شاید بهتر باشد با نکات مهم برای خرید زنجیر طلا هم آشنا شوید. نکته‌های زیر به شما کمک می‌کند انتخاب مناسبی داشته باشید.

انتخاب عیار مناسب

عیار طلای سفید به همان روش عیار طلای زرد تعیین می‌شود و تفاوتی بین آنها نیست. هر چه عدد عیار یک مصنوع طلا بالاتر باشد، طلای زرد بیشتر و خالص‌تری در آن استفاده شده است. به طور مثال، زنجیر طلای سفید ۱۴ عیار تقریبا ۵۸ درصد طلای زردِ خالص در خود دارد (۱۴ را منهای ۲۴ که عیار خالص طلاست می‌‌کنند)؛ درست همانند زنجیر طلای ۱۴ عیار زرد رنگ.

به صورت کلی باید بدانید هر چه عیار زنجیر طلا بالاتر باشد، به دلیل داشتن طلای بیشتر، زنجیر نرم‌تر است و به مراقبت و نگهداری بیشتری نیاز دارد. به همین خاطر است که در ساخت جواهرات و زیورآلات طلا همیشه این فلز را با فلزات ارزشمند دیگری ترکیب می‌کنند. به این خاطر که طلا به تنهایی بسیار نرم است و نمی‌توان از آن جواهر و زیورآلات ساخت، بنابراین پیش از ساخت زنجیر یا دستبند و دیگر مصنوعات، طلا را با نقره، مس و نیکل مخلوط می‌کنند. هر چه طلای موجود در زنجیر بیشتر باشد، عیار آن بالاتر است؛ و برعکس.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا

انتخاب زنجیر طلای ضد حساسیت

یکی از فلزاتی که در ساخت زیورآلات طلای سفید استفاده می‌شود نیکل است. بسیاری از افراد هم به نیکل حساسیت دارند. چنانچه شما جز این دسته از افراد هستید، بهتر است به محض از بین رفتن روکش طلا سفید، مجدد آن را با رودیوم روکش کنید. تا طلای زرد پایه با پوست شما تماس مستقیم نداشته باشد و آلرژی ایجاد نکند. آبکاری طلا سفید با رودیوم صرفاً به خاطر زیبایی و درخشش آن نیست. این آبکاری باعث می‌شود تا طلای شما ضدحساسیت هم بشود. اما وقتی به مرور زمان این رودیوم ساییده شده و از بین می‌رود، ممکن است تماس زنجیر طلا با پوست بدن باعث بروز خارش و قرمزی می‌شود. بنابراین، اگر شما به نیکل حساسیت دارید توصیه می‌کنیم سراغ طلاهایی بروید که در ساخت آنها از نیکل استفاده نشده است.

خرید زنجیر طلای سفید تو پُر

درست است که زنجیر طلای سفیدی که توخالی و سبک است، قیمت ارزانی دارد اما این را هم در نظر داشته باشید که چنین زنجیری به راحتی شکسته می‌شود و شانس صدمه دیدن آن بالاست. در نتیجه از زنجیرهای سالید و تو پر عمر کوتاه‌تر و دوام کمتری دارد. البته اگر بودجه مالی‌تان اجازه نمی‌دهد زنجیر طلای سفید کامل خریداری کنید، باید مراقب باشید که همیشه و دایمی از آن استفاده نکنید چون مقاومت کمی دارد و احتمال شکستن آن بالاست.

منبع: https://www.azadi.gold/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 201
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 7 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

فقط کافیست با یک طرح ارتباط برقرار کنید. همین که زیورآلاتی نظرتان را جلب کرد آن را انتخاب کنید و خیلی وسواس فکری به خرج ندهید. توجه داشته باشید که جواهرات قرار است تیپ روزانه شما را شیک‌تر کند. بنابراین لازم نیست همه جواهرات را یک جا و با هم استفاده کنید. با هر تیپ و استایلی یکی از انواع مختلف اکسسوری همچون دستبند، گردنبند یا زنجیر را به کار بگیرید. در زیر به طور مجزا توصیح داده‌ایم که هنگام خرید طلا به چه مسایلی باید توجه داشته باشد.

۱استفاده از طلا برای مردان: دستبند

در گذشته این طور بود که دستبندهای پهن و ضخیم فلزی یا چرمی برای مردها عرضه می‌شد. اما در حال حاضر دنیا به سمت مینیمالیستی شدن پیش می‌رود. این مساله در انتخاب دستبند مردانه نیز مصداق دارد. شما باید بدنبال مدل‌های ساده اما شیک باشید. به طور مثال، برای یک دکمه سردست ساده، بهتر است یک دستبند که بافت متفاوتی دارد به دست کنید. یا مثلا دستبند چرمی یا بافت که باریک و تک‌رنگ است هم برای این منظور مناسب است.

وقتی تصمیم دارید چندین دستبند را همزمان به دست کنید، باید متعادل بودن و متناسب بودن را مدنظر داشته باشید. دستبندهای شیک به تنهایی هم زیبا هستند و جلب توجه می‌کنند، اما اگر می‌خواهید این دستبندها خوب جلوه کنند بهتر است در استفاده از آنها زیاده‌روی نکنید و از جنس‌ها و بافت‌های متنوع بهره بگیرید. به طور مثال، در کنار ساعت مچی خود، یک دستبند مهره‌دار، یک دستبند چرمی و یک دستبند النگویی به دست کنید. یا به جای نمونه چرمی از دستبند بافت استفاده کنید. وقتی جنس و بافت دستبندها با هم فرق داشته باشد، ترکیب بهتر و زیباتری در کنار هم خواهند ساخت.

2 – استفاده از طلا برای مردان: گردنبند

برای انتخاب گردنبند مردانه بهتر است سراغ زنجیرهایی بروید که بتوانید آن را روی لباس بیندازید. باز هم تاکید می‌کنیم که سادگی و مینیمال بودن جواهر را حتما مدنظر داشته باشید. شما به عنوان یک مرد می‌توانید از آویزهای ظریف و نه‌چندان درشت برای زنجیر گردنبند استفاده کنید. ترجیحا سراغ نقره استرلینگ یا طلای سفید بروید.

اگر عادت دارید همیشه تی‌شرت بپوشید، توصیه می‌کنیم زنجیرهای متوسط انتخاب کنید که روی سینه قرار بگیرند. این گردنبندها به لباس ساده شما هویت می‌بخشند و تیپتان را جذاب‌تر می‌کنند. از گردنبندهای بزرگ، ضخیم، طلایی و دارای برش الماسی به شدت خودداری کنید. زنجیرهای براق برای همه مردها مناسب نیست، ترجیحا سراغ نمونه‌های مات بروید.

اگر قصد دارید چندین زنجیر را با هم از گردن آویزان کنید، سعی کنید گردنبندها بلند و کوتاه باشند. به طور مثال، یک گردنبند با ارتفاع ۶۰ سانتی‌متری و بدون آویز را در کنار زنجیر ۵۰ یا ۵۵ سانتی‌متری همراه با آویز استفاده کنید. برای این منظور لباس شما باید تی‌شرت یا سوئیشرت باشد. همچنین می‌توانید از چندین فلز متفاوت در کنار هم و به صورت چند لایه استفاده کنید.

بیشتر خوانید : خرید انگشتر طلا

3 – استفاده از جواهرت برای آقایان: انگشتر

اگر انگشتر خاتم‌کاری شده به دست می‌کنید حواستان باشد که از هیچ انگشتر دیگری نباید در هر دو دست خود استفاده کنید. اگر خیلی مایل به استفاده از انگشترهای بیشتر هستید، ترجیحا فقط یک انگشتر ساده دیگر در همان دست بپوشید و در این امر زیاده‌روی نکنید. همیشه این نکته را در گوشه ذهن خود داشته باشید که هر چه ساده‌تر، شیک‌تر.

انگشترهای ضخیم و بزرگ دیگر از مد افتاده‌اند. بعلاوه، این مدل انگشتر به هیچ عنوان استفاده آسانی ندارد و هنگام تایپ کردن یا انجام کارهای فیزیکی مانع از انجام فعالیت مرد می‌شوند. بنابراین بهترین انتخاب انگشتر برای مردان مدل‌های سبک‌وزن و باریک است تا وقتی که فرد آن را به دست می‌کند یادش برود انگشتری در دست دارد. توصیه ما این است که انگشترهای با پهنای کمتر از ۴ میلی‌متر را انتخاب کنید.

منبع : https://www.azadi.gold/shop/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در خرید هر اکسسوری از طلا و جواهرات یکسری موارد را باید به صورت استاندارد در نظر گیرید که این موارد در خرید سرویس طلای عروس نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چرا که یک سرویس طلا از چند قطعه دستبند طلا، گوشواره طلا و گردنبند طلا تشکیل می‌شود. پس شما باید با توجه به این قطعات معیارهای مهم را مدنظر قرار دهید.

عیار طلا

طلا جزء فلزهای سبک به شمار می‌رود و باید ترکیبات دیگری در آن لحاظ گردد تا از انعطاف‌پذیری آن بکاهد. عیار طلا درجه خلوص آن را به نمایش می‌گذارد. اکثریت طلاهای موجود در بازار ۱۸ عیار می‌باشند. اصولا طلای ۱۸ عیار ۷۵ درصد خالصی طلا دارد. دیگر عیار پرطرفدار در بازار ایران طلای ۲۴ عیار است که درجه خلوص آن بالای ۹۵ درصد می‌باشد و به طبع قیمت بالاتری نیز دارد. طلاهایی دیگری با عیار پایین نیز در بازار وجود دارد که بسته به سلیقه افراد انتخاب می‌شود.

رنگ طلا

با توجه به اینکه طلا از سه رنگ سفید، زرد و زرگلد تشکیل می‌شود، انتخاب و خرید سرویس طلا باید مطابق با رنگ پوست و لباس عروس صورت گیرد. سرویس طلا تکمیل کننده جذابیت ست عروس می‌باشد، پس در انتخاب رنگ طلا مطابق با لباس و پوست خود دقت لازم را به کار گیرید.

سنگ‌های قیمتی

برخی از عروس‌ها تمایل دارند از سرویس‌های طلا با سنگ‌ها قیمتی استفاده کنند، رنگ سنگ همانند رنگ طلا باید با لباس و رنگ پوست فرد هماهنگی داشته باشد تا جلوه درخشنده‌ای را انعکاس دهد.

اندازه دستبند طلا

در هنگام خرید دستبند طلا سایز آن‌را مطابق با دست خود در نظر گیرید، از انتخاب دستبند گشاد و تنگ پرهیز کنید.

خرید آنلاین طلا

با توجه به اینکه در مراسم عروسی خیلی کارها باید انجام شود و ممکنه برای عروس و داماد خیلی زمانبر و خسته کننده باشد، خرید آنلاین طلا می‌تواند نقش تاثیرگذاری در انتخاب سرویس طلا داشته باشد.

به راحتی با یک دستگاه و اینترنت می‌توانید زیباترین ترندهای روز دنیا را مشاهده کنید و گزینه‌های انتخابی را پیدا نمایید و براساس آن یک خرید موفق داشته باشید. بزرگ‌ترین مزیت خرید آنلاین طلا اینست که به زمان و مکان محدود نیستید به راحتی در هر ساعتی می‌توانید اقدام به خرید طلا نمایید.

منبع : https://www.azadi.gold/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر کسی که قصد خرید هدیه برای او را دارید، عاشق طلا است و همیشه از زیورآلات استفاده می‌کند، شک نکنید که بهترین انتخاب برای او طلا هدیه است.

طلا همیشه به عنوان کالای مناسب برای سرمایه‌گذاری، مورد استقبال همه بوده است. اگر دوست دارید هدیه تولدی که برای آن شخص می‌خرید، علاوه بر اینکه سورپرایز خاصی است، برای او جنبه‌ی سرمایه‌گذاری هم داشته باشد، طلا می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

جدیدترین هدیه های تولد مناسب برای خانم‌ها و دختران

اگر قصد خرید طلا برای دختران و خانم‌ها و دختران را دارید، انتخاب‌های زیادی دارید که در ادامه با ویژگی آن‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

گردنبند هدیه، چه ویژگی‌هایی دارد؟

گردنبند طلا، بیشتر از هر زیورآلات دیگری در استایل جلب‌توجه می‌کند. برای خرید گردنبند به عنوان هدیه، باید رنگ پوست، فرم و اندازه گردن، فرم صورت، و فرم بالاتنه شخصی که قرار است برای او هدیه بخرید را در نظر بگیرید. برای آشنایی کامل با این جزئیات پیشنهاد می‌کنم، مطلب، چهار فاکتور در انتخاب و خرید گردنبند را بخوانید.

انگشتر هدیه، چه ویژگی‌هایی دارد؟

انگشتر طلا، از جمله زیورآلاتی است که تقریباً همه‌ی دخترها و خانم‌ها آن را دوست دارند. این روزها مد شده و همه تعداد زیادی انگشتر دست می‌کنند. برای انتخاب انگشتر به عنوان هدیه، بهتر است عوامل مهمی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنم را درنظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای کسانی که دست کوچک دارند، بهتر است انگشترهای ظریف را انتخاب کنید. سنگ یا نگین‌های کوچک گرد، بیضی شکل یا به شکل قلب، مناسب این دست‌ها هستند.

برای کسانی که دست بزرگ دارند، بهتر است انگشترهای بزرگی که جزییات بیشتر دارند را انتخاب کنید.

دستبند هدیه، چه ویژگی‌هایی دارد؟

دستبند طلا، تنوع زیادی دارد. آن‌ها به راحتی با ساعت، انگشتر و زیورآلات دیگر ست می‌شوند. نه تنها به دست جلوه و زیبایی خاصی می‌دهند، بلکه بر خلاف، گردنبند و گوشواره، همیشه جلوی چشم‌ هستند.

اگر کسی که قصد خرید هدیه برای او را دارید، مچ دست لاغر و باریک دارد، دستنبدهای ظریف، بهترین انتخاب برای او هستند.

اگر مچ دست او پهن یا توپر است، می‌توانید هر دو نوع دستبند ظریف و پهن را انتخاب کنید.

گوشواره هدیه، چه ویژگی‌هایی دارد؟

گوشواره‌ها انواع مختلفی دارند و شامل: گوشواره میخی، گوشواره آویز، گوشواره گل‌گوش، گوشواره حلقه‌ای، گوشواره کلیپسی، و گوشواره بخیه‌ای می‌شوند. برای دیدن همه‌ی مدل‌ها، روی گوشواره طلا کلیک کنید و تصویر و جزئیات مربوط به هر کدام را ببینید.

در انتخاب گوشواره، فرم صورت یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید آن را درنظر بگیرید.

برای فرم صورت مثلثی، گوشواره‌های آویز و یا اشکی، بهترین گزینه هستند.

برای فرم صورت بیضی، تقریباً هر نوع گوشواره‌ای مناسب است؛ اما بهتر است گوشواره‌های مثلثی و یا گوشواره ساده میخی را انتخاب کنید.

برای فرم صورت گرد، گوشواره آویز یا بلند، انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای است.

برای فرم صورت قلبی، گوشواره آویز یا گوشواره اشکی را انتخاب کنید.

برای فرم صورت‌تان مربعی، گوشواره‌های گرد و حلقه‌ای‌را هم فراموش نکنید.

برای فرم صورت باریک و کشیده، باید گوشوارهای میخی، گوشواره خوشه‌دار، گوشواره آویز کوتاه، گوشواره حلقه‌ای متوسط یا بزرگ را انتخاب کنید.



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خریدطلا بهتر است یا خرید املاک و مستغلات

هنگامی که صحبت از امنیت مالی می شود، همیشه تأکید بر روی طلا بوده است. با این وجود، برخی افراد معتقدند که دارایی های ارزشمند دیگری مانند املاک و مستغلات وجود دارد اما چرا طلا بیشتر مورد توجه قرار گرفته است؟ هرخانه یا آپارتمانی به هزینه های ثابت نیاز دارد. هزینه های تعمیر، هزینه های نگهداری و پرداخت مالیات. در صورت نیاز، پیدا کردن خریدار و فروش سریع این گونه دارایی ها می تواند بسیار مشکل ساز و دشوار باشد. شما نمی ‌توانید یک خانه را همراه خودتان بیرون ببرید و آن را بفروشید، در حالی که در مورد طلا این گونه نیست و راحت می توانید آن را با خودتان حمل کنید. علاوه بر این، برای صدور فاکتور مالکیت طلا، اطلاعات فرد محرمانه است در صورتی که صدور سند مالکیت منوط به تایید صحت انتشار آگهی و عدم وصول اعتراض یا تعیین تکلیف اعتراض و نیز پرداخت هزینه‌های متعلقه می‌باشد و دردسرهای زیادی خواهد داشت. براساس آمار، املاک و مستغلات در طول بحران های اقتصادی بر خلاف طلا ارزان می شوند و قیمت آنها در دوران رکود افزایش می یابد. همچنین در بررسی های نموداری نشان می دهد که قیمت مسکن در ایالات متحده در بحران اقتصادی جهانی به شدت کاهش یافت اما در همان زمان، قیمت طلا رشدی ثابتی را نشان داد و شتاب بیشتری گرفت. نزدیک به ۲۰۰۰ دلار در هر اونس. بنابراین با توجه به اینکه املاک و مستغلات تنها به عنوان یک ملک محسوب می شود، طلا بهترین دارایی برای حفظ پس‌انداز و تقویت امنیت مالی است.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا

منبع : https://www.asby.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 257
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در هنگام خرید به خصوص خرید اینترنتی طلا باید مواردی را در نظر بگیرید تا سرتان کلاه نرود. به طور مثال اگر یک قطعه طلا در یک فروشگاه اینترنتی بیش از حد معقول ارزان بود، باید به این فکر کنید که امکان دارد آبکاری طلا باشد . موارد دیگری که باید به آنها توجه کنید، در ادامه نوشته شده اند.

عیار زنجیر طلا

عیار نقش مهمی در خرید زنجیر طلای مردانه و زنانه دارد. عیار در تعیین میزان سختی طلا، درصد خلوص آن و همچنین قیمت زنجیر طلا موثر است.

هرچه عیار زنجیر بالاتر باشد یعنی درصد طلای بکار رفته در آن بیشتر است و هرچه عیار پایین تر، یعنی علاوه بر طلا فلزات دیگری نیز در ساختار زنجیر بکار رفته اند. علاوه بر این، اگر زنجیر تمام عیار و یا عیار بالا باشد، نرم تر و استحکامش کم خواهد شد. برعکس این موضوع نیز صادق است. یعنی زنجیری که عیار کمتری دارد مستحکم و مقاومتر است.

اگر قصد خرید زنجیر طلا مردانه یا زنانه دارید و میخواهید هر روزه آن را استفاده کنید بهترین گزینه زنجیر طلای 18 عیار است. اما اگر  فقط میخواهید هرازچندگاهی از آن استفاده کنید و یا با نیت سرمایه گذاری آن را می خرید، طلای 24 عیار هم می تواند گزینه مناسبی باشد.

با دقت بدنه و ساختار اصلی زنجیر را بررسی کنید

با نگاه کردن به بدنه زنجیر طلا میتوان به راحتی جنس، طرح و میزان مقاومتش را سنجید. برخی زنجیرها به آسانی و تنها با چند بار افتادن و یا دستکاری کردن به هم پیچ میخورند. برای مثال زنجیرهای بافت تخت و جناغی هر دو از این گونه اند. نمونه دیگر زنجیر طلای مردانه و زنانه که به راحتی به لباس گیر میکند، زنجیرهای اصطلاحا مارپیچی هستند. تجربه ثابت کرده اگر چنین گردنبند و یا زنجیری پیچ و تاب بخورد، حتی بعد از تعمیر هم مانند روز اولش نخواهد شد.

سنجش این مسئله در خرید اینترنتی زنجیر طلا سخت تر خواهد بود. چرا که شما نمی توانید زنجیر را قبل از خرید به دست گرفته و ساختار آن را بررسی کنید. اما سایت هایی که عکس های کافی و واضح از محصول را در اختیار مشتری قرار می دهند، تا حدی این مشکل را برطرف می کنند.

بیشتر بخوانید: خرید انگشتر طلا

زنجیر طلای ظریف؟ یا زنجیر مستحکم؟

همواره حین خرید زنجیر طلای زنانه یا حتی مردانه به یک نکته مهم توجه کنید. اینکه میخواهید زنجیر یا گردنبند را هرازچندگاهی استفاده کنید یا اینکه همیشه به گردن داشته باشید؟

اگر قصد و هدفتان از خرید زنجیر طلای زنانه یا مردانه استفاده موقتی و در برخی مراسمات است می توانید زنجیرهای ظریف و نازک بخرید. اما اگر می خواهید همیشه از آن استفاده کنید بهترین کار این است که یک زنجیر طلای ضخیم بخرید که بتواند تاب و توان استفاده طولانی مدت را داشته باشد.

در همین خصوص برخی زنجیرها مقاوت بالا و طرفداران زیادی دارند. برخی از انواع زنجیرها عبارتند از:

  • فیگارو
  • لنگر
  • طنابی
  • تسمه ای
  • جعبه ای
  • گندمی

منبع : https://www.azadi.gold/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر به دنبال انتخاب جواهرات مردانه مناسب برای خودتان یا عزیزان‌تان هستید با ما همراه باشید تا نکات لازم در این باره را به شما آموزش دهیم. ما نکات و دستورالعمل‌های خاصی را برای شما گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا با توجه به آخرین ترند‌های دنیای مد بهترین جواهر مردانه را انتخاب نمایید.

شخص و موقعیت

این دو اولین معیارهایی هستند که در هنگام خرید جواهرات مردانه باید در نظر داشته باشید. آیا جواهرات مورد نظر را برای پدر، برادر، پسر یا دوست خود می‌خواهید؟ آیا آن را برای شخصی خریداری می‌کنید که دانشجو است یا شاغل است و کنفرانس‌های تجاری متعددی را انجام می‌دهد؟

انتخاب و نوع جواهرات با توجه به شخصی که می‌خواهید برایش جواهر بخرید، متفاوت خواهد بود. برای مثال اگر برای پدر خود یا یک مرد مسن خرید انجام می‌دهید، بهتر است که یک انگشتر کلاسیک، ساعت طلا یا یک جفت دکمه سرآستین طلا انتخاب کنید. همچنین اگر برادر یا شوهر شما علاقه خاصی به مد دارد و پیگیر تغییرات آن است، این احتمال وجود خواهد داشت که استفاده از دستبند یا آویز یونیسکس را نپسندند و بهتر است در این شرایط از جواهرات مردانه خاص استفاده شود.

رنگ و میزان درخشش

رنگ و درخشش در جواهرات، پارامتر مهم دیگری در انتخاب و خرید طلا و جواهرات برای مردان می‌باشند. معمولا از طلای سفید و زرد در جواهرات مردانه استفاده می‌گردد. طلای زرد به نوعی یک کلاسیک ابدی است و برای مردانی مناسب است که به چیز‌های کلاسیک علاقه دارند.

در عوض طلای سفید حالتی مدرن‌تر دارد و استایل معاصر و جلوه مدرنی در ظاهر شخص به نمایش می‌گذارد. پلاتین نیز چنین ویژگی دارد و می‌توان به عنوان جواهری مدرن از آن استفاده کرد.

برای مردانی که به رنگ‌های گرم‌تر علاقه‌مند می‌باشند، طلای رزگلد انتخاب ایده‌آلی است. البته به غیر از رنگ طلا انتخاب نوع و رنگ سنگ قیمتی قرار گرفته در جواهرات نیز بسیار مهم می‌باشد.

انتخاب بر اساس یک نماد

همانند بانوان، مردانی که از جواهرات استفاده می‌کنند به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند. دسته اول آن‌هایی که از جواهرات به عنوان یک نوع مد استفاده می‌کنند و دسته دوم آن‌هایی هستند که به دلیل ارزش نمادین جواهرات از آن‌ها استفاده می‌نمایند. هنگام خرید جواهرات برای دسته دوم، مهم است که به دنبال جواهراتی باشید که بتواند ویژگی‌ها و احساسات فردی مردان را بازگو کند.

انتخاب جواهرات بر اساس شخصیت

یکی دیگر از نکات در هنگام خرید جواهرات مردانه، توجه به شخصیت اوست. به همین دلیل این نکته مهم است که جواهراتی را انتخاب نمایید که نشان دهنده شخصیت شما باشد و با شخصیت شما سازگار باشد.

به سایز‌ها دقت نمایید

زمانی که جواهراتی مانند گوشواره و یا آویز خریداری می‌کنید، سایز بندی تاثیر چندانی ندارد. ولی در هنگام خرید انگشتر یا دستبند باید اندازه انگشت و مچ دست خود را در نظر داشته باشید. این نکته مهم است که دستبند و به خصوص انگشتر بر روی دست شما بازی نکند و نلغزد. در صورتی که چنین جواهراتی را در سایز بالاتری انتخاب نمایید، ممکن است هنگامی که حواستان نیست از دستتان بیافتد.

منبع : https://www.asby.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انسان از اول پیدایش اشیا خاصی را برای جلب توجه و نشان دادن محبت و دوست داشتن خود به عزیزانش هدیه می‌داده. یکی از اشیایی که به وفور به عنوان هدیه مورد استفاده قرار می‌گرفته، خرید طلا و سنگ‌های قیمتی بوده‌اند. این اشیا به دلیل داشتن زیبایی ظاهری خاص و ارزش بالایی که داشته‌اند همواره به عنوان یک هدیه با ارزش مورد استاده قرار می‌گرفتند.

هدیه دادن طلا و جواهرات می‌تواند تاثیر خاصی بر روی فرزند، پدر، مادر و سایر عزیزان ما بگذارد. طلا هدیه‌ای است که هیچ موقع فراموش نخواهد شد. این هدایا زیبا و ارزشمند را می‌توانید در تولد‌ها، سالگردها، جشن فارق التحصیلی، ازدواج و یا حتی بدون دلیل خاصی به عزیزان‌تان هدیه بدهید.

در ادامه به شما توضیح کاملی در مورد هدیه دادن انگشتر، گوشواره، گردنبند و دستبند طلا خواهیم داد.

۱-انگشتر

هنگام خرید انگشتر برای عزیزان‌تان سعی کنید که مدل‌های ساده را بیشتر مدنظر داشته باشید. انگشترهایی که از یک حلقه باریک به همراه یک جواهر تشکیل شده‌اند می‌توانند بسیار زیبا و خاص جلوه کنند. چنین هدایایی می‌توانند بیشتر مورد پسند واقع شوند، خصوصا اینکه اکثر خانم‌ها از حله‌های درشت و بزرگ خوششان نمی‌آید. اما یک انگشتر ساده و ظریف می‌تواند هر خانمی را جذب کند.

۲-گوشواره

گوشواره‌ها یکی از محبوب‌ترین جواهرات به شمار می‌آیند که گاها به صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. گوشواره‌ها از اشکال عجیب و غریب، طول‌های کاملا متفاوت و فلزات مختلف تشکیل می‌شوند. از همین رو می‌توان آن‌ها را برای تمامی سلیقه‌های موجود به کار برد.

بیشتر بخوانید:

۳-گردن بند

اگر به فکر خرید گردنبند به عنوان یک هدیه هستید، از خرید گردنبند‌های سفارشی ترسی نداشته باشید. گردن‌بند‌های مونوگرام که در آن‌ها از یک یا دو حرف استفاده شده است می‌تواند یک هدیه بسیار عالی باشند.

علاوه بر این می‌توانید از طرح‌هایی همچون صدف، پروانه یا آویز به خصوص استفاده کنید تا هدیه خود را خاص‌تر جلوه دهید. شخصی که چنین هدیه‌ای را از شما دریافت می‌کند مطمئنا احساس ارزشمند بودن خواهد کرد. یک قطعه متن معنی دار و احساسی می‌تواند به شخص مورد نظرتان بگوید که چه ارزشی برای شما دارد. متن‌های زیبا و معنی دار زیادی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را بر روی یک پلاک حک کنید و در کنار یک آویز به عزیزان خود هدیه دهید.

۴-دستبند

کمتر کسی پیدا می‌شود که به دست‌بند علاقه نداشته باشد. اگر می‌خواهید یک کادو خاص به عزیزان‌تان هدیه بدهید و مطمئن شوید که او عاشق آن خواهد شد، یک دستبند زنجیره‌ای درشت انتخاب کنید.

در انتخاب دست بند مناسب هدیه می‌توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و از دست‌بند‌های طلا دارای سنگ قیمتی استفاده نمایید. البته لازم نیست که این سنگ‌ها از قیمت بسیار بالایی برخوردر باشند، همین که درخشش لازم را دارا باشند کافی است. این زیورآلات زیبا می‌توانند روی مچ هر شخص با هر سنی بدرخشند.

از آنجایی که جواهرات طلا برای پوست لطیف کودک حساسیت‌زا نمی‌باشند، می‌توانید دستبند طلا را به عنوان کادو برای کودک تازه به دنیا آمده تهیه کنید. البته این جواهرات زیبا محدود به سن و سال نمی‌باشند و می‌توانند در هر سنی مورد استفاده قرار بگیرند.

در کل به شما توصیه می‌کنیم که در صورتی که می‌خواهید یک دست بند طلا را به عزیزان‌تان هدیه دهید، بهتر است که دستبند طلا ساده و بدون طرحی را انتخاب نمایید.



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

 

در این بخش نحوه طراحی و ساخت طلا و جواهرات را با استفاده از شیوه‌های مدرن و نوین برای شما به صورت مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد.

گام اول: طراحی اولیه

برای اینکه یک قطعه طلا و جواهر زیبا تولید شود، در گام اول باید یک طرح اولیه از آن توسط طراح طلا و جواهرات ترسیم شود. این بخش نقطه‌ای است که جادو از آن شروع می‌شود. در این مرحله طراح تمامی جوانب، نیازها و مد روز را در نظر می‌گیرد و با ترکیب و قرار دادن آن‌ها در کنار خلاقیت خود طرح اولیه‌ را برای تولید جواهرات ایجاد می‌کند.

در ابتدا طرح مورد نظر بیان می‌شود و سپس متخصصین آن را ارزیابی می‌کنند و در صورت گرفتن قبولی برای تبدیل شدن به یک قطعه طلای خاص و چشم نواز وارد مراحل بعدی می‌شود.

گام دوم: پیاده سازی طرح در CAD

نرم افزار CAD برای افزایش بهره‌وری طراحان، بهبود کیفیت طرح اولیه، افزایش دقت طراحی و ایجاد یک پایگاه داده مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانی که طراح طرحی را در ذهن خود تجسم می‌کند، ابتدا آن را بر روی کاغذ پیاده سازی کرده و سپس آن را وارد چنین سیستمی می‌کند. با استفاده از این سیستم، طراحی کردن و اضافه کردن جزئیات بسیار راحت‌تر شده است.

گام سوم: پروتوتایپ سریع

پس از مشخص شدن طرح اولیه، جواهر مورد نظر با استفاده از اسکنر‌های سه بعدی ایجاد خواهد شد. در این حالت نمونه اولیه به صورت سه بعدی تولید می‌شود تا در صورتی که عیبی وجود داشته باشد و یا نیاز به تغییری باشد قبل از ایجاد نمونه نهایی آن را برطرف کنند. این مدل‌ها اکثرا با استفاده از رزین تولید می‌شوند.

گام چهارم: نمونه سازی نهایی

در این مرحله مدل به وجود آمده‌ای که با استفاده از رزین شکل گرفته است را به مدل نقره‌ای تغییر خواهند داد. می‌توان گفت که این مدل، همان مدل نهایی است که از روی آن قالب برداری می‌گردد تا محصولات نهایی و جواهرات را مشابه آن تولید کنند.

گام پنجم: بدست آوردن قالب لاستیکی

ساخت قالب بخش جدایی ناپذیر از فرآیند تولید طلا و جواهرات است. این کار به طلاسازان کمک می‌کند تا چندین محصول یک شکل را با سرعت بالا طراحی و تولید کنند. از مواد مختلفی برای تولید قالب استفاده می‌شود که می‌توان به لاستیک طبیعی، سیلیکون و فلز اشاره کرد. به روشی که برای ساخت قالب استفاده می‌شود، ولکانیزاسیون گفته می‌شود.

گام ششم: ایجاد نمونه با استفاده موم

در این مرحله و بعد از بدست آوردن قالب نهایی، از موادی مانند موم (Wax) استفاده خواهد شد و آن را داخل قالب می‌ریزند تا شکل کامل قالب را به خود بگیرد. پس از بدست آوردن مدل‌های مومی آن‌ها را داخلی سیلندرهای مخصوصی قرار می‌دهند و دور آن را با استفاده از گچ مخصوص می‌پوشانند و در دستگاه هواگیر قرار می‌دهند تا حفرات احتمالی از بین برود.

گام هفتم: خشک کردن موم

در این مرحله به گچ و موم درون آن حرارت وارد می‌کنند و باعث از بین رفتن موم داخل گچ می‌شود و یک فضای خالی به شکل قطعه جواهر مورد نظر داخل گچ پدیدار می‌گردد. در این مرحله قالب مورد نیاز طلا و جواهر بدست آمده است و باید بعد از آن فرآیند ذوب و قالب گیری طلا را آغاز کرد.

گام هشتم: قالب گیری طلا

در این مرحله و پس از خالی شدن قالب‌ها از موم، قالب را به کوره اصلی انتقال داده و طلای ذوب شده را درون آن می‌ریزند. پس از سرد شدن قالب‌ها گچ دور آن را شکسته و جواهرات طلا سرد شده را از دورن آن در خواهند آورد. در این مرحله طلاهای اضافی که از طریق سوراخ قالب به جواهرات متصل است را بریده و قطعات را بر روی هم منتاژ می‌کنند و آن‌ها را آمده پولیش دادن خواهند کرد.

گام نهم: پولیش دادن

در این مرحله طلاهای بدست آمده از داخل قالب را صیقل می‌دهند. با پولیش جواهرات سطح آن‌ها صاف و براق خواهد شد. پولیش شامل سه مرحله غلت زدن، پیش صیقل و تمیزی نهایی است.

گام دهم: تنظیم گوهر و پولیش نهایی

ست کردن جواهر مد نظر و چسباندن آن به صورت ایمن بر روی طلا یک نوع هنر به حساب می‌آید. برای ست کردن سنگ بر روی طلا از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌شود که از بین آن‌ها می‌توان به تکنیک‌های استفاده از شاخک، شاخک صفحه، فشار، قاب، دم ماهی و سایر تکنیک‌ها اشاره کرد.

بعد از قرار دادن جواهر بر روی قسمت مورد نظر نوبت به پولیش نهایی می‌رسد. این پولیش پس از قرار دادن سنگ قیمتی بر روی جواهرات طلا بدست آمده انجام می‌شود و می‌توان این پولیش را، هم به صورت دستی و هم به صورت ماشینی انجام داد.

گام یازدهم: آبکاری رودیوم

رودیوم یک فلز گرانبها و به رنگ سفید درخشان است. زمانی که قطعات طلا را با استفاده از رودیوم روکش می‌کنند، ظاهری سفید درخشان به آن‌ها می‌بخشند و جواهرات را در برابر خراش و کدر شدن مقاوم می‌کنند. این تکنیک را بر روی طلای زرد پیاده سازی می‌کنند تا جذابیت بصری آن افزایش پیدا کند. از این روش بر روی طلا سفید نیز استفاده می‌شود و باعث خواهد شد طلای سفید از آنچه که هست سفیدتر دیده شود.

گام دوازدهم: کنترل کیفیت

در آخرین مرحله از مراحل ساخت طلا و جواهر، می‌بایست محصولات نهایی از نظر کیفیت مورد بررسی قرار بگیرند. این مرحله به سه شکل پیاده سازی می‌شود که شامل اندازه گیری، بازرسی بصری و بازرسی مکانیکی می‌باشد. با توجه به استانداردها و معیارهایی که هر طلا ساز و برند طلا و جواهر دنبال می‌کند، این مرحله می‌تواند کمی متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید :



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از دغدغه های مردم هنگام خرید طلا این است که آن را با سنگ انتخاب کنند یا بدون سنگ؟ آن چه عموم مردم در نظر دارند این است که خرید زیورآلات طلا با سنگ، از ارزش آن هنگام فروش می کاهد. بدین معنی که در هنگام فروش وزن سنگ از طلا کم شده، در نتیجه مقدار زیادی از ارزش پول شما کم می شود.

    در این مقاله از زیورآنلاین به این بحث جذاب و پرمخاطب پرداخته ایم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.انگشتر یکی از زیورآلاتی است که هم در بین خانم ها و هم آقایان طرفداران زیادی دارد. برای خرید بهترین انگشتر طلا باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

به انگشتان خود توجه کنید

    انگشتر طلای خود را با توجه به مدل انگشتان خود که می تواند، کشیده، کوتاه، عریض و یا لاغر باشد انتخاب کنید. به این صورت که اگر انگشتان بلند و لاغری دارید، می توانید انگشترهایی با نگین کوچک و گرد استفاده کنید. توجه داشته باشید که جواهرات بزرگ و بسیار برجسته مناسب این انگشتان نیستند. برعکس برای انگشتان عریض، توپر و کوتاه از انگشترهای بزرگ تر با نگین مستطیلی استفاده کنید. انگشت های کوتاه با انگشترهایی که نگین های لوزی و اشکی دارند بسیار زیبا می شوند.

بیشتر بخوانید :

در انتخاب سایز انگشتر طلا دقت کنید

    انگشتر طلا باید به راحتی از بند انگشت عبور کند، اما آن قدر بزرگ نباشد که در انگشت دائما بالا و پایین برود. انگشتر اگر تنگ باشد روی انگشت جا می گذارد و دست کردن و درآوردن آن هم مشکل است.

به داخل انگشتر طلا خوب نگاه کنید

     انگشترهای یک تکه و توپر، در استفاده راحت تر هستند. انگشترهایی که از داخل دارای ناپیوستگی هستند، روی انگشت شما جا باقی می گذارند.

به نوع پایه انگشتر دقت کنید

    پایه انگشتر دارای انواع مختلفی مانند پایه چنگه ای، پایه دیواره دار، پایه کانالی، پایه خوشه ای، پایه سنگ فرشی و... است. این مسئله مخصوصا در انگشترهای مخصوص بانوان بسیار اهمیت دارد، پایه هایی مانند پایه چنگی به دلیل برجستگی در بالای نگین، در تماس با لباس، روسری مو و...گاهی آسیب رسان می شود. این پایه ها زیبایی بسیاری دارند، اما باید توجه داشت اگر برای استفاده دائم می خواهید آن را انتخاب کنید ممکن است با تمامی اشیای اطرافتان درگیر شوید!

منبع : https://www.azadi.gold/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بسیاری از کودکان نیز به طلا و جواهر و استفاده از آنها علاقمند هستند، تنها نیاز دارید جواهراتی را انتخاب کنید که هم برای آنها مناسب باشد و هم کودکان آن را دوست داشته‌باشند. کودکان هم مثل بزرگسالان هستند، برخی از آنها نسبت به ظاهر خود و آنچه می‌پوشند بسیار دقت و توجه دارند و برخی هم نه، برخی خوب حواسشان را نسبت به وسایل و تزیینات خود جلب کرده و از آن مراقبت می‌کنند و برخی  هم  وقتی از مهدکودک یا مدرسه برمی‌گردند، چیزی را جا گذاشته‌اند.

پس جای تعجب  نیست که برخی کودکان نیز همچون افراد بزرگسال عاشق زیورآلات باشند، نه تنها دختران که برخی پسران نیز دوست دارند مانند پدران یا قهرمانان محبوبشان، از این تزیینات استفاده کنند. اما به عنوان والدین آنها باید متوجه باشید که میان آنچه آنها می‌خواهند و آنچه برایشان مناسب است، مرزی باریک وجود دارد.

بیشتر بخوانید :

شرط اول ایمنی

در بسیاری از کشورها و فرهنگ‌ها، سوراخ کردن گوش و استفاده از گوشواره از کودکی رایج است، اما باید دقت داشت که حتما از گوشواره‌هایی استفاده کرد که به صورت حلقه در گوش قرار گرفته و قفل شده و یا بست پشتی به طور کامل به پایه‌ی گوشواره پیچ شود چراکه جدا شدن بست پشت گوشواره‌های میخی ممکن است باعث باز شدن گوشواره شده  و یا حتی این خطر را به وجود آورد که توسط کودک بلعیده شود. استفاده از گردنبند را نیز به زمانی موکول کنید که بزرگتری بر آنها نظارت دارد، یادتان باشد که هیچ وقت نگذارید که فرزندتان با زنجیر یا گردنبند بخوابد.

زیبایی و استایل

خرید طلاو جواهرات برای کودکان تا حد زیادی مثل خرید برای بزرگسالان است، پس وقتی می‌خواهید برای آنها خرید کنید به سبک و سیاقشان دقت کنید، بچه‌هایی که بسیار فعال هستند، دوست ندارند که چیزی جلوی دست و پایشان را بگیرد، البته آویز‌های کوچک به لحاظ ایمنی نیز بهتر است.

گردنبد و دستبندهایی که از طلا و چرم درست شده می‌تواند در هنگام بازی مقاومت و دوام بیشتری داشته‌باشد.اگر فرزند شما یک فعالیت جدی ورزشی را دنبال می‌کند، مطمئن شوید که استفاده از چه زیورآلاتی در هنگام انجام آن مجاز است.

طرح‌های ساده و دلنشین

قلب و طرح‌های برگرفته از طبیعت مثل پروانه، زنبور، کفش‌دوزک و گل برای هر سنی مناسب است اما به نظر می‌رسد کودکان به آویختن آنها بسیار علاقه دارند. این طرح‌ها برای طلای بچه گانه دختر کاربردی‌تر هستند.



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 271
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انگشتر، زیباترین اکسسوری در جواهرات و معنادارترین آن ها نیز است.

در فرهنگ های مختلف انگشترها و اینکه آن ها را در کدام انگشت بیاندازیم، مفاهیم خاص خود را داشتند که برای بررسی آن ها نیاز به یک مطلب تخصصی تاریخ شناسی و جامعه شناسی خواهیم داشت که مجال بررسی آن در این مطلب نیست.

در این مطلب صرفا قصد داریم در مورد راهنمای خرید انگشتر طلا بحث کنیم. با ما همراه باشید.

در بازار امروز و در دنیای مد و فشن مدل های مختلف و گوناگونی وجود دارند که شاید شما را برای خرید سردرگم کنند.

اولین چیزی که به آن می پردازیم این است که شما نیاز به خرید چه جنسی از اکسسوری ها را دارید.

اگر انتخای شما طلا باشد و بودجه محدودی داشته باشید، قطعا علاوه بر حس و علاقه ای که به یک مدل انگشتر دارید، باید خرید خود را از لحاظ منطقی نیز بررسی نمایید.

مواردی که باید در هنگام خرید انگشتر طلا مدنظر داشته باشید، به شرح زیر است:

· برای چه مناسبتی می خواهید خرید کنید؟ آیا برای نامزدی و یا حلقه‌ی ازدواج دنبال انگشتر هستید یا برای موارد دیگری!

  • آیا خودتان برای شخص خودتان می خواهید خرید کنید یا این یک هدیه است؟
  • آیا به دنبال یک انگشتر خاص هستید که صرفا برای مراسم خاص استفاده بکنید یا به طور روزانه انگشتر را به دست می کنید؟
  • چقدر بودجه دارید؟
  • آیا طرح و مفهوم خاصی مدنظرتان است یا خیر؟
  • آیا دوست دارید که از سنگ و جواهر درون آن استفاده شده باشد یا صرفا طلای خالی را می پسندید؟
  • آیا در خرید به جنبه‌ی سرمایه گذاری آن نیز دقت می کنید یا خیر؟
  • تمامی سوالات بالا را هنگام خرید باید از خودتان بپرسید که بعد از خرید پشیمان نشوید.
  • حال چند نکته زیر را نیز باید در نظر بگیرید.
  • فرم دستانتان چه مدلی است؟
  • آیا انگشتان باریک کشیده دارید یا انگشتان دستتان توپر و کوتاه است؟
  • آیا ناخن هایتان را همیشه بلند نگه می دارید یا جزو کسانی هستید که با ناخن کوتاه راحت تر هستند؟

بیشتر بخوانید : خرید دستبند طلا

این قبیل سوالات نیز به شما در انتخاب یک انگشتر مناسب کمک می کند مخصوصا اگر قصد دارید انگشتر خود را به صورت اینترنتی سفارش دهید.

هنگام خرید اینترنتی طلا حواستان به همه جوانب باید باشد چرا که در مغازه حضور ندارید که تعداد مختلفی انگشتر را به دست کنید تا طرح مورد پسندتان را انتخاب کنید.

همچنین در هنگام خرید اینترنتی حتما به سایز انگشتر دقت کنید.

اگر نمی دانید که سایز انگشت شما برای خرید انگشتر چیست، در ادامه راهنمای خرید انگشتر طلا به آن می پردازیم.

سعی کنید از وب سایت هایی خرید کنید که تمام اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار می دهد.

منبع : https://www.asby.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انگشتر، زیباترین اکسسوری در جواهرات و معنادارترین آن ها نیز است.

در فرهنگ های مختلف انگشترها و اینکه آن ها را در کدام انگشت بیاندازیم، مفاهیم خاص خود را داشتند که برای بررسی آن ها نیاز به یک مطلب تخصصی تاریخ شناسی و جامعه شناسی خواهیم داشت که مجال بررسی آن در این مطلب نیست.

در این مطلب صرفا قصد داریم در مورد راهنمای خرید انگشتر طلا بحث کنیم. با ما همراه باشید.

در بازار امروز و در دنیای مد و فشن مدل های مختلف و گوناگونی وجود دارند که شاید شما را برای خرید سردرگم کنند.

اولین چیزی که به آن می پردازیم این است که شما نیاز به خرید چه جنسی از اکسسوری ها را دارید.

اگر انتخای شما طلا باشد و بودجه محدودی داشته باشید، قطعا علاوه بر حس و علاقه ای که به یک مدل انگشتر دارید، باید خرید خود را از لحاظ منطقی نیز بررسی نمایید.

مواردی که باید در هنگام خرید انگشتر طلا مدنظر داشته باشید، به شرح زیر است:

· برای چه مناسبتی می خواهید خرید کنید؟ آیا برای نامزدی و یا حلقه‌ی ازدواج دنبال انگشتر هستید یا برای موارد دیگری!

  • آیا خودتان برای شخص خودتان می خواهید خرید کنید یا این یک هدیه است؟
  • آیا به دنبال یک انگشتر خاص هستید که صرفا برای مراسم خاص استفاده بکنید یا به طور روزانه انگشتر را به دست می کنید؟
  • چقدر بودجه دارید؟
  • آیا طرح و مفهوم خاصی مدنظرتان است یا خیر؟
  • آیا دوست دارید که از سنگ و جواهر درون آن استفاده شده باشد یا صرفا طلای خالی را می پسندید؟
  • آیا در خرید به جنبه‌ی سرمایه گذاری آن نیز دقت می کنید یا خیر؟
  • تمامی سوالات بالا را هنگام خرید باید از خودتان بپرسید که بعد از خرید پشیمان نشوید.
  • حال چند نکته زیر را نیز باید در نظر بگیرید.
  • فرم دستانتان چه مدلی است؟
  • آیا انگشتان باریک کشیده دارید یا انگشتان دستتان توپر و کوتاه است؟
  • آیا ناخن هایتان را همیشه بلند نگه می دارید یا جزو کسانی هستید که با ناخن کوتاه راحت تر هستند؟

بیشتر بخوانید : خرید دستبند طلا

این قبیل سوالات نیز به شما در انتخاب یک انگشتر مناسب کمک می کند مخصوصا اگر قصد دارید انگشتر خود را به صورت اینترنتی سفارش دهید.

هنگام خرید اینترنتی طلا حواستان به همه جوانب باید باشد چرا که در مغازه حضور ندارید که تعداد مختلفی انگشتر را به دست کنید تا طرح مورد پسندتان را انتخاب کنید.

همچنین در هنگام خرید اینترنتی حتما به سایز انگشتر دقت کنید.

اگر نمی دانید که سایز انگشت شما برای خرید انگشتر چیست، در ادامه راهنمای خرید انگشتر طلا به آن می پردازیم.

سعی کنید از وب سایت هایی خرید کنید که تمام اطلاعات مورد نیاز شما را در اختیارتان قرار می دهد.

منبع : https://www.asby.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 498
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جیر طلا از آن دست جواهراتی است که محبوبیت زیادی دارد و مدل‌های آن تقریبا هرگز از مد نمی‌روند. بااین‌حال خرید آن به‌همین‌راحتی نیست و نکات زیادی وجود دارد که باید درنظر بگیرید. ازآنجاکه طلا فلزی گران‌قیمت است، طبیعی است که برای خرید زنجیر طلا نگرانی‌هایی داشته باشید. این مطلب به شما کمک می‌کند با خیال راحت زنجیر طلای مناسبی را بخرید.

زنجیر توپر

این نوع زنجیر با توجه به طلای به کار رفته در آن به سه روش درست می‌شود:

طلای جامد: این طلا درجات خلوص متفاوتی دارد اما فلز پایه آن طلاست. این طلا ارزشش از هر طلای دیگری بیشتر است.

طلای نوردشده: این طلا از اتصال ورقه‌های طلا روی یک فلز پایه که معمولا نقره است ساخته می‌شود. ارزشش از طلای جامد کمتر و از روکش طلا بیشتر است.

روکش طلا: در این روش آلیاژ فلزی را در طلای مذاب غوطه‌ور می‌کنند تا پوشش طلایی روی آن تشکیل شود. این طلا از سایر طلاها ارزان‌تر است و به مراقبت زیادی نیاز دارد، زیرا روکش آن مستعد ساییدگی، لکه‌دار شدن و زنگ‌زدن است. این زنجیر را بعد از مدتی مجددا باید روکش طلا بزنید.

زنجیر توخالی

زنجیر توخالی مانند لوله یا تیوب است. فضای درون آن خالی است. برای کاهش دادن حجم طلای به کار رفته در زنجیر از این روش استفاده می‌کنند.

زنجیرهای توخالی ارزان‌تر و سبک‌تر هستند و استحکام‌شان هم کمتر است. زنجیر توخالی به راحتی می‌شکند و ممکن است با کوچکترین ضربه فرورفتگی پیدا کند. اگر شکسته شود تعمیر آن بسیار دشوارتر از طلای توپر است.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا

از عیار طلا چه می‌دانید؟

یکی از مواردی که هنگام خرید طلا باید مدنظر داشته باشید، توجه به عیار طلاست. عیار به درجه خلوص طلا گفته می‌شود. برای مثال طلای ۱۰ عیار، ۴۱٫۷ درصد طلا دارد. طلای ۱۴ عیار، ۵۸٫۳ درصد، ۱۸ عیار ۷۵ درصد، ۲۲ عیار ۹۱٫۶۷ درصد و طلای ۲۴ عیار ۹۹٫۹۹ درصد طلای خالص دارد. طلا فلزی نرم است، بنابراین هر چه عیار آن بالاتر باشد، دوام کمتری خواهد داشت. یعنی دوام طلای ۱۸ عیار از ۲۴ عیار بیشتر است.

طلای ۱۴ و ۱۸ عیار بهترین و محکم‌ترین نوع طلا هستند. درحالی‌که طلای ۲۲ و ۲۴ عیار استحکام کافی ندارند و طلای ۱۰ عیار نه تنها خوش‌رنگ نیست، زیبایی چندانی هم ندارد.

بیشتر بخوانید : طلای کودک

هدف‌تان از خرید زنجیر طلا چیست؟

اگر زنجیر را برای استفاده هر روزه می‌خواهید، باید طلایی را انتخاب کنید که محکم و بادوام باشد. بر این اساس بهتر است طلای ۱۴ تا ۱۸ عیار را انتخاب کنید. این طلا با فلزهای دیگری ترکیب شده است که به زنجیر استحکام بیشتری می‌دهند. علاوه‌برآن بهتر است زنجیر توپر بخرید.

اگر می‌خواهید هرازگاهی در مهمانی‌ها زنجیر را استفاده کنید معمولا محدودیتی وجود ندارد.

اگر می‌خواهید زنجیر باارزشی داشته باشید و به چشم نوعی سرمایه‌گذاری به آن نگاه می‌کنید، طلایی که می‌خرید باید علاوه‌بر توپر بودن ۱۴ یا ۱۸ عیار باشد. این زنجیرها در هنگام فروش قیمت‌شان را حفظ می‌کنند. طلای ۱۰ عیار، روکش طلا و طلای توخالی هنگام فروش ارزش‌شان را از دست می‌دهند.

نکته: زنجیرهای توخالی تقلبی به شمار نمی‌روند. آنها هم طلا هستند و هم ارزش‌شان پایین‌تر است. فقط باید مراقب باشید به قیمت طلای توپر به شما نفروشند.

منبع : طلافروشی اینترنتی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خرید طلای کودک و نوزاد اصول و نکات مخصوص به خود را دارد. زمانی که قصد خرید طلا کودکان را دارید، باید به مواردی همچون سن کودک، جثه، تناسب با لباس‌ها و همچنین نوع قطعه طلا توجه کنید. در این مقاله سعی داریم راهنمای کاملی از خرید طلا برای کودکان و نوزادان در اختیارتان بگذاریم. اگر می‌خواهید به یک کودک یا نوزاد، طلا هدیه بدهید و پیش از آن نکات مرتبط با خرید طلای کودک را بدانید

اگر می‌خواهید برای نوزاد دختر طلا بخرید، گزینه‌های پیش رویتان زیاد است. شما می‌توانید انواع گوشواره، زنجیر، پلاک گردن، دستبند، النگو و انگشتر را با توجه به نکاتی که گفته شد تهیه کنید. طلاهای دخترانه از طرح‌های ساده، تک‌نگین و پرنگین تا طرح‌های رنگی و عروسکی را در برمی‌گیرند. زمانی که برای خرید طلای نوزاد اقدام می‌کنید، توجه کنید که طلاهای فانتزی و رنگی، کودک را بسیار بیشتر به خود جذب می‌کند. البته باید به این نکته دقت کنید که اگر می‌خواهید قطعه طلایتان را در همان ایام نوزادی برای او استفاده کنید، طلاهایی را بخرید که به لباس او سنجاق می‌شوند. برای خرید زنجیر طلای نوزاد دختر، طرح‌های ظریف‌تر را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید آن را در رنگ‌های زرد، سفید و رزگلد خریداری کنید.

انتخاب و خرید طلا برای نوزادان پسر، به علت محدود بودن انتخاب‌ها کمی سخت‌تر است. اغلب طلاهایی که برای نوزادان پسر خریداری می‌شوند شامل زنجیر، پلاک گردن، سنجاق سینه و دستبند است.

دستبندهای بند چرمی با پلاک فانتزی و عروسکی برای نوزاد پسر مناسب‌تر است. همچنین زنجیرهایی که برای پسران خریداری می‌شود، به این علت که در سنین بالاتر هم بتوانند از ان استفاده کنند، کمی ضخیم‌تر و تو پر است. عموما طلای زرد و طلای سفید، نسبت به طلای رزگلد طرفداران بیشتری برای انتخاب رنگ طلای پسران دارند.

منبع : https://www.asby.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه که خریدهای اینترنتی رشد و گسترش زیادی پیدا کرده‌اند، خرید آنلاین طلای کودک هم رواج یافته است‌. بسیاری از افراد، طرح‌های مورد نظرشان را از طریق شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مربوط انتخاب کرده و سفارش می‌دهند. برای خرید طلای کودک اینترنتی نکات مهم زیر را مورد توجه قرار دهید:

۱. حتما از فروشگاه‌ اینترنتی طلا شناخته شده و آنلاین شاپ‌های معتبر برای خرید غیرحضوری طلا اقدام کنید. یک فروشگاه معتبر، دارای نماد اعتماد الکترونیکی و متصل به درگاه‌های بانکی معتبر است.

۲. پیش از نهایی کردن خرید، مطمئن بشید که نوع طلای انتخابی شما برای کودکتان خطر آفرین نباشد.

۳. تا حد امکان، از فروشندگان جدول سایزبندی طلای کودک را دریافت کرده و براساس اندازه معین آن را خریداری کنید.

۴. حتما جعبه ای برای نگهداری از طلای نوزاد و کودک خود تهیه کنید. این نوع طلا با توجه به کوچک بودن، ظرافت مستعد گم شدن است.

۵. اگر به مشتریان فروشگاه و یا کسانی که قبلا از آن خرید کرده‌اند دسترسی دارید، درباره کیفیت کار، اصالت آن و چگونگی مراحل تهیه و خرید پرس‌وجو کنید و یا نظرات موجود در مورد فروشگاه آنلاین را بررسی کنید.

چنانچه خرید آنلاین طلای کودک با دقت و توجه بالایی انجام شود، می‌تواند یک راه مناسب و بدون دردسر برای خرید طلا باشد. پس با توجه به نکات گفته شده، خریدی دلپذیر و مطمئن را برای خودتان رقم بزنید.

آیا طلای کودک ارزش خود را موقع فروش از دست می‌دهد؟

خیر. طلا از هر نوع و جنسی که باشد، بدون توجه به اینکه مناسب استفاده افراد بالغ است، یا طلا کودک و نوزاد است هنگام فروش بر اساس قیمت روز طلا حساب خواهد شد. اما باید توجه کنید که مواردی مثل اجرت و مالیات بر ارزش افزوده ازآن کم می‌شود.

بیشتر بخوانید : زنجیر طلا



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بگذارید صریح بگویم، این فرض که استفاده از جواهرات کاری زنانه است و همه‌ی سبک‌های جواهرات زنانه‌اند، ‌اشتباه است! درست است که سبک‌های خاصی وجود دارد و ممکن است مردان کمتر از خانم‌ها بتوانند از آن استفاده کنند اما اینکه بگوییم همه‌ی سبک‌ها و مدل‌ها زنانه‌اند، درست نیست.

بیشتر بخوانید :

بیایید یک نگاه تاریخی به ماجرا داشته باشیم:

حلقه‌ی پاپ (حلقه‌ی ماهیگیر) نمادی از قدرت و اقتدار است. تصویر این حلقه چیزی بود که پاپ برای مهروموم کردن اسناد رسمی واتیکان از آن استفاده می‌کرد.

فرعون‌های سلسله هجدهم مصر، از جواهرات مخصوص به خود استفاده می‌کردند. این جواهرات گردنبندهایی بودند که برای اعطای افتخار به مقامات، بزرگان و سربازان اهدا می‌شد.

بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها برای یادآوری زمان و تلاشی که کارمندان آنها در طول مدت خدمت خود داشته‌اند، به بازنشستگان خود ساعت هدیه می‌دادند.

پرسنل نظامی از سنجاق سینه‌های مختلف برای نشان دادن درجه‎‌ی خود استفاده می‌کردند.

در سال ،۱۶۰۰ نجیب‌زاده‌های انگلیسی از روبان برای بستن دکمه‌های پیراهن خود استفاده می‌کردند که این پیش‌زمینه‌ی به وجود آمدن دکمه سردست بود.

قدمت دستبندهای مردانه به ۳۰۰۰سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد و پیش از آن، جنگجویان و شامیان بری دفع شر از این گردنبندها استفاده می‌کردند.

من می‌توانم مثال‌های خیلی زیادی از سابقه‌ی استفاده‌ی جواهرات و اکسسوری مردانه طلا برایتان مثال بزنم.

در نهایت، همه چیز بستگی به عملکرد،‌ اولویت و سبک شما دارد. اینکه اکسسوری مردانه لوکس را با اطمینان و اعتماد‌به‌نفس استفاده کنید و احساسی خوشایند از ظاهر خود به دیگران بدهید.

منبع : https://www.asby.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

طلای کودک چه برای کادو دادن و چه برای سرمایه گذاری می تواند یادگاری باارزشی در مناسبت های مختلف باشد. در بازار و همچنین گالری طلای آزادی گزینه هایی عالی و ظریف برای کودکان وجود دارد اما هر کدام از آنها برای تمام سنین مناسب نیستند. پس بهترین طلا برای کودکان آن دسته هستند که مخصوص کودکان طراحی شده اند و آسیبی به آنها نمی زنند.

گوشواره های میخی برای نوزادان مناسب نیستند زیرا ممکن است به پشت گوش فرو رفته و باعث آسیب به کودک شوند اما گزینه بسیار خوبی برای کودکان بالای 7 سال هستند. برای نوزادان می توانید از میان گوشواره های حلقه ای هدیه ای انتخاب کنید.

یک زنجیر طلای ساده و کوتاه، هم برای دخترها و هم برای پسرها مناسب است و هر روز می توانند آن را در گردن خود داشته باشند.

دستبند و النگو هم برای نوزادان و کودکان ایده آلند؛ به شرطی که متناسب با سایز دست باشند.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا

نکات کوتاه مهم در انتخاب طلای کودک

شاید فرزندتان دوست داشته باشد زیورآلات طلای خود را مدام بیاویزد. بنابراین شما باید سلامت کودک را هنگام انتخاب هدیه طلا در اولویت قرار دهید. به همین دلیل چند نکته را در اینجا ارائه می کنیم.

زیورآلاتی که قطعات ریزی دارند و امکان جدا شدن آن ها وجود دارد، برای خردسالان مناسب نیستند.

اکسسوری های طلا اسباب بازی نیستند که در همه ساعات و حتی زمان بازی روی گوش و گردن بچه ها باشند. در زمان خواب، طلای کودک را دربیاورید.

گوشواره ها باید زود به زود تمیز شوند تا از انتقال آلودگی ها به بدن و پوست کودک جلوگیری شود.

هیچ وقت اجازه ندهید بچه ها طلاهای خود را وارد دهان کنند.

گاهی نیاز است که با بزرگ تر شدن بچه ها، طلاهای آن ها را عوض کرد چرا که امکان تنگ شدن آنها وجود دارد.

طلای کودک از قدیم تا امروز و از امروز تا همیشه هدیه باارزشی بوده و خواهد بود. اگر به دنبال طلای بچه گانه هستید و نمی دانید کدام اکسسوری با کدام طرح را انتخاب کنید، ما در گالری طلای آزادی آماده ارائه مشاوره و جدیدترین و به صرفه ترین طلاهای بچه گانه هستیم.

منبع : طلافروشی اینترنتی آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

محبوبیت طلای کودک برای هدیه دادن هر روز بیشتر می شود و دلیل آن هم نیاز چندانی به توضیح ندارد. چه برای کادوی تولد و چه برای موفقیت های تحصیلی و عیدی، طلا برای کودکان می تواند یک یادگاری ارزشمند باشد.

 

از طرفی، بیشتر والدین برای فرزندانشان طلا را به عنوان سرمایه خریداری می کنند. طلا نه تنها برای کودکان بلکه برای نوزادان هم می تواند هدیه خوبی باشد. اما اگر قصد خرید طلا برای کودکان و نوزادان را دارید، بهتر است نکاتی را در این باره بدانید تا طلای مناسبی را برایشان انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید : خرید انگشتر طلا

شاید فرزندتان دوست داشته باشد زیورآلات طلای خود را مدام بیاویزد. بنابراین شما باید سلامت کودک را هنگام انتخاب هدیه طلا در اولویت قرار دهید. به همین دلیل چند نکته را در اینجا ارائه می کنیم.

زیورآلاتی که قطعات ریزی دارند و امکان جدا شدن آن ها وجود دارد، برای خردسالان مناسب نیستند.

اکسسوری های طلا اسباب بازی نیستند که در همه ساعات و حتی زمان بازی روی گوش و گردن بچه ها باشند. در زمان خواب، طلای کودک را دربیاورید.

گوشواره ها باید زود به زود تمیز شوند تا از انتقال آلودگی ها به بدن و پوست کودک جلوگیری شود.

هیچ وقت اجازه ندهید بچه ها طلاهای خود را وارد دهان کنند.

گاهی نیاز است که با بزرگ تر شدن بچه ها، طلاهای آن ها را عوض کرد چرا که امکان تنگ شدن آنها وجود دارد.

طلای کودک از قدیم تا امروز و از امروز تا همیشه هدیه باارزشی بوده و خواهد بود. اگر به دنبال طلای بچه گانه هستید و نمی دانید کدام اکسسوری با کدام طرح را انتخاب کنید، ما در گالری طلای آزادی آماده ارائه مشاوره و جدیدترین و به صرفه ترین طلاهای بچه گانه هستیم.

منبع : https://www.azadi.gold/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در زمان انتخاب طلای بچه گانه علاوه بر زیبایی ظاهری باید به بی خطر بودن آن برای کودک توجه کرد. و این ها تنها دو مورد از فاکتورهای مهم انتخاب طلای کودک هستند. باقی موارد را در ادامه می خوانید.

عیار طلا

اکثر افراد و همچنین کودکان به طلا حساسیت ندارند اما همانطور که می دانید، زیورآلات طلا آلیاژ بوده و با فلزات دیگر ترکیب می شوند. به همین خاطر، امکان دارد درصد بسیار کمی از کودکان نسبت به آن حساسیت نشان دهند. بهتر است طلاهایی با عیار بالا برای کودکان و نوزادان تهیه کنید و در صورت مشاهده التهاب پوستی، بلافاصله اکسسوری را درآورید.

سایز و راحتی

بچه ها همیشه در حال بازیگوشی و جنب و جوش هستند. پس قبل از خرید طلای کودک به این نکته توجه کنید و زیورآلاتی را در نظر بگیرید که خیلی تنگ و یا بزرگ نباشند. طلا را باید به راحتی به انگشت و مچ آویخت؛ در غیر اینصورت، برای کودک آزاردهنده خواهد بود.

اگر قصد خرید آنلاین طلا را دارید، با استفاده از راهنمای اندازه گیری سایز انگشتر و دستبند می توانید اکسسوری با سایز مناسب را برای کودکتان انتخاب نمایید.

طرح و شکل

حتی اگر به قصد سرمایه گذاری برای کودک طلا می خرید، از خرید طلاهایی که برای بزرگسالان طراحی شده اند خودداری کنید. طلای کودک یک طلای سبک است که با در نظر گرفتن شرایط روحی و جسمی این قشر سنی طراحی می شود. طلای کودک ضد حساسیت بوده و التهاب پوستی ایجاد نمی کند.

طول زنجیر طلای کودک

اگر گردنبندی را برای فرزند خود یا آشنایان در نظر گرفته اید، طول زنجیر آن نباید خیلی بلند یا کوتاه باشد. فروشنده می تواند در این باره کمک زیادی به شما بکند. حتما سن و جنسیت کودک را به فروشنده بگویید تا بهترین گزینه ممکن را در اختیارتان قرار دهد.

بیشتربخوانید :

خرید دستبند طلا



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انگشترهای زنانه بر اساس طرح و یا موقعیتی که برای آن تهیه می‌شوند نام های بسیار متنوعی دارند.

در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید انگشتر مناسب خودتان را با توجه به نوع کاربری و یا مراسمی که قصد شرکت در آن را دارید انتخاب کنید.

حلقه سالگرد

حلقه سالگرد انگشتری است که تقریباً نیمی از سطح بالایی حلقه آن با الماس و یا سایر جواهرات پوشانده شده باشد. این نوع انگشترطلای زنانه از قدیم به عنوان هدیه سالگرد ازدواج مرسوم بوده است و حلقه سالگرد نام گرفته است.

انگشتر ماه تولد

این مدل انگشتر طلای زنانه با سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی زینت داده شده است. سنگ های ماه تولد در رنگ های بسیار زیبا و متنوع به فروش می‌رسند و قابل ست کردن با لباس های مختلف هستند. استفاده از این سنگهای زیبا یک راه عالی است برای این‌که انگشتر را انحصاری تر کنید و معنای خاصی به آن ببخشید.

حلقه نامزدی

انگشتر نامزدی به عنوان نشانه ای از تعهد به ازدواج، به خانم ها از طرف نامزدشان هدیه داده می‌شده است. این انگشتر سمبل عشق و تعهد است. این انگشتر زیبا می‌تواند از طلا، نقره و یا پلاتین ساخته شده ‌باشد که با یک یا چند سنگ قیمتی تزئین شده است.

هرچند که الماس زیباترین و پرطرفدارترین انتخاب برای این نوع انگشتر طلای زنانه است، ولی جدیدا استفاده ازجواهرات رنگی برای این مدل انگشتر طلا مرسوم ‌شده است که یاقوت کبود یکی از آن‌هاست. انگشتر نامزدی مانند حلقه ازدواج بر روی انگشت حلقه دست چپ پوشیده می‌شود.

بیشتر بخوانید :

ست عروس

به ست انگشتری که یک خانم بعد از ازدواجش در انگشت حلقه دست چپش می‌پوشد، ست عروس گفته می‌شود. این ست زیبا شامل یک انگشتر نامزدی و یک حلقه ازدواج است. این دو انگشتر کاملاً در کنار هم قرارمی‌گیرند و در شکل و مدل با هم همخوانی دارند.

انگشتر خوشه ای

این نوع انگشتر طلای زنانه با تعدادی از جواهرات تزئین شده است. چیدمان جواهرات در این نوع انگشتر طلا به صورتی است که یک الماس بزرگتر در وسط قرار می‌گیرد و تعدادی زیادی جواهرات کوچک‌تر به شکل چشم نوازی در اطراف آن جلوه می‌کنند. این جواهرات هم می‌توانند روی رکاب اصلی انگشتر کار شوند و هم می توانند روی پایه های جداگانه با همین ترتیب قرار گیرند. چنین انگشتر پر زینتی برای استفاده در مهمانی‌های باشکوه انتخاب هوشمندانه ای است.

انگشتر کوکتیل

انگشتر کوکتیل از مدل‌های جدید انگشترهای زنانه است. حلقه این انگشتر زیبا به نسبت سایر انگشترهای زنانه بزرگتر و پهن تر است و سطح بالا آمده و برجسته ای دارد که با جواهرات رنگی بزرگ و تعداد زیادی از جواهرات کوچکتر تزئین شده است. طراحی منحصر به فرد، این انگشترها را به عنوان نمادی از استقلال و فردیت مرسوم کرده است.

منبع : https://www.asby.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

پیش از خرید طلا مانند هرخرید دیگری بهتر است سقف بودجه مورد نظر خود را مشخص کنید. این نکته را بدانید که با بودجه کم هم می توانید به انتخاب مورد نظر خود برسید.

بودجه خرید طلا برای هدیه

یکی از مهمترین فاکتورهای تعیین بودجه خرید طلا برای هدیه، شخصی است که شما هدیه طلا را برایش در نظر گرفته‌اید. و فاکتور مهم دوم، مناسبتی که برای آن این هدیه را آماده می‌کنید. به طور مثال اگر با بودجه کم تصمیم دارید برای یکی از دوستان خود هدیه طلای ارزان بخرید، یکی از بهترین کارها خرید زیورآلاتی است که ساختار اصلی آن‌ها با سنگ های نیمه قیمتی و یا جنس چرم با کیفیت ساخته شده است و با یک پلاک زیبای طلا زینت داده شده اند. یکی از مزیت های این گونه زیور آلات تنوع بسیار زیاد آن ها در طرح و رنگ است. به همین دلیل در بین جوانان بیش از پیش محبوب شده اند. زیرا با هر تیپ و لباسی قابل استفاده هستند.

اگر قصد خرید هدیه طلا برای مناسبت مهمتری را دارید و به طور مثال زیورآلاتی که انتخاب کرده اید با جواهراتی مانند الماس و یا زمرد تزئین شده است، می‌توانید همان مدل را با سنگ های اتمی خریداری کنید. به این شکل ممکن است قیمت نهایی تا نصف مبلغ نمونه اولیه برای شما تمام شود و در عین حال جلوه و زیبایی خاص خودش را هم حفظ کند.

بودجه خرید طلا برای سرمایه گذاری

خرید طلا همیشه سرمایه گذاری مطمئنی است و احتمال ضرر کردن سرمایه گذاران در آن پایین است. در هنگام خرید طلای ارزان برای سرمایه گذاری مهمترین عاملی که باید در نظر گرفته شود، بیشترین سود شما در زمان فروش است. با توجه به مواردی که در قسمت تعیین قیمت طلا به آن‌ها اشاره شد باید زیورآلاتی خریداری کنید که حداقل میزان افت قیمت را میان قیمت خرید و فروش داشته باشد.

یکی از شکل های طلا که در تمام جهان برای سرمایه گذاری مورد توجه بوده و هست شمش های یک گرمی طلا ست. همچنین سکه یکی دیگر از پر طرفدارترین گزینه ها برای سرمایه گذاری طلا است. سکه های طلا با وزن های مختلف تولید و فروخته می‌شوند. شمش ها و سکه های طلا هیچگونه اجرت ساخت طلا و هزینه های اضافی دیگر ندارند. و شما با هر بودجه‌ای می‌توانید به طور مستمر سکه های طلا را به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری مناسب خریداری کنید.

بودجه خرید طلا برای خودم

چه کاری از هدیه دادن طلا به خودتان بهتر؟! حالا که پای خودتان درمیان است، کم کردن کیفیت اصلاً گزینه مناسبی نیست! پس پیشنهاد ما خرید بهترین کیفیت و بیشترین ظرافت با بودجه مورد نظر شماست. اگر به فکر خرید طلای ارزان برای خودتان هستید ابتدا نوع زیورآلات موردنظر خود را انتخاب کنید، سپس تصمیم بگیرید که دوستدارید آن‌را در چه شرایطی استفاده کنید؟(مهمانی، اداری، روزمره، و…).پس از آن تصمیم بگیرید که قصد هماهنگ سازی آن با چه‌لباس ها و دیگر زیورآلاتی را دارید. در انتها طرح کلی آن را مشخص کنید و روی عیار طلای مورد نظر به جمع بندی برسید.

اگر در پیدا کردن طرح مورد نظرتان ناموفق بودید نگران نباشید! شما می‌توانید از طرح مورد نظر خود عکس تهیه کنید و یا با ارتباط با کارشناسان ما طرح خودرا به صورت کاملاً انحصاری ترسیم کنید. سپس طلا سازان تریص محصول مورد نظر شما را طراحی کرده و طی ۵ تا ۷ روز کاری تولید می‌کنند! همچنین در صورت درخواست شما با استفاده از راه کارهایی مانند توخالی کردن طلا و سایر متدهای هنرمندانه تا جایی که از استحکام مطلوب کاسته نشود تلاش می‌کنیم که هزینه محصول نهایی را به بودجه شما نزدیکتر کنیم.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

سرویس طلا ست با تاج عروس

یکی از جذاب‌ترین ترندهای ۲۰۲۱ در زمینه سرویس طلا، طراحی سرویس طلاهایی است که با تاج سر عروس ست هستند. این سرویس‌ها در طرح‌های مختلف و بسیار زیبایی تهیه شده‌اند که جذابیت عروس را چندبرابر می‌کنند.

سرویس طلا توری یا فیوژن

مدل طلا فیوژن نیز از دیگر مدل‌های جدید سرویس طلا در سال ۱۴۰۰ هستند. همانطور که گفتم این مدل سرویس‌ها به طراحی زیبا و به شکل توخالی و توری شکل وجود دارند که ازیک‌طرف کار، آن‌سوی کار هم دیده می‌شود. این مدل‌ها امسال بسیار پر طرفدار شده اند. به ویژه اینکه قیمت طلا از سال گذشته تا کنون بسیار بالا رفته است.

سرویس طلا شاخه‌ای

سرویس طلاهای شاخه‌ای مدل‌های جدید سرویس طلا در سال ۱۴۰۰ هستند که شبیه به شاخه‌های یک گیاه پیچ‌درپیچ یا برگ‌هایی که به سمت پایین متمایل هستند دیده می‌شوند. همانطور که لباس‌های سنتی و بته‌جقه در سال‌های گذشته دوباره مد شده اند، مدل‌های سرویس طلای شاخه‌ای نیز امسال بسیار پرطرفدار شده است.

بیشتر بخوانید : خرید انگشتر طلا

سرویس طلا کارتیر

کارتیر از آن دسته برندهایی است که هیچ‌وقت از مد نمی‌افتد و در سال ۱۴۰۰ دوباره به ترند پرطرف‌دار سرویس طلا تبدیل شده است. سرویس کارتیر به اشکال مختلف ریز و ظریف، درشت و پهن، تمام کارتیر یا نیم کارتیر همراه با زنجیر باریک وجود دارد. خوبی این مدل سرویس این است که اجزای متفاوت آن‌را می‌توان به تنهایی نیز استفاده کرد.

سخن آخر

قیمت سرویس طلا یکی از اولین نکاتی است که افراد در انتخاب سرویس موردنظر خود به آن توجه می‌کنند. در این مقاله سعی کردم بهترین نکات کاربردی را برای خرید سرویس طلا ارزان و باکیفیت به شما بگویم.

منبع : https://www.asby.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

برای آنکه سرویس طلا ارزان و باکیفیت خریداری کنید، می‌توانید با رعایت چند نکته مهم، به این هدف برسید:

سرویس‌های ظریف و سبک تا حد زیادی هزینه نهایی خرید طلا را برای شما کاهش می‌دهند؛ بنابراین اگر دوست دارید یک سرویس زیبا، شیک و درعین‌حال ارزان بخرید، به سراغ سرویس‌هایی با وزن کم بروید.

هر چه سرویس خریداری شده، طراحی ساده و آسان‌تری داشته باشد، اجرت ساخت آن هم کمتر است. پس برای کاهش قیمت سرویس طلا طراحی‌های آسان و ساده‌تر را انتخاب کنید.

اگر چندان برای شما اهمیت ندارد که سرویس طلا را به‌صورت سرویس طلا دست‌اول و نو خریداری کنید، می‌توانید سرویس طلا دست‌دوم را بدون هزینه اجرت ساخت و با قیمت ارزان بخرید. این کار برای سرمایه‌گذاری و دستیابی به سود در زمینه طلا و جواهرات بسیار کاربرد دارد.

پیشنهاد من برای کسانی که دوست دارند سرویس طلا نو و البته ارزان خریداری کنند، سرویس طلای کم اجرت است. طلای کم اجرت طلایی است که استفاده نشده و در واقع نو است. اما یا به صورت تیراژی تولید شده است که مخصوص طرح‌های پرطرفدار و پر شمار است،‌ یا زراحی محصول پیچیدگی کمی دارد به‌همین دلیل کارو زمان زیادی صرف تولید آن نشده است.

انتخاب سنگ‌های قیمتی و نگین‌های اصل و زیبا مانند الماس با تراش برلیان زیبایی سرویس طلای شما را چندین برابر می‌کند. اما نکته مهم این است که به همان نسبت قیمت سرویس طلا را هم بالاتر می‌برد. می‌تواند طلای خود را بدون سنگ‌های قیمتی و یا با نگین‌های اتمی تهیه کنید که در عین زیبایی ارزان‌قیمت هم باشند.

از مدل‌های مشبک یا فیوژن استفاده کنید. این مدل‌های به دلیل طراحی توخالی که دارند وزن پایین‌تری نسبت به محصولات هم‌اندازه دارند. به همین‌دلیل قیمت تمام شده آن‌ها نسبت به محصولات مشابه یکسان است.

منبع : طلافروشی آنلاین



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 266
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

برای انتخاب النگو طلا زنانه و النگو طلا بچگانه باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید:

۱. اندازه و سایز النگو

مهم‌ترین دغدغه هنگام خرید النگو اندازه و سایز آن است. از آنجایی که النگو مانند دستبند قابلیت تنظیم اندازه ندارد، باید سایز دقیق آن را در نظر بگیرید. اگر النگو طلا برای دستتان خیلی تنگ باشد می‌تواند دست را زخم کند و یا در صورتیکه داخل دستتان قرار گرفت، بیرون آوردن آن غیرممکن شود. در مقابل، زمانی که اندازه النگو برای دستتان بزرگ است، حالت بسیار بد و نازیبایی روی دستتان ایجاد می‌کند و حتی ممکن است به راحتی از دستتان خارج و گم شود. این نکته خصوصا برای انتخاب النگو طلا بچگانه بسیار اهمیت دارد. زیرا با رشد کودک، النگو به سرعت برای او کوچک می‌شود و در مقابل اگر سایز آن زیادی بزرگ باشد، هنگام بازی و فعالیت از دستش خارج خواهد شد. پس اولین نکته‌ای که در انتخاب این محصول باید در نظر بگیرید، سایز آن است.

2.رنگ النگو طلا

النگو طلا زنانه نیز مانند هر نوع طلای دیگری به رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارد. شما می‌توانید بنا به سلیقه خودتان یکی از رنگ‌های طلای زرد، طلای سفید یا طلای رزگلد را انتخاب کنید. البته باید توجه داشته باشید که افراد با سن پایین‌تر، به طلای سفید یا رزگلد علاقه بیشتری دارند و این رنگ‌ها جوان‌پسندتر هستند.

3. وزن النگو طلا

النگوها در هر وزنی در بازار طلا و جواهرات موجودند. اما به این دلیل که اغلب به صورت چندتایی استفاده می‌شود، وزن آن بیشتر خواهد شد. پس اگر النگو را برای استفاده دائمی و روزانه می‌خواهید، آن‌ها را سبک و از میان وزن‌های کمتر انتخاب کنید تا دستتان را اذیت نکند.

4.ظرافت و طرح النگو

همانطور که اشاره کردیم، النگوها شکل و ظاهر متنوعی دارند و با طرح‌های مختلفی در بازار عرصه می‌شوند.

اگر به النگوهای خیلی پهن علاقه دارید بهتر است آن‌ها را به صورت تک استفاده کنید. چندین النگو با پهنای زیاد در کنار هم چندان ظاهر زیبایی ندارند.

چنانچه می‌خواهید النگوی شما باریک و ظریف باشد می‌توانید چند النگوی یک شکل بخرید و در کنار هم بیندازید. اما باید توجه کنید که از برخورد النگوها به یکدیگر، صدای ظریفی به وجود می‌آید. اگر تعداد النگوها در دست زیاد باشد، این صدا هم بیشتر می‌شود و در بسیاری از موارد چندان مناسب نیست. پس تعداد النگوها را خیلی زیاد انتخاب نکنید.

النگوهای بسیار ظریف و جواهر نشان، بشتر مناسب مهمانی ها و مجالس هستند و برای استفاده روزانه چندان مناسب نیستند. اگر می‌خواهید النگوهایتان را همیشه در دست داشته باشید، سعی کنید جنس محکم و النگوی کمی پهن‌تر را انتخاب کنید‌.

النگوهای طرح ساده را می‌توانید با هر نوع لباسی استفاده کنید. سادگی النگوها دست شما را بسیار شیک و زیبا خواهد کرد. اگر می‌خواهید النگوهای پر تراش تهیه کنید، حتما حواستان به نوع شیارهای آن باشد. زیرا نوع تراش‌ها می‌تواند استحکام النگوها و همچنین شیوه تمیز کردن آن را مشخص کند. اگر تراش‌های روی النگو زیادی عمیق باشند، کار شست‌وشو و پاک کردن گاه‌به‌گاه النگو از آلودگی‌ها را اندکی سخت می‌کنند‌.

بیشتر بخوانید :



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 585
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بسیاری از افراد در تشخیص طلای سفید و پلاتین دچار اشتباه می‌شوند. زیرا رنگ هر دو سفید و به ظاهر بسیار شبیه به یکدیگر هستند. اما این دو نوع فلز گرانبها تفاوت‌هایی دارند که آن‌ها را از یکدیگر متمایز می‌کند:

۱. پلاتین به صورت طبیعی یک نوع فلز سفید رنگ است. در حالیکه طلای سفید بر اثر ترکیب آلیاژ طلا با دیگر فلزات با رنگ سفید، به این رنگ در می‌آید. علت این ترکیب این است که طلای خالص حالت نرمی دارد. بنابراین برای آنکه قابلیت حالت پذیری پیدا کند، اصولا آن را با ترکیبات مس، نیکل، نقره، پالادیم و منگنز ترکیب می‌کنند. این فلز سفید ممکن است از ۲۵% تا ۵۰% ترکیب طلای سفید را بسته به میزان عیار اون تشکیل بدهد.

۲. پلاتین چگالی و وزن بسیار بیشتری نسبت به طلا دارد. به شکلی که تقریبا دو برابر وزن یک طلای ۱۸ عیار است. اما طلای سفید سبک‌تر است. پس اگر دو محصول یک شکل و هم اندازه از جنس طلای سفید و پلاتین را وزن کنید، محصول ساخته شده از پلاتین وزن بیشتری خواهد داشت.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا

۳. هر دو فلز پلاتین و طلا نایاب هستند.اما پلاتین از طلا نایاب‌تر است. همچنین پروسه اکتشاف و تولید پلاتین از طلا سخت‌تر است. به این دلایل قیمت پلاتین از طلا بیشتر است.

۴. درخشندگی قطعات ساخته شده از پلاتین به شکل طبیعی در آن وجود دارد. در حالیکه طلای سفید برای درخشش و جلوه بیشتر، نیاز به یک روکش رودیوم دارد. (رودیوم فلزی سفید رنگ است که یک لایه روشن کننده روی طلا اضافه می‌کند تا زیباتر به نظر برسد. )

۵. در صورت کم کیفیت بودن رودیوم موجود روی طلای سفید، این روکش به مرور زمان و در اثر ساییدگی از بین رفته و گاهی به تغییر رنگ طلا منجر می‌شود. اما قطعات ساخته شده از پلاتین این مشکل را ندارند.

۶. پلاتین سختی بیشتری نسبت به طلای سفید دارد و این مساله باعث می‌شود که بسیار محکم‌تر از آن باشد

منبع : طلافروشی اینترنتی آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 422
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تعیین قیمت سرویس طلا با درنظرگرفتن سه فاکتور بسیار مهم تعیین می‌شود:

وزن سرویس

وزن سرویس در تعیین قیمت سرویس طلا نقش اساسی را ایفا می‌کند. هر چه سرویس طلایی که انتخاب می‌کنید سبک‌تر باشد، قیمت کمتری هم دارد. در مقابل با بالارفتن وزن نهایی سرویس طلا، هزینه تمام شده آن هم افزایش می‌یابد.

اجرت ساخت

حتماً تا به‌حال اصطلاح اجرت ساخت را در خرید طلا و جواهر شنیده‌اید. اجرت ساخت سرویس طلا و قطعات طلا هزینه تمام‌شده‌ای است که طلاساز یا طلافروش برای طراحی طلا و ساخت آن از شما دریافت می‌کند.

مقدار این اجرت بنا بر نوع طلای مصرفی، طراحی طلا، استفاده از سنگ‌های قیمتی در آن و … متفاوت است. باید این نکته را به شما بگویم که اجرت ساخت فقط هنگام خرید طلای نو یا دست‌اول محاسبه می‌شود.

برای مثال طلاهایی که به عنوان طلای ایتالیایی شناخته می‌شوند و یا سرویس‌های طلا فانتزی که طراحی خاص و ویژه‌ای دارند، اجرت ساخت بالاتری هم دارند.

بیشتر بخوانید : خرید انگشتر طلا

سنگ، نگین و سایر متعلقات سرویس

خیلی از سرویس‌ها وجود دارند که روی آن‌ها با انواع سنگ‌ها، نگین‌های قیمتی و یا مروارید و … تزیین شده است. این موارد نیز به طور مستقیم روی قیمت سرویس طلا تأثیر گذارند. به این صورت که هر چه میزان استفاده از سنگ‌های قیمتی و نگین‌های اصل مانند الماس و … در یک سرویس بیشتر باشد، قیمت آن هم بالاتر می‌رود.

همچنین نوع تراش سنگ‌ها، میزان ریز یا درشت بودن آن‌ها و … هم این قیمت را کم یا زیاد می‌کند.  

منبع : https://www.asby.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

 

۱- تیفانی اند کو

یکی از پرفروش‌ترین برندهای معروف طلا و جواهر تیفانی اند کو است که تا چند سال پیش با نام تیفانی اند یانگ شناخته می‌شد. البته این شرکت کالای لوکس آمریکایی در میان عموم مردم با نام تیفانی شهرت دارد. زمینه اصلی فعالیت‌های آن نیز طراحی، ساخت و فروش جواهرات است. جالب است بدانید شرکت تیفانی در سال ۱۸۳۷ توسط چارلز لوئیس تیفانی، به‌عنوان مرکز فروش محصولات فانتزی و لوازم التحریر تأسیس شد. اما در حال حاضر محصولات گسترده‌تری در چرخه تولید دارد که تمامی آنها کالاهای لوکس بشمار می‌روند. شرکت تیفانی در سال ۲۰۱۳ در فهرست فوربز جهانی ۲۰۰۰ با ارزش بازار سرمایه ۸٫۸ میلیارد دلار، در رتبه ۱۶۵۹ از بزرگترین شرکت‌های جهان قرار گرفت. دفتر مرکزی این شرکت در شهر نیویورک قرار دارد.

۲- هری وینستون

شرکت جواهرسازی هری وینستون، یکی از گران‌ترین و اشرافی‌ترین خانه‌های جواهر در جهان است. هری وینستون در سال ۱۹۳۲ میلادی در شهر نیویورک تاسیس شد و خیلی زود توانست نام خود را به عنوان «پادشاه الماس‌ها» و جواهرساز ستاره‌ها بر سر زبان‌ها بیندازد. دلیلش هم طراحی و ساخت جواهراتی لوکس و بی‌نظیر بود. هری وینستون در سال ۱۹۵۸ میلادی، «الماس امید» را که زینت‌بخش تاج سلطنتی لوئی چهاردهم فرانسه بود و همچنین الماس پرتغالی را به موسسه اسمیتسونین که بزرگ‌ترین موزه علمی-فرهنگی-تحقیقاتی جهان است، اهدا کرد.

جال است بدانید روزنامه نیویورک تایمز در سال ۲۰۰۰ میلادی، ارزان‌ترین جواهر عرضه شده در جواهرفروشی هری وینستون را ۶۰۰۰ دلار آمریکا برآورد کرده بود.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا

۳- کارتیه یکی از برندهای معروف طلا و جواهر

کارتیه در سال ۱۸۴۷ میلادی توسط فردی به نام لوئی فرانچسکو کارتیه تاسیس شد. این شرکت تا سال ۱۹۶۴ تحت کنترل خانواده کارتیه باقی ماند. تا اینکه توسط شرکت سوئیسی ریشمون خریداری شد. دفتر مرکزی کارتیه در شهر پاریس، فرانسه قرار دارد. کارتیه با عناوینی همچون «جواهرساز پادشاهان، پادشاه جواهرسازان» شهرت یافت. به این خاطر که محصولات خود را با تلفیق الماس و پلاتین طراحی می‌کرد و می‌ساخت. کالکشن‌های کارتیه اغلب مورد توجه سلبریتی‌ها قرار دارد و طلاهای آن نیز تنوع رنگی زیادی دارند.

امروزه جواهرات کارتیه را کلکسیونی از نفیس‌ترین جواهرات در دنیا می‌دانند. مجموعه‌ی گسترده‌ای از سبک‌های منحصربفرد که هریک در نوع خود بی‌نظیرند. اغلب مشتریان این برند، سرمایه‌داران بزرگ، افراد خانواده‌های سلطنتی و اشخاص برجسته و معروف هستند.

۴- شوپارد

شوپارد یک برند سوئیسی است که توسط لویی اولیس شوپارد در دهه ۱۸۶۰ تاسیس شد. شوپارد در ابتدا برای تولید ساعت و ساعت‌های جیبی زنانه شهرت پیدا کرد. این برند کالاهای لوکس با ساخت ساعت‌هایی با استفاده از الماس در زیر شیشه‌های ساعت توانست در دهه ۱۹۷۰ به شهرت جهانی دست پیدا کند. از سال ۱۹۹۹ شوپارد حامی مالی جشنواره فیلم کن بوده‌است و بازیگرانی چون کیت وینسلت و پنلوپه کروز از جواهرات شوپارد استفاده کرده‌اند.

منبع : طلافروشی آنلاین آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 آبان 1400 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 25 صفحه بعد