نوشته شده توسط : رعنا

«عیار» به ‏درجه خلوص طلا در مصنوعات ساخته‌شده از طلا گفته می‌شود. عیار طلا را از واحد کامل ۲۴ حساب می‌کنند. برای مثال طلای ۲۴ عیار طلای خالص با حداقل ۹۹٬۹ درصد طلاست. یا مثلا طلای ۱۸ عیار از ۷۵ درصد طلا و ۲۵ درصد فلز دیگر تشکیل شده‌است.

باید بدانید که عیار تعیین کننده مرغوب بودن یا نبودن طلا نیست؛ بلکه میزان وجود فلزات دیگری که در ساخت مصنوعات طلا استفاده می‌شود را تعیین می‌کند.

به طور کلی برای تعیین عیار از اعداد مختلفی همچون ۱۸K، ۱۴K یا ۱۰K  استفاده می‌شود. هریک از این اعداد بیانگر وجود درصد ‏مشخصی از طلا در یک شئ است. ‏حرف انگلیسی K در کنار این اعداد اولین حرف کلمه قیراط (karat) است. از قیراط برای نمایش درصد خلوص طلا استفاده می‌کنند. البته باید توجه داشته باشید که در زبان انگلیسی «عیار» را «قیراط» (carat یا Karat) می‌نامند و به همین خاطر با حرف اختصاری K مشخص می‌کنند. اما این قیراط با آن قیراطی که واحد اندازه‌گیری جرم سنگ‌های قیمتی و مروارید است، فرق دارد.

پس متوجه شدیم که «عیار»، واحد اندازه‌گیری خلوص آلیاژهای طلا و دیگر فلزات گران‌بهاست. احتمالا برایتان سوال پیش آمده که چرا طلا را با دیگر فلزها ترکیب می‌کنند؟ به این خاطر که طلای خالص ذاتا نرم است و هنگام استفاده در ساخت مصنوعات ممکن است تغییر شکل پیدا کند. ‏به همین خاطر برای اینکه سختی و استحکام کافی داشته باشد، معمولا آن را با فلزهای دیگر همچون مس، نقره، پلاتین و نیکل ترکیب می‌کنند.

بیشتر بخوانید :

در بالا اشاره کردیم که هر چه میزان سایر فلزات در مصنوع طلا بیشتر باشد، عیار پایین‌تر است و برعکس؛ هر چه میزان طلا بیشتر و فلزات دیگر کمتر باشد، عیار مصنوع طلا بالاتر است و ارزش بیشتری دارد.

برای درک بهتر این مساله به موارد زیر توجه کنید:

طلای ۲۴ عیار (۲۴K): یک طلای خالص است و از ترکیب هیچ فلز دیگری در آن استفاده نشده است.

طلای ۱۸ عیار (۱۸K): از ۱۸ واحد طلا و ۶ واحد فلزات دیگر (مس، نقره یا پلاتین) تشکیل شده است. یعنی خلوص طلای آن ۷۵ درصد است.

طلای ۱۴ عیار (۱۴K): از ۱۴ واحد طلا و ۱۰ واحد فلزات دیگر تشکیل شده است. یعنی خلوص طلای آن ۵۸٫۳ درصد است.

نکته اول: باید توجه داشته باشید که به این کدهایی که روی طلا زده می‌شود اصطلاحا «انگ» هم می‌گویند. که همان مفهوم عیار را دارد.

نکته دوم: فلزهای گرانبها مثل طلا را نقره گاهی با واحد ۱۰۰۰ عیار می‌شوند. مثلا عیار «۷۵۰» طلا معادل همان عیار ۱۸ است. یعنی ۷۵۰ واحد از هزار واحد مصنوع طلا از طلای خالص تشکیل شده و بقیه‌ی آن آلیاژی از دیگر فلزهاست.

منبع : طلا فروشی اینترنتی کیش طلا



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 452
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اولین گام در پروسه ‌ی عروسی برای خانم ها انتخاب  یک لباس عروس مناسب با استایل عروس خانم می باشد.. گام‌های بعدی برای تکمیل آن، انتخاب مدل مو و آرایش عروس است. اما اگر هنوز مدل مو و ارایش خود را انتخاب نکریده اید در این مقاله از مجموعه مقاله های دوره های اموزش آرایشگری الماس نشان همراه ما باشید.

انواع ست کردن آرایش با لباس عروس

ست کردن مدل مو با لباس عروس ساده

فرهای بزرگ، موج‌دار کردن مو، بافت تیغه‌ی ماهی و مدل‌های طبیعی  معمولا با مدل لباس عروس سنتی طبیعی زیباتر به نظر می‌رسد  برای مدل آرایش عروس رنگ‌های خاکی که زیبایی طبیعی چهره‌ی شما را بیشتر نشان دهد و پوست‌تان را درخشان کند انتخاب مناسبی خواهد بو.

ست کردن مدل مو با لباس عروس پرنسسی

اگر لباس‌تان مدل پرنسسی است یک شنیون بسته گزینه‌ی مناسبی است. اگر لباس عروس شما دارای دامن بلند و تور فراوان است موهای باز بر‌‌روی بازوان‌تان هم مدل خوبی خواهد بود. برای مدل آرایش عروس رنگ صورتی ملایم با تناژ طلایی پیشنهاد می‌شود.

بیشتر بخوانید :

ست کردن مدل مو با لباس عروس با برش‌های خاص

همه‌ ی ما مدل موی مواج ده‌ی چهل را می پسندیم. برای مدل آرایش عروس، خط چشم کلاسیک گربه‌ای با رژ لب قرمز رنگ ظاهر اصیلی به شما خواهد داد.

البته در‌نهایت، مهم‌تر از هرچیز این است که در این روز احساس زیبا بودن داشته باشید و این‌که ظاهر شما در این روز گویای سلیقه‌ی شخصی شما خواهد‌ بود. گاهی اواقت قوانین را باید شکست و طبق سلیقه‌ی شخصی عمل کرد ولی اگر در انتخاب ظاهر خود در چنین روزی تردید دارید، امید است که پیشنهادات بالا کمک کننده باشند.

ما از طرف اموزشگاه آرایشگری الماس نشان زیبایی دو چندان را برای شما ارزومندیم .



:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

متخصصان ارتودنسی برای اینکه بتوانند به شما لبخندی زیبا و گیرا بدهند و هر گونه مشکل ناصافی دندان های شما را حل کنند از دستگاه ها و ابزار مختلفی استفاده میکنند. در واقع هیچ متخصصی بدون دستگاه های ارتودنسی دندان قادر به درمان هیچ مشکل دندانی نیست. دستگاه های ارتودنسی تنوع زیادی دارند. شاید برایتان جالب باشد که ما بر اساس همین دستگاه ها درمان های ارتودنسی را در دسته بندی های مختلفی  قرار میدهیم. یکی از رایجترین دسته بندی ها در این خصوص، ثابت یا متحرک بودن ارتودنسی است.

اگر دستگاهی که برای درمان و اصلاح مشکل دندان های شما استفاده میشود برای یک مدت طولانی به دندان های شما متصل شده و تا پایان دوره درمان برداشته نشود، ما آن را در دسته ارتودنسی ثابت قرار میدهیم. دلیلش واضح است زیرا جابجا نمیشود و همیشه به دندانتان متصل است.

مزایای ارتودنسی ثابت

  • شدیدترین مشکلات دندان شما را در مدت زمان معقولی درمان میکند
  • نیازی به خارج کردن و گذاشتن دوباره آن نیست
  • به اصلاح طرح لبخند و زیباتر کردن آن به شدت کمک میکند
  • مانند ارتودنسی متحرک نیاز به مراجعه زیاد به کلینیک دندانپزشکی ندارد
  • برای هر سنی مناسب است
  • تنوع رنگ بسیار زیادی دارد
  • گفتار را بهبود میبخشد
  • و …

بیشتر بخوانید :

معایب ارتودنسی ثابت

  • مسواک زدن و تمیز کردن دندان با وجود بخش های مختلف بریس دشوار است
  • دندان ها میتوانند لکه دار شوند
  • امکان وارد شدن آسیب از طرف سیم و براکت به لثه ها و بافت های دندان وجود دارد (البته این احتمال با کمک موم ارتودنسی قابل پیشگیری است)
  • طول درمان آن زیاد است و میتواند تا 3 سال نیز ادامه داشته باشد

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تابه حال برایتان پیش آمده که صبح‌ها با زنگ ساعت از خواب بیدار شوید و متوجه شوید که “ای وای! شب یادم رفت پلاک نگهدارنده ارتودنسی دندان را در دهان بگذارم!”. اگر پاسختان مثبت است، نگران نباشید، با ما همراه باشید تا متوجه شوید که چطور می‌توانید هیچ‌گاه پلاک متحرک را فراموش نکنید. یک شب فراموش کردن نگهدارنده (ریتینر) تاثیر چندانی بر حرکت دندان‌ها ندارد. اما اگر یک شب هزار شب شد، حتماً به متخصص ارتودنسی مراجعه کنید تا مطمئن شوید که دندان‌ها به موقعیت اولیه برنگشته و دوباره نامرتب نشده است.

بیشتر بخوانید : قیمت ارتودنسی چه قدر است ؟

دستورات متخصص را درباره استفاده از ریتینر یادداشت کنید تا همیشه به خاطر داشته باشید که پلاک را باید شبانه‌روز یا فقط شب‌ها در دهان بگذارید یا کافی است که فقط چند بار در هفته از آن استفاده کنید. نوشتن این توصیه‌ها کمک می‌کند تا بهتر آنها را به خاطر بسپارید.

پلاک نگهدارنده را هر بار پس از خارج کردن از دهان تمیز کنید. اگر این کار را نکنید، ممکن است هنگامی که برای رفتن به سر کار یا کلاس عجله دارید، وقت نکنید آن را بشویید و بنابراین ترجیح دهید پلاک کثیف را در دهان نگذارید.

یک یادداشت روی آیینه، کیف پول یا کیف دستی‌تان بچسبانید تا پوشیدن پلاک ارتودنسی متحرک را به شما یادآوری کند.

زنگ هشداری را تنظیم کنید که زمان استفاده از ریتینر را به شما یادآوری کند. تنظیم کردن یک ایمیل یادآور نیز راه‌حل خوبی است.

زمانی که پلاک نگهدارنده را برای غذا خوردن یا خوابیدن از دهان خارج می‌کنید، همواره آن را داخل جعبه محافظ قرار دهید تا احتمال این که آن را گم کنید یا از روی حواس‌پرتی دور بیاندازید، کاهش یابد.

اگر لازم نیست که هر روز از پلاک نگهدارنده استفاده کنید، می‌توانید رخدادهای مختلفی را به عنوان یادآور تعیین کنید. برای مثال تماشا کردن برنامه تلویزیونی هفتگی محبوب‌تان، شستن لباس‌ها یا رستوران رفتن هفتگی می‌تواند یادآوری باشد که لزوم استفاده از نگهدارنده را به شما خاطرنشان کند.

اگر فراموشکار هستید، از اطرافیانتان کمک بگیرید. از همسر، والدین، خواهر یا برادر تان خواهش کنید که این موضوع مهم را به شما یادآوری کنند.

عواقب استفاده نکردن از نگهدارنده و بازگشت دندان‌ها به موقعیت اولیه را در اینترنت جستجو کنید. دیدن این تصاویر باعث می‌شود که دیگر ریتینر را فراموش نکنید.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 467
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بریس‌های اینویزیلاین در واقع الاینرهای پلاستیکی شفافی هستند که می‌توانید در هنگام غذا خورن و نوشیدن آن‌ها را از دهان خود بیرون بیاورید. الاینرهای اینویزیلاین به طور کلی از لحاظ هزینه ارتودنسی قابل رقابت با بریس‌های فلزی هستند، اما گاهی اوقات می‌توانند گران‌تر باشند.

جلب توجه کمتر در مقایسه با بریس‌های فلزی

البته، یکی از بزرگترین معیارهای فروش این است که این تجهیزات الاینرهای اینویزیلاین پلاستیک هستند که توسط افراد معمولی قابل مشاهده نیستند. به عنوان یک نوجوان، دانش آموز یا حتی یک بزرگسال، مسلماً نگران نبودن در خصوص این که در هنگام لبخند زدن یک دهان پر از فلز نمایان نشود، بسیار مهم است. الاینرهای اینویزیلاین در دهان شما بسیار نرم هستند و سیمی نیز وجود ندارد که لثه‌های شما را تحریک کند.

عدم محدودیت در خوردن یا نوشیدن

از آن جا که بریس‌های فلزی به طور دائمی به دندان‌ها متصل هستند، غذاهای خاصی مانند آدامس و آب نبات‌های سخت وجود دارند که شما باید در طول درمان از آن‌ها اجتناب کنید. الاینرهای اینویزیلاین متحرک هستند، بنابراین شما می‌توانید هر چیزی که دوست دارید بخورید و بنوشید.

ارتودنسی نامرئی راهی آسان‌تر برای رعایت بهداشت مناسب

مسواک زدن و استفاده از نخ دندان در صورت داشتن بریس‌های فلزی آسان نیست. ذرات غذایی و پلاک ممکن است در سیم‌ها و بین دندان‌ها گیر کنند و منجر به پوسیدگی دندان و مشکلات لثه در طول درمان شوند. گاهی اوقات هنگامی که از بریس فلزی استفاده می‌کنید، این که چه میزان مسواک می‌زنید یا از نخ دندان استفاده می‌کنید، مهم نیست زیرا در هر حال در مرحله آخر برداشتن بریس‌ها، مشکلاتی از قبیل پوسیدگی دندان‌ها یا لثه‌های متورم وجود دارند که باید درمان شوند. مشکلاتی از قبیل آن‌چه ذکر شدند معمولاً در صورت استفاده از الاینرهای اینویزیلاین وجود ندارند. تنها با رعایت بهداشت مناسب و تمیز کردن، مسواک زدن و استفاده از نخ دندان حین ارتودنسی دندان نامرئی می‌توانید از بروز مشکلات بعدی جلوگیری نمایید.

دوره درمان سریع‌تر

با در نظر گرفتن این نکته که هر بیمار مسلماً تفاوت‌هایی با بیمار دیگر دارد، به طور کلی، درمان ارتودنسی با استفاده از بریس‌های نامرئی طول زمان کمتری نسبت به سایر گزینه‌های درمانی ارتودنسی دارد، زیرا هر دو هفته یک بار به شما یک ست جدید از الاینرها داده می‌شود که به متخصص ارتودنسی اجازه‌ی کنترل بیشتری بر نیروی اعمال شده روی دندان را می‌دهد. باید توجه داشت که در نوجوانان به دلیل تغییر و رشد زیاد دندان‌ها، این دوره‌ی درمان طولانی‌تر و مشابه دوره‌ی درمانی مورد نیاز در هنگام داشتن بریس‌های فلزی است.

یک گزینه‌ی درمانی برای مشکلات پیچیده‌تر دندان

ارتودنسی نامرئیتنها به منظور رفع مشکلات کوچک و ساده مانند کجی دندان‌های ردیف جلو مورد استفاده قرار نمی‌گیرد بلکه می‌توان از بریس‌های اینویزیلاین جهت درمان مواردی مانند مال اکلوژن، اوربایت و آندربایت نیز استفاده کرد.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بعد از صحبت و مشورت با ما، شما می‌توانید با گزینه‌های بیشتری از بریس‌های ارتودنسی

و نیز با قیمت‌های آنها که برای هر مدل متفاوت است، آشنا شوید.

بریس‌ها در طول زمان تکامل و تغییرات زیادی را به خود دیده‌اند.

امروزه انواع مختلفی از روش‌های ارتودنسی با قیمت‌های مختلف وجود دارد.

انتخاب نهایی نوع ارتودنسی با شما است،

اما شما برای رسیدن به بهترین انتخاب و گرفتن پاسخ سئوالات خود، تنها نیستید.

در اینجا اطلاعاتی در مورد نوع بریس‌ها و قیمت آنها در 4 روش مختلف ارتودنسی دندان را برای شما ارائه می‌کنیم:

ارتودنسی ثابت                       

بریس‌های فلزی یا ارتودنسی ثابت رایج‌ترین نوع بریس‌ها هستند

که امروزه قیمت کمتری نسبت به هر زمانی در گذشته پیدا کرده‌اند.

ارتودنسی سرامیکی

بریس‌های سرامیکی از مواد سرامیکی شفافی ساخته شده‌اند که

در مقایسه با بریس‌های فلزی به میزان کمتری بر روی دندان‌های شما قابل دیدن هستند

و زیاد به چشم نمی‌آیند، اما قیمت آنها بالاتر از بریس‌های فلزی است.

ارتودنسی لینگوال (مخفی)

بریس‌های لینگوال به سطح پشتی دندان‌های شما چسبانده می‌شود

و از نظر ظاهری کاملاً مخفی خواهد بود.

اما هزینه ی ارتودنسی با بریس های لینگوال از بریس‌های فلزی و سرامیکی بالاتر است.

ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک با بریس‌های مخفی یا اینویزلاین در واقع جایگزینی برای ارتودنسی ثابت است

که در آن به جای بریس‌های معمولی از بریس‌های مخفی استفاده می‌شود.

در ارتودنسی متحرک از یک سری ردیف کننده‌های شفاف که به صورت سفارشی ساخته می‌شوند، استفاده می‌شود

که به طور مرتب باید بر روی آنها تنظیمات و تغییراتی انجام شود.

قیمت این بریس‌ها نسبت به همه انواع دیگر بریس‌ها، بالاتر است.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی نامرئی

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

شما می‌توانید با رعایت چند نکته ساده، قیمت ارتودنسی خود را کمتر کنید.

در واقع شما با انجام  این اقدامات می‌توانید مطمئن باشید که بهترین بریس‌های ممکن برای دندان‌های خود را با کمترین هزینه ممکن، تهیه کرده‌اید.

از شرایط و تسهیلاتی که برای پرداخت قیمت ارتودنسی دندان در نظر گرفته شده است، استفاده کنید.

شما می‌توانید از متخصص ارتودنسی بخواهید که بهترین برنامه درمانی را بر اساس بودجه و شرایط پرداخت هزینه‌ها برایتان مشخص کند.

قبل از شروع درمان، تصمیم خود را بگیرید.

البته این یک اصل کلی است که هر جا شما می‌خواهید در هزینه‌های خود برای انجام یک پروژه یا برنامه مشخص صرفه‌جویی کنید،

باید آن را مد نظر قرار دهید. برای این منظور کودک شما باید به موقع و در همان سنین پایین توسط یک  متخصص ارتودنسی کودکان معاینه شود تا مطمئن شوید که در آینده دچار مشکلات و ناهنجاری‌های شدیدی نخواهد شد.

علاوه بر آن همیشه سعی کنید که پول کافی برای عمل‌های دندانپزشکی خود پس‌انداز کنید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 457
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

وسایل ارتودنسی متحرک از  صفحه ای پلاستیکی تشکیل شده اند که سیم های ارتودنسی از کناره های آن بیرون زده است. این سیم ها به دندان می چسبد تا بریس را سرجایش محکم نگه دارد. ارتودنسی متحرک  برعکس ارتودنسی ثابت کاربرد های محدودی دارد و اغلب به حرکت دادن یک دندان و یا گسترش فضای کام (سقف دهان) محدود می شود به دلیل اینکه بریس های متحرک از دقت پایینی برخوردارند، برای دندان هایی با جابه جایی های پیچیده مناسب نمی باشند

ارتودنسی های متحرک باید همیشه در دهان قرارداشته باشند و تنها برای انجام ورزش و تمیز کردن، از دهان خارج شوند و در غیر این صورت تاثیر چندانی ندارند. در ابتدا پس از نصب بریس های متحرک احساس عجیبی پیدا می کنید و این به علت آن است که مقداری از فضای دهان توسط صفحه ی پلاستیکی اشغال شده است اما جای نگرانی نیست زیرا خیلی زود به آنها عادت خواهید کرد. همچنین با قراردادن بریس ها، دهان شما بیش از همیشه بزاق تولید می کند زیرا مغز انسان بریس ها را غذا تلقی کرده و دستور ترشح بزاق را صادر می کند که این حالت ۱ الی۲ روز ادامه دارد. باید به طور مداوم برای تنظیم و چِک شدن بریس ها به پزشک خود مراجعه کنید. در صورتی که در ناحیه ی زبان، لثه یا لب احساس سوزش یا ناراحتی کردید پزشکتان می تواند با تنظیم مجدد بریس ها حس راحتی بیشتری به شما دهد.

بیشتر بخوانید :

بریس های متحرک ممکن است از صفحه ای اکلیریک با بند های استیل رنگ ثابت و یا سیستم هایی مانند ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی شفاف (که صفحاتی بی رنگ هستند) تشکیل شده باشند.

در صورتی که دندانتان تنها کمی به جا به جایی نیاز داشته باشد این بریس ها می توانند آن  را  طی ۳ الی ۶ ماه اصلاح کنند اما در صورتی که از مشکلات جدی تر مانند عقب بودن فک پایین یا جلو بودن فک بالا و فواصل زیاد دندانی رنج می برید، دوره ی درمان ممکن است چندین سال طول بکشد. هدف از انجام این نوع  ارتودنسی، حرکت دندان به جایگاه اصلی خود و گسترش استخوان فک برای حمایت از دندان هاست. این فرآیند بسیار کند صورت می گیرد و علت آن جلوگیری از لق شدن احتمالی دندان و ثبات و ماندگاری این بهبود می باشد. بریس ها برای اثرگذاری بیشتر و بهتر باید هر ۴ الی ۶ هفته یکبار، محکم شوند.

رفرنس



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 555
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

نیازهای خاص برخی از بچه ها

همه کودکان در شرایط طبیعی و ایده آل نیستند. برخی از آن ها نیازهای ویژه دارند. مجموع این نیازها باعث میشود که یک دندانپزشک عمومی و یا متخصصان کم تجربه، نتوانند به درمان صحیح آن ها بپردازند. بهترین متخصص ارتودنسی کودکان باید قادر باشد تا به تمام نیازهای ویژه کودکان پاسخ دهد. این متخصص باید بتواند به شرایط کودکان زیر پاسخ مناسبی بدهد:

کودکان استثنایی مثل سندروم داون

کودکانی بیش فعال

کودکان که گذشته خوبی نداشته اند و احساس امنیت ندارند

بچه هایی که علاوه بر مشکل ناصافی دندان ها مشکلات جسمی دیگری دارند

کودکان معلول

و …

بهترین متخصص ارتودنسی کودکان در دوره  های آکادمیک با نحوه برخورد با این کودکان آموزش های لازم را دریافت خواهد کرد. حال آنکه یک دندانپزشک عمومی چنین آموزشهایی را پشت سر نگذاشته.

گزینه های موجود برای ارتودنسی کودکان

هرچند که ما درمان های مختلفی در حوزه ارتودنسی کودکان داریم، اما برای بیشتر کودکان از ارتودنسی ثابت استفاده میشود. و سیستم رایج نیز معمولا بریس ارتودنسی فلزی خواهد بود. ارتودنسی ثابت به سیستم درمانی گفته میشود که ما برای اصلاح عدم هماهنگی دندان ها و فک های کودکان، از دستگاه های ثابتی که به دندان های کودک متصل میشود استفاده میکنیم. (همان سیستم سیم و براکتی که عموم مردم آن را میشناسند.) سایر روش های درمان ارتودنسی عبارتند از:

ارتودنسی ثابت به جز سیستم فلزی: لینگوال، دیمون یا خود تنظیم، سیستم سرامیکی و ….

ارتودنسی متحرک: برخی از سیستم های متحرک عبارتند از اینویزیلاین، الاینر، ریتینر یا نگهدارنده و …

ارتودنسی نامرئی: شامل دستگاه های ارتودنسی که شفاف یا همرنگ دندان هستند و یا دیده نمیشوند (پلاک های ارتودنسی و دیمون و …)

یک متخصص ارتودنسی کودکان خوب قطعا باید بتواند مشکل کودک شما را به خوبی تشخیص داده، آینده عدم درمان را پیش بینی کرده و بهترین نوع درمان را با قیمت مناسب در اختیار کودک قرار دهد.

محیط و جو آرام

کودکان همیشه از محیط های جدید مخصوصا محیط های درمانی در آغاز هراس دارند. مخصوصا اگر دید مناسبی از اتفاقات پیش رو نداشته باشند. تا چند جلسه اول هر درمان ارتودنسی برای کودکان میتواند خیلی ترسناک باشد. فکرش را بکنید که اگر محیط مطب شلوغ، پرسرو صدا و پر از آدم بزرگ ها باشد چه اتفاقات غیرقابل هضمی برای کودکان پیش می آید؟

اما مطب بهترین متخصص ارتودنسی کودکان باید همیشه یک فضای فوق العاده آرام، دوستانه (حتی الامکان کودکانه) باشد و بیشتر بیماران و مراجعانش نیز کودکان هم سن و سال باشند. اینگونه کودک اعتماد بیشتری به متخصص، مطب و طول درمانش خواهد کرد.

کادر دستیاران و کارکنان مطب

بهترین متخصص ارتودنسی کودکان علاوه بر اینکه باید یک مطب آرام و متناسب با نیاز کودکان داشته باشد، بلکه باید از دستیاران و کارکنان خوبی جهت برخورد با کودکان بهره ببرد. او باید کسانی را استخدام کند که به طور کامل رفتار با مراجعان مختلف از جمله کودکان را بلد باشند. اگر جایی دیدید که در یک مطب رفتار پرسنل و کارکنانش با کودکان مناسب است میتوانید با آرامش بهتری کودک خود را ارتودنسی کنید. اما چنین نباشد همواره تا پایان درمان احساس خوبی نسبت به مطب، کارکنان و متخصص ارتودنسی کودکان نخواهید داشت.

هزینه ارتودنسی کودکان

به طور کلی هزینه ارتودسی کودکان کمتر از ارتودنسی بزرگسالان است. هرچه زودتر مشکل بچه ها را تشخیص دهیم  درمان کنیم هزینه ها به همان نسبت کاهش پیدا میکنند. زیرا مشکلی که پشت گوش انداخته شود و برای مثال بتواند اکنون با 1 میلیون تومان برطرف کرد چند سال دیگر با 5 میلیون تومان هم برطرف نمیشود. بهترین متخصص ارتودنسی کودکان هم معمولا باید هزینه های معقولی درخواست کند و او هزینه را باید بر اساس شدت مشکل و پیش بینی درمان برآورد کند.

رفرنس 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بلیچینگ دندان محصولی بسیار قوی برای سفید کردن دندان است. این محصول حاوی پراکسید هیدروژن یا پراکسید کربامید است که برای سفید کردن دندان‌ها کاربرد دارند. بلیچینگ عملکردی شبیه وایتکس دارد و همه جرم‌ها و زردی دندان را در خود حل می‌کند و از بین می‌برد. شاید از خود بپرسید که عمل جرمگیری دندان هم همین کار را می‌کند پس چرا بین بلیچینگ و جرمگیری دندان، این‌قدر تفاوت قیمت است؟ فرق اساسی بلیچینگ این است که این ماده قدرت نفوذ به مینای دندان را هم دارد و می‌تواند ریشه دندان شما را جرمگیری کرده و لکه‌های نفوذ کرده به این قسمت را هم از بین ببرد. تا دندان‌هایی هم از دورن و هم از بیرون سفید شده داشته باشید.

فواید بلیچینگ دندان

بلیچینگ دندان یک محلول سفید کننده بسیار قوی است که عوارض آن تنها در عرض یک ساعت قابل مشاهده است. شاید بهترین فایده بلیچینگ را دوام و اثر بسیار چشمگیر آن نام برد. نتایج بدست آمده از این روش بسیار بهتر از روش‌های دگیر سفید کردن دندان‌ها است. بلیچینگ از یک محلول شیمیایی بسیار قوی استفاده می‌کند و حتی دندان‌های کاملا زرد و جرم گرفته را هم می‌توان با استفاده از این روش به راحتی درمان کرد و نتایج کاملا قابل قبولی رسید.

بیشتر بخوانید :

معایب و عوارض بلیچینگ دندان

اگر بلیچینگ دندان تحت نظارت مستقیم دندانپزشک  انجام شود، به خودی خود هیچگونه آسیبی به دندان‌ها وارد نمی‌کند و فقط باعث سفید شدن دندان‌ها می‌شود. البته بلیچینگ می‌توند باعث ایجاد حساسیت در دندان‌ها بشود. که این موضوع به راحتی و با استفاده از خمیردندان‌های ضد حساسیت از بین می‌رود. پزشکان اعتقاد دارند که انجام این روش به صورت متداول باعث می‌شود تا روند پوسیدگی دندان سرعت بگیرد. به همین دلیل توصیه می‌شود که این روش به صورت متداول و در بازه‌های زمانی مشخص انجام نشود.

ماندگاری بلیچینگ دندان

ماندگاری بلیچینگ دندان بستگی زیادی به مراقبت‌هایی دارد که شما پس از انجام این روش از دندان‌های خود خواهید داشت. هنگام استفاده از این روش به این دو نکته توجه کنید. یکی اینکه که فرآیند بلیچینگ، یک درمان دائمی نیست و در صورت مراقبت نکردن از دندان‌ها، رنگ آن‌ها می‌تواند تغییر کند. و دیگری اینکه نتیجه درمان و سفیدی دندان‌ها قابل پیشبینی نیست. میزان موفقیت این روش به میزان لک‌ها و جرم‌های دندان‌های شما و همینطور تجربه و توانمندی دندانپزشک بستگی دارد. شما می‌توانید با ترمیم و جرمگیری و بروساژ دندان‌های خود قبل از انجام این روش، به رسیدن به نتیجه ایده آل کمک بسیاری کنید.

منابع :

http://www.orthodr.ir/

http://www.orthoinfo.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 564
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بلیچینگ

یکی از درمان های دندانپزشکی ترمیم و زیبایی بلیچینگ می باشد که در راستای سفید کردن دندان انجام می شود. بلیچینگ دندان که دارای دو درمان خانگی و مطب می باشد باعث سفیدی دندان  ها می شود این روش یکی از ارزان ترین تکنیک های سفید کردن دندان است. یکی از پر تقاضاترین خدمات زیبایی دندانپزشکی روشن کردن رنگ دندان های تیره، زرد یا قهوه ای می باشد.

باندینگ (پیوند) دندان

باندینگ دندان عملی است که در آن مواد رزین رنگ دندان ( مواد پلاستیکی با دوام)، به دندان استعمال شده و با تاباندن نور خاصی سخت می شود و در نهایت به دندان میچسبد تا لبخند را زیبا سازد. این روش از جمله کم هزینه ترین و آسان ترین روشهای جراحی زیبایی دندان است که در موارد مختلفی از آن استفاده می شود.

پرکردن با کامپوزیت

پرکردگی دندان گاهی در اثر خرد شدن نیاز به جایگزینی دارد. بسیاری از افراد آمالگام نقره ای را با کامپوزیت هم رنگ دندان تعویض می کنند. افراد برای زیبا شدن دندان ها به جای آمالگام نقره ای، از کامپوزیت هم رنگ دندان استفاده می کنند.

برخی از افراد هم نگران هستند که آمالگام نقره ای محتوای جیوه می باشد و برای سلامتی خطر دارد، لذا از کامپوزیت هم رنگ دندان استفاده می کنند. در پرکردگی بزرگ با کامپوزیت نسبت به آمالگام نقره ای، دندان پرکرده زودتر فرسوده می شوند. اما در پرکردگی های کوچک، کامپوزیت به خوبی عمل می کند.

بیشتر بخوانید : لمینت دندان

کرادینگ

کرادینگ همان اصلاح بهم ریختگی دندانی می باشد که بدون ارتودنسی انجام می شود. دندانپزشک زیبایی با توجه با مواد ترمیمی نامنظمی های دندان را رفع می کند و ظاهری جذاب در چهره شما ایجاد می کند.

ارتودنسی

دندانپزشکان در طراحی لبخند از عدد خاصی به عنوان نسبت طلایی استفاده می کنند. این عدد که یکی از زیبایی های دنیای ریاضی است و  از تناسب های موجود در بدن انسان گرفته شده است در برجسته ترین بناها از جمله  در اهرام مصر رعایت شده است و حاصل محاسبات دانشمندان بزرگی چون اقلیدس ، فیبوناچی ...است.

روکش های دندانی

یکی دیگر از روش هایی که دندانپزشک زیبایی برای زیباسازی و ترمیم دندان های شما استفاده می کند. استفاده از روکش دندان می باشد. روکش های مختلفی با نام های مختلف موجود می باشد که با توجه به وضعیت دندان های بیمار روی دندان ها قرار می گیرد.

ایمپلنت

دندانپزشک زیبایی در بسیاری از موارد از ایمپلنت استفاده می کند. مواد ایمپلنتی در ترمیم دندان استفاده می شوند و برای جایگزینی دندان های از دست رفته استفاده به کار می روند.

همان طور که در تصویر می بینید دندان فرد به دلیل  بعلت عصب کشی ناقص عفونی دیوار استخوانی را تخریب نموده است که با اجرای ایمپلنت دندان از دست رفته بهبود یافته است ونتیجه مثبتی حاصل شده است.

بیشتر بخوانید : دندانپزشکی بارداری



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کامپوزیت ونیر چیست؟

لایه ای از مواد رنگ دندان است که روی دندان ها برای ترمیم و زیبایی دندان یا تغییر رنگ اصلی یا هنگام وجود عیب روی دندان گذاشته می شود. ونیر به صورت direct یا مستقیم و Indirect یا غیر مستقیم وجود دارد. ونیرهای direct را می‌توان طی یک جلسه در مطب با افزدون کامپوزیت ونیر به دندان استفاده کرد. زمانی که تعداد کمی از دندان ها را بخواهیم ونیر کنیم تا زمانی که تمام سطح نیشال دندان معیوب نباشد از روش ونیر مستقیم استفاده می کنیم. این روش بسیار وقت گیر بوده و کاملاً به هنر و تکنیک دندانپزشک بستگی دارد.

اما در یک تعریف می توان این گونه عنوان کرد که کامپوزیت ترکیبی از مواد زمینه ای هستند که در اثر ترکیب ذراتی به نام فیلر به استحکام بالایی دست خواهند یافت. کامپوزیت دندان در واقع یک ترکیب خمیری شکل است که توسط تابش نور در طول موج خاص به صورت سفت و سخت در خواهد آمد. بعد از سفت شدن آن بوسیله پولیش دادن به شکل مناسب می دهند تا در دهان موجب اذیت کردن دیگر دندان ها نشود.

ونیر در این روش که از جنس کامپوزیت می باشد و اغلب در مطب ساخته می شود تا حدودی شفاف تر هست و برای دندان های خیلی زرد رنگ احتمال دارد نتیجه مطلوبی حاصل نگردد، در این روش که به روش مستقیم نیز معروف هست گاها نیاز به تراش دندان می باشد اما این اتفاق برخلاف پرسلن ونیر کمتر رخ می دهد.

اما جذاب ترین قسمت این مقاله بحث قیمت کامپوزیت ونیر می باشد. که این مورد با توجه به کیس های مختلف متفاوت می باشد اما به طور کلی در ابتدای سال 1400 این تعرفه برای روش مستقیم  یا ونیر کامپوزیتی از950 هزار تومان تا 1 میلیون و 900 هزار تومان برای هر واحد دندان متغیر می باشد.

بیشتر بخوانید :



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 434
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

آیا دندانپزشکی در دوران بارداری مضر است؟

دندانپزشکی در دوران بارداری بهتر است زیر نظر متخصص دندانپزشکی صورت بگیرد، در حالت کلی دئران بارداری مراقبت های ویژه خود را می طلبد و همچنین زمان مناسب مراجعه به دندانپزشک از ماه سوم بارداری به بعد است.

دندانپزشکی در ماه سوم بارداری می تواند خطرناک باشد؟

در سه ماهه اول بارداری با توجه به شرایط خاص مادر و جنین بهتر است حتما از قبل به یک کلینیک دندانپزشکی بارداری معتبر مراجعه و حتما مشاوره بگیرید.

عکس رادیولوژی از دندان می تواند در دوران بارداری خطرناک باشد؟

در حالت کلی می تواند خطرناک باشد، اما دندانپزشکان با توجه به بارداری پوشش محافظی را برای عدم آسیب احتمالی جنین قرار می دهند. بنابراین لازم است حتما دندانپزشک خود را در جریان بارداری خود بگذارید،

بیشتر بخوانید : دندانپزشکی کودکان

آیا استفاده از لیدوکائین در دوران بارداری خطرناک است؟

با توجه به شرایط مادر و جنین بهتر است قبل از مصرف با دندانپزشک مشورت شود.

کشیدن دندان در چه دوره‌ ای از بارداری بهتر است انجام شود؟

کشیدن دندان در هر دوره ‌ای از بارداری انجام می‌ شود؛ اما به توصیه پزشکان، این کار بعد از سه ماه اول بارداری صورت گیرد بهتر است. البته این نکته را فراموش نکنید که در سه ماه بارداری نباید به مدت طولانی بر روی کمر بخوابید. در صورت رخ دادن شرایط اضطراری قبل از سه ماه بارداری، حتماً هنگام مراجعه به پزشک و یا دندانپزشک اطلاع دهید که باردار هستید.

کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی بارداری در تهران را معرفی کنید

کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی بارداری تاج دنتال واقع در جنت آباد غرب تهران، با بهره گیری از بهترین متخصصین دندانپزشکی بارداری در طول شبانه روز آماده خدمت گذاری به هموطنان عزیز است.

نکته : توجه داشته باشید که انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی مثل ( اصلاح طرح لبخند ، لمینت یا ایمپلنت دندان و...) بهتر اسا تا پایان دوره بارداری به تعویق بیفتد .



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

طرح لبخند یا به اصطلاح هالیوودی کردن لبخند استعاره از زیباتر کردن لبخند است؛ اگر دندان‌های ظاهرا سالمی دارید اما به ‌دلیل سایز نامناسب ، به‌هم‌ریختگی و رنگ نامتناسب ، لبخندتان ظاهر زیبایی ندارد به اصلاح طرح لبخند فکر کنید. اگر دوست دارید لبخند زیبایی داشته باشید حتما به مطالب این صفحه توجه کنید تا اطلاعات خوبی در این باره بدست آورید.

معایب اصلاح طرح لبخند

گاهی اوقات برای زیباتر شدن دندان ها نیاز به تراشیدن بخش هایی از لثه وجود دارد.

در زمان سفید کردن دندان ها از بلیچینگ استفاده می شود. مواد شیمیایی بلیچینگ دندان بسیار قوی هستند و باید توسط متخصص با تجربه مورد استفاده قرار بگیرند. در غیر این صورت ممکن باعث کاهش استحکام مینای دندان شوند.

 ممکن است دندان‌ها به ماده بلیچینگ به مرور زمان عادت کرده و هر چند وقت یکبار به استفاده از آن نیاز پیدا کنند .

 کامپوزیت نسبت به آمالگام هزینه کمتری دارد ، اما ممکن است پس از چند سال دندان پوسیده و مجددا نیاز به ترمیم پیدا کند.

 در ارتودنسی ریشه دندان ‌ها حرکت داده می‌شود که باعث کاهش استحکام دندان‌ ها خواهد شد. هم چنین به دلیل استفاده از براکت و سخت مسواک زدن ، امکان ایجاد پلاک بر روی دندان ‌ها و پوسیدگی آن‌ها نیز وجود دارد.

مزایای اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند چهره‌ی شما را بسیار جذاب می‌کند و اعتماد به نفس شما را افزایش می‌دهد.

فواید بهداشتی و سلامت اصلاح طرح لبخند شامل کاهش خطر پوسیدگی دندان ، راحت‌تر بودن مراقبت دندان است. دندان‌هایی که صاف ، ترمیم و یا کاشته شده ‌اند ، کمتر در معرض خطر پوسیدگی و عفونت قرار می گیرند.

برای انجام طراحی لبخند ابتدا باید مشکلاتی که دندان و یا فک دارد را حل کرد ، پس علاوه بر زیبایی ، فواید درمانی زیادی هم دارد.

بیشتر بخوانید :



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 438
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

علاوه بر دستگاه‌های معمول ارتودنسی( ارتودنسی ثابت ، ارتودنسی متحرک ، ارتودنسی نامرئی و...)  که بیشتر افراد با آنها آشنایی دارند، دستگاه‌های دیگری هم وجود دارند که می‌توانند به صورت همزمان، چند مشکل مربوط به فک و دندان را اصلاح کنند. به این دستگاه‌ها دستگاه‌های ارتودنسی فانکشنال می‌گویند. مثلا تصور کنید که اندازه فک بیمار کوچکتر از حد نرمال است؛ در نتیجه دندان‌ها به هم ریخته و نامنظم شده‌اند.

با قرار دادن دستگاه‌های فانکشنال گسترش دهنده در دهان بیمار، هم فک او گسترده‌تر می‌شود و به اندازه نرمال برمی‌گردد و هم دندان‌ها فضای کافی برای مرتب شدن در اختیار خواهند داشت؛ به علاوه بعد از استفاده از ارتودنسی فانکشنال، وضعیت تنفسی فرد هم اصلاح شده و مشکلاتی مانند آپنه هم رفع می‌شوند. دستگاه‌های ارتودنسی فانکشنال به صورت بریس‌های ثابتی روی فک و دندان‌های بیمار قرار می‌گیرند؛ یعنی بیمار تا پایان دوره درمان نمی‌تواند این بریس‌های فانکشنال را از دهان خود خارج کند.

مزایای استفاده از ارتودنس فانکشنال

دستگاه‌های ارتودنسی فانکشنال به صورت همزمان مزایای دو یا چند دستگاه ارتودنسی معمولی را دارند و به همین دلیل بهبود عملکرد فک و دندان‌ها به همراه زیبایی چهره را به صورت همزمان به بیمار هدیه می‌دهند. بعضی از مزایای ارتودنسی فانکشنال عبارتند از:

این روش برای کودکان در سنین پایین هم قابل استفاده است و به عبارتی کودکان مناسب‌ترین گروه برای استفاده ار ارتودنسی فانکشنال هستند.

در این روش معمولا نیازی به کشیدن دندان‌ها برای افزایش فضا نیست؛ زیرا گسترش فضا و همراه با آن مرتب کردن دندان‌ها، به صورت همزمان اتفاق می‌افتد.

نگهداری و تمیز کردن دستگاه‌های ارتودنسی فانکشنال راحت‌تر از دستگاه‌های ارتودنسی معمولی است.

اصلاح رابطه بین فک ها همزمان با مرتب کردن دندان‌ها صورت می‌گیرد؛ به عبارتی ارتودنسی فانکشنال یک تیر و دو نشان است.

اصلاح طرح لبخند و طراحی یک لبخند زیبا و ایده آل برای بیماران

درمان دردهای فک، شانه و گردن با اصلاح ماهیچه‌های مربوط به آنها

تفاوت ارتودنس فانکشنال و ارتودنسی معمولی

بیشتر متخصصان ارتودنسی از دستگاه‌های ارتودنسی معمولی برای اصلاح دندان‌های بیماران استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها شامل بریس‌های ثابت ارتودنسی و الاینرهای متحرک هستند و به طور کلی تمرکز ارتودنسی معمولی بیشتر بر دندان‌های بیمار است؛ اما دستگاه‌های ارتودنسی فانکشنال روی اصلاح مشکلات استخوان فک و نیز دندان‌ها تمرکز دارند. ارتودنسی متداول و معمولی، بیشتر برای افراد بزرگسال کاربرد دارد که رشد فک و دندان آنها کامل شده است.

در این بیماران اگر کمبود فضای فکی وجود داشته باشد ممکن است متخصص ارتودنسی بعضی از دندان‌های بیمار را بکشد؛ در حالی که روش ارتودنسی فانکشنال بیشتر برای کودکان در سن رشد مناسب است. این دستگاه‌ها قابلیت گسترش دادن فضای فک را دارند و به همین دلیل هم ناهنجاری‌های فک را اصلاح کرده و هم از به هم ریختگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند. به عبارتی در ارتودنسی فانکشنال هم از روش ارتوپدی برای اصلاح استخوان فک بهره می‌گیرند و هم از ارتودنسی برای مرتب کردن دندان‌ها استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید : هزینه ارتودنسی

 سن مناسب برای انجام ارتودنسی فانکشنال

همان طور که گفتیم دستگاه‌های ارتودنسی فانکشنال اغلب برای افراد در سنین کودکی و نوجوانی مناسب هستند؛ زیرا در این سنین رشد استخوان فک هنوز کامل نشده است؛ به علاوه دندان‌های دائمی هنوز کاملا رشد نکرده‌اند و می‌توان با اعمال نیروی کنترل شده، نحوه رشد استخوان‌های فک را تغییر داد و فضا را برای رویش دندان‌های دائمی گسترش داد؛ به همین دلیل متخصصین ارتودنسی از دستگاه‌های ارتودنسی فانکشنال برای افراد در سنین ۶ تا ۹ سال استفاده می‌کنند و این دستگاه‌ها برای افراد بزرگسال کاربرد چندانی ندارند.

با استفاده از دستگاه‌های ارتودنسی فانکشنال می‌توان از بروز بسیاری از مشکلات مربوط به استخوان فک جلوگیری کرد. این دستگاه‌ها باعث می‌شوند استخوان‌های فک بالا و پایین همزمان باهم و به صورت ایده‌آلی رشد کنند؛ هم چنین این دستگاه‌ها با افزایش فضای فک، جلوی بی نظمی‌های دندانی را در آینده می‌گیرند؛ در نتیجه این افراد در هنگام بزرگسالی معمولا از بریس‌های ثابت ارتودنسی بی‌نیاز هستند.

بیشتر بخوانید : دانستنی های ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انتخاب شیوه های ارتودنسی معمولا نسبت به نظر متخصص وابسته است؛ اما ارتودنسی دیمون یکی از پیشرفته ترین و به روز ترین نوع ارتودنسی با داشتن براکت های کشویی قابلیت بسته و باز شدن و همینطور به دست آمدن نتایج سریع از محبوبیت بالایی در بین بیماران برخوردار است.

در این نوع از ارتودنسی فشار کمتری به دندان ها وارد می شود و اصطحکاک را به حداقل خود می رساند. این موضوع باعث می شود که بیمار در طول پروسه درمانی، درد کمتری را تحمل کند. به همین جهت رفت و آمد کمتری برای مراجعه به نزد متخصص ارتودنسی  نیاز است و در نهایت در هزینه و تعرفه ارتودنسی صرفه جویی بسیاری می شود.

امروزه این شیوه به عنوان یک درمان منحصر به فرد می‌تواند در بازه های زمانی کوتاه نتایج قابل ملاحظه‌ای در رفع مشکلات فک و دندان داشته باشد. بریس های ارتودنسی دیمون یک مکانیسم منحصر به فردی دارد؛ که باعث می شود نیرو های متراکم به حرکت دندان های در موقعیت های صحیح کمک کند و فشار وارده را به صورت متراکم پخش کند. روش درمان راحت تری را پیش روی بیمار قرار دهند.

مزایای ارتودنسی چیست

شکل لبخند را به طور قابل توجهی بهبود می یابد.

آرایش دندان ها را به طور طبیعی اصلاح می کند.

درمان تفاوت های دندانی.

درمان شکاف دندان ها، با چسباندن دوباره آنها به هم.

بهبود فرم فک و صورت، با چیدمان دندان ها روی هم؛ که منجر به منظم شدن دوباره لثه می شود.

درمان نیش زبان.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی متحرک چیست ؟

معایب ارتودنسی دندان

در مورد ارتودنسی ثابت، التهاب لثه خفیف است.

بیشتر اوقات قیمت ارتودنسی کمی گزاف است.

قادر به مسواک زدن خوب دندان ها در حالی که بریس ها در دهان هستند نیست. این امر منجر به رسوب مواد غذایی در بین دندان ها می شود و باعث پوسیدگی می شود.

دوره طولانی درمان که گاهی منجر به بی حوصلگی و تلاش برای برداشتن بریس ها می شود.

سهل انگاری در تمیز کردن دندان ها در طول دوره ارتودنسی می تواند منجر به زردی دندان شود.

اگر ماهانه وضعیت خود را با پزشک به خوبی کنترل نکنید، این می تواند مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشد؛ مانند افزایش دوره درمان و ظهور مشکلات جدید دندان.

منبع



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انتخاب شیوه های ارتودنسی معمولا نسبت به نظر متخصص وابسته است؛ اما ارتودنسی دیمون یکی از پیشرفته ترین و به روز ترین نوع ارتودنسی با داشتن براکت های کشویی قابلیت بسته و باز شدن و همینطور به دست آمدن نتایج سریع از محبوبیت بالایی در بین بیماران برخوردار است.

در این نوع از ارتودنسی فشار کمتری به دندان ها وارد می شود و اصطحکاک را به حداقل خود می رساند. این موضوع باعث می شود که بیمار در طول پروسه درمانی، درد کمتری را تحمل کند. به همین جهت رفت و آمد کمتری برای مراجعه به نزد متخصص ارتودنسی  نیاز است و در نهایت در هزینه و تعرفه ارتودنسی صرفه جویی بسیاری می شود.

امروزه این شیوه به عنوان یک درمان منحصر به فرد می‌تواند در بازه های زمانی کوتاه نتایج قابل ملاحظه‌ای در رفع مشکلات فک و دندان داشته باشد. بریس های ارتودنسی دیمون یک مکانیسم منحصر به فردی دارد؛ که باعث می شود نیرو های متراکم به حرکت دندان های در موقعیت های صحیح کمک کند و فشار وارده را به صورت متراکم پخش کند. روش درمان راحت تری را پیش روی بیمار قرار دهند.

مزایای ارتودنسی چیست

شکل لبخند را به طور قابل توجهی بهبود می یابد.

آرایش دندان ها را به طور طبیعی اصلاح می کند.

درمان تفاوت های دندانی.

درمان شکاف دندان ها، با چسباندن دوباره آنها به هم.

بهبود فرم فک و صورت، با چیدمان دندان ها روی هم؛ که منجر به منظم شدن دوباره لثه می شود.

درمان نیش زبان.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی متحرک چیست ؟

معایب ارتودنسی دندان

در مورد ارتودنسی ثابت، التهاب لثه خفیف است.

بیشتر اوقات قیمت ارتودنسی کمی گزاف است.

قادر به مسواک زدن خوب دندان ها در حالی که بریس ها در دهان هستند نیست. این امر منجر به رسوب مواد غذایی در بین دندان ها می شود و باعث پوسیدگی می شود.

دوره طولانی درمان که گاهی منجر به بی حوصلگی و تلاش برای برداشتن بریس ها می شود.

سهل انگاری در تمیز کردن دندان ها در طول دوره ارتودنسی می تواند منجر به زردی دندان شود.

اگر ماهانه وضعیت خود را با پزشک به خوبی کنترل نکنید، این می تواند مشکلات زیادی را به دنبال داشته باشد؛ مانند افزایش دوره درمان و ظهور مشکلات جدید دندان.

منبع



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 598
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

قیمت ارتودنسی بسته به نوع ارتودنسی، میزان پیچیدگی درمان و… ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال هزینه ارتودنسی لینگوال بسیار بیشتر از ارتودنسی سرامیکی است. پس ابتدا به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید تا نوع ارتودنسی که باید شما انجام دهید را مشخص کنند تا هزینه درمان مشخص شود.

هزینه ی ارتودنسی تحت تاثیر چه عواملی است؟

هزینه ارتودنسی به عوامل متعددی؛ از جمله نوع درمان، مدت زمان، مهارت دندانپزشک، ساختار فک، جنس لثه و… بستگی دارد.

هزینه و قیمت ارتودنسی نامرئی

هزینه ارتودنسی نامرئی بستگی به میزان مشکل و نوع ارتودنسی دندان دارد. در صورتیکه درمان ‌های مرحله اول با پلاک ‌های متحرک انجام شود، هزینه و قیمت ارتودنسی دندان کمتر خواهد بود، البته بسته به شدت مشکل و تعداد پلاک‌های مورد استفاده هزینه ارتودنسی متفاوت خواهد بود. هزینه در بیمارانی که نیاز به درمان ارتودنسی نامرئی دارند هزینه ارتودنسی نامرئی دندان چون در دو مرحله قبل و بعد از درمان انجام می‌شود بیشتر خواهد بود و هزینه درمان جراحی که ممکن است توسط جراح فک و صورت انجام می‌شود، جدا از هزینه و قیمت ارتودنسی نامرئی خواهد بود.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی متحرک چیست ؟

هزینه ی ارتودنسی ثابت چقدر است؟

ارتودنسی ثابت از رایجترین روشهای درمانی است، این شیوه درمانی بسیار مناسب آن دسته از افرادی است که دارای ناهنجاریهای شدید دندان هستند. در طی درمان ابزاریهای ارتودنسی روی دندان قرار خواهند گرفت. در این روش ممکن است از بریسهای سرامیکی، فلزی و یا دیمون استفاده شود. بریسهای فلزی از مقرون به صرفه ترین انواع آن است، در این روش نمیتوان ابزارهای درمانی را از دهان خارج کرد.

هزینه ارتودنسی تک دندان

هزینه ارتودنسی تک دندان نیز مانند ارتودنسی دندان از فاکتورهای مختلفی تاثیر می‌پذیرد. هزینه ارتودنسی تک دندان بسته به این که چه روشی از طرف متخصص برای درمان تشخیص داده شود، طول درمان، سابقه متخصص ارتودنسی و حتی شهری که در آن زندگی می‌کنید متفاوت خواهد بود؛ بنابراین به صورت کلی نمی‌توان رقمی را برای قیمت و هزینه ارتودنسی تک دندان ذکر کرد.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 507
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی فلزی:

ارتودنسی فلزی یکی از رایج ترین روش های درمانی است. براکت ها در این سیستم از جنس فولاد ضد زنگ هستند و با چسب مخصوصی بر روی دندان ها قرار می گیرند. سیم های ارتودنسی نیز با کمک کش ها به براکت ها متصل می شوند تا با اعمال نیرو به دندان ها باعث اصلاح موقعیت قرارگیری دندان ها شوند.

براکت و سیم های ارتودنسی باید هر ۴ الی ۶ هفته یکبار تنظیم شوند تا بیمار در طی ۱ الی ۳ سال بتواند به نتیجه دلخواه خود دست یابد.

ارتودنسی سرامیکی:

براکت های به کار رفته در این سیستم از جنس سرامیک و هم رنگ دندان ها هستند و به اندازه بریس های فلزی قابل رویت نیستند. تنها عیب این نوع براکت ها این است که به مراقبت های بیشتری نیاز دارند؛ زیرا لکه پذیر هستند و میزان استحکام و دوام آنها کم است.

بیشتر بخوانید :

ارتودنسی دیمون:

به جای استفاده از کش در این سیستم از یک مکانیسم لغزشی استفاده شده است که باعث شده است نتایج موردنظر با سرعت بیشتری ارائه شود، میزان مراجعات بیمار نزد ارتودنتیست را کاهش داده است و همچنین میزان سایش دندان ها در این روش کمتر است. استفاده از این نوع براکت به میزان اصلاحاتی که دندان ها نیاز دارند بستگی دارد.

ارتودنسی لینگوال:

ارتودنسی لینگوال بر پشت دندان ها قرار می گیرد و برای افرادی که نمی خواهند لوازم ارتودنسی بر روی دندان هایشان دیده شود مناسب است. این متد درمانی با توجه به شرایط دندانی بیمار ساخته می شود و می تواند مشکلات بایت و مال اکلوژن را درمان کند.

منبع



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 551
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی ژله ای به طور کلی روش بسیار موثر و کارآمدی است. این روش در مرتب کردن وضعیت دندان ها بسیار اثربخش است. در صورتی که مشکلات و ناهنجاری دندان ها جزئی باشد و شدید نباشد می توان از این روش استفاده کرد. هنگامی که در ارتودنسی به کشیدن دندان یا عمل جراحی فک نیازی نباشد نیز می توان از این روش بهره گرفت.

این ارتودنسی برای کسانی که مایل نیستند هزینه زیادی برای درمان کنند، مناسب نیست. لازم به ذکر است که این روش با توجه به عوارض کم و فواید بی شماری که برای بزرگسالان به دنبال دارد، کاملاً قیمتی منصفانه دارد.

این ارتودنسی به چند زیرگروه تقسیم می شود.

ارتودنسی نامرئی لینگوال:

در این روش براکت ها پشت دندان ها قرار می گیرند و از آن جا که قابل مشاهده نیستند. ارتودنسی لینگوال در زمره ارتودنسی نامرئی قرار می گیرد. نصب و بیرون آوردن پلاک های نیازمند دقت زیادی است و فرد باید آموزش دیده باشد.

ارتودنسی نامرئی ثابت:

در این نوع ارتودنسی، براکت ها به جای فلز، از مواد کامپوزیتی یا سرامیکی ساخته شده اند. این براکت ها در طول درمان با چسب به دندان ها می چسبند و محکم می شوند؛ از این رو قابل جا به جایی و خروج از دهان نیستند.

ارتودنسی دیمون:

در این ارتودنسی، براکت ارتودنسی نامرئی از یک سیستم خودتنظیمی تشکیل شده است؛ لذا نیاز به کش و تعویض آن در جلسات تنظیم براکت ها از بین رفته است.

ارتونسی نامرئی متحرک:

این ارتودنسی متحرک  که از روش های جدید درمان است، از پلاک های پلاستیکی شفاف ساخته شده است و روی دندان ها قرار می گیرد.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی کودکان

هزینه ارتودنسی ژله ای

هزینه ارتودنسی در همه افراد یکسان نیست و متفاوت است. همواره عواملی وجود دارد که بر این هزینه تأثیرگذار است. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تخصص و تجربه متخصص ارتودنسی

هزینه لابراتوار

کیفیت جنس پلاک

طول دوره درمان

تعداد مراجعات و میزان چکاپ

بیشتر بخوانید : دانستنی های ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 433
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی تا چه سنی جواب میده سوال خیلی از افرادی است که مشکل نامرتبی دندان دارن. همه کسانی که برای صاف کردن دندانهاشون به مطب ارتودنسی مراجعه می کنند می خوان بدونن ارتودنسی تا چه سنی جواب میده.

در واقع امروزه با روش های جدید همه افراد می تونن برای درمان اقدام کنن و از مزایای اون بهره مند بشن. در حال حاضر هیچ محدودیتی برای استفاده از ارتودنسی وجود نداره و در همه سنین میشه ازش استفاده کرد. در هر سنی میشه دندونای مرتب و لبحندی زیبا داشت.

سن مناسب برای استفاده از ارتودنسی

هیچ منعی برای استفاده از ارتودنسی وجود نداره و همه افراد در سنین مختلف می تونن از اون استفاده کنن. توصیه میشه همه کودکان در سن 7 سالگی تحت معاینهارتودنسی کودکان قرار بگیرن. هر چه سن تشخیص مشکلات و ناهنجاری ها زودتر باشه به همون اندازه درمان نیز راحت تر و هزینه ش هم کمتر خواهد بود. همه بیماران در هر سنی می تونن مشکلات دندوناشونو رفع کنن. سن 14 – 10 سالگی زمان ایده آلی برای اینکاره.

در این سنین فک و دندونا در حال رشدن واسه همین هم درمان سریع تر انجام میشه. اگه ارتودنسی در سن پایین انجام بشه دیکه در سن بالاتر نیازی به جراحی وجود نداره. بهرحال، ارتودنسی تنها برای بچه ها کاربرد نداره و افراد بزرگسال هم می تونن مبادرت به اقدام ارتودنسی کنن. همه افراد بزرگسال می تونن برای رفع مشکلات شون اقدام کنن. مشکلاتی از قبیل:

  • جلوزدگی دندان ها یا فک
  • عقب بودن فک
  • فاصله بیش از حد بین دندان ها
  • روی هم افتادگی دندان ها
  • کجی دندانی
  • ناصاف بودن دندان ها
  • شلوغی و ازدحام دندانی
  • لبخند لثه ای

نوع درمان ارتودنسی

متخصص ارتودنسی است که نوع درمان را انتخاب می کند. روش های مختلفی برای استفاده وجود دارد که استفاده از آن بستگی به نوع مشکل و شدت ناهنجاری فرد دارد. اغلب افراد بزرگسال ترجیح میدن که به خاطر شغل و موقعیت شغلی شون از ارتودنسی هایی استفاده کنن که در دهان پیدا نباشن.

با پیشرفت علم و تکنولوژی مشکل این افراد هم حل شده و اونا می تونن از روش های مخفی استفاده کنن. امروزه روش هایی وجود دارن که بدون جلب توجه می تونن کار درمان رو انجام بدن. چند روش رایج عبارتند از:

ارتودنسی ثابت

ارتودنسی متحرک

ارتودنسی سرامیکی

ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی دیمون

اینویزیلاین

تا چه سنی میشه ارتودنسی کرد؟

کسانی که فک قوی و لثه های سالمی دارن می تونن در هر سنی از ارتودنسی استفاده کنن حتی سن میانسالی هم این امکان براشون وجود داره. با ارتودنسی میشه ظاهر فرد و لبخندش رو تغییر داد. در واقع میشه گفت این سن نیست که استفاده از ارتودنسی را ممکن یا غیرممکن میکنه بلکه داشتن لثه های سالم و سلامت دندونا عامل اصلی و مهم در انجام ارتودنسیه.

اگر سن رشد بیمار تمام شده باشه و فرد مبتلا به ناهنجاری خفیف یا متوسط فک باشه، میشه با استفاده از ارتودنسی کاموفلاژ تا حدی رابطه بین فک ها را اصلاح کرد. اما اگر ناهنجاری شدید باشد تنها استفاده از ارتودنسی همراه با جراحی فک کارساز خواهد بود. از اینرو مشکلات ارتودنسی با درمان به موقع کیفیت و سرعت بهتری خواهند داشت.

مشکلات مربوط به بزرگسالان

بهم ریختگی و شلوغی دندونا در سنین بالا هم قابل درمانه. تو این سن استخوان ها تغییرات زیادی کردن واسه همین هم مدت زمان درمان بیشتر و طولانی تر خواهد بود. با انجام ارتودنسی و رفع مشکلات میشه زیبایی را افزایش داد و اعتماد به نفس رو هم بالا برد.

در دوران بزرگسالی دوره رشد به اتمام رسیده، واسه همین هم ارتودنسی به تنهایی نمی تونه برخی از مشکلات رو رفع کنه. در این صورت دو تا درمان برای این افراد وجود داره یکی از اونا ارتودنسی بدون جراحیه و دومی ارتودنسی با جراحی فک هستش.

بیشتر بخوانید : دانستنی های ارتودنسی 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هدف از ترمیم دندان  و پر کردن آن این است که بافت پوسیده دندان برداشته شود و حفره ایجاد شده با مواد مخصوص پر شود تا دندان ظاهری طبیعی و عملکردی مناسب داشته باشد. پر کردن دندان برای مواردی صورت می‌گیرد که پوسیدگی دندان خیلی عمیق نبوده و دندانپزشک از استحکام لازم دندان با استفاده از روش درمانی پر کردن مطمعن است. تمام دندان‌ها، چه عقب چه جلو، و تمام سطوح قابلیت این را دارند که با درمان پر کردن دندان ترمیم پیدا کنند.  حتی پوسیدگی دندان جلو را می‌توان با مواد همرنگ دندان ترمیم کرد.

آمالگام در ترمیم و پر کردن دندان

آمالگام یکی از رایج‌ترین مواد پر کننده مخصوص دندان های عقب می‌باشد که  از مواد مختلفی همچون نقره، قلع، روی و مس تشکیل شده است. شرکت‌های مختلف تولید کننده آمالگام دندانی درصدهای مختلفی از نقره، قلع و جیوه، روی و مس را به کار می‌برند که بیشتر آن نقره است. در مقایسه با سایر مواد پر کردنی دندان آمالگام دارای استحکام و دوام بیشتری بوده و همچنین ارزانتر است.

بیشتر بخوانید : ترمیم و زیبایی دندان چیست ؟

کامپوزیت در ترمیم و پرکردن دندان

از این ماده ترمیمی بیشتر برای پر کردن دندان های جلو استفاده می شود که از ماده پلاستیک و ذرات ریز شیشه ساخته شده است. یکی از مزیت‌های مهم کامپوزیت شباهت رنگ آن به رنگ طبیعی دندان ها است.

از دیگر مزیت‌های مواد کامپوزیتی این است که در صورت استفاده از آن لازم نیست بخش سالم دندان تراشیده شود. کامپوزیت بر خلاف فلز دچار خوردگی و تغییر رنگ نمیشود. این نوع ماده پرکردنی انتخاب مناسبی برای دندان‌هایی است که هنگام جویدن غذا فشار کمتری را متحمل می‌شوند و همچنین برای ترمیم پوسیدگی‌های کم بهترین گزینه است.

 سرامیک در ترمیم دندان

سرامیک نسبت به کامپوزیت دندان مقاومت بیشتری دارد. اما به دلیل احتمال شکستگی و قیمت بالا علاقه مندان کمتری به نسبت کامپوزیت دارد.

مواد سرامیکی موادی هستند که بر خلاف مواد کامپوزیتی و مواد آمالگام به دندان چسبانده نمی‌شوند. این مواد در لابراتوارهای دندانپزشکی برای پوشش دهی پوسیدگی‌های دندان تهیه می‌شوند. با استفاده از این مواد روند درمانی ممکن است بیش از یک جلسه به طول انجامد. از نظر ظاهری شبیهه دندان طبیعی بوده و می‌توان ظاهر دندان طبیعی را با این مواد سرامیکی حفظ کرد.

پر کردن دندان با طلا

یکی از مقاوم‌ترین و بادوام‌ترین نوع پرکردگی‌ها پرکردگی با مواد طلایی است و تنها زمانی به کار برده می‌شود که استحکام بالا مد نظر باشد. مواد طلایی اجازه نمی‌دهد آب دهان، باکتری و ذرات غذا در سوراخ ناشی از پوسیدگی نفوذ کنند. استفاده از این مواد، هزینه سنگینی دارد و رنگ زرین آن کاملاً مشخص است.

بیشتر بخوانید : لمینت دندان



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 796
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اصلاح طرح لبخند ، با یک جلسه انجام نمی شود و اغلب مواقع فرآیندی چند مرحله ای را شامل می شود. در اصلاح طرح لبخند معمولا یک تیم متخصص دندانپرشکی در فرآیند زیباتر کردن لبخند یا همان لبخند هالیوودی درگیر هستند که شامل دندانپزشک زیبایی ، متخصص بیماری های لثه ، متخصص ارتودنسی یا جراح دهان و متخصص فک و صورت می باشد.

در ادامه به چند مرحله معمول برای اصلاح طرح لبخند می پردازیم؛

البته دقت داشته باشید که هر یک از درمان های زیر ممکن است با توجه به سلامت دهان و دندان مراجعه کننده از فرآیند طراحی و اصلاح طرح لبخند حذف شوند.

معاینه و بررسی دندان های بیمار

 اولین مرحله برای اصلاح طرح لبخند فرآیند معاینه است که شامل تصویر برداری از دندان های پوسیده , معاینه لثه ها , نحوه قرار گرفتن دندان ها در کنار یکدیگر، بررسی مفصل فکی و … که همگی در نحوه درمان موثر هستند.

درمان لثه در صورت نیاز

سلامتی لثه به عنوان پایه دندان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. وجود هرگونه بیماری در لثه به معنای از دست رفتن دندان ها می باشد. و فرایند اصلاح طرح لبخند را به متخصص بیماری های لثه ارجاع می دهد.

برطرف کردن پوسیدگی های دندانی

در صورت پوسیدگی دندان ابتدا باید درمان و ترمیم دندان های شکسته و پوسیده صورت بگیرد. در غیر این صورت پوسیدگی به تمام دندان سرایت کرده و موجب تخریب کامل دندان می شود. دندان پوسیده با توجه به موقعیت قرار گرفته در دهان ، با کامپوزیت دندان و آمالگام پر می شود.

مرتب کردن دندان ها – ارتودنسی دندان

مرتب کردن مکان قرار گیری دندان ها یکی از مهم ترین بخش های اصلاح طرح لبخند است. دندان های نامرتب در ابتدا باید به طور منظم با استفاده از ارتودنسی دندان در کنار یکدیگر قرار بگیرند. مدت درمان ارتودنسی با توجه به میزان مشکلات دندان های بیمار تعیین می شود و معمولا  چندین ماه طول می کشد.

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان

سفید کردن دندان ها

بعد از انجام مرحله مرتب کردن دندان ها(ارتودنسی دندان) خروج براکت های ارتودنسی ، محل قرار گرفتن بریس ارتودنسی روی دندان ها رنگ دندان را به زرد متمایل می کند و همین موجب کدر شدن دندان های ارتودنسی شده می شود. علاوه بر این دندان های کدر و تیره رنگ نمی توانند لبخند زیبایی را به ارمغان بیاورند.

همچنین دندان‌ها به دلایل مختلف دیگیری مثل مصرف بعضی مواد غذایی و یا استعمال دخانیات  تغییر رنگ داده و تیره و یا لک دار می‌شوند. وقتی لایه رویی دندان یعنی مینای دندان با گذشت زمان از بین برود لایه زرد زیرین آن یعنی دنتین نمایان شده و زیبایی دندان را از بین می‌برد.

یکی از روش‌های موثر برای زیبا سازی دندان‌ها و اصلاح طرح لبخند تغییر رنگ آنها به رنگ سفید است. یکی از این روش‌های سفید کردن دندان‌ها بلیچینگ است. که در طی این روش درمانی، تیر‌گی‌ و رنگدانه‌هایی که با گذشت زمان باعث تغییر رنگ دندان‌ها شده را پاک کرده و در مواردی حتی بد رنگی‌های ژنتیکی دندان را بر طرف کرده و دندان‌هایی سفید و زیبا را به شما هدیه می‌کند.

روکش کردن و ترمیم دندان ها

درمان دندان های تیره با استفاده از روکش های سرامیکی به رنگ دندان انجام می شود. این روکش ها با استفاده از چسب های مخصوص دندانپزشکی بر روی دندان متقاصی اصلاح طرح لبخند، قرار می گیرند تا علاوه بر پوشش دادن رنگ تیره و پوسیده دندان زیبایی لبخند هالیودی را دو چندان کند

منبع : کلینیک دندانپزشکی جنت اباد



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

چگونه از خراشیدگی سطح طلا پیشگیری کنیم؟
لازم به یادآوری نیست که باید از طلای خود به‌درستی نگهداری کنید تا مشکلی برای آن پیش نیاید. اما فارغ از این بدیهیات، در زیر چند نکته را گفته‌ایم که خوب است هنگام خرید طلا به آن‌ها توجه داشته باشید. با این کارها می‌توانید از از خراشیدگی سطح طلا پیشگیری کنید.

– طلایی بخرید که به‌راحتی خراش بر نمی‌دارد
طلا فلز نرمی است. هرچه عیار بالاتری داشته باشد، یعنی خلوصش بیشتر است و در نتیجه نرم‌تر است. اما برعکس، وقتی عیار آن پایین باشد، یعنی فلزات بیشتری در ساخت آن به‌کار رفته و در نتیجه، در برابر ضربه و خراشیدگی سفت‌تر و محکم‌تر خواهد بود. با این توصیفات، بهتر است برای خرید انگشتر طلا یا خرید النگو طلا که بیشتر در معرض آسیب دیدن هستند، عیار پایین‌تری را انتخاب کنید. اما برای طلاهای دیگر همچون گوشواره، آویز یا گردنبند که جایشان امن‌تر است، از عیارهای بالا استفاده کنید.

همچنین توجه داشته باشید که در بازار معمولاً دو مدل طلا عرضه می شود. یک، طلاهای درجه‌ی یک که کیفیت بالایی دارند و دو، طلاهای درجه دو که با اجرت کمی فروخته می‌شوند. طلاهای که باکیفیت پاپین‌تری ساخته شده‌اند، بسیار سریع‌تر از طلاهای دسته‌ی دوم تیره و کدر می‌شوند و ممکن است سریع‌تر هم خطوخش بردارند. بنابراین بهتر است از فروشگاه‌های معتبری همچون گالری پرسته طلای موردنظر خود را خریداری کنید تا مطمئن باشید که ۱۸ عیار و اصل هستند.

بیشتر بخوانید :

خرید آنلاین طلا 
– طلاهای ظریف را فقط در مواقع خاص استفاده کنید
وقتی می‌دانید طلای شما بسیار ظریف و آسیب‌پذیر است، بهتر است آن را هر روز و همیشه و همه‌جا استفاده نکنید. در مراسم یا قرارهایی که برایتان اهمیت بیشتری دارند از زیبایی این جواهرات بهره بگیرید. استفاد‌ه کوتاه‌مد‌ت از طلا و جواهر باعث می‌شود‌ که همیشه برق خود‌ را حفظ کنند‌ و کنر دچار خراشیدگی شوند.

– از طلای خود در حمام یا استخر استفاده نکنید
هنگام حمام کردن یا شست‌وشوی د‌ست‌هـا، جـواهرآلات خـود‌ را د‌ر بیاورید‌ چون صابون سبب ایجاد‌ لایه‌ای نازک روی جواهرآلات می‌شود‌ و برق و درخشش آن را به‌تد‌ریج از بین می‌برد

منبع : طلا فروشی اینترنتی کیش طلا 



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا


چشم ها عضو مهمی در صورت هستند و زیبایی آن ها نقش بسزایی درزیبایی عروس ها دارد اگر شما به دنبال بهترین راه ها برای زیبا شدن در شب عرئسیات هستید در این مقاله با ازمجموعه مقاله های دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان همراه ما باشید 
ترفند اول: سایه ی روشن
یکی از ساده ترین راهها برای این که چشمان تان را درشت تر نشان دهید، سایه روشن است. آرایشگران هم برای این که چشم ها را شاداب تر و روشن تر نشان دهند، از سایه های رنگ روشن استفاده می کنند. مقداری از سایه روشن را به گوشه چشم ها و بالای پلک هایتان بزنید.

ترفند دوم: رژلب کم رنگ
زمانی که شما از رژ لب بی رنگ یا کم رنگ استفاده می کنید، در واقع تمرکز را از لبان تان گرفته اید و به سمت چشم هایتان جلب کرده اید. با این روش به طور طبیعی چشم هایتان درشت تر به نظر خواهد آمد.

ترفند سوم: آب یخ
اگر صبح به زور از خواب بیدار می شوید، یک لیوان آب یخ چاره کار شما خواهد بود. اما این لیوان برای نوشیدن نیست، بلکه باید آن را روی صورت تان بپاشید. از آنجا که چشم های پف کرده، شما را خسته و کسل نشان می دهد، یخ می تواند به بهترین شکل عمل کند و چهره شما را، حتی بدون نوشیدن قهوه، بیدار و سرحال نشان دهد.

 ترفند سوم: کانسیلر روشن
کانسیلر رنگ روشن، نه تنها خستگی چشم های شما را از بین می برد بلکه آنها را درشت تر نیز نشان خواهد داد. اگر چه این کار ساده است اما تفاوت چشمگیری در چهره تان ایجاد می کند. بنابراین یک کانسیلر روشن بگیرید و آن را به زیر چشم هایتان بزنید تا سیاهی های دور آن را بپوشاند..

آقایان هم می توانند از کرم ضد آفتابی که با رنگ پوست شان تناسب دارد، استفاده کنند از آنجا که ناحیه دور چشم بسیار حساس است، سعی کنید که از کانسیلر مناسبی استفاده کنید تا هم روی پوست صورت تان به خوبی بنشیند و هم به پوست تان آسیب نزند.
بیشتر بخوانید : 
آموزش گریم تخصصی 
آموزش بافت مو 

ترفند چهارم: فر کردن مژه
اگر ازدسته خانم های شاغلی هستید که وقت زیادی برای آرایش کردن ندارند. در این شرایط باید به دنبال ساده ترین و سریع ترین روش برای جذاب تر شدن باشید. مژه تاثیر زیادی بر چهره دارد. بنابراین با کمی حالت دادن آنها می توانید ظاهرتان را از این رو به آن رو کنید. با حجیم تر کردن و بلندتر کردن مژه ها، چشم هایتان بیشتر به چشم می آید. بنابراین فر مژه می تواند دوست خوبی برایتان باشد.

ترفند پنجم: کشیدن خط چشم روشن
اگر چه سایه چشم روشن، چشم های شما را بزرگ تر نشان خواهند داد، اما خط چشم را هم فراموش نکنید. اگر تا به حال از خط چشم سیاه استفاده می کردید، زمان آن است که خط چشم های رنگ روشن را هم امتحان کنید. با روشن کردن دور چشم هایتان، قرمزی، سیاهی و خستگی آنها از بین می رود و چشم هایتان حالتی شاداب تر و سالم تر به خود می گیرد.

ترفند ششم: ویتامین سی
ویتامین سی به داشتن پوستی روشن و شاداب کمک می کند،بنابراین از میزان ویتامین سی بدن تان اطمینان حاصل کنید. این ماده لکه های حاصل از آفتاب، نشانه های پیری و بی رنگی پوست را از میان می برد و چشم هایتان را جذاب تر و شاداب تر از قبل نشان خواهد داد.پ
ما از طرف آموزشگاه آرایشگری الماس نشان زیبایی دو چندان را برای شما آرزومندیم



:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی کودکان ویژگی های خاص خود را دارا می باشد که در این مقاله بر آنیم تا تفاوت ارتودنسی کودکان و بزرگ سالان را شرح دهیم و همچنین شما را با درمان های ارتودنسی در سنین پایین آشنا سازیم تا بهترین انتخاب را برای کودکان خود داشته باشید. در دوران کودکی بسیاری از ناهنجاری های دندانی فکی قابل تشخیص هستند؛و اما ارتودنسی در کودکان می تواند جنبه پیشگیرانه داشته باشد.

متخصص ارتودنسی کودکان چه کاری انجام می دهد؟

 متخصص ارتودنسی کودکان قصد دارد با به کارگیری انواع دستگاه ها و روش های درمانی، شکل و عملکرد لبخند کودک را بهبود بخشد. ارتودنتیست ها وظیفه نصب وسایل ثابت مانند بریس ها را دارند که از فشار ملایم برای انتقال دندان به موقعیت مناسب استفاده می کنند. هنگامی که کودک شما به یک متخصص ارتودنسی مراجعه می کند، او یک ارزیابی کامل از لقمه دندان و دندان را دریافت می کند. سپس، متخصص ارتودنسی تشخیص می دهد که کدام روش درمانی می تواند لبخند کودک شما را به بهترین وجه تقویت کند.

هزینه ارتودنسی کودکان چقدر است؟

 هر کودکی با چالش های منحصر به فرد ارتودنسی روبرو است، بنابراین هزینه مراقبت از فردی به فرد دیگر متفاوت خواهد بود. به طور معمول، هزینه های درمان ارتودنسی به شدت وضعیت فرزند شما و مدت زمانی که او باید از بریس استفاده کند بستگی دارد. در تمرینات ما می فهمیم که درمان کودکان ارتودنسی می تواند بودجه خانواده شما را تحت فشار قرار دهد. ما گزینه های متنوعی برای تأمین مالی ارائه می دهیم که می تواند به مقرون به صرفه بودن هزینه های درمان کمک کند.

درمان ارتودنسی برای کودکان چیست؟

 چندین وسیله مختلف وجود دارد که برای اصلاح موارد ترازبندی و گزش در کودکان استفاده می شود. گزینه های درمان شامل دستگاه های ثابت مانند مهاربندها و دستگاه های متحرک مانند نگهدارنده ها و ترازهای شفاف است. برخلاف دستگاه های مورد استفاده در گذشته، دستگاه های ارتودنسی امروز بسیار کوچکتر و سبک تر هستند و حتی می توانند فلز کمتری را نشان دهند. متخصص ارتودنسی شما برای تعیین بهترین گزینه درمانی با شما و فرزندتان همکاری نزدیک خواهد کرد.

 مزایای ارتودنسی در کودکی

در صورتی که دوره ی درمان ارتودنسی در سنین پایین تر زیر نظر متخصص ارتودنسی شروع شود سبب خواهد شد تا در سنین بالاتر از آسیب های جدی تر جلوگیری شود و هم چنین درمان در سنین نوجوانی در زمان کوتاهتر و آسان تر امکان پذیرد؛ علاوه بر تمام موارد درمانی، ارتودنستی در کودکان باعث ایجاد اعتماد به نفس می شود. ارتودنسی سبب می شود تا مشکلات و بیماری های دیگری که به سبب ناهنجاری های دهان و دندان در فرد ایجاد شده است بهبود یابد و یا به طور کامل رفع گردد.

لوازم ارتودنسی کودکان

انواع مختلفی از لوازم ارتودنسی برای اصلاح مسائل مربوط به فکین و دندان ها در کودکان وجود دارد. دستگاه های ثابت مانند براکت ها، و دستگاه های متحرک ارتودنسی مانند نگهدارنده ها، معمولا در ارتودنسی کودکان از براکت های رنگی و شاد استفاده می شود. ترکیب رنگ براکت ها این درمان را برای آن ها دوست داشتنی تر خواهد کرد، اما بزرگسالان به دلیل موقعیت های اجتماعی خاصی که دارند معمولا ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی با براکت های هم رنگ دندان را ترجیح می دهند.

چرا کودک نیاز به ارتودنسی دارد؟

کودکان ممکن است به دلایل مختلفی مانند دندان های کج، روی هم رفته، شلوغ و یا کلات نیاز پیدا کنند. در برخی موارد، مشکلات فک و دندان ناشی از افتادن زودهنگام دندان های شیری، تصادف یا عادت های غلطی مانند مکیدن انگشت شست است. اما در اغلب موارد این مشکلات ارثی بوده و در صورتی که یکی از اعضای خانواده تان قبلا ارتودنسی انجام داده باشد، احتمال اینکه کودک شما نیز به ارتودنسی نیاز پیدا کند زیاد خواهد بود.

منبع : مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در این قسمت نمونه هایی از برخی از وسایل ارتودنسی دندان برای حرکت دندان ها و تراز کردن فک را برای شما آورده ایم.

مهاربندها

مهاربند های بریس ها متداول ترین وسیله مورد استفاده در درمان ارتودنسی هستند. خوشبختانه آنها آزمایشات زیادی بر رویشان انجام شده است که ثابت شده است بهترین نوع درمان برای برطرف کردن مشکلات دندانی هستند. اصولا بریس ها دارای دو قسمت هستند:

براکت به عنوان دسته های ثابت برای نگهداری سیم ها عمل می کنند.

سیم ها که دندان ها را حرکت می دهند.

در صورت نیاز برای درمان یک فرد، سایر اجزای سازنده را هم می توان به این مجموعه اضافه کرد تا درمان سریع تر و بهتر انجام شود. بریس ها دارای سه نوع مختلف هستند که عبارتند از:

بریس های فلزی ضد زنگ

بریس های طلایی رنگ

بریس های سرامیکی

بیشتر بخوانید : ارتودنسی کودکان

براکت ها چه چیزی هستند؟

براکت ها در واقع مستقیما بر روی دندان چسبانده می ‌شوند و سیم ارتودنسی از طریق شکاف های داخل براکت ها رد می شود و کل دندان را می پوشاند. بریس های ارتودنسی معمولا در جلوی دندان قرار می ‌گیرند و برخی اوقات هم می‌تواند بسته به نوع درمان و مشکل فرد، آن ها را در پشت دندان نصب کرد که به آن بریس ها ارتودنسی زبانی می گویند. این نوع ارتودنسی به هیچ عنوان دیده نمی شود و معمولا همه متخصصان ارتودنسی این روش درمانی را ارائه نمی دهند. به این دلیل که این نوع درمان می ‌تواند تمام مشکلات ارتودنسی را برطرف کند.

همچنین برخی از مهاربند ها توسط نوار های کوچک لاستیکی که به آن لیگاتور گفته می شود، ثابت نگه داشته می ‌شوند و دارای طیف رنگ‌ های گسترده ای هستند. در واقع از این نوارها برای بهبود روند درمان و همچنین تسریع آن استفاده می شود .

تراز کننده های واضح

این نوع تراز کننده ها را ارتودنسی نامرئی هم می نامند. بریس های نامرئی در مورد ارتودنسی دندان در واقع یک ماده پلاستیکی شفاف رنگ هستند که مقاومت بسیار بالایی دارند. آن ها در مراحل مختلف درمان متناسب با دندان های بیمار و به صورت سفارشی ساخته می شوند و متحرک هستند و شما می توانید حدود دو ساعت در طول شبانه روز آن ها را از داخل دهانتان دربیاورید. یکی از مشکلات این نوع بریس ها این است که نمی توانند مشکلات جدی را برطرف کنند و فقط مخصوص مشکلات خفیف تا متوسط هستند.

دستگاههای لنگر موقت

این دستگاه ها به عنوان یک نقطه ثابت مورد استفاده قرار می گیرند تا از آن ها برای حرکت دادن دندان ها به طور قابل پیش بینی استفاده کرد. بسته به نیاز بیمار می توان آن ها را در مکان‌ های مختلف دهان قرار داد.

زنجیر های قدرت

گاهی اوقات از زنجیرهای قدرت همراه با بریس استفاده می شود. زنجیره های قدرت از نوارهای لاستیکی مستحکم تر هستند؛ ولی دقیقا کار آن ها را انجام می دهند و می توانند در صورت لزوم نیروی اضافی برای حرکت دادن دندان ها وارد کنند.

منبع : مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 454
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ابتدایی‌ترین نوع درمانی که در برطرف کردن نامرتبی‌های دهان و دندان استفاده می‌شود، عقب کشیدن فک بالا است. بعضی از اشخاص، دندان‌های فک بالا خیلی نامرتب‌تر از دندان‌های فک پایین قرار دارند به‌گونه‌ای که دندان‌های بالایی، دندان‌های پایینی را پوشش می‌دهند که به این نامرتبی،  اورجت افزایش‌یافته گفته می‌شود. یقینا این عارضه همچنین اختلالاتی را برای بیمار ایجاد خواهد کرد به همین دلیل است که در اولین فرصت باید به متخصص ارتودنسی  مراجعه نمود تا روش درمانی مناسب ارتودنسی فک جلو را برای رفع ناهنجاری اورجت افزایش‌یافته  بر روی دندان‌ها اعمال نماید.

علت‌ها و دلایل اورجت

دلایل زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث اورجت شود، اما مهم‌ترین واصلی‌ترین علت آن این است که فک پایین، کوتاه است و یا در مقایسه با فک بالا رشد کمتری یافته است. عادات دوران کودکی مانند مکیدن انگشت که تا زمان ظهور دندان‌های دائمی کودک ادامه یابد، در ایجاد اورجت و جلو آمدن دندان‌های بالا موثر است.

علل دیگر اورجت عبارت‌اند از:

  • از بین رفتن زودهنگام دندان شیری یا دائمی.
  • ترمیم و بازسازی نادرست دندان برای مثال، پر کردن و یا روکش.
  • التهاب لثه (بیماری‌های لثه).
  • فشار بیش‌ازحد بر روی دندان‌ها و لثه‌ها.
  • انحراف فک پس از یک وارد شدن یک ضربه.
  • تومورهای دهان یا فک.

بهترین زمان برای درمان جلو بودن فک بالا

بهترین زمان برای درمان، زمانی است که کودکان هنوز به حد نهایی رشد خود نرسیده‌اند و این زمان معمولا برای دختران بین سنین 10 تا 11 سالگی وبرای پسران، بین سنین 11 تا 13 سالگی است. قبل از رسیدن به سن نهایی رشد، استخوان فک‌ها همچنان در حال رشد هستند و استخوان فک پایین رشد بیشتری دارد.

ممکن است انتظار داشته باشید که درمان کودک شما بلافاصله پس از تشخیص مشکل اوربایت آغاز شود، اما همیشه هم این‌طور نیست. دندان‌پزشکان سعی می‌کنند که ریشه‌ی اصلی مشکل را تشخیص دهند و سپس با توجه به روند رشد دندان‌های شیری و دندان‌های دائمی و همچنین رشد فک و سایر استخوان‌های صورت، بهترین زمان برای درمان را تخمین بزنند. در برخی موارد امکان دارد که دندان‌پزشک شما تصمیم بگیرد که در حال حاضر هیچ درمانی انجام ندهد و فقط  کودک شمارا تحت نظر داشته باشد. در این صورت، قبل از این‌که درمان کودک شما آغاز شود، لازم است به‌صورت دوره‌ای و منظم به دندان‌پزشک مراجعه کند. ازآنجایی‌که هیچ زمان ثابت و مشخصی برای شروع درمان وجود ندارد، لازم است که در مورد بهترین زمان درمان برای مورد خاص خودتان، با دندان‌پزشک صحبت کرده و در این مورد از او سوال کنید.

بیشتر بخوانید :

مشکلات ناشی از اورجت یا جلوتر بودن دندان‌های بالایی

اورجت باعث می‌شود که شما به‌آسانی لب‌های خود را ببندید. درواقع باعث می‌شود که دندان‌های شما در برابر ضربه خودم آماده باشند. رابطه‌ی نامطلوبی بین مقدار اورجت و بیشتر شدن صدمات ناشی از ضربه به دندان‌ها وجود دارد.

مشکلات بالینی اورجت

بالا بودن مقدار اورجت باعث می‌شود فرد را در برابر ضربات به دندان آسیب‌پذیرتر کند. افرادی که اورجت بالای ۴ میلی‌متر دارند، امکان آسیب به دندان‌های جلو در آن‌ها زیاد است که می‌تواند باعث از دست رفتن زودهنگام دندان‌های شیری شود.

بالا بودن اورجت باعث می‌شود مشکلات در حرف زدن و جویدن را به دنبال داشته باشد. در افرادی که دندان‌های آن‌ها بیش‌ازحد روبه‌جلو است که در بستن لب هامشکل دارند، باعث می‌شود دهان آن‌ها آن‌قدر خشک شود که خطر پوسیدگی دندان‌ها را افزایش دهد زیرا بزاق دهان تا حدودی دندان‌ها را در برابر پوسیدگی محافظت می‌کند.

منبع : مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ابتدایی‌ترین نوع درمانی که در برطرف کردن نامرتبی‌های دهان و دندان استفاده می‌شود، عقب کشیدن فک بالا است. بعضی از اشخاص، دندان‌های فک بالا خیلی نامرتب‌تر از دندان‌های فک پایین قرار دارند به‌گونه‌ای که دندان‌های بالایی، دندان‌های پایینی را پوشش می‌دهند که به این نامرتبی،  اورجت افزایش‌یافته گفته می‌شود. یقینا این عارضه همچنین اختلالاتی را برای بیمار ایجاد خواهد کرد به همین دلیل است که در اولین فرصت باید به متخصص ارتودنسی  مراجعه نمود تا روش درمانی مناسب ارتودنسی فک جلو را برای رفع ناهنجاری اورجت افزایش‌یافته  بر روی دندان‌ها اعمال نماید.

علت‌ها و دلایل اورجت

دلایل زیادی وجود دارد که می‌تواند باعث اورجت شود، اما مهم‌ترین واصلی‌ترین علت آن این است که فک پایین، کوتاه است و یا در مقایسه با فک بالا رشد کمتری یافته است. عادات دوران کودکی مانند مکیدن انگشت که تا زمان ظهور دندان‌های دائمی کودک ادامه یابد، در ایجاد اورجت و جلو آمدن دندان‌های بالا موثر است.

علل دیگر اورجت عبارت‌اند از:

  • از بین رفتن زودهنگام دندان شیری یا دائمی.
  • ترمیم و بازسازی نادرست دندان برای مثال، پر کردن و یا روکش.
  • التهاب لثه (بیماری‌های لثه).
  • فشار بیش‌ازحد بر روی دندان‌ها و لثه‌ها.
  • انحراف فک پس از یک وارد شدن یک ضربه.
  • تومورهای دهان یا فک.

بهترین زمان برای درمان جلو بودن فک بالا

بهترین زمان برای درمان، زمانی است که کودکان هنوز به حد نهایی رشد خود نرسیده‌اند و این زمان معمولا برای دختران بین سنین 10 تا 11 سالگی وبرای پسران، بین سنین 11 تا 13 سالگی است. قبل از رسیدن به سن نهایی رشد، استخوان فک‌ها همچنان در حال رشد هستند و استخوان فک پایین رشد بیشتری دارد.

ممکن است انتظار داشته باشید که درمان کودک شما بلافاصله پس از تشخیص مشکل اوربایت آغاز شود، اما همیشه هم این‌طور نیست. دندان‌پزشکان سعی می‌کنند که ریشه‌ی اصلی مشکل را تشخیص دهند و سپس با توجه به روند رشد دندان‌های شیری و دندان‌های دائمی و همچنین رشد فک و سایر استخوان‌های صورت، بهترین زمان برای درمان را تخمین بزنند. در برخی موارد امکان دارد که دندان‌پزشک شما تصمیم بگیرد که در حال حاضر هیچ درمانی انجام ندهد و فقط  کودک شمارا تحت نظر داشته باشد. در این صورت، قبل از این‌که درمان کودک شما آغاز شود، لازم است به‌صورت دوره‌ای و منظم به دندان‌پزشک مراجعه کند. ازآنجایی‌که هیچ زمان ثابت و مشخصی برای شروع درمان وجود ندارد، لازم است که در مورد بهترین زمان درمان برای مورد خاص خودتان، با دندان‌پزشک صحبت کرده و در این مورد از او سوال کنید.

بیشتر بخوانید :

مشکلات ناشی از اورجت یا جلوتر بودن دندان‌های بالایی

اورجت باعث می‌شود که شما به‌آسانی لب‌های خود را ببندید. درواقع باعث می‌شود که دندان‌های شما در برابر ضربه خودم آماده باشند. رابطه‌ی نامطلوبی بین مقدار اورجت و بیشتر شدن صدمات ناشی از ضربه به دندان‌ها وجود دارد.

مشکلات بالینی اورجت

بالا بودن مقدار اورجت باعث می‌شود فرد را در برابر ضربات به دندان آسیب‌پذیرتر کند. افرادی که اورجت بالای ۴ میلی‌متر دارند، امکان آسیب به دندان‌های جلو در آن‌ها زیاد است که می‌تواند باعث از دست رفتن زودهنگام دندان‌های شیری شود.

بالا بودن اورجت باعث می‌شود مشکلات در حرف زدن و جویدن را به دنبال داشته باشد. در افرادی که دندان‌های آن‌ها بیش‌ازحد روبه‌جلو است که در بستن لب هامشکل دارند، باعث می‌شود دهان آن‌ها آن‌قدر خشک شود که خطر پوسیدگی دندان‌ها را افزایش دهد زیرا بزاق دهان تا حدودی دندان‌ها را در برابر پوسیدگی محافظت می‌کند.

منبع : مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 704
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان از داخل
ارتودنسی دندان از داخل که در اصطلاح دندانپزشکی با نام ارتودنسی لینگوال نامیده می شود. ارتودنسی لینگوال یا همان پشت دندانی، نوعی ارتودنسی پنهان به شمار می آید. در این نوع ارتودنسی بریس ها در رویه پشتی دندان نصب می شوند به همین دلیل برای گروهی از اشخاص به ویژه بزرگسالان مناسب هستند که تمایل به دیده شدن بریس ها و جلب توجه ندارند. به این نوع بریس ها، بریس های داخلی (داخل دهان) هم گفته می شود.
روند انجام ارتودنسی لینگوال
در اولین بار که بیمار به متخصص ارتودنسی مراجعه می کند، با استفاده از قالب های پلاستیکی از دندان هایش قالب گیری می کنند و این قالب به آزمایشگاه فرستاده می شود تا براکت های مخصوص برای دندان های بیمار ساخته شود. برای حفظ شکل اولیه براکت ها، آنها را به حالت موم می سازند و در محفظه پلاستیکی نگه می دارند. در جلسهٔ دوم که بیمار مراجعه می کند، دندانپزشک به پشت دندان های بیمار چسب مخصوصی می زند و براکت ها روی دندان ها قرار می گیرند. سپس متخصص ارتودنسی سیم های ارتودنسی (ارچ وایر) را نصب می کند.

سیم ها فشار ملایمی به دندان ها وارد می کنند تا پیوسته دندان ها به سمت جایگاه اصلی شان حرکت کنند. لازم به ذکر است که بریس های ارتودنسی لینگوال قیمت بالایی دارد زیرا همانطور که گفته شد این بریس ها به صورت سفارشی و در آزمایشگاه ساخته می شوند.
نکات مثبت ارتودنسی لینگوال
از محاسن ارتودنسی لینگوال پنهان بودن آنهاست. از ویژگی های بریس های پشت دندانی نسبت به بریس های پنهان دیگر مانند بریس های نامریی، ثابت بودن آنها است که دلیل بر ماندگاری همیشگی بر روی دندان های بیمار است. در بریس های متحرک، بیماران استرس گم شدن آنها را دارند. در ارتودنسی پشت دندانی نیازی نیست بیماران هنگام غذا خوردن یا مسواک زدن، آنها را از دهان خارج کنند. همچنین در ارتودنسی لینگوال، بیماران در کوتاه مدت ناگزیر به مراجعه به دندانپزشک و تهیه بریس های جدید نیستند.

بیشتر بخوانید : 

مراقبت از بریس های لینگوال
در ارتودنسی پشت دندانی، رعایت بهداشت دهان و دندان الزامی است. رعایت بهداشت دهان و دندان شامل اقدامات زیر می باشد:

استفاده از مسواک که دارای شانه گرد و نرم بوده و برای تمیز کردن خط لثه و دندان ها کاربرد دارد.
مسواک زدن دندان ها به صورت روزانه و دوبار و هر بار به مدت ۲ دقیقه کامل.
استفاده روزانه از نخ دندان یا مسواک های بین دندانی (اگر دندان ها فاصله دار باشد).
استفاده از دهان شویه با فلوراید.
استفاده از دستگاه های دهان شویه، این دستگاه ها آب را با فشار در دهان می چرخانند که باعث می شود ذرات باقی مانده غذا از اطرف براکت ها و دندان ها بیرون بیاید.
نحوه اصلاح ارتودنسی پشت دندانی
در ارتودنسی متحرک فقط مشکلات جزئی تا متوسط دندانی رفع می شود اما در ارتودنسی پشت دندانی شدیدترین مشکلات بهبود و برطرف می گردد. لینگوال توانایی رفع مشکلاتی فراتر از کج بودن دندان ها را دارد. در حالت کلی لینگوال ها می توانند مشکلات زیر را برطرف کنند:
کج بودن دندان ها در وضعیت متوسط تا شدید.
انواع مال اکلوژن ها (مشکلات مربوط به عدم هماهنگی و عدم تراز دندان ها).
ازدحام دندان ها.
درمان اوربایت با لینگوال
در ارتودنسی لینگوال برخلاف ارتودنسی متحرک، هم اوربایت دندان (همپوشانی دندان های بالا و پایین) و هم مال اکلوژن های شدیدی مثل کراس بایت و آندربایت را به راحتی برطرف نماید. این سیستم می تواند مواردی مانند ازدحام یا کراودینگ دندان و فاصله بین دندان ها را به خوبی برطرف کند.

منبع : مجله ارتودنسی دندان 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 447
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

طبیعتا انتخاب رنگ از میان هزاران رنگی که برای این روش وجود دارد، ممکن است سخت باشد؛ اما ما در این جا راهکارهایی را عنوان کرده ایم که به راحتی می توانید رنگ مورد نظر خود را با توجه به موقعیت ها یا سلیقه خودتان انتخاب کنید و به دندان هایتان ظاهری جذاب و زیبا ببخشید.

از ارتودنتیست‌تان بپرسید.
اگر برای اولین بار است که به متخصص ارتودنسی مراجعه می کنید و در انتخاب رنگ برای این روش مردد هستید، بهتر است ابتدا با دندان پزشک تان مشورت کنید. او در انتخاب بهترین رنگ به شما کمک خواهد کرد.

رنگ مورد علاقه خود را انتخاب کنید.
همان طور که ذکر شد، بیشتر دختران جذب رنگ های شاد می شوند و پسران معمولا تناژ سورمه ای یا حتی رنگ تیم مورد علاقه خود را انتخاب می کنند. در این روش رنگ های زیادی برای گزینش وجود دارد که شما با توجه به سلیقه خود می توانید برای فرزندتان انتخاب کنید.

از رنگ های ترکیبی استفاده کنید.
می توانید یک رنگ اصلی یا غالب انتخاب کنید و باقی رنگ ها را با آن رنگ هماهنگ کنید. اگر نمی توانید یک رنگ اصلی انتخاب کنید، بهتر است نگاهی به پالت رنگ های ترکیبی بیندازید تا به راحتی بتوانید رنگ مورد نظر تان برای خود یا فرزندتان بپسندید.

رنگ متناسب با رنگ پوست تان را انتخاب کنید.
اگر پوست روشن دارید، معمولا تمام رنگ ها با پوستتان متناسب هستد و شما می توانید از میان پالت رنگی رنگ های صورتی، سرخابی، قرمز یا حتی بنفش کم رنگ را انتخاب کنید و اگر پوستتان تیره است، برای هم خوانی رنگ بریس ها با پوست صورتتان، بهتر است از رنگ های روشن و البته براق استفاده کنید.

سبک لباس پوشیدن خود را در نظر بگیرید.
اگر فردی هستید که معمولا لباس های روشنی می پوشید، رنگ خنثی برای شما جذابیت بیشتری ایجاد می کند یا اگر طرفدار رنگ های تیره هستید و اکثرا این رنگ ها را می پوشید، کش ها با رنگ های براق به خوبی با لباستان ست خواهند شد.

بیشتر بخوانید : 

چه رنگ هایی را برای ارتودنسی رنگی انتخاب نکنیم؟
بعضی از رنگ ها می توانند یک انتخاب بد باشند و شما را از انتخاب آن ها کاملا پشیمان کنند. اما در این جا نکاتی را گرد آوردیم تا از گزینش چنین رنگ هایی بپرهیزید و ظاهر دندان های خود را خراب نکنید.

انتخاب رنگ های سفید یک ریسک بزرگ است. پس باید هنگام انتخاب آن دقت داشته باشید؛ زیرا عدم رعایت بهداشت یا نکات دیگر باعث کثیف شدن بریس ها یا سیم های آن می شود.
نصب کش های زرد رنگ، رنگ دندان هایتان را زردتر از آنچه هست، نشان می دهد.
رنگ های تیره ممکن است دندان هایتان را پوسیده و خراب نشان دهد.
رنگ های سبز نیز دندان هایتان را به گونه ای نشان می دهند که گویی چیزی در میان آن ها گیر کرده است و کاملا دندان هایتان کثیف و نامرتب به نظر می رساند.

هر چند وقت یک بار می توانیم طرح یا رنگ بریس های ارتودنسی مان را تغییر دهیم؟
هر زمان که بخواهید می توانید بعد از مراجعه به  متخصص یا چکاب، رنگ بندهای رنگی ارتودنسی خود را تغییر دهید که معمولا دو یا سه ماه یک بار ویزیت توصیه می شود.

سخن آخر
تمام ویژگی ها و نکات استفاده و باید و نبایدهای روش ارتودنسی طرح دار در این مقاله ذکر شد. امیدواریم بعد از خواندن این مقاله بهترین رنگ را برای ارتودنسی فرزندنتان انتخاب کنید.
منبع : مجله ارتودنسی دندان 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان یکی از تخصص ها و زیرشاخه های دندانپزشکی است که با استفاده از وسایل و تجهیزات مختلف به رفع عیوب و مشکلات فک و دندان می پردازد. نامرتب بودن دندان ها، عدم تناسب فک بالا و پایین یا هردو از جمله مشکلات هستند. امروزه دستگاه های ارتودنسی ثابت از وسایل بسیار پرکاربرد و تأثیرگذار در رفع ناهنجاری های دندان به شمار می آیند.

با پیشرفت تکنولوژی از بریس های مخفی برای ارتودنسی ثابت استفاده شده است. این براکت ها می توانند گزینه مناسبی برای جایگزینی براکت های فلزی سنتی باشند. وقتی شدت ناهنجاری در فرد زیاد باشد چاره ای جز استفاده از براکت های فلزی نیست. اما افراد زیادی با استفاده از این بریس ها مشکل دارند. برخی افراد به دلیل ظاهر نازیبای آن ها از شروع درمان طفره رفته و آن را به زمانی دیگر موکول می کنند. در این افراد برای رفع مشکل می توان از براکت های سرامیکی استفاده کرد. ارتودنسی دندان سرامیکی توانسته است این مشکل را حل کند.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی نامرئی 

در ارتودنسی دندان سرامیکی براکت ها از جنس کریستال و بی رنگ یا سرامیک بوده و به طور مستقیم به دندان متصل می شوند. این براکت های سرامیکی سبب کمتر دیده شدن دستگاه ارتودنسی بوده و جابگزین زیبایی برای براکت ها و بریس های فلزی هستند.

در ارتودنسی ثابت براکت ها روی دندان محکم چسبانده می شوند. این براکت ها که به رنگ دندان و همرنگ آن هاست از دو بخش تشکیل شده اند. یک بخش براکت های سفید و بخش دیگر سیم های فلزی هستند.

از این براکت ها زمانی استفاده می شود که بیمار تمایلی به دیده شدن دستگاه ارتودنسی بر روی دندان ندارد. وقتی براکت های سرامیکی روی دندان قرار می گیرند، چون همرنگ دندان هستند، کمتر کسی متوجه حضور آن ها در دهان می شود. لازم به ذکر است این براکت ها روی سطح خارجی دندان چسبانده می شوند.

براکت های سرامیکی از نظر ساختار و اندازه مشابه براکت های فلزی بوده و لی دارای رنگ متفاوتی است. این براکت ها به علت دیده نشدن و عدم جلب توجه، سبب افزایش زیبایی فرد می شود.
قیمت این براکت ها در مقایسه با براکت های فلزی بیشتر بوده و استفاده از آن ها برای همگان مقدور نیست. محدودیت هایی برای استفاده از این نوع ارتودنسی برای برخی از افراد وجود دارد.
براکت های ارتودنسی سرامیکی شفاف بوده و روی آن ها از کش های سفید استفاده می شود. این امر سبب کمتر به چشم آمدن آن ها می شود.
چون جنس این براکت ها از سرامیک است و ساخت آن ها همانند شیشه است. این براکت های سرامیکی نیز بسیار شکننده بوده و در مقایسه با براکت های فلزی راحت تر دچار شکستگی می شوند.
برخی از متخصصین ارتودنسی برای دندان های فک بالا از براکت های سرامیکی و برای دندان های فک پایین از براکت های فلزی استفاده می کنند تا مانع از شکستگی براکت ها در زمان بسته شدن دهان شود.
در این ارتودنسی نباید نگران تغییر رنگ براکت و لک شدن آن ها بود. اگرچه ممکن است کش ها دچار رنگ گرفتگی ولکه شوند. این تغییر رنگ زمانی اتفاق می افتد که فرد زیاد از غذاها و نوشیدنی های رنگی استفاده کرده و یا عادت به استعمال دخانیات داشته باشد.
لازم به ذکر است که کش ارتودنسی ثابت قابلیت تعویض داشته و می تواند در زمان مراجعات منظم عوض شوند.

منبع : مجله ارتودنسی دندان 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 424
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

شما باید بدانید در دندان پزشکی چه تخصص‌هایی وجود دارد؟ ترمیم و زیبایی دندان چیست؟ آیا تمامی دندان پزشکان می‌توانند مشکلات دهان و دندان من را بر طرف کنند؟ قطعاً خیر. شما برای معاینات معمول، تمیز کردن، پر کردن به دندان پزشک عمومی مراجعه می‌کنید. شما باید بدانید که برای انجام کارهای تخصصی بر روی دندان خود حتماً به متخصص مراجعه کنید. در دندان پزشکی شش تخصص وجود دارد. هر کدام از این تخصص‌ها وظیفه ویژگی در سلامتی و زیبایی دندان شما دارند.

انواع متخصصان دندان پزشکی عبارت‌اند از: متخصص ریشه دندان یا متخصص کانال ریشه، جراح فک و صورت، متخصص ارتودنسی یا متخصص ترازبندی دندان، دندانپزشک کودکان، پریودنتیست یا متخصص لثه، متخصص پروتزهای دندانی یا متخصص تعویض دندان است.

متخصص دندانپزشکی شماره 1 
احتمالاً برای شما پیش آمده است که به مشکل و درد ریشه دندان مواجه شده‌اید. شما بعد از مواجه با این درد احتمالاً به پیش دندان پزشک عمومی مراجعه کرده‌اید. دندان پزشک بعد از معاینه اولیه شما به نزد یک متخصص ریشه دندان خواهند فرستاد.

متخصصان ریشه دندان و کانال‌های ریشه کار بسیار سختی را دارند. آن‌ها باید تمامی بیماری‌های موبوط با این موضوع را درمان کنند. در داخل دندان‌های ما معابر کوچکی مانند غار وجود دارد که کانال نامیده می‌شوند. این کانال‌ها حاوی پالپ، رگ‌های خونی و اعصاب حساس هستند. نام متخصصان رشته دندان اندودنتیست است. متخصصان اندودنتیست نوعی دندانپزشک هستند که مشکلات موجود در این قسمت حساس را تشخیص و درمان می‌کند. متخصصان اندودنتیست ریشه درد دندان را تشخیص می‌دهند و در بسیاری از موارد عمل کانال ریشه را روی دندان‌های بیمار انجام می‌دهند.

متخصص دندانپزشکی شماره 2
جراح فک و صورت مشکلات مربوط به بافت‌های سخت و نرم صورت، دهان و فک شما را درمان می‌کند. برای هر نوع جراحی دهان نیازی به این نوع متخصص دندانپزشکی نیست. جراحان دهان و فک و صورت عمل‌های پیچیده را انجام می‌دهند. در حقیقت، جراحان دهان و دندان تنها متخصصان مراقبت‌های بهداشتی هستند. کارهای تخصصی انجام شده توسط جراحان دهان و دندان شامل کشیدن دندان، جراحی اصلاحی فک و جراحی شکاف دهان است.

متخصص دندانپزشکی شماره 3: 
متخصص ارتودنسی یک متخصص دندانپزشکی است که موقعیت دندان و فک شما را اصلاح می‌کند. در صورت داشتن اوربایت، کوچک بودن دهان یا کراس بایت ناشی از نامرتب بودن فک به این نوع متخصص دندانپزشکی مراجعه می‌کنید. ارتودنتیست همچنین دندان‌های کج یا نامرتب شما را اصلاح و مرتب می‌کند. متخصص ارتودنسی به عنوان بخشی از برنامه درمانی شما از به راکت، تراز کننده شفاف، منبسط کننده‌های پالاتال یا سرپوش استفاده می‌کند.

کودکان اغلب کسانی هستند که از این روش درمانی استفاده می‌کنند؛ اما با وجود پیدایش فناوری‌های جدید بزرگسالان نیز از این درمان استقبال کرده‌اند. امروزه افرادی در هر سنی به متخصصان ارتودنسی مراجعه می‌کنند. شما قبل از اقدام به درمان ارتودنسی باید بدانید که آیا بیمه درمانی شما هزینه این درمان را تأمین می‌کند یا خیر. درمان ارتودنسی هزینه بالایی به همراه دارد. شما باید بدانید که آیا می‌توانید این هزینه‌ها را پرداخت کنید یا خیر.

بیشتر بخوانید : متخصص ترمیم و زیبایی دندان کیست ؟ 

متخصص دندانپزشکی شماره 4
متخصص دندانپزشکی کودکان از نظر بهداشت دهان و دندان کودک مانند یک متخصص اطفال برای سلامت جسمی او عمل می‌کند. دندان پزشکان اطفال از دهان و دندان نوزاد در حال رشد مراقبت می‌کنند. یک دندان پزشک کودکان به کودک شما در مسیر داشتن دندان‌های سالم و زیبا کمک می‌کند. اکثر دندان پزشکان عمومی کودکان را نیز معالجه می‌کنند. پدر و مادرها به خاطر سن کودکان و اهمیت که به کودک خود می‌دهند تلاش دارند که یک متخصص کودکان، کودک آن‌ها را درمان کند.

متخصصان دندان پزشکی کودکان مراقبت‌های معمول مانند معاینات، تمیز کردن و پر کردن حفره و خرابی را انجام می‌دهند؛ اما متخصصان کودکان می‌دانند چگونه با کودک برخورد کنند. همچنین مواردی که کودک ناراحت و اذیت می‌شوند را می‌دانند. متخصصان دندان پزشک کودکان موارد پیشگیری زیادی را انجام می‌دهند. متخصصان دندان پزشکی کودکان می‌توانند به خوبی تشخیص دهند که آیا کودک شما دچار دیابت کودکان هست یا خیر. همچنین مسیر درست رشد فک و دندان را در کودکان شما کنترل می‌کند.

متخصص دندانپزشکی شماره 5
پریودنتیست یک متخصص دندانپزشکی است که بر روی پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری‌های لثه متمرکز است. پریودنتیست‌ها در مراحل اولیه بیماری لثه را تشخیص و درمان می‌کنند آن‌ها همچنین برای رفع بیماری شدید لثه و بازگرداندن ظاهر لبخند، جراحی جزئی مانند پیوند لثه و روش‌های کاهش جرم را انجام می‌دهند.

متخصص دندانپزشکی شماره 6(متخصص پروتزهای دندانی)
متخصصان پروتز دندان‌های از دست رفته یا آسیب دیده را ترمیم و جایگزین می‌کنند. این تخصص دندانپزشکی درک منحصر به فردی از لبخندی زیبا و کاربردی و ظاهری طبیعی دارند. متخصصان پروتز دندان در عمل‌های دندانپزشکی مانند روکش‌های چینی، تاج، ایمپلنت دندان، ترمیم پل، دندان مصنوعی و دندان‌های ترمیمی تخصص دارند.

بیشتر بخوانید :



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 543
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا


قیمت و هزینه ایمپلنت دندان بستگی به شرایط دندانی فرد دارد و با مشاوره و ویزیت به دندانپزشک معالج این قیمت محاسبه خواهد شد. مخارج دندانپزشکی، موقعیت جغرافیایی و وضعیت دندان های بیمار همه در هزینه ایمپلنت محاسبه می شوند.
عوامل دیگری هم در تعیین قیمت ایمپلنت دندان وجود دارند. مثلا در برخی موارد استخوان بیمار تحلیل رفته است یا بیمار پوکی استخوان دارد ، در این مواقع نیاز به پیوند استخوان می باشد که به هزینه نهایی اضافه خواهد شد.

نقش بیمه در هزینه کاشت دندان
پوشش بیمه از عواملی است که می‌تواند باعث کاهش هزینه ‌های درمانی شود. با این حال هم اکنون پوشش بیمه در درمان ‌های دندانپزشکی زیبایی بسیار محدود است و ممکن است این مورد به نوع بیمه بستگی داشته باشد و لازم است با بیمه گذار خود مشورت کنید.

تفاوت ایمپلنت دندان ارزان قیمت و ایمپلنت گران
در بازار چندین برند ایمپلنت دندانی با قیمت های متفاوت وجود دارد و اما ممکن است که همیشه گران ترین ایمپلنت، مناسبترین گزینه برای شما نباشد. به خاطر داشته باشید قیمت ایمپلنت و کشور تولید کننده معیار های خوبی برای انتخاب ایمپلنت نمی باشند.

انتخاب نوع ایمپلنت دندان به چندین عامل بستگی دارد مثل : رایج بودن استفاده از آن سیستم ایمپلنت ، در دسترس بودن قطعات ایمپلنت ، قیمت مناسب ایمپلنت، راحتی مراحل جراحی و پروتزی ، بیشتر بودن قطعات پروتزی و…
ایمپلنت هایی که استفاده می شوند اکثرا از جنس تیتانیوم هستند و تفاوت برند های مختلف ایمپلنت دندان در، کشور سازنده ایمپلنت دندان ، طراحی محل اتصال اباتمنت به فیکسچر ، قطعات پروتزی و…می باشد.

ایمپلنت دندانی که تحقیقات علمی بیشتری روی آن انجام شده و نتایج مثبتی در دراز مدت دارد , جزء ایمپلنت های قابل اعتماد می باشد . با توجه به اینکه متخصص ایمپلنت بیشتر در مورد بازار ایمپلنت اطلاعات دارد ، انتخاب ایمپلنت را به دندانپزشک متخصص ایمپلنت بسپارید.

قیمت ایمپلنت در سال 1400 در کلینک دندانپزشکی
قیمت ایمپلنت آمریکایی مانند زیمر و بایو بین 5 تا 7 میلیون تومان متغییر است. ایمپلنت هایی که در کشور های اروپایی ساخته می شوند بسیار باکیفیت هستند و به طور میانگین هزینه ای بین 5 تا 10 میلیون تومان به ازای هر واحد دارند

بیشتر بخوانید :



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 589
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا


ترمیم دندان شکسته با روش های مختلفی قابل انجام است که دندانپزشک تلاش می‌کند با بررسی‌های لازم بهترین راهکار را پیش روی شما بگذارد:

رفع شکستگی در قسمت جلویی دندان با کامپوزیت
شکستگی دندان‌های جلویی بسیار آزاردهنده است، بخاطر اینکه عیوب دندان های جلویی هنگام صحبت کردن کاملا مشخص است. اکثر دندانپزشکان از کامپوزیت برای رفع شکستگی استفاده می‌کنند. چرا که رنگ کامپوزیت به رنگ طبیعی دندان‌ها شباهت بسیاری دارد. در این روش ابتدا کامپوزیت به دندان متصل شده و سپس ظاهر دندان شکل داده می‌شود؛ سپس با تابانیدن نور ماورابنفش به کامپوزیت، کامپوزیت واکنش نشان داده و سفت می شود.

برطرف کردن شکستگی شدید دندان با روکش
رایج‌ترین روش برای رفع شکستگی دندان استفاده از روکش دندان است که علاوه‌ بر محافظت از ساختار دندان باعث زیبایی دندان‌ هم می‌شود. همچنین هنگام جویدن غذا و وارد شدن فشار به دندان، روکش دندان مقاومت بیشتری از خود نشان می دهند. با توجه به انواع روکش های موجود در بازار توصیه می شود هنگام استفاده از این روش روکش سرامیکی را انتخاب کنید تا ظاهر دندان ها طبیعی تر جلوه دهد.

بیشتر بخوانید : لمینت دندان 

کانتورینگ دندان برای رفع شکستگی‌های بسیار جزئی
از کانتورینگ دندان برای شکل دادن لبه‌ها و گرد کردن دندان استفاده می‌شود. در صورتی که شکستگی جزئی و کوچک باشد؛ این روش بسیار کمک کننده است.

روش های ترمیم دندان پوسیده 
روش های مختلفی برای ترمیم دندان پوسیده وجود دارد؛ اما رایج‌ترین راه پر کردن دندان پوسیده است. در این بخش به چندین روش رایج ترمیم دندان پوسیده می‌پردازیم:

پرکردن دندان
برای پر کردن دندان از مواد های مختلفی مانند کامپوزیت، آمالگام، طلا و نقره استفاده می‌شود. دلیل استفاده از مواد پرکننده یکدست شدن سطح دندان و رفع پوسیدگی‌هاست که به محض پرکردن‌ دندان شاهد برطرف شدن درد دندان خواهید بود. چراکه هنگام آسیب‌دیدگی مینای دندان، دندان نسبت به هر فشار یا حساسیتی که مثل جویدن غذا، سرما و… حساسیت نشان می دهد.
ایمپلنت دندان
پروتز یا ایمپلنت دندان همان جایگزین دندان مصنوعی به جای دندان از دست رفته است که علاوه بر رفع نازیبایی‌های دندان بیش ازحد پوسیده شاهد پیشرفت چشمگیر عملکرد دندان خواهید بود. برای اطلاع بیشتر پیشنهاد می شود به مطلب ایمپلنت دندان مراجعه کنید.

ترمیم دندان جلو
ترمیم دندان جلو نسبت به دیگر دندان‌ها اهمیت بیشتری دارد. چرا که در زیبایی صورت و لبخند تاثیرگذار است و در صورت آسیب‌دیدگی باعث تضعیف اعتماد به نفس شخص می‌شود. البته علاوه بر پوسیدگی و شکستگی دندان جلو ترمیم این قسمت از دندان‌ دلایل مختلف دیگری نیز دارد؛ برخی افراد بخاطر داشتن لبخند هالیوودی و جذاب‌تر – اصلاح طرح لبخند -.

روکش دندان نیش (دندان جلو) با هدف لبخندی زیباتر
اگر دندان‌ جلو یا نیش با مشکلات غیرحاد مانند تیره رنگ شدن، شکستگی یا لب پریدگی روبرو است، تنها نیاز به روکش دارید. روکش دندان از جنس سرامیک یا کامپوزیت است. تفاوت عمده سرامیک و کامپوزیت برای دندان نیش اینست که هنگام استفاده از روکش سرامیکی باید کمی ساختار دندان تراشیده شود، اما در صورت انتخاب کامپوزیت تنها مواد محافظ بر روی دندان قرار می گیرد که نتیجه آن دندان جلوی زیبایی تر و مستحکم تر خواهد بود.

منبع : کلینیک دندانپزشکی جنت آباد 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در اغلب موارد دیاستما هیچ مشکلی برای شخص ایجاد نمی کند بنابراین درمان پزشکی نیاز ندارد. اما اگر همراه با عفونت لثه یا سایر مشکلات دیگر باشد بهتر است با روش هایی مانند ارتودنسی دندان، جراحی و … اقدام به بستن فاصله بین دندان ها کرد. اگر مشکل پزشکی ندارید ممکن است صرفا به دلیل مسائل زیبایی شناختی بخواهید این فاصله ها را ببنید. مهم ترین روش های بستن این فواصل در ادامه توضیح داده شده اند.

درمان ارتودنسی دندان
بهترین متخصص ارتودنسی معمولاً دیاستما را با بریس درمان می کنند. بریس ها به دندان ها فشار می آورند و با گذشت زمان فاصله را کاهش می دهند. ممکن است حتی برای بستن فواصل کوتاه نیاز باشد که همه دندان ها را بریس بکشید زیرا ارتودنسی یک دندان یا دو دندان کافی نیست و همان یک یا دو دندان روی نظم و هماهنگی سایر دندان ها تاثیر می گذارند. مهمترین روش های ارتودنسی برای برطرف کردن فاصله بین دندان ها عبارتند از:

بریس دیمون
بریس لینگوال
ارتودنسی سرامیکی
بریس ثابت فلزی و معمولی
دستگاه های ارتودنسی فانکشنال
پلاک های ارتودنسی متحرک
روکش دندان، باندینگ، ونیر دندان
ارتودنسی دندان از بهترین و موثرترین روش های بستن اصولی فاصله بین دندان است اما با توجه به اینکه هزینه ارتودنسی همه دندان ها می تواند نسبتا بالا باشد شاید بخواهید با روش های دیگری مانند باندینگ دندان یا ونیر و باندینگ به صورت ظاهری فاصله ها را ببندید. اما دقت داشته باشید که تنها به شرطی می توانید روکش، باندینگ و یا لمینت دندان کنید که فاصله زیاد نباشد و دندان دچار پوسیدگی نشده باشد.

دندان مصنوعی، بریج و ایمپلنت دندان
اگر علت ایجاد دیاستما فقدان دندان یا دندان از دست رفتن دندان باشد شما می توانید برای بستن دندان ها ابتدا درمان ارتودنسی انجام دهید و سپس از یک روش جایگزین دندان مانند ایمپلنت دندان بهره مند شوید. ایمپلنت زیبایی، ماندگاری و استکام بسیار بالایی دارد و یکی از مهم ترین پروسه های احتمالی طراحی لبخند است.

عمل جراحی
اگر فاصله بین دندان ها به دلیل بزرگ شدن زائده فرنوم باشد شما باید با کمک عمل جراحی زائده را برداشته و سپس با کمک انواع ارتودنسی متحرک، ثابت، نامرئی  و یا روکش و لمینت کردن دندان آن را ببندید.

درمان بیماری لثه
اگر بیماری لثه و لق شدن دندان موجب ایجاد گپ بین دندان ها شده باشد شما باید اقدام به درمان بیماری های لثه کنید. جرم گیری دندان و روت پلنینگ می تواند با از بین بردن جرم و تارتار سفت شده روی دندان ها و زیر لثه، به درمان بیماری لثه کمک کند. مصرف آنتی بیوتیک ها و سایر داروهای موضعی یا خوراکی مشابه نیز می تواند به درمان بیماری لثه کمک کند.

بیشتر بخوانید : هزینه ارتودنسی 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 742
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

قیمت طلا در ایران در نوسان است و به طور روزانه و گاهاً ساعتی از طریق اتحادیه به طلا فروشان اعلام می‌شود. بنابراین هنگام خرید باید به قیمت روز طلا دقت کنید.

– به اجرت ساخت طلا توجه داشته باشید. اجرت ساخت در واقع قیمتی است که علاوه بر وزن طلا بابت ساخت آن پرداخت می‌شود. بعضی طلاها کم اجرت هستند و برخی دیگر اجرت بیشتری دارند. یکی از این دلایل این امر می‌تواند به خاطر جدید بودن طرح و تازه بودن کالکشن آن طرح خاص از طلا باشد. طلاهایی که با ماشین و در تیراژ بالا ساخته می‌شوند، مزد ساخت پایین‌تر و آنهایی که کار دست و محدود‌تر است، مزد ساخت بالاتری دارند.

– درصد سود طلافروشان ۱۲ درصد است که شامل ۵ درصد مالیات ارزش افزوده و ۷ درصد سود فروشنده است.

– حواستان باشد که طلای دست دوم را به جای طلای دست اول خریداری نکنید. در این رابطه بهتر است به قسمت قفل دستبند و گردنبند و خط و خش وارد شده به آن دقت کنید؛ چرا که بیشترین جایی که امکان تشخیص آن وجود دارد در همین قسمت‌ها است.

– پیش از خرید آنلاین طلا حتما بررسی کنید و ببینید آیا به زیورآلات ساخته شده از طلا حساسیت دارید یا خیر. اغلب کسانی که به طلا حساسیت دارند، در واقع به نیکل موجود در مصنوعات طلا آلرژی دارند. نیکل باعث استحکام و سفت شدن طلا می‌شود. به همین خاطر از این فلز به وفور در ساخت مصنوعات طلایی استفاده می‌شود. اگر شما جزو این افراد هستید، پیش از خرید اینترنتی طلا حتما به بالا بودن عیار آن توجه کنید. هر چه عیار طلا بالاتر باشد، خلوص آن بیشتر است و فلزات جانبی کمتری در ساختش به کار رفته. در نتیجه احتمال بروز آلرژی کمتر خواهد بود.

– اگر قرار است طلا را هر روز و همه جا استفاده کنید، پس بهتر است مدل‌هایی را انتخاب کنید که دوام و استحکام زیادی دارند. در بالا توضیح دادیم که هر چه عیار طلا پایین‌تر باشد، استحکام آن بیشتر است. چرا؟ چون با فلزات دیگر آلیاژ شده و سفت‌تر و محکم‌تر است.

بیشتر بخوانید :

خرید النگو طلا

– توجه داشته باشید که در ایران، عیار اغلب طلاهای موجود در بازار ۱۸ یا ۱۷ است. اگر هنگام خرید طلا با اعداد ۷۵۰ یا یا ۷۰۵ هک شده در آن روبرو شدید، باید بدانید که منظور به ترتیب ۱۸ و ۱۷ عیار است.

– در آخر هم توصیه می‌کنیم مراقب باشید که طلای فیک به شما نفروشند. تست خش‌اندازی یک راه ساده برای تعیین اصالت طلا است. به این صورت که، با طلا بر روی یک سکه‌ی مسی یا بشقاب سرامیکی بدون لعاب خط بکشید. اگر طلا روی آنها خط بیاندازد یعنی طلای شما اصل نیست زیرا طلای واقعی روی سکه خط نمی‌اندازد بلکه خودش خراشیده می‌شود.

منبع : طلا فروشی اینترنتی کیش طلا



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: بازدید از این مطلب : 488
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

چشم ها عضو مهمی در صورت هر فرد هستند و نقش موثری در زیبایی ضورت دارند اگر شما هم به این موضوع معتقدین در این مقاله از مجموعه مقاله های دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان همراه ما باشید.

برای بالا بردن چشم های افتاده به سمت پایین

گوشه داخلی را پایین  آورده و گوشه بیرونی را بالا بکشید .سایه چشم تیره را در قسمتی بکار ببرید که حالت چشم و مژه را به سمت بالا ببرد.

برای پایین اوردن چشم های کشیده به سمت بالا

با رسم یک هلال ماه در گوشه داخلی چروک پلک را بپوشانید و شپس ان را در درست گوشه بیرونی به پایین بکشید.

بیشتر بخوانید :

چشم های نزدیک به هم

فاصله دو ابرو را زیادتر کرده چشم را کشیده و در جهت شقیقه ها طراحی نموده و مژه ها را تا جایی که گوشه بیرونی کاملا محو شود فر کنید.

چشم های دور از هم و باز

فاصله بین دو ابرو را به یکدیگر نزدیک نمایید و چشم ها نباید کشیده و در جهت شقیقه ها طراحی گردد.

چشم های پف کرده

چشم را با یک مداد چشم تیره طراحی کرده و آن را تا گوشه بیرونی چشم بکشید. وسط پلک یعنی جایی که پف دار تر به نظر می رسد را با سایه گودتر نشان دهد.

چشم های گود فرو رفته

از سایه چشم با رنگ روشن در پلک بالایی استفاده کنید و در آرایش مژه ها آن ها به خوبی فر کنید.اگر از مژه های مصنوعی استفاده می کنید بدانید که آن ها باید کوتاه باشند.طوری که سایه ایجاد نکنند.از رنگی استفاده کنید که استخوان زیر چشم را گردتر نشان دهد.

چشم های برامده (ارثی)

زوایا را با یک مداد تیره عمق داده و انها را به صورت عمودی پایین آورده و به صورت افقی پهن تر کنید.از سایه چشم تیره در پلک بالایی استفاده کنید(از مژه ها به سمت چروک ها )

برای چشمانی که حالت بسته دارند

ارایش گوشه های داخلی چشم می بایست کمرنگ باشد.برای مداد داخل چشم اگر چشم درشت باشد از رنگ قهوه ای و مشکی استفاده کنید.

ما از طرف آموزشگاه آرایشگری الماس نشان زیبایی دو چندان را برای شما ارزومندیم .



:: بازدید از این مطلب : 564
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

میانگین هزینه بریس در هر ماه چقدر است؟

بریس ها ارزان نیستند؛ اما در میان انواع مختلف بریس های دندانی، فلزهای آن کمترین هزینه را دارند. قیمت بریس های سرامیکی کمی بیشتر از نوع فلزی است؛ در حالی که بریس های لینگوال واقعا گران هستند. تراز کننده های ارتودنسی شفاف نوع دیگری از بریس ها هستند.

این موارد مشابه محافظ های دهان هستند و می توانند روی دندان ها بلغزانند. همانطور که اصطلاح “واضح” نشان می دهد، اینها تراز کننده های پلاستیکی شفاف هستند که نامرئی هستند. روند هم ترازی در مقایسه با بریس های دندانی با ترازهای واضح بیشتر طول می کشد و این موارد را نمی توان برای موارد شدید ارتودنسی نیز استفاده کرد. تراز کننده های شفاف تقریبا قیمتی مشابه بریس های دندانی دارند کهInvisalign  و ClearCorrect از معروف ترین مارک های مرتب سازی ارتودنسی تمیز هستند.

آیا ارتودنتیست ها برنامه های پرداختی ارتودنسی دندان اقساطی ارائه می دهند؟

بله، بیشتر متخصصان ارتودنسی برنامه های مختلف پرداختی از جمله پرداخت اقساطی و ماهانه را ارائه می دهند که مراقبت های ارتودنسی متناسب با بودجه شما باشد. برنامه های پرداختی ارائه شده می تواند از یک متخصص به متخصص ارتودنسی دیگر متفاوت باشد.

آیا باید پیش پرداخت کنم؟

پیش پرداخت ممکن است لازم باشد یا نباشد. با متخصص ارتودنسی یا اعضای تیم آن ها در مورد برنامه های پرداختی که ارائه می شود صحبت کنید.

آیا بیمه درمان ارتودنسی را پوشش می دهد؟

برخی از افراد بیمه دندان پزشکی دارند که شامل مزایای ارتودنسی است و معمولا توسط کارفرمای آن ها ارائه می شود. چنین بیمه ای بخشی یا درصدی از هزینه درمان ارتودنسی را پوشش می دهد؛ در بسیاری از مواقع ممکن است مبلغی اندک یا سقف مادام العمر مشخص وجود داشته باشد.  اگر بیمه دندان پزشکی شما از طریق کارفرمای شما باشد، بخش منابع انسانی شما ممکن است جزئیات پوشش را ارائه دهد. اطلاعات را می توان مستقیما از شرکت بیمه نیز گرفت. متخصص ارتودنسی ممکن است مزایای بیمه شما را برای شما تأیید کند، از جمله:

  • میزان پوشش یا درصد هزینه تحت پوشش
  • در صورت محدودیت در پوشش شما مشخص شده است.
  • این که آیا شما ملزم به انتخاب از بین ارائه دهندگان شرکت بیمه هستید یا خیر.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی نامرئی

چگونه یک متخصص ارتودنسی پیدا می کنم که بیمه من را دریافت کند؟

برای یافتن یک متخصص ارتودنسی که بیمه شما را قبول می کند، می توانید:

با ارتودنتیست ها تماس بگیرید تا بپرسید، آیا بیمه شما را قبول می کنند یا خیر

با شرکت بیمه خود تماس بگیرید و لیست ارائه دهندگان آنها را درخواست کنید

فقط به این دلیل که یک شرکت بیمه فردی را به عنوان ارائه دهنده خدمات ارتودنسی لیست می کند ، تضمین کننده ارتودنتیست بودن پزشک نیست. از اینکه هر ارائه دهنده واقعا یک متخصص ارتودنسی است، مطمئن شوید.

منبع : مجله دانستنی های ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 471
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی برای چه اهدافی مورد استفاده قرارمی گیرد؟

  • اصلاح وضعیت فک و دندان ها برای قرارگیری در یک تراز مناسب و صحیح
  • رفع مشکلات جلو یا عقب بودن فک بالا یا پایین
  • بهبود عملکرد جویدن غذا و تکلم بیمار
  • درمان فاصله بین دندانی
  • صاف کردن دندان کج

آیا ارتودنسی دندان درد دارد؟

چند ساعت بعد از کار گذاشتن براکت ها امکان درد به صورت خفیف وجود دارد که ممکن است تا 5 الی 7 روز طول بکشد که با استفاده از مسکن می توان درد ارتودنسی را کاهش داد.

آیا احتمال برگشت ارتودنسی وجود دارد؟

ارتودنتیست بعد از درمان استفاده از ریتینر ها را برای حفظ فرآیند درمانی برای بیمار تجویز خواهد کرد. اگر درمان به صورت صحیح توسط ارتودنتیست انجام شده باشد، حتی امکان برگشت ارتودنسی در حد 5 درصد نیز وجود نخواهد داشت.

آیا برای ارتودنسی باید دندان ها را کشید؟

اگر بیمار دچار جلوزدگی دندان ها یا نامنظمی بین آنها باشد، گاهی کشیدن دندان ها برای ایجاد قوس دندانی صحیح لازم است که در این صورت فضای ایجاد شده با کمک ارتودنسی ثابت و  ارتودنسی متحرک پر خواهد شد.

آیا با ارتودنسی دندان سردرد میگرنی تشدید می شود؟

بعد از هر بار تنظیم کردن براکت ها به دلیل فشاری که به دندان ها وارد می شود، امکان سردرد وجود دارد که به صورت موقت است و با مصرف مسکن بر طرف می شود. اما نکته حائز اهمیت این است که سردردهای ناشی از اختلال مفصل فکی بسیار کاهش خواهند یافت.

آیا دندان عقل در حین ارتودنسی باید کشیده شود؟

اگر دندان عقل به صورت نهفته باشد و به دلیل نبود فضا برای درآمدن باعث نامرتبی و کجی دندان های مجاور خود بشود، ارتودنتیست آن را خواهد کشید، همچنین اگر در حین فرایند درمان ارتودنسی دندان عقل ظاهر شود کشیدن آن ضروری خواهد بود.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی کودکان

مراقبت های حین ارتودنسی دندان ها

به دلیل فضایی که بین براکت و دندان ها وجود دارد، احتمال جمع شدن پلاک ها در این محل زیاد است. پس دندان هایتان را با مسواک و نخ دندان به خوبی تمیز کنید و از یک دهان شویه حاوی فلوراید نیز برای پاکسازی مناسب دندن هایتان استفاده کنید که مانع از پوسیدگی و تغییر رنگ دندان هایتان شوید.

هنگام خارج کردن پلاک های متحرک آنها را در یک جعبه مخصوص قرار دهید و به هیچ وجه آن را داخل یک دستمال کاغذی قرار ندهید تا به اجزای فلزی آن آسیبی وارد نشود.

به طور مرتب در جلسات تعیین شده نزد ارتودنتیست خود بروید زیرا این امر در پیشرفت مرحله درمانی بسیار حائز اهمیت است.

مصرف مواد غذایی سفت و چسبناک ممکن است باعث صدمه به ارتودنسی شما بشود.

پلاک های متحرک خود را با استفاده از خمیردندان مخصوص با مسواک تمیز کنید.

اگر به ورزش هاس سنگین یا رزمی می پردازید، از محافظ دهان استفاده کنید.

نوشیدنی های حاوی قند و اسیدی را کمتر مصرف کنید.

منبع : مجله دانستنی های ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 683
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما توصیه می کنیم حداکثر تا سن 7 سالگی ارتودنسی انجام دهید.

 دندان های مستقیم به جویدن و صحبت کردن صحیح کمک می کنند.

دندان های صاف به سلامت دندان ها و لثه کمک می کنند. دندان های راست کمتر مستعد پوسیدگی، بیماری لثه و آسیب دیدگی هستند.

دندان های راست پلاک کمتری جمع می کنند، پلاک یک ماده چسبناک و بی رنگ از باکتری ها، غذا و بزاق است که در پایه دندانها تشکیل می شود.

دندان های فوقانی برجسته احتمال دارد در اثر تصادف شکسته شوند.

بیشتر بخوانید :

لبخند جذاب باعث عزت نفس، اعتماد به نفس و تصور مثبت از خود می شود. درمان ارتودنسی می تواند به نفع موفقیت اجتماعی و شغلی باشد و همچنین باعث بهبود نگرش عمومی فرد نسبت به زندگی شود.

دوره استفاده از بریس برای اکثر دختران مرحله آزار دهنده ای است. اگرچه می دانیم که این یک مرحله موقتی است و مدت زیادی طول نخواهد کشید، اما به روش خاصی احتیاج دارد مانند مراقبت ویژه از دندانهای خود.

بسیاری از ما پذیرش شکل ظاهری آن با ارتودنسی را دشوار می‌دانیم. بهترین راه برای مقابله با این مرحله یعنی نصب بریس ها، فکر کردن در مورد نتایج مثبتی است که پس از برداشتن بریس ها حاصل خواهد شد. فکر کنید که مشکلاتتان با دندان کاملا از بین می رود و زیباتر خواهید بود تا اینکه در این مرحله از دردسر خود راحت شوید. در هنگام نصب بریس  و برای صاف کردن دندانها و تا زمان دستیابی به این هدف، متخصص ارتودنسی نیروهای مکانیکی را به دندان‌ها و پایه های فک پایین آنها وارد می کند، یا از نیروهای عملکردی که توسط انرژی نهفته و عضلات صورت نشان داده می شوند، استفاده می کند. با این هدف که دندان ها و پایه های استخوانی آنها را به موقعیت مناسب تری منتقل کند.

سن مناسب برای شروع درمان ارتودنسی، سن از 11 تا 13 سالگی است که تمام یا بیشتر دندان‌های شیری جایگزین شده اند و در برخی موارد که نیاز به مداخله زودرس و بهبودی برای درمان ناهنجاریهای پارانشیمی است می توان زودهنگام شروع کرد.

برای بزرگسالان بدون در نظر گرفتن سن نیز می توان موارد تغییر شکل فک و دندان را درمان کرد. هر نقص در هم خوانی و تراز دندان ها در هر سنی از مراحل زندگی قابل ترمیم است. در مورد معالجه کودکان می توانیم از مراحل رشد برای اصلاح نقص در رابطه فکها بهره مند شویم.

منبع : مجله دانستنی های ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 469
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 28 فروردين 1400 | نظرات ()