نوشته شده توسط : رعنا

مقالات زیادی در این زمینه تا کنون نوشته شده است، قصد ما نیز از نوشتن این مقاله این است که شما بدانید اگر به سراغ ارتودنسی بروید چقدر طول خواهد کشید تا این روش درمانی دندان هایی مرتب و تمیز به شما هدیه دهد.

این درمان چقدر طول خواهد کشید؟

ارتودنسی چیزی نیست که در یک اندازه قرار بگیرد و متناسب با انواع دندان ها باشد. ارتودنسی انواع مختلفی دارد و نمی توان دوره خاصی را برای آن تعیین کرد که فرد بتواند بریس ها را در دهان خود قرار دهد تا دندان هایشان درست شود؛ اما فاکتورهایی وجود دارد که در دوره ای که فرد بریس ها را  در دهان خود قرار دهد، موثر است.

چگونه این زمان را کاهش دهیم؟

چند روش برای کاهش زمان لازم برای قرار دادن بریس ها در دهان وجود دارد، فشار به حرکت دندان ها به موقعیت دلخواه کمک می کند، که منجر به کاهش قابل توجهی در زمان درمان شود، چه بیمارانی که ترجیح می دهند ارتودنسی سنتی بگذارند و چه کسانی که از بریس های شفاف مانند Invisalign  استفاده میکنند. بریس های اینویزیلاین فناوری نوآورانه ای است که می تواند درمان موثر و سریع را برای بیماران تضمین کند.

سایر روش های درمانی که باعث کاهش زمان درمان ارتودنسی می شوند، شامل: Acceledent ، Vpro AcceleDen و Vpro می باشند. این روش ها شامل تکنیک هایی هستند که حرکت دندان ها را به سوی حالت صاف تسریع می کنند و این امر منجر به کوتاه شدن زمان درمان می شود.

این طول درمان برای افراد مختلف متفاوت است

تاثیری که سن، جنس و سطح اقتصادی و اجتماعی بیمار در موفقیت ارتودنسی و تأثیر آن بر آن دارد، چیزی است که به اندازه کافی مطالعه و تعریف نشده است. اگرچه سن عاملی تعیین کننده در طول دوره درمان نیست؛ اما گزارش های زیادی وجود دارد که تایید می کند بیمار جوان تر نسبت به بیمار مسن سریعتر به درمان پاسخ می دهد.مرحله رشد دندان بسیار مهم است.

وجود دندان اولیه در ابتدای درمان نشان دهنده طول دوره درمان است برخی دیگر از عوامل مربوط به انطباق و تعهد بیمار به درمان وجود دارد، مانند حضور وی در زمان تعیین شده، تعهد برای تمیز کردن دندان ها به خوبی و شکسته نشدن دستگاه های مورد استفاده در درمان ارتودنسی و عدم استفاده از لاستیک که به حرکت دندان کمک می کند یا جایگزینی و شکستن بریس ها می تواند مدت زمان درمان را از حدود یک ماه به یک ماه و نیم افزایش دهد.

همچنین مهم است که بدانیم در صورت طولانی شدن زمان درمان، لیمار احساس بی عملی و عدم تعهد می کند. پایبندی به درمان بسیار مهم است و همچنین برای پزشک مهم است که اشتیاق بیمار را در طول روند درمان حفظ کند.

سخن آخر

شاید جالب باشد تا بدانید که ارتودنسی بهترین روش برای درمان ناهنجاری های دهان و دندان است و شما می‌توانید با خیال راحت به این شیوه درمانی اطمینان کنید. امروز در این مطلب سعی شد تا اطلاعات بسیار خوبی در این زمینه و هزینه ارتودنسی کسب کنید و بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده و سلامت خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. 



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کامپوزیت یکی از معروف ترین و پرکاربرد ترین مواد دندانپزشکی است که امروزه بسیار از آن برای ترمیم و بازسازی طرح  لبخن و ترمیم و زیبایی دندان از آن استفاده می‌شود. امروز در این مقاله علاوه بر اینکه می‌خواهیم اطلاعات خوبی را درمورد کامپوزیت در اختیار شما قرار دهیم. قصد داریم تا همه چیز را درمورد ارتودنسی به شما بگوییم.

ونیر کامپوزیت دندان چیست؟

ونیر کامپوزیت همانطور که از نامش بر می آید نوعی ونیر دندانپزشکی است. ونیر ها پوشش، پوسته و یا روکش های بسیار باریکی هستند که برای برطرف کردن عیوب ظاهری زیر به دندان های واقعی ما متصل می شوند:

ونیرهای کاملا همرنگ دندان هستند و به دلیل اینکه تا حدی ویژگی های مینای دندان را دارند ظاهری نسبتا طبیعی دارند. ما دو نوع ونیر داریم و همانطور که در بخش قبل به آن اشاره هم کردیم، لمینت دندان و ونیر کامپوزیت ۲ نوع ونیر شناخته شده هستند.

یک ترمیم مستقیم

برخلاف لمینت دندان که باید حتما در لابراتوار ساخته شود (به همین دلیل به آن ترمیم غیر مستقیم گفته می شود)، ونیرهایی که از جنس کامپوزیت هستند در مطب دندانپزشک و به صورت مستقیم ساخته و متصل می شوند. به خاطر همین به آن ها ترمیم مستقیم گفته می شود.

به عبارتی چون قرار نیست در لابراتوار برای شما کاری صورت بگیرد، هزینه گزاف و اضافی برای کامپوزیت ها نیز پرداخت نمی کنید. تمام کار نصب این ونیره در مطب دندانپزشک انجام می شود و بیشترین هزینه نیز برای دستمزد دندانپزشک در نظر گرفته می شود که البته از لمینت بسیار کمتر و تقریبا نصف است.

ارتودنسی یا کامپوزیت

بهترین روش برای درمان اختلالات دندانی، ارتودنسی می باشد که طی سالیان اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته است؛ اما برخی افراد به اندازه کافی صبور نیستند و روش های سریع مانند لمینت را ترجیح می دهند. لمینت قادر به تأمین سلامت دندان های نیازمند به ارتودنسی نیست.حال این سؤال مطرح می شود که مناسب ترین روش درمانی به منظور داشتن لبخندی زیبا چیست؟ در ادامه به بررسی کامل جواب این سؤال خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید.

داشتن دندان های سالم، مرتب و سفید تبدیل به امری ضروری به خصوص برای افراد دارای جایگاه اجتماعی بالا و افراد مشهور شده است. علاوه بر این عادات غذایی نادرست باعث شده نیاز به درمان هایی نظیر لمینت بیشتر شود. البته لمینت بیشتر از اینکه روش درمانی باشد نوعی عمل زیبایی محسوب می شود؛ اما در برخی موارد به جای درمان ارتودنسی مورد استفاده قرار می گیرد.

درمان ارتودنسی به طور معمول بین ۱ تا ۴ سال طول می کشد. البته با روش های جدید مدت زمان این درمان به ۸ ماه کاهش یافته است. زمان کوتاه روش لمینت یکی از اصلی ترین دلایل افراد برای استفاده از آن به جای ارتودنسی است.حال این سؤال مطرح می شود که برای درمان اختلالات دندانی کدام یک از این دو روش بهتر است؟برای پاسخ به این سؤال باید سه فاکتور در نظر گرفته شوند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات کاربردی و خوبی را درمورد اینکه کامپوزیت بهتر است یا ارتودسنی دراختیار شما عزیزان قرار دهیم. با مطالعه و کسب اطلاعات می‌توانید درمورد کامپوزیت دندان و لمینت نیز بیشتر بدانید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

لاغری موضعی نیز امروزه به یکی از پرطرفدار ترین روش های لاغری تبدیل شده. قصد و هدف ما در این مقاله این است که امروز شما را با بی خطر ترین و بهترین دستگاه های لاغری موضعی آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. با ما تا آخر این مطلب همراه باشید.

جدید ترین دستگاه لاغری موضعی

این دستگاه لاغری توسط یکی از معروف ترین و معتبر ترین تولید کنندگان تجهیزات پزشکی در جهان ابداع شده است. دستگاه مورد نظر، بسیار نوآورانه است و به جرات می توان گفت در حال حاظر هیچ دستگاهی به اندازه آن در لاغری موضوعی، درمان سلولیت و سفت کردن پوست (یا رفع شلی پوست) پس از لاغری موثر نیست.

از بین بردن چربی های موضعی

با عبور از لایه های پوستی، امواج این دستگاه، غشای سلول های چربی زیر جلد را مورد هدف قرار می دهد. غشاء به طور کامل تخریب می شود و به دنبال سلول های چربی شکسته و حل می شود و رسوباتی ایجاد می شود.

این رسوبات در واقع حالتی مایع داردکه حاوی سلول های تخریب شده است و به لیزات مشهور است. این محتویات با کمک متابولیسم سلولی به صورت طبیعی از بین می رود و سرانجام از طریق ادرار و مدفوع از بدن خارج می شود. برای حصول نتایج بهتره نیاز است که در در طول دوره چربی سوزی آب زیادی نوشیده شود و در عین حال پیاده روی نیز به افراد توصیه می شود.

همچنین درمورد جراح اسلیو بیشتر بدانید.

سفت کردن پوست

از دیگر کاربردهای این دستگاه کمک به تولید کلاژن به منظور سفت شدن پوست های شل و آویزان است. عملکرد دستگاه به این شکل است که، امواج ساطع شده از دستگاه الیاف های کلاژن موجود در درم را منقبض می کند. این کار باعث تحریک تولید بیشتر کلاژن و سفت شدن پوست می شود.

اثر بخشی درمان با این دستگاه

به جرات می توان گفت که این دستگاه ایمن ترین دستگاه لاغری موضعی در دنیا است. امواج منتشر شده از این دستگاه (کوول ویوو ها) طوری هستند که مستقیما پس از ساطع شدن توسط سلول های چربی جذب می شوند.

حدود ۲۰ درصد از امواج توسط لایه های پوست جذب می شود و ۸۰ درصد نیز به سلول های چربی می رسد. این در حالی است که دستگاه های امواج به صورت جزئی وارد زیر جلد می شوند و بیشتر پوست تحت تاثیر است تا بافت چربی.

لاغری با دستگاه با پیکرتراشی چه تفاوتی دارد؟

پیکرتراشی اصطلاحی است که برای کانتورینگ بدن به شیوه جراحی استفاده می شود. پیکرتراشی یک پروسه تهاجمی با عوارض بالقوه زیادی است و با وجود پیشرفت های جدید این روش تقریبا منسوخ شده است. برعکسِ پیکرتراشی به روش جراحی، لاغری موضعی با دستگاه، کاملا بیخطر است و تهاجمی ندارد. در این روش هیچ برشی روی پوست زده نمی شود. هیچ بیهوشی ندارد و دوره نقاهت آن بسیار بسیار کوتاه است.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا همه چیز را درمورد لاغری موضعی با دستگاه به شما بگوییم و اطلاعات خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. امیدورایم چیزی از قلم نیوفتاده باشد و این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروز می‌خواهیم اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه شرکت خودرو سازی هیوندای و خنک کننده روغن موتور را در اختیار شما قرار دهیم. خنک کننده روغن موتور یکی از اصلی ترین قطعات هیوندای است که باید بیشتر به آن توجه کرد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

هیوندای

هسته اولیه گروه شرکت‌های هیوندای در سال 1946 توسط چانگ جو-یانگ تأسیس شد و در طول دهه نخست فعالیتش، با استفاده از حمایت‌های دولتی، انواع فعالیت‌های صنعتی همچون: ساخت‌وساز، فولادسازی، کشتی‌سازی، خدمات پشتیبانی، تجارت، الکترونیک و خدمات مالی را تحت پوشش قرار داد و در ابتدای دهه 1960 به بزرگترین شرکت خوشه‌ای کره جنوبی تبدیل شد.چانگ جو-یانگ در سال 1967 هیوندای موتور را به‌عنوان شرکت تابعه گروه هیوندای و بازوی خودروسازی این گروه صنعتی تاسیس نمود. نخستین خودروی عرضه شده توسط این شرکت، فورد کورتینا بود، که با مشارکت مستقیم شرکت فورد، در کره جنوبی مونتاژ می‌شد. مالکین شرکت هیوندای با هدف ساخت خودرویی مستقل، مدیرعامل اسبق بریتیش لیلاند؛ جورج ترنبول را استخدام کردند. وی نیز با 5 مهندس بریتانیایی برای پیشبرد توسعه و ساخت اتومبیل آغاز به همکاری کرد.

در پی فشارهای دولت وقت کره جنوبی، سرانجام مالکین هیوندای، اقدام به تفکیک گروه هیوندای نمودند، که پس از تکمیل فرایند تفکیک بخش‌های مختلف این گروه، در سال 1998 چانگ مونگ-کو، فرزند ارشد چانگ جو-یانگ (بنیانگذار شرکت‌های هیوندای) کنترل بخش خودروسازی را در دست گرفت، که امروزه همچنان نیز در جایگاه مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره هیوندای موتور، سکان رهبری آن را در دست دارد. چانگ پس از تحویل شرکت، در سال‌های نخست، مدیریت را از نو سازماندهی کرد، کنترل کیفی را ارتقا بخشید و سرمایه‌گذاری در زمینه تحقیق و توسعه را افزایش داد.

خنک کننده روغن موتور

خنک کننده روغن موتور یا (Oil Cool) در هر وسیله نقلیه ای یک جزء اساسی موتور است. این سیستم خنک کننده در هر وسیله نقلیه باید در تمام شرایط آب و هوایی و رانندگی، به صورت فعال وجود داشته باشد. اگرچه اکثر رانندگان هرگز با کولرهای روغن موتور خود تعامل ندارند، اما مراقبت از آن ها و اطلاع از سطح سلامتی‌شان میتواند به افزایش طول عمر موتور کمک کند.

درست مانند اغلب قطعات و لوازم یدکی خودرو که فرسوده شده و نیازمند تعمیر میشوند، خنک کننده روغن نیز از این قاعده مستثی نیست و نیاز به تعویض دارد. هنگامی که این بخش از سیستم خنک کننده شروع به فرسودگی یا شکسته شدن می کند، چندین علامت هشدار دهنده در ماشین شما ایجاد میکند. در این مقاله چند مورد از این علائم ذکر شده است و می تواند به راننده هشدار دهد که ممکن است خنک کننده روغن موتورش (برای مثال رادیاتور روغن موتور کیا یا هیوندای) نیاز به تعویض داشته باشد.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه خنک کننده روغن موتور و هیوندای در اختیار شما قرار دهیم. اگر قصد خرید لوازم یدکی خودرو کره ای خود، به ویژه خنک کننده روغن موتور را دارید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

داشتن دندان هایی سفید و براق علاوه بر اینکه اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد باعث می‌شود تا چهره شما به مراتب جذاب تر به نظر برسد. امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه طرح لبخند و عنواع روش های سفید کردن دندان در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

روش های سفید کردن دندان

پراکسید هیدروژن می تواند باکتری های دهان را از بین ببرد و همچنین به سفید شدن دندان ها کمک می کند زیرا به طور طبیعی یک عامل سفید کننده است. بسیاری از محصولات سفید کننده ای که به صورت آنلاین و در فروشگاه ها مشاهده می کنید حاوی غلظت بسیار بالایی از پراکسید هیدروژن هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد دندان مصنوعی اینجا کلیک کنید.

مطالعات نشان داده است که خمیر دندان حاوی 1 درصد پراکسید هیدروژن و جوش شیرین است که می تواند دندان ها را به میزان قابل توجهی سفید کند. مطالعات بیشتر همچنین نشان می دهد که مسواک زدن با خمیردندان حاوی پراکسید هیدروژن و جوش شیرین دو بار در روز می تواند دندان های شما را تنها در شش هفته تا 62 درصد سفید کند.

سرکه سیب نه تنها یک ضد عفونی کننده است، بلکه یک پاک کننده طبیعی بوده که می تواند باکتری های دهان را از بین ببرد. همچنین می توان از آن برای سفید کردن دندان در خانه استفاده کرد. توجه به این نکته مهم است که استفاده زیاد از سرکه سیب ممکن است مینای دندان را سایش داده و دندان های شما را  آسیب پذیر کند.

اگر به دنبال روشی بسیار آسان و ارزان برای سفید کردن طبیعی دندان های خود هستید، باید از زغال فعال استفاده کنید. زغال چوب فعال را می توان برای تمیز کردن آلودگی از روی دندان استفاده کرد. زغال فعال بسیار شبیه زغال چوب معمولی است که استفاده می کنید، اما برای اهداف پزشکی ساخته شده است.

اگرچه این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما در واقع یک روش خانگی برای سفید کردن دندان ها بوده که بسیار قدرتمند است. پودر شیر یک راه مطمئن برای سفید کردن دندان های شما و همچنین حفظ سلامت آنها است. برای ایجاد خمیر دندان از پودر شیر خشک، تنها کاری که باید انجام دهید این است که خمیر دندان معمولی خود را روی مسواک قرار داده و سپس مقدار کمی شیرخشک به آن اضافه کنید. سپس دندان های خود را مسواک بزنید. پس از مسواک زدن حتما دهان خود را به درستی بشویید. پس از مدت کوتاهی متوجه خواهید شد که دندان هایتان سفیدتر از قبل می شوند.

همچنین درمورد هزینه ایمپلنت دندان بیشتر بدانید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه انواع روش های سفید کردن دندان در اختیار شما قرار دهیمو چند روش خوب را نیز در این رابطه به شما معرفی کردیم. شما می‌توانید با مطالعه مقالات وبسایت تهران دنتال ایمپلنت اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

1. از دندانپزشک کودکان کمک بگیرید

اگر به هیچ عنوان هیچ ایده ای جهت یافتن یک متخصص ارتودنسی خوب ندارید می توانید از متخصص دندانپزشکی کودکان کمک بگیرید. کافیست سری به دندانپزشک فرزند خود بزنید و بعد از انجام یک معاینه ساده اولیه، از او درخواست کنید شما را به یک متخصص ارتودنسی خوب در تهران یا هر شهر دیگری که در آن زندگی می کنید ارجاع دهد.

دندانپزشک کودکان حتما در میان دوستان خود و یا ارتودنتیست های شناخته شده یک نفر را به شما معرفی می کند. شما می توانید با این ارجاع درمان ارتودنسی دندان کودک خود را در اولین فرصت آغاز کنید.

2. به دنبال ارتودنتیستی باشید که بیشتر با درمان کودکان سر و کار دارد

بسیار مهم است که درمان ارتودنسی دلبند خود را نزد متخصصی انجام دهید که با کودکان سروکار دارد. در واقع به ارتودنتیستی بیشتر اعتماد کنید که در طول سالیات خدمت خود، برای کودکان بسیاری درمان ارتودنسی انجام داده زیرا تفاوت زیادی بین یک ارتودنتیست که فقط درمان ارتودنسی بزرگسالان را انجام داده با متخصصی که بیشتر با درمان بچه ها سرو کار داشته وجود دارد.

3. تجربه، دانش و مهارت متخصص را دست کم نگیرید

در خصوص ارتودنسی بزرگسالان عنوان می شود که تفاوتی ندارد برای درمان پیش چه دندانپزشکی می روید، تنها کافیست آن دندانپزشک دارای تخصصص ارتودنسی و ناهنجاری های فکی باشد. اما در خصوص ارتودنسی کودکان قضیه تفاوت دارد. بیشتر دندانپزشکان بر این باورند که برای درمان ارتودنسی کودکان تنها باید نزد بهترین متخصص ارتودنسی که در نزدیکی محل زندگی شما است صورت بگیرد.

این متخصص نه تنها باید دارای تخصص ارتودنسی باشد بلکه دست کم 5 سال سابقه، دانش و مهارت درمان انواع ارتودنسی نامرئی، مرئی، ثابت و متحرک را داشته باشد. تجربه همیشه یکی از مهمترین ملاک های انتخاب متخصصان خوب است.

4. به فکر نزدیکی مطب متخصص به محل زندگی خود باشید

کودک شما قرار است برای یک مدت نسبتاً طولانی (میانگین 1.5 سال) تحت درمان ارتودنسی باشد. در طول درمان نیز باید به صورت ماهانه (معمولا هر 3 تا 6 هفته) او را به مطب متخصصش ببرید. این یعنی قرار است شما در طی درمان بارها فرزند خود را از خانه به مطب متخصص ببرید.

فکرش را بکنید که محل مطب ارتودنتیست دور از خانه شما باشد. مثلاً فرض کنید شما کرج هستید و متخصص فرزندتان در تهران. شما هر ماه و برای مدت چند سال باید سر وقت برای جلسات دوره ای فرزندتان را بردارید و به تهران بروید. این شاید برای شما خسته کننده نباشد اما برای فرزندتان واقعا می تواند دلهره آور باشد. بهتر است نزدیک ترین مطب ارتودنسی به خانه خودتان را جهت شروع درمان دلبندتان انتخاب کنید.

این باعث می شود که هزینه هایتان تا حد زیادی کاهش یابد زیرا هزینه ارتودنسی دندان به خودی خود می تواند بالا باشد و با انتخاب یک مطب دورتر هزینه های خود را بیشتر خواهید کرد.

5. محیط مطب شاید مهمترین معیار انتخاب متخصص نباشد، اما کم اهمیت نیست

طی هر جلسه ویزیت دوره ای، شما و کودک دلبندتان تنها با شخص ارتودنتیست ملاقات ندارید بلکه با مجموعه ای از پرسنل در یک مطب در ارتباط خواهید بود.

بنابراین بسیار مهم است که محیط مطب و خلق و خوی پرسنل مطب کاملا مناسب با شرایط کودک شما و سن و سال او باشد. از آنجا که بخشی از کار ارتودنسی توسط متخصص به دستیاران او محول می شود بنابراین انتخاب کلینیک یا مطبی که دستیاران و پرسنل خوبی دارد می تواند روند درمان ارتودنسی کودک شما را خاطره انگیز تر کند.

 

همچنین محیط مطب باید حتماً متناسب با سن و سال کودکان باشد. تمام دیزاین و المان های هر مطب ارتودنسی کودکان باید با روحیات کودکانه همخوانی داشته باشد. سعی کنید برای احترام به فرزند خود حتما متخصصی انتخاب کنید که خودش عالی باشد، مطب و پرسنلش هم در حد عالی باشند.

بیشتر بخوانید:  ونیر کامپوزیت



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مفاصل ما وزن بدن را تحمل می کنند. هر چه وزن بدن بیشتر باشد، عملکرد صحیح مفاصل دشوار تر می شود. تغییرات جزئی در وزن بدن می تواند تاثیر فراوانی بر درد های مفصلی از جمله زانو درد داشته باشد.

محققان در مطالعه ای درباره ی ارتباط تغییرات شاخص توده بدن ) محاسبه bmi ) زانو درد که به روی ۵۹۴ خانم طی ۱۴ سال انجام شد، دریافتند که افرادی که BMI بالاتری دارند، بیشتر مستعد زانو درد هستند. طبق تحقیق دیگری افرادی که BMI آنها بالاتر از ۲۷ باشد سه برابر افراد دیگر مستعد آرتروز زانو هستند.

همچنین چربی اضافه وزن می تواند موجب ترشح هورمونی به نام لپتین شود که برخی دانشمندان معتقدند این هورمون نقش مهمی در بروز آرتروز دارد. علاوه بر این چربی بدن می تواند ماده ای آزاد کند که موجب التهاب بدن شود. هر دوی این عوامل که با نام فاکتور نکروز دهنده ی تومور آلفا و اینترلوکین ۱ شناخته می شوند، نقش مهمی در آسیب غضروفی شایع در آرتروز دارند.

کاهش وزن برای کمک به زانو درد

خبر خوب این است که مطالعات نشان می دهند که افراد چاق مبتلا به آرتروز می توانند با کاهش وزن از طریق تغییر رژیم غذایی و ورزش زانو درد خود را به نصف کاهش دهند. کاهش وزن یکی از مهمترین فاکتورها در حفظ سلامت زانو و درمان آرتروز زانو می باشد.

چرا باید به آرامی وزن کم کنیم؟

مطالعه ای طی ۱۸ ماه روی افراد چاق انجام شد و در این آزمایش سه گروه به روش های متفاوتی وزن کم کردند. گروه اول با رژیم، گروه دوم با ورزش و رژیم و گروه سوم با ورزش این کار را انجام دادند. (اگر چه گروه اول و دوم بهتر از گروه سوم وزن کم کردند) اما تحقیقات نشان داد بدن هر شخصی به روشی خاصی وزن کم می کند.

با این حال، ترکیب رژیم غذایی صحیح و ورزش مناسب در کنار یادگیری برای تغییر عادات غلط بهترین راه برای کاهش وزن موثر می باشد. قرص های لاغری و جراحی لاغری نیز می تواند برای درمان چاقی مفرط مفید واقع شود.

کاهش وزن آرام در سلامت بدن بسیار اهمیت دارد از این رو رژیم های لاغری سریع تاثیر منفی بر سلامتی فرد دارند. پزشکان معتقدند که کاهش ۱۰ درصد از وزن بدن باید طی برهه زمانی ۶ ماهه انجام گیرد. کاهش کالری های دریافتی روزانه به ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری (اگر از چاقی مفرط رنج می برید این عدد می تواند ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری باشد) منجر به کاهش وزن سالم نیم تا یک کیلو در هر هفته خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

آمار نشان می دهد که با وجود افزایش تدریجی هزینه های لمینت دندان هنوز که هنوز است قیمت این روش درمانی در ایران نسبت به دیگر کشورهای پیشرفته به طرز چشمگیری ارزان تر است. اگر، به طور مثال در آمریکا، برای لمینت به طور متوسط 900 دلار خرج می کنید، در ایران با 80 تا 90 دلار می‌توانید از مزیت های لمینت در ترمیم دندان هایتان برخوردار شوید. به همین دلیل بسیاری از ایرانیان خارج از کشور ترجیح می دهند دندان هایشان را در داخل کشور لمینت کنند. در این گزارش با تعرفه واقعی لمینت در ایران آشنا خواهید شد.

لمینت دندان چیست؟

در ایران بسیاری از مردم فرایند لمینت دندان را تجربه کرده اند: یک روکش بسیار نازک که با دقت و وسواسی منحصر به فرد روی دندان می نشیند و رنگ و طول و اندازه اش را متناسب با معیارهای یک دندان سالم تغییر می دهد.

 

لمینت نه فقط در زیباتر جلوه کردن طرح لبخند موثر است بلکه عملکرد دندان را بهبود می دهد. به همین دلیل این یکی از محبوب ترین راه ها برای ترمیم و زیبایی دندان به شمار می رود. با وجود این نگرانی ها در مورد افزایش هزینه های درمانی و محدودیت هایی که شرکت های بیمه برای عمل های زیبایی و ترمیمی در نظر می گیرند، بسیاری از مردم را در مورد لمینت دندان هایشان به شَک و تردید می اندازد: راستی لمینت دندان در ایرانِ، سال 1400 چقدر آب می خورد؟

 

جدول هزینه لمینت دندان در سال 1400

قبل تر اشاره شد که به رغم افزایش نسبی هزینه لمینت کردن دندان، هنوز این مدل از روش درمانی در ایران نسبت به دیگر کشورها مقرون به صرفه تر است. در جدول زیر تلاش کردیم قیمت لمینت دندان در ایران را با توجه به فاکتورهای مختلف تخمین بزنیم.

 

جنس لمینت دندان

 

هزینه (به ازای هر عدد)

 

لمینت زیرکونیا B

 

1900000

 

لمینت زیرکونیا A

 

2250000

 

لمینت ویتا

 

3200000

 

IPS ایمکس

 

4250000

 

فلدسپاتیک

 

5000000

 

گلس سرامیکی

 

4950000

 

ریل لایف

 

5550000

در تخمین هزینه لمینت کردن دندان، عوامل بسیاری نقش دارند، از تعداد دندان هایی که به لمینت نیاز دارند گرفته تا هزینه لابراتوار و دستمزد پزشک متخصص تر. در ادامه خواهیم گفت که هر یک از این عوامل چطور در قمیت تمام شده لمینت دندان تاثیر می گذارند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

این اولین سوالی است که بلافاصله پس از مطالعه جدول تعرفه ارتودنسی نامرئی در ذهن متبادر می شود. اینکه بالاخره آیا می ارزد آن همه پول بدهیم و ارتودنسی نامرئی انجام دهیم؟! بله! بی تردید ارزشش را دارد. کافی است نگاهی به مزایای ارتودنسی نامرئی بیندازید تا شما هم با ما هم نظر بشوید:

 

به راحتی تمیز می شود

تحمل بریس های سنتی کار سختی است، به ویژه وقتی می خواهید به میهمانی بروید، چیزی بخورید و لذت ببرید و در آخر بریس ها را تمیز کنید، حسابی به دردسر می افتید. اما الاینرهای ارتودنسی نامرئی را می توانید خیلی راحت از دهان تان خارج کنید، تر و تمیزش کنید و دوباره بگذارید سر جایش.

 

لازم نیست هر بار به پزشک مراجعه کرد

یکی از گرفتاری های بریس سنتی این است که باید دائما به دندانپزشک مراجعه کنید تا او سیم ها را تنگ کند اما برای تنظیم اینویزیلاین ها نیازی ندارید که هر دفعه بروید پیش دندانپزشک.

 

برای همه سنین مناسب است

معمولا پزشکان توصیه می کنند که برای کار گذاشتن اینویزیلاین روی دندان کودکان تان چند سالی صبر کنید و بگذارید او به دوره نوجوانی برسد و آن وقت دست به کار شوید. دلیلش هم این است که کودکان توان نگهداری و مراقبت لازم را ندارند. با وجود این اینویزیلاین برای همه سنین از نوجوانی تا بزرگسالی مناسب است.

 

درد ندارد

هر بار که برای تنظیم بریس های سنتی به دندانپزشکی می روید و یا حتی وقتی در خانه مشغول جویدن غذا هستید ممکن است مجبور باشید برای یک دوره هر چقدر کوتاه دردی تحمل کنید. درحالیکه در ارتودنسی دندان از نوع نامرئی نامرئی نیازی نیست دائما اینویزیلاین ها را تنظیم کنید. همین طور می توانید هنگام غذا خوردن به راحتی از دهانتان درش بیاورید و باز از نو بگذارید سرجایش.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز اینجاییم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی و تاثیر آن بر روی لاغری صورت را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. ارتودنسی یکی از اصلی ترین راه های درمان ناهنجاری های صورت و دهان و دندان است که امروزه بسیاری از افراد برای درمان از آن استفاده می‌کنند. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لاغری صورت و ارتباط آن با ارتودنسی

از درمان ارتودنسی دندان میتوان برای اصلاح ظاهر دندانهای بیماران اطفال و هم بزرگسالان استفاده کرد. بریس ها می توانند چندین مسئله دندانی از جمله ازدحام بیش از حد دندانها در دهان، عدم تطابق نامناسب دندان ها، فاصله و حتی مشکلات سو انسداد مانند اوربیت و آندربایت را اصلاح کنند.

با این وجود، اگرچه مشاهده اینکه بریس ها می توانند بر روی ظاهر دندان های شما تأثیر بگذارند واضح است، اما ممکن است متوجه نشوید که این امر تأثیر شدیدی در نوع نگاه صورت شما خواهد داشت. مشکلات ارتودنسی باعث می شود لب ها، گونه ها و حتی چانه شما ناهموار به نظر برسد. در این مقاله چند روش معرفی می کنیم که با استفاده از آن ها، بریس ها می توانند صورت و فک شما را بهبود بخشیده و تحت تأثیر قرار دهند:

تراز شدن فک

هنگامی که دندان شما دچار اوربایت است، این مسئله در نحوه قرارگیری فک شما تأثیر می گذارد. برای بیمارانی که آندر بایت دارند، فک آنها به سمت خارج امتداد می یابد. زیرا دندان ها نامرتب هستند.بریس ها می توانند نامرتب بودن دندان ها و فک را اصلاح کرده و فک را به وضعیت مطلوبی برگردانند.

این امر نه تنها برای ظاهر صورت مفید است، بلکه می تواند در بهبود مشکلات مربوط به اوربایت و کمبود لبه ها نیز کمک کند.اگر متوجه شدید که دندان های خود را بر روی هم  میسابید یا جویدن غذا به دلیل مشکل انسداد برای شما دشوار است، بریس ها می توانند ضمن بهبود هم راستا بودن فک، مشکل را برطرف کنند.

ایجاد تمایز در استخوان های گونه و فک

برخی از شرایط ارتودنسی، به ویژه آندربایت و اوربایت، می تواند باعث مشکلاتی در فک و گونه شما شود. فاصله ناموزون دندان ها ممکن است باعث شود گونه های شما بیش از آنکه برجسته شوند، فرورفته باشند. حتی ممکن است متوجه شوید که لب های شما به دلیل نحوه قرارگیری دندان هایتان بسیار نازک یا برجسته به نظر می رسند.

بریس ها می توانند به بهبود شکل لبخند کمک کنند، که تأثیر مستقیم بر استخوان گونه و خط فک شما دارد. در نتیجه گونه های شما متمایز از سایر افراد به نظر می رسد و بریس ها می تواند ساختار صورت شما را بهبود بخشد و ظاهر جوان تری به شما بدهد. یک فک یکنواخت تر و راحت تر نیز می تواند در بهبود ظاهر صورت شما کمک کند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی و لاغری صورت در اختیار شما قرار دهیم و به شما بگوییم تا این دو چه ارتباط هایی می‌توانند با هم انجام دهند. اگر قصد دارید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مقالات دیگر را در زمینه ارتودنسی و ارتودنسی در بارداری مطالعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز اینجاییم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی و ونیر کامپوزیت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که کامپوزیت برای شما مناسب تر است یا ارتودنسی و همچنین اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه اینکه چرا ونیر کامپوزیت انقدر پرطرفدار است. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

دندان نیازمند ارتودنسی

عموم مردم بر این باورند که فقط دندان های نامرتب نیازمند ارتودنسی هستند. این تصور تا حدودی درست است؛ اما لازم است بدانید که تنها این عارضه نیازمند ارتودنسی نیست. در برخی موارد، دندانپزشک با بررسی الگوی رشد فک و مقایسه آن با الگوهای طبیعی نیاز به ارتودنسی را تشخیص می دهد. این موضوع بیشتر در مورد کودکان صدق می کند.در افراد بزرگسال نیاز به ارتودنسی با بررسی چند الگوی دندانی تشخیص داده می شود. کیس ارتودنسی نامی است که به افراد دارای این الگوها اطلاق می شود.این الگوها عبارتند از:

ارتودنسی یا کامپوزیت

درمان ارتودنسی به طور معمول بین ۱ تا ۴ سال طول می کشد. البته با روش های جدید مدت زمان این درمان به ۸ ماه کاهش یافته است. زمان کوتاه روش لمینت یکی از اصلی ترین دلایل افراد برای استفاده از آن به جای ارتودنسی است.حال این سؤال مطرح می شود که برای درمان اختلالات دندانی کدام یک از این دو روش بهتر است؟برای پاسخ به این سؤال باید سه فاکتور در نظر گرفته شوند.

برای درمان نامرتبی و اختلالات دندانی، بهترین روش ارتودنسی است.اما اگر ظاهر و شکل دندان هایتان مشکل دارد مثلاً خیلی کوتاه، خیلی بلند، شکسته یا ساییده شده هستند استفاده از ونیر کامپوزیت کاملاً معقول و منطقی است.ونیر کامپوزیت بهترین روش برای پوشاندن پوسیدگی و ایرادات ظاهری دندان ها است.

دلایل محبوبیت ونیر کامپوزیت

برخلاف لمینت دندان که باید حتما در لابراتوار ساخته شود (به همین دلیل به آن ترمیم غیر مستقیم گفته می شود)، ونیرهایی که از جنس کامپوزیت هستند در مطب دندانپزشک و به صورت مستقیم ساخته و متصل می شوند. به خاطر همین به آن ها ترمیم مستقیم گفته می شود.

لمینت ها به جز اینکه در لابراتوار ساخته می شوند و هزینه لابراتوار نیز زیاد است، خودشان جنس خوبی دارند و به همین دلیل هزینه بیشتری نیز دارند. آن ها ماندگاری زیادی دارند، ظاهری کاملا طبیعی به لبخند می دهند و لبخند را به بهترین شکل اصلاح می کنند اما به دلیل همه این ویژگی ها هزینه بیشتری دارند.

لمینت دندان یک روش کاملا دائمی است و کسی که دندان هایش را لمینت می کند چون مینای دندانش تراش خورده تا آخر عمر میبایست لمینت داشته باشد. این یعنی  اگر یک زمانی لمینت آسیب ببیند باید حتما جایگزین شود  و هزینه جایگزین کردن لمینت زیاد است. اما ونیر کامپوزیت دندان حتی اگر آسیب ببیند هزینه جایگزین کردن و تعمیر آن کم است و در صورتی که از آن خسته شوید تنها کافیست که کامپوزیت را با کمک دندانپزشک از روی دندان بردارید.

سخن آخر

ما امروز در این مقاله تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه که چرا ونیر کامپوزیت انقدر طرفدار دارد و اینکه آیا ونیر کامپوزیت انتخاب بهتری است یا ارتودنسی در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مقاله از سری مقاله های پزشکی قصد داریم تا به یک موضوع جدید بپردازیم. جراحی گوش و حلق و بینی. برای اینکه در این زمینه اطلاعات خود را کامل کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشیدو اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

بلفاروپلاستی

این عمل ، عمل ترمیم افتادگی پلک ها با برداشتن پوست اضافی ، ماهیچه یا چربی است که ممکن است بینایی را مختل کرده باشند. این روش غالباً به دلایل زیبایی انجام می شود و بندرت نیاز به بستری در بیمارستان دارد.

جراحی پلاستیک

این نوع جراحی می تواند هم بازسازی و هم زیبایی باشد. پزشک گوش و حلق و بینی می توانند ناهنجاری های مادرزادی مانند شکاف کام یا شرایطی را که نتیجه حوادث ، جراحی های قبلی یا سرطان پوست است ترمیم کنند.

آنها همچنین می توانند ظاهر ساختارهای صورت از جمله چین و چروکها را اصلاح کنند.

تشریح گردن

یکی از انواع عمده ی عمل های جراحی برای برداشتن غدد لنفاوی سرطانی گردن است که تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. وسعت جراحی بستگی به میزان پخش شدن سرطان دارد.

برش کلی در گردن (که به آن جراحی رادیکال نیز می گویند) مستلزم خارج کردن کلیه بافت ها از استخوان فک به سمت استخوان ترقوه در کنار گردن،  به همراه عضلات ، اعصاب ، غدد بزاقی و رگ های خونی اصلی از این ناحیه است.

وقفه تنفسی

متخصصان گوش و حلق و بینی راه های جراحی مختلفی برای خروپف و OSA دارند. آنها می توانند بافت اضافی کام نرم را برای باز کردن مجاری هوایی برش دهند ، مثلا برش با استفاده از امواج حرارتی رادیوفرکانس برای کاهش حجم بافت.

آنها همچنین می توانند با تزریق یا با قرار دادن میله های سفت کننده ، کام نرم را سفت تر کنند تا احتمال لرزش و روی هم افتادن کاهش پیدا کند.

تراکئوستومی

عملی برای ایجاد یک منفذ از طریق گردن به داخل حلق است. متخصص گوش و حلق و بینی می تواند لوله ای را در این منفذ وارد کند تا یک مسیر هوایی ایجاد یا ترشحات را از ریه ها خارج کند.

تراکئوستومی ممکن است برای درمان چندین بیماری ، از جمله سرطان گردن و بیماری شدید حنجره لازم باشد.

بافت برداری

یک جراح برای شناسایی ضایعات مشکوک و تومورها ، بیوپسی انجام می دهد. که می تواند در هر نقطه از بدن انجام شود و شناساییِ ماهیت ضایعات ، برای تعیین یک دوره درمانی موثر ضروری است.

آنها غالباً می توانند ضایعات کوچک و توده های سرطانی سطحی پوست را تحت بی حسی موضعی در محیط سرپایی بردارند.

سخن آخر

تا به امروز در طول تمامی این مدت موضوع اصلی مقالات ما هول محور دندانپزشکی و لاغری می‌چرخید و امروز خواستیم تا به یک موضوع جدید یعنی جراحی گوش و حلق و بینی بپردازیم. البته اگر می‌خواهید برای جراحی لاغری نزد بهترین جراح لاغری بروید به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما مقالات متعدد ما را در این زمینه مطالعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کیا موتورز یکی از بهترین خودرو سازان کره ای است که سالیان بسیار طولانی است در زمینه تولید انواع خودرو سواری فعالیت دارد و در این عرصه جزء پیشگامان است. امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه یکی از بهترین خودرو های کمپانی کره ای کیا یعنی کیا سورنتو و ترموستات که یکی از مهمترین لوازم یدکی کیا است را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

واردات سورنتو

اطلس موتور موفق شد مجوزهای واردات سورنتو 2018 را بگیرد و تعداد از آن ها را وارد کشور کرد. پس از اینکه ماشین ها وارد گمرک شدند، دولت تصمیم عجیبی گرفت و در یک اقدام عجیب سایت فروش اینترنتای یا درخواست خرید ماشین را بست. از آن زمان بود که سورنتوهای جدید شرکت اطلس موتور به همراه سایر ماشین های وارداتی به گمرک برای یک مدت طولانی در گمرک زندانی شدند.

اما به تازگی محدودیت ها برداشته شده و اغلب گمرکات کشور ماشین های ترخیص نشده را آزاد کرده و به دست وارد کننده داده اند. در میان این خودرو ها چندین ماشین سورنتو نیز به چشم میخورد که حتی به فروش نیز رسیده اند.

مشخصات فنی سورنتو

این شاسی‌بلند کره‌ای مجهز به موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی است که در نمونه موجود در بازار ایران، به گیربکس 6 سرعته اتوماتیک متصل شده که توانایی تولید 188 اسب بخار، قدرت و 241 نیوتن متر، گشتاور است.

قیمت سورنتو

در تاریخ چهاردهم مرداد امسال یعنی سال 99 قیمتی که برای سورنتوهای ترخیص شده در نظر گرفته شده نزدیک به 1 میلیارد و 950 میلیون تومان است. که احتمالا با تغییرات ارزی این قیمت باز هم بیشتر خواهد شد و سر به فلک خواهد کشی. خدمات پس از فروش این ماشین بر عهده اطلس موتور است.

ترموستات و نقش آن در خودرو

ترموستات اتومبیل جریان مایع خنک کننده  و گذرنده از موتور و رادیاتور ماشین را تنظیم می کند و یک جزء اصلی و مهم در عملکرد موتور وسیله نقلیه شما است. ممکن است بارها به عللی این عبارت را بشنوید “ترموستات ماشین باز یا بسته مانده است”. هنگامی که موتور برای مدتی فعالیت طبیعی و بدون فشار خود را طی میکند دمایش چندان بالا نیست بنابراین ترموستات بسته است. به این معنی که جریان مایع خنک کننده به سمت رادیاتور بسته است.

علائم خرابی ترموستات

اولین و به طور بالقوه نگران کننده ترین علامت خرابی ترموستات ماشین، افزایش دمای آب طی 15 دقیقه ابتدای روشن بودن موتور است. این علامت اغلب اولین نشانه عدم عملکرد صحیح ترموستات است.

نوسانات دمای نامنظم موتور همچنین می تواند باعث ایجاد کاهش و یا افزایش شدید دما شود که در نهایت منجر به عملکرد ضعیف موتور می شود. در این حالت ممکن است دما در یک نقطه پایین باشد و کم کم زیاد شده و به صورت غیرطبیعی بالا برود.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه یکی از بهترین خودرو های کیا یعنی سورنتو و یکی از اصلی ترین قطعات کیا یعنی ترموستات را در اختیار شما قرار دهیم. اگر از یک خودروی کره ای استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما به شما این است که برای خرید لوازم یدکی  خودرو خود از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید.  امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز اینجاییم تا درمورد هزینه یکی از پیشرفته ترین درمان های دندانپزشکی یعنی ارتودنسی بیشتر صحبت کنیم و اطلاعات خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید در صورت نیاز به این درمان بهترین تصمیم را برای سلامت و آینده خود بگیرید. با ما باشید.

محاسبه هزینه ارتودنسی

اگر به جداول و قیمت های مندرج در آن ها با دقت نگاه کرده باشید متوجه تفاوت قیمت درمان های ارتودنسی میشید. حداقلش اینه که هر روش درمان ارتودنسی یه قیمت و تعرفه خاصی داره و همه روش ها هزینه یکسانی ندراند. راستی این تفوت قیمت ناشی از چیه؟ چرا فقط محدوده میگیم؟ اصلا چه فاکتورهایی روی تعرفه ها و قیمت ها تاثیر میذار؟

سوال خوبیه و باید بگم که فاکتورهای زیادی روی هزینه ها تاثیر میذاره اما مهم تریناش اینا میشه:

  1. طول دوره درمانی که سپری می کنید
  2. دندونپزشکی که کار درمان ارتودنسی شما رو انجام میده. مثلا اگر متخصص ارتودنسی باشه هزینه بیشتره و اگه دندونپزشک باشه هزینه اغلب کمتره
  3. نوع مشکل شما
  4. نوع دستگاه بکار رفته برای درمان نامنظمی
  5. سن و سال شما
  6. شدت مشکلی که دارید
  7. منطقه جغرافیایی که توش زندگی می کنید
  8. نیاز به عمل جراحی یا یه پروسه دندانپزشکی اضافی داشتن یا نداشتن

کاهش هزینه درمان ارتودنسی

ارتودنسی همینجوری قیمت و تعرفه ش زیاده و این باعث میشه که خیلیا نرن تا درمان کنن و دندنا یا فکاشون منظم و تراز شه. اگه دغدغه تون اینه چندتا راهکار کوچیک و ساده بهتون معرفی می کنیم که بتونیم حداقل هزینه ها رو کاهش بدید یکم و درمانتون رو شروع کنید.

یه سری مرکز دندانپزشکی دولتی داریم (مثلا جهاد دانشگاهی) یا دندانپزشکی های زیر نظر دانشکده های دندانپزشکی که اونجا تعرفه هاا پایین تره. اگه شهرتون از این مراکز داره یه سر بزنید و ببینید هزینه هاشون چطوریه. معمولا باید کمتر از مراکز خصوصی و کلینیک های دیگه باشه.

ببینید شما هرچی رو توی این مملکت که ببینید یه نمونه خارجیش هست و یه نمونه تولید داخلشم هست. قبلنا که همه چی روبراه بود و دلار مثلا زیر 2 تومن بود اغلب همه دستگاه های ارتودنسی دندان از خارج کشور میومد. مثلا برای ارتودنسی اینویزیلاین ما اینجا معالینه، اسکن و تصاویر اشعه ایکس میگرفتیم میفرستادیم خارج از کشور و اونجا اینویزیلاین ها یا پلاک های متحرک ساخته می شد و با بهترین کیفیت عالی دست بیمار میدادیم.

تازه اون موقع ارزونم در میومد اما الان که دلار شده 26 تومن دیگه چنین کاری به صرفه نیست و از محصولات ایرانی استفاده بشه بهتره. اگر پولتون رسید خارجیش خیلی خیلی بهتره اما اگر میخوایید در هزینه صرفه جویی کنید روی دستگاه های ایرانی حساب باز کنید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعاتی را در زمینه هزینه ارتودنسی در اختیار شما قرار دهیم و روش هایی را برای کاهش این هزینه در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اطلاعات بیشتر به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین تصمیم را برای سلامت و آینده خود بگیرید.



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کامپوزیت و لمینت دندان هر دو از اصلی ترین روش های ترمیم و باز سازی دندان و طرح لبخندی زیباتر هستند. امروز ما در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را زمینه کاربرد لمینت و کامپوزیت و تفاوت های این دو روش را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لطفا با ما تا انتهای این روش همراه باشید.

نحوه انجام لمینت و کامپوزیت

لمینت دندان معمولا برای نصب کامل نیازمند 2 جلسه ویزیت است. در جلسه اول بعد از تمیز کردن دندان، سطح جلوی آن به اندازه 0.5 تا 0.7 میلی متر تراشیده می شود. از دندان تراشیده شده یک قالب گرفته می شود تا بر اساس آن یک لمینت مخصوص دندان ساخته شود. قالب به لابراتوار فرستاده می شود. در جلسه دوم نیز لمینت ساخته شده توسط دندانپزشک به سطح دندان تراش خورده متصل می شود.

بلیچینگ دندان تنها در یک جلسه انجام می شود. هر جلسه ممکن است بین 1 تا 2 ساعت زمان نیاز داشته باشد. بعد از حفاظت از لثه ها، بر روی دندان ها ژل سفید کننده اعمال می شود و سپس با کمک لیزر یا دستگاه لایت کیور ژل را فعال می کنند تا به سفید شدن دندان ها کمک کند. ممکن است چند بار این کار تکرار شود تا دندان ها سفید شوند.

مانند بلیچینگ دندان، ونیر کامپوزیت نیز تنها در یک جلسه انجام داده می شود. دندانپزشک بدون اینکه سطح دندان را بتراشد، خمیر کامپوزیت را به صورت لایه لایه به سطح دندان متصل می کند سپس با لیزر یا دستگاه لایت کیور آن را سفت و سخت می کند. در نهایت پس از اعمال چند لایه، سطح دندان صیقل داده می شود تا شبیه به دندان واقعی شود.

چنانچه شخصی بخواهد به سفیدترین حالت لبخند خود برسد (که معمولا چیزی غیرطبیعی هم هست) می تواند لمینت دندان یا ونیر کامپوزیت را انتخاب کند. زیرا با کمک ونیرها می توان دندان ها را در سفیدترین حالت ممکن قرار داد اما مشروط بر اینکه تمامی دندان ها لمینت شده یا با ونیر کامپوزیت پوشانده شوند.

طول عمر هر کدام از این دو روش

میزان ماندگاری ونیرها عموما بسیار بیشتر از بلیچینگ دندان است. شما می توانید انتظار داشته باشید که در صورت مراقبت اصولی، بین 5 تا 20 سال طرح لبخند خود را با این دو روش اصلاح شده نگاه دارید. برای ونیرهای کامپوزیتی بین 5 تا 10 سال و برای لمینت های سرامیکی طول عمری تا بیشتر از 20 سال نیز در نظر می گیرند.

با اینکه بلیچینگ دندان یک روش محافظه کارانه و کاملاً بی ضرر برای سفید کردن دندان ها است، اما یک روش موقت است. یعنی نمی توان انتظار داشت با یک بار انجام این پروسه، دندان ها تا پایان عمر سفید شوند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار کامل و جامعی را در زمینه لمینت و بلیچینگ و کامپوزیت دندان در اختیار شما قرار دهیم و تفاوت های این دو روش را برای شما بیان کردیم. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هیوندای یکی از شرکت های پیشگام در زمینه تولید خودرو در جهان است که مورد استفاده مردمان دنیا است. امروز در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه هیوندای توسان و روغن گیربکس که یکی از اصلی ترین قطعات هیوندای محسوب می‌شود را در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید.

هیوندای توسان

کمپانی هیوندای در کشور آمریکا برای نخصتین بار در سال 2019 رونمایی شد. توسان 2020 در رنگ های زنده و جذاب و همچنین امکانات بهتری رونمایی شد. امکانات رفاهی و همچنین سطح ایمنی این ماشین نسبتا ارتقاء یافته است و از هر نظر چند پله نسبت به نمونه 2019 پیشرفت داشته است.

از آنجا که نمونه فیس لیفت ماشین طی سال گذشته به همگان معرفی شد، بنابراین فرصت برای ایجاد تغییرات اساسی در توسان 2020 بسیار اندک بود. در مجموع تعداد تغییرات این ماشین در نمونه سال 2020 کم است. اما این کمپانی در بخش های مختلفی طراحی و تولید ماشین بازنگردی کرده است.

در مدل جدید هیوندای توسان  موتور 1.6 لیتری با یک موتور 2.4 لیتری و توربوی 181 اسب بخوار جایگزین شده تا تنفس طبیعی و موثرتری به موتور بدهد. یکی از تغییرات اساسی در مدل 2020 همین موتور است که با یک گیربکس 6 سرعته اتومات ترکیب شده.

البته مدل های پایه این ماشین در طرح 2020 همچنان موتور 2 لیتری دارند. قدرت موتور 161 اسب بخار و گشتاور نیز 203 نیوتون متر است. این موتور در مدل های توسان Value و همچنین توسان SE مورد استفاده قرار گرفته است. برای تریم های SEL، اسپرت، Limited و Ultimate نیز از موتور 2.4 که در بالا خواندید استفاده شده است.

روغن گیربکس

روغن گیربکس مایعی است که از آن برای روانکاری قطعات متحرک داخل گیربکس، جعبه فرمان و همچنین دیفرانسیل استفاده میشود. به این روغن همچنین واسکازین یا روغن جعبه دنده نیز گفته میشود. این روغن با روغن موتور تفاوت دارد و در آن از مواد خاصی استفاده میشود که گیربکس را از فشار آسیب محافظت میکند. زمانی که حس کردید که دنده شما به خوبی جا نمیرود یا اصلا جا نمی رود اولین چیزی که باید به آن شک کرد، اتمام روغن گیربکس ماشین یا کاهش غلظت مواد افرودنی ویژه آن است. بنابراین اگر ماشین کیا یا هیوندای شما نیز در تعویض دندان دچار مشکل است حتما به فکر تعویض و خرید روغن گیربکس هیوندای یا روغن گیربکس کیا باشید.

قبل از اینکه درباره مدت زمان عوض کردن روغن گیربکس کیا و یا هیوندای چیزی بخوانید حتما دفترچه راهنمای ماشین خود را مطالعه کنید. زیرا مدت زمان دقیق تعویض این روغن و همچنین مشخصات آن در دفترچه نوشته شده است. اما اگر به دفترچه دسترسی ندارید نگران نباشید. زیرا ما در قالب دو جدول مدت مزان تعویض هر دو روغن گیربکس کیا و هیوندای را در این مقاله درج کرده ایم.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات جامع و کاملی را در زمینه روغن گیربکس و هیوندای توسان در اختیار شما قرار دهیم. پیشنهاد ما به شما این است که برای تهیه لوازم یدکی خودرو خود از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هر عمل جراحی در دنیا نکاتی را دارد که بعد از جراحی باید رعایت شود. برای مثال برخی از مواد غذایی را بعد از عمل نباید مصرف کرد و به عکس برخی مواد غذایی را باید بعد از جراحی بیشتر از پیش مصرف کرد. ما امروز دراین مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوب و کاربردی را در مورد رژیم غذایی بعد از جراحی اسلیو در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

عمل جراحی اسلیو

طی این عمل مقدار زیادی از حجم معده برداشته می‌شود. و فضای کمی برای جای دهی مواد غذایی نسبت به قبل باقی می‌ماند. جراحی غیر قابل برگشت است. یعنی پس از آنکه تحت عمل جراحی قرار گرفتید، و مقداری از حجم معده را از بدن شما برداشتند، دیگر نمی‌توانید معده خود را به حالت نخست بازگردانید.

حدود ۶۰ درصد اضافه وزنی که داشتید را پس از انجام این عمل جراحی از دست خواهید داد. البته بلافاصله پس از عمل شاهد کاهش وزن نخواهید بود. بلکه باید صبور باشید و در درازمدت به انتظار کاهش وزن ایده آل بنشینید. انجام این عمل همچنین توانایی بدن برای تولید هورمون گرسنگی گرلین (ghrelin) را کاهش می‌دهد. درنتیجه افراد پس از انجام عمل کمتر از سابق احساس گرسنگی خواهند کرد.

برای افرادی که تحت چنین عملی قرار می‌گیرند رژیم‌های غذایی خاصی پیش بینی شده است که باید از آن‌ها پیروی کنند. بنابراین قبل از اینگه بخواهید به انجام چنین روش درمانی اقدام کنید بهتر است با نوع رژیم غذایی پس از اسلیو معده آشنا شوید و بدون آمادگی در شرایط جدی قرار نگیرید.

تغذیه بعد از اسلیو

 فاز یک در این برنامه شامل هفته ابتدایی پس از عمل جراحی چاقی است. طی این یک هفته افراد باید مایعات شفاف و غذاهای سبک بخورند. هیدراته ماندن یا حفظ آب بدن پس از عمل جراحی می‌تواند میزان تهوع و استفراع شما را کاهش دهد. و روند بهبودی شما را افزایش دهد.

همچنین درمورد بهترین جراح اسلیو بیشتر بدانید.

یک هفته تا ۱۰ روز پس از جراحی، اکثر افرادی که جراحی اسلیو داشته اند همچنان احساس گرسنگی زیادی می‌کنند. رژیم غذایی آن‌ها در این مرحله، به یک رژیم مایع کاملا تر تبدیل می‌شود که سرشار از پروتئین است. هدف خوردن انواع مواد مغذی سالم است، اما با اجتناب از خورد غذاها و مواد شیرین و با ارزش غذایی کم است.

کسی که در فاز ۲ قرار دارند، باید همچنان مقدار زیادی آب بنوشند. همراه با مصرف آب باید از پودر پروتئین استفاده کنند. پودر پروتئین باید بدون قند باشد و حتما با یک مایع روشن و شفاف مخلوط شود. هدف باید مصرف هر روز ۲۰ گرم پروتئین باشد. این میزان از پروتئین باید در هر وعده با نصف فنجان آب یا مایع شفاف مخلوط شود.

سخن آخر

ما امروز در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات خوبی را درمورد دو بخش مهم از رژیم لاغری در دوران بعد از جراحی لاغری اسلیو را در اختیار شما قرار دهیم. با مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر به خود در بهبود سریع تر و نتیجه گیری بهتر کمک کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که در بالا گفته شد، جراحی اسلیو معده تنها زمانی باعث تسکین زانو درد می شود که علت این درد چاقی و اضافه وزن بیش از حد باشد. حالا از کجا بدانیم که درد زانو به دلیل چاقی است؟ اگر علائم زیر را در ناحیه زانو مشاهده می کنید، احتمالا باید به دنبال راهی برای کاهش وزن باشید.

· احساس درد در قسمت جلوی زانو در حین فعالیت و پس از اتمام آن

· احساس درد پس از نشستن طولانی مدت

· تورم، احساس سفتی و کاهش دامنه حرکات

· عدم تعادل هنگام راه رفتن

·احساس درد هنگام خم کردن زانو یا بالا و پایین رفتن از پله‌ها

عمل اسلیو معده چگونه به کاهش زانو درد کمک می کند؟

جراحی اسلیو معده به طور مستقیم تاثیری بر کاهش درد زانو ندارد. و همانطور که پیشتر گفتیم برای کاهش اضافه وزن مفرط صورت می گیرد. پس آنچه که باعث تسکین زانو درد در افراد چاق می شود کاهش وزن است. و نقش اسلیو معده کمک به بیمارانی است که با ورزش و رژیم غذایی نمی توانند از وزن خود بکاهند.

در ادامه ببینیم کاهش وزن با چه مکانیسمی به کاهش زانو درد کمک می کند.

کاهش فشار بر مفاصل

کاهش هر کیلو وزن می تواند فشار مفصل زانو را تا ۴ کیلو در هر قدم کاهش دهد. مثلا اگر ۵ کیلوگرم وزن کم کنید تا ۲۰ کیلوگرم فشار از روی زانوها برداشته می شود. البته بعد از عمل اسلیو معده وزن بسیار بیشتری از این اعداد را کم خواهید کرد. به طور کلی، فشار کمتر به معنای فرسایش کمتر زانو و کاهش احتمال بروز آرتروز می باشد.

بهبود فعالیت های فیزیکی و راه رفتن

بر اساس مطالعاتی که در این زمینه انجام شد، کسانی که ۳ تا ۵ کیلوگرم وزن کم کردند، توانستند به طور متوسط ۵۲۲ متر را در ۶ دقیقه طی کنند. در مقابل، کسانی که ۱۰ تا ۲۰ درصد از وزن خود را کم کردند در همین زمان توانستند ۵۴۲ متر را بپیمایند. البته ۲۰ درصد از اعضای گروه نیز توانستند مسافتی بیش از ۵۵۹ متر را طی کنند. در نتیجه می توان گفت که کاهش وزن تاثیر مثبت شگرفی بر توانایی فرد در راه رفتن می گذارد.

ورزش کردن برای کسانی که بیش از اندازه چاق هستند یک کار تقریبا محال به نظر می رسد. اما بعد از جراحی اسلیو و پس از مدتی که وزن زیادی را از دست دادید، می توانید ورزش را شروع کنید. ماهیچه های اطراف زانو با ورزش قوی تر می شوند و در نتیجه، بهتر و سریع تر می توانید راه بروید و درد کمتری را احساس نمایید.

کاهش التهاب بدن

آرتروز برای سال ها دلیل التهاب مفاصل شناخته می شد اما مطالعات اخیر نشان می دهند که التهاب یکی از عوامل به وجود آورنده آرتروز است و نه عوارض آن. اضافه وزن می تواند التهاب بدن را افزایش داده و در نتیجه موجب درد مفاصل شود. کاهش وزن شدید، التهاب و بار مفاصل را به اندازه کافی کاهش می دهد تا پیشرفت بیماری را در افراد دارای اضافه وزن و چاق تغییر دهد.. کاهش ۱۰ درصد از وزن بدن التهاب بدن را به طرز قابل توجه ای کاهش می دهد. حتی پرخوری می تواند واکنش سیستم ایمنی انسان را برانگیخته و موجب افزایش التهاب شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

از نقطه شروع تا انتهای فرایند لمینت، عوامل متعددی دست در کار دارند و در انتها هزینه لمینت دندان با توجه به همین عوامل حساب می شوند. یکی از این عوامل جنس روکشی است که پزشک از آن برای ترمیم دندان های شما استفاده می کند.

جنس و ترکیباتی که برای ساخت لمینت به کار رفته اند

لمینت ها روکش هایی هستند که پزشک با چیره دستی آن ها را روی دندان هایتان نصب می کنند. جنس این روکش ها و ترکیباتی که در ساخت لمینت به کار گرفته می شوند، نقش پر رنگی در تعیین قیمت لمینت دارند. در سطر پایین چند نمونه از ترکیباتی را که در ساخت لمینت نقش دارند، فهرست شده است:

  • زیرکونیوم
  • سرامیک فشرده
  • سرامیک توده ای
  • دی سیلیکات لیتیوم
  • هزینه لابراتوارِ سازنده لمینت

بله! دندانپزشک درست بعد از معاینات اولیه، از دندان قالب می گیرد تا روکش هایی مناسب با آن ساخته شود. بعد قالب را به لابراتوار می فرستد و مسئولان لابراتوار با استفاده از یکی از مواد بالا، لمینت مورد نیاز را طراحی و تولید می کنند. هزینه این فرایند بر عهده بیمار است.

مهارت و تخصص دندانپزشک در لمینت دندان

لابد دیده اید که بازیکنان فوتبال تعرفه خاصی برای دریافت دستمزد ندارند! آن ها متناسب با کیفیت بازی و همچنین میزان آمادگی شان قرارداد می بندند. در این مورد به خصوص، پزشکان هم هر یک با توجه به میزان مهارتشان دستمزد می گیرند.

تعداد دندان های مورد نیاز برای لمینت کردن

چند تا از دندان ها نیاز به ترمیم و روکش دارند؟! جواب این سوال را تنها یک پزشک متخصص پس از معاینات اولیه می تواند به بیمار منتقل کند. جواب هر چه باشد، هر یک از قیمت های جدول بالا باید در تعداد دندان های مورد نیاز برای درمان ضرب شوند. مثلا اگر تصمیم تان را گرفته اید و قصد دارید از لمینت ویتا برای روکش سه مورد از دندان هایتان استفاده کنید، باید 3200000 را در عدد 3 ضرب کنید.

هزینه کلینیکی که دندان ها را لمینت می کند

کلینیکی که برای لمینت دندان انتخاب می شود، نقش به سزایی در تعیین قیمت لمینت دارد. لمینت کردن در یک کلینیک در بالای شهر، طبیعتا، گران تر از قیمت همان کار در یک کلینیکِ پایین‌شهری است. همین طور هزینه کلینیک شهر به شهر و متناسب با امکانات آن کلینیک فرق می کند.

هزینه های دیگری هم هست، مثل دستمزد معاینات اولیه، جرم گیری و غیره! ممکن است کلینیک همان ابتدا هزینه کلی را محاسبه و یا آن ها را جداگانه دریافت کنند. در هر صورت پرداختن این خرده‌هزینه‌ها گریزناپذیر است. وقتی پای هزینه های درمانی می آید همه سراغ از بیمه می گیرند تا بلکه بتوانند مقداری از سنگینی هزینه درمان کم کنند، در مورد لمینت کردن دندان هم این مسئله به درستی مطرح می شود: آیا بیمه هزینه لمینت دندان را متقبل خواهد شد و یا خیر؟!



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

شواهد میدانی نشان می دهد که قیمت ارتودنسی نامرئی در سال ۱۴۰۰ برای هر فک از ۸ میلیون شروع می شود و همین طور بالا و بالاتر می رود. در این گزارش از عوامل افزایش قیمت این روش از ارتودنسی خواهیم گفت و یک جایگزین مناسب برای این روش درمانی پیشنهاد خواهیم داد

چرا ارتودنسی نامریی گران تر است؟

کم تر کسی هست که حاضر باشد سیم های ارتودنسی و بریس ها را در دهان خود این طرف و آن طرف ببرد، با آن ها لبخند بزند و یا در جمع های دوستانه شرکت کند. به خاطر همین خیلی ها ارتودنسی نامرئی را به عنوان یکی از بهترین گزینه های درمان به روش ارتودنسی انتخاب می کنند اما تا به قیمت های سرسام آور این روش ترمیمی بر خورد می کنند، پا پس می کشند.

علت هزینه های بالای ارتودنسی نامرئی

واقعیت این است که مواد به کار رفته در ساخت این الاینرها گرانتر از چیزی اند که فکرش را می کنید. مثلا همین smart track، یک چیز پلاستیکی که در ساخت اینویزیلاین نقش مهمی ایفا می کند. این ماده پلاستیکی کیفیت درجه اولی دارد و مُختصِ ارتودنسی دندان است. در ادامه با دیگر عواملی تاثیرگذار در گرانی ارتودنسی نامرئی آشنا خواهید شد:

استفاده از ماده منحصر به فرد smart track  در ساخت اینویزیلاین

استفاده ازابزار پیشرفته برای نصب ارتودنسی

استفاده از تصویربرداری سه بعدی iTero

استفاده از نرم افزارهای مدلسازی پیشرفته

در نتیجه متریال و ابزاری که در ساخت آزمایشگاهی اینویزیلاین نقش دارند، عوامل بسیار تاثیرگذاری در گرانی ارتودنسی نامرئی اند. پرسش اما اینجاست که آیا این همه هزینه برای ارتودنسی نامرئی دندان ارزشش را دارد؟

چه جایگزینی برای ارتودنسی نامرئی وجود دارد؟

هزینه ارتودنسی، به خصوص ارتودنسی نامرئی بسیاری را به این فکر می اندازد که بگردند و جایگزین مناسبی برای آن پیدا کنند. باندینگ دندان یکی از این راه های جایگزین است. در این روش از رزین کامپوزیت برای درمان ناهنجاری های دندان استفاده می کنند. خوبی اش این است که هم یک روزه انجام می شود و هم هزینه بسیار پایین تری دارد. با وجود این باندینگ دندان به اندازه ارتودنسی کارامد نیست و خیلی زود مقاومتش را از دست می دهد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 26 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز اینجاییم تا در این مقاله به شما کمک کنیم تا بتوانید به راحتی تفاوت های یک متخصص ارتودنسی و یک دندانپزشک عمومی را تشخیص دهید و بتوانید بهترین متخصص ارتودنسی را برای درمان ناهنجاری های دهان و دندان خود انتخاب کنید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی دندان

لازمه معرفی یک متخصص که در زمینه‌ای مهارت، دانش و تخصص دارد، آشنایی با رشته تخصصی او است. به عنوان کسی که نیاز به درمان ارتودنسی دندان دارید، ابتدا بهتر است که با تعریف ارتودنسی دندان آشنا شده و در حد کافی بدانید این رشته چیست و چگونه به شما کمک می‌کند. ما در مقاله‌ای به صورت کامل و شفاف در خصوص این رشته دندانپزشکی اطلاعاتی برای مراجعان و بیماران نوشته‌ایم که بهتر است پیش از وارد شدن به مبحث اصلی، آن را در صفحه (ارتودنسی دندان) مطالعه کنید. اما اگر وقت کافی ندارید، می‌توانید به این تعریف کوتاه و خلاصه بسنده کنید.

کار اصلی یک متخصص ارتودنسی

در حالی که متخصصان ارتودنسی در درجه اول به خاطر صاف كردن (رفع نامرتبی و نامنظمی) دندان‌ها معروف هستند، اما آنها می‌توانند مشکلات و درد ناشی از بایت نادرست دندان، عادات نامناسب کودکی مانند مکیدن انگشتان و حتی برخی از انواع آپنه خواب را برطرف کنند. (بایت دندان اشاره به هماهنگی و روی هم قرار گرفتن دندان‌های فک بالا و پایین نسبت به هم دارد. در حالت عادی دو فک با هم همپوشانی دارند و تنها فک بالا کمی از فک پایین جلوتر است. هر حالتی به غیر از این، می‌تواند یک مشکل در بایت را نشان دهد).

متخصص ارتودنسی دندان شخصی است که بعد از اتمام دوره عمومی دندان پزشکی، در دانشگاه، آموزش‌های ویژه‌ای را در زمینه ارتودنسی دندان به مدت سه سال (به صورت تئوری و بالینی) گذرانده است. کار این متخصص در وهله اول پیشگیری و سپس تشخیص و اصطلاح نامنظمی‌های دهان، دندان و صورت است. این متخصص طیف گسترده‌ای از روش‌های درمانی را برای صاف كردن دندان‌های كج، رفع مشکلات بایت و تراز كردن صحیح فک‌ها بکار می‌برد و در طراحی یا اصلاح طرح لبخند نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

روش های مختلف ارتودنسی دندان توسط متخصصین ارتودنسی

برای اینکه دندان‌ها و فک در موقعیت ایده‌آل یا نرمالی قرار بگیرند، یک متخصص ارتودنسی دندان از روش‌های مختلفی استفاده می‌کند. به طور کلی دو روش اصلی برای اصلاح نامنظمی‌های دندان وجود دارد. اولی را ارتودنسی ثابت و دومی را ارتودنسی متحرک می‌نامند. ما در مقالاتی به صورت مجزا به هر دو روش ارتودنسی پرداخته‌ایم که با کلیک روی لینک‌ها می‌توانید اطلاعات کافی در خصوص آن‌ها به دست بیاورید.

سخن آخر

ما امروز در این مقاله تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات جامع و به روزی را در زمینه ارتودنسی دندان و متخصص  ارتودنسی دندان را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید بهترین متخصص ارتودنسی شهر خود را پیدا کنید تا با اطمینان به درمان ناهنجاری های دهان و دندان خود بپردازید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه پوسیدگی دندان و همه چیز درمورد آن را در این مقاله جای دهیم تا شما درک بهتری از پوسیدگی دندان داشته باشید و بدانید باید در هنگام پوسیدگی چه کاری را برای بازگرداندن سلامتی به دندان های خود انجام دهید. با ما باشید.

عواملی که در پوسیدگی دندان موثرند

پوسیدگی دندان در اثر وجود پلاک های دندانی و تولید اسید توسط باکتری ها ایجاد میشود. این مشکل ابتدا مینای دندان را درگیر میکند و کم کم به بخش های داخلی تر مثل دنتین و در نهایت پالپ دندان گسترش یافته و درد بسیار زیادی را به شخص تحمیل میکند. پوسیدگی به دندان شما آسیب می رساند و ممکن است منجر به ایجاد حفره و یا حتی مرگ دندان شما شود.

دلایل پوسیدگی

پوسیدگی هنگامی اتفاق می افتد که قندهای موجود در مواد غذایی و نوشیدنی ها با باکتری های موجود در پلاک روی دندان ها واکنش نشان می دهند و اسید تولید میکنند. هر بار که هر چیزی حاوی قند می خورید یا می نوشید ، این اسیدها تولیدشان بیشتر شده و به دندان حمله می کنند. درنتیجه مینای دندان کم کم توسط این اسید نرم شده و تحلیل میرود.

این اتفاقات حدودا از یک ساعت بعد از زمانی که غذا میخورید شروع میشود و همچنان به مینا آسیب میزنند. برای همین توصیه میشود که دست کم تا یک ساعت بعد از خوردن غذا دندان های خود را مسواک زده یا تمیز کنید.

مسئول تولید اسید و نابود سازی مینا تنها قندها و مواد غذایی شیرین و گازدار نیستند. تخمیر کربوهیدارت ها در داخل دهان نیز میتواند چنین نتیجه ای در پی داشته باشد.

حفره دندانی

معمولا کسانی که روی دندان هایشان سوراخ  کوچک و  یا اصطلاحا حفره دندان دارند، دندان های حساسی دارند. مثلا زمانی که غذاهای شیرین یا نوشیدنی های گاز دار و اسیدی میخورند دندانشان درد میگیرد.

زمانی که پوسیدگی گسترش میابد و به داخل پالپ دندان (بخش زنده دندان که حاوی و عروق خونی است) میرسد، درد دندان شروع شده و اتفاقا درد بسیار وحشتناکی است. هرچه پوسیدگی و حفره به داخل پالپ گسترش میابد طول درد هم بیشتر میشود و برای مثال ممکن است تا چند ساعت و یا چند روز ادامه داشته باشد. این درد با مسکن هایی مثل پاراستامول و ایبوپروفن تسکین میابد. اما تسکین درد موقتی است و برای درمان و رسیدگی باید به یک کلینیک دندانپزشکی خوب مراجعه کنید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه پوسیدگی دندان و راه های مقابله با آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید به ساده ترین روش ها و بهترین آن ها درد پوسیدگی دندان را از بین ببرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

قطعاً اصطلاح طلای سبک، می‌تواند اصطلاحی آشنا برای علاقه‌مندان به صنعت طلا و جواهرسازی و همچنین مشتریان این حوزه لوکس باشد، چرا که از سال‌های انتهایی قرن گذشته و ابتدای قرن معاصر، استفاده از زیورآلات و طلای کم وزن به یکی از پرکاربردترین و پرتقاضاترین صنایع و محصولات ساخته شده از فلز گران‌بهای طلا شناخته شده است.

پیدایش این نوع طلا در واقع به سال‌های ابتدایی دهه ۱۹۸۰ میلادی برمی‌گردد که قطعاً توانست صنعت تولیدات طلا و جواهرات و صنایع وابسته با این فلز گران‌بها را متحول نماید و همچنین به افراد و خانواده‌های متوسط کمک نماید تا بتوانند از زیورآلات طلا استفاده نمایند.

در واقع باید گفت که امروزه تقریباً نیمی از طلای موجود در جهان را انواع مختلف طلای سبک تشکیل می‌دهد. ما در این مقاله سعی داریم که به بررسی مفهوم طلای سبک، تاریخچه پیدایش این نوع طلا و انواع روش‌های تولید آن بپردازیم تا در هنگام خرید طلای سبک و ارزان، اطلاعات کافی داشته باشید.

روش‌های تولید طلای سبک

به‌طور کلی باید گفت که چهار روش تولید انواع زیورآلات طلا و جواهر در دنیا وجود دارد:

  • ساخت طلا به روش ریخته‌گری
  • ساخت طلا به روش پرس کاری
  • ساخت طلا به روش الکتروفرمینگ
  • ساخت طلا به روش ساخت دستی یا همان روش سنتی

اما لازم به ذکر است که برای تولید انواع طلای سبک تنها از دو روش ساخت طلا به روش پرس کاری و ساخت طلا به روش الکتروفرمینگ استفاده می‌شود. بنابراین ما در این بخش از مقاله سعی داریم که به معرفی و بررسی این دو روش خاص بپردازیم.

ساخت طلا به روش پرس کاری

در حال حاضر باید گفت که درصد بیش‌تری از طلا و جواهرات ساخته شده از طلای کم وزن در صنعت طلاسازی با روش پرس کاری ساخته می‌شوند؛ در واقع به جرات می‌توان گفت که ساخت طلا و جواهرات به روش پرس کاری ارزان‌ترین را برای تولید زیورآلات این فلز گران‌قیمت می‌باشد. در این روش زیورآلات طلا معمولاً به‌صورت عمده و سری تولید می‌شوند.

البته باید گفت که ساخت جواهرات با طرح‌های خاص و پرکار به این روش امکان‌پذیر نخواهد بود؛ البته این بیش‌تر به‌دلیل آن است که دستگا‌های پرس معمولاً زیورآلاتی با طرح مشخص، وزن سبک و تعداد بالا تولید می‌کنند که در واقع همین تولید انبوه در زمان کوتاه است که می‌تواند برای صاحبان این صنعت سود و توجیه اقتصادی مناسبی داشته باشد.

بیشتر بخوانید : خرید انگشتر طلا

ساخت طلا به روش الکتروفرمینگ

امروزه ساخت طلا به روش الکتروفرمینگ نسبت به روش ساخت طلا به روش پرس کاری، موفق‌تر بوده و دائماً در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد. در حال حاضر در تولید تولید طلا و جواهرات سبک وزن و ظریف و مجسمه‌های تزیینی ظریف و سبک از روش الکتروفرمینگ استفاده می‌شود. تنوع کار و ساخت انواع زیورآلات به این روش بسیار بالا بوده و می‌توان طرح

بسیاری را برای ساخت انواع مدل‌ها و طرح‌ها مانند انواع گوشواره، آویز، گل یا سنجاق سینه زنجیر، النگو، دستبند و…، با استفاده از این روش ساخت. همچنین ساخت زیورآلات مخصوص کودکان که بدن و لباس‌های آن‌ها تحمل جواهرات سنگین وزن را ندارد نیز می‌توانند از طلای سبک و به روش الکتروفرمینگ ساخته شوند.

 

علاوه بر آن می‌توان با ترکیب طلای سبک، با مواد و فلزات مدرن و کاربردی دیگر مانند تیتانیوم، پلاتین و…، علاوه بر بهینه سازی تولیدات، کاهش استفاده از منابع گران‌بها و مهم و البته کمیاب مانند فلز طلا می‌توان از آن در حوزه‌های مختلف دیگری مانند الکترونیک، پزشکی، مخابرات و…، استفاده نمود.

 

در واقع باید گفت که اهمیت روش الکتروفرمینگ در ساخت طلا و جواهرات سبک وزن، در این است که با این روش می‌توان انواع متنوعی از طرح‌های پیچیده و نامتعارف را با تمام جزئیات آن ساخت. ساخت و تولید طلا و جواهرات با طراحی ۳ بعدی نیز از مزایای استفاده از روش الکتروفرمینگ است.

بنابراین ساخت طلای کم وزن به روش الکتروفرمینگ با وجود هزینه بسیار بالای اقتصادی آن نسبت به ساخت طلای سبک به روش پرس کاری، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. در واقع می‌توان گفت که روش الکتروفرمینگ تقریباً جدیدترین تکنولوژی برای تولید طلا و جواهرات سبک وزن در جهان به‌شمار می‌آید.

منبع ؟: طلافروشی انلاین آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه عصب کشی یا همان درمان ریشه دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. عصب کشی یکی از رایج ترین مراجعات مردم به مطب ها و کلینیک های دندانپزشکی است که امروزه بسیار به یکی از معضلات افرادی که به این درمان نیاز دارند تبدیل شده است. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

عصب کشی به زبانی ساده

عصب کشی نوعی فرایند و عمل دندانپزشکی است که در آن اقدام  به ترمیم پالپ نرم دندان میکنیم. در اغلب موارد ممکن است اتصالات بافت زنده دندان را با کمک این درمان از بین ببریم.

درمان ریشه یا عصب کشی دندان یا (endodontics) زمانی مورد نیاز است که عروق خونی و عصب دندان (که بهش میگن پالپ یا مغز دندان) بر اثر پوسیدگی یا آسیب دیدگی دچار عفونت شده است. مراحل اولیه عفونت پالپ معمولا علائم خاصی ندارد اما به مرور زمان ممکن است رنگ دندان کمی تیره شود که نشان دهنده مرگ عصب و عروق خونرسان دندان است. این وضعیت حتما نیازمند عصب کشی و روت کانال است.

درد عصب کشی دندان

خوشبختانه خیر. چرا؟ چون برای اینکار دندان شما را بیحس میکنند و معمولا هیچ دردی تجربه نمیکنید. درمان ریشه دندان با پر کردن دندان هیچ فرقی نداره (از لحاظ درد عرض میکنم). هرچند که بعداً ممکن است در اثر این درمان، حساسیت دندان به وجود بیاید اما به تدریج این امر با گذشت زمان کمتر شده و برطرف خواهد شد.

اهمیت عصب کشی

اگر پالپ آلوده شود، عفونت ممکن است از طریق کانال ریشه دندان گسترش یابد. این عفونت ممکن است در نهایت به آبسه منجر شود. آبسه ساختاری ملتهب است که در آن چرک جمع می شود و می تواند باعث تورم بافت های اطراف دندان شود. علائم آبسه می تواند از یک درد ملایم تا یک درد شدید و وحشتناک باشد. معمولا زمانی که چیزی را گاز میزنید این درد شدیدتر هم خواهد شد. اگر هرچه زودتر دندان عصب کشی نشود و یا عفونت با کمک درمان ریشه از بین نرود، دندان به کلی از بین میرود و باید آن را بکشید. گاهی اوقات قبل از ارتودنسی دندان نیز اگر دندان آسیب دیده باشد متخصص ارتودنسی شخص را برای انجام درمان ریشه یا روت کانال به یک متخصص دیگر ارجاع میدهد.

سخن آخر

خب تا اینجای مطلب با درمان ریشه دندان به خوبی آشنا شدیم و فهمیدیم که عصب کشی چه مراحلی دارد و طول درمان آن به چه صورت است. اگر می‌خواهید درمان ریشه انجام دهید پیشنهاد ما به شما این است که حتما با یک متخصص در این زمینه مشورت کنیدو اطلاعات خود را افزایش دهید. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی نامرئی، بله نامرئی یعنی دیده نمی‌شود همانطور که شما خیلی چیز ها را در ارتباط با این نوع از ارتودنسی ندیدید و ما امروز در این مطلب می‌خواهیم آنها را برای شما شفاف سازی کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا تمام راز های ارتودنسی نامرئی را برای شما آشکار کنیم.

اینویزیلاین

اینویزیلاین (Invisalign) نوعی ارتودنسی نامرئی است که برای بسیاری از بیماران جذابیت بالایی دارد. ظرافت و انعطاف پذیری این دستگاه ارتودنسی، آن را به ویژه در ارتودنسی بزرگسالان جذابتر کرده است. برخی از بزرگسالان می ترسند که بریس ها باعث خجالت آنها شود بنابراین حاظر نمی شوند زیر بار ارتودنسی ثابت با بریس بروند. در عوض بیشتر بزرگسالان معتقدند حتی اگر مشکلات شدید بایت و مال اکلوژن داشته باشند، اینویزیلاین‌های شفاف بهترین راه حل برای اصلاح مشکلات آنها است. اما غافل از اینکه این دستگاه ها نمیتوانند مشکلات شدید ارتودنسی دندان را درمان کنند و اگر این بزرگسالان مایل به درمان مشکلات خود هستند، باید حتما رو به ارتودنسی ثابت با بریس ها بیاورند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی تکه ای بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

مناسب برای هر کسی نیست

اکلوژن باکال نوعی از مال اکلوژن های دندان است (هر حالتی غیر از حالت طبیعی فک و دندان ها). باکال به سطح خارجی دندان ها که در سمت لپ ها قرار دارد گفته میشود. اکلوژن باکال به حالتی گفته میشود که دندان ها بیش از حد و به صورت غیرطبیعی به سمت لپ قرار گرفته اند. اگر برای حل این مشکل از ارتودنسی نامرئی با اینویزیلاین استفاده کنیم، نه تنها مشکل حل نمیشود بلکه در برخی موارد مشکل حتی وخیم تر از قبل میشود. در این موارد معمولا از ارتودنسی ثابت برای حل مشکل استفاده میشود.

درمورد مزایا و معایب ارتودنسی زود بازده ببیشتر بدانید.

گیر کردن غذا در لا به لای دستگاه ها

زمانی که هیچ دستگاهی به دندان های شما متصل نیست دهان شما بذاق تولید میکند. این بزاق میتواند به تمیز شدن طبیعی دندان ها تا حدی کم کند. اما زمانی که از اینویزیلاین استفاده میکنید دندان های شما تقریبا همیشه توسط این دستگاه احاطه میشود و شانس اینکه توسط بزاق تمیز شود را ندارد. از طرفی این دستگاه میتواند بیشتر از سایر دستگاه ها مستعد ورود مواد غذایی و نوشیدنی و درنتیجه تجمع باکتری ها باشد. اگر بعد از در آوردن، آن‌ها را در یک مکان تمیز قرار ندهید و بدون تمیز کردن به دندان ها متصل کنید، باکتری ها در آن رشد میکنند. حتی زمانی که چیزی میخورید و مسواک نمیزنید نیز همین اتفاق محتمل تر است. بنابراین اگر در حفظ بهداشت دهان و دندان خود کوشا نباشید، Invisalign اساساً می تواند مواد غذایی و باکتری های موجود در دندان را به دام بیندازد.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعاتب سیار خوبی را در زمینه ارتودنسی اینویزیلاین به شما عزیزان بدهیم و راز های پنهان در مورد آن را برای شما آشکار کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد البته فرآموش نکنید که بهترین راه برای اینکه بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده و سلامت خود بگیرید مطالعه هست. موفق باشید.



:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

آیا تا به حال به این فکر کردید که اگر من ارتودنسی کنم در احتمال ابتلا به کرونا در من تاثیر دارد یا خیر؟ یا اینکه آیا ارتودنسی می‌تواند دلیلی برای ابتلا به کرونا باشد و سوالاتی از این قبیل؟ ما امروز اینجاییم تا در این مطلب اطلاعات جامع و کاملی را درمورد ارتودنسی و کرونا در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در ارتباط با این موضوع به شما بگوییم تا بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مراجعه به کلینیک دندانپزشکی و ابتلا به کرونا

تمام کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی که در سطح کشور باز هستند تنها با شرط رعایت پروتکل ها قادر به ادامه فعالیت هستند. چنانچه مطبی از این  پروتکل ها تخطی کند از ادامه کار منع خواهد شد. حفظ سلامتی و جان بیماران و مراجعان اصلی ترین مسئولیت همه متخصصان و کادر درمان است. در تمامی مطب های ما نیز دستورالعمل های جهانی و کشوری بهداشتی رعایت میشود و از تمام روش های حفاظتی و مراقبتی جهت حفظ سلامتی بیماران کمک گرفته می شود. اما دقت کنید که در اگر مطب متخصص ارتودنسی شما پروتکل ها رعایت نمی شود احتمال اینکه به ویروس مبتلا شوید وجود دارد.

همچنین درمورد ارتباط مستقیمی که ارتودنسی و سردرد با هم دارند نیز بیشتر بدانید.

حرکت دندان ها در دوران کرونا

در صورت استفاده درست و اصولی از دستگاه های ارتودنسی احتمال برگشت ارتودنسی حتی بعد از درمان وجود ندارد. این را در نظر بگیرید که در صورت رعایت دستورالعمل های متخصص و همچنین استفاده منظم از نگهدارنده هیچ بازگشتی در کار نیست و دندان ها دوباره به موقعیت سابق خود برنمی گردند. اما چنانچه بر اثر هر عاملی فکر می کنید که دندان های شما کج شده یا با متخصص خود تماس بگیرید و یا اینکه حضوری به  مطب او مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی طبیعی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

مراقبت از دستگاه های ارتودنسی

ما در طول درمان انواع ارتودنسی ثابت، متحرک و نامرئی همواره ممکن است با مشکلات و اورژانس هایی روبرو باشیم. برای مثال این امکان وجود دارد که یکی از براکت ها یا سیم ارتودنسی شکسته شود و یا اینکه با التهاب لثه مواجه باشیم. ما به این موارد اورژانس ارتودنسی می گوییم و معمولا باید در اولین فرصت به آن رسیدگی کنیم. برای اینکه طی همه گیری کرونا با اورژانس های اینچنینی مواجه نشویم باید با دقت از دستگاه های ارتودنسی خودمان مراقبت کنیم.

برای پیشگیری از شکسته شدن بریس ارتودنسی یا هر کدام از اجزای آن سعی کنید که مواد غذایی نرم خورده و از خوردن مواد غذایی سفت و سخت اجتناب کنید. برای مثال از جویدن سیب، هویج و سایر میوه های سفت اکیدا خودداری کنید.

همه چیز را درمورد ارتودنسی اینویزیلاین بدانید

سخن آخر

یکی دیگر از مقالات ما را نیز مطالعه کردید و بدن شک می‌توانید با اطلاعات بیشتری نسبت به سلامت و آینده خود تصمیم بگیرید. ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه مراجعه به کلینیک های دندان پزشکی و ابتلا به کرونا و ارتباط این دو با یکدیگر در اختیار شما قرار دهیم و همه چیز را در این رابطه به شما بگوییم. امیدورایم این مطلب نیز برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 127
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز اینجاییم تا همه چیز را درمورد ارتودنسی سرامیکی به شما عزیزان بگوییم  و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم برای استفاده از این نوع از ارتودنسی باید چه نکاتی را رعایت کنید و چه چیز هایی را بدانید که بهترین تصمیم را بگرید. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ارتودنسی سرامیکی

ارتودنسی سرامیکی اشاره به درمان ناهماهنگی دندان ها با بریس های سرامیکی دارد. این بریس ها مشابه بریس های فلزی معمولی هستند. با این تفاوت که در دسته دستگاه های نامرئی مانند اینویزیلاین ها قرار دارند. به این معنی که دیگران نمیتوانند آن ها را ببینید و یا آچنان در دید نیستند. زیرا شفاف و همرنگ دندان های طبیعی ما هستند.

ارتودسنی سرامیکی مناسب چه افرادی است؟

به طور کلی تمام کسانی که دندان هایی ناهماهنگ دارند، تمام دندان های دائمی آن ها در آمده یا دندان ها و استخوان فک‌شان از رشد افتاده، میتوانند مشکل دندان های خود را با ارتودنسی نامرئی با بریس سرامیکی برطرف کنند. البته اگر شما بزرگسال هستید و یا به هیچ عنوان دوست ندارید از بریس فلزی برای درمان خود استفاده کنید، یکی از گزینه های درمانی برای شما بریس سرامیکی خواهد بود.

طول درمان ارتودنسی سرامیکی

درمان با براکت های سرامیکی می توانند حدود یک سال و نیم تا سه سال طول بکشند. در این مدت دندان های شما به بهترین شکل ممکن صاف و یکدست میشوند و زیبایی لبخند شما دو چندان خواهد شد. این درحالی است که درمان با بریس های فلزی کمتر از یک سال تا سه سال طول می کشد.

هزینه ارتودنسی سرامیکی

در کل، هزینه ارتودنسی سرامیکی چیزی حدود 4000 تا 8000 دلار آمریکا است. که در مقایسه با بریس فلزی نسبتا گران تر هستند. چرا که براکت فلزی 3 تا 6 هزار دلار هزینه دارد.

متأسفانه چون شرکت های بیمه هزینه های ارتودنسی مخصوصا با سرامیک را تقبل نمیکنند شما باید هزینه ارتودنسی سرامیکی را کاملا از جیب بپردازید. یا از متخصص ارتودنسی خود بخواهید هزینه ها را برای شما قسط بندی کند.

مزایا و معایب ارتودنسی سرامیکی

  1. به سختی قابل مشاهده هستند
  2. درمان موثر مشکلات ناهماهنگی دندان
  3. با تصویر برداری پزشکی تداخل نداردن
  4. تنوع رنگ زیادی دارند
  5. هزینه ارتودنسی نامرئی با براکت سرامیکی بالا است
  6. احتمال بروز حساسیت لثه بالا است
  7. دوام کمتری دارند
  8. تعداد جلسات درمانی بیشتری دارند
  9. زود لکه دار میشوند

سخن آخر

همانطور که در بالا تر دیدید ما تمامی مزایا و معایب ارتودنسی سرامیکی را با هم بررسی کردیم و در طول مطلب همه چیز را در مورد ارتودنسی سرامیکی در اختیار شما عزیزان قرار دادیم تا بتوانید بهترین تصمیم را برای سلامت و آینده خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کامپوزیت دندان یکی از محبوب ترین ورش های ترمیم و زیبا سازی طرح لبخند است که ما امروز در این مطلب قصد داریم تا به طور مفصل به بررسی هزینه کامپوزیت دندان بپردازیم و این موضوع را با هم بررسی کنیم که چه عواملی می‌تواند بر روی هزینه کامپوزیت دندان تاثیر داشته باشد و هزینه کامپوزیت در سال 1400 چقدر است. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

هزینه ونیر کامپوزیت در سال 1400

می‌دونم بیشترتون وقتی وارد این صفحه شدین، میدونید که کامپوزیت ونیر یا (ونیر کامپوزیت) و صد البته کاربردش چیه. اما برای اون دسته از کاربرامون که هنوز نمیدونن این کامپوزیت ونیر چیه پیشنهاد می کنم روی لینکی که مشخص شده کلیک کنن و بعد از آشنایی با کاربردها و نحوه نصب بیا به این صفحه و جزئیات قیمت کامپوزیت ونیر در سال 1400 رو بخونن.

محدوده قیمت ونیر کامپوزیت دندان در سال 1400

در بخش قبل هزینه میانگین رو عنوان کردیم اون هم به ازای هر واحد دندان که به صورت کامل ونیر شده باشه. اما اگه خب همه دندان ها که قرار نیست به طور کامل کامپوزیت بشن. بعضی از دندونا به صورت جزئی دچار تغییر رنگ، شکستگی، لب پر شدگی و یا خلاصه آسیب دیدگی جزئی شدن. اینا لزوما قرار نیست که به صورت پیشفرص یه هزینه بالایی پرداخت بشه براشون. هزینه کامپوزیت ونیر دندان برای این مشکلات جزئی کمتره و مثلا بسته به کلینیک دندانپزشکی ممکنه از 400 تومان شروع بشه کارش.

یه سری دندونا هم مشکل اساسی داره و باید حسابی روشون کار بشه تا با کمک کامپوزیت بهبود پیدا کنه ظاهرشون. هزینه و قیمت کامپوزیت دندان برای این دست دندونا ممکنه بالاتر از 2 میلیون تومان باشه. بنابراین به صورت بازه ای بین 1 تا 2800 میتونه قیمت کامپوزیت دندان در سال 1400 باشه.

عوامل موثر در تعیین قیمت ونیر کامپوزیت دندان

  1. نوع کامپوزیت
  2. سایه کامپوزیت: کامپوزیتا سایه های مختلفی دارن که بر اساس رنگ پوست شما، چشم، نوع شغلتون و ویژگی های دیگه شما توسط متخصص ترمیمی و زیبایی مشخص میشن. بسته به اینکه شما چه سایه رنگی از کامپوزیت میخوایید هزینه ها باز متفاوته.
  3. محل زندگی: این خیلی مهمه ها! همه جا هم به این شکله. بسته به اینکه توی چه شهری هستید هزینه ونیر کامپوزیت میتونه متفاوت باشه. مثلا توی تهران هزینه ها بالاس. حالاا هرچی شما به سمت شمال تهران برید بازم بیشتر میشه متاسفانه.
  4. نوع متخصص و تجربه ش

سخن آخر

ما امروز دراین مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه هزینه کامپوزیت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و تمامی عوامل موثر در تعیین قیمت کامپوزیت را با هم بررسی کنیم. حال تصمیم با شما است که با این هزینه ها چه کنید و کددام شهر و یا کلینیک را برای کامپوزیت دندان های خود انتخاب کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هیوندای و کیاموتورز هر دو از خودرو سازان مشهور کره ای هستند که امروزه در بسیاری ازکشور های دنیا محصولات این دو شرکت کره ای فروش می‌رود. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه شیشه شوی مناسب برای سانتافه که می‌تواند یکی از قطعات هیوندای به شمار رود و شرکت خودرو سازی کره ای کیا موتورز در اختیارتان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

شیشه شوی سانتافه

ممکن است در شرایطی قرار گرفته باشید که خودرو شما نیاز به مایع شیشه شوی پیدا کرده باشد. در حالیکه فروشگاه مخصوص تجهیزات اتومبیل در اطراف شما وجود نداشته باشد. در چنین زمانی خیلی از ما به استفاده از آب روی می‌آوریم. امیدواریم که با این حقه بتوانیم خودمان را از شر انعکاس نورهای آزاردهنده رها کنیم.

شیشه پاک کن یا شیشه‌ شوی خودرو بر خلاف تصور خیلی از دوستانی که از آب در مخزن شیشه شور استفاده می‌کنند بسیار نکته با اهمیتی است. باید ضمن استفاده از شیشه شور ماشین در انتخاب شیشه‎‌شور مناسب و استاندارد دقت کنیم و نکاتی را در نظر داشته باشیم. چرا؟؟

خصوصیات یک شیشه شوی خوب

شیشه‌شور استاندارد بعد از چند بار پاشش بر روی شیشه و استفاده از برف پاکن باید بتواند هر گونه کثیفی را از روی شیشه خودرو پاک کند. کثیف‌‎های که روی شیشه خودرو به وجود می‌آیند می‌تواند حاصل از پاشش آب گل‌آلود، گرد و غبار، بخار شیشه و یا تاری شیشه خودرو، چرب شدگی، باقی‌مانده حشرات و یا حتی فضولات پرندگان باشد.

کسانی که از آب در مخزن شیشه‌شور خودروی خود استفاده می‌کنند، و یا حتی کسانی که از مایع شیشه‌شور تقلبی و غیر استاندارد استفاده می‌کنند، بعد از استفاده می‌بینند که خطوطی سفید رنگ که حاصل حرکت تیغه‌های برف پاک‌کن بر روی شیشه انها است، بر روی شیشه باقی می‌ماند. خط روند سفید آب می‌تواند برای افرادی که چشمان ضعیف‌تری دارند خطای‌دید ایجاد کند.

کیا موتورز

کیا موتورز آمریکا بازوی فروش، بازﺍریابی و توزیع محصولات شرکت کیا موتورز، در ﺍیاﻻت متحده ﺍست. این شعبه از شرکت کیا، طیف کاملی ﺍز خطوط تولید محصوﻻت خود رﺍ، ﺍز طریق شبکه‌ای از 640 نمایندگی فروش در ﺍیاﻻت متحده عرضه می‌کند. در سال 2008 کیا موتورز آمریکا، رکورد فروش خود رﺍ برﺍی چهاردهمین سال متوﺍلی، در رشد سهم بازﺍر در ﺍیاﻻت متحده شکست.

ﺍز سال 1995 تا 1999 شرکت کیا شروع به ساخت فرمان سمت رﺍست، به‌همرﺍه فرمان‌های سمت چپ، در سایت تولیدی خود، در کارمان، ﺁلمان نمود. ﺍز سال 1999 تا زمان توقف ﺁن در سال 2003 تمامی مدل‌های کیا ﺍسپورتیج فروخته شده در ﺍروپا، در کارخانه کیا موتورز ﺁلمان، تولید می‌شد. در سال 2003 بار دیگر خط تولید مدل ﺍسپورتیج، به کره جنوبی منتقل شد.

سخن پایانی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه یک شیشه شوی خوب و کیا موتورز در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر از خودرو های کره ای مثل هیوندای و کیا استفاده می‌کنید، پیشنهاد ما به شما این است که برای خرید لوازم یدکی خودروی خود حتما از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 117
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

شما هم برای داشتن لبخندی زیبا از ارتودنسی نامرئی کمک گرفته اید؟ اما بین دندان ها و الاینرها فاصله وجود دارد؟ این یعنی دندان ها طبق برنامه درمان حرکت نمی کنند و به عبارت دیگر، درمان با ارتودنسی نامرئی با شکست مواجه شده است. خب، دلیل این شکست چیست؟ چه کاری برای اصلاح آن انجام دهیم؟ یا اصلا چه کنیم که کار به اینجا نکشد؟

بی نتیجه ماندن استفاده از الاینرهای شفاف می تواند تاثیر مخربی بر روحیه فرد داشته باشد. اما نگران نباشید؛ با شناخت دلایل شکست و جلوگیری از رخداد دوباره آن، می توان درمان را با برنامه پیش برد. قبل از مراجعه به دکتر ارتودنسی مطالب زیر را مطالعه نموده و با اطلاعات بیشتری به مطب مراجعه نمایید.

اگرچه ارتودنسی نامرئی می تواند طیف گسترده ای از مشکلات فکی و دندانی را برطرف کند، اما متأسفانه گاهی نیرو و توانایی مشابه ارتودنسی سیمی را برای حرکت دادن دندان ها ندارد. وقتی شرایط و مشکلات دندانی بسیار پیچیده و بحرانی باشند، ممکن است به روش های قدیمی مانند بریس یا ارتودنسی فلزی نیاز داشته باشید. موارد زیر نمونه هایی از مشکلاتی است که اینویزیلاین قادر به تصحیح آنها نیست.

شکل دندان: در دندان های کوتاه، گرد یا ناهموار ممکن است الاینرها به خوبی به سطح دندان ها نچسبند و نتوانند نیروی لازم را به آن ها وارد کنند.

موقعیت دندان: هنگامی که در دهان شما شلوغی بیش از حد وجود دارد، دندان شما شاید بچرخد. اگر دندان ها بیش از ۲۰ درجه چرخانده شوند، اینویزیلاین نمی تواند آنها را به تراز مناسب تغییر دهد.

شکاف بزرگ بین دندان ها: اگر یک یا چند فاصله بزرگ بین دندان های خود دارید، ارتودنسی نامرئی می تواند تنها تا ۶ میلی متر از هر دندان بالا یا پایین را ببندد.

اینتروژن و اکستروژن: ارتودنسی هایی مانند ارتودنسی سیمی می توانند موقعیت دندان ها را بالا و پایین ببرند. این در مورد اینویزیلاین که از نظر حرکت دندان های به جلو و عقب محدود است، صدق نمی کند.

کارهای قبلی دندانپزشکی: کارهای قبلی دندانپزشکی مانند بریج یا پل دندان می تواند مانع از استفاده ارتودنسی نامرئی شود.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی متحرک 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کانتورینگ بدن یا همان پیکر تراشی یکی از روش های درمان چاقی است که بسیاری از افراد تا کنون از این روش برای لاغری استفاده کرده اند. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم، که این روش چگونه انجام می‌شود و طول درمان آن چقدر است. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

حقیقت های پیکر تراشی

روش های عمل لاغری پیکر تراشی یا کانتورینگ بدن بدون جراحی، روشهایی هستند که برای غیر تهاجمی می باشند و به طور معمول، شما می توانید بلافاصله پس از درمان فعالیت های روزمره خود را از سر بگیرید.

طبق نظر انجمن جراحی پلاستیک زیبایی آمریکا، ۱۶۹۶۹۵ عمل در سال ۲۰۱۶ انجام شده است. به طور معمول، فقط عوارض جانبی کوتاه مدت و خفیف گزارش شده است. این موارد شامل قرمزی، تورم و درد بوده است.واکنش هر بدن نسبت به عمل لاغری پیکر تراشی متفاوت است و بهترین راه برای فهمیدن اینکه آیا شما کاندید مناسبی برای کانتورینگ غیر جراحی بدن هستید، صحبت با یک متخصص کاربلد است. این متخصص کار بلد ممکن است یک جراح پلاستیک، جراح لاغری، متخصص پوست، جراح زیبایی یا ارائه دهنده آموزش دیده دیگر باشد. ارائه دهنده خدمات به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که کدام روش برای نیازها و انتظارات فردی شما بهتر است.

لیپولیز با لیزر، فرکانس های رادیویی و یا تزریق

لیپولیز با لیزر یا (SculpSure) اولین بار توسط FDA در سال ۲۰۱۵ تایید شد. این یک روش غیرتهاجمی لیپولیز است که از انرژی لیزر برای گرم کردن و از بین بردن سلولهای چربی استفاده می کند. دمای بالای این روش درمانی می تواند باعث از بین رفتن سلول های چربی شود. سیستم لنفاوی بدن در طی حدود ۱۲ هفته پس از عمل سلولهای چربی مرده را از بین می برد.

لیپولیز با فرکانس رادیویی (UltraShape و BTL Vanquish ME) روشهای غیر جراحی و تایید شده از FDA هستند که از فناوری اولتراسوند برای کانتور بدن استفاده می کنند. به طور کلی، فناوری سونوگرافی هنگام درمان چربی های سمج و اضافی بدن برای پوست بسیار مناسب است. این نوع روش دارای درد بسیار کم و بدون هیچ مشکلی میباشد.

لیپولیز تزریقی (Kybella) در سال ۲۰۱۵ توسط FDA به عنوان تزریق غیر جراحی برای درمان در ناحیه زیر شکم (زیر چانه) تأیید شد که به آن چانه دوتایی نیز گفته می شود . در روش لیپولیز تزریقی (Kybella) پزشکان از فرم مصنوعی اسید دئوکسی کولیک استفاده می کند، ماده ای که در غیر این صورت به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود و به جذب چربی کمک می کند. اسید دئوکسیکولیک توانایی از بین بردن سلولهای چربی را دارد. بدن طی هفته ها پس از درمان سلول های مرده را به تدریج متابولیزه می کند.

سخن آخر

در این مطلب سعی شد تا از انواع روش های جراحی لاغری پیکر تراشی پرده برداریم و اطلاعات خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید به راحتی درمورد آینده و سلامت خود تصمیم بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 20 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

با توجه به تنوع مدل و قیمت بالای طلا پیداکردن یک سرویس طلای مناسب برای روز عروسی یک مقدار مشکل است. بهترین کار برای خرید سرویس طلا اینست که یکسری اطلاعات دقیق و کاربردی قبل از خرید داشته باشیم. ما در این مقاله به بررسی ۵ نکته کلیدی در این راستا می‌پردازیم با بلاگ ربیعی همراه باشید.

از دیرباز در مراسم عروسی رسم براین بوده که سرویس طلا برای عروس خریداری شود. در گذشته قیمت طلا اینقدر نوسان نداشته و افراد مجبور نبودند که هزینه‌های سنگینی را در روز عروسی تحمل کنند. خوب این شرایط بد اقتصادی باعث‌شده که انتخاب به نسبت محدودتر شود، اما روز عروسی، مهم‌ترین روز زندگی برای هر فرد محسوب می‌شود پس باید با توجه به شرایط یک انتخاب درست در خرید طلا داشته باشید.

تحقیق در سایت‌های معتبر

با توجه به اینکه در حال حاضر اکثریت معاملات از طریق دنیای وب شکل می‌گیرد، این امر تا حدود زیادی توانسته مسیر را برای خریداران هموار سازد. با یک تحقیق ساده در در اینترنت شخص می‌تواند بهترین سرویس های طلا را با نازل‌ترین قیمت‌ها مشاهده نماید.

خرید آنلاین

با توجه به اینکه خرید آنلاین طلا و جواهرات یک فرآیند مثبت و سریع است در این مورد باید یک مقدار سعه صدر به خرج دهید و حتما قبل از خرید اطلاعات دقیق و سالم سایت را مورد بررسی قرار دهید. ما در مقالات قبلی به صورت کامل موارد مربوط به این مبحث را بیان کرده‌ایم با مراجعه به بلاگ ربیعی به پاسخ بسیاری از سوالات خود خواهید رسید.

بررسی محصولات متنوع

در خرید آنلاین فرد می‌تواند محصولات بسیار زیادی را مشاهده کند و حتی محصولات را از نظر کیفیت و قیمت با یکدیگر مقایسه نماید و یک نکته را در نظر داشته باشید که حتما سرویس شما با لباس عروس ست گردد.

بیشتر بخوانید : خرید طلای کودک

انتخاب رنگ مناسب برای طلا

با توجه به اینکه امروز طلا با رنگ‌های زرد، سفید و رزگلد ارائه می‌شود باید در انتخاب رنگ طلا دقت لازم را به کار گیرید. رنگ مناسب برای طلا باید با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد. رنگ پوست و نوع آرایش عروس با انتخاب درست سرویس طلا درخشش بی‌نظیری را انعکاس می‌دهد.

رنگ طلای مناسب

چنانچه رنگ پوست شما سفید می‌باشد، از طلای سفید و اگر پوستی تیره و گندمی دارید رنگ زرگلد و طلایی درخشندگی ویژه‌ای در انتخاب شما خواهد داشت. البته فقط رنگ پوست را معیار قرار ندهید به رنگ چشم‌های خود و اندازه گردن هم توجه کنید.

منبع: طلافروشی انلاین آزادی



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در این مقاله به طور کامل با نحوه اجرای رنگ استخر آسنا خواهید شد. مراحل را دنبال کنید تا بتوانید پس از ساخت استخر آن را خود بدون کمک و به تنهایی رنگ آمیزی و نقاشی کنید. برای اینکه مراحل را بهتر انجام دهید مقاله را به ۳ بخش جهت رنگ کردن استخر تقسیم کرده ایم.

مرحله اول اجرای رنگ استخر: تخلیه آب

آب استخر را تخلیه کنید

ولین قدم برای رنگ کردن استخر ، تخلیه آب آن است. اگر استخر شما در فضای بسته و سرپوشیده است، میتوانید همین الان اقدام به تخلیه آن کنید. اما اگر استخر بیرون و در فضای باز است باید گوش به زنگ پیش بینی هواشناسی باشید. برای اینکه بتوانید فرآیند اجرای رنگ استخر را پیاده کنید به حداقل ۵ تا ۷ روز آفتابی با آب و هوای مطلوب نیاز دارید. اگر دما بین ۵ تا ۳۲ درجه هم باشد که عالی میشود. سپس ، از پمپ مرکزی استخر یا یک پمپ غوطه ور برای تخلیه آب استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که آب تخلیه شده به جایی غیر از اطراف استخر پمپاژ شود.

نکته:

مدت زمان تخلیه استخر بسته به نوع پمپ استخر و اندازه آن متفاوت است اما یک استخر متوطی معمولا بادی ۱۴ ساعت خالی شود.

درپوش های کف استخر را بردارید

کف استخر را جارو کنید

تمام سوراخ ها و فرورفتگی ها را پر کنید

مرحله دوم رنگ کردن استخر: تمیز کردن استخر تخلیه شده

کل استخر را بشویید

هنوز نوبت به رنگ کردن استخر نرسیده. در این مرحله کل استخر را با یک واشر قدرتمند و فشار بالا شستشو دهید. برای اینکار از یک شیر آب با فشار بالا استفاده کنید تا تمام آلودگی ها از کف استخر جدا شده و تمیز شود. سپس صبر کنید تا استخر خشک شود.

شستشوی استخر با فسفات تری سدیم

استخر را با هیدروکلریک اسید بشویید

دوباره استخر را بشویید

با کمک یک شلنگ فشار قوی تمام سطوح استخر را دوباره بشویید تا کاملا آماده رنگ کردن استخر شویم.

مرحله سوم رنگ کردن استخر : بلاخره اجرای رنگ استخر

اعمال اولین لایه رنگ با کمک رنگ استخر آکریلیک

رنگ را آماده کنید و بعد از اینکه غلظت آن را کاهش دادید با کمک یک فرچه نسبتا بزرگ شروع به رنگ کردن استخر کنید. البته قبل از هر چیزی تنها سطوحی که رنگش خراب شده را رنگ آمیزی کنید. شما باید بر اساس نوع رنگ فعلی استخرتان، رنگ جدید خریداری کنید. اگر رنگ استخر آکریلیک است، باید از همان رنگ بخرید. البته اگر رنگ استخر شما اپوکسی است شما هم باید از همان رنگ برای اجرای رنگ استخر استفاده کنید. اپوکسی در مقایسه با رنگ های دیگر ضخیم تر است.

صبر کنید تا لایه اول خشک شود.

اعمال لایه دوم رنگ استخر

بعد از چند روز استخر را آب کنید

رنگ کردن استخر کار آسانی نیست

شاید در نگاه اول با خواندن این مقاله با خود فکر کنید که رنگ کردن استخر یا اجرای رنگ استخر چندان کار سختی نیست. شاید درست بگویید اما این کار هم رنگ و ابزار نقاشی نیاز دارد و هم اینکه نیاز به مهارت، تجربه و حوصله دارد. فرآیند اجرای رنگ استخر معمولا هزینه بر است و اگر شما کلی هزینه کنید تا مواد اولیه بخرید اما نتوانید رنگ کنید هزینه ای که کرده اید بی ثمر خواهد ماند.

اجازه دهید که شرکت های نگهداری و تعمیر استخر اینکار را برای شما انجام دهند. آن ها تمام امکانات لازم از لباس مخصوص گرفته تا بهترین متریال اجرای رنگ استخر. اگر شما یک در عرض دو روز اینکار را انجام میدهید آن ها تنها با یک روز کاری با بهترین کیفیت استخر شما را رنگ میکنند. شما میتوانید برای اجرای رنگ استخر خود با شرکت تام استخر تماس بگیرید تا ضمن گرفتن مشاوره رایگان به شما در رنگ کردن استخر کمک کنیم.

منبع : تام استخر



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

عصب کشی یکی از اصلی ترین درمان ها در زمانی است که دیگر راهی برای احیای دندان نمانده. ما امروز در این مطلب می‌خواهیم هر آنچه لازم است تا درمورد عصب کشی بدانید را به شما عزیزان بگوییم تا با این شیوه درمانی که اصطلاحا درمان ریشه نیز نامیده می‌شود آشنا شوید. با ما همراه باشید.

عصب کشی دندان چیست؟

عصب کشی نوعی فرایند و عمل دندانپزشکی است که در آن اقدام  به ترمیم پالپ نرم دندان میکنیم. در اغلب موارد ممکن است اتصالات بافت زنده دندان را با کمک این درمان از بین ببریم.

همچنین درمورد پرکردن دندان بیشتر بدانید.

چرا عصب کشی

اگر پالپ آلوده شود، عفونت ممکن است از طریق کانال ریشه دندان گسترش یابد. این عفونت ممکن است در نهایت به آبسه منجر شود. آبسه ساختاری ملتهب است که در آن چرک جمع می شود و می تواند باعث تورم بافت های اطراف دندان شود. علائم آبسه می تواند از یک درد ملایم تا یک درد شدید و وحشتناک باشد. معمولا زمانی که چیزی را گاز میزنید این درد شدیدتر هم خواهد شد. اگر هرچه زودتر دندان عصب کشی نشود و یا عفونت با کمک درمان ریشه از بین نرود، دندان به کلی از بین میرود و باید آن را بکشید. گاهی اوقات قبل از ارتودنسی دندان نیز اگر دندان آسیب دیده باشد متخصص ارتودنسی شخص را برای انجام درمان ریشه یا روت کانال به یک متخصص دیگر ارجاع میدهد.

شیوه درمان عصب کشی

هدف از درمان این است که تمام عفونت ها از ریشه دندان خارج شود. سپس محل ریشه تمیز و پر می شود تا از بروز هرگونه عفونت جدید و بیشتر جلوگیری شود. درمان روت کانال یک روش حرفه ای و وقت گیر است. معمولا این درمان میتواند طی یک جلسه انجام شود اما اگر به دو یا چند جلسه دیگر هم نیاز بود نباید تعجب کنید. چون باید حتما زیر نظر دندانپزشک باشید.

بعد از درمان ریشه چه چیزی در انتظار دندان ما است؟

از آنجایی که دندان دیگر زنده نیست و بافت های زنده دندان از بین رفته اند، دندان تغییر رنگ میدهد. در گذشته کاری به دندان نداشتند و همینطور آن را به حال خود رها میکردند. اما خوشبختانه امروزه روش  های زیادی برای ترمیم این دندان وجود دارد. برای مثال گذاشتن تاج دندان میتواند یکی از بهترین روش ها برای ترمیم دندان عصب کشی شده باشد که  توسط متخصص دندانپرشکی ترمیمی انجام داده میشود. از طرفی اگر خواستید دندان را بکشید میتوانید از جایگزین های دندانی مثل ایمپلنت دندان، پل دندانی و پروتز هم استفاده کنید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ریشه درمانی یا همان عصب کشی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بدانید در طی این فرآیند درمانی چه می‌گذرد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 427
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

شما هم برای داشتن لبخندی زیبا از ارتودنسی نامرئی کمک گرفته اید؟ اما بین دندان ها و الاینرها فاصله وجود دارد؟ این یعنی دندان ها طبق برنامه درمان حرکت نمی کنند و به عبارت دیگر، درمان با ارتودنسی نامرئی با شکست مواجه شده است. خب، دلیل این شکست چیست؟ چه کاری برای اصلاح آن انجام دهیم؟ یا اصلا چه کنیم که کار به اینجا نکشد؟

بی نتیجه ماندن استفاده از الاینرهای شفاف می تواند تاثیر مخربی بر روحیه فرد داشته باشد. اما نگران نباشید؛ با شناخت دلایل شکست و جلوگیری از رخداد دوباره آن، می توان درمان را با برنامه پیش برد. قبل از مراجعه به متخصص ارتودنسی مطالب زیر را مطالعه نموده و با اطلاعات بیشتری به مطب مراجعه نمایید.

برنامه ارتودنسی نامرئی چیست؟

ارتودنسی نامرئی نوعی ارتودنسی متحرک است و از الاینرهای شفاف برای مرتب کردن دندان ها کمک می گیرد. منظور از برنامه ارتودنسی نامرئی برنامه ایست که دکتر ارتودنسی بعد از معاینه دندان ها و قالبگیری سه بعدی از آنها می چیند. در طول این برنامه، دکتر سفارش قالب اولین الاینرها را با توجه به فرم اولیه دندان ها به لابراتور می دهد. دندان ها باید به آرامی حرکت کرده و به موقعیت قالب های بعدی که پزشک دستور ساخت آن ها را داده نزدیک شوند. شما تقریبا هر دو هفته یکبار و با پیشرفت درمان، الاینرهای جدید را دریافت می کنید.

چرا ارتودنسی نامرئی گاهی طبق برنامه درمان پیش نمی رود؟

۴ دلیل عمده شکست ارتودنسی نامرئی را در ادامه می خوانید.

تفاوت های فردی

مدل‌های کامپیوتری هزاران سناریو را اجرا می‌کنند تا برنامه درمانی شما را طراحی کنند. این مدل‌ها متغیرهای مشترکی را به خود اختصاص می‌دهند، اما نمی‌توانند تفاوت ‌های فردی را که از پاسخ خاص بدن شما به درمان ارتودنسی ناشی می‌شود، پیش ‌بینی کنند. به زبان ساده، برخی از دندان ‌ها سرسخت‌ تر از بقیه هستند و زمانی که از برنامه پیروی نمی‌کنند، همین یکی از دلایل اصلی کار نکردن اینویزیلاین می‌شود.

برخورد دندان ها در طول درمان

اگر تا به حال در ساعات شلوغی سوار وسایل نقلیه عمومی شده اید، می دانید که عبور از دری باز برای انبوه مردم چقدر می تواند دشوار باشد. پس از کمی تنه زدن، برخورد با دیگران و به هم زدن جمعیت، افراد در نهایت سوار قطار می شوند، و این کار با برخوردهای آرام با سایرین میسر نمی شود.

استفاده نکردن از الاینرها به اندازه مقرر

بسیاری از بیماران رعایت ۲۲ ساعت زمان استفاده روزانه را که همه متخصصین ارتودنسی توصیه می‌کنند، دشوار می‌دانند. این انعطاف ‌پذیری برای برداشتن الاینرهای شفاف در طول دو ساعت است که می‌تواند دندان ‌های شما را حتی پس از استفاده از اینویزیلاین کج نگه دارد و نیاز به اصلاحات میان دوره ای در طول درمان شود.

عدم انجام ورزش های جویدن

الاینرها با ایجاد حرکت ارتودنسی دندان کار می کنند و دندان ها را به موقعیت های جدید هدایت می کنند. الاینرها با هر بار قرار گرفتن روی دندان ‌های شما، آن ها را «فشار» می‌دهند تا نیروی خارجی برای حرکت دندان‌ ها را فراهم ‌کنند. هر بار که غذا را قورت می دهید، دندان هایتان به هم می رسند و ترِی های ارتودنسی سفت می شوند. هر بار که دندان های خود را به دلیل استرس یا زور زدن به هم فشار می دهید، تری های خود را سفت می کنید. با این حال، قورت دادن و فشار دادن فقط به دندان‌ های آسیاب شما نیرو وارد می‌کند و نه به دندان ‌های جلویی شما. همین الان آب دهانتان را قورت دهید. کجا فشار را احساس می کنید؟



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 19 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

با توجه به اینکه خرید طلا از ارزش و اهمیت والایی برخوردار است، یکسری نکات را باید خریدار در هنگام خرید طلا مدنظر قرار دهند. همانطور که در مقالات قبلی گالری ربیعی بیان شد طلا فلزی ارزشمند بوده و با توجه به قیمت بالای آن در بسیاری موارد گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. ما در این مقاله سعی بر آن داریم میزان خطا در هنگام خرید طلا را برای مشتریان خود به حداقل برسانیم.

خرید طلا از مراکز معتبر

با توجه به رشد روزافزون کسب و کارهای آنلاین و توسعه فناوری، شناخت و بررسی موارد اصولی می‌تواند درصد خطا هنگام خرید را به صفر برساند. اولین و مهم‌ترین مورد برای خرید طلا چه به صورت حضوری و چه در حالت آنلاین دستیابی به مرکز معتبر خرید می‌باشد.

گالری و فروشگاه خرید طلا

اصولا گالری‌ها و فروشگاه‌های معتبر خرید طلا از اعتبار بالایی برخوردارند و جواز صادر شده برای آنها، مجموعه‌ها را موظف به رعایت اصول و قوانین می‌نماید. از این رو حتما در هنگام خرید مواردی مانند جواز کسب و شناسنامه فروشگاه را مورد بررسی قرار دهید.

بیشتر بخوانید :

مغازه‌های طلافروشی

با توجه به اینکه صنف طلافروشان همانند سایر اصناف استاندارد، سال‌ها در حال فعالیت هستند مغازه‌ها و طلافروشی معتبر برای تمامی افراد و کسبه شناخته شده می‌باشد و هیچ کاسب قدیمی اعتبار خود را هنگام فروش طلا به خطر نمی‌اندازد، پس پیداکردن یک منبع درست برای خرید طلا موجب آسودگی خاطر خریداران می‌شود.

فاکتور خرید

فاکتور خرید طلا به منزله سند آن به شمار می‌رود و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. پس حتما هنگام خرید طلا، فاکتور خرید را از فروشنده بخواهید و یکسری نکات باید در فاکتور لحاظ گردد. فاکتور خرید تنها دلیل اثبات مالکیت طلا برای خریدار می‌باشد، حتما مراقبت از آن را در نظر گیرید، چرا که در هنگام فروش طلا نیز باید فاکتور خرید را به فروشنده ارائه دهید.

در پایان

با توجه به اینکه خرید طلا به صورت حضوری جذابیت خاصی برای مشتریان دارد، امروزه وجود فناوری اطلاعات در خرید و فروش آنلاین طلا توسعه و رشد چشمگیری داشته، مضاف براینکه در خرید آنلاین طلا امکان مقایسه و بررسی تمامی کالاهای هر مجموعه وجود دارد و فرد به راحتی می‌تواند طلای موردنظر را آنالیز نماید و میزان قیمت آن را با سایت‌ها مقایسه نماید، در مقاله بعدی به تفضیل به بررسی خرید آنلاین طلا می‌پردازیم.



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

با توجه به اینکه خرید طلا از ارزش و اهمیت والایی برخوردار است، یکسری نکات را باید خریدار در هنگام خرید طلا مدنظر قرار دهند. همانطور که در مقالات قبلی گالری ربیعی بیان شد طلا فلزی ارزشمند بوده و با توجه به قیمت بالای آن در بسیاری موارد گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. ما در این مقاله سعی بر آن داریم میزان خطا در هنگام خرید طلا را برای مشتریان خود به حداقل برسانیم.

خرید طلا از مراکز معتبر

با توجه به رشد روزافزون کسب و کارهای آنلاین و توسعه فناوری، شناخت و بررسی موارد اصولی می‌تواند درصد خطا هنگام خرید را به صفر برساند. اولین و مهم‌ترین مورد برای خرید طلا چه به صورت حضوری و چه در حالت آنلاین دستیابی به مرکز معتبر خرید می‌باشد.

گالری و فروشگاه خرید طلا

اصولا گالری‌ها و فروشگاه‌های معتبر خرید طلا از اعتبار بالایی برخوردارند و جواز صادر شده برای آنها، مجموعه‌ها را موظف به رعایت اصول و قوانین می‌نماید. از این رو حتما در هنگام خرید مواردی مانند جواز کسب و شناسنامه فروشگاه را مورد بررسی قرار دهید.

بیشتر بخوانید :

مغازه‌های طلافروشی

با توجه به اینکه صنف طلافروشان همانند سایر اصناف استاندارد، سال‌ها در حال فعالیت هستند مغازه‌ها و طلافروشی معتبر برای تمامی افراد و کسبه شناخته شده می‌باشد و هیچ کاسب قدیمی اعتبار خود را هنگام فروش طلا به خطر نمی‌اندازد، پس پیداکردن یک منبع درست برای خرید طلا موجب آسودگی خاطر خریداران می‌شود.

فاکتور خرید

فاکتور خرید طلا به منزله سند آن به شمار می‌رود و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. پس حتما هنگام خرید طلا، فاکتور خرید را از فروشنده بخواهید و یکسری نکات باید در فاکتور لحاظ گردد. فاکتور خرید تنها دلیل اثبات مالکیت طلا برای خریدار می‌باشد، حتما مراقبت از آن را در نظر گیرید، چرا که در هنگام فروش طلا نیز باید فاکتور خرید را به فروشنده ارائه دهید.

در پایان

با توجه به اینکه خرید طلا به صورت حضوری جذابیت خاصی برای مشتریان دارد، امروزه وجود فناوری اطلاعات در خرید و فروش آنلاین طلا توسعه و رشد چشمگیری داشته، مضاف براینکه در خرید آنلاین طلا امکان مقایسه و بررسی تمامی کالاهای هر مجموعه وجود دارد و فرد به راحتی می‌تواند طلای موردنظر را آنالیز نماید و میزان قیمت آن را با سایت‌ها مقایسه نماید، در مقاله بعدی به تفضیل به بررسی خرید آنلاین طلا می‌پردازیم.



:: بازدید از این مطلب : 431
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

عصب کشی اصلی ترین روش برای احیاء دندانی است که به خاطر درد از پوسیدگی شدید دندان باید کشیده شود. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را درمورد فرآیند عصب کشی، چرا باید عصب کشی صورت بگیرد و اینکه چگونه عصب کشی انجام می‌شود را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

ریشه دندان

از آنجا که برای انجام درمان ریشه دندان یا عصب کشی، نیاز به دسترسی به بافت نرم و ریشه دندان است، قبل از اینکه بخواهیم درباره نحوه عصب کشی دندان صحبت کنیم اجازه دهید که درباره ریشه و پالپ اطلاعاتی ارئه دهیم. ریشه دندان در زیر خط لثه قرار دارد و با کمک رباط های پریودنتال به استخوان فک متصل می شود. داخل ریشه نیز کانالی وجود دارد که عروق خونی، بافت نرم دندان و عروق عصبی وجود دارند.

برخی از دندان ها تنها یک ریشه دارند. و برخی دیگر بیش از یک ریشه. داخل هر ریشه نیز یک کانال وجود دارد که به آن ها روت کانال گفته می شود. اگر جایی چیزی از روت کانال تراپی شنیدید منظور درمان مشکلات ایجاد شده برای این ریشه ها است.

عصب کشی و یا درمان ریشه

البته مفهوم درمان ریشه دندان چیزی فراتر از عصب کشی است. زیرا عصب کشی تنها بخشی از فرآیند است. طی این پروسه مقداری یا تمام بخش آسیب دیده و آلوده پالپ دندان برداشته می شود و به جای آن مواد پر کننده دندان قرار داده می شود. یا اگر نیاز باشد دندان با روکش دندان ترمیم می شود.

برای پر کردن دندان اتصالات عصبی و عروق خونرسان دندان نیز قطع می شود و دندان دیگر زنده نیست اما همچنان سرجای خودش قرار خواهد داشت و عملکرد خود را همچنان انجام می دهد.

نتیجه عدم درمان عفونت پالپ

            اگر التهاب پالپ درمان نشود، می تواند باعث درد شدید یا آبسه دندان شود. آبسه تورم کوچک و جوش مانند سفید رنگ در مجاورت ریشه دندان است. در صورت عدم درمان آبسه، عوارض شدیدی می تواند در انتظار شما باشد.

روت کانال تراپی

در اولین ملاقات، متخصص اندودنتیست یا ریشه درمانگر شما، با اشعه ایکس، از دندان آلوده تصاویری تهیه می کند.سپس دندان را بی حس کرده و پالپ آلوده را استخراج می کند. در همین جلسه یک ماده خمیر مانند ساخته شده از مواد خاص، به نام گوتاپرکا را داخل ریشه دندان قرار می دهد.

در جلسه دوم، متخصص ریشه درمانی، کانال ریشه را تمیز کرده و  شکل می دهد و دندان را ترمیم خواهد کرد. اگر بخش زیادی از دندان سالم باشد و بتواند مواد پر کننده دندان را نگاه دارد صرفا دندان عصب کشی شده با مواد پرکننده ترمیم می شود. اما اگر آسیب به دندان فراتر از آن باشد که با پر کردگی ترمیم شود، متخصص شما برایتان روکش دندان درخواست خواهد کرد.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب خواستیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه روت کانال تراپی یا همان درمان ریشه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که این فرآیند چگونه صورت می‌گیرد. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی بهترین روش برای درمان ناهنجاری ها و نا منظمی های دهان و دندان است. این را همه ما می‌دانیم. اما آیا ما به تمامی روش های ارتودنسی آشنایی کامل داریم؟ ما امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با یکی از معروف ترین و کاربردی ترین روش های ارتودنسی یعنی ارتودنسی دندان سذامیکی آشنا کنیم. هیچ جا نروید و تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید تا اطلاعات بسیار خبوی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

طول درمان ارتودنسی سرامیکی

بریس های سرامیکی برای صاف کردن دندان ها حدود یک سال و نیم تا سه سال زمان می برد، در حالی که برای بریس های فلزی کمتر از یک سال تا سه سال طول می کشد.بریس های سرامیکی از طول عمر بالایی برخوردار نیستند، بنابراین با حرکت دندان های شما باید براکت ها بیشتر تعویض شوند تا تحت فشار خرد نشوند. این منجر به کند شدن زمان تراز بندی دندان های شما می شود.از آنجا که بریس های سرامیکی به راحتی شکسته می شوند، به دلیل تأخیر در صاف شدن، بین مراجعه به متخصص ارتودنسی برای تعمیر بریس های سرامیکی شکسته، ممکن است روند صاف شدن طولانی تر شود.

مزایای ارتودنسی دندان سرامیکی

مزایا

  1. آنها در آزمایشات تصویربرداری تداخلی ندارند:بریس های فلزی می توانند سیگنال ها را در آزمایشات تصویربرداری مختل کنند. بریس های سرامیکیتداخل سیگنال بسیار کمتری تولید می کند.
  2. بریس های سرامیکی،دندان ها را سریعتر از بریس های شفاف حرکت می دهند. بریس های سرامیکی حدود ۱۸ تا ۳۶ ماه طول می کشد تا دندان های شما را صاف کنند؛ اما در دیگر روش های معروف ارتودنسی، مانند Invisalign ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد. حتی اگر دندان های شما نیاز به اصلاح زیادی نداشته باشند. همچنین، روشهای هم ترازی واضح در موارد شدید عدم انطباق یا سوانسداد موثر نیست.
  3. شما می توانید رنگ های خود را انتخاب کنید:بریس های فلزی فقط در یک رنگ وجود دارند خاکستری (یا در صورت موجود بودن نقره ای براق فلزی)؛ اما بریس های سرامیکی تقریباً در هر رنگ قابل تصور موجود است.
  4. ممکن است لکه دار شوند:اتصالات الاستیکی که سیم را به براکت ها نگه داشته اند می توانند به راحتی لکه دار شوند.
  5. دوامبریس های سرامیکی از بریس های فلز کمتر است: احتمال خراب شدن بریس های سرامیکی دو برابر بیشتر از بریس های فلزی است. این احتمال هم وجود دارد در روند برداشتن چسب نیز باعث آسیب به سطح دندان شما شود.
  6. بریس های سرامیکیگرانتر از بریس های فلزی هستند: هزینه بریس های سرامیکی حداقل ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار بیشتر از بریس های فلزی است.

معایب

سخن پایانی

تجربه درمان ارتودنسی برای بسیاری از افراد غیر قابل قبول است، اما توصیه ما به شما این است که حتما و بودن هیچ تردیدی در صورت نیاز از ارتودنسی استفاده کنید. به تعویق انداختن ارتودنسی می‌تواند در آینده بر روی فک و دهان و دندان های شما تاثیرات مخربی داشته باشد. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تناسب اندام و لاغری امروزه یکی از بزرگترین خواسته های مردمی است که قصد کاهش وزن خود را دارند تا در جامعه ارتباط راحت تری با سایر افراد بگیرند و اعتماد به نفس خود را دوباره به خود هدیه دهند. ما امروز اینجاییم تا یکی از حساس ترین و اصلی ترین راه های لاغری، یعنی جراحی لاغری را از نوع باندینگ یا همان حلقه معده بررسی کنیم. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

عمل حلقه گذاری معده

عمل جراحی حلقه معده باید زیر نظر متخصص بیهوشی صورت بگیرد. نوع بیهوشی، عمومی خواهد بود. عمل معمولا در مراکز محدود جراحی، ولی مجهز صورت می‌گیرد. بعد از مدتی اقامت در اتاق ریکاوری همان روز ترخیص خواهید شد.

برخلاف سایر عمل های جراحی برای لاغری، این روش بسیار کم تهاجم است و از طریق لاپاراسکوپی انجام می‌شود. تعدادی برش بسیار کوچک روی شکم شما و اطراف معده ایجاد می‌شود و جراح لاغری با کمک ابزار لاپاراسکوپیک اقدام به جایگذاری حلقه معده می‌کند.

این عمل بطور معمول بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به طول می انجامد. بیمار قبل از عمل باید ناشتا باشد و از شب قبل عمل هیچ ماده غذایی نخورده باشد. افرادی که تحت عمل جراحی حلقه گذاری معده قرار می‌گیرند پس از ۲ روز به زندگی معمولی برمی‌گردند. اما باید تا ۱ هفته از رفتن سر کار و انجام فعالیت‌های فیزیکی سنگی خودداری کند.

بای پس معده و روده

به کمک این روش جراحی، پزشک جراح، معده را کوچک‌تر کرده، سپس آن را به طور مستقیم به روده کوچک متصل می‌کند. این عمل باعث کاهش دریافت و جذب مواد مغذی می‌شود. از معایب این روش می تواند به کاهش آنزیم های روده ای و کاهش در حذف مواد مغذی مورد نیاز بدن است.

بای پس روده توسط جراح به کمک دو روش مختلف انجام می‌شود و باعث کاهش جذب مواد غذایی می‌شود.

اسلیو معده

یک عمل جراحی غیر قابل بازگشت که در آن بخش زیادی از معده (حدود ۸۵ درصد) حذف می شود. میزان جذب در این روش نیز بشدت که پیدا میکند.

کاندیدای جراحی لاغری باندینگ

باندینگ معده تنها برای کسانی استفاده می‌شود که دارای اضافه وزن و چاقی مفرط هستند. چنانچه شاخص توده بدنی این افراد بیشتر از ۳۵ باشد، می‌توانند اقدام به حلقه گذاری معده کنند. افرادی که شاخص توده بدنی بالای ۳۰ دارند مشروط بر اینکه از سایر اختلالات و بیماری‌‎ها مانند دیابت، افزایش فشار خون یا آپنه خواب رنج ببرند می‌توانند تحت این روش جراحی قرار بگیرند.

البته تنها در صورتی که هیچ یک از گزینه های درمان برای لاغری پاسخ نداده باشد می توان از روش جراحی برای کاهش وزن کمک گرفت.

جراحی حلقه گذاری معده برای اشخاص زیر توصیه نمی‌شود:

  1. افرادی که توانایی درک خطرات و فواید، نتایج، درمان های جایگزین و تغییرات شیوه زندگی مورد نیاز را نداشته باشند
  2. بیماری روانپزشکی کنترل نشده دارند
  3. معتاد به مواد مخدر یا مشروبات الکلی هستند

سخن آخر

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه باندینگ یا همان حلقه معده در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم که از این مطلب نهایت استفاده را کرده باشید و در آینده به درد شما عزیزان بخورد تا یک تصمیم گیری راحت تر داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 دی 1400 | نظرات ()