نوشته شده توسط : رعنا

قیمت ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی در حال حاضر برای بزرگسالان و نوجوانان دارای دندان های دائمی کاملا روش یافته تأیید شده است که می توانند صادقانه دستورالعمل های درمان را دنبال کنند، مهم ترین سوالاتی که در ارتباط با ارتودنسی نامرئی وجود دارد، چه مدت باید هر روز ردیف کننده ها را بپوشند؟ چه چیزهایی می توانند و چه چیزی نمی توانند بخورند و بنوشند؟ برای ملاقات های بعدی به دندانپزشک مراجعه کنند؟ قیمت ارتودنسی نامرئی چقدر است؟ و…

 بریس های نامرئی

بریس های نامرئی تمام مزایای بریس های سنتی را فراهم می کنند، اما بدون براکت های فلزی است و برای بزرگسالان که علاقه مند به دیده نشدن ارتودنسی دندان هایشان هستند  قابل توجه است. به بیان دیگر افزایش تقاضا برای درمان ارتودنسی در بزرگسالان به ایجاد بریس های واضح، قابل جابجایی و پنهان دامن زده است، اکنون می توانید دندان های خود را با احتیاط و راحت صاف کنید. ما طیف گسترده ای از مهاربندهای نامرئی را برای انتخاب شما در نظر گرفته ایم، از جمله ترازبندی های شفاف، بریس های ثابت و بریس های زبانی پنهان،

قمت بریس های نامرئی

هزینه بریس های نامرئی می تواند به میزان قابل توجهی متفاوت باشد. این معمولا نشان دهنده تجربه ارائه دهنده و کیفیت درمان شماست، به عنوان مثال تراز کننده های سفارشات پستی می توانند ارزان تر از مراجعه به یک متخصص باشند، نکته منفی این است که درمان شما تقریبا بدون نظارت خواهد بود. درمان ارتودنسی بسیار سفارشی است، بنابراین تهیه یک قیمت ثابت متناسب با همه کارها آسان نیست.

هزینه تقریبی ارتودنسی نامرئی

را بیان کرد و قیمت ارتودنسی نامرئی را متخصص ارتودنسی با توجه به وضعیت دندان‌های بیمار مشخص می‌کند، اما می‌توان گفت قیمت ارتودنسی نامرئی فک بالا و پایین تقریبا یکسان است. فراموش نکنیم عواملی مانند برند

ارتودنسی نامرئی، بر قیمت ارتودنسی نامرئی فک بالا اثر خواهد گذاشت.

 عوامل تاثیر گزار در هزینه ی ارتودنسی

برخی از عوامل موثر در هزینه ارتودنسی نامریی عبارت ند از:

میزان حاد بودن مشکل دندان

درمان یک فک یا دو فک

طول دوره درمان ارتودنسی نامرئی

نیاز به لوازم و دستگاه های اضافی برای درمان ارتودنسی نامرئی

منبع :

https://www.orthodentist.ir/



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 513
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی  دندان که به آن صاف شدن دندان نیز گفته می شود، کمک می کند تا دندان های کج یا شلوغ تر از شوند تا عملکرد آن ها و ظاهر شما بهتر شود.  ارتودنسی می تواند شامل قرار دادن بریس هایی بر روی دندان های شما باشد تا آن ها را به تدریج در موقعیت دل خواه قرار دهید یا پوشاننده هایی را که محافظ های پلاستیکی نازک ، شفاف و انعطاف پذیر هستند و می توانید بردارید. ممکن است فکر کنید که فقط نوجوانان از بریس استفاده می کنند، اما ارتودنسی می تواند برای هر کسی که به دنبال بهبود ظاهر یا عملکرد لبخند خود است  مناسب باشد. در این مقاله سعی داریم مزایا و معایب هر یک را شرح دهیم.

معایب و مزایای ارتودنسی متحرک

مزیت‌های وسیله ارتودنسی متحرک عبارت اند از:

از وسیله غیر ثابت ارتودنسی می‌توان به عنوان ورزش دهنده و پرورش درست عضله های دهان استفاده کرد.

برخی حرکات دندان‌ مانند صاف کردن دندان کج شده، به راحتی با وسیله غیر ثابت ارتودنسی امکان پذیر است به شرطی که تنها یک دندان هدف باشد.

غذا خوردن با وسیله غیر ثابت ارتودنسی محدود نمی‌شود چرا که هنگام غذا خوردن وسیله از دهان خارج می‌شود بنابراین هر آن چه قبل از شروع درمان می‌توانستید مصرف کنید در پی ارتودنسی متحرک نیز می‌توانید.

مسواک زدن و نخ دندان کشیدن همانند گذشته خواهد بود در حالی که در ارتودنسی ثابت مسواک زدن و نخ دندان کشیدن سخت‌تر می‌شود و باید با دقت بیشتری انجام شود تا فضای بین دندان و وسیله دهانی کامل تمیز شود.

معایب وسیله غیر ارتودنسی متحرک عبارت اند از:

از آنجایی ‌که این وسیله نیروی کمی به دندان‌ها وارد می‌کند، در شرایطی که لازم است چندین دندان حرکت کنند، دوره درمان طولانی‌تر می‌شود چرا که در هر زمان حرکت کمی انجام می‌شود.

نتایج  دوره درمان بستگی به همکاری بیمار دارد و اگر بیمار همکاری لازم را نداشته باشد درمان به نتیجه نمی‌رسد، حتی ممکن است وضعیت بدتر شود.

در ارتودنسی متحرک نمی‌توان موارد شدید کلاس دو و کلاس سه را حل کرد، چرا که در چنین مواردی باید نیروی زیادی به صورت پیوسته اعمال شود.

از آنجایی ‌که وسیله دهانی را بیمار می‌تواند از دهان خارج کند، ممکن است به راحتی وسیله گم شده و یا زیر پا بماند و خراب شود. این امر باعث طولانی‌تر شدن دوره درمان و افزایش هزینه درمان می‌شود.

به علت کمتر بودن نیروی اعمال شده توسط وسیله دهانی غیر ثابت، امکان حرکت دادن دندانهای عقبی به جلو پس از کشیدن دندان، وجود ندارد.

مزایا و معایب ارتودنسی ثابت عبارت اند از:

مزایا

قابلیت استفاده برای درمان ناهنجاری‌های شدید

جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها

کاهش خطر آسیب به دندان‌ها

افزایش طول عمر دندان‌ها

جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های لثه

معایب

طول مدت درمان بیشتر به نسبت ارتودنسی متحرک

امکان شکسته شدن وسایل ارتودنسی هنگام جویدن غذاهای سفت و محکم

منابع :

https://www.orthoblog.ir/

http://www.orthodr.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 530
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان کج زمانی به کار می رود که همه دندان ها صاف و مرتب هستند و تنها یکی از دندان ها مشکل دارد و کج است. شاید غیرقابل باور نباشد که حتی یک دندان کج نیز تأثیر شگرفی روی زیبایی دارد.

اگر دندان کج در قسمت عقب باشد، هنگام صحبت کردن و خندیدن قابل رویت نخواهد بود. اما لازم به ذکر است که انحراف در هر دندان می تواند عوارض ناخوشایندی را برای فرد به همراه داشته باشد. در اینجا قصد داریم اطلاعات مفیدی در خصوص ارتودنسی دندان کج در اختیار شما قرار داده و بهترین روش درمان را معرفی کنیم.

ارتودنسی دندان کج چیست؟

معمولاً در ارتودنسی، دندان های زیادی همراه با همدیگر مرتب و صاف می شوند. اما افراد زیادی نیز وجود دارند که بیشتر دندان های آن ها صاف است و فقط یک دندان کج دارند. سوالی که ذهن این افراد را به خود درگیر می کند اینست که آیا می توان تنها یک دندان کج را با کمک ارتودنسی صاف کرد؟ نحوه کار در این ارتودنسی به چه صورت است.

در طی سال افراد زیادی برای ارتودنسی یک دندان به مطب ارتودنتیست مراجعه کرده و می خواهند به طرف مختلف این مشکل را برطرف کنند. وقتی تنها یکی از دندان ها به دلیل عوامل مختلفی کج شده باشد، مشکلات زیادی را برای فرد خواهد آورد:

·         بد شکل شدن اندازه دندان ها به دلیل حرکت دندان های مجاور

·         مشکل در جویدن غذا و اختلال در گوارش

·         اشکال در صحبت کردن

·         آسیب وارد آوردن به لب ها، گونه و لثه

·         در معرض خطر قرار دادن بهداشت دهان و دندان

·         دشواری در کشیدن نخ دندان

·         تجمع پلاک بر روی دندان ها

علل و عوامل کج شدن دندان

وقتی دندان ها شلوغ و دچار ازدحام باشند، دندان کج می شود. کوچک بودن فک نیز مزید بر علت است. علل و عوامل مختلفی برای کج شدن دندان ها وجود دارد که در زیر به آن ها اشاره می شود:

مکیدن انگشت شست

وجود ریفلاکس

برخورد زبان به یک یا چند دندان در هنگام بلغ

از دست رفتن زود هنگام دندان های شیری

بزرگ بودن دندان ها

روش های مختلف ارتودنسی دندان کج

در اولین مراجعه به متخصص ارتودنسی برای بررسی دقیق فک و دندان از دهان و دندان ها عکس برداری می شود. از آن جا که استفاده از ارتودنسی برای تعداد کمی از بیماران مجاز نیست، متخصص ارتودنسی به ارزیابی دقیق پرداخته و از مناسب بودن آن برای فرد اطمینان حاصل می کند. سپس از یکی از روش ها برای رفع ناهنجاری استفاده می کند.

ارتودنسی به روش ثابت

در این روش دستگاه ارتودنسی تا اتمام دوره درمان روی دندان ها قرار گرفته و بیمار مجاز به برداشتن آن از روی دندان ها نیست. این متخصص ارتودنسی است که با داشتن مهارت و تجربه کافی شرایط نصب و برداشتن آن را از روی دندان داراست. گذاشتن و برداشتن دستگاه ارتودنسی ثابت از عمده کارهای ارتودنتیست است. در طول دوره درمان مراجعات منظم انجام می شود که در جلسات مراجعه براکت ها و میزان اعمال فشار تنظیم می شود.

ارتودنسی به روش متحرک

در صورتی که بیمار تمایل به استفاده از ارتودنسی ثابت نداشته باشد و از طرف دیگر امکان استفاده از ارتودنسی متحرک برای وی وجود داشته باشد، در اینصورت ارتودنتیست از این روش برای درمان استفاده می کند. در این روش بر خلاف ارتودنسی ثابت، دستگاه ارتودنسی روی دندان ها چسبانده نشده و بیمار قادر است در برخی مواقع آن را از روی دندان ها برداشته و بعد مجدداً آن را روی دندان ها قرار دهد. در این روش همکاری بیمار بسیار حائز اهمیت است. در صورت عدم همکاری درست، طول دوره درمان افزایش یافته و نتیجه درمان نیز موفقیت آمیز نخواهد بود.

منابع :

http://www.orthoinfo.ir/

https://www.orthotips.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

قیمت ارتودنسی پنهان یکی از پر تکرارترین سوالاتی است که بیماران از کادر درمان و و متخصصین می‌پرسند. ما در این مقاله انواع ارتودنسی پنهان را بررسی خواهیم کرد. سپس به بررسی کسانی که می توانند از این درمان استفاده کنند می پردازیم. همچنین به سوال بسیار مهم که آیا این درمان بازگشت خواهد داشت و در آخر به بررسی قیمت ارتودنسی پنهان در سال ۹۹ خواهیم پرداخت.

انواع ارتودنسی پنهان یا نامرئی کدامند؟

در روش ارتودنسی پنهان، ارتودنسی دیده نمی شود. به عبارتی هنگامی که فرد صحبت می‌کند یا دهان خود را باز می‌کند ارتودنسی‌ها دیده نمی شوند. به همین علت این روش بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است. ارتودنسی پنهان را به سه روش انجام می‌دهند ارتودنسی لینگوال، ارتودنسی با موارد همرنگ و ارتودنسی بدون سیم که هر کدام را به صورت مختصر توضیح می‌دهیم.

ارتودنسی لینگوال

در روش ارتودنسی نامرئی با براکت‌های لینگوال، سیم‌های ارتودنسی در سطح پشتی دندان‌های فک بالا و پایین چسبانده می‌شود. این نوع از ارتودنسی زیاد پیشنهاد نمی شود. این نوع از ارتودنسی پنهان دارای معایبی مثل شکسته شدن، گرفتن فضا زیاد در دهان و مضاحمت ایجاد کردن برای زیان است. این روش اصلا مورد پسند مردم قرار نگرفته است.

ارتودنسی با موارد همرنگ

این روش با پلاک‌های همرنگ صورت می‌گیرد. نکته مهمی که در این روش وجود دارد این است که آیا این روش برای مشتری مناسب است یا خیر.برای این که مشخص شود آیا این روش برای مشتری مناسب است یا خیر در اولین جلسه حضور و معاینه توسط پزشک مشخص می‌شود. هنگامی که این روش توسط دندانپزشک تأیید شد و عمل صورت گرفت باید بیمار هر دو یا سه هفته پلاکت نامرئی را تعویض کند. به خاطر قابل مشاهده نبود این روش خیلی بیمارها تقاضا دارند که از این روش استفاده کنند. این روش در بین بیمارن بسیار محبوب است.

ارتودنسی بدون سیم

این روش یکی از پیشرفته ترین ارتودنسی هایی است که در دنیا در حال حاضر انجام می‌شود. این روش با استفاده از تکنولوژی CAD/CAM، برای درمان هر بیمار، تعدادی ردیف کننده‌های دندانی بدون سیم و با استفاده از پلاک‌های شفاف که مختص همان بیمار می‌باشد طراحی و ساخته می‌شود.در این روش به خاطر این که تمامی تغییرات توسط کامپیوتر برنامه ریزی شده دندان‌ها حرمت سریعی ندارند موجب ریزش دندان‌ها نمی شود که این موضوع بسیار مورد توجه بیماران بزرگسال است.

بیشتر بخوانید : بهترین متخصص ارتودنسی در کرج

قیمت ارتودنسی پنهان سال ۹۹ چه نرخی دارد؟

معمولا پاسخ دادن به این سوال برای موارد دیگر کار بسیار آسانی است. اما قیمت ارتودنسی پنهان کار بسیار سختی است. قیمت ارتودنسی پنهان به عوامل زیادی بستگی دارد. عوامل متعددی برای ارزیابی قیمت ارتودنسی پنهان وجود دارد. از این عوامل می توان به معاینه اولیه، عکسبرداری با اشعه ایکس، هر گونه اصلاح دندان پزشکی ببیشتر و نوع بریس مورد استفاده می‌توان نام برد.هزینه معاینه دندانپزشک می‌توان در نوسان باشد.

چون میزان طول درمان، مواد استفاده هنگام درمان و حتی مداخله دیگر پزشکان موجب می‌شود که هزینه معاینه دوره درمان بسیار متفاوت باشد. حتی عکس بردارری اشعه ایکس هم بسیار می‌تواند متفاوت باشد. همچنین قیمت ارتودنسی پنهان به قیمت ارزهای خارجی وابسته است و نوسان این ارزها کاملا برروی قیمت ارتودنسی پنهان تأثیر می‌گذارد.همچنین زمانی که شما ارتودنسی را بر می‌دارید هنوز درمان به پایان نرسیده است.

شما باید از نگهدارنده‌ها برای تثبیت دندان استفاده کنید. هزینه بازکردن و نصب نگهدارنده‌ها به صورت جدا محاسبه می‌شود و شما باید برای ادامه درمان هزینه جدایی پرداخت کنید.استفاده از ارتودنسی‌های ارزان قیمت اصلا پیشنهاد نمی شود. احتمال این که این ارتودنسی‌ها موجب ریزش دندان‌های شما بشود بسیار بالا است.شما باید به توجه داشته باشید که دندان یکی از اعضا بسیار مهم بدن انسان است. نباید به خاطر پرداخت هزینه پایین موجب ضرر به خودتان شوید.

منبع : http://www.orthodoctor.ir/



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 464
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 بهمن 1399 | نظرات ()