نوشته شده توسط : رعنا

افرادی که کمبود وزن دارند برای بالا بردن وزن و رساندن آن به محدوده وزنی نرمال کار چندان دشواری ندارند. اما افرادی که شاخص توده بدنی بالای ۳۰ و گاها ممکن است بالای ۴۰ داشته باشند، کار بسیار سختی برای کاهش وزن دارند.

این افراد احتمالا به تنهایی قادر به کاهش وزن و لاغر شدن نیستند و به کمک متخصصان تغذیه و جراحان لاغری نیاز دارند. در کنار این ها، باید یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالمی نیز داشته باشند.

روش های زیر بهترین راه کارها برای کمک به کاهش وزن در افراد چاق است و در ترکیب با هم می توانند در مدت زمان بسیار اندک و در بهترین و ایمن ترین حالت وزن افراد چاق را کم کنند.

۱.به عمل جراحی لاغری فکر کنید

روش های مرسوم لاغری مانند ورزش یا رژیم لاغری به سختی میتواند به کاهش وزن افرادی که شاخص توده بدنی بالا ۴۰ دارند کمک کند. بنابراین باید یک روش اصولی دیگر مانند عمل جراحی لاغری باشد که بتواند به صورت ایمن و عمل های زیر گزینه های جراحی لاغری برای کاهش وزن موثر هستند که توسط یک جراح لاغری انجام داده می شوند. بیخطر به کاهش وزن این افراد کمک کند.

۲.به طور منظم ورزش کنید

ورزش کردن از مهمترین اصول لاغری و کاهش وزن است که همه باید به آن توجه کنیم. ورزش های زیر کمک زیادی به کاهش وزن می کنند:

شنا                                             

وزنه برداری

دوچرخه سواری

دومیدانی

فعالیت های معمولی مانند دراز و نشست، شنای سوئدی و …

۳.رژیم لاغری مناسبی انتخاب کنید

ورزش کردن به تنهایی نمی تواند به کاهش بی ام آی کمک کند. شما باید حتما یک رژیم لاغری مناسب خود داشته باشید. در مورد رژیم های غذایی زیر با متخصص تغذیه یا جراح لاغری خودتان صحبت کنید:

رژیم لاغری سریع

رژیم لاغری ۷ روزه

رژیم کم کربوهیدرات

رژیم لاغری کتوژنیک

و …

۴.خواب کافی داشته باشید

خواب کافی برای بهبود عملکرد تمامی اعضا و ساختارهای بدن لازم است. کمبود خواب از جمله عوامل افزایش وزن و چاقی است و کسانی که می خواهند به کاهش عدد به دست آمده در محاسبه bmi یا شاخص توده بدنی خود اقدام کنند باید حتما خواب کافی داشته باشند. برای داشتن یک خواب کافی موارد زیر را امتحان کنید:

در ساعات مشخصی بخوابید و بیدار شوید

استرس خود را کاهش دهید

از ۲ ساعت پیش از خواب چیزی نخورید

شام سبک بخورید

به اندازه کافی در معرض نور خورشید باشید

تماشای تلوزیون هنگام خواب را فراموش کنید

و …

۵.استرس خود را کاهش دهید

استرس باعث افزایش میل به پرخوری در افرد چاق می شود. هرچه بیشتر بتوانید سطح استرس خود را کنترل کنید بهتر می توانید به کاهش وزن و پایین آوردن BMI خود کمک کنید. برای کاهش سطح استرس خود اقدامات زیر را انجام دهید:

مدیتیشن کنید

از روانشناس کمک بگیرید

درباره مدیریت استرس مطالعه کنید

برنامه ریزی کنید و به زندگی خود نظم دهید

داروهای گیاهی آرام بخش را امتحان کنید

و ..



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 830
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

به طور خلاصه و تیتروار، مهمترین آزمایش های قبل از عمل بینی که انجام دادن آن ها اهمیت زیادی دارد عبارتند از:

آزمایش خون

نوار قلبی یا الکتروکاردیوگرافی

آزمایش بارداری

عکس رادیولوژی از قفسه سینه

آزمایش ادرار

تست های سلامت روانی

هرکدام از این آزمایش ها در ادامه به صورت خلاصه توضیح داده شده اند. درباره این آزمایشات حتما با جراح خود صحبت کنید.

آزمایش خون

بدون استثنا همه افرادی که تمایل دارند عمل زیبایی بینی انجام دهند باید به دستور جراح آزمایش خون قبل از جراحی بین را انجام دهند. هدف اصلی از انجام این آزمایش بررسی سطح هموگلوبین خون بیمار است. هموگلوبین نقش بسیار مهمی در خون ما ایفا میکند و مسئول اصلی انتقال اکسیژن (از طریق خون) به بافت ها و اندام های بدن است. چنانچه میزان هموگلوبین (در آزمایش خون) خارج از محدوده نرمال (بین 13 تا 16 گرم در دسی لیتر) باشد عمل موقتا کنسل خواهد شد. تا بازگشت هموگلوبین به میزان نرمال خود عمل صورت نخواهد گرفت.

تست بارداری

تمام بانوانی که در سن باروری هستد باید آزمایش بارداری قبل از عمل بینی را انجام دهند. اگر مشخص شود که یک خانم در مراحل ابتدایی بارداری است (و حتی هنوز خودش نمی‌داند) عملش کنسل خواهد شد. زیرا انجام چنین عملی برای مادر و جنین خطرناک است. شاید بپرسید که چرا حتی در اوایل بارداری باید عمل کنسل شود؟ و در جواب باید گفت که بارداری می‌تواند باعث کاهش سطح هموگلوبین در خون مادر شود که پایین بودن هموگلوبین خود یک مانع بزرگ برای عمل است. زیرا احتمال خونریزی در طول عمل بالا می‌رود و بیمار ممکن است نیاز به دریافت خون در طول عمل پیدا کند.

نمونه ادرار

چنانچه فردی که قصد عمل زیبایی بینی دارد از یک بیماری عفونی رنج ببرد (حتی اگر نهفته باشد و خود شخص نداند)، با کمک آزمایش ادرار قبل از عمل بینی میتوان آن را تشخیص داد. به جز این طی آزمایش ادرار اگر شخص دیابت یا فشار خون خود را کنترل نکرده باشد احتمالا مشخص میشود و عملش کنسل خواهد شد. آنالیز نمونه ادرار یکی از آزمایش های قبل از عمل بینی است که  معمولا برای همه بیماران درخواست داده می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 522
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند مجموعه‌ای از درمان‌های زیبایی است‌که درنهایت به ایجاد لبخندی زیبا منجر میشود. فرآیند اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند لثه های ناصاف و بدشکل را اصلاح و مشکلات دیگر دندان را برطرف مینماید. همچنین اصلاح طرح لبخند میتواند بطور چشمگیر طول، عرض، رنگ و شکل دندان هارا تغییر دهدتا ظاهری شاداب و متناسب داشته باشید. اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند فقط رویکرد زیبایی ندارد بلکه درطی انجام فرایند اصلاح طرح لبخند ،برای تشخیص مشکلات کارکردی، دندان هامعاینه میشوند  

طراحی دیجیتالی لبخند Digital Smile Design – DSD

سیستم DSD یا طراحی دیجیتال لبخند یک سیستم کاملاً منحصر بفرد میباشد که‌برای اولین بار طراحی لبخند بیمار بصورت دیجیتالی و توسط کامپیوتر انجام میگیرد. قبل‌از هرگونه عملیات دندانپزشکی میتوان نتیجه درمان را به‌فرد نشان داد و همچنین شما میتوانید باتوجه به‌سلیقه شخصی خود و یا عکس و خاطرات گذشته در مورد طراحی لبخند خود اظهار نظر نمایید. این سیستم طراحی لبخند کاملاً واقعی و طبیعی طراحی میشود و بهترین راهنما برای مراجعه کنندگانی که‌به زیبایی دندان هاو طرح لبخند اهمیت ویژه‌ای میدهند، میباشد.

اندازه گیری دقیق اصلاح طرح لبخند با استفاده از تناسب‌های مختلف و تنظیم پارامترهای طراحی صورت شامل فاصله دو مردمک و فاصله گوشه‌های لب،‌ارتفاع صورت و … انجام میپذیرد. استفاده از نرم افزار پیشرفته GPS و قابلیت منحصر بفرد آن‌در آنالیز زیبایی صورت و دندان ، این امکان رابه‌ما میدهد که‌به سادگی و با دقت بالا پارامترهای مورد نظررا بررسی و دستورات لابراتوری و کلینیکی را صادر نماییم. با استفاده‌از نرم افزار بررسی عکس دیجیتالی صورت تغییرات لازم شامل: اندازه ، شکل ، تناسب دندان ها،‌ ارتفاع و دیگر مشخصات در لبخند شما اعمال میشود

کاندیداهای اصلاح طرح لبخند

در هنگام مشاوره شخصی ، دندانپزشک تشخیص میدهد که‌آیا شما‌برای انجام اصلاح طرح لبخند کاندیدا مناسبی هستید یا خیر. پزشک برای‌آگاهی از اهداف هرفردبه کمک تکنولوژی پیشرفته، دندان و فک شمارا معاینه میکند. برای‌اینکه بیمار صلاحیت انجام اصلاح طرح لبخند را دارا شود باید از سلامت دهانی خوبی برخوردار باشد و نباید هیچ‌گونه پوسیدگی و بیماری لثه در دهان فرد وجود داشته‌باشد.

درصورتی‌که دندان های‌شمابه مشکلات زیر دچار شده‌است، قبل از اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند شما ابتدا باید‌برای درمان بیماری دندانتان به دندانپزشک مراجعه کنید.

  • لب پر شدن دندان‌ ها
  • فاصله‌ی بین دندان‌ ها
  • نداشتن دندان
  • بدرنگ شدن دندان ها
  • داشتن دندان های‌کج
  • پوسیدگی دندان ها
  • داشتن لبخند لثه‌ای
  • دندان های کوتاه


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 580
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

1. نوع دستگاه ارتودنسی

تعداد زیادی دستگاه مختلف ارتودنسی برای درمان انواع مشکلات، ناهماهنگی ها و مال اکلوژن های دهان و دندان وجود دارد. برخی از دستگاه ها نسبت به سایرین زمان کمتری برای هماهنگ کردن دندان های کج نیاز دارند. اگر فکر میکنید که مشکل دندان های شما جدی و شدید نیست، میتوانید از متخصص ارتودنسی خود بخواهید که دستگاهی را برای شما در نظر بگیرد که طول درمان ارتودنسی با آن کوتاه باشد (مثلا مدت مزان ارتودنسی متحرک بیششتر از ارتودنسی ثابت است.)

2.  سلامت عمومی و بهداشت دهان و دندان

همیشه توصیه می شود قبل از درمان با یک متخصص ارتودنسی خوب یا یک دندانپزشک عمومی صحبت کنید و از او مشورت دریافت کنید. گاهی اوقات ممکن  است مشکلاتی متوجه دهان و دندان های شما باشد. برای مثال التهاب لثه، وجود پوسیدگی، تارتار و جرم های سفت و سخت دندانی باعث میشود که طول درمان و مدت زمان ارتودنسی دندان شما زیاد شود. اگر با ضعف بهداشت دهان و دندان مواجه باشید و مشکلات ذکر شده را تجربه میکنید باید قبل از درمان آن ها را برطرف کنید تا بتوانید تحت درمان قرار بگیرید. به طور مشابه اگر در طول درمان نیز بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنید قطعا طول دوره درمان ارتودنسی بیشتر خواهد شد.

3. نوع مشکل دندان

ما طی ارتودنسی میخواهیم با کمک دستگاه های خاصی و با اعمال فشار، دندان های کج شده را صاف کنیم. این کار نیازمند جابجایی دندان ها است. یعنی دندان ها باید از موقعیت کج خودشان حرکت کرده و به مرور زمان  به موقعیت صاف، یکدست و مد نظر ما برسند. برای مثال اگر بین دندان ها فاصله وجود داشته باشد بسته شدن این فاصله میتواند خیلی سریعتر صورت گیر. اگر فک شما به اندازه کافی بزرگ باشد و دندان ها برای صاف شدن و یا رسیدن به موقعیت مد نظر ما مسافت زیادی طی نکنند قطعا مدت درمان ارتودنسی دندان کوتاه خواهد بود. اما فرض کنید که برای مثال یکی از فک  های شما جلوتر از دیگری باشد. این مشکلی است که واقعا برای درمان نیازمند مدت زمان زیادی است. در هر صورت اگر مشکلات فک ها شدید باشد مدت زمان ارتودنسی فک بالا یا پایین هم به درازا خواهد کشید.

بیشتر بخوانید : ایمپلنت

4. شدت مشکل

 هرچه شدت مشکل دندان بیشتر باشد مدت زمان ارتودنسی دندان هم بیشتر میشود. فرض کنید که فاصله بین دو دندان به جای مثلا 1 سانتی متر، 2 سانت است. حتما بستن یک فاصله دو سانتی سخت تر از بستند فواصل کوتاه تر است. بنابراین مدت زمان زیادتری نیز میطلبد. اگر مشکل شما یک مال اکلوژن شدیدتر مانند اوربایت، آندربایت، کراس بایت و …. باشد نیز مدت زمان ارتودنسی دندان بسیار طولانی تر خواهد بود. در ثانی برای حل مشکلاتی از این دست که شدید هستند احتمالا درمان ها دو مرحله ای ارتودنسی درخواست شود. برای مثال ممکن است ابتداء لازم باشد عمل جراحی فک صورت گیرد سپس ارتودنسی دندان. و یا اینکه درمان در دو مرحله، یکی در کودکی و دیگری در بزرکسالی صورت بگیرد.

5. سن و سال

سن نیز یکی دیگر از عواملی است که تعیین می کند چه مدت شما باید از دستگاه های ارتودنسی استفاده کنید. مدت زمان ارتودنسی کودکان معمولا کوتاه تر است. زیرا ساختارهای دهان، فک و دندانی آن ها هنوز در حال رشد است و خیلی زود میتوان مشکلاتشان را حل کرد. اما مدت زمان ارتودنسی بزرگسالان معمولا بیشتر است. زیرا فک آن ها از رشد ایستاده و صاف کردن دندان های آن ها نیازمند زمان و هزینه بیشتری است. با این حال اگر به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کنید احتمالا زمان درمان در بزرگسالان نیز کاهش یابد.

6. مصرف برخی داروها

این مورد را احتمالا جایی نخوانده اید و یا کسی به شما نگفته باشد. نتیجه تحقیقات نشان میدهد که مصرف بیش از حد یا زیاده روی در مصرف برخی داروها مانند ایبوپروفن، استامینوفن و آسپیرین میتواند باعث کاهش حرکت دندان ها و درنتیجه کاهش مدت زمان ارتودنسی دندان شود. بنابراین ، باید از استفاده مکرر از این داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) خودداری کنید

منبع

رفرنس : دنیا دنتال بهترین کلینیک دندانپزشکی شمال تهران



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 710
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بی دقتی در مسواک زدن

ما به همه مراجعانمان توصیه میکنیم که همیشه مسواک بزنند. آموزش های لازم برای اینکار را نیز به آن ها ارائه میدهیم. اما این وسط بعضی از مردم فکر میکنند که هرچه با فشار بیشتری مسواک را به دندان بزنند و یا برای مثال بیش از 5 دقیقه مسواک بزنند دندان های سالمتری خواهند داشت. در حالی که اینکار بدتر باعث به وجود آمدن مشکل برای دندان میشود. زمانی که بیش از حد و با فشار زیادی و مخصوصا در یک جهت مسواک بزنید، به تحلیل رفتن مینا کمک خواهید کرد. شما باید تنها دو دقیقه آن هم در همه جهان و با ملایمت مسواک بزنید.

فرسایش مینای دندان

خوردن مواد غذایی بسیار شیرین و یا گازدار میتواند باعث تولید اسید در سطح دندان ها به وسیله باکتری ها شود. این روند در درازمدت باعث تحلیل رفتن مینا میشود. و زمانی که مینا با سهل انگاری شما نازک شود به حساسیت دندان مبتلا خواهید شد.

بالا رفتن و عقب نشینی لثه ها

لثه ها ممکن است به طور طبیعی عقب نشینی کنند و بالا بروند. زمانی که این اتفاق بی افتد ریشه دندان ها در معرض دید قرار میگیرد. از آنجایی که جایگاه ریشه دندان زیر لثه است، بیرون آمدنش به منزله حساس شدن دندان است. شما باید برای درمان حساسیت ناشی از عقب رفتن لثه ها عمل لیفتینک لثه انجام دهید.

بیشتر بخوانید :

بیماری لثه

ایجاد پلاک دندان یا تارتار می تواند باعث التهاب و عفونت لثه ها شود. علاوه بر عفونت، این احتمال نیز وجود دارد که استخوان دچار عفونت و یا کاهش توده استخوانی شود. زمانی که بیماری لثه داشته باشید آبسه ها نیز در اطراف لثه و بخش های مختلف دندان شما ایجاد میشوند. همه این ها میتواند باعث شکل گیری یک دندان حساس شوند که مدام درد میکند.

دندان قروچه

دندان قروچه یک عادت مضر برای دندان ها است. معمولا زمانی که دندان هایمان را به هم میسابیم (چه در خواب و چه از قصد) باعث تحلیل رفتن مینای دندان و پوسیدگی دندان میشویم. دندان قروچه در نهایت منجر به حساسیت دندان میشود.

شکستگی دندان

زمانیکه دندان ترک بردارد، لب پر شود و یا اینکه حتی پر شود به دلیل آسیب به مینا و بیرون افتادن دنتین دندان حساس میشود.

بلیچینگ دندان

بلیچینگ فرآیند سفید کردن و شستشوی تخصصی دندان ها است. معمولا برخی از افراد بعد از اینکه اینکار را انجام میدهند تا چند روز حساسیت دندان را تجربه میکنند. اما در بیشتر مواقع اگر بلیچینگ درست و از روی اصول انجام داده شود حساسیت به وجود نخواهد آورد. از طرف دیگر اگر بیش از حد بلیچینگ کنید ممکن است مینای دندان تحلیل رفته و سروکله دندان حساس پیدا شود. ( جهت کسب اطلاعات بیشتر پیرامون بلیچینگ دندان کلیک کنید.)

رفرنس 

منبع : کلینیک دندانپزشکی قیطریه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 565
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که در مقاله ی اولین ویزیت دندانپزشکی کودکان ذکر شد، بهتر است مراجعه به دندانپزشکی کودکان، همزمان با رویش اولین دندان شیری باشد، تا والدین محترم اطلاعات لازم در زمینه روند رویش دندان های شیری، مشکلات احتمالی و همچنین عوارض ناشی از رویش دندان های شیری که ممکن است گاهی اتفاق افتد، دریافت کنند.

سن رویش دندان های دائمی در کودکان

از آنجا که روند جایگزینی دندان های آسیای شیری توسط دندان های دائمی تا حدود 12 الی 14 سالگی به طول می انجامد، نگهداری دندان های شیری تا سنین مذکور، ضروری به نظر می رسد.

زیرا علی رغم اینکه دندان های ذکر شده الگوی رویشی مناسبی برای جوانه های دندان های دائمی زیرین محسوب می شوند، نیاز کودک به جویدن غذا و در نتیجه رشد صحیح کودک را نیز تامین می کنند.

صرف نظر از اینکه دندان های شیری الگوی رشدی مناسبی برای دندان های دائمی هستند، باعث تغذیه و رشد صحیح کودک می شوند و بنا به دلایل متعددی که خارج از حوصله ی این بحث است؛ نیاز است دندان های شیری کودک تا سن 12 الی 14 سالگی، به طور منظم زیر نظر دکتر دندانپزشک کودکان باشد.

بیشتر بخوانید :

عوامل مختل کننده ی رویش دندان های دائمی

در مباحث زیر به دلایل نسبتا شایعی که می توانند باعث ایجاد مشکلات عدیده در رویش دندان های دائمی شوند، اشاره می کنیم.

گاها در رادیوگرافی هایی که به دنبال درد دندان، پوسیدگی دندان و یا هر دلیل دیگری که در دندانپزشکی کودکان تشخیص داده می شود، مشاهده می شود که علی رغم آمادگی کامل رویش جوانه ی دندان دائمی، دندان دائمی به علت لق شدن دندان شیری به دلیل  فک جوش بودن ریشه های دندان شیری قادر به رویش نیست و حتی گاهی مواقع به صورت نهفته باقی می ماند.

در مواردی به دلیل کمبود فضا در فک، دندان دائمی مکان مناسبی برای رویش در محل اصلی خود ندارد و به این ترتیب به صورت نابجا رویش می کند و یا در مواقعی نیز بصورت نهفته باقی می ماند.

گاها در رادیوگرافی های تهیه شده، مشاهده می شود که جوانه ی دندان دائمی بصورت مادرزادی، زیر دندان شیری وجود ندارد. (این اتفاق نادر می باشد.) در این شرایط احتمال اینکه بخت با کودک یار باشد و دندان شیری بتواند برای مدت طولانی در فک کودک باقی بماند، نسبتا بالاست.

زیرا محرک تحلیل ریشه ی دندان شیری که همان جوانه ی دندان دائمی می باشد وجود ندارد و دندان شیری بدون جایگزین می تواند نقش دندان دائمی را تا سال های سال ایفا کند.

این درحالیست که گاها مشاهده می شود والدین کودک به دلیل لق نشدن دندان شیری در زمان مناسب به دندانپزشک اطفال مراجعه می کنند و خواستار خارج کردن دندان شیری به امید رویش دندان دائمی می شوند، غافل از اینکه دندان شیری مذکور، دندان جایگزین دائمی را بصورت مادرزادی ندارد.

در اینجاست که باید قبل از هر اقدامی، هوشیارانه عمل کرده و با درخواست رادیوگرافی از ایجاد خطاهای ناخواسته مانند: خارج کردن دندان بی جایگزین، جلوگیری کرد

منبع : کلینیک دندانپزشکی جنت آباد



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 544
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تمامی نکات در مورد نحوه مسواک زدن

مسواک زدن دندان‌ها و تمیز کردن فاصله بین دندان‌ها با نخ دندان، بخش مهمی از مراقبت‌های روزانه است، خمیر دندان‌های حاوی فلوراید به دلیل وجود ترکیبات ضد باکتریایی و تمیز کننده‌ها، به طور قابل توجهی حذف پلاک‌های باکتریایی از روی دندان‌ها را آسان و از پوسیدگی دندان جلوگیری می کنند.

 روش مسواک زدن

روش Bass

مسواک را به صورت مایل روی دندان‌هایتان نگه دارید، به طوری که مقداری از الیاف مسواک با لثه شما در تماس باشد.

مسواک را با زاویه ۴۵ درجه نسبت به خط طولی دندان‌ها قرار دهید.

مسواک را با حرکات عقب و جلو و حرکات نوسانی کوتاه حرکت دهید. نوک الیاف مسواک باید در یک مکان بماند اما سر مسواک باید عقب و جلو برود. این کار موجب می‌شود الیاف مسواک به آرامی به زیر لثه برود. مسواک زدن را به اندازه ۲۰ حرکت نوسانی تکرار کنید.

این نوع حرکت را برای بخش بیرونی و داخلی همه دندان‌ها تکرار کنید.

انتهای الیاف مسواک می‌تواند برای تمیز کردن سطح زبان استفاده شود.

بیشتر بخوانید:

روش Rolling Stroke

کناره مسواک را در محل اتصال لثه با دندان قرار دهید، به طوری که الیاف مسواک به سمت لثه باشند.

برای خم شدن الیاف مسواک، آن را روی دندان فشار دهید.

مسواک را به آرامی، به صورت چرخشی و به سمت پایین حرکت دهید.

کل حرکات را ۵ بار برای هر دندان یا هر گروه از دندان‌ها تکرار کنید.

بهترین وقت برای مسواک زدن چه زمانی است؟

هر دندانپزشک ترمیمی خوب  توصیه می‌کند که دو بار در روز مسواک بزنید و یک بار نیز بین دندان‌هایتان را با نخ دندان تمیز کنید. بهتر است شب قبل از خوابیدن،حتمااز مسواک و نخ دندان استفاده شود.

چطور مسواک خود را تمیز نگه داریم؟

بعد از مسواک زدن، مسواک خود را کاملا با آب بشویید تا باقی‌مانده خمیر دندان و اجرام روی آن از بین بروند. مسواک را در صورت امکان به صورت عمودی قرار دهید و اجازه دهید مسواک در معرض هوا قرار گیرد تا برای استفاده بعدی کاملا خشک شود. در صورتی که بیش از یک مسواک در کنار هم قرار دارند، برای جلوگیری از آلودگی تماسی، آن‌ها را جدا از هم قرار دهید.

چند وقت یکبار باید مسواک خود را عوض کنیم؟

لازم است مسواک را هر ۳ تا ۴ ماه یکبار عوض کنیم. الیاف مسواک به مرور فرسوده و ساییده می‌شوند و تاثیر تمیز کردن آن‌ها کاهش می‌یابد. مسواک بچه‌ها باید به دفعات بیشتری عوض شود.

منبع



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 719
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

منظور از مراقبت بعد از جراحی لاغری چیست؟

آنچه که شاید بیش از انجام عمل لاغری دارای اهمیت است، مراقبت از شرایط جدید است. و این جمله شامل اقدامات مختلفی خواهد شد. مثلا پیروی از رژیم غذایی خاصی که باید در روزها و ماههای اول تا بعدتر رعایت شود، انجام فعالیت های ورزشی مناسب، عدم انجام بعضی از کارها و...

در قدم اول اگر رژیم غذایی در هفته ها و ماههای اول به طور ویژه رعایت نشود، به طور حتم در کاهش وزن مشکل ایجاد خواهد شد و علاوه بر این، به دلیل انجام جراحی بر روی معده؛ ممکن است عدم رعایت رژیم غذایی تجویزی، سبب بروز آسیب به بدن هم شود.

به همین دلیل، دقیقا تا 3 روز اول بعد از عمل، بیمار فقط باید شربت آب و عسل میل کند. در ادامه و در ماههای اول و دوم، باید غذا را به شکل مایعات صاف شده مصرف نماید و از ماه سوم به بعد هم، وعده های غذایی شکل پوره و میکس شده به خود می گیرند تا آرام آرام معده با شرایط جدید خود، وفق پیدا کند.

 ویژگی های رژیم غذایی مناسب ( مراقبت بعد از جراحی لاغری) چیست؟

رژیم غذایی بعد از عمل لاغری با توجه به اهمیتی که دارد، باید دارای ویژگی های زیر هم باشد:

. رژیم غذایی نه فقط بعد از عمل که باید از حدود 1 ماه قبل از عمل لاغری شروع شود تا در این مدت، تا جایی که امکان دارد، کاهش وزن طبیعی اتفاق بیفتد.

. روند تبدیل غذاهای مایع به جامد بعد از عمل هم روندی تدریجی بوده و ممکن است تا دو یا سه ماه به طول بیانجامد.

. بعد از گذشت زمان و برگشت به شرایط معمول، باید از وعده های غذایی سالم و البته میان وعده های محدود و سبک استفاده شود.

. حتما باید در رژیم غذایی خود مصرف ویتامین ها و مکمل ها را داشته باشید.

. حتما باید مصروف روزانه پروتئین را داشته باشید.

. حداقل باید روزانه 2 لیتر مایعات بنوشید. بهتر این است که این مایعات کالری دار نباشند.

جهت محاسبه شاخص توده بدنی خود قبل و پس ار جراحی لاغری کلیک کنید.

آیا تمریناتی برای بهبودی سریعتر وجود دارد؟

بله. با انجام مراقبت بعد از جراحی لاغری به شکل نحوه صحیح خوابیدن و ورزش و پیاده روی می توانید به بهبودی خود سرعت بیشتری ببخشید. همه این نکات می تواند به افزایش گردش خون در بدن و عدم ایجاد لختگی کمک شایانی کرده و حتی مانع بروز بعضی از عوارض بعد از عمل شوند.

ورزش های مفید بعد از عمل لاغری کدام هستند؟

ورزش هایی همچون پیاده روی سبک، یوگا، شنا، ورزش های استقامتی، می توانند برای بدن مفید باشند. البته برای شروع ورزش بعد از عمل، باید در حدود 6 ماه صبر کنید. در ابتدا به شکل محدود به ورزش بپردازید و به مرور تعداد روزهای هفته و زمان آن را هم افزایش دهید.

معمولا بعد از گذشت 6 ماه بعد از عمل و با وجود فعالیت های ورزشی که در پیش خواهید گرفت، می توانید تا 50 کیلوگرم از وزن اولیه خود را کاهش دهید و این عددی فوق العاده است.

منبع : https://www.dranbara.com/

 

رفرنس : مجله لاغری و تناسب اندام

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 656
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 اسفند 1399 | نظرات ()