نوشته شده توسط : رعنا

ما  در این مقاله حقایق جالبی درباره طلا و فواید طلا برای شما کاربران عزیز آماده کرده ایم  که احتمالا تاکنون از آن ها اطلاعی نداشته اید. تمام فواید طلا که در این مقاله ذکر شده است نتیجه تحقیقات علمی و همچنین حقایق و یافته های تاریخی است که بشر تجربه کرده است. این شما و این آشنایی با 9 فایده و مزیت استفاده از طلا.

کاهش تب و دمای بدن

بسیاری از افراد با لرز، گرگرفتگی و سایر مشکلات بدن که ناشی از تغییرات دمای بدن است، مواجه هستند. طلا یک راه حل محبوب برای مقابله با چنین مشکلاتی است زیرا به طور طبیعی دمای بدن را تنظیم می کند. به عنوان مثال، زنانی که یائسگی را پشت سر می گذارند، دچار گرگرفتگی می شوند. یکی از فواید طلا در خانم های یائسه کمک به کاهش گرگرفتگی است. در خانم هایی که هنوز در سن باروری هستند نیز استفاده از طلا میتواند به تنظیم دمای بدن در دوره های ماهانه کمک کند. بنابراین یکی از خواص فلز طلا برای خانم ها کاهش درد و گرگرفتگی یا تنظیم دما است.

کمک به التیام درد

انسان ها بعد از آنکه طلا را کشف کردند از آن برای مصارف مختلف بهره بردند. هنوز مدت زمان زیادی از کشف این فلز خارق العاده نگذشته بود که انسان متوجه خواص شفادهنده و ارزش آن شد. از همین رو ارزش طلا در پیش چشمان بشر دو چندان شد. از همان ابتدای کشف طلا و بعد از آنکه خواص درمانی طلا آشکار شد ، از این فلز به شکل طبیعی خود برای درمان درد و زخم استفاده می شد. انسان ها فهمیدند که گذاشتن طلا و یا گرد طلا میتواند جلوی عفونت زخم ها را بگیرد و به ترمیم زخم ها کمک زیادی میکند. آن ها همچنین فهمیدند که با بستن طلا به زخم ها و خراش های شدید میتوان به کاهش درد نیز کمک کرد.

افزایش بهزیستی کلی و شور نشاط در روانی

اگر همیشه احساس بیحالی و افسردگی میکنید، جواهرات طلا می توانند حس و حال شما را بهتر کنند زیرا طلا دارای تاثیرات مثبتی است که می تواند بر مشکلات روحی و روانی درون بدن یا ذهن شما غلبه کند. این تاثیرات یا انرژی مثبت، ارتعاشات گرم و تسکین دهنده ای را در داخل بدن به جریان میاندازد که رگ های خونی شما را شل کرده و توزیع اکسیژن به سلول ها را تقویت کرده یا افزایش میدهد. این به نوبه خود، سطح انرژی شما را بالا می برد و بدن شما بهتر به خواسته هایتان واکنش نشان می دهد.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید طلا

بهبود و درمان علائم آرتریت و آرتروز

افرادی که آرتروز دارند درد زیادی متحمل می شوند که استفاده درست و طبیعی از انگشتان دست و پاها را برای آنها غیرممکن می کند. آویختن و استفاده از طلای 24 عیار یا قرار گرفتن آن در معرض پوست ناحیه دچار آرتروز، خاصیت تسکین دهنده ای دارد و علائم نامطلوب مرتبط با آرتروز را کاهش می دهد. در این خصوص محققان مطالعاتی انجام داده اند که نتایج مثبتی برای بیماران آرتروزی داشته است.

مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی آمریکا (NCBI) در این خصوص می گوید که استفاده از طلا به جهت تسکین درد آرتروز در تحقیقات مختلف مورد بررسی است و هرچند که مطالعات زیادی برای اثبات این ادعا مورد نیاز است ولی در حال حاظر بهره گیری از فواید طلا برای بیماران آرتروزی توصیه شده است.

کاهش استرس و اضطراب

زندگی سخت است و بعضی اوقات، ممکن است احساس کنید که انجام هیچ کاری برای شما مفید نیست و به عبارتی هیچ چیزی به شما مزه نمیدهد. زمانی که در این وضعیت روانی و استرس زا هستید قرار گرفتن در مسیرها اشتباه و بیراهه بسیار محتمل است. انتخاب چنین مسیرهای زندگی  شما را به خطر می اندازد و سخت تر میکند.

با این وجود، با آویختن جواهرات طلا می توانید بر چنین روحیه بد و استرس زا غلبه کنید. آویختن طلا نه تنها برای بهبود وضع روحی و کاهش استرس خوب است بلکه به شما اعتماد بنفس بالایی میدهد. هنگام استفاده یا آویختن جواهرات طلای ظریف، بهتر میتوانید با مردم تعامل داشته باشید و آسانتر میتوانید خواسته های خود را به آن ها منتقل کنید در نتیجه هر چه این روابطه آسانتر و بهتر باشد استرس و اضطراب نیز کم و کمتر خواهد شد. بدین ترتیب جواهرات و فواید طلا، سلامت و رفاه عاطفی شما را تقویت می کنند به مقدار قابل توجهی فشار و بار روانی شما را کاهش میدهند.

منبع : مجله طلا و جواهر



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خرید آنلاین طلا و خرید فیزیکی طلا همیشه به عنوان یکی از امن‌ترین خریدها برای سرمایه گذاری به شمار می‌آید و حتی این نوع خرید در میزان آشفتگی بازار و اقتصاد، باز هم به عنوان اولین انتخاب‌ها به شمار می‌آید و مردم به خرید آن اطمینان دارند.

طلا و جواهر همیشه بخشی از زندگی بودند و در طول تاریخ نیز تقاضا برای خرید وجود داشته و روز به روز نیز در حال افزایش است. از زمان‌های قدیم مردم برای زیباتر کردن ظاهر خود و همچنین ایجاد شکلی منحصر به فرد از خود در بین جمعیت، سراغ خرید طلا و جواهر می‌رفتند. این فلز گرانبها همچنین برای هدیه دادن نیز استفاده می‌شده است. استفاده از طلا و جواهر علاوه بر اینکه ظاهر را جلوه می‌بخشد، خاصیت ماندگاری نیز دارد و می‌توان آنها را نسل به نسل منتقل کرد و به عنوان میراث به جا گذاشت.

طلاهایی که نسل به نسل می‌گردند، روزی برای فروش گذاشته می‌شوند و این می‌تواند برای شما فرصت خوبی باشد، تا بتوانید با خرید آن پول خود را در جایی امن سرمایه گذاری کنید. مزایای سرمایه گذاری روی طلای دست دوم شامل موارد زیر می‌شود:

قیمت پایین

خب همه ما می‌دانیم که قیمت طلا و جواهر هیچ وقت ارزان نبوده است و این فلز گرانبها همیشه جزء وسایل لوکس به شمار می‌آید. اما خرید این فلز براق و درخشان با هزینه کم نیز شدنی است و می‌شود آن را با پرداخت هزینه‌ی کمتری داشت. اجرت ساخت طلا و مالیات در طلای دست دوم وجود ندارد و اگر جزء افرادی هستید که ظاهر طلا برای شما خیلی اهمیتی ندارد، می‌توانید روی سرمایه گذاری روی طلای دست دوم حساب کنید و در نهایت با هزینه کم از خرید آن نیز سود کنید.

بیشتر بخوانید : خرید گوشواره طلا

طلاهایی قدیمی و کمیاب

جستجو برای خرید طلای دست دوم، مانند پیدا کردن گنج است. چیزی که پیدا می‌کنید به هیچ عنوان با طلاهایی که در ویترین طلافروشی‌ها مشاهده می‌شود، تطبیق ندارد و در برخی مواقع زیبایی خاص و خیره کننده‌ای دارد.

در میان طلاهای دست دوم طلاهای کلاسیک و کمیابی دیده می‌شود که اگر بخواهید سرمایه‌ی بیشتری در این حوزه خرج کنید، می‌توانید مقدار بیشتری از این طلاهای عتیقه داشته باشید. بیشتر اوقات مردم برای نقد کردن طلاهای خود سریع آنها را به فروش می‌رسانند و این فرصتی عالی برای شماست تا طلا و جواهری را پیدا کنید که داستان‌هایی جالب پشت سر گذاشته باشند.

انتخاب گسترده هنگام خرید

خرید طلا دست دوم به این معنی است که شما طیف گسترده‌ای از مدل‌ها و سبک‌های طلا را در مقابل خود دارید که انتخاب را برای شما آسان می‌کند. با اینکه انتخاب در زمان خرید زیاد است، اما باید توجه کرد که برای چه قصدی دارید طلا را می‌‌خرید و همیشه باید سعی کنید که طلای دست دوم را به گونه‌ای انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی، سود نیز داشته باشد. بنابراین فراموش نکنید که خرید طلای دست دوم نکاتی دارد و برای اینکه به بهترین جواب در سوال طلای دست بخریم یا نه برسید، باید این نکات را بدانید.

قابلیت خرید به میزان سرمایه

یکی از مزیت‌های خوب طلای دست دوم این است که شما می‌توانید با توجه به سرمایه‌ای که دارید طلا بخرید و این به دلیل رنج قیمتی متفاوتی است که هر طلا دارد. به عنوان مثال با سرمایه زیاد می‌توانید سراغ خرید سرویس طلا بروید و اگر میزان پول کمی دارید می‌توانید با خرید انگشتر طلا با قیمت مناسب پول را سرمایه گذاری کنید.

منبع : طلافروشی اینترنتی کیش طلا



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر شما هم از داشتن ابروهای کم پشت خود خسته شده اید پیشنهاد میکنم مقاله امروز سالن زیبایی الماس نشان را دنبال کنید، میکرو بلیدینگ ابرو یا هاشور طبیعی ابرو از روش های دیگر تاتو ابرو محسوب می شود. روش جدید بوده و آرایش از نوع نیمه دائمی حساب می شود، چون جوهر به میانه پوست نفوذ می کند.برای انجام این روش حتما باید مجوز داشته باشید وگرنه انجام میکروبلیدینگ بدون داشتن مجوز غیرقانونی می باشد.

کاربرد میکروبلیدینگ:

اصلی ترین کاربرد آن در ایجاد خط های ظریف هاشوری شبیه به ضخامت موی ابرو می باشد.

برای ایجاد خط های هاشوری از  بلید استفاده می شود، به ردیفی از سوزنهای چیده شده در کنار هم که شبیه تیغ هستند را بلید می گویند که یک قلم به این سوزن ها وصل است که با فشار قلم، این سوزن ها رنگ را به صورت خط های هاشوری وارد پوست می کنند.

مزیت میکروبلیدینگ:

ایجاد کردن هاشور ظریف و طبیعی

روش ساده اما نیاز به مهارت بسیار بالا دارد.

استفاده از رنگ های غیرقابل مصرف را در این روش می توان پخت و مصرف کرد.

از روش میکروپیگمنتیشن سطحی تر است بدلیل نداشتن درد در حین کار از روش های دیگر مناسب تر بوده است.

رنگ تیره موجب ماندگاری بالاتر می شود جاهای خالی ابرو و قسمت تاج ابرو و دم ابرو رنگ زده می شود.

بیشتر بخوانید :

معایب میکروبلیدینگ:

نسبت به روش میکروپیگمنتیشن ماندگاری پایین تری دارد.

میکروبلیدینگ در روش بی حسی، رنگ، پوستت ها شبیه متد میکروپیگمنتیشن بوده و تفاوت آن ها تنها در نوع تزریق به پوست است.به دلیل لرزش دستگاه میکروپیگمنتیشن در هنگام تزریق به پوست، خط های هاشور ایجاد شده ضخامت بیشتری از موی ابرو دارند.

اگر در حین کار در روش میکروبلیدینگ خطایی رخ بدهد حتی کوچک ترین خطا غیرقابل بازگشت است و نسبت به روش میکروپیگمنتیشن  و ظرافتی که در میکروبلیدینگ است اشتباهات دقیقا مشخص می شوند و زیبایی کار را تحت تاثیر قرار می دهد.

نداشتن تنوع رنگ ابرو- پایه رنگ ها حتما باید روغنی باشند.

نکته:

نگهداری رنگ های که توسط آرایشگر پخته می شوند باید در یخچال باشند.

اگر غلظت رنگ هاشور بالاست با استفاده از روغن گیاهی جوانه گندم می توانید آن را رقیق کنید.

برای صرفجویی در وقت می توانید رنگ های زیادی را بپزید و برای هر زمان که نیاز داشتید از آن استفاده کنید.

آموزش انواع دور های تاتو ابرو، چشم و… توسط مدرسین مجرب در سالن زیبایی الماس نشان در خدمت شما دوستان گرامی، با وارد شدن در صفحه زیر اطلاعات تکمیلی تر را راجع به کلاس های ما مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید : دوره های اموزش آرایشگری الماس نشان



:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

به محض اینکه به فکر انجام عمل رینوپلاستی می‌افتید، اطرافیان از شما خواهند پرسید چرا عمل بینی انجام می‌دهید؟ چه مشکلی دارید که زیر تیغ جراحی می‌روید؟ هر چند که شاید به آن ها ارتباطی نداشته باشد، اما، دست کم شما باید با خود صادق باشید و یک دلیل موجه برای انجام چنین عملی دست کم برای خود داشته باشید. ما در این مقاله به 6 دلیل انجام عمل بینی خواهیم پرداخت. مقاله را بخوانید و ببینید شما چرا می خواهید بینی خود را عمل کنید.

دلیل انجام عمل بینی واقعا چیست؟

رینوپلاستی معمولا به دو دلیل عمده زیر انجام داده می‌شود:

به منظور زیبایی

به منظور بهبود یا بازگرداندن عملکرد بینی

یعنی در نهایت در حالت نرمال و طبیعی شما یا برای زیباتر شدن بینی و صورت عمل می کنید یا صرفا به دلیل بهبود تنفس. 6 دلیلی که بیشتر افراد را نیازمند به انجام عمل جراحی بینی می‌کند در ادامه توضیح داده شده است.

1. برطرف کردن مشکلات تنفسی

اگر به خاطر بینی خود با مشکل تنفسی روبرو هستید احتمالا عمل رینوپلاستی می تواند به برطرف شدن مشکل شما کمک کند. کافیست به یک جراح بینی خوب مراجعه کنید و بعد از گرفتن تصاویر سی تی اسکن اگر مشکلی در تیغه بینی یا بخش های دیگر آن وجود داشته باشد زیر تیغ جراحی می روید.

2. ترمیم مشکلات ناشی از تصادفات و تروما به بینی

امیدواریم که تصادفی برای کسی پیش نیاید. اما گاها بیمارانی به ما مراجعه می کنند که بر اثر تصادفات و وارد شدن ضربه به صورت، با شکستگی بینی و مشکلات دیگری مانند انحراف بینی روبرو هستند. طی یک جراحی می توان هم بینی آسیب دیده را ترمیم کرد و هم زیبایی را دوباره به چهره این افراد بازگرداند. هزینه عمل بینی در افرادی که دچار تروما شده اند معمولا تحت پوشش بیمه نیز قرار می گیرد.

3. برطرف کردن  مشکلات خروپف و تناژ صدا

شاید فکر کنید که خروپف یک مشکل مادرزادی است و یا اینکه تنها بعد از شکستگی بینی ایجاد می شود. خروپف علل مختلفی دارد و صرف نظر از این علل، با انجام عمل زیبایی بینی، این مشکل می توان تا حدودی برطرف می شود.

4. متفارن شدن بینی و صورت

بینی یکی از مهم ترین اجزای صورت است و چون در وسط صورت قرار دارد هرگونه تغییر در ظاهر آن می تواند تغییرات چشمگیری در زیبایی ایجاد کند. مشکلاتی مانند انحراف بینی، داشتن قوز بینی، سربالا بودن یا سرپایین بودن بینی و مشکلاتی از این دست می توانند تقارن صورت را بر هم بزنند. برای بازگرداندن تقارن به چهره، انجام عمل جراحی رینوپلاستی گزینه بسیار مناسبی است.

5. تغییر اندازه بینی

شاید ناراضی بودن از شکل، فرم یا اندازه بینی بزرگترین علت انجام عمل بینی باشد. افراد از اقوام مختلف معمولا شکل بینی متفاوتی دارند. برخی به طور ژنتیکی بینی بزرگی دارند، برخی بینی پهنی دارند، برخی بینی کوچکی دارند، برخی بینی استخوانی وبرخی دیگر بینی گوشتی.

چنانچه شخصی از ظاهر بینی خود ناراضی باشد و گمان کند شکل بینی اش در تناسب و یا تعادل با صورتش مشکل ایجاد کرده، می تواند با انجام یک عمل زیبایی بینی، هم فرم بینی را زیباتر کند، هم اندازه آن را بهبود ببخشد و از همه مهم تر تناسب طبیعی را به صورت خودش بازگرداند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 516
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

معمولاً دندان های نوزادان از 4 ماهگی شروع به در آمدن از لثه ها می کنند و حدوداً تا سن 3 سالگی کودک تمامی دندان های شیری کودک رشد می کند، متاسفانه برخی از والدین برای بررسی وضعیت دندان های کودک تا زمانی که بنا به دلایلی مانند درددندان مجبور نباشند به دندانپزشکی مراجعه نمی کنند، اما متخصصان دندانپزشکی توصیه می کنند که تقریباً بعد از 6 ماه از روی شیشه نخستین دندان های کودک یعنی تقریبا سن 1 سالگی کودک به دندانپزشکی کودکان مراجعه شود.

در اولین مراجعه کودک و والدین آن شبه مرکز دندانپزشکی کودکان توصیه های مهم درباره چگونگی نگهداری و مراقبت از دندان های شیری کودک ارائه می شود، متخصص دندانپزشکی اطفال وضعیت دهان، دندان ها و لثه کودک را بررسی می کند و اگر مشکلی بود به والدین اعلام می کند.

همچنین دندانپزشک توصیه های لازم درباره تغذیه، نحوه صحیح رعایت بهداشت دهان و دندان های کودک را به والدین ارائه می دهد.

متاسفانه یکی از علتهای که در گسترش پوسیدگی دندان در بچه ها موثر میباشد باورهای اشتباه والدین نسبت به دندانهای شیری و بچه ها و همچنین غفلت والدین از وضعیت رویش دندان‌های دائمی کودک می باشد، با ارائه اطلاعات دندانپزشکی به والدین در مورد دندان های شیری و دائمی مانند اهمیت دندان های شیری بر روی دندان‌های دائمی کودک، والدین بهتر می توانند از دندان های فرزندشان مراقبت کنند.

همچنین دیده شده است که برخی از بچه‌ها از مراجعه به دندانپزشکی ترس و هراس دارند، نقش پدر و مادر کودک و سایر اطرافیان در این ترس کودک از دندانپزشکی بسیار مهم و با اهمیت است، برای مثال ذهنیت منفی که برخی از اطرافیان کودک از مراجعه به دندانپزشکی ایجاد می کنند در استرس کودک از مراجعه به دندان پزشکی بسیار مهم است، یا برای مثال زمانی که والدین برای تنبیه فرزندشان او را تهدید به بردن نزد دکتر می کند، چون کارهای باعث ترس کودک از پزشک و مراجعه به دندانپزشکی یا کلینیک های پزشکی می شود.

بیشتر بخوانید :

والدین گرامی توجه داشته باشید که بهترین آموزش برای کودکان جهت مراقبت از دندان هایشان این است که پدر و مادر خودشان به خوبی از دندان هایشان مراقبت کرد و بهداشت دهان و دندان هایشان را به خوبی رعایت کنند.

و اما در آخر یک توصیه به والدین آخرین معاینه دندانپزشکی که خودتان رفتید یا فرزندتان را به دندانپزشکی برده اید در چه زمانى بود؟ نگذارید یک مشکل کوچک بدتر بشود! بهتر برای بررسی وضعیت دندان های خود و خانوادهتان همین امروز با یک مطب دندانپزشکی خوب تماس بگیرید.

منبع : دندانپزشکی شبانه روزی تاج



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 311
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انواع مختلفی از ارتودنسی کودکان وجود دارد که جداگانه با هر کدام آشنا می‌شویم.

بریس‌های فلزی از انواع ارتودنسی کودکان

وقتی درباره‌ی ارتودنسی فکر می‌کنید، بریس‌های فلزی احتمالاً اولین تصویری هستند که در ذهن‌تان شکل می‌گیرد. همان‌طور که از اسم‌شان مشخص است، بریسهای فلزی شامل چسباندن براکت‌ فلزی بر روی دندان‌ها می‌باشد. سیم‌پیچی فلزی( ارتودنسی ثابت )  از دندان‌های آسیاب یک سمت تا سمت دیگر در طول براکت‌ها امتداد می‌یابد و با نوارهای پلاستیکی کوچک در جای خود ثابت می‌شود.

طول متوسط درمان، بسته به نوع مشکل ارتودنسی، متفاوت است. به طور متوسط، درمان ارتودنسی کودکان با بریس‌های فلزی ممکن است 1 تا 3 سال طول بکشد.

در طول مدت درمان با بریس‌های فلزی، کودک شما باید مرتباً به متخصص ارتودنسی خود مراجعه کند. به طور کلی، کودک باید ماهی یک ‌بار برای محکم کردن بریس‌های خود به متخصص مراجعه کند. متخصص ارتودنسی دندان ، سیم و نوارهای لاستیکی بریس را تنظیم می‌کند و باعث ایجاد کشش بیش‌تر می‌شود تا دندان‌ها را به موقعیت مناسب منتقل کند. کودک ممکن است پس از تنظیم بریس‌های خود، کمی احساس درد و ناراحتی داشته باشد. هم‌چنین نمی‌تواند مواد غذایی سفت بخورد زیرا ممکن است لای بریس گیر کند و عذاب‌آور باشد.

بریس‌های سرامیکی

بریس‌های سرامیکی از انواع دیگر ارتودنسی کودکان محسوب می‌شوند. ساختار کلی بریس‌های سرامیکی مشابه بریس‌های فلزی است. با این تفاوت که در ساخت بریس‌های سرامیکی به جای براکت‌های فلزی از مواد شفاف استفاده شده است. در نتیجه باعث می‌شود کم‌تر از بریس‌های فلزی قابل دید باشند و نسبت به آن‌ها ظاهر بهتری هم داشته باشند.

مدت زمان درمان با بریس‌های سرامیکی نیز مشابه بریس‌های فلزی است. در این نوع ارتودنسی نیز کودک شما باید برای تنظیم بریس‌های خود، مرتباً به متخصص ارتودنسی مراجعه کند.

بریس‌های سرامیکی شکننده‌تر از بریس‌های فلزی هستند و نسبت به سایر روش‌های ارتودنسی کودکان، به مراقبت بیش‌تری نیاز دارند. در نتیجه برای کودکان خردسال مناسب نیستند. از طرفی، بریس‌های سرامیکی لکه‌دار می‌شوند. پس کودک شما مجبور می‌شود از خوردن چای یا قهوه اجتناب کند. البته متخصص ارتودنسی می‌تواند بریس لکه‌دار را با بریس تازه و نو تعویض کند.‌

اینویزیلاین

اینویزیلاین( ارتودنسی نامرئی )، مجموعه‌ای از هم‌تراز کننده‌های شفاف و قابل جابه‌جایی است. هم‌تراز کننده‌ها به صورت سفارشی، متناسب با دندان‌های کودک شما ساخته می‌شوند و به دندان‌ها فشار می‌آورند تا به تدریج حرکت کرده و حتی چرخش داشته باشند. هم‌چنین اینویزیلاین قابل جابه‌جایی است. پس کودک می‌تواند آن را برای خوردن، آشامیدن، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن خارج کند.

متخصص ارتودنسی از اسکنر برای خلق تصاویر سه‌ بعدی از دندان‌های کودک استفاده می‌کند. سپس با کمک این تصاویر می‌تواند اینویزیلاین مناسب برای کودک شما را طراحی کند و برنامه‌ی درمانی را در اختیار شما قرار دهد. هم‌چنین در برنامه‌ی درمانی مشخص است که چه مدت درمان طول می‌کشد.

درست مانند سایر انواع ارتودنسی کودکان، نصب اینویزیلاین نیز به جلسات مرتب دندان‌پزشکی نیاز دارد. کودک شما هر هفته یا هر دو هفته یک بار، هم‌تراز کننده‌ی جدیدی دریافت می‌کند. هرچند ممکن است متخصص ارتودنسی فقط هر 6 تا 8 هفته یک بار چک‌آپ را لازم بداند.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی متحرک



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هزینه درمان بیماری ها و مشکلات مربوط به دندان از هر فرد تا فرد دیگر متفاوت است و نمی توان برای همه ی آن ها یک نسخه ی مشابه داد، این موضوع در رابطه با درمان ارتودنسی به مراتب متفاوت تر و پیچیده تر است به نحوی که برای اطلاع از هزینه ی قطعی یک ارتودنسی باید توسط دندانپزشک متخصص ارتودنسی معاینه شوید و بعد از تعیین نوع درمان، زمان درمان، مواد مورد استفاده و … هزینه ی قطعی به شما اطلاع داده شود.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که تقریبا همه ی ابزار و لوازم مورد استفاده برای ارتودنسی از خارج از کشور تامین می شوند و هزینه ی استفاده از آن ها تابعی از قیمت ارز است و هزینه ی استفاده از ابزار هم در زمان ویزیت تعیین می شود.

نکته ی دیگری که بر هزینه ارتودنسی تاثیر گذار است خواسته ی بیمار است، اینکه از ارتودنسی نامرئی با براکت های هم رنگ دندان، ارتودنسی دیمون، ارتودنسی اینویزیلاین یا ارتودنسی لینگوال استفاده شود هر کدام به نحوی بر هزینه ارتودنسی تاثیر گذار است.

با همه ی مطالب گفته شده می توان از عوامل تاثیر گذار بر هزینه ارتودنسی به موارد زیر اشاره کرد:

زمان شروع درمان ارتودنسی

نکته ای که باید به آن توجه ویژه ای داشت این است که هر چه زودتر مشکل دندان شناسایی و درمان شود هزینه ی کمتری در بر خواهد داشت. به طور معمول گفته می شود که در ابتدای هفت سالگی بیمار مورد ویزیت دندانپزشک قرار بگیرد تا در صورت نیاز به ارتودنسی هر چه زودتر اقدام به درمان صورت گیرد. هر چه سن بیشتر شود شکل دادن به دندان ها و فک توسط ارتودنسی سخت تر است و به زمان و توجه بیشتری نیاز است که در نتیجه هزینه ی بیشتری صرف آن می شود.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی کودکان

میزان مشکل

مسئله ای که بسیاری از افراد به آن توجه نمی کنند این است که ارتودنسی فرآیندی زمان بر است و نتایج آن تنها در طول زمان قابل روئت است، در بعضی از موارد برای رسیدن به نتایج دلخواه ممکن است نیاز باشد چند سال درمان ارتودنسی ادامه پیدا کند و در بسیاری از مواقع نیاز است دندانپزشک، دندانی را بکشد یا جراحی کند و خیلی از اوقات همه ی این کار ها پیش از آن که براکت و سیم ها در دهان قرار بگیرند انجام می گیرد و بعد از آن بیمار نیاز به استفاده از نگهدارنده به مدت چند ماه دارد. این قسمت و کاری که بر روی دندان و سیم کشی دندان می شود بخش اصلی هزینه ارتودنسی را تعیین می کند.

مدت زمان درمان و تعداد دفعات مراجعه به متخصص ارتودنسی

عامل دیگری که بر روی هزینه ارتودنسی تاثیر گذار است طول مدت درمان و تعداد دفعاتی است که بیمار به متخصص مراجعه می کند. هر چه مدت زمان درمان طولانی تر باشد و در این مدت بیمار نیاز به مراجعه بیشتری به متخصص داشته باشد هزینه ی درمان نیز افزایش پیدا می کند.

مسئله ای که وجود دارد این است که شما تنها هزینه ی مربوط به ابزار و مواد مورد نیاز برای ارتودنسی را پرداخت نمی کنید و بخشی از هزینه ی پرداختی شما مربوط به میزان تخصص و مهارت دندانپزشک می باشد، قطعا هزینه ی ارتودنسی نزد دندانپزشک متخصصی که 3 الی 4 سال بیشتر از دندادنپزشک های عمومی در زمینه جراحی دندان و فک علم و تجربه دارند بیشتر خواهد بود.

فراموش نکنید که هزینه ی نهایی و قطعی ارتودنسی را فقط و فقط زمانی می توانید متوجه شوید که توسط یک متخصص ارتودنسی ویزیت شوید و ابزار مورد نیاز، طول درمان، نوع و … تعیین شود.

منبع : https://www.orthoinfo.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 406
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از مسائلی که در دوران بارداری مهم می باشد انجام درمان های دندانپزشکی بارداری می باشد . پزشکان بر این نظر می باشند که در صورتی که نیاز به درمان دندانپزشکی اورژانسی و فوری باشد باید مادر تحت درمان قرار گیرد. در مواردی پوسیدگی دندان به قدری زیاد می باشد که به سایر قسمتهای دهان از جمله لثه و استخوان رسیده و باعث آسیب آنها می شود. در برخی موارد سایر دندان ها را نیز دچار آسیب می کند که با توجه به نظر پزشک درمان صورت می گیرد . اما در مورد خدمات دندانپزشکی که جنبه زیبایی و انتخابی دارد مانند لمینت دندان در دوران بارداری ضرورت ندارد و بعد از زایمان می توان انجام داد.

زمان انجام درمان های دندانپزشکی

بهتر است پیش از بارداری فرد برای چکاب و معاینه دندان ها به دندانپزشکی مراجعه کند ولی در صورتی که نیاز به درمان دندان ها ضرورت داشت باید به دندانپزشک مراجعه کرد. زمان مراجعه و اقدام برای درمان شامل موارد ذیل می باشد:

• سه ماهه اول بارداری ( حداقل دو بار مراجعه )

از آنجایی که بافت جنین در این زمان تشکیل می شود و حساس به برخی مواد شیمیایی می باشد بهتر است درمان های طولانی مدت و دشوار در این زمان انجام نشود. همچنین مادر دارای حالات خاصی مانند حالت تهوع ، بی اشتهایی و استفراغ دارد که درمان را دچار سختی می کند .در این زمان دندانپزشک دندان ها را معاینه کرده و در صورت دقیق تر رادیوگرافی انجام می شود. و دندان هایی که دارای مشکل هستند بررسی می شود.

• در سه ماهه دوم بارداری ( یکبار مراجعه )

در این مدت دندان هایی که دارای مشکل هستند ترمیم می شوند. این ترمیم معمولا در دوجلسه انجام می شود که فشاری به مادر وارد نشود. آموزش هایی درباره بهداشت دندان های ترمیم شده توسط دندانپزشک به مادر صورت می گیرد. سه ماهه دوم بارداری بهترین زمان برای انجام درمان دندانپزشکی می باشد زیرا بیشتر اعضای جنین شکل گرفته و بافت ها در حال تکامل هستند. استفاده از داروی بی حسی در طی فرآیند دندانپزشکی بلامانع می باشد و مادر می تواند بعد از اتمام درمان از داروهای مسکن و آنتی بیوتیک با تجویز پزشک مصرف کند.

• در سه ماهه آخر بارداری ( یکبار مراجعه )

در این دوره به دلیل اینکه وزن مادر افزایش پیدا کرده است و بیشترین رشد جنین در این مدت بوده است امکان درمان های سخت و طولانی مدت مانند ایمپلنت دندان وجود ندارد .زیرا مادر نمی تواند به مدت طولانی روی صندلی دندانپزشکی دراز بکشد.

بیشتر بخوانید : کامپوزیت دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در چه صورت در کاشت ایمپلنت دندان از روش بدون جراحی (بدون فلپ) استفاده میشود؟

امروزه کاشت ایمپلنت دندان به صورت گسترده انجام میشود و دائما پیشرفتهایی در تکنیکها و روشها و تجهیزات به کار گرفته شده در آن حاصل میشود. جراح ایمپلنت باید تصمیماتی بر اساس شرایط بیمار بگیرد تا بهترین درمان را برای او انجام دهد. هنگام برنامه ریزی درمانی، مقدار استخوان فک در محل کاشت ایمپلنت و کیفیت بافت نرم از جمله لثه اهمیت دارد. این موارد در تعیین تکنیک جراحی بسیار مهم است.

پس از این که در معاینه و عکسهای دهان کیفیت لثه و استخوان به خوبی مشخص شد، دندانپزشک مشخص میکند آیا تکنیک جراحی بدون فلپ برای بیمار بهتر است ( روش سوارخ کردن یا پانکچر لثه بدون این که نیاز به بریدن لثه باشد) یا روش فلپ که در آن لثه برش خورده و زبانه ای از لثه بالا زده میشود تا جراح به استخوان دسترسی پیدا  کند.

مزایای کاشت ایمپلنت با روش فلپ

هنگامی که بافت متصل کم باشد، روش فلپ به جراح امکان میدهد بافت لثه را تغییر موقعیت بدهد تا اتصال بیشتری بین لثه و دندان ایمپلنتی ایجاد کند و پاپیلای بین دندانی (بافت کوچک مثلثی شکل بین دندانها) در محل کاشت ایمپلنت بهبود یابد.

همچنین در این روش متخصص ایمپلنت دندان قادر است به وضوح موقعیت نهایی ایمپلنت را در ستیغ استخوان فک ببیند. اگر به دلیلی لازم باشد جراح استخوان را در حین جراحی ببیند (مثلا به دلیل نامشخص بودن پهنا یا ارتفاع ستیغ استخوان)، جراحی فلپ برای کاشت ایمپلنت دندان مطمئن تر است و نتایج آن بیشتر قابل پیش بینی می باشد.

از آنجایی که عمل جراحی با تکنیک جدید است،خونریزی بصورت بسیار محدود است.

نیاز به بخیه و سپس کشیدن بخیه نمی باشد.

برای افرادی که به درد و عمل جراحی حساس هستند،بسیار مناسب است.

طول درمان ایمپلنت بسیار کوتاه می شود.

موفقیت درمان بالایی در کاشت ایمپلنت دارد.

مراقبت ها و دوره نقاهت بسیار کمتری نسبت به روش های دیگر کاشت ایمپلنت دارد.

نیاز به مصرف آنتی بیوتیک زیاد پس از کاشت ایمپلنت نمی باشد

بیشتر بخوانید : بلیچینگ دندان

مزایای کاشت ایمپلنت با روش بدون فلپ

اما در روش بدون فلپ، بافت با ابزار مخصوصی سوراخ میشود تا سوراخ دسترسی به استخوان فراهم شود. مزیت این کار در این است که درد و ناراحتی پس از عمل به حداقل میرسد چرا که نیازی به بریدن بافت مخاطی وجود ندارد.

زمانی که بافت مخاطی بریده میشود، پروستاگلاندین و هیستامین در بدن آزاد میشود. آزاد سازی این ترکیبات شیمیایی منجر به درد و ورم پس از عمل میشود. بنابراین در صورتی که جراح ایمپلنت (متخصص ایمپلنت دندان)وضعیت ساختارهای محل کاشت ایمپلنت را مناسب ببیند، روش جراحی بدون فلپ را انتخاب میکند. یکی دیگر از مزیتهای این روش، عدم نیاز به بخیه پس از جایگذاری می باشد.

منبع :

https://www.orthodentist.ir/

https://www.orthoblog.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 391
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هزینه ترمیم دندان

همان گونه که می دانید دندان یکی از مهم ترین عناصر موثر در زیبایی ظاهری انسان است به گونه ای که با درخشش و زیبایی دندان های تان می توانید از همان نگاه اول جذاب و دلربا به نظر برسید. حال چنانچه دندان های نا مرتبی داشته باشید که بر اثر اتفاقی دیگر دچار شکستگی یا ترک می شود، دیگر جای نگرانی وجود ندارد و می توان به کمک روش های به روزی که در حال حاضر قابل اجراست به ترمیم ناحیه مورد نظر پرداخت. اما مسئله مهم این است که اگر قصد انجام چنین کاری را داشته باشید نیاز است که بدانید هزینه ترمیم دندان چقدر می شود؟ همینطور به دلیل پرسش های بسیار شما کاربران عزیز بر آن شده ایم تا در این خصوص اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم تا با دانش و آگاهی بالای به سمت انجام این عمل گام بردارید. با ما همراه باشید:

ترمیم دندان چیست؟

ترمیم دندان شامل گذراندن مراحلی می شود که پزشک با استفاده از انواع روش های مختلف، ترمیم را انجام می دهد. درحال حاضر می توان روش های ترمیم دندان را به دو دسته کلی، مستقیم و غیر مستقیم تقسیم بندی کرد.

بیشتر بخوانید : هزینه بلیچینگ دندان

آیا ترمیم دندان درد دارد؟

در این جا برای بسیاری از افرادی که قصد انجام این کاری ار دارند این سوال پیش می آید که آیا ترمیم دندان دردناک خواهد بود؟ به همین دلیل باید شما بگوییم میزان دردی که در حین انجام پروسه ترمیم دندان به شما وارد می شود بسته به نوع روش انتخابی برای ترمیم دندان متفاوت خواهد بود. البته علاوه بر آن مشکلات خود دندان از خفیف تا حاد که شدت و ضعفی دارد نیز در میزان احساس درد شما تاثیر گذار است. اما با این وجود می توان حداقل تا مدت زمان حدود 2 روز پس از اتمام کار دندانپزشک، احساس دندان درد خفیف بسیار طبیعی است.

بیشتر بخوانید : هزینه لمینت دندان

هزینه ترمیم دندان چقدر است؟

در ابتدا بهتر است بگوییم در مورد هزینه های ترمیم دندان با این شرایط موجود که قیمت مواد مورد استفاده دائم در حال تغییر است نمی توانیم قیمتی واحد به شما ارائه دهیم و برای کسانی که می خواهند برنامه ریزی بودجه ای داشته باشند و قصد دارند تمام این هزینه ها را از پس انداز حساب شخصی خود پرداخت کنند به برخی از عوامل دخیل در محاسبه هزینه ها اشاره خواهیم کرد.

  • نوع روش انتخابی برای ترمیم دندان
  • میزان شدت و ضعف مشکلات دندانی
  • هزینه دستمزد دندانپزشک بر اساس میزان تخصص، تجربه و مهارت و شهرتی که دارد
  • موقعیت مکانی مطب دندانپزشک
  • میزان دسترسی به مطب پزشک و همینطور هزینه ایاب و ذهاب برای تعداد جلسات مراجعه به مطب

بیشتر بخوانید : هزینه ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 599
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

از خرید طلا هراس دارید چون میترسید کسی سرتان را کلاه بگذارد؟ دوست دارید با چند ترفند کوچک و ساده تشخیص طلا از بدل آشنا شوید و همیشه طلای اصل بخرید؟ خوب جایی آمده اید. این مقاله را بخوانید تا هیچوقت در خرید طلا یا تشخیص آن به مشکل بر نخورید.

 ۱. اولین راه تشخیص طلا از بدل مشاهده علائم حک شده روی طلا است

اولین و شاید یکی از مهمترین روش های اینکه طلا را از بدل تشخیص بدهیم، توجه به نشانه ها و علائم رایجی است که معمولا روی طلا حک میکنند. روی محصولات و اجناس ساخته شده از طلا معمولا علائمی مثل ۱۸و ۲۲k حک میشود. اما فعلا گول این علائم را نخورید زیرا کلاهبرداران و کسانی که طلا جعل میکنند به راحتی آب خوردن میتوانند محصولات بدل و تقلبی بسازند و عین همین علائم را روی آن ها حک میکنند. اگر کسی ناوراد باشد ممکن است با دیدن این علائم گول بخورد و طلای بدل خریداری کند. بنابرین داشتن علائم ۱۸و ۲۲k لزوما به معنی اصل بودن طلا نیست.

۲. شکل ظاهری طلا را با دقت بررسی کنید

طلا را در دست بگیرید و با دقت همه جای آن را زیر و رو و ارزیابی کنید. به دنبال علائم غیر طبیعی مثل فرو رفتگی یا تغییر رنگ بگردید. اگر بخشی از طلا رنگ غیر طبیعی دارد یا مثلا تیره تر است احتما تقلبی است و تنها با پوشش یا روکشی از طلا آبکاری شده است. پس علاوه بر علائم حک شده، حتما دنبال ویژگی های غیرطبیعی روی تمامی بخش های طلا باشید تا تشخیص اصل یا بدل بودن طلا برایتان راحت تر شود

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید انشگتر طلا

۳. همیشه یک آهنربا با خودتان داشته باشید!

هر وقت مسیرتان به طلافروشی افتاد حتما یک آهنربا همراه خود داشته باشید. زیرا آهنربا میتواند در تشخیص طلای واقعی از بدل به کار شما بیاید. از آنجایی که طلا از فلزات دیامغناتیسی است هیچگاه به آهنربا نمیچسپد یا به طرف آن کشیده نمیشود. اگر از قطعه ای خوشتان آمده از فروشنده بخواهید که آهنربا را به طلا نزدیک کند. اگر کوچکترین کششی بین آهنربا و قطعه طلا به وجود آمد بدانید و آگاه باشید که آهنربا به کار شما آمده و شما و پولتان را نجات داده است.

۴. کاراگاه اسید نیتریک!

اسید نیتریک هم میتواند در شناسایی و تشخیص طلا از بدلیجات به شما کمک زیادی کند. اسیدنیتریک ماده ای است که طلای اصلی نمیتواند در آن حل شود. بنابراین برای آزمایش، حتما یک قطعه از طلا را داخل مقداری اسید نیتریک بی اندازید. اگر ذوب نشد قطعه طلا است اما اگر اگر ذوب شد یا واکنش داد یعنی سرتان کلاه رفته و طلایتان قطعا بدلی از طلا است.

اگر حجم اسید نیتریکی که در دسترس دارید کم است و نمیتوانید طلا را در آن قرار دهید نگران نباشید. تنها کافیست که یک قطره چکان تهیه کنید. و فقط یک قطره اسید نیتریک را روی بخشی از طلا بچکانید. اگر قطعه مورد آزمایش هیچ تغییری نکرد یا با اسید واکنش نشان نداد، می توانید مطمئن شوید که به شما طلای واقعی داده اند اما اگر قطره اسیدی که روی قطعه چکانده اید به رنگ قهوه ای، سبز یا رنگ دیگری در آمد، قطعه شما بدل است.

منبع : مجله طلا و جواهر



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هنوز هم این چالش وجود دارد که آیا برای خرید طلا حلقه‌ی عروسی، باید با هم به بازار رفت یا خیر؟ برخی خانم‌ها در این زمینه نظرات متفاوتی دارند؛ بعضی از عروس‌خانم‌ها دوست دارند تا کاملاً سورپرایز شوند، بعضی دیگر نشانه‌هایی می‌دهند (و یک سری ایده ارائه می‌کنند). بعضی دیگر هم از شریک زندگی خود می‌خواهند تا یک حلقه‌ی کامل و مناسب را خود، برای آن‌ها بخرد. در نهایت انتخاب حلقه عروسی، هم می‌تواند سخت باشد و هم آسان و این تنها بستگی به عروس‌ها دارد.

1. شکل‌ها و مدل‌های مورد نظر خود را محدود کنید

نکته‌ی اول: اگر شما می‌دانید که همسر آینده شما چه چیزی را از نظر شکل الماس حلقه دوست دارد، این کار خیلی به شما کمک می‌کند تا بر روی یک مدل حقله‌های خاص تمرکز کنید. مدل‌های مختلف الماس و سنگ قیمتی روی حلقه (که به آن تراش هم می‌گویند)، قیمت‌های متفاوتی دارند و قیمت هر کدام از این‌ها به ازای نوع و بزرگی آن، با هم فرق می‌کند. درباره نحوه تشخیص تقلبی و اصل بودن الماس نیز بیشتر اطلاعات کسب کنید.

تراش‌های گرد، گران‌ترین مدل‌ها هستند و مدل‌های گلابی‌شکل و سایبانی ارزان‌تر هستند. اگر اندازه‌ی حلقه برای شما اهمیت دارد، می‌توانید الماس یا برلیانی غیر از تراش‌های گرد کلاسیک انتخاب کنید. با این کار، می‌توانید حلقه‌ای با قیمت مناسب‌تر انتخاب کنید. پیش از آن‌که برای خرید حلقه‌ی ازدواج به مغازه‌ها سر بزنید، در خصوص تراش الماس و برلیان مطالبی را مطالعه کنید و یک (یا دو) مدل مورد پسند خود را به ذهن داشته باشید.

2. فلزی را برای حلقه‌ی خود در نظر بگیرید

از قدیم، حلقه‌های ازدواج را از طلای زرد، طلای سفید، نقره یا پلاتین می‌ساخته‌اند -هر چند که در سال‌های اخیر، استفاده از طلای رزگلد نیز به عنوان یک گزینه‌ی جدید و نوین مطرح شده است. هر چند ظاهر پلاتین به نقره شباهت دارد، اما حلقه‌های پلاتینی خیلی گران‌تر هستند و دلیل این گران‌تر بودن هم آن است که پلاتین بسیار متراکم‌تر است

بعضی از فلزات، خیلی زودتر و ساده‌تر از فلزات دیگر خراش بر می‌دارند. بنابراین پیش از تصمیم‌گیری در خصوص جنس فلزی که می‌خواهید انتخاب کنید، به عمر آن، و البته به بودجه‌ی خود، توجه داشته باشید. همچنین می‌توانید حلقه‌هایی را انتخاب کنید که یک یا چند ردیف سنگ هم روی آن‌ها کار شده است!

3. یک اندازه عیار مشخص را در نظر داشته باشید

همان سؤال قدیمی و همیشگی کیفیت در برابر کمیت، برای حلقه‌های ازدواج هم همیشه کاربرد داشته است؛ بعضی از مردم ترجیح می‌دهند که به جای آن‌که حلقه‌ی آن‌ها سفیدتر باشد، سنگ‌های بزرگ‌تری داشته باشد؛ اما بعضی دیگر از افراد دوست دارند تا حلقه‌ی آن‌ها فارغ از هر عیاری که دارد، کاملاً شفاف باشد و برق بزند.

4. اندازه‌ی درست و مناسب خود را بدانید

این مسأله ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما مطمئن باشید که هر دوی شما، اندازه‌ی درست و مناسب انگشتان خود را می‌دانید. قطعاً شما دوست ندارید که حلقه‌ی شما، انگشت شما را اذیت کند و ببرد یا بدتر از آن، مرتب از انگشت شما بیرون بیاید. حلقه باید در انگشت شما کیپ، اما در عین حال راحت باشد.

همان‌طور که در مقاله راهنمای انتخاب سایز حلقه نامزدی عنوان کردیم، اگر نمی‌توانید به اتفاق یکدیگر برای خرید حلقه به بازار بروید، می‌توانید خودتان به یک مغازه‌ی جواهری بروید تا اندازه‌ی انگشت شما را بگیرد و به شما سایز مناسب را بدهد. هر زمانی که موضوع خرید انگشتر طلا یا حلقه برای شما پیش می‌آید، می‌توانید این اندازه را بگویید (شما می‌توانید این اندازه را به نزدیک‌ترین دوستان یا خانواده‌ی خود بگویید تا وقتی همسرتان، اندازه‌ی حلقه‌ی شما را می‌پرسد، این اندازه را به او بگویند).

5. ببینید که حلقه‌ی نامزدی شما چقدر با حلقه‌ی عروسی شما همخوانی دارد و سِت است

ازدواج و نمادهای آن به دو قسمت تقسیم می‌شود. یکی از آنها حلقه ازدواج و دیگری حلقه نامزدی است. جالب است بدانید که معمولا بیشتر افراد هنگام خرید حلقه ازدواج به هیچ عنوان اهمیتی به ست شدن این دو حلقه نمی‌دهند. اما این موضوع واقعا مهم است و باید به آن توجه کرد، چرا که ممکن است روزی آنها را در کنار هم دست کنید.

منبع : فروشگاه آنلاین طلا و جواهر کیش طلا



:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

به وسیله لوازم آرایش و گریم صورت می توانید بینی خودتان را کوچکتر نشان دهید.

در این مقاله با دوره های اموزش آرایشگری الماس نشان همراه باشید تا با انواع روش کوچک کردن بیتی با گریم آشنا شوید

با آرایش صحیح می توان  بینی را اصلاح کرد

اولین مرحله یکسان سازی پوست صورت با کرم پودر می باشد، بعد از شتشو صورت تمام سطح صورت را با کرم مرطوب کننده وسپس با کرم پودر بپوشانید.

دولین مرحله شناخت  فرم بینی می باشد: بزرگ،کوتاه ،بلند،قوزدار و

آرایش انواع بینی

بینی پهن :

شما نیاز به دو  رنگ سایه چشم تیره و روشن نزدیک پوست دارید، کناره های بینی را سایه ی تیره بزنید، سپس روی قسمت بینی از بالا به پایین از یک پودر رنگ روشن برای برجسته کردن بینی استفاده کنید.

بینی کج :

برای بینی کج همان کاری که برای بینی پهن انجام دادیم می باشد ولی روی پل بینی خود پودر خیلی روشن استفاده نکنید ،یا پودر نزنید یا از پودری که کمی تیره باشد استفاده کنید.

بیشتر بخوانید :

بینی کوتاه:

در اینجا به سایه یک درجه تیره تر از کرم روی پوست نیاز دارید و آن را بصورت دو خط روی  بینی می کشیم، توجه کنید برای همه بینی ها این دو خط رو می کشیم در واقع این دو خط زیر هردو ابرو قرار دارند و تا سوراخ های بینی امتداد دارند،این دو خط در واقعا همون خطهای استخوان بینی هست، برای داشتن بینی بلند تر این دو خط رو نزدیکتر از اون چیزی که هست می کشیم و زیر بینی رو با قلم موی یک درجه روشن تر از پوست صورتمان، روشن می کنیم.

بینی بلند:

این بار برای کوتاه نشان دادن برعکس عمل می کنیم و این دو خط بینی رو دورتر از حد خودش می کشیم تا بینی پهن به نظر بیاید و زیر بینی رو تیره می کنیم تا از بلندیش کم کنیم، اگر نوک بینی رو به پایین بود آن را تیره می کنیم تا خطای دید ایجاد کنیم.

بینی دراز :

برای رفع این مشکل نیاز به یک سایه ی تیره و کشیدن آن روی نوک و زیر نوک بینی و بین دو سوراخ های بینی دارید.(سایه تیره تر از آرایش باشد)

بینی قوز دار:

طبق عادت دو خط بینی رو ایجاد می کنیم، ما این دو خط رو کمی دور می کشیم چون قوز بینی باعث نزدیک شدن این دو خط شده است و وسط بینی (مابین دو خط)رو یک درجه روشن تر از پوست صورتمان می کنیم.

گرد نشان دادن نوک بینی:

اگر نوک بینی شما باریک است برای گرد شدن آن این دو خط را کمی دورتر از حد معمول می کشیم و وسط این دو خط را روشن می کنیم،با استفاده از قلم موی تیره نوک بینی یک هلال گرد بکشید و داخل آن هلال را با قلم موی روشن روشن تر کنید، حالا آن هلال را به طرف پایین با همان قلم موی تیره که کشیدید، فید کنید تا خطها محو بشوند.

منبع : الماس نشان



:: بازدید از این مطلب : 338
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تعداد جراحانی که در هر شهر عمل بینی انجام می دهند زیاد هستند. اما شما می توانید ابتدا یک لیست از این جراحان تهیه کنید و سپس مطابق مراحلی که در انتهای این مقاله درج شده بهترین دکتر جراح بینی را پیدا کنید. برای اینکه  بتوانید لیست جراحان را تهیه کنید روش های زیر را امتحان کنید.

در اینترنت و شبکه های اجتماعی جستجو کنید

آسانترین و کم هزینه ترین روش برای پیدا کردن بهترین جراح بینی شهر خود جستجو در اینترنت و شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و فیسبوک و … است. اغلب جراحان سایت اینترنتی دارند و در شبکه های اجتماعی فعالند. کمی وقت بگذارید و با جستجو در اینترنت یا اینستاگرام لیست تعدادی از جراحانی که عمل بینی انجام می دهند را پیدا کنید.  برای مثال اگر در گوگل سرچ کنید (بهترین جراح بینی تهران کیست) تعداد زیادی جراح به شما معرفی خواهد شد. داخل سایت یا داخل اینستاگرام آن ها می توانید عکس های قبل و بعد و نظرات مراجعان و بیمارانشان را پیدا کنید.

از آشنایان کمک بگیرید

آشنایانی که عمل انجام داده اند و به هر نحوی تاکنون جراح بینی قابل اعتماد و خوبی دیده اند می توانند به شما کمک کنند تا لیست خود را بهتر بچینید.

بیشتر بخوانید : بیمه عمل بینی

مجلات آگهی محلی را بخوانید

معمولا هر شهری و حتی اغلب محله ها و مناطق شهری مجلات آگاهی دارند که به صورت رایگان درب منازل پخش میکند. اگر بتوانید آدرس و مشخصات یک جراح پلاستیک، متخصص و حراح گوش و حلق و بینی یا یک جراح فک و صورت را داخل مجله پیدا کنید، میتوانید در لیستی که قصد تهیه کردن آن را دارید درج کنید و درباره آن بیشتر تحقیق یا پرس و جو کنید.

از کسانی که عمل بینی خوب انجام داده اند سوال بپرسید

یکی از ساده ترین راه های پیدا کردن چند دکتر جراح بینی خوب پیدا کردن افرادی است که عمل بینی بسیار ایده آل و طبیعی انجام داده اند. از آن ها بخواهید تا آدرس تلفن تماس جراحشان را به شما بدهند تا بتوانید بهترین جراح بینی شهر خود را پیدا کنید.

از متخصصان و پزشکان مورد اعتماد خود سوال بپرسید

اگر به پرشک عمومی خود و یا متخصصی که معمولا برای مشکلات پزشکی خود به او مراجعه میکنید قابل اعتماد است، میتوانید از او بخواهید تا شما را با یک جراح بینی خوب آشنا کند. معمولا پزشکان روابط خوب و نزدیکی با هم دارند و اگر شانس داشته باشید پزشک معتمد شما یک دوست جراح خوب داشته باشد میتوانید عمل بینی خود را نزد آن دکتر انجام دهید.

بیشتر بخوانید : عمل بینی تنها در 15 دقیقه



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دندانی که ترمیم شده است، ممکن است تا چند روز به عوامل مختلفی همچون ضربه و سرما حساس باشد.نگران نباشید و سعی کنید عوامل محرک را از بین ببرید.

درصورتی که پرکردگی نزدیک به عصب دندان باشد و درد شبانه یا درد خود به خودی وجود داشته باشد، نیاز به درمان ریشه می باشد. پس از شروع  دردهای شدید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

پس از پر کردن دندان تا دو ساعت از خوردن مواد غذایی سفت و سخت غیر از انواع مایعات خودداری کنید.

• 24 ساعت پس از ترمیم دندان می توانید از سمت دندان پر شده برای جویدن غذا استفاده نمایید.

در صورت بلند بودن ناحیه ی ترمیمی، دراسرع وقت به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

پس از پر کردن دندان با مواد هم رنگ دندان،تا ۲۴ ساعت حتی الامکان از خوردن مواد رنگی (چای ،قهوه نوشابه …) خودداری کنید.

رعایت بهداشت دهان و دندان ترمیم شده همانند دندانهای سالم الزامی است.

در صورت ترمیم دندان با مواد فلزی غیرهمرنگ (آمالگام)، احتمال حساس بودن دندان به سرما و ... ظرف مدت ۱ تا ۱٫۵ماه وجود دارد.

در صورت ترمیم دندان با مواد همرنگ، مواجهه با حساسیت بیش از حد دندان‌ ها به هیچ وجه  قابل ‌توجیه نیست و باید سریعا بررسی شود.

اگر پر کردگی دندان شما نشست پیدا کند سریعا به دندانپزشک خود مراجعه کنید چراکه  بعضی اوقات پرکردگی ها از دیواره دندان فاصله گرفته و بین دندان و پرکردگی فاصله بوجود می آید . این فاصله محل خوبی برای گیر افتادن مواد غذایی و شروع  یک پوسیدگی جدید می باشد .

ترمیم دندان ها به هیچ وجه مانع رعایت بهداشت دهان نمی‌شود.  باید به این موضوع توجه داشت که برای مسواک زدن ومصرف نخ دندان علی الخصوص در ترمیم‌های آمالگام، حداقل چند ساعت از زمان انجام ترمیم بگذرد. اگر نخ کشیدن روی دندان ترمیم شده مقدور نیست باید هرچه سریع تر به دندان‌پزشک خود مراجعه کنید.

وجود درد و حساسیت خفیف به آب سرد و گرم بعد از ترمیم دندان، طبیعی است. این درد پس از گذشت چند روز برطرف می‌شود؛ البته ممکن است گاهی تا یکی دو ماه طول بکشد. با این حال، اگر پس از گذشت چند روز از شدت درد کاسته نشد و یا درد بصورت شبانه یا نبض دار بروز کرد حتما به دندان‌ پزشک خود مراجعه نمایید.

احساس بلندی در دندان ترمیم شده می‌ تواند به علت بی حسی ناحیه ترمیمی باشد. متفاوت بودن شکل ترمیم نسبت به حفره پوسیدگی و تازگی آن برای حفره دهان، باعث توجه بیش از حد به ترمیم واحساس بلندی کاذب می ‌شود.

بی حسی ناحیه مورد ترمیم برحسب نوع بی‌ حسی ممکن است یکساعت تا چند ساعت طول بکشد. نکته ‌ای که در این مدت لازم است رعایت شود، این است که مراقب باشید لب و گونه را ناخواسته گاز نگیرید و زخمی نکنید.

بیشتر بخوانید : 

معمولا ترمیم‌ های همرنگ دندان یا‌‌ ترمیم کامپوزیتی پس از چندین ماه سرویس دهی، دچار درجاتی از تغییر رنگ نامطلوب می‌ شوند. همچنین ممکن است ترمیم ‌های آمالگام بعد از مدتی جلای سطحی خود را از دست بدهند و یک ظاهر ناخوشایند و ناصاف پیدا کنند. در صورت بروز این مساله به دندان‌ پزشک خود مراجعه کنید.

در برخی بیماران ممکن است، برخورد قاشق ‌های استیل به ترمیم آمالگام، باعث ایجاد حالتی مانند برق گرفتگی خفیف شود. گاز گرفتن ورقه ‌های آلومینیومی مثل پوست شکلات هم منجر به بروز این حالت می‌شود. اگر این حالت زیاد پیش می‌ آید و شما را آزار می‌دهد باید به دندان ‌پزشک مراجعه کنید تا نوع ترمیم را عوض کند.

وقتی دندانی ترمیم می ‌شود این به معنای آن نیست که دیگر نیاز به هیچ مراقبتی ندارد. بلکه ممکن است دندان مورد ترمیم دچار پوسیدگی ثانویه شود و یا از محلی غیر از محل انجام ترمیم مورد پوسیدگی جدید قرار بگیرد. در واقع ترمیم دندان، نیاز آن را به رعایت بهداشت بیشتر می ‌کند. پس حتی اگر تمام پوسیدگی های دندانیتان را با ترمیم برطرف کرده‌اید لازم است به طور مرتب از مسواک و نخ دندان استفاده کنید و هرشش ماه یکبار به دندان ‌پزشک مراجعه کنید.

هر دندان ترمیمی ممکن است پس از گذشت چند ماه از ترمیم دچار مشکل شود، مثلا ممکن است بخشی از ترمیم بشکند و…، در این موارد لازم است به دندان‌ پزشک مراجعه کنید تا نسبت به تعمیر ترمیم و یا تعویض آن اقدام کند.

• پس از ترمیم دندان، نیازی به استفاده از چرک خشک کن (آنتی بیوتیک) نیست. سعی کنید تنها در صورت بروز درد با مشورت دندان‌ پزشک خود  از مسکن ها استفاده کنید.

منبع : دندانپزشکی شبانه روزی تاج



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تفاوت متخصص ارتودنسی با دندانپزشک عمومی در چیست؟ ممکن است شما نیز جزو آن دسته از افراد باشید که از این دو واژه به شکل متناوب استفاده کنید. اما واقعیت در این است که حوزه ی فعالیت متخصص ارتودنسی با دندانپزشک متفاوت است.

در همین ابتدای امر باید اذعان کنیم که متخصص ارتودنسی دندانپزشک است اما دندانپزشک عمومی نمی تواند یک متخصص ارتودنسی باشد. دلیل این امر آموزشی است که متخصص ارتودنسی برای ارائه ی خدمات مربوط به تخصص خود گذرانده است.

هر دندانپزشک به شکل طبیعی مدت چهار سال تحصیل می کند و آموزش های لازم را برای درمان دندان، لثه، اعصاب دندان خواهد دید. اما متخصص ارتودنسی دو تا سه سال دیگر به تحصیل پرداخته و به شکل تخصصی به درمان مشکلاتی نظیر دندان های ناهنجار، اضافی، شکاف دیاستما، جراحی فک های ناهنجار و مشکلاتی از این قبیل بپردازد.

در صورتی که افراد در سنین پایین به متخصص ارتودنسیبرای انواع ارتودنسی ( ارتودنسی ثابت ، ارتودنسی متحرک ، ارتودنسی نامرئی) ارجاع داده شوند نتیجه ی مناسب تری را دریافت خواهند کرد.

متخصص ارتودنسی دارای فلوشیپ مطمئنا شما این عبارات را در رابطه با تخصص دندانپزشکان را مشاهده کرده باشید.

بیشتر بخوانید :

هزینه ارتودنسی

فلوشیپ چیست؟

فلوشیپ ارتودنسی جراحی به دوره ای اطلاق می شود که پس از گذراندن دوره ی تخصصی برگزار می شود.

دنیایی دندانپزشکی در سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. به همین دلیل دانشگاه های علوم پزشکی دوره هایی ا برگزار می کنند تا متخصص ارتودنسی بتواند با نحوه ی درمان پیچیده تر در رابطه با سندروم های فک و صورت آشنا شوند.

یکی از معروف ترین این دوره ها، فلوشیپ ارتودنسی جراحی است. افراد بسیار کمی قادر هستند در این دوره ها شرکت کنند. متخصصین ارتودنسی که در این فلوشیپ ها شرکت می کنند نسبت به دیگر متخصصان در رابطه درمان سندروم و ناهنجاری های فک و صورت از رتبه علمی بالاتری برخوردار می شوند. دکتر درویش پور ،  بهترین متخصص ارتودنسی در تهران برای ارائه ی بهترین خدمات به شما عزیزان این مژده را می دهد که این متخصصین به نام دوره های مختلف فلوشیپ را گذرانده و با آخرین متدهای درمان آشنا هستند. اگر یک متخصص ارتودنسی دارای مدرک فلوشیپ باشد شما با اطمینان بیشتری می توانید درمان خود را به آن ها بسپارید.

منبع : مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 513
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

درمان ارتودنسی که در اصطلاح دندان پزشکی به آن اینویزیلاین گفته می‌شود، برای افرادی که به زیبایی چهره و لبخند خود اهمیت می‌دهند، درمانی بسیار محبوب است. درمان ارتودنسی را می‌توان یک راهکار بسیار مناسب برای داشتن دندان‌های زیبا و مرتب دانست.

ارتودنسی نامرئی یکی از متد‌های درمانی به حساب می‌آید که می‌توان با استفاده از آن ناهنجاری‌های دندانی را رفع نمود. ارتودنسی نامرئی بر خلاف سایر روش‌های درمانی ارتودنسی به هیچ گونه براکت و یا سیم ارتودنسی نیازی نخواهد داشت. ارتودنسی نامرئی از پلاک‌های شفاف و بی رنگی تهیه می‌شود که بر اساس شرایط دهانی بیمار در طی یک تصویربرداری ۳ بعدی ساخته و پرداخته می‌شود.

این روش درمانی که اصطلاحا به آن ارتودنسی ژله‌ای گفته می‌شود را می‌توان یک درمان مناسب برای کودکان دانست. زیرا عموما ناهنجاری‌های دندانی کودکان پیچیدگی ندارد و در صورتی که به موقع به آن رسیدگی شود، خیلی زود رفع خواهد شد. کودکان در این روش می‌توانند بدون ایجاد زخم و یا آسیب دیدگی دهانی، پلاک‌های مربوطه را در دهان قرار دهند و در زمان خوردن، آشامیدن و نظافت دهان، آن را خارج نموده و سپس مجددا آن را برروی دندان‌ها قرار دهند. علاوه بر کودکان، ارتودنسی نامرئی برای بزرگسالانی که دارای ناهنجاری‌های دهان و دندان هستند( ارتودنسی بزرگسالان )  و به خاطر قرار گرفتن سیم‌ها و براکت‌ها در دهان خود، از این درمان امتناع می‌ورزند نیز مناسب است. با این روش می‌توانند بدون هیچ گونه هراسی به بهترین شکل، تعاملات اجتماعی خود را ادامه دهند و بی واهمه به همه لبخند بزنند.

مزایای پلاک‌های متحرک ارتودنسی نامرئی

جذاب‌ترین ویژگی ارتودنسی نامرئی برای اکثر بیماران این است که پلاک‌ها عملاً نامرئی هستند و اطرافیان عموماً متوجه تحت درمان بودن نمی‌شوند. اما نامرئی بودن تنها مزیت اینویزیلاین نیست و نقاط قوت زیر نیز در مورد این روش محبوب صدق می‌کند:

پلاک‌های ارتودنسی متحرک نامرئی هستند و می‌توان آن‌ها را هنگام غذا خوردن درآورد.

تمیز کردن پلاک‌ها راحت است و، چون می‌توان آن‌ها را از دهان درآورد، مسواک زدن و نخ کشیدن دندان‌ها نیز راحت‌تر می‌شود.

پلاک‌های اینویزیلاین به دلیل بدون سیم بودن راحت هستند و، چون فلز یا براکت ندارند، باعث سایش و زخم شدن دهان نمی‌شوند.

ارتودنسی نامرئی زندگی روزمره را مختل نمی‌کند، چون پلاک را به سادگی می‌توان در مناسبت‌های مهمی مانند جشن عروسی، عکسبرداری خانوادگی و جلسات شغلی مهم درآورد.

ارتودنسی نامرئی اکثر مشکلات مربوط به نامرتبی دندان‌ها را با موفقیت درمان می‌کند.

بیشتر بخوانید : هزیه ارتودنسی

مقایسه ارتودنسی نامرئی و ارتودنسی فلزی

ارتودنسی نامرئی برای اصلاح بعضی از مشکلات پیچیده بایت یا نامرتبی‌های دندان مناسب نیست. ارتودنسی فلزی (براکت و سیم فلزی قدیمی) برای درمان اختلال‌های پیچیده توصیه می‌شود. اگرچه ارتودنسی فلزی به اندازه اینویزیلاین زیبا نیست، اما بریس‌های فلزی امروزی کوچکتر، نامشخص‌تر و کارآمدتر هستند. این بریس‌های براکت و سیمی جدیدتر اختلال‌ها را سریع‌تر از بریس‌های قدیمی درمان می‌کنند. فقط متخصص ارتودنسی می‌تواند بهترین روش درمان را تعیین کند و روش‌های جایگزین مناسب را توصیه کند.

اگر ارتودنسی نامرئی مناسب نباشد، ارتودنسی فلزی برای اصلاح مشکلات زیر کارآمد خواهد بود:

به هم فشردگی یا فاصله دار بودن دندان‌ها در حالتی که فاصله یا همپوشانی دندان‌ها بیش از ۵ میلی لیتر باشد.

منبع : مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی لینگوالبه یک روش درمانی گفته می شود و به عبارتی دیگر نوعی ارتودنسی پنهان به شمار می رود و استفاده از آن برای افرادی پیشنهاد می شود که به دنبال عدم دیده شدن بریس های دندانشان هستند. متخصص ارتودنسی دندان بریس ها را در پشت دندان قرار می دهد که به بریس های داخلی هم معروف می باشند. روش درمانی ارتودنسی لینگوال بیشتر برای بزرگسالان و جوانان مورد استفاده قرار می گیرد. بریس های لینگوال و بریس های سنتی تنها در محل قرار گیری با هم متفاوت می باشند.

جهت نصب ارتودنسی لینگوال چه روندی طی می شود؟

معمولا دندانپزشک در جلسه اول حضور مراجعه کننده نمونه گیری از دندان ها را توسط قالب پلاستیکی انجام می دهد و بعد این قالب تهیه شده جهت ساخت براکت های هر دندان به آزمایشگاه انتقال داده می شود. براکت ها معمولا به حالت مومی ساخته می شوند و دلیل آن از دست ندادن شکل اسلی براکت می باشد و برای نگهداری درون یک محفظه پلاستیکی قرار می دهند.

بیشتر بخوانید : قیمت ارتودنسی

ویژگی های مثبت ارتودنسی لینگوال؟

از حسن های عام و مورد پسند افراد در رابطه با ارتودنسی لینگوال، می توان به پنهانی بودن آن اشاره کرد. تنها در صورتی که شخصی زمان صحبت بیش از حد توجه به دندان هایتان داشته باشد، ممکن است توجه اش به بریس ها جلب شود وگرنه امکان دیده شدن آن ها در حالت عادی وجود ندارد. از دیگر ویژگی ها بریس لینگوال در مقایسه با دیگر بریس ها پنهانی، ثابت بودنش می باشد که امکان حضور همیشه آن بر روی دندان ها را فراهم می کند.

وجود بریس های لینگوال باعث می شود که دیگر نگران تعویض هر چند هفته ای یک بار آن نباشید و همچنین زمان غذا خوردن و یا مسواک زدن نیاز به خارج کردن آن از دهان پیدا نمی کنید. این نوع از بریس ها در همه حال تاثیر مثبت خود بر دندان ها را دارند، حتی اگرقصد غذا خوردن داشته باشید.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی لینگوال چه معایبی دارد؟

لینگوال مزایای زیادی دارد، اما دارای چند عیب هم می باشد که بهتر است با آن ها آشنا شوید. در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

یکی از معایب های اصلی ارتودنسی لینگوال، دشوار بودن استفاده و همچنین جایگذاری آن می باشد.

با توجه به موقعیت براکت های لینگوال در داخل دهان، نصب نسبتا مشکلی دارند.

قرار ملاقات هایی که زمان ارتودنسی لینگوال با دکتر دارید به نسبت زمان ملاقات ارتودنسی ثابت بیشتر می باشد.

اما از آنجایی که طراحی سیستم مرتبط به لینگوال پیشرفت کرده است، این نقاط ضعفی که نام برده شده، خیلی ناچیز می باشند و یا احتمال اتفاق افتادن آن پایین است.

منبع : مجله ارتودنسی دندان 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

پیش از آن که به حداقل هزینه ارتودنسی بپردازیم، بهتر است از عوامل موثر بر هزینه ارتودنسی(قیمت ارتودنسی)، آگاهی بیابیم؛ چرا که به عنوان مثال حداقل هزینه ارتودنسی نامرئی با حداقل هزینه ارتودنسی سرامیکی و حتی حداقل هزینه ارتودنسی فک بالا و حداقل هزینه ارتودنسی فک پایین با هم متفاوت است.

عوامل تعیین کننده هزینه‌ ارتودنسی دندان

عوامل بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانند بر هزینه ارتودنسی دندان تأثیر داشته باشند. بعضی از این عوامل تاثیرگذار بر قیمت ارتودنسی در کنترل خود شما هستند و بعضی دیگر به وضعیت دندان‌های شما بستگی دارد.

شما به هر مرکزی که برای گرفتن قیمت ارتودنسی مراجعه کنید، احتمالاً با ارقام و برآوردهای متفاوتی برای هزینه درمان یک عارضه مشخص مواجه خواهید شد.

مهم‌ترین عواملی که می‌تواند در تعیین هزینه درمان ارتودنسی شما تأثیر داشته باشد، عبارت است از:

نوع براکت انتخابی شما

می‌توان گفت نوع ارتودنسی  دندان که مدنظرتان است، مهم‌ترین عامل اثرگذار بر قیمت ارتودنسی یا هزینه ارتودنسی است. به صورت معمول، هزینه ارتودنسی مرئی و ثابت که با براکت‌های معمولی یا براکت‌های رنگی صورت می‌گیرد، یک دهم تا یک پنجم هزینه ارتودنسی نامرئی است. مواد استفاده شده در هنگام ارتودنسی بر هزینه ارتودنسی و قیمت ارتودنسی اثر مستقیم دارد.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی متحرک

هزینه ارتودنسی فک بالا و پایین

قیمت‌هایی که در بخش اول بیان نمودیم، هزینه ارتودنسی فک بالا و پایین بود. در صورتی که متخصص ارتودنسی، تنها نیاز به ارتودنسی فک بالای شما را تشخیص دهد، هزینه ارتودنسی فک بالا، در حدود دو سوم هزینه ارتودنسی فک بالا و پایین است.

به عنوان مثال، قیمت ارتودنسی نامرئی فک بالا، ۲.۵ تا ۳ هزار دلار است. در صورتی که می‌خواهید به صورت کامل با ارتودنسی نامرئی آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «ارتودنسی نامرئی» را مطالعه کنید. در آن مقاله به شرح کامل قیمت ارتودنسی نامرئی، دلایل گران بودن این نوع ارتودنسی و … پرداخته‌ایم.

منبع : مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 602
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

با پیشرفت‌های علم ارتودنسی در سال‌های اخیر، روز به روز بزرگسالان بیشتری برای درمان مشکلات دهان و دندان خود که از بچگی با آن دست و پنجه نرم می‌کرده‌اند اقدام می‌کنند. تفاوت‌های فاحشی بین ارتودنسی بزرگسالان و ارتودنسی کودکان و نوجوانان وجود دارد. به همین دلیل قبل از تصمیم به مراجعه به دندانپزشک برای معالجه، باید از این تفاوت‌ها آگاه شویم. در این‌ مطلب به تفاوت‌های عمده ارتودنسی در بزرگسالان و افراد نوجوان اشاره می‌کنیم:

ملاحظات مربوط به سن افراد

بیماران بزرگسال اغلب از شرایطی رنج می‌برند که در بیماران خردسال و نوجوان وجود ندارد، از قبیل عدم وجود استخوان کافی بین ریشه دندان‌ها برای تغذیه خونی مناسب، عفونت خفیف لثه‌ها و از بین رفتن استخوان حاشیه‌ای. هم‌چنین با توجه به گفته‌های مجله سلامت دهان و دندان و انجمن دندانپزشکی، در بزرگسالان استخوان‌ها سخت‌تر هستند و رشد استخوانی متوقف شده است و پیری بافت‌ها نیز باعث می‌شود که زمان بیشتری طول بکشد تا به موقعیت جدید دندان‌ها عادت کنند. این موارد را محدودیت‌های بیومکانیکی می‌نامند که می‌توانند بازچینش دندان‌ها در بزرگسالان را نسبت به بیماران جوان‌تر پیچیده‌تر سازند.

ملاحظات مربوط به تصحیح الگوی گاز زدن

یکی از عوامل اصلی که بزرگسالان را نیازمند درمان‌های ارتودنسی می‌کند، دندان‌های بی‌نظم (Malocclusion) یا الگوی گاز معیوب است. به گزارش گروه کوکیچ ارتودنسی، در یک بیمار بزرگسال مبتلا به اختلال دندانی جلو بودن دندان‌های فک بالا نسبت به دندان‌های فک پایین یا همان اوربایت، اغلب بدون خارج کردن یک یا چند دندان، جای کافی به منظور فراهم کردن فضا برای عقب بردن دندان‌ها وجود ندارد. در سنین بزرگسالی، ممکن است بیماران چند عدد از دندان‌های خود را نیز کشیده باشند که این موضوع می‌تواند مشکل اوربایت را بدتر از قبل کند. متخصصان ارتودنسی این مشکلات را مسایل قابل برگشت در طول زمان می‌نامند؛ و در این موارد سعی می‌کند بیمار بزرگسال را طوری معالجه کنند که دندان‌ها بتوانند کارایی لازم در غذا خوردن را داشته باشند و به دنبال رفع مشکل به طور کامل نیستند.

شکلات مربوط به کشیدن دندان

بسیاری از بزرگسالان که به متخصصان ارتودنسی مراجعه می‌کنند ممکن است چندین دندان خود را در سال‌های قبل کشیده باشند، که این موضوع مشکلاتی را برای متخصصان ارتودنسی ایجاد می‌کند. جای دندان‌هایی که سال‌ها قبل کشیده شده‌اند مکان‌ مناسبی برای قرار دادن دندان‌های تازه نیستند، مگر این‌که با اضافه کردن قطعه‌ای استخوان مصنوعی، شکل اولیه را به آن‌ها بازگرداند. پر کردن فضاهای خالی بین دندان‌ها و بسته نگه داشتن آن‌ها که در اثر کشیدن دندان‌ها به وجود آمده است  نیز کار دشواری است، زیرا استخوان پیر به اندازه استخوان در حال رشد به فشار عکس العمل نشان نمی‌دهد.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی سریع

آسیب پذیری‌ها

خطر جذب دوباره ریشه دندان در بزرگسالانی که مورد معالجه ارتودنسی قرار می‌گیرند بیشتر از بیماران جوان است. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که بدن ریشه‌ی دندان را بازجذب می‌کند و این باعث می‌شود دندان بدون تکیه گاه بماند. به گفته‌ی دکتر بری مک آردل، عوامل موثر در این پدیده عبارتند از تاریخچه ارثی، عادت‌های مراقبت از دهان و دندان و نوع ریشه‌ی دندان.

اگر شما مستعد مشکل بازجذب ریشه دندان باشید و درمان، باعث ایجاد اصطکاک شده و ریشه دندان شما را تحت تاثیر قرار دهد، دندان به راحتی شل شده و بعد از مدتی می‌افتد. متخصص ارتودنسی با بررسی دقیق و مداوم دندان‌های شما می‌تواند به‌دنبال نشانه‌هایی از بازجذب ریشه دندان باشد. اما اگر این مشکل دیر کشف نشود، معمولا غیرقابل درمان است.

به گفته دکتر دوین کلر، خطر ابتلا به اختلال مفصل گیجگاهی فکی یا Temporomandibular Disorder نیز در بیماران بزرگسال نسبت به بیماران جوان بیشتر است و علائم آن ممکن است در حین انجام ارتودنسی معمولی نیز بروز کند. لازم است که ارتودنتیست به دقت احتمال خطر اختلال مفصل گیجگاهی فکی را قبل از ارایه پیشنهادهای درمانی بررسی کند.

منبع : مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 351
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

آماده سازی برای ارتودنسی معمولاً شامل موارد زیر می‌شود:

بررسی دهانی: متخصص ارتودنسی معاینه کاملی از دندان‌ها، فک و دهان بیمار به عمل خواهد آورد.

عکسبرداری با اشعه ایکس (رادیولوژی): چندین عکس رادیولوژی از دندان‌هایتان گرفته می‌شود تا موقعیت دقیق دندان‌ها مشخص شود. متداول‌ترین نوع آن عکس رادیولوژی پانارومیک است که تمام دندان‌های ردیف بالا و پایین در موقعیت بایت نشان داده و هرگونه دندان در حال رشد در میان فک نیز کاملاً واضح دیده می‌شود. عکس‌های رادیولوژی مخصوص از سر نیز می‌تواند به تعیین اندازه، موقعیت و رابطه میان فک و دندان‌ها کمک کنند.

قالب‌های پلاستری: یک ماده نرم را گاز می‌زنید که برای چند دقیقه روی دندان‌هایتان باقی می‌مانند. از روی این قالب، یک قالب پلاستری از دندان‌ها ساخته می‌شود و متخصص ارتودنسی می‌تواند بایت شخص را ارزیابی کند. در اکثر موارد، این قالب دندانی بصورت دیجیتالی اسکن می‌شود تا متخصص بتواند آن را بیشتر ارزیابی کرده و تصمیمات درمانی مناسب بگیرد.

کشیدن احتمالی دندان: اگر دهان بیمار دندان‌های زیادی داشته باشد، متخصص ارتودنسی احتمالاً یک یا چند دندان دائمی را خواهد کشید تا فضای بیشتری برای دندان‌های باقیمانده بوجود آید و آنها براحتی در کنار هم قرار بگیرند.

سایر عمل‌ها: در موارد شدید، که حرکت دندان به تنهایی نتواند بایت شخص را تصحیح کند، از جراحی فک در کنار ارتودنسی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی کودکان

روال درمان ارتودنسی

معمولاً متخصص ارتودنسی ابتدا دندان‌ها را تمیز کرده و سپس خشک می‌کند. سپس یک ماده چسبنده را روی دندان‌ها می‌گذارد تا براکت‌ها را به دندان‌ها بچسباند. به محض چسبیدن براکت‌ها، وی آرک وایر را از داخل براکت‌ها رد کرده و با استفاده از باندهای الاستیکی آرک وایر را در جای خود محکم می‌کند. معمولاً تمام این فرآیند بین 1 تا 2 ساعت طول می‌کشد. اگرچه، این فرآیند به خودی خود دردناک نیست، ولی در برخی موارد مقداری ناراحتی پس از نصب آن احساس خواهد شد. در ابتدا زبان و گونه به بریس‌ها گیر می‌کنند، که باعث حساسیت زیادی شده و دندان‌ها احساس درد خواهند کرد. عادت کردن به بریس‌ها حدوداً یک هفته طول می‌کشد.

گزینه‌های درمانی ارتودنسی برای بزرگسالان

تمام تجهیزات ارتودنسی به یک شیوه عمل می‌کنند: یعنی وارد آوردن فشار خفیف ولی دائمی روی دندان‌ها برای حرکت دادن آنها. ولی نحوه وارد آمدن این فشار ممکن است متفاوت باشد، نوآوری‌های بی‌شماری در سالیان اخیر در دسترس متخصصین قرار گرفته است. تجهیزاتی که وضوح کمتری دارد طراحی شده‌اند که ساده‌تر با سبک زندگی شخصی و حرفه‌ای بزرگسالان تطابق دارند. انواع تجهیزات ارتودنسی عبارتند از:

بریس‌های سنتی فلزی : احتمالاً این بریس‌ها آن تصوری است که از ارتودنسی دارید: چند براکت کوچک فلزی که روی دندان‌های جلویی چسبانده شده‌اند. یک سیم نازک که از میان براکت‌ها عبور کرده و به دو سر انتهایی یک حلقه فلزی که دور آخرین دندان آسیا پیچانده شده متصل می‌شود.

بریس‌های سرامیکی: بجای براکت‌های فلزی که خیلی مشخص هستند، می‌توانید از براکت‌های شفاف از جنس سرامیک، پلاستیک یا ترکیبی از هر دو استفاده کنید. این براکت‌ها را به سختی می‌توان دید، بجز سیم نازکی که از میان براکت‌ها عبور داده شده، اما بیشتر از ارتودنسی فلزی در معرض شکستگی قرار دارد.

الاینرهای شفاف (ارتودنسی نامرئی ))بعنوان جایگزینی برای انواع تجهیزات ثابت ارتودنسی که در بالا به آن اشاره شد، الاینرهای شفاف متحرک هستند. این الاینرها معمولاً یک سری از “تری‌های” پلاستیکی شفاف هستند که دقیقاً روی دندان‌ها قرار می‌گیرند. هر تری بخشی از یک مجموعه‌ای از تری‌هاست که دندان‌های شما را هر بار اندکی حرکت می‌دهند تا وقتی که در موقعیت مناسب خود قرار گیرند. تری‌ها با کمک یک نرم افزار مخصوص کامپیوتری طراحی می‌شود که مدلی مجاری از بایت شخص را ایجاد می‌کند.

بریس‌های لینگوال (پشت دندانی): این ارتودنسی‌های فلزی به پشت دندان‌ها چسبانده می‌شوند (از سمت داخل) که در نتیجه هیچکس نمی‌تواند آنها را ببیند. این مسئله مزیت این بریس‌هاست. اما نقطه ضعف آنها این است که عادت کردن به استفاده از آنها دشوارتر است و نسبت به ارتودنسی‌های فلزی قیمت بالاتری دارند.

منبع : مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

 

همیشه یکی از موارد مهم در انتخاب نوع درمان و شروع آن هزینه درمان است. در بین درمانهای دندانپزشکی یکی از گرانترین آنها ارتودنسی است. اما چرا قیمت ارتودنسی انقدر زیاد است؟ این سوالی است که در ادامه به آن پاسخ می دهیم:

تخصصی بودن درمان

ارتودنسی یک علم بسیار تخصصی است که یک دندانپزشک عمومی نمیتواند این درمان را انجام دهد. یک متخصص ارتودنسی بعد از گذراندن دوره های دندانپزشکی عمومی به دنبال کسب مهارت و دریافت تخصص ارتودنسی، در آزمونی سخت شرکت کرده و دوره های آموزشی دیگری را پشت سر می گذارد. پس بدیهی است که هرچه تخصص بالاتر باشد، دستمزد هم بالاتر خواهد بود.

نوع درمان

ارتودنسی دندان، روشی بسیار فوق العاده برای رفع و اصلاح مشکلات و ناهنجاری های دهان و دندانی است که خود، انواع و روش های متنوعی دارد. هرکدام از این روشها با در نظر گرفتن شرایط، مشکلات و نیاز بیمار، طی بررسی های حرفه ای ارتودنتیست، انتخاب می گردند. یک متخصص ارتودنسی خوب و دارای مهارت، تمام گزینه های درمانی موجود را برای بیمار خود شرح می دهد تا بیمار بتواند در رابطه با تمام موارد لازم از جمله هزینه، به خوبی فکر کند. هر کدام از روش های ارتودنسی، به دلیل نوع درمان متفاوت، مدت زمان متفاوت و ... هزینه های خاص خود را دارند.

مدت طولانی درمان

 مدت زمانی که درمان ارتودنسی شما طول می کشد، در هزینه کلی درمان تأثیر می گذارد. همانطور که می دانید، ارتودنسی در یک جلسه و حتی یک ماه امکان پذیر نبوده و با توجه به شرایط بیماران متفاوت و با درنظر گرفتن نوع درمان، این زمان بین 6 ماه تا 3 سال و یا حتی بیشتر متغیر خواهد بود. همچنین در این درمان، لازم است تا بیمار تحت معاینه مکرر و مداوم ارتودنتیست خود قرار داشته باشد. به همین جهت باتوجه به نوع درمان، بیمار باید هر چند وقت یکبار به مطب ارتودنسی مراجعه داشته باشد.

استفاده از ابزارها و تجهیزات تخصصی

ارتودنسی با داشتن روش هایی متفاوت، از ابزارها و دستگاه های متنوعی برای درمان استفاده می کند. بنابراین یکی دیگر از علل گران قیمت بودن این درمان، هزینه تجهیزات و متریال تخصصی است که می تواند تاثیرات به سزایی در قیمت نهایی ارتودنسی دندان داشته باشد.

نیاز به درمان های جانبی

در ابتدا ارتودنسی نیز مانند هر درمان دندانپزشکی دیگری به عکس های رادیولوژی و اسکن های مربوطه نیازمند است. همچنین با توجه به اینکه هر بیمار شرایط خاص خود را دارد، ممکن است تا به درمان های جانبی مانند جرم گیری قبل از ارتودنسی، کشیدن دندان، درمان بیماری های لثه و پوسیدگی های دندانی و یا هر درمان دیگری نیاز داشته باشد که هر کدام در هزینه ارتودنسی اثرگذار هستند.

منابع :

https://www.orthoblog.ir/

https://www.orthodentist.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

وسایل ارتودنسی متحرک

این وسایل که معمولا شامل پلاکها هستند، توسط بیمار قابل گذاشتن و برداشتن هستند. اکثر مشکلاتی که در پلاکها بوجود می آیند مربوط به استفاده نا کافی و شکستن و یا گم شدن پلاک می شوند.

 استفاده نا کافی موجب کاهش تطابق پلاک و در نتیجه کاهش کارایی آن می شود. همچنین اگر پلاک بشکند یا گم شود قالبگیری مجدد برای ساخت پلاک جدید لازم خواهد شد که علاوه بر هزینه ای اضافی، وقفه در درمان ایجاد شده و فرصتی به دندانها داده تا به جای اول خود بر گردند. این یعنی طولانی شدن زمان درمان.

آغاز استفاده از پلاکها معمولا با دشواریهایی همراه است که بدلیل تداخلی است که با زبان پیدا می کند. این دشواریها مشکل محسوب نمی شوند و راهکار برطرف شدن آنها استفاده منظم از پلاک می باشد.

مواردی که مشکل محسوب نمی شوند و نیاز به زمان دارند تا دهان به پلاک عادت کند:

اختلال موقت در تکلم

افزایش ترشح آب دهان و جمع شدن آن در پشت پلاک.

دشواری در بستن دهان

ایجاد حالت تهوع

برای عادت کردن سریعتر به پلاک و بهبود تکلم قویا پیشنهاد می شود که چند صفحه کتاب با وجود پلاک در دهان روخوانی شود

مواردی که مشکل محسوب می شوند و لازم است برای اصلاح آن با مطب تماس بگیرید (اما استفاده را قطع نکنید! به ادامۀ مطلب توجه بفرمایید):

زخم شدن لثه

شل شدن پلاک

گم شدن پلاک

شکستن پلاک

از پلاک در زمانهای تعیین شده استفاده کنید. استفادۀ ناکافی از وسایل موجب طولانی شدن و بی اثر شدن درمان خواهد بود. بر عکس استفاده منظم باعث می شود تا دندان درد و ناراحتی زودتر از بین رفته و سریعتر به آن عادت نمایید. حداقل زمانی در طول شبانه روز لازم است تا وسیلۀ ارتودنسی بتواند اثر خود را اعمال نماید. معمولا توصیه بر این است که پلاک غیر از مواقع غذا خوردن و مسواک زدن در داخل دهان قرار داشته باشد.

■ هرگز استفاده از پلاک را، حتی در صورت بروز مشکل و آزردگی به طور کامل قطع نکنید! این کار منجر به برگشتن دندان شده و کنترل درمان از دست پزشک خارج می شود و ممکن است لازم شود مجددا پلاک جدید ساخته شود. توصیه می شود تا زمان مراجعه به پزشک برای رفع مشکل، پلاک برای ساعاتی در روز استفاده شود تا تطابق و کنترل از دست نرود.

پلاک را از محل گیره ها (سیمهایی که معمولا دور دندانهای آسیاب قرار دارند) بگیرید و خارج کنید. پلاک را هرگز از سیمی که در جلوی دندانها قرار گرفته (کمان) نگیرید

برای جلوگیری از اسیب و شسکتن پلاک ، جای مخصوصی برای آن در نظر گرفته شده و به شما داده خواهد شد. در مواقعی که مجبور هستید پلاک را از دهان خارج کنید (مثل خوردن غذا و یا مسواک زدن) آنرا درون جای مخصوص قرار دهید تا از شکستن آن جلوگیری شود. پلاکها اغلب بسیار نازک و شکننده هستند و چنانچه از دستتان بر روی زمین بیفتد احتمال شکستن آن زیاد خواهد بود.

بیشتر بخوانید :



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 364
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

والدینی که کودک آن ها به هر دلیلی نیاز به ارتودنسی دندان دارند ،به طور حتم سوالت متداولی ذهن آن ها را به خود در گیر کرده است ،در ادامه  دکتر درویش بهترین متخصص ارتودنسی تهران به برخی از این سوالات پاسخ داده اند .

بهترین سن برای انجام ارتودنسی دندان در کودکان چه سنی است ؟

والدین باید  برای بررسی سلامت دندان های کودک خود ،معاینات را از سنین ابتدایی  آغاز کنند ،اما برای ارتودنسی دندان ها بهترین و مناسب ترین سن زمانی است که دندان های دائمی کودک رویش کرده باشند ،این سن در حدود 10-11 سالگی است . ارتودنسی در سن پایین می تواند مزایا فراوانی داشته باشد .البته در بعضی مواقع بنا بر شرایط دندان های کودک ممکن است دندانپرشک اطفال ارتودنسی دندان  را در سن پایین از  10 سالگی تجویز کند .

آیا کشیدن و یا افتادن دندان های شیری می تواند نتیجه ارتودنسی دندان را تحت تاثیر قرار دهد ؟

گاهی شرایط به گونه ای است که کشیدن دندان های شیری   یکی از موارد الزامی می باشد ،جای نگرانی وجود ندارد ،در صورت وجود فضای خالی بین دندان ها  در  طی مراحل ارتودنسی این فضا بسته نگه داری می شود .

آیا درمان  ارتودنسی کودکان همراه با درد است ؟

ارتودنسی دندان نیز همانند سایر درمان های دندانپزشکی کمی همراه با درد است اما این درد قابل تحمل و گذرا می باشد .

برخی از والدین از دکتر جوانمرد دندانپزشک اطفال این سوال را دارند که آیا این امکان وجود دارد که دندان های فک بالا و یا پایین به تنهایی تحت درمان ارتودنسی قرار گیرد ؟

این مورد به شرایط کودک و دندان های او بستگی دارد .  ارتودنسی  قابلیت جفت شدن دندان های بالا و پایین  و اصلاح مشکلات فکی و… را دارد ،برای نتیجه بهتر از درمان با کمک ارتودنسی نیاز است تا حد ممکن ارتودنسی  دندان های فک بالا و پایین را همراه با هم انجام دهیم .

بیشتر بخوانید : ارتودنسی متحرک



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

قبل از کاشت دندان

دندانپزشک دندان‌ها و فک‌ها را قبل از تعیین وقت کاشت دندان به طور کامل معاینه می‌کند تا از مناسب بودن درمان ایمپلنت فوری مطمئن شود. دندانپزشک عکس رادیوگرافی و سی تی اسکن را نیز بررسی می‌کند تا حجم و ضخامت استخوان فک را در محل کاشت دندان ارزیابی ‌کند. زاویه و موقعیت دقیق ایمپلنت دندان  قبل از جلسه کاشت دندان تعیین می‌شود.

جلسه کاشت فوری دندان

همه چیز، اباتمنت، روکش موقت و دیگر وسایل لازم آماده است تا درمان به محض ورود بیمار شروع شود. از آنجایی که کاشت دندان عملی جراحی است، باید بی‌حسی قبل از شروع درمان اعمال شود. دندانپزشک با توجه به مدت زمان برآورد شده درمان یکی از دو روش تزریق داروی بی‌حسی موضعی و آرام بخش یا بیهوشی عمومی را انتخاب می‌کند. پس از آن که بیمار کاملاً آرام شد و دردی حس نکرد، دندانپزشک برشی را در بافت‌های نرم روی استخوان فک ایجاد می‌کند؛ سپس استخوان فک را سوراخ می‌کند و ایمپلنت را با اعمال نیرویی کنترل شده و دقیق با احتیاط در موقعیت تعیین شده وارد می‌کند. در نهایت پروتزهای ساخته شده به ایمپلنت دندان متصل می‌شود تا ساختار دندان مصنوعی کامل شود.

مقایسه ایمپلنت فوری با ایمپلنت معمولی

هر دو ایمپلنت فوری و معمولی برای جایگزینی دائمی دندان غائب به کار برده می‌شود. اما اگر کاشت دندان به روش متعارف و طولانی مدت انجام شود، دندانپزشک باید چند هفته قبل از کاشت دندان صبر کند تا مطمئن شود که استخوان کافی اطراف ایمپلنت تشکیل شده است و استخوان می‌تواند به خوبی ایملپنت را نگه دارد. از سوی دیگر دندانپزشکان با بهره‌گیری از مهارت‌های جراحی پیشرفته می‌توانند کاشت دندان را بلافاصله پس از کشیدن دندان انجام دهند. به این ترتیب نیازی نیست که بیمار روزها بدون دندان منتظر آماده شدن ایمپلنت بماند.

هزینه

هزینه کاشت فوری  دندان مسلماً از هزینه دیگر روش‌های جایگزینی دندان بالاتر است. بااین حال اگر مزایای ایمپلنت فوری، یعنی عدم نیاز به انتظار طولانی، استحکام و دوام بالا، راحتی و سهولت درمان را در نظر بگیرید، به احتمال زیاد به این نتیجه می‌رسید که کاشت فوری دندان ارزش این سرمایه‌گذاری بلندمدت را دارد.

بیشتر بخوانید :



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 425
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تعرفه و هزینه لمینت ‌دندان جزو هزینه های ترمیم و زیبایی دندان است و  در کلینیک ‌های دندانپزشکی متفاوت است. در برخی تعرفه‌ ها قیمتی در حدود 300 هزار تومان تا 1 میلیون و در برخی از آن ‌ها رقم یک الی دو میلیون و حتی بیشتر برای هر واحد قیمت گذاری شده است. قیمت خدمات لمینت دندان در مناطق مختلف یک استان نیز متفاوت است و در مناطق لاکچری تر باید هزینه های بیشتری برای لیمت بپردازید. مورد بعدی موثر بر قیمت لمینت، تخصص، سابقه کاری و تجربه متخصص لمینت است که به صورت مستقیم بر کیفیت کار نیز موثر خواهد بود.

در این صفحه در دوره های مشخص قیمت های لمینت به روز رسانی خواهد شد.

هزینه بالای لمینت دندان به خصوص لمینت سرامیکی یکی از عیب ‌های این روش است. توجه کنید اگر لمینت دندان کوچک‌ ترین آسیبی ببیند و یا بشکند، باید عوض شود. در برخی موارد، فرد به دلیل تعمیر یا تعویض یک دندان، اقدام کرده اما به دلیل نبود هماهنگی رنگی بین لمینت دندان مورد تعمیر و دندان‌های قبل، مجبور به پرداخت هزینه‌ و قیمت بیشتر برای نصب لمینت روی دندان‌هایی شده که از نظر سلامتی نیازی به لمینت دندان نداشته ‌اند.

البته هزینه لمینت برای کل دندان ها و در مطب متخصص با تجربه، جنس با کیفیت لمینت و حتی منطقه ای که می خواهید لمینت انجام دهید؛ بیشتر از 2 میلیون تومان نیز افزایش می یابد.

حدود قیمت لمینت با توجه به عوامل تاثیر گذار

دندانپزشکی های عمومی و خصوصی

دندانپزشکی عمومی —————————————————————–> دندانپزشکی خصوصی

 

350 هزار تومان ————————————————————————> 1 میلیون و 600 هزار تومان

جنس و کیفیت مواد اولیه لمینت

لمینت ایمپرس و ایمکس (EMPRESS & EMAX) —————> لمینت سرامیکی دوراتین و داوینچی —————-> دیگر برند ها

1 میلیون تا 1 میلیون و 600 هزار تومان ———-—————-> 1 میلیون-600 هزار تومان —————————-> کمتر از 600 هزار تومان

بر اساس تخصص دندانپزشک

متخصص با کمتر از 2 سال سابقه کامپوزیت دندان ———————————> متخصص با بیشتر از 2 سال سابقه کامپوزیت دندان

حداکثر قیمت در حال نرمال بودن دیگر عوامل: 500 هزار تومان ———-> حداقل 500 هزار تومان

تعداد دندان های کامپوزیت شده

کمتر از 4 دندان ———————————–———–> بیشتر از 4 دندان

400 هزار تومان تا 1 میلیون و 600 هزار تومان———> طبق نظر دندان پزشک؛ تخفیفی برای انجام کامپوزیت در نظر گرفته می شود

منطقه جغرافیایی دندان پزشکی

نیاوران، الهیه، پاسداران و… (محله های لاکچری) —–> نواب، شریعتی، انقلاب و … ( مرکز شهر) —–> جنوب تهران (پایین شهر)

800 هزار تومان تا 1 میلیون و 600 هزار تومان ————————————–> 800-600 هزار تومان —————————> کمتر از 600 هزار تومان

بیشتر بخوانید :

هزینه بلیچینگ دندان چه قدر است ؟

هزینه ارتودنسی دندان چه قدر است ؟



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 574
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از مسائل بسیار مهم و قابل توجه در انجام کامپوزیت های دندان و  لمینت های دندانی و ایجاد زیبایی پس از آن، انتخاب رنگ مناسب برای آنها است که تاثیر فوق العاده زیادی در جلب توجه افراد داشته و در صورت صحیح انتخاب شدن، می تواند دندان های شما را بسیار طبیعی و زیبا جلوه دهد. متاسفانه بیشتر متقاضیان انجام لمینت های دندانی، به دنبال رنگ کاملا سفید و براق برای دندان ها بوده و با این انتخاب به میزان طبیعی بودن دندان هایشان به شدت صدمه خواهند زد. خوشبختانه لمینت، رنگ بندی های متفاوتی داشته و امکان انتخاب آنها برای متقاضیان بسته به سلیقه شخص و پزشک معالج وجود خواهد داشت.

ملاک های انتخاب رنگ لمینت برای دندان

به منظور انتخاب رنگلمینت دندان،ملاک های متفاوتی وجود داشته که یکی از آنها، توجه به رنگ پوست صورت است. انتخاب رنگ سفید براق و درخشان، انتخابی عمومی و بسیار اشتباه برای تمامی افراد بویژه کسانی با رنگ پوست تیره، گندمی و مایل به سیاه است.

توصیه می شود افراد با رنگ پوست روشن و سفید از لمینت های روشن تر استفاده نموده تا تضاد ایجاد شده بین پوست و دندان ها خیلی جزئی به نظر برسد؛ در مقابل توصیه می شود افراد دارای پوست تیره به هیچ عنوان سراغ رنگ های روشن نرفته و به رنگ های تیره تر بسنده نمایند. باید خاطر نشان نمود امروزه تکنیک های متفاوتی در این علم ایجاد گردیده که قادر به ایجاد تغییرات و ایجاد طیف رنگی طبیعی در رنگ لمینت انتخاب شده می باشند.

نکته بسیار جالب و تایید شده در انتخاب رنگ لمینت ها، در نظر داشتن میزان سفیدی چشم هاست. توصیه می شود از انتخاب رنگ هایی که بیشتر از سفیدی چشمان شما سفید و براق هستند اجتناب نموده و به انتخاب رنگ های دیگر فکر نمایید. این نکات و توجه به آنها به شما کمک می نماید تا دندان هایی طبیعی، زیبا و درخشان داشته و در نگاه اول غیر طبیعی بودن دندان هایتان به چشم نیاید.

بیشتر بخوانید : ونیر کامپوزیت

ترکیب رنگ بندی در لمینت های دندانی چگونه است؟

امروزه شرکت های تجهیزاتی دندانپزشکی فراوانی در داخل و خارج از کشور به تولید لمینت های کامپوزیتی و سرامیکی پرداخته و آنها را مورد رنگ بندی قرار می دهند. راهنمای رنگ بندی در لمینت ها از یک الگوی کلی تبعیت نموده و در چهار سطح A ،B ،C و D قرار داده می شوند. درجه بندی رنگ های مختلف در این چهار سطح، از شماره ۱ تا ۴ قرار داشته و قدرت انتخاب در انواع متفاوتی برای متقاضیان وجود خواهد داشت. در مرحله اول، انتخاب رنگ لمینت بر عهده خود متقاضی بوده و پس از انتخاب اولیه، پزشک نیز نظرات خود را اعلام نموده و بیمار را در انتخاب کمک می نماید.

مشاوره به منظور انتخاب رنگ لمینت دندان با پزشک، کاری بسیار عقلانی و نتیجه بخش بوده و شما را در انتخاب بهتر و زیبا تر بسیار کمک می نماید. در انتخاب خود به سایر موارد مانند نوع آرایش صورت خود، رنگ رژ لب همیشگی، رنگ کرم های آرایشی و حالت صورت خود بسیار توجه نموده و از پافشاری های بی منطق در انتخاب رنگ های فوق العاده سفید اجتناب نمایید.

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همان طور که بالاتر بیان کردیم همه افراد گزینه مناسبی برای ایمپلنت دندان نیستند و افرادی که ویژگی‌های زیر را داشته باشند کاندید مناسبی برای استفاده از این روش هستند. ویژگی‌های مناسب برای کاندید ایمپلنت دندانی عبارت است از:

هنگامی که یک یا چند دندان از دست داده باشید.

هنگامی که دندانی از شما آسیب دیده باشد.

هنگامی که بهداشت دهان و دندان خود را به خوبی رعایت میکنید.

تراکم، حجم، کیفیت و کمیت کافی برای استخوان فک خود داشته باشید.

دارای سلامت عمومی و سیستم ایمنی کامل بدنی باشید.

بیشتر بخوانید :

همه مواردی که گفتیم برای فردی که میخواهد دندان خود را ایمپلنت کند لازم است. بهتر است ابتدا موارد بالا را با پزشک خود درمیان گذاشته و بررسی کنید سپس به فکر انجام ایمپلنت دندانی باشید. با بررسی موارد بالا مشخص میشود کاندید مناسبی برای کاشت دندان هستید یا خیر؟ البته که برای ایمپلبنت دندانی بهتر است حداقل یک یا چند دندان خود را از دست داده باشید یا دچار آسیب شده باشد. معمولا ایمپلنت دندان را طی چند مرحله انجام خواهند داد و زیبایی دندان و دهان خود را یک شبه بدست نمی‌آورید مگر آنکه از روش ایمپلنت فوری استفاده کنید که یکی از انواع ایمپلنت است.

اما اگر روش سنتی ایمپلنت را انتخاب کنید البته پس از آن که پزشک صلاحیت شما را برای کاندید ایمپلنت بودن مشخص کرد.  باید چند جلسه حتی بین 3 الی 6 ماه انتظار بکشید تا زیبایی به دهان و دندان شما بازگردد و زیبایی خود را بدست آورید.

منبع : تاج دنتال



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی سریع باعث شده برخی بر این باور برسند که جایگزین ارتودنسی‌های قدیمی است و در عوض آن که سال‌ها مجبور به تحمل بریس در دهان باشیم، می‌توانیم ظرف مدتی به کوتاهی یک ماه به نتایج مشابه دست پیدا کنیم، در هر حال ارتودنسی سریع عملی است که در آن از کامپوزیت دندان ، روکش دندان یا لمینت دندان برای بستن فاصله‌ها و اصلاح روی هم آمدن یا همپوشانی دندان‌ها استفاده می‌شود تا لبخندی زیبا و جذاب با ردیف مرواریدگونی از دندان‌های سپید و مرتب خلق شود.

تا زمانی که با متخصص ارتودنسی مشورت نکنید، نمی‌توان به طور قطع گفت که ارتودنسی سریع به چه مدت زمان نیاز دارد، البته تردیدی نیست که ارتودنسی سریع در مقایسه با ارتودنسی متحرک نامرئی و بریس‌های گوناگون زمان کمتری می‌برد. درمان ارتودنسی سریع پس از چند جلسه کامل می‌شود و می‌توانید مطب را با بر لب داشتن لبخندی رویایی ترک کنید.

چگونگی انجام ارتودنسی سریع

ارتودنسی سریع را نباید با بریس‌های فلزی قدیمی اشتباه بگیرید. ارتودنسی سریع جایگزینی تقریباً بدون درد برای بریس فلزی است که دندان‌هایی زیبا و مرتب را تنها پس از چند جلسه به ارمغان می‌آورد.

چند درمان‌ ارتودنسی زیبایی وجود دارد که به عنوان ارتودنسی سریع در نظر گرفته می‌شود. این روش‌ها عبارت‌اند از:

• لمینت ونیر دندان

• روکش دندان

کامپوزیت دندان

در ارتودنسی سریع روکش چینی (پورسلنی) به دندان چسبانده می‌شود تا دندان‌ها صاف، مقاوم‌تر و سپیدتر شود. لمینت دندان پرکاربردترین روش ارتودنسی سریع است.

عوارض ارتودنسی سریع

ارتودنسی سریع به ندرت با عوارض ارتودنسی سریع همراه است. عفونت‌های باکتریایی گاهی پس از عمل بروز می‌یابد از معایب ارتودنسی سریع است، که به راحتی با آنتی بیوتیک قابل درمان است. مراجعه به متخصص ارتودنسی ماهر و باتجربه برای انجام ارتودنسی سریع بسیار مهم است. چنانچه متخصص تبحر کافی نداشته باشد، ونیر بیش از اندازه بزرگ یا کوچک خواهد بود یا رنگ آن نسبت به بقیه دندان‌ها تفاوت چشمگیری خواهد داشت. حال آن که اگر ارتودنسی سریع را به دستانی ماهر بسپارید، ونیر چنان طبیعی خواهد بود که به سختی می‌توان آن را از دندان‌های طبیعی تشخیص داد.

هزینه ارتودنسی سریع

ارتودنسی سریع ممکن است فقط بر روی دندان‌های بالا یا پایین یا ترکیبی از این دو انجام شود و طبعاً هزینه ارتودنسی سریع به تعداد دندان‌های مورد ترمیم و نیز جای هر دندان در دهان بستگی دارد. بنابراین قیمت ارتودنسی سریع برای هر فرد متفاوت خواهد بود.

منبع : مجله دانستنی های ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 379
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

به هنگام ارتودنسی براکت‌ها و سیم‌های موجود که عمدتا فلزی هستند به راحتی بر روی دندان‌ها دیده می‌شوند و ظاهر آنها برای بعضی افراد ایجاد مشکل می‌کند، : یکی از روش‌هایی که منجر به پنهان شدن کامل وسایل ارتودنسی از دیدگان می‌شود، قرار دادن آنها در سمت زبانی (لینگوال) است که به آن ارتودنسی لینگوال (زبانی) می‌گویند.

 ارتودنسی لینگوال یا زبانی حدود 15 سال پیش برای اولین بار به علم ارتودنسی معرفی شد،  در آن سال‌ها تصور می‌شد این روش بزودی ارتودنسی را دگرگون خواهد کرد و با پیشرفت روزافزون، جایگزین تمامی روش‌های روتین ارتودنسی ثابت می‌شود. هدف از درمان‌های روتین ارتودنسی ثابت، مرتب کردن کامل دندان هاست که به منظور زیبایی و ایجاد عملکرد مناسب سیستم دندانی فکی ارائه می‌شود. در این درمان‌ها معمولا براکت (نگین‌های) ارتودنسی بر روی سطح بیرونی (لبی) دندان‌ها قرار داده می‌شوند تا از طریق آنها نیروهای ارتودنسی به دندان‌های فرد اعمال شوند.

 این براکت‌ها و سیم موجود در شیار آنها عمدتا فلزی هستند و به راحتی بر روی دندان‌ها دیده می‌شوند و ظاهر آنها برای بعضی افراد ایجاد مشکل می‌کند،  یکی از روش‌هایی که منجر به پنهان شدن کامل وسایل ارتودنسی از دیدگان می‌شود، قرار دادن آنها در سمت زبانی (لینگوال) است که به آن ارتودنسی لینگوال (زبانی) می‌گویند. اصول کلی این روش مانند ارتودنسی ثابت است که در آن نیروی ارتودنسی از طریق براکت‌هایی که به سطح دندان چسبانده می‌شود، موجب حرکت آن به محل مناسب می‌شود.

بیشتر بخوانید :

 با این حال این روش نقایصی هم داشت که بسیاری از آنها هنوز هم رفع نشده‌اند و موجب شد این تکنیک به درمان موارد خاص محدود شود. از جمله این نقایص می‌توان به تحمل دشوارتر آن برای بیمار اشاره کرد زیرا تا حد زیادی جای زبان را می‌گیرند و بویژه باعث تداخل در صحبت کردن و غذاخوردن می‌شوند.فاصله بین براکتی در این روش از روش معمول کمتر است که باعث میشود فنریت سیم کاهش یابد. یک ضعف بزرگ این روش در پوزیشنینگ صحیح براکت

است که باعث افت کیفیت درمان میشود.از دیگر مشکلات استفاده از ارتودنسی لینگوال میتوان به هزینه چند برابر بیشتر این روش نسبت به روش‌های معمول، محدود بودن آن به درمان‌های نسبتا ساده ارتودنسی و طول مدت بیشتر درمان اشاره کرد. البته امید است که با پیشرفت بیشتر این تکنیک و رفع مشکلات موجود آن در سال‌های آینده، بتوان از آن برای رفع عمده مشکلات ارتودنسی در موارد نیاز بهره برد.

 متاسفانه روش ارتودنسی لینگوال هنوز نمی‌تواند در اکثر درمان‌های ارتودنسی جایگزین قابل اعتمادی برای ارتودنسی ثابت باشد. در حال حاضر ارتودنسی لینگوال تنها جهت رفع نامنظمی‌های بسیارساده و مختصر دندان‌ها آن هم در افرادی که به دلیل شرایط کاری‌شان به هیچ وجه نمی‌توانند ظاهر وسایل ارتودنسی معمول را بپذیرند، توصیه می‌شود.

منبع : مجله دانستنی های ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 465
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امکان برداشتن ارتودنسی ثابت از روی دندان مثل ارتودنسی متحرک نیست ، فردی که ارتودنسی ثابت را استفاده می کند تا پایان دوره ی درمان باید براکت ها را به همراه داشته باشد ،  این نوع ارتودنسی به طور محکم به دندان ها متصل است و بیمار نمی تواند آن را از دهان خارج کند. قرار دادن و به کارگیری و تنظیم این دستگاه  توسط متخصص ارتودنسی و یا ارتودنتیست انجام می شود که باید نسبت به این مساله اهمیت ویژه ای داده شود ( مهم ترین نکته برای داشتن دندان های زیبا و سالم زیر نظر بودن توسط یک متخصص ارتودنسی است ) انتخاب دندانپزشک  باید با درایت و هوشمندانه باشد تا دچار مشکلات شایع نشوید .

متأسفانه برخی از دندان پزشکان عمومی، بدون آموزش کافی و تجربه لازم اقدام به معالجه با این وسایل می کنند و صدمات وسیع و جبران ناپذیری از جمله تحلیل ریشه دندان ها یا خوردگی استخوان برای بیمار ایجاد می نمایند. این نوع دستگاه ها پس از رویش دندان های دایمی و به طور معمول پس از ۱۲ سالگی برای مرتب کردن دندان ها به کار می رود.

بیشتر بخوانید :

ارتودنسی نامرئی

قیمت و تعرفه ارتودنسی

تاثیرات  ارتودنسی ثابت برروی دندان ها

۱-  حرکت دندانها در فضای مناسب

۲- تنظیم دندانهای شلوغ

۳- اصلاح روابط دندانهای دو فک

از تغییرات مثبت ایجاد شده توسط ارتودنسی ثابت می باشد ، که زیبایی و ترتیب دندان ها را به همراه دارد .

در مرحله ارتودنسی ثابت براکت ها بر روی دندانها چسبانده می شوند و یک سیم از بین براکت ها گذرانده می شود که با کش های بسیار ظریف به براکت ها انداخته می شود . این کش ها می توانند سفید و یا رنگی باشند . این کش ها در هر جلسه تعویض می شود ولی سیم ها ممکن است هر جلسه عوض نشود و براکت ها هم تا انتهای دوره درمانی در دهان باقی می مانند . در بعضی از موارد نیاز است که از بیمار دندان کشیده شود که براساس نوع ناهنجاری ، شدت ناهنجاری ، سن مراجعه بیمار ، می تواند هر نوع دندانی باشد که معمولاً آسیاهای کوچک فک بالا و پایین می باشد .

منبع : مجله دانستنی های ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 652
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مشکلات قابل درمان با ارتودنسی نامرئی : بریس invisalign روش ارتودنسی تازه ای می باشد که نامرئی می باشد و جهت مرتب کردن و همچنین صاف کردن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

ارتودنسی نامرئی چیست ؟

ارتودنسی نامرئیدر سال ۱۹۹۹ به واسطه ی تکنولوژی الاین ابداع شد.

تجهیزات متحرک ارتودنسی شامل پلاک های پلاستیکی شفاف نامرئی است که به خوبی بر روی دندان ها قرار می گیرند و دندان ها را به مرور زمان به سمت موقعیت صحیح حرکت می دهند. ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین این روز ها به دلیل پلاک های متحرک آن هم با ضخامت کمتر از یک میلی متر، برند مشهوری در ضمینه ی وسایل ارتودنسی دندان شده است.

این پلاک ها از بریس هایی تشکیل شده اند که شامل سیم و براکت هستند که بسیار زیبا می باشند.

بیشتر بخوانید : قیمت و تعرفه ارتودنسی

ارتودنسی نامرئی برای چه افرادی مناسب است ؟

این روز ها بیشتر بزرگسالان و نوجوانان به دلیل این که تمامی دندان های دائمی شان رشد کرده است از ارتودنسی بزرگسالان نامرئی استفاده می کنند. افرادی که از این روش درمانی استفاده می کنند باید دقت داشته باشند که مراقبت های لازم و توصیه های پزشک را جدی بگیرند و آن ها را انجام دهند تا در نتیجه ی درمان به موفقیت دست یابند.

مشکلات قابل درمان با ارتودنسی نامرئی

به هم فشردگی و شلوغی بیش از حد دندان ها: در این شرایط در فک فضای لازم برای دندان ها وجود ندارد به همین دلیل کج می شوند یا بر روی یکدیگر قرار می گیرند.

فاصله زیاد بین دندان ها: در بعضی مواقع به علت رشد غیر طبیعی فک یا به دلیل نبود دندانی، فاصله بین دندان ها زیاد می شود.

اوربایت یا اورجت: در این حالت دندان های بالایی جلوتر از دندان های پایینی قرار دارند.

کراس بایت: به دلیل هم محور نبودن فک بالا و پایین موجب می شود چند تا از دندان ها در پشت دندان های پایین قرار بگیرند.

منبع : مجله دانستنی های ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 396
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

قطعا همه افراد در سنین بزرگسالی به سلامت و زیبایی دندان های خود اهمیت خواهند داد. داشتن لبخندی زیبا تنها با داشتن دندان هایی سفید و ردیف ممکن خواهد بود. بسیاری از انسان ها به صورت خدادادی از این موهبت برخوردار هستند، اما تعداد زیادی از افراد نیز برای داشتن لبخندی زیبا نیازمند تخصص و مهارت متخصص ارتودنسی خواهند بود. ارتودنسی بزرگسالان یک راهکار مناسب برای آن دسته از افرادی است که به دلیل عارضه های دهان و دندان از داشتن لبخندی زیبا محرومند.

شاید در سال های گذشته ارتودنسی کودکان و نوجوانان بیشتر رواج داشت اما امروزه اهمیت داشتن دندان هایی زیبا و مرتب به جایی رسیده است که بسیاری از بزرگسالان نیز با صرف نظر از سن خود به درمان ارتودنسی بزرگسالان روی می آورند. اگر چه نمی توان از اهمیت داشتن لبخندی زیبا گذشت اما لازم به ذکر است که تنها این مسئله موجب روی آوردن بزرگسالان به درمان نمی شود. در صورت بروز هرگونه اختلالات و ناهنجاری در ناحیه دندان ها و فکین، خطر ابتلا به مشکلات تنفسی، گوارشی و … نیز در بیماران شدت پیدا می کند. ضمن اینکه روی هم قرار گرفتن دندان ها و نامرتبی آن ها، خطر آسیب پذیری و پوسیدگی دندان ها را نیز به میزان چشمگیری افزایش می دهد. همه این عوامل دست در دست هم می دهند تا افراد را به داشتن دندان های سالم، زیبا و مرتب ترغیب نمایند.

بیشتر بخوانید : قیمت و تعرفه ارتودنسی

ناهنجاری های فکی – ناهنجاری های فکی انواع مختلفی را شامل می شود اما یکی از شایع ترین این مشکلات عدم تطابق اندازه فک ها با یکدیگر است که موجب می شود دندان ها به طور صحیح برروی یکدیگر قرار نگیرند. این ناهنجاری موجب بروز مشکلاتی دنباله دار خواهد شد و جویدن، بلع و هضم غذا را نیز برای بیمار با مشکل مواجه خواهد کرد.

کج بودن دندان ها – در برخی مواقع دندان ها رویشی نامتعارف دارند و به صورت کج در فکین قرا رمی گیرند. در صورتی که این مشکل توسط ارتودنتیست رفع نشود، فشاری که به فک ها وارد می شود افزایش می یابد و بیمار در برخی مواقع درد شدیدی را در ناحیه فک ها حس خواهد کرد.

نامرتبی دندان ها – روی هم قرارگرفتن دندان ها و وجود فاصله زیاد مابین دندان ها هر دو در دسته نامرتبی دندان ها جای می گیرند. بی درنگ می توان گفت این مشکل یکی از اصلی ترین علل مراجعه بیماران به متخصص ارتودنسی خواهد بود. با چشم پوشی از زیبایی دندان ها، میتوان به اهمیت درمان نامرتبی دندان ها به منظور جلوگیری از آسیب پذیری انها اشاره کرد. در صورتی که بیمار به نامرتبی دندان های خود اهمیتی ندهد امکان بروز پوسیدگی دندان ها و بیماری های لثه در وی به میزان چشمگیری افزایش خواهد یافت.

منبع : مجله دانستنی های ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از شاخه‌های تخصصی دندانپزشکی که علاوه بر اصلاح ناهنجاری‌های موجود در دهان و فک یا به عبارت دیگر درمان مال اکلوژن‌ها و همچنین حفظ سلامت دندان‌ها می‌تواند به زیبایی و جذابیت دهان، دندان‌ها و همچنین چهره کمک کند، ارتودنسی( ارتودنسی ثابت ، متحرک و ارتودنسی نامرئی و...) می‌باشد. واژه‌ی ارتودنسی از دو کلمه ارتو به معنای دندان و دنسی به معنای مرتب کردن دندان‌ها گرفته شده و این شاخه‌ی دندانپزشکی تخصص ویژه‌ای در اصلاح ناهنجاریهای فک و دندان داشته و با استفاده از ابزار، دستگاه‌ها و تجهیزات مختلف با تکنولوژی‌های خاص (بریس‌ها، براکت‌ها، ریتینرها و...) به چینش صحیح دندان‌ها، قرار گیری دندان‌ها در موقعیت و جایگاه اصلی خود و همچنین هم ردیف بودن آن‌ها با یکدیگر کمک می‌کند. تخصص این روش درمانی به طور کلی شامل موارد زیر می‌شود:

از بین رفتن فواصل بیش از حد بین دندان‌ها

تراز کردن بخش‌های فوقانی دندان و تیپ شدن دندان‌ها

صاف شدن انحرافات دندانی و بهبود وضعیت دندان‌ها

جلوگیری از سایش دندان‌ها

اصلاح ناهنجاری‌ها از جمله دیپ بایت، اوربایت، آندربایت، کراس بایت، اپن بایت، اورجت و...

بیشتر بخوانید : قیمت و تعرفه ارتودنسی

تخصص ارتودنسی چند سال است؟

ارتودنسی به عنوان اولین رشته تخصصی دندانپزشکی شناخته شده و از آن جایی که رشته ارتودنسی مانند سایر رشته‌های دندانپزشکی نیاز به تخصص، دانش و کسب مهارت‌های خاص و لازم را دارد، فردی که می‌خواهد به عنوان یک ارتودنتیست (متخصص ارتودنسی) شناخته شده و فعالیت کند، باید دوره‌های عمومی دندانپزشکی و همچنین دوره‌های تخصصی ارتودنسی را بگذراند. به طور کلی یک ارتودنتیست باید بعد از اتمام دوره ۶ ساله‌ی دندانپزشکی عمومی، حدود ۳ الی ۴ سال دوره تخصصی ارتودنسی را در دانشگاه طی کند. می‌توان گفت حدود ۱۰ سال طول می‌کشد، تا فرد به رتبه متخصص ارتودنسی دست یابد و بتواند به عنوان یک ارتودنتیست فعالیت کند.

آیا فلوشیپ همان تخصص است؟

در رابطه با این سؤال باید گفت، از آن جایی که درمان‌های دندانپزشکی روز به روز تخصصی‌تر شده و در حال گسترش است، با کسب توانایی‌های بیشتر و گذراندن دوره‌های تخصصی‌تر ارتودنسی می‌‌توان، علاوه بر اصلاح ناهنجاری‌های دندان‌ها به کمک ابزار ارتودنسی، با استفاده از جراحی نیز به بهبود ناهنجاری‌های فک و صورت کمک کرد. در نتیجه افرادی که در شاخه‌ی جراحی و بهبود سندروم‌های ناشی از ناهنجاری‌های فک و صورت فعالیت دارند به عنوان متخصص فلوشیپ (فوق تخصص ارتودنسی) شناخته می‌شوند که نسبت به یک متخصص ارتودنسی توانایی، مهارت و تخصص بالاتری دارند. البته باید گفت در بین ارتودنتیست‌ها تعداد بسیار کمی می‌توانند وارد دوره‌های فلوشیپ شوند و به عنوان یک متخصص فلوشیپ فعالیت کند.

منبع : مجله دانستنی های ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 477
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ممکن است در درمان ارتودنسی، بیمار مجبور به پرداخت هزینه‌های اضافی برای سایر موارد ارتودنسی گردد، حتی قبل از آنکه بریس‌ها را در دهان خود قرار دهد. برخی از این هزینه‌های اضافی عبارت‌اند از:

کشیدن دندان: اگر دندان‌های شما بیش‌ازحد فشرده باشند و دهان شما فضای کافی نداشته باشد، ممکن است قبل قرار دادن بریس‌ها، کشیدن یک یا چند دندان ضروری باشد.

جرم‌گیری عمیق دندانی: اگر دندانپزشک شما شواهدی مبنی بر وجود به بیماری‌های لثه را مشاهده کند، ممکن است قبل از نصب بریس‌ها، جرم‌گیری دندان‌ها را تجویز نماید تا از سلامت لثه و دندان‌ها در آینده اطمینان حاصل کند.

پر کردن یا تعویض پرکننده دندان‌ها: اگر شما دچار پوسیدگی یا حفره جدیدی در دندان‌های خود شده باشید و یا اگر لازم باشد مواد پرشده قدیمی دندان خود را تعویض کنید؛ احتمالاً باید قبل از نصب بریس‌های دندانی این موارد را اصلاح کنید. به یاد داشته باشید که انجام این موارد پس از نصب بریس‌ها بسیار دشوارتر خواهد بود، بنابراین قبل از شروع درمان ارتودنسی باید تمام این موارد را اصلاح نمایید.

عوامل دیگری ازجمله سن بیمار و نوع مواد مورد استفاده نیز بر هزینه ارتودنسی تاثیرگذار است.

نکاتی درباره کاهش هزینه‌ارتودنسی

موارد زیر در صورتی که شامل پرداخت هزینه‌های ارتودنسی با بیمه دندانپزشکی نباشید در کاهش هزینه‌ و قیمت ارتودنسی به شما کمک می‌کند:

تشخیص و درمان به‌ موقع

اگر درمان را به‌موقع آغاز کنید، برخی از مشکلات ارتودنسی را می‌توان بدون بریس یا سایر دستگاه‌های ارتودنسی گران‌قیمت درمان نمود. این امر برای کودکان حدود 6 سال، بیشتر صادق است.

مقایسه قیمت‌ها

سعی کنید قیمت درمان را از چند متخصص ارتودنسی مختلف استعلام کنید، زیرا ممکن است قیمت‌ها متفاوت باشد. فقط مطمئن شوید که در حال مقایسه یک درمان مشابه هستید.

در مورد نحوه پرداخت هزینه‌ها بپرسید

یکی از راه‌های کاهش قیمت ارتودنسی در بودجه شما این است که هزینه‌ها را در ظرف چند ماه و یا چند سال به صورت مرحله‌ای پرداخت نمایید.

چه چیزی بر میزان قیمت بریس‌های کودک شما تاثیر می‌گذارد؟

بسیاری از کودکان نیاز به بریس‌های دندانی دارند تا دندان‌هایشان صاف شود و به مشکلات هم ترازی کمک کند. از آنجا که دندان‌های هر کودکی متفاوت هستند، هزینه درمان با بریس کودک شما متفاوت خواهد بود. محدوده قیمت بریس‌های دندانی بستگی به عوامل مختلفی، از جمله نوع بریس و مدت زمان لازم برای آن دارد.

منابع :

https://www.orthodentist.ir/



:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تغییر رژیم غذایی

برای چند روز اول پس از درمان، غذاهای نرم بخورید: در طول درمان ارتودنسی غذاهای خیلی نرم بخورید که نیازی به جویدن نداشته باشند. این کار را تا زمانی که دندان‌های شما با بریس جدید تطبیق پیدا کردند ادامه دهید. غذاهایی چون سوپ، سیب رنده شده و پوره‌ی سیب‌زمینی گزینه‌های مناسبی به نظر می‌رسند.

غذاهای سرد و یخ‌زده مانند بستنی بخورید: بستنی می‌تواند با بی‌حس کردن دهان شما، تا حدی از ناراحتی‌های ناشی از درمان ارتودنسی بکاهد. همچنین می‌توانید قالب‌های یخ را بمکید. می‌توانید یک قالب یخ را نزدیک به منطقه‌ای از دهان که بیشترین ناراحتی را دارد قرار دهید.

از غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی دوری کنید: غذاها و نوشیدنی‌های اسیدی که مثلاً شامل مرکبات باشند، می‌توانند درد و ناراحتی‌های ایجاد شده در دهان شما را تشدید کنند. با دوری از این خوراکی‌ها می‌توانید از ایجاد ناراحتی بیشتر در دهان خود جلوگیری کنید.

از خوردن غذاهای سفت و چسبناک خودداری کنید: از برخی غذاهای خاص پرهیز کنید چراکه این غذاها می‌توانند باعث شکستن بریس ها و درنتیجه ناراحتی و همچنین هزینه‌ی بیشتر شوند. غذاهای سفت و چسبناک مانند چیپس، گوشت نمک‌سود شده، آجیل و تافی می‌توانند برای بریس های شما مضر باشند.

روش‌های دارویی برای رهایی از درد ارتودنسی

داروهای مسکن درد بدون نیاز به نسخه: مسکن‌هایی چون استامینوفن می‌توانند تا حدی درد ناشی از ارتودنسی متحرک و یا ثابت را کاهش دهند. هر چهار ساعت یک دوز (معمولاً دو قرص) استامینوفن مصرف کنید.

از یک بی‌حسی کننده‌ی موضعی برای کاهش دندان درد ارتودنسی متحرک و ثابت استفاده کنید: تعداد زیادی داروی بی‌حس‌کننده‌ی بدون نیاز به نسخه وجود دارند که می‌توانند ناراحتی‌های دهان را از بین ببرند. این داروها، دهان را به مدت چند ساعت بی‌حس می‌کنند و به‌صورت دهان‌شویه و ژل وجود دارند.

با آب‌نمک دهان خود را بشویید: آب‌نمک می‌تواند ناراحتی‌های ایجاد شده به علت اصطکاک بین بریس و سطح داخلی دهان را از بین ببرد.

از موم ارتودنسی در دهان خود استفاده کنید: موم ارتودنسی دندان به‌عنوان سدی بین بریس و سطح داخلی دهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موم‌ها در داروخانه‌ها موجود بوده و ممکن است ارتودنتیست شما به هنگام نصب بریس نیز آن‌ها را به شما بدهد.

نوارهای لاستیکی همراه با بریس را استفاده کنید: این نوارهای لاستیکی کوچک به دور بریس های شما قلاب شده و به شما کمک می‌کنند تا بریس و دهان خود را در موقعیت خاصی حفظ کنید. این نوارها می‌توانند مدت‌زمان موردنیاز برای صاف کردن دندان‌ها را کاهش دهند بنابراین استفاده از آن‌ها قطعاً مفید است. احتمالاً ارتودنتیست نحوه‌ی استفاده از این نوارها را به شما آموزش می‌دهد. او به شما خواهد گفت که به هنگام غذا خوردن و مسواک زدن آن‌ها را خارج کرده و همچنین به‌طور مکرر آن‌ها را تعویض نمایید.

تغییر در عادات بهداشت دهان و دندان

از خمیردندان مناسب برای دندان‌های حساس استفاده کنید: اکثر برندهای تولیدکننده‌ی خمیردندان، یک مدل از محصولات خود را مختص دندان‌های حساس تولید می‌کنند. این خمیردندان‌ها حاوی یک ماده‌ی شیمیایی به نام پتاسیم نیترات است که با محافظت از اعصاب درون لثه‌ها می‌تواند حساسیت دندان‌ها را کاهش دهد.

از مسواک با سری نرم استفاده کنید: سری مسواک‌ها می‌تواند نرم یا سفت باشد. هر چه قدر سر یک مسواک نرم‌تر باشد، برخورد آن با دندان‌ها و لثه‌ی شما ملایم‌تر خواهد بود. مسواکی انتخاب کنید که سری نرمی داشته باشد.

دندان‌های خود را به‌آرامی مسواک کنید: اگر عادت دارید که دندان‌های خود را خشن و سریع مسواک کنید این کار می‌تواند در روزهای اول پس از ارتودنسی دردناک باشد. با دندان‌های خود با ملایمت برخورد کرده و به‌آرامی و با دقت و در مسیرهای دایره‌ای آن‌ها را مسواک کنید. وقت زیادی را به مسواک زدن اختصاص دهید.

منابع :

http://www.orthodr.ir/

http://www.orthodoctor.ir/

 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

 ارتودنسی دندان کودکان در چه سنی خوبه؟

چطوری بفهمیم فرزندمون نیاز به ارتودنسی دندان داره؟

بسیاری از والدین در رابطه با دندان های فرزندشون نگرانی دارند.

گاها همراهی ارتونسی دندان کودکان و درمان دندانپزشکی برای دندان های کودکان برای رشد بدون هیچ بی نظمی، ضروری می باشد.

همین منجر به بروز یکسری مسائل در طولانی مدت می شود، البته در صورتی که درمانی صورت نگیرد.

چه علائمی نشان دهنده ضرورت ارتودنسی برای کودکان هست؟

از زمانی که کودک به سن ۶ تا ۸ سالگی می رسد، باید روی دندان هاش که نیاز به ارتودنسی دارند یا نه نظارت داشت

برای اینکه یکسری علائم رو در نظر گرفت که ممکنه نیاز به ارتودنسی باشه،باید نگاهی به ۴ تا دندان های جلویی پایینی انداخت.

هم چنین ۴ تا دندان جلویی بالایی هم مهمند، که چک کنید آیا می توان هر نکته ای در رابطه با جای نادرست دندان ها پیدا کرد.

مثلا :

چهارتا دندان جلویی پایینی :

اغلب اوقات، چیزی که والدین در این چهارتا دندان می بینند، اینه که این دندان ها خیلی نزدیک به زبان هستید و کاملا بهم ریخته.

یعنی کودک ممکنه یک دندان روی دندان دیگه داشته باشه! اینجا ارتودنسی دندان کودکان در اولویته.

چهار تا دندان جلویی بالایی :

دندان های بالایی هم ممکنه دیده بشه که فاصله زیادی بینشونه، که باعث میشه فضای کافی برای دندان های مجاور نباشه.

در ضمن اگر فرزندون دندان هاش با هم بایت داشته باشند و یک دندان پاینی جلو و روی دندان های جلویی بایت داشته باشه، ممکنه کراس بایت باشه.

علاوه براین، اگر کودکتون عادت هایی مثل مکیدن شست دست، داره، بسیار توصیه میشه که حتما نزد متخصص ارتودنسی ببریدش.

چه سنی برای ارتودنسی بچه ها زوده؟

سن خاصی مطرح نیست، اما ترجیجا تمرکز روی رشد دندان کودکه.

این مرحله ای که در اون هستین و بیشتر مناسب برای انواع بریس هاست، زمانیه که چهارتا دندان بالایی و پایینی درگیر باشند.

چه نوع بریس هایی مناسب برای بریس کودکان می باشد؟

و چه نوع بریس هایی مناسب نیست؟

بستگی به مشکل دندان کودکان داره و حرکت دندان هاشون.

خصوصا هر کودک موقعیت دندان هاش با هم دیگه فرق داره.

اغلب اوقات، یک مدل متحرک برای کودکان توصیه میشه.

مزیتش هم اینه که میتونن دربیارن و تمیز کنند، خصوصا در کودکان بین ۷ تا ۸ سال.

با این حال نیاز به اکسپندرها می باشد که این ها هم با ارتودنسی ثابت بهتر عمل می کنند.

آیا کودکان هم می تونند ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین استفاده کنن؟

به خاطر اینکه دندان های کودکان یک روکش کلینیکی کوتاهی دارند، در حالی که کودکند، معمولا استفاده از الاینرهای نامرئی برای کودکان سخته.

اما خب به تمیزی کار ارتودنسی ثابت نیستند که بتونند کامل دندان ها را پوشش بدن.

چند وقت باید درمان این بریس ها ادامه داشته باشه؟

در صورتی که زود برای درمان مراجعه کرده باشید، معمولا بالای ۱۲ ماه طول می کشه و هدف کاهش پیچیدگی های درمان بعد از اونه.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در شرایط حاضر بدون شک، کاشت ایمپلنت یکی از بهترین گزینه ها برای درمان جای خالی دندان های از دست رفته است و استحکام و مقاومت دندان مصنوعی با کاشت ایمپلنت دوچندان شده؛ به طوری که شخص بیمار بعد از انجام این عمل حسی همانند حضور دندان های واقعی خود دارد. البته باید بدانید که انجام این عمل مستلزم وجود شرایطی است که فرد بیمار باید از آن برخوردار باشد. بعبارت دیگر بنا بر اعتقاد ارتودنتیست ها نمی توان تحت هر گونه شرایطی عمل کاشت ایمپلنت را بر روی تمامی افراد اجرا کرد و باید صلاحیت شرایط او برای این عمل مورد تایید پزشک معالج قرار گیرد. از همین رو در ادامه این بخش، ما این شرایط را به صورت موارد زیر مورد بررسی قرار داده ایم:

1- سلامت جسمی بیمار

ایمپلنت دنداندر درجه نخست به وضعیت جسمی و سلامتی فرد بستگی دارد, از همین رو پزشک معالج از فرد بیمار می خواهند تا برای تایید سلامت جسمی خود، آزمایشاتی را انجام دهد. عفونت از جمله معضلات عمده ای است که تا زمان بر طرف نشدن این مشکل نمی توان برای عمل کاشت دندان مصنوعی اقدام کرد. چرا که عفونت ممکن است در عمل جراحی لثه اختلال ایجاد کرده و منجر به پس زدن آن شود. از سویی دیگر، چنانچه شخص بیمار مبتلا به بیماری هایی چون قلب و عروق و… باشد از شرایط لازم برای کشت ایمپلنت برخوردار نیست.

2- سلامت روانی بیمار

شرایط روانی بیمار از دیگر نکات مورد توجهی است که باید دندانپزشک هنگام کاشت ایمپلنت به آن دقت داشته باشد. در حقیقت با توجه به شرایط بدنی فرد بیمار، مهارت و سرعت عمل دندانپزشک و … دوره نقاهت این عمل برای هر فرد با دیگری متفاوت است. از همین رو فاکتورهای مختلفی نظیر عدم احساس ترس و اضطراب و آستانه تحمل بالای فرد بیمار در طول درمان ایمپلنت دندان و جراحی لثه بسیار حائز اهمیت است.

3- سلامت استخوان فک

یکی از شرایط مهم که به شدت بر روی موفقیت عمل کاشت ایمپلنت دندان تاثیر بسزایی دارد؛ کیفیت و کمیت استخوان فک فرد بیمار است. به عبارت دیگر تحلیل بیش از حد استخوان فک بیمار باعث می شود که نتوان عمل کاشت ایمپلنت را به انجام رساند و در چنین شرایطی از پیوند استخوان کمک گرفته می شود. بنابراین وظیفه یک پزشک قبل از امیدوار کردن بیمار خود نسبت به موفقیت آمیز بودن عمل ایمپلنت دندان، انجام تصویربرداری های لازم به منظور صلاحیت و تعیین کیفیت و تراکم استخوان فک دهان او است. فلذا برای فیکس نگاه داشتن پایه ایمپلنت در استخوان فک، باید بافت استخوانی او تراکم بالایی داشته باشد و برای انجام این عمل کافی باشد تا پایه در بهترین شرایط به استخوان فک او جوش بخورد.

4- سلامتی لثه ها

بجز استخوان فک و رباط های نگهدارنده ریشه دندان یکی از مهمترین بخش ها که به شدت بر روی حفاظت و استحکام دندان ها تاثیر گذار است؛ لثه ها هستند. از همین رو سلامتی لثه ها برای جلوگیری از ورود عفونت و باکتری به استخوان فک برای کاشت ایمپلنت نیز حائز اهمیت بوده و در صورت بی توجهی به این مسئله بعد از انجام عمل کاشت ایمپلنت با خسارات مالی و مشکلات فراوانی مواجه خواهید شد. بنابراین افرادی که قصد انجام عمل ایمپلنت را برای تعداد زیادی از دندان های از دست رفته خود دارند؛ باید از لثه ای سالم و مقاوم برخوردار باشند

بیشتر بخوانید :



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 498
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بلیچینگ دندان چیست؟

یکی از حرفه ای ترین و رایج ترین خدمات در درمان های دندان پزشکی برای سفید کردن دندان ، بلیچینگ است. با استفاده از بلیچینگ هر گونه رنگ دانه غیر طبیعی که بر روی سطح دندان چسبیده باشد باید از بین برود و شفافیت دندان بیشتر شود. با استفاده از این روش درمانی هرگونه لکه و رنگی که بر روی دندان بیمار ایجاد شده است از بین می رود. اما باید توجه داشته باشید با استفاده از این روش دندان هایی که کامپوزیت یا لمینت شده اند سفید نخواهند شد. این روند درمانی فقط بر روی دندان طبیعی فرد تاثیر گذار خواهد بود.

روند درمانی بلیچینگ دندان کاملا علمی و عملی بوده و در این روش از هیدروژین پر اکساید جهت اکسید کردن هرگونه رنگدانه غیر طبیعی که بر روی سطح دندان قرار دارد استفاده می شود. فرآیند درمانی بلیچینگ دندان و سفید کردن دندان دو درمان کاملا مجزا هستند که هر دو موجب سفید کردن دندان می شوند. روند درمانی این دو فرآیند بسیار متفاوت است. در سفید کردن دندان فقط سطح خارجی دندان تمیز می شود و از این مواد در خمیر دندان ها نیز شما مشاهده خواهید کرد.

هزینه بلیچینگ دندان

بلیچینگ های دندانی همانطور که می دانید در 2 نوع بلیچینگ هوم و آفیس موجود هستند و دارای قیمت بلیچینگ و تاثیراتی مختلفی هستند. همچنین کیفیت مواد استفاده شده نیز به طور مستقیم بر روی قیمت بلیچینگ تاثیر گذار خواهد بود.

قیمت بلیچینگ دندان در خانه

همانطور که گفته شد بلیچینگ دندان دارای دو نوع خانگی و مطب می باشد. در بلیچینگ دندان خانگی یا بلیچینگ هوم قالبی متناسب با دندان شما آماده میشود و به همراه ماده بلیچینگی که غلظت کمتری دارد به شما تحویل داده می شود.

تاثیر بلیچینگ خانگی از بلیچینگ مطب کمتر است زیرا غلظت مواد کمتر است اما معمولا طبق تجربه ها گفته می شود بلیچینگ های خانگی ماندگاری بیشتری دارند.

قیمت بلیچینگ دندان خانگی 500 هزار تومان به همراه قالب و ماده بلیچینگ می باشد که پزشک به همراه دستورالعمل استفاده و مراقبت ها به شما تحویل می دهد.

قیمت بلیچینگ آفیس

بلیچینگ دندان آفیس یا مطب یکی دیگر از انواع بلیچینگ می باشد. در این نوع بلیچینگ که در کلینیک یا مطب پزشک برای شما انجام می شد ، لثه های شما را با مواد مخصوصی می پوشانند تا مواد بلیچینگ به لثه های شما برخورد نکند. سپس مواد بلیچینگ را بر روی دندان شما قرار می دهند و به کمک اشعه مخصوص ، عملیات سفید کردن دندان شما انجام می شود.

بلیچینگ آفیس در سفید کردن موثر تر از بلیچینگ هوم است ، اما دندانپزشکان معمولا پیشنهاد می کنند این دو درمان با هم انجام شوند تا شما هم ماندگاری و هم سفیدی بیشتری داشته باشید.

قیمت بلیچینگ آفیس 500 هزار تومان می باشد.

بیشتر بخوانید :



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

معمولا به تمام دندانپزشک ها این آموزش داده میشود تا در چه دورانی از بارداری اقدام به کارهای دندانپزشکی از قبیل لمینت دندان و یا کامپوزیت ونیر بر روی دندان کنند، در سه ماه اول بارداری جنین در حساس ترین حالت خود به سر میبرد و رسیدن مواد شیمیایی از طریق خون مادر به جنین بسیار مضر می باشد و بهتر است ازز اقدام هرگونه عملی در این دوران خودداری شود، همچنین بدن مادر نسبت به مواد شیمیایی حساسیت بیشتری داشته و ممکن است دچار حالت تهوع و بی اشتهایی شود و مشکل تغذی پیدا کند.

سه ماهه دوم بارداری دورانی است که اعضای جنین شکل گرفته و خطر کمتری شامل حال او می شود و این دوران بهترین زمان برای هرگونه اقدامی از جمله کامپوزیت دندان می باشد و با گرفتن تاییدیه از پزشک زنان و زایمان خود و اطمینان از نداشتن هیچ گونه آلرژی و حساسیت به مواد شیمیایی میتوانید به دندانپزشکی بارداری  مراجعه کنید و طی چند جلسه بنا به تصمیم پزشک کامپوزیت را انجام دهید.

در سه ماه آخر بارداری به دلیل رشد کامل جنین و بالا رفتن وزن مادر نشستن روی صندلی های دندانپزشکی برای مادر در طولانی مدت سخت می باشد و دچار کمر درد، گرفتگی عضلانی و درد شکم میشود و توصیه پزشکان این است که از انجام هرگونه مورد غیر ضروری در این دوران اجتناب کنید.

شکلات دهان و دندان در دوران بارداری

دوران بارداری یکی از مهمترین دوران زندگی خانم های جوان بوده و احتیاج به مراقبت های اصولی و ویژه جهت حفظ سلامت مادر و جنین خواهد داشت. تا چندین سال گذشته، انجام تمامی اقدامات دندانپزشکی در این دوره ممنوع بوده و تحمل مشکلات دهان و دندان در موارد جدی، مشکلی غیرقابل تحمل و زجرآور تلقی می گردید. خوشبختانه امروزه درمان ها و روش های نوین بسیار زیادی در علم دندانپزشکی، این مشکلات را تا حد بسیار زیادی مرتفع نموده و دغدغه های خانم های باردار در این خصوص را تسکین بخشیده است.

شرایط کامپوزیت دندان در دوران بارداری

یکی از خدمات پرطرفدار زیبایی و اصلاح طرح لبخند در دوران بارداری، کامپوزیت دندان در انواع مختلف است. توصیه می شود در خصوص انجام این روش بسیار محتاط بوده و معاینه های پیش از انجام را دقیق انجام دهید. کامپوزیت دندان در صورت نیاز به عکس برداری با اشعه ایکس، انجام ترمیم های سطحی، احتیاج به ماده بی حسی و جرمگیری های دندانی، در دوران بارداری خطرناک بوده و توصیه می شود این درمان را به بعد از زایمان موکول نمایید.

مشکلات زمینه ای در دوران بارداری

داشتن مشکلات زمینه ای مانند دیابت، فشار خون، کم کاری و یا پرکاری تیروئید از خط قرمزهای انجام خدمات غیر ضروری دندانپزشکی مانند کامپوزیت دندان بوده و در برخی موارد، مشکلات جدی و جبران ناپذیری ایجاد خواهد نمود.

کامپوزیت از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند

بر اساس عقیده برخی از افراد کامپوزیت ونیر از پوسیدگی و انواع صدمات به دندان جلوگیری می کند با کامپوزیت لایه ای نازک روی دندان قرار می گیرد و همچون دیگر دندان ها اگر نکات بهداشتی رعایت نشود دندان دچار پوسیدگی می شود .

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()