نوشته شده توسط : رعنا

میناکاری روی طلا یعنی به وسیله‌ی رنگ‌های لعاب‌دار مخصوصی نقش‌هایی را روی مصنوعات طلا بکشند و سپس آنها در حرارت زیاد بپزند تا رنگ و نقش ثابت شود. طلا تنها فلزی است که هنگام ذوب شدن با مینا اکسید نمی‌شود و به همین دلیل است که می‌توان هر نوع طرح و نقشی را روی آن پیاده کرد.

بد نیست بدانید میناکاری روی طلا در زمان سلجوقیان به اوج خود رسید. در این دوران بود که ظروف میناکاری و برنجی نیز متداول شد و حتی این آثار به کشورهای همسایه ارسال می‌شد.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید طلا

میناکاری بر روی طلا چه کاربردی دارد؟

در دنیای مد و فشن، طلای میناکاری‌شده از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. دلیلش هم این است که رنگ و طرح‌های ویژه‌ای به طلاهای معمولی می‌بخشد.

جواهرات میناکاری‌شده در انواعِ رنگ‌ها، طرح‌ها و شکل‌ها در اختیار مشتری‌ها قرار دارند تا هر فردی بنا به سلیقه شخصی خود، هرآنچه می‌خواهد را انتخاب و خریداری کند. این طلاها عموما قیمت مناسبی هم دارند، در نتیجه برای معتادان به مد و فشن که عاشق تنوع هستند، گزینه‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای بشمار خواهند رفت.

تنوع این محصولات بسیار زیاد است. از جنس‌های ارزان با طلاهایی که عیار کم و قیمت پایین دارند گرفته تا طلاهای گران‌قیمتی که از مواد خوب ساخته شده و در نهایت میناکاری‌شده‌اند.

هنرمندانی که به طراحی این جواهرات می‌پردازند، برای خلق آثار منحصربه‌فرد وقت و زمان زیادی صرف می‌کنند. همان‌طور که اشاره کردیم، مزیت طلای میناکاری‌شده در تنوع رنگ، طرح و قیمت آن است.

این جواهرات در همه مدل‌ها از انگشتر و دستبند گرفته تا گوشواره و گردنبند استفاده می‌شوند. شما می‌توانید برای ایجاد یک تیپ خاص برای خود، از یک قطعه طلای میناکاری‌شده درشت استفاده کنید. یا برای ست کردن جواهرات خود با لباستان، از چندین قطعه کوچک‌تر بهره بگیرید.

استفاده از طرح‌های رنگی برای داشتن تیپ و استایل شخصی و منحصربه‌خود، بیشتر توصیه می‌شود. به این صورت با هر لباس خود، از جواهراتی همرنگ می‌توانید بهره بگیرید. بنابراین، پیش از خرید جواهرات و طلای میناکاری‌شده حتما به رنگ و طرح لباس‌های خود توجه داشته باشید تا پولتان را بیهوده خرج نکرده باشید. به تِم و طرح جواهر هم توجه داشته باشید.

منبع : https://www.asby.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 660
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

طلا یا الماس سوالی است که احتمالا بسیاری از افراد به آن فکر کرده‌اند؛ مخصوصاً در مورد اینکه چرا الماس تا این اندازه گران است و آیا واقعا الماس سنگ کمیابی است یا فقط در بازار جواهرات به خاطر داشتن مشتری زیاد با این قیمت‌های گزاف فروخته می‌شود؟

طلا کمیاب‌تر است یا الماس

اگر بخواهیم میزان وجود الماس در جهان را با طلا مقایسه کنیم باید بدانید الماس در حدود ۲۰۰ هزار واحد در هر میلیارد در سطح زمین است. بنابراین، به خاطر نادر بودن الماس‌ها نمی‌توان استفاده خیلی زیادی از آنها داشت. بعلاوه، روند طبیعی تبدیل شدن کربن به الماس بسیار پرمشقت و سخت است و خیلی کم پیش می‌آید که موفقیت‌آمیز باشد.

با این تفاسیر کاملا واضح است که الماس طبیعی و قابل استخراج نایاب‌تر از طلاست.

اما در فرم اولیه و حالت خام، طلا بسیار کمیاب‌تر از الماس است. به این خاطر که کربن را در همه جای کره خاکی می‌توان پیدا کرد و در مقایسه با طلا، بسیار رایج و فراوان است. (همان‌طور که می‌دانید فرم اصلی و اولیه الماس، کربن است که تحت فشار و حرارت زیاد به این جواهر گرانبها تبدیل می‌شود.)

البته در آخر باید گفت، مراحل ساخت الماس مصنوعی پاسخ به این سوال که کدام یک کمیاب‌تر است: طلا یا الماس؟ را پیچیده می‌کند. چون دانشمندان می‌توانند در محیط آزمایشگاهی شرایطی را فراهم کنند که گرافیت به الماس بدل شود. شرایطی که به فوران آتشفشان و سال‌های طولانی نیازی ندارد. اما هیچ روش آزمایشگاهی برای تولید طلای مصنوعی وجود ندارد.

البته الماس‌های مصنوعی با اینکه با مواد طبیعی ساخته می‌شوند اما از ارزش و بهای زیادی برخوردار نیستند و در بازار با قیمت حداقل ۳۰ درصد کمتر از الماس طبیعی خرید و فروش می‌شوند.

بیشتر بخوانید :

خرید گوشواره طلا

خرید دستبند طلا

طلا گرانتر است یا الماس

در پاسخ به اینکه آیا ارزش  خرید طلا بیشتر است یا الماس باید یک قانون کلی را برایتان یادآوری کنیم: هر چه سنگ یا فلز قیمتی کمیاب‌تر باشد، قیمت و ارزش آن بیشتر خواهد بود. بنابراین، الماس از طلا گران‌تر و با ارزش‌تر است. این در حالی است که در بالا هم اشاره کردیم که کمیابی الماس خیلی بیشتر از طلا نیست. اما چون طلا به اندازه کافی برای رفع نیاز بازار استخراج می‌شود، به نسبت الماس از ارزش کمتری برخوردار است.

به عبارت دیگر، دلیل گرانی الماس فقط کمیاب بودن آن نیست، بلکه این است که به اندازه تقاضای بازار، موجود نیست.

شاید برایتان جالب باشد که طلا، پانزدهمین ماده گرانبهای جهان است. الماس در این لیست در رتبه سوم قرار دارد. در رتبه‌های اول و دوم کالیفورنیوم (یک فلز خالص) و ضدماده قرار دارند.

منبع : https://www.azadi.gold/shop/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در واقع کراتین یک نوع پروتئین که به صورت طبیعی در بدن ما هستند که در ناخن، مو و دندان ما وجود دارد عنصر استفاده شده در آن فرمالدئید است که عامل بیماری زا است برای کسانی که با کراتینه سرکار دارند، ولی  برای کسانی که موهای خود را کراتینه می‌کنند، مشکلی ندارد میزان فرمالدئید در این محصولات متفاوت است. کراتین ها تا ۷۰ درصد احیا دارند و ۳۰ درصد هم صافی ایجاد می کنند، برای فرم دهی و ضخامت تارهای مو ترمیم دیده و یا موهای سالم استفاده می شود پیش از استفاده از کراتینه اگر مبتلا به بیماری پوستی پسوریازیس هستید حتما با یک متخصص پوست مشورت کنید. اگربدن شما به این محصولات واکنش نابهنجاری نشان داد، گزارش دهید.

انواع کراتین مو

دو نوع کراتین مو بصورت کلی در بازار مراقبت از مو وجود دارد:

نوع اول: کراتین احیا کننده مو

نوع دوم: کراتینه برزیلی یا کراتینه صافی

کاربردی که کراتین مو دارد ۱-درمان کننده مو ۲- صاف کردن موها ۳- از بین برنده وزی موها

البته کاراتین صافی جدیدا منسوخ شده است و ریباندیگ و المنت مو جایگزین آن شده است تنها تفاوتی که در این دو روش کراتینه مو وجود دارد نوع محلولی است که استفاده می شود باعث متمایز شدن آنها شده است. که در این مطلب قصد داریم با نوع اول یعنی کراتین احیا کننده مو بیشتر شما را آشنا کنیم پس در ادامه با الماس نشان همراه باشید.

بیشتر بخوانید :

آشنایی با کراتین احیا کننده مو

افرادی که در اثر عواملی مانند سوختگی ناشی از مواد شیمیایی موی سرشان آسیب دیده، همچنین برای موهای دمیج می توانند از کراتینه احیاء کننده مو جهت ترمیم و تقویت موهایشان بهره ببرند. البته به خاطر بسپارید که اولین راه برای درمان موهای که دمیج شده است کوتاه کردن می باشد و راه حل دوم استفاده از روش کراتین احیاء کننده مو است. اثر این نوع کراتین مو مشابه تقویت و ویتامینه کردن موها می باشد.

پس صرفا اگر دنبال احیا کردن موهای سوخته خود هستید روش کراتین احیا کننده مو برای شما کافی است ولی اگر دوست دارید در کنار ترمیم موهایتان آنها را صاف و درخشان کنید به سراغ روش دوم بروید زیرا کراتینه نوع اول صرفاٌ درمانی بوده و جنبه ای دیگری ندارد تفاوتی که کراتین احیا کننده مو با کراتین برزیلی دارد در نوع محلولی است که استفاده می شود.

اگر کسی نمی خواهد حالت موهای مجعدی خود را از دست دهد و موهایش صاف شود کراتین احیا کننده مو را باید انتخاب کند زیرا مواد کراتینه خیلی هم قدرت صافی ندارد و در حد اینکه وز مو را بگیرید آن را لخت می کند.

دوره های آموزش آرایشگری و خدمات آرایشی و زیبایی الماس نشان با کادری مجرب و کارآزموده با استفاده از مواد کاملاٌ مرغوب و سالم موهای شما را با کمترین صدمه درخشان و ترمیم می کند پس از این فرصت عالی استفاده کنید و جهت رزرو وقت بصورت آنلاینی و تلفنی با ما در تماس باشید.



:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

برای خوش تیپ شدن با طلا و جواهرات باید لباس و اکسسوری‌ها با هم ست باشند. شاید در نگاه اول ست کردن جواهرات با لباس به نظرتان خیلی هم عجیب و سخت نباشد، اما در واقع اشتباه می‌کنید! این انتخاب می‌تواند یک جریان سخت و گیج‌کننده باشد. به این خاطر که ممکن است پس از پوشیدن لباس و آویختن زیورآلات تازه متوجه شوید با رنگ لباس، رنگ پوست یا فرم صورت یا لباس شما تناسب ندارد. به همین دلیل لازم است با یک‌سری اصول و قواعد کلی در مورد ست کردن طلا با لباس آگاه باشید تا همیشه خوش‌لباس به‌نظر برسید.

کدام مهم‌تر است: لباس یا جواهرات؟

این سوالی است که شما باید پاسخ دهید. آیا می‌خواهید بیشتر از هر چیز جواهرات خود را به معرض نمایش بگذارید یا ترجیح می‌دهید لباس‌هایتان در چشم باشند؟ وقتی بتوانید این سوال را به خود پاسخ دهید، می‌توانید انتخاب صحیحی برای اکسسوری‌ها داشته باشید. شما می‌توانید با یک قطعه طلای خاص، یک لباس ساده را به تیپی شیک و منحصربه‌فرد تبدیل کنید. اما اگر دیده شدن لباس برایتان از اهمیت بیشتری برخوردار است، توصیه می‌کنیم به سراغ جواهرات کوچک و کم زرق‌وبرق بروید که خیلی نگاه‌ها را به خود جلب نکنند و تاکید روی لباس‌ها بیشتر باشد.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید طلا

جواهرات را با توجه به لباس‌های خود انتخاب کنید

اغلب خانم‌های خوش سلیقه می‌دانند که برای شیک‌تر دیده شدن لازم است از اکسسوری‌های استفاده کنند که رنگ و طرح آن با لباسی که به تن دارند، تناسب کامل داشته باشد. مثلا اگر لباس سیاه و سفید می‌پوشید، بهتر است از از زیورآلاتی به رنگ سفید یا مشکی استفاده کنید. یا اگر یقه لباستان باز است، از گردنبندهای بلند و آویزدار استفاده کنید.

از ترکیب فلزات کمک بگیرید

خوشبختانه این روزها ترکیب چندین فلز گرانبها با هم را در طراحی‌های بسیاری از طلاسازان دنیا و طراحان نوپا می‌توان دید. بسیاری از هنرمندانی که در حوزه ساخت طلای دست‌ساز فعال هستند، همانند طراحان گالری پرسته، با ترکیب طلا و دیگر فلزات یا متریال‌ها به طراحی و ساخت زیورآلات بسیار شیک و منحصر به فردی می‌پردازند که در نوع خود بی‌نظیر بشمار می‌روند. وقتی از فلزات گوناگون همانند طلا، نقره، مس یا برنج در کنار هم استفاده می‌کنید، یعنی چندین بافت و رنگ متفاوت را با هم ترکیب کرده‌اید که به استایل شما جلوه‌ی زیباتری می‌بخشد. زیورآلاتی که جنس‌های متفاوتی دارند را می‌توانید به صورت لایه‌ای در کنار هم استفاده کنید تا بهترین نما و جلوه را داشته باشند.

انگشتر، گردنبند و دستبند را به صورت چند لایه استفاده کنید

منظور از چند لایه چیست؟ اینکه طرح‌ها، بافت‌ها و اندازه‌های مختلفی از یک زیورآلات را انتخاب و به‌طور هم‌زمان استفاده کنید. مثلا یک زنجیر کوتاه با یک پلاک بسیار ریز را دور گردن خود ببندید به‌طوری که آویزان نباشد. در لایه دوم، زنجیری بلندتر را انتخاب کنید که آویز یا سنگ بزرگ‌تری از آن آویزان است، یا در خودش طرح خاصی دارد. در لایه سوم، زنجیر گردنبند باید بلندتر باشد و به همین ترتیب. رنگ‌ها، طرح‌ها و اندازه‌های متفاوت در کنار هم نمای بسیار زیباتری از طلا ایجاد می‌کنند.

منبع : https://www.asby.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اجرت جواهرات همیشه بیشتر از اجرت طلاست. به این خاطر که ساخت جواهر دقت و زمان بیشتری نیاز دارد و چون از سنگ‌های قیمتی در ساخت آنها استفاده می‌شود و احتمال شکستن این سنگ‌ها وجود دارد، معمولا کار پر خطری محسوب می‌شود و در نتیجه برای ساخت جواهر اجرت بیشتری دریافت می‌شود.

در نتیجه،جواهر با اینکه بسیار زیبا و چشم‌نواز است، اما قیمت خرید آن با قیمت فروشش تفاوت بسیار زیادی دارد.

وقتی شما زیورآلاتی خریداری می‌کنید که سنگ‌های قیمتی روی آنها کار شده، باید ارزش سنگ را نیز به‌صورت جداگانه پرداخت کنید. در حقیقت در فاکتورها وزن سنگ‌ها و طلای به‌کاررفته در زیورآلات مشخص می‌شود و خریدار غیر از اینکه باید پول طلا را پرداخت کند، باید بهای سنگ را نیز به قیمت روز بپردازد.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید طلا

اما سنگ‌های قیمتی در زمان فروش اغلب پایین‌تر از ارزش واقعی‌شان خریداری می‌شوند که این برای فروشنده عادی چندان خوشایند نیست.

نکته دیگری که هنگام فروش طلا باید در نظر داشته باشید این است که، قیمت‌گذاری سنگ‌ها در طلاهایی که با سنگ‌های بدلی تزئین شده‌اند با طلاهایی که سنگ‌های قیمتی دارند، متفاوت است.

اگر شما یک طلا با سنگ بدلی داشته باشید، وزن کل آن بر اساس قیمت طلای ۱۸ عیار محاسبه می‌شود اما در زمان فروش وزن سنگ‌های بدلی از وزن کل طلا کم شده و فقط پول طلا به شما پرداخت خواهد شد.

یعنی پول جواهر (بدلی یا واقعی) را داده‌اید اما نمی‌توانید هنگام فروش آن پول را بگیرید؛ در واقع شما بهای استفاده از زیبایی این سنگ‌ها را پرداخت کرده‌اید و ارزش مالی برایتان ندارد.

منبع : طلا فروشی آنلاین آزادی گلد



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

پایه جواهرات باید بر اساس ویژگی‌های طلای شما و هدفتان از استفاده از نگین انتخاب شود. مثلاً اگر امنیت نگین از درخشش آن برایتان مهم‌تر است باید به تعداد و شکل چنگه‌های پایه توجه کنید. اما اگر درخشش و جلوه‌نمائی جواهر مهم‌تر از دیگر ویژگی‌های آن است، بهتر است پایه‌ای انتخاب کنید که کوتاه باشد و تعداد چنگه‌های آن هم کم باشد.

برای درک بهتر این موضوع برایتان چندین مثال می‌زنیم. مثلاً در پایه‌های ۶ دندانه‌ای سنگ‌های روی جواهر کوچکتر دیده می‌شوند. که دلیلش پوشیده شدن بیش از حد سنگ‌ها توسط این چنگه‌ها است. بنابراین الماس یا سایر سنگ‌های روی رکاب حلقه یا پایه‌ی نگین گرذنبند، درخشش و شفافیت کمتری خواهد داشت.

هرچه تعداد دندانه‌های پایه‌های چنگه‌ای جواهر کمتر باشد، نور بیشتری با سنگ برخورد می‌کند و در نتیجه نور بیشتری هم بازتاب داده می‌شود. همچنین جلوه‌ی درخشانی به جواهر می‌بخشد و باعث می‌شوند الماس یا دیگر سنگ‌های قیمتی بزرگتر از آنچه هستند به نظر برسند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید طلا

این در حالی است که اگر امنیت و سلامت سنگ برایتان مهم است، بهتر است سراغ پایه‌هایی بروید که نهایت حفاظت را دارند. به طور مثال، پایه‌های چنگه‌ای که ۶ دندانه دارند، شاید جلوه و زیبایی سنگ وجواهرات را کاهش دهند و نگهداری و تمیز کردن‌ آنها هم دشوارتر باشد اما در عوض ایمنی بیشتری نسبت به مدل‌ها دیگر دارند. بنابراین باید گفت که بیشتر بودن تعداد چنگه‌های پایه‌ی جواهر، مزیت بزرگی برای ایمنی آن محسوب می‌شود.

به این دلیل که هر یک از چنگه‌ها به مرور زمان فرسوده می‌شوند و زمانی که خیلی ساییده شوند، به راحتی هم خم می‌شوند یا می‌شکنند. بنابراین، وقتی چنگه‌ها زیاد باشند، در صورت خراب شدن یکی از آنها، تعداد بیشتری باقی می‌ماند تا از جواهر روی پایه نگهداری کند. در نتیجه، سنگ قیمتی جواهرات شما کمتر در معرض خطر شل شدن یا گم شدن قرار می‌گیرد.

پایه‌های که بخش زیادی از سنگ قیمتی را در بر می‌گیرند، آن را در برابر ضربه‌های ناگهانی نیز محافظت می‌کنند.

منبع : https://www.asby.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر هدف شما از خرید طلا، سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش دارایی‌هایتان است، خرید طلای دست دوم (بدون اجرت) بهتر از خرید طلای نو (با اجرت) است. چون در زمان خرید طلای دست‌دوم اجرت ساخت از شما دریافت نمی‌شود. در نتیجه می‌توانید طلا را با سود بیشتری بفروشید.

همچنین اگر قصد سرمایه‌گذاری در طلا دارید و نمی‌خواهید در آینده متقبل هزینه شوید، دور زیورآلات مزین به سنگ‌های بدلی را خط بکشید. سنگ‌های قیمتی ریز هم ارزش مالی ندارند و برای سود بردن از خرید و فروش جواهر باید فقط به سراغ سنگ‌های درشت و سنگین بروید. وگرنه سنگ‌های ریز ارزش‌افزوده‌ای برایتان به همراه نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید : خرید انگشتر طلا

برای سرمایه‌گذاری چه نوع طلایی بهتر است؟

در این مطلب به طور کامل در مورد اینکه اجرت ساخت طلا چند درصد است و چگونه محاسبه می‌شود برایتان توضیحات کاملی ارائه دادیم. در آخر هم گفتیم که برای سرمایه‌گذاری، بهتر است سراغ طلای بی‌اجرت بروید تا سود بیشتری نصیبتان شود. اما لازم است اشاره کنیم که خرید طلای بی‌اجرت خطرهای خاص خود را دارد. مثلاً بزرگ‌ترین نگرانی این است که امکان دارد طلای دست دومی که می‌خرید تقلبی و فاقد اصالت باشد. بنابراین شما نمی‌توانید از خالص بودن طلای دست دوم مطمئن باشید.

در چنین مواقعی بهتر است سراغ خرید طلای کم اجرت بروید نه طلای بی‌اجرت. مثلاً در بین انواع اشکال طلا، النگو، قطعات کوچک طلا مانند آویزهای طلا کمترین اجرت را دارند که می‌توانند جایگزین طلای دست دوم شوند.

خبر خوب این است که ما در فروشگاه آنلاین طلا و جواهر آزادی  انواع مختلفی از مصنوعات طلای ظریف و کم اجرت عرضه می‌کنیم. شما می‌توانید با خرید هر کدام از آنها علاوه‌بر سرمایه‌گذاری، از زیبایی و خاص بودنشان هم لذت ببرید.



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از هنرمندانه ترین و در عین حال رو به رشد ترین حوزه های آرایش، تاتو و آرایش دائم هستش. با اینکه این هنر قدمتی چندیدن هزار ساله داره اما همچنان هم در میان مردمانی از فرهنگ های مختلف هنوز پر طرفداره. با گذشت زمان نه تنها از محبوبیت و تنوع این هنر کم نشده، بلکه به طرز عجیبی پیشرفت کرده و کار به جایی رسیده که از تاتو به عنوان یک روش آرایش صورت هم استفاده میشه

با توجه به علاقه روز افزون خانم ها به هنر آرایش دائم ، خیلی ها از ما سوال میکنند که چطوری میتونن تبدیل به یک تاتو کار حرفه ای بشن. برای همین الماس نشان قصد داره در این مقاله به معرفی دوره  آموزش تاتو  بپردازه.

خوندن این مقاله به چه کسانی توصیه میشه؟

کسانی که دوست دارن درباره این هنر چیزای بیشتری یاد بگیرند

کسانی که میخوان یک حرفه پر تنوع داشته باشند و خلاقیت خودشونو به چالش بکشن

آرایشگرانی که قبل دوره هایی مثل، آموزش آرایش ابرو، آموزش گریم و متعال سازی چهره زنانه، آموزش پوست رو گذروندن

و کسانی که میخوان با یادگیری این حرفه درآمد خوبی بهدست بیارند

منظور از تاتو و آرایش دائم صورت مژه چیه؟

فکر میکنم تاتو  معرف حضور همه باشه. اما معمولا وقتی حرف از تاتو به میان میاد، خیلی ها به فکر نقش و نگار وسیعی روی پوست بازوها و پشت و بقیه قسمت های بدن می افتند. هنوز هم تعداد زیادی از افراد فکر میکنن اگر روی بدن خودشون نقش تاتو بزنند، دیگه تا آخر عمر باید با خوب و بد او بسازن. اما این چیزی که ما داریم درباره ش صحبت میکنیم هرچند که همون ماهیت رو داره اما کمی متفاوت تره.

ما با کمک روش ها و تکنیک های جدید و تخصصی مثل میکروپیکمنتیشن رنگ هایی رو به ابرو ها، چشمها و لب تزریق میکنیم تا مشتریامون رو هم زیباتر کنیم و هم کاری کنیم که برای آرایش روزانه به مشکل بر نخورند. اینکار کاملا یک مقوله بهداشتی هستش و رنگ هم به صورت دائمی باقی نمیمونه چون بعد از مدتی کم کم توسط بدن جذب و تجزیه میشه.

بیشتر بخوانید : آموزش پوست

منو قانع کنید که چرا باید دوره آموزشی آرایش دائم صورت رو بگذرونم؟

آرایش دائم همونطور که از اسمش برمیاد یک نوع روش آرایشی هستش که زحمت روزانه خانم ها برای آرایش رو کم میکنه. مثلا به جای اینکه هر روز خدا نیم ساعت اول صبحتون رو به آرایش ابرو و لب یا خطر چشم اختصاص میدید، با انجام تاتو شما تنها با صرف یکی دو دقیقه آماده میشید و از خونه میزنید بیرون.

به خاطر این دلایل حتما دوره آموزشی آرایش دائم صورت رو بگذرونید:

افزایش علاقه خانم های ایرانی به آرایش دائم ابرو، لب و چشم هاشون (یک جوری شده که از یک دختر بچه دبیرستانی گرفته تا خانم های میانسال ۵۰ ساله و حتی بالاتر هم به این هنر متمایل شدند).

درآمد خوب و بازار کار پویا و فعال این هنر

اگر خوب آموزش دیده باشید میتونید هرجای دنیا کار کنید (چون همه جا تاتوکار میخوان)

کمبود تعداد آرایشگران تاتو صورت بانوان در ایران

و

من میخوام وارد بازار کار این هنر بشم باید چکار کنم؟

اولین گام برای ورود به بازار کار این حرفه گذروندن دوره های آموزشی هستش. با توجه به اینکه این هنر واقعا تخصصی هستش و از حساسیت بالایی برخورداره، نمیشه اون رو هرجایی یاد گرفت. من حتی دوستی رو میشناسم که اعتقاد داشت توی اینترنت میتونه تا حدودی با اینکار آشنا بشه و یادش بگیره اما این یک تصور اشتباهه.

 

شما تنها در صورتی میتونید از تاتو و آرایش دائم صورت درآمد کسب کنید که دوره هاش رو گذرونده باشید. پس اولین قدم شما این باشه که توی چنین دوره ای شرکت کنید تا هم تئوریک و هم عملی بتونیدبه مهارت برسید.

خبر خوب اینه که الماس نشان یکی از همین جاهاییه که به شما فرصت یادگیری این حرفه رو میده

منبع : دوره های اموزش آرایشگری الماس نشان



:: بازدید از این مطلب : 354
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

این روزها گزینه های درمانی زیادی در خصوص ارتودنسی وجود دارد. از براکت ها گرفته تا ارتودنسی های نامرئی ، فلزی و سرامیکی که هرکدام موارد استفاده خود را دارند.

متخصصان ارتودنسی بعد از عکس برداری ، متغیرهایی مانند سن ، تفاوت در اندازه دندان ها ، میزان فشردگی و کج بودن آن ها و مشکلات احتمالی فک را در نظر می گیرند تا یک روش را از بین انواع ارتودنسی دندان انتخاب کنند. در چنین شرایطی بهتر است به گزینه یا گزینه هایی که دندان پزشکتان پیش روی شما قرار می دهد اعتماد کنید و در پروسه ساخت بهترین طرح لبخند ، با وی همکاری داشته باشید.

انواع ارتودنسی ثابت

ارتودنسی های ثابت متداول ترین انواع ارتودنسی دندان هستند. شما پس از نصب براکت های ثابت و گذشت چند روز ، می توانید اکثر غذاهای همیشگی را بخورید اما باید از مصرف برخی از غذاها و نوشیدنی ها مانند شیرینی های سخت و نوشابه های گازدار خودداری کنید. ارتودنسی های ثابت به طور سنتی از سیم هایی تشکیل شده اند که از داخل براکت ها رد شده و در دندان های انتهایی ثابت می شوند.

براکت ها به طورکلی از فولاد ضدزنگ ساخته شده و با کمک لاستیک بسیار کوچکی به دندان ها چسبیده می شوند تا سیم ارتودنسی از داخل آن رد شود. سیم ها نیز از آلیاژهای فلزی ساخته می شوند و یک نیروی ملایم و ثابت روی دندان ها ایجاد می کنند تا در طول زمان حرکت کرده و منظم شوند.

  • ارتودنسی ثابت سرامیکی
  • ارتودنسی فانکشنال
  • ارتودنسی دیمون

انواع ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک برای اصلاح مشکلات جزئی در ظاهر دندان ها یا به عنوان بخشی از درمان ارتودنسی ثابت استفاده می شود. اما این نوع از ارتودنسی ها صرفاً باید برای تمیز کردن یا تحت شرایط خاص از دهان خارج شوند که باید حتماً متخصص ارتودنسی در این خصوص به شما مشاوره های لازم را داده باشد.

  • اینویزیلاین شفاف
  • ارتودنسی با پلاک زد

انواع ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی یکی از انواع ارتودنسی دندان است و به روش هایی گفته می شود که در آن سیم یا براکت ها دیده نشوند و از نظر ظاهری ، زیبایی و اعتماد به نفس بیمار حفظ می شود. ارتودنسی نامرئی تکنیک های مختلفی دارد مانند:

  • ارتودنسی اینویزیلاین
  • ارتودنسی لینگوال

کلام آخر

توجه داشته باشید که انواع ارتودنسی دندان بسیار متنوع است و سال به سال نیز با پیشرفت علم ، بر تعداد آن ها افزوده خواهد شد. بنابراین گزینه های پیش روی شما برای درمان بسیار زیاد است. ازاین رو توصیه می شود که همواره از نظر متخصصان ارتودنسی دندان باتجربه و کارکشته استفاده کرده و روشی را برای درمان انتخاب کنید که بیشترین همخوانی را با شرایط دندان های شما دارد. هر چه همکاری شما در طول درمان بیشتر باشد ، سریع تر به نتایج مطلوب دست خواهید یافت.

منبع : http://www.bestdentists.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 500
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

عامل موثر در هزینه ارتودنسی : ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که دندان ها و فک هایی را که در جای نامناسبی قرار می گیرند اصلاح می کند. دندان هایی که در جایگاه نامناسبی قرار می گیرند و شکل نامتعارفی دارند مشکلات بهداشتی مختلفی ایجاد می کنند.

عامل موثر در هزینه ارتودنسی : تمیز نگه داشتن دندان ها سخت تر می شود. بیماری که دندان های نامرتبی دارد در معرض خطر ابتلا به پوسیدگی دندان و بیماری های پریودنتال قرار دارد. این وضعیت به دندان هایی که مسئول جویدن غذا هستند فشار بیشتری وارد می کند و متعاقبا در طولانی مدت عوارض مختلفی به جا می گذارد. بنابراین برای رفع این مشکل افراد به ارتودنسی روی می آورند که این عمل دارای هزینه های بالایی می باشد.

ارتودنسی متحرک در مقابل ارتودنسی ثابت دارای هزینه کم تری است.ارتودنسی دیمون، ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی شفاف با براکت‌های همرنگ مینای دندان و ارتودنسی لینگوال در مقایسه با ارتودنسی به وسیله براکت های فلزی هزینه بالاتری دارند. هزینه ارتودنسی نامرئی به دلیل پیچیدگی، هزینه‌های لابراتور، تعداد پلاک‌ها، تکنولوژی پیشرفته و طول درمان، در مقایسه با سایر روش‌های ارتودنسی بالاتر است. همچنین در ارتودنسی نامرئی، چون پلاک‌ها وارداتی هستند و در لابراتورهای داخلی ساخته نمی‌شوند، بیمار هزینه ارتودنسی بیشتری را پرداخت می کند.هزینه ارتودنسی لینگوال نیز به دلیل مخفی بودن براکت‌ها در حین درمان که زیبایی ظاهر بیمار حفظ می‌شود به علت ساخت سفارشی براکت‌ها در لابراتور، بیشتر خواهد شد.

آیا مکان و رتبه علمی دندانپزشک هم از عوامل تاثیر گذار در هزینه ارتودنسی می باشد ؟

بله یک متخصص ارتودنسی  مدت ۳ الی ۴ سال برای گرفتن تخصص وقت صرف کرده است و دارای بورد تخصصی است بنابراین مهارت او مسلما بیشتر از یک دندانپزشک عمومی است و برای انجام ارتودنسی هزینه بیشتری را درخواست می کند .

بسیاری از دندانپزشکان در مطب خود ارتودنسی را با هزینه کمتری انجام می دهند .

همچنین سن بیمار و مدت زمانی که برای او وقت صرف می شود نیز در هزینه ارتودنسی تاثیر می گذارد .

منبع : https://www.tehranortho.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 430
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

درباره ایمپلنت دندان بیشتر بدانید

ایمپلنت های دندان در واقع جایگزین ریشه های شما می‌شود و در داخل استخوان فک قرار می‌گیرند. اندازه های ایمپلنت دندان با یکدیگر متفاوت است. جنس ایمپلنت دندانی از تیتانیوم خالص یا آلیاژ آن است.

ایمپلنت ها خاصیت بیولوژیکی دارند و با بدن شما سازگار هستند. روش قدیمی ایمپلنت کردن معمولاً در چند روز طول می‌کشد. اما امروزه کمتر کسی است که می‌تواند بیشتر از یک روز، خودش را بدون دندان تحمل کند. در نتیجه با پدید آمدن ایمپلنت یک روزه یا ایمپلنت فوری این درد، درمان شد.

بیشتر بخوانید : دندان درد

شرایط انجام ایمپلنت یک روزه چیست؟

داشتن یک سری از عادت ها، از جمله دندان قروچه کردن یا فشار دادن دندان ها به هم، می‌تواند یکی از عوامل هایی باشد که شما نمی‌توانید ایمپلنت کنید. از دیگر شرایطی که باید دارا باشید شامل موارد زیر است:

۱.یک یا چند دندان خود را ازدست ‌داده باشید. البته اگر همه دندان هایتان را نیز از دست داده باشید می‌توانید ایمپلنت استفاده کنید.

۲.تراکم استخوان کافی داشتن، این مسئله می‌تواند نکته مهمی باشد. اگر تراکم استخوان کافی ندارید باید قبل از جراحی، پیوند استخوان فک را انجام دهید.

۳.سلامت بودن دهان و دندان شما حرف اول را می‌زند. اگر بیماری های دهانی از جمله بیماری لثه فعال داشته باشید نمی‌توانید ایمپلنت کنید. مگر اینکه مشکل بیماری تان رفع شده باشد.

۴.کسانی که با بیماری های زمینه‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند، متأسفانه نمی‌توانند ایمپلنت یک روزه کنند.

۵.اگر شما از دخانیات و مواد الکلی استفاده می‌کنید، ایمپلنت کردن فایده ای ندارد. چون بعد از مدتی مواد دخانیات و الکل به آن‌ها آسیب وارد می‌کند و مجبورید دوباره ترمیم کنید

مراحل ایمپلنت یک روزه

کاشت پایه های ایمپلنت یک روزه با ایمپلنت سنتی فرقی ندارد. در دو حالت باید پیچ های ایمپلنت درون فک جوش خورده شود. در ایمپلنت سنتی در ابتدا تاج های موقتی می‌گذاشتند تا در جلسات بعدی تاج اصلی برایتان ساخته شود.

در کاشت ایمپلنت یک روزه، دندان‌پزشک از شما چند تست می‌گیرد. نتایج این تست ها به دندان پزشک این امکان را می‌دهد تا چگونه برای جراحی دندانتان برنامه ریزی کند.

دندان‌پزشک بعد از اینکه لثه شما را بی حس کرد، عمل جراحی را شروع می‌کند. سپس به کمک دستیار خود طبق برنامه ریزی که کرده است، پیچ های ایمپلنت را در فک استخوان شما قرار می‌دهد. سپس با قرار دادن تاج بر روی فک، دندان های زیبا و طبیعی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید : بلیچینگ دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بلیچینگ دندان چیست ؟

دندان های سفید و مرتب همچون نمادی از جذابیت بر روی صورت و چهره انسان می ماند. یک لبخند زیبا مسلما می تواند جذابیت شما را بیشتر نماید. اما برای بلیچینگ دندان باید بدانیم اصلا بلیچینگ چیست و چه مزایا و معایبی می تواند بر روی زیبایی ظاهری ما داشته باشد.

تیرگی هایی که بر روی دندان ما به وجود می اید، در طول زمان و با مصرف مواد غذایی بسیاری ایجاد می شود. زمانی که شما اقدام به استفاده از قهوه می نمایید، یا زمانی که از توت فرنگی و حتی گوجه فرنگی استفاده می کنید. رنگ دانه هایی که بر روی دندان شما جای می گیرند، منجر می شوند تا دندان از حالت سفید و زیبای خود خارج شود. در این حالت استفاده از بلیچینگ دندان میتواند روشی موثر باشد.

با استفاده از روش بلیچینگ دندان به نظر میرسد یک لباس را در وایتکس قرار داده‌اید و سفید کرده‌اید. موادی که موجب سفید شدن دندان میشود روی دندان فرد قرار میگیرد و میتوانند درون دندان نیز نفوذ کرده و مولکول‌هایی که رنگی شده‌اند را از بین ببرد و رنگ دندان را روشن‌تر کند.

قیمت بلیچینگ دندان در سال2021  در دندانپزشکی ها متغیر بوده است. اما شما می توانید قیمت بلیچینگ در تهران را در کلینیک تخصصی روشا بدست آورید. پس از آن با اطلاع از قیمت ها اقدام به انجام این عمل نمایید. باید بیان نماییم که قیمت بلیچینگ در غرب تهران مسلما نسبت به هزینه های بلیچینگ دندان در شمال تهران متفاوت خواهد بود.

برای داشتن لبخندی زیبا کافیست اقدام به سفید کردن دندان در دندانپزشکی روشا در جنت آباد نمایید. این روش از لمینت و کامپوزیت بهتر بوده و از هزینه کمتری نیز برخوردار است. زیرا تنها استفاده از سرامیک در لمینت و کامپوزیت، هزینه ی جداگانه ای در بر خواهد داشت. پس استفاده از بلیچینگ دندان بهترین انتخاب برای کسانی است که دندانهای سالمی دارند.

نوع درمان               نام مواد سفیدکننده    کشور سازنده           هزینه بلیچینگ هر فک

قیمت آفیس بلیچینگ ( بلیچینگ در مطب ) هر فک مواد ایرانی              ایران        600.000 تومان

قیمت آفیس بلیچینگ ( بلیچینگ در مطب ) هر فک برند FGM              برزیل      950.000 تومان

قیمت آفیس بلیچینگ ( بلیچینگ در مطب ) هر فک برند FGM              آلمان        1.200.000 تومان

نوع درمان               قیمت بلیچینگ هرفک

قیمت هوم بلیچینگ ( بلیچینگ دندان در خانه ) هر فک        950.000 هزار تومان

بیشتر بخوانید :



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

سوالی که برای برخی مطرح است این است که درمانهای دندانپزشکی ترمیم و زیبایی ( ایمپلنت دندان ، لمینت دندان ، کامپوزیت و...)در طول بارداری امکان پذیر است. در جواب این دسته از افراد باید گفت درمانهای زیبایی در طول هر دوره ی زمانی برای افراد امکان پذیر است ولی رعایت نکاتی را لازم است. دوران بارداری نیز نکات و الزامات خاص خود را لازم دارد چرا که سلامت مادر و کودک بسیار مهم است.

دندانپزشکی بارداری

در ابتدا باید برخی از نکات را مد نظر داشت مثلا در دوران بارداری هورمون های ویژه ای در بدن مادر افزایش می یابد که باعث التهاب لثه در مادر می شود. در این دوران میزان خونریزی لثه بیشتر است. لذا بایستی مادر در رعایت بهداشت تلاش بیشتری را رعایت نماید و افزایش دفعات مسواک زدن امری ضروری است. در برخی مادران در طی دوران بارداری افزایش بافت لثه ممکن است رخ دهد که در این موارد نیاز به برداشتن لثه اضافی توسط دندانپزشک است.

بیماری های لثه می تواند باعث مسمومیت ها در زنان باردار شود. داشتن رژیم غذایی مناسب هم باعث بهبود سلامت دندانهای مادر و دندانهای کودک می شود. استفاده از رژیم حاوی کلسیم و حاوی انواع ویتامین ها در زنان باردار توصیه می شود. مصرف شیر در زنان باردار توصیه می شود.

انجام و گرفتن تصاویر رادیوگرافی یکی از موارد مضر برای زنان باردار محسوب می شود. پرتوی ایکس می تواند روی سلامت کودک مضر باشد. جهت درمانهای دندانپزشکی بارداری  برای زنان باردار استفاده لیزر دندان توصیه می شود.

بیشتر بخوانید : هزینه ترمیم و زیبایی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 399
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت روکشی است که زیرمجموعه لمینت دندان قرار میگیرد. در واقع کامپوزیت یکی از روش های لمینت است که برای طرح لبخند استفاده می شود. البته کامپوزیت علاوه بر زیبایی کاربردهای ترمیمی نیز دارد. ماده اصلی کامپوزیت رزین است. رزین همان ماده ای است که برای پر کردن دندان ها به کار می رود. کامپوزیت دندان  نیز ماده ای خمیری و شکل پذیر است. این ماده در مطب توسط پزشک متخصص و به شکل لایه ای روی دندان های شما قرار داده می شود.

مراحل کامپوزیت دندان

همانطور که گفتیم کامپوزیت یکی از مجموعه های لمینیت دندان می باشد. که با هدف بالا بردن زیبایی صورت و طراحی لبخند زیبا انجام می شود. در خصوص نحوه کامپوزیت  به صورت ساده باید گفت که در این روش دندان پزشک ماده ای به نام رزین را روی دندان قرار می دهد. این ماده همان ماده ای است که در پر کردن دندان نیز استفاده می شود. با این تفاوت که کامپوزیت مورد استفاده در زیبایی سفیدتر از نوع دیگر آن جهت پر کردن دندان است. متخصص ماده خمیری شکل  را روی دندان های شما شکل می دهد و با نوری آبی رنگ آن ماده را سر جای خود محکم می کند. این توضیح ساده ای بود از مراحل کامپوزیت دندان . اما میتوان مراحل را به شکل دسته بندی اینگونه بیان کرد:

انواع کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان انواع مختلفی دارد که کاربردهای آن نیز متفاوت است. انواع مختلف کامپوزیت برای پر کردن دندان، روکش دندان های خلفی و یا دندانهای قدامی مورد استفاده قرار می گیرد. انتخاب نوع آن با توجه به نیاز بیمار توسط متخصص انجام می شود. اما شاید بد نباشد درباره انواع آن بیشتر بدانید. در ادامه درباره انواع آن برایتان به شکل جزیی تر خواهیم گفت. توجه کنید که این دسته بندی بر اساس سایز ذرات مواد کامپوزیت ها انجام شده است.

کامپوزیت میکروفیل:

کامپوزیت ماکروفیل با فیلرهای بسیار کوچک درست شده اند. اندازه ذرات به کار رفته در این نوع کامپوزیت ۰.۰۱ تا ۰.۱ میکرون است. همین ریز بودن ذرات باعث می شود که پولیش دندان ها و حالت دهی آنها راحت تر باشد. از این نوع کامپوزیت برای دندان های قدامی استفاده می شود. چرا که زیبایی و درخشندگی میکروفیل ها بسیار زیاد است. بخاطر مقاومت کمتر این نوع از کامپوزیت نمیتوان از آنها برای دندان های خلفی استفاده کرد. چرا که توانایی تحمل فشار حاصل از جویدن را ندارند.

کامپوزیت هیبرید:

این نوع کامپوزیت دارای ذرات با سایزهای مختلف هستند. به همین دلیل کاربرد آنها با میکروفیل ها متفاوت است. کامپوزیت هیبرید دارای استحکام بالا هستند که باعث می شود بتوانند نیروی جویدن را تحمل کنند. اما پالیش پذیری آنها بسیار کم تر از نوع میکروفیل است. در واقع این ویژگی موجب می شود که به راحتی بتوان از این نوع کامپوزیت برای پر کردن حفره های دندانی، ترمیم پوسیدگی ها و یا شکستگی های دندان خلفی استفاده کرد. برندهای مختلفی از این نوع کامپوزیت در ایران وجود دارد.

کامپوزیت نانوفیل:

این نوع کامپوزیت نسبت به دو نوع قبلی جدیدتر هستند. تولید این نوع کامپوزیت با هدف ایجاد نوعی که بتواند هم استحکام بالایی داشته باشد و هم به راحتی روی دندان شکل بگیرد؛ انجام شد. کامپوزیت نانوفیل هم زیبایی لازم را به دندان ها می بخشد و هم در برابر سایش مقاوم است. از کامپوزیت نانوفیل میتوان جهت ترمیم دندان، بستن فاصله بین دندان ها و برای دندان های خلفی نیز استفاده نمود.

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 383
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ایجاد فضایی ایمن و حفظ سلامت کودکان از بزرگ‌ترین دغدغه‌های والدین به شمار می‌رود. رعایت اصول ایمنی در هنگام انجام عملیات دندانپزشکی هم از این قاعده مستثنا نیست. احتمال دارد که دندانپزشکان برای انجام عملیات طولانی مدت و پیچیده دندانپزشکی و برای حفظ آرامش مراجعان جوان و هراسان خود از آرام بخش یا سدیشن تحت نظر متخصص بیهوشی را توصیه کنند. بی‌حسی یکی از روش‌های معمول و غالباً بی‌خطری است که در طول فرآیند درمان و پس از آن، می‌تواند به کاهش خطرات ناشی از استرس بالای کودکان کمک کند.

ییشتر بخوانید : دندانپزشکی بارداری

انواع آرام بخش‌ها

استفاده از آرام بخش‌های خوراکی، اکسید نیتروژن و تزریق وریدی از رایج‌ترین روش‌هایی هستند که به وسیله دندانپزشکان مورد استفاده قرار می‌گیرند. بنا بر اطلاعات به دست آمده از بیمارستان کودکان پیتسبورگ متعلق به مرکز درمانی دانشگاه پیتسبورگ (UPMC)، با توجه به این که تقریباً 20 دقیقه طول می‌کشد تا آرام بخش اثر کند. به محض مراجعه بیماران به این مراکز که اغلب هم کودکان آن را تشکیل می‌دهند، آرام بخش‌های خوراکی یا تنفسی به آن‌ها تجویز می‌شود. آرام بخش‌های خوراکی، کودکان را بیهوش نکرده و تنها به آن‌ها کمک می‌کنند تا آرامش خود را حفظ کنند.

اکسید نیتروژن یا گاز خنده هم برای حفظ آرامش کودکان موثر است. برای انجام این کار، مخلوطی از اکسید نیتروژن و اکسیژن را توسط یک ماسک به بدن بیمار منتقل می‌کنند. به این ترتیب، بیمار ظرف 5 دقیقه آرامش یافته و نوعی سرخوشی را تجربه خواهد کرد. در پایان عملیات دندانپزشکی، برای از بین بردن و زدودن آثار باقی مانده از اکسید نیتروژن، اکسیژن خالص در اختیار بیمار قرار می‌گیرد.

آرام بخش‌ها یا سدیشن همان طور که از نام آن‌ها پیدا است، به وسیله یک سوزن توسط متخصصی بیهوشی اطفال به داخل رگ بیمار تزریق می‌شوند. بنا بر اظهارات انجمن متخصصان بیهوشی دندانپزشکی آمریکا (The American Society of Dentist Anesthesiologists)، اکسید نیتروژن به منظور ایجاد نوعی بیهوشی ملایم، قبل از تزریق به کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور معمول، تزریق در یکی از رگ‌های پشت دست کودک انجام می‌شود. به علاوه، برای کمک به فرآیند تنفس، لوله‌ای در گلوی بیمار قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید : ترمیم دندان 

خواب اطفال در کلینیک دندانپزشک

بنا بر اطلاعات به دست آمده از بیمارستان و دندانپزشکی کودکان پیتسبورگ، والدین می‌توانند با پشتیبانی و دلگرم کردن فرزندان خود نقش موثری در آرامش آن‌ها ایفا کنند. گاهی برای آرام کردن فرزندان می‌توانید به کودکان اجازه دهید تا یکی از عروسک‌ها یا اسباب بازی‌های مورد علاقه خود را به همراه داشته باشند. گرفتن دست کودک و صحبت کردن با او از جمله راه کارهایی است که در فرآیند آرام کردن اطفال موثر است. برای ایجاد آرامش هر چه بیش‌تر، حتی می‌توانید به آرامی برای او ترانه‌ای را هم زمزمه کنید. لازم است در نوبت ملاقات با پزشک، والدین از به همراه آوردن سایر فرزندان خودداری کنند. به این ترتیب، قادر خواهند بود تمام تمرکز خود را به طفل تحت درمان و نیازمند رسیدگی معطوف دارند.

منبع : کلینیک دندانپزشکی جنت آباد



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 27 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

پایه جواهرات برای همه‌ی انواع زیورآلات طلا مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از انواع انگشتر گرفته تا دستبند، گردنبند، نیم‌ست و سرویس طلا . از رایج‌ترین مدل‌های پایه‌ی جواهرات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

پایه جواهر دیواره‌دار یا حفره‌ای (Bezel)

این پایه با دیواره‌های خود دورتادور نگین را احاطه می‌کند. از این پایه اغلب برای محافظت و نگهداری سنگ‌هایی که تراش فانتزی دارند همانند الماس گلابی شکل استفاده می‌شود. نوع دیگر آن به صورت قوسی، فقط قسمتی از سنگ و نگین را در بر می‌گیرد که به آن، مدل نیمه دیواره می‌گویند.

پایه جواهر چنگه‌ای (Prong)

جواهرات پایه چنگه‌ای برای مدل‌های تک نگین کاربرد دارد. به این دلیل که هدف از طراحی آن جلب توجه بیننده به نگین جواهر است نه فلز پایه. از این پایه جواهر برای نگین‌های با ارزش بسیار بالا و الماس استفاده می‌کنند. به این خاطر که طراحی آن باعث می‌شود تا نور بیشتری به الماس تابیده شود و در نتیجه درخشش و زیبایی بیشتری پیدا کند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید انگشتر طلا

پایه جواهر چنگه‌ای V شکل (V-prong)

این پایه‌ی جواهرات، چنگکی دارد که از سمت بالا به صورت V  خمیده شده است. از پایه چنگه‌ای V شکل برای سنگ‌های دارای گوشه‌های زاویه‌دار است برش مربعی الماس گلابی شکل استفاده می‌شود. چون چنگه‌های پایه به خوبی از زوایای تیز نگین‌ها محافظت می‌کند.

پایه جواهر تیفانی (Tiffany)

پایه تیفانی دارای ۶ چنگک است و به منظور درخشش هر چه بیشتر الماس طراحی و ساخته شده است. از آنجا که کمپانی تیفانی آن را ساخته و دیگر برندها اجازه استفاده از این طرح را ندارند، نام پایه هم به همان نام تجاری شرکت شناخته می‌شود.

پایه سولیتر (Solitaire)

پایه جواهرات سولیتر به این گونه است که فقط یک سنگ در مرکز آن قرار می‌گیرد. این مدل بسیار محبوب و رایج است و اغلب با مدل چنگه‌ای همراه است. اما سولیترهایی هم هستند که به شکل پایه دیواره‌ای طراحی می‌شوند.

پایه کانالی (Channel)

این پایه مخصوص، الماس‌های گرد است و ظاهری براق و مجلل را به وجود می‌آورد. با انتخاب الماس‌های گرد، طراح صفی مرتب از سنگ‌ها را با درخششی بیشتر از سنگ‌های باگت خلق می‌کند.

پایه سنگفرشی (Pavé)

وقتی که سطح طلا  از تعدادی سنگ و نگین ریز پوشیده شده باشد، پایه سنگفرشی (Pavé) نامیده می‌شود. این نام برای این انتخاب شده که سطح آن مانند یک تکه از خیابان با سنگ‌های گرانیتی فرش شده است

منبع : مجله طلا و جواهر



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 369
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

سایزهای استاندارد گردنبند برای زنان

گردنبند طلا  زنان ۵ اندازه استاندارد دارد. این گردنبندها تقریبا در همه زنان در یک جای مشخص از اندامشان قرار می‌گیرد؛ مگر اینکه خانمی بسیار قد بلند یا برعکس، بسیار قد کوتاه باشد. در چنین صورتی، احتمال اینکه اندازه گردنبند او با بقیه زنان فرق داشته باشد زیاد است. اما سایزهای استاندارد گردنبند زنانه به شرح زیر است:

سایز گردنبند چوکر ۱۶ اینچ (۴۰ سانتی‌متر) است.

سایز گردنبند پرنسس ۱۸ اینچ (۴۵ سانتی‌متر) است. البته این سایز ممکن است بین ۱۷ تا ۱۹ اینچ یعنی ۴۳ تا ۴۸ سانتی‌متر متغیر باشد. گردنبند پرنسس به اندازه‌ای است که روی یقه لباس قرار می‌گیرد.

سایز گردنبند Matinee (نمایشی) حدود ۲۰ اینچ (۵۰ سانتی‌متر) است که اغلب تا زیر یقه لباس آویزان است.

اگر گردنبندی می‌خواهید که تا روی سینه‌های شما آویزان باشد باید سراغ زنجیرهایی به طول ۲۰ اینچ (۵۵ سانتی‌متر) بروید.

اگر هم می‌خواهید گردنبند تا زیر سینه‌ها و نزدیکی ناف ادامه داشته باشد، باید اندازه ۲۴ اینچی (۶۰ سانتی‌متری) انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید آنلاین طلا

۲- سایزهای استاندارد گردنبند برای مردان

گردنبند مردانه ۴ اندازه استاندارد دارد و اندازه آنها به سایز گردنبند زنانه نزدیک است. سایزهای استاندارد گردنبند مردانه به شرح زیر است:

مردانی که گردن‌های کوتاه دارند بهتر است گردنبند با سایز ۱۸ اینچ (۴۵ سانتی‌متر) انتخاب کنند. این اندازه اغلب تا پایین گردن ادامه دارد.

رایج‌ترین و محبوب‌ترین سایز گردنبند مردانه ۲۰ اینچ (۵۰ سانتی‌متر) است که تا پایین یقه لباس بلندی دارد.

انتخاب گردنبند با سایز ۲۲ اینچ (۵۵ سانتی‌متر) برای کسانی مناسب است که می‌خواهند گردنبند آنها تا پایین یقه‌شان بلندی داشته باشد.

مردانی که می‌خواهند گردنبند تا زیر سینه و بالای ناف آنها آویزان باشد باید سراغ سایز ۲۴ اینچی (۶۰ سانتی‌متری) بروند

.بیشتر بخوانید : خرید انگشتر طلا

۳- سایزهای استاندارد گردنبند برای کودکان

به یاد داشته باشید اندازه گردنبند کودکان با گردنبند بزرگسالان متفاوت است. کودکان اصولا قدهای کوتاه‌تر و گردن‌های باریک‌تر دارند، بنابراین باید سایز گردنبند آنها با بزرگسالان فرق داشته باشد. تقریبا بیشتر گردنبندهایی که برای کودکان ساخته می‌شوند بین ۱۴ تا ۱۶ اینچ (۳۵ تا ۴۰ سانتی‌متر) اندازه دارند.

بیشتر بخوانید : طلا فروشی آنلاین آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 410
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

رنگ پوست به یکسری عوامل از جمله ژنتیک، رژیم های غذایی, ورزش، بهداشتی و عوامل محیطی مانند حضور زیاد در مقابل تابش نور آفتاب به دلیل تولید ملانین  بیشتر که باعث تغییر رنگ پوست می شود بستگی دارد.

انواع رنگ پوست

پوست دارای ۳ رنگدانه به نام های (ملانین یا رنگ قهوه ای، کاروتن یا رنگ زرد، هموگلبین یا رنگ قرمز) می باشد ترکیب این سه رنگدانه با هم رنگ های مختلف پوست را بوجود می آورد.

باتوجه به اینکه نیازهای هر پوست فرق می کند، مراقبت از پوست نیازمند شناخت پوست می باشد پوست یکی از ارکان زیبایی صورت به شمار می آید.

رنگ پوست ها به ۶ نوع تقسیم بندی می شوند در ادامه با این ۶ نوع پوست شما را آشنا خواهیم کرد تا براساس شناخت درست از رنگ و جنس پوست که در مطالب گذاشته درمورد آن صحبت کردیم بتوانید محصول درست پوستی و آرایشی را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید :

آموزش پوست

آموزش تاتو

نوع اول پوست خیلی روشن

مشخصاتی که این نوع پوست به شما می دهد این است که این دسته از پوست ها کمی صورتی رنگ و دارای کک و مک هستند.

افرادی که دارای این رنگ پوست هستند در منطقه های سردسیر زندگی می کنند.

بیشتر افراد سفید پوست پوست خیلی روشنی دارند.

در مقابل نور خورشید به آسانی دچار آفتاب سوختگی می شوند زیرا تناژ رنگ پوست خنکی دارند که باید از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنند، اما با این روش نمی توانند پوست خود را برنزه کنند.

مراقبت از پوست روشن مخصوصا در برابر نور آفتاب از شرایط لازم است، استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از سرطان پوست ضروری است.

نوع دوم پوست سفید

رنگ های آبی رنگ زیر چشم نشان می دهد پوست شما سفید است.این نوع پوست رنگدانه های خیلی کمی دارد و یا بدون ماده رنگی هستند، و به اصطلاح به آن پوست سفید و شیری رنگ می گویند. برای برنزه کردن پوست در مقابل نور خورشید به آسانی دچار آفتاب سوختگی می شوند.

استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از سرطان پوست ضروری است.

نوع دوم پوست گندمی یا خرمایی

در برابر نور آفتاب ندرتاً دچار سوختگی می شوند و عملیات برنزه شدن صورت راحت انجام می شود.

استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از سرطان پوست ضروری است.

نوع سوم پوست سبزه

این رنگ پوست شبیه رنگ زیتون می ماند افرادی که این رنگ پوست را دارا می باشند معمولا موهای تیره دارند. این پوست از ترکیب سه رنگ زرد سبز کمی هم قهوه ای ساخته شده با شناخت ترکیب رنگی پوست بهتر می توانید از رنگ های آرایشی متناسب با پوست خود استفاده کنید.

نوع سوم پوست تیره

این رنگ پوست کم پیش می آید در مقابل تابش خورشید بسوزد و برنزه است.

استفاده از کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از سرطان پوست ضروری است.

نوع چهارم پوست سیاه

بیشتر آفریقایی ها این رنگ پوست را دارا می باشند تیره ترین رنگ پوست در بین انواع پوست می باشد این نوع پوست به هیچ وجه نمی تواند برنزه شود.

منبع : دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان

رفرنس : https://www.almasneshansalon.com/



:: بازدید از این مطلب : 443
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

باید بگوییم که هزینه این نوع از ارتودنسی برای افراد مختلف ،متفاوت می باشد ،میزان این هزینه به عوامل مختلفی مانند مشکل دندان ها ،و تعداد پلاک های مورد استفاده بستگی دارد .در ضمن میزان این هزینه به تجربه و مهارت پزشک متخصص ارتودنسی و منطقه جغرافیای هم بستگی دارد.افراد برای اینکه بدانند که میزان دقیق این هزینه برای ان ها به چه میزان می باشد باید نخست به یک کلینیک دندانپزشکی مراجعه داشته باشند تا توسط یک دندان پزشک مجرب مورد معاینه قرار بگیرند و سپس هزینه ارتودنسی برای آن ها مشخص شود.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی بزرگسالان

برخی از موارد ارتودنسی متحرک

تراز کننده ها

باید بگوییم که تراز کننده ها برای براکت های سنتی در بزرگسالان ،می تواند جایگزین مناسبی باشد.تراز کننده ها را در داخل دهان قرار می دهند و قابل رویت نمی باشند.فرد تنها زمانی که غذا می خورد و یا می خواهد دندان های خود را تمیز کند ،می تواند ان ها را از دهان خود بیرون آورد.

هدگیر

در واقع هدگیر یک گیره می باشد که به فک بالا وصل می شود و سبب کاهش رشد فک بالایی در فرد می شود .با استفاده از هدگیر می توان دندان های جلو را به سمت عقب کشیده و آن ها را تثبیت نمود.

ضربه گیر لبه و چانه

این وسیله برای کاهش فشار گونه یا لب ها بر روی دندان ساخته می گردد و از آن استفاده می شود.

گسترش دهنده کام

گفتنی است که هدف از طراحی این دستگاه این می باشد که قوس فک بالایی را گسترش دهد.این ابزار شامل یک صفحه ی پلاستیکی ؛که در سقف دهان قرار داده می شود ،می باشد.در وسط این ابزار یک سری پیچ هایی قرار دارد ،این پیچ ها بر استخوان فک فشار وارد کرده و آن را به طرف بیرون هدایت می نمایند .این کار موجب می شود که ناحیه سقف دهان افزایش پیدا کند.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی نامرئی

نگه دارنده متحرک

در واقع نگه دارنده ارتودنسی متحرک یکی از انواع پلاک نگه دارنده می باشد ،این نگهدارنده را در سقف دهان قرار می دهند و از این وسیله مانع از برگشت دندان به موقعیت اصلی خود می شود.

فضا نگهدار متحرک

این ابزار متحرک نیز یک نوع از ابزارهای ارتودنسی متحرک است ،که یک جایگزین مناسب برای فضا نگه دارهای ثابت می باشد.

پلاک دندان یا اسپیلنت

اسپیلنت یا پلاک دندان ،یکی از ابزارهای با اهمیت در ارتودنسی متحرک می باشد .این ابزار می تواند کمک زیادی به بسته شدن صحیح فک پایین و بالا نماید .در ضمن از این وسیله در درمان سندرم TMJ نیز استفاده می شود.

منبع : مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندانچند دهه ایی است که مورد توجه افراد، مخصوصا بزرگسالان شده است. یکی از دلایل اصلی آن هم پنهان بودن دستگاه ارتودنسی در آن است. اما نکته مهم در این مدل از ارتودنسی این است که هر کسی نمیتواند از این نوع درمان استفاده کند و تنها مخصوص افرادی است که شدت بی نظمی دندانی در آن ها کم باشد. زیرا توانایی این دستگاه ارتودنسی در جابجایی دندان کمتر از ارتودنسی نوع ثابت است که در آن از براکت های فلزی استفاده می شود. ارتودنسی نامرئی انواع مختلفی دارد که به صورت مختصر به بیان هر کدام از آنها میپردازیم و سپس فاکتور های تعیین کننده هزینه ارتودنسی نامرئی را بیان خواهیم کرد:

بیشتر بخوانید : ارتودنسی ثابت

هزینه ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

با توجه به اینکه اکثر لوازم و تجهیزات ارتودنسی به صورت وارداتی است و نرخ ارز تاثیر زیادی در آن دارد، باعث شده هزینه ارتودنسی نامرئی و سایر روش های ارتودنسی مسئله ایی بسیار مهم برای عموم باشد.

به طور کلی نوع ارتودنسی نامرئی، در تعیین هزینه نهایی درمان بسیار تاثیر گذار است اما بجز آن فاکتور های دیگری در تعیین قیمت نهایی ارتودنسی دندان نقش دارد که برخی از آن ها به شرح زیر می باشد:

ارتودنسی تک فک باشد و یا برای هر دو فک انجام شود

نوع دستگاه و تجهیزات بکار برده شده برای درمان

نیاز و یا عدم نیاز به جراحی فک، قبل از ارتودنسی

جنس براکت های ارتودنسی (سرامیک، فلزی و … )

سن بیمار

داشتن و یا فقدان دندان نهفته

طول مدت درمان بیمار

میزان و شدت ناهنجاری و بی نظمی فکی و دندانی

میزان همکاری بیمار در طول درمان

نوع درمان نگهدارنده ارتودنسی که پس از درمان انجام میگیرد

بررسی این فاکتور ها و پیش بینی میزان هزینه کلی درمان در روز اول توسط متخصص ارتودنسی با معاینات انجام شده، بیان میشود. هزینه ارتودنسی نامرئی همانند سایر روش های درمانی، معمولا در طی درمان و با پیشرفت روند درمانی فرد اخذ می گردد. بخشی از هرینه در ابتدای درمان و مابقی آن در طول درمان ، به صورت اقساطی قابل پرداخت می باشد.

منبع : مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 415
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

درمان ارتودنسی دندان ،میتواند با مدل های مختلفی از وسایل و دستگاه ها که اغلب مردم آنرا سیم کشی دندان مینامند .

سیم کشی متحرک چیست ؟ (ارتودنسی متحرک )

درمان های ساده، ممکن است با سیم های متحرک انجام شود . (وسیله ای که برای میتوان آنرا برای تمیز کردن از دهان در آورد ) این دستگاه، سیم های نازک و حساس با تعدادی فنر در کنار آنها هستند، که با اعمال فشار ملایمی به دندان ،باعث حرکت آنها میشود .  

سیم کشی دائم چیست ؟(ارتودنسی ثابت)

گاهی، دندانها به هدایت دقیق تری، نسبت به سیم کشی های متحرک دارند  در این مرحله ،سیم کشی های دائم استفاده میشود این مدل ، دارای قلاب ها (براکت ها)و نوار هایی هستند که موقتا به دندان، گیر میکنند .یک سیم انعطاف پذیر، تمام قلاب ها را به هم متصل کرده و به دندان ها اجازه ی حرکت میدهد شما به تنهایی قادر به خارج کردن این نوع سیم از دهان خود نیستید ، به این نوع ، سیم کشی دائمی گفته میشود .

سیم کشی اساسی یا پایه چیست؟

گاهی ممکن است فک در حال رشد تغییر حالت دهد ، در این صورت باید از سیم کشی پایه یا اساسی استفاده کرد این عمل ،توسط قدرت ماهیچه های فک شما صورت میگیرد و مختص نوع خاصی از مشکلات است .

سیم کشی مخفی چیست؟ (ارتودنسی نامرئی)

آنها پلاستیک های سفت و بیرنگی هستند، که برای مرتب کردن دندان ها استفاده میشوند و شامل ست های مختلف از قالب های خاص است  هر بیمار ، قالب خاص خود را خواهد داشت و هر ست به مدت 2 هفته ، قبل از جایگزینی با ست بعدی ، استفاده میگردد ؛ آنها از پلاستیک شفاف تهیه میشوند ، بنابر این نامرئی هستند این بدین معناست که هیچ کسی قادر به فهمیدن اینکه شما در حال صاف کردن دندان های خود هستید، نیست. این قالب ها را ،باید برای 22 تا 23 ساعت برای نتیجه ی مطلوبتر استفاده کرد و آنها برای خوردن ،نوشیدن ، مسواک زدن و برای تمیز کردن فواصل بین دندان ها به راحتی قابل جا به جایی هستند برای استفاده از این نوع درمان ،تمامی دندان های دائمی شما باید در آمده باشند .

منبع : مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 356
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در این طلب می خواهیم بدانیم که ارتودنسی لینگوال چیست و قیمت ارتودنسی لینگوال چقدر است؟ ارتودنسی لینگوال یکی از انواع روش های ارتودنسی نامرئی است و برای کسانی بیشتر مناسب می باشد که در موقعیت های اجتماعی خاص مایل به دیدن براکت و سیم ارتودنسی توسط دیگران نمی باشند. در این روش براکت و سیم در پشت دندان قرار میگیرند و زمانی که دندان ها در حال صاف شدن می باشند، هیچ گونه اثری از دستگاه ارتودنسی مشخص نیست.

در واقع براکت های این نوع ارتودنسی همانند ارتودنسی های معمولی می باشند و تنها تفاوتشان در این است که این نوع دستگاه های ارتودنسی در پشت دندان قرار می گیرند، به طوری که کسی متوجه وجود ارتودنسی در داخل دهان نمی شود.

برای انجام ارتودنسی بهتر است که قبل از آن با هزینه این نوع آن آشنا شوید، در این مقاله توضیحاتی درباره قیمت ارتودنسی لینگوال بیان کرده ایم، با مطالعه این مقاله میتوانید اطلاعات لازم را در این مورد کسب کنید.

در این نوع ارتودنسی براکت و سیم در پشت دندان قرار گرفته و در ظاهر دندان چیزی از دستگاه ارتودنسی مشخص نیست. در ارتودنسی سنتی دستگاه ها در جلوی دندان قرار میگیرند ولی در ارتودنسی لینگوال به دلیل قرار گرفتن دستگاه ها در پشت دندان سختی کار بیشتر و پیچیده تر است، بنابراین هزینه بیشتری هم دارد.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی ارزان

قیمت ارتودنسی لینگوال

ارتودنسی یک از روش های بسیار موثر برای منظم کردن دندان ها و اصلاح ناهمانگی آن هاست ولی به دلیل مدت زمان زیادی که باید بر روی دندان ها قرار گیرد و هزینه زیاد آن که به عوامل زیادی بستگی دارد، بسیاری از افراد از انجام آن صرف نظر می کنند.

خیلی از افراد به دلیل تاثیری که دستگاه ارتودنسی دندان بر روی زیبایی چهره میگذارد نیز از انجام آن خودداری می کنند ولی ارتودنسی لینگوال این مشکل را حل کرده است؛ براکت ها از پشت روی دندان قرار میگیرد و از جلو دیدی ندارد. اگر زیبایی دندان ها و لبخندتان و تاثیرش بر چهره تان برایتان مهم است طبیعتا هزینه برایتان موضوع مهمی نخواهد بود.

منبع : مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی، نوعی از دندانپزشکی است که دندان ها و مشکلات هماهنگی فک و..با استفاده از آن اصلاح می شود. بنابراین علاوه بر این که یکی از مهمترین روش های درمانی است، تاثیر زیادی بر زیبایی نیز دارد.

چه مواردی در ارتودنسی اصلاح خواهد شد:

ازبین رفتن فاصله اضافی بین دندان ها، قرارگیری دندان ها در سر جای خود، اصلاح دندان های کج شده، قراگیری دندان ها در یک راستا، برطرف شدن مشکلات فک و...

ارتودنسی چیست؟

معمولا ارتودنسی برای حل مشکلات در فک پایین، دندان های فوقانی، دندان های کشیده شده و یا نامرتبی دندان و.. صورت می گیرد.

اگر این مشکلات و نشانه ها را دارید، حتما باید تحت درمان قرار بگیرید زیرا به مرور زمان و با رشد  و بالارفتن سن، وضعیت دندان ها بدتر خواهد شد.

فرایند ارتودنسی دندان چگونه است؟

به طور کلی در یک فرآیند ارتودنسی مراحل زیر انجام می شود:

 بریس ها در جای خود قرار گرفته ، براکت های کوچک بر هر دندان قرارگرفته و سیم ها به براکت ها متصل می شود. فشار ملایم و مستمری که ایجاد می شود باعث اصلاح دندان ها به آرامی خواهد شد.

خطرات ارتودنسی

به طور کلی ارتودنسی یک راه درمانی موثر برای اصلاح دندان ها است و معمولا عوارضی برای ارتودنسی مشاهده نشده است ، اما رعایت نکردن برخی از نکات باعث ایجاد مشکلات وعوارضی خواهد شد.

•    عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

•    عدم پاکسازی و تمیز کردن براکت ها ، دندان و...

•    رفتار نکردن طبق توصیه های دندان پزشک

•    مسواک نزدن به صورت مرتب و با دقت

•    هر زمان که ارتودنسی را  برمی دارید مهم است که با برس و مسواک مورد نظر، دندان ها را تمیز کنید.

انواع  روش های ارتودنسی

ارتودنسی ثابت :

از شایع ترین و رایج ترین انواع ارتودنسی است . زمانی که از ارتودنسی ثابت استفاده می کنید نباید غذاهایی مانند : نبات، شیرینی های سخت و.. مصرف کنید.

با استفاده ازبراکت های ثابت، ارتودنسی انجام شده و قابل جا به جایی نیستند و براکت ها به هردندان چسبیده و ثابت است.

ارتودنسی متحرک : ازبراکت های قابل جا به جایی استفاده می شود، اما حرکات دندان را محدود کرده و معمولا برای مشکلات جزئی و یا بخشی از درمان انجام خواهد شد.

ارتودنسی دیمون

در حال حاضر از محبوبترین ارتودنسی ها می باشد. پرده های دیمون از مکانیک اسلاید برای اتصال سیم ها استفاده می کند. و بسیار سبک و راحت هستند.

دندان ها دراین روش قادربه حرکت هستند و اصطکاک و فشار کمی به دندان ها وارد می شود.

این روش نیاز به بازدید کمتر توسط پزشک داشته داشته و تمیز کردن براکت ها راحت تر است.

جراحی فک : در مواردی که دندان و فک مشکلات جدی تری دارند باید جراحی انجام شده و درمان جدی صورت گیرد.

ارتودنسی لینگوال : دراین روش براکت ها در قسمت پایین و پشت دندان های فک قرار می گیرد. ارتودنسی در این روش معمولا هزینه بیشتری دارد.

براکت خود بازو بسته شونده : در این روش سایش روی دندان ها کاهش یافته و فشار وارد شده به دندان کاهش میابد.

ارتودنسی نامرئی: دراین روش ارتودنسی، پلاک های شفاف که از پلاستیک هستند، دندان ها را به آرامی اصلاح می کنند.

هزینه ارتودنسی

برای اینکه هزینه ارتودنسی مشخصی شود لازم است ارتودنتیست ، بیمار را بینید و با توجه به نوع آن ها  و نوع ارتودنسی هزینه مشخص می شود.حتی ممکن است جراحی نیاز داشته باشد.

منبع : مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

شما می توانید در هر سنی درمان ارتودنسی را شروع کنید. سن شما پیچیدگی درمان مورد نیاز، مدت زمان آن و قیمت نهایی را تعیین می کند.

چهار مرحله از درمان های ارتودنسی عبارتند از:

معاینه زودهنگام ( ارتودنسی پیشگیری یا ارتودنسی کودکان )

هرچه زودتر به مشکلات احتمالی دندان های خود رسیدگی کنید، در مراحل بعدی درمان ارتودنسی و در طول زندگی به مشکلات کمتری بر خواهید خورد. یک معاینه در سن 7 الی 8 سالگی، دندان هایی که قرار است دربیایند و یا مشکلات تراز فک را تشخیص و حل خواهد کرد.

مکیدن انگشت شست می تواند دندان‌ها را به سمت جلو سوق داده و ظاهر و شکل فک کودک در حال رشد شما را تغییر دهد. تنفس از راه دهان و خروپف نشانه هایی است به محض مشاهده آن ها بهتر است برای معاینه زودهنگام کودک خود نزد یک متخصص ارتودنسی ببرید.

درمان زودهنگام در سنین کم (7-11 سالگی)

درمان زودهنگام از بروز مشکلات بالقوه جدی دهان و دندان جلوگیری کرده و به نتایجی دست پیدا کرده که در صورت بالا رفتن سن و توقف رشد صورت و فک، دستیابی به آن ها امکان پذیر نمی باشد. این امرهمچنین از نیاز به جراحی فک در آینده جلوگیری می کند.

درمان در سنین نوجوانی (12-19 ساله)

بین 12 تا 19 سالگی تمام دندان های دائمی ظاهر شده اند. با درمان سنتی ارتودنسی دندان ، تراز دندان ها و تعادل صورت حاصل می شود. رسیدگی به درمان در این مرحله به کاهش خطر بروز هرگونه مشکل فک مانند سندروم مفصل گیجگاهی فکی چیست (TMJ) و جلوگیری از ساییدگی دندان ها کمک می کند. ارتودنسی نامرئی گزینه خوبی برای نوجوانانی است که نگران ظاهر خود می باشند.

درمان در سنین بزرگسالی (20 سال به بالا)

با پیشرفت تکنولوژی، در حال حاضر طیف وسیعی از درمان های موجود برای افراد 20 سال به بالا که به درمان ارتودنسی نیاز دارند، در دسترس است. بریس های شفاف یا رنگ دندان، ارتودنسی نامرئی و بریس‌هایی که می توانند به داخل دندان ها بچسبند همگی از گزینه های موجود پیش روی افرادی بوده که می‌خواهند در سنین 20 سالگی( ارتودنسی بزرگسالان ) به بعد برای درمان ارتودنسی اقدام کنند. برای عدم تعادل شدید فک و صورت، ممکن است متخصص ارتودنسی شما با یک جراح دهان و دندان برای دستیابی به نتیجه نهایی و مورد نظر شما مشورت و همکاری کند.

بیشتر پیشرفت ها در این پروسه می توانند از طریق درمان ارتودنسی به روش غیر جراحی حاصل شوند. با این حال در مواقع عدم تعادل صورت حاد نیز ممکن است به نوعی جراحی فک نیاز شود.

منبع : مجله ارتودنسی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اصلاح طرح لبخند چیست؟

به منظور انجام اصلاح طرح لبخند، ظاهر صورت، رنگ پوست، دندان (رنگ، طول، عرض، شکل و نمای دندان )، بافت لثه و لب ها برای ایجاد یک طرح لبخند زیبا در نظر گرفته می شود. اصلاح طرح لبخند دندان به دلایل مختلف و با روش های متفاوتی توسط دندانپزشک زیبایی، صورت می گیرد. مراقبت‌های خانگی و رعایت بهداشت دهان و دندان، در کنار مراجعه منظم به دندانپزشک زیبایی به تعداد حداقل دو بار در سال، اهمیت بسیار زیادی در سلامت دندان‌ها دارد. مسواک زدن و کشیدن نخ دندان، مهمترین عادت‌های روزانه برای سلامت و بهداشت دهان و دندان هستند. مسواک زدن و کشیدن نخ دندان به روش صحیح و اصولی، و یادگیری روش استفاده از نخ دندان ارتودنسی نه تنها دندان‌ها و لثه‌ها را در برابر بیماری محافظت می‌کند، بلکه جمعیت باکتری‌هایبیماری‌زایی که عامل بروز سایر بیماری‌ها در بدن می‌شوند را نیز کاهش می‌دهد.

ونیر دندان در طول سال‌های گذشته بطور چشمگیر در دندانپزشکی زیبایی توسعه پیدا کرده است. به این ترتیب امروزه از سیستم‌های جدیدتر ونیر دندان که با استفاده از مواد پرسلاین ساخته شده و بسیار شبیه به مینای دندان هستند، برای رفع مشکلات ظاهری دندان‌ها استفاده می‌شود. این شرایط به معنی این است که لامینت دندان به صورت یک جسم خارجی در دهان قابل تشخیص نبوده و به خوبی با طرح لبخند فرد هماهنگ می‌شود. سیستم‌های مدرن ونیر دندان همچنین نیازمند ایجاد تغییر زیاد در وضعیت دندان‌ها برای کار گذاشتن نیستند. در حقیقت مینای دندان از اهمیت زیاد در حفظ سلامت دندان برخوردار بوده و لازم است تا حد ممکن با استفاده از سیستم‌های مدرن بدون وارد شدن آسیب به مینا امکان دستیابی به نتایج درمانی و زیبایی مورد نظر بیمار فراهم شود.

انواع شیوه های اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند معمولاً شامل چند عمل زیبایی و ترمیمی می‌شود که به نقاط قوت و ضعف لبخند و دندان‌های شما بستگی دارد. هنگامی که با دندانپزشک درباره اصلاح طرح لبخند مشورت می‌کنید، او در عین در نظر گرفتن ظاهر صورت، رنگ مو، رنگ پوست، دندان‌ها و لب‌هایتان جنبه‌های قابل اصلاح در لبخند شما را لحاظ می‌کند. تمام عمل‌های اصلاح طرح لبخند بر اساس آنچه که بیماران دوست دارند در لبخند خود تغییر دهند، برنامه‌ریزی می‌شوند. اصلاح طرح لبخند می‌تواند شامل هر یک و گاهی اوقات ترکیبی از عمل‌های دندانی زیر باشد:

تعویض دندان‌های از دست رفته با ایمپلنت‌های دندانی , بریج‌ها , یا دندان مصنوعی  تغییر رنگ دندان با سفید کردن دندان, روکش‌های دندانی , یا ونیرهای پروسلین

 تعویض آلیاژهای پر کردن دندان با آلیاژهای طبیعی‌تر و همرنگ دندان

ترمیم دندان‌های کج یا فاصله‌دار با ونیرهای پروسلین یا ارتودنسی شفاف و بریس‌ها

 اطمینان حاصل کردن از قرار گیری دندان در جای مناسب نسبت به سایر دندان‌ها از لحاظ طول

تغییر خط لثه برای به دست آمدن لبخندی جذاب تر با تغییر قوس لثه

منبع : کلینیک دندانپزشکی جنت آباد



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 612
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

شما حتما تا به حال با زیورآلاتی که از جنس طلا ساخته شده‌اند سر وکار داشته‌اید؛ البته بیشتر خانم‌ها از این

جنس زیورآلات استفاده می‌کنند؛ آقایان هم با اینکه خیلی از طلا استفاده نمی‌کنند کم و بیش با آن آشنایی دارند. برای خانم‌ها معمولا مهم است که در جشن‌ها و میهمانی‌ها برای زینت دادن و زیباتر کردن وجهة خود از چه طلایی استفاده می‌کنند؟

طلای ماشینی چیست؟

از نام این مدل هم مشخص است که این نوع زیورآلات نه به وسیلة دست بلکه توسط دستگاه ساخته می‌شوند.

انواع وسایل زینتی مانند انگشتر طلا ، النگو، دستبند، گوشواره، گردنبند طلا  و… ابتدا توسط متخصصان در این زمینه

طراحی می‌شوند و سپس قالب آن به دستگاه داده می‌شود؛ جنس خام سازنده که از عنصر اصلی طلا و عناصر

مکمّل دیگر ساخته شده است بصورت مایع مذاب وارد ماشین می‌شود و به طور اتوماتیک قالب‌گیری شده و سپس سرد و آماده می‌شود.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید طلا

طلای دست‌ساز چیست؟

همان‌طور که از اسم آن برمی‌آید به نوعی از وسیله‌های زینتی که عنصر اصلی سازندة آنها طلا باشد، طلای دست‌ساز می‌گویند؛ معمولا افرادی به سمت این شغل جذب می‌شوند که به هنر دست یا سازه‌های دست‌ساز

علاقه داشته باشند، البته طلاسازی همواره از مشاغل پُرسود بوده و هست.

در این هنر پُر زحمت ابتدا مقدار طلای مورد نظر متناسب با مدل قالب‌گیری می‌شود، سپس شکل خام با ابزارآلات مختلف توسط دست فُرم می‌گیرد و اصلاح می‌شود؛ به عنوان مثال می‌تواند روزنه‌هایی روی آن ایجاد شود و روی آن سنگ‌های قیمتی کار گذاشته شود، یا توسط سوهان و سمبادة نرم منحنی‌هایی روی مدل خام ایجاد شود و با پیچ و تاب خاصی که به آن می‌دهد آن را زیباتر کند.

منبع : https://www.asby.ir/



:: بازدید از این مطلب : 390
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

این که شما بدانید طلافروشان متقلب از چه راه‌هایی برای کلاه گذاشتن سر مشتریانشان وارد می‌شوند امری ضروری است، اکثر مشتریان طلا فکر می‌کنند تقلب طلافروش‌ها زیر سر ترازو طلافروشان و ماشین حساب‌های مخصوص طلافروشان است؛ اما باید بگوییم که این دو ابزار مهم طلافروشان از جانب بازرسان اتحادیه بررسی می‌شوند در نتیجه تخلفات طلافروشان از جای دیگریست که کمی هوشیاری و دقت می‌خواهد تا آن‌ها را متوجه شویم، از جمله این تخلفات به شرح زیر است:

گرانفروشی:

نوسانات بازار طلا مهم‌ترین متهم در این تخلف است و به‌دلیل آنکه در سال‌های اخیر قیمت طلا دقیقه‌ای بالا و پایین می‌شد این مشکل هم شدت گرفت؛ همچنین با افزایش نوسانات بازار طلا، مردم رو به خرید طلا آوردند و مشتریان طلا بیش از هر موقع به خرید انواع مصنوعات طلا و مسکوکات طلا یا خرید طلا آب شده و شمش‌های طلا رو آوردند و آب را برای یک سری از طلافروشان سودجو گِل آلوده‌تر کردند و باعث شدند که طلافروشان از این آشفته‌بازار سود زیادی نصیبشان شود و با هر قیمت من در آوردی طلا را به بسیاری از مردم بفروشند.

کم‌فروشی:

یکی از مشکلاتی که برخی از خریدارها را راهی اتحادیه می‌کند، بحث کم‌فروشی از سوی طلافروشان است. بعضی از فروشندگان طلا از بی‌خبری مشتری‌ها استفاده می‌کنند و طلا را با وزن کمتر از وزن توافق‌شده به فروش می‌رسانند؛ به‌عنوان مثال ممکن است فردی برای انگشتری با وزن ۶ گرم پول بدهد اما خریدار به او انگشتری با گرم پایین‌تر بفروشد، به همین دلیل است که همیشه توصیه می‌کنیم که وزن را خودتان هم از روی ترازوی طلافروشان نگاه کنید و آن را با وزنی که در فاکتور می‌نویسند، تطبیق دهید.

بیشتر بخوانید :خرید انگشتر طلا

خرید و فروش سکه:

متأسفانه یا خوشبختانه، افرادی خارج از صنعت طلا و جواهر، سکه را خرید و فروش می‌کنند؛ مانند افرادی که در بازار یا چهارراه استانبول به‌صورت سرپایی سکه می‌خرند و می‌فروشند. در این مدل معامله شاهد بودهایم که سکه تقلبی یا غیربانکی خرید و فروش شده است که شکایت‌های متعددی را درپی داشته است؛ پیشنهاد می‌کنیم اگر به خرید و فروش سکه علاقه دارید، در دی اجرت مقاله « نکات اساسی در مورد سکه‌های طلا » را بخوانید تا بیشتر سر از آن در بیاورید.

طلای دست‌دوم:

فروش طلای کهنه به جای نو، تخلف دیگری است که به‌ندرت با آن مواجه شده‌ایم. در این شیوه طلافروشان، طلای کهنه یا دست دوم را از مشتریان خریداری می‌کنند و آن را به جای نو به مشتری می‌فروشند، توجه داشته باشید که تشخیص طلای نو با طلای متفرقه و دست دوم در بعضی مواقع بسیار سخت است، شما می‌توانید در هنگام خرید طلا به قسمت قفل طلاجات دقت کنید اگر خط و خش داشت، آن طلا دست دوم است و شما باید آن را بدون اجرت از فروشنده بخرید و نه به عنوان یک قطعه طلای نو!

منبع : فروشگاه آنلاین طلا و جواهر آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

لمینت مژه در خانه امروزه یکی از پرطرفدارترین آرایش در بین خانم ها،  محسوب می گردد.

لمینت کردن در واقع به معنی کراتینه کردن مژه هاست تا بلندتر و زیباتر از چیزی که به طور طبیعی هستند، به نظر برسند.

در این تکنیک آموزش اکستنشن مژه ، ماده بیس و پایه برای افزایش زیبایی و استحکام تارهای مژه، همان کراتینه (نوعی پروتئین به کار رفته در ساختار پوست و مو) است که باعث محافظت از سطح ساختار مژه ها می شود.

در این میان گاهی اوقات بدلیل فرصت کم برای وقت گرفتن از سالن های زیبایی و یا صرفه جویی در مخارج خانم ها تصمیم می گیرند که خود دست به کار شوند و این فعالیت را انجام دهند.

یکی از مزایای بسیار عالی لمینت مژه ها، امکان انجام آن در خانه است، بدون اینکه نیاز به مهارت یک متخصص و یا حضور کارشناس زیبایی را داشته باشید، فقط کافیست که با نحوه انجام آن آشنا شوید و وسایل مورد نیازش را تهیه نمایید.

حالا  اگر می خواهید با دستان خودتان به سراغ مژه ها بروید در این مطلب قصد داریم تا آموزش دهیم چگونه در خانه لمینت مژه انجام دهید.

بیشتر بخوانید : آموزش اکستنشن مو

قبل از آغاز این فرآیند باید مواد لازم آن را تهیه کنید. دقت کنید برای تهیه این اقلام به سراغ برندها و تولیدکنندگان معتبر بروید و از محصولات آنها استفاده کنید، هم بدلیل بهداشتی بودن و هم بدلیل رعایت استانداردها و فرمولاسیون مربوط به تولید محصولات زیبایی، تا تاثیرگذاری هرچه بهتر و بیشتر روی زیبایی مژه های شما بصورت ملموس قابل مشاهده باشد.

اما مواد مورد نیاز:

  • شانه کوچک مژه
  • کراتین
  • رنگ مژه
  • سرم مخصوص لمینت مژه
  • میکرو براش
  • شروع فعالیت

اول از همه، مژه ها را کامل بشورید و سپس با شانه کوچک مژه، مژه ها را به خوبی شانه و مرتب کنید، این کار باعث می شود تا مواد در تماس کامل با مژه ها قرار بگیرند.

حالا نوبت به چسباندن پدهای سیلیکونی در کنار پلک های بالا و پایین می رسد.

سپس برای اینکه مژه ها حداکثر جذب رنگدانه ای که میخواهیم به آنها بدهیم را داشته باشند، ابتدا سرم سفت کننده مژه را استفاده می کنیم، به سرم سفت کننده کمی فرصت دهید تا کامل جذب مژه ها شود.

در این مرحله از رنگ مژه استفاده می کنیم تا مژه ها یکدست و زیبا، مشکی شوند، دقت کنید برای بهتر رنگ گرفتن مژه ها و رسیدن به مشکی مدنظر می توانیم چند بار این مرحله را تکرار کنیم.

نیاز هست یادآوری کنیم و و به خاطر داشته باشید، در تمامی مراحل و بعد از استفاده هر کدام از مواد مخصوص، از شانه کوچک مژه برای مرتب کردن مژه ها بهره می بریم تا تاثیر گذاری مواد روی مژه ها بیشتر شود.

حدودا ۱۰ دقیقه بعد رنگ مژه ها را پاک می کنیم.

حالا برای ضخیم تر شدن و فیکس شدن رنگ در مژه ها نوبت به استفاده از کراتین می رسد، سعی کنید کاملا تمام تارهای مژه را به آن آغشته نمایید. اجازه دهید تا نیم ساعت روی مژه های بماند و بعد مژه ها را با پنبه پاک کنید و با آب گرم بشویید.

منبع : الماس نشان

رفرنس : دوره های آموزش آرایشگری



:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همان طور که در بخش قبل نیز اشاره شد، رژیم لاغری که شامل تمام گروه های مواد غذایی باشد و آهسته و پیوسته به کاهش وزن کمک کند یک رژیم لاغری اصولی است. بنابراین هر نوع برنامه غذایی که از این دو اصل پیروی کند جزء بهترین برنامه هاست.

متخصصان تغذیه به جز دو اصل ذکر شده، معتقدند اگر برنامه هایی که برای لاغری در نظر گرفته می شوند ویژگی های زیر را داشته باشند قابل اعتمادتر و سالم تر هستند.

۱. ثابت شده که موفقیت آمیز است

برنامه‌های غذایی که ادعا می‌شود بهترین‌ بوده و نتایج قطعی دارند زیاد هستند. اما باید در انتخاب یکی از آن‌ها هوشمندانه عمل کرد. به دنبال انتخاب رژیمی باشید که تحقیقات زیادی پیرامون آن انجام شده و کارایی آن با درصد موفقیت بالا اثبات شده باشد.

برای مثال گروهی از محققان پیرامون کارایی “رژیم لاغری کم کربوهیدارت” تحقیق انجام دادند. آن ها افراد شرکت کننده در تحقیق را در دو دسته قرار دادند. یکی از گروه ها از برنامه غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کردند و گروه دیگر رژیم کم چربی را دنبال کردند.

بعد از ۱۲ هفته دنبال کردن رژیم های غذایی، محققان متوجه شدند که افرادِ گروهِ کم کربوهیدارت ۹.۵ کیلو وزن کم کرده بودند، اما گروه دیگر تنها ۴.۱ کیلوگرم لاغر شده بودند. این گروه نشان داد که رژیم لاغری کم کربوهیدارت وزن زیادی را کاهش می دهد و فواید دیگری هم دارد.

۲. به لاغری شما در دراز مدت کمک می‌کند

تمام برنامه‌های غذایی که در دسته رژیم لاغری سریع گنجانده می‌شوند می‌توانند به نوعی برای سلامتی شما مضر باشند. شاید بگویید اتفاقا من افرادی را می‌شناسم که با رژیم لاغری سریع توانسته‌اند وزن زیادی از دست دهند.

بله در واقع چنین چیزی امکان پذیر است. و شما می‌توانید در مدت زمان اندکی وزن زیادی از دست بدهید. اما به چه قیمتی؟ چرا می گوییم رژیم لاغری سریع خوب نیست؟

خیلی ساده است. بدن ما توانایی وفق پیدا کردن با شرایط جدید را دارد، اما اگر تغییری بسیار سریع باشد، بدن نمی‌تواند به سرعت خود را با آن وفق داده یا هماهنگ کند. زمانی که سرعت ایجاد تغییری بیشتر از سرعت هماهنگی بدن با آن باشد، قطعاً مشکلات زیاد و بعضاً جبران ناپذیری ایجاد می شود.

در ساده ترین حالت، بدن به هیچ عنوان طرفدار تغییرات سریع نیست و با آن ها مخالف است چون می داند چنین تغییراتی سلامتی آن را به خطر می اندازد. بنابراین بهترین رژیم لاغری، آن رژیمی است که به شما کمک کند تا در میان مدت و دراز مدت وزن کم کنید و اصلا ادعای سریع بودن نداشته باشد.

بیشتر بخوانید : محاسبه bmi

۳. متناسب با وضعیت و توانایی بدن شما است

فرض کنید به شما یک لیست داده اند که در آن ۳۰ برنامه غذایی نوشته شده است. به شما گفته شده که تمامی این ۳۰ برنامه غذایی برای لاغری عالی هستند و در  مدت زمان مناسبی به شما کمک می کنند بیشتر اضافه وزن خود را از دست دهید. اما سوال اینجاست که آیا تمام این ۳۰ برنامه لاغری برای شما کارساز هستند؟

قطعا خیر! قرار نیست هر برنامه ای که با عنوان بهترین روش لاغری به ما معرفی می شود حتما جوابگو باشد و منجر به کاهش وزن سالم ما شود. برای لاغری، ما تنها باید رژیم هایی را دنبال کنیم که متناسب با شرایط و وضعیت بدنی ما تنظیم باشند.

به عنوان مثال با اینکه رژیم کتوژنیک یک روش لاغری بسیار خوب است اما افرادی که آسیب کلیوی دارند، افراد در معرض بیماری قلبی، زنان باردار یا شیرده، افراد مبتلا به دیابت نوع ۱، بیماری کبدی یا لوزالمعده و هر کسی که نیاز به برداشتن کیسه صفرا دارد، نباید رژیم کتو را امتحان کنند.

۴. مانع از مصرف غذاهای مورد علاقه شما نمی‌شود

تجربه ثابت کرده رژیمی که افراد را از خوردن اغلب غذاها منع می‌کند شکست می‌خورد و یک رژیم لاغری اصولی نیست. مخصوصاً اگر قرار باشد در لیست مواد غذایی منع شده، غذاهای مقوی و مغذی باشند نباید از آن رژیم پیروی کرد

منبع : https://www.dranbara.com/



:: بازدید از این مطلب : 612
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی فلزی بهتر است یا نامرئی یکی از سوالات متداولی است که افراد برای درمان ارتودنسی و صاف شدن دندان های خود از متخصص ارتودنسی می پرسند. صاف شدن دندان ها توسط متخصص ارتودنسی با چندین روش انجام می شود اما با این حال، بیشترین گزینه های ترجیحی ارتودنسی فلزی یا براکت های فلزی سنتی و ارتودنسی نامرئی هستند که هر دو از مزایا و معایبی برخوردار می باشند.

ممکن است تصمیم گیری برای انتخاب اینکه ارتودنسی فلزی بهتر است یا نامرئی دشوار باشد اما اگر شما با عملکرد و مزایا و معایب هر یک از آنها آشنا باشید می توانید بهتر تصمیم گرفته و به لبخند زیبا و دندان های یکدست و مرتب دست یابید.

سال های طولانی است که روش ارتودنسی فلزی با براکت های نقره ای رنگ خود به بسیاری از بیماران کمک کرده تا ناهنجاری های دندان ها و فک خود را برطرف کنند. با توجه به نتایج مثبتی که تمام بیماران از روش ارتودنسی فلزی( ارتودنسی ثابت )  گرفته اند نمی توان به راحتی این روش درمانی زیبایی را منسوخ دانست و آن را با روش ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین جایگزین است.

نکته اینجا است که ارتودنسی سنتی با براکت های فلزی خود هنوز هم نتایج به مراتب بهتری را در مدت زمان کوتاهتری نسبت به ارتودنسی نامرئی دارد. پس چرا باید این سوال برای همه مطرح باشد که ارتودنسی فلزی بهتر است یا نامرئی؟

دلیل این امر، زیبایی ظاهری ارتودنسی نامرئی و راحتر بودن استفاده از آن است. در حقیقت با قرار گرفتن پلاک های شفاف ارتودنسی نامرئی در دهان، هیچکس متوجه نمی شود که شما تحت درمان هستید و ظاهر شما تغییری نخواهد کرد.

نکته دیگر این است که پلاک های شفاف ارتودنسی نامرئی آسیبی به بافت دهان شما نمی رسانند و درد و ناراحتی کمتری برای شما ایجاد می کنند. تمیز کردن دندان ها و حفظ بهداشت دهان و دندان نیز با ارتودنسی نامرئی بسیار راحت تر است.

اما به خاطر داشته باشید که اگر روش ارتودنسی نامرئی را به ارتودنسی فلزی ترجیح دادید باید با دندانپزشک و متخصص ارتودنسی خود همکاری کامل داشته باشید. چون استفاده منظم از پلاک های شفاف مهمترین عامل در نتیجه اصلاح دندان ها با این روش است.

منبع : https://www.orthotips.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 359
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی نامرئی یکی از روش های درمانی در دندانپزشکی است که به رفع مشکلات دندان ها مانند بهم ریختگی آنها کمک می کند. با کمک ارتودنسی رنگی، ارتودنسی متحرک یا ارتودنسی نامرئی می توان دندان های کج و آنهایی که در جای مناسب خود قرار ندارند را کاملا صاف و منظم کرد.

عملکرد براکت ها در ارتودنسی نامرئی چگونه است؟

در درمان با ارتودنسی نامرئی، براکت ها با فشاری که روی دندان ها طی یک دوره زمانی مشخص وارد می آورند آنها را به آرامی طی یک جهت خاص حرکت می دهند. در حقیقت، براکت ها موجب می شود ریشه های دندان در استخوان فک تغییر شکل داده و جابجا شوند.

زمانی که موقعیت دندان ها تغییر کردند نوبت به ریتینر می رسد. ریتینر یا نگهدارنده این امکان را به استخوان ها و لثه ها می دهد تا با گذشت زمان اطراف دندان را فرا گیرند و تغییراتی را که در دندان ها رخ داده پایدار و دائمی نمایند.

با وجود اینکه ارتودنسی نامرئی یک روش دائمی برای اصلاح و ترمیم دندان ها در نظر گرفته می شود اما اگر به درستی از ریتینر استفاده نکنید، امکان بازگشت دندان ها به حالت قبل وجود دارد.

براکت های ارتودنسی بسته به مشکلات دندان فرد می توانند وضعیت آنها را حداقل تا شش ماه اصلاح نماید. اما در صورتی که شرایط دندان ها بسیار پیچیده و شدید باشد شاید مجبور باشید چند سال آنها را در دهان خود تحمل کنید.

البته استفاده از نگهدارنده برای تثبیت نتایج نیز به این طول درمان اضافه می کند. متخصصین ارتودنسی به منظور اینکه وضعیت دندان های بیمار را طی دوران درمان با ارتودنسی نامرئی مرتبا کنترل کرده و تغییرات جدیدی اعمال کنند قرار ملاقات های منظمی ترتیب می دهند.

بیشتر بخوانید :

 ارتودنسی بزرگسالان

هزینه ارتودنسی چه قدر است ؟

مزایا و معایب ارتودنسی نامرئی

مزایا:

-           مهمترین مزیت ارتودنسی اینویزالاین، نامرئی بودن و نامشخص بودن آن در دهان است و شخص به راحتی می تواند لبخند زده و یا صحبت کند.

-           یکی دیگر از مزیت های ارتودنسی نامرئی این است که هیچ گونه فلزی در آن وجود نداشته و در نتیجه آسیبی به لثه های شما وارد نمی آید.

معایب:

-           ارتودنسی نامرئی نسبت به براکت های معمولی گران تر است.

-           در برخی موارد اثربخشی این نوع ارتودنسی از براکت های معمولی کمتر است از این رو قبل از درمان باید با متخصص ارتودنسی صحبت نمایید که آیا این گزینه برای شما مناسب است یا خیر.

در نهایت برای اینکه اطمینان یابید براکت ها و درمان ارتودنسی برای شما کارآمد و سریع است باید تمامی دستورالعمل ها و توصیه های متخصص ارتودنسی را به دقت رعایت نمایید.

منبع : https://www.orthoinfo.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 435
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همان طور که می دانید ارتودنسی روش های درمانی مختلفی دارد که یکی از آن ها ارتودنسی لینگوال می باشد. که براکت و سیم و الاستیک وسایل مورد نیاز هستند که در دهان به کار برده می شوند و این دستگاه ها در سمت زبان پشت دندان ها گذاشته می شود.

براکت های لینگوال به دلیل این که در قسمت داخلی دهان قرار می گیرند به همین به خاطر موقعیت قرارگیریشان به آن ها ” براکت داخلی ” می گویند. اما دیگر براکت ها که در روش های دیگر ارتودنسی دندان  به کار گرفته می شوند در قسمت بیرونی دهان قرار می گیرند.

با توجه به این که روش لینگوال با موقعیت قرارگیری برعکس نسبت به دیگر روش های ارتودنسی انجام می شود . اما در نوع دستگاه مورد استفاده یا همان سخت افزار و چگونگی درمان آن  با دیگر دستگاه ها شباهت زیادی دارند.

مزایای ارتودنسی لینگوال:

• مزیت بسیار مهمی که دارد  غیر قابل دیدن آن می باشد به همین دلیل به آن ارتودنسی نامرئی نیز می گویند.

هنگامی که شخصی با  توجه و دقت به داخل دهان شما نگاه نماید ممکن است به صورت گذری متوجه دستگاه این نوع ارتودنسی شود. ( مخصوصا اگر لینگوال در داخل فک پایین و روی دندان های پایین استفاده کنید). وگرنه لینگوال به راحتی قابل مشاهده نمی باشد.

کسانی که در استفاده از دستگاه ارتودنسی خجالت می کشند و نمی توانند ارتودنسی ثابت را انجام دهند استفاده از روش لینگوال که نامرئی می باشد بهترین انتخاب است.

•در صورتی که دندان دچار چرخ شد یا فضای های خالی بین دندان بسته شد و برای رفع مشکلات پیچیده مثل تغییر ارتفاع دندان می توان ارتودنسی لینگوال انجام داد.

•در صورت عدم رعایت بهداشت و مراقبت های لازم بیمار از دندان هایش زمانی که دندان او دچار تغییر رنگ شود در پشت دندان ظاهر می شود و در ظاهر جلوی دندان چیزی قابل مشاهده نمی باشد.

بیشتر بخوانید : هزینه ارتودنسی

معایب ارتودنسی لینگوال عبارتند ار:

•مهم ترین و اصلی ترین مشکل روش لینگوال استفاده از آن و جایگذاری آن در داخل دهان می باشد.

•به دلیل مشکلاتی که در نصب براکت های لینگوال وجود دارد به همین دلیل بیمار باید طول دوره جلسات طولانی تری را با دکتر خود نسبت به ارتودنسی ثابت داشته باشد.

با این وجود با بهبود و پیشرفتی که در طراحی این سیستم ارتودنسی به وجود آمده است مشکلات آن کمتر شده است.

کسانی که می خواهند ارتودنسی لینگوال  انجام دهند برای این که بدانند براکت های آن با شرایط آن ها سازگار می باشد بهتر می باشد با یک دکتر متخصص ارتودنسی جلسه مشاوره داشته باشند تا به این موضوع پی ببرند.

منبع : http://www.orthodoctor.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همان طور که می دانید ارتودنسی روش های درمانی مختلفی دارد که یکی از آن ها ارتودنسی لینگوال می باشد. که براکت و سیم و الاستیک وسایل مورد نیاز هستند که در دهان به کار برده می شوند و این دستگاه ها در سمت زبان پشت دندان ها گذاشته می شود.

براکت های لینگوال به دلیل این که در قسمت داخلی دهان قرار می گیرند به همین به خاطر موقعیت قرارگیریشان به آن ها ” براکت داخلی ” می گویند. اما دیگر براکت ها که در روش های دیگر ارتودنسی دندان  به کار گرفته می شوند در قسمت بیرونی دهان قرار می گیرند.

با توجه به این که روش لینگوال با موقعیت قرارگیری برعکس نسبت به دیگر روش های ارتودنسی انجام می شود . اما در نوع دستگاه مورد استفاده یا همان سخت افزار و چگونگی درمان آن  با دیگر دستگاه ها شباهت زیادی دارند.

مزایای ارتودنسی لینگوال:

• مزیت بسیار مهمی که دارد  غیر قابل دیدن آن می باشد به همین دلیل به آن ارتودنسی نامرئی نیز می گویند.

هنگامی که شخصی با  توجه و دقت به داخل دهان شما نگاه نماید ممکن است به صورت گذری متوجه دستگاه این نوع ارتودنسی شود. ( مخصوصا اگر لینگوال در داخل فک پایین و روی دندان های پایین استفاده کنید). وگرنه لینگوال به راحتی قابل مشاهده نمی باشد.

کسانی که در استفاده از دستگاه ارتودنسی خجالت می کشند و نمی توانند ارتودنسی ثابت را انجام دهند استفاده از روش لینگوال که نامرئی می باشد بهترین انتخاب است.

•در صورتی که دندان دچار چرخ شد یا فضای های خالی بین دندان بسته شد و برای رفع مشکلات پیچیده مثل تغییر ارتفاع دندان می توان ارتودنسی لینگوال انجام داد.

•در صورت عدم رعایت بهداشت و مراقبت های لازم بیمار از دندان هایش زمانی که دندان او دچار تغییر رنگ شود در پشت دندان ظاهر می شود و در ظاهر جلوی دندان چیزی قابل مشاهده نمی باشد.

بیشتر بخوانید : هزینه ارتودنسی

معایب ارتودنسی لینگوال عبارتند ار:

•مهم ترین و اصلی ترین مشکل روش لینگوال استفاده از آن و جایگذاری آن در داخل دهان می باشد.

•به دلیل مشکلاتی که در نصب براکت های لینگوال وجود دارد به همین دلیل بیمار باید طول دوره جلسات طولانی تری را با دکتر خود نسبت به ارتودنسی ثابت داشته باشد.

با این وجود با بهبود و پیشرفتی که در طراحی این سیستم ارتودنسی به وجود آمده است مشکلات آن کمتر شده است.

کسانی که می خواهند ارتودنسی لینگوال  انجام دهند برای این که بدانند براکت های آن با شرایط آن ها سازگار می باشد بهتر می باشد با یک دکتر متخصص ارتودنسی جلسه مشاوره داشته باشند تا به این موضوع پی ببرند.

منبع : http://www.orthodoctor.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی پیشگیری چیست؟

ارتودنسی پیشگیری بهترین راه برای جلوگیری از نیاز افراد به ارتودنسی در بزرگسالی است.همان طور که از اسم ارتودنسی پیشگیری مشخص است. ارتودنسی پیشگیری جهت پیشگیری از نیاز افراد به ارتودنسی در سنین بزرگسالی است. ارتودنسی پیشگیری در سنین کودکی برای افراد انجام می‌شود. از این رو در ارتودنسی پیشگیری، شاهد بهبود سریع‌تر در کودکان خواهیم بود. با توجه به این مورد که ارتودنسی پیشگیری باید توسط متخصص ارتودنسی کودکان صورت گیرد، انتخاب یک متخصص ارتودنسی مجرب برای انجام ارتودنسی پیشگیری، از اهمیت به سزایی برخوردار است. ارتودنسی پیشگیری کم هزینه ترین راه برای زیبایی دندان است. ارتودنسی پیشگیری بهتر و سریعتر از سایر روش های ارتودنسی است.

انواع روش های ارتودنسی پیشگیری

ارتودنسی پیشگیری به روش ارتودنسی ثابت

ارتودنسی پیشگیری به روش بهره از هدگیر

ارتودنسی پیشگیری به روش ارتودنسی ثابت

روش ارتودنسی ثابت در واقع همان ارتودنسی متداولی است که شاهد آن هستیم. براکت‌هایی بر روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و با سیمی، این براکت‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند. برای کودکان، از براکت‌های رنگی برای زیبایی بیشتر و همچنین تمایل بیشتر کودکان به ارتودنسی، استفاده می‌شود.

ارتودنسی پیشگیری به روش هدگیر

هدگیر در واقع وسیله‌ای است که در صورت نیاز به ارتودنسی فک بالا، از آن استفاده می‌شود. هدگیر در ارتودنسی پیشگیری با فشار آوردن، سعی می‌کند استخوان فک بالا را تکان دهد.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی سریع

مزایا ارتودنسی پیشگیری

  • دندان‌ها را می‌توان بدون نیاز به براکت‌ها و سیم‌های فلزی که گاها ناراحت کننده هستند ردیف و مرتب کرد.
  • بالا نبودن هزینه ارتودنسی پیشگیری، هزینه ارتودنسی زودهنگام یک دوم تا یک سوم قیمت ارتودنسی فلزی است. بنابراین ارتودنسی پیشگیری بسیار به صرفه‌تر است.
  • کاهش دادن و گاها از بین بردن نیاز به درمان ارتودنسی در سنین بالاتر
  • ارتودنسی پیشگیری علاوه بر زیبا کردن لبخند کودک شما، مشکلات دندان را اصلاح نموده و همچنین سلامت دهان و دندان‌ها را بهبود می‌بخشد.
  • متخصص ارتودنسی بر رشد دندان‌ها نظارت دارد و اطمینان حاصل می‌کند که دندان‌ها وضعیتی مرتبی داشته باشند. پیگیری ارتودنسی بسیار بهینه تر از درمان ارتودنسی است.
  • به مرور عادت‌های آسیب زننده به سلامت دهان و دندان اصلاح می‌شود و گفتار درمانی کودک آسان تر می‌شود.
  • ارتودنسی پیشگیری سریع تر به نتیجه می‌رسد و لازم نیست بارها به مطب متخصص ارتودنسی مراجعه نایید.
  • اصلاح زودهنگام بدشکلی دهان باعث می‌شود، کودک اعتماد به نفس و حس رضایت بیشتری از ظاهر خود داشته باشد.
  • احتمال آسیب دیدن دندان‌ها که ردیف و مرتب هستند کمتر است.

هزینه ارتودنسی پیشگیری

در مقایسه با هزینه های درمان رایج ارتودنسی در بزرگسالان و نوجوانان، ارتودنسی پیشگیری بسیار کم هزینه تر بوده و طول مدت درمان ارتودنسی پیشگیری کوتاه‌تر است. با این وجود محاسبه هزینه ارتودنسی زود هنگام(ارتودنسی پیشگیری) فقط بعد از بررسی وضعیت دندان ها و فک کودک شما توسط متخصص ارتودنسی امکان پذیر است.

منبع : http://www.orthodr.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که گفته شد پلاک متحرک ارتودنسی که جهت حرکات خفیف دندانی به کار می روند در بزرگسالان و تحت عنوان ارتودنسی نامرئی شناخته می شوند. این دستگاه ها به صورت پلاک های پلاستیکی شفاف که هر دو هفته باید عوض شوند برای بیماران ساخته می‌شوند که برای حرکات خفیف دندانی ساخته شده است و در مقاله ارتودنسی نامرئی در بخش مقالات این سایت می توانید به تفصیل در مورد این درمان‌ها اطلاعات کسب کنید، اما پلاک های متحرک که برای کودکان ساخته می شوند همانطور که در فیلم مقاله مشاهده می‌شود معمولا از پلاستیکی تحت عنوان آکریل که اکثرا صورتی می باشد ساخته می شوند و برعکس ارتودنسی نامرئی دارای اجزای سیمی می‌باشند، پس شفاف و همرنگ دندان محسوب نمی‌شوند. دستگاه‌های ارتودنسی متحرک کودکان از آنجایی که سطح تماس بیشتری با استخوان دارند تاثیرات استخوانی بهتری را در کودکان ایجاد می‌کنند. مثلا برای گسترش فک در کودکان بهتر است متخصص ارتودنسی از دستگاه متحرک استفاده کند تا تأثیرات بیشتر به صورت استخوانی ایجاد شود. همچنین در نظر داشته باشید معمولاً در کودکان پس از استفاده از دستگاه متحرک ارتودنسی، در آینده نیاز به درمان ارتودنسی ثابت می باشد. ارتودنسی ثابت در حل مشکلات نامرتبی دندانها بسیار قوی تر از متحرک می باشد.

قیمت ارتودنسی متحرک چقدر است؟

قیمت ارتودنسی متحرک به مواردی چون شدت مشکل ارتودنسی و طول زمان ارتودنسی متحرک در کودکان بستگی دارد. در بسیاری از موارد در کودکان چون شروع درمان بعدی نیاز به بالغ شدن کودک و رویش تمام دندان‌های دائمی دارد می تواند باعث طولانی شدن درمان و افزایش قیمت ارتودنسی متحرک شود. در ارتودنسی متحرک کودکان در نظر داشته باشید اغلب نیاز به ارتودنسی ثابت آینده و در نتیجه در نظر گرفتن هزینه ارتودنسی ثابت می باشد. در موارد ارتودنسی متحرک بزرگسالان یا ارتودنسی نامرئی تعیین قیمت بستگی به شدت مشکل و هزینه‌های لابراتوار دارد که در چند مقاله در بخش مقالات سایت به طور کامل راجع به آن بحث شده است.

منبع : https://www.orthodentist.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

احتمالا شما نیز عبارت هزینه یا قیمت ارتودنسی را در گوگل سرچ کرده و با اعداد و ارقام مختلف و زیادی مواجه شده اید. این اعداد و ارقام شما را بدتر گیج کرده و در انتخاب به اشتباه می اندازد. برای همین ما تصمیم گرفتیم مطلبی تهیه و در آن بهترین قیمت ارتودنسی را بر اساس دلایل و عوامل مهم و اساسی به شما معرفی کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

قیمت ارتودنسی در سال 1400

با بررسی عوامل تاثیر گذار در قیمت ارتودنسی، نوبت آن شده است میانگین و رنج قیمتی انواع ارتودنسی را با هم یه نگاهی بیندازیم.

ارتودنسی ثابت با بریس های معمولی

به طور کلی هزینه ارتودنسی ثابت با بریس های معمولی چیزی بین 4 تا 5 میلیون تومان است. با این حساب میانگین قیمت ارتودنسی ثابت 4,500,000 است. در نظر داشته باشید که این هزینه تنها برای یک فک است و چنانچه بخواهید هر دو فک را با هم درمان کنید باید 8 تا 10 میلیون تومان پرداخت کنید.

قیمت ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی یکی از پرطرفدارترین روش های ارتودنسی دندان و مورد توجهبرای ارتودنسی بزرگسالان است. مهمترین دستگاه های نامرئی اینویزیلاین ها، الاینرها و سایر پلاک های شفاف ارتودنسی هستند. با این حال ارتودنسی های دیمون شفاف، لینگوال و سرامیکی نیز جزء این نوع ارتودنسی به شمار می روند. با این حال براکت های سرامیکی بیشتر از سایر دستگاه های دیگر توسط بزرگسالان به کار برده میشوند و قیمت آن ها چیزی بین 7 تا 8 میلیون تومان متغیر است.

در نظر داشته باشید که این قیمت تنها برای یک فک است و اگر همه دندان های هر دو فک شما مشکل داشته باشند باید 14 تا 15 میلیون تومان پرداخت کنید.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی کودکان

قیمت ارتودنسی دیمون با بریس های سِلف لایتینگ

ارتودنسی دیمون یکی از بهترین روشهای درمان و اصلاح فرم ناهماهنگ دندان ها است. ارتودنسی با این روش بسیار راحت تر بوده و طول دوره درمان نیز کمتر است. این روش درد کمتری دارد و همچنین نیاز بسیار کمی به جلسات تنظیم سیم دارد.

هزینه ارتودنسی دندان با روش دیمون گرانتر از بریس های فلزی معمولی است. این روش حدودا 6 میلیون تومان گرانتر از ارتودنسی ثابت معمولی است. به عبارتی هزینه ارتودنسی دیمون 10 تا 11 میلیون تومان است. باز هم تاکید میکنیم که این قیمت تنها برای یک فک است. یعنی برای هر دو فک شما باید نزدیک 20 میلیون تومان پرداخت کنید.

هزینه ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی یا زبانی

ارتودنسی لینگوال یک سیستم پیچیده ارتودنسی دندان است که اجزای آن به پشت دندان ها متصل میشوند. در حالت عادی ما سیم ها و براکت ها و سایر اجزاء را به جلو دندان ها متصل میکنیم و این کار ساده تری است. اما روش لینگوال هم سخت و هم پیچیده تر است بنابراین هزینه بیشتری هم خواهد داشت.

هزینه لینگوال نیز مانند سیستم های دیمون و سرامیکی بیشتر از ارتودنسی ثابت معمولی است. هزینه ارتودنسی دندان با روش لینگوال حداقل  6 میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت. گاها این هزینه میتواند به بالای 10 میلیون تومان هم برسد. این قیمت تنها برای یک فک است.

قیمت ارتودنسی نامرئی با اینویزیلاین ها

زمانی که صحبت از ارتودنسی نامرئی به میان می‌آید بیشتر منظورمان پلاک های متحرک و شفاف ارتودنسی است. به دلیل متحرک بودن این پلاک ها بعضا به آن ها ارتودنسی متحرک نیر گفته میشود. مشهورترین دستگاه های شفاف و نامرئی اینویزیلاین ها هستند. قیمت ارتودنسی دندان با کمک این دستگاه ها از همه گرانتر است و چیزی بین 17 تا 20 میلیون تومان برای شما هزینه خواهد داشت. این رقم برای هر دو فک است.

منبع : https://www.orthoblog.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

x-ray دندان در بارداری

به بانوان باردار توصیه می‌کنیم که هر زمان در طول این نه ماه به دندانپزشک مراجعه کردند، حتماً باردار بودن خود را به دندانپزشک اطلاع دهید تا هم از درمان‌های خاص دوران بارداری برخوردار شوند و هم دندانپزشک احتیاط و مراقبت بیشتری را به کار بگیرد. اگر به دلایل اورژانسی یا ضرورت تشخیص مشکل دندانی نیاز به x-ray دندان باشد، دندانپزشک بارداری تمام نکات احتیاطی لازم را برای محافظت از مادر و جنین رعایت می‌کند. دندانپزشک از پیشبند سربی و گردنبند تیروئیدی برای محافظت از شکم، تیروئید و بقیه قسمت‌های بدن استفاده می‌کند.

عصب‌کشی دندان در دوره بارداری

دندان عفونی یا با پوسیدگی گسترده نیاز به درمان سریع دارد. عصب‌کشی (روت کانال) یکی از متداول‌ترین درمان‌های این ناراحتی است که در آن پالپ زیر دندان عفونی قبل از پخش شدن عفونت در ناحیه پری اپیکال برداشته می‌شود. از آنجایی که احتمال دارد وضعیت نامناسب دهان و دندان به جنین آسیب بزند، عصب‌کشی باید در صورت ضرورت انجام شود. عصب‌کشی غالباً درمانی ضروری است و به نفع مادر و جنین است. پس از عصب‌کشی مانند هر درمان دیگری احتمال بروز عوارض وجود دارد، هر چند عصب‌کشی حداقل خطر را برای مادر و جنین دارد.

بیشتر بخوانید : دندانپزشکی کودکان 

کشیدن دندان در دوره بارداری

کشیدن دندان در دوران بارداری باید با احتیاط لازم انجام شود تا نوزاد در شکم مادر کوچک‌ترین آسیبی نبیند. بنابراین دندانپزشکان معمولاً دندان را در دوران بارداری نمی‌کشند. با این حال اگر عفونت دندان زیاد و غیرقابل ترمیم دندان باشد و احتمال پخش شدن عفونت وجود داشته باشد، دندانپزشک کشیدن دندان را توصیه می‌کند. دندانپزشک برای کشیدن دندان در هر یک از سه ماهه بارداری برنامه مخصوصی دارد:

سه ماهه اول: اندام‌های جنین در سه ماهه اول شکل می‌گیرد. در نتیجه اگر مادر هنگام کشیدن دندان مضطرب و نگران باشد، جنین در برابر نقص‌های مربوط به شکل‌گیری اندام‌های حیاتی بسیار آسیب‌پذیر خواهد بود. به همین دلیل دندانپزشکان عموماً کشیدن دندان را در سه ماهه اول انجام نمی‌دهند.

سه ماهه دوم: جنین در این دوران در حال رشد است، بنابراین دندانپزشکان این دوران را زمان مناسبی برای کشیدن دندان و انجام دیگر درمان‌های دندانپزشکی می‌دانند.

سه ماهه سوم: مادر آینده نمی‌تواند به راحتی برای مدتی طولانی روی صندلی دندانپزشکی دراز بکشد. به علاوه احتمال خونریزی در زمان کشیدن دندان بیشتر است و ممکن است برای مادر خطرناک باشد.

درمان ارتودنسی در دوران بارداری

شروع درمان ارتودنسی یا ادامه دادن درمان در دوران بارداری هیچ اشکالی ندارد. مادر باید متخصص ارتودنسی را از باردار بودن خود یا برنامه داشتن برای بارداری مطلع کند. بانوان باردار در بعضی موارد اضافه وزن پیدا می‌کنند و اندازه صورت یا دهانش تغییر می‌کند. در این شرایط دندانپزشک قالب‌گیری جدیدی از دهان و دندان‌ها انجام می‌دهد، سپس پلاک ارتودنسی نامرئی (اینویزیلاین) را تنظیم و اندازه آن را تغییر می‌دهد، تا مطمئن شود که وسایل ارتودنسی اثر لازم را می‌گذارند. به علاوه زمان بین جلسات ارتودنسی کمتر می‌شود تا سیم‌های ارتودنسی فلزی یا وسایل ارتودنسی لینگوال همراه با تغییرات وزن بدن تنظیم شود

منبع : تاج دنتال 



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در انتخاب سرویس طلا به صورت اینترنتی حتما به فاکتورهای زیر توجه کنید:

اگر رنگ پوستتان تیره است بهترین گزینه برای شما انتخاب طلای زرد است

و اگر رنگ پوستتان به صورت سفید یخی است بهترین گزینه، طلای سفید است زیرا زیبایی شما را دو چندان میکند.

روش دیگر برای انتخاب رنگ سرویس طلا، هماهنگ کردن آن با رنگ حلقه یا انگشتر است.

هماهنگی و تناسب سرویس طلا با ویژگی های صورت: سعی کنید اجزای سرویس طلای خود را با توجه به شکل صورت خود انتخاب کنید. برای این منظور از راهنمای زیر کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید : خرید گوشواره طلا

خرید سرویس طلا برای صورت قلبی شکل:

نوع گوشواره: کشیده، و دراز

نوع گردنبند: کوتاه

صورت گرد، مربعی و حتی مثلثی شکل هستند:

نوع گوشواره: کشیده، مستطیلی و در برخی موارد اشکی شکل.

نوع گردنبند: گردنبند کوتاه

صورتی که به فرم مستطیل است:

نوع گوشواره: گرد و حتی الامکان کوتاه

نوع گردنبند: بلند و آویزان

صوت به فرم بیضی: معمولا هر نوع سرویس طلایی به این صورت ها می آید

منبع : مجله طلا و جواهر



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خرید طلا از فروشگاه های اینترنتی مزایا بسیار زیادی دارد که شاید دسترسی همیشگی به محصولات عرضه شده، یکی از مهم ترین فواید آن باشد. سایر مزایای خرید طلا از طریق اینترنت  عبارتند از:

جستجوی راحت محصولات (تنها با جستجوی یک کلمه کلیدی مثل گوشواره طلا در سایت می توانید در کسری از ثانیه همه گوشواره های سایت را ببینید)

کاهش خطر دزدی حین خرید یا جابجا کردن از مغازه به خانه (چون طلای اینترنتی از طریق امن‌ترین روش ها به محل شما ارسال میشود)

تنوع محصولات سایت اینترنتی خیلی بیشتر از مغازه ها است

فروشگاه همیشه به روی شما باز است و شما هر وقت خواستید می توانید همه محصولات را با هم مقایسه کنید.

امکان خرید در هر نقطه از کشور و هر ساعت از شبانه روز برای شما فراهم است

برخی از فروشگاه های اینترنتی خرید طلا، به دلیل اینکه هزینه های اضافی مثل هزینه خدمات، نیروی انسانی و ... کمتری می پردازند، اجناس خود را با قیمت معقول و کمتری به فروش میرسانند

برای بالا رفتن فروش یا برای قدردانی از مشتریان، فروشگاه های اینترنتی برای مناسبت های خاصی کد تخفیف ارائه میدهند.

بعضی از سایت ها به مشتری این امکان را میدهند در صورتی که از کالا خوششان نیامد تحت شرایط خاصی کالا را بازگردانند.

بیشتر فروشگاه های اینترنتی طلا، معمولا کالاهای خود را ضمانت می کنند. برای مثال ممکن است محصولاتشان را برای 1 سال گارانتی کنند.

اگر شما جنسی از یک فروشگاه اینترنتی بخرید و بعدها آسیبی ببیند، همان فروشگاه میتواند طلای شما را تحویل گرفته و به بهترین شکل تعمیر کند. (چون کالا از خودشان است تعمیرات آن را نیز به بهترین شکل میپذیرند)

بیشتر بخوانید :



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

پیرایش مو به شیوه کوپ یکی از جالبترین و زیباترین هنرهای آرایشگریه. احتمالا یا تا حالا اسم کوپ به گوشتون نخورده و یا فقط چند بار این اسم رو شنیدید. بهتون حق میدیم چون این هنر چند سال بیشتر نیست که توی کشورمون سر زبونا افتاده، و با وجود اینکه در میان بسیاری از دختران و خانم های امروزی پرطرفداره، اما هنوز جا داره که بین همه خانما شناخته بشه و جا بیوفته. 

و خب این خبر برای کسایی که میخوان آموزش کوپ و پیرایش موی زنانه رو بگذرونن یه خبر فوق العاده خوبه. چون ما داریم از یک حرفه پر درآمد و زودبازده صحبت میکنیم. حرفه ای که تعداد شاغلین اون معدود هستن. و هر کس تا چند سال آینده بتونه دوره های آموزشی مربوط به این حرفه رو بگذرونه میتونه درآمد خوبی برای خودش دست و پا کنه.

اگه دوست دارید بدونید که کوپ چیه و چجوری میشه ازش یه درآمد خوب و ثابت به دست آورد بهتون پیشنهاد میکنیم که حتما این مقاله از دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان رو با دقت بخونید.

با این سوال ساده شروع کنیم، کوپ چیه؟

کوپ بیشتر یک اصطلاحه و اشاره به کوتاه کردن موی خانم ها داره که با انواع طرح ها و تکنیک های ظریفی همراهه. پیرایش موی زنانه رو با کوتاه کردن موی آقایون نباید اشتباه بگیرید. 

هرچند که خانم ها هم میتونن مدل موی مردانه و کوتاه داشته باشن، اما ما منظورمون از کوپ، انواع مدل های زیبا، کار شده، طرحدار و متناسب با شکل و ظاهر صورت خانم ها است. 

نکته جالب درباره کوتاه کردن موی خانم ها اینه که چون موی اون ها بلند هستش میشه بینهایت طرح و مدل متنوع کوپ رو روی اون ها پیاده کرد. برای همین شک نکنید که این هنر هیچگاه از مد نمی افته و روز به روز به علاقمندان و مشتریاش اضافه میشه.

بیشتر بخوانید : آموزش شینیون

چرا باید دوره آموزشی کوپ و پیرایش موی زنانه رو یاد بگیرم؟

طرح های بکار رفته توی کوپ معمولا ظریف و بسیار چشم نواز هستند. هرچند که این هنر سال هاست در سراسر جهان رواج داره، اما تنها چند ساله که خانم های کشورمون به هنر کوپ روی آوردن. برای همین تعداد پیرایشگران موی خانم که بتونن کوپ کنند بسیار کمه.

بنابراین اگه میخواید از الان تا چند سال دیگه یکی از شاخه های پرطرفدار آرایشی رو یاد بگیرید، و هم یک درآمد خوب نصیبتون بشه، به نظر میرسه یادگیری هنر کوپ میتونه یک انتخاب خوب برای شما باشه. 

شما تنها چند سال دیگه میتونید اهمیت این جمله رو متوجه بشید. چون کوپ یک هنر رو به رشد و پویا هستش که محاله حداقل تا ۱۰ سال دیگه از رونق بیافته. دست کم تا یکی دو سال دیگه تعداد مشتریای کوپ بیشتر میشه و اگه بخواید اونموقه تازه یک دوره تخصصی پیرایش موی زنانه بردارید ضرر میکنید.

منبع : آموزشگاه آرایشگری الماس نشان



:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 22 تير 1400 | نظرات ()