نوشته شده توسط : رعنا

طلا یکی از زیباترین و پرطرفدارترین فلزات در جهان است که ارزش بسیار بالایی دارد. امروزه از آن در خوراکی‌ها هم استفاده می‌شود. حقایق جالب طلا و جواهر کم نیستند. شاید برایتان عجیب باشد که بدانید حدود چند ده هزار سال است جواهرات وارد زندگی بشر شده و اتفاقا نقش مهمی هم ایفا می‌کنند. در نوشتار حقایق جالب درباره طلا با مجله asby همراه باشید.

طلا خاصیت درمانی دارد.

می‌توان طلا را به شکل مایع درآورد و به صورت عضلانی تزریق کرد. طلا در درمان سرطان و آرتروز روماتوئید موثر است. گفته می‌شود که استفاده از طلا به عنوان روش درمانی در هفتاد درصد موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

مصرف طلا در دندانپزشکی

آقایان نیلو کایرو(Nilo.Cairo) و ا. برینکمن(A.Brinckmann) تحقیق ارزنده‌ای به نام” مواد پزشکی“ ارائه دادند که در آن طلای کلوئیدی به عنوان درمان‌گر شماره یک چاقی مطرح شده است.

دندانپزشکی

بیشتر طلاهای استفاده شده در دندانپزشکی به صورت آلیاژ با دیگر فلزات مانند پلاتین، پالادیوم، نقره، مس و روی می باشد. طلا عنصری غیرسمی بوده و در اثر فرآیندهای بیولوژیکی برای استفاده های دندانپزشکی آماده می گردد.

برای دندانپزشک استفاده از این فلز به علت مقاومت بالا ، سختی زیاد ، بادوامی آن مناسب است، همچنین طلا هرگز سائیده نشده و تیره نمی شود. همچنین مقاومت بالا نسبت به عوامل شیمیایی باعث جلوگیری از پوسیدگی و زنگ زدگی طلا می گردد.

برخی از افراد از طلا می‌ترسند.

ترس از طلا را آوروفوبیا (Auorophobia) می‌نامند. افرادی که به آوروفوبیا مبتلا هستند در صورت دیدن طلا دچار حمله عصبی می‌شوند.

کاربرد طلا در صنایع هوافضا

در حدود ۲.۲ درصد از تقاضای طلا در دندانپزشکی مصرف می‌شود زیرا علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی، با همان نرخ رشد مینای دندان منبسط می‌شود.

میزان تقاضا برای دندانپزشکی و مصارف صنعتی در طول سال تقریباْ ثابت می‌باشد و تغییرات خاصی را نشان نمی‌دهد.

طلا شما را خنک نگه می‌دارد.

از طلا در ساخت کلاه فضانوردان و مخصوصا شیشه آن استفاده می‌شود. طلا اشعه فرابنفش را منعکس کرده و همزمان اجازه می‌دهد که نور خورشید به داخل کلاه بتابد. بدین‌ترتیب، فضای داخل کلاه روشن، اما خنک باقی می‌ماند.

طلا فلزی است که می‌شود آن را خورد.

طلا یک فلز غیر سمی است؛ از این رو می‌توان لایه‌های نازک آن را همراه با غذا یا نوشیدنی خورد. در برخی فروشگاه‌ها برگ‌ها و لایه‌های نازک طلا را می‌فروشند و بعضی رستوران‌ها نیز افشانه طلا را به غذاهای خود اضافه می‌کنند. لازم نیست نگران خطرناک بودن آن باشید، زیرا طلا به راحتی هضم می‌شود و مشکلی برای بدن شما ایجاد نخواهد کرد.

در اقیانوس‌ها طلای زیادی وجود دارد.

هر مایل مکعب از آب دریا حاوی ۲۵ تن طلا است. بنابراین در تمام اقیانوس‌ها بیش از ۱۰ میلیارد تن طلا وجود دارد؛ اما متاسفانه هیچ راهی برای استخراج آن تاکنون پیدا نشده است

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا 



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

برای فروش طلا توصیه می کنیم تا حد امکان به فروشگاه‌های معتبر طلا و جواهر فروشی مراجعه کنید. اگر به همان مغازه که خرید کرده‌اید بروید که خیلی بهتر است. حتما قبل از فروش از چند مغازه مختلف قیمت بگیرید تا مطمئن شوید طلای خود را ارزان نمی‌فروشید. حتما از روی فاکتور خرید وزن و عیار طلای خود را چک کنید تا با اطلاعات کافی به مغازه بروید. همچنین توجه داشته باشید که هنگام فروش طلا و جواهر، اجرت و همچنین درصد و مالیات از کار شما کسر خواهد شد. پس انتظار قیمت بالا نداشته باشید.

وقتی شما زیورآلاتی خریداری می‌کنید که سنگ‌های قیمتی روی آنها کار شده، باید ارزش سنگ را نیز به‌صورت جداگانه پرداخت کنید. در حقیقت در فاکتورها وزن سنگ‌ها و طلای به‌کاررفته در زیورآلات مشخص می‌شود و خریدار غیر از اینکه باید پول طلا را پرداخت کند، باید بهای سنگ را نیز به قیمت روز بپردازد.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا

اما سنگ‌های قیمتی در زمان فروش اغلب پایین‌تر از ارزش واقعی‌شان خریداری می‌شوند که این برای فروشنده عادی چندان خوشایند نیست. اگر شما یک طلا با سنگ بدلی داشته باشید، وزن کل آن بر اساس قیمت طلای ۱۸ عیار محاسبه می‌شود اما در زمان فروش وزن سنگ‌های بدلی از وزن کل طلا کم شده و فقط پول طلا به شما پرداخت خواهد شد. اگر قصد سرمایه‌گذاری در طلا دارید و نمی‌خواهید در آینده متقبل هزینه شوید، دور زیورآلات مزین به سنگ‌های بدلی را خط بکشید. سنگ‌های قیمتی ریز هم ارزش مالی ندارند و برای سود بردن از خرید و فروش جواهر باید فقط به سراغ سنگ‌های درشت و سنگین بروید. وگرنه سنگ‌های ریز ارزش‌افزوده‌ای برایتان به همراه نخواهند داشت.

بیشتر بخواندی : خرید انگشتر طلا



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

علاوه بر وزن طلا عوامل مهم دیگری نیز در تعیین قیمت آن تاثیر دارند، از جمله:

 عیار طلا:

عیار مورد استفاده در اکثر زیورآلات موجود در بازار ایران ۱۸، ۲۱ و یا ۲۲ است. بغیر از مبلغ تمام شده، تفاوت میزان عیار تاثیر کمی بر روی میزان درخشندگی و زردی محصول نهایی نیز دارد. اما این تفاوت رنگ نسبت به تفاوت قیمت ایجاد شده بسیار جزئی و قابل اغماض است.

سبک ساخت طلا:

تکنیک ها و روش های ساخت بسیاری برای ساخت طلا وجود دارد. از ذوب و قالب گیری گرفته تا فرم دهی با دست. به همین دلیل تولید محصولاتی مانند گوشواره خوشه‌ای از تولید گوشواره پیرسینگ سخت تر و پر هزینه تر است. پس اگر قصد پایین آوردن هزینه خرید طلا را دارید، به نوع محصول انتخابی خود توجه ویژه داشته باشید.

 طراحی طلا:

اولین قدم در تولید هرنوع از زیورآلات، طراحی آن است. طراحی اگر برای تولید یک محصول در تعداد بالا باشد، قیمت چندانی نخواهد داشت. (چون قیمت آن روی تعداد بالای محصولات سرشکن می‌شود) همچنین طراحی محصولات پیچیده هزینه بسیار بیشتری خواهد داشت. بعضی از طراحان طلا و جواهرات نیز با توجه به میزان شهرتی که دارند دستمزد بیشتر یا کمتری طلب می‌کنند.

اجرت طلا:

استادکاران تولید طلا بسته به روشی که برای تولید بکار می‌برند و میزان شهرتی که دارند، میزان مشخصی دستمزد طلب می‌کنند که مسقتیما بر روی قیمت تمام شده‌ی طلا تاثیر می‌گذارد.

کشور سازنده:

درصورتی که طلای مورد نظر شما ساخت ایران نبوده و وارداتی باشد، تحت تاثیر نوسانات قیمت ارز، مالیات، عوارض گمرکی و دیگر هزینه های واردات کالا قرار خواهد گرفت.

استفاده از انواع جواهرات و سنگ های زینتی:

وجود جواهرات مانند زمرد، عقیق، فیروزه و… تنها بر روی ظاهر زیورآلات شما تاثیر نمی‌گذارد، بلکه قیمت آنرا نیز متاثر خواهد ساخت.

بیشتر بخوانید:



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انتخاب طلا و زیورآلات بر اساس سبک زندگی

اگر زندگی روزانه بسیار فعالی دارید شاید بهترین راه برای جلوگیری از خم شدن و تغییر شکل، استفاده از طلا و زیورآلات ضخیم تر و یا کمی پهن تر است. انگشتر ها، رینگ ها و یا حتی گردنبند های بسیار ظریف سریع تر دچار این گونه آسیب ها و تغییر شکل ها می‌شوند.

برای نگهداری از طلا و جواهرات با زیورآلات به باشگاه نرو

امروزه که رفتن به باشگاه و ورزش کردن به یکی از بخش های جدانشدنی زندگی تبدیل شده خوب هست به این نکته اشاره کنیم که برای مراقبت بهتر از زیورآلات و جلو گیری از تغییر شکل آن ها به خصوص انگشتر ها و رینگ های ظریف، بهتر است قبل از شروع به ورزش در باشگاه آن ها را در آورید. چرا که برداشتن وزنه ها و استفاده از دستگاه های مختلف احتمال آسیب دیدگی طلا و زیورآلاتمان را بیشتر میکند.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا

اول بافت بعد زیورآلات

این نکته را همیشه به یاد داشته باشید برای نگهداری از طلا و جواهرات همیشه، ابتدا لباس های پشمی و بافت های خود را بر تن کنید و سپس زیورآلاتتان را استفاده کنید. چون ممکن است گوشه های ظریف جواهراتتان در بافت ها و نخ های لباستان گیر بیافتد و با کشیده شدن موجب تغییر شکل زیورآلات ظریفتان شود و همچنین ممکن است به پایه های جواهرات و سنگ های قیمتیتان آسیب جدی تری وارد شود.

جعبه جواهرات

انتخاب جعبه جواهرات مناسب یکی از مواردی است که باید بسیار به آن توجه داشته باشید. بسیاری از فروشندگان هر جعبه زیبایی را شاید به عنوان جعبه جواهرات به مشتریان خود ارائه دهند. خوب است بدانید که جعبه های ساده فقط برای نگهداری یک و یا دو تکه از زیورآلات مناسب هستند و برای کنار هم قرار دادن تعداد بیشتر حتماً باید از جعبه های جواهرات طبقه بندی شده استفاده کنید. بهتر است انگشتر ها را در جای مخصوص خود قرار داده و گردنبند هارا نیز جداگانه و با نظم قرار دهید.

با این کار دیگر شاهد گره خوردن قطعات ظریف زیورآلاتتان نخواهید بود و از کشیده شدن و یا تغییر شکل آن ها جلوگیری خواهد شد. فقط به این نکته اشاره می‌کنیم که: اگر هم زیورآلاتتان بهم گره خورده باشند بهترین راه حل برای جداکردنشان استفاده از یک سوزن است. کافی است زنجیر ها را روی یک سطح صاف قرار دهید و با سوزن به آرامی آن ها را از هم جداکنید.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید انگشتر طلا

شکستگی

شکستگی قطعات یکی دیگر از مشکلات رایج در نگهداری طلا و زیورآلات هست. با توجه به ظرافت و زیبایی قطعات احتمال شکستگی همیشه وجود دارد. مخصوصاً گیره های گردنبند و یا دستبند ها و حلقه های مرتبط کننده و به طور کلی قطعاتی که بیشتر در حرکت هستند و بیشترین وزن را تحمل می‌کنند سریعتر دچار آسیب های جدی می‌شوند. یکی دیگر از قسمت هایی که بسیار در معرض شکستگی قرار می‌گیرد پایه هایی است که برای نصب سنگ های قیمتی بر روی انگشتر ها استفاده می‌شود. پس بهتر است در موقع خرید و یا انتخاب زیورآلات خود بیشتر به این جزئیات دقت کنید و درصورت وقوع شکستگی و یا باز شدن اتصالات از استفاده از چسب های مختلف در خانه برای برطرف کردن این مشکلات خودداری کنید و رفع این گونه مشکلات را حتماً به طلاساز خود بسپارید.

منبع : طلای آزادی

رفرنس : طلافروشی انلاین آزادی



:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مراحل کار

لایه برداری پوست لب:

هر سه روز یکبار لایه برداری را  با درست کردن اسکراب لب که شامل عسل و شکر و وازلین می باشد را انجام دهید اینکار باعث نرمی و صاف شدن لبتان می شود، و باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست لب می شوند. قبل از زدن رژلب پوست لب را با استفاده از مسواک یا لیف حمام مرطوب کنید و روی لب بکشید، مراقب باشید که به شدت این کار را انجام ندهید چون لایه برداری بیش از اندازه باعث می شود پوست لب تحریک و  خشک و خون بیفتد.

در ادامه با دوره های اموزش آرایشگری الماس نشان همراه باشید.

نرم کننده لب:

مراقبت از پوست لب  قبل از خواب و هر روز بعد از بیدار شدن از خواب از یک نرم کننده مناسب استفاده بکنید.

معجزه چای کیسه ای:

چای کیسه ای رو بعد از استفاده کردن از آب داغ خارج کرده و اجازه دهید حرارتش کم تر شود، سپس حدود ۳ دقیقه چای را بر روی لب هایتان بگذارید.

استفاده از سایه سفید:

برای بزرگ و پرحجمی لب هایتان کمی سایه چشم سفید بالاتر از کمان لب بزنید و بعد با یک خط لب مقدار کمی بالاتر از خط طبیعی لبتان خط لب بکشید مراقب باشید این حد بیشتر نشود چون جلوه بدی پیدا می کند همون مقدار کم باعث  لبتان را بزرگتر و زیباتر می کند.انتخاب رنگ خط لب باید رنگی یکسان با لبتان یا کمی پررنگتر باشد.

بیشتر بخونید :

رژلب قرمز:

برای داشتن لب های که جلب توجه کند و جذاب باشد از رژ قرمز برای ملاقات های خاصتان استفاده کنید.

نوشیدن آب:

برای حجیم شدن لب هایتان آب بنوشید، اگر کلا جنس پوست خشکی دارید آب بیشتری روزانه مصرف کنید تا به پوستتان آب کافی برسد.در این صورت لب های شما نرم و برجسته تر می شوند.اگر در پوست لبتان ترک خوردگی مشاهده کردید نشان از آن دارد که بدن شما احتیاج به آب بیشتری دارد.

رژلب ارزان:

رژلب می تواند باعث خشکی لب شما شود از رژلب های با کیفیت که کمی گران تر هستند تهیه کنید. اگر یه برق لبی نیاز دارید که مرطوب کنندگی عالی داشته باشد وازلین را جایگزین برق لب کنید.

نکته:

هیچ وقت نگذارید مدت طولانی بگذرد و شما از نرم کننده های لب استفاده نکرده باشید چون به مرور زمان باعث خشکی، ترک خوردگی و … می شود.

ما از طرف آموزشگاه آرایشگری الماس نشان زیبایی دوچندان را برای شما آرزو مندیم.



:: بازدید از این مطلب : 493
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

لمینت سرامیکی یک پوشش از جنس سرامیک است که ساخت آن ۲ الی ۳ هفته زمان نیاز دارد. از لمینت سرامیکی برای اصلاح انواع مشکلات دندان مانند اصلاح نامرتب بودن ، رنگ دندان، شکستگی های دندانی، کاهش فاصله بین دندان و غیره استفاده می‌شود. بعد از معاینه اگر لمینت سرامیکی برای فرد قابل انجام باشد، قالب اولیه از دندان ها گرفته می‌شود و به لابراتوار ارسال خواهد شد که توسط قالب‌گیری ساخت پروتز موقت آغاز خواهد شد که این کار حدودا ۳ الی ۴ ساعت به طول می‌انجامد. هزینه و قیمت لمینت دندان برای هر دندان حدوداً ۳ الی ۴ میلیون تومان است .هزینه لمینت موقت دندان تا آماده‌شدن لمینت دائمی حدوداً ۱ الی ۲ میلیون تومان است.

ونیر کامپوزیت برخلاف لمینت سرامیکی نیازی به تراشیدن دندان ها و قالبگیری ندارد و در همان جلسه بر روی دندان قرار می‌گیرد. جنس این کامپوزیت ها از مواد ترمیمی و هم رنگ دندان هستند که با مهارت و دقت بالایی باید بر روی دندان قرار میگیرند. در صورتی که این ونیر کامپوزیت ها  به طور صحیح جایگذاری و پالیش شوند عوارضی ایجاد نمی‌کنند. قیمت  ونیر کامپوزیت در سال ۱۴۰۰ حدوداً ۱ تا ۳ میلیون تومان است.

از دیگر تفاوت هایی که کامپوزیت و لمینت با یکدیگر دارند می‌توان به دوام و ماندگاری و عدم نیاز به پالیش نوع سرامیکی اشاره کرد.

برای روکش دندان برخلاف کامپوزیت و لمینت تمام سطح دندان تراشیده خواهد شد و روکش تمام دندان را پوشش خواهد داد. همچنین برای جایگذاری روکش باید قالب گیری دندان انجام شود و به لابراتوار ارسال شود، در صورت مناسب بودن قالب، دوباره به لابراتوار برای براق شدن ارسال شده و سپس در مطب به دندان چسبانده می‌شود. قیمت این روکش ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که حدود آن تقریبا از ۲ میلیون تومان آغاز می‌شود. در مجموع ونیر کامپوزیت و لمینت برای اصلاح نامنظم بودن دندان ها یا رنگ آنها قرار داده می‌شود، اما روکش های دندانی برای محافظت و پوشش دندانی که عصب کشی شده اند یا تنها ریشه دندان شان باقی مانده است استفاده می‌شوند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

چهار نوع پل دندانی اصلی وجود دارد:

•    سنتی: این نوع پل دندانی جز روش های مرسوم است که هنوز هم کاربرد دارد. در این روش دندان های مصنوعی باید به دندان های طبیعی مجاور خود وصل شوند. برای این کار دندان های مجاور باید سالم و از استحکام کافی برخوردار باشند. قبل از گذاشتن پل بر روی مینای دندان باید مینای دندان های مجاور را بتراشید تا به فرمی درآید که بتوانید پل را به آن وصل نمایید.

•    معلق یا کانتی لِوِر: برای نصب این بریج باید یک دندان طبیعی در سمت چپ یا راست جای خالی دندان وجود داشته باشد. برای اینکه پل بر روی دندان سوار کنند باید دندان پایه را کمی بتراشنند و سپس پل را سوار آن کنند.

•    مریلند: این نوع بریج ها مانند بریج های ساده نصب می‌شوند. برای نصب این بریج به دو دندان سالم و با استحکام نیاز داریم، تنها تفاوتی که در نصب آن وجود دارد این است که در این روش نیازی به برش مینا نیست.

•    پشتیبانی شده با ایمپلنت: برای این روش بیمار باید بیش از یک دندان از دست داده باشد. در این حالت مینای دندان تراش داده نمی‌شود زیرا در این روش از ایمپلنت استفاده می‌شود و ایمپلنت های استفاده شده می‌تواند از بریج حمایت کند. این نوع از بریج عموما به دو عمل جراحی نیاز دارد: عمل اول برای کاشت و قرار دادن واحدهای ایمپلنت داخل استخوان فک ، عمل دوم نصب بریج.

قیمت و هزینه بریج دندان

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که در تعیین هزینه بریج دندان تاثیر خواهد گذاشت جنس دندان است. مواد مختلفی که در ساخت بریج ها استفاده می‌شود شامل آلیاژهای فلزی، پروسلین، سرامیکی و غیره هستند. اگر قصد دارید بریج به روش سنتی انجام دهید به دو دندان مصنوعی پایه و یک دندان مصنوعی میانی نیاز پیدا خواهید کرد. اگر دندان طبیعی نداشتید باید از ایمپلنت استفاده کنید که هزینه آن به طور جداگانه حساب خواهد شد.  قیمت نهایی توسط دندانپزشک به شما اطلاع داده خواهد شد. در صورتی که به دنبال جنس و کیفیت عالی (اروپایی و آمریکایی) هستید، به طبع هزینه ها افزایش پیدا خواهد کرد. 

قیمت بریج دندان

•    بریج سنتی: 3 میلیون به بالا

•    بریج کانتی لور: 2 میلیون به بالا

•    مریلند: 1 میلیون به بالا

•    بریج بر پایه ایمپلنت: 6 میلیون به بالا

بیشتر بخوانید : هزینه ایمپلنت دندان



:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

استفاده از راهنمای خرید طلا و تجربیات اساتید فن به ما کمک می‌کند تا در هنگام خرید یا فروش این فلز ارزشمند، بهترین تصمیم ممکن را اتخاذ کنیم. موارد زیر از اصلی‌ترین توصیه‌های طلا فروشان با تجربه به حساب می‌آید:

زیورآلات خود را به طلا فروش نفروشید

اغلب طلا فروش‌ها، تنها سود خود را در نظر می‌گیرند. بنابراین، زیورآلات متقاضیان فروش را با نازل‌ترین قیمت و زیر نرخ بازار خریداری می‌کنند.

در هنگام فروش طلا عجله نکنید

نوسانات شدید قیمت طلا موجب تغییر روزانه نرخ این زیورآلات ارزشمند می‌شود. فروش با عجله، معمولا به ضرر فروشنده تمام می‌شود؛ چه بسا با چند روز صبوری بتوان طلا را با قیمت بالاتری به فروش رساند. پیشنهاد طلا فروشان با تجربه این است که در صورت امکان، فروش طلا را به مواقعی موکول کنیم که تقاضا افزایش می‌یابد. برای مثال، در اعیاد و روزهای مبارک سال بیش‌ترین تعداد جشن‌ها و عروسی‌ها و تبادل هدایا انجام می‌گیرد. بنابراین، مدتی قبل از این تاریخ‌ها، قیمت طلا افزایش یافته و بهترین زمان برای فروش آن خواهد بود.

قبل از فروش، طلای خود را تمیز کنید

در هنگام عرضه و فروش هر کالایی، باید آن را در بهترین و زیباترین حالت ممکن به نمایش بگذارید. طلا و زیورآلات هم از این قاعده مستثنا نیستند. بنابراین، قبل از فروش، لازم است طلای خود را به خوبی تمیز کنید. از مناسب‌ترین و کم خطرترین روش‌های خانگی تمیز کردن طلا می‌توان به استفاده از ترکیب مایع ظرفشویی و آب ولرم اشاره کرد.

پاک کردن با خمیر دندان و مسواک نرم هم از راه کارهای موثر و کاربردی دیگر است. پرداخت ماشینی یا دستی و پولیش طلا هم از شیوه‌های مرسومی است که به بهبود شرایط ظاهری زیورآلات کمک می‌کند. روش های کامل‌تر تمیز کردن طلا در منزل رو میتونید در متن جامع ما مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا



:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه، وجود انواع و اقسام فروشگاه‌های ارائه دهنده زیورآلات طلا، کار انتخاب محصول و فروشنده معتبر را دشوار کرده است. در حال حاضر، بسیاری از ارائه‌دهندگان طلا، کالاهای خود را به صورت آنلاین عرضه می‌کنند. با توجه به این همه تنوع و گوناگونی،

برای انتخاب بهترین فروشنده باید به نکات زیر توجه کنید:

نوع فروشگاه، ابعاد و موقعیت مکانی آن از جمله عوامل تأثیرگذار در تعیین قیمت نهایی محصول به حساب می‌آید. دلیل این امر واضح است. عوامل یاد شده در افزایش یا کاهش هزینه نگه‌داری از فروشگاه موثر هستند. بدیهی است، مغازه‌های شیکی که در بخش‌های بالاتر شهر قرار دارند به مراتب پرهزینه‌تر از سایرین بوده و محصولات آن‌ها نیز از قیمت بالاتری برخوردار خواهند بود.

زیبایی و شکوه ظاهری فروشگاه متضمن اعتبار آن نیست. اعتبارسنجی فروشنده از مهم‌ترین نکات خرید طلا به حساب می‌آید.

بسیاری از ارائه‌کنندگان آنلاین، از فروشگاه فیزیکی برخوردار نیستند. همین امر، هزینه‌های آن‌ها را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد. واضح است، این موضوع، روی قیمت نهایی محصولات هم تأثیر مثبتی خواهد داشت.

رشد و گسترش فضای آنلاین، تا حدود زیادی به قطع شدن دست واسطه‌ها کمک کرده است. همان طور که پیش‌تر هم گفته شد، بسیاری از تولیدکنندگان زیورآلات برای عرضه کالاهای خود از مکان فیزیکی برخوردار نیستند. اکنون، این افراد فرصتی یافته‌اند تا به صورت مستقیم و بی‌واسطه، حاصل تلاش شبانه روزی خود را در معرض دید مشتریان قرار دهند. طبیعی است، عرضه بدون واسطه در کاهش هزینه‌های سربار موثر خواهد بود. به این ترتیب، مشتریان می‌توانند زیورآلات مورد نظر خود را با قیمتی به مراتب کم‌تر خریداری کنند.

بیشتر بخوانید :

هنگام خرید از افراد عادی مراقب باشید

توجه به این نکته ضروری است که همه افراد و وب‌سایت‌ها معتبر نیستند. خرید اقلام ارزشمند از طریق سایت‌هایی نظیر دیوار ممکن است با سودجویی و کلاهبرداری همراه باشد. از عمده‌ترین نمونه‌های کلاهبرداری در این قبیل وب‌سایت‌ها می‌توان به احتمال عرضه طلا با عیار پایین، خرید زیورآلات بدل آب طلا شده، خرید کالای دزدی و مواردی از این دست اشاره کرد.

شما با دریافت فاکتور معتبر، بررسی کد حک شده روی جواهر و مراجعه به طلا فروش برای تأیید صحت طلا می‌توانید از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. در مجموع، توصیه می‌کنیم، پیش از انجام هر کاری، راهنمای خرید طلا را به دقت مطالعه کرده و نکات طرح شده در آن را به دقت در نظر داشته باشید.

منبع : طلا فروشی اینترنتی آزادی



:: بازدید از این مطلب : 274
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بعد از گذاشتن رنگ اولیه روی موهایتان اغلب حدود یکماه بعد دوباره ریشه موهای اصلی‌تان را می‌بینید که رشد کرده و رنگ موهایتان آن زیبایی اولیه را ندارد اگر بار اول است که اقدام به رنگ کردن ریشه مو می‌کنید، مشورت با یک آرایشگر را فراموش نکنید،با انجام مراحل زیر در هرماه می توانید موهایتان را دوباره یکدست کنید:

۱-تمام موهای که ریشه آن درآمده را مشخص کنید و سپس همان رنگی را که به موها زده بودید، انتخاب کنید.

۲-موهای خود را شتسته و سپس خشک کنید.

وسایل موردنیاز:

یک لباس کهنه برای اینکه بدن و لباسی که بر تنتان هست رنگی نشود

رنگ مو

دستکش

کلیپس برای اینکه موها راحت‌تر جمع شود

بیشتر بخوانید :

شانه و حوله

۳- موها را به چند دسته تقسیم کنید و به وسیله کلیپس هر قسمت را طوری نشان گذاری کنید که ریشه موها کاملا مشخص شود.

۴- دستکش را به دست کنید.

۵- رنگ مو را طبق دستوری که در بروشور آن آمده، آماده کنید.

۶– قسمتی از موها را که می‌خواهید ریشه‌اش را رنگ کنید از کلیپس جدا کنید و رنگ را به طور کامل به ریشه آن بمالید.

۷-.بعد از تمام شدن یک قسمت ،کلیپس بخش دیگر را باز کنید و رنگ را به ریشه آن بمالید.

۹- زمانی که برای اینکار باید در نظر گرفته شود پنج دقیقه برای رنگ گرفتن ریشه موها است،در این فرصت می‌توانید کتاب یا مجله‌ای بخوانید.

۱۰- بعد از گذشت پنج دقیقه، باقی‌مانده رنگ را از روی ریشه موها بردارید و موها را خوب شتسشو دهید.

توجه کنید:

مراقب باشید رنگ وارد چشم‌ها‌یتان نشود.

بعد از رنگ کردن مو، از شستشوی موها تا چند روز با آب حاوی کلر خودداری کنید.

موها را مستقیم در معرض نور آفتاب قرار ندهید،نور آفتاب خیلی سریع‌تر رنگ موها را می‌برد.

منبع : سالن زیبایی الماس نشان

رفرنس : دوره های آموزش ارایشگری الماس نشان



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

درمان ارتودنسی روشی است که به وسیله آن در وضعیت و عملکرد دندان ها بهبود حاصل شده و ظاهر دندان ها  زیبا تر می شود .

لامینت دندان خوبه یا ارتودنسی؟

اگر سوال شما هم همین است بهتر است بوسیله یک ویزیت از مشکل دندان های خود باخبر شوید.

در این نه مورد مشکل شما تنها با درمان ارتودنسی  برطرف می شود :

  • کمبود فضا درفک
  • اختلال های فکی یا مال اکلوژن
  • عدم همپوشانی دندان ها
  • بهم ریختگی دندان ها
  • کوچکی و بزرگی فک
  • اصلاح فرم صورت وفک ها
  • جلو زدگی یا عقب ماندگی فک پایین یا بالا
  • ایجاد هماهنگی بین اجزاء مختلف صورت
  • افتادن پیش از موعد دندان شیری

ر یک نظریه بحث برانگیز برخی از دندانپزشکان از مشکلات بسیاری که ونیرهای پرسلن بعنوان ارتودنسی فوری  برای بیمارانشان به وجود آورده است صحبت کردند .

آنها تجربیات دندانپزشکی خود را که حاکی از این است که استفاده از ونیر ها به جای ارتودنسی به منظور برطرف کردن ایراد دندان ها به خصوص در افراد جوان با دندان های سالم تا چه اندازه می تواند مضر باشد عنوان کردند .

این دندانپزشکان می گویند آسیب سطحی یا سایش دندان طبیعی که به منظور  نصب ونیرهای سرامیکی یا چینی صورت می گیرد می تواند مضر باشد .

دلیل آن هم این است که برای زیر سازی و آماده سازی برای انجام لامینت دندان ممکن است در برخی از موارد تا 30/3 درصد از سطح دندان توسط یک دندانپزشک بی تجربه کاسته شود .

این درحالی است که در بهترین شرایط پنجاه درصد از ونیرها پس از 10 سال به درمان مجدد نیاز پیدا می کنند .

از این رو استفاده از ونیر ها برای افراد جوانی که دندان های سالمی دارند و تنها به تمیز کردن و سفید کردن معمولی نیاز دارند توصیه نمی شود .

همچنین دندان هایی که مقدار قابل توجهی از ساختار خود را به علت پوسیدگی دندان یا ساییدگی و شکستگی از دست داده اند کاندیدهای خوبی برای لامینت پرسلن نیستند .

دلیل آن هم این است که ونیرها دندان ها را تقویت نمی کنند ، بلکه آنها تنها ظاهر دندان را بهبود می بخشد .

همانطور که در بالا ذکر شد اگر دندان به اندازه کافی سفت و سخت و محکم نباشد نمی تواند از خمش و یا شکستن جلوگیری کند .

در این وضعیت قرار دادن تاج دندان انتخاب مناسب تری برای این افراد است .

بیشتر بخوانید : ترمیم و زیبایی دندان



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 349
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کراس بایت زمانی اتفاق می افتد که یک یا چند دندان فک پایینی دندان های فک بالایی را همپوشانی کند.

در حالت عادی دندان های فک بالایی باید کمی دندان های فک پایینی را بپوشانند.

در صورتی که این وضعیت بطور معکوس اتفاق بیفتد یعنی یک یا چند دندان فک پایینی یک یا چند دندان فک بالایی را همپوشانی کند  “بایت معکوس یا کراس بایت “ اتفاق افتاده است .

کراس بایت جلویی دندان

کراس بایت عقب دندان

کراس بایت یک طرفه و دو طرفه

کراس بایت جلویی

این حالت زمانی ایجاد می شود که یک یا چند دندان پایین جلوتر از دندان های بالایی قرار بگیرد .

علت بروز این مشکل در اثر بزرگی فک پایین و کوچکی فک بالا  و یا کمبود فضا  به خاطر شلوغی دندان ها است .

کراس بایت جلویی یا قدامی اگر به موقع درمان نشود باعث تحلیل لثه و اختلال شدید در رشد فک می شود .

کراس بایت خلفی (پسین )

در این نوع اختلال بایت ، قوس دندانی بالایی و آرواره باریک است و ممکن است یک طرفه یا دو طرفه باشد .

این حالت اگر در دوران رشد درمان نشود بعد از گذشت زمان مشکل ساختاری ایجاد می کند و منجر به عدم تقارن اسکلتی می گردد .

کراس بایت یک طرفه

این نوع از کراس بایت باعث اختلال در رشد  یک طرف از قوس دندانی می شود .

در این حالت قوس دندانی فک بالا باریک می شود که در اثر عاداتی مانند مکیدن انگشت شست یا پستانک در دوران کودکی بوجود می آید .

انسداد راه هوایی فوقانی نیز از دیگر عوارض کراس بایت یک طرفه می باشد .

کراس بایت یک دندانی

این بیماری ممکن است تنها در یک دندان باشد که در این حالت متخصص ارتودنسی برای به حرکت دادن آن از براکت یا نگهدارنده استفاده می کند .

اگر این اختلال بایت در چند دندان باشد ارتودنتیست از وسیع کننده کام استفاده می کند .

علت دیگری که ممکن است باعث اختلال در رویش یک دندان  شود ، تراکم در قوس فک بالا است .

هنگامی که دندان های دائمی تمایل به ظاهر شدن دارند و دندان های شیری هنوز نیفتاده اند ” ظاهر شدن دندان دائمی در حضور دندان های شیری ” می تواند منجر به کراس بایت شود .

منابع :

https://www.orthodentist.ir/

https://www.orthoblog.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

فشار خون بالا و ارتودنسی – در سال های اخیر که شرط سنی برای درمان ارتودنسی برداشته شده است متخصصین ارتودنسی با افراد بزرگسالی مواجه می شوند که دارای فشار خون بالایی هستند و قصد انجام ارتودنسی دارند .

به طور خلاصه داشتن فشار خون بالا بر درمان ارتودنس  هیچ اثر منفی مستقیم یا معکوسی به روی هم ندارند .

بنابراین نه فشار خون بطور مستقیم به درمان ارتودنسی آسیب می رساند و نه ارتودنسی خطری برای فشار خون بالا محسوب می شود.

به همین خاطر همه افرادی که دارای فشار خون بالای کنترل شده هستند می توانند به راحتی از خدمات ارتودنسی بهره بگیرند .

فشار خون بالا چیست؟

دو نیروی اندازه گیری شده برای فشار پمپاژ خون شما به شریان ها وجود دارد.

به نام سیستولیک و دیاستولیک.

فشار خون طبیعی برای افراد سالم 20 ساله و یا کمی بالاتر باید زیر 120 برای سیستولیک و کمتر از 80 برای دیاستولیک باشد .

اگر فشار خون به طور مداوم بالاتر از 120 /80 باشد پس شما احتمالا از فشار خون بالا رنج می برید .

فشار خون امروزه  به عنوان ” قاتل خاموش ” شناخته شده است.

به همین  دلیل است که بسیاری از مردم حتی  از فشار خون بالای خود بی اطلاع هستند .

آیا ارتودنتیست من حاضر است با داشتن فشار خون بالا  مرا درمان کند؟

اکثر دندانپزشکان تمایلی به درمان بیماران فشار خونی ندارند.

به خصوص در محدوده های بالا و کنترل نشده این بیماری.

زیرا در صندلی دندانپزشکی  افرادی قرار می گیرند که با بالا رفتن فشار خونشان شانس ابتلا  به یک سکته مغزی یا حملات قلبی در آنها افزایش می یابد .

فشار خون بالای خود را به اطلاع دندانپزشک یا ارتودنتیست برسانید

اگر شما در حالی که دارای فشار خون بالایی هستید به خدمات دندانپزشکی یا ارتودنسی نیاز دارید بهتر است در مورد شرایط  و داروهای خود با دندانپزشک یا ارتودنتیست خود مشورت کنید .

بیماران مبتلا به فشار خون بالا نیز می توانند در معرض خطر داروهای بیحس کننده موضعی باشند.

مانند استفاده از منقبض کننده عروق مثل اپی نفرین

بسیاری از بیماران برای فشار خون بالا می توانند از داروهای ضد اضطراب ( که اغلب برای ایجاد آرامبخشی آگاهانه دهان استفاده می شود ) درمان  شوند.

به این ترتیب آنها می توانند با خیال راحت  بیهوشی موضعی دریافت کنند .

علائم فشار خون بالا در لثه نمایان می شود

یک ارتودنتیست  با داشتن دانش کافی می تواند از بزرگی لثه برخی از بیماران به داشتن فشار خون آنان پی ببرد .

برخی از داروهای ضد فشار خون بالا مانند مسدود کننده های کانال کلسیم می تواند باعث هیپرپلازی لثه ( رشد بیش از حد لثه ) شود .

البته التهاب وتجمع موضعی پلاک های میکروبی نیز می تواند از دیگر دلایل افزایش حجم  لثه باشند .

متخصص ارتودنسی باید مراقب باشد که در حین کار از هر نوع تحریک زیاد لثه پرهیز کند.

این کار میتواند با همکاری بیمار و اینکه شما  قبل از انجام ارتودنسی  در مورد فشار خون خود ارتودنتیست تان را باخبر کرده باشید صورت بگیرد .

فشار خون بالا مانعی برای ارتودنسی نیست

در اولین جلسه ویزیت متخصص ارتودنسی شما ممکن است چند بار فشار خون شما را چک کند.

تا اطمینان حاصل کند که واکنش شما نسبت به تغییرات دارو و درمان چگونه خواهد بود .

سپس در رابطه با ادامه درمان و اینکه فشار خون شما چقدر بالا است و یا اینکه چگونه کنترل می شود تصمیماتی گرفته می شود .



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 589
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مال اکلوژن بر اساس مقدار ناهمترازی به 3 دسته یا به اصطلاح 3 کلاس تقسیم بندی می شود و از شدت کم به زیاد در کلاس های 1 تا 3 نامگذاری می شود.

کلاس 1

نوع اول مال اکلوژن زمانی است که فک های بالا و پایین با هم تراز هستند و در موقعیت نرمال خود قرار دارند با این حال مشکل اصلی در موقعیت دندان ها است. مثلا دندان ها دچار شلوغی و ازدحام هستند و یا فاصله بین دندان ها مساله ساز است.

کلاس 2

نوع دوم ناهماهنگی بین فکی زمانی است که دندان های فک بالا یا کلا فک بالا جلوتر از فک پایین است. البته به این نکته توجه کنید که فک بالا در حالت نرمال چند میلی متر از فک پایین جلوتر است اما در ناهنجاری کلاس 2 به صورت غیر طبیعی فک بالا بسیار جلوتر از فک پایین است.

به این وضعیت اغلب اوربایت یا اورجت هم گفته می شود و با درمان ارتودنسی یا جراحی فک یا ترکیبی از هر دو برطرف می شود.

کلاس 3

مال اکلوژن کلاس III زمانی اتفاق می افتد که دندان های پایین خیلی جلوت از دندان های بالا در جلو  قرار دارند. این مساله معمولا به عنوان آندربایت شناخته می شود. درمان این مشکل نیزارتودنسی یا جراحی فک خواهد بود.

مال اکلوژن چگونه درمان می شود؟

عدم هماهنگی فک ها با هم اگر خفیف و جزئی باشد و هیچ مساله ای ایجاد نکرده باشد به هیچ درمانی نیاز ندارد. اما اگر مال اکلوژن متوسط تا شدید باشد حتما باید توسط یک متخصص ارتودنسی یا جراح فک درمان شود.

متخصص ارتودنسی با کمک دستگاه های ارتودنسی می تواند خفیف ترین تا شدید ترین مشکلات مرتبط با عدم تراز دندانی و فکی را برطرف کند. اگر مشکل خیلی شدید باشد به طوری ک متخصص ارتودنسی به تنهایی نتواند مشکمل را برطرف کند (مثلا در سنین بالا) نیاز به جراحی فک نیز احساس می شود که به مجموع این درمان ارتوسرجری یا جراحی ارتوگناتیک یا حتی جراحی ارتودنسی هم گفته می شود.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 397
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دلایل زیادی وجود دارد که چرا بیشتر مردم این روزها دوست دارند تا با کمک مواد رزین کامپوزیت دندان ها و طرح لبخند خود را زیباتر کنند. در ادامه به ۴ دلیل پرداخته شده و نشان می دهیم چرا چنین است.

1. ونیر کامپوزیت یک ترمیم مستقیم است!

برخلاف لمینت دندان که باید حتما در لابراتوار ساخته شود (به همین دلیل به آن ترمیم غیر مستقیم گفته می شود)، ونیرهایی که از جنس کامپوزیت هستند در مطب دندانپزشک و به صورت مستقیم ساخته و متصل می شوند. به خاطر همین به آن ها ترمیم مستقیم گفته می شود.

به عبارتی چون قرار نیست در لابراتوار برای شما کاری صورت بگیرد، هزینه گزاف و اضافی برای کامپوزیت ها نیز پرداخت نمی کنید. تمام کار نصب این ونیره در مطب دندانپزشک انجام می شود و بیشترین هزینه نیز برای دستمزد دندانپزشک در نظر گرفته می شود که البته از لمینت بسیار کمتر و تقریبا نصف است.

۲. از لمینت دندان و ارتودنسی ارزانتر و سریع تر است

لمینت ها به جز اینکه در لابراتوار ساخته می شوند و هزینه لابراتوار نیز زیاد است، خودشان جنس خوبی دارند و به همین دلیل هزینه بیشتری نیز دارند. آن ها ماندگاری زیادی دارند، ظاهری کاملا طبیعی به لبخند می دهند و لبخند را به بهترین شکل اصلاح می کنند اما به دلیل همه این ویژگی ها هزینه بیشتری دارند.

از طرفی ونیر کامپوزیت دندان دقیقا همان کاری را انجام میدهد که لمینت برایمان انجام می دهد با این تفاوت که جنسشان کم دوام تر از لمینت ها است و اندازه لمینت ها زیبا و طبیعی نیستند. از طرف دیگر ارتودنسی نیز در ساده ترین حالت ممکن ۲ تا ۳ برابر کامپوزیت هزینه در بر دارد تا بتواند کج بودن جزئی دندان ها را برطرف کند.

۳. برخلاف لمینت دندان یک روش دائمی نیست

لمینت دندان یک روش کاملا دائمی است و کسی که دندان هایش را لمینت می کند چون مینای دندانش تراش خورده تا آخر عمر میبایست لمینت داشته باشد. این یعنی  اگر یک زمانی لمینت آسیب ببیند باید حتما جایگزین شود  و هزینه جایگزین کردن لمینت زیاد است. اما ونیر کامپوزیت دندان حتی اگر آسیب ببیند هزینه جایگزین کردن و تعمیر آن کم است و در صورتی که از آن خسته شوید تنها کافیست که کامپوزیت را با کمک دندانپزشک از روی دندان بردارید.

۴. دندانپزشک عمومی نیز آن را انجام می دهد

روش های تخصصی تری مانند ارتودنسی تنها باید توسط متخصص ارتودنسی انجام شود و همین که یک متخصص برای شما کاری انجام دهد قطعا هزینه درمان بیشتر هم می شود. اما اگر درمانی توسط دندانپزشک عمومی انجام شود ارزانتر در می آید. چون ونیر کامپوزیت دندان توسط یک دندانپزشک عمومی یا یک کلینیک دندانپزشکی عمومی نیز انجام می شود هزینه ان می تواند کاهش پیدا کند و خیلی ارزان تر از لمینت دندان یا سایر روش های اصلاح طرح لبخند باشد.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اصلاح طرح لبخند به مجموعه ای از پروسه ها و درمان های دندانپزشکی گفته می شود که در آن ها تمام عیوب ظاهری و ساختاری دندان ها، لثه، فک، لب ها و خلاصه تمام اجزای یک لبخند برطرف شده و به زیباتر شدن کلی لبخند منجر می شود. پروسه های زیادی برای اصلاح طرح لبخند وجود دارند که از میان همه آن ها، درمان ونیر کامپوزیت دندان رایجترین، ارزانترین و پرطرفدارترین روش است. این مقاله را بخوانید تا با ۴ دلیل متوجه شوید چرا ونیرهای کامپوزیتی بهتر از روش های دیگر هستند.

فرآیند اصلاح طرح لبخند شامل چه درمان هایی می شود؟

به طور کلی رایجترین و مهمترین پروسه ها یا درمان های انجام شده طی فرآیند اصلاح طرح لبخند این ها هستند:

بلیچینگ دندان برای سفید کردن دندان ها و از بین بردن لکه ها و یا رنگدانه های روی  دندان ها

زیباسازی ظاهر دندان با کمک انواع ونیر دندانی (شامل لمینت دندان و ونیر کامپوزیت که در ادامه بیشتر درباره آن ها میخوانید)

ارتودنسی دندان برای منظم کردن دندان ها و رفع نامرتبی آن ها

پروتز دندانی مانند ایمپلنت دندان برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته مخصوصا در جلوی دهان (که حین لبخند زدن قابل مشاهده هستند)

انجام جراحی زیبایی لثه برای برطرف کردن مشکلات لثه مانند تحلیل لثه یا لبخند لثه ای

جراحی فک برای هماهنگ و تراز کردن موقعیت فک ها با یکدیگر

و ….

ونیر کامپوزیت دندان چیست؟

ونیر کامپوزیت همانطور که از نامش بر می آید نوعی ونیر دندانپزشکی است. ونیر ها پوشش، پوسته و یا روکش های بسیار باریکی هستند که برای برطرف کردن عیوب ظاهری زیر به دندان های واقعی ما متصل می شوند:

ونیرهای کامپوزیتی چگونه و طی چه مراحلی طرح لبخند ما را اصلاح می کنند؟

ونیر کامپوزیت نوعی ترمیم مستقیم است. به این معنی که شما طی یک جلسه به دندانپزشک (معمولاً متخصص ترمیمی  و زیبایی دندان) مراجعه می کنید و آنجا تحت معاینه دقیق قرار می گیرد. پس از آنکه مشخص شد مشکل دندان های شما چیست روند درمان با کامپوزیت آغاز می شود.

ابتدا رنگ و یا سایه رنگی کامپوزیتی که قرار است به دندان های شما متصل شود را مشخص می کنند. سایه کامپوزیت معمولا بر اساس سفیدترین رنگی که دندان های خودتان دارد مشخص می شود و نباید با رنگ دندان های شما تفاوت زیادی داشته باشد مگر اینکه قصد داشته باشید تمام دندان های جلویی خود را با کامپوزیت سفید کنید.

در نهایت پس از مشخص شدن نوع رنگ ونیر کامپوزیت شما، دندانپزشک دهان و دندان شما را تمیز می کند و اگر مشکل خاصی مانند پوسیدگی دندان نداشته باشید، دندانپزشک لایه لایه کمپزیت را به سطح دندان شما متصل می کند. بعد از اتصال هر لایه، کامپوزیت توسط نوری سفت و سخت می شود.

پس از اینکه چندین لایه روی هم قرار گرفت دندانپزشک دندان را صیقل میزند ته به شکل دندان طبیعی به نظر برسد و غیرطبیعی جلوه نکند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

روزانه چند ساعت باید از بریس‌ها استفاده کنم؟

طبق مشاهدات ما، بریس‌های نامرئی، هنگامی که روزی 20 تا 22 ساعت استفاده شوند و تنها برای خوردن، آشامیدن هر چیزی به جز آب، مسواک زدن و کشیدن نخ دندان از دهان خارج شوند، بیشترین تأثیر را خواهند داشت. این بریس‌ها باید شب‌ها هنگام خواب از دهان خارج شوند.

 هر چند وقت یک‌بار باید به ارتودنتیست مراجعه کنم؟

طبق روال معمول، از شما خواهیم خواست تا هر شش تا هشت هفته یک‌بار به کلینیک ما مراجعه کنید. این مراجعات برای این صورت می‌گیرند که ارتودنتیست مطمئن شود درمان شما مطابق برنامه‌ریزی‌های قبلی پیش می‌رود.

درمان چقدر طول می‌کشد؟

طول دوره درمان به شدت مشکل بستگی دارد و تنها پزشک معالج می‌تواند مدت آن را تعیین کند؛ با این حال، درمان به طور متوسط 12 تا 18 ماه طول می‌کشد.

آیا در طول درمان محدودیتی در زمینه مصرف خوراکی‌ها وجود دارد؟

خیر. به دلیل متحرک بودن ارتودنسی نامرئی، شما می‌توانید در طول درمان هر چیزی که تمایل داشتید بخورید یا بنوشید. در واقع، شما باید برای خوردن یا نوشیدن هر چیزی (به جز آب) بریس‌ها را از دهان خارج کنید. برخلاف دستگاه‌های ارتودنسی فلزی سنتی، در حین استفاده از این بریس‌ها، هیچ محدودیتی در زمینه مصرف غذاها یا میان وعده‌های مورد علاقه‌تان نخواهید داشت، مگر آنکه پزشک دستور دیگری بدهد. البته، برای حفظ سلامت دندان‌ها و بوی خوش دهان حتماً باید بعد از هر وعده غذا پیش از قرار دادن مجدد بریس‌ها در دهان، دندان‌هایتان را مسواک بزنید.

آیا سیگار کشیدن باعث لک زدن بریس‌ها می‌شود؟

توصیه می‌کنیم هنگام استفاده از بریس‌های نامرئی (اینویزیلاین) سیگار نکشید زیرا می‌تواند باعث تغییر رنگ و لک زدن بریس‌ها شود.

آیا می‌توانم هنگام استفاده از بریس‌های نامرئی (اینویزیلاین) آدامس بجوم؟

خیر. آدامس به بریس‌ها می‌چسبد. کلاً، توصیه می‌کنیم برای تمامی خوراکی‌ها و میان وعده‌ها بریس‌ها را از دهان خارج کنید.

نحوه تمیز کردن بریس‌های نامرئی (اینویزیلاین) چگونه است؟

شما می‌توانید بریس‌ها را با استفاده از مسواک و خمیردندان و آبکشی آن‌ها با آب ولرم تمیز کنید.

درمان چه موقع کامل می‌شود؟

در اینجا نیز مانند سایر درمان‌های ارتودنسی برای صاف ماندن دندان‌های درمان شده، باید از نگه‌دارنده‌ها استفاده کنید. متخصص ارتودنسی، از میان نگه‌دارنده‌های ثابت یا دائمی و یا نگه‌دارنده‌های شفاف، که شبیه به بریس‌های نامرئی (اینویزیلاین) هستند، یکی را توصیه خواهد کرد.

آیا بریس‌های نامرئی (اینویزیلاین) حاوی بیسفنول- آ (BPA) هستند؟

خیر. بریس‌های نامرئی (اینویزیلاین) حاوی بیسفنول- آ یا نرم‌کننده‌های فتالات نیستند. این بریس‌ها و نگه‌دارنده‌ها از جنس رزین‌های پلی‌یورتان با وزن مولکولی بالا، که جزء مواد طبی کلاس 4 سازمان دارویی آمریکا هستند، ساخته می‌شوند. آزمایش‌های انجام شده در مورد زیست سازگاری این مواد نشان داده‌اند که آن‌ها زیست سازگار بوده و با تمامی مقررات و الزامات قانونی موجود در زمینه وسایل قابل استفاده در دهان انسان مطابقت دارند. البته، مانند هر وسیله پزشکی دیگری، باید در مورد استفاده از نگه‌دارنده‌ها یا بریس‌های نامرئی (اینویزیلاین) و خطرات احتمالی استفاده از آن با پزشکتان مشورت کنید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

عیوب دندان را میپوشاند و ترمیم میکند

لمینت دندان قادر است اغلب مسائل و عیوب دندان از لحاظ ظاهری و زیبایی شناختی که در هنگام لبخند زدن قابل مشاهده هستند را به خوبی برطرف کند. مهمترین عیوبی که ما میتوانیم با کمک فواید لمینت دندان آن ها را برطرف کنیم عبارتند از:

تغییر رنگ دائمی دندان (به دنبال فرسایش مینا و پدیدار شدن دنتین که زرد رنگ است)

ترک خوردن دندان

لب پر شدن

کوتاه یا بلند بودن دندان

 وجود فاصله بین دندان ها

بالا رفتن لثه ها

عدم تراز خط لثه

و

نیاز زیادی به تراش مینای دندان ندارد

مینا سطحی ترین و البته محکمترین لایه دندان است. این لایه به رنگ سفید است و ما سفید رنگ بودن دندانمان را مدیون همین لایه هستیم. این لایه زنده نیست و اگر دچار فرسایش شود دیگر قابل ترمیم نخواهد بود. و باید با روش های دندانپزشکی و مصنوعی آن را ترمیم کرد.

همانطور که احتمالا میدانید برای نصب روکش دندان باید بخشی از ضخامت مینا را تراش داد. به نسبت ونیر کامپوزیت و سایر روکش های دندانپزشکی، برای نصب لمینت ما تنها ضخامت اندکی از مینای دندان را تراش میدهیم زیرا خود لمینت ها به اندازه کافی نازک هستند. برای این پروسه حتی ممکن است نیازی به بیحسی نداشته باشید و بعد از اتمام پروسه میتوانید خیلی زود از فواید لمینت دندان بهره ببرید.

از تغییر رنگ دندان شما جلوگیری میکند

در مقایسه با ونیر کامپوزیت که در برابر لکه و رنگ آسیب پذیر است، ساختار لمینت ها به گونه ای است که به سختی رنگ میپذیرد. اگر شما بتوانید به طور منظم از آن ها مراقبت کنید احتمالا در تمام طول عمر لمینت، شما شاهد تغییر رنگ آن ها نخواهید بود و همچنان از لبخندی سفید و درخشان بهره خواهید برد. با انجام توصیه های مراقبتی که متخصص زیبایی به شما خواهد گفت میتوانید دست کم تا ۱۰ سال از تمام مزایای لمینت دندان بهره ببرید.

در کمترین زمان ممکن اعتماد به نفس شما را بالا میبرد

به نسبت سایر روش های دندانپرشکی ترمیم و زیبایی مثل ایمپلنت دندان و حتی ارتودنسی دندان، نصب لمینت تنها دو جلسه زمان نیاز دارد و بعد از آن شما به یک لبخند کامل و بی عیب و نقص  دست پیدا خواهید کرد. در اولین جلسه متخصص زیبایی بخش بسیار جزئی و نازکی از ضخامت مینای دندان شما را تراش میدهد تا روکش بتواند بدون بیرون زدگی روی دندان چسبانده شود. سپس از دندان های شما قالب گرفته میشود تا متناسب با دندان هایتان برای شما لمینت ساخته شود. تا آماده شدن این ونیر پرسیلین های جدید، برای شما روکش های موقتی قرار داده میشود تا دندان شما حساس نشود. و در جلسه دوم آن ها را نصب کنید. تنها با دو جلسه محدود که در مدت زمانی کمی به اتمام میرسد شما میتوانید یک عمر از مزایا و فواید لمینت دندان بهره ببرید.

نیاز به نگهداری و مراقبت زیادی ندارند

بر خلاف روش های دندانپزشکی مرسومی مانند ارتودنسی دندان که نیازمند رسیدگی و مراقبت بالایی هستند، لمینت ها تنها نیازمند مراقبتی اندک هستند و دقیقا به همان اندازه مراقبت نیاز دارند که دندان های طبیعی خودتان دارند. لمینت ها برخلاف ونیرکامپوزیت ها در برابر لکه و تغییر رنگ نسبتا مقاوم تر هستند با این وجود به یک اندازه نیاز به نگهداری و مراقبت دارند. تنها هزینه نگهداری و مراقبت از لمینت ها مسواک زدن و نخ دندان کشیدن است آن هم روزی دو بار است. در کنار این دو مورد مراقبت منظم و هر ۶ ماه یکبار به متخصص زیبایی میتواند متضمن استفاده بدون دردسر از آن ها میشود.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 426
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

برای بسیاری از مادرمان ارتودنسی می تواند علاوه بر زیبایی به عنوان یک حرکت صعودی آشکار به درمان باشد.

یعنی علاوه بر ارتودنسی به منظور زیبایی ، ارتودنسی به منظور سلامتی نیز برای بسیاری از ما حائز اهمیت است.

در این جا ده دلیل علاوه بر زیبایی برای انجام درمان ارتودنسی برای شما عنوان می کنیم و از مزایای این درمان به منظور سلامت برایتان می گوییم.

برای جلوگیری از رویش نابجای دندان های فرزندتان به وسیله اشعه ایکس شما می توانید از رویش نابجای دندان های فرزندتان در موقعیت ناصحیح جلوگیری کنید و به وسیله ارتودنسی زود هنگام دندان ها را برای هدایت به موقعیت مناسب خود سوق دهید.

برای اصلاح تراکم، حتی مسائل جزئی ازدحام و روی هم افتادگی دندان های فرزند شما را در ابتدای دوران کودکی بسیار راحت تر می توان با ارتودنسی زود هنگام حل کرد.

برای محافظت از دندان ها و لثه

برای اصلاح اوربایت و یا کراس بایت

برای جلوگیری از درد فک

برای جلوگیری از تنفس یا مشکلات بلع ، دندان های منحرف می تواند باعث بروز مشکلاتی مانند خروپف و اختلالات جدی تر خواب مانند آپنه خواب شود.

برای اصلاح بیش از حد فاصله دندانی، فاصله بیش از حد طبیعی دندان ممکن است باعث بروز صدماتی به دندان های دیگر شود.

برای اصلاح اثرات انگشت و یا مکیدن انگشت شست

برای جلوگیری از بیماری های قلبی، بهداشت ضعیف دندان های با تراکم زیاد می تواند باعث تجمع تارتار در لثه شود که منجر به رشد باکتری های مضر بشود و ممکن است وارد گردش خون شوند و سبب بیماری های قلبی عروقی گردند.

برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، دشواری دسترسی به تمام نقاط دندان ممکن است باعث جا گذاشتن برخی از دندان ها و نظافت آنها شود بنابراین بسیاری از نقاط مستعد دچار پوسیدگی خواهند شد.

منبع :

https://www.orthoblog.ir/

https://www.orthodentist.ir/



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 355
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

موارد ذکر شده تا قبل از این عنوان مربوط به مزایای ارتودنسی کودکان بود اما اکنون نوبت بررسی مزایای این درمان در بزرگسالان می رسد. 5 تا از مزایای این درمان در بزرگسالان عبارتند از:

1. باعث کاهش خطر پوسیدگی دندان ها می شود

از بزرگترین مزایای ارتودنسی برای بزرگسالان کاهش خطر پوسیدگی دندان و بیماری لثه است. ازدحام بیش از حد دندان ها،کج بودنشان و سایر مشکلات مشابه باعث می شود که نتوان دندان ها را به راحتی تمیز کرد و حتی بخش هایی اساسی دندان را نتوان مسواک زد. این مهم باعث تشکیل پلاک دندان می شود که در نهایت منجر به پوسیدگی دندان ها و همچنین بروز بیماری لثه می شود. درمان ارتودنسی بزرگسالان می تواند با صاف کردن دندان ها باعث کاهش خطر این مشکلات شود.

2. اعتماد به نفس افراد را بیشتر می کند

درمان زودرس ارتودنسی ظاهر و اعتماد به نفس شما را بهبود می بخشد. دندانهای صاف نشانه ای از سلامتی دهان و دندان و همچنین داشتن یک لبخند سالم است.  اقدام به درمان ارتودنسی نامرئی و یا سرامیکی میتواند به شما کمک کند تا در جامعه و مخصوصا محل کار اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید

3. تمیز کردن دندان ها پس از ارتودنسی آسانتر است

از دیگر فواید ارتودنسی دندان این است که پس از انجام آن و خارج کردن کامل دستگاه ها از دهان دندان ها در سر جای اصلی خود در فک قرار می گیرند. همین امر تمیز کردن دندان ها را راحت تر کرده و در نتیجه باعث افزایش طول عمر در دندان ها می شود .

4. پس از ارتودنسی مشکلات گوارشی برطرف می شود

در حالت طبیعی در دندان های منظم هر دندان بالا با دو دندان پایین در تماس است . در حالت غیر عادی که دندان ها روی هم افتاده و یا فاصله دار هستند هر دندان بالا با دو دندان پایین در تماس نیست. در نتیجه غذا ها خوب آسیاب نمی شوند و به خوبی با بزاق دهان ترکیب نمی گردنند. یکی از فواید ارتودنسی دندان این است که می تواند با ایجاد هماهنگی بین دندان های بالا و پایین  عملکرد  آسیا کردن و جویدن را ارتقا ببخشد .

ارتودنسی می تواند تماس های دندان ها را به وضعیت عادی و مناسب تبدیل کند. همچنین نظم دندان ها را به حالت عادی برگرداند. در نتیجه آن عمل جویدن به درستی صورت گرفته و به تبع مشکلات گوارشی نیز برطرف می شود .

5. ارتودنسی می تواند مشکلات عضلانی را در سیستم جونده درمان  کند .

یکی دیگر از فواید ارتودنسی دندان این است که علاوه بر  برطرف کردن مشکلات گوارشی و هضم غذا می تواند مشکلات عضلانی را در سیستم جونده را نیز درمان کند .اگر شخصی بدلیل کوچک بودن فک مشکلاتی داشته باشد. یا با داشتن عادات نامناسب و غلط همیشه با دندان های یک سمت غذا بجود. این فرد در اثر مرور زمان عضلات یک سمت از صورت او بزرگتر از سمت دیگر می شود .همچنین صورت و چانه او نامتقارن و نا موزون می شود.به همین دلیل چون صورت همیشه در روابط اجتماعی  مرکز توجه قرار دارد بایستی نسبت به رفع این موضوع اقدام لازم را به عمل آید .



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 344
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

قبل از اینکه فواید ارتودنسی دندان در بزرگسالان را بررسی کنیم ابتدا اجازه دهید تا مزایای ارتودنسی را ابتدا در کودکان، نوجوانان و جوانان بررسی کنیم. 8 تا از مهم ترین مزایای این درمان برای این اقشار عبارتند از:

1. جلوگیری از کج درآمدن دندان ها در آینده

این امر به تعیین پیش آگهی بهتر در خصوص نحوه شکل گیری دندان های دائمی کودکان کمک می کند. یک درمان زودرس و اولیه ارتودنسی (مرحله اول ارتودنسی دو مرحله ایی) باعث می شود دندان های دائمی به درستی تراز شوند و سلامت دهانی مناسبی را برای کودکان ایجاد کنیم.

2. جلوگیری از بروز آسیب به الگوی رشد طبیعی فک

برخی از عادات مضر در کودکان وچک باعث می شود که الگوی طبیعی رشد فک به هم خورده و مشکلاتارتودنسی ایجاد شود. برخی از این عادات مانند مکیدن انگشت شست یا  ریفلاکس بلع اشتباه می توانند باعث شکل گیری معضلات رشد در فک ها شوند. برای جلوگیری از آسیب رسیدن به فک و دندان ها باید ارتودنسی ثابت یا متحرک انجام داد و از تعداد بیشتری فواید ارتودنسی دندان بهره مند شد.

3. درمان انواع مال اکلوژن ها

از فواید و مزایای ارتودنسی دندان می توان به برطرف کردن مشکلاتی از قبیل اوربایت، کراس بایت، و آندربایت اشاره کرد که باعث درد و اختلال در عملکرد فک می شود. درمان زودرس ارتودنسی باعث اصلاح رشد فک ها و اکستروژن زودرس دندان ها می شود که به حل زود هنگام این مشکلات کمک می کند.

4. کمک به هدایت رشد فک

انواع ارتودنسی دندان شامل ارتودنسی متحرک، نامرئی و ثابت رشد فک را درآمدن دندان های دائمی در حال جوانه زدن آن ها هدایت می کند. از آنجا که فک کودکان نرم است و به راحتی قابل تغییر وضعیت است، متخصص ارتودنسی کودکان به راحتی با ابزار مختلف رشد فکر ا هدایت کرده تا دندان های دائمی بدون دردسر از لثه بیرون بزنند.

5. به وسیع شدن کام دهان کمک می کند

از دیگر فواید ارتودنسی دندان کمک به وسیع کردن سقف دهان است. برخی از کودکان فک کوچکی دارند و اگر دندان های دائمی در بیایند به راحتی در همان ابتدا کج می شوند. اما یک متخصص ارتودنسی خوب با کمک پالاتال اکسپندرها کاری می کند که سقف دهان وسیع شده و دندان ها به خوبی در بیایند.

6. کاهش خطر وارد شدن آسیب به دندان های دائمی بیرون آمده

مزایای ارتودنسی دندان خطر آسیب رسیدن به دندان های بیرون زده را کاهش می دهد. بریس ارتودنسی برای بچه ها و درمان های زودرس با تراز کردن صحیح دندان های بیرون زده، احتمال آسیب دیدن دندان ها را کاهش می دهد.

7. هزینه ارتودنسی در آینده را کاهش می دهد

ارتودنسی یکی از گرانقیمت ترین پروسه های دندانپزشکی است. اما اگر در سال های اولیه زندگی رو به این درمان بیاوریم هزینه ارتودنسی در آینده به شدت کاهش میابد. بنابراین لازم است که در کودکی حتما به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه شود.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 428
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ستگاه ها یا لوازمی که در دسته بندی ارتودنسی نامرئی هستند، تنوع زیادی دارند اما موارد زیر شناخته شده ترین این دستگاه ها هستند:

  • ارتودنسی سرامیکی
  • ارتودنسی لینگوال
  • ارتودنسی نامرئی با پلاک شفاف و بی رنگ دندان

این روش ها هر 3 شناخته شده و بسیار کاربردی هستند. زمانی که شما با هر یک از این موارد تحت درمان قرار بگیرید به دلیل اینکه دستگاه ها بی رنگ و یا عملاً پنهان هستند گفته می شود شما تحت درمان ارتودنسی نامرئی قرار دارید.

ارتودنسی لینگوال

هر 3 مورد بالا که جزء شناخته شده ترین دستگاه های نامرئی هستند به نوعی مهم بوده و حتی استفاده از آن ها رو به افزایش است. البته ارتودنسی لینگوال یا زبانی در ایران چندان رایج نیست زیرا نصب آن پیچیدگی های زیادی دارد و از نظر آکادمیک و بالینی نیز با مشکلاتی همراه است.

تکنولوژی ارتودنسی لینگوال بسیار کاربردی است و قادر است تمام مشکلات دندانی از ساده ترین تا پیچیده ترین ها را حل کند و امیدواریم به زودی شاهد پا گرفتن و آغاز درمان با این شیوه ارتودنسی نامرئی باشیم. تا این لحظه که حتی آن متخصصانی که بر طبق نظر مراجعان بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران هستند نیز با این روش بیماران خود را درمان نمی کنند.

ارتودنسی سرامیکی

ارتودنسی سرامیکی نیز هرچند بسیار مورد اقبال است اما به هر کسی توصیه نمی شود. زیرا براکت های شفاف بکار رفته در این روش شکننده هستند و ممکن است هزینه درمان و طول دوره آن را افزایش دهند.

ارتودنسی با پلاک های شفاف و متحرک

سرانجام ما پلاک های شفاف ارتودنسی متحرک را داریم که تقریباً از همه نظر بسیار ایده آل هستند. معمولاً زمانی که صحبت از ارتودنسی نامرئی می شود، اغلب منظورشان همین پلاک های شفاف است. این پلاک ها در واقع مجموعه ای از قالب ها هستند که هر کدام قادرند دندان ها را در یک بازه زمانی 2 هفته ای (کمتر یا بیشتر) تا حدی منظم کنند.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از مهمترین مواد بکار رفته در دندانپزشکی ماده کامپوزیت است که بسیار بسیار کاربردی است و در بخش های مختلف دندانپزشکی برای مصارف مختلف بکار گرفته می شود. ما در این مقاله به 6 کاربرد این ماده ارزشمند می پردازیم. احتمالا اگر این مقاله را بخوانید بار دیگر که به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید تصویر واضح و بهتری از کامپوزیت دندان در ذهن شما نقش ببندد.

ونیر دندانی

بیشترین کاربرد کامپوزیت دندان در دندانپزشکی زیبایی، استفاده از آن برای فرآیند اصلاح طرح لبخند در قالب ونیر دندانی است. ونیر دندان نوعی روکش ها و پوسته های نازک و همرنگ دندان هستند که به جهت زیبایی به دندان ها متصل می شوند و عیوب ظاهری دندان ها مانند تغییر رنگ، لب پر شدگی، شکستگی، ترک خوردگی، کوتاهی و فاصله بین دندان ها و …. را پوشش می دهند.

ما دو نوع ونیر دندانی به نام های لمینت دندان و ونیر کامپوزیت داریم که احتمالا نام هر دو را شنیده اید. لمینت ها از جنس سرامیک هستند و برای ساخت ونیر کامپوزیت ها نیز از رزین کامپوزیت استفاده می شود.

ترمیم اینله دندان

دندان هایی که دچار آسیب دیدگی یا پوسیدگی جزئی می شوند را با کمک مواد پر کننده ترمیم می کنند اما اگر پوسیدگی گسترده باشد با روش معمول و رایج پر کردن دندان، نمی توان آن ها را ترمیم و درمان کرد. مثلا دندان های آسیاب که پهن تر هستند و سطوح بزرگتری دارند اگر دچار پوسیدگی گسترده در سطح جونده شوند باید با روش هایی مانند اینله و انله ترمیم شوند.

اینله نوعی ترمیم غیر مستقیم است که در چنین مواقعی کاربرد دارد. اگر پوسیدگی دندان در سطج جونده زیاد باشد و هنوز لبه های دندان را درگیر نکرده باشد برای ترمیم آن از اینله استفاده می شود.

ترمیم انله دندان

انله نیز مشابه با اینله نوعی ترمیم غیر مستقیم است به این معنی که در لابراتوار ساخته می شوند. دندانپزشک ابتدا دندان آسیابی که دچار پوسیدگی وسیع شده را از پوسیدگی و خرابی نجات می دهد (پوسیدگی را می تراشد) و بعد از آن از دندان قالب می گیرد. قالب به لابراتوار فرستاده می شود و سپس بر اساس آن ترمیم اینله و انله ساخته می شوند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 20 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

قبل از همه گیری کرونا هم افراد زیادی به بستر اینترنت اعتماد کرده و دست به خرید اینترنتی طلا و جواهر می زدند. اما بعد از شیوع این بیماری و قرنطینه های پی در پی، مزایای خرید اینترنتی روشن تر و برجسته تر از قبل شد.

اگرچه اعتماد کورکورانه کار اشتباهی است و نمی توان گفت هر آنچه که در طلافروشی های آنلاین نوشته و عرضه می شود، قطعا قابل اطمینان است؛ با این حال، مزایای خرید اینترنتی طلا از فروشگاه های معتبر به قدری زیاد است که هر روز افراد بیشتری به این روش خرید روی می آورند.

در ادامه این مزیت ها را عنوان کرده ایم و پس از آن به سراغ راهنمای خرید طلا از گالری طلای آزادی می رویم.

مزایای خرید اینترنتی طلا

خرید راحت از خانه یا هرجای دیگر و در هر ساعت از شبانه روز یکی از کوچکترین مزایای خرید آنلاین طلا است. این روش خرید مزیت های بسیار دیگری دارد که تعدادی از آنها را در زیر می خوانید.

کاهش خطر سرقت. خرید حضوری طلا با خطر سرقت در حین جابجایی از فروشگاه تا منزل همراه است. متاسفانه دزدیدن طلا یک امر متداول در جامعه ماست و معمولا سارقان مقابل فروشگاه ها و پاساژها در کمین اند. اما زمانی که طلا را به صورت آنلاین بخرید، این خطر برطرف می شود و هر اتفاقی در مسیر رخ دهد، شما متضرر نخواهید شد و فروشگاه موظف است هر طور که شده سفارش تان را به شما برساند.

بررسی راحت محصولات.  با یک سرچ ساده می توانید تمامی محصولات مورد نظر خود پیدا کنید. به طور مثال با جست و جوی کلمه “بنگل” تمامی طرح ها و مدل های بنگل از زاویه های مختلف برایتان نمایش داده می شود. به علاوه، همه ویژگی های محصولات مثل وزن، ابعاد، قیمت به روز و غیره در وب سایت های فروش طلا وجود دارد و می توانید محصولات مختلف را با هم مقایسه و مناسب ترین را انتخاب نمایید.

تنوع بالای محصولات. تنوع محصولات طلا در وب سایت ها و صفحات مجازی خیلی گسترده تر از مغازه ها و فروشگاه هاست چرا که در بستر اینترنت محدودیت فضا برای عرضه کردن محصولات وجود ندارد.

ضمانت تعویض و مرجوع طلا. بعضی از سایت ها ی فروش آنلاین طلا به مشتری این امکان را می دهند که در صورت وجود نقص، کوچک بودن سایز انگشتر و بنگل و یا در صورتی که مورد پسند نباشد، تحت شرایط خاصی محصول را تعویض کرده یا بازگردانند. این مزیت در خرید حضوری طلا نادر است و کمتر فروشگاهی این تضمین را به مشتری می دهد.

خرید بدون محدودیت مکانی و زمانی. با خرید اینترنتی طلا دیگر به محصولات شهر خود محدود نیستید. گالری آنلاین طلای آزادی همیشه به روی شما باز است و در هر زمان می توانید از هر جایی که هستید محصول مورد نظر خود را سفارش دهید.

هزینه کمتر. بیشتر فروشگاه های اینترنتی طلا هزینه های اضافی مثل خدمات، نیروی انسانی و اجاره مغازه کمتری پرداخت می کنند یا اصلا این هزینه ها را ندارند. بنابراین، قیمت طلا در این فروشگاه ها نسبت به دیگران کمتر است. علاوه بر این، بعضی از فروشگاه های آنلاین طلا مثل طلای آزادی برای قدردانی از مشتریان، کد تخفیف مناسبتی ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید : خرید انگشتر طلا



:: بازدید از این مطلب : 232
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 15 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هدیه دادن طلا یا هر نوع کادوی منحصربه‌فرد دیگر که بتوان با آن نزدیکان خود را هیجان‌زده کرد، حس خوبی به آدم می‌دهد. اما این احساس لذت زمانی ممکن می‌شود که شما دقیقا بدانید شخص موردنظرتان چه سلیقه‌ای دارد و شما نیز دلتان می‌خواهد چه چیزی به او هدیه کنید.

اگر گزینه موردنظرتان زیورآلات ارزشمندی از جنس طلاست، باید نکاتی را پیش از خرید در نظر بگیرید که پرسته در ادامه برایتان توضیح داده است. اما به‌طور مختصر همین‌قدر بگوییم که در وهله اول باید حدود قیمتی که می‌خواهید هزینه کنید را بررسی کنید. سپس، در میان گزینه‌هایی که در آن رِنج قیمت هستند، جست‌وجوی خود را ادامه دهید. البته این جست‌وجو کردن هم پیش‌زمینه‌های خاص خودش را دارد. به‌طور مثال، شما باید سن، جنسیت، سلیقه و مناسبتی که به‌خاطر آن قصد خرید طلا به‌عنوان کادو دارید را مدنظر داشته باشید. برای آشنایی با این ترفندها تا انتهای مطلب با بلاگ asby  همراه باشید.

چرا به عنوان هدیه طلا را در نظر می‌گیریم؟

طلا از آغاز بشریت یکی از هیجان‌انگیزترین هدیه‌ها به شمار می‌رفته است. هدیه دادن دستبند طلا و گردنبند طلا نشان‌دهنده قدرت مالی فرد هدیه‌دهنده و ارزش طرف مقابل در نزد او بوده است. این اندیشه در طی سال‌ها در ذهن بشریت برجای‌مانده است و امروزه نیز این زیورآلات بهترین هدیه‌ای هستند که می‌توانید برای کسی در نظر بگیرید. طلا نه تنها یک هدیه بلکه یک اندوخته ارزشمند برای طرف مقابل خواهد بود.

چه زیورآلاتی را در هدیه دادن انتخاب کنیم؟

اول باید به این سوال پاسخ دهید که هدیه طلا را برای چه کسی در نظر گرفته‌اید. ویژگی‌های شخصیتی او در انتخاب شما تأثیر گذرا خواهد بود.

آیا او به تازگی ازدواج کرده‌است یا فرزندی را به دنیا آورده‌است؟

اگر به تازگی ازدواج کرده است، سعی کنید بخشی از کلکسیون او را کامل کنید. اگر گوشواره‌ای را در زیورآلات او مشاهده کرده‌اید، دستبند طلای آن را به عنوان هدیه تهیه کنید.

اگر فرد مورد نظر به تازگی کودکی را به دنیا آورده‌است، طلا انتخاب بسیار مناسبی است، چرا که گردنبند طلا پوست لطیف کودک را آزار نمی‌دهد.

شاید احساس شما به او فراتر از این باشد. فراموش نکنید انتخاب طلا نشان‌دهنده احساس، نگرش و شناخت شما از شخصیت او است. در هر صورت شما باید شخصیت طرف مقابل را در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کدام کدها روی طلا حک می‌شود

مشهورترین و رایج‌ترین کد چاپی روی طلا نشانگر عیار طلاست که بر روی زیورآلات حک می‌شود. کدهایی که عیار طلاها را نشان می‌دهند، به دو صورت نوشته می‌شوند:

در حالت اول یک عدد به همراه حرف k یا kt چاپ می‌شود.

در حالت دوم به شکل یک عدد سه رقمی ظاهر می‌شوند.

عیار طلا، نشانگر میزان خلوص آن است و دانستن معنای آن، زمانی که قصد خرید دارید، بسیار کاربرد دارد. عیار واحدی است که برای تشخیص میزان خلوص طلا به کار می‌رود. هر چه عدد نشانگر عیار طلا بیشتر باشد، درصد خالص بودن طلا نیز بیشتر است. کد روی طلا وظیفه دارد که میزان عیار مصنوعات طلا را برایمان مشخص کند.

معنای حروف روی طلا چیست

در کنار نشانه عیار، یک نشانه دیگر نیز که معمولا ترکیبی از یک عدد و یک حرف انگلیسی است بر روی محصولات طلا چاپ می‌شود. هر کدام از این حروف هم معانی خاصی دارند که اگر آن‌ها را بشناسید، راحت‌تر می‌توانید اطلاعات کالایی را که انتخاب کرده‌اید، به دست آورید. حروفی که در کنار اعداد و روی قطعات طلا درج می‌شوند، طبق عرف صنف فروشندگان و سازندگان طلا و همچنین با توجه به معیارهای سازمان استاندارد ایران مشخص می‌شوند. هرکدام از این حروف نشانه استانی است که سازنده این قطعه طلا در آن فعالیت می‌کند. و عدد کنار آن شناسه مخصوص آن سازنده در استان مورد نظر است. 

بیشتر بخوانید :

چرا کدهای روی طلا اهمیت دارد؟

برخی افراد در برخورد با انگ روی طلا چندان آن را مهم نمی‌دانند و به سادگی از کنار آن عبور می‌کنند. اما کدهای چاپی روی طلا، علاوه‌بر آنکه میزان عیار و خلوص کالای شما را مشخص می‌کند، به شما نشان می‌دهد که آیا این قطعه طلای خالص است و یا روکشی از طلاست. همچنین به جای آنکه بارها با پرسش از فروشندگان درباره اصالت یا عیار کالایتان سوال بپرسید، از راه خواندن کدها، به پاسختان می‌رسد.

اهمیت کد روی طلا زمانی که کاغذ خرید آن را گم کرده‌اید هم مشخص می‌شود‌. زمانی که کاغذ خرید آن در دسترس‌تان نیست و عیار طلای خود را فراموش کرده‌اید، کدهای چاپی به کمک شما می‌آیند.

تفاوت انگ طلا با کد طلا چیست؟

انگ طلا اصطلاحی تخصصی است که بیشتر در میان طلا سازان و طلا فروشان رایج است. طلا ساز در صورت خرید و دریافت طلا آب شده از منبع نامشخص آنرا برای عیار سنجی به آزمایشگاه ارسال می‌کند. آزمایشگاه با بررسی نمونه ارسال شده عیار کل کل طلا تخمین میزند و بر روی آن چاپ می‌کند. به این عمل ری‌گیری و به عدد چاپ شده بر روی طلای آب شده انگ طلا گفته می‌شود.

چند نکته درباره کدهای چاپی روی طلا

پیش از آنکه برای خرید طلا اقدام کنید، معانی کدهای چاپی درج شده روی آن‌ها را یاد بگیرید.

در ایران رایج‌ترین نوع طلا، کد طلای ۱۸ عیار است.

فروشگاه‌های معتبر و طلافروشی‌های شناخته شده را برای خرید و فروش طلا انتخاب کنید.

کدهای روی مصنوعات طلا، در هنگام فروش هم اهمیت دارند.



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ابروها در صورت نقش زیادی در زیبایی و اعتماد به نفس دارند شاید خیلی از افراد اطلاعی ندارند که با برداشتن مرتب ابرو برای اینکه چهره خوبی داشته باشند بدون اینکه متوجه این قضیه شوند به ابروهایمان آسیب وارد می کنند اینکار به مرور زمان باعث می شود ابروهای شما پرپشتی و ضخامت  خودش را از دست دهد و موهای ابرو ضعیف و رشد آن متوقف می شود. البته عوامل دیگری مثل سن، بارداری و زایمان، رژیم اشتباه، بیماری، رنگ کردن ابرو با استفاده از مواد آرایشی بی کیفیت با عث ریزش و کم پشتی ابرو می شویم.

اکثر افراد برای درمان این مشکل از مداد و سایه ابرو برای پر کردن ابرو استفاده می کنند، با اینکار شما ابروهایتان بطور موقت پرپشت و زیبا می شوند و بعد از آن آسیبی که این مواد به ابرو وارد می کند، باعث ریزش ابروها می شود.

اگر شدت کم پشتی ابروهایتان زیاد است بهتر با بررسی پزشک علت آن را جویا شوید و در صورت داشتن بیماری آن را مداوا کنید و بعد سراغ تقویت ابرو و یا کاشت ابرو بروید چون با عدم درمان ریزش ابرو ادامه پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید :

راه های پیشگیری از ریزش مو ابرو

انتخاب مواد آرایشی استاندارد و با کیفیت، استفاده نکردن زیاد از مواد آرایشی مخصوص ابرو، شستن و پاک کردن به موقع هنگام رنگ کردن ابرو

برای ضخامت ریشه ابرو قاب دور ابروهایتان را با وازلین چرب کنید تا موی ابرو رطوبت کافی داشته باشد.

راه دیگری برای مرطوب نگه داشتن موی ابرو استفاده از روغن نارگیل، این روغن با تحریک فولیکول های ابرو باعث قدرتمند شدن و ضخیم شدن موهای نازک ابرو می شود.

راه های رشد مو ابرو

برس کشیدن ابرو سرعت رشد را بالا می برد

برای تقویت رشد ابرو با گرفتن آب پیاز به علت خواص گوگردی آن و گذاشتن پنج دقیقه این محلول روی ابرو روزانه یک مرتبه به رشد ابرو کمک کنید. و بعد از آن با آب سرد بشورید.

با مخلوط یک زرده وسفیده تخم مرغ به اندازه یک قاشق چای خوری روی ابروهایتان بمالید و بعد گذشت پنج دقیقه با آب ولرم بشورید.

منبع : دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان

رفرنس : https://www.almasneshansalon.com/



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کشیدن دندان یک عمل جراحی جزئی دهان است که شامل برداشتن دندان از سوکت (جایگاه استخوانی که ریشه دندان را  احاطه کرده) می شود. این عمل توسط دندانپزشک یا جراح دهان انجام می شود. کشیدن دندان ممکن است زمانی انجام شود که دندان آسیب دیده و دیگر قابل ترمیم نیست و یا ممکن است طی پروسه های دندانپزشکی دیگر مانند ارتودنسی دندان مورد نیاز باشد.

چه زمانی نیاز به کشیدن دندان است؟

دندان های ما در صورت مراقبت درست و رعایت اصول بهداشت دهان و دندان می توانند پایان عمر ماندگار باشند. با این وجود ممکن است بنا به دلایل مختلفی نیاز باشد که تعدادی از آن ها کشیده شوند.

البته ما تحت هر شرایطی دندان ها را نمی کشیم و تنها زمانی به درآوردن دندان رضایت می دهیم که دندان با روش های ترمیمی زیر قابل احیا نباشد:

پر کردن دندان

اینله و انله

روکش دندان

و یا عصب کشی دندان

زمانی که با هیچکدام از روش های بالا دندان قادر به احیا و ترمیم نباشد ما اقدام به کشیدن دندان می کنیم. موقعیت های زیر همگی می توانند شرایطی باشند که نیازمند کشیده شدن دندان ها هستند.

آسیب دیدگی دندان

اگر دندان به دلیل تصادف یا پوسیدگی بیش از حد آسیب دیده باشد و قابل ترمیم نیست. در چنین شرایطی احتمال وارد شدن آسیب به مغز دندان و عفونتش وجود دارد. برای پیشگیری از گسترش عفونت به بخش های دیگر بدن نیاز است که دندان آسیب دیده سریعا عصب کشی و کشیده شود.

کوچک بودن فک و کمبود جا

به عنوان بخشی از درمان ارتودنسی دندان، می توان دندان های سالم را بیرون کشید تا فضا برای حرکت دندان ها و صاف شدن آن ها فراهم شود. زمانی که دهان دچار شلوغی و ازدحام دندان است نیاز به کشیدن دندان (مخصوصا دندان عقل) احساس می شود.

لق شدن دندان

مرحله پیشرفته بیماری لثه (پریودنتیت) می تواند باعث از بین رفتن حمایت استخوانی در اطراف دندان شود. در نتیجه دندان لق می شود و احتمال اینکه بی‌افتد بیشتر می شود. زمانی که بیماری حیات دندان را با مشکل مواجه کرده باشد باید آن را بیرون بکشیم.

شکستگی عمودی ریشه دندان

دندانی که در زیر خط لثه دچار شکستگی و یا ترک خوردگی شدید شده باشد قابل ترمیم نیست و باید کشیده شود.

وجود دندانهای اضافی

در موارد نادر ممکن است تعداد دندان ها در قوس های فکی بیشتر از حالت طبیعی باشند. در این مواقع می توان تمام دندان های اضافی را کشید.

نهفتگی دندان

معمولاً دندان در صورت خراب شدن یا گیر افتادن در زیر خط لثه، کشیده می شوند.

 

به حداقل رساندن خطر عفونت

در بیمارانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند ، ممکن است نیاز به کشیدن دندان های آلوده که دچار عفونت شده اند باشد. این کار مانع از بدتر شدن شرایط پزشکی و بیماری ها حین درمان میشود. برای مثال افرادی که قصد پیوند عضو یا شیمی درمانی دارند ممکن است نیاز به کشیدن دندان داشته باشند.

تمایل و خواسته شخصی بیمار

گاهی اوقات ممکن است بیمار هزینه ترمیم دندان را نداشته باشد و برای مثال نتواند دندان خود را روکش کند، در چنین مواقعی ترجیح بیمار کشیده شدن دندان و جایگزین کردن آن با روش های کم هزینه تر مانند دندان مصنوعی است.

منبع : کلینیک دندانپزشکی دنیا



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

برای آن که بدانید یک کلینیک دندانپزشکی خوب چه ویژگی هایی دارد نکات زیر را مطالعه کنید :

دسترسی مناسب و سریع به کل شهر و سیستم حمل و نقل عمومی

محیط تمیز و عاری از هر گونه ویروس و کثیفی و کاملا استریلیزاسیون برایج جلوگیری از انتقال هر گونه بیماری

محیطی آرام در کنار احترام به مراجعین و تاکید بر مشتری مداری

تجهیزات به روز و جدید و پیشرفته

تلاش در جهت کاهش هزینه های خدماتی دندانپزشکی با رعایت استاندارد ها

یک کلینیک دندانپزشکی خوب باید برای افراد معلول و کم توان نیز قابل استفاده باشد

ارائه مشاوره به مراجعین پیش از درمان .

تیم یک کلینیک دندانپزشکی خوب چه ویژگی هایی دارد ؟

برای دانستن این که تیم یک کلینیک دندانپزشکی خوب چه ویزگی های دارد کافیست نکات زیر را مد نظر خود قرار دهید :

الف) داشتن تخصص و مهارت های لازم

ب) توجه کافی به بیمار

ج) آموزش بهداشت دهان و دندان به بیمار

د) رعایت بهداشت و استریل بودن وسایل مطب

ه) احترام به همه بیماران

و) استفاده از پرسنل حرفه ای

ز) استفاده از به روز ترین تجهیزات و وسایل مدرن

ح) لزوم توجه به وقت بیمار

مزایای مراجعه به کلینیک دندانپزشکی

پس از آن که دانستید کلینیک دندانپزشکی خوب چه ویژگی هایی دارد ، حال باید بدانید که در کل مزایای مراجعه به کلینیک های دندانپزشکی در چیست . مزایای مراجعه به کلینیک دندانپزشکی عبارتند از :

صرفه جویی در وقت و زمان مراجعه کنندگان یکی از مزیت های بسیار خوب اینگونه از کلینیک های دندانپزشکی می باشد بنابراین کسانی که به کلینیک های درمانی دندانپزشکی برای درمان خود مراجعه می کنند می توانند با توجه به نوع بیماری خود به پزشک خود مراجعه نمایند .

شخص بیمار می تواند تمام کارهای درمانی خود را در یک مرکز انجام دهد و اینگونه می تواند به طور مثال برای کارهای درمانی خود برای ایمپلنت نزد بهترین متخصص ایمپلنت و یا برای کارهای عصب کشی و یا کشیدن دندان به دکتر عمومی مراجعه نماید .

یکی دیگر از مزیت هایی که در خصوص مراجعه به کلینیک دندانپزشکی در گرگان وجود دارد رفت و آمد بیماران است که رفت و آمد آنان در این کلینیک ها بسیار راحت تر از مطب هایی است که هر کدام در مناطق مختلفی قرار دارند و این خود نیز عاملی می باشد که باعث جلوگیری از پراکندگی کارهای درمانی گردد .

در صورت بروز مشکل در درمان، یک مجموعه پاسخگو خواهد بود.

کلینیک‌های دندانپزشکی ساعات کاری متنوعی دارند و در اکثر روز‌های تعطیل نیز حضور دارند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه که خریدهای اینترنتی رشد و گسترش زیادی پیدا کرده‌اند، خرید آنلاین طلا ی کودک هم رواج یافته است‌. بسیاری از افراد، طرح‌های مورد نظرشان را از طریق شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مربوط انتخاب کرده و سفارش می‌دهند. برای خرید طلای کودک اینترنتی نکات مهم زیر را مورد توجه قرار دهید:

۱. حتما از فروشگاه‌ اینترنتی طلا شناخته شده و آنلاین شاپ‌های معتبر برای خرید غیرحضوری طلا اقدام کنید. یک فروشگاه معتبر، دارای نماد اعتماد الکترونیکی و متصل به درگاه‌های بانکی معتبر است.

۲. پیش از نهایی کردن خرید، مطمئن بشید که نوع طلای انتخابی شما برای کودکتان خطر آفرین نباشد.

۳. تا حد امکان، از فروشندگان جدول سایزبندی طلای کودک را دریافت کرده و براساس اندازه معین آن را خریداری کنید.

۴. حتما جعبه ای برای نگهداری از طلای نوزاد و کودک خود تهیه کنید. این نوع طلا با توجه به کوچک بودن، ظرافت مستعد گم شدن است.

۵. اگر به مشتریان فروشگاه و یا کسانی که قبلا از آن خرید کرده‌اند دسترسی دارید، درباره کیفیت کار، اصالت آن و چگونگی مراحل تهیه و خرید پرس‌وجو کنید و یا نظرات موجود در مورد فروشگاه آنلاین را بررسی کنید.

چنانچه خرید آنلاین طلای کودک با دقت و توجه بالایی انجام شود، می‌تواند یک راه مناسب و بدون دردسر برای خرید طلا باشد. پس با توجه به نکات گفته شده، خریدی دلپذیر و مطمئن را برای خودتان رقم بزنید.

منبع : https://www.asby.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

برای انتخاب النگو طلا زنانه و النگو طلا بچگانه باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید:

۱. اندازه و سایز النگو

مهم‌ترین دغدغه هنگام خرید النگو اندازه و سایز آن است. از آنجایی که النگو مانند دستبند قابلیت تنظیم اندازه ندارد، باید سایز دقیق آن را در نظر بگیرید. اگر النگو طلا برای دستتان خیلی تنگ باشد می‌تواند دست را زخم کند و یا در صورتیکه داخل دستتان قرار گرفت، بیرون آوردن آن غیرممکن شود. در مقابل، زمانی که اندازه النگو برای دستتان بزرگ است، حالت بسیار بد و نازیبایی روی دستتان ایجاد می‌کند و حتی ممکن است به راحتی از دستتان خارج و گم شود. این نکته خصوصا برای انتخاب النگو طلا بچگانه بسیار اهمیت دارد. زیرا با رشد کودک، النگو به سرعت برای او کوچک می‌شود و در مقابل اگر سایز آن زیادی بزرگ باشد، هنگام بازی و فعالیت از دستش خارج خواهد شد. پس اولین نکته‌ای که در انتخاب این محصول باید در نظر بگیرید، سایز آن است.

بیشتر بخوانید :

۲. ظرافت و طرح النگو

همانطور که اشاره کردیم، النگوها شکل و ظاهر متنوعی دارند و با طرح‌های مختلفی در بازار عرصه می‌شوند.

اگر به النگوهای خیلی پهن علاقه دارید بهتر است آن‌ها را به صورت تک استفاده کنید. چندین النگو با پهنای زیاد در کنار هم چندان ظاهر زیبایی ندارند.

چنانچه می‌خواهید النگوی شما باریک و ظریف باشد می‌توانید چند النگوی یک شکل بخرید و در کنار هم بیندازید. اما باید توجه کنید که از برخورد النگوها به یکدیگر، صدای ظریفی به وجود می‌آید. اگر تعداد النگوها در دست زیاد باشد، این صدا هم بیشتر می‌شود و در بسیاری از موارد چندان مناسب نیست. پس تعداد النگوها را خیلی زیاد انتخاب نکنید.

النگوهای بسیار ظریف و جواهر نشان، بشتر مناسب مهمانی ها و مجالس هستند و برای استفاده روزانه چندان مناسب نیستند. اگر می‌خواهید النگوهایتان را همیشه در دست داشته باشید، سعی کنید جنس محکم و النگوی کمی پهن‌تر را انتخاب کنید‌.

النگوهای طرح ساده را می‌توانید با هر نوع لباسی استفاده کنید. سادگی النگوها دست شما را بسیار شیک و زیبا خواهد کرد. اگر می‌خواهید النگوهای پر تراش تهیه کنید، حتما حواستان به نوع شیارهای آن باشد. زیرا نوع تراش‌ها می‌تواند استحکام النگوها و همچنین شیوه تمیز کردن آن را مشخص کند. اگر تراش‌های روی النگو زیادی عمیق باشند، کار شست‌وشو و پاک کردن گاه‌به‌گاه النگو از آلودگی‌ها را اندکی سخت می‌کنند‌.

هنگام خرید النگوهای جواهر نشان نهایت وسواس و دقت را به خرج دهید. سعی کنید النگوهایی با سنگ‌های اصل بخرید و حتما از محکم بودن جای جواهرات روی آن مطمئن شوید.

بهترین نوع النگو بچگانه مدل های ساده و بدون جواهر هستند. و بهتر است که بیشتر از ۳ یا ۴ النگو برای دست کودک تهیه نکنید تا او را از سنگینی آن کلافه نکند.

۳. رنگ النگو طلا

النگو طلا زنانه نیز مانند هر نوع طلای دیگری به رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارد. شما می‌توانید بنا به سلیقه خودتان یکی از رنگ‌های طلای زرد، طلای سفید یا طلای رزگلد را انتخاب کنید. البته باید توجه داشته باشید که افراد با سن پایین‌تر، به طلای سفید یا رزگلد علاقه بیشتری دارند و این رنگ‌ها جوان‌پسندتر هستند.

۴. وزن النگو طلا

النگوها در هر وزنی در بازار طلا و جواهرات موجودند. اما به این دلیل که اغلب به صورت چندتایی استفاده می‌شود، وزن آن بیشتر خواهد شد. پس اگر النگو را برای استفاده دائمی و روزانه می‌خواهید، آن‌ها را سبک و از میان وزن‌های کمتر انتخاب کنید تا دستتان را اذیت نکند.

منبع : طلافروشی آنلاین آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 341
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هر چند که شهروندان و مسئولان از دایر شدن مراکز و کلینیک‌های دندانپزشکی بیشتر در سطح شهرها استقبال می کنند اما تعدد این مراکز لزوما به معنای بهبود کیفیت درمان نیست.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام دنیا، متاسفانه اکنون و مخصوصا در اوج همه گیری کرونا برخی از شهروندان از نبود کلینیک های خوب شکایت دارند و اذعان می کنند بیشتر مراکز دندانپزشکی از مطب ها گرفته تا کلینیک های به ظاهر اعیانی و آنچنانی، نتوانسته‌اند انتظارات آن‌ها را برآورده کنند. در این مقاله سعی شده به ۶ ویژگی یک کلینیک دندانپزشکی خوب اشاره شود که شهروندان می توانند با اطلاع از آن ها برای درمان های دندانپزشکی خودشان انتخاب بهتری داشته باشند.

۳. تکنولوژی های جدید و به روز دندانپزشکی در اختیار داشته باشد

این روزها همه چیز تغییر کرده و به سمت بهتر شده حرکت می کند. درمان های دندانپزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و  پیشرفت زیادی کرده اند. به جهت رعایت حال بیمار، کاهش آسیب وارد شده به بیمار، محدود کردن زمان نقاهت و .... تکنولوژی هایی مانند لیزر دندانپزشکی، دستگاه های شبیه سازی سه بعدی برای کمک به تشخیص مشکلات و .. در دسترس است که بهترین کلینیک های دندانپزشکی میبایست حتما از این تکنولوژی های داشته باشند.

۴. پروتکل های بهداشتی را تمام و کمال رعایت کند

کرونا با کسی شوخی ندارد و شما هم باید برای حفظ سلامتی خودتان کاملا جدی و مسئول باشید. مثلا شما نمی توانید هر کلینیک دندانپزشکی را برای درمان مشکلات دهان و دندان خودتان انتخاب می کنید زیرا اگر مسائل بهداشتی و پروتکل های کرونایی توسط شما و پرسنل کلینیکی که مراجعه کرده اید رعایت نشود ممکن است آخرین مراجعه شما رقم بخورد.

تنها باید به کلینیک هایی مراجعه کنید که برای جان پرسنل و مراجعان ارزش قائلند. به صورت چشمی هم می توانید ببینید کدام کلینیک ها پروتکل ها را رعایت می کنند یا نمی کنند فقط یادتان باشد حتما در خصوص این مساله جدی باشید.

۵. برخورد مناسبی با تمام بیماران و مراجعان داشته باشد

یکی از ابتدایی ترین ویژگی های یک کلینیک دندانپزشکی خوب برخورد مناسب پرسنل و دندانپزشکان آن با بیماران و مراجعان است. کلینیک هایی که ما برچسپ خوب به آن ها میزنیم برای داشتن برخورد درست و حرفه ای با مراجعان، خود و تمام مجموعه خود را مسئول می  دانند. آن ها تمام پرنسل و دندانپزشکان را طوری انتخاب و بکار می‌برند که رفتار مناسبی با بیماران و مراجعان داشته باشند. رضایت بیماران و خوشحال دیدن آن ها حتما و حتما از بزرگترین اهداف کلینیک های دندانپزشکی خوب است.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

طلا، هم به عنوان یک کالای زینتی و هم  سرمایه‌ای که می‌توان آن را برای آینده استفاده کرد بسیار اهمیت دارد. زیرا طلا از جمله کالاهایی به شمار می‌رود که هر زمان اقدام به فروش آن کنید، تبدیل به پول خواهد شد. بنابراین اهمیت دارد که هنگام فروش طلا از ضررهای احتمالی آن جلوگیری کنید.

برای آنکه از ضرر هنگام فروش طلا جلوگیری کنید، باید نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

پیش از فروش طلای خود، حتما قیمت آن را چندین مغازه طلا فروشی بپرسید و هرگز به یک مغازه اکتفا نکنید.

طلا خود را به مغازه‌هایی بفروشید که خوشنام و سرشناس هستند. برای این کار بهتر است به بازار بزرگ طلا بروید.

بیشتر بخوانید : 

هیچگاه در زمان نوسانات شدید قیمت طلا، اقدام به فروش آن نکنید.

اگرچه سنگ‌ها هنگام فروش طلا به مغازه‌دار از قطعات جدا می‌شوند، اما توجه کنید که حتی سنگ‌های اصل و قیمتی (نه سنگ‌های اتمی) مانند برلیان، الماس و … قیمت جداگانه‌ای دارند که با روش خاصی تعیین می‌شود. پس توجه کنید اگر طلای شما سنگ‌های قیمتی دارد، قیمت آن به صورت جداگانه حساب می‌شود.

مراقب آگهی‌های خرید و فروش طلا باشید‌. در بسیاری از سایت‌ها آگهی‌هایی به چشم می‌خورد که می‌توانید طلایتان را به آن‌ها بفروشید. این سایت‌ها اقدام به تعیین قیمت خرید طلا از مشتری آنلاین می‌کنند. سپس با اصول خاصی، طلای مشتری را از او می‌خرند. اما آنچه که اهمیت دارد اعتبار این سایت‌هاست. اگر می‌خواهید طلایتان را به صورت اینترنتی بفروشید، از سایت‌های معتبر با نماد استاندارد الکترونیک استفاده کنید‌.

بهتر است طلاهایتان را به همان مغازه‌ای بفروشید که طلا را از آن خریده‌اید. این کار با تحویل فاکتور به فروشنده، او را موظف می‌کند که طلای شما را با قیمت بهتری بخرند. چون خریداران دیگر، قیمت‌های بسیار کمی را به شما پیشنهاد می‌کنند‌.

منبع : https://www.asby.ir/



:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

قطعا طلایی که از مغازه می‌خرید، تفاوت‌های اساسی با طلایی دارد که قصد فروش آن را دارید. این قانون درست مثل همه کالاهایی است که قیمت نوی آن‌ها با قیمت استفاده شده‌شان تفاوت دارد.

طلایی که از مغازه خریداری می‌کنید، به عنوان طلای نو یا دست اول شناخته می‌شود. بنابراین قیمت آن هم براساس قیمت‌های روز طلا که روی تابلوی مغازه قرار گرفته تعیین می‌شود. اما طلای مشتری که حالا قصد فروش آن را دارد، حتی اگر زیاد استفاده نشده باشد، طلای دست دوم است. پس طبیعی است که با قیمتی کمتر از قیمت روز طلای جدید محاسبه شود.

۱. مالیات

قانون مالیات بر ارزش افزوده طلا از سال ۸۹ تعیین شد. طبق این قانون، طلافروش موظف است که ۹ درصد از بهای تمام شده کار کالا را محاسبه و به اداره مالیات پرداخت کند. بنابراین مغازه‌داران اصولا این ۹ درصد را روی قیمت طلا حساب و از مشتری دریافت می‌کنند.

۲. اجرت

اجرت طلا فاکتور مهم دیگریست که در تعیین قیمت قطعات طلا بسیار مهم است. این مبلغ به طور معمول براساس میزان کار، زحمت و دقتی که برای ساخت طلاها صرف شده است تعیین می‌شود. تعیین این مبلغ هم اصول خاص خودش را دارد و مغازه‌دار نمی‌تواند آن را براساس خواست و تشخیص خودش معین کند‌. میزان اجرت طلا، با توجه به فاکتورهای خریدی که تولیدکنندگان و بنکداران طلا به مغازه‌دار می‌دهند تعیین می‌شود. اما به صورت کلی، مبلغ اجرت طلا به میزان دقت و تلاشی که در آن به کار رفته است بستگی دارد

۳. سود طلافروش

سود نیز از جمله فاکتورهای مهم در خرید طلا از مغازه‌دار است. فروشندگان طلا و جواهر، هنگام فروش محصولاتشان، به ازای هر یک گرم طلا درصد مشخصی سود از مشتری دریافت می‌کنند.

حالا متوجه تفاوت‌ قیمت خرید طلا از مشتری و مغازه‌دار شدید؟ اجرت، مالیات و سود سه عاملی هستند که هنگام خرید طلا از مغازه محاسبه می‌شوند اما قیمت آن‌ها در زمان خرید از مشتری کم خواهد شد!

بیشتر بخوانید :

خرید انگشتر طلا

قیمت خرید طلا از مشتری چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت‌گذاری روی طلا هنگام خرید یا فروش، اصول خاص خودش را دارد‌. بیشتر افراد با قوانین خرید این کالا از طلا فروش آشنایی دارند. اما قیمت خرید طلا از مشتری چیزی است که شاید هر کسی آن را نداند.

زمانی که به عنوان مشتری، قصد فروش طلای خود را دارید، قیمتی که طلافروش روی طلای می‌گذارد در واقع فقط پول طلای خام با عیار کمتر است. یعنی فقط فلز طلای شما و وزن آن محاسبه می‌شود.

منبع : طلافروشی آنلاین آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

با آمدن زمستان علاوه بر مراقبت از خودتان، مراقبت از ناخن هم امری اساسی می باشد، زیرا ناخن ها هم سرما میخورند و آسیب می بینند. عواملی که باعث آسیب دیدن ناخن ها در فصل سرما می شود:

۱- حمام آب داغ که در زمستان استفاده می کنیم.

۲- گرم و سرد شدن محیطی که در آن هستیم.

۳- کار کردن با شوینده های شیمیایی و الکلی بدون دستکش

همه این موارد باعث خشکی و شکنندگی ناخن می شوند، رعایت موارد زیر(آموزش ناخن)  از پیدایش این نوع عوامل پیشگیری کنید:

مرطوب سازی ناخن

سعی کنید همیشه دستتان را بعد از هر شستشو و بعد از استحمام، با کرم های حاوی مرطوب کننده فاقد بو محافظت کنید، و روی ناخن هایتان هم کرم بزنید تا ناخن های زیبا و سالمی داشته باشید.

کرم های دارای رایحه خشکی دست و ناخن را بیشتر می کنند.

خیساندن ناخن

شما می توانید هفته ای یک مرتبه ناخن هایتان را به مدت ۵ دقیقه در آب گرم قرار داد و بعد از آن دستانتان را خارج کرده و خشک کنید اما نه بطور کامل، بگذارید مقداری از رطوبت در دستانتان باقی بماند. و بعد به دور ناخن‌ها و پوست دست از یک کرم یا روغن با چربی بالا استفاده کنید مانند وازلین یا روغن زیتون بعد از ماساژ روی پوست و دور ناخن ها وقتی که کاملا جذب پوست شد، دستکش تان را بدست کنید و بگذارید ۱ ساعت به همین شکل بماند.

لاک پاک کن ناخن

برای پاک کردن لاک از روی ناخن هایتان در  فصل سرما ، لاک پاکن های که در آن ها از استون استفاده نشده تهیه کنید. مصرف لاک پاکن را در این فصل کمتر کنید چون استون موجود در این مواد پاک کننده ناخن ها را خشک می کند. ناخن های شما ابزار شما نیستند لطفا به عنوان ابزار از آن ها استفاده نکنید و عادت های ناپسند مثل جویدن ناخن و کندن پوسته های دور ناخن را کنار بگذارید.اگر واقعاً قصد دارید از ناخن‌های خود مراقبت کنید، از آن‌ها به عنوان ابزار استفاده نکنید، عادت ناخن جویدن را کنار بگذارید و پوسته‌های کناره‌های ناخن را نکنید.

بیشتر بخوانید : آموزش پوست 

آبرسانی به ناخن‌

اگر فکر می کنید در فصل سرما بدن به آب نیاز ندارد زیرا  آب بدن مانند فصل گرما از طریق تعریق از بین نمی رود سخت در اشتباهید. بدن شما مانند سایر فصل های دیگه به ۸ لیوان آب در روز نیاز دارد.

لاک ناخن

داشتن لاک بصورت مداوم باعث ضعیف شدن ناخن و تغییر رنگ ناخن می شوند و اکسیژن کافی به ناخن ها نمی رسد. حداقل هر ۲ هفته یکبار ناخن را از داشتن لاک محروم کنید. برای داشتن ناخن زیبا در حین سوهان کشی در چند جهت آسیب بیشتری به ناخن می رسانند همیشه از یک جهت ناخن را سوهان کشی کنید.

دستکش

در فضای بیرون از خانه هم حتماً از دستکش استفاده کنید زیرا سرما و باد ناخن را خشک و شکننده می کند. برای کارهای خانه و استفاده از مواد تمیزکننده و شوینده‌ های شیمیایی، که برای پوست و ناخن‌ ها مضر هستند حتما از دستکش مخصوص کار استفاده کنید.

تغذیه مناسب

با مصرف مواد خوراکی اعم از پروتئین ها، سبزیجات، میوه‌ها و مکمل ها و ویتامین های گروه B و گذاشتن این رژیم های غذایی در برنامه روزانه خود، ناخن هایتان را تقویت کنید.

منبع : دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان 

رفرنس : آموزشگاه آرایشگری الماس نشان 



:: بازدید از این مطلب : 281
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

1. یک کلینیک دندانپزشکی خوب باید پاسخگوی تمام نیازهای بیماران باشد

اول از همه بیاییم کلینیک دندانپزشکی و مطب را از هم تفکیک کنیم و بینشان تفاوت قائل شویم. زیرا مطب ها کمی با کلینیک های دندانپزشکی تفاوت دارند. مکان هایی که به آن ها مطب اطلاق می شود معمولاً محلی هستند که تنها یک دندانپزشک در آن ها مشغول ارائه خدمات به مراجعان و بیماران است در حالی که کلینیک دندانپزشکی یک مکان بزرگتر است که در آن بیش از یک دندانپزشک با تخصص های متفاوت مشغول فعالیت هستند.

کلینیک هایی که در آن ها تعداد زیادی دندانپزشک و متخصص دندانپزشکی مشغول ارائه خدمات هستند معمولاً یک سر و گردن بالاتر از کلینیک های دیگر هستند. در این کلینیک ها شهروندان می توانند اغلب مشکلات دندانپزشکی خودشان را زیر یک سقف حل می کنند بدون اینکه هزینه بیشتر یا مسافت طولانی را طی کنند و زمانشان هدر برود.

در یک کلینیک دندانپزشکی خوب معمولاً به جز دندانپزشکان عمومی متخصصان زیر نیز حضور دارند:

متخصص ارتودنسی دندان برای درمان نامنظمی های دندانی و فکی

متخصص ترمیم و زیبایی برای انجام درمان هایی مانند لمینت دندان، ونیر کامپوزیت، بلیچینگ دندان، ترمیم و بازسازی دندان و ....

متخصص اندو یا ریشه درمانی برای درمان های مرتبط با پالپ و ریشه دندان مانند عصب کشی و ....

متخصص دندانپزشکی کودکان برای پیشگیری، تشخیص یا درمان مشکلات دندانپزشکی کودکان از دوره نوزادی تا ۱۳ یا ۱۴ سالگی

متخصص لثه و ایمپلنت برای مدیریت بیماری های لثه و کاشت ایمپلنت دندان و ....

و ...

۲. محیط مناسبی داشته باشد

محیط یک کلینیک دندانپزشکی خوب مخصوصاً در این شرایط کرونایی باید کاملا مناسب حضور مراجعان باشد. چنین کلینیکی باید به اندازه کافی بزرگ باشد که مراجعان بتوانند قبل، حین و بعد از درمان احساس خوب و راحتی داشته باشند.

به دلیل حضور کودکان، محیط یک کلینیک دندانپزشکی خوب حتما باید طوری باشد که کودکان در تمام مدتی که در کلینیک حضور دارند حتما احساس آرامش کنند و هیچ ترس یا استرسی نداشته باشند.

طراحی و دیزاین اتاق ها در چنین مرکز درمانی باید کاملا امروزی و تداعی کننده آرامش باشد به همین منظور باید از رنگ ها، المان ها و دکوری های مناسب استفاده کرده باشند.

۳. تکنولوژی های جدید و به روز دندانپزشکی در اختیار داشته باشد

این روزها همه چیز تغییر کرده و به سمت بهتر شده حرکت می کند. درمان های دندانپزشکی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و  پیشرفت زیادی کرده اند. به جهت رعایت حال بیمار، کاهش آسیب وارد شده به بیمار، محدود کردن زمان نقاهت و .... تکنولوژی هایی مانند لیزر دندانپزشکی، دستگاه های شبیه سازی سه بعدی برای کمک به تشخیص مشکلات و .. در دسترس است که بهترین کلینیک های دندانپزشکی میبایست حتما از این تکنولوژی های داشته باشند.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر قصد خرید طلاهایی مانند انگشتر و حلقه از اینترنت دارید، حتما باید اندازه ها را به صورت دقیق به فروشنده بدهید. یعنی برای اینکه حلقه و انگشتر کاملا سایز شما یا کوچک و بزرگ نباشد، می باست اندازه ها را به دست بیاورید.

برای مثال در خصوص خرید انگشتر طلا، شما می توانید مطابق تصویر زیر اقدام کنید تا به صورت دقیق برای انگشت مد نظرتان حلقه را خریداری کنید. اگر قصد خرید طلا برای شخصی غیر از خودتان دارید حتما و حتما باید به روش زیر اندازه انگشت دست را به دست بیاورید.

روش گرفتن اندازه انگشتر طلا

· ابتدا یک خط کش و نخ باریک و کوتاه تهیه کنید

· نخ را به دور انگشت خود بپیچانید

· نخ را با مشخص کردن انتها و ابتدایش روی خط کش قرار دهید

· اندازه نخ را مشخص کنید

· اندازه مشخص شده را در جدول بالا آن را معادلسازی کنید تا سایز انگشتر طلای شما به دست آید

اگر نیاز به خرید حلقه یا انگشتر طلا دارید و به خاطر کرونا و مسائل اینچنینی امکان مراجعه حضوری ندارید، ما توصیه می کنیم که تنها برای چند دقیقه به طلافروشی انلاین "طلای آزادی" سر بزنید. در این فروشگاه طرح های مختلف انگشتر و حلقه طلا برای خرید وجود دارد که از نظر هزینه بسیار مناسب هستند.

طلافروشی اینترتی "آزادی گلد" دارای تکنولوژی جدید طراحی، برش و ساخت قطعات طلای کم وزن، ظریف و زیبا است. در این فروشگاه هرچیزی که شما دوست داشته باشید بر اساس ایده و خلاقیت شما و تجهیزات این فروشگاه ساخته می شود. فرقی نمی کند شما چقدر بودجه دارید، با این هزینه ای که هم اکنون در اختیار دارید دست خالی از طلای آزادی بیرون نخواهید آمد.

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

روش‌های زیادی برای کاهش وزن و لاغری وجود دارد که البته همه آنها قابل تایید و اعتماد نیستند. ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم که ۴ نوع رژیم غذایی که در سال ۲۰۲۱ بیشترین دنبال کننده و بالاترین نمره را از منتقدین و دنبال کنندگان داشته‌اند نام برده و بررسی کنیم. این ۴ برنامه غذایی از جمله انواع رژیم لاغری کاملا علمی و معتبر جهان هستند که تحقیقات زیادی پیرامون آنها صورت گرفته. اگر به فکر کاهش وزن سالم هستید از این ۴ رژیم و دستورالعمل‌های آنها پیروی کنید.

۱٫ رژیم لاغری فلکسی تِریَن

رژیم غذایی فلکسی‌تِریَن یا (Flexitarian Diet)، نخستین بار توسط داون جکسون بلاتنر (متخصص تغذیه) ایجاد شد تا به مردم کمک کند تا با وجود اینکه به صورت محدود از مصرف محصولات حیوانی آن هم در حد اعتدال لذت ببرند، از مزایای رژیم‌های گیاهخواری و مبتنی بر سبزیجات استفاده کنند. به همین دلیل است که نام این رژیم، در واقع ترکیبی از کلمات انعطاف‌پذیر (flexible) و گیاه‌خواری (vegetarian) است.

وجترین چیست؟

افرادی که به اصطلاح وجترین هستند گوشت و گاهی دیگر غذاهای حیوانی را از سفره‌های خود حذف می کنند. همچنین یکی از اشکال گیاهخواری که با نام وگانیسم شناخته می‌شود دنبال کنندگان خود را به طور کلی از مصرف گوشت، ماهی، تخم مرغ، لبنیات و همه محصولات غذایی به دست آمده از حیوانات منع می‌کند به همین دلیل افراد که رژیم لاغری وگان دارند معمولا مواد غذایی کاملا محدودی دارند و دنبال کردن این رژیم با اینکه شایسته است برای همه قابل تحمل نیست.

رژیم لاغری وگان

وگانیسم یا گیاهخواری به عنوان شیوه‌ای از زندگی تعریف می‌شود که سعی می‌کند تمام انواع استثمار و ظلم حیوانات را، چه برای غذا، لباس و یا هر هدف دیگر، حذف کند. به همین دلایل، رژیم وگان نوعی رژیم لاغری فاقد همه محصولات حیوانی، از جمله گوشت، تخم مرغ و لبنیات است.

افراد ممکن است به دلایل مختلف رژیم غذایی گیاهخواری را انتخاب کنند. این دلایل معمولاً از اخلاق گرفته تا نگرانی‌های زیست محیطی متغیر است، اما همچنین می‌تواند ناشی از تمایل به بهبود سلامتی و لاغری باشد.

رژیم ولومتریک

رژیم غذایی ولومتریک مدعی است که به شما کمک می‌کند در حالی که کالری کمتری مصرف می‌کنید احساس سیری کنید و کمتر گرسنگی بکشید. این رژیم بر اساس کتابی از دکتر باربارا رولز (متخصص تغذیه) ارائه شده است که دستورالعمل‌ها، دستور پخت‌ها و اطلاعات مفیدی در مورد نحوه محاسبه چگالی کالری غذاهای مورد علاقه شما ارائه می‌دهد.

رژیم لاغری ولومتریک در واقع شما را تشویق می‌کند که غذاهای سرشار از مواد مغذی کم کالری و مایعات فراوان مانند آب میوه‌ها، آب سبزیجات و سوپ بخورید درحالی که می‌بایست مصرف غذاهای پرکالری مانند کوکی‌ها، آب نبات، آجیل، دانه‌ها و روغن‌ها را محدود می‌کند.

دکتر رولز ادعا می‌کند که این محدودیت‌ها به شما کمک می‌کند تا مدت بیشتری احساس سیری کنید، کالری دریافتی خود را کاهش دهید و باعث کاهش وزن شوید.

رژیم اورنیش

رژیم غذایی اورنیش طرحی است که توسط دکتر دین اورنیش (Dr. Dean Ornish) پزشک، محقق و بنیانگذار موسسه تحقیقات پزشکی پیشگیرانه در سوسالیتو کالیفرنیا تدوین شده است.

این برنامه در اصل یک رژیم غذایی کم چرب و لاکتوو-گیاهی است که بر مصرف مواد گیاهی مانند میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات تمرکز دارد. البته در این نوع رژیم لاغری مصرف سایر غذاهای دیگر از جمله محصولات سویا، سفیده تخم مرغ و مقدار محدودی لبنیات بدون چربی مجاز است.

بیشتر : بخوانید : جراحی لاغری



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

 اگر شما یا فرزندتان مشکل نامنظمی دندانی یا فکی دارید احتمالا شنیده اید که می‌گویند که "اول به دندانپزشک عمومی سر بزنید، زیرا آن ها هزینه کمتری از یک متخصص ارتودنسی دندان می‌گیرند".

ما در این بخش می خواهیم بدانیم که چرا و به چه دلیلی دندانپزشکان ممکن است درمان ارتودنسی انجام دهند و هزینه ارتودنسی کمتری نیز دریافت کنند. ما دست کم 3 دلیل را مورد بررسی قرار داده ایم.

1. آن ها فقط می توانند مشکلات جزئی ارتودنسی را برطرف کنند

دندانپزشکان هیچ دوره ای در خصوص ارتودنسی دندان پاس نکرده اند. آن ها هرآنچه که درباره ارتودنسی می‌دانند یا به صورت تجربی و محدود آموخته اند یا با خواندن کتاب ها و مقالات علمی دندانپزشک فراگرفته اند.

بنابراین هیچ کدام از آن ها به تمام مباحث رشته ارتودنسی وارد نیستند و از همه مهمتر تجربه درمان های پیچیده ارتودنسی را نیز ندارند. بنابراین آن ها در ساده ترین حالت تنها بیمارانی را ویزیت می کنند که مشکلات پیش پا افتاده ارتودنسی دارند و روش های درمان آسان و بی دردسری نیاز دارند. هزینه درمان مشکلات جزئی نیز بسیار پایین است.

این درحالی است که متخصصان ارتودنسی تمامی مشکلات ارتودنسی دندان را برطرف می  کنند. و اگر شما مشکل پیچیده و بسیار شدید در خصوص نامنظمی دندان ها و فک داشته باشید تنها می‌بایست به یک ارتودنتیست اعتماد کنید.

2. آن ها تنها ارتودنسی متحرک انجام می دهند

در بخش قبل ذکر کردیم که دندانپزشکان عمومی برخلاف یک متخصص ارتودنسی که همه انواع مشکلات ارتودنسی را برطرف می کنند، تنها قادرند مشکلات جزئی را درمان و مدیریت کنند. و یکی از درمان های رایج و در عین حال ساده برای درمان مشکلات نامنظمی های جزئی دندان استفاده از ارتودنسی متحرک است.

در این روش درمان، دندانپزشک تنها از دهان و دندان شما گرافی و عکس های 3 بعدی می گیرد و آن ها را به لابراتوار ارسال می کند. در لابراتوار نیز بر اساس داده های ارسالی تعدادی پلاک ارتودنسی نامرئی ساخته شده و توسط بیمار استفاده می شود. این ساده ترین روش درمان ارتودنسی است که هزینه بسیار کمتری دارد. هزینه ارتودنسی دندان با این روش ممکن است از 5 میلیون تومان به بالا باشد.

3. آن ها به دنبال جذب بیمار و مراجع بیشتر هستند!

دندانپزشکان عمومی مخصوصاً در شهرهای کوچک و دورافتاده به دلیل اینکه هیچ متخصصی وجود ندارد ممکن است اقدام به انجام درمان ارتودنسی کنند. اتفاقا به دلیل نبود رقیب ممکن است هزینه ارتودنسی بیشتر و یا دست کم در حد بهترین متخصصان ارتودنسی شهرهای بزرگ درخواست کنند.

اما آندسته از دندانپزشکانی که در شهرهای بزرگ مشغول به ارائه خدمات هستند ممکن است برای جذب بیمار و مراجع بیشتر با لابراتوارهای داخلی طرف قرارداد شوند و هزینه های کمتری از بیماران بگیرند. لازم به ذکر است که درمان های اینچنینی غیر اصولی هستند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همین چند سال گذشته حدود 30 درصد از افرادی که ارتودنسی دندان انجام می‌دادند مایل بودند که با دستگاه‌های ارتودنسی نامرئی به دندان‌های منظم دست یابند. اما به نظر می‌رسد این درصد در حال افزایش است و آخرین آمارها آن را 40 درصد نشان می‌دهد. یعنی 40 درصد کل افرادی که قصد منظم کردن دندان هایشان را دارند با دستگاه های نامرئی درمان می شوند.

در این مقاله می خواهیم بدانیم که ارتودنسی نامرئی دقیقا به چه معناست، چه تفاوتی با ارتودنسی مرئی دارد و چرا گفته می‌شود هزینه این روش بیشتر از قیمت تمام شده درمان با دستگاه‌های مرئی و مرسوم است.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

اگر بیمار یا مراجعی تحت ارتودنسی باشد اما هنگام لبخند زدن کسی متوجه اتصال دستگاه ها به دندان‌هایش نباشد (یا این دستگاه‌ها به سختی دیده شود)، یعنی آن شخص ارتودنسی نامرئی انجام داده. ارتودنسی با این روش مزایای زیادی دارد و این روزها طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

روش‌های ارتودنسی که با عنوان نامرئی شناخته می‌شوند متنوع هستند و برای طیف وسیعی از بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرند. مهمترین دستگاه‌های نامرئی که از آن‌ها با نام درمان نامرئی یاد می‌شود عبارتند از:

ارتودنسی لینگوال (پیچیده‌ترین شیوه ارتودنسی که به دلیل دشوار بودن تنها متخصصانی آن را انجام می‌دهند که لقب بهترین متخصص ارتودنسی را یدک می‌کشند)

ارتودنسی سرامیکی که در آن از براکت‌های بی رنگ و سرامیکی دندان استفاده می‌شود

ارتودنسی متحرک با پلاک‌های شفاف و بیرنگ که در واقع قالب‌های پلاستیکی هستند و به آن‌ها الاینر شفاف گفته می‌شود.

هزینه ارتودنسی نامرئی چقدر است؟

از آنجا که تنوع دستگاه‌های نامرئی و کمتر قابل توجه، زیاد است، بنابراین بازه یا محدوده هزینه ارتودنسی نامرئی نیز کمی گسترده‌تر است. به طور کلی هزینه درمان با این شیوه ممکن است تا 35 میلیون تومان به ازای هر دو فک افزایش یابد. 

البته در میان دستگاه‌های نامرئی، پلاک‌های متحرک مشروط بر اینکه در ایران ساخته شده باشند حداقل هزینه ارتودنسی را دارند و اگر در خارج از کشور ساخته شده باشند بیشترین هزینه را در بر می‌گیرند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 538
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 شهريور 1400 | نظرات ()