نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی یکی از علوم و تخصص های اصلی دندانپزشکی است که افراد بسیاری در سراسر دنیا امروز، به خاطر داشتن انواع مشکلات و ناهنجاری های فک و دندان، خواهان انجام آن هستند. امروز ما در این مقاله سعی بر این داریم تا شما را بیشتر با یک متخصص ارتودنسی آشنا کنیم و اطلاعات خوبی را در این زمینه، در دسترس شما قرار دهیم.

تفاوت های دندانپزشک و متخصص ارتودنسی

قطعا جاهایی بین دندانپزشک و متخصص ارتودنسی همپوشانی وجود دارد. به بیان دیگر :

همه متخصصان ارتودنسی دندان پزشکان صلاحیت دار هستند.اما همه ی دندان پزشکان متخصص ارتودنسی نیستند. متخصصان ارتودنسی معمولا در هماهنگی دندان و فک تخصص دارند. در حالی که دندان پزشکان می توانند از طریق جرم گیری، عکس برداری و جراحی به بیمار برای رسیدن به لبخندی تمیزتر و سالم تر کمک کنند.

ویژگی های متخصص ارتودنسی

متخصص ارتودنسی شخصی است که بعد از اتمام دوره ی عمومی دندان پزشکی در دانشگاه، آموزش های ویژه را در زمینه ی ارتودنسی دندان به مدت سه سال تمام وقت گذرانده باشد .

به عبارت دیگر متخصص ارتودنسی یک دندانپزشک دارای مجوز است.

او در پیشگیری و اصلاح کردن ناهنجاری های دندانی مانند:

•             کجی دندان

•             ازدحام دندان

•             اور بایت

•             آندر بایت

تخصص پیدا کرده است.

متخصص ارتودنسی و جراح زیبایی

به طور معمول ،کار تشخیص ، درمان و مدیریت کردن سلامت کلی دهان شما مانند کارهای معمول دندان پزشکی ،معاینه ، جرم گیری و عکس برداری از دندان به عهده ی دندان پزشک می باشد. دندان پزشک ها همچنین کار کشیدن دندان و اصلاح مشکلات دندان مانند پر کردن سوراخ و ساختن مدل برای دندان مصنوعی را نیز انجام می دهند.

به طور کلی درمان های ارائه شده توسط یک دندان پزشک عبارتند از :

•             مراقبت از لثه

•             پر کردن

•             روکش

•             سفید کردن دندان

•             بریج

•             درمان ریشه

“دندانپزشکی زیبایی” زمینه ای است که بهترین قسمت های دندان پزشکی و ارتودنسی با هم ترکیب می شوند .

این زمینه ی تخصصی از دندان پزشکی خصوصا روی زیبایی ظاهری  لبخند از طریق گزینه هایی مانند:

•             سفید کردن دندان ( بلیچینگ دندان )

•             روکش

•             پرسلن های دندانی

•             تمرکز می کند.

این فرآیند یک لبخند سالم و مشخص را بدون نیاز به براکت خلق می کند .دندان پزشکی زیبایی یک انتخاب مهم برای بزرگسالانی است که نمی خواهند دردسر ارتودنسی سنتی را تحمل کنند .

تحصیلات یک متخصص ارتودنسی

یک متخصص ارتودنسی یا دندانپزشک باید آموزش های پایه ای یکسانی را گذارنده باشند .هر دو باید مدرک دکترا از دانشگاه گرفته باشند. بعد از تحصیلات اولیه ، دندان پزشک عمومی می تواند تمرینات دندانپزشکی را شروع کند. در این مرحله، برای تخصص پیدا کردن در ارتودنسی،دندان پزشک باید یک دوره سه ساله تمام وقت در زمینه ارتودنسی را سپری کند.

 بنابراین تحصیلات پایه ای برای دندان پزشک و متخصص ارتودنسی هر دو نیازمند آموزش گسترده قبل از تمرین می باشد. یک دندان پزشک باید  ۶ سال آموزش عالی را سپری کند. در حالی که یک متخصص ارتودنسی می بایست ۹ الی ۱۰ سال به منظور  گرفتن تخصص سپری کند.

سخن آخر

یکی دیگر از انتخاب های متخصص ارتودنسی   “ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین” می باشد. اینویزیلاین یک نوع ارتودنسی متحرک است که از قالب های روشنی استفاده می کند که سفارشی برای دهان شما ساخته می شود. آنها دندان های شما را تراز کرده و لبخند زیباتری به وجود می آورد. برخلاف براکت های سنتی،نگهدارنده های اینویزیلاین تقریبا نامرئی هستند. این نوع نگهدارنده ها برای اشخاصی که نمی خواهند براکت یا سیم روی دندانشان باشد ایده آل می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

لمینت یکی از پرطرفدار ترین روش های ترمیم و زیبا سازی دندان و طرح لبخند است. امروز می‌خواهیم در این مقاله راجع به هزینه های مرتبط با لمینت دندان بیشتر با هم صحبت کنیم. پیش از این مقالات متعددی را درمورد کامپوزیت نیز در اختیار شما قرار دادیم. با ما همراه باشید تا بیشتر راجع به لمینت دندان بدانید.

هزینه لمینت 1400

لمینت دندان نوعی ونیر دندانپزشکی (لایه های نازک هم رنگ دندان) است که برای پوشاندن یا اصلاح مشکلات ظاهری دندان ها و زیباسازی طرح لبخند به سطح جلوی دندان ها متصل می شود. چیزی که در این مقاله به آن پرداخته شده است اطلاعاتی درباره قیمت لمینت دندان در سال 1400 به عنوان یک روش عالی برای اصلاح طرح لبخند و زیباسازی دندان ها است. در این مقاله سعی شده که به صورت کامل نحوه محاسبه هزینه ها و دلیل بالا بودن آن ها را توضیح دهیم.

هزینه لمینت موقت

در جلسه اول دندان های شما بررسی می شود و بخشی از مینای دندان جهت قرار گرفتن لمینت روی دندان تراشیده می شود. پس از تراشیدن دندان، از آن قالب گرفته می شود و بر اساس آن قالب یک لمینت دندان موقت برای شما ساخته می شود. سپس قالب را به لابراتوار می فرستند تا بر اساس فرم قالب دندان، لمینت دندان نهایی ساخته شود.

از آنجا که برای تولید لمینت موقت مواد بکار می رود، باید هزینه این مواد به صورت جداگانه پرداخت شود. یعنی به جز هزینه ای که برای لمینت دائمی پرداخت می کنید باید یک هزینه جدا در حدود 1 میلیون تومان هم بابت لمینت موقت پرداخت کنید.

علت بالا بودن هزینه لمینت سرامیکی

در نگاه اول شاید با خودتان بگویید که هزینه ای که برای داشتن لمینت پرداخت می کنید زیاد است. اما واقعیت این است که بیشتر هزینه صرف مواد بکار رفته و لابراتوار خواهد بود. در عمل درصد کمی از هزینه های به حساب کلینیک ها می رود و اغلب قیمت لمینت دندان در سال 1400 برای لابراتوار است.

اغلب مواد بکار رفته وارداتی هستند و به دلیل نوسانات ارزی و اوضاع اقتصادی کشور هزینه زیادی روی دست کلینیک یا لابرتوار میگذارند به همین دلیل اینطور به نظر میرسد که هزینه ها بیشتر است.

اگر از افرادی که دور و بر شما طی چند سال گذشته لمینت کرده اند سوال بپرسید که هزینه نهایی اصلاح طرح لبخندتان با لمینت چقدر شده قطعا اینطور می گویند به ازای مثلا 4 لمینت دندان 3 میلیون تومان داده اند اما اکنون با همین میزان پول تنها 1 دندان لمینت می شود. این کاملا نوساات ارزی و اضاع تورم کشور را توجه می کند.

سخن آخر

با مطالعه این مطلب اطلاعاتی را راجع به هزینه لمینت دندان در سال 1400 به دست آوردید ولی آیا همین موارد برای تصمیم گیری کافی است؟ قطعا نه. شما باید حتما قبل از تصمیم نهایی با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید تا بهترین راه را در مقابل شما قرار دهد تا هیچوقت موجب پشیمانی نشود. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی یکی از پرطرفدار ترین روش ها برای درمان ناهنجاری های فک و دندان ها است. این روش خیلی وقت است که در جامعه پزشکی و مردم طرفداران بسیاری دارد. ارتودنسی انواع مختلفی دارد و به روش های مختلفی بسته به شدت بیماری و تعداد دندان های ناهنجار، از روش های گوناگون آن برای درمان استفاده می‌شود. امروز در این مقاله کوتاه می‌خواهیم راجع به ارتودنسی با هم صحبت کنیم و اطلاعات جامعی را در اختیارتان قرار دهیم.

روش درمان با ارتودنسی

انواع مختلفی از ابزار ارتودنسی وجود دارد. ارتودنسی متحرک و ثابت که هر دو به تغییر وضعیت دندان ها و فکین کمک می کنند. دستگاه ارتودنسی به آرامی فشاری بر دندان ها و فک وارد می کند که به مرور زمان تغییر دلخواه را ایجاد می نماید. شدت بدشکلی دندان ها و سن و خصوصیات فیزیولوژیک بیمار مشخص می کند که کدام نوع ارتودنسی برای درمان انتخاب شود. این متخصص ارتودنسی است که در هر مرحله با معاینه وضعیت بیمار روش درمان با ارتودنسی را تعیین و اجرا می کند.

ارتودنسی یکی از تخصص های دندانپزشکی است که به منظور مرتب کردن و ردیف کردن دندانها و هماهنگ نمودن فک ها به کار برده می شود. از اصلی ترین وظایف ارتودنسی، تشخیص، پیشگیری و درمان ناهنجاری های دندانی فکی است. این عمل می تواند توسط درمانهای ثابت یا متحرک ، ارتودنسی با براکت های هم رنگ دندان، یا توسط ارتودنسی نامرئی توسط سیستم لینگوال (قرار دادن براکت ها در پشت دندانها) یا ارتودنسی نامرئی با پلاک شفاف و غیره انجام شود.

راجع به ارتودسنی خفیف نیز همه چیز را بدانید.

 ارتودنسی ثابت می تواند توسط روش های ، یا دیمون و غیره انجام شود. در ضمن می توان از تکنیک های جدید مانند مینی اسکرو در درمان ناهنجاریها کمک گرفت.

درمورد ارتودنسی نامرئی همه چیز را بدانید.

ارتودنسی چیست؟

ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که دندان ها و فک هایی را که در جای نامناسبی قرار می گیرند اصلاح می کند. دندان هایی که در جایگاه نامناسبی قرار می گیرند و شکل نامتعارفی دارند مشکلات بهداشتی مختلفی ایجاد می کنند. تمیز نگه داشتن دندان ها سخت تر می شود. بیماری که دندان های نامرتبی دارد در معرض خطر ابتلا به پوسیدگی دندان و بیماری های پریودنتال قرار دارد. این وضعیت به دندان هایی که مسئول جویدن غذا هستند فشار بیشتری وارد می کند و متعاقبا در طولانی مدت عوارض مختلفی به جا می گذارد از جمله:

•             سردرد

•             مشکلات لثه ای

•             مشکلات TMJ

•             پوسیدگی دندانها

•             خوب جویده نشدن دندانها و مشکلات گوارشی

•             احساس درد درگردن، شانه و پشت

همچنین دندان های کج و نامرتب به زیبایی ظاهر شخص آسیب می زند.

مزایای استفاده از درمان ارتودنسی عبارتند از:

•             دندانهایی که احتمالا طول عمر بیشتری دارند.

•             دهان سالم

•             ظاهر لذت بخش

متخصص درمان در این زمینه به نام ارتودنتیست شناخته می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ارتودنسی متحرک بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

سخن آخر

ما در وبلاگ تمام راهکار های لازم برای داشتن یک بدن سالم و شاداب را به شما خواهیم آموخت تا بتوانید عمری طولانی داشته باشید و همیشه شاداب باشید.



:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خودرو های کیا و هیوندای هر دو از کمپانی های قدرتمند خودرو سازی هستند که در کره فعالیت می‌کنند. از مهمترین لوازم یدکی هیوندای و کیا می‌توان به پمپ روغن و سنسور اکسیژن اشاره کرد. امروز در این مقاله علاوه بر اینکه قصد برسی این دو قطعه بسیار مهم را داریم، می‌خواهیم به شما بگوییم که این قطعات را از کجا تهیه کنید. با ما همراه باشید.

پمپ روغن و محل قرار گیری آن

پمپ روغن یا اویل پمپ از قطعات اصلی و کاربردی خودروها می‌باشد. بدون عملکرد مطلوب این قطعه بازدهی خودرو کاهش می‌یابد یا حتی ممکن است خودرو دچار مشکلاتی جبران ناپذیر شود. آشنایی با عملکرد قطعات خودروی یک مهارت است که رانندگان باید به مرور زمان آنرا کسب کنند. در این مطلب قصد داریم نحوه عملکرد پمپ روغن خودروی سانتافه را شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

اویل پمپ سانتافه در قسمت پشتی شفت تعادل و تسمه تایم قرار دارد. به منظور عملکرد مناسب، این قطعه در کنار موتور نصب شده است. وظیفه‌ی اصلی این قطعه پمپاژ روغن به داخل موتور خودرو است. عملکرد نامطلوب اویل پمپ همراه با یاتاقان زدن و حرکت ریپلی خودرو می‌باشد. همچنین ادامه‌دار بودن این قضیه باعث آسیب‌های جدی به موتور خودرو و حتی سایر بخش‌ها نیز می‌شود. پس بهتر است هنگام مشاهده کوچکترین اختلالی سراغ یک مکانیک ماهر بروید.

سنسور اکسیژن

سوند لامبدا (Oxygen sensor) یک قطعه الکترونیکی است که نسبت اکسیژن موجود در یک گاز یا مایع را اندازه گیری می کند.این نسبت به نام نسبت لاندا خوانده می شود. در موتور احتراق داخلی سنسور اکسیژن، نسبت اکسیژن موجود در گازهای خروجی از اگزوز را اندازه گیری می کند.

در واقع این سنسور میزان غلظت یا رقیق بودن نسبت سوخت به هوای ارسال شده به موتور را اندازه گیری می کند. با استفاده از داده سنسور یک سیستم کنترلی فیدبک حلقه بسته مقدار سوخت ارسال شده به موتور را تصحیح می کند.

نحوه عملکرد سنسور اکسیژن

سنسور اکسیژن در حقیقت مقدار اکسیژن نسوخته در اگزوز را نشان می دهد و معادل میزان اکسیژن نسوخته ولتاژی تولید می کند که در کمترین غلظت اکسیژن، معادل ٠.١ ولت و در بیشترین غلظت، معادل ٠.٩ ولت است.

ECU خودرو از این سیگنال ولتاژی استفاده می کند تا چگونگی وضعیت احتراق سوخت در موتور را تحلیل کرده و پس از آن به بهترین شکل ممکن غلظت سوخت در برابر هوا را تعیین کند. به این ترتیب مصرف خودرو کم می شود و آلاینده های خروجی از اگزوز آلودگی کمتری خواهند داشت. در خودروی موهاوی یک سنسور اکسیژن هم بعد از کاتالیست قرار می گیرد تا راندمان این کاتالیست را مورد بررسی قرار دهد.

سخن آخر

اگر قصد تعویض اویل پمپ و یا سنسور اکسیژن خودروی خود را دارید، توصیه می‌کنم به قسمت فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو مراجعه نمایید. گروه استار پارتس با وارد کردن قطعات اورجینال خودروهای هیوندای و کیا می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای خریدن پمپ روغن باشد.



:: بازدید از این مطلب : 500
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی یکی از تخصص های اصلی دندانپزشکی است امروزه خواهان بسیاری برای درمان ناهنجاری های فکی در سراسر دنیا دارد. اما نکته اینجا است که بسیاری از افراد به خاطر شکل و شمایل دستگاه های ارتودنسی تز آن استفاده نمی‌کنند. ما امروز در این مقاله سعی داریم تا شما را با شیوه ای جدید از ارتودنسی آشنا کنیم.

بریس و چگونگی استفاده از آن

ارتودنسی تخصصی در دندانپزشکی است که به وضعیت نامناسب دندان ها و فک ها می پردازد. ارتودنسی که به آن ارتودنسی دندان – صورت نیز گفته می شود. امروزه با استفاده از ابزاری به نام بریس یا حلقه های ارتودنسی می توان دندان های کج و نامرتب را صاف کرد و دندان های کج را به موقعیت خود برگرداند. این بریی ها در نوع ارتودنسی پنهان هم استفاده می شوند.

ایده سفر به ایران در نگاه اول خیلی جذاب به نظر نمی رسد، اما وقتی همه نکات مثبت را در نظر بگیرید، می فهمید که با سفر به این کشور چقدر لذت خواهید برد، بنابراین بیایید این نکات مثبت را برای شما لیست کنیم.

همچنین همه چیز را راجع به ارتودنسی کامل بدانید.

•             اولا، سفر به ایران نه تنها در هزینه های شما صرفه جویی می کند، بلکه به تجربه ای فراموش نشدنی تبدیل می شود. تنها کاری که باید انجام دهید دیدن برخی از تصاویر این کشور و خواندن برخی از تجربیات بیماران در ایران است.

•             ثانیا، کلینیک های دندانپزشکی تمیز و عالی در ایران هیچ تفاوتی با بهترین کلینیک های دندانپزشکی در کشورهای پیشرفته ندارند. شما به راحتی می توانید متخصص ارتودنسی با صلاحیت در کلینیک های مختلف دندانپزشکی در ایران، به ویژه در شهرهای بزرگ مانند تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز و جزیره کیش کار کنید.

•             و در آخر اگر تجربه زیادی از دندانپزشکان ایرانی ندارید، این کشور از سایر مقاصد ارائه دهنده خدمات درمانی دندانپزشکی پیشی نمی گرفت. دندانپزشکان ایرانی، به ویژه کسانی که متخصص ارتودنسی هستند از بهترین دانشگاه ها و بیمارستان های جهان در رشته ارتودنسی فارغ التحصیل شده اند. آنها همچنین دارای چندین سال تجربه و سوابق طلایی از درمان های موفق هستند.

چیستی ارتودنسی پنهان

ایران با توجه به تعداد زیاد دندانپزشکان باتجربه، جدیدترین قابلیت ها، امکانات و قیمت های جذاب، مکانی ایده آل برای مراجعه به مراکز درمانی دندانپزشکی به خصوص ارتودنسی است. بنابراین در اینجا ما تمام مواردی را که باید در مورد تهیه بریس دندان در ایران بدانید به شما نشان می دهیم .

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ارتودنسی بی رنگ نیز می‌توانید بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

 اگر از دندان های نامرتب و گزش نادرست رنج می برید، کاری را که این روزها افراد باهوش انجام می دهند، انجام دهید و دندان های خود را با استفاده از وسایل ارتودنسی و بریس ها مرتب کنید. با هزینه بالای بریس های دندانی، ممکن است منطقی باشد که به کشور دیگری سفر کنید تا بتوانید دندان های خود را به درستی صاف کنید.

همچنین راجع به ارتودنسی طبیعی نیز بیشتر بدانید.

حرف آخر

شما می توانید اولین مرحله از برنامه بریس دندان را در کشور خود انجام دهید. در جایی که به دندانپزشکی مراجعه می کنید که شما را از نظر بالینی معاینه می کند و مدلی از دندان های شما می سازد و از شما می خواهد عکس دندان های خود را با اشعه ایکس تهیه کنید و تصویر دندانی تهیه کنید.

پس از انجام این معاینات اولیه، متخصص ارتودنسی در ایران دوره درمان و نوع دستگاه ارتودنسی پنهان را برای استفاده تعیین می کند. پس از آن، متخصص ارتودنسی دستگاه ارتودنسی مناسب را در دهان شما قرار می دهد و آن را در جای خود ثابت می کند.

سپس به بررسی های منظم نیاز دارید تا دندانپزشک بتواند پیشرفت شما را بررسی کند. هنگامی که دندانپزشک تصمیم می گیرد که نتیجه راضی کننده باشد، درمان به پایان می رسد و دستگاه های ارتودنسی پنهان برداشته می شوند.



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که می‌دانید خانم ها در دوران بارداری باید از انجام دادن بسیاری از کار ها دوری کنند چرا که سلامت خودشان و جنینشان به خطر می‌افتد. امروز در این مقاله قصد داریم تا در مورد یکسری مسائل دندانپزشکی که ممکن است در دوران بارداریط به سراغ مادران بیاید صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

کشیدن دندان و خطرات احتمال آن در دوران بارداری

بدن زن در دوران بارداری دارای نوسانات هورمونی متعددی است و همین امر ممکن است در سلامت دهان و دندان فرد اختلال ایجاد کند. کشیدن دندان در بارداری نیز می‌تواند در دوران بارداری بسیار آزاردهنده باشد.

 به طور کلی در زمان بارداری تنها باید اقدامات اورژانسی انجام شود. انجام هر گونه درمان ترمیمی و زیبایی جایز نیست و بهتر است که بعد از زایمان موکول شود. با این حال به گفته متخصصان “کشیدن دندان می  تواند در اغلب شرایط یه مورد اورژانسی باشد و در صورتی که جان و سلامت ما را تهدید کند حتما باید دندان کشیده شود. اگر نیاز باشد که دندان کشیده شود، در حالتی ایمن انجام می شود و هیچ خطری برای مادر باردار و جنین نخواهد داشت. اما در هر صورت بهتر است که کشیدن دندان به بعد از حاملگی موکول شود.”

استفاده از دهانشویه و خطرات آن در بارداری

هرچند که توصیه می شود در دوران بارداری بهداشت دهان و دندان بیشتر از همیشه رعایت شود اما در خصوص استفاده از دهانشویه ها نظرات متفاوتی وجود دارد و احتمالاً هنوز برخی خانم های باردار برایشان سوال باشد که آیا می‌توانند در طول بارداری برای رعایت هرچه بیشتر بهداشت دهان و دندان از دهانشویه استفاده کنند؟ ما در این مقاله به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت و نظرات متخصصان دندانپزشکی بارداری را در این خصوص جویا می شویم.

دیدگاه دندانپزشکان در مورد استفاده از دهانشویه در دوران بارداری متفاوت است زیرا اکثر مارک های دهانشویه در بازار و داروخانه ها حاوی الکل هستند و الکل هرچقدر هم کم باشد ، در صورت مصرف در دوران بارداری می تواند مشکلات سلامتی برای نوزاد ایجاد کند ، به همین دلیل پزشکان با استفاده از دهانشویه های حاوی الکل در دوران بارداری مخالف هستند.

سخن آخر

در مورد کشیدن دندان نیز باید بگوییم که دندانپزشک مجرب می‌داند چگونه در صورت نیاز باید دندان یک مادر را بکشد. مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی عالی و یا یک متخصص مجرب بهترین کاری است که چه در دوران بارداری چه تحت هر شرایط دیگری می‌توانید انجام دهید. به طور کلی دوران بارداری دورانی است که باید برای انجام هر کاری اطلاعات کافی را داشته باشید. بهترین کار این است که مقالات مختلف را در اینترنت مطالعه کنید و باز هم می‌گوییم که برای انجام هر کاری با یک پزشک و یا یک مشاور متخصص در آن زمینه صحبت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

۱-استخر را تمیز کنید

در بعضی مواقع، باران با وزش باد شدید همراه می شود و ممکن است وزش باد، بسیاری مواد ناخواسته مانند برگ ها، گرد و غبار و خس و خاشاک و … را وارد استخر و محیط اطراف آن کند. شما باید با احتیاط و با یک وسیله تمیز اقدام به جمع آوری و خارج کردن این مواد اضافی از داخل آب استخر کنید. میتوانید از جاروهای خودکار و هوشمند استفاده کنید یا به صورت دستی خودتان تمام برگ ها و موارد دیگر را از استخر خارج کنید. دقیقا بعد از تمیز کردن، شیمی آب و سطح مواد ضدعفونی را چک کنید که در ادامه هم توضیح داده شده اند.

۲- سطح قلیائیت و ph  آب را چک کنید

pH استخر شما به دلیل بارش باران، اسیدی تر میشود و رو به کاهش میگذارد. بنابراین سعی کنید هم ph را متعادل کنید و هم سطح یون های آب را چک کنید.

۳- مقدار و سطح مواد ضدعفونی کننده آب استخر را چک کنید

فرقی نمیکند که برای ضدعفونی کردن آب استخر خود از چه موادی استفاده میکنید. اما از آنجایی که بیشتر استخر ها از کلر برای این منظور استفاده میکنند، حتما سطح کلر آن را بسنجید و ببینید در چه سطحی قرار دارد.

باران همیشه تمیز نیست و ممکن است حاوی مواد ریز آلوده مثل دوده، فلزات سمی معلق و .. باشد. تمامی این مواد میتوانند آب استخر را آلوده کنند. احتمالا سطح مواد ضدعفونی کننده بعد از باران کاهش یافته یا از غلظت آن کاسته شده است. برای افزایش غلظت ماده ضدعفونی کننده خود حتما مقادیر اضافی به آب اضافه کنید. اگر قبل از بارش باران سطح مواد ضدعفونی کننده پایین بوده، حجم بیشتری ضدعفونی کننده به آب استخر اضافه کنید.

بیشتر بخوانید : ساخت استخر

۴- سطح آب استخر را بررسی کنید

بدیهی است باران از آنچه که تصورش را میکنید و از آنچه که هست مقدار زیادی آب به استخر شما اضافه می کند. تلاش کنید که مقادیر اضافی آب را از استخر خارج کنید. برای اینکار میتوانید از سیستم گردش آب و فیلتراسیون استخر استفاده کنید. سعی کنید فیلتر را روشن بگذارید تا آب اضافی تخلیه شود. اینکار را تا زمانی که سطح آب استخر به حالت نرمال بر نگردد  ادامه دهید.

 ۵- عملکرد و سلامتی تجهیزات و تاسیسات استخر را بررسی کنید

در نگهداری استخر بعد از باران تنها آب استخر مهم نیست و باید توجه ویژ ای هم به تجهیزات و تاسیسات استخر داشته باشیم. دقیقا مشابه زمانی که طوفان میشود یا بلایای طبیعی دیگر در منطقه شما رخ میدهد، پس از باران نیز باید حتما سری به تاسیسات استخر روباز و سرپوشیده زد.

اطمینان حاصل کنید که هیچ چیز صدمه ندیده و هیچ کدام از تجهیزات فنی استخر آسیب ندیده باشد. اگر به هر کدام از تاسیسات کوچکترین آسیب وارد شده باشد حتما با تعمیرکار و نگهدارنده های مجاز استخر ها (مانند تام استخر) تماس بگیرید تا قبل از بدتر شدن آسیب به تعمیر تجهیزات آسیب دیده بپردازند. اگر در اسرع وقت این تجهیزات تعمیر نشوند بعدها هزینه نگهداری و تعمیر آن ها چند برابر خواهد شد و سلامتی شناگران هم ممکن است به خطر بی افتد.

منبع : https://www.tomestakhr.com/



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر کسی که قصد خرید هدیه برای او را دارید، عاشق طلا است و همیشه از زیورآلات استفاده می‌کند، شک نکنید که بهترین انتخاب برای او طلا هدیه است.

طلا همیشه به عنوان کالای مناسب برای سرمایه‌گذاری، مورد استقبال همه بوده است. اگر دوست دارید هدیه تولدی که برای آن شخص می‌خرید، علاوه بر اینکه سورپرایز خاصی است، برای او جنبه‌ی سرمایه‌گذاری هم داشته باشد، طلا می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

جدیدترین هدیه های تولد مناسب برای خانم‌ها و دختران

اگر قصد خرید طلا برای دختران و خانم‌ها و دختران را دارید، انتخاب‌های زیادی دارید که در ادامه با ویژگی آن‌ها بیشتر آشنا می‌شوید.

گردنبند هدیه، چه ویژگی‌هایی دارد؟

گردنبند طلا، بیشتر از هر زیورآلات دیگری در استایل جلب‌توجه می‌کند. برای خرید گردنبند به عنوان هدیه، باید رنگ پوست، فرم و اندازه گردن، فرم صورت، و فرم بالاتنه شخصی که قرار است برای او هدیه بخرید را در نظر بگیرید. برای آشنایی کامل با این جزئیات پیشنهاد می‌کنم، مطلب، چهار فاکتور در انتخاب و خرید گردنبند را بخوانید.

انگشتر هدیه، چه ویژگی‌هایی دارد؟

انگشتر طلا، از جمله زیورآلاتی است که تقریباً همه‌ی دخترها و خانم‌ها آن را دوست دارند. این روزها مد شده و همه تعداد زیادی انگشتر دست می‌کنند. برای انتخاب انگشتر به عنوان هدیه، بهتر است عوامل مهمی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنم را درنظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای کسانی که دست کوچک دارند، بهتر است انگشترهای ظریف را انتخاب کنید. سنگ یا نگین‌های کوچک گرد، بیضی شکل یا به شکل قلب، مناسب این دست‌ها هستند.

برای کسانی که دست بزرگ دارند، بهتر است انگشترهای بزرگی که جزییات بیشتر دارند را انتخاب کنید.

دستبند هدیه، چه ویژگی‌هایی دارد؟

دستبند طلا، تنوع زیادی دارد. آن‌ها به راحتی با ساعت، انگشتر و زیورآلات دیگر ست می‌شوند. نه تنها به دست جلوه و زیبایی خاصی می‌دهند، بلکه بر خلاف، گردنبند و گوشواره، همیشه جلوی چشم‌ هستند.

اگر کسی که قصد خرید هدیه برای او را دارید، مچ دست لاغر و باریک دارد، دستنبدهای ظریف، بهترین انتخاب برای او هستند.

اگر مچ دست او پهن یا توپر است، می‌توانید هر دو نوع دستبند ظریف و پهن را انتخاب کنید.

گوشواره هدیه، چه ویژگی‌هایی دارد؟

گوشواره‌ها انواع مختلفی دارند و شامل: گوشواره میخی، گوشواره آویز، گوشواره گل‌گوش، گوشواره حلقه‌ای، گوشواره کلیپسی، و گوشواره بخیه‌ای می‌شوند. برای دیدن همه‌ی مدل‌ها، روی گوشواره طلا کلیک کنید و تصویر و جزئیات مربوط به هر کدام را ببینید.

در انتخاب گوشواره، فرم صورت یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید آن را درنظر بگیرید.

برای فرم صورت مثلثی، گوشواره‌های آویز و یا اشکی، بهترین گزینه هستند.

برای فرم صورت بیضی، تقریباً هر نوع گوشواره‌ای مناسب است؛ اما بهتر است گوشواره‌های مثلثی و یا گوشواره ساده میخی را انتخاب کنید.

برای فرم صورت گرد، گوشواره آویز یا بلند، انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای است.

برای فرم صورت قلبی، گوشواره آویز یا گوشواره اشکی را انتخاب کنید.

برای فرم صورت‌تان مربعی، گوشواره‌های گرد و حلقه‌ای‌را هم فراموش نکنید.

برای فرم صورت باریک و کشیده، باید گوشوارهای میخی، گوشواره خوشه‌دار، گوشواره آویز کوتاه، گوشواره حلقه‌ای متوسط یا بزرگ را انتخاب کنید.



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی یکی از بهترین درمان ها برای از بین بردن ناهنجاریط ها و روشی مطمعن برای صاف کردن دندان های کج است. همانطور که در مقاله ارتودنسی دندان هم اشاره کردیم، دندان یکی از مهمترین فاکتور های زیبایی برای هر فرد است که نبود آن و یا ناهنجار بودن آنها، می‌تواند مشکلات زیادی را از قبیل ضعف در قدرت تکلم، خوردن و آشامیدن ایجاد کند. با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را راجع به ارتودنسی در اختیارتان قرار دهیم.

ارتودنسی نامرئی و انواع آن

به طور کلی سه نوع ارتودنسی نامرئی دندان وجود دارد، ارتودنسی نامرئی لینگوال، ارتودنسی نامرئی شفاف و ارتودنسی سرامیکی که هر کدام در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرند و خواص مخصوص به خود را دارند. باید بدانید که ارتودنسی لینگوال و سرامیکی هر دو جزو دسته ارتودنسی نامرئی ثابت محسوب می‌شوند، در ادامه به برسی آنها خواهیم پرداخت.

ارتودنسی لینگوال

در این نوع ارتودنسی ثابت، دستگاه ها و براکت و بریس ها پشت دندان ها قرار می‌گیرند و به نوعی مخفی می‌شوند از همین رو به آن ارتودنسی مخفی نیز گفته می‌شود، چرا که به ظاهر از روی دندان ها چیزی مشخص نیست.

الاینر های شفاف

ارتودنسی با الاینر های شفاف به دو دلیل در میان مردم محبوبیت دارد، اولی این که این نوع از ارتودنسی همانطور که از اسمش پیداست، شفاف بوئه و به راحتی قابل مشاهده نیست. دلیل دوم متحرک بودن این نوع از ارتودنسی است. شما می‌توانید هر وقت که مایل بودید دستگاه را از دهان خود خارج کنید ، این امر باعث می‌شود تا هنگام غذا خوردن و مسواک زدن شما راحت تر باشید.

باید توجه داشته باشید که شما نباید در طول شبانه روز بیشتر از 4 ساعت دستگاه را از دهان خود خارج کنید.

ارتودنسی نامرئی با الاینر های شفاف، دارای اسم های گوناگونی نزد مردم و پزشکان است. اما اگر نخواهیم از بحث اصلی خارج شویم باید بگویییم که علت محبوبیت این ارتودنسی چیست.

براکت سرامیکی

در این نوع از ارتودنسی ثابت براکت هایی استفاده می‌شوند که کاملا همرنگ دندان ها بوده و از دور به راحتی قابل تشخیص نیستند. تفاوت این ارتودنسی با ارتودنسی ثابت معمولی تنها در براکت ها است که در ارتودنسی نامرئی از براکت های همرنگ دندان استفاده می‌شود، که اصطلاحا سرامیکی گفته می‌شود و در ارتودنسی ثابت از براکت های فلزی استفاده می‌شود.

مراحل انجام ارتودنسی

ابتدا پزشک متخصص بیمار را معاینه می‌کند و بعد از دهان بیمار یک قالب برداشته می‌شود. این قالب گیری می‌تواند با استفاده از یک اسکنر سه بعدی صورت بگیرد و به صورت یک فایل کامپیوتری به دست خواهد آمد. بعد از قالب گیری و برنامه ریزی برای حرکت دندان ها تمام پلاک ها توسط یک پرینتر سه بعدی ساخته شده و تحویل بیمار می‌دهند. بیمار موظف است تا طبق برنامه پزشک پیش برود و به ترتیب از پلاک ها استفاده کند تا نتیجه نهایی حاصل شود.

ارتودنسی سرامیکی یا شفاف

انتخاب اینکه شما باید از ارتودنسی شفاف استفاده کنید یا سرامیکی به عهده پزشک شما است. هر کدام از دستگاه های ارتودنسی برای شرایطی خاص ساخته شده اند و موضوع انتخاب آنها سلیقه ای نیست. اگر شما نیاز به درمان ارتودنسی دارید حتما باید با یک پزشک و یا مشاور متخصص در این زمینه صحبت کنید تا بهترین راه را پیش روی شما قرار دهد.



:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کامپوزیت دندان یکی از مهمترین و معروف ترین موادی است که در هر کلینیک و یا دندانپزشکی امروزه پیدا می‌شود. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را با پنج تا از مهم ترین کاربرد های کامپوزیت دندان بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی را راجع به این ماده مشهور و پرطرفدار در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت دندان از جمله مواد بسیار بسیار کاربردی در دندانپزشکی مدرن است و تقریبا در هر شاخه دندانپزشکی دست کم چند کاربرد دارند و در تمامی کلینیک های دندانپزشکی نیز استفاده می شود. آنچه در این مقاله می خوانید اطلاعاتی درباره این ماده دندانپزشکی و کاربردهای آن است.

کامپوزیت‌ های دندانی نوعی مواد صناعی رزینی یا به عبارت دیگر پرکننده‌ های دندانپزشکی بر پایه رزین هستند. آن ها گروهی از رزین ‌های مصنوعی هستند که در دندان پزشکی به عنوان ماده مستحکم‌ کننده، پرکننده و یا حتی چسب استفاده می‌ شوند. این مواد کاربردی دارای خواص مطلوبی هستند که با توجه به ویژگی ‌های خاص حفره دندانی بیمار می‌ توانند استفاده شوند.

کاربرد های مهم کامپوزیت دندان

دلیل استفاده از کامپوزیت در دندانپزشکی (در وهله اول) همرنگ بودن دندان و استحکام قابل توجه آن است. این ماده طوری ساخته شده که به خوبی و بهتر از مواد دیگر به دندان متصل می شود و تا حدی نیز ویژگی های مینای دندان را تقلید می کند.

  1. اینله و انله دندان: اینله و انله دو نوع روش ترمیم دندان های آسیاب یا خلفی هستند که به هر دلیلی آسیب زیادی دیده باشند. زمانی که نتوان با روش معمولی (پر کردن)، پوسیدگی های وسیع این دندان ها را ترمیم کرد، از اینله و انله استفاده می کنیم.
  2. پر کردن دندان: رایجترین کاربرد کامپوزیت دندان، پر کردن دندان های آسیب دیده یا دچار پوسیدگی است. اغلب افراد دست کم یکبار دندان خود را پر کرده اند و جنس اغلب پر کردگی ها از آمالگام، کامپوزیت، طلا با سرامیک است.
  3. ونیر دندان: ونیر دندان یا (Dental Veneer) روکش های بسیار نازکی هستند که به جهت زیبایی به سطح دندان ها متصل می شوند. آن ها با روکش دندان یا تاج مصنوعی دندان که در اصطلاح به آن ها کراون یا (Crown) نیز گفته می شوند تفاوت دارند.
  4. باندینگ دندان: باندینگ دندان فرآیند ترمیم یا زیباسازی دندان با کمک مواد دندانپزشکی مانند کامپوزیت دندان است. باندینگ در اصل یک تکنیک است.
  5. اتصال انواع پروتز دندان:

سخن آخر

امروز در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفیدی را راجع به 5 تا از اصلی ترین کاربرد های کامپوزیت، این ماده پرطرفدار و مشهور بین مردم آشنا کنیم. شاید در آینده نیز راجع به هر کدام از آنها توضیحاتی را در اختیار شما قرار دهیم. در کل کسب اطلاعات بهترین راه برای تصمیم گیری با خیال راحت و بدون پشیمانی است. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.



:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دوران بارداری دوران بسیار حساسی است و باید مراقبت های ویژه ای در این دوران صورت بگیرد. در این دوران اختلالات هورمونی به اوج خود می‌رسند و کوچک ترین اشتباهی می‌تواند منجر به آفریده شدن یک خطر بزرگ برای مادر و جنین شود. امروز می‌خواهیم حول محور دندانپزشکی بارداری، راجع به استافده از دهانشویه و کشیدن دندان در این دوران صحبت کنیم.با ما همراه باشید.

کشیدن دندان و بیهوشی در بارداری

پوسیدگی دندان، بیماری لثه و سایر مشکلات بهداشت دهان و دندان مسائلی هستند که باید سریعاً به آنها رسیدگی شود. تغییرات هورمونی، تغییرات رژیم غذایی، ابتلا به ژنژیونت بارداری و هوس‌هایی بارداری می‌توانند سلامت دهان شما را در معرض خطر بیشتری قرار دهند. بعلاوه برخی از مشکلات دندانی می‌تواند روی نوزاد در حال رشد تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان داده است که از هر 100 تولد زودرس، 18 مورد می‌تواند به خاطر عفونت شدید لثه در مادر باشد

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی در بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود..

اگر در دوران بارداری نیاز به انجام یک عمل دندانپزشکی داشته باشید، هنوز هم می‌توانید با خیال راحت از بیهوشی برای آرامش و بی حس کردن درد استفاده کنید. فقط حتماً باید دندانپزشک را از بارداریتان مطلع کنید تا بتواند ماده‌ی بیهوشی و دُز مناسب آن را انتخاب کند. در دندانپزشکی بارداری از داروهای بیهوشی حاوی فلی پرسین اجتناب می‌شود، زیرا این ماده‌ی شیمیایی رگ‌های خونی را تنگ می‌کند و منجر به تضعیف خون رسانی به جنین می‌شود.

دهانشویه

دهانشوهی یک ترکیب شیمیایی است که بسیار برای دندان ها مفید بوده و به راحتی می‌تواند باعث نابودی پلاک های دندانی شود. راجع به این موضوع که آیا استفاده از دهانشویه در دوران بارداری مضر است یا نه باید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

 دهانشویه ها بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از اصلی ترین راه های ارتقای بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندی سالم هستند. آنها از آنچه که تصور می کنید کاربردی تر هستند و فواید بسیار زیادی برای دهان و دندان ما دارند. آنچه در این مقاله می خوانید اطلاعات کاملی درباره انواع محلول های دهان شویه، فواید و کاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خرید آن ها است.

سخن آخر

همانطور که بارها اشاره کردیم، تحقیق کردن بهترین راه برای این است که شما بتوانید با خیال راحت راجع به آینده و سلامتی خود تصمیم بگیرید. امروز در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات مفیدی را راجع کشیدن دندان و استفاده از دهانشویه در بارداری در اختیارتان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 195
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

واژه ارتودنسی در واقع به معنای صاف کردن دندان است. از قدیم تا به امروز واژه ارتودنسی تغییرات زیادی داشته است تا به این صورت در آمده است. ارتودنسی به عنوان یک رشته در دانشگاه ها تدریس می‌شود که یکی از تخصص های دندان پزشکی می‌باشد. امروز با ما در این مقاله همراه باشید تا اطلاعات مفید و جامعی را در رابطه با ارتودنسی در اختیارتان قرار دهیم.

انواع ارتودسنی

در پایین به برسی چند نوع از انواع ارتودنسی پرداختیم:
همچنین همه چیز را راجع به ارتودنسی با لیزر بدانید.

ارتودنسی ثابت

زمانی که ارتودنتیست برای حل مشکلاتی مثل کج بودن دندان، دستگاه ارتودنسی رو با چسپ به دندونای شما وصل کنه و به شما بگه که تا پایان دوره درمان نباید دستگاه ها رو برداشت، اصطلاحا میگن شما تحت درمان ارتودنسی ثابت هستید.

یعنی چون دستگاه ها و تجهیزات مورد استفاده برای اصطلاح حالت دندان های شما فیکس و ثابت هستند اسم درمانش هم میشه ارتودنسی ثابت. بریس ها رایجترین دستگاه های ثابت هستند که توی اصطلاح عامه بهش میگن سیم کشی دندون! از این نوع دستگاه ها برای اصلاح مشکلات متوسط تا شدید ارتودنسی استفاده میشه.

راجع به ارتودنسی خفیف نیز بیشتر بدانید.

ارتودنسی نامرئی

بازم برگردیم سر مبحث دستگاه های ارتودنسی دندان. متخصص ارتودنسی  ممکنه برای صاف کردن دندونای شما از یه سری دستگاه استفاده کنه که یا واقعا دیده نمیشن و یا اینکه به سختی تشخیص داده میشن. البته بهتون بگم که ما چیزی به نام نامرئی نداریم.

مگه میشه آخه یک چیز نامرئی دندونای ما رو صاف کنه کسی هم نبینه؟ تازه پاش پول هم بدیم؟ (بیشتر یه اصطلاحه. ما آدما کلا زیادی توی همه چی اغراق میکنیم. نامرئی نیست! شفافه و یا اینکه زیادی توی چشم نیست!!)

چرا ارتودنسی ؟؟

زیبایی و طراحی لبخندی جذاب، اولین علتی هستش که ما رو به سمت به اصطلاح سیم کشی دندان سوق میده. اما به جز  زیبایی، بهبود عملکرد هم از دلایل رو آوردن به این رشته هستش.

اگه به ظاهر بعضی از آدمای اطرافتون نگاه کرده باشید می بینید که همه وضعیت دندان ها و فک‌شون (استخوان فک) طبیعی و نرمال نیست. بعضی هاشون به نظر میرسه که یکی از فک هاشون جلوتر از اون یکیه (بهش میگن اوربایت و آندربایت)، بعضیاشون دندوناشون خیلی در هم و برهمه و شلوغه (بهش میگن کراودینگ یا ازدحام دندان)، یه سریا وقتی دهنشون رو میبندن یه فاصله بین دندونای بالا و پایینشون در بخش جلو دهانشون هست (بهش میگن اپن بایت)، بعضی ها هم بین دندوناشون فاصله وجود داره (بهش میگن گپ بین دندان) و و و ….

همچنین همه چیز را راجع به هزینه ارتودنسی دندان بدانید.

این مشکلات و مشکلای مشابه دیگه، در ظاهر ممکنه فقط قیافه رو تغییر بده اما میتونه تکلم و قدرت جویدن رو هم تحت تاثیر قرار بده. حتی بعضیا که مشکلشون خیلی شدیده ممکنه درد دندون، درد گردن، سر و گوش رو تجربه کنند. اینا باید درمان شن و وظیفه درمان این مشکلات هم بر عهده متخصص ارتودنسی دندان هستش.

سخن آخر

امیدواریم که این مطلب کوتاه برای شما مفید بوده باشد. روی آوردن به سمت ارتودنسی دندان یک قدم بزرگ در بهبود زیبایی و سلامت فک و دندان هر شخص است. اما ارتودنسی به روش های مختلفی انجام می‌شود ممکن است زمان های متفاوتی هم بیمار تحت درمان قرار بگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر فک و دندان شما وضعیت طبیعی و نرمالی ندارد و در موقعیت خوبی نیست، نیاز به درمان ارتودنسی دندان دارید. با کمک این درمان، بیشتر مشکلات دندانی مانند انحرافات فکی و یا کج بودن دندان برطرف خواهد شد. برای آشنایی کامل با این روش درمانی، حتما ادامه این مقاله را بخوانید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ارتودنسی برای جلو بودن فک بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

ارتودنسی چیست؟

با توجه به این که در این چند سال فرهنگسازی گسترده ای توسط دندان پزشکان در مورد سلامت دهان و دندان صورت گرفته است، حتما تاکنون درباره ارتودنسی دندان و ضرورت انجام آن شنیده‌اید و با آن آشنا کامل دارید.

“ارتودانتیکس” یا یعنی دانش و مهارت اصلاح دو مشکل ناهماهنگی و نامنظمی دندان‌ها و روابط غیر طبیعی بین فکی. هر وقت که فک و دندان، نظم و تراز طبیعی خود را از دست بدهد، متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست با روش‌های مختلفی، اقدام به منظم و هماهنگ کردن آن‌ها می‌کند.

علت مراجعه به متخصص ارتودنسی

این روزها ارتودنسی و مراجعه به ارتودنتیست کاملا در حال جا افتادن است و بسیاری از مردم می‌دانند با کمک این درمان چه چیزهایی را می‌توانند درمان کنند. اما به هر حال، اجازه دهید تا درباره مشکلاتی که ارتودنتیست‌ها می‌توانند اصلاح کنند صحبت کنیم.

همچنین راجع به ارتودنسی اقساطی بیشتر بدانید.

به طور کلی اگر شما یا فرزندتان یکی از مشکلات زیر را داشته باشید، می‌توانید برای درمان و معاینه به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کنید:

•        کج بودن دندان ها

•        وجود فاصله بین دندان ها

•        اکستروژن یا بیرون زدن دندان‌ها

•        آندربایت یا جلوزدگی فک پایین

•        اینترون یا داخل رفتگی دندانی

•        کراودینگ یا شلوغی و ازدحام دندان‌ها

•        اوربایت یا جلو بودن بیش از حد فک بالا

•        فاصله بین دندان های فک پایین و بالا در جلو یا اپن بایت

•        انحراف فک

•        کراس بایت یا قرار گرفتن دندان های یک فک پشت دندان های فک دیگر.

روش اصلاح ناهنجاری ها به کمک ارتودسنی

از بین بیماران مراجع به مطب‌های پزشکان ارتودنتیست، هیچ دو نفری به طور دقیق یک مشکل با جزئیات یکسان را ندارند. برای همین روش و مراحل درمان برای تمامی بیماران یکسان نیست. با این وجود تعدادی مرحله مشترک وجود دارد که همه بیماران آن ها را در طول درمان طی خواهند کرد.

همه چیز را راجع به دندانپزشکی بارداری بدانید.

قالب گیری

بعد از معاینه بیماران، فرآیند قالبگیری دندان را داریم. اینکار، مخصوصاً برای بیمارانی که قصد انجام ارتودنسی نامرئی دارند حتما انجام می‌شود. هدف از این کار ساخت پلاک ارتودنسی است و همچنین پیش بینی مسیر پیشرفت در طول درمان. در واقع، ما با اینکار می‌خواهیم ببینم دندان‌های شما باید چطور حرکت کنند تا به حالت صاف و منظم درآیند و برای این کار چقدر زمان مورد نیاز است.

سخن آخر

شما هم اگر فکر می‌کنید مشکل نامنظمی فک و دندان دارید و یا از قبل می‌دانید از این مشکلات رنج بردیدو هم اکنون شما را آزار می‌دهد، تنها باید به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کنید. و در نظر داشته باشید که  عدم درمان یا به تاخیر انداختن این فرآیند، منجر به نتایج به مراتب بدتری خواهد شد. و احتمال این وجود دارد که هزینه‌های بیشتری را در بر داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 285
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خودرو های کیا و هیوندای دو تا از بزرگ ترین کمپانی های خودرو سازی کره ای هستند که سال ها است در زمینه تولید خودرو فعالیت دارند و شهرت جهانی دارند. امروز در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی کردن شرکت خودرو سازی کیا موتورز به شما عزیزان راجع به برخی از مشکلات فنی کیا و هیوندای با هم صحبت کنیم تا اطلاعات مفیدی را در این زمینه کسب کینم. با ما همراه باشید.

تاریخچه کمپانی خودروسازی کیا موتورز

کیا موتورز که در سال 1986 تنها 26 دستگاه خودرو تولید کرده بود، در سال 1987 در فاصله تنها یک سال، تولیدش را به 95٫000 دستگاه افزایش داد. در سال 1992، کیا موتورز آمریکا، در ایالات متحده آمریکا شروع بکار نمود. ﺍولین خودروی دﺍرﺍی برند کیا، در ﺍیاﻻت متحده ﺍز طریق 4 شعبه نمایندگی فروش در پورتلند، اورگن و در فوریه 1994 به‌فروش رفت. ﺍز ﺁن زمان، کیا به صورتی روش‌مند فعالیت خود رﺍ توسعه دﺍد. نمایندگی‌های فروش در سال 1994 مدل کیا سفیا ﺍین شرکت رﺍ به فروش رساندند و بعد ﺍز مدتی، ﺍندک خط تولید محصول ﺍین شرکت، ﺍز طریق مدل کیا اسپورتیج، شرکت گسترش یافت.

کیا موتورز به کره‌ای: شرکت خودروسازی کره‌ای است، که به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از هیوندای موتور گروپ، محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۳ با تولید ۲٫۷۵ میلیون دستگاه خودرو، دومین خودروساز کره جنوبی شناخته شد. شرکت خودرو سازی کیا موتورز هم‌اکنون دارای ۸ کارخانه تولیدی است .

شرکت کیاموتورز پس از آغاز فعالیت خود در سال 1944 به عنوان یک کارگاه تولیدی لوازم یدکی کیا،دست ساز دوچرخه واقع در حومه شهر سئول کره جنوبی، در شش دهه گذشته توانسته‌است به عنوان نیروی محرکه وسیله نقلیه موتوری کره‌ای با ادعای «تولید اولین اتومبیل کشور» همچنین «صادرات اولین اتومبیل از کره» پدیدار شود.نام «کیا» برخاسته ﺍز نامی چینی-کرهﺍی ﺍست که شامل کلمه «کی» (برﺁمدن) و «ﺁ» (به معنای ﺁسیا) ﺍست. بهﺍختصار نام ﺍین شرکت معنای «برﺁمده ﺍز ﺁسیا» رﺍ ﺍلقا می‌کند.

برسی مشکلات فنی هیوندای و کیا

اصولا زمانی که خودروهای سانتافه و اپتیما و سوناتا یاتاقان میزنند شما اگر شانس داشته باشید و متوجه صدای غیر طبیعی موتور شوید و آن را سریعا خاموش کنید، با مشکل شاتون زدن مواجه نخواهید شد ولی در عمل به دلیل صدای سیستم صوتی و عدم تسلط فنی راننده به مسائل فنی، ممکن است یاتاقان به حدی لق شود که شاتون بشکند و از سیلندر بیرون بزند.پ

بابت تعمیر این موتور ها باید برخی نکات را در نظر داشته باشید.میلنگ این موتور چنانچه تمایل داشته باشید موتور استاندارد تعمیر شود، باید تعویض گردد، یاتاقان های 25 و 50 موجود در بازار علی رقم تبلیغات و ادعا های بازاریان، جنیون هیوندای و کیا نیست و اصولا این خودروساز به هیچ وجه یاتاقان 25 و پنجاه تولید نمیکند و شدیدا عملیات تراشکاری و پولیش کاری را رد و ممنوع کرده است.

سخن آخر

اگر شما به عنوان یک مصرف کننده با علم و دانش کافی به سراغ خرید یک خودرو بروید متوجه خواهید شد که چقدر برای شما این امر مفید خواهد بود. همچنین ما در پایان این مقاله نیز قصد داریم تا به شما بگوییم اگر خودرو کیا یا هیوندای دارید و نمی‌دانید قطعات یدکی این خودرو ها را از کجا باید تهیه کنید تا از اصلت و کیفیت آن مطمئن باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما قطعات خودروی خود را از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو تهیه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.



:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

طراحی و ساخت استخرهای بتنی بسیار متنوع و البته زمانبر و پرهزینه است. استخرهای وینیل نیز با اینکه مقرون به صرفه هستند اما ماندگاری بالایی ندارند. استخر فایبرگلاس نیز بسیار با دوام است، تعمیر و نگهداری آن کم هزینه است و ماندگاری بالایی دارد. اما برخی میگویند که ساخت استخر فایبرپلاس خطرناک است. زیرا احتمال مسموم شدن با فایبرگلاس وجود دارد. آیا واقعا چنین تصوری درست است؟ آیا دیگر نباید از این استخرها استفاده کنیم؟ با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم و ببینیم آیا واقعا قرار است با شنا در این استخرها مسموم شویم یا نه.

آیا استخر فایبرگلاس سمی است؟

پاسخ کوتاه: نه ، برای شما سمی نیستند.

پاسخ طولانی: تنها تنفس یا تماس با فایبرگلاس خام می تواند مضر باشد زیرا مواد سازنده و اولیه آن برای پوست یک عامل تحریک کننده محسوب میشوند. خبر خوب این است که فایبرگلاسی که در استخرهای شما به کار میرود اصلا سمی نیست.

شما نه در مرحله ساخت و نه در حین نصب استخر فایبرگلاس ،در معرض آن قرار نخواهید گرفت. این استخرها در کارگاه ساخته می شود و بعد از آماده شدن به محل شما منتقل میشوند. استخر فایبرگلاس که شما در آن شنا خواهید کرد، دارای یک لایه محافظ براق است که هم از شما محافظت می کند و هم یک سطح راحت برای پیاده روی، شنا و نشستن زیر آب فراهم میکند.

آیا امکان دارد که استخر فایبرگلاس بشکند و قطعات آن داخل آب بریزند؟

بله امکان دارد. اگر ساخت استخر فایبرگلاس خود را به دست شرکتی سپرده باشید که نامعتبر باشد، امکان دارد از مواد نامرغوب برای ساخت استخر استفاده کند یا استاندارهای موجود را رعایت نکند. درنتیجه استخر میتواند با کوچکترین فشاری بشکند و شما در معرض سمیت فایبرگلاس قرار بگیرید.

بیشتر بخوانید : نگهداری استخر

چه کسی در برابر اثرات سمی فایبرگلاس آسیب پذیر است؟

پاسخ کوتاه: کسی که با فایبرگلاس خام در ارتباط است، مثل سازندگان استخر

پاسخ بیشتر: افرادی که مستقیماً با فایبرگلاس کار می کنند ، متخصصانی آموزش دیده هستند که برای محافظت از خود ، ماسک و لباس مخصوص می پوشند. خوشبختانه ، این مسئولیت سازنده است که کاملاً در محیط امن قرار بگیرد و شما به عنوان یک مصرف کننده به هیچ عنوان با فایبرگلاس خام در تماس یا ارتباط نخواهید بود.

به عنوان صاحب استخر، تمام آنچه شما باید نگرانش باشید، حفظ مواد شیمیایی، تمیز نگه داشتن استخر و نگهداری از استخر است. مگر اینکه قصد داشته باشید استخر خود را کنده و آن را آتش بزنید!!!!

آیا استخرهای فایبرگلاس برای محیط زیست مضر هستند؟

پاسخ کوتاه: نه

پاسخ طولانی: بر خلاف استخر بتونی، استخر فایبرگلاس منافذ بزرگی ندارد تا بتواند جلبک ها را در خود پرورش دهد. این استخرها از یک لایه محافظ و نرم برخوردار است که در برابر رشد جلبک ها مقاومت می کند. این یعنی در این استخرها یا جلبک رشد نمیکند و یا اگر جلبکی باشد بسیار کم است. در نتیجه هزینه ضدعفونی استخر کمتر میشود که این برای طبیعت نیز مفید است. علاوه بر این، فایبرگلاس قابل بازیافت نیز هست.

به نظر شما استخر وینیل و بتنی ممکن است سازگاری بیشتری با محیط زیست داشته باشند و مقرون به صرفه ترند؟ نه! این استخرها ممکن است در کوتاه مدت ارزان باشند، اما در آینده باید برای نگهداری از استخر هزینه های زیادی صرف کنید. در ثانی طول عمر این استخرها کمتر از استخرهای فایبرگلاست است.

آیا استخرهای فایبرگلاس ایمن هستند؟

پاسخ کوتاه: بله

 

پاسخ طولانی: فایبرگلاس خام به خودی خود می تواند مضر باشد و این یک واقعیت است. نباید با آن مستقیما در تماس بود یا آن را استنشاق کرد، اما با این وجود این ماده خطرناکترین ماده روی زمین هم نیست. در ثانی هنگام ساخت استخر فایبرگلاس تولید کنندگان با دقت هرچه تمام مواد فایبرگلاسی را با یک لایه محافظ میپوشانند و درنتیجه دیگر برای استفاده کننده کان سمی نخواهد بود.

منبع : https://www.tomestakhr.com/



:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

زنجیر طلا یکی از زیورآلاتی است که هیچ وقت دمده نمی شود اما قبل از اینکه اقدام به خرید طلا بکنید، دانستن چند نکته ضروری است. هدف این مقاله دادن آگاهی به شماست تا بعد از خرید و تحویل قطعه طلای خود، متعجب نشوید و همان باشد که می خواهید.

تا چه اندازه می خواهید هزینه کنید؟

قبل از اقدام به خرید زنجیر طلا، بودجه ای را متناسب با هدفی که دارید (طلا برای کادو دادن، استفاده روزانه و غیره) تعیین کنید. سپس با توجه به آن می توانید یکی از سه مدل زنجیر زیر را انتخاب نمایید. به طور  کلی زنجیرهای طلا در سه مدل زیر تولید می شوند.

زنجیر طلای توپر؛ منظور از زنجیر توپر زنجیری نیست که در ساخت آن 100 درصد از طلای خالص استفاده شده و در واقع، عیار زنجیر طلای توپر می تواند 22، 18، 14 و حتی 10 باشد. در بین تمامی این ها، زنجیرهای طلا که 18 و 14 عیار هستند، بیشترین میزان مقاومت و زیبایی را دارند. عیارهای بالاتر ضعیف تر بوده و عیارهای پایین تر، آن رنگ طلایی زیبا را ندارند.

زنجیر طلای آبکاری شده؛ به زنجیرهایی گفته می شود که از فلزات دیگر ساخته می شوند و در آخر یک روکش طلای مذاب به آنها اضافه می شود. اینگونه زنجیرها قیمت نسبتا ارزانی دارند زیرا فلز طلا تنها در روکش آنها وجود دارد. قیمت زنجیر طلای آبکاری شده کمتر است اما به مراقبت زیادی نیاز دارد.  هر چندوقت یکبار باید دوباره آن را آبکاری نمایید تا زیبایی و جلای خود را از دست ندهد.

زنجیر طلای توخالی و سبک؛ زنجیرهای سبک مثل زنجیرهای توپر تماما از طلا ساخته می شوند ولی کل طرح با طلا پر نشده و وزن سبکی دارد.

این سه مدل زنجیر با هم تفاوت های زیادی دارند اما مهمترین تفاوتشان در میزان طلای به کار رفته در ساخت و تبعا قیمت آنهاست. برای مثال، قیمت زنجیر طلای مردانه یا زنانه ای که روکش طلا دارد از همه مدل ها ارزانتر است. زیرا روکش طلا بعد از مدتی از بین می رود و فلز زیرین آن نمایان می شود. این زنجیرها نیازمند آبکاری جدید هستند و گرنه قابل استفاده نخواهند بود. از طرفی قیمت گردنبند طلای توخالی نیز کمتر است. اما اگر میخواهید دائما آن را به گردن داشته باشید، ما توصیه میکنیم که حتما طلای توپر بخرید.

بیشتر بخوانید :



:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره کردمی کامپوزیت یکی از پرکاربرد ترین مواد دندانپزشکی است که در اکثر کلینیک های دندانپزشکی یافت می‌شود. امروز در این مقاله علاوه بر اینکه قصد داریم تا شما را بیشتر با این ماده پرکابرد و پرطرفدار آشنا کینم، قصد داریم تا هزینه های استفاده از ونیر کامپوزیت را نیز برای شما بشکافیم و اطلاعات بسیار مفیدی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

عوامل تاثیر کذار بر روی قیمت کامپوزیت دندان

  • برند کامپوزیت و کشور مبدا
  • نیاز یا عدم نیاز دندان به ترمیم های دیگر: شرایط مراجعانی که نیازمند به درمان کامپوزیت هستند همیشه یکسان نیست و ما لزوما قرار نیست مستقیما برای همه بیماران سریعا کامپوزیت را آماده و نصب کنیم. برخی از مراجعان ممکن است دندان پوسیده و نیازمند ترمیم داشته باشند که باید قبل از نصب ونیر، حتما پوسیدگی برطرف و دندان ترمیم شود. هزینه ونیر کامپوزیت با حساب ترمیم پوسیدگی بیشتر از حالت عادی خواهد بود.
  • رنگ و سایه رنگ کامپوزیت بکار رفته: کامپوزیت مورد استفاده برای ساخت ونیر معمولا یک پالت کامل از سایه رنگ های مشابه با رنگ دندان طبیعی ما دارد. هزینه هر سایه رنگ (روشنی و تیرگی) معمولا کمی با هم متفاوت است. به عنوان مثال هزینه ونیر کامپوزیت با c نزدیک به 700 هزارتومان است و این درحالی است که کامپوزیت با گرید A نزدیک به 1 مییون و 300 هزار تومان است.
  • دستمزد دندانپزشک: ونیر کامپوزیت نوعی درمان ترمیمی و زیبایی مستقیم است. به این معنی که تمام مراحل آماده سازی آن در مطب دندانپزشک و با زحمت خود دندانپزشک انجام داده می شود و در نهایت طی یک جلسه کامپوزیت نصب می شود. بنابراین طبیعی است که بخشی از هزینه ونیر کامپوزیت ها باید مستقیما صرف زحمت و دستمزد دندانپزشک شود.
  • نکنه دیگر هم این است که اگر کار آمادگی و نصب را متخصص ترمیمی و زیبایی انجام دهد هزینه می تواند بیشتر شود و دستمزد دندانپزشک عمومی معمولا کمتر از متخصص است.
  • تعداد دندان نیازمند کامپوزیت

حد اقل و حد اکثر هزینه کامپوزیت دندان

ما چیزی مشخصی به اسم حداکثر قیمت در دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، ارتودنسی دندان و یا سایر شاخه های دیگر نداریم. ممکن است نیاز باشد هزینه بیشتری نسبت به حالت عادی  برای نصب کامپوزیت روی دندان بپردازید و این به عوامل متعددی بستگی دارد. اما در حالت عادی به ازای هر واحد فول کامپوزیت دندان ممکن است نیاز باشد بالای 2.5 میلیون تومان هزینه پرداخت شود.

حداقل هزینه در سال 1400 برای پوشاندن جزئی و ناکامل دیک دندان برابر با 1 میلیون تومان است. که البته اگر داندن به طور کامل نیاز به کامپوزیت داشته باشد همین حداقل هزینه به 1.5 میلیون تومان می‌رسد.

سخن آخر

شما برای اینکه بتوانید با کمترین هزینه بالاترین کیفیت را برای کار خود استفاده کنید باید حتما تحقیقات لازم را برای آن کار انجام دهید. به خصوص در امور پزشکی. شما در قبال خود این وظیفه را دارید تا حتما قبل از انجام هر کاری در امور پزشکی با یک متخصص و یا یک مشاور در آن زمینه مشورت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی یکی از بهترین روش ها برای درمان ناهنجاری ها و نامنظمی های دندان و صورت است. امروز در این مقاله قصد داریم تا ابتدا شما را با ارتودنسی نامرئی آشنا کنیم و سپس هر آنچه لازم است را راجع به هزینه های آن به شما بگوییم. در این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

اصطلاح ارتودنسی نامرئی بیشتر توسط عموم مردم مورد استفاده قرار میگرد و اشاره به روش های ارتودنسی دارد که در آن ها برای صاف کردن و اصلاح ناهماهنگی دندان ها از دستگاه های خاصی استفاده میشود. این دستگاه ها یا شفاف هستند و یا اینکه نمیتوان به راحتی آن ها را دید و به عبارتی پنهان هستند. سه نوع از این دستگاه ها در حوزه ارتودنسی نامرئی که برای صاف کردن و اصلاح عدم تراز دندان ها از آن ها استفاده میشود عبارتند از:

  • سیستم متحرک اینویزیلاین
  • سیستم لینگوال یا پشت دندان
  • سیستم سرامیکی

هزینه ارتودنسی نامرئی

براکت های سرامیکی دقیقا مشابه با بریس های فلزی هستند با این تفاوت که جنس آن ها متفاوت بوده و رنگشان شفاف است طوری که به سختی از دور دیده میشوند و همرنگ دندان هستند. این سیستم ارتودنسی را معمولا بزرگسالان شاغل و جوانان (مخصوصا دانشجوها) میپسندند.

روند نصب این براکت ها دقیقا مشابه با بریس ها فلزی است اما نحوه نگهداری از آن ها کمی متفاوت است. کسانی که تحت این درمان هستند باید بیشتر به بهداشت دهان و دندان خود برسند و از خوردن موادی که میتوانند باعث تغییر رنگ براکت ها شوند خودداری کنند. زیرا براکت های سرامیکی میتوانند لکه دار شوند.

عوامل موثر بر قیمت ارتودنسی نامرئی

بعضی از مراجعان به کلینیک و کاربرانی که وارد سایت میشوند از ما میخواهند که یک قیمت دقیق برای خدمات دندانپزشک ارائه دهیم اما حقیقتش را بخواهید چنین چیزی امکان پذیر نیست زیرا برای مثال قیمت ارتودنسی نامرئی خودش به تنهایی تحت تاثیر عوامل مختلفی است که به ما اجازه نمیدهد یک عدد ثابت و یا دقیق برای این موضوع ارائه دهیم.

برخی از مهمترین عوامل تاثیر گذار روی هزینه ارتودنسی نامرئی عبارتند از:

  • نوع پرداخت (اگر یکجا پرداخت کنید امکان تخفیف و کاهش قیمت وجود دارد اما اگر قسطی باشد هزینه ها کم نخواهد شد و شاید بعضی جاها بیشتر هزینه دریافت کنند)
  • طول دوره درمان (هرچه طول دوره درمان بیشتر شود هزینه ها هم بالاتر میرود)
  • هزینه اضافی (هزینه رفت و آمد، محصولات دندانپزشکی توصیه شده از طرف کلینیک و …)
  • استان، شهر و منطقه که در آن ساکن هستید
  • کلینیک یا مطب (معمولا کلینیک ها قیمت های منصفانه تری دارند)
  • تخصص دندانپزشک (دندانپزشکان عمومی ممکن است هزینه کمتری بگیرند اما کیفیت کارشان به همان اندازه پایین است)

سخن آخر

هزینه ها برای انجام هر کاری به عوامل زیادی بستگی دارند. ما در این مقاله سعی کردیم تا هر آنچه لازم است را برای شما بگوییم اما نکته لازم به ذکر این است که سلامتی ارزشش از هر چیزی بیشتر است و اگر واقعا نیازمند ارتودنسی هستید به هزینه های آن فکر نکنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که قبلا هم گفتیم ارتودنسی یکی از روش ها درمان ناهنجاری ها و نامنظمی های دندان و فک و صورت است. ارتودنسی علاوه بر اینکه می‌تواند زیبایی دوباره را به شما بازگرداند می‌تواند باعث اهیای بسیاری از مشکلات تنفسی و سهولت در خوردن و آشامیدن شود. با ما در این مقاله همراه باشید تا همه چیز را راجع به ارتودنسی دندان و روش های آن به شما بگوییم و اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

ارتودنسی ساده

ارتودنسی ساده یکی از روش های دندانپزشکی است که هدف آن درمان، پیشگیری و تشخیص ناهنجاری های دندان و فک است؛ هم‌چنین ارتودنسی ساده می‌تواند باعث ارتقای بهداشت دهان و دندان، تکلم درست و زیبا شدن طرح لبخند بیمار شود. ارتودنسی ساده بهتر است که در سنین پایین تر انجام شود؛ زیرا میزان موفقیت درمانی بیشتر خواهد شد و مشکلات مربوطه نیز سریع تر حل می شوند.

بعد از پایان دوره درمانی با ارتودنسی ساده باید از نگه دارنده استفاده کرد؛ زیرا نگه دارنده باعث حفظ موقعیت دندان ها و فک می‌شود. ارتودنتیست ممکن است استفاده از نگه دارنده را به مدت چند ماه یا چند سال به شما توصیه کند.

همچنین راجع به ارتودنسی بزرگسالان نیز بیشتر بدانید.

بهداشت و طول درمان ارتودنسی

بهداشت دهان و دندان در طی این پروسه بسیار ضروری است زیرا باکتری ها می توانند باعث پوسیدگی دندان، بیماری های لثه و بوی بد دهان شما بشوند پس باید ۲ بار در روزمسواک بزنید، از نخ دندان برای تمیز کردن لثه و نواحی زیر سیم استفاده کنید و دهان شویه نیز برای حفاظت از مینای دندان هایتان باید مورد استفاده قرار بگیرد.

تکمیل روش های درمانی می تواند ۱ الی ۳ سال طول بکشد که مشکلات دندانی می‌تواند حدود یک سال و نیم زمان ببرد اما مشکلات فکی به یک سال و نیم دیگر نیز نیاز دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به روش های مراقبت از ارتودنسی سنتی بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید

سیگار کشیدن و تاثیرات آن بر روی ارتودنسی

اگر در ارتودنسی اینویزیلاین از سیگار استفاده کنید، ممکن است باعث تغییر رنگ پلاک ها شود. سیگار هم‌چنین می تواند باعث آسیب به بافت و استخوان ها و ایجاد لک بر روی دندان ها شود و پروسه درمانی را نیز طولانی‌تر کند.

همچنین همه چیز را راجع به ارتودنسی جلو بودن فک بالا بدانید.

استفاده از پستانک

پستانک برای نوزادان طراحی شده است و استفاده از آن می‌تواند باعث آرامش نوزاد بشود اما برای سنین بالاتر از ۲ سالگی مناسب نیست. گاهی مادران از محلول های شیرین کننده در پستانک بچه استفاده می‌کنند که این محلول ها می‌تواند باعث آسیب به دندان های کودک بشود.

سخن آخر

در پایان ما می‌خواهیم طبق معمول به شما توصیه کنیم که حتما قبل از انجام هر کاری به خصوص در امور پزشکی با متخصص در آن زمینه مشورت کنید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای سلامت خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که گفته شد ارتودنسی بهترین روش برای درمان ناهنجاری های فک و دندان است که روش های مختلفی نیز دارد. هر کدام از آن روش ها برای شرایطی مخصوص هستند و کاربرد های خاص خود را دارند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی زود بازده آشنا کنیم و همه چیز را راجع به آن به شما بگوییم. با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در این مجله ارتودنسی در اختیارتان قرار دهیم.

ارتودنسی زود بازده

یکی از راه ها اصلاح بدفرمی های دهان و دندان ها، انجام ارتودنسی دندان است. در صورتی که شما مایل به درمان ناهنجاری فک و دندان های خود از طریق انجام ارتودنسی باشید، ممکن است بخواهید این کار را با کمک روش هایی که زودتر به نتیجه می رسند، انجام دهید. برای آشنایی با روش های پر بازده ارتودنسی، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

با پیشرفت علم و تکنولوژی و به ویژه پیشرفت های به دست آمده در زمینه دندانپزشکی در دهه های اخیر، روش هایی برای کوتاه تر شدن دوره طولانی انجام ارتودنسی ایجاد شده اند. بعضی از این روش ها شامل پیشگیری از به وجود آمدن مشکلات شدیدتر و متوقف کردن رشد و پیشرفت ناهنجاری های فک و دندان ها در کودکی بوده و بعضی دیگر، شامل روش های انجام سریع ارتودنسی برای اصلاح و ترمیم دندان هایی است که ناهنجاری های خفیفی دارند.

همچنین همه چیز را راجع به کاربرد های لیزر در دندانپزشکی بدانید.

چرا ارتودنسی

علاوه بر تاثیری که دندان های مرتب و منظم بر زیبایی ظاهری و طرح لبخند شما دارد، همچنین می تواند باعث ارتقا سطح بهداشت و سلامت دهان و دندان های شما شود. اگر دندان های شما مرتب بوده و در یک ردیف منظم قرار داشته باشند، شما می توانید به راحتی تمام قسمت های سطحی دندان های خود را مسواک بزنید و به راحتی نخ دندان بکشید؛ در نتیجه موقعیت مناسبی برای رشد باکتری ها در محیط دهان فراهم نمی شود و از پوسیدگی و خراب شدن دندان ها جلوگیری می شود.

درمورد ارتودنسی خفیف بیشتر بدانید.

ارتودنسی زود بازده برای بزرگسالان

بله. امروزه روش هایی برای انجام ارتودنسی در بزرگسالان وجود دارند که با صرف مدت زمان کمتری نسبت به سایر انواع روش های ارتودنسی، دندان ها و فک هایی که ناهنجاری دارند را درمان می کنند. یکی از این روش ها انجام ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین است.

ارتودنسی نامرئی

مدت زمان لازم برای درمان ناهنجاری های دندانی با استفاده از ارتودنسی اینویزیلاین، بین شش ماه تا هجده ماه طول م کشد که این مدت زمان، نسبت به زمانی که برای درمان با سایر انواع ارتودنسی ها لازم است، کمتر است. با ان حال توجه داشته باشید که ارتودنسی اینویزیلاین، تنها برای رفع ناهنجاری های دندانی خفیف تا متوسط استفاده می شود و در رفع ناهنجاری های شدید دندانی هیچ تاثیری ندارد.

سخن آخر

همانطور که همیشه گفتیم، بهترین راه برای اینکه بهترین تصمیم را برای سلامت خود بگیرید و احتمال پشیمانی را به کمترین حد خود برسانید، تحقیق کردن است. شما با تحقیق کردن به خصوص در مسائل پزشکی می‌توانید جلوی بروز هر گونه اتفاق بدی را بگیرید و با کترین سرمایه بهترین کیفیت را برای خود تعمین کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دندانپزشکی در دوران بارداری و استفاده از دهانشویه، کشیدن دندان و صد ها سوال دیگر که آیا در دوران بارداری می‌تواند مشکل ساز باشد یا خیر. ما ماروز اینجاییم تا به شما بگوییم که آیا استفاده از دهانشویه و کشیدن دندان در دوران بارداری می‌تواند مشکل ساز باشد یا خیر. با ما همراه باشید.

کشیدن دندان و دندانپزشکی بارداری

نه تنها می‌توانید در دوران بارداری به دندانپزشک مراجعه کنید بلکه این یک عمل ضروری است. پوسیدگی دندان، بیماری لثه و سایر مشکلات بهداشت دهان و دندان مسائلی هستند که باید سریعاً به آنها رسیدگی شود. تغییرات هورمونی، تغییرات رژیم غذایی، ابتلا به ژنژیونت بارداری و هوس‌هایی بارداری می‌توانند سلامت دهان شما را در معرض خطر بیشتری قرار دهند. بعلاوه برخی از مشکلات دندانی می‌تواند روی نوزاد در حال رشد تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان داده است که از هر 100 تولد زودرس، 18 مورد می‌تواند به خاطر عفونت شدید لثه در مادر باشد.

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

دهانشوه در دوران بارداری

همانطور که می‌دانید دوران بارداری، دورانی است که اختلالات هورمونی در این زمان به اوج خود می‌رسند باید مراقبت های ویژه ای صورت گیرد، در حدی که حتی استفاده از دهانشویه هم در این دوران می‌تواند مشکل ساز باشد. دهانشویه یک ماده شیمیایی است که برای از بین بردن پلاک های دندانی بسیار موثر بوده و می‌تواند برای سلامت دندان ها مفید باشد. اما آیا استفاده از دهانشویه در بارداری  بی خطر است. برای اینکه پاسخ به این سوال را به دست بیاورید باید با پزشک معالج خود در این زمینه مشورت کنید.

دهانشویه و فواید آن

دهانشویه ها بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از اصلی ترین راه های ارتقای بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندی سالم هستند. آنها از آنچه که تصور می کنید کاربردی تر هستند و فواید بسیار زیادی برای دهان و دندان ما دارند. آنچه در این مقاله می خوانید اطلاعات کاملی درباره انواع محلول های دهان شویه، فواید و کاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خرید آن ها است.

در پایین به چند مورد از فواید دهانشویه اشاره شده است:

  • می توانند تعداد باکتری های موجود در دهان را کاهش دهد
  • بوی بد دهان را کاهش می دهد
  • به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند
  • ذرات ریز مواد غذایی را از بین می برد
  • مانع از تشکیل و تجمع پلاک می شود
  • علائم دردناک آفت دهان را کاهش می دهد
  • به سفیدتر شدن دندان ها کمک می کنن

شما برای اینکه بتوانید با خیال راحت در دوران بارداری تصمیم بگیرید و جلوی بروز هر گونه مشکلبی را بگیرید باید حتما تحقیقات لازم را انجام دهید برای انجام هر کاری ابتدا با پزشک خود راجع به آن موضوع مشورت کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 161
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هیوندای یکی از معروفترین کمپانی های خودرو سازی است که سال ها است در این عرصه فعالیت دارد و خودرو های با کیفیتی را تولید می‌کند. امروز در این مقاله قصد داریم علاوه بر اینکه شما را بیشتر با این شرکت خودروسازی هیوندای آشنا کنیم، به شما بگوییم که قطعات هیوندای را از کجا تهیه کنید و از کجا متوجه شوید که آن قطعه اصل است یا نه. با ما همراه باشید.

هیوندای

بخشی از سهام شرکت هیوندای موتور در بازارهای بورس کره، بورس نزدک و بورس لندن مبادله می‌شود. این شرکت مالک بزرگترین کارخانه یکپارچه تولید خودرو در جهان می‌باشد، که در شهر اولسان قرار دارد و سالیانه بالغ بر ۱٫۶ میلیون اتومبیل، تولید می‌کند. امروزه شرکت هیوندای محصولات خود را از طریق ۶٫۰۰۰ مرکز فروش و نمایندگی رسمی، که در ۱۹۳ کشور جهان مستقر می‌باشند، عرضه می‌دارد.

مدیران هیوندای با مشارکت شرکت‌های ایتال‌دیزاین به منظور طراحی خودرو و میتسوبیشی موتورز برای تأمین اجزای تولیدی و اکسل، اولین اتومبیل کره‌ای، یعنی هیوندایی پونی را در سال 1975 تولید کرد، که در پی آن، صادرات نخستین محصول بخش خودروسازی هیوندای، به کشور اکوادور، در همان سال آغاز شد. هیوندای پونی عنوان سازنده پرفروش‌ترین اتومبیل کره‌ای را برای شرکت هیوندای به ارمغان آورد و هنوز هم این اتومبیل بدون رقیب باقی‌مانده است.نسل دوم از خودروی هیوندای پونی در سال 1982 نقطه عطف دیگری را رقم زد و اولین صادرات در مقیاس وسیع خودروهای هیوندا، شکل گرفت. اتومبیل کوچک پونی با بهره‌مندی از سود درآمد کارکنان کره‌ای، بازار اتومبیل کوچک کانادا را، در سال 1983 دگرگون ساخت. پس از آن بود، که دنیا از به وجود آمدن یک سازنده دیگر اتومبیل در آسیای جنوب شرقی مطلع شد.

پس از جدا شدن از گروه هیوندای در سال 2000 شرکت هیوندای موتور توانست به همراه کیا موتورز، زیر چتر هیوندای موتور گروپ، تنها بر روی صنعت خودروسازی تمرکز کند. از آن زمان به بعد هیوندای موتور تحت مدیریت چانگ مونگ-کو، موفق شده تا حد چهارمین خودروساز بزرگ جهان، بهمراه کیا و خود به تنهایی، تا رتبه هشتمین شرکت بزرگ خودروسازی جهان، رشد کند. برنامه هیوندای، پیشروی تا به دست آوردن مقام پنجم تا سال 2014 است. در اروپا نیز امروزه سایت‌های تولید و نیز طراحی توسط هیوندای ایجاد شده‌اند.

خرید قطعه اصلی

با توجه به گفته های بالا، خرید یک قطعه اصل، نیاز به تخصص و اطلاعات کامل در مورد قطعه مورد نظر دارد، اما یکسری موارد هستند که اگر کمی به آنها بیشتر توجه کنید، در اکثر موارد می‌توانید اصل یا فرع بودن یک قطعه خودرو را تشخیص دهید.در ادامه به توضیحات در مورد این موارد می‌پردازیم، اما هم اکنون آنها را نام می‌بریم:

  • لیست کشورهای سازنده لوازم خودرو: از راه‌های تشخیص اصل یا فرع بودن یک محصول یا قطعه خودرو، کشور سازنده آن می‌باشد.شاید با خود بگویید خب یعنی اگر روی یک محصول نوشته شده باشد ساخت چین، آن محصول تقلبی است؟خیر. در حال حاضر بسیاری از محصولات دنیا در کشور چین ساخته و صادر میشود و اینکه یک محصول ساخت چین باشد، دلیل بر تقلبی بودن آن نیست.ممکن است خیلی از قطعات خیلی از خودروها توسط شرکت اصلی آن خودرو در چین تولید و صادر شوند.
  • کیفیت بسته بندی
  • نوع جوشکاری قطعه
  • نوع نوشته‌های روی قطعات لوازم یدکی
  • رنگ بسته بندی

سخن آخر

اگر شما دارای یکی از محصولات شرکت خودرو سازی کره ای هیوندای هستید و می‌خواهید قطعات خودروی مورد نظر را خریداری کنید و از کیفیت و اصالت آن مطمئن باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما قطعات خودروی مورد نظر رو از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو تهیه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

برای آن هایی که اقدام به ساخت استخر در فضای باز می کنند همواره چالش هایی در نگهداری از استخر هایشان وجود داشته و دارد. یکی از این چالش ها بارش باران در محیط و منطقه ای است که استخر روباز ساخته شده است. ریزش شدید باران یا حتی طوفان های سیل آسا می تواند بسیاری از اشیاء خارجی را وارد این استخر کند. آب باران، گرد و غبار و زباله ها، همگی در تعادل شیمی آب استخر شما تأثیر دارند و می توانند فشار بیشتری به تجهیزات و تاسیسات استخر شما وارد کنند. تمیز کردن و روند نگهداری به موقع و فوری از استخر پس از باران، میتواند از بروز هرگونه مشکلات احتمالی مانند وارد شدن فشار بیش از حد به فیلتر، رشد جلبک ها یا آلودگی میکروبی آب جلوگیری کند.

شما در این مقاله با ۷ روش و ترفند نگهداری  استخر بعد از باران آشنا خواهید شد که میتوانید با کمک آن ها استخر خود را در بهترین حال ممکن نگهداری کنید.

۱-استخر را تمیز کنید

در بعضی مواقع، باران با وزش باد شدید همراه می شود و ممکن است وزش باد، بسیاری مواد ناخواسته مانند برگ ها، گرد و غبار و خس و خاشاک و … را وارد استخر و محیط اطراف آن کند. شما باید با احتیاط و با یک وسیله تمیز اقدام به جمع آوری و خارج کردن این مواد اضافی از داخل آب استخر کنید. میتوانید از جاروهای خودکار و هوشمند استفاده کنید یا به صورت دستی خودتان تمام برگ ها و موارد دیگر را از استخر خارج کنید. دقیقا بعد از تمیز کردن، شیمی آب و سطح مواد ضدعفونی را چک کنید که در ادامه هم توضیح داده شده اند.

۲- سطح قلیائیت و ph  آب را چک کنید

pH استخر شما به دلیل بارش باران، اسیدی تر میشود و رو به کاهش میگذارد. بنابراین سعی کنید هم ph را متعادل کنید و هم سطح یون های آب را چک کنید.

۳- مقدار و سطح مواد ضدعفونی کننده آب استخر را چک کنید

فرقی نمیکند که برای ضدعفونی کردن آب استخر خود از چه موادی استفاده میکنید. اما از آنجایی که بیشتر استخر ها از کلر برای این منظور استفاده میکنند، حتما سطح کلر آن را بسنجید و ببینید در چه سطحی قرار دارد.

باران همیشه تمیز نیست و ممکن است حاوی مواد ریز آلوده مثل دوده، فلزات سمی معلق و .. باشد. تمامی این مواد میتوانند آب استخر را آلوده کنند. احتمالا سطح مواد ضدعفونی کننده بعد از باران کاهش یافته یا از غلظت آن کاسته شده است. برای افزایش غلظت ماده ضدعفونی کننده خود حتما مقادیر اضافی به آب اضافه کنید. اگر قبل از بارش باران سطح مواد ضدعفونی کننده پایین بوده، حجم بیشتری ضدعفونی کننده به آب استخر اضافه کنید.

۴- سطح آب استخر را بررسی کنید

بدیهی است باران از آنچه که تصورش را میکنید و از آنچه که هست مقدار زیادی آب به استخر شما اضافه می کند. تلاش کنید که مقادیر اضافی آب را از استخر خارج کنید. برای اینکار میتوانید از سیستم گردش آب و فیلتراسیون استخر استفاده کنید. سعی کنید فیلتر را روشن بگذارید تا آب اضافی تخلیه شود. اینکار را تا زمانی که سطح آب استخر به حالت نرمال بر نگردد  ادامه دهید.

 ۵- عملکرد و سلامتی تجهیزات و تاسیسات استخر را بررسی کنید

در نگهداری از استخر بعد از باران تنها آب استخر مهم نیست و باید توجه ویژ ای هم به تجهیزات و تاسیسات استخر داشته باشیم. دقیقا مشابه زمانی که طوفان میشود یا بلایای طبیعی دیگر در منطقه شما رخ میدهد، پس از باران نیز باید حتما سری به تاسیسات استخر روباز و سرپوشیده زد.

منبع : https://www.tomestakhr.com/



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خریدطلا بهتر است یا خرید املاک و مستغلات

هنگامی که صحبت از امنیت مالی می شود، همیشه تأکید بر روی طلا بوده است. با این وجود، برخی افراد معتقدند که دارایی های ارزشمند دیگری مانند املاک و مستغلات وجود دارد اما چرا طلا بیشتر مورد توجه قرار گرفته است؟ هرخانه یا آپارتمانی به هزینه های ثابت نیاز دارد. هزینه های تعمیر، هزینه های نگهداری و پرداخت مالیات. در صورت نیاز، پیدا کردن خریدار و فروش سریع این گونه دارایی ها می تواند بسیار مشکل ساز و دشوار باشد. شما نمی ‌توانید یک خانه را همراه خودتان بیرون ببرید و آن را بفروشید، در حالی که در مورد طلا این گونه نیست و راحت می توانید آن را با خودتان حمل کنید. علاوه بر این، برای صدور فاکتور مالکیت طلا، اطلاعات فرد محرمانه است در صورتی که صدور سند مالکیت منوط به تایید صحت انتشار آگهی و عدم وصول اعتراض یا تعیین تکلیف اعتراض و نیز پرداخت هزینه‌های متعلقه می‌باشد و دردسرهای زیادی خواهد داشت. براساس آمار، املاک و مستغلات در طول بحران های اقتصادی بر خلاف طلا ارزان می شوند و قیمت آنها در دوران رکود افزایش می یابد. همچنین در بررسی های نموداری نشان می دهد که قیمت مسکن در ایالات متحده در بحران اقتصادی جهانی به شدت کاهش یافت اما در همان زمان، قیمت طلا رشدی ثابتی را نشان داد و شتاب بیشتری گرفت. نزدیک به ۲۰۰۰ دلار در هر اونس. بنابراین با توجه به اینکه املاک و مستغلات تنها به عنوان یک ملک محسوب می شود، طلا بهترین دارایی برای حفظ پس‌انداز و تقویت امنیت مالی است.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا

منبع : https://www.asby.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در هنگام خرید به خصوص خرید اینترنتی طلا باید مواردی را در نظر بگیرید تا سرتان کلاه نرود. به طور مثال اگر یک قطعه طلا در یک فروشگاه اینترنتی بیش از حد معقول ارزان بود، باید به این فکر کنید که امکان دارد آبکاری طلا باشد . موارد دیگری که باید به آنها توجه کنید، در ادامه نوشته شده اند.

عیار زنجیر طلا

عیار نقش مهمی در خرید زنجیر طلای مردانه و زنانه دارد. عیار در تعیین میزان سختی طلا، درصد خلوص آن و همچنین قیمت زنجیر طلا موثر است.

هرچه عیار زنجیر بالاتر باشد یعنی درصد طلای بکار رفته در آن بیشتر است و هرچه عیار پایین تر، یعنی علاوه بر طلا فلزات دیگری نیز در ساختار زنجیر بکار رفته اند. علاوه بر این، اگر زنجیر تمام عیار و یا عیار بالا باشد، نرم تر و استحکامش کم خواهد شد. برعکس این موضوع نیز صادق است. یعنی زنجیری که عیار کمتری دارد مستحکم و مقاومتر است.

اگر قصد خرید زنجیر طلا مردانه یا زنانه دارید و میخواهید هر روزه آن را استفاده کنید بهترین گزینه زنجیر طلای 18 عیار است. اما اگر  فقط میخواهید هرازچندگاهی از آن استفاده کنید و یا با نیت سرمایه گذاری آن را می خرید، طلای 24 عیار هم می تواند گزینه مناسبی باشد.

با دقت بدنه و ساختار اصلی زنجیر را بررسی کنید

با نگاه کردن به بدنه زنجیر طلا میتوان به راحتی جنس، طرح و میزان مقاومتش را سنجید. برخی زنجیرها به آسانی و تنها با چند بار افتادن و یا دستکاری کردن به هم پیچ میخورند. برای مثال زنجیرهای بافت تخت و جناغی هر دو از این گونه اند. نمونه دیگر زنجیر طلای مردانه و زنانه که به راحتی به لباس گیر میکند، زنجیرهای اصطلاحا مارپیچی هستند. تجربه ثابت کرده اگر چنین گردنبند و یا زنجیری پیچ و تاب بخورد، حتی بعد از تعمیر هم مانند روز اولش نخواهد شد.

سنجش این مسئله در خرید اینترنتی زنجیر طلا سخت تر خواهد بود. چرا که شما نمی توانید زنجیر را قبل از خرید به دست گرفته و ساختار آن را بررسی کنید. اما سایت هایی که عکس های کافی و واضح از محصول را در اختیار مشتری قرار می دهند، تا حدی این مشکل را برطرف می کنند.

بیشتر بخوانید: خرید انگشتر طلا

زنجیر طلای ظریف؟ یا زنجیر مستحکم؟

همواره حین خرید زنجیر طلای زنانه یا حتی مردانه به یک نکته مهم توجه کنید. اینکه میخواهید زنجیر یا گردنبند را هرازچندگاهی استفاده کنید یا اینکه همیشه به گردن داشته باشید؟

اگر قصد و هدفتان از خرید زنجیر طلای زنانه یا مردانه استفاده موقتی و در برخی مراسمات است می توانید زنجیرهای ظریف و نازک بخرید. اما اگر می خواهید همیشه از آن استفاده کنید بهترین کار این است که یک زنجیر طلای ضخیم بخرید که بتواند تاب و توان استفاده طولانی مدت را داشته باشد.

در همین خصوص برخی زنجیرها مقاوت بالا و طرفداران زیادی دارند. برخی از انواع زنجیرها عبارتند از:

  • فیگارو
  • لنگر
  • طنابی
  • تسمه ای
  • جعبه ای
  • گندمی

منبع : https://www.azadi.gold/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر به دنبال انتخاب جواهرات مردانه مناسب برای خودتان یا عزیزان‌تان هستید با ما همراه باشید تا نکات لازم در این باره را به شما آموزش دهیم. ما نکات و دستورالعمل‌های خاصی را برای شما گردآوری کرده‌ایم که به شما کمک می‌کند تا با توجه به آخرین ترند‌های دنیای مد بهترین جواهر مردانه را انتخاب نمایید.

شخص و موقعیت

این دو اولین معیارهایی هستند که در هنگام خرید جواهرات مردانه باید در نظر داشته باشید. آیا جواهرات مورد نظر را برای پدر، برادر، پسر یا دوست خود می‌خواهید؟ آیا آن را برای شخصی خریداری می‌کنید که دانشجو است یا شاغل است و کنفرانس‌های تجاری متعددی را انجام می‌دهد؟

انتخاب و نوع جواهرات با توجه به شخصی که می‌خواهید برایش جواهر بخرید، متفاوت خواهد بود. برای مثال اگر برای پدر خود یا یک مرد مسن خرید انجام می‌دهید، بهتر است که یک انگشتر کلاسیک، ساعت طلا یا یک جفت دکمه سرآستین طلا انتخاب کنید. همچنین اگر برادر یا شوهر شما علاقه خاصی به مد دارد و پیگیر تغییرات آن است، این احتمال وجود خواهد داشت که استفاده از دستبند یا آویز یونیسکس را نپسندند و بهتر است در این شرایط از جواهرات مردانه خاص استفاده شود.

رنگ و میزان درخشش

رنگ و درخشش در جواهرات، پارامتر مهم دیگری در انتخاب و خرید طلا و جواهرات برای مردان می‌باشند. معمولا از طلای سفید و زرد در جواهرات مردانه استفاده می‌گردد. طلای زرد به نوعی یک کلاسیک ابدی است و برای مردانی مناسب است که به چیز‌های کلاسیک علاقه دارند.

در عوض طلای سفید حالتی مدرن‌تر دارد و استایل معاصر و جلوه مدرنی در ظاهر شخص به نمایش می‌گذارد. پلاتین نیز چنین ویژگی دارد و می‌توان به عنوان جواهری مدرن از آن استفاده کرد.

برای مردانی که به رنگ‌های گرم‌تر علاقه‌مند می‌باشند، طلای رزگلد انتخاب ایده‌آلی است. البته به غیر از رنگ طلا انتخاب نوع و رنگ سنگ قیمتی قرار گرفته در جواهرات نیز بسیار مهم می‌باشد.

انتخاب بر اساس یک نماد

همانند بانوان، مردانی که از جواهرات استفاده می‌کنند به دو دسته تقسیم بندی می‌شوند. دسته اول آن‌هایی که از جواهرات به عنوان یک نوع مد استفاده می‌کنند و دسته دوم آن‌هایی هستند که به دلیل ارزش نمادین جواهرات از آن‌ها استفاده می‌نمایند. هنگام خرید جواهرات برای دسته دوم، مهم است که به دنبال جواهراتی باشید که بتواند ویژگی‌ها و احساسات فردی مردان را بازگو کند.

انتخاب جواهرات بر اساس شخصیت

یکی دیگر از نکات در هنگام خرید جواهرات مردانه، توجه به شخصیت اوست. به همین دلیل این نکته مهم است که جواهراتی را انتخاب نمایید که نشان دهنده شخصیت شما باشد و با شخصیت شما سازگار باشد.

به سایز‌ها دقت نمایید

زمانی که جواهراتی مانند گوشواره و یا آویز خریداری می‌کنید، سایز بندی تاثیر چندانی ندارد. ولی در هنگام خرید انگشتر یا دستبند باید اندازه انگشت و مچ دست خود را در نظر داشته باشید. این نکته مهم است که دستبند و به خصوص انگشتر بر روی دست شما بازی نکند و نلغزد. در صورتی که چنین جواهراتی را در سایز بالاتری انتخاب نمایید، ممکن است هنگامی که حواستان نیست از دستتان بیافتد.

منبع : https://www.asby.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انسان از اول پیدایش اشیا خاصی را برای جلب توجه و نشان دادن محبت و دوست داشتن خود به عزیزانش هدیه می‌داده. یکی از اشیایی که به وفور به عنوان هدیه مورد استفاده قرار می‌گرفته، خرید طلا و سنگ‌های قیمتی بوده‌اند. این اشیا به دلیل داشتن زیبایی ظاهری خاص و ارزش بالایی که داشته‌اند همواره به عنوان یک هدیه با ارزش مورد استاده قرار می‌گرفتند.

هدیه دادن طلا و جواهرات می‌تواند تاثیر خاصی بر روی فرزند، پدر، مادر و سایر عزیزان ما بگذارد. طلا هدیه‌ای است که هیچ موقع فراموش نخواهد شد. این هدایا زیبا و ارزشمند را می‌توانید در تولد‌ها، سالگردها، جشن فارق التحصیلی، ازدواج و یا حتی بدون دلیل خاصی به عزیزان‌تان هدیه بدهید.

در ادامه به شما توضیح کاملی در مورد هدیه دادن انگشتر، گوشواره، گردنبند و دستبند طلا خواهیم داد.

۱-انگشتر

هنگام خرید انگشتر برای عزیزان‌تان سعی کنید که مدل‌های ساده را بیشتر مدنظر داشته باشید. انگشترهایی که از یک حلقه باریک به همراه یک جواهر تشکیل شده‌اند می‌توانند بسیار زیبا و خاص جلوه کنند. چنین هدایایی می‌توانند بیشتر مورد پسند واقع شوند، خصوصا اینکه اکثر خانم‌ها از حله‌های درشت و بزرگ خوششان نمی‌آید. اما یک انگشتر ساده و ظریف می‌تواند هر خانمی را جذب کند.

۲-گوشواره

گوشواره‌ها یکی از محبوب‌ترین جواهرات به شمار می‌آیند که گاها به صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند. گوشواره‌ها از اشکال عجیب و غریب، طول‌های کاملا متفاوت و فلزات مختلف تشکیل می‌شوند. از همین رو می‌توان آن‌ها را برای تمامی سلیقه‌های موجود به کار برد.

بیشتر بخوانید:

۳-گردن بند

اگر به فکر خرید گردنبند به عنوان یک هدیه هستید، از خرید گردنبند‌های سفارشی ترسی نداشته باشید. گردن‌بند‌های مونوگرام که در آن‌ها از یک یا دو حرف استفاده شده است می‌تواند یک هدیه بسیار عالی باشند.

علاوه بر این می‌توانید از طرح‌هایی همچون صدف، پروانه یا آویز به خصوص استفاده کنید تا هدیه خود را خاص‌تر جلوه دهید. شخصی که چنین هدیه‌ای را از شما دریافت می‌کند مطمئنا احساس ارزشمند بودن خواهد کرد. یک قطعه متن معنی دار و احساسی می‌تواند به شخص مورد نظرتان بگوید که چه ارزشی برای شما دارد. متن‌های زیبا و معنی دار زیادی وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را بر روی یک پلاک حک کنید و در کنار یک آویز به عزیزان خود هدیه دهید.

۴-دستبند

کمتر کسی پیدا می‌شود که به دست‌بند علاقه نداشته باشد. اگر می‌خواهید یک کادو خاص به عزیزان‌تان هدیه بدهید و مطمئن شوید که او عاشق آن خواهد شد، یک دستبند زنجیره‌ای درشت انتخاب کنید.

در انتخاب دست بند مناسب هدیه می‌توانید کمی خلاقیت به خرج دهید و از دست‌بند‌های طلا دارای سنگ قیمتی استفاده نمایید. البته لازم نیست که این سنگ‌ها از قیمت بسیار بالایی برخوردر باشند، همین که درخشش لازم را دارا باشند کافی است. این زیورآلات زیبا می‌توانند روی مچ هر شخص با هر سنی بدرخشند.

از آنجایی که جواهرات طلا برای پوست لطیف کودک حساسیت‌زا نمی‌باشند، می‌توانید دستبند طلا را به عنوان کادو برای کودک تازه به دنیا آمده تهیه کنید. البته این جواهرات زیبا محدود به سن و سال نمی‌باشند و می‌توانند در هر سنی مورد استفاده قرار بگیرند.

در کل به شما توصیه می‌کنیم که در صورتی که می‌خواهید یک دست بند طلا را به عزیزان‌تان هدیه دهید، بهتر است که دستبند طلا ساده و بدون طرحی را انتخاب نمایید.



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

این روزها درخواست ها برای ساخت استخر در کشور افزایش یافته و به دلیل مزایای بیشمار استفاده از آن ها، بعید نیست که در آینده نه چندان دور شاهد این باشیم که هر خانه ای دست کم یک استخر نقلی کوچک داشته باشد. هزینه ها در داشتن و ساختن استخرها خیلی مهم است و اولین دغدغه کسانی که دوست دارند استخر داشته باشند قیمت استخر و نحوه محاسبه آن است. به خاطر اهمیت این موضوع ما قصد داریم در این مقاله به بررسی عوامل دخیل در برآورد هزینه استخرها بپردازیم و به شما میگوییم که چگونه یک استخر ارزان و نقلی برای خود بسازید.

چه چیزهایی در هزینه ساخت استخر تاثیر میگذارند و چگونه میتوانم یک استخر ارزان بخرم؟

اندازه: در اولین قدم به سایز و اندازه استخر فکر کنید

اندازه نقش بسیار پررنگ و مهمی در برآورد هزینه های نهایی ساخت دارد. طبیعی است که اندازه استخر رابطه مستقیمی با هزینه های نهایی دارد. هرچه سایز کوچکتر باشد هزینه ها کمتر و هر چه فضایی که برای استخر خود در نظر میگیرد بیشتر باشد قیمت استخر نیز بیشتر خواهد شد.

اگر پول زیادی ندارید و تنها میخواهید حداقل هزینه ها را پرداخت کنید باید به فکر یک استخر تقلی کوچک باشید. اما اگر مشکل مالی ندارید و فضای خوبی در اختیار دارید میتوانید متناسب با فضا، یک استخر با ابعاد و اندازه دلخواه داشته باشید.

شکل هندسی استخر

بیشتر استخرهایی که در ایران ساخته میشوند از جنس بتن هستند و شکل مرسوم و سنتی مربع یا مستطیلی دارند. اگر شما هم میخواهید یک استخر ارزان داشته باشید راهی جز انتخاب اشکال مربعی یا مستطیلی استخر ندارید. هرچه شکل هندسی مد نظر شما پیچیده تر باشد به طبع بر هزینه های نهایی نیز افزوده میشود. برای مثال اگر میخواهید دیوارها به شکل منحنی باشد و یا از اشکال پیچیده هندسی استفاده کنید باید سر کیسه را بیشتر شل کنید.

جنس استخر

منظورمان از جنس استخر، ماده ای سازنده و تشکیل دهنده کف، دیواره و ها خلاصه سطوح استخر است. ما معمولا از مواد اولیه مختلفی استخرها را میسازیم. بر همین اساس ما کلا سه نوع استخر داریم:

بیشتر بخوانید : نگهداری استخر



:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ونیر کامپوزیت یکی از پرکاربرد ترین مواد دندانپزشکی است که امروزه در تمامی دندانپزشکی ها و کلینیک های دندانپزشکی یافت می‌شود. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ونیر کامپوزیت دندان آشنا کنیم و همه چیز را راجع به آن در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

ونیر چیست؟

اجازه دهید قبل از اینکه وارد اصل موضوع شویم (و مفصلاً به موضوع اصلاح طرح لبخند با کمک کامپوزیت‌ها بپردازیم)، درباره “ونیر” صحبت کنیم. این ونیری که به صورت پیشوند یا پسوند به کامپوزیت وصل شده، در انگلیسی به صورت (VENEER) است. و به معنای پوشاندن دندان با کمک مواد دندانپزشکی است.

ونیر در واقع یک لایه پوششی است که اغلب به منظور زیبایی یا ترمیم، روی سطوح مختلف دندانی قرار داده می‌شود. ما انواع مختلفی ونیر داریم که مهم‌ترین آن‌ها، لمینت دندان (ونیر سرامیکی) و ونیر کامپوزیت‌ها هستند. این مقاله به صورت اختصاصی درباره لایه‌های پوششی کامپوزیت دندان است.

نصب کامپوزیت

ونیر کامپوزیت دندان جزء درمان‌های ترمیمی مستقیم به شمار می‌روند. به این معنی که مواد کامپوزیتی در مطب، توسط دندانپزشک یا متخصص ترمیمی و زیبایی آماده شده و به صورت مستقیم روی سطح دندان‌ها متصل می‌شود. ما در ادامه مراحلی که میبایست برای نصب کامپوزیت به دندان ها طی کنید را توضیح داده ایم.

بررسی و ارزیابی تخصصی دندان ها و طرح لبخند

ابتدا باید یک کلینیک دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی پیدا کنید و به صورت تخصصی تحت معاینه قرار بگیرید. دندانپزشک با دقت تمام دندان ها را معاینه می کند و دندان هایی که دچار مشکل ظاهری هستند و علل احتمالی مشکل را مشخص می کند.

تمیز کردن دندان ها

انتخاب رنگ و سایه کامپوزیت ونیر ها: بسیار مهم است که نتیجه درمان طبیعی باشد و مصنوعی جلوه نکند. بنابراین لازم است که رنگ کامپوزیت استفاده شده برای شما نزدیک به رنگ دندان های طبیعی خودتان باشد. بنابراین در این مرحله سایه رنگ دندان هایتان با دقت مشخص شده و بر اساس آن رنگ کامپووزیت نهایی آماده می شود.

اتصال لایه لایه کمپوزیت و خشک کردن آن

 پس از مشخص شدن سایه رنگ (میزان روشنی و تیرگی دندان مواد)، مواد کامپوزیتی به صورت لایه لایه روی سطح دندان قرار داده می شود. هر بار که یک لایه نازک از مواد روی دندان قرار گرفت، دندانپزشک آن لایه را به نور خاصی خشک می کند. بعد از اعمال نور به مواد، ونیر کامپوزیت دندان سفت و وسخت خواهد شد.

صیقل دادن و پالیش کردن سطح دندان ها

 با قرار گرفتن آخرین لایه روی دندان، اکنون نوبت به صیقل دادن یا پالیش کردن می رسد. دندانپزشک با ابزار بی خطری سطح دندان را طوری صیقل می دهد که طبیعی تر به نظر برسد.

سخن آخر

ونیر کامپوزیت یکی از اصلی ترین مواد اصلاح طرح لبخند و زیبا سازی آن است که بسیار طرفدار دارد. امروز در این مقاله ما اطلاعات مفید و ارزنده ای را راجع به ونیر کامپوزیت در اختیار شما قرار دادیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی بهترین روش برای درمان ناهنجاری ها و نامنظمی های دندان و فک است. امروز در این مقاله قصد داریم تا بیشتر راجع به هزینه ارتودنسی ثابت و طریقه محاسبه آن صحبت کنیم. هزینه ارتودنسی بر اساس چندین و چند پارامتر مختلف محاسبه می‌شود که امروز به برسی آنها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ارتودنسی خفیف بر روی لینک کلیک کنید.

عوامل موثر بر قیمت ارتودنسی

ارتودنسی به عوامل زیادی بستگی دارد. هزینه در طی جلسه اول با توجه به مدت زمان درمان و فرایند روند درمان تعیین می شود. دندانپزشکان مختلف از روش های متعددی برای پرداخت هزینه استفاده می کنند. در صورت استفاده از روش های پرداخت مناسب، فرد بدون داشتن هر گونه دغدغه ای اقدام به درمان می کند. عوامل متعددی بر هزینه ارتودنسی ثابت دندان تأثیرگذار هستند. در اینجا عواملی را مورد بررسی می کنیم که بیشترین تأثیر را روی قیمت دارند:

  • مهارت و تجربه متخصص ارتودنسی
  • مدت زمان درمان
  • نوع تجهیزات مورد استفاده
  • شدت ناهنجاری
  • سن
  • نوع مشکل
  • منطقه جغرافیایی
  • انتظارات بیمار
  • همچنین راجع به ارتودنسی لینگوال نیز بیشتر بدانید.

جلسه مشاوره

در صورتی که فرد قصد استفاده از ارتودنسی را داشته باشد، در جلسه اول دهان و دندان معاینه و به دقت بررسی می شود. اولین مراجعه می تواند هزینه ای در پی نداشته و رایگان باشد. در این جلسه مشکلاتی همچون فاصله دندان ها، شلوغی و ازدحام آن ها، کوچکی فک، جلوزدگی و … ارزیابی می شود. پس از آن بهترین نوع درمان به بیمار پیشنهاد شده و هزینه ارتودنسی به طور دقیق تعیین و برآورد می شود.

همچنین در مورد ارتودنسی طبیعی نیز بیشتر بدانید.

مراجعه منظم

در مدت زمان درمان ارتودنسی لازم است فرد به طور مرتب به مطب مراجعه کرده و روند درمان مورد ارزیابی قرار بگیرد. در طی جلسات مراجعه دستگاه ارتودنسی تنظیم شده و اقدامات لازم در این خصوص انجام می شود. اگر فرد مبتلا به ناهنجاری های شدید مبتلا باشد، تعداد مراجعات نیز به همان میزان افزایش می یابد.

درمان به موقع، پیشگیری بهتر از درمان

هزینه ارتودنسی یکی از سوالات راجی است که همه بیماران از متخصص ارتودنسی می پرسند. ارتودنسی ثابت یا سیم کشی دندان ها معمولاً یک سال و نیم به طول می انجامد. اگر در این ارتودنسی نیاز به کشیدن دندان وجود داشته باشد، این کار انجام خواهد شد. این کار نیز هزینه مضاعفی به قیمت ارتودنسی اضافه می کند.

در برخی از موارد مشکلات مربوط به فک بوده و ارتودنسی به تنهایی کارساز نیست. از اینرو علاوه بر انجام ارتودنسی، لازم است فرد تحت درمان جراحی فک نیز قرار بگیرد. هزینه این کار، شامل هزینه ارتودنسی و هزینه جراحی فک خواهد بود.

سخن آخر

تحقیقات لازم اگر در هر موضوعی صورت گیرد، بهترین اتفاقات رخ می‌دهد و احتمال اینکه دچار پشیمانی شوید نیز به حد اقل خود می‌رسد. ما سعی کردیم تا در این مطلب اطلاعات مفیدی را راجع به هزینه ارتودنسی برای شما بازگو کنیم تا نهایت استفاده را ببرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که می‌دانید و بار ها نیز به آن اشاره کردیم ارتودنسی روشی است برای درمان ناهنجاری ها و نامنظمی های فک و دندان. ارتودنسی روشی است که بسیار زمانبر بوده و گاهی اوقات سال ها به طول می‌انجامد. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی زود بازده آشنا کنیم و و طریقه انجام آن را به شما بگوییم. با ما همراه باشید.

چرا ارتودنسی

علاوه بر تاثیری که دندان های مرتب و منظم بر زیبایی ظاهری و طرح لبخند شما دارد، همچنین می تواند باعث ارتقا سطح بهداشت و سلامت دهان و دندان های شما شود. اگر دندان های شما مرتب بوده و در یک ردیف منظم قرار داشته باشند، شما می توانید به راحتی تمام قسمت های سطحی دندان های خود را مسواک بزنید و به راحتی نخ دندان بکشید؛ در نتیجه موقعیت مناسبی برای رشد باکتری ها در محیط دهان فراهم نمی شود و از پوسیدگی و خراب شدن دندان ها جلوگیری می شود.

ارتودنسی پیشگیرانه

درمواردی دندانپزشک تنها دندان های کودک شما را معاینه کرده و از روش ها و دستگاه هایی برای متوقف کردن پیشرفت مشکلات و ناهنجاری های دهان و دندان های او جلوگیری می کند تا زمان مناسب برای انجام ارتودنسی فرا برسد. به علاوه اصلاح مشکلات و ناهنجاری های مربوط به فک، دهان و دندان ها، در کودکان راحت تر و با سرعت بیشتری انجام می شود؛ زیرا  استخوان های فک در کودکان هنوز رشد خود را کامل نکرده اند و با کمک دستگاه های مخصوص دندانپزشکی می توان فضای بیشتری برای جا به جایی دندان ها در دهان کودکان ایجاد کرد.

ارتودنسی اینویزیلاین

مدت زمان لازم برای درمان ناهنجاری های دندانی با استفاده از ارتودنسی نامرئی یا همان  اینویزیلاین، بین شش ماه تا هجده ماه طول م کشد که این مدت زمان، نسبت به زمانی که برای درمان با سایر انواع ارتودنسی ها لازم است، کمتر است. با ان حال توجه داشته باشید که ارتودنسی اینویزیلاین، تنها برای رفع ناهنجاری های دندانی خفیف تا متوسط استفاده می شود و در رفع ناهنجاری های شدید دندانی هیچ تاثیری ندارد.

ارتودنسی زود بازده و سخن آخر

یکی از راه ها اصلاح بدفرمی های دهان و دندان ها، انجام ارتودنسی دندان است. در صورتی که شما مایل به درمان ناهنجاری فک و دندان های خود از طریق انجام ارتودنسی باشید، ممکن است بخواهید این کار را با کمک روش هایی که زودتر به نتیجه می رسند، انجام دهید. برای آشنایی با روش های پر بازده ارتودنسی، تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

انجام ارتودنسی روی دندان ها، یکی از روش های مطمئن و قطعی برای درمان ناهنجاری ها و بیماری های مربوط به فک و دندان ها است. داشتن دندان های زیبا و منظم، یک لبخند زیبا را به دنبال دارد. داشتن یک لبخند زیبا و جذاب، یکی از راه هایی است که به کمک آن می توان یک ارتباط اجتماعی خوب برقرار کرد. لبخند زدن می تواند در مخاطب شما حس اعتماد ایجاد کند و او نسبت به شما احساس بهتری داشته باشد.



:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی یکی از بهترین روش ها برای بازیابی نظم و ترتیب فک و دندان ها است. اما گاهی اوقات انقدر وضعیت بیمار خراب است که علاوه بر ارتودنسی نیاز به جراحی فک نیز دارد. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی همراه با جراحی فک آشنا کنیم.

ارتودنسی همراه با جراحی فک

ارتودنسی همراه جراحی فک، جراحی ارتوگناتیک نیز نامیده می شود که جراحی اصلاحی فک است و برای رفع مشکلات اسکلتی انجام می شود که بر توانایی گاز گرفتن، جویدن و گفتار تأثیر می گذارد. درمان ارتودنسی دندان قبل و بعد از جراحی انجام می شود تا دندان های بالا و پایین به طور مناسب با هم برخورد داشته باشند و فرد بتواند به طور موثرتری گاز بگیرد، بجود و صحبت کند.

یکی از روش های به روز برای درمان ناهنجاری های دهان و دندان، ارتوسرجری است. روشی که جراحی و ارتودنسی با هم انجام می شود. نظم، ترتیب و زیبایی دندان و فک انسان تاثیر زیادی بر روی زیبایی او خواهد داشت.

راجع به ارتودنسی ثابت چه می‌دانید؟

سن و زمان ارتودنسی و جراحی فک

بخش عمده ای از رشد اسکلت بدن تا سن 18 سالگی است و بعد از آن معمولاً، تغییرات کمتری در استخوان های بدن رخ می دهد لذا ارتودنتیست معتقد است بهترین زمان برای ارتوسرجری (جراحی فکین) ، در بازه بین 17-18 سالگی بوده و در این زمان نتیجه ایده آل حاصل خواهد شد.

چرا ارتودنسی با جراحی فک

به جهت بهبود مشکلات فک و نتیجه بهتر از انجام ارتودنسی،‌ بر خلاف کودکان در حال رشد، بزرگسالان که رشد آنها متوقف شده، بنابراین تنها راه اصلاح اندازه یا شکل استخوان فک بزرگسالان جراحی است.

همه چیز را راجع به ارتودنسی نامرئی بدانید.

جراحی مال اکلوژن چیست؟

جراحی مورد استفاده برای اصلاح مال اکلوژن شدید فک نامرتب را جراحی ارتوگناتیک می نامند که شامل روش هایی برای حرکت دادن فک بالا، به عقب یا حتی برای پهن شدن آن است. همچنین شامل روش هایی برای حرکت فک پایین به صورت چرخشی برای اصلاح عدم تقارن، جلو یا عقب است. جراحی ارتوگناتیک معمولا همراه با درمان ارتودنسی یا بریس به اتمام می رسد. بیشتر اوقات متخصص ارتودنسی شما است که شما را به یک جراح ارجاع می دهد تا در مورد جراحی فک صحبت کند. در بعضی مواقع روش های کمکی برای اطمینان از تقارن و هماهنگی مشخصات صورت به اتمام می رسد که می تواند شامل جراحی چانه یا ژنیوپلاستی و همچنین افزودن گونه یا کاشت مولار باشد.

سخن آخر

همانطور که گفته شد ارتودنسی بهترین روش برای درمان ناهنجاری های فک و دندان ها است. امروز ما برای شما این مطلب را آماده کرده بودیم تا اطلاعات مفیدی را راجع به ارتودنسی همراه با جراحی فک به شما منتقل کنیم. کسب اطلاعات بیشتر و بالا بردن سطح اطلاعات عمومی بهترین راهکار برای جلوگیری از پشیمانی است. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. 



:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که در مقاله هی پیشین نیز توضیح دادیم، دوران بارداری دورانی است که در آن اختلالات هورمونی به حد اکثر خود می‌رسند و باید توجهات و مراقبت های ویژه ای در این دوران صورت گیرد. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با دو تا از سوالات دوران بارداری یعنی استفاده از دهانشویه در بارداری و کشیدن دندان در این دوران آشنا کنیم وپاسخ برای آنها را به شما بگوییم. با ما همراه باشید.

کشیدن دندان و بیهوشی در دوران بارداری

در دوران بارداری، دندانپزشک از کمترین میزان بیهوشی ممکن برای انجام عمل استفاده می‌کند اما هنوز به اندازه‌ای است که برای کمک به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتی احساس راحتی ‌کنید، بدن و کودک شما کمتر تحت استرس قرار می‌گیرند.

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

دهانشویه در بارداری

برای اینکه پاسخ به سوالات راجع به استفاده از دهانشویه در بارداری را به دست بیاورید، باید حتما با پزشک خود در این مورد مشورت کنید. دهانشویه یک ماده شیمیایی است که می‌تواند پلاک های دندانی را از بین برده و باعث از بین رفتن بوی بد دهان شود.

از جمله فواید دهانشویه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. می توانند تعداد باکتری های موجود در دهان را کاهش دهد
  2. بوی بد دهان را کاهش می دهد
  3. به سفیدتر شدن دندان ها کمک می کنند: دهانشویه ای که حاوی پراکسید کاربامید یا پراکسید هیدروژن باشد می تواند تاثیر سفید کنندگی روی دندان داشته باشد. چنانچه دندان های شما به صورت جزئی دچار تغییر رنگ شده اند و یا روزانه به دلیل پلاک، کمی زرد می شوند، انتخاب این دهان شویه ها می تواند به سفید شدن دندان هایتان کمک کند. اما این روش به هیچ عنوان جایگزین مناسبی برای بلیچینگ دندان ها نیست.علائم دردناک آفت دهان را کاهش می دهد.
  4. مانع از تشکیل و تجمع پلاک می شود
  5. ذرات ریز مواد غذایی را از بین می برد: دهانشویه ها به جز خوش بو کردن داخل دهان به شل و معلق کردن ذرات ریز مواد غذایی چسپیده به دندان ها کمک می کنند. اگر پس از غذا و مسواک زدن، دهانشویه استفاده شود تاثیرش بیشتر خواهد بود.
  6. به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند

سخن آخر

تحقیق کردن راجع به هر موضوعی و برای انجام هر کاری بهترین اقدام است. شما با تحقیق کردن احتمال اینکه بعد از انجام آنکار دچار پشیمانمی شوید را به صفر می‌رسانید و بهترین تصمیم را می‌گیرید. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

روغن گیربکس از جمله لوازم مهم مصرفی خودرو است که باید تحت برسی قرار داشته باشد و به موقع تعویض شود. این روغن برای یکی از اصلی ترین قطعات کیا است که گیربکس نام دارد. حالا چرا کیا؟ چون امروز در این مقاله علاوه بر اینکه قصد برسی کیا اسپورتیج را داریم می‌خواهیم روغن گیربکس مناسب را نیز برای این خودرو معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

روغن گیربکس

روغن گیربکس مایعی است که از آن برای روانکاری قطعات متحرک داخل گیربکس، جعبه فرمان و همچنین دیفرانسیل استفاده میشود. به این روغن همچنین واسکازین یا روغن جعبه دنده نیز گفته میشود. این روغن با روغن موتور تفاوت دارد و در آن از مواد خاصی استفاده میشود که گیربکس را از فشار آسیب محافظت میکند. زمانی که حس کردید که دنده شما به خوبی جا نمیرود یا اصلا جا نمی رود اولین چیزی که باید به آن شک کرد، اتمام روغن گیربکس ماشین یا کاهش غلظت مواد افرودنی ویژه آن است. بنابراین اگر ماشین کیا یا هیوندای شما نیز در تعویض دندان دچار مشکل است حتما به فکر تعویض و خرید روغن گیربکس هیوندای یا روغن گیربکس کیا باشید.

کیا اسپورتیج

کیا اسپورتیج مدل 2020 از خوش فرم ترین و خوش نشین ترین خودروهای کیا در سال 2020 میلادی است. این ماشین هرچند که قیمت بالایی دارد اما از هر نظر میتواند نظر صاحب نظران و خریداران را به خود جلب کند. در این مقاله ضمن ارائه یک راهنما در خصوص خرید لوازم یدکی اسپورتیج شما با با مدل 2020 این ماشین و آپشن های آن آشنا می کنیم.

لوازم یدکی اسپورتیج

استارپارتس عرضه کننده لوازم یدکی هیوندای و قطعات کیا چندین سال است که با واردات و عرضه مستقیم محصولات و لوازم یدکی اصلی در بازار ایران مشتریان زیاد دارد. ما تعدادی از قطعات اسپورتیج را در قالب محصولات برای معرفی در سایت قرار دادیم. با کلیک روی مدل کیا اسپورتیج خود میتوانید انواع لوازم یدکی مدل ماشین خود را از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو خریداری کنید. چنانچه با کلیک روی مدل ماشین قطعات مد نظر خود را نیافتید می توانید با ما تماس بگیرید زیرا ممکن است قطعات اسپورتیج مد نظر شما هنوز در سایت درج نشده باشد.

زمان تعویض روغن گیربکس

روغن را در گیربکس های دستی ماشین های هیوندای و کیا میتوانید از 50 تا 100 هزار کیلومتر عوض کنید. البته اگر فشار زیادی روی ماشین شما است و از آن زیاد استفاده میکنید حدودا بعد از 30 هزارتا میتوانید روغن آن را تعویض کنید. هرچند که شرایط کاملا تعویض روغن گیربکس هیوندای و کیا در دفترچه آن ها ذکر شده است.

سخن آخر

بهترین راه برای اینکه از خودروی خود به بهترین شکل ممکن مراقبت کنید و بتوانید قطعات یدکی آن را سروقت خود عوض کنید تحقیق کردن است. شما با تحقیق کردن و کسب اطلاعات راجع به هر موضوعی می‌توانید با خیال راحت تصمیم خود را نهایی کنید و هیچ پشیمانی در آینده برای خود به وجود نیاورید.



:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

برخی خدمات تعمیر و نگهداری استخر :

تعویض شن سیلیس تصفیه ، ارسال سنگ سیلیس فیلتر ، تهیه و تعویض سیلیس دانه بندی شده ریز و متوسط و درشت خارجی و ایرانی -اضافه کردن لایه کربن اکتیو بجای سیلیس ( فعال )، به فیلتر شنی استخر و جکوزی برای از بین بردن رنگ و بوی نامطبوع آب.

نصب مینی چیلر برای حوضچه آب سرد.

عایق کاری موتورخانه ها با بهترین کیفیت مصالح و اجراء.

تعمیر کلیه پمپ های تصفیه و جت پمپ های استخر.

نصب سختیگیر و شارژ واحیای آن.

نصب دستگاه اتوماتیک تنظیم کلر و pH.

راه اندازی ونصب انواع چیلر تراکمی و جذبی .

راه اندازی و اجرای انواع بویلر آب گرم آب داغ و بخار .

نصب و راه اندازی سونا خشک با مشعل و المنت حرارتی.

نصب انواع steam boiler برای سونا بخار .

اتوماسیون سیستم تزریق کلر با قابلیت مانیتور و کنترل از راه دور.

آب بندی استخر و جکوزی با مواد درجه یک رزینی.

 نصب سختی گیر و تعویض رزین و سیلیس.

نگهداری استخر با استفاده از تجهیزات با برند های :

  • های وارد Hayward.
  • ایماکس Emaux.
  • فلکسینوکس Flexinox.
  • گراندفوس Granfos.
  • پروزون Prozone.
  • پول استار Poolstar.
  • زیمنس.
  • هلو Helo.
  • مبدل حرارتی.
  • الکتروپمپ.
  • و دیگر برند ها

ازن ژنراتور Ozone Generator انواع خدمات تاسیسات مکانیکی از قبیل تنظیم و سرویس مشعل ، لوله کشی ،  تعمیر پمپ ، تعویض دیگ ، اسید شویی منبع و

انواع لوله کشی ، تعمیرات ، تجهیز و راه اندازی.

تغییرات موتورخانه و استخر با توجه به تغییرات فصل

تعمیرات و نگهداری ، شوفاژ ، نصب و راه اندازی و تعمیر پمپ های تحت فشار و سیرکوله، مشعل ، اسیدشویی کوئل ، کلیه خدمات تعمیراتی و سرویس موتورخانه های کوچک و بزرگ آپارتمانهای خود را به ما بسپارید. تا زمستانی گرم و تابستانی خنک را در کنار خانواده تان سپری نمائید.

اجرا و تعمیر و نگهداری موتورخانه تعمیر و نگهداری موتورخانه استخر و سونا و جکوزی اجرا ، تعمیر و نگهداری موتورخانه منازل تعمیر و نگهداری موتورخانه مجتمع های مسکونی ، تعمیر و نگهداری موتورخانه برج ها ، تعمیر و نگهداری موتورخانه ادارات و بیمارستان تعمیر و نگهداری موتورخانه استخر سونا و جکوزی تعمیر راه اندازی و نگهداری انواع ، چیلرهای تراکمی و جذبی. توسط کادر متخصص و مجرب. انجام کلیه محاسبات حرارتی و برودتی.

تهیه نقشه های موتورخانه.

شرکت تام استخر ، با کادری مجرب و دوره دیده و با تجربه در امر تاسیسات حرارتی و برودتی ، آماده اجرا و نگهداری از سیستم تاسیسات حرارتی و برودتی شما می باشد.

کلیه خدمات تاسیسات گرمایش و سرمایشی شامل: نصب ، تعمیر ، سرویس ، نگهداری و راهبری تاسیسات با بالاترین کیفیت موجود.

بیشتر بخوانید : ساخت استخر



:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

 

در این بخش نحوه طراحی و ساخت طلا و جواهرات را با استفاده از شیوه‌های مدرن و نوین برای شما به صورت مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد.

گام اول: طراحی اولیه

برای اینکه یک قطعه طلا و جواهر زیبا تولید شود، در گام اول باید یک طرح اولیه از آن توسط طراح طلا و جواهرات ترسیم شود. این بخش نقطه‌ای است که جادو از آن شروع می‌شود. در این مرحله طراح تمامی جوانب، نیازها و مد روز را در نظر می‌گیرد و با ترکیب و قرار دادن آن‌ها در کنار خلاقیت خود طرح اولیه‌ را برای تولید جواهرات ایجاد می‌کند.

در ابتدا طرح مورد نظر بیان می‌شود و سپس متخصصین آن را ارزیابی می‌کنند و در صورت گرفتن قبولی برای تبدیل شدن به یک قطعه طلای خاص و چشم نواز وارد مراحل بعدی می‌شود.

گام دوم: پیاده سازی طرح در CAD

نرم افزار CAD برای افزایش بهره‌وری طراحان، بهبود کیفیت طرح اولیه، افزایش دقت طراحی و ایجاد یک پایگاه داده مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانی که طراح طرحی را در ذهن خود تجسم می‌کند، ابتدا آن را بر روی کاغذ پیاده سازی کرده و سپس آن را وارد چنین سیستمی می‌کند. با استفاده از این سیستم، طراحی کردن و اضافه کردن جزئیات بسیار راحت‌تر شده است.

گام سوم: پروتوتایپ سریع

پس از مشخص شدن طرح اولیه، جواهر مورد نظر با استفاده از اسکنر‌های سه بعدی ایجاد خواهد شد. در این حالت نمونه اولیه به صورت سه بعدی تولید می‌شود تا در صورتی که عیبی وجود داشته باشد و یا نیاز به تغییری باشد قبل از ایجاد نمونه نهایی آن را برطرف کنند. این مدل‌ها اکثرا با استفاده از رزین تولید می‌شوند.

گام چهارم: نمونه سازی نهایی

در این مرحله مدل به وجود آمده‌ای که با استفاده از رزین شکل گرفته است را به مدل نقره‌ای تغییر خواهند داد. می‌توان گفت که این مدل، همان مدل نهایی است که از روی آن قالب برداری می‌گردد تا محصولات نهایی و جواهرات را مشابه آن تولید کنند.

گام پنجم: بدست آوردن قالب لاستیکی

ساخت قالب بخش جدایی ناپذیر از فرآیند تولید طلا و جواهرات است. این کار به طلاسازان کمک می‌کند تا چندین محصول یک شکل را با سرعت بالا طراحی و تولید کنند. از مواد مختلفی برای تولید قالب استفاده می‌شود که می‌توان به لاستیک طبیعی، سیلیکون و فلز اشاره کرد. به روشی که برای ساخت قالب استفاده می‌شود، ولکانیزاسیون گفته می‌شود.

گام ششم: ایجاد نمونه با استفاده موم

در این مرحله و بعد از بدست آوردن قالب نهایی، از موادی مانند موم (Wax) استفاده خواهد شد و آن را داخل قالب می‌ریزند تا شکل کامل قالب را به خود بگیرد. پس از بدست آوردن مدل‌های مومی آن‌ها را داخلی سیلندرهای مخصوصی قرار می‌دهند و دور آن را با استفاده از گچ مخصوص می‌پوشانند و در دستگاه هواگیر قرار می‌دهند تا حفرات احتمالی از بین برود.

گام هفتم: خشک کردن موم

در این مرحله به گچ و موم درون آن حرارت وارد می‌کنند و باعث از بین رفتن موم داخل گچ می‌شود و یک فضای خالی به شکل قطعه جواهر مورد نظر داخل گچ پدیدار می‌گردد. در این مرحله قالب مورد نیاز طلا و جواهر بدست آمده است و باید بعد از آن فرآیند ذوب و قالب گیری طلا را آغاز کرد.

گام هشتم: قالب گیری طلا

در این مرحله و پس از خالی شدن قالب‌ها از موم، قالب را به کوره اصلی انتقال داده و طلای ذوب شده را درون آن می‌ریزند. پس از سرد شدن قالب‌ها گچ دور آن را شکسته و جواهرات طلا سرد شده را از دورن آن در خواهند آورد. در این مرحله طلاهای اضافی که از طریق سوراخ قالب به جواهرات متصل است را بریده و قطعات را بر روی هم منتاژ می‌کنند و آن‌ها را آمده پولیش دادن خواهند کرد.

گام نهم: پولیش دادن

در این مرحله طلاهای بدست آمده از داخل قالب را صیقل می‌دهند. با پولیش جواهرات سطح آن‌ها صاف و براق خواهد شد. پولیش شامل سه مرحله غلت زدن، پیش صیقل و تمیزی نهایی است.

گام دهم: تنظیم گوهر و پولیش نهایی

ست کردن جواهر مد نظر و چسباندن آن به صورت ایمن بر روی طلا یک نوع هنر به حساب می‌آید. برای ست کردن سنگ بر روی طلا از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌شود که از بین آن‌ها می‌توان به تکنیک‌های استفاده از شاخک، شاخک صفحه، فشار، قاب، دم ماهی و سایر تکنیک‌ها اشاره کرد.

بعد از قرار دادن جواهر بر روی قسمت مورد نظر نوبت به پولیش نهایی می‌رسد. این پولیش پس از قرار دادن سنگ قیمتی بر روی جواهرات طلا بدست آمده انجام می‌شود و می‌توان این پولیش را، هم به صورت دستی و هم به صورت ماشینی انجام داد.

گام یازدهم: آبکاری رودیوم

رودیوم یک فلز گرانبها و به رنگ سفید درخشان است. زمانی که قطعات طلا را با استفاده از رودیوم روکش می‌کنند، ظاهری سفید درخشان به آن‌ها می‌بخشند و جواهرات را در برابر خراش و کدر شدن مقاوم می‌کنند. این تکنیک را بر روی طلای زرد پیاده سازی می‌کنند تا جذابیت بصری آن افزایش پیدا کند. از این روش بر روی طلا سفید نیز استفاده می‌شود و باعث خواهد شد طلای سفید از آنچه که هست سفیدتر دیده شود.

گام دوازدهم: کنترل کیفیت

در آخرین مرحله از مراحل ساخت طلا و جواهر، می‌بایست محصولات نهایی از نظر کیفیت مورد بررسی قرار بگیرند. این مرحله به سه شکل پیاده سازی می‌شود که شامل اندازه گیری، بازرسی بصری و بازرسی مکانیکی می‌باشد. با توجه به استانداردها و معیارهایی که هر طلا ساز و برند طلا و جواهر دنبال می‌کند، این مرحله می‌تواند کمی متفاوت باشد.

بیشتر بخوانید :



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از دغدغه های مردم هنگام خرید طلا این است که آن را با سنگ انتخاب کنند یا بدون سنگ؟ آن چه عموم مردم در نظر دارند این است که خرید زیورآلات طلا با سنگ، از ارزش آن هنگام فروش می کاهد. بدین معنی که در هنگام فروش وزن سنگ از طلا کم شده، در نتیجه مقدار زیادی از ارزش پول شما کم می شود.

    در این مقاله از زیورآنلاین به این بحث جذاب و پرمخاطب پرداخته ایم. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.انگشتر یکی از زیورآلاتی است که هم در بین خانم ها و هم آقایان طرفداران زیادی دارد. برای خرید بهترین انگشتر طلا باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

به انگشتان خود توجه کنید

    انگشتر طلای خود را با توجه به مدل انگشتان خود که می تواند، کشیده، کوتاه، عریض و یا لاغر باشد انتخاب کنید. به این صورت که اگر انگشتان بلند و لاغری دارید، می توانید انگشترهایی با نگین کوچک و گرد استفاده کنید. توجه داشته باشید که جواهرات بزرگ و بسیار برجسته مناسب این انگشتان نیستند. برعکس برای انگشتان عریض، توپر و کوتاه از انگشترهای بزرگ تر با نگین مستطیلی استفاده کنید. انگشت های کوتاه با انگشترهایی که نگین های لوزی و اشکی دارند بسیار زیبا می شوند.

بیشتر بخوانید :

در انتخاب سایز انگشتر طلا دقت کنید

    انگشتر طلا باید به راحتی از بند انگشت عبور کند، اما آن قدر بزرگ نباشد که در انگشت دائما بالا و پایین برود. انگشتر اگر تنگ باشد روی انگشت جا می گذارد و دست کردن و درآوردن آن هم مشکل است.

به داخل انگشتر طلا خوب نگاه کنید

     انگشترهای یک تکه و توپر، در استفاده راحت تر هستند. انگشترهایی که از داخل دارای ناپیوستگی هستند، روی انگشت شما جا باقی می گذارند.

به نوع پایه انگشتر دقت کنید

    پایه انگشتر دارای انواع مختلفی مانند پایه چنگه ای، پایه دیواره دار، پایه کانالی، پایه خوشه ای، پایه سنگ فرشی و... است. این مسئله مخصوصا در انگشترهای مخصوص بانوان بسیار اهمیت دارد، پایه هایی مانند پایه چنگی به دلیل برجستگی در بالای نگین، در تماس با لباس، روسری مو و...گاهی آسیب رسان می شود. این پایه ها زیبایی بسیاری دارند، اما باید توجه داشت اگر برای استفاده دائم می خواهید آن را انتخاب کنید ممکن است با تمامی اشیای اطرافتان درگیر شوید!

منبع : https://www.azadi.gold/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بسیاری از کودکان نیز به طلا و جواهر و استفاده از آنها علاقمند هستند، تنها نیاز دارید جواهراتی را انتخاب کنید که هم برای آنها مناسب باشد و هم کودکان آن را دوست داشته‌باشند. کودکان هم مثل بزرگسالان هستند، برخی از آنها نسبت به ظاهر خود و آنچه می‌پوشند بسیار دقت و توجه دارند و برخی هم نه، برخی خوب حواسشان را نسبت به وسایل و تزیینات خود جلب کرده و از آن مراقبت می‌کنند و برخی  هم  وقتی از مهدکودک یا مدرسه برمی‌گردند، چیزی را جا گذاشته‌اند.

پس جای تعجب  نیست که برخی کودکان نیز همچون افراد بزرگسال عاشق زیورآلات باشند، نه تنها دختران که برخی پسران نیز دوست دارند مانند پدران یا قهرمانان محبوبشان، از این تزیینات استفاده کنند. اما به عنوان والدین آنها باید متوجه باشید که میان آنچه آنها می‌خواهند و آنچه برایشان مناسب است، مرزی باریک وجود دارد.

بیشتر بخوانید :

شرط اول ایمنی

در بسیاری از کشورها و فرهنگ‌ها، سوراخ کردن گوش و استفاده از گوشواره از کودکی رایج است، اما باید دقت داشت که حتما از گوشواره‌هایی استفاده کرد که به صورت حلقه در گوش قرار گرفته و قفل شده و یا بست پشتی به طور کامل به پایه‌ی گوشواره پیچ شود چراکه جدا شدن بست پشت گوشواره‌های میخی ممکن است باعث باز شدن گوشواره شده  و یا حتی این خطر را به وجود آورد که توسط کودک بلعیده شود. استفاده از گردنبند را نیز به زمانی موکول کنید که بزرگتری بر آنها نظارت دارد، یادتان باشد که هیچ وقت نگذارید که فرزندتان با زنجیر یا گردنبند بخوابد.

زیبایی و استایل

خرید طلاو جواهرات برای کودکان تا حد زیادی مثل خرید برای بزرگسالان است، پس وقتی می‌خواهید برای آنها خرید کنید به سبک و سیاقشان دقت کنید، بچه‌هایی که بسیار فعال هستند، دوست ندارند که چیزی جلوی دست و پایشان را بگیرد، البته آویز‌های کوچک به لحاظ ایمنی نیز بهتر است.

گردنبد و دستبندهایی که از طلا و چرم درست شده می‌تواند در هنگام بازی مقاومت و دوام بیشتری داشته‌باشد.اگر فرزند شما یک فعالیت جدی ورزشی را دنبال می‌کند، مطمئن شوید که استفاده از چه زیورآلاتی در هنگام انجام آن مجاز است.

طرح‌های ساده و دلنشین

قلب و طرح‌های برگرفته از طبیعت مثل پروانه، زنبور، کفش‌دوزک و گل برای هر سنی مناسب است اما به نظر می‌رسد کودکان به آویختن آنها بسیار علاقه دارند. این طرح‌ها برای طلای بچه گانه دختر کاربردی‌تر هستند.



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 270
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در این مقاله، امروز قصد داریم تا همه چیز را راجع به ارتودنسی رایگان و شرایطش در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

همه چیز راجع به ارتودنسی رایگان

ارتودنسی رایگان از جمله درمان هایی است که مردم ترجیح می دهند از آن استفاده کنند. اخیراً با افزایش آگاهی مردم، انجام ارتودنسی در بزرگسالان رو به رشد بوده است. در حال حاضر مردم نسبت به دندانپزشکی پیشگیرانه و دوام و ماندگاری دندان های طبیعی آگاه شده اند. همچنین به دلیل تولید و در دسترس بودن براکت های سرامیکی و لینگوال که کمتر قابل دیدن هستند، درمان ارتودنسی قابل قبول تر شده است. درمان ارتودنسی نشانگر اهمیت به سلامتی و زیبایی دهان و دندان بوده و دندانپزشکان به طور مداوم افراد را به مراقبت و درمان توضیه می کنند.

ارتودنسی ارزان

بحث مربوط به درمان و زیبایی از جمله بحث های مهمی است که با سایر خدمات تفاوت داشته و نباید به بهای پرداخت هزینه کمتر، سلامت خود را به خطر انداخت. یقیناً دریافت ارزانتر خدمات زیبایی، خطر تهدید کننده سلامتی را به دنبال خواهد داشت. هر چه ارتودنسی از هزینه پایین تری برخوردار باشد به همان نسبت کیفیت درمان ارتودنسی نیز پایین تر خواهد بود. از اینرو این امر سبب بوجود آوردن مشکلات زیادی در آینده خواهد شد. ارتودنسی یک سرمایه گذاری روی زیبایی چهره و لبخند بوده و ارزش پرداخت هزینه را دارد. با صرف هزینه ارتودنسی می توان در هزینه درمان دهان و دندان در آینده صرفه جویی کرد.

درمورد ارتودنسی نامرئی متحرک بیشتر بدانید.

خدمات ارتودنسی

از آن جا که حالت دندان ها تأثیر بسزایی بر چهره فرد در هنگام خندیدن و لبخند زدن دارد و زمان درمان ارتودنسی طولانی است؛ در کنار ارتودنسی رایگان اما در برخی نقاط بعضی از هزینه های مربوط به آن نجومی و دور از تصور است. در هنگام انجام ارتودنسی و بالاتر بودن تعرفه آن از بودجه فرد، تنها راه حل مناسب مذاکره با متخصص و نزدیک کردن شرایط مالی با شرایط پرداخت است. هزینه درمان ارتودنسی در ایران بصورت پیش پرداخت اولیه و اقساط بوده و در مطب های مختلف متفاوت است. با پرداخت اقساطی، انجام ارتودنسی برای تعداد زیادی از افراد امکان پذیر خواهد شد.

همچنین راجع به ارتودنسی دندان کودکان و تجهیزات ارتودنسی نیز مطالعه کنید.

هزینه و تعرفه ارتودنسی

اطلاع از هزینه دندانپزشکی، نقش مهمی در انتخاب دارد. همه افراد مایلند بدانند که هزینه خدمات چقدر بوده و  با پرداخت هزینه می توانند چه خدماتی را دریافت کنند. هزینه و قیمت نیز در درمان های زیبایی از اهمیت زیادی برخوردار است. تفاوت قابل توجهی بین درمان ارتودنسی و سایر خدمات دندانپزشکی وجود دارد. بیشتر درمان های مربوط به دندانپزشکی در یک یا چند جلسه انجام شده و معمولاً نیازی به صرف وقت زیادی نیست. اما انجام ارتودنسی زمان دقیقی برای آن تعیین نمی شود، و  مشخص نبودن دقیق زمان درمان ارتودنسی، تعرفه و قیمت گذاری آن را مشکل می سازد.

درمورد ارتودنسی اقساطی بیشتر بدانید.

سخن آخر

برای اینکه راجع به ارتودنسی ارزان و یا رایگان  اطلاعات بیشتر را به دست بیاورید باد تحقیق کنید و از مجله ارتودنسی استفاده کنید. ببینید آیا کلینیکی در محله زندگی شما با قیمت پایین ارتودنسی را انجام می‌دهد یا خیر. ارتودنسی یک درمان بسیار ضروری برای کسانی است که به آن نیاز دارند. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی ساده اولین و مبتدی ترین روش برای درمان ناهنجاری های دهان و دندان است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی ساده و روش های انجام آن آشنا کنیم. تا انتهای مقاله با ما باشید تا اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

رعایت بهداشت

بهداشت دهان و دندان در طی این پروسه بسیار ضروری است زیرا باکتری ها می توانند باعث پوسیدگی دندان، بیماری های لثه و بوی بد دهان شما بشوند پس باید ۲ بار در روزمسواک بزنید، از نخ دندان برای تمیز کردن لثه و نواحی زیر سیم استفاده کنید و دهان شویه نیز برای حفاظت از مینای دندان هایتان باید مورد استفاده قرار بگیرد.

انواع ارتودنسی و توضیحات آن

روش های درمانی متعددی برای درمان با ارتودنسی وجود دارد که هر کدام از این روش ها با توجه به میزان و نوع مشکل، هزینه های متفاوتی دارند که در اینجا به معرفی انواع ارتودنسی می پردازیم.

درباره ارتودنسی ثابت بیشتر بدانید.

  1. ارتودنسی دیمون
  2. ارتودنسی سرامیکی: ارتودنسی سرامیکی از نظر عملکرد مشابه ارتودنسی فلزی است، اما برای درمان در این روش از براکت های کامپوزیتی یا سرامیکی استفاده می‌شود. به دلیل اینکه براکت ها هم‌رنگ دندان ها هستند، برای کسانی که نمی‌خواهند لوازم ارتودنسی  بر روی دندان هایشان زیاد جلب توجه کند، ارتودنسی مناسبی خواهد بود.
  3. ارتودنسی لینگوال
  4. ارتودنسی اینویزیلاین: ارتودنسی اینویزیلاین از پلاک های شفاف و بی رنگی تهیه شده است که در عین نامرئی بودن، متحرک نیز هستند. بیمار می‌تواند در هنگام غذاخوردن یا مسواک زدن آن‌ها را از دهان خود خارج کند که این امر باعث ارتقای بهداشت دهان و دندان می‌شود. چون از هیچگونه فلزی در این سیستم استفاده نشده است امکان ایجاد اسکار یا زخم در دهان وجود ندارد.
  5. ارتودنسی فلزی

تاثیرات سیگار بر روی ارتودنسی

اگر در ارتودنسی اینویزیلاین از سیگار استفاده کنید، ممکن است باعث تغییر رنگ پلاک ها شود. سیگار هم‌چنین می تواند باعث آسیب به بافت و استخوان ها و ایجاد لک بر روی دندان ها شود و پروسه درمانی را نیز طولانی‌تر کند.

همچنین راجع به ارتودنسی سریع دندان نیز بیشتر بدانید.

تغذیه در دوران ارتودنسی

در این دوره باید از مصرف خوراکی های سفت وچسبنده خودداری کنید و بیشتر از موادغذایی حاوی مواد معدنی، کلسیم و ویتامین استفاده کنید.

بهداشت دندان ها با وجود ارتودنسی

بهداشت دهان و دندان در طی این پروسه بسیار ضروری است زیرا باکتری ها می توانند باعث پوسیدگی دندان، بیماری های لثه و بوی بد دهان شما بشوند پس باید ۲ بار در روزمسواک بزنید، از نخ دندان برای تمیز کردن لثه و نواحی زیر سیم استفاده کنید و دهان شویه نیز برای حفاظت از مینای دندان هایتان باید مورد استفاده قرار بگیرد.

سخن آخر

ارتودنسی ساده، همانطور که گفته شد یکی از بهترین و ابتدایی ترین روش ها برای درمان بینظمی ها و ناهنجاری های دندان و فک است. شما اگر می‌خواهید در این مورد اطلاعات بیشتری به دست بیاورید، توصیه می‌کنیم حتما مقالات پیشین ما که راجع به ارتودنسی انتشار دادیم را مطالعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 206
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()