نوشته شده توسط : رعنا

اگر بخواهیم به صورت کاملا مختصر برایتان بیان کنیم،مخارجی که برای لمینت دندان صرف می شود به ازای هر واحد از 4.5 میلیون شروع و به بالا ادامه دار خواهد بود. بدهیهی است که قیمت لمینت دندان با توجه دیگر روش های زیبایی دندان به مراتب بیشتر خواهد بود،شاید بپرسید چرا؟در جواب باید بگویم موادی که در این روش استفاده می شود،ویژگی مرغوب ترین را به ارث می برند. در ابتدا لازم است بدانید لمینت دندان دارای انواع مختلفی می باشد که در ادامه به بررسی آنها پرداخته ایم.

جدول قیمت لمینت دندان سال 1403

نوع لمینت استفاده شده

مبلغ پرداختی برای هر واحد

زیرکونیا

5/2 میلیون

سرامیکی ویتا

8/4 میلیون

ایمکس

7 میلیون

سرامیکی ips

4/8 میلیون

فلدسپاتیک

12 میلیون

 

لمینت دندان چیست؟

روش های گوناگونی برای زیبایی دندان ها وجود دارد اما روشی که به شدت مورد پسند عام قرار دارد تا به الان،لمینت دندان می باشد.به طور خیلی مختصر لمینت دندان زیبایی بصری منحصر به فردی به دندان و خندیدن شما خواهد داد که شما را مبهوت زیباییش می کند.روکش کاربرده شده در این روش می تواند از جنس شیشه یا سرامیک باشد.ضخامت لمینت تا حداکثر 0.5 سانتی متر می باشد و بدون کوچکترین دردسری بر روی دندان شما قرار می گیرد.این روکش با استفاده از یک چسب مخصوص بر روی دندان ها قرار می گیرد، تا در برابر صدمات احتمالی به دندان جلوگیری کند.

انواع لمینت دندان کدام اند؟

لمینت دندان در دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی خدمت رسانی مراجعه کنندگان می شود.بیایید با این دو بیشتر آشنا شویم.

سرامیکی

همان طور که از نامش پیداست روکشی که متخصصان از آن برای متقاضیان استفاده میکنند،سرامیکی می باشد.پزشکی که در حوزه پروتز دندان مشغول فعالیت است یک تراش غیر قابل چشم گیر جهت قالب گیری می دهد،تا لیمنت سرامیکی را براش شما عزیزان به بهترنی نحو ممکن بسازند.نکته حائز اهمیت در زمان است:

  1. مدت زمان بیشتری برای ساخت آن مصرف خواهد شد.
  2. مراجعه کنندگان این نوع از روش در مقایسه با کامپوزیت بیشتر نزد دکتر می روند .

کامپوزیت

در روش قبل لابراتوار نقش اساسی در ساخت لمینت داشت اما در این روش دیگر نیاز به لابراتوار نخواهیم داشت.عموم دندانپزشکان معمولا مواد مورد استفاده در کامپوزیت را در مطب خود دارند و در همان جا مشغمول به ساختنش خواهند شد.مراجعه کننده در این روش نهایتا تا 3 بار به متخصص جهت کامپوزیت مراجعه می کند،که همین پوئن مثبتی می باشد.چراکه دیگر لازم نیست بازها به نزد دکتر مانند روش قبل بروید.

در دیگر مقالات به بررسی معایب و مزایای هر کدام خواهیم پرداخت چرا که مبحثی بسیار گسترده و کوله باری از جزئیات می باشد.

بهترین و گران ترین نوع لمینت کاربردی چیست؟

در حال حاضر لمینت سرامیکی بهتر است،قیمت لمینت دندان در سال 1403 از نوع سرامیکی از8.5 میلیون برای هر واحد می باشد.



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 8
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در سال های آخر ارتودنسی فلزی جای خود را به ارتودنسی شفاف داده است.شفاف بودن مزیت اصلی می باشد،چراکه بعضی از مراجعه کنندگان این امر، تمایل به استفاده سیم های فلزی ندارند،چراکه در صورت خندیدن قابل مشاهده می باشد.با ارتودنسی نامرئی می توانیم خیلی راحت خنده به روی صورت خود بیاوریم و دیگر نگران نباشیم که سیم های فلزی قابل مشاهده هستند.دیگرخبری از سیم فلزی نیست و تنها با بهره مندی از براکت به هدف خود خواهیم رسید.اما باید مراقب این براکت باشیم تا دچار مشکلات احتمالی نشویم.

هزینه این نوع از ارتودنسی چه قدر خواهد بود؟

هزینه ارتودنسی نامرئی در تهران از 14 یا 15 میلیون شروع و تا حداکثر 66 میلیون ادامه خواهد داشت.به آن دسته از دوستانی که سوالی با عنوان قیمت ارتودنسی نامرئی فک بالا در ذهنشان است باید بگویم،تقریبا از 29 میلیون شروع و تا حداکثر 51 میلیون ادامه خواهد داشت.اگر تمایل به اطلاعات بیشتر در مورد هزینه انواع این نوع از ارتودنسی دارید جداول زیر مناسب شما خواهد بود.

جداول قیمت این نوع از ارتودنسی

جدول قیمت این نوع از ارتودنسی در شهر تهران به شرح پایین می باشد. اما در نظر داشته باشید که ممکن است با توجه به مشکلاتی که فرد قبل از دارد و لازم باشد برای رفع آن اقدام کند،هزینه تخمین زده شده متفاوت شود.عواملی اعم از:سن بیمار، ناهنجاری موجود و ... تاثر گذار در افزایش قیمت خواهند بود.

چه ارتودنسی انجام می دهید؟

هزینه ارتودنسی چه قدر برآورد خواهد شد؟

نامرئی لینگوال

19 الی 41 میلیون

نامرئی شفاف دو فک

49 الی 61 میلیون

سرامیکی

29 الی 49 میلیون

دیمون ثابت دو فک

39 الی 61 میلیون

 

لازم به ذکر است اکثر افراد، علاقه مند به ارتودنسی شفاف در فک بالا هستند چراکه زمانی که صحبت میکنند یا خنده به روی صورتشان می آید،اول فک بالا دیده می شود.پس خواستار فک بالا نسبت به کل آن بیشتر است،در ادامه برایتان جدول دیگه را آماده کرده ایم تا از هزینه های فک بالا دراین نوع از ارتودنسی آگاهی داشته باشید.

چه ارتودنسی انجام می دهید؟

هزینه ارتودنسی چه قدر برآورد خواهد شد؟

نامرئی فک بالا لینگوال

19 الی 31 میلیون

نامرئی فک بالا شفاف

39 الی 51 میلیون

سرامیکی فک بالا

29 الی 41 میلیون

دیمون ثابت فک بالا

29 الی 51 میلیون

 

با توجه به جداول بالا از قیمت ارتودنسی نامرئی سال 1403 آگاهی بیشتری داریم،پس می توانیم راحت تر تصمیم بگیریم.

ارتودنسی که قابل دید نیست چه فوایدی دارد؟

ü      نسبت به ارتودنسی فلزی در روز های ابتدایی قابل تحمل تراست.

ü      به هیچ وجه براکتی که گذاشته اید، از جای خود بیرون نمی آید

ü      غیره

ارتودنسی که قابل دید نیست چه معایبی دارد؟

ü      هزینه مصرفی بیشتری دارد

ü      اگر مراجعه کننده پس از ارتودنسی به تمیزکاری آن اهمیت ندهد،ممکن است شفافیت آن دچار مشکل شود.

ü       غیره



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ازافرادی که از هر گونه ناهنجاری هایی مثل کجی دندان برخوردار بوده اند سوال بپرسید،آیا با هزینه ارتودنسی  زندگی مجدد به دندان های خود بخشیده اید؟ در جواب می گویند کاش زودتر اقدام می کردم.با انجام این کار مشکلاتی که مرتبط با این موضوع باشد به طور کامل رفع می شود. در ادامه بررسی میکنیم که چرا باید از ارتودنسی استفاده کنیم،پس همراه ما برای ارائه یک مقاله مختصر و بی نظیر باشد،چراکه نکات اصلی را برایتان گفته ایم.

هزینه ارتودنسی حدودا چه قدر است؟

باید بدانید حدسیات درباره این موضوع به مشکلات دندان ها و دهان مراجعه کننده بستگی دارد،که باید در ابتدا آنها را رفع کند.اما معمولا هزینه ارتودنسی سال 1403، از 19 میلیون شروع و به بالا خواهد رفت.

5 مورد موثر در روند مخارج

وجود یک سری عوامل در هر موضوعی نه فقط بحث ارتودنسی،تاثیرگذار بر کاهش و افزایش هزینه آن موضوع خواهد داشت.5 مورد قابل بررسی درادمه مطرح می کنیم که با آنها آشنا شوید.

ناهنجاری ها و میزان تشدد آنها در فک و دندان

قبل از شروع لازم است ابتدا با انواع ناهنجاری آشنا بشویم.ناهنجاری های مرتبط با دندان و فک از دو نوع ساده و پیچیده قابل بررسی می باشد.طبیعی است که در ابتدا باید این ناهنجاری ها توسط متخصص در مشاوره ای با بیمار بررسی شود.

انواع ناهنجاری های ساده

  1. اگر دقت کرده باشید بعضی از افراد، از مشکل کجی دندان ها برخوردار هستند
  2. میان بعضی از دندان ها یک فاصله افتاده است که باید رسیدگی شود
  3. در بعضی سنین مشکلات فک قابل مشاهده است

در تمامی موارد بالا هزینه هایی که فرد پرداخت کند نسبت به ناهنجاری های پیچیده بدون شک هزینه کمتری را به همراه دارد.

انواع ناهنجاری های پیچیده

  • نگاهی به افرادی که از جلو بودن دندان های فک بالا و پایین رنج می برند
  • بالا و پایین بودن همچنین نا مرتب دندان ها
  • موضوع تراکم دندان ها و Open bite

لازم به ذکر است موضوعات که بیان کردیم نیاز به مشاوره پزشک دارد،همچنین با هزینه ارتودنسی رابطه مستقیم خواهد داشت.یعنی اگر ناهنجاری ها کم باشد هزینه کمتری پرداخت خواهیم کرد.

سن مراجعه کننده

طبیعی است هر چه سن کمتر باشد هزینه پرداختی کمتر خواهد بود چون که از دندان ها کار کمتری کشده شده است مگر در شرایط خاص.

شیوه اجرای ارتودنسی و مدت زمان معالجه

هزنیه پرداختی برای انجام ارتودنسی با توجه به تصمیم گیری پزشک متفاوت خواهد بود،چراکه شیوه های مختلفی وجود دارد. بدون نیاز به عرایض دیگر،مدت زمان مراجع کننده برای معالجه در افزایش هزینه تاثیر گذار است.

انتخاب شیوره اجرا توسط خود مراجعه کننده

بعضی از افراد با توجه به بودجه ای که میخواهند پرداخت کنند ممکن است بعد از صحبت های متخصص تصمیم گیری متفاوتی در انتخاب نوع ارتودنسی بکنند.این تصمیم می تواند افزایش یا کاهش قیمت را به همراه داشته باشد.

توانایی پزشک

یک موضوع بدیهیست که با مراجعه به دکتر های دارای تجربه و علم برتر نسبت به سایر متخصصین،روند صعودی در افزایش هزینه به همراه دارد.



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 12
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 فروردين 1403 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بانوانی که از نظر سایز بزرگتر هستند، همیشه در انتخاب لباس مناسب برای خود دچار مشکل می شوند. زیرا یا لباس برای آنها پیدا نمی شود و یا اگر پیدا شود هم به خوبی به اصول و نکات مهم در برش و استفاده از جزئیات خرجکار در نقاط مناسب و ترکیب رنگ‌ ها پایبند نیستند. در ادامه مقاله به 3 پارامتر مهم که حین انتخاب لباس سایز بزرگ باید به آن توجه کرد می پردازیم.

توجه به برش و طرح لباس

یکی از نکات اصلی در انتخاب پیراهن مجلسی زنانه با سایز بزرگ، استفاده از برش‌ هایی است که به نحوی اندازه و انطباق مناسب با شکل بدنی فرد داشته باشند و در عین حال شیک و زیبا باشند. علاوه بر این، استفاده از جزئیات خرجکار در قسمت هایی که توجه افراد دیگر را از قسمت هایی که فرد به آن ها حساس است منحرف می کند، یک امر حیاتی است.

براساس بررسی‌ های اخیر، 7 شکل بدن متفاوت برای خانم‌ های داراری اضافه وزن و سایز بزرگ شناخته شده است که عبارتند از:

  • مثلث معکوس
  • ساعت شنی
  • مستطیل
  • بیضی یا سیبی
  • مثلثی یا گلابی
  • الماس
  • هشت انگلیسی

در یک طراحی لباس استاندارد، طراح سعی می کند که بخش های تیره لباس که لاغرکننده هستند را بیشتر بر روی نواحی برجسته بدن متمرکز کنند. این در حالی است که برای بخش های دیگر بدن می توان از رنگ های روشن استفاده کرد.

توجه به رنگ لباس

خیلی از بانوان هنوز هم بر این باورند که برای لاغزتر نشان داده شدن، باید همیشه رنگ سیاه بپوشند. اما امروزه طراحان لباس پیشنهاد می کنند که از رنگ های دیگر مانند سرمه ای، سبز تیره و آبی کاربنی که بتواند انحنای فیزیکی را کمتر نشان بدهد هم استفاده کنند.

به طور معمول، طراحان قسمت اصلی لباس را با رنگ‌ های تیره مانند سیاه، قهوه‌ ای، سرمه‌ ای یا سبز تیره طراحی کرده؛ در حالی که بخش ‌های فرعی مانند ژیله، شلوار و روسری با رنگ‌ های روشن تر ترکیب می‌ کنند.

استفاده از پارچه های طرح دار

سال هاست که بسیاری از بانوان معتقد هستند که لباس های طرح دار مناسب افراد چاق نیستند و اما در طراحی های جدید این تفکر دور انداخته شده است. طراحان مد بر این باورند که بانوان چاق می توانند بخشی از لباس های خود را از پارچه های طرحدار انتخاب کنند. در این طراحی ها بهتر است برای نواحی لاغرتر بدن از پارچه های شاد و با طرح استفاده شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از شیک ترین مدل های مانتو، مانتو کتی است که در میان خانم ها طرفداران زیادی پیدا کرده است. با انتخاب کت و شلوار زنانه با سایز بزرگ ‌تر و کمی گشادتر، به راحتی می ‌توانید استایل خود را به مراتب شیک‌ تر و جذاب ‌تر کنید. داشتن یقه‌ های بزرگ انگلیسی یا یقه ‌های آرشال، یکی از مهم ‌ترین ویژگی‌ هایی است که در این مدل مانتوها مشاهده می‌ شود.

در دنیای مد، مانتو کتی به عنوان یکی از محبوب ‌ترین انتخاب ‌های زنانه برای افرادی که به دنبال استایلی شیک و منحصر به فرد هستند، محسوب می شود. در ادامه به بررسی برخی از انواع این مانتوها می ‌پردازیم و پارامترهای مختلفی که باید در هنگام خرید مانتو کتی مدنظر قرار گیرد، را مورد بررسی قرار می ‌دهیم.

ابعاد: مانتو کتی در اندازه‌ های مختلفی عرضه می ‌شود. این ابعاد شامل طول و قد مانتو، طول آستین و نحوه برش می ‌شود. انتخاب ابعاد مناسب با توجه به موقعیت مورد استفاده و ترجیحات شخصی، اهمیت دارد.

یقه: نوع و فرم یقه مانتو کتی نقش مهمی در استایل نهایی این لباس دارد. یقه می‌ تواند باز یا بسته، پهن یا باریک باشد. این جزئیات در تعیین استایل نهایی تاثیرگذار هستند و باید با دقت انتخاب شوند.

جنس پارچه: مانتو کتی با استفاده از پارچه ‌های مختلفی مانند کرپ مازراتی، جین، چرم و ... تهیه می ‌شود. انتخاب جنس مناسب بر اساس فصل و موقعیت مصرف، از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است.

مدل: انواع مختلفی از مدل ‌ها در مانتو کتی وجود دارد، از جمله اسپرت، مجلسی، کره ‌ای و ... که انتخاب یک مدل به تناسب موقعیت و سلیقه فرد اهمیت دارد.

جلو باز یا جلو بسته بودن: برخی از مدل‌ های مانتو کتی دارای دکمه هستند و برخی دیگر نه. همچنین نحوه طراحی دکمه‌ ها نیز متفاوت است. این جزئیات نقش مهمی در انتخاب مدل مناسب بر اساس تیپ و استایل فرد دارند.

رنگ مانتو کتی: توجه به انتخاب رنگ در مانتو کتی، امری بسیار حیاتی است. در این انتخاب، باید با توجه به تطابق رنگ با پوست، استایل و تیپ شخصی، همچنین تلفیق با کیف، کفش و روسری که می ‌خواهید هماهنگ کنید و همچنین محیط و موقعیت استفاده، دقت نمایید.

قیمت مانتو کتی: توجه به قیمت از مهم ‌ترین ملاک‌ ها در خرید مانتو کتی است. بهتر است از مراکزی خرید کنید که محصولات باکیفیت را با قیمت مناسب ارائه می ‌دهند. با مراجعه به بهترین مزون مانتو در تهران، مدل‌ ها و قیمت ‌های مختلف مانتو کتی را مقایسه کرده و انتخاب مناسبی را انجام دهید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی دیگر از خودروهای تولیدی شرکت کره ای کیا موتورز، کیا موهاوی بوده که یک خودروی اس یو وی فول سایز است. این خودرو برای بار اول در سال 2010 رونمایی شد و در دو نسل تولید شده است. نسل اول این خودرو از سال 2010 تا 2019 و نسل دوم آن از 2019 تاکنون در حال تولید است. کیا موهاوی در ابتدا در سال 2012 با موتور شش سیلندر و در سال های اخیر با موتور 8 سیلندر عرضه می شود. قیمت کیا موهاوی در ایران بسته به سال تولید، مدل و امکانات، از یک میلیارد تومان تا سه میلیارد تومان متغیر است.

مشخصات فنی کیا موهاوی

کیا موهاوی در دو نسخه شش سیلندر و هشت سیلندر عرضه می‌ شود. نسخه شش سیلندر این خودرو از یک موتور شش سیلندر خطی ۳.۸ لیتری با ۲۹۱ اسب بخار قدرت و ۳۵۵ نیوتن ‌متر گشتاور بهره می ‌برد. نسخه هشت سیلندر این خودرو از یک موتور هشت سیلندر V شکل ۵.۳ لیتری با ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن ‌متر گشتاور بهره می ‌برد.

هر دو نسخه کیا موهاوی به یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل هستند. این خودرو از سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌ برد و می ‌تواند حداکثر سرعت ۲۱۲ کیلومتر بر ساعت را داشته باشد.

کیا موهاوی چه امکاناتی دارد؟

کیا موهاوی در نسخه ‌های مختلف خود به امکاناتی مانند موارد زیر مجهز است:

  • سیستم تعلیق مستقل در هر چهار چرخ
  • سیستم کنترل پایداری الکترونیکی
  • سیستم کنترل سرعت در سربالایی و سرپایینی
  • سیستم ترمز ضد قفل
  • سیستم هشدار برخورد از جلو
  • سیستم هشدار خروج از خط
  • سیستم هشدار نقاط کور
  • سیستم کروز کنترل تطبیقی
  • سیستم دید ۳۶۰ درجه
  • سیستم دوربین عقب
  • سیستم تهویه مطبوع دوگانه
  • سیستم تهویه صندلی ‌های جل
  • سیستم گرمایش صندلی ‌های جلو و عقب
  • سیستم گرمایش فرمان
  • سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی
  • سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو
  • سیستم شارژ بی ‌سیم
  • سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ ای

بیشتر بخوانید: خرابی سنسور اکسیژن کیا موهاوی

خودروی موهاوی چه مزایایی دارد؟

کیا موهاوی یک خودروی اس‌ یووی فول ‌سایز با امکانات و تجهیزات کامل است. این خودرو از موتور قدرتمند، سیستم تعلیق نرم و راحت، فضای جادار و امکانات رفاهی متنوع بهره می ‌برد. کیا موهاوی یک گزینه مناسب برای خانواده ‌های پرجمعیت و افرادی است که به دنبال یک خودروی قدرتمند و جادار برای سفرهای خارج شهری هستند.

معایب کیا موهاوی

کیا موهاوی یک خودروی بزرگ و سنگین است که مصرف سوخت بالایی دارد. همچنین، این خودرو در مقایسه با رقبای خود از قیمت بالاتری برخوردار است. شرکت استارپارتس به عنوان یکی از واردکننده ها و عرضه کننده های با سابقه و درخشان در حوزه قطعات کیا و هیوندای می تواند به شما در خرید انواع قطعات و لوازم یدکی خودرو کمک کند.

 



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

سال هاست که بسیاری از بانوان معتقد هستند که لباس های طرح دارد مناسب افراد چاق نیستندو اما در طراحی های جدید این تفکر دور انداخته شده است. طراحان مد بر این باورند که بانوان چاق می توانند بخشی از لباس های خود را از پارچه های طرحدار انتخاب کنند. در این طراحی ها بهتر است برای نواحی لاغرتر بدن از پارچه های شاد و با طرح استفاده شود.

به عنوان مثال، اگر وزن اضافی در ناحیه پاها و باسن دارید ولی بخش بالاتنه ‌تان لاغرتر است، می‌ توانید پیراهن یا کت و دامنی انتخاب کنید که در ناحیه پاها از پارچه ‌های ساده و تیره استفاده شود و بخش بالایی آن‌ ها دارای رنگ روشن و طرح ‌های شاد باشد.

انواع طرح های پارچه که بانوان چاق می توانند استفاده کنند

طرح های راه راه: به طور معمول پارچه ها با طرح های عمودی، اندام را کشیده تر و لاغر تز نشان می دهند. به همین دلیل توصیه می شود که باننوان چاق از پارچه هایی با طرح عمودی استفاده کنند.

طرح های ریز: به طور کلی پارچه هایی که طرح های ریزتر دارند، قد را بلندتر و بدن را لاغرتر نشان می دهند. از طرف دیگر  پارچه ‌هایی با طرح ‌های درشت ‌تر و بزرگ ‌تر به دلیل اینکه چشم را مدت ‌زمان بیشتری مشغول واکاوی طرح می ‌کند، اندام را بزرگتر و چاق‌ تر نشان می ‌دهند.

طرح های زاویه دار: علاوه بر موارد گفته شده، پارچه هایی با طرح های زاویه دار نیز بدن را لاغر نشان می دهد. اما باید به این نکته توجه کنید که این نوع لباس ها نباید تنگ و چسبان باشند، زیرا نتیجه معکوس می دهند.

طرح لباس خلوت و شلوغ: در صورتی ‌که مایل به پوشیدن لباس با پارچه‌ طرح‌ دار هستید، توصیه می‌ کنیم اگر سلیقه‌ شما طرح پارچه‌ ریز است، از طرح‌ هایی استفاده کنید که فاصله‌ کم ‌تری با هم دارند. زیرا متصل ‌به‌ هم دیده می‌ شوند و شما را لاغرتر نشان می ‌دهند.

طرح‌ های با فاصله‌ زیاد چشم را بر روی هر طرح متمرکز می ‌کند و شما را چاق ‌تر نشان می ‌دهد. برای مثال طرح ‌های خال ‌خالی در صورتی‌ که ریز باشند شما را لاغرتر و در صورتی ‌که بزرگ ‌تر باشند، شما را چاق ‌تر نشان می‌ دهند.

بانوان چاق می توانند با مراجعه به مزون لباس مجلسی سایز بزرگ، از لباس های موجود در آنها که به صورت اصولی دوخته شده اند انتخاب کنند و یا لباس مدنظر خود را به طراحان آنها بسپرند تا برایشان به صورت اختصاصی دوخته شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در موضوع خوش استایل بودن، مدل مانتو و رنگ لباس اهمیت بسیاری دارد. زیرا تنوع بسیاری در حوزه مانتوها وجود دارد که می توان بر اساس سلیقه و نیاز شخصی فرد از میان آنها انتخاب کرد.

مانتو مجلسی

اولین مدل مانتویی که قصد داریم تا درباره آن توضیح دهیم مانتو مجلسی است. این نوع مانتو بیشتر از پارچه های ساتن، کرپ و ابریشم دوخته می شود و حالت رسمی دارد. لازم به ذکر است که ایستایی این نوع مانتوها روی بدن از اهمیت بالایی برخوردار است. مانتو مجلسی نسبت به سایر انواع مانتو قیمت بالاتری دارد و ممکن ایت حتی گاهی از لباس مجلسی هم گران تر باشد، زیرا برای زیبا به نظر رسیدن کارهای دستی مانند مروارید دوزی، گلدوزی، تکه دوزی و گیپور دوزی بر روی انها انجام می شود.

مانتو کتی

اگر شما طرفدار استایل کلاسیک هستید، مانتو کتی یکی از بهترین انتخاب ‌ها برای ایجاد یک استایل کلاسیک و جذاب است. این نوع مانتو در کنار شلوارهای راست پارچه ‌ای و هم‌ رنگ با مانتو یا شلوارهای مام استایل و مام فیت، همراه با کفش‌ های تخت و بدون پاشنه، که معمولا با نام کفش ‌های عروسکی شناخته می‌ شوند، یک استایل کلاسیک و زیبا را برای شما به وجود می ‌آورد.

داشتن یقه‌ های بزرگ انگلیسی یا یقه آرشال، از جمله ویژگی‌ های برجسته این نوع مانتوهاست. برای داشتن یک استایل رسمی و همچنین زیبا و شیک با استفاده از مانتو کتی، می ‌توانید از شلوارهای بوت کات و پارچه ‌های استایلیش استفاده کنید.

این مدل مانتو که شیک ترین آنها را می توانید در بهترین مزون مانتو در تهران خریداری کنید، به شما امکان می ‌دهد تا در مراسم‌ های رسمی و غیر رسمی، با شیک‌ ترین حالت ممکن، حضور پیدا کنید

مانتو اداری و رسمی

مدل دیگری از مانتوها، مانتو رسمی یا اداری است. این نوع از مانتوها معمولا به صورت ست با شلوار دوخته می ‌شوند و از پارچه ‌هایی ساخته می‌ شوند که خنک و راحت هستند و دیرتر چروک می‌ شوند. در خرید مانتو اداری، باید بیشتر از هر چیزی به کیفیت پارچه آن دقت کرد. این مانتوها معمولا برای مدت زمان طولانی استفاده می‌ شوند، بنابراین باید نسبت به مقاومت آن‌ ها در برابر چروکیدگی و رنگ‌ پریدگی در اثر شستشو دقت کرد.

مانتو اسپرت

آخرین مدل مانتویی که در این مقاله به آن اشاره می کنیم، مانتوی اسپرت است که بیشتر جوانان آن را انتهاب می کنند و برای استایل های دانشجویی و دورهمی های دوستانه مورد استفاده قرار می گیرد. ویژگی اصلی اکثر مانتوهای اسپرت، راحتی آن ‌هاست. این مانتوها از پارچه ‌هایی دوخته می شوند که دیرتر چروک می ‌شوند، بنابراین برای پوشیدن در مدت زمان طولانی نیز گزینه مناسبی هستند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خرید لباس سایز بزرگ مناسب می تواند برای افراد چاق چالش به نظر برسد. زیرا تقریبا 80 درصد از مدل های لباسی که در بازار به فروش می رسند، برای سایزهای بزرگ مناسب نیستند و اگر هم موجود باشند، به خوبی به اصول و نکات مهم در برش و استفاده از جزئیات خرجکار در نقاط مناسب و ترکیب رنگ‌ ها پایبند نیستند.

به همین دلیل افراد پلاس سایز مجبور می شوند برای تهیه لباس مجلسی شیک خود به مزون هایی مراجعه کنند که سایزهای بزرگ نیز می دوزند و هم اندازه‌ گیری درستی دارند و هم بهترین استانداردها در طراحی و برش را رعایت می‌ کنند.

برش و طرح لباس

یکی از نکات اصلی در انتخاب پیراهن مجلسی زنانه با سایز بزرگ، استفاده از برش‌ هایی است که به نحوی است که اندازه و انطباق مناسب با شکل بدنی فرد داشته باشند و در عین حال شیک و زیبا باشند. علاوه بر این، استفاده از جزئیات خرجکار در قسمت هایی که توجه افراد دیگر را از قسمت هایی که فرد به آن ها حساس است منحرف می کند، یک امر حیاتی است.

براساس بررسی‌ های اخیر، 7 شکل بدن متفاوت برای خانم‌ های داراری اضافه وزن و سایز بزرگ شناخته شده است که عبارتند از:

  • مثلث معکوس
  • ساعت شنی
  • مستطیل
  • بیضی یا سیبی
  • مثلثی یا گلابی
  • الماس
  • هشت انگلیسی

در یک طراحی لباس استاندارد، طراح سعی می کند که بخش های تیره لباس که لاغرکننده هستند را بیشتر بر روی نواحی برجسته بدن متمرکز کنند. این در حالی است که برای بخش های دیگر بدن می توان از رنگ های روشن استفاده کرد.

رنگ لباس

یکی از نکات بسیار اساسی که باید پیش از خرید به آن توجه کرد، انتخاب مناسب رنگ برای لباس ‌های سایز بزرگ است. معمولا به افراد سایز بزرگ پیشنهاد می شود که برای لباس ها خود از رنگ مشکی استفاده کنند. اما طراحان لباس پیشنهاد می کنند که از رنگ‌ های دیگری که بتوانند انحنایی فیزیکی را کمرنگ کنند، مانند سرمه ‌ای، قهوه ‌ای، سبز تیره و آبی کاربنی هم استفاده کنید. به عنوان مثال، شما می ‌توانید مانتوی خود را با رنگ تیره انتخاب کرده و روسری یا شلوار خود را با رنگ‌ های روشن تر ترکیب کنید.

اصولا بهتر است قسمت های اصلی لباس با رنگ های تیره و بخش های فرعی مااد ژیله، شلوار و روسری با رنگ های روشن تر طراحی و ترکیب شوند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 35
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اغلب بانوان برای موقعیت ها و شرایط مختلفی، مدل های مختلفی از مانتوها را برای پوشش خود انتخاب می کنند. در این مقاله قصد داریم تا انواع مدل مانتوهای ترند برای سال جدید را به شما معرفی کنیم. شما در بهترین مزون تهران می توانید انواع مانتو متناسب برای هر سایز و سلیقه ای را پیدا و خریداری کنید.  

مانتو اسپرت

یکی از مدل های مانتوهای زنانه، مانتوی اسپرت است که خرید آن بیشتر توسط جوانان انجام می شود. این استایل برای دانشجویان و یا دورهمی های دوستانه انتخاب بسیار مناسبی به نظر می رسد. ویژگی اصلی اکثر مانتوهای اسپرت، راحتی آن ‌هاست. این مانتوها از پارچه ‌هایی دوخته می شوند که دیرتر چروک می ‌شوند، بنابراین برای پوشیدن در مدت زمان طولانی نیز گزینه مناسبی هستند. اما خرید مانتو اسپرت برای مجلس یا مهمانی های رسمی به هیچ عنوان توصیه نمی ‌شود.

مانتو کتی

مانتو کتی معمولا به صورت اورسایز دوخته می ‌شود و یک استایل شیک و زیبا برای شما ایجاد می‌ کند. داشتن یقه‌ های بزرگ انگلیسی یا یقه آرشال، از جمله ویژگی‌ های برجسته این نوع مانتوهاست.

برای داشتن یک استایل رسمی برای مانتو کتی چه می توان کرد؟

با استایل کردن مانتوی کتی با شلوار بوت کات و پارچه های استایلیش، می توان یک استایل رسمی و شیک را ایجاد کرد. در حقیقت با انتخاب مانتو کتی می توان یک استایل رسمی نه خیلی جدی را انتخاب کرد.

در انتخاب مانتو کتی برای استایل رسمی، از رنگ ‌های تیره مانند مشکی استفاده کنید. اما اگر به هر دلیلی رنگ ‌های روشن را دوست دارید، می‌ توانید از رنگ ‌های نودی مانند کرم و یا نخودی استفاده کنید. همچنین، استفاده از کفش ‌های پاشنه ‌دار در کنار کیف ‌های کوچک و مجلسی و شال ‌های تک رنگ، یک ظاهر جذاب و رسمی را برای شما ایجاد می ‌کند.

طرفدران استایل های کلاسیک چگونه می توانند مانتو کتی بپوشند؟

اگر شما طرفدار استایل کلاسیک هستید، مانتو کتی یکی از بهترین انتخاب ‌ها برای ایجاد یک استایل کلاسیک و جذاب است. این نوع مانتو در کنار شلوارهای راست پارچه ‌ای و هم‌ رنگ با مانتو یا شلوارهای مام استایل و مام فیت، همراه با کفش‌ های تخت و بدون پاشنه، که معمولا با نام کفش ‌های عروسکی شناخته می‌ شوند، یک استایل کلاسیک و زیبا را برای شما به وجود می ‌آورد. استفاده از روسری‌ ها یا شال ‌های ابریشمی می‌تواند استایل کلاسیک شما با مانتو کتی را تکمیل کند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 12 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مهارت ‌های ارتباطی

با توجه به اینکه درمان ارتودنسی یک درمان طولانی است و وضعیت دندان ها و روند درمان بیمار در بازه های زمانی متفاوتی باید توسط متخصص ارتودنسی بررسی شود، توانایی برقراری ارتباط موثر متخصص ارتودنسی با بیمار از اهمیت بالایی برخوردار است. متخصص باید بتواند با بیماران راحت ارتباط برقرار کند و به نگرانی ‌ها و سوالات آنها پاسخ دهد. با توجه به این ویژگی ‌ها، می ‌توانید بهترین متخصص ارتودنسی در کرج را انتخاب کنید.

صبوری و همدلی

درمان ارتودنسی یک مسیر طولانی است که نیازمند توجه و همدلی است. متخصص ارتودنسی با ابراز توجه نسبت به بیماران خود، به شناخت چالش ‌های روانی و جسمی که ممکن است در طول درمان پیش آید می ‌پردازد و با حمایت، تشویق و ایجاد یک محیط مثبت و دلپذیر، بیماران را همراهی می ‌کند.

توانایی حل مساله

مشکلات و نیازهای بیماران در ارتودنسی متفاوت است و یک متخصص ارتودنسی با تجربه، باید توانایی حل مسائل را داشته باشد و بتواند با درک صحیح مشکل بیمار، راه ‌حل مناسبی را ارائه دهد. یک متخصص ارتودنسی خوب با تفکر نوآورانه، برنامه‌ های درمانی اختصاصی را برای هر بیمار با نیازها و اهداف یکتایش ایجاد می‌ کند؛ بنابراین، در انتخاب متخصص ارتودنسی در کرج، مهارت‌ های دندانپزشکی را هم باید مورد بررسی قرار داد.

اهمیت دادن به بیمار

برای یافتن یک متخصص ارتودنسی خوب لازم است به اخلاق حرفه ‌ای و تعهد متخصص نسبت به درمان بیماران توجه کنید. بهترین متخصصان، با توجه واقعی به کمک به بیماران برای رسیدن به یک لبخند سالم و زیبا، اخلاق حرفه ‌ای را به عنوان یک اصل اساسی مدنظر خود قرار می‌ دهند. آن‌ ها متعهد به ارائه بالاترین استانداردهای مراقبت هستند و به موفقیت درازمدت درمان ارتودنسی بیماران خود تعهد دارند. برای این متخصصان صرفا هزینه ارتونسیدریافتی اهمیت ندارد و در رسیدن به بهترین نتیجه برای بیماران می کوشند.

ارزیابی و بازخورد

ارزیابی دقیق و بازخورد منظم به بیمار، یکی از ویژگی ‌های اساسی یک متخصص ارتودنسی است که تاثیر بسزایی در موفقیت درمان دارد. متخصص ارتودنسی باید توانایی داشته باشد تا با استفاده از ابزارها و فنون ارزیابی دقیق، وضعیت اولیه بیمار را تشخیص دهد و اهداف درمانی را برای هر بیمار مشخص کند. این ارزیابی شامل معاینه‌ های کلینیکی، تصاویر پانورامیک و تصاویر سه ‌بعدی می ‌شود تا یک تصویر کامل از وضعیت دندان ‌ها و فک ‌ها به دست آید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

برای داشتن یک درمان ارتودنسی موفقف لازم است تا به یکسری معیارها توجه کنیم. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به 5 تا از مهم ترین این پارامترها اشاره کنیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تخصص و مدرک معتبر دانشگاهی

برای اینکه یک دندانپزشک عمومی بتواند تخصص خود را در زمینه ارتودنسی دندان به دست آورد، باید چندین سال تحصیل و آموزش را در دانشکده دندانپزشکی طی کند. متخصص ارتودنسی باید دارای تخصص فنی بالایی باشد و از تجربه و آموزش گسترده در تشخیص و درمان مسائل مختلف ارتودنسی دندان برخوردار باشد. همچنین، باید درک عمیقی از آناتومی دندان و صورت، اکلوژن (نحوه قرار گرفتن دندان‌ ها با هم) و مکانیک دستگاه ‌های ارتودنسی داشته باشد.

استفاده از تجهیزات پیشرفته

یکی از ویژگی ‌های برجسته یک متخصص ارتودنسی، استفاده بهینه از فناوری ‌ها و تجهیزات پیشرفته برای درمان بیماران است. امروزه با پیشرفت سریع فناوری در حوزه ارتودنسی، استفاده از دستگاه ‌ها و تجهیزات پیشرفته از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است. این تجهیزات از جمله دستگاه‌ های دیجیتالی برای تهیه تصاویر سه بعدی از دندان‌ ها و فک‌ ها، نرم‌ افزارهای شبیه ‌سازی درمان و دستگاه‌ های مکانیکی پیشرفته برای قرار دادن براکت و بندهای ارتودنسی می ‌باشند.

استفاده از فناوری‌های پیشرفته در ارتودنسی، به متخصص ارتودنسی امکان می ‌دهد تا به دقت بالاتری در تشخیص و برنامه ‌ریزی درمانی بپردازد.

یادگیری مستمر و حرفه ای

رشته ارتودنسی دندان و به طور کلی علم دندانپزشکی به طور مداوم در حال پیشرفت است و تکنیک ها و فناوری های جدیدی در حال به روز رسانی هستند. یک متخصص ارتودنسی خوب و کارآمد، به یادگیری این روش ها و آپدیت ها اهمیت زیادی می دهد و با فعالیت در دوره‌ های آموزشی و فعالیت ‌های توسعه حرفه ‌ای، تازه ‌ترین پیشرفت ‌ها را در این زمینه دنبال می ‌کند.

توجه به جزئیات

در درمان ناهنجاری های دندانی از طریق ارتودنسی نیاز به توجه و دقت زیادی است. به همین دلیل در این راستا باید به دنبال یک متخصص ارتودنسی بود که با دقت به حرکت دندان ها و همترازی آنها توجه کند. توانایی متخصص در تنظیمات دقیق منجر به دستیابی به نتایج مطلوبی می شود.

رویکرد درمانی متنوع

هر بیمار دارای نیازها، شرایط و وضعیت ‌های خاصی است که نیازمند رویکرد درمانی منحصر به فردی می ‌باشد. متخصص ارتودنسی باید بتواند با در نظر گرفتن این موارد، یک برنامه درمانی مناسب و شخصی ‌سازی شده برای هر بیمار ارائه دهد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

با پیشرفت علم در حوزه دندانپزشکی، انواع مختلفی ارتودنسی دندان به وجود آمده است که مهم ترین بخش درمان ناهنجاری های دندانی و فک هر بیمار، انتخاب درست بین انواع ارتودنسی های دندانی به وجود آمده است. متخصص ارتودنسی باید بتواند بین انواع ارتودنسی ثابت و متحرک، بهترین درمان را با توجه نوع مشکل دندان و شدت آن برای بیمار در نظر بگیرد.

در این مقاله قصد داریم تا تفاوت هایی که ارتودنسی متحرک با نوع ثابت آن دارد را بیان کنیم. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

تفاوت های ارتودنسی ثابت و متحرک

در این قسمت اصلی ترین تفاوت های این دو روش را بررسی می کنیم:

نحوه عملکرد

در ارتودنسی ثابت براکت ‌ها به سطح دندان ‌ها چسبیده و توسط سیم‌ ها و کش‌ های ارتودنسی به یکدیگر متصل می ‌شوند. این دستگاه تا پایان درمان در دهان بیمار باقی می ‌مان و در طول درمان قابلیت جابجایی و خارج شدن ندارد.

در ارتودنسی متحرک، قالب ‌گیری از فک بالا و پایین انجام می‌ شود و سپس پلاک متحرک برای دندان ‌های بیمار ساخته می ‌شود که بیمار می ‌تواند در برخی از زمان‌ ها و حداکثر به مدت 2 ساعت، آن را از دهان خود خارج کند.

طول درمان

ارتودنسی ثابت: مدت زمان درمان ارتودنسی ثابت کمتر از ارتودنسی متحرک است. با توجه به این تفاوت ‌ها، انتخاب بین ارتودنسی ثابت و متحرک باید با توجه به وضعیت دندانی و نیازهای هر فرد صورت گیرد. در نهایت، مشورت با یک متخصص ارتودنسی بهترین راه را برای انتخاب روش مناسب ارائه می ‌دهد.

شدت پیچیدگی های دندان

ارتودنسی ثابت برای درمان تمامی مشکلات دندانی از خفیف تا شدید دندانی مناسب است. اما ارتودنسی متحرک برای درمان پیچیدگی های خفیف تا متوسط دندانی مورد استفاده قرار می گیرد.

نحوه مراقبت و نگهداری

به دلیل ثابت بودن براکت ها و سیم های ارتودنسی بر روی دندان ها، مراقبت و نگهداری و تمیز کردن ارتودنسی ثابت بسیار سخت تر بوده و نیاز به وسایلی مانند مسواک ارتودنسی دارد. اما مراقبت از دستگاه متحرک ارتودنسی بسیار ساده تر است و تنها با خارج کردن و شستن پلاک ارتودنسی می توان آن ها را تمیز کرد.

مواد سازنده آنها

در ارتودنسی ثابت، بریس‌ ها از جنس فلز یا سرامیک هستند و با چسب و کش مخصوصی به سطح دندان ‌ها چسبیده می‌ شوند. اما در ارتودنسی متحرک، این دستگاه‌ ها از مواد شفاف و پلاستیکی به نام بیسفنولا ساخته می‌ شوند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 5 اسفند 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تمیزی استخرها به عنوان یکی از محیط ‌هایی که با تماس مستقیم انسان‌ ها در ارتباط است، همواره مورد توجه بوده است. به همین دلیل در این مقاله تصمیم داریم تا درباره انواع کلرها صحبت کنیم.

انواع کلرهای مورد استفاده

کلر هندی

کلر هندی آکوافیت ماده ‌ای است که اصلی ‌ترین ترکیب آن کلسیم هیپوکلریت است. این ماده به صورت پودر کلرین با فرمول Ca(CLO)2  با درصد خلوص 70 درصد یک ترکیب معدنی است و به عنوان یک ماده باکتری‌ کش، انگل ‌زدا و جلبک ‌کش استفاده می ‌شود تا آب را ضدعفونی و تمیز کند. معمولا این نوع کلر در اشکال  قرص‌ کلر و پودر سفید کلر به عنوان کلر استخر استفاده می ‌شود، زیرا پایداری آن بیشتر از کلر معمولی است. از آنجا که کلر هندی آکوافیت در فرآیند ضد عفونی آب استخر استفاده می ‌شود، برای شوک کلرزنی و کنترل PH آب استخر نیز به کار می ‌رود.

کلر ایرانی

کلر ایرانی که امروزه به ‌صورت عمده در کشورمان تولید می ‌شود، دارای ویژگی ‌ها و خصوصیاتی است که باعث شده است تا این نوع کلر، مصرف بیشتری نسبت به کلرهای خارجی در داخل کشور داشته باشد. از کاربردهای این نوع کلر می‌ توان به تولید کاغذ، منسوجات، PVC  و حتی تصفیه آب آشامیدنی و ضد عفونی استخرها اشاره کرد.

یکی از ویژگی ‌های برجسته کلر ایرانی، واکنش ‌پذیری بالای آن با سایر عناصر است. از آنجایی که کلر ایرانی دارای ویژگی ضد عفونی‌ کنندگی قوی است، در تصفیه آب آشامیدنی و فاضلاب کاربردهای زیادی دارد. با این وجود، واکنش‌ پذیری آن نیز می‌ تواند آن را برای موجودات زنده سمی کند، بنابراین رعایت اصول ایمنی و استفاده صحیح از این ماده قدرتمند امری حیاتی است.

کلر آمریکایی

کلر آمریکایی یکی از پودرهای کلر با کیفیت بالاست که برای ضد عفونی آب آشامیدنی و آب استخر مورد استفاده قرار می‌ گیرد. پرکلرین به صورت پودر کلر و قرص کلر برای تمیزی آب استخرها استفاده می ‌شود. با استفاده از پرکلرین، تمام میکروارگانیسم‌ های موجود در آب استخر از بین می ‌روند و از انتقال بیماری ‌های مختلف گوارشی و پوستی جلوگیری می ‌شود.

پودر کلر آمریکایی با درصدهای مختلف خلوص مانند 65، 70، 90 و 100 در بازار موجود است. کلر سلوکس آمریکایی با درصد خلوص 90 و پودر کلر آکواپول آمریکایی با درصد خلوص 100 در بازار قابل دسترسی هستند. همچنین، پودر کلر هندی و چینی با درصد 70 و انواع ایرانی با درصد 60 تا 65 درصد نیز در بازار یافت می ‌شوند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تمیزی استخرها به عنوان یکی از محیط ‌هایی که با تماس مستقیم انسان‌ ها در ارتباط است، همواره مورد توجه بوده است. اما این تماس مستقیم می ‌تواند خطراتی را به همراه داشته باشد، به ویژه در مورد پخش ویروس ‌ها و باکتری‌ ها که در محیط‌ های گرم و مرطوب مانند استخرها به ‌طور خاص گسترش می ‌یابند. در اینجا بحث ضد عفونی و تمیز کردن استخرها با استفاده از کلر به چشم می آید.

انواع کلر برای ضد عفونی کردن آب استخر

قرص کلر

استفاده از کلر به صورت قرص کلر، به عنوان یکی از مواد ضد عفونی کننده استخر شناخته می شود. این قرص‌ ها در آب استخر شما حل می ‌شوند و در اندازه ‌های مختلف (معمولا ۳ و ۱) در دسترس قرار دارند. آنها می‌ توانند در سبدهای مخصوص قرار بگیرند یا با استفاده از دستگاه‌ های پخش کننده کلر شناور منتشر شوند. اگر از یک سیستم کلر اتوماتیک استفاده می‌ کنید، می ‌توانید از آن برای حل کردن قرص ‌ها استفاده کنید.

پودر کلر

پودر کلر مستقیما هب آب استخر اضافه می شود و میزان آن با توجه به حجم استخر بستگی دارد. پودر کلر سریع‌ تر از قرص ‌ها عمل می ‌کند زیرا ممکن است قرص‌ ها به سرعت حل نشوند، اما پودر کلر به مرور زمان در آب حل می ‌شود. کلر هندی و همینطورکلر ایرانی از جمله کلرهایی هستند که به صورت پودر تولید و استفاده می شوند.

کلر هندی به عنوان یک ماده گندزدا و اکسید کننده قوی شناخته می ‌شود که به آسانی باکتری‌ ها و ویروس ‌های موجود در آب را از بین می ‌برد. این ماده ضد عفونی کننده به صورت پودری موجود است که به راحتی در آب حل می ‌شود.

مایع کلر استخر

مایع کلر مستقیما به آب استخر اضافه می ‌شود و به دلیل سرعت عمل بالا، روشی سریع ‌تر برای ضد عفونی کردن استخر ارائه می ‌دهد. با این حال، مایع کلر دوام طولانی ‌ندارد، بنابراین باید به‌سرعت پس از خرید از آن استفاده کنید. گرانول و قرص کلر به طور کلی دوام بیشتری دارند که یکی از دلایل محبوبیت آنهاست.

گاز کلر استخر

گاز کلر تنها شکل واقعی کلر خالص است و برای ضد عفونی کردن استخرها استفاده می ‌شود. با این حال، به دلیل خطراتی که ممکن است به دنبال استفاده نادرست از آن رخ دهد، فقط سازمان‌ ها و افراد واجد شرایط مجاز به استفاده از گاز کلر برای استخرها هستند. این روش برای استخرهای مسکونی رایج نیست، اما بسیار موثر است.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 23 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کلر هندی آکوافیت ماده ‌ای است که اصلی ‌ترین ترکیب آن کلسیم هیپوکلریت است. این ماده به صورت پودر کلرین با فرمول Ca(CLO)2 با درصد خلوص 70 درصد یک ترکیب معدنی است و به عنوان یک ماده باکتری‌ کش، انگل ‌زدا و جلبک ‌کش استفاده می ‌شود تا آب را ضدعفونی و تمیز کند. معمولا این نوع کلر در اشکال  قرص‌ کلر و پودر سفید کلر به عنوان کلر استخر استفاده می ‌شود، زیرا پایداری آن بیشتر از کلر معمولی است. از آنجا که کلر هندی آکوافیت در فرآیند ضد عفونی آب استخر استفاده می ‌شود، برای شوک کلرزنی و کنترل PH آب استخر نیز به کار می ‌رود.

کلر هندی اشتعال زا نیست اما اگر در نزدیکی مواد اشتعال زا قرار بگیرد، به دلیل خاصیت اکسید کنندگی که دارد، ممکن است واکنش های ناخواسته ای ایجاد کند.

کاربرد کلر هندی

پودر کلر هندی کاربردهای زیادی دارد که شامل موارد زیر می شود:

  • از بین بردن جرمها، باکتری ها و جلبک های موجود در آب
  • تصفیه و ضد عفونی کردن آب آشامیدنی و فاضلاب
  • استفاده در قالی ‌شویی
  • استفاده در صنایع مختلف از جمله کارخانه‌ های تولید مواد نوشیدنی و صنایع شیلات
  • ضد عفونی کردن آب استخرها
  • سفید کردن پارچه ها در صنعت نساجی
  • شستشو و ضد عفونی کردن میوه‌ ها و سبزیجات
  • ضد عفونی و تمیز کردن سرویس ‌های بهداشتی
  • این نوع کلر، ایمنی بالایی در استفاده دارد، به ‌راحتی در آب حل می‌ شود و هیچ ماده آلی‌ ای ندارد.
  • PH آن 10.8 می ‌باشد که با تغییر PH آب به محدوده بهینه 7.2 تا 7.6، از خوردگی در سطوح مختلف و تاسیسات جلوگیری می ‌کند.
  • به‌ عنوان یک ماده گندزدا و اکسید کننده قوی عمل می ‌کند.
  • کلر هندی آکوافیت پایدارسازی نشده است و در فرآیند کلرزنی فرآیند سریعی ایجاد می‌ کند.
  • این نوع کلر، رنگ آب را شفاف ‌تر می ‌کند، ته ‌نشینی کمی دارد و برای تصفیه آب آشامیدنی نیز مناسب است.
  • از این کلر به‌ عنوان سفید کننده پارچه هم استفاده می‌ شود.
  • ترکیب نسبتا پایدار کلر هندی آکوافیت باعث می ‌شود که این ماده نسبت به آب ژاول که پایداری کمتری دارد، بیشتر مورد استفاده قرار گیرد.
  • بوی قوی کلر از آن حاصل می ‌شود و در صورت ترکیب با سدیم هیپوکلریت، گاز سمی تولید می ‌کند.
  • با توجه به خاصیت قلیایی، PH  آب استخر را در مقابل اضافه شدن عوامل اسیدی ثابت نگه می‌ دارد.

مهم ترین ویژگی های پودر کلر هندی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

برای درمان پروستات اگر روش های کم تهلجمی و دارویی پاسخگو نباشد، از روش جراحی استفاده می شود که انواع مختلفی دارد. هر کدام از این روش ها با اهداف و کاربردهای خاص خود انجام می شوند. متخصص ارولوژی با توجه به شرایط بیمار و نوع عارضه، تصمیم می ‌گیرد که کدام نوع جراحی مناسب تر است. انواع مختلف عمل پروستات شامل موارد زیر می‌ شوند:

پروستاتکتومی رادیکال

در این روش، کل پروستات و غدد لنفاوی آن به صورت کامل برداشته می ‌شود تا بیماری‌ هایی نظیر سرطان پروستات به صورت کامل درمان شوند. این جراحی 3 نوع دارد که شامل پروستاتکتومی رادیکال روباتیک، پروستاتکتومی رادیکال باز و پروستاتکتومی رادیکال لاپاروسکوپی می شود. جراحی پروستاتکتومی رادیکال عوارضی دارد که عبارتند از:

  • داشتن خونریزی
  • ایجاد عفونت در مجاری ادرار
  • داشتن بی‌ اختیاری ادرار در اوایل دوره جراحی
  • اختلال در نعوظ و ناتوانی جنسی
  • آسیب به راست روده که البته این مورد به نسبت کمی رخ می‌ دهد
  • تنگی مجاری ادرار

پروستاتکتومی ساده

این عمل در حقیقت یک جراحی پروستات ساده است که عمدتا برای افرادی توصیه می شود که علائم شدید ادراری دارند و حجم غده پروستات آنها به اندازه غیر طبیعی بزرگ شده است. این بیماری به سرطان پروستات مرتبط نمی ‌شود و نیازی به جراحی پیچیده ندارد؛ به همین دلیل از پروستاتکتومی ساده استفاده می‌ شود. در این روش جراحی، کل غده پروستات برداشته نمی ‌شود و تنها بخشی از آن به منظور باز کردن جریان ادرار از دسترس خارج می‌ شود.

این جراحی نیز مانند نوع قبلی، عوارضی دارد که در ادامه آنها را نام می بریم:

  • خونریزی از مجاری ادرار
  • آسیب به بافت ‌های مجاور پروستات
  • بی ‌اختیاری در ادرار
  • تجربه ارگاسم خشک
  • ناتوانی جنسی و اختلال در نعوظ

لیزر درمانی

استفاده از روش لیزر درمانی یکی از روش‌ های رایج و بسیار موثر در درمان بیماری ‌های پروستات است که به دلیل کارآیی آن، مورد توجه عموم مردم و پزشکان قرار گرفته است. این روش جدید توانسته است جایگزین مناسبی برای روش‌ های جراحی سنتی پروستات شود.

متخصص اورولوژی با استفاده از تابش لیزر در شعاع و فرکانس خاص، می ‌توانند انواع بیماری‌ های پروستات از جمله بزرگی پروستات و سرطان پروستات را درمان کند. استفاده از لیزر درمانی در عمل پروستات بیشتر مختص افرادی است که با بزرگ شدن پروستات مواجه هستند. این جراحی می ‌تواند با بیهوشی کامل یا بیهوشی نخاعی اجرا شود که بستگی به شرایط فرد دارد. به دلیل اینکه این روش جراحی بدون برش در ناحیه شکم انجام می‌ شود، عوارض و دوره نقاهت کمتری را به همراه دارد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

متخصص ارولوژی که با ادامه تحصیل در این حوزه توانسته به مرحله فوق تخصص ارولوژی خود دست پیدا کند، با دانشی که کسب کرده است می تواند در زمینه سیستم ادراری مانند مثانه، کلیه ‌ها، حالب‌ ها (لوله ‌هایی که ادرار را از کلیه به مثانه منتقل می‌ کنند) و مجرای ادراری به درمان بیماری ها بپردازد.

این متخصص دانش بالایی در زمینه دستگاه تناسلی آقایان دارد که شامل بیضه‌ ها، آلت تناسلی، کیسه بیضه و پروستات می ‌شود و بیماری ‌های این بخش را نیز درمان می ‌کند. متخصصان اورولوژی در محیط ‌های مختلف از جمله بیمارستان، مراکز تخصصی یا مطب شخصی می‌ توانند خدمات خود را ارائه دهند.

متخصص ارولوژی چه بیماری هایی را درمان می کند؟

تکرر ادرار

معمولا افراد سالم در طول روز بین ۴ تا ۸ بار نیاز به دفع ادرار دارند. اما وقتی که فرد بیش از ۸ بار نیاز به دفع ادرار پیدا کند یا شب ‌ها از خواب بیدار شود، به احتمال زیاد دچار تکرر ادرار شده است. اگر تکرر ادرار با تب و درد و ناراحتی در ناحیه شکم همراه باشد، باید به متخصص مراجعه کرد.

ناباروری

در آقایان ناباروری می ‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که با مراجعه به دکتر متخصص ارولوژی می ‌توان علت را تشخیص داد و درمان کرد.

عفونت ادراری

عفونت ادراری می ‌تواند به هر بخش از سیستم ادراری مربوط باشد. اما در بیشتر مواقع عفونت مربوط به مثانه و مجرای ادراری فرد می ‌شود.

بزرگ ‌شدن غده پروستات

بزرگ شدن غده پروستات یک بیماری شایع است که با افزایش سن در مردان دیده می‌ شود. این بیماری می ‌تواند مشکلاتی را در مثانه، مجاری ادرار و کلیه ‌ها ایجاد کند. یکی از علائم ادراری ناراحت ‌کننده این بیماری، مسدود شدن جریان ادرار از مثانه است.

مشکل در نعوظ

اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی در واقع ناتوانی در نعوظ یا حفظ آن در طول رابطه جنسی است. اگر گاهی دچار این مشکل شده باشید، جای نگرانی نیست. اما اختلال نعوظ به طور مداوم در زندگی زناشویی تأثیر منفی داشته و اعتماد به ‌نفس را از بین می ‌برد.

بی ‌اختیاری ادرار

بی ‌اختیاری ادرار به معنای از دست ‌دادن کنترل مثانه است. این حالت می‌ تواند برای بسیاری از افراد شرم‌ آور باشد. بی ‌اختیاری ادرار دلایل مختلفی دارد. معمولا این بیماری در افراد مسن، زنانی که به‌ تازگی زایمان کرده‌ اند و پس از یائسگی دیده می ‌شود.

سرطان مثانه

سرطان مثانه انواع مختلفی دارد و در بیشتر مواقع از سلول ‌های داخلی‌ ترین پوشش مثانه شروع می‌ شود. وجود خون در ادرار مهم ‌ترین علامت سرطان است. اگر علاوه بر این نشانه هنگام ادرار درد دارید یا دچار مشکلات دیگری هنگام ادرار کردن هستید، باید به متخصص اورولوژی مراجعه کنید.

افتادگی مثانه

در زنان دیواره جلویی واژن نوعی تکیه‌ گاه برای مثانه است. با بالا رفتن سن یا عوامل دیگر ممکن است افتادگی مثانه ایجاد شود. در نتیجه مشکلات ادراری، ناراحتی و بی ‌اختیاری استرسی شخص را درگیر می ‌کند. افتادگی مثانه درجات مختلفی دارد و در حالت خفیف فقط بخش کوچکی از مثانه به داخل واژن می ‌افتد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 9 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دکتر عمومی داخلی با تحصیل تکمیلی در حوزه ارولوژی می تواند به مرحله متخصص ارولوژی دست پیدا کند. این تخصص پزشکی با دانش کامل در زمینه سیستم ادراری مانند مثانه، کلیه ‌ها، حالب‌ ها (لوله ‌هایی که ادرار را از کلیه به مثانه منتقل می‌ کنند) و مجرای ادراری مرتبط است. اورولوژیست در زمینه دستگاه تناسلی آقایان شامل بیضه ها، آلت تناسل، کیسه بیضه و پروستات، دانش بالایی دارد و بیماری های این بخش را درمان می کند.

متخصص ارولوژی چه بیماری هایی را درمان می کند؟

در ادامه به برخی از شایع ‌ترین بیماری ‌هایی که توسط دکتر متخصص اورولوژی درمان می‌ شوند، اشاره می ‌کنیم:

سرطان کلیه ‌ها

سیستم کلیه مسئول دفع مواد زائد و کنترل فشارخون است. سرطان کلیه زمانی شکل می ‌گیرد که رشد غیر طبیعی سلول‌ ها در کلیه آغاز شود. علائمی همچون خون در ادرار، توده در کلیه، درد پهلو، خستگی، از دست‌ دادن اشتها، تب، درد استخوان و فشارخون بالا نشانگر سرطان کلیه می ‌باشند.

سنگ کلیه

در صورت وجود علائمی چون درد در پهلو، خون در ادرار و حالت تهوع، ممکن است با سنگ کلیه مواجه شوید. بیشترین سنگ ‌های کلیه اندازه نخودی دارند و از دستگاه ادراری عبور می ‌کنند. اما در مواقعی ممکن است نیاز به جراحی داشته باشند. عواملی نظیر مصرف مایعات ناکافی، انسداد دستگاه ادراری یا سابقه خانوادگی افراد را در معرض این مشکلات قرار می‌ دهند.

عفونت کلیه

عفونت کلیه نوعی عفونت ادراری است که اغلب از مثانه شروع شده و به یک یا هر دو کلیه گسترش می ‌یابد. این نوع عفونت نیاز به درمان فوری دارد، زیرا در صورت عدم درمان ممکن است به کلیه ‌ها آسیب برساند.

بیماری غدد آدرنال

نارسایی غدد آدرنال یا بیماری آدیسون عارضه ‌ای غیر معمول است که در آن بدن به ‌اندازه کافی هورمون کورتیزول و آلدسترون تولید نمی‌ کند. این بیماری با علائمی مانند خستگی شدید، کاهش وزن، تیره شدن پوست، فشار و قند خون پایین و دردهای عضلانی همراه است.

زود انزالی

زود انزالی یا انزال زودرس نوعی اختلال در عملکرد جنسی است. در این بیماری فرد به ارگاسم می ‌رسد و مایع منی زودتر از زمانی که شخص و شریک جنسی بخواهد، خارج می ‌شود. اغلب افرادی که دچار زود انزالی هستند، قبل یا کمی بعد از دخول در حین مقاربت به انزال می ‌رسند. عوامل فیزیکی، شیمیایی و روانی می ‌توانند روی این مشکل تاثیر داشته باشند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

واریکوسل یا واریس بیضه به انبساط و پیچ خوردگی سیاهرگ های متصل در بخش بالایی کیسه بیضه یا اسکروتوم گفته می شود. بیضه ‌ها خون غنی از اکسیژن را از دو شبکه مویرگی در هر دو طرف بیضه تامین می‌ کنند. دو شبکه اصلی سیاهرگی (شبکه پامپینی ‌فرم) در هر طرف، مسئول انتقال خون بدون اکسیژن به سوی قلب هستند. بسته شدن شبکه پامپینی ‌فرم، علت اصلی واریس بیضه است.

واریکوسل شایع ترین عاملی است که می تواند باعث کاهش تولید و همینطور کیفیت اسپرم شود که در نتیجه باعث نازایی می شود. اما تاثیر آن همیشگی و قطعی نیست. پس می توان این بیماری را به عنوان یکی از علت های نازایی نام برد.

درمان واریکوسل با جراحی

پس از اینکه پزشک شما در طی معاینه تشخیص واریکوسل را برای قطعی دانست، سونوگرافی کالر داپلر (سونوگرافی رنگی) از عروق بیضه و آزمایش اسپرم برای شما تجویز می ‌شود. در صورتی که تشخیص واریکوسل در سونوگرافی تایید شود و در آزمایش اسپرم اختلال مشاهده شود، شما کاندید جراحی می ‌شوید.

جراحی میکروسکوپی یا همان میکروسرجری بهترین درمان برای تصحیح وریدهای معیوب است. متخصص ارولوژی در این جراحی با استفاده از میکروسکوپ، وریدهای مشکل دار را از بقیه بافت ها جدا کرده و آنها را می بندد.

از آنجایی که زمان جراحی بسیار کوتاه است (حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در موارد یک ‌طرفه و ۴۵ دقیقه در موارد دو‌طرفه)، نیازی به بیهوشی عمیق ندارید و می ‌توانید جراحی را از طریق خواب عمیق (Deep Sedation) یا بی حسی موضعی (Local) انجام دهید. بیمار تا ۴ ساعت پس از اتمام جراحی تحت نظر بوده و پس از آن می ‌تواند مرخص شود.

هزینه عمل واریکوسل چقدر است؟

هزینه عمل واریکوسل بدون بیمه به شرح زیر است:

نوع جراحی

مبلغ به تومان

واریکوسل یک ‌طرفه          

حدود 13 میلیون

واریکوسل دو‌طرفه

حدود 20 میلیون

جراحی لیزری واریکوسل (میکروسکوپی)

همانند جراحی میکروسکوپی

سونوگرافی واریکوسل

بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار

 

مراقبت های بعد از جراحی واریکوسل

توصیه می شود که تا 2 هفته بعد از جراحی از انجام فعالیت های جنسی خودداری کنید. همچنین بهتر است حداقل 3 ماه پس از عمل، آزمایش اسپرم انجام دهید. بعد از جراحی میکروسرجری، بیماری پس از 2 الی 3 روز می تواند کارهای روزانه و فعالیت های خود را انجام بدهد. در صورتی که فعالیت همراه با فشار فیزیکی شدید یا بلند کردن اشیاء سنگین باشد، ممکن است به حدود یک تا دو هفته زمان نیاز باشد تا به وضعیت قبلی بازگردد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

واریکوسل یا واریس بیضه به انبساط و پیچ خوردگی سیاهرگ های متصل در بخش بالایی کیسه بیضه یا اسکروتوم گفته می شود. بیضه ‌ها خون غنی از اکسیژن را از دو شبکه مویرگی در هر دو طرف بیضه تامین می‌ کنند. دو شبکه اصلی سیاهرگی (شبکه پامپینی ‌فرم) در هر طرف، مسئول انتقال خون بدون اکسیژن به سوی قلب هستند. بسته شدن شبکه پامپینی ‌فرم، علت اصلی واریس بیضه است.

واریکوسل شایع ترین عاملی است که می تواند باعث کاهش تولید و همینطور کیفیت اسپرم شود که در نتیجه باعث نازایی می شود. اما تاثیر آن همیشگی و قطعی نیست. پس می توان این بیماری را به عنوان یکی از علت های نازایی نام برد.

این بیماری همچنین می تواند باعث کوچک شدن اندازه بیضه ها شود. واریکوسل در اغلب موارد به تدریج پیشرفت می کند؛ اما در بیشتر موارد به راحتی قابل تشخیص بوده و می توان با جراحی آن را درمان کرد.

علائم واریکوسل چیست؟

بیماری واریکوسل را می توان با علائم خاصی تشخیص داد که شامل موارد زیر هستند:

تورم قابل رویت یا لمس: این بیماری معمولا با ظاهر یک توده یا تورم در کیسه بیضه مشخص می ‌شود. ممکن است در حالت ایستاده یا زور زدن بیشتر به چشم بخورد و شبیه یک کیسه پر از زوائد کرمی باشد.  

ناراحتی و یا درد در بیضه ها: واریکوسل ممکن است باعث درد یا ناراحتی در بیضه آسیب دیده شود. درد می ‌تواند از حد خفیف تا متوسط متغیر باشد و در طول روز افزایش یابد.

احساس سنگینی یا کشیدگی: برخی افراد مبتلا به این بیماری ممکن است به دلیل بزرگ شدن وریدهای کیسه بیضه احساس سنگینی یا کشیدگی در کیسه بیضه داشته باشند.

آتروفی بیضه (نادر): در برخی حالات، واریکوسل ممکن است منجر به آتروفی بیضه شود که به کوچک شدن یا کاهش اندازه بیضه آسیب دیده اشاره دارد.

مشکلات باروری: واریکوسیته (وریدگی) وریدهای بیضه معمولا با ناباروری در مردان ارتباط دارد. این وریدهای آسیب دیده می‌ توانند بر تولید و کیفیت اسپرم تأثیر بگذارند و به طور بالقوه منجر به کاهش باروری یا ناباروری شوند.

در قسمت بالا، شایع ترین علائم بیماری واریکوسل را نام بردیم و توضیح دادیم. اما لازم به ذکر است که همه افرادی که دچار این بیماری می شوند، لزوما این علائم را تجربه نمی کنند. تشخیص این بیماری می‌ تواند در طی بررسی فیزیکی روزمره انجام شود. اگر مشکوک به واریکوسل هستید یا با علائم نگران ‌کننده مواجه هستید، توصیه می ‌شود که برای ارزیابی و راهنمایی مناسب با یک متخصص ارولوژی مشورت کنید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

پروستات غده ای است که در زیر مثانه و مقابل انتهاری دستگاه گوارش قرار گرفته است. این عضو نقش اساسی ای در سیستم باروری مردان ایفا می کند. غده پروستات وظیفه تولید مایع منی که حمل کننده اسپرم است را بر عهده دارد. این غذه ممکن است دچار بیماری هایی شود که برای درمان آنها ممکن است مجبور به انجام عمل های لاغری مختلفی شویم.

روش های تشخیص بیماری های پروستات

پزشک متخصص ارولوژی با آزمایش های مختلفی می تواند بیماری های مختلف غده پروستات را تشخیص دهد. این آزمایشات عبارتند از:

معاینه دیجیتال معقدی

در این روش، متخصص ارولوژی با استفاده از دستکش و روغن پروستات را از طریق معقد معاینه می کند. در این حین، اگر مشکلات یا برآمدگی های نامتعارفی حس کند، ممکن است نشان دهنده مشکلات پروستات باشد. اما در این روش آزمایش، بیماری سرطان پروستات تشخیص داده نمی شود و فقط وضعیت سلامت آن نشان داده می شود.

سونوگرافی

سونوگرافی به عنوان یکی از آزمایشات تشخیصی رایج، از امواج صوتی برای ایجاد تصویر از پروستات استفاده می‌ کند. این تصویر سونوگرافی از داخل بدن را به پزشک ارائه می ‌دهد و می‌ تواند جزئیات بیشتری از وضعیت پروستات نشان دهد.

آزمایش آنتی ژن اختصاصی پروستات

در این آزمایش با بررسی سطح پروتئین های آنتی ژن اختصاصی پروستات در خون، وضعیت سلامت پروستات تشخیص داده می شود. میزان این پروتئین‌ ها متغیر بوده و بر اساس نتایج، پزشک می‌ تواند تشخیص سلامت یا مشکلات پروستات را ارائه دهد.

تصویربرداری MRI

تصویربرداری با استفاده از MRI نیز می ‌تواند برخی از بیماری ‌های پروستات را تشخیص دهد. این روش با استفاده از جریان مغناطیسی و سیگنال ‌های رادیویی، تصاویر دقیقی از پروستات ایجاد می‌ کند.

بیوپسی پروستات

بیوپسی پروستات شامل گرفتن نمونه ‌های کوچک از پروستات است. این نمونه ‌ها به طور دقیق تحت میکروسکوپ مورد بررسی قرار می ‌گیرند تا مشکلات مختلفی از جمله سرطان پروستات شناسایی شود. این آزمایش با بیهوشی کامل یا بیهوشی نخاعی اجرا می ‌شود.

عمل پروستات با چه اهدافی انجام می شود؟

دلیل عمده عمل جراحی پروستات، بزرگی بیش از حد پروستات و همینطور سرطان پروستات است. در جراحی پروستات، کل یا بخشی از غده پروستات با نام پروستاتکتومی خارج می شود. انواع مختلف جراحی پروستات می ‌توانند با استفاده از بیهوشی کلی یا بیهوشی از طریق کانال نخاعی انجام شوند.

اهداف جراحی شامل موارد زیر می ‌باشد:

  • درمان بیماری مورد نظر
  • حفظ جریان ادرار بیمار (به معنای اینکه بیمار بتواند به راحتی ادرار را تخلیه کند)
  • حفظ توانایی نعوظ
  • کاهش حداقل ممکن عوارض


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

درست است که لمینت و کامپوزیت هر دو برای ترمیم مشکلات ظاهری دندان ها مانند تغییر رنگ، شکستگی دندان و یا هم اندازه نبودن دندان ها مورد استفاده قرار می گیرند، اما تفاوت مواد مورد استفاده در آنها باعث تفاوت هایی بین این دو روش ترمیمی شده است که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

تفاوت لمینت و کامپوزیت در مراحل نصب روکش دندانی

یکی از مسائل مهم در تفاوت لمینت و کامپوزیت، مراحل ساخت و زمان مورد نیاز برای تهیه روکش‌ ها است. روکش های لمینت به دلیل اینکه از پرسلن ساخته می شوند نیزا دارند تا طی مراحل پیچیده ای در لابرتوارهای دندانپزشکی ساخته شوند. اما کامپوزیت دندان در همان جلسه اول بر روی دندان ها قرار می گیرد.

هزینه اجرای کانپوزیت و لمینت دندان

یکی از جنبه‌ های مهم در تفاوت لمینت و کامپوزیت، هزینه‌ های مرتبط با دندانپزشکی است. به عبارت دیگر، اختلاف قیمت بین لمینت و کامپوزیت به وضوح قابل تشخیص است. البته نکاتی چون مقدار تراش دادن دندان ها و آماده‌ سازی آنها، تکنیک استفاده شده برای نصب روکش دندان، و نوع مواد مصرفی و ... بر قیمت تاثیر گذارند.

با این حال، به طور کلی هزینه لمینت‌ دندان به مراتب بیشتر از کامپوزیت است. قیمت ونیرهای پرسلن تقریبا دو برابر ونیرهای کامپوزیت است. دلیل اصلی این اختلاف این است که روکش‌ های پرسلن یا سرامیکی باید در لابراتوار تهیه شوند و برای ایجاد آنها نیاز به دقت و زمان بیشتری است. از این رو، هزینه لمینت سرامیکی نسبت به روکش ‌های کامپوزیتی بیشتر است.

میزان دوام و استحکام کامپوزیت و لمینت دندان

یکی از جنبه های مهمی که هنگام انتخاب نوع روکش دندانی باید در نظر گرفت، مدت زمان دوام این روکش ها است. از این نظر، لمینت دندان به صورت چشمگیری برتری دارد و دوام آن بسیار بیشتر از کامپوزیت دندان است. لمینت دندان می توانند 10 تا 15 سال دوام بیاورند در حالی میانگین عمر مفید روکش های کامپوزیتی بین 5 تا 7 سال است.

تفاوت لمینت و کامپوزیت از نظر درمان شکستگی‌ ها

روکش کامپوزیتی به راحتی می ‌تواند در صورت آسیب دیدن ترمیم شود، در حالی ‌که روکش ‌های چینی تعمیر ناپذیر هستند. بنابراین، در صورت شکستگی یا خرابی، کامپوزیت را می ‌توان به راحتی ترمیم کرد اما لمینت را باید کلا تعویض کرد.

میزان طبیعی بودن لمینت و کامپوزیت

روکش‌ های پرسلن به دندان ‌ها ظاهری طبیعی ‌تر و زیباتر می ‌بخشند. ذرات پرسلن بهتر از کامپوزیت انتشار نور را دارند و با لایه لعاب سطحی که قبل از پخت در روکش ‌های چینی اعمال می ‌شود، زیبایی و درخشندگی بیشتری به آنها می ‌بخشد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

پروتز ایمپلنت دندانی با کاشت یک پایه میله ای در استخوان فک و تاج مصنوعی  بر روی آن، دندان های از دست رفته را جایگزین می کند. معمولا در روش های دیگر کاشت پروتز دندانی زمان زیادی لازم است تا فرآیند آن کامل شود. اما در روش دیجیتال، کار کاشت را فقط در یک جلسه و با کمترین درد ممکن انجام می دهند.

 در واقع ایمپلنت دیجیتال با به کار بردن تجهیزات پیشرفته و عکس برداری از فک و دهان و داده کامپیوتری ایمپلنت را طراحی و آماده می کند. بنابر این در حال حاضر تنها برخی از کلینیک های دندانپزشکی و دندانپزشکی شبانه روزی این روش درمانی را ارائه می دهند.

چگونگی انجام ایمپلنت دیجیتال

انجام این نوع ایمپلنت نیازمند استفاده از مدلسازی کامپیوتری می باشد. طی بررسی سه بعدی استخوان و فک، موقعیت رشته های عصبی و مکان درست قرار گیری آن ها به طور واضح نشان داده می شود.

این داده های کامپیوتری باعث می شود که با کمترین خطا، کوچکترین شکاف را در لثه ایجاد کرد و عمل کاشت را انجام داد. پس ۳ مرحله ی اصلی در کاشت دیجیتالی دندان صورت می گیرد:

  • اسکن و عکس برداری از دهان و دندان
  • ساخت مدل سه بعدی به کمک کامپیوتر
  • کاشت و جایگذاری پروتز ها

تفاوت ایمپلنت دندان معمولی با ایمپلنت دیجیتال

تفاوت ایمپلنت دیجیتال با ایمپلنت معمولی شامل موارد زیر می شود:

دقت: در روش دیجیتال به خاطر طراحی سه بعدی و کامپیوتری دقت درمان بسیار بالاست. ریسک خطای دید و کاهش دقت در روش معمولی وجود دارد.

تعداد جلسات: ایمپلنت دیجیتال در مدت کوتاه تر و تعداد جلسات کمتری انجام می ‌شود.

میزان تهاجمی بودن: میزان تهاجم در ایمپلنت دیجیتال کم است، در نتیجه دوره بهبودی سریع‌ تر است. در روش سنتی آن میزان تهاجم بیشتر است و احتمال بروز عوارض افزایش می یابد.

نتایج ظاهری: کاشت دیجیتال به دلیل طراحی مناسب با شکل و رنگ دندان ‌های طبیعی نتایج ظاهری طبیعی‌ تری دارد.

هزینه: روند بهبودی و مراحل درمان در روش دیجیتال کوتاه ‌تر است، در نتیجه هزینه کمتری دارد. در روش سنتی ایمپلنت دندان روند درمان و زمان مراجعه به دندانپزشک طولانی‌ تر است که هزینه آن بالاتر می ‌شود. هزینه کاشت دندان وابسته به شرایط مختلفی است. عواملی که مشخص ‌کننده هزینه ایمپلنت دندان می ‌باشند عبارتند از:

  • تعداد دندان‌ هایی که با استفاده از ایمپلنت قرار است جایگزین شوند
  • نوع ایمپلنت مورد استفاده
  • روش درمانی مورد نظر
  • نوع روکش نصب ‌شده بر روی ایمپلنت
  • استفاده از درمان‌ های جانبی مانند پیوند استخوان یا درمان لثه برای کاشت ایمپلنت دندان


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انجام اقدامات زیبایی برای اصلاح طرح لبخند امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است و افراد با توجه به نیازهای خود روش های مختلفی را انتخاب می کنند. یکی از این اقدامات رایج برای بهبود زیبایی لبخند استفاده از انواع روکش های دندانی است که لمینت دندان و کامپوزیت دندان دو گزینه رایج آن هستند.

چرا از لمینت یا کامپوزیت استفاده می ‌شود؟

در کل، لمینت و کامپوزیت دندان به عنوان یک راهکار زیبایی برای اصلاح ایرادات دندان ‌ها به کار می ‌روند. در این روش‌ ها، مواد نازکی بر روی دندان ‌ها قرار می ‌گیرند تا مشکلات مختلفی از جمله بدرنگی، فواصل باز بین دندان ‌ها، ترک ‌ها، شکستگی ‌ها و بهم‌ ریختگی دندانی را بهبود دهند.

کاربرد کامپوزیت دندان

  • اصلاح طرح لبخند
  • پوشاندن بد رنگی و زردی دندان‌ ها
  • درمان شکستگی جزئی دندان
  • برطرف کردن نامنظمی ‌ها جزئی دندان‌ ها

مراحل انجام کامپوزیت

هزینه کامپوزیت دندان با توجه به مراحل انجام آن که به شرح زیر هستند، تعیین می‌ شود.

  • مشاوره و معاینه برای تعیین اینکه آیا نیازی به کامپوزیت است یا خیر
  • معاینه و عکسبرداری از دندان‌ ها برای تشخیص پوسیدگی و آسیب به ریشه دندان و ترمیم پوسیدگی و عصب کشی آن‌ ها
  • بررسی وضعیت لثه که در صورت وجود بیماری باید توسط متخصص درمان شود.
  • بررسی وضعیت دندان ‌ها از نظر بی ناظمی که در صورت نامرتبی بیش از حد نیاز به انجام ارتودنسی است.
  • قالب گیری از دندان‌ ها برای ساخت روکش ‌های کامپوزیتی
  • ساخت روکش ‌های از روی قالب مورد نظرتوسط دندانپزشک توسط خمیر مخصوص
  • نصب روکش‌ ها توسط نور رنگی و چسب مخصوص
  • پولیش دندان برای طبیعی به نظر رسیدن روکش‌ ها

مزایای کامپوزیت دندان

کامپوزیت دندان با توجه به شرایط زیرگزینه مناسبی برای افراد است:

  • اصلاح طرح لبخند و زیبایی در دندان‌ ها
  • ارزان بودن هزینه کامپوزیت دندان نسبت به روکش‌ های لمینتی
  • امکان ترمیم بعد از شکستگی روکش ‌ها
  • قابل بازگشت بودن
  • عدم تراش دندان

معایب کامپوزیت دندان

این روش درمانی همانند سایر روش‌ های زیبایی دارای معایبی است که به شرح زیر هستند:

  • مقاومت کم در برابر شکستگی و ضربه
  • مستعد لکه و تغییر رنگ در صورت مصرف مواد غذایی رنگی
  • ایجاد حساسیت و پوسیدگی دندان درهنگام نصب نادرست توسط دندانپزشک بی تجربه
  • امکان جدا شدن و افتادن روکش ‌ها در صورت مراقبت نادرست از آن ‌ها
  • ایجاد عفونت و حساسیت دندان در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ممکن است افراد به دلایل مختلفی دندان های خود را از دست بدهند. روش های متفاوتی برای جایگزینی این دندان از دست رفته به کار می روند که یکی از رایج ترین آنها ایمپلنت دندان است. ایمپلنت دندان یک میله کوچک و پیچی شکل است که از طریق یک جراحی کوچک در استخوان فک بیمار جا داده می شود. این میله در استخوان فک جوش خورده و به عنوان پایه دندان عمل می کند. سپس تاج مصنوعی دندان بر روی آن متصل می شود و به عنوان یک دندان طبیعی دیده می شود.

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

حوزه دندانپزشکی مانند سایر حوزه ها روز به روز به منظور راحتی زندگی بیماران، دستخوش تغییرات و پیشرفت های متفاوتی شده است. ایمپلنت دندان نیز از این قاعده مستثنی نیست. ایمپلنت دیجیتال یک نسل پیشرفته از ایمپلنت دندان است که مراحل انجام آن با جدیدترین فناوری های علم دندانپزشکی انجام می شود. پیشرفت‌ های علم و ابزارهای دندانپزشکی، باعث تمرکز بیشتر بر روی اجزای دیجیتال در این حوزه شده است.

با اینکه رضایت افراد از ایمپلنت دیجیتال به نسبت نوع سنتی و معمولی آن بیشتر است، اما این روش مناسب همه افراد نیست و در شرایط خاصی توصیه می شود.

روش کاشت ایمپلنت دیجیتال چگونه است؟

ایمپلنت دندان دیجیتال با بهره‌ گیری از فناوری سه بعدی و بدون نیاز به جراحی ساخته می‌ شود. در این روش، ابتدا با توجه به ابعاد استخوان فک، مدل کامپیوتری طراحی می ‌شود و سپس با برش حداقلی و بدون نیاز به بخیه، اقدام به کاشت می‌ شود که باعث کاهش حداقلی درد می ‌شود. در فرآیند اجرای این روش، از مدل ‌سازی سه بعدی کامپیوتری برای بررسی موقعیت رشته‌ های عصبی و وضعیت استخوان فک استفاده می‌ شود. این اطلاعات به دندانپزشک کمک می ‌کنند تا با حداقل برش یا شکاف در فک، ایمپلنت دندان را اعمال نماید.

اگر استخوان فک بیمار تراکم و قطر کافی نداشته باشد، پیوند استخوان انجام می شود. سپس با استفاده از اسکنر سه بعدی، اطلاعات کافی از وضعیت دندان و فک بیمار به دندانپزشک داده می شود تا بتوان ایمپلنت دیجیتال را طراحی کنند.

پس از آماده شدن پایه ‌های ایمپلنت دیجیتال، دندانپزشک با استفاده از بی‌ حسی، برش بسیار کوچک و سطحی روی لثه ایجاد می شود تا پایه ایمپلنت در آن قرار بگیرد. بعد از 8 تا 12 هفته و بعد از جوش خوردن پایه ایمپلنت به استخوان فک، تاج دندان بر روی پایه قرار داده می شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 بهمن 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ایمپلنت دندان که یک روش رایج برای جایگزینی دندان از دست رفته است، با توجه به مراحل زیر انجام می شود:

بررسی وضعیت دهان و دندان

در ابتدا عکس های لازم و مربوطه گرفته می شود تا وضعیت دهان و دندان بیمار مورد ارزیابی قرار گیرد. این مرحله شامل بازبینی دقیق کیفیت و حجم استخوان می ‌شود تا تایید شود آیا ایمپلنت دندان از پشتیبانی کافی برخوردار خواهد بود یا خیر.

بی حسی یا بیهوشی

قبل از اینکه جراحی کاشت ایمپلنت آغاز شود، بیمار تحت بی حسی موضعی و یا بیهوشی کامل قرار می گیرد. گاهی اوقات با بی حسی، نیاز به آرام‌ بخشی نیز وجود دارد.

خارج کردن دندان قبلی

اگر دندان آسیب دیده کشیده نشده باشد، ابتدا دندان با دقت و ملایمت خارج می‌ شود تا به استخوان و بافت‌ های نرم آسیبی وارد نشود. این مرحله معمولا شامل پیوند استخوان فک است و مواد پیوندی در داخل حفره خالی دندان قرار می ‌گیرند. دندانپزشک سپس دو تا شش ماه صبر می‌ کند تا استخوان به ‌طور کامل التیام یابد و برای جراحی آماده شود.

سوراخ کردن استخوان فک

اگر نیاز به تقویت اسخوان فک نباشد، بعد از کشیدن دندان استخوان فک را به اندازه مورد نظر سوراخ می کنند و پایه ایمپلنت دندان در آن قرار می گیرد. سپس حفره ایجاد شده با قطعه ای به نام پیچ درپوش بسته می شود.

بخیه زدن لثه

ممکن است دندانپزشک لثه را اطراف ایمپلنت بخیه کند و سر ایمپلنت بیرون بماند یا لثه را روی ایمپلنت بکشد و بخیه کند تا از ایمپلنت بیشتر محافظت شود. در حالت دوم، برای نصب روکش دندان، یک جراحی ساده انجام می‌شود تا لثه برش خورده و روی ایمپلنت باز شود. لازم به ذکر است که در ایمپلنت دیجیتال نیازی به بخیه زدن نیست، زیرا برش ایجاد شده بسیار کوچک و سطحی است.

انتظار برای پیوند ایمپلنت و استخوان فک

پس از گذاشتن ایمپلنت، بسته به شرایط و کیفیت استخوان فک، مدت زمان انتظار از دو تا شش ماه متفاوت است. در این مدت، هیچ فشاری بر ایمپلنت نباید وارد شود تا به استخوان اجازه رشد داده و به تدریج با ایمپلنت پیوند بخورد و ثبات ثانویه در ایمپلنت برقرار شود.

قرار دادن اباتمنت

پس از جوش خوردن استخوان و ایمپلنت به یکدیگر، دندانپزشک پیچ درپوش ایمپلنت را باز می ‌کند و قطعه ‌ای به نام اباتمنت را روی ایمپلنت پیچ می‌ کند. اباتمنت همانند دندان تراشیده است که قرار است روی آن روکش نصب شود.

وصل کردن روکش به پایه

در مرحله نهایی، یک روشک دندان مناسب به عنوان دندان طبیعی بر روی اباتمنت متصل می شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انجام اقدامات زیبایی برای اصلاح طرح لبخند امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده است و افراد با توجه به نیازهای خود روش های مختلفی را انتخاب می کنند. یکی از این اقدامات رایج برای بهبود زیبایی لبخند استفاده از انواع روکش های دندانی است که لمینت دندان و کامپوزیت دندان دو گزینه رایج آن هستند.

چرا از لمینت یا کامپوزیت استفاده می ‌شود؟

در کل، کامپوزیت و لمینت دندان به عنوان یک راهکار زیبایی برای اصلاح ایرادات دندان ‌ها به کار می ‌روند. در این روش‌ ها، مواد نازکی بر روی دندان ‌ها قرار می ‌گیرند تا مشکلات مختلفی از جمله بدرنگی، فواصل باز بین دندان ‌ها، ترک ‌ها، شکستگی ‌ها و بهم‌ ریختگی دندانی را بهبود دهند.

لمینت دندان چیست؟

لمینت ها روکش های بسیار نازکی هستند که بر روی دندان نصب می شوند، همرنگ دندان هستند و برای اصلاح طرح لبخند افراد از آن استفاده می شود. یکی از مسائلی که بعد از نصب روکش ها باید به آن اهمیت داد، ماندگاری لمینت دندان است که برای افزایش طول عمر لمینت ها و ماندگاریشان باید به خوبی از آن ها مراقبت و نگهداری کرد.

طول عمر لمینت چقدر است؟

لمینت دندان در عین نازکی، مقاومت بالای در برابر ضربه، تغییر رنگ و شکستن دارد به همین دلیل طول عمر بالایی دارد؛ روکش های لمینتی به طور تقریبی بین 15 تا 20 سال ماندگاری دارند، هر چه به مراقبت از لمینت ها و رعایت بهداشت آن ها بیشتر توجه شود، ماندگاری آن ها بیشتر می شود و حتی به 25 سال می رسد؛ با مراقبت کردن از آن ها می توان لمینت را به عنوان درمان دائمی در نظر گرفت.

هزینه لمینت دندان چقدر است؟

قیمت لمینت دندان یک میزان ثابت نیست و برای تعیین آن عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند که شامل موارد زیر می شوند:

  • تعداد دندان
  • جنس لمینت دندان
  • برند لمینت
  • درمان های جانبی
  • هزینه لابراتوار
  • تخصص دندانپزشک
  • کیفیت و نوع چسب
  • اندازه و شکل دندان
  • میزان تراش دندان
  • نوع مواد مصرفی برای قالب گیری
  • تجهیزات به کار رفته
  • محل و موقعیت جغرافیایی مطب

مراقبت از لمینت دندان برای جلوگیری از تغییر رنگ

مراقبت و نگهداری از لمینت دندان به اندازه انتخاب رنگ لمینت دندان اهمیت دارد و باید در حفظ و نگهداری آن ها دقت کرد:

  • مسواک زدن، نخ دندان کشیدن، استفاده از دهانشویه
  • کاهش مصرف نوشیدنی های رنگی و گاز دار
  • پرهیز از مصرف مواد غذایی با رنگ های مصنوعی
  • ترک سیگار، قلیان و مشروبات الکل دار


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه بیش از پیش مردم علاوه بر درمان مشکلات و ناهنجاری های دهان و دندان خود، به زیبایی دندان ها نیز توجه بسیاری می کنند. دندانپزشکانی هستند که با کسب علم و گذراندن دوره های موردنیاز و مربوطه، به تخصص در زمینه دندانپزشکی ترمیم و زیبایی دندان رسیده اند.

این متخصصین برای زیباتر کردن دندان ها، از مواد و تجهیزات مختلفی مثل انواع روکش ها، لمینت ها و ... استفاده می کنند. خبر خوش این است که هر روز نیز تکنیک ها و مواد مورد استفاده در حوزه ترمیم و زیبایی دندان در حال به روزرسانی و پیشرفت هستند.

انواع درمان های زیبایی دندان

درمان های مختلفی در این تخصص بر روی دندان ها صورت می گیرد، که در ادامه با برخی از این درمان ها بیشتر آشنا خواهید شد.

کامپوزیت دندان

در کامپوزیت دندان، موادی که همرنگ دندان هستند با کمک چسب های مخصوصی به بخش جلویی دندان ها متصل می شوند تا ایرادات جزئی دندان ها پوشش دهد.

لمینت های سرامیکی

دندان هایی که تغییر رنگ داده اند یا عیوب ظاهری دارند طی این روش با کمک لایه هایی از سرامیک پوشانده می شوند.

بلیچینگ دندان

یکی از عواملی که در زیبایی لبخند افراد تاثیرگذار است، رنگ دندان است. سفیدی دندان ها به این معنا هستند که فرد به بهداشت و سلامت دندان های خود توجه زیادی می کنند. بلیچینگ دندان به کمک مواد مخصوصی باعث سفیدکردن دندان ها می شود.

تعرفه‌ دندانپزشکی برای زیبایی دندان یک موضوع حیاتی است. در مقایسه با سایر رشته‌ های دندانپزشکی، تعرفه ‌های زیبایی دندان به دلیل نیاز به تخصص و تجهیزات پیشرفته، به طور کلی بالاتر است. برای مثال، هزینه لمینت دندان حدود 7 میلیون تومان به ازای هر دندان تعیین شده است. همچنین، هزینه ‌های کامپوزیت ونیر، روکش زیرکونیوم، روکش PFM و سایر خدمات متفاوت بوده و به نیازها و ترجیحات هر فرد بستگی دارد و به صورت زیر هستند:

ونیر کامپوزیت آمریکایی

بین 1.8 تا 2 میلیون تومان

ونیر کامپوزیت سوئیسی

بین 1.5 تا 1.8 میلیون تومان

روکش زیرکونیوم

بین 4.5 تا 6 میلیون تومان

روکش PFM

بین 4 تا 4.5 میلیون تومان

 

افزون بر هزینه ‌ها، اهمیت انتخاب یک دندانپزشک ماهر و متخصص در زمینه خدمات زیبایی دندان نیز بیانگر اهمیت بهداشت دندان و زیبایی آن است. بنابراین، مراقبت از سلامت و زیبایی دندان با انتخاب بهترین خدمات بر اساس نیازها و اولویت‌ های فردی، به عنوان یک سرمایه گذاری طولانی مدت در بهبود زندگی شخصی محسوب می‌ شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 75
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مطب متعلق به یک دندانپزشک است و در آن یکسری خدمات محدود را برای بیماران انجام می دهد و تنها یک یونیت فعال در آن وجود دارد.

ساعت کاری دندانپزشک در مطب محدود است و در یک شفیت کاری برای بیماران خدمات ارائه می‌ دهد. همچنین نوع خدمات درمانی که در مطب انجام می شوند محدود هستند؛ مثلا دندانپزشک عمومی خدمات عمومی مانند جرمگیری، عصب کشی، ترمیم و … را انجام می‌ دهد و دندانپزشک متخصص نیز با توجه به نوع تخصصی که دارد، درمان های مربوط به آن را انجام می دهد.

کلینیک دندانپزشکی یک ساختمان بزرگ است که در آن اتاق های درمان با تعداد زیادی یونیت فعال است که چندین دندانپزشک متخصص و عمومی با تعدادی زیادی پرسنل مشغول به کار هستند.

چه پارامترهایی هنگام انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی اهمیت دارند؟

برای یافتن بهترین کلینیک دندانپزشکی، فاکتورهای مختلفی وجود دارد که در زیر به مهم ترین این عوامل اشاره می ‌کنیم:

مدرک دندانپزشک کلینیک

یکی از اولین مواردی که در انتخاب دندانپزشک مهم است، اعتبار و تجربه اوست. مطمئن شوید که دندانپزشک کلینیکزمورد نظر از مراکز آموزشی معتبر فارغ التحصیل شده و تجربه کافی در حوزه درمان داشته باشد.

خدمات ارائه شده

 برخی از دندانپزشکان تنها خدمات دندانپزشکی عمومی ارائه می‌ دهند و برخی خدمات تخصصی تر. قبل از انتخاب کلینیک، در مورد حوزه کاری آن و خدمات ارائه شده تحقیق کنید. انتخاب متخصص مناسب برای هر خدمت مهم است. به عنوان مثال، برای خدمات ایمپلنت بهتر است به متخصص جراحی فک و صورت مراجعه کنید یا دندانپزشکی که دوره ‌های تخصصی ایمپلنت را گذرانده و شهرت بیشتری در این زمینه دارد.

شبانه ‌روزی بودن یا وسعت زمان ارائه خدمات

ساعات کاری کلینیک یکی از عوامل تاثیر گذار در انتخاب است. اگر ساعت کاری شما به گونه‌ای است که نمی‌ توانید در زمان اداری به دندانپزشک مراجعه کنید، دندانپزشکی شبانه ‌روزی می‌ تواند گزینه مناسبی باشد.

محل کلینیک

یکی از گزینه ‌هایی که برای انتخاب کلینیک باید در نظر بگیرید، مکان دندانپزشکی است. آیا کلینیک دندانپزشکی به محل کار یا زندگی شما نزدیک است؟ انتخاب مکان مناسب در زمان شما صرفه‌ جویی می‌ کند و در مواقع اورژانسی به راحتی می‌ توانید به دندانپزشک مراجعه کنید.

خدمات ارائه شده در یک کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی

  • دندانپزشکی کودکان
  • دندانپزشکی زیبایی
  • دندانپزشکی ترمیمی دندان
  • ارتودنسی دندان
  • ایمپلنت دندان
  • ارائه انواع خدمات در دوران بارداری


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 81
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

لمنیت دندان یا به اصطلاح دندانپزشکان ونیر، یک روکش نازک اما در عین حال بادوام است که جهت زیبایی بخشیدن به ظاهر دندان ها و اصلاح طرح لبخند بر روی دندان نصب می شود که ممکن است باعث تغییر در رنگ، شکل و اندازه آن شود. جنس لمینت ها از پرسلن است و از نظر مقاومت، در برابر لکه ها و تغییر رنگ بر اثر بازتابش نور مقاوم هستند.

انواع لمینت دندان

برخلاف باور عمومی، برای ایجاد یک لمینت دندان سرامیکی، نیازی به تراش دندان نیست. در صورت انتخاب روش درمانی مناسب توسط دندانپزشک، برخی از فرآیندهای آماده‌ سازی و جای‌ گذاری بدون هیچ گونه آسیب به دندان ‌های طبیعی انجام می ‌شود.

سوالات زیادی از دندانپزشکان پرسیده می ‌شود که چگونه لمینت دندان کار می‌ کند و بهترین نوع آن چیست؟ در پاسخ باید گفت که دو نوع اصلی لمینت برای ایجاد زیبایی وجود دارد: کامپوزیت و چینی.

لمینت ‌های رزین کامپوزیت، گزینه اقتصادی ‌تری محسوب می ‌شوند. این لمینت ‌ها از جنس پلاستیک هستند و با ذرات سرامیکی تقویت می ‌شوند. دوام آنها معمولاً بین پنج تا هفت سال است.

لمینت ‌های چینی از موادی تشکیل شده‌ اند که ظاهری طبیعی ‌تر دارند. پس از نصب، تا ۱۰ تا ۲۰ سال دوام می ‌آورند و در مقابل لکه ‌ها مقاومت بیشتری دارند.

کاربرد لمینت دندان چیست؟

از لمینت دندان برای اصلاح موارد زیر استفاده می شود:

  • روشن تر کردن رنگ دندان ها
  • تغییر دادن فرم دندان  ها
  • درمان دیاستوم
  • رفع نامرتبی دندان ها
  • درمان دندان شکسته یا لب پر شده
  • اصلاح بد شکلی دندان ها

قیمت لمینت در سال 1402 چه قدر است؟

همان طور که هزینه ارتودنسی دندان برای هر فرد متفاوت محاسبه می شود، هزینه لمینت دندان هم به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. می توانیم قیمت حدودی هر لمینت را بین 4 تا 7 میلیون تومان ارزیابی کنیم.

دلیل بالا بودن هزینه لمینت دندان چیست؟

بیمه هزینه دندانپزشکی لمینت دندان را پوشش نمی ‌دهد، زیرا نصب لمینت تنها جنبه زیبایی دارد و روشی برای درمان تلقی نمی شود.

تفاوت لمینت با ونیر کامپوزیت از نظر قیمت در چیست؟

پوشش کامپوزیت همانطور که نام آن نشان می‌ دهد، یک نوع روکش دندان‌ است که برای اصلاح برخی مشکلات ظاهری دندان ها مانند تغییر رنگ و شکستگی آنها مورد استفاده قرار می گیرد اما با لمینت دندان تفاوت هایی نیز دارد؛ به عنوان مثال لمینت ها زیباتر و طبیعی‌ تر از ونیر کامپوزیت هستند.

علاوه بر تفاوت در کیفیت و طول عمر، هزینه‌ های این دو پوشش نیز متفاوت است. هزینه لمینت دندانپزشکی بیشتر از هزینه ونیر کامپوزیت است.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مطب متعلق به یک دندانپزشک است و در آن یکسری خدمات محدود را برای بیماران انجام می دهد و تنها یک یونیت فعال در آن وجود دارد.

ساعت کاری دندانپزشک در مطب محدود است و در یک شفیت کاری برای بیماران خدمات ارائه می‌ دهد. همچنین نوع خدمات درمانی که در مطب انجام می شوند محدود هستند؛ مثلا دندانپزشک عمومی خدمات عمومی مانند جرمگیری، عصب کشی، ترمیم و … را انجام می‌ دهد و دندانپزشک متخصص نیز با توجه به نوع تخصصی که دارد، درمان های مربوط به آن را انجام می دهد.

کلینیک دندانپزشکی یک ساختمان بزرگ است که در آن اتاق های درمان با تعداد زیادی یونیت فعال است که چندین دندانپزشک متخصص و عمومی با تعدادی زیادی پرسنل مشغول به کار هستند.

برای انتخاب یک کلینیک دندانپزشکی باید به چه مواردی دقت کنیم؟

یافتن بهترین کلینیک دندانپزشکی و اعتماد به آن کار سختی است. بهتر است قبل از مواجهه با مشکل جدی برای دندان‌ های خود، یک کلینیک خوب را پیدا کرده تا در مواقع اورژانسی به راحتی بتوانید به آنجا دسترسی داشته باشید. برای یافتن بهترین کلینیک دندانپزشکی، فاکتورهای مختلفی وجود دارد که در زیر به برخی از این عوامل اشاره می ‌شود.

مدرک دندانپزشک کلینیک

یکی از اولین مواردی که در انتخاب دندانپزشک مهم است، اعتبار و تجربه اوست. مطمئن شوید که دندانپزشک کلینیک مورد نظر از مراکز آموزشی معتبر فارغ التحصیل شده و تجربه کافی در حوزه درمان داشته باشد. گواهینامه‌ ها و مدارک تحصیلی او را بررسی کنید و از اعتبار او مطمئن شوید. همچنین توجه داشته باشید که یک دندانپزشک خوب باید دانش خود را به ‌روز نگه دارد و از بهترین شیوه‌ های درمانی استفاده کند.

شهرت کلینیک

یکی از عوامل تاثیرگذار در انتخاب بهترین کلینیک دندانپزشکی، شهرت آن ست. این مورد پیدا کردن بهترین کلینیک تهران را ساده ‌تر می ‌کند و تضمین می ‌کند که تجربه درمان خوبی خواهید داشت. از تجربیات بیماران قبلی استفاده کنید تا درمان‌ های با کیفیت را انتخاب نمایید.

شبانه ‌روزی بودن یا وسعت زمان ارائه خدمات

ساعات کاری کلینیک یکی از عوامل تاثیر گذار در انتخاب است. اگر ساعت کاری شما به گونه ‌ای است که نمی‌ توانید در زمان اداری به دندانپزشک مراجعه کنید، دندانپزشکی شبانه ‌روزی می‌ تواند گزینه مناسبی باشد.

هزینه خدمات دندانپزشکی

یافتن کلینیکی که گزینه‌ های مختلفی برای پرداخت هزینه ‌های درمان ارائه دهد، مهم است. پیدا کردن کلینیک با تعرفه دندانپزشکی مناسب با گزینه اقساطی به شما کمک می‌ کند تا هزینه ‌های بالای درمان را به صورت قسطی پرداخت کنید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در دنیای امروز، زیبایی و بهداشت دهان به عنوان یک جنبه مهم از زندگی افراد شناخته می‌ شود. ظاهر دندان ‌ها نه تنها بر ارتقاء اعتماد به نفس تاثیرگذار است، بلکه نقش بسزایی در بهبود کیفیت زندگی افراد ایفا می‌ کند. یک لبخند زیبا و دندان ‌های سالم می ‌تواند به طور مستقیم بر تعاملات اجتماعی فرد تاثیر بگذارند.

یکی از ابزارهای مهم و تاثیرگذار در بهبود ظاهر دندانها و طرح لبخند، ارتودنسی دندان است. در این مطلب درباره ارتودنسی اطلاعاتی مختصر در اختیارتان قرار خواهیم داد.

ارتودنسی دندان چیست؟

ارتودنسی دندان یکی از شاخه های رایج در دندانپزشکی است که برای حل مشکلاتی مانند نامنظمی، فواصل بین دندان ها و کجی آنها مورد استفاده قرار می گیرد. ارتودنسی دندان در دو دسته اصلی ارتودنسی ثابت و متحرک طبقه بندی می شود. وقتی دندان‌ ها در وضعیت مناسب قرار نگیرند (مال اکلوژن) یا اگر دندان ها کج باشد ممکن است در هنگام جویدن یا گاز گرفتن به مشکلاتی برخورد کنید. در این مواقع، ارتودنسی به عنوان راهکاری موثر برای ترتیب دندان ‌ها مطرح می‌ شود. در صورت داشتن هر یک از مشکلات زیر بهتر است که به متخصص ارتودنسی مراجعه کرده:

  • ایجاد فاصله بین دندان ‌ها
  • کجی دندان‌ ها
  • بیرون ‌زدگی یا داخل رفتگی دندان ‌ها
  • ازدحام و شلوغی دندان ‌ها یا کراودینگ
  • بیش از حد جلو بودن دندان ‌های فک بالا یا پایین
  • فاصله بین دندان ‌های فک بالا و پایین در جلو یا اپن ‌بایت
  • انحراف فک
  • کراس‌ بایت یا قرار گیری دندان ‌های یک فک در پشت دندان‌ های فک دیگر

انواع ارتودنسی دندان

روز به روز ارتودنسی دندان پیشرفت هایی کرد و انواع مختلفی از آن به وجود آمد. در حال حاضر ارتودنسی دندان شامل موارد زیر می شود:

  • ارتودنسی ثابت فلزی
  • ارتودنسی ثابت سرامیکی
  • ارتودنسی دیمون
  • براکت های پشت دندانی یا لینگوال
  • ارتونسی متحرک نامرئی یا اینویزیلاین
  • ارتودنسی فانکشنال

هزینه ارتودنسی دندان چقدر است؟

هزینه ارتودنسی دندان را نمی توان به صورت دقیق مشخص کرد. زیرا این هزینه تحت تاثیر عوامل مختلفی است و به آنها وابسته است. این موارد شامل سن بیمار، نوع و شدت ناهنجاری دندانی و یا فکی، نوع ارتودنسی انتخاب شده  برای بیمار، مکان جغرافیایی مطب دندانپزشکی و تخصص ارتودنتیست می شوند. در زیر، حدود هزینه‌ های مختلف بعضی از روش ‌های ارتودنسی در سال 1402 آورده شده است:

ارتودنسی ثابت دو فک

50 میلیون تومان

ارتودنسی شفاف یا نامرئی

از 75 میلیون تومان

ارتودنسی سرامیکی هر فک

8 میلیون اضافه به ازای هر فک

براکت دیمون

20 میلیون تومان

دستگاه فانکشنال

از 22 میلیون تومان



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مراجعه به دندانپزشکی یکی از دغدغه های اصلی افرادی است که مشکلاتی دندانی دارند و در طول روز فرصت رفتن به مطب های دندانپزشکی را ندارند. اصولا هم این مشکل برای کارمندان پیش می آید که قصد دارند تا بعد از ساعات کاری خود به مطب دندانپزشکی مراجعه کنند. برای حل این مشکل، دندانپزشکی های شبانه روزی به روی کار آمده اند و شما با مراجعه به دندانپزشکی شبانه روزی می توانید مشکل دندان های خود را درمان کنید.

دندانپزشکی شبانه روزی چیست؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که به دندانپزشکی هایی که در آن ها چندین متخصص دندانپزشکی و عمومی به صورت 24 ساعته در حال ارائه خدمات دندانپزشکی هستند، دندانپزشکی شبانه روزی گفته می شود. کلینیک های 24 ساعته دندانپزشکی با مطب های دندانپزشکی کاملا فرق دارند.

خدمات کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی

یکی از دلایل انتخاب کلینیک دندانپزشکی به جای مطب دندانپزشکی، خدمات گسترده ای است که کلینیک ارائه می دهد. این خدمات شامل موارد زیر می شوند:

دندانپزشکی زیبایی

در این شاخه از دندانپزشکی، خدمات مرتبط با زیبایی و همینطور بهبود طرح لبخند مانند لمینت دندان، بلیچینگ و ... توسط دندانپزشک متخصص انجام می شود.

دندانپزشکی کودکان

در کلینیک دندانپزشکی، خدمات متنوع دندانپزشکی کودکان شامل عصب ‌کشی ویژه اطفال، خدمات اورژانسی، روکش ویژه دندان ‌های شیری و ارتودنسی پیشگیری انجام می شود.

خدمات ترمیمی دندانپزشکی

در زمینه دندانپزشکی ترمیمی، تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری‌ های دهان و دندان اجرا می ‌شود. دندانی که تحت تاثیر هر یک از مشکلات پوسیدگی دندان، ترک خوردگی، تغییر رنگ و ... قرار گرفته باشد، باید با استفاده از درمان ‌هایی مانند پر کردن دندان، روکش (اینلی یا آنلی) یا بریج دندان (بسته به نیاز و شرایط) تحت درمان قرار گیرد.

ارتودنسی دندان

درمان ناهنجاری ‌های فک و دندان از طریق ارتودنسی انجام می ‌شود. این روش به عنوان یک راهکار زیبایی نه تنها از پوسیدگی دندان ‌ها جلوگیری می‌ کند بلکه به بهبود نظم فک و دندان نیز کمک می ‌کند. کلینیک دندانپزشکی به شما لبخندی زیبا و سالم هدیه می‌ دهد.

دندانپزشکی بارداری

گرچه بسیاری از زنان باردار 9 ماه را بدون هیچ گونه ناراحتی دندانی و یا نیاز به خدمات دندانپزشکی می ‌گذرانند، اما در هر صورت حاملگی می ‌تواند در برخی خانم ‌ها مشکلات و معضلاتی ایجاد کند که حتما نیازمند رسیدگی، معاینه و درمان دندانپزشکی خواهد بود. از این رو یک کلینیک دندانپزشکی خوب اقدام به ارائه خدمات به خانم های باردار می کند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه تزریق فیلر بینی به عنوان یکی از گزینه های بسیار محبوب برای بهبود شکل بینی افراد شناخته شده است. لازم به ذکر است که ماندگاری فیلر بینی دائمی نیست و حداکثر 6 ماه تا یکسال دوام دارد و بیمار در صورت عدن رضایت می تواند فرم قبلی بینی خود را داشته باشد.

فیلر بینی چه مشکلاتی را حل می کند؟

با تزریق ژل به نواحی و نقاط مختلف بینی، متخصص زیبایی می تواند نوک بینی را بالا ببرد و انحنای تیغه بینی را بهبود ببخشد. همچنین در صورت داشتن قوز بینی، فیلر بینی می تواند می تواند در حل این مشکل به شما کمک کند. با ایجاد حجم در نواحی اطراف برجستگی، فیلر باعث یکنواختی سطح بینی می‌ شود. همچنین برای افرادی که تیغه بینی آن‌ها مقعر و فرورفته است، تزریق ژل به نتایج مطلوبی منجر می ‌شود.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر بینی شامل چه مواردی می شوند؟

درست است که فیلر بینی یک روش غیتهاجمی و آسان برای درمان نواقص جزئی بینی افراد است اما بعد از تزریق باید مواردی را رعایت کرد تا بهترین نتیجه را از این درمان گرفت. این مراقبت ها شامل موارد زیر می شوند:

گذاشتن کمپرس سرد روی بینی

از جمله بهترین مراقبت های بعد از فیلر بینی، گذاشتن کمپرس سرد روی بینی به مدت 3 روز است. در صورت انجام این کار از خونریزی، تورم و جابه جایی فیلر بینی جلوگیری می شود.

ماساژ دادن بینی ممنوع

یکی از ممنوعیت هایی که در مراقبت های بعد از انجام فیلر بینی معمولا بهترین دکتر فیلر بینی به شما گوشزد می کند این است که در روزهای اولیه از دست زدن و ماساژ دادن بینی پرهیز کنید. زیرا با این کار باعث جابه جا شدن ژل و در نتیجه به هم خوردن فرم بینی می شوید.

ممنوعیت استفاده از لوازم آرایشی تا 24 ساعت

یکی دیگر از مواردی که در مراقبت هاي بعد فيلر بيني باید به آن توجه داشته باشید این است که به هیچ عنوان تا 24 ساعت از هیچ گونه لوازم آرایشی و بهداشتی مرتبط با صورت استفاده نکنید. زیرا به دلیل باز بودن جای سوزن بر روی صورت امکان ورود آلودگی ها به زیر پوست وجود دارد.

حمام کردن به مدت 24 ساعت ممنوع

همان طور که گفتیم به دلیل باز بودن جای سوزن بهتر است تا 24 ساعت صورت خود را نشویید و حتی استحمام نکنید. پزشکان در مراقبت های بعد از فیلر بینی به شما گوشزد می کنند تا 72 ساعت هم تنها اجازه دوش آب سرد یا ولرم دارید نه آب داغ.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه افراد بیش از پیش به فکر زیبایی خود هستند و همین باعث شده است که افراد کاندید برای جراحی های زیبا و مخصوصا جراحی بینی افزایش پیدا کنند. در سال های اخیر روشی جایگزین برای جراحی زیبایی بینی رواج پیدا کرده است که فیلر بینی نام دارد. فیلر بینی یکی از روش های زیبایی بینی بدون جراحی است که با تزریق یک ماده پرکننده (فیلر) به زیر پوست بینی سبب اصلاح فرم و زیبایی آن به طور موقت می شود.

اسید هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی لپاتیت، دو مورد از موثرترین ترکیبات مورد استفاده در تزریق ژل به بینی هستند. پزشک برای انجام جراحی بینی به نوع آن و ویژگی ‌های بیمار توجه می ‌کند. انواع مختلف بینی شامل موارد زیر می شوند:

فیلر بینی استخوانی

در همین ابتدا باید این نکته را گوشزد کرد که تزریق فیلر بینی استخوانی نتیجه بیشتر و بهتری به نسبت بینی گوستی دارد و باعث شدن بینی استخوانی می شود. در تزریق فیلر در بینی های استخوانی، احتمال رضایت بیشتر است زیرا رفع نواقص بینی های استخوانی راحت تر و موفقیت آمیز تر می باشد. از بین بردن قوز و افتادگی نوک بینی و پر کردن تو رفتگی های بینی استخوانی می تواند نتایج قابل قبول تری نسبت به بینی گوشتی داشته باشد.

فیلر بینی گوشتی

بینی گوشتی، حجیم و بزرگ به نظر می رسد و اغلب افرادی که بینی گوشتی دارند، به دنبال کوچک کردن و خوش فرم شدن آن هستند. تزریق فیلر بینی گوشتی کمی متفاوت است. جراح برای کمک به افرادی که بینی گوشتی دارند، باید با دقت و مهارت بالایی، نواحی خاصی را مشخص کند و فیلر را به آن نواحی تزریق کند. با این کار یک خطای دید به وجود می آید و بینی کوچک و خوش فرم به نظر می رسد.

اگر بینی گوشتی بیش از حد بزرگ و پهن باشد، تزریق ژل تاثیری بر روی آن ندارد و فرد نمی تواند با ژل به نتیجه دلخواه خود برسد و توصیه می شود به سراغ دیگر روش ها مانند جراحی بینی برود.

عوارض تزریق فیلر بینی چیست؟

تزریق فیلر بینی یک روش غیر تهاجمی و بی خطر است. اما در صورت تزریق نادرست و رعایت نکردن درست مراقبت های بعد تزریق، احتمال بروز برخی عوارض به وجود می آید که شامل موارد زیر است:

  • نتیجه بخش نبودن فیلر بینی
  • بروز حساسیت و عفونت در محل تزریق
  • آسیب به بافت های اطراف بینی و رگ ها
  • تاری دید و اختلال در بینایی


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تا چند سال پیش از جراحی بینی برای برطرف کردن مشکلات بینی استفاده می شده است. اما در سال های اخیر تزریق فیلر بینی به یکی از گزینه های مناسب برای بهبود شکل و فرم بینی تبدیل شده است. با تزریق ژل به نواحی مختلف بینی، متخصص زیبایی می تواند نوک بینی را بالا ببرد و انحنای تیغه بینی را صاف کند. اما نکته ای که درباره این روش زیبایی باید دانست این است که ماندگاری این روش دائمی نیست و حداکثر به مدت یک سال ماندگاری دارد و در صورت عدم رضایت از نتیجه، بینی به حالت گذشته خود برمی گردد.

تزریق فیلر به بینی چگونه است؟

برای تزیریق ژل به بینی، بیمار باید در حالت نیمه نشسته با سر در پشت تخت جراحی و در حالت هایپراکستنشن (۱۱۰-۱۲۰ درجه) قرار گیرد. دکتر فیلر بینی به دقت رابطه بین بینی و لب ها را بررسی می کند تا بد از تزریق فیلر، هماهنگی کامل و بی نقصی بین این اعضا برقرار شود.

در ادامه در صورتی که تزریق در نزدیکی نوک بینی باشد، بی حسی موضعی انجام می شود. در این روش یک ماده تزریقی ژل مانند (معمولا اسید هیالورونیک) زیر پوست وارد شده و در مناطق مورد نظر، خطوط یا حجم بیشتری ایجاد می‌ کند. گاهی از بوتاکس نیز برای این منظور استفاده می ‌شود. ماده پرکننده در لایه‌ های عمیق ‌تر پوست تثبیت می‌ شود و شکل خود را حفظ می‌ کند.

فیلر بینی برای چه افرادی مناسب است؟

  • پیری بینی: با زیاد شدن سن، استخوان فک بالایی که تکیه گاه ساختاری نوک بینی است، از بین می ‌رود. این باعث افت نوک بینی و کاهش عرض پایه بینی می‌ شود. این وضعیت با استفاده از فیلر بینی قابل اصلاح است.
  • پل بینی صاف: استفاده از پرکننده پوستی در خط وسط بینی می‌ تواند این وضعیت را بهبود بخشد.
  • برآمدگی نوک بینی: می توان با تزریق فیلر آن را اصلاح کرد.
  • اصلاح عمل جراحی قبلی: بی نظمی ‌های پس از جراحی بینی با استفاده از پرکننده بینی قابل بهبودی هستند.
  • به طور کلی، هر گونه برجستگی یا عدم تقارن در بینی با استفاده از این روش قابل اصلاح است.

فیلر بینی برای چه مشکلاتی کاربرد ندارد؟

هرچند که فیلر بینی یک روش رایج برای اصلاح فرم بینی است، اما برای رفع مشکلات زیر کاربردی ندارد:

  • برای اصلاح قوز و برآمدگی های بزرگ کاربرد ندارد.
  • بینی شکسته، معمولا با فیلر بینی قابل اصلاح نیست.
  • فیلر بینی برای اصلاح بینی پهن مناسب نیست.
  • تزریق ژل برای کوچک کردن بینی های بزرگ مناسب نیست.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

غده پروستات در ناحیه تناسلی مردان واقع شده است و نقش بسیار حیاتی و مهمی در تولید مثل دارد. اما گاهی این عضو مهم دچار مشکل می شود. راه های مختلفی برای درمان پروستات بسته به شرایط فرد و شدت مشکل وجود دارد. انواع بیماری های پروستات معمولا با داروهای آنتی بیوتیک درمان می شوند اما برای درمان سرطان پروستات معمولا باید جراحی انجام شود. جراحی های پروستات عبارتند از: پروستاتکتومی و جراحی لیزری پروستات.

جراحی پروستات برای چه افرادی توصیه می شود؟

بسته به نوع بیماری و شرایط جسمی بیمار، عمل پروستات با اهداف مختلفی انجام می شود. به طور مثال اگر فرد با سرطان پروستات مواجه باشد، هدف پزشک در طی جراحی برداشتن و خارج کردن غده سرطانی است تا پروستات عملکرد قبلی خود را باز پس بگیرد. علائمی که نشان می دهد فردی نیاز به جراحی پروستات دارد شامل موارد زیر می شود:

  • احتباس حاد ادرار: افرادی که به دلیل رشد پروستات تجربه ناتوانی در دفع ادرار را تجربه کرده ‌اند، باید تحت درمان جراحی پروستات قرار گیرند تا مشکل آنها برطرف شود.
  • عفونت ‌های مکرر دستگاه ادراری: عفونت در دستگاه ادراری مردان می‌ تواند ناشی از شرایط انسدادی باشد. در صورت تکرار دوره ‌های عفونی، جراحی پروستات اندیکاسیون مناسب خواهد بود.
  • خونریزی در ادرار: وجود خون در ادرار ممکن است از ناحیه پروستات باشد. این خونریزی گاهی می ‌تواند به کم‌ خونی منجر شده و لخته خون می ‌تواند جریان ادرار را مسدود کند. در این حالت‌ ها، مداخله جراحی ضروری خواهد بود.
  • اختلال در عملکرد کلیه: حضور ادرار در مثانه پس از دفع ادرار می‌ تواند به آسیب مزمن کلیه منجر شود. زمانی که اندازه پروستات بسیار بزرگ باشد، ممکن است جریان ادراری از کلیه ‌ها مسدود شود و نارسایی کلیه ایجاد شود.

آیا بعد از جراحی پروستات امکان باروری وجود دارد؟

معمولا بعد از جراحی پروستات دیگر انزال رخ نمی دهد؛ در نتیجه امکان باروری به شدت کاهش پیدا می کند. برای همین اهمیت دارد که قبل از اقدام به جراحی، متخصص ارولوژی بیمار را از عوارض عمل به خوبی آگاه کرده و همه جزئیات به وی توضیح داده شود تا مطمئن شود که انتظارات او با واقعیت هماهنگ هستند.

آیا عمل پروستات درد دارد؟

خود جراحی پروستات هیچگونه دردی ندارد. البته لازم به ذکر است که بعد از به هوش آمدن ممکن است با قرار دادن پروب در محل مورد نظر، کمی احساس درد و ناراحتی کنید. متاسفانه، استفاده از سونداژ موقت الزامی است و نمی ‌توان از ادامه ادرار در دوره پس از عمل جلوگیری کرد. اما کاری که می‌ توان برای تسکین درد انجام داد، استفاده از مسکن داخل وریدی است که به حداقل رساندن این ناراحتی کمک می ‌کند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بی اختیاری ادرار که انواع مختلفی شامل بی اختیاری استرسی، فوریتی، سرریزی و ترکیبی دارد، یکی از مشکلات رایج در بین آقایان و خانم ها است و به معنی این است که به صورت ناخودآگاه نشت ادرار ایجاد می شود و کنترل فرد بر روی دفع ادرار خود کاهش یافته و یا به طور کلی از بین رفته است.

علل بی اختیاری ادرار در مردان جوان

این مشکل به دلایل مختلفی ایجاد می شود، اما به طور کلی با افزایش سن احتمال بروز این بیماری بیشتر می شود. در ادامه به مهم ترین علل بی اختیاری ادرار در مردان اشاره می کنیم:

  • عفونت ادراری که می تواند در مردان جوان باعث بی اختیاری ادرار شود.
  • التهاب مثانه در آقایان نیز می تواند به عنوان یکی از علل بین بیماری شناخته شود.
  • عفونت کلیه در افراد هم می تواند منجر به بی اختیاری ادرار در مردان شود.
  • وجود تومور در مجاری ادرار نیز یکی از علت های رایج این بیماری است.
  • حضور سنگ در مجاری ادرار افراد می تواند به عنوان یکی از علل بی اختیاری ادرار در مردان جوان ذکر شود.
  • بروز مولتیپل اسکلروز نیز یکی از علل این بیماری در مردان جوان می‌باشد.
  • مصرف سیگار و الکل نیز می‌تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر ابتلا به این عارضه تاثیرگذار باشد.
  • اضافه وزن شدید نیز به عنوان یکی از عوامل ممکن برای این بیماری باشد.

درمان بی اختیاری ادرار در آقایان

درمان بی اختیاری ادرار در مردان توسط متخصص ارولوژی، بسته به علت، نوع و شدت بیماری، به صورت متفاوت انجام می ‌شود. در ادامه به برخی از روش‌های درمانی اشاره می ‌شود:

درمان دارویی

آنتی کولینرژیک: از داروهایی مانند اکسی بوتینین، تولتوردین، و سولیفناسین برای درمان مثانه بیش ‌فعال و بی اختیاری اضطراری استفاده می ‌شود.

میرابگرون: با شل کردن عضلات مثانه و افزایش تحمل نگهداری ادرار، در درمان بی اختیاری ادرار اضطراری کمک می‌ کند.

جراحی و مداخلات

تحریک الکتریکی: جایگذاری الکترود در رکتوم و تحریک عضلات کف لگن طی چندین ماه، در درمان بی اختیاری ادرار اضطراری و استرسی موثر است.

تزریق فیلر در پیشابراه: این روش نقش موثری در درمان بی اختیاری ادرار استرسی ایفا می‌کند.

تزریق بوتاکس: در صورت عدم موفقیت روش ‌های دیگر، تزریق بوتاکس به عضلات مثانه برای درمان نوع سرریزی و اضطراری مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

جراحی: روش‌های جراحی گوناگون توسط متخصص ارولوژی می‌تواند برای درمان بی‌اختیاری ادرار در مردان موثر باشد. این روش‌ها به مراتب پایدارتر و موثرتر از مداخلات غیرجراحی می‌باشند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بی اختیاری ادرار یکی از مشکلات رایج در بین آقایان و خانم ها است و به معنی این است که به صورت ناخودآگاه نشت ادرار ایجاد می شود و کنترل فرد بر روی دفع ادرار خود کاهش یافته و یا به طور کلی از بین رفته است. بر خلاف تصورات درصد زیادی که فکر می کنند مردان بیشتر دچار مشکل بی اختیاری ادرار می شوند، اما تحقیقات نشان داده است که در بازه سنی ۳۰ تا ۶۰ سال، تقریباً ۳۰ درصد از خانم ‌ها با این مشکل روبرو می ‌شوند، در حالی که در همین بازه سنی، تنها ۵ درصد از آقایان تجربه بی اختیاری ادرار را خواهند داشت.

بی اختیاری ادرار در مردان چه نوع هایی دارد؟

در ادامه به معرفی 4 مدل بی اختیاری ادرار می پردازیم:

بی اختیاری ادراری استرسی

این مشکل زمانی اتفاق می افتد که فشار شکمی بر اثر سرفه، عطسه، بلند کردن اشیاء سنگین و خنده افزایش پیدا کند. بی اختیاری ادرار استرسی بیشتر در آقایان رخ می دهد؛ به خصوص پس از جراحی رادیکال پروستات که معمولا با آسیب به اسفنکتر همراه است یا پس از شکستگی لگن که اسفنکتر ادراری در مجرای مامبرانو آسیب می ‌بیند.

بی اختیاری ادراری فوریتی

عدم کنترل ادرار فوریتی زمانی رخ می دهد که احساس فوریت شدید برای ادرار به وجود می آید. ادرار در این نوع اختلال در کنترل ادرار، نه تنها نگداری نمی شود، بلکه نیاز به کنترل فوری دارد. این مشکل در مردان بیشتر در ادامه مشکلاتی مانند بزرگ شدن پروستات و همچنین تنگی در گردن مثانه اتفاق می افتد. علاوه بر این، شرایطی همچون سنگ مثانه، سنگ انتهای حالب، تومور مثانه و عفونت شدید مثانه نیز می‌توانند منجر به بروز بی اختیاری فوریتی ادرار شوند.

بی اختیاری ادراری سرریزی

این نوع بی اختیاری در اثر عدم تخلیه کامل مثانه پس از دفع ادرار به وجود می آید. این عدم تخلیه باعث می شود که مقداری ادرار در مثانه باقی بماند و به مخض حرکت نشت ادرار رخ دهد.

بی اختیاری ادراری ترکیبی

بی اختیاری ادرار ترکیبی نیز یکی از انواع بی اختیاری ادراری است که ناشی از ترکیب چندین عامل به صورت همزمان است. به عبارت دیگر، اگر فردی همزمان از بی اختیاری استرسی و سندروم مثانه بیش‌ فعال رنج ببرد، به عنوان فردی با بی اختیاری ترکیبی شناخته می ‌شود.

درمان بی اختیاری ادرار در مردان با چه روش هایی است؟

مصرف داروهایی مانند آنتی کولینرژیک و میرابگرون

  • تحریک الکتریکی
  • تزریق فیلر در پیشابراه
  • تزریق بوتاکس
  • تحریک اعصاب ساکرال
  • جراحی


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1402 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 363 صفحه بعد