نوشته شده توسط : رعنا

یکی از سوالاتی که اکثر کاربران و بیماران در فضای مجازی و اینترنت به دنبال پاسخ آن هستند، این است که چرا هزینه عمل بینی انقدر گران است؟ اصلا چه چیزهایی در هزینه نهایی این عمل تاثیر می‌گذارد؟

به طور کلی هزینه رینوپلاستی به فاکتورهای اساسی زیر بستگی دارد :

  • تخصص، مهارت و تجربه جراح بینی
  • محلی که قرار است در آنجا تحت عمل قرار بگیرید
  • نوع بیهوشی و مسئولیت های آن
  • تکنیک انجام جراحی و پیچیدگی های آن
  • درمان های جانبی
  • وسایل جانبی مورد نیاز برای انجام عمل
  • هزینه های جانبی پیش و بعد از عمل
  • در ادامه به توضیح هر کدام از این فاکتورها و تاثیر آن ها در برآورد هزینه عمل بینی خواهیم پرداخت.

تخصص، مهارت و تجربه جراح بینی چگونه روی هزینه‌ها تاثیر می‌گذارد؟

تخصص و مهارت همه جراحان به یک اندازه نیست. از میان انبوهی از جراحان، تنها تعداد معدودی دارای مهارت و تجربه بالا هستند. برخی از جراحان به تازگی دوره های رزیدنتی خود را طی کرده اند و هنوز تجربه چندانی در انجام عمل های بینی ندارند.

محل انجام عمل جراحی چه تاثیری بر روی هزینه عمل رینوپلاستی خواهد گذاشت؟

محل انجام همه عمل های زیبایی بیمارستان نیست. و تنها شمار اندکی از تمام عمل های زیبایی در بیمارستان انجام می شود. با رو آوردن روز افزون مردم به اعمال زیبایی، اکنون این عمل ها به جز بیمارستان در مراکز دیگری نیز صورت می‌گیرند.

عمل جراحی رینوپلاستی در ۳ مکان زیر می‌تواند انجام شود:

بیمارستان های معمولی و یا تخصصی

دی کلینیک ها یا مراکز جراحی محدود که تنها اجازه انجام برخی از عمل ها را دارند (از جمله عمل بینی)

مطب های مجهز جراحان

پروسه بیهوشی و پزشک متخصص بیهوشی چه نقشی در برآیند هزینه عمل بینی دارد؟

برای انجام عمل شما باید بیهوش شوید، علاوه بر هزینه های داروها و همچنین تکنسین بیهوشی، هزینه های شما می‌تواند کمی بیشتر شود. از تمام پولی که شما به جراح می‌دهید بخشی از آن باید به انجام پروسه بیهوشی و متخصص بیهوشی داده شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 253
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

لمینت دنداناز نظر جنس و ساخت متفاوت است و به دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی تقسیم می شود.

لمینت کامپوزیتی : این نوع لمینت ارزان تر و ثبات رنگ کمتری نسبت به نوع دیگر دارد اما مزیت آن نسبت به نوع دیگر این است که در آن دندان تراش کمتری می یابد.

لمینت سرامیکی : این نوع لمینت نسبت به نوع دیگر با دوام تر و مقاومتر است و ثبات رنگ بیشتری دارد و دارای ظاهر زیباتری هستند.

ونیرها نیز دو گونه اند ونیر کامپوزیتی در مطب به طور مستقیم ساخته می شوند و ونیر سرامیکی در لابراتوارساخته می شوند و جنس آنها سرامیکی است.

افراد مناسب برای لیمنت دندان

افرادی مناسب برای لمینت دندان هستند که دندان های دو رنگ دارند و یا دندانهایشان کج است و طول آن کوتاه می باشد و یا قسمتی از دندانهایشان ساییده شده و هم ردیف یکدیگر نیستند.

مزایای لمینت کردن دندان ها

بدون نیاز به بی حسی

انجام درمان تنها در 2 جلسه

زیبایی چشمگیر و طبیعی

عدم رنگ پذیری

مقاومت بسیار بالا

معایب و عوارض لمینت کردن دندان ها

بعد از چسباندن لمینت بر روی دندان رنگ و شکل آن قابل تغییر نیست

هزینه نسبتا گرانی دارد

در صورت شکستن باید تعویض شود

اگر کمی تراش زیادتر از حد باشد لمینت ممکن است زودتر بیفتد

کاربردی در دندان ها با پوسیدگی وسیع و یا پر کردگی های قدیمی ندارد

هزینه لمینت دندان

معمولا شش دندان جلو لمینت می شوند و قیمت لمینت دندان این روزها بسیار بستگی به مواد اولیه آن دارد و اینکه با چه کیفیتی این مواد ارائه می شود اما انجام لمینت دندان بین 400 هزار تا یک و نیم میلیون تومان هزینه در پی دارد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بهترین روش ارتودنسی کدام است؟

چه تفاوتی بین ارتودنسی ها وجود دارد، و کدام نوع برای شما مناسب است؟

افراد کمی هستند که به اندازه کافی خوش شانس اند که با دندان های کامل و خوب متولد شوند، اما درمان ارتودنسی می تواند برای شما یا فرزند شما تفاوت بزرگی ایجاد کرد. ارتودنت شما ممکن است هر یک از انواع زیر را زیر و یا لوازم دندانپزشکی را توصیه کند تا مشکلتان را اصلاح کنید.

انواع مختلف ارتودنسی

ارتودنسی سنتی

ارتودنسی های سنتی از روزهای اول تا به امروز پیشرفت کرده و در حال حاضر وزن و ساختار سبک تری از آنچه که مورد استفاده قرار می گرفت، دارد. آنها از فولاد ضد زنگ با درجه حرارت بالا ساخته میشوند و دارای براکت های فلزی هستند که با استفاده از نوعی سیمان به هر دندان متصل می شوند. براکت ها با یک ورقه نازک به یکدیگر متصل می شوند، که فشاری که روی دندان ها ایجاد میشوند را به آرامی به موقعیت های صحیح حرکت میدهند.

ارتودنسی سرامیکی

این مدل به همان شیوه ای است که قبلا انجام می شد اما براکت ها از یک ماده سرامیکی روشن و شفاف ساخته شده اند. این ارتودنسی برای دیگران قابل مشاهده نیستند، که باعث می شود آنها یک انتخاب محبوب برای بزرگسالانی باشند که نیاز به درمان ارتودنسی دارند. بیمارانی که از این نوع ارتودنسی استفاده میکنند، گاهی اوقات متوجه می شوند که الاستیسیت ها تغییر رنگ می دهند، که می تواند علائمی روی دندان ها را ایجاد کند، همانطور که توسط ارتودنسی توصیف می شود. یک متخصص ارتودنسی خوب شما ممکن است از یک محصولی را به شما پیشنهاد دهد مانند خمیر دندان colgate phos-flur و دهانشویه anti-cavity fluroid که دندان های خود را در برابر پوسیدگی محافظت میکند.

ارتودنسی دیمون

این نوع ارتودنسی در حال حاضر از محبوبیت بالایی برخوردار است، زیرا درمان آن راحت تری است و نیاز به بازدید کمتری از دندانپزشکی دارد. پرده های Damon خودشان روشن و سبک هستند و از مکانیک اسلاید به جای الاستیک استفاده می کنند تا سیم ها را به هم وصل کنند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انتخاب روش جراحی بینی به شدت وابسته به آناتومی بینی و تغییرات مدنظر بیمار است. اما اگر بخواهیم به طور کلی بگوییم، داوطلب جراحی بینی به یکی از روش های زیر عمل می شود.

جراحی بینی باز، روش جراحی مورد علاقه جراحان

در جراحی بینی باز، یک شکاف کوچک زیر نوک بینی و روی دیواره میان دو سوراخ بینی ایجاد می گردد. در این روش، جراح پوست و بافت نرم بینی را بالا کشیده و دسترسی کامل تری به غضروف و استخوان بینی خواهد داشت. با استفاده از تکنیک عمل بینی باز، جراح می تواند تعییر مورد نظر بیمار را به شکل دقیق تری اعمال نماید. برای عمل بینی ترمیمی و همچنین برای بیمارانی که خواهان تغییرات زیاد در شکل و اندازه بینی خود هستند، معمولا جراح از روش باز برای عمل بینی استفاده می کند تا بر تمامی اجزا تسلط بیشتری داشته باشد. البته نگران جای زخم و اسکار بعد از عمل بینی هم نباشید زیرا این زخم ها به مرور زمان و در دوره نقاهت بهبود پیدا کرده و ناپدید می شوند.

جراحی بینی بسته

تفاوت جراحی بینی بسته و باز در این است که در عمل بینی به روش بسته، شکاف ها در داخل بینی ایجاد می شوند که همین موجب کاهش دسترسی و دید جراح خواهد شد. پیدا نبودن جای زخم و بخیه بعد از جراحی، مزیت عمل بینی بسته است اما نمی توان از آن برای به وجود آوردن تغییرات چشمگیر و بزرگ استفاده کرد. در واقع، این تکنیک بیشتر برای باریک کردن بینی یاکوچک یا بزرگ کردن پل آن کاربرد دارد.

عمل بینی به روش استفاده از گرافت در نوک بینی

اصلاح و تغییر شکل نوک بینی، سخت ترین بخش عمل بینی و رینوپلاستی است. غضروفی که به عنوان گرافت در نوک بینی مورد استفاده قرار می گیرد، می تواند بخشی از تیغه بینی، گوش و یا دنده باشد. از طریق پیوند غضروف در نوک بینی می توان میزان سربالا بودن و زاویه آن را اصلاح کرد.

گرافت نوک بینی زمانی استفاده می شود که جراح بخواهد تغییرات چشمگیری را ایجاد کند و در صورتی که نتوان این تغییرات را از طریق اصلاح غضروف موجود اعمال نمود. استفاده از گرافت در نوک بینی برای افرادی که بینی صاف یا نامتقارن و یا نیاز به عمل بینی ترمیمی دارند، گزینه ی بسیار مناسبی است.

بیشتر بخوانید : هزینه عمل بینی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هرچند که نمی‌توان به موارد زیر عارضه گفت، اما برای  آگاهی بیشتر افراد ما تلاش کرده ایم که برخی از عوراض مهم درمان ارتودنسی را در این مقاله لیست کنیم. با 6 نوع از آن ها در ادامه آشنا خواهید شد.

1. ارتودنسی ممکن است درد خفیف و ناراحتی جزئی ایجاد کند

تجربه اتصال دستگاه های ارتودنسی به دندان‌ها برای همه افرادی که تاکنون ارتودنسی نکرده اند کمی عجیب است. به دلیل اینکه دستگاه‌های ارتودنسی از همان ابتدا شروع به حرکت دندان‌ها می‌کنند، ممکن است افراد درد جزئی احساس کنند. که این طبیعی است و عارضه محسوب نمی‌شود.

درد ارتودنسی به دلیل وارد شدن فشار و نیرو از سمت سیم ارتودنسی به دندان ها و وادار کردن آن ها به تغییر موقعیت است.

با کمک داروهای ضد درد بودن نسخه به راحتی می‌توان این درد و ناراحتی را تسکین داد. افراد حتی ممکن است در ابتدای درمان احساس کنند که دندانشان لق شده است. اما این موضوع حقیقت ندارد و فقط یک احساس است به همین دلیل ما لق شدن دندان در طول ارتودنسی را اصلا جزء عوارض ارتودنسی دندان لیست نمی‌کنیم.

2. خراشیده یا زحم شدن بافت‌های نرم داخل دهان از عوارض کوچک ارتودنسی دندان

بیماران در شروع درمان ارتودنسی دندان  (با بریس ثابت) ممکن است احساس کنند لب‌ها، زبان یا بخش‌های نرم داخل دهانشان کمی زخم شهد است. این را البته نمی‌توان عارضه در نظر گرفت. اما چون به هر صورت در بیشتر افراد تجربه می‌شود، ما نیز آن را جزء عوارض ارتودنسی دندان لیست کردیم.

زخم شدن داخل دهان معمولا کوتاه بوده و تنها چند روز ابتدایی ارتودنسی احساس می‌شود. با این حال می‌توان با کمک وکس یا موم ارتودنسی به راحتی براکت ها و سیم ارتودنسی را ایمن سازی کرده تا هیچ نوع آسیبی به بافت های نرم داخل دهان وارد نکند.

3. عفونت لثه از بزرگترین عوارض ارتودنسی در بیماران تنبل است!!

رعایت بهداشت دهان و دندان برای همه  افرد مهم است. اما اگر تحت درمان با هر نوع روش ارتودنسی باشید، بسیار مهم و حیاتی‌تر است. بهداشت ضعیف دهان و دندان می‌تواند منجر به التهاب لثه و عفونت آن‌ها شود.

که این خود می‌تواند حرکت دندان‌های‌تان را حین ارتودنسی کندتر کند. وجود هرگونه عفونت یا التهاب گسترده در لثه می‌تواند صرف نظر از اینکه ارتودنسی متحرک دارید یا ثابت، باعث افزایش مدت زمان درمان شود.

4. ارتودنسی احتمالا در برخی افراد باعث تحلیل مینای دندان می‌‍شود

به از بین رفتن ساختار معدنی مینای دندان فرسایش یا تحلیل دندان گفته می‌شود. در برخی موارد بسیار نادر، ممکن است دستگاه های ارتودنسی ثابت به تحلیل رفتن مینای دندان کمک کنند. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که شخص به بهداشت دهان و دندان در طول ارتودنسی چندان توجه نکند.

با این حال، اگر دکتر متخصص ارتودنسی خوب  متوجه شود افراد دندان‌های پوسیده دارند و یا اینکه احتمال آسیب رسیدن به دندان ها در طول ارتودنسی وجود دارد، احتمالا درمان را آغاز نخواهد کرد تا اینکه  دندان ها کاملا ترمیم شوند.

5. ارتودنسی ممکن است در برخی افراد ریشه دندان ها را کوتاه کند

برای برخی از بیماران طول ریشه دندان های آنها در طول مدت زمان ارتودنسی کوتاه می‌شود. پیش بینی اینکه، این اتفاق برای شما بی‌افتد تقریباً غیرممکن است. اما برخی از افراد بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به این وضعیت (کوتاهی ریشه دندان) هستند.

به طور کلی، کوتاه شدن ریشه دندان در طول ارتودنسی عواقب قابل توجهی ندارد. اما در موارد بسیار نادر ممکن است طول عمر دندان را تهدید کند. به این صورت که در آینده ممکن است زودتر دندانی که ریشه‌اش کوتاه شده را از دست بدهید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هر نوع برنامه غذایی که منجر به کاهش وزن شود رژیم لاغری در نظر گرفته می‌شود. اما لزوماً همه این برنامه ها اصولی و قابل پیروی نیستند. از این نظر، ما دو نوع برنامه غذایی برای لاغری داریم:

یکی رژیم غذایی اصولی و سالم

و دیگری رژیم ناسالم و غیر اصولی.

رژیم لاغری سالم، نوعی رژیم است که در عین کمک به کاهش وزن هیچ خطری برای بدن ایجاد نکند، سلامتی ما را حفظ کرده و یا حتی ارتقاء دهد. چنین رژیمی حتماً روی دریافت مواد مغذی و حیاتی مورد نیاز بدن تاکید دارد و ما را از مصرف آن‌ها منع نمی‌کند.

دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم نباید به معنای حذف برخی مواد غذایی ای سفره باشد. چنین رژیمی حتما باید تمام گروه های مختلف مواد غذایی را شامل شود و به ما کمک کند به صورت آهسته و پیوسته وزن کم کنیم. با این تفاسیر حتی برنامه هایی که تحت عنوان رژیم لاغری سریع شناخته می شوند سالم نیستند و نباید پیروی شوند.

آیا رژیم لاغری سریع می تواند یک رژیم اصولی و سالم باشد؟

رژیم هایی که تحت عنوان رژیم لاغری سریع شناخته می شوند مدعی هستند که در مدت زمان اندکی به کاهش وزن کمک می کنند. به عنوان مثال رژیم HCG یکی از این رژیم ها است که در مدت زمان اندکی با محدود کردن کالری به لاغر شدن منجر می شود. اما نکته جالب درباره رژیم لاغری سریع این است که برنامه های غذایی این‌چنینی کمتر به جنبه سلامتی افراد دنبال کننده توجه می کنند.

در این رژیم ها تلاش می شود به هر طریقی میزان کالری محدود شود، فعالیت افزیش یابد و روی کالری شماری تاکید زیادی میشود. به دلیل اینکه بدن نمی تواند در مدت زمان کمی به این شرایط عادت کند قطعا دچار آسیب می شود. بنابراین رژیم لاغری سریع نمی تواند اصولی و سالم باشد.

بیشتر بخوانید : محاسبه bmi



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 476
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

به جز عمل جراحی روش های دیگری نیز وجود دارند که می توانند به زیباسازی بینی کمک کنند. به انجام این عمل ها معمولا عمل بینی ارزان یا عمل بینی بدون جراحی گفته می شود. در این روش ها هیچ نیازی به بیهوشی و یا ایجاد برش نیست و قاعدتا دوره نقاهتی هم در کار نخواهد بود.

عمل بینی بدون جراحی نوعی روش است که شامل استفاده از فیلرها یا پر کننده ها برای اصلاح نقص های جزئی در بینی است. جراح پلاستیک از این فیلرها برای پر کردن فرورفتگی ها، ایجاد تغییرات ظاهری جزئی و بهبود نسبی در ظاهر کلی بینی استفاده می کند.

مواد پرکننده تزریقی استفاده شده در این روش موقتی است یعنی نتایج پایدار نیستند. بنابراین بیماران برای حفظ نتایج درمان باید به طور دوره ای تزریق فیلر و پر کننده را انجام دهند. با این حال، بسیاری از بیماران عمل بینی بدون جراحی را به دلیل راحتی و حداقل تهاجمی بودن آن ترجیح می دهند.

هزینه عمل بینی بدون جراحی چقدر است؟

بسته به نوع فیلر و مقداری که استفاده می شود هزینه این عمل بینی ارزای بالاتر از 500 هزار تومان است و می تواند تا 2 میلیون نیز  افزایش پیدا کند.

عمل ارزان بینی بدون جراحی برای چه افرادی مناسب است؟

کاندیداهای مناسب برای عمل بینی بدون جراحی، بزرگسالانی هستند که از سلامت عمومی خوبی برخوردار هستند و مایلند تغییرات زیبایی بسیار جزئی در بینی‌شان ایجاد شود.

همچنین افرادی که علاقه ای به جراحی تهاجمی بینی ندارند و یا به دلایل ایمنی قادر به جراحی نیستند، می توانند کاندیداهای خوبی برای این عمل باشند.

و در نهایت آن دسته از بیمارانی که از انجام عمل جراحی هراس دارند ولی مایلند تغییراتی روی بینی و ظاهر صورت خود احساس کنند کاندیداهای خوبی برای این عمل بینی ارزان هستند.

بیشتر بخوانید : بهترین جراح بینی در تهران

جراحی بینی ارزان به چه کسانی توصیه نمی شود؟

انجام این روش زیباسازی بینی، برای افرادی که نیاز به تغییرات اساسی در زیبایی یا ساختار بینی خود دارند به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

اگر شما کسی هستید که مشکل تنفسی یا عملکرد بینی دارید قطعا باید از خیر این روش ارزان بگذرید.

در نهایت اگر افراد انتظارات غیر واقع بینانه یا بسیار بالایی از این روش بدون جراحی داشته باشند معمولا نباید به سمت آن کشیده شوند زیرا نتایج هم کوتاه مدت است و هم جزئی.

ماندگاری عمل بینی با روش جراحی بیشتر است یا بدون جراحی؟

برخلاف جراحی تهاجمی بینی، عمل بینی بدون جراحی نتایج دائمی ندارد. طول عمر نتایج تا حد زیادی به نوع پرکننده استفاده شده بستگی دارد. پرکننده های اسید هیالورونیک مانند Restylane معمولاً حدود 8 ماه دوام می آورند، در حالی که Radiesse (ساخته شده از کلسیم هیدروکسیلاپاتیت، ماده ای مانند استخوان) می تواند تا 18 ماه دوام داشته باشد. در نهایت ، این مواد پرکننده به طور طبیعی توسط بدن جذب می شوند. جراح بینی تصمیم خواهد گرفت که کدام یک از پرکننده ها برای شرایط خاص شما بهترین است.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 300
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 4 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

حتی اگر قیمت انگشتر طلا سر به فلک بکشد، باز هم انگشترها یکی از ملزوماتِ دست کم عروس و داماد‌ها هستند و بهتر است خریداری شوند. اگر شما می‌خواهید برای استفاده خودتان حضوری به یک طلافروشی بروید که گمان نمی کنیم مشکلی برای سایز کردن انگشتر طلا داشته باشید. اما اگر قصد خرید طلا از یک طلا فروشی اینترنتی یا آنلاین را داشته باشید و یا اگر می خواهید کسی را سورپزایز کنید که سایز انگشت او را نمی دانید، حتما باید سایز انگشتری که قصد خرید آن را دارید بدانید.

طلافروشان چطور سایز انگشتر مناسب شما را پیدا می کنند؟

طلافروشان برای سایز کردن انگشت خریداران معمولا از حلقه های سایزبندی شده خاصی استفاده می کنند اما این حلقه ها تنها در طلافروشی ها پیدا می شوند و بجز آنجا هیچ کاربرد دیگری ندارد. بنابراین برای سایز کردن انگشتر طلا در خانه، شما می‌بایست از روش دیگر استفاده کنید.

چطور به سادگی سایز انگشتر طلا را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن سایز انگشتر طلا قبل از خرید آن می توانید از یک تکه نوار کاغذی یا پارچه ای کوچک و باریک استفاده کنید. به این شکل که نوار را دور انگشتی که قصد خرید انگشتر طلا برای آن را دارید بپیچید.

برای پیدا کردن اندازه نوار و در نهایت اندازه دور انگشت خودت با کمک خط کش، می توانید به کمک جدول زیر سایز دقیق انگشتر را مشخص کنید.

چند نکته برای انتخاب سایز مناسب انگشتر

زمانی که دست شما خیلی سرد یا خیلی گرم است اینکار را انجام ندهید زیرا سایز در این حالت کمتر یا بیشتر خواهد شد

زمانی که به تازگی از خواب بیدار شده اید (معمولا اوایل صبح) اقدام به سایز بندی نکنید زیرا ممکن است دست ها کمی متورم باشند.

سعی کنید چند بار در زمان های مختلف اینکار را تکرار کنید تا از صحت اندازه انگشتر اطمینان حاصل کنید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر اضافه وزن یا چاقی مفرط بیش از حد دارید و به شدت به دنبال راهی برای رسیدن به وزن ایده ال می‌گردید یا از امتحان کردن روش های مختلف خسته شده اید و هنوز نتیجه ای نگرفته اید حتما این مقاله را بخوانید. ما به شما توضیح می دهیم که از بین رژیم لاغری، ورزش کردن و عمل جراحی لاغری کدامیک برای شما بهتر است و شما باید کدامیک را انتخاب کنید.

همه چیز به شاخص توده بدنی بستگی دارد

شاخص توده بدنی یک معیار خوب برای بررسی وضعیت چاقی و لاغری است. این شاخص از یک فرمول بسیار ساده پیروی می کند و برای به دست آوردن آن تنها کافیست که وزن خود را به دست آورده و سپس تقسیم بر مجذور قد خود (قد * قد) خود بر حسب سانتی متر کنید. نتیجه بدست آمده می شود شاخص توده بدنی شما که مشخص می کند شما چقدر چاق یا لاغر هستید.

برای اینکه مشخص شود بهترین روش لاغری برای شما چیست ابتدا باید BMI یا همان شاخص توده بدنی خود را به دست بیاورید. این شاخص نشان می دهد که شما اضافه وزن دارید یا به یکی از چاقی های درجه 1 تا 3 مبتلا هستید.

بهترین روش لاغری برای شاخص توده بدنی بین 25 تا 30

به محض اینکه شاخص توده بدنی از 24.9 بالاتر رفت یعنی شما وارد محدوده اضافه وزن شده اید. اضافه وزن و شاخص توده بدنی که تا 30 بالا برود به راحتی قابل برگشت است و به شرط انتخاب روش های اصولی می توان ظرف مدت کوتاهی دوباره لاغر شد.

متخصصان لاغری بر این باورند که اضافه وزن جزئی و حتی شدید را می  توان با ترکیبی از ورزش کردن و پیروی از رژیم های لاغری مناسب به راحتی معکوس کرد. در این دوره اصلا لازم نیست که به پزشک معالج مراجعه کرد و به صورت خانگی می توان به وزن ایده آل دست پیدا کرد.

دقت کنید ورزش به تنهایی نمی تواند به لاغری کمک کند و پیروی کردن از یک برنامه بدون ورزش نیز شما را لاغر نخواهد کرد. افراد باید حتما ترکیب ورزش و رژیم را انتخاب کنند.

بهترین روش لاغری برای شخص توده بدنی 30 تا 40

زمانی که BMI به 30 و بالاتر از آن برسد دیگر ورزش کردن و بهترین رژیم های غذایی هم در رسیدن به وزن ایده آل به تنهایی مناسب نیستند. داشتن رژیم لاغری و ورزش حتی اگر منجر به کاهش وزن شود باز هم نیاز هست که اقدامات درمانی صورت بگیرد و به پزشک معالج مراجعه شود. چرا؟

زیرا افرادی که چاق محسوب می شوند به مرور زمان با بیماری های مرتبط با چاقی مواجه می شوند.  اینجاست مشکل چاقی چند برابر می شود و بیماری های ایجاد شده مانع از کاهش وزن موثر در شخص می شوند.

به عنوان مثال بیماری فشار خون، دیابت، مشکلات قلبی و .... بیماری های مرتبط با چاقی هستند و زمانی که یک شخص چاق به این بیماری ها مبتلا شود توانایی ورزش کردن و تحمل دنبال کردن رژیم غذایی برایش دشوار می شود. بهترین روش لاغری در این افراد دارودرمانی در کنار ورزش سبک و رژیم غذایی توصیه شده توسط متخصص تغذیه یا متخصصان لاغری است.

بهترین روش لاغری برای شاخص توده بدنی بالای 40

کسانی که شاخص توده بدنی بالای 40 دارند دارای چاقی درجه 3 یا چاقی مفرط و مرضی هستند. این چاقی بیمارگونه است و مشکلات بسیار زیادی برای افراد به وجود می آورد. خبر بد برای این افراد این است که حتی بهترین رژیم های لاغری یا ورزش نمی تواند به کاهش وزن آن ها کمک کند؟ چرا؟



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بهترین راهکار برای بهبود عملکرد و زیبایی بینی انجام عمل جراحی تحت بیهوشی است. روش های جراحی نتایج دائمی دارند و به بهترین شکل ممکن ظاهر بینی را زیباتر می کنند. این روش ها معمولا هزینه بالایی هم دارند که نشان دهنده پیچیده بودن عمل ها است. با انواع روش های جراحی بینی در ادامه آشنا خواهید شد.

- رینوپلاستی

رینوپلاستی همان عمل جراحی زیبایی بینی است. این عمل صرفا به خاطر زیبایی انجام می شود. شما چه بینی گوشتی داشته باشید چه استخوانی، بلاخره اگر بخواهید ظاهر بینی خود را زیباتر کنید باید عمل رینوپلاستی انجام دهید.

متاسفانه بیمه ها این عمل را تحت پوشش قرار نمی دهند بنابراین هزینه عمل رینوپلاستی نسبت به همه روش های زیباسازی بینی بیشتر است. این عمل به روش های باز و بسته انجام می شود جزء گرانترین عمل های جراحی بینی است. هزینه آن می تواند از ۱۰ میلیون تومان به بالا باشد.

- سپتوپلاستی

سپتوپلاستی یک عمل جراحی رایج است که به معنی ترمیم تیغه میانی بینی است. در افرادی که دچار شکستگی بینی شده اند و یا دچار انحرافات مختلف تیغه میانی هستند، معمولا عمل سپتوپلاستی انجام داده می شود.

اگر فقط با تیغه بینی خودتان مشکل دارید می توانید با خیال راحت و در بیمارستان های معمولی عمل سپتوپلاستی انجام دهید و هزینه کمی هم بپردازید. زیرا بیمه ها معمولا بخشی تا مقدار زیادی از هزینه عمل بینی سپتوپلاستی را پرداخت می‌کنند. سپتوپلاستی با وجود پیچیدگی هایی که دارد اما جزء عمل های بینی ارزان است.

- سپتورینوپلاستی

سپتورینوپلاستی ترکیبی از دو روش رینوپلاستی و سپتوپلاستی است. اگر مشکل تیغه بینی دارید و در عین حال از نظر ظاهری بینی‌تان ناموزون است به طوری که شکل و زیبایی بینی را تحت تاثیر قرار داده می توانید از جراح بینی خود بخواهید به صورت همزمان هم مشکل تیغه بینی را حل کند و هم با تکنیک های رینوپلاستی بینی را زیباتر کند.

به دلیل اینکه بخشی از عمل سپتورینوپلاستی به منظور کمک به بهبود عملکرد بینی انجام می شود در اغلب اوقات با بیمه پایه یا بیمه های  تکمیلی می توان هزینه عمل بینی را تا حدی کاهش داد. اگر فکر می کنید که مشکل تیغه بینی دارید حتما درباره انجام سپورینوپلاستی به منظور کاهش هزینه ها با جراح خود صحبت کنید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

برای والدینی که فرزندانشان مشکل نامنظم بودن دندانی دارند و یا موقعیت فک‌هایشان نادرست است، پیدا کردن یک متخصص ارتودنسی خوب که هم تجربه و مهارت بالایی داشته باشد، بسیار حیاتی است. این مقاله را بخوانید تا با ۶ نکته بسیار مهم به شما کمک کنیم.

4. صبوری، صبوری، صبوری متخصص ارتودنسی کودکان را بسنجید

همه می‌دانیم که کودکان در سنین پایین نیازهای خاصی دارند و ممکن است برقراری ارتباط با آن‌ها برای هر متخصص یا دندانپزشکی آسان نباشد. خاصه متخصصانی که معمولا کودکان زیادی را در مطب خود ویزیت می‌کنند و با کودکان در ارتباطند (مانند متخصص دندانپزشکی کودکان) معمولا بسیار صبور هستند و تلاش زیادی می‌کنند تا با صبوری نیازهای دندانپزشکی بچه‌ها را برطرف کنند.

بنابراین مطمئن شوید ارتودنتیستی را انتخاب می‌کنید که حتما در برخورد با کودکتان به اندازه کافی صبور باشد تا نه خودش اذیت شود و نه تجربه بدی برای کودکتان رقم بخورد.

5. ببینید آیا دسترسی به متخصص آسان است؟

دسترسی به متخصص ارتودنسی کودکان از دو جهت باید آسان باشد. یکی موقعیت مطب بسیار مهم است و دیگری آنلاین بودن. مسیر متخصص نباید از خانه شما دور باشد زیرا به مرور زمان ممکن فاصله طولانی برای بچه ها غیر قابل تحمل و دشوار باشد.

بهتر است متخصص به صورت آنلاین یا تلفنی در دسترس باشد تا اگر مشکلی در خصوص ارتودنسی دندان کودکان مشاهده کردید در اولین فرصت ممکن با او قضیه را در میان بگذارید. بنابراین به‌جز موقعیت مطب به دنبال آدرس اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی و شماره تماس‌های متصص باشید.

6. اگر متخصص ارتودنسی درباره روانشناسی کودکان آگاه است از دستش ندهید

البته لزوماً قرار نیست که ارتودنتیست انتخابی شما حتما دوره‌های روانشناسی کودکان را گذرانده باشد. اما اگر متخصص ارتودنسی کودک شما کسی باشد که کاملاً یا تا حدودی آشنا به روحیات و خلق و خوی کودکان باشد تجربه درمان برای شما و فرزندتان بهتر خواهد بود. بنابراین سعی کنید چنین متخصصی انتخاب کنید. همچنین اگر پرسنل مطب برخورد مناسبی با کودکان داشته باشند بهتر خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 207
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما در این مقاله تنها 6 نکته ساده و ابتدایی را مطرح می‌کنیم که توجه به آن‌ها در نهایت منجر به درمان بهتر فرزند شما می‌شود. اما تنها به این 6 مورد اکتفا نکنید و بیشتر و جدی‌تر به دنبال پیدا کردن متخصص مد نظر خود باشید.

1. حتما و حتما یک متخصص ارتودنسی پیدا کنید

برخی از والدین ممکن است برایشان مهم نباشد چه دندانپزشکی درمان ارتودنسی کودکشان را انجام می‌دهند. اما این اشتباه است و والدین باید بدانند هر دندانپزشکی صلاحیت انجام درمان ارتودنسی دندان را ندارد.

تنها دندانپزشکانی می‌توانند و اجازه انجام چنین درمانی برای کودکان را دارند که دارای مدرک تخصصی ارتودنسی باشند. این متخصصان که با نام ارتودنتیست شناخته می‌شوند به‌جز دوره عمومی دندانپزشکی، نزدیک 3 تا 4 سال دیگر تحصیل می‌کنند تا بتوانند به تشخیص، درمان و یا پیشگیری از ناهنجاری‌های دندانی و فکی بپردازند.

بنابراین لیستی تهیه کنید که در آن فقط متخصصان ارتودنسی واجد شرایط که مدرک و تخصص ارتودنسی دارند را بنویسید.

2. به محیط مطب توجه زیادی داشته باشید

به مطب متخصصان ارتودنسی که در لیست خود نوشته‌اید سر بزنید و وضعیت یا جو مطب تک‌تک آن‌ها را بررسی و مقایسه کنید. از فضا و محیط مطب متخصص به هیچ عنوان سرسری رد نشوید. زیرا قرار است کودک خود را برای مدت طولانی به آن مطب ببرید بنابراین مطب انتخابی شما باید حتما مکان مناسبی برای کودکان باشد.

حین بررسی و مقایسه مطب متخصصان، هر کدام ویژگی‌های زیر را دارند، در لیست بهترین متخصص ارتودنسی کودکان خود قرار دهید و ماباقی را خط بزنید:

وجود فضای باز داخل مطب و سالن انتظار متناسب با سن و سال کودکان

ساکت بودن محیط مطب

وجود کودکان هم سن و سال فرزند شما در کلینیک

حضور پرسنل آشنا به خلقیات کودکان

وجود رنگ های شاد و حداقل تجهیزات سرگرمی برای بچه‌ها

3. به باتجربه ها بیشتر اهمیت دهید

به مطب هر کدام از متخصصان لیست خود سر زدید حتما آلبوم و گالری تصاویر قبل و بعد ارتودنسی کودکان موجود در مطب را نیز ببینید. اگر در گالری، تصاویر تعداد زیادی کودک وجود داشت این یعنی ممکن است تجربه متخصص بالا باشد و نتایج درمان کودکان در مطب این متخصص بهتر است.

همچنین از والدینی که کودک خود را به مطب آورده‌اند درباره مهارت، توانایی و تجربه ارتودنتیست سول بپرسید. اگر نظرات و بازخوردها مثبت بود می‌توانید متخصصی که به مطبش سر زدید را در صدر لیست بهترین متخصص کودکان قرار دهید.

4. صبوری، صبوری، صبوری متخصص ارتودنسی کودکان را بسنجید

همه می‌دانیم که کودکان در سنین پایین نیازهای خاصی دارند و ممکن است برقراری ارتباط با آن‌ها برای هر متخصص یا دندانپزشکی آسان نباشد. خاصه متخصصانی که معمولا کودکان زیادی را در مطب خود ویزیت می‌کنند و با کودکان در ارتباطند (مانند متخصص دندانپزشکی کودکان) معمولا بسیار صبور هستند و تلاش زیادی می‌کنند تا با صبوری نیازهای دندانپزشکی بچه‌ها را برطرف کنند.

بنابراین مطمئن شوید ارتودنتیستی را انتخاب می‌کنید که حتما در برخورد با کودکتان به اندازه کافی صبور باشد تا نه خودش اذیت شود و نه تجربه بدی برای کودکتان رقم بخورد.

5. ببینید آیا دسترسی به متخصص آسان است؟

دسترسی به متخصص کودکان از دو جهت باید آسان باشد. یکی موقعیت مطب بسیار مهم است و دیگری آنلاین بودن. مسیر متخصص نباید از خانه شما دور باشد زیرا به مرور زمان ممکن فاصله طولانی برای بچه ها غیر قابل تحمل و دشوار باشد.

بهتر است متخصص به صورت آنلاین یا تلفنی در دسترس باشد تا اگر مشکلی در خصوص ارتودنسی کودکان مشاهده کردید در اولین فرصت ممکن با او قضیه را در میان بگذارید. بنابراین به‌جز موقعیت مطب به دنبال آدرس اینترنتی، شبکه‌های اجتماعی و شماره تماس‌های متخصص باشید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

نرخ عمل بینی هرچند که همیشه بحث برانگیز بوده و (هست) اما برای همه افراد واقعا دغدغه محسوب نمی‌شود و هزینه نهایی برای بعضیها حتی اگر سر به فلک بکشد مساله ساز و مهم نیست.

اما اگر برای شما هزینه عمل بینی همواره یک چالش و مساله بازدارنده محسوب می‌شود و مایل هستید تا با هزینه کمتری عمل کنید، خواندن این مقاله توصیه می شود. ما به شما توضیح می دهیم که ارزان ترین روش های عمل بینی کدام ها هستند و چرا هزینه آن ها نسبت به سایر روش ها کمتر است.

هزینه عمل بینی به چه عواملی بستگی دارد؟

· روش انجام عمل (روش های جراحی و غیرجراحی)

· تخصص جراح و پزشک معالج

· شدت مشکل

· محل انجام عمل

· پوشش بیمه

· هزینه های فرعی

از بین موارد بالا تخصص، مهارت و تجربه جراح حرف اول را در برآورد هزینه عمل بینی می‌زند و پس از آن، نوع روشی که قصد دارید با آن ظاهر بینی خود را بهبود ببخشید مهم تر است. درباره تاثیر تخصص و تجربه جراح و همچنین انواع روش‌ها در هزینه نهایی عمل بینی در ادامه بیشتر خواهید خواند.

تخصص، مهارت و تجربه جراح بینی

بدون شکل جراحی که یکی از تخصص‌های جراحی پلاستیک، گوش و حلق و بینی یا جراحی فک و صورت را دارد بهتر از سایر جراحان عمل بینی انجام می‌دهند و هزینه‌ای که این ۳ جراح می‌گیرند به دلیل اصولی بودن انجام عمل، بیشتر است. سایر جراحانی که تخصص های دیگر دارند اما در عین حال عمل بینی هم انجام می دهند هزینه های کمتری می گیرند ولی کارشان به اندازه این ۳ جراح خوب نیست.

به جز تخصص، مهارت و تجربه جراح به صورت مستقیم روی هزینه عمل بینی تاثیر می گذارد. قطعا انجام عمل نزد یک جراح تازه کار که کمتر از ۲ سال تجربه عمل دارد با یک جراح باتجریه (مثلا بهترین جراح بینی تهران یا شهرهای تاپ دیگر) قابل قیاس نیستند و به طبع کسی که روی کاغذ و در عمل بهترین متخصص است هزینه های بیشتری هم میگیرد

روش جراحی

بهترین راهکار برای بهبود عملکرد و زیبایی بینی انجام عمل جراحی تحت بیهوشی است. روش های جراحی نتایج دائمی دارند و به بهترین شکل ممکن ظاهر بینی را زیباتر می کنند. این روش ها معمولا هزینه بالایی هم دارند که نشان دهنده پیچیده بودن عمل ها است



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تخمین زده می‌شود که در جهان ۲.۱ میلیون نفر چاق هستند و به نوعی از این معضل رنج می‌برند؛ و این را هم در نظر بگیرید که چاقی تعریفی متفاوت از اضافه وزن دارند.

چاقی چیست و چه تفاوتی با اضافه وزن دارد؟

بر اساس فرمول محاسبه شاخص توده بدنی افرادی که BMI بالای 25 دارند با اضافه وزن مواجه هستند و اگر همین شاخص BMI به 30 و بالاتر از آن برود یعنی وارد محدوده چاقی شده‌ایم. با این حساب این 2.1 میلیون نفری که در جهان چاق به شمار می‌روند شاخص توده بدنی‌شان حداقل 30 است و می‌تواند تا 45 نیز بالا برود.

فرمول شاخص توده بدنی وزن (بر حسب کیلوگرم) تقسیم بر قد به توان دو (برحسب متر) است. اگر برایتان دشوار است تا BMI خود را محاسبه کنید می‌توانید روی محاسبه bmi در سنین مختلف کلیک کنید و کمتر از چند ثانیه شاخص توده بدنی خود را محاسبه کنید تا ببینید شما در چه وضعیتی بدنی قرار دارید.

چاق ترین کشورهای دنیا کدامند؟

1. نائورو

در صدر لیست 10 کشور چاق جهان نائورو قرار دارد که 61٪ از جمعیت آن چاق هستند. عمق فاجعه این است که با احتساب افرادی که در این کشور اضافه وزن دارند، در مجموع نائورو با 94.5 درصد از نظر چاقی و اضافه وزن در دنیا اول است به همین دلیل امید به زندگی در این کشور بسیار پایین است.

2. جزایر کوک

درصد چاقی در بین مردم این جزایر 55.3 است و در رتبه دوم کشورهای چاق قرار دارند. درصد اضافه وزن نیز 90.9 است که باز هم باعث می‌شود این کشور در جهان، رتبه دوم اضافه وزن را داشته باشد. جزایر کوک یکی از زیباترین کشورها در جهان است، اما به لطف سبک زندگی و ژنتیک عجیب شهروندانش اکنون یکی از چاق‌ترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود.

3. پالائو

در مجموع 53.5٪ از مردم پالائو چاق هستیند. شاید با خودتان بگویید که این افراد که در واقع نوعی زندگی جزیره‌ای دارند چرا باید با وجود آب و هوای مناسب و شرایط زندگی خوب چاق باشند. کاملا حق دارید و این نشان می‌دهد اگر شما در بهترین جای دنیا هم قرار داشته باشید اما سبک زندگی مناسبی را دنبال نکنید باز هم ممکن است چاق شده و سلامتی‌تان به خطر بیفتد. جالب است بدانید که حدود 78.4 درصد از جمعیت پالائو که بالای 15 سال سن دارند اضافه وزن دارند.

4. جزایر مارشال

جزایر مارشال نیز یکی دیگر از کشورهای چاق جهان محسوب می‌شود که در واقع چهارمین کشور چاق در دنیا است. امید به زندگی در این کشور کمتر از 70 سال است و نرخ چاقی به نسبت جمعیت نیز 53 درصد است. البته آمارهای این جزایر بیشتر از این بوده اما به لطف پیشگیری‌ها و پیگیری رژیم لاغری منطقه‌ای توانسته‌اند وضعیت خود را کمی بهبود ببخشند.

5. تووالو

51.6٪ از افراد در تووالو چاق هستند. این کشور کوچک در اقیانوس آرام قرار دارد و در اصل جزیره است. شمار زنان چاق در این کشور بسیار بیشتر از مردان است و درصد اضافه وزن کل جمعیت این کشور نیز بالا است. به دلیل پایین بودن سطح تحصیلات و کمبود امکانات افراد در این کشور ممکن است در سالیان آینده به صدر این لیست صعود کنند.

6. نیوئه

7/81 درصد از افراد در نیوئه دارای اضافه وزن هستند و میزان چاقی آنها 50 درصد است. به طور مشابه این کشور نیز امید به زندگی کمتر از 70 سال است و حتی در خانم‌ها این رقم پایین‌تر است.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 252
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر قصد خرید اینترنتی طلا مانند انگشتر، گردنبند و دستبند طلا را دارید اما نمی‌دانید دقیقا چه سایزی را خریداری کنید خوب جایی آمده اید. در این مقاله با روش های بسیار ساده به شما نشان می دهیم که چطور سایز این مصنوعات طلا را پیدا کرده و خرید بهتری رضایت بخشی داشته باشید.

راهنمای انتخاب سایز انگشتر طلا

حتی اگر قیمت انگشتر طلا سر به فلک بکشد، باز هم انگشترها یکی از ملزوماتِ دست کم عروس و داماد‌ها هستند و بهتر است خریداری شوند. اگر شما می‌خواهید برای استفاده خودتان حضوری به یک طلافروشی بروید که گمان نمی کنیم مشکلی برای سایز کردن انگشتر طلا داشته باشید. اما اگر قصد خرید طلا از یک طلا فروشی اینترنتی یا آنلاین را داشته باشید و یا اگر می خواهید کسی را سورپزایز کنید که سایز انگشت او را نمی دانید، حتما باید سایز انگشتری که قصد خرید آن را دارید بدانید.

طلافروشان چطور سایز انگشتر مناسب شما را پیدا می کنند؟

طلافروشان برای سایز کردن انگشت خریداران معمولا از حلقه های سایزبندی شده خاصی استفاده می کنند اما این حلقه ها تنها در طلافروشی ها پیدا می شوند و بجز آنجا هیچ کاربرد دیگری ندارد. بنابراین برای سایز کردن انگشتر طلا در خانه، شما می‌بایست از روش دیگر استفاده کنید.

چطور به سادگی سایز انگشتر طلا را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن سایز انگشتر طلا قبل از خرید آن می توانید از یک تکه نوار کاغذی یا پارچه ای کوچک و باریک استفاده کنید. به این شکل که نوار را دور انگشتی که قصد خرید انگشتر طلا برای آن را دارید بپیچید.

راهنمای انتخاب سایز دستبند طلا

پیدا کردن اندازه دقیق دستبند طلا بسیار آسان‌تر از سایز انگشتر است. برای اینکار تنها کافیست که از یک متر نواری (متر خیاطی) استفاده کنند. چون اندازه مچ مردان و زنان با هم کمی متفاوت است.

راهنمای انتخاب سایز گردنبد طلا

هم خانم ها و هم آقایان از دیرباز گردنبد به گردن می آویخته اند اما همیشه اندازه گردنبدها در این دو جنس با هم متفاوت بوده. مثلا مرسوم نیست که آقایان گردنبندهای بلند بی‌اندازند و بیشترین اندازه گردنبد طلا در آقایانی با قد متوسط 50 سانتی متر است.

اندازه و سایز گردنبند طلا زنانه معمولا چقدر است و چطور محاسبه می شود؟

البته مروسم است که گردنبد را بر اساس سبک لباس پوشیدن انتخاب کرده یا به گردن می آویزند. برای مثال گردنبندهایی با طول 35 سانتی متر معمولا برای انواع پیراهن های یقه باز مناسب در نظر گرفته می شود اما گردنبند طلا مورد استفاده بر روی پیراهن یقه گرد معمولا بلندتر است.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

به محض اینکه به فکر انجام عمل رینوپلاستی می‌افتید، اطرافیان از شما خواهند پرسید چرا عمل بینی انجام می‌دهید؟ چه مشکلی دارید که زیر تیغ جراحی می‌روید؟ هر چند که شاید به آن ها ارتباطی نداشته باشد، اما، دست کم شما باید با خود صادق باشید و یک دلیل موجه برای انجام چنین عملی دست کم برای خود داشته باشید. ما در این مقاله به 6 دلیل انجام عمل بینی خواهیم پرداخت. مقاله را بخوانید و ببینید شما چرا می خواهید بینی خود را عمل کنید.

دلیل انجام عمل بینی واقعا چیست؟

رینوپلاستی معمولا به دو دلیل عمده زیر انجام داده می‌شود:

به منظور زیبایی

به منظور بهبود یا بازگرداندن عملکرد بینی

یعنی در نهایت در حالت نرمال و طبیعی شما یا برای زیباتر شدن بینی و صورت عمل می کنید یا صرفا به دلیل بهبود تنفس. 6 دلیلی که بیشتر افراد را نیازمند به انجام عمل جراحی بینی می‌کند در ادامه توضیح داده شده است.

1. برطرف کردن مشکلات تنفسی

اگر به خاطر بینی خود با مشکل تنفسی روبرو هستید احتمالا عمل رینوپلاستی می تواند به برطرف شدن مشکل شما کمک کند. کافیست به یک جراح بینی خوب مراجعه کنید و بعد از گرفتن تصاویر سی تی اسکن اگر مشکلی در تیغه بینی یا بخش های دیگر آن وجود داشته باشد زیر تیغ جراحی می روید.

2. ترمیم مشکلات ناشی از تصادفات و تروما به بینی

امیدواریم که تصادفی برای کسی پیش نیاید. اما گاها بیمارانی به ما مراجعه می کنند که بر اثر تصادفات و وارد شدن ضربه به صورت، با شکستگی بینی و مشکلات دیگری مانند انحراف بینی روبرو هستند. طی یک جراحی می توان هم بینی آسیب دیده را ترمیم کرد و هم زیبایی را دوباره به چهره این افراد بازگرداند. هزینه عمل بینی در افرادی که دچار تروما شده اند معمولا تحت پوشش بیمه نیز قرار می گیرد.

3. برطرف کردن  مشکلات خروپف و تناژ صدا

شاید فکر کنید که خروپف یک مشکل مادرزادی است و یا اینکه تنها بعد از شکستگی بینی ایجاد می شود. خروپف علل مختلفی دارد و صرف نظر از این علل، با انجام عمل زیبایی بینی، این مشکل می توان تا حدودی برطرف می شود.

4. متفارن شدن بینی و صورت

بینی یکی از مهم ترین اجزای صورت است و چون در وسط صورت قرار دارد هرگونه تغییر در ظاهر آن می تواند تغییرات چشمگیری در زیبایی ایجاد کند. مشکلاتی مانند انحراف بینی، داشتن قوز بینی، سربالا بودن یا سرپایین بودن بینی و مشکلاتی از این دست می توانند تقارن صورت را بر هم بزنند. برای بازگرداندن تقارن به چهره، انجام عمل جراحی رینوپلاستی گزینه بسیار مناسبی است.

5. تغییر اندازه بینی

شاید ناراضی بودن از شکل، فرم یا اندازه بینی بزرگترین علت انجام عمل بینی باشد. افراد از اقوام مختلف معمولا شکل بینی متفاوتی دارند. برخی به طور ژنتیکی بینی بزرگی دارند، برخی بینی پهنی دارند، برخی بینی کوچکی دارند، برخی بینی استخوانی وبرخی دیگر بینی گوشتی.

چنانچه شخصی از ظاهر بینی خود ناراضی باشد و گمان کند شکل بینی اش در تناسب و یا تعادل با صورتش مشکل ایجاد کرده، می تواند با انجام یک عمل زیبایی بینی، هم فرم بینی را زیباتر کند، هم اندازه آن را بهبود ببخشد و از همه مهم تر تناسب طبیعی را به صورت خودش بازگرداند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 593
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما این سوال را از دکتر شاهین شمس از بهترین بهترین متخصص جراحی بینی در تهران پرسیدیم و جواب کوتاه ایشان بله بود. این جراح زیبایی به ما توضیح دادند که:

"در واقع ما می توانیم بدون جراحی رینوپلاستی هم شکل و ظاهر بینی خود را تغییر دهیم. بنابراین تا این جای کار ادعای عمل بینی بدون جراحی صحت دارد اما این همه ماجرا نیست.... پیش از هرچیزی باید بدانید هر روشی بدون جراحی و مداخلات جراحی کاملا موقتی است و نتایج کوتاه مدتی در بر دارد. به عبارتی تمام روش هایی که با عنوان روش های غیر جراحی بینی بر شمرده می شوند همگی موقت هستند زیرا هیچ کدام از ساختارهای بینی بدون پوست را تغییر نمی دهند..."

"...ما در هیچ کدام از این روش ها ندست به استخوان، غضروف، بافت مخاطی و حتی عروق خونی نمیزنیم بنابراین مشکل به هیچ عنوان برطرف نمی شود و بلکه به صورت ظاهری شکل بینی کمی متناسب تر و متعادل تر می شود."

روش های غیر جراحی برای تغییر شکل بینی کدامند؟

روش های غیر جراحی بینی شامل تزریق ژل و پر کننده های پوستی است. در این روش بر اساس فرم بینی، بینی هایی که به صورت جزئی دچار عدم تقارن، فرورفتگی یا برآمدگی هستند را متعادل می کنند.

در واقع یک پزشک متخصص که می تواند یک جراح بینی هم باشد، فیلرها یا پر کننده های پوستی مختلف را به بخش های مختلف بینی تزریق میکند تا به بینی حجم بدهد. با اینکار بینی ظاهری بهتر و متقارن تر پیدا می کند.

کابرد پر کننده های پوستی برای زیباسازی بینی چیست؟

با پر کردن اطراف برآمدگی ها، ظاهر برجسته بینی را کاهش می دهند

فرورفتگی ها یا شیارهای ناخوشایند را کاهش داده یا از بین ببرید

تقارن را بهبود می بخشند

افتادگی نوک بینی را برطرف می کنند

پل بینی را صاف می کنند

بیشتر بخوانید : بیمه عمل زیبایی بینی

عوارض تغییر شکل بینی بدون جراحی

همانطور که گفته شد، تزریق با اکثر پرکننده های دیگر موقتی است. بنابراین برای حفظ نتایج، باید بارها و بارها برای تزریق به مطب پزشک خود مراجعه کنید.

هزینه ها می توانند به مرورزمان بیشتر شده و به صرفه نباشد

افرادی که حساسیت پوستی یا بیماری خود ایمنی دارند هم ممکن است با عوارض غیرقابل جبرانی مواجه شوند

کیفیت پوست با تزریق بیش از حد و مکرر افت می کند.

ممکن است واکنش الرژیک ایجاد شود

بروز عفونت دور از انتظار نیست

نتایج زیبایی ممکن است ناپایدار ، نامتقارن باشد و یا رضایت بخش نباشد

آسیب پوست بینی محتمل است

امکان جابجای مواد تزریقی و ایجاد برآمدکی زیاد است

مزیت جراحی بینی نسبت به تزریق فیلر چیست؟

اگر قصد تغییر شکل مناسب بینی به صورت دائمی دارید باید قید عمل بینی بدون جراحی را بزنید زیرا این روش موقتی است و عوارض زیادی نیز دارد. در عوض انجام عمل جراحی زیر نظر یک جراح بینی حاذق می تواند نتایج بهتر و دائمی برای شما به دنبال داشته باشد.

از هر نظر عمل بینی به روش جراحی بهتر است و با وجود پیشرفت های حوزه جراحی پلاستیک خطرات ناشی از جراحی نیز روز به روز کاهش میابد و نتایج طبیعی تر خواهد بود.

نکته بسیار مهمی که در خصوص تفاوت دو روش جراحی و غیرجراحی بینی باید بدانید این است که روش غیر جراحی صرفا برای بهود زیبایی است و هیچ تاثیری روی عملکرد بینی ندارند. یعنی اگه به واسطه فرم بینی مشکل تنفسی دارید با روش تزریق فیلر مشکل نه تنها بهتر نمی شود که بدتر هم خواهد شد.

اما با عمل بینی به روش جراحی به جز زیبایی و ظاهر بینی، عملکرد تنفسی نیز بهتر شده و حتی اغلب مشکلات بینی مثل مشکلات سینوس نیز بهبود میابند.

بیشتر بخوانید : 7 تفاوت اصلی و ظاهری بینی مردان و زنان



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مشکلاتی که می توانند بیمه ها را مجاب به پرداخت هزینه ها (یا بخش هایی از کل هزینه) کنند محدود هستند و در ادامه به صورت خلاصه مورد بررسی قرار گرفته اند.

تنگی مجرای بینی

مجرای بینی از ابتدای بینی شروع شده و مسیر هوایی را تا ابتدای پشپ حلق ادامه می دهد. گاهی اوقات به دلیل وارد شدن ضربه به بینی و یا یک اتفاق دیگر ممکن است یکی از دو مجراحی بینی دچار تنگی شود.

اگر این مشکل حاد باشد می تواند تنفس را به خطر بی اندازد. هزینه عمل زیبایی بینی در بیمارانی که قصد جراحی زیبایی بینی نیز دارند می تواند توسط شرکت های بیمه کاسته شود.

بیشتر بخوانید: عمل بینی بدون جراحی

بزرگ بودن مخروط داخلی بینی

به مخروط های بینی در اصل شاخک بینی گفته می شود که ساختارهایی حیاتی در داخل بینی ما هستند. این شاخک ها استخوان باریک و اسفنجی برآمده از دیواره حفره بینی هستند که وظیفه آن ها تعدیل جریان هوای ورودی و خروجی از طریق بینی است.

بزرگ بودن این شاخک ها می تواند مشکل تنفسی ایجاد کند و درمان آن می تواند شامل تکنیک جراحی نیز باشد. چنانچه برای برطرف کردن این مشکل قصد عمل دارید بیمه بخشی از هزینه ها را پشش می دهد.

شکستگی جزئی تا شدید استخوان ها بینی

شکسته شدن هر بخشی از استخوان بینی می تواند معضیل بزرگی سوای از زیبایی برای عملکرد بینی و تنفس ما ایجاد کند. شکستگی می تواند باعث وارد شدن آسیب به بافت نرم بینی نیز شود و احتمالا خونریزی را نیز بالا می برد.

چنانچه قصد دارید در کنار ترمیم بینی شکسته اقدام به عمل زیبایی بینی کنید بخش هایی از هزینه عمل  بینی (مربوط به ترمیم شکستگی) توسط برخی بیمه ها تقبل می شود



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 خرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

افرادی که کمبود وزن دارند برای بالا بردن وزن و رساندن آن به محدوده وزنی نرمال کار چندان دشواری ندارند. اما افرادی که شاخص توده بدنی بالای ۳۰ و گاها ممکن است بالای ۴۰ داشته باشند، کار بسیار سختی برای کاهش وزن دارند.

این افراد احتمالا به تنهایی قادر به کاهش وزن و لاغر شدن نیستند و به کمک متخصصان تغذیه و جراحان لاغری نیاز دارند. در کنار این ها، باید یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالمی نیز داشته باشند.

روش های زیر بهترین راه کارها برای کمک به کاهش وزن در افراد چاق است و در ترکیب با هم می توانند در مدت زمان بسیار اندک و در بهترین و ایمن ترین حالت وزن افراد چاق را کم کنند.

۱.به عمل جراحی لاغری فکر کنید

روش های مرسوم لاغری مانند ورزش یا رژیم لاغری به سختی میتواند به کاهش وزن افرادی که شاخص توده بدنی بالا ۴۰ دارند کمک کند. بنابراین باید یک روش اصولی دیگر مانند عمل جراحی لاغری باشد که بتواند به صورت ایمن و عمل های زیر گزینه های جراحی لاغری برای کاهش وزن موثر هستند که توسط یک جراح لاغری انجام داده می شوند. بیخطر به کاهش وزن این افراد کمک کند.

۲.به طور منظم ورزش کنید

ورزش کردن از مهمترین اصول لاغری و کاهش وزن است که همه باید به آن توجه کنیم. ورزش های زیر کمک زیادی به کاهش وزن می کنند:

شنا                                             

وزنه برداری

دوچرخه سواری

دومیدانی

فعالیت های معمولی مانند دراز و نشست، شنای سوئدی و …

۳.رژیم لاغری مناسبی انتخاب کنید

ورزش کردن به تنهایی نمی تواند به کاهش بی ام آی کمک کند. شما باید حتما یک رژیم لاغری مناسب خود داشته باشید. در مورد رژیم های غذایی زیر با متخصص تغذیه یا جراح لاغری خودتان صحبت کنید:

رژیم لاغری سریع

رژیم لاغری ۷ روزه

رژیم کم کربوهیدرات

رژیم لاغری کتوژنیک

و …

۴.خواب کافی داشته باشید

خواب کافی برای بهبود عملکرد تمامی اعضا و ساختارهای بدن لازم است. کمبود خواب از جمله عوامل افزایش وزن و چاقی است و کسانی که می خواهند به کاهش عدد به دست آمده در محاسبه bmi یا شاخص توده بدنی خود اقدام کنند باید حتما خواب کافی داشته باشند. برای داشتن یک خواب کافی موارد زیر را امتحان کنید:

در ساعات مشخصی بخوابید و بیدار شوید

استرس خود را کاهش دهید

از ۲ ساعت پیش از خواب چیزی نخورید

شام سبک بخورید

به اندازه کافی در معرض نور خورشید باشید

تماشای تلوزیون هنگام خواب را فراموش کنید

و …

۵.استرس خود را کاهش دهید

استرس باعث افزایش میل به پرخوری در افرد چاق می شود. هرچه بیشتر بتوانید سطح استرس خود را کنترل کنید بهتر می توانید به کاهش وزن و پایین آوردن BMI خود کمک کنید. برای کاهش سطح استرس خود اقدامات زیر را انجام دهید:

مدیتیشن کنید

از روانشناس کمک بگیرید

درباره مدیریت استرس مطالعه کنید

برنامه ریزی کنید و به زندگی خود نظم دهید

داروهای گیاهی آرام بخش را امتحان کنید

و ..



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 858
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

به طور خلاصه و تیتروار، مهمترین آزمایش های قبل از عمل بینی که انجام دادن آن ها اهمیت زیادی دارد عبارتند از:

آزمایش خون

نوار قلبی یا الکتروکاردیوگرافی

آزمایش بارداری

عکس رادیولوژی از قفسه سینه

آزمایش ادرار

تست های سلامت روانی

هرکدام از این آزمایش ها در ادامه به صورت خلاصه توضیح داده شده اند. درباره این آزمایشات حتما با جراح خود صحبت کنید.

آزمایش خون

بدون استثنا همه افرادی که تمایل دارند عمل زیبایی بینی انجام دهند باید به دستور جراح آزمایش خون قبل از جراحی بین را انجام دهند. هدف اصلی از انجام این آزمایش بررسی سطح هموگلوبین خون بیمار است. هموگلوبین نقش بسیار مهمی در خون ما ایفا میکند و مسئول اصلی انتقال اکسیژن (از طریق خون) به بافت ها و اندام های بدن است. چنانچه میزان هموگلوبین (در آزمایش خون) خارج از محدوده نرمال (بین 13 تا 16 گرم در دسی لیتر) باشد عمل موقتا کنسل خواهد شد. تا بازگشت هموگلوبین به میزان نرمال خود عمل صورت نخواهد گرفت.

تست بارداری

تمام بانوانی که در سن باروری هستد باید آزمایش بارداری قبل از عمل بینی را انجام دهند. اگر مشخص شود که یک خانم در مراحل ابتدایی بارداری است (و حتی هنوز خودش نمی‌داند) عملش کنسل خواهد شد. زیرا انجام چنین عملی برای مادر و جنین خطرناک است. شاید بپرسید که چرا حتی در اوایل بارداری باید عمل کنسل شود؟ و در جواب باید گفت که بارداری می‌تواند باعث کاهش سطح هموگلوبین در خون مادر شود که پایین بودن هموگلوبین خود یک مانع بزرگ برای عمل است. زیرا احتمال خونریزی در طول عمل بالا می‌رود و بیمار ممکن است نیاز به دریافت خون در طول عمل پیدا کند.

نمونه ادرار

چنانچه فردی که قصد عمل زیبایی بینی دارد از یک بیماری عفونی رنج ببرد (حتی اگر نهفته باشد و خود شخص نداند)، با کمک آزمایش ادرار قبل از عمل بینی میتوان آن را تشخیص داد. به جز این طی آزمایش ادرار اگر شخص دیابت یا فشار خون خود را کنترل نکرده باشد احتمالا مشخص میشود و عملش کنسل خواهد شد. آنالیز نمونه ادرار یکی از آزمایش های قبل از عمل بینی است که  معمولا برای همه بیماران درخواست داده می‌شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 546
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند مجموعه‌ای از درمان‌های زیبایی است‌که درنهایت به ایجاد لبخندی زیبا منجر میشود. فرآیند اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند لثه های ناصاف و بدشکل را اصلاح و مشکلات دیگر دندان را برطرف مینماید. همچنین اصلاح طرح لبخند میتواند بطور چشمگیر طول، عرض، رنگ و شکل دندان هارا تغییر دهدتا ظاهری شاداب و متناسب داشته باشید. اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند فقط رویکرد زیبایی ندارد بلکه درطی انجام فرایند اصلاح طرح لبخند ،برای تشخیص مشکلات کارکردی، دندان هامعاینه میشوند  

طراحی دیجیتالی لبخند Digital Smile Design – DSD

سیستم DSD یا طراحی دیجیتال لبخند یک سیستم کاملاً منحصر بفرد میباشد که‌برای اولین بار طراحی لبخند بیمار بصورت دیجیتالی و توسط کامپیوتر انجام میگیرد. قبل‌از هرگونه عملیات دندانپزشکی میتوان نتیجه درمان را به‌فرد نشان داد و همچنین شما میتوانید باتوجه به‌سلیقه شخصی خود و یا عکس و خاطرات گذشته در مورد طراحی لبخند خود اظهار نظر نمایید. این سیستم طراحی لبخند کاملاً واقعی و طبیعی طراحی میشود و بهترین راهنما برای مراجعه کنندگانی که‌به زیبایی دندان هاو طرح لبخند اهمیت ویژه‌ای میدهند، میباشد.

اندازه گیری دقیق اصلاح طرح لبخند با استفاده از تناسب‌های مختلف و تنظیم پارامترهای طراحی صورت شامل فاصله دو مردمک و فاصله گوشه‌های لب،‌ارتفاع صورت و … انجام میپذیرد. استفاده از نرم افزار پیشرفته GPS و قابلیت منحصر بفرد آن‌در آنالیز زیبایی صورت و دندان ، این امکان رابه‌ما میدهد که‌به سادگی و با دقت بالا پارامترهای مورد نظررا بررسی و دستورات لابراتوری و کلینیکی را صادر نماییم. با استفاده‌از نرم افزار بررسی عکس دیجیتالی صورت تغییرات لازم شامل: اندازه ، شکل ، تناسب دندان ها،‌ ارتفاع و دیگر مشخصات در لبخند شما اعمال میشود

کاندیداهای اصلاح طرح لبخند

در هنگام مشاوره شخصی ، دندانپزشک تشخیص میدهد که‌آیا شما‌برای انجام اصلاح طرح لبخند کاندیدا مناسبی هستید یا خیر. پزشک برای‌آگاهی از اهداف هرفردبه کمک تکنولوژی پیشرفته، دندان و فک شمارا معاینه میکند. برای‌اینکه بیمار صلاحیت انجام اصلاح طرح لبخند را دارا شود باید از سلامت دهانی خوبی برخوردار باشد و نباید هیچ‌گونه پوسیدگی و بیماری لثه در دهان فرد وجود داشته‌باشد.

درصورتی‌که دندان های‌شمابه مشکلات زیر دچار شده‌است، قبل از اصلاح طرح لبخند یا طراحی لبخند شما ابتدا باید‌برای درمان بیماری دندانتان به دندانپزشک مراجعه کنید.

  • لب پر شدن دندان‌ ها
  • فاصله‌ی بین دندان‌ ها
  • نداشتن دندان
  • بدرنگ شدن دندان ها
  • داشتن دندان های‌کج
  • پوسیدگی دندان ها
  • داشتن لبخند لثه‌ای
  • دندان های کوتاه


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 607
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 اسفند 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در نظر داشته باشيد که زمان درمان ارتودنسی ممکن است خيلي طولاني شود. پس بايد از همان ابتدا اطمينان حاصل کنيد که شما يا کودکتان با پزشک و همکاران او که در آينده تا مدت‌ها با آنها سر و کار خواهيد داشت، احساس راحتي داريد. در عين حال توجه کنيد که نتايج ارتودنسی هر چه که باشد تا پايان عمر با شما همراه خواهد بود و شما براي هميشه آن متخصصي که درمان شما را انجام داده است به خاطر خواهيد داشت. پس سعي کنيد حتماً در مورد سوابق کاري او و درمان‌هايي که در گذشته انجام داده است، اطلاعات کسب کنيد.

 شما مي‌توانيد يک نوبت از مطب متخصص ارتودنسی خوب بگيريد و براي مشاوره و کسب اطلاعات لازم در مورد نحوه کار او به آنجا مراجعه کنيد. در زمان مشاوره، هر سؤالي که در اين مورد داريد را بدون تعارف بپرسيد. به خاطر داشته باشيد که شما اصلاً براي همين کار اينجا هستيد و اين حق شما است و براي شما بسيار اهميت دارد که بدانيد چه روش‌هايي براي ارتودنسی وجود دارد و کدام روش براي درمان مشکلات شما بيشترين کارآيي را خواهد داشت. هر چقدر شما اطلاعات بيشتري در مورد سلامتي دندان‌هاي خود داشته باشيد، مي‌توانيد تصميم‌گيري بهتر و آگاهانه‌تري براي درمان خود انجام دهيد.

بعضي از پرسش‌هاي مهم ديگري که بايد به دنبال يافتن پاسخ آنها باشيد، عبارت است از:

 چه کسي بر روند درمان شما نظارت خواهد داشت؟ خود متخصص ارتودنسی يا دستياران او؟

 آيا ساعت کاري مطب دندانپزشکي به اندازه کافي طولاني هست که بتوانيد قبل يا بعد از مدرسه کودکتان يا کار خودتان به مطب مراجعه کنيد؟

 اين مرکز دندانپزشکي با کدام بيمه‌ها همکاري دارد و چه شرايط و تسهيلاتي را براي پرداخت هزينه‌هاي درماني در نظر گرفته است؟

 آيا متخصص ارتودنسی برخورد خوب و محترمانه‌اي با شما دارد و به خواست شما احترام مي‌گذارد؟ يا اينکه در آنجا به شما فقط به عنوان يک مشتري عادي نگاه مي‌کنند.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 745
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

1.بهترین متخصصین ارتودنسی  کسانی هستند که به آراستگی و زیبایی ظاهری اهمیت می‌دهند. در واقع شغل چنین افرادی آن است که با اصلاح وضعیت ظاهری و عملکرد دندان‌های یک بیمار به او کمک کنند تا احساس زیبایی و جذابیت بیشتری داشته باشد. پس خودشان هم باید به زیبایی اهمیت بدهند و زیبا و آراسته به نظر برسند. داشتن چنین ویژگی باعث می‌شود که متخصص ارتودنسی بتواند بهترین روشی که باعث ایجاد زیباترین لبخند برای شما می‌شود را تشخیص دهد. به این ترتیب بیمار می‌تواند به سطح بالاتری از اعتماد به نفس دست پیدا کند و احساس ناراحتی و خجالت کمتری در موقعیت‌های مختلف در اجتماع داشته باشد

2.افرادي که يک متخصص ارتودنسی با آنها سر و کار دارد، تقریباً بدون استثنا کساني هستند که در مورد زیبایی ظاهری خود نگراني دارند و از مشکلات دندان‌های خود احساس خجالت می‌کند. این به آن معناست که داشتن ویژگی‌های شخصیتی مناسب از جمله توانایی درک نگرانی‌های یک بیمار و حساس بودن نسبت به آنها برای یک متخصص ارتودنسی اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع همین خصوصیات اخلاقی است که باعث می‌شود بیمار با یک متخصص ارتودنسی احساس راحتی بیشتری داشته باشد.

3.توجه به جزئیات و نکات ریز، یکی دیگر از مشخصات یک متخصص ارتودنسی خوب است. اصولاً متخصصین ارتودنسی با مسائل بسیار دقیق و ظریف مانند ابعاد ابزارهای ارتودنسی، اندازه‌گیری فاصله بین دندان‌ها، شکل و رنگ بریس‌ها سر و کار دارند. حتی کوچک‌ترین تنظیمات مربوط به دندان‌ها مانند میزان فشاری که بر دندان وارد می‌شود، می‌تواند تفاوت‌های چشمگیری در نتیجه درمان ارتودنسی ایجاد کند و تأثیر زیادی بر زیبایی لبخند بیمار و راحتی او در جویدن و صحبت کردن در آینده خواهد داشت.

4.کار کردن به عنوان یک متخصص ارتودنسی نیاز به صبر و حوصله خیلی زیادی دارد. زیرا تا وقتی که کار یک متخصص ارتودنسی به نتیجه برسد و آثار موفق کار خود را ببیند، مدت زیادی طول می‌کشد. اغلب بیماران معمولاً در طول دوره درمان خود در فواصل زمانی منظم به متخصص ارتودنسی مراجعه می‌کنند تا تنظیمات لازم را به صورت تدریجی بر روی بریس‌های آنها انجام دهد. بنابراین متخصص باید حوصله زیادی داشته باشد تا این تنظیمات را به گونه‌ای در وضعیت دندان‌ها، فک‌ها و اجزای صورت انجام دهد که در پایان دوره درمان، همه چیز خوب و زیبا باشد.

5.بیماران به یک متخصص ارتودنسی نیاز دارند که در مورد آینده و نتایج قابل انتظار از درمان، خوش‌بین باشد، اما در عین حال انتظارات غیر واقعی هم در مورد طول دوره درمان و هزینه آن برای بیمار ایجاد نکند. بهترین متخصص ارتودنسی کسی است که بتواند تضمین کند نتایج خوب ارتودنسی تا آخر عمر برای بیمار ماندگار خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 730
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

1. به همه دستگاه ها و روش های ارتودنسی وارد باشد

ارتودنسی رشته ای فوق العاده پویا است و همزمان با فناوری های جدید پیش میرود و بهترین متخصص ارتودنسی قطعا باید پا به پای این فناوری ها به روز باشد و علاوه بر تمام درمان ها، دستگاه ها و روش های قدیمی و جاری، بتواند با جدیدترین فناوری ها و متدهای ارتودنسی کار کند تا دندان هایی صاف و لبخندی جذاب برای مراجعانش به وجود بیاورد. مهمترین روش های ارتودنسی که باید بهترین متخصص ارتودنسی تهران به آن ها مسلط باشد عبارتند از:

  • ارتودنسی ثابت (شامل روش فلزی، سرامیکی، سیستم ارتودنسی دیمون، سیستم ارتودنسی لینگوال و ارتودنسی رنگی و ....)
  • ارتودنسی متحرک (شامل فناوری اینویزیلایین با کمک دستگاه های سه بعدی، پلاک های دندانی، انواع الاینرها، و تراز کننده های قابل متحرک)
  • ارتودنسی نامرئی که مجموعه ای از سیستم های ارتودنسی است که هم مشکلات دندان را حل میکنند و هم ظاهری زیبا و تقریبا نامرئی دارند.

2. بتواند بدترین و شدیدترین مشکلات ارتودنسی را درمان کند

شدیدترین مشکلات ارتودنسی معمولا شامل عدم هماهنگی فک ها هستند. به این مشکلات مال اکلوژن گفته میشود. چنانچه یک دندانپزشک متخصص بتواند با مهارت و تجربه بالای خود این مشکلات را به خوبی و در مدت زمان کمی حل کند میتواند به نوعی بهترین متخصص ارتودنسی باشد

3. اگر همزمان متخصص و جراح فکر باشد نور علی نور است

اگر سری به انجمن متخصصان ارتودنس ایران زده باشید متوجه میشوید که بهترین متخصص ارتودنس تهران و سایر شهرها علاوه بر اینکه تخصص ارتودنسی دارند متخصص فک و ناهنجاریهای فک هستند و میتوانند جراحی فک نیز انجام دهند.

۴. درصد موفقیت درمان هایش و رضایت مراجعانش بالا باشد

اگر یک ارتودنتیست ادعا کرد که برای مثال بهترین متخصص ارتودنسی تهران است برای اثبات ادعایش تنها کافی است سری به وبسایت و شبکه های اجتماعی یا حتی مطبش بزنید. اگر نمونه کارها شامل عکس های قبل و بعدش ستودنی بود و بیمارانش نظرات خوبی درباره او داده باشند میتوانید ادعایش را قبول کنید اگر نه حتی نزدیک مطبش هم نشوید.

۵. مسئولیت پذیر باشد

بارها شده مراجعان به دلیل کیفیت بد دستگاه های ارتودنسی یا سهل انگاری متخصص و دستیاران او، نتیجه درمان با شکست روبرو میشود یا ایده آل در نمی آید. حتی متخصص پاسخگو نیست. یک متخصص خوب اولا خودش بهترین تجهیزات را برای بیمارش به کار میبرد دوما در انتخاب کادر درمان و دستیارانش دقت میکند. زیرا میداند مراجعش حق و حقوقی دارد و در نهایت اوست که مسئول و پاسخگوی درمان صحیح بیمارش است.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 671
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

1. دكتر هادي درويش پور بهترين متخصص ارتودنسي تهران و كرج

اگر يك جستجوي ساده در اينترنت انجام داده باشيد متوجه ميشويد كه دكتر درويش پور از نامدارترين متخصصان ارتودنسي تهران و كرج هستند. ايشان داراي درجه دكتري تخصصي در رشته ارتودنسي و ناهنجاري هاي فك و صورت هستند. (يكي از مهمترين فاكتورهاي انتخاب بهترين متخصص ارتودنسي كه در ادامه به توضيح آن خواهيم پرداخت).

دكتر درويش پور رتبه اول آزمون تخصصي ارتودنسي در كشور بودند و مستقيما توسط وزير بهداشت وقت مورد تقدير قرار گرفتند. براي آسايش حال مراجعان و شهروندان تهراني دكتر درويش پور در سه منطقه تهران و يك منطقه كرج مطب داير كرده اند كه هر چهار مطب از مجهزترين مطب هاي دندانپزشكي كشور هستند.

اطلاعات تماس ايشان را در زير ببينيد

اينستاگرام دكتر درويشپور:  https://www.instagram.com/dr.darvishpour/

اينستاگرام دكتر درويشپور:  

شماره تماس :02188852614

2دكتر عليرضا خديوي 

دكتر خديوي هم از برجسته ترين متخصصان ارتودنسي تهران هستند. با وجود اينكه دكتر سال ها است مشغول خدمت رساني به مراجعان در تهران هستند اما چند سالي است به دليل استقبال مراجعانشان، حسابي نامدار شده اند.

3دكتر اميركاميار خضري

دكتر خضري از جوانترين اما بهترين ارتودنتيست هاي تهران هستند. با وجود سن پاييني كه دارند اما تجربه فوق العاده اي در تهران و حتي كرج دارند.

4كلينيك فوق تخصصي دندانپزشكي و ارتودنسي ايده آل

كلينيك تخصصي ايده آل، بهترين متخصص ارتودنسي در تهران نيست، اما در اين كلينيك جمعي از بهترين متخصصان اين رشته مشغول فعاليت هستند. به عبارتي اين كلينيك بهترين كلينيك تخصصي ارتودنسي در تهران است. اگر ميبخواهيد تمام خدمات دندانپزشكي مخصوصا ارتودنسي را در زير يك سقف تجربه كنيد حتما به اين كلينيك يكبار هم كه شده سر بزنيد.

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 793
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

-از آشناها، دوستان، قوم و خویش و کسایی که می‌شناسی سوال بپرس

اغلب افراد برای درمان مشکلات مربوط به ناصاف بودن دندان‌هایشان به مطب متخصصین ارتودنسی مراجه می‌کنند. احتمالا از آشناها، فامیل و خلاصه اطرافیانتان کسی پیدا می‌شود که وقتی لبخند می‌زند زیبایی لبخندش چشم شما را بگیرد. از چنین شخصی بخواهید که آدرس متخصصش که چنین شاهکاری خلق کرده است را به شما بدهد. و تا می‌توانید او را سوال پیچ کنید که او کیست؛ مطبش کجاست کارش چطور است؟ هزینه‌هایش چقدر است؟ منصف است؟ قابل اعتماد است؟ کجا درس خوانده و ....

2راه دور نرو از گوگل بپرس

گوگل یک موتور جستجوی بی‌نظیر است. برای هرچیزی که شما جستجو می‌کنید. گوگل تقریبا چیزی که در دنیای وب درباره موضوع مد نظر شما وجود دارد را زیر و کرده و در کسری از ثانیه به شما نشان می‌دهد. برای مثال تنها کافیست که سرچ کنید «بهترین متخصص ارتودنسی در کرج». گوگل در کمتر از یک ثانیه اطلاعات تماس، مکان و لوکیشن دقیق مطب، پرسش و پاسخ و سایت مربوط به متخصصان تهرانی را در همان ابتدای صفحه اول به نمایش می‌گذار.

3-از کتابچه‌های تبلیغاتی مشخصاتشو پیدا کن

همه شهرها و حتی محله‌های بزرگ تعدادی شرکت تبلیغاتی دارند که اطلاعات مربوط به مشاغل مختلف را گردآوری کرده و خودشان زحمت می‌کشند دم در شما می‌آورند. خدا را شکر که برای همیشه در این کتابچه‌ها هر یک صفحه درمیان چشمتان به یک دندانپزشک و متخصص ارتودنسی می‌‌خورد. با مقایسه مشخصات و اطلاعات درج شده در آن‌ها بهترین متخصص ارتودنسی شهر و منطقه خودتان را پیدا کنید.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 762
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

چرا به ارتودنسی پیشگیری نیاز است؟

متخصصان ارتودنسی پیشگیرانه معتقدند شناسایی و رهگیری مشکلات دندان در کودکان در زمانی که کودک هنوز به اندازه کافی رشد نکرده است می تواند از درمان های پر هزینه و تهاجمی تر آینده جلوگیری کند.

مشکلات خاص ممکن است در طول معاینات منظم در مطب آشکار شوند.

یک ارتودنتیست آموزش دیده  مشکلات ظریف رشد فک و دندان در حال ظهور را به خوبی شناسایی کرده و تشخیص می دهد.

این در حالی است که برخی از دندان های کودک هنوز نیفتاده اند.

مزیت این تشخیص زود هنگام این است که برخی از مشکلات ممکن است راحت تر اصلاح شوند.

مشکلاتی که می توان در سنین پائین از آن پیشگیری کرد

  • تراکم یا فضای بیش از حد بین دندان ها
  • دندان های جلو زده
  • داشتن دندان اضافی
  • دندان از دست رفته
  • اختلالات فک
  • دندان بیرون زده

چه چیزی باعث این نوع مشکلات شده اند؟

  • تغذیه نا مناسب
  • تروما
  • مکیدن انگشت شست
  • ژنتیک
  • بهداشت نامناسب
  • و بیماری های دهان و دندان
  • همه می توانند علت شروع مشکلات زودرس ارتودنسی باشند.

مزایای مداخله زود هنگام ارتودنسی پیشگیری چیست؟

مداخله زود هنگام و درمان در اوایل هفت سالگی ممکن است از توسعه شرایط جدی و پیچیده جلوگیری کند. گزینه های درمانی در دسترس ساده تر هستند ،  وقت کمتری می گیرند و هزینه آنها بسیار کمتر از هزینه ارتودنسی در بزرگسالی است.

زمانی که پس از بررسی دقیق از دندان های  فرزند شما شاخص های روشن مداخله زود هنگام ارتودنسی ضرورت پیدا کرد یک متخصص ارتودنسی خوب  به راحتی می تواند مشکل خاص فرزند شما را حل کند.

تشخیص زود رس و درمان بیماری های ارتودنسی چه مزایایی دارد؟

  • جلوگیری از خطر تروما و دندان های بیرون زده
  • بهبود بهداشت دهان و دندان و یادگیری عادات درست بهداشتی
  • بالا بردن اعتماد به نفس کودکمان در نزد همسالان خودش و بهبودظاهر
  • راهنمایی دندان های دائمی برای نشستن در موقعیت مناسب خود
  • ایجاد فضای کافی جهت رویش دندانهای دائمی
  • جلوگیری از به وجود آمدن مسائل ازدحام و یا فاصله دندانی
  • استفاده از هدگیر به منظور ایجاد فضای بیشتر برای رویش دندان های دائمی
  • هدایت و کنترل عرض قوس های دندانی بالا و پایین
  • برطرف کردن ناهنجاری گفتاری یا بلع
  • کاهش احتمال شکستگی دندان های بیرون زده
  • پی گیری رشد  فک به وسیله کامپیوتر


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 778
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تاریخچه ارتودنسی به هزار سال پیش برمی گردد و از مصر باستان بوده است.

شاید شما تصور کنید که ارتودنسی مدرن ترین بخش دندانپزشکی است.

اما تحقیقاتی که امروزه توسط محققین  صورت گرفته نشان می دهد که تاریخچه توجه به لبخند زیبا از مصر باستان بوده است.

این توجه باعث شده که دستگاه های مختلف و تکنیک های گوناگون ارتودنسی دندان به تدریج توسعه پیدا کند تا به پیشرفت پیچیده کنونی برسد.

تاریخچه ارتودنسی در مصر باستان

با توجه به دندان های کشیده شده که از بقایای انسانی به دست آورده اند معلوم شده که کشیدن دندان از حدود 50000 وجود داشته است.

همچنین در دهان و در اطراف بسیاری از مومیایی های مصر باستان باند های فلزی دیده  شده است.

باستان شناسان معتقدند که کار این نوارهای فلزی وارد آوردن فشار و نیرو برای به حرکت در آوردن دندان است.

تاریخچه ارتودنسی در یونان باستان

یونانیان باستان ، اتروسن ها و رومی ها نیز از درمان ارتودنسی بهره مند بودند.

یک پزشک یونانی در 400 سال قبل از میلاد نوشته ای در باره اصلاح بی نظمی دندان دارد.

نویسنده رومی به نام سلسوس نیز نوشته ای در باره دندان های در حال رویش دارد.

وی در این نوشته به نوجوانان توصیه می کند که دندان های کج در حال رویش خود را با فشار مرتب انگشت صاف کنید.

یک نویسنده رومی دیگر به نام پلینی ایده ای دارد که توصیه می کند دندان های بلند خود را نگذارید بیشتر از آن رشد کند.

تاریخچه ارتودنسی در ایالات متحده

در قرن نوزدهم مشارکت قابل توجه ای در پیشرفت ارتودنسی در ایالات متحده آغاز شد.

در سال 1822 دستگاهی اختراع شد که از بیرون دهان به فک فشار می آورد ، تا بیرون زدگی فک را اصلاح کند.

این دستگاه ارتودنسی متحرک نوعی بریس ارتودنسی خارجی بود که از بالا به سر و از پایین به گردن متصل می شد.

تاریخچه ارتودنسی در قرن بیست و یکم

در قرن بیست و یکم « ادوارد هارتلی « را پدر خوانده ارتودنسی مدرن نام گذاشته اند.

او مردی است با طیف وسیعی از دستاوردهایی که امروزه نقش مهمی در دستگاه های ارتودنسی دارند.

او خواص واقعی ملکلوکسیون یا ناهماهنگی را شناسایی کرد.

همچنین در سال 1880 توانست با مجموعه ای از تجهیزات ارتودنسی که به طور فزاینده ای موثر عمل می کنند ، کمک قابل توجه ای در پیشرفت این علم داشته باشد



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 787
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بریس های لینگوال یا ارتودنسی زبانه  یک انتخاب بی نظیر برای افراد بزرگسال است.

این افراد کسانی هستند که درمان آنها تنها باید به وسیله ارتودنسی ثابت صورت بگیرد.

از طرفی به دلیل موقعیت های شغلی یا سایر موارد نمی خواهند بریس های آنها را دیگران ببینند.

از اینرو بزرگترین مزیت بریس های پشت دندانی پنهان بودن آنها است.

باند ها نیز در این نوع بریس در ظاهر دیده نمی شوند.

به همین دلیل افرادی که از این نوع ارتودنسی استفاده می کنند هنگامی که در عکس لبخند می زنند هیچ کس متوجه بریس آنها در دهان نمی شود.

ارتودنسی لینگوال محبوب جوانانی که رویداد مهمی در پیش دارند

بریس پشت دندانی می تواند در برخی از موارد  مشکل جوانان را حل کند.

مشکلاتی مانند رویداد های مهمی چون جشن فارغ التحصیلی یا مراسم رسمی مهمی مانند جشن عروسی که جوانان در پیش رو دارند.

با استفاده از این ارتودنسی دیگر نیازی نیست که آنها مراسم خود را تا پایان درمان به عقب بیندازند.

زیرا بزرگترین مزیت این ارتودنسی پنهان بودن آن است.

آیا بریس پشت دندانی هم معایبی دارد؟

بله ، این مدل از ارتودنسی هم دارای معایبی است که بهتر است قبل از انتخاب آن با همه جوانب آن آشنایی داشته باشیم.

بریس ها پشت دندانی همیشه پنهان نیستند

اگر چه این نوع بریس به خاطر پنهان بودنش شهرت پیدا کرده است اما همیشه هم پنهان نیست.

برخی از بیماران نیاز به پوشیدن نوارهای لاستیکی یا کش های ارتودنسی دارند.

این کش ها در ردیف های بالا و پایین لبه های زبانه هستند و می توانند قابل مشاهده باشند.

البته می توان آنها را قبل از خوردن و نوشیدن یا هنگام عکس گرفتن بیرون آورد و سپس جایگزین کرد.

مدت درمان در بریس های پشت دندانی طولانی تر است

مزایای بریس پشت دندانی

  • تقریبا نامرئی است
  • شانس گرفتن لکه در جلوی دندان کمتر است
  • طیف گسترده ای از مسائل ارتودنسی درمان می شود
  • سفارشی و به تناسب دندان های شما ساخته می شود
  • انتخاب خوبی برای سلبریتی ها و برخی از نوازندگان فلوت ، ساکسیفون ، کلارینت و سایر سازهای بادی است

مضرات بریس پشت دندانی

  • طولانی تر از سایر ارتودنسی ها به نتیجه می رسد
  • در ابتدا تداخلاتی در گفتار بوجود می آورد
  • هزینه بالاتری دارد
  • تمیز کردن آن دشوار است


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 924
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اکثر کسانی که تصمیم دارند دندان های خود را ارتودنسی کنند می خواهند بدانند که انواع ارتودنسی دندان چیست.

کدام یک از آنها مناسب دندان هایشان است.

جواب این سوال را هر متخصص ارتودنسی پس از بررسی مشکلات دندانی شما و با استفاده از کامپیوتر در اولین جلسه ویزیت به شما خواهد گفت

انواع مختلف ارتودنسی کدامند؟

انواع مختلف ارتودنسی به دو دسته اصلی ثابت و متحرک تقسیم می شوند.

یک ارتودنتیست پس از معاینه و بررسی مشکل خاص دندان هایتان به  شما می گوید که کدامیک از انواع ارتودنسی برایتان مناسب است.

درمان ارتودنسی ثابت با براکت های سنتی

این براکت ها از ابتدا تا کنون پیشرفت زیادی کرده اند.

در حال حاضر در وزن و ساختار سبک تر از آنها استفاده می شوند.

آنها از جنس استنلس استیل درجه بالا ساخته شده اند.

با فشاری که این براکت ها به دندان ها وارد می آورند باعث می شوند که آنها به آرامی در موقعیت صحیح قرار بگیرند.

براکت های سرامیکی

براکت های سرامیکی نیز از نوع براکت های سنتی هستند .

اما جنس آنها از مواد سرامیک روشن و شفاف ساخته شده است.

این نوع ارتودنسی بیشتر مورد استقبال بزرگسالانی قرار می گیرد که نیاز به درمان ارتودنسی دارند.

ارتودنسی دیمون

ارتودنسی دیمون در حال حاضر با موج محبوبیت خاصی از طرف ارتودنتیست ها روبرو شده است.

در ارتودنسی دیمون شما نیاز کمتری به ویزیت ارتودنتیست خود دارید.

زیرا تنظیمات در این نوع ارتودنسی به طور خود کار صورت می گیرد

ارتودنسی روشن و متحرک

این نوع ارتودنسی تشکیل شده است از یک طیف وسیعی از پلاستیک شفاف که برای نگه داری دندان های شما برایتان اختصاصی ساخته می شود.

شما می توانید از ارتودنسی متحرک و شفاف برای اصلاح فرم و موقعیت دندان هایتان به جای ارتودنسی ثابت استفاده کنید .

محبوبیت ارتودنسی متحرک و شفاف زمانی در نزد شما بیشتر می شود که بدانید آنها قابل جابجایی برای غذا خوردن و تمیز کردن نیز هستند.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 726
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

با ارتودنسي اينويزيلاين همه چيز آسونه

برخلاف ارتودنسي كودكان كه خود كودك، والدين و متخصص ارتودنسي كلي به زحمت و دردسر مي افتند تا درمان تمام شوند، در ارتودنسي نامرئي با Invisalign دردسرها خيلي خيلي كم هستد طوري كه همه چيز براي شما آسان پيش ميرود. تنها كافي است كه به يك متخصص ارتودنسي مراجعه كنيد و از او بخواهيد دندان هاي شما را به صورت رايگان ارزيابي كند و يك برنامه براي درمان ارتودنسي با اينويزيلاين براي شما در نظر بگيرد.

2كسي نميتونه دستگاه ارتودنسي شما رو ببينيه! اگر هم ديد ميذاره پاي باكلاس بودنت!

دستگاه هاي اين-ويزيلاين برخلاف بريس هاي فلزي كه از 10 متري هم قابل مشاهده هستند چندان در چشم نيستند. مگر اينكه شخصي خيلي به شما نزديك شود تا بتواند آن ها را ببيند. بنابراين اگر دوست نداريد كسي بفهمد شما تحت درمان ارتودنسي هستيد اصلا نگران نباشيد زيرا كسي دستگاه شما را نمي بيند. تازه به قول يكي از دوستان دانشجو كه طي پروسه درماني اينويزيلاين گذاشته بود، همه ميگويند چه درمان باكلاسي!

3با اينويزيلاين نهايتا تا 4 ترم مشكل دندونات حل ميشه

يكي ديگر از مزاياي اينويزيلاين‌ها اين است كه بسته به مشكلي كه با دندانهايتان داريد ممكن است كمتر از آنچه كه فكرش را ميكنيد طرح لبخندتان اصلاح شود. اين دستگاه ها براي مقابله با مشكلات ارتودنسي از خفيف تا شديد ساخته شده اند

4با يك طرح لبخند عالي و پرفكت فارغ التحصيل ميشي!

بودن در دانشگاه از هر لحاظ يكي از بهترين دوره هاي زندگي همه ما انسان ها است. شما وقت زيادي داريد كه هم به درس و تحصيل خود برسيد و هم كارهاي ديگري مثل حضور در انجمن هاي دانشجويي،  مسابقات ورزشي، شركت در كلاس هاي راهنمايي و رانندگي و …. را انجام دهيد. اگر ميخواهيد در بهترين حالت ممكن فارغ التحصيل شويد، در كنار ساير برنامه هاي خود، بياييد بين اين همه تفريح يك جاي خالي هم براي درمان ارتودنسي نامرئي با اينويزيلاين اختصاص بدهيد.

5.هزينه ارتودنسي نامرئي اينويزيلاين كم است

ميدانيم كه زندگي دانشجويي هزينه ها و خرج و مخارج خودش را دارد و شايد خيلي از دانشجوها نتوانند هزينه هاي درمان هايي مثل ارتودنسي سراميكي يا ارتودنسي با بريس معمولي را پرداخت كنند. اما نگران نباشيد چون ارتودنسي اينويزيلاين هزينه هاي كمتري دارد و مناسب دانشجوها است.

 

اگر دانشجو هستيد و فكر ميكنيد دندان هاي شما ناصاف و كج است با يك متخصص ارتودنسي خوب صحبت كنيد تا ببينيد مشكل دندان هاي شما چقدر شديد است و كدام يك از گزينه هاي بالا براي شما مناسب است. براي مثال اگر در تهران درس ميخوانيد ميتوانيد با دكتر درويش پور يكي از 10 تا بهترين متخصص ارتودنسي در تهران مشورت كنيد و تا قبل از فارغ التحصيلي صاحب يك لبخند بينظير شويد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 948
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

متخصص دندانپزشكي كودكان يك دندانپزشك خوب ، براي كودك شما است.

اين متخصصين با عشق و علاقه اي كه به كار خود دارند و با طرز رفتار و خلق وخوي مناسب با كودكان ذهن آنها را قبل از شروع درمان نسبت به دريافت خدمات دندانپزشكي آماده سازي مي كنند

خدمات متخصص دندانپزشكي كودكان

متخصص دندانپزشكي كودكان قادر است مراقبت از حفره دهان كودك شما را از بدو تولد تا نوجواني به عهده بگيرد .

در پاره اي از موارد هم ممكن است او كودك شما را به يك متخصص ارتودنسي كودكان معرفي كند.

او به تمام جنبه هاي دندانپزشكي كودكان تسلط دارد.

از جمله :

  • كشيدن دندان
  • درمان بيماري هاي لثه
  • تشخيص و درمان بيماري هاي دندان
  • دندانپزشكي پيشگيري
  • تعمير و نگهداري دندان

متخصص دندانپزشكي كودكان پس از فارغ تحصيلي از دانشكده دندانپزشكي به مدت دو سال در رشته دندانپزشكي كودكان تخصص مي بينند.

زمينه هاي مطالعات علمي آنها شامل :

  • روانشناسي كودك
  • رفتار مناسب با سن كودك
  • مراقبت از كودكان با نيازهاي ويژه
  • مراقبت و جلوگيري از ضربه به صورت كودكان
  • بيهوشي و آرام بخشي كودك

رفتار مناسب با سن كودك

يك متخصص دندانپزشكي كودكان  به خوبي مي داند كه چگونه برخوردي با بچه ها در گروه هاي مختلف سني  بايد داشته باشد

مراقبت و جلوگيري از ضربه به صورت كودكان

دندانپزشك متخصص فرزند شما آموزش هاي لازم را براي جلوگيري از وارد آمدن ضربه در حين كار به صورت كودك شما ديده است .

او ضمن سرعت و دقتي كه در كار خود دارد مراقبت هاي لازم را نيز براي جلوگيري از تماس هاي اضافه با صورت كودك شما انجام مي دهد .

 

بيهوشي و آرام بخشي كودك 

متخصصين دندانپزشكي اطفال ممكن است در آخرين مرحله چاره اي جز انتخاب بيهوشي براي درمان كودكان كم سن و سال يا معلول نداشته باشند .

اين كودكان به طور معمول نياز شديدي به كشيدن يا ترميم  همزمان  چند دندان دارند.

از اين رو و به خاطر سن كم و عدم كنترل فيزيكي آنها بايد درمان به وسيله بيهوشي و با تجهيزات كاملا استاندارد صورت بگيرد.

چطور بايد يك متخصص دندانپزشكي كودكان خوب براي فرزندمان انتخاب كنيم؟

شما به عنوان يك پدر و مادر خواهان بهترين و لذت بخش ترين درمان هاي دندانپزشكي براي فرزند خود هستيد .

بنابراين شما بايد دقت لازم را در انتخاب دندانپزشك براي كودك تان داشته باشيد .

قبل از هر چيز شما بايد بدانيد كه آيا دندانپزشك كودك تان داراي تخصص دندانپزشكي كودكان هست يا فقط يك دندانپزشك عمومي است .

نگاه كنيد و مطمئن شويد  كه آيا او يك مطب بچه دوستانه دارد؟

يك مطب كه بسياري از كودكان را بتوان با اسباب بازي ها و مبلمان بچه به اندازه كافي خوشحال كرد .

فرزند خود را براي گرفتن قرار ملاقات با خود به آنجا ببريد.

سپس اطمينان حاصل كنيد كه او از مطب خوشش آمده است .

ممكن است دندانپزشك فرزند شما انواع خاصي از خمير دندان بچه را در سنين پايينتر به او هديه بدهد .

در خاتمه بايد بگويم كه در برخي از موارد بهتراست  نظر فرزند خود را در مورد انتخاب دندانپزشك  بدانيد 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1011
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مسواك زدن در حين درمان ارتودنسي به زمان بيشتري نياز دارد.

صرف زمان بيشتر براي دندان هايي كه با بريس پوشانده شده اند مي تواند پلاك را به خوبي از بين ببرد.

همچنين دقت در مسواك زدن علاوه بر مراقبت از دندان ها از لثه هم مراقبت لازم را به عمل مي آورد.

طريقه مسواك زدن با داشتن بريس ارتودنسي 

در ابتدا شما بايد الاستيك يا باند را از دستگاه ارتودنسي ثابت خود برداريد.

قطعات متحرك را نيز از دهان خود خارج كنيد.

حالا مي توانيد اطراف سيم ها و پين ها را به دقت تميز كنيد.

حركت مسواك خود را از بالا به پايين انجام دهيد.

متخصصان دندانپزشكي عمومي توصيه مي كنند كه مسواك زدن را دو بار در طول شبانه روز و هر بار دو دقيقه انجام دهيد.

بهتر است براي تميز كردن هر دندان خود 30 ثانيه زمان اختصاص دهيد و تا آن دندان را كاملا تميز نكرديد به سراغ دندان ديگر نرويد.

امروزه مسواك هاي الكتريكي در بازار آمده اند كه هر ۳۰ ثانيه يك بار توقف كوچكي دارند تا به شما اطلاع دهند كه زمان تغيير مكان است.

به اين ترتيب شما خواهيد توانست كه هر دندان را در زمان اختصاص داده شده به خوبي تميز كنيد.

كشيدن نخ دندان با وجود بريس ارتودنسي در دهان

استفاده از نخ دندان براي شما كه در حال استفاده از بريس ارتودنسي هستيد يك بار در روز توصيه مي شود.

اين كار را مي توانيد با نخ دندان معمولي يا محصولي كه به طور خاص براي اين منظور طراحي شده است انجام دهيد.

براي اين كار شما به حدود 18 اينچ نخ دندان احتياج داريد.

قبل از عبور از بين دو دندان ابتدا نخ را بين سيم قوس دار ارتودنسي بچرخانيد.

سپس حركت بالا و پايين را انجام داده تا  پلاك ها به خوبي حذف شوند.

حالا مي توانيد به سراغ جفت بعدي دندان ها برويد.

والدين كودكاني كه نمي توانند به درستي از نخ دندان استفاده كنند بايد به كودكشان كمك كنند.

شايد آنها نمي توانند نخ را از زير سيم اصلي عبور دهند بهتر است تا يادگيري كامل فرزندشان آن را راهنمايي كنند.

برنامه ريزي منظم براي مسواك زدن دندان هاي ارتودنسي شده

ملاقات منظم با ارتودنتيست براي بررسي و تنظيمات بريس ارتودنسي شما ضروري است.

او مي تواند قطعات شكسته شده را تعمير كند

سوالات رايج ارتودنسي را پاسخ دهد

هر نوع اشكال و بي نظمي را رسيدگي كند

پوسيدگي دندان و بيماري لثه را در مراحل اوليه مداوا كند

توصيه هايي براي احتياط در درمان هاي اوليه داشته باشد

مشكلات بالقوه را شناسايي كند

از اين رو مي توان گفت كه ملاقات هر ماه با يك ارتودنتيست در حين درمان ارتودنسي  مي تواند بسيار مفيد باشد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 858
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دندان هاي نيش ( شش يا هشت دندان جلويي را بايت يا نيش مي گويند) و نحوه درمان ارتودنسي براي رفع ناهنجاري آن هميشه مورد توجه بوده است. يك متخصص براي ارتودنسي دندان هاي نيش شما اگر شلوغ يا كج و بيرون زده و نامنظم باشند از بريس ارتودنسي استفاده مي كند.

قبل از اينكه تصميم بگيريد كه آيا مي خواهيد تصحيح نيش انجام دهيد يا نه مهم است كه اطلاعات لازم را درارتباط با درمان ارتودنسي دندان و هزينه ارتودنسي بدست بياوريد.

به چه علت به ارتودنسي دندان هاي نيش نياز پيدا مي كنيم؟

شايع ترين مواردي  كه باعث ناهنجاري هاي دنداني مي شود موارد زير است.

اين موارد از اين قبيلند:

كوچكي فك 

فك كوچك تنها مقدار محدودي فضا در اختيار دندان ها قرار مي دهد.

اين مي تواند رويش دندان هاي نيش را با مشكل مواجه كند.

همچنين باعث كجي و روي هم افتادگي ساير دندان ها مي شود.

رنج زبان

بعضي از كودكان زبان خود را به جلو فشار مي دهند.

فشار زبان بر روي دندان هاي جلويي مي تواند باعث ناهنجاري قابل توجه اي در دندان ها شود.

دندان هاي اضافي

گاهي اوقات ارتودنسي دندان هاي نيش به دليل دندان اضافي است كه انجام مي شود.

در اين هنگام ممكن است ارتودنتيست كودك شما دندان اضافي را از دهان او خارج كند.

سپس آسيب هايي را كه بر صورت ، نيش يا فك رسيده است درمان كند.

 

فكوس و ساختار ناهموار استخوان

يك فكوس ناهموار يا كمبود حمايت از ساختار استخوان مي تواند باعث نازك شدن و ايجاد ضايعه نابالغ شود.

اين اختلال مي تواند موجب سخت تر شدن جويدن و صحبت كردن و يا تاثير منفي بر قابليت و توانايي دندان ها شود.

علاوه براين مال اكلوژن در دندان هاي آسيا ممكن است بر روي  ساير شرايط بهداشتي تاثيربگذارد.

 

اپن بايت وعادات عملكردي منفي عضلاني

اين ضايعه در اثر مكيدن انگشت شست در كودكان رخ مي دهد.

در اين صورت دندان هاي نيش اين كودكان دچار ضايعه اپن بايت ( باز بودن دندان هاي جلويي در حالت بسته بودن دهان را نيش باز يا اپن بايت مي گويند) مي شوند و به درمان ارتودنسي نياز پيدا مي كنند.

 

اين در حالي است كه هنوز بعضي از بزرگسالان  اشيايي مانند مداد را در دهان خود گذاشته و توسط دندان هاي نيش به آن فشار مي آورند.

يا با فشار زبان خود را به دندان هاي جلويي مي زنند.

اين عادات منفي مي تواند سبب ايجاد نيش باز يا اپن بايت شود.

مال اكلوژن دندان هاي نيش

در حالت ايده آل دندان هاي فوقاني شما بايد دندان هاي پاييني را در حدود چند ميلي متر همپوشاني كند.

هنگامي كه دندان هاي نيش بيشتر از حد معمول دندان هاي پاييني را همپوشاني كنند اين به عنوان مال اكلوژن شناخته مي شوند.

افزايش بيش از حد همپوشاني عمودي دندان هاي پيش مي تواند باعث ايجاد مشكلات دهاني و نازيبايي ظاهر شود.

اين مشكل را مي توان با كمك گرفتن از يك ارتودنتيست حل كرد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 800
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

عملكرد ارتودنسي دركل به وسيله فشار مداومي است كه در طول يك دوره به آرامي و در جهت خاصي به دندان ها داده مي شود.

در اين راستا همانطور كه دندان ها حركت مي كنند استخوان نگه دارنده دندان ها نيز تغيير شكل مي دهند.

درمان ارتودنسي دندان در انواع مختلفي بسته به نيازهاي هر بيماري وجود دارد.

مراحل اوليه درمان ارتودنسي چگونه است؟

در ابتدا شما بايد يك متخصص ارتودنسي در محل زندگي خود اتخاب كنيد مثلا اگر ساكن غرب تهران هستيد به دنبال بهترين متخصص ارتودنسي در غرب تهران بگرديد.

او سوالاتي در مورد هر نوع سابقه بيماري از شما مي پرسد.

سپس دندان هايتان را معاينه مي كند و از عكس هاي راديوگرافي دندان شما براي تشخيص و چگونگي و نوع درمان استفاده مي كند.

برنامه درمان شما بايد مطابق با اطلاعات جمع آوري شده و بر اساس تجزيه و تحليل آنها ساخته شود.

كداميك از انواع ارتودنسي براي من مناسب است؟

اگر بريس ( دستگاه ارتودنسي كه شامل براكت ، سيم ارتودنسي و باند مي باشد) راه حل درمان شما باشد متخصص ارتودنسي شما يك دستگاه مخصوص براي شما تجويز مي كند.

عملكرد ارتودنسي در انواع آن متفاوت است و هيچ دستگاهي براي همه مناسب نيست.

چگونه بريس ها عمل مي كنند؟

بريس از اجزاي مختلفي تشكيل مي شود.

اينبراكت ها

براكت ها مربع هاي كوچكي هستند كه به طور مستقيم و با چسب مخصوص به سطح هر دندان چسبانده مي شوند.

 

  • براكت ها مانند يك دستگيره عمل مي كنند.
  • آنها در انواع مختلفي ساخته مي شوند.
  • انواع براكت ها عبارتند از:
  • فولادي و ضد زنگي
  • سراميكي

سيم قوس دار ارتودنسي 

آرچ واير يا سيم قوس دار ارتودنسي به براكت ها متصل مي شوند و به عنوان وسيله اي براي حركت دادن دندان عمل مي كنند.

جنس سيم قوس دار از فلز است و از آلياژ ضد زنگ ساخته شده است.

از اين سيم براي وارد آوردن نيرو به دندان ها استفاده مي شود.

 

باند

نوارها يا باند هاي ارتودنسي از جنس استنلس استيل ساخته مي شوند

آنها در اطراف هر دندان قرار مي گيرند تا يك لنگر را براي براكت فراهم كنند.

كش ارتودنسي

كش يا الاستيك ارتودنسي رابط هاي كوچكي هستند كه سيم را به براكت ها وصل مي كنند.

آنها در رنگ هاي بسيار متنوعي وجود دارند.

برخي از انواع آنها نيز بي رنگ و يا همرنگ دندان هستند.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 791
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

سفيد كردن دندان ها پس از ارتودنسي با روش هاي متعددي صورت مي گيرد.

دندان سفيد خواسته همه كساني است كه به اين درمان رو آورده اند. شما تمام مراحل سخت پوشيدن بريس را پشت سر گذاشته ايد و اكنون به پايان درمان خود رسيده ايد، از ارتودنتيست خود تشكر كرده ايد و مايليد لبخند زيباي خود را افشا كنيد. در اين زمان هيچ چيزي وجود ندارد كه باعث عدم توانايي لبخند جديد شما شود. سطح صاف دندان هاي بدون بريس خود را احساس مي كنيد.

 

از گاز زدن يك سيب بدون آنكه توسط براكت هاي شما خراب شود لذت مي بريد. هنگام مسواك زدن مانعي بر سر راه شما نيست. حالا دندان هاي شما كاملا صاف شده اند و فقط مي خواهيد سفيد به نظر برسند تا لبخند درخشان هاليوودي خود را نشان دهيد. اكنون شما به دنبال راهي براي سفيد كردن دندان خود هستيد.

 

چگونه لكه هاي دنداني خود را در خانه تميز كنم؟

پس از پايان درمان ارتودنسي و برداشتن بريس ها اكنون لكه هايي بر روي دندان شما به جا مانده است اما آنها نگران كننده نيستند، بسياري از درمان هاي سفيد كننده دندان در داروخانه ها و راهنمايي هاي آنلاين وجود دارد.

توصيه ما اين است كه براي بليچينگ دندان پس از ارتودنسي همه چيز را از درمان هاي خانگي شروع كنيد.

مهم است كه در نظر داشته باشيد كه هر نوع درمان سفيد كننده شيميايي مي تواند واقعا تضعيف كننده دندان هاي شما باشد.

سفيد كردن دندان ها پس از ارتودنسي اگر خودسرانه و با مواد سفيد كننده ي شيميايي در منزل صورت بگيرد ممكن است بسيار مضر باشد.

بهترين راه براي سفيد كردن دندان ها پس از ارتودنسي چيست؟

اغلب متخصصين ارتودنسي با افرادي كه از روش هاي سفيد كننده استفاده مي كنند موافق نيستند.

آنها روش هاي سفيد كننده را براي درصد كمي از بيماران خود توصيه مي كنند، اما تقاضا براي سفيد كردن دندان ها در 20 سال گذشته به طور چشمگيري افزايش يافته است.

امروزه دندان هاي سفيد تر ممكن است حتي از لحاظ فرهنگي هم مهم باشد، زيرا تحقيقات نشان داده است كه ظاهر شدن دندان هاي شخص مي تواند بر ديگران تاثير بگذارد.

از اين رو سفيد كردن دندان براي كاهش عوارض شايع درمان ارتودنسي و ضايعات بوجود آمده توصيه شده است، اما تاكيد بيشتر استفاده از درمان هاي خانگي براي سفيد كردن دندان پس از ارتودنسي است.

شما اگر از بهترين متخصص ارتودنسي در تهران اين سوال را بپرسيد به شما اينگونه پاسخ مي دهد.

من توصيه مي كنم كه قبل از شروع هر گونه درمان سفيد كننده اجازه دهيد 1-3 ماه از اتمام درمان شما بگذرد؛

اين زمان به دليل اين است كه تفاوت بين منطقه زير براكت و اطراف آن تثبيت شود، اثر زمان سپري شده مي تواند به طور قابل توجهي باعث استحكام ميناي دندان شود.

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 804
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

با افزايش سن فرد دندان هاي بزرگسالي وي ممكن است تيره تر ، زردتر و حتي لكه دار شود. به همين علت مي توان گفت سفيدي دندان نقش به سزايي در جوان تر ديده شدن فرد ايفا مي كند. تغييرات در عاج و ميناي دندان سبب تغيير رنگ دندان ميشود. همان طور كه روش هاي مختلفي براي سفيد كردن دندان وجود دارد ، علل متعددي نيز براي تغيير رنگ دندان وجود دارد. از مهم ترين دلايل تغيير رنگ دندان كه يك تغيير ژنتيكي است زياده روي در مصرف آنتي بيوتيك ها و برخي از مواد غذايي و همين طور افزايش سن را مي توان نام برد. از جمله عوامل خارجي كه سبب تغيير رنگ دندان مي شود مصرف تنباكو ، استعمال دخانيات ، قهوه ، هويج ، چاي ، پرتقال و … هستند.

بليچينگ دندان


در اين روش سفيد كردن دندان ها با استفاده از يك ماده شيميايي انجام مي گيرد. به اين صورت كه گذاشتن اين ماده بر روي دندان بر رنگ دانه هاي دندان تاثير گذاشته و رنگ دندان را روشن تر مي كند. نقش اين ماده شيميايي تقريبا شبيه نقش وايتكس مي باشد.

لمينيت دندان

لمينيت دندان نه تنها باعث اصلاح رنگ دندان مي شود همچنين براي اصلاح و ترميم ساختمان دندان نيز به كار مي رود. بر خلاف روش بليچينگ در اين متد يك لايه از جنس سراميك و يا كامپوزيت بر روي دندان فرد قرار مي گيرد.

تفاوت هاي روش هاي لمينيت و بليچينگ

اگر بخواهيم در مورد تفاوت هاي اين دو روش را برشمريم ابتدا بايد گفت كه به لحاظ دوام و پايداري لمينيت بهتر از بليچينگ است. تفاوت بعدي روش لمينيت و بليچينگ اين است كه با توجه به اينكه در روش بليچينگ از ماده شيميايي براي جداسازي جرم دندان استفاده مي شود در دراز مدت مي توانند بر ميناي دندان آسيب زده و سلامت دندان را تهديد كند. مهم ترين و اساسي ترين تفاوت اين دو روش در توانايي لمينيت در برطرف كردن مشكلات ديگر دندان ها از جمله برطرف نمودن فواصل دنداني و يا هم سطح نمودن دندان ها با هم مي باشد.

در نهايت توصيه مي گردد با مراجعه به دندانپزشك مناسب و پس از معاينه بسته به تشخيص پزشك و نياز دندان يكي از دو روش فوق را انتخاب كرده و نسبت به اصلاح رنگ دندان هاي خود اقدام نماييد



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 947
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

روكش دندان چيست؟

روكش دندان يك راه امن براي پر كردن شكاف ها و كمك به بازگرداندن لبخند به صورتي است كه دندان ها را از دست داده ايد يا آسيب ديده اند. روكش نيز مي تواند به شما كمك كند كه راحتر گاز بزنيد و بجويد.، كه مي تواند براي سيستم هاي بدن شما، مانند سيستم گوارش شما مثبت باشد.
دندانپزشك شما به شما كمك خواهد كرد كه بر اساس بودجه، تنظيمات زيباشناختي بهترين چيز را انتخاب كنيد

تاج(روكش) چيست؟

 تاج يك پوشش يا “كلاه”  است كه دندانپزشك شما مي تواند روي يك دندان قرار دهد. تاج دندان(روكش دندان) كمك مي كند كه دندان شكل ظاهر طبيعي براي خود بگيرد. هدف از يك تاج دندان اين است كه دندان را قوي تر و يا شكل ظاهري آن ها بهبود ببخشند.

روكش دندان از چه ساخته شده است؟

تاج(روكش) از انواع مختلفي از مواد ساخته شده است. آلياژهاي فلزي، سراميك، پرسلن، رزين كامپوزيتي يا از تركيبي از اين مواد ممكن است استفاده شود. در فرآيند ساخت يك تاج، مواد اغلب با تركيب دندان هاي طبيعي شما رنگ مي شوند.
دندانپزشك شما مي خواهد يك تاج را بسازد كه به نظر طبيعي و راحت در دهان شما قرار بگيرد. براي تصميم گيري محل قرار گرفتن، دندانپزشك شما محل دندان، موقعيت، بافت لثه، نظر و اولويت بيمار، مقدار دنداني كه هنگام لبخند قابل رويت است، رنگ يا سايه دندان نشان مي دهد، و عملكردهاي دندان.

 

روكش چگونه بر روي دندان قرار مي گيرد؟

قرار دادن روكش دندان چندين مرحله است ، كه حداقل بايد دو بار به ددانپزشك مراجعه كنيد تا اين كار تمام شود:

  • دندانپزشك با حذف بخش پوسيدگي دندان آن را  آماده مي كند تا روكش به راحتي در محل قرار گيرد.
  • يك تصوير براي ارائه يك مدل دقيق براي روكش ساخته شده است.
  • شما يك روكش را به طور موقت دريافت خواهيد كرد تا روكش دائمي در مدت 2 هفته آماده تحويل بشود. در اين وضعيت(روكش فرعي)، اين دندان ها ممكن است حساس به گرم و سرد باشد. همچنين، در طول اين مدت از خوردن آدامس يا مواد چسبنده پرهيز كنيد.
  • سپس دندانپزشك يا تكنسين آزمايشگاهي از اين مدل ساخته شده براي ايجاد روكش استفاده مي كند.
  • هنگامي كه روكش جديد آماده است، دندانپزشك آن را در دهان شما قرار مي دهد و تنظيمات لازم را انجام مي دهد. هنگامي كه شما و دندانپزشك چگونگي ظاهر شدن و احساس رضايت را بررسي كرد، تاج در جاي خود چسبيده است

 

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

پر كردن دندان كمك مي كند تا دندان آسيب ديده يا فروپاشيده به عملكرد و شكل طبيعي خود باز گردد و به از بين بردن مناطقي كه در آن باكتري ها مي توانند وارد دندان شوند كمك مي كند، همچنين پر كردن دندان به جلوگيري از تخريب بيشتر نيز كمك ميكند. دندانپزشك شما در انتخاب مواد پر كننده مناسب براي شما همكاري ميكند. كه اين شامل ميزان و نوع تعميرات مي شود، اگر شما به برخي از مواد حساسيت خاصي داريد،  در آن صورت دندان شما نياز به پر كردن و هزينه بيشتري دارد.

انواع پر كردن دندان

پر كردن كامپوزيت – پركننده كامپوزيت  مخلوطي از ذرات شيشه اي و پلاستيكي هستند كه به رنگ دندان ساخته شده است. بنابراين، پر كردن كامپوزيت اغلب بر روي دندان هاي جلو و يا قسمت هاي قابل مشاهده دندان استفاده مي شود. پركننده هاي كامپوزيت بطور مستقيم به دندان متصل مي شوند، حفاري مورد نياز را كاهش مي دهند (مثل پر كردن آمالگام) و آنها قوي تر از پر كردن آمالگام هستند.

پر كردن آمالگام – پر كردن آمالگام  مخلوطي از فلزات از جمله جيوه و نقره ساخته شده است، بنابراين با رنگ دندان هاي شما مطابقت ندارد. اين نوع پر كردن اغلب براي پر كردن دندانهاي عقب مورد استفاده قرار مي گيرد. اين مواد بسيار قوي هستند و معمولا تخريب آنها حداقل 10 سال طول مي كشد.

پر كردن طلا – پر كردن طلا  بسيار با دوام ساخته شده است. اين نوع پر كردن بيشتر از هر نوع ديگري زمان ميبرد. پر كردن طلا با رنگ طبيعي دندان هاي شما مطابقت ندارد و گران است، معمولا هزينه آن شانزده يا ده برابر بيشتر از آمالگام است.

پر كردن سراميك – اين نوع پر كردن  دندان از پرسلن و رنگ دندان ساخته شده است، به طوري كه آنها طبيعي جلوه مي كنند. پر كردن سراميك شكننده تر از كامپوزيت رزين است ، اما آنها نسبت به رنگ آميزي مقاوم تر هستند. پر كردن سراميك گران است، و مي تواند به اندازه و يا بيشتر ازهزينه پر كردن طلا باشد.

شيشه يونومر – پر كردن شيشه يونومر از آكريليك و فلورا آلومينو اسيد تشكيل شده، اين عنصر از جنس شيشه ساخته شده است. اين نوع پر شدن بسيار قوي است و اغلب در افرادي كه دچار انقباض زيادي در قسمت دندان كه زير لثه است، استفاده مي شود. همچنين براي پر كردن دندان هاي كودكان استفاده مي شود.

 

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دندان درد عصبي يا دندان درد الكي چيست؟

دندان درد عصبي كه به دندان درد الكي نيز معروف است شايد نامش براي شما تعجب آور باشد اما همچين بيماري نيز داريم كه حتي شايد ممكن است براي شما هم اتفاق بيفتد به اين صورت كه شايد براي شما هم اتفاق افتاده باشد كه در دندان هاي خود دردي را احساس كرده باشيد و مدام به پزشك مراجعه كنيد كه به آن وسواس دندان درد نيز گفته ميشود اما حتي مطمين نباشيد كه كدام دندان شما درد ميكند!

شما مرتبا به دندانپزشك مراجعه مي كنيد اما هيچ تغييري در دندان درد شما ايجاد نميشود حتي بيشتر اوقات پزشك به شما ميگويد كه دندان هاي شما از سلامتي كاملي برخوردار است و در نهايت حرفي كه از دندانپزشك ميشنويد اين باشد:شما دچار دندان درد عصبي شده ايد!

حتي ممكن است دندان هاي شما درد داشته باشند و چندين بار به دكتر مراجعه كرده باشيد و حتي بعضي از دندان هاي شما را بكشد يا پر كند يا حتي در آخر براي آن كه درد دندان هايتان كم شود آن ها را عصب كشي كند اما شما باز هم در دندان هايتان درد را احساس كنيد در اين موقع است كه شما بايد بدانيد كه دچار دندان درد عصبي شده ايد.

البته اين قضيه به اين معني نيست كه شما به پزشك مراجعه نكنيد تا اين اتفاق برايتان نيفتد نه اتفاقا شما بايد هر 6 ماه يك بار به دكتر براي معاينه برويد اما اين نكته را در نظر داشته باشيد كه زماني كه دكتر به شما گفت كه دندان هاي شما سالم است و ايرادي ندارد به اين نكنه پي ببريد كه شما ممكن است به دندان درد عصبي مبتلا شده باشيد.

در اين مرحله شما فقط بايد به اعصاب خود رسيدگي كنيد و آن را آرام كنيد تا درد شما كم شود و آرامش خود را برقرار كنيد ولي لازم نيست تا مدام خودتان دندان هايتان را در مقابل آينه چك كنيد زيرا اين رفتار وسواس گونه حساسيت و درد شما را هزار برابر مي كند.

نتيجه گيري:

امروزه افراد زيادي دچار مشكلات دندان درد از جمله دندان درد عصبي مي شوند. اين مي تواند ناشي از خوردن بعضي از غذاها، نوشيدن نوشيدني ها، كمبود ويتامين هاي اساسي، عفونت هاي دهان و دندان و  يا مشكلات روزمره بهداشت دهان و دندان باشد. با اين حال، هنگامي كه يك فرد قادر به جلوگيري از اين عمل نيست، مراجعه به يك دكتر يا دندانپزشك كار عاقلانه اي خواهد بود. آن ها مي توانند علت اصلي را تعيين كنند و با روش هايي مانند آرام كردن اعصاب خود و يا با استفاده از دارو ها مانع از درد دوباره دندان ها شوند.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 1043
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 دی 1398 | نظرات ()