v
نوشته شده توسط : رعنا

راه دیگری نیست. اگر از چاقی مفرط رنج می برید، بهترین و بعضی وقت ها تنها راه حل این است که زیر بار عمل لاغری بروید! همین و تمام! پس بهترین جراح لاغری را انتخاب کنید، وقت بگیرید و خودتان را از شرّ چربی های اضافه و سنگینی و کرختی نجات دهید.

راه دیگری نیست. اگر از چاقی مفرط رنج می برید، بهترین و بعضی وقت ها تنها راه حل این است که زیر بار عمل لاغری بروید! همین و تمام! پس بهترین جراح لاغری را انتخاب کنید، وقت بگیرید و خودتان را از شرّ چربی های اضافه و سنگینی و کرختی نجات دهید. در این مقاله محبوب ترین عمل های لاغری در سال ۲۰۲۱ را مرور کرده ایم تا دست شما برای انتخاب یکی از آن ها بازتر باشد.

عمل اسلیو معده

عمل اسلیو معده یکی از محبوب ترین جراحی های لاغری در آمریکاست. در این جراحی حجم معده کوچک می شود. همین که چند تا قاشق غذا می‌ خورید، سیرِ سیر می شوید چرا که معده پس از عمل اسلیو معده غذای کم تری را در خودش جا می دهد و نگه می دارد.

روش عمل اسلیو معده

در فرایند عمل اسلیو ، پزشک با تیغ در قسمت بالایی شکم چند برش بسیار کوچک می سازد و بعد ۸۰% از حجم معده را کم می کند، چنان که معده به شکل یک لوله در می آید.

عمل بای پس معده

عمل بای پس معده فوق العاده است. میزان تاثیرگذاری این سبک از جراحی لاغری حتی از عمل اسلیو هم پررنگ تر به نظر می آید. درست به همین دلیل هم است که از این جراحی نه تنها در آمریکا بلکه در کل دنیا به عنوان بهترین جراحی لاغری یاد می کنند.

باندینگ معده

جراحی باندینگ معده یکی از مدرن ترین شکل های جراحی لاغری به حساب می آید. اگر چه در جراحی باندینگ هم حجم معده کوچک و میزان غذای دریافتی کم تر می شود اما خبری از از بین رفتن هورمون های گرسنگی نیست. در نتیجه اگر بیش از حد مجاز غذا بخورید، ممکن است استفراغ کنید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

درمان ارتودنسی ممکن است چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان با حس خجالت همراه باشد. از آنجایی که نگاه افراد ناخودآگاه بر روی بریس های ارتودنسی متمرکز می شود، بیمار آن را یک نقص دانسته و احساس خجالت می کند. خوشبختانه در سال های اخیر، ارتودنسی به عنوان یک راهکار برای افزایش زیبایی لبخند در میان مردم جا افتاده و قبح آن تا حد زیادی از بین رفته است. علاوه بر این، پیشرفت تکنولوژی در صنعت ارتودنسی باعث تولید دستگاه هایی مانند ارتودنسی نامرئی متحرک شده که کمک زیادی به افزایش اعتماد به نفس بیماران می کند.

اینکه استفاده از دستگاه های ارتودنسی دشوار بوده و موجب کاهش اعتماد به نفس می شود، قابل درک است. در اینجا نکاتی را می گوییم که با بهره گیری از آنها با وجود بریس ها بخندید. اگر فرزندتان قصد انجام ارتودنسی دندان دارد یا در طول دوره درمان به سر می برد، با خواندن این نکات به او کمک کنید که بدون خجالت در مدرسه و جمع دوستانش حاضر شود.

1. از جدیدترین روش ها استفاده کنید

اگر نامرتبی و مشکلات دندانی تان حاد نیست، می توانید از ارتودنسی نامرئی (اینویزیلاین) استفاده کنید. در این روش، الاینر (تراز کننده)های شفاف به دندان ها می چسبند و کمتر کسی متوجه آنها می شود. همچنین اینویزیلاین ها متحرک هستند؛ یعنی می توانید در مراسم های خاص آنها را از روی دندان ها بردارید. قیمت ارتودنسی نامرئی کمی بیشتر از ارتودنسی فلزی است اما داشتن روحیه قوی در طول درمان ارزشش را دارد. متاسفانه ارتودنسی نامرئی مناسب همه نیست! دکتر ارتودنسی بعد از معاینه شرایط فک و دندان ها می تواند تشخیص دهد که آیا شما کاندید مناسبی برای اینویزیلاین هستید یا خیر.

2. یادتان نرود که این شرایط موقتی است

اگرچه دستگاه های ارتودنسی ممکن است باعث ناراحتی و حتی کمی درد شود، شاید زبان، گونه و لب ها به آن حساسیت نشان دهند اما قرار نیست آنها را همیشه روی دندان های خود داشته باشید. تمامی این عوارض جانبی برای مدت کوتاهی هستند و با گذشت زمان به دستگاه های ارتودنسی عادت می کنید.

اگر هم نگران عوارض زیبایی ناشی از ارتودنسی هستید، مطمئن باشید که دیدن ارتودنسی روی دندان ها خیلی زود هم برای خودتان و هم برای اطرافیانتان عادی خواهد شد. شما حتی زمانی که موهای خود را کوتاه می کنید، در چند روز اول توجه همه را به سمت خود جلب می نماید اما بعد از مدتی عادی و تبدیل به یکی از مشخصه های شما می شود.

3. لبخندتان را مخفی نکنید

لبخندتان چیزهای زیادی درباره کسی که هستید و احساسی که دارید می گوید. منظور این نیست که راه بروید و خنده های مصنوعی تحویل اطرافیانتان بدهید. اما باید یاد بگیرید که چگونه با ارتودنسی زیبا بخندید. سرکوب کردن واکنش های احساسی طبیعی مثل لبخند زدن و خندیدن می تواند روی روحیه و شخصیت تان تاثیر منفی بگذارد. مضاف بر این، وقتی که دیگران بفهمند در حال مخفی کردن چیزی هستید، بیشتر به آن توجه می کنند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 139
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی شفاف یا نامرئی ابزاری است که همان نتیجه ارتودنسی فلزی قدیمی را به دست می دهد اما از معایب ارتودنسی سیمی دیگر خبری نیست. ارتودنسی نامرئی در دهان جلب توجه نمی کند و الاینر (تراز کننده)ها را می توانید به هنگام خوردن و آشامیدن و همچنین مسواک زدن درآورید. در حالی که حتی خوردن بعضی اقلام در طول دوره درمان با ارتودنسی فلزی ممنوع است. در ارتودنسی نامرئی هیچ سیم یا براکتی وجود ندارد که باعث التهاب لثه ها یا گونه شود.

تمایل دارید با عملکرد ارتودنسی نامرئی بیشتر آشنا شوید؟ در ادامه مراحل ارتودنسی نامرئی را از ابتدا تا رسیدن به نتیجه دلخواه توضیح می دهیم.

1.    مشاوره رایگان

قبل از آنکه تصمیم نهایی را درمورد روش درمان پزشکتان بگیرید، باید با یک متخصص ارتودنسی جلسه مشاوره رایگان بگذارید (نه یک دندانپزشک). متخصصی که انتخاب می کنید باید دانش و تجربه کافی در زمینه ارتودنسی نامرئی و الاینرهای شفاف را داشته باشد. این انتخاب شما علاوه بر برنامه درمانی و نتیجه نهایی، روی برنامه های مالیتان هم تاثیر خواهد داشت. پس برگزیدن بهترین متخصص ارتودنسی از چند لحاظ اهمیت دارد.

اگر متخصص تشخیص دهد که اینویزیلاین گزینه مناسبی برای مرتب کردن دندان های شما نیست، علی رغم علاقه تان به استفاده از الاینرهای شفاف باید از روش و ابزار دیگری کمک بگیرید. زیرا ارتودنسی نامرئی نمی تواند کاری برای ناهنجاری های شدید دندان و فک انجام دهد.

2.    چیدن برنامه درمانی

بعد از آنکه پزشکتان تشخیص داد کاندیدای مناسبی برای ارتودنسی نامرئی هستید، از دندان ها عکسبرداری و قالبگیری می شود. پزشک عکس و قالب را به لابراتوار سازنده اینویزیلاین می فرستد و توضیح می دهد که دندان ها در چه جهتی و به چه میزان باید حرکت کنند. تکنسین لابراتوار اطلاعات را در کامپیوتر وارد و تصویری سه بعدی از دندان های شما ایجاد می کند. مدل رایانه ای به دست آمده تعیین کننده نوع حرکت دندان ها خواهد بود. اگر پزشک از مدل ایجاد شده راضی باشد، اجازه ساخت آن را می دهد.

توجه داشته باشید که قرار نیست همه دندان ها به یکباره تراز و مرتب شوند. متخصص ارتودنسی ابتدا برای تعدادی از آنها برنامه ریزی می کند و بعد از صاف شدن شان به سراغ باقی دندان ها می رود. درمان ارتودنسی با الاینرهای شفاف برای بزرگسالان حدود یک سال و برای کودکان به اندازه دوره درمان با ارتودنسی فلزی به طول می انجامد.

3.    ساخت الاینرهای شفاف

حدود یک ماه باید منتظر باشید تا الاینرها ساخته شده و به دستتان برسد.

4.    گذاشتن الاینرها روی دندان

پس از آنکه الاینرها آماده شدند، با شما تماس می گیرند تا به مطب بروید. اولین بار پزشک آنها را روی دندان هایتان می گذارد و به شما آموزش می دهد که چگونه الاینرها را روی دندان ها قرار دهید و بردارید. هر الاینر به مدت دو هفته استفاده می شود و با پیشرفت درمان، الاینرهای جدیدی را متناسب با موقعیت جدید دندان ها تحویل می گیرید.

به هنگام خوردن، آشامیدن و مسواک زدن می توانید الاینرها را بردارید اما از طرفی باید تقریبا 22 ساعت از شبانه روز آنها را بر روی دندان ها نگه دارید. در غیر اینصورت، دندان ها طبق برنامه حرکت نکرده و پیشرفتی مشاهده نخواهید کرد. به علاوه الاینرهای جدید متناسب دندان ها نخواهند بود.

5.    اصلاح نهایی

بعد از آنکه آخرین الاینرها را به مدت دو هفته استفاده کردید، ممکن است هنوز تعدادی از دندان ها به اصلاح موقعیت جزئی نیاز داشته باشند. این امر کاملا طبیعی است و نباید نگران آن باشید. برای اصلاح نهایی شاید دوباره مجبور به استفاده از ارتودنسی نامرئی شوید و یا پزشک روش دیگری را به کار بگیرد. اصلاح نهایی ممکن است یک ماه طول بکشد و یا شاید کمتر از آن. دندان های بسیاری از بیماران بعد از اتمام دوره درمان نیاز به اصلاح دارد و برای آن هزینه اضافی پرداخت نخواهید کرد.

 

6.    ثابت نگه داشتن لبخند زیبا

پس از تکمیل دوره درمان، باید از ریتینر یا نگه دارنده استفاده کنید تا به استخوان فک این فرصت را بدهید موقعیت جدید دندان ها را سفت و مستحکم کند. ریتینر به لحاظ ظاهر شبیه به اینویزیلاین است اما ضخامت و دوام بیشتری دارد. لازم نیست ریتینر را هر دو هفته عوض کنید. در ماه های اول بعد از اتمام درمان باید هر روز  از ریتینر استفاده نمایید اما پس از آن چند ساعت استفاده در هفته کافی است. چرا که دندان هایتان تا همیشه در حال حرکت خواهند بود.

بیشتر بخواندی : هزینه ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

گفتیم که طلای هندی در شهرها و مناطق مختلف طراحی و قیمت‌های متفاوتی دارد. به همین خاطر در ادامه برخی از انواع طلا هندی را به شما معرفی کرده‌ایم.

طلای ملیله‌کاری هندی (Filigree)

ملیله‌کاری، شاخه‌ای از هنر فلزکاری است که با مفتول‌های نازک نقره یا طلا انجام می‌پذیرد. این طرح در ساخت طلای هندی بسیار رایج و محبوب است به این دلیل که بسیار ظریف و زیبا ساخته می‌شود و طراحی‌های منحصر به فرد هم دارند. در این سبک از پیچاندن فلز با ظرافت زیاد به یک الگوی یا طراحی دقیق دست پیدا می‌کنند.

طلا و جواهر کُندان (Kundan)

جواهرات کندان یا جواهرات سنتی هند که از امپراطوری مغول ساخته شده است، از طلا و نقره با سنگ‌های قیمتی طبیعی ساخته می‌شوند. سنگهای قیمتی همچون زمرد، الماس و یاقوت کبود گوهرهای رایجی هستند که در ساخت مصنوعات طلای هندی (طلای کندان) به وفور مورداستفاده قرار می‌گیرند. این مدل از طلا از چندین لایه سنگ قیمتی و فلزات گرانبها ساخته می‌شود که با ظرافت کامل به یکدیگر متصل می‌شوند.

برای اطلاعتان بد نیست بدانید که این مدل طراحی طلا در اواخر قرن ۱۶ میلادی توسط طراحان طلا و جواهر مغولی ابداع شد. آنها با تلفیق دو تکنیک مختلف، شکل جدیدی از جواهر را پدید آورند که امروزه به عنوان طلای سنتی هندی از آن یاد می‌شود. آنها در طرح خود زیورآلات سنتی را با سنگ‌های قیمتی و فلزهای گرانبها همانند طلا ترکیب کردند و نام طرحشان را نیز «کندان» گذاشتند.

بیشتر بخواندی :

جواهرات میناکاری هندی (Meenakari)

میناکاری در سبک‌های مختلف طراحی و تولید طلا و جواهر در کشور هند استفاده می‌شود. همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، در دنیای مد و فشن، طلای میناکاری‌شده از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. دلیلش هم این است که رنگ و طرح‌های ویژه‌ای به طلاهای معمولی می‌بخشد. جواهرات میناکاری‌شده در انواعِ رنگ‌ها، طرح‌ها و شکل‌ها در اختیار مشتری‌ها قرار دارند تا هر فردی بنا به سلیقه شخصی خود، هرآنچه می‌خواهد را انتخاب و خریداری کند. این طلاها عموما قیمت مناسبی هم دارند، در نتیجه برای معتادان به مد و فشن که عاشق تنوع هستند، گزینه‌های بسیار مقرون‌به‌صرفه‌ای بشمار می‌روند.

جواهرات هندی کادا (KADA)

جواهرات هندی کادا بیشتر به صورت جفت هستند و قسمت داخلی هر Kada با طرح‌های گل، مانند گل مینا، پوشیده شده که آنها را بسیار خاص کرده است. در گذشته در قسمت خارجی کادا از الماس‌های تراش نخورده استفاده می‌شد که انتهای هر کادا توسط شکل‌هایی از حیوانات مانند فیل‌هایی با تنه‌های در هم آمیخته تزئین می‌شد. این جواهرات زیباترین هدیه طلا در هندوستان مخصوصاً به عنوان هدیه عروس محسوب می‌شوند.

منبع : طلای آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 476
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تکنولوژی  فایبرگلاس برای اولین بار در سال ۱۹۳۰ میلادی در آمریکا ودر صنعت هواپیماسازی مورد استفاده قرار گرفت و از سال ۱۹۹۰ به بعد در طرح ها و شکل های مختلفی از استخرها وارد بازار شد .

فایبرگلاس یک نوع پوشش کامپوزیت است که اکثرا بدلیل داشتن مقاومت خوب آن در مخازن آب ، صنعت خودروسازی و حتی هواپیماسازی ازآن استفاده می کنند .

از جمله مزیت های ساخت استخرهای فایبرگلاس می توان به موارد زیر اشاره نمود :

۱ . سرعت نصب و اجرای بالاتر نسبت به استخرهای بتنی :

میانگین زمان اجرای استخرهای بتنی حدود ۳الی ۶ ماه می باشد ، این در حالیست که نصب و راه اندازی استخرهای پیش ساخته تنها ۳ الی ۶ هفته می باشد .

۲ . صاف بودن سطح و عدم وجود سطح ناصاف یا تیزی :

سطح اکثر استخرهای بتنی کاشی کاری شده و یا به همان صورت آستر باقی می ماند که در طول زمان شاهد جدا شدن کاشی ها و یا خلل و فرج در سطوح استخرهای بتنی و به طبع شاهد ناصاف شدن آنها می باشیم.

این در حالیست که استخر های فایبر گلاس دارای سطح یکنواخت وصاف بوده وهیچ گونه آسیبی در طول زمان به بدن شما وارد نمی کند .

بیشتر بخوانید : تعمیر استخر

۳ . دارای طرح های مختلف و رنگ های متفاوت :

استخر های فایبرگلاس دارای مدل های دایره ای ، بیضی ، مربع ، مستطیل می باشند .

۴ . آب بند بودن و داشتن سازگاری بامواد شیمیایی ( ازن و کلر) :

در استخر های بتنی مشاهده شده که اغلب از دیواره ها ، محل قرارگیری چراغ های داخل استخر و حتی کف استخر نشتی آب ایجاد می شود ، که برای نشتی یابی گاها با طی شدن زمان زیادی همراه است ، لاکن اینگونه نشتی ها در استخر های فایبرگلاس بسیار به ندرت بوجود آمده و تنها دلیل  نشتی از آنها ایجاد ترک و یا سوراخی می باشد که بر اثر ضربه شدید به آنها بوجود آمده باشد .

۵ . داشتن مقاومت بسیار بالا :

همانطور که در  ابتدا اشاره شد فایبرگلاس کامپوزیت های حاوی الیاف می باشد . تعدادی از الیاف ها شامل الیاف شیشه ، الیاف کربن ، الیاف ارامید و… هستند . همچنین از انواع رزین ها درساخت فایبرگلاس ها میتوان به پلی استر ، نیل استر و اپوکسی اشاره نمود که دارای مقاومت خوب در برابر خوردگی و دما هستند .

درپایان این خود مشتری است که بایستی با توجه به نیاز خود ، هزینه پرداختی و عواملی که در مقاله ذکر شد انتخاب کند که استخر های بتنی را برگزیند یا فایبر گلاس را .

منبع : تام استخر



:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ساخت استخر و البته نگهداری آن نیازمند صرف هزینه و البته زمان است. اما با دنبال کردن نکاتی که در این صفحه توضیح داده شده، می توان تا حد زیادی هزینه های استخر را کاهش داده و کیفیت آن را افزایش داد.

۱- استفاده از لوله های یو پی وی سی  در تجهیزات و لوله کشی های زیر کار استخر

به جای لوله های گالوانیزه که این امر به دلیل وجود کلر در آب استخر و مقاومت لوله های یوپی وی سی در برابر کلر باعث طول عمر بیشتر درلوله ها می گردد و نیز در بازار هزینه لوله های یوپی وی سی از لوله های گالوانیزه عدد قابل توجه ای کمتر می باشد.

۲. استفاده از اسکیمر برای تصفیه آب های سطحی استخر

در استخر های سرپوشیده بابت تصفیه آبهای سطحی استخر برای پایین آمدن هزینه ها بهتر است از اسکیمر بر روی دیواره استفاده شود تا از مخازن سر ریز در داخل تصفیه خانه استفاده شود . این امر باعث کم شدن فضای استفاده شده در تصفیه خانه و نیز حذف یک مخزن سر ریز در داخل تصفیه خانه می شود . که در نتیجه کم شدن هزینه های بابت کندکاری اتاقک تصفیه خانه و هزینه مخزن و لوله و اتصالات بین مخزن و پمپ ها می شود.

بیشتر بخوانیید : نعمیر استخر

۳- کاشیکاری استخر در زمان ساخت به جای رنگ کردن آن .

اینکار علاوه بر زیبایی باعث عمر بیشتر استخر نیز می شود  در صورتی که رنگ های استخر به صورت تقریبی هر سال و یا در بهترین حالت هر ۲ سال یک بار نیاز به ترمیم و رنگ کاری مجدد دارند.

۴-استفاده از کنترلرهای دیجیتالی  کنترل دمای آب استخر

که این کار علاوه بر کنترل دقیق دمای آب استخر در زمان نگهداری و استفاده از استخر در دراز مدت باعث کاهش هزینه ها از قبیل استهلاک در پمپ ها و تجهیزات نیز باعث کاهش مصرف گاز در زمان استفاده از استخر می شود.

۵-تهویه مناسب در استخر های سر پوشیده با استفاده از سنسورهای کنترل رطوبت در اگزاست فن های استخر می توان تهویه مناسبی در محوطه استخر ایجاد کرد که این کار علاوه بر کاهش مقدار کارکرد فن اگزاست و کاهش استهلاک در فن و کاهش مصرف برق نیزباعث ایجاد یک هوای مناسب در محیط استخر شده و در درازمدت باعث جلوگیری از پوسیدگی در تجهیزات روشنایی و تجهیزات فلزی در محیط استخر می شود.

منبع : https://www.tomestakhr.com/



:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بعد از یک دوره کاهش وزن، امکان دارد که اندازه حلقه شما برای انگشتتان کمی بزرگتر شود. خوشبختانه طلا فروشی‌ها به راحتی می‌توانند انگشت شما را اندازه بگیرند و مطابق آن سایز انگشترتان را نیز کمتر کنند و انگشترتان را با اندازه‌ای جدید تحویل شما دهند.

برای کوچک کردن انگشتر ، تعمیرکار طلا اول حلقه را برش می‌دهد و بخش از آن را بریده و کنار می‌گذارد تا حلقه تنگ‌تر شود. سپس دو انتهای آن را به هم جوش داده و انگشتر به حالت دایره‌ای خود بر می‌گردد. برای بزرگ کردن انگشتر هم طلاساز پس از برش حلقه، آن را می‌کشد تا به اندازه دلخواه برسد. سپس از فلزات دیگر برای پر کردن این فاصله بهره می‌گیرد.

به طور کلی، متخصص‌های طلا و جواهر، انگشتر را برش می‌دهند تا اندازه آن را بزرگ یا کوچک کنند و سپس دوباره حلقه را جوش می‌دهند. در انتها هم دقیقا روی همان قسمتی که برش انجام شده هویه‌کاری انگشتر  انجام می‌شود. اما توجه داشته باشید که انگشترها پس از تغییر سایز، از محلی که بریده و دوباره هویه‌کاری شده‌اند ضعیف می‌شوند. فرقی هم نمی‌کند که این برش و جوش‌کاری در کدام بخش انگشتر انجام شده باشد. در هر صورت، اگر فشار زیادی روی آن بخش وارد شود، احتمال شکستن حلقه زیاد خواهد بود. بنابراین، بهتر است در زمان خرید دقت کافی داشته باشید و انگشتری تهیه کنید که قابلیت تغییر سایز داشته باشد تا به راحتی بتوانید آن را به سایز دلخواهتان درآورید.

بیشتر بخوانید :

برای انگشتری که برای دست گشاد شده می‌توانید خودتان در خانه از چسب سیلیکون هم کمک بگیرید. به این صورت که مقدار بسیتر کمی سیلیکون شفاف را در بخش داخلی حلقه بریزید. سپس با یک تکه چوب یا پلاستیک سطح آن را صاف کنید تا برآمدگی نداشته باشد. انگشتر را در جایی ثابت بگذارید تا سیلیکون خشک شود. بسته به نوع سیلیکون، ممکن است خشک شدن آن، بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت طول بکشد.

منبع : https://www.azadi.gold/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 272
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در مورد استفاده از دهانشویه و کشیدن دندان در بارداری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا در دوران بارداری بدانید باید چه نکاتی را رعایت کنید تا به سلامت خود و جنین داخل شکمتان آسیبی وارد نشود. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کشیدن دندان و عصب کشی در بارداری

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان دربارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

اگر پوسیدگی دندان به قسمت داخلی دندان شما در انتهای عصب برسد، می‌تواند بسیار دردناک باشد. عصب کشی می‌تواند با برداشتن بافت آلوده و ترمیم دندان با تاج طبیعی، جلوی درد را بگیرد، بنابراین نیازی به کشیدن دندان نیست.

اگر نمی‌توانید درد دندان را تحمل کنید، می‌توانید عصب کشی را در هر مرحله از بارداری انجام دهید و نباید آن را به تأخیر بیاندازید. با این حال، از آنجایی که اشعه‌ی ایکس برای این کار استفاده می‌شود، زمان ایده آل برای انجام آن در سه ماهه‌ی دوم است.

بیهوشی قبل از جراحی

اگر در دوران بارداری نیاز به انجام یک عمل دندانپزشکی داشته باشید، هنوز هم می‌توانید با خیال راحت از بیهوشی برای آرامش و بی حس کردن درد استفاده کنید. فقط حتماً باید دندانپزشک را از بارداریتان مطلع کنید تا بتواند ماده‌ی بیهوشی و دُز مناسب آن را انتخاب کند. در دندانپزشکی بارداری از داروهای بیهوشی حاوی فلی پرسین اجتناب می‌شود، زیرا این ماده‌ی شیمیایی رگ‌های خونی را تنگ می‌کند و منجر به تضعیف خون رسانی به جنین می‌شود.

استفاده از دهانشویه در دوران بارداری

دهانشویه ها بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از اصلی ترین راه های ارتقای بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندی سالم هستند. آنها از آنچه که تصور می کنید کاربردی تر هستند و فواید بسیار زیادی برای دهان و دندان ما دارند.

فواید دهانشویه

محلول های حاوی مواد شوینده دهان و دندان فواید بسیار زیادی دارند و ما مهم ترین فواید موجود را در ادامه بررسی کرده ایم.

  • می توانند تعداد باکتری های موجود در دهان را کاهش دهد
  • بوی بد دهان را کاهش می دهد
  • به سفیدتر شدن دندان ها کمک می کنند
  • علائم دردناک آفت دهان را کاهش می دهد
  • ذرات ریز مواد غذایی را از بین می برد
  • به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند
  • مانع از تشکیل و تجمع پلاک می شود

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه استفاده از دهانشویه  و کشیدن دندان در بارداری و دندان پزشکی بارداری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا در این دوران بتوانید بهترین تصمیم را برای سلامت خود و جنینتان بگیرید و در آینده دچار پشیمانی نشوید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

لنت ترمز و جعبه فیوز اتوموبیل دو تا از اصلی ترین قطعات یدکی خودرو هستند. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را با این دو قطعه بیشتر آشنا کنیم و به شما بگوییم که این دو قطعه را، به عنوان لوازم یدکی کیا و هیوندای که بسیار با اهمیت هستند را باید از کجا تهیه کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لنت ترمز

زمانی که خودرو میخواهد از توقف بایستد نیازمند یک اصطکاک قابل توجه است. وظیفه تولید این اصطکاک مستقیما برعهده سیستم ترمز است که آن هم نهایتا از لنت ترمز برای توقف استفاده میکند. لنت ها به محض اینکه ما پا روی پدال ترمز گذاشتیم به سمت دیسک ها فشرده شده و با ایجاد یک اصطکاک قابل توجه باعث کم شدن سرعت و در نهایت توقف کامل خودرو میشوند.

در خصوص طول عمر لنت ترمز هیوندای و کیا هیچ قانون نوشته شده خاصی وجود ندارد. طول عمر آن ها هرچند به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد اما بیشتر وابسته به شیوه رانندگی و راندن شما دارد. اما به صورت حدودی برآورد میشود که طول عمر هر لنت تا 80 هزار کیلومتر باشد و بعد از آن باید تعویض شود.

چگونه متوجه تمام شدن لنت ترمز شویم ؟

نکات زیر میتوانند به شما کمک کنند تا بفهمید چه زمانی نیاز به تعویض لنت ترمز کیا یا هیوندای دارید:

  1. چراغ هشدار
  2. وارسی چشمی ساده
  3. شنیدن صدای عجیب مثل خرخر از لنت
  4. کشیدن فرمان در زمان ترمز
  5. لرزیدن غیرعادی پدال ترمز

جعبه فیوز

جعبه فیوز در واقعا جعبه ای است که فیوزها و رله های (کلیدهای الکتریکی سریع) یک سیستم الکتریکی را در خود جای داده است. در کاربردهای خودرو معمولاً یک جعبه فیوز اولیه (که شامل موتور ولتاژ بالا و فیوزها و رله ها است) به همراه جعبه فیوز ثانویه که حاوی فیوزها و رله ها به لوازم جانبی است وجود دارد. اکثر وسایل نقلیه همچنین دارای جعبه فیوز داخل اتاق یا صندوق خودرو هستند که معمولاً در سمت راننده تعبیه میشود. این جعبه وظیفه کنترل بخش های داخلی اتاق را دارد.

در حالی که بیشتر پنل های فیوز طوری ساخته شده تا دوام زیادی داشته باشد، اما گاهی اوقات می توانند با مشکلاتی روبرو شده و در کارکرد وسیله نقلیه مشکلی ایجاد کنند. معمولاً یک جعبه فیوز مشکل دار چند علائم سده ایجاد می کند که می تواند در مورد مشکلات و مسائل احتمالی به راننده هشدار دهد. اگر شما نیز هر کدام از علائم زیر را در ماشین خود مشاهده یا احساس میکنید جهت بررسی دقیق به یک مکانیک خوب مراجعه کنید و در صورت لزوم خود را آماده تعویض و خرید جعبه فیوز داخل اتاق خودرو کنید.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در رابطه با لنت ترمز و جعبه فیوز، به خصوص در مورد خودرو های کره ای مثل هیوندای و کیا در اختیارتان قرار دهیم. اگر قصد تعویض هر کدام را دارید و نمی‌دانید باید آن قطعه را از کجا تهیه کنید تا از کیفیت و اصالت آن مطمئن باشید، پیشنهاد ما به شما استفاده از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو می‌باشد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 178
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در مورد عوارض ارتودنسی دندان و طول درمان آن به شما عزیزان ارائه دهیم. ارتودنسی یکی از بهترین راه ها برای درمان ناهنجاری های فک و دندان ها است. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

عوارض ارتودنسی

هرچند که نمی‌توان به موارد زیر عارضه گفت، اما برای  آگاهی بیشتر افراد ما تلاش کرده ایم که برخی از عوراض مهم درمان ارتودنسی را در این مقاله لیست کنیم. با 6 نوع از آن ها در ادامه آشنا خواهید شد.

تجربه اتصال دستگاه های ارتودنسی به دندان‌ها برای همه افرادی که تاکنون ارتودنسی نکرده اند کمی عجیب است. به دلیل اینکه دستگاه‌های ارتودنسی از همان ابتدا شروع به حرکت دندان‌ها می‌کنند، ممکن است افراد درد جزئی احساس کنند. که این طبیعی است و عارضه محسوب نمی‌شود.

درد ارتودنسی به دلیل وارد شدن فشار و نیرو از سمت سیم ارتودنسی به دندان ها و وادار کردن آن ها به تغییر موقعیت است.

با کمک داروهای ضد درد بودن نسخه به راحتی می‌توان این درد و ناراحتی را تسکین داد. افراد حتی ممکن است در ابتدای درمان احساس کنند که دندانشان لق شده است. اما این موضوع حقیقت ندارد و فقط یک احساس است به همین دلیل ما لق شدن دندان در طول ارتودنسی را اصلا جزء عوارض ارتودنسی دندان لیست نمی‌کنیم.

کاهش عوارض ارتودنسی با پیشرفت های امروزه

به لطف ورود تجهیزات مدرن و امروزی به حوزه دندانپزشکی امروزه بسیاری از عوارض ارتودنسی به شدت کاهش یافته و بیماران می‌توانند با خیال راحت تری درمان را شروع کرده و با موفقیت به اتمام برسانند.

برای مثال براکت های ارتودنسی دیمون در کمترین زمان ممکن و با حداقل درد و عوارض به شکلی موثرتر از براکت های سنتی دندان های بیماران را صاف، هماهنگ و منظم میکند. به همین دلیل اکثریت قریب به اتفاق بیماران امروزه بدون هیچ عارضه ای درمان های ارتودنسی را به پایان میرسانند.

طول درمان ارتودنسی

مراجعان و بیمارانی که تحت درمان ارتودنسی دندان قرار دارند در اغلب موارد دوست دارند که مدت زمان ارتودنسی آن ها کوتاه باشد. روش هایی وجود دارد که روند درمان را تسریع میبخشد اما شما چه بخواهید چه نخواهید باید برای دست کم 6 ماه و بیشتر تحت درمان باشید. ادامه مقاله را بخوانید تا درباره مدت زمان صاف شدن دندانها در ارتودنسی بیشتر بدانید

مدت زمان ارتودنسی با توجه به نیازها و انتظارات شخصی بیماران به طور تقریبی بین 6 الی 36 ماه  طول می کشد. و اینکه طول دوره درمان شما چقدر خواهد بود به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه با آن ها آشنا خواهید شد. در نظر داشته باشید که هر چه طول دوره درمان بیشتر شود هزینه ارتودنسی دندان نیز افزایش میابد.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در مورد ارتودنسی، عوارض آن و طول درمان آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم از مطالعه این مطلب لذت برده باشید و به اطلاعاتتان افزوده شده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کامپوزیت یکی از پرکاربرد ترین روش های ترمیم و زیبا سازی طرح لبخند است که امروزه میلیون ها نفر در سراسر دنیا در حال استفاده از آن هستند. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا شما عزیزان را با ونیر کامپوزیت و  کاربرد های آن بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ونیر چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم وارد مبحث ونیر کامپوزیت شویم، ابتدا لازم است که با ونیر دندان آشنا شوید. ونیر یک پوسته نازک و معمولا همرنگ دندان است که جهت زیبایی بهتر دندان ها و پنهان کردن مشکلات و عیوب ظاهری آن ها، به سطح جلوی دندان متصل می شوند. برخلاف تصور برخی از افراد، ونیرها روکش دندان نیستند و با روکش فرق دارند. چندین نوع ونیر دندان وجود دارد که دو نمونه مشهور از آن ها، ونیر کامپوزیت و لمینت دندان است. در این مقاله درباره نوع اول مطالبی خواهید خواند.

ونیر کامپوزیت

همانطور که گفته شد، کامپوزیت ونیر یا (composite veneers) نوعی ونیر است. در اصل این ونیرها، پوسته ها و لایه های بسیار نازک ساخته شده از رزین کامپوزیت هستند که به سطح جلوی دندان ها متصل می شوند. بنابراین نامگذاری آن ها مستقیما اشاره به جنسشان و ماده ای که از آن ساخته می شود دارد.

کاربرد های ونیر کامپوزیت

از این ونیرها برای اصطلاح طرح لبخند یا طراحی آن و به منظور برطرف کردن موارد زیر استفاده می‌شود:

  1. دندان شکسته
  2. دندان لب پر شده
  3. کج بودن دندان
  4. تغییر رنگ دائمی دندان ها
  5. لکه های روی دندان
  6. وجود فاصله بین دندان ها
  7. کوتاه یا بلند بودن یک یا چند دندان
  8. دندان ترک خورده

درمان ارتودنسی دندان جدای از برطرف کردن مشکلات ساختاری و شلوغی دندان ها و فک، برخی از موارد بالا را برطرف کند. برای مثال بستن فاصله بین دندان، کج بودن دندان ها و کوتاه یا بلند بودن آن ها به راحتی با ارتودنسی قابل اصلاح هستند. و برای برطرف کردن آن ها اگر برایتان مقدور است به جای متخصص ترمیمی و زیبایی به یک متخصص ارتودنسی خوب مراجعه کنید. اما تغییر رنگ، ترمیم شکستگی، لب پر شدگی، لکه روی دندان و … با ارتودنسی قابل ترمیم نیست.

اگر زمان کافی برای بهبود طرح لبخند خود ندارید و می خواهید خیلی سریع مشکلات ظاهری دندان هایتان را برطرف کنید، پیشنهاد دندانپزشکان ترمیمی و زیبایی دندان استفاده از ونیر کامپوزیت مستقیم است.

در روش مستقیم، مواد مستقیما به دندان ها متصل می شود و سپس مواد شکل داده میشوند تا مشابه دندان واقعی به نظر برسند. اما در روش ونیر کامپوزیت غیر مستقیم، متخصص، یا ونیر را در مطب و خارج از دهان بیمار می سازد، یا دستور ساخت آن را به یک لابراتوار در بیرون از مطب می دهد. هزینه این ونیرها نسبت به نمونه مستقیم بیشتر است، ماندگاری بالاتری دارند و از همه مهمتر در برابر سایش مقاوت بالایی دارند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مفیدی را درمورد کاربرد های کامپوزیت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم برای ترمیم و زیبا سازی طرح لبخند می‌توانید از کامپوزیت دندان استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی یک درمان تخصصی برای اصلاح نا هنجاری های دهان و دندان است. امروز در این مطلب سعی داریم تا شما را با ارتودنسی نامرئی بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی را درمورد یکی از معضلات ارتودنسی یعنی جویدن آدامس با ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی نامرئی

آمار و ارقام نشان می‌دهد از میان افرادی که ارتودنسی دندان انجام می‌دهند نزدیک به 30 درصد، افراد بزرگسال و بالای 20 سال هستند. و حدود یک سوم از این افراد، دوست ندارند کسی متوجه شود آن‌ها تحت درمان ارتودنسی هستند (با اینکه از خودِ درمان راضی هستند.) متخصصان ارتودنسی به این افراد و کلاً تمام مراجعانی که دوست ندارند دستگاه‌های ارتودنسی‌شان قابل توجه و در چشم باشد، ارتودنسی نامرئی را پیشنهاد می‌دهند که هم کارایی بالایی دارد و هم توجه زیادی را به خود جلب نمی‌کند.

همانطور که احتمالاً خودتان هم می‌دانید، یک متخصص ارتودنسی، سوای از اینکه دانش بسیار زیادی برای برطرف کردن ناهماهنگی‌های دندانی و فکی دارد، برای اینکه بتواند دندان‌ها را ردیف، تراز و منظم کند از دستگاه‌های ارتودنسی کمک می‌گیرد.

همچنین درمورد ارتودنسی از داخل نیز بیشتر بدانید.

این دستگاه‌ها را معمولاً بر اساس شکل و ظاهر و یا نحوه درمان دسته بندی می کنند. یعنی ما چند دسته بندی مختلف برای دستگاه های ارتودنسی داریم. مثلا ثابت یا متحرک بودن دستگاه‌ها، یک مدل دسته‌بندی رایج در دنیای ارتودنسی است. در این نوع نامگذاری (یا دسته بندی)، به استفاده از دستگاه‌هایی که در تمام طول درمان به دندان‌ها می‌چسپند، “ارتودنسی ثابت” و به استفاده از دستگاه‌های متحرک با قابلیت جابجایی نیز، “ارتودنسی متحرک” گفته می‌شود.

همه چیز را درمورد ارتودنسی رنگی بدانید.

یک زمانی هم هست که دستگاه‌ها را بر اساس قابل توجه بودن یا نبودن (نامرئی بودن یا نبودن) دسته‌بندی می‌کنند. در این مدل دسته بندی، به استفاده از دستگاه‌هایی که حین درمان قابل مشاهده هستند و دیگران به راحتی متوجه می‌شوند شما ارتودنسی کرده‌اید، “ارتودنسی مرئی” و به استفاده از دستگاه‌هایی که به سختی قابل مشاهده هستند، “ارتودنسی نامرئی” گفته می‌شود. در واقع در ارتدونسی نامرئی دستگاه هایی که برای صاف و منظم کردند دندان های شما استفاده می شوند چندان قابل توجه و در چشم نیستند گویی که اصلا که اصلا وجود ندارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی دندان به روش خانگی، اینجا کلیک کنید.

جویدن آدامس با ارتودنسی

مراجعان و بیماران ما معمولا سوالات زیادی در خصوص نگهداری و مراقبت از ارتودنسی دندان از ما میپرسند. یکی از رایجترین سوالاتی که طی این سال ها از ما بارها پرسیده شده این است که آیا افرادی که ارتودنسی کرده اند میتوانند آدامس بجوند؟ آیا اینکار عواقب خاصی دارد؟ ما در این مقاله درباره جویدن آدامس و تاثیرات آن بر درمان ارتودنسی دندان مطالبی ارائه خواهیم داد.

سخن آخر

ما ماروز در این مطلب سعی کردیم تا همه چیز های مهم را درمورد ارتودنسی نامرئی و جویدن آدامس با ارتودنسی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در مورد ارتودنسی لینگوال در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم متخصص ارتودنسی دقبقا کیست و باید چه ویژگی هایی داشته باشد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی لینگوال چیست؟

در این مقاله به طور کامل درباره ارتودنسی لینگوال مطالبی ارائه شده است. چنانچه کنجکاو هستید که این ارتودنسی چیست و چگونه انجام می شود یا مزایا و معایب آن کدامند حتما این مقاله را بخوانید.

در اصطلاحات پزشکی و دندانپزشکی واژه لینگوال، اشاره به هرچیزی که نزدیک زبان یا در ارتباط با زبان دارد. مثلاً ما یک عصب داریم که کف دهان و زبان را عصب دهی می کند و به آن عصب لینگوال گفته می شود. یک روش ارتودنسی هم داریم که به آن لینگوال گفته می شود زیرا دستگاه ها (سیم وبراکت) در این روش نزدیک به زبان هستند، در سمت زبان هستند. در واقع برعکس “ارتودنسی ثابت” معمولی که دندان ها به جلوی دندان ها وصل هستند، در این روش دستگاه ها به پشت دندان متصل هستند به همین دلیل به این روش درمانی ارتودنسی پشت دندانی، لینگوال یا زبانی هم گفته می شود.

همچنین درمورد ارتودنسی دندان پنهان بیشتر بدانید.

تفاوت ارتودنسی معمولی و ارتودنسی لینگوال

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، بریس های زبانی دقیقاً شبیه به ارتودنسی ثابت با بریس های فلزی معمولی هستند اما با یک تفاوت بسیار شاخص. ما بریس های معمولی را به سطح جلوی دندان ها متصل میکنیم. یعنی به راحتی دیده میشوند. اما ابتکار عمل در ارتودنسی لینگوال به این صورت است که بریس ها دیگر قابل مشاهده نیستند. چرا؟

چون ما آن ها را به سطح خلفی یا پشت دندان ها متصل میکنیم. این ترفند خودش نوعی ارتودنسی نامرئی است زیرا بدون اینکه کسی متوجه درمان شما شود بعد از مدتی دندان های شما صاف و یکدست میشوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتباط بین کشیدن دندان عقل و ارتودنسی اینجا کلیک کنید.

متخصص ارتودنسی

لازمه معرفی یک متخصص که در زمینه‌ای مهارت، دانش و تخصص دارد، آشنایی با رشته تخصصی او است. به عنوان کسی که نیاز به درمان ارتودنسی دندان دارید، ابتدا بهتر است که با تعریف ارتودنسی دندان آشنا شده و در حد کافی بدانید این رشته چیست و چگونه به شما کمک می‌کند. ما در مقاله‌ای به صورت کامل و شفاف در خصوص این رشته دندانپزشکی اطلاعاتی برای مراجعان و بیماران نوشته‌ایم که بهتر است پیش از وارد شدن به مبحث اصلی، آن را در صفحه (ارتودنسی دندان) مطالعه کنید. اما اگر وقت کافی ندارید، می‌توانید به این تعریف کوتاه و خلاصه بسنده کنید.

“ارتودنسی دندان یک رشته تخصصی در دندانپزشکی است که به درمان یا اصلاح ناهنجاری‌های فکی و همچنین نامنظمی‌های دندان‌ها می‌پردازد “

درمورد عوارض ارتودنسی نیز بیشتر بدانید.

سخن آخر

قبل از هر چیزی اگر شما در کرج زندگی می‌کنید و به دنبال متخصص ارتودنسی در کرج می‌گردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما مقالات بیشتری را در زمینه ارتودنسی دندان از وبلاگ ما مطالعه کنید. امروز در این مطلب سعی کردیم تا علاوه بر آشنا کردن شما با ارتودنسی لینگوال، اطلاعات بسیار خوبی را نیز درمرود متخصص ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کامپوزیت یکی از پرکاربرد ترین مواد دندان پزشکی است که امروزه در تمام کلینیک های دندانپزشکی مواد آن یافت می‌شود. امروز در این مطلب سعی داریم تا شما را بیشتر با ونیر کامپوزیت و کاربرد های آن آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در رابطه با آن به شما عزیزان بدهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ونیر کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت یک نوع ماده بسیار پرکاربرد در دندانپزشکی است که ما در درمان‌های ترمیمی؛ به طور گسترده از آن استفاده می‌کنیم. زمانی که بخواهیم از کامپوزیت به عنوان یک لایه پوشاننده دندانی یا ونیر استفاده کنیم، اصطلاحاً به آن ونیر کامپوزیت دندان می‌گوییم. بنابراین منظور از کامپوزیت ونیر، استفاده از مواد کامپوزیت ترمیمی، به عنوان ونیر و پوشاننده سطوح دندانی است.

ونیر در واقع یک لایه پوششی است که اغلب به منظور زیبایی یا ترمیم، روی سطوح مختلف دندانی قرار داده می‌شود. ما انواع مختلفی ونیر داریم که مهم‌ترین آن‌ها، لمینت دندان (ونیر سرامیکی) و ونیر کامپوزیت‌ها هستند. این مقاله به صورت اختصاصی درباره لایه‌های پوششی کامپوزیت دندان است.

برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به بریج های دندانی می‌توانید اینجا کلیک کنید.

مراحل نصب ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت دندان جزء درمان‌های ترمیمی مستقیم به شمار می‌روند. به این معنی که مواد کامپوزیتی در مطب، توسط دندانپزشک یا متخصص ترمیمی و زیبایی آماده شده و به صورت مستقیم روی سطح دندان‌ها متصل می‌شود. ما در ادامه مراحلی که میبایست برای نصب کامپوزیت به دندان ها طی کنید را توضیح داده ایم.

ابتدا باید یک کلینیک دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی پیدا کنید و به صورت تخصصی تحت معاینه قرار بگیرید. دندانپزشک با دقت تمام دندان ها را معاینه می کند و دندان هایی که دچار مشکل ظاهری هستند و علل احتمالی مشکل را مشخص می کند.

برای اینکه بتوان مواد کامپوزیت دندان را به سطح دندان ها اعمال کرد باید آن ها را از قبل تمیز کرد. بنابراین دندانپزشک سطح دندان ها را به خوبی تمیز کرده و خشک می کند.

بسیار مهم است که نتیجه درمان طبیعی باشد و مصنوعی جلوه نکند. بنابراین لازم است که رنگ کامپوزیت استفاده شده برای شما نزدیک به رنگ دندان های طبیعی خودتان باشد. بنابراین در این مرحله سایه رنگ دندان هایتان با دقت مشخص شده و بر اساس آن رنگ کامپووزیت نهایی آماده می شود.

پس از مشخص شدن سایه رنگ (میزان روشنی و تیرگی دندان مواد)، مواد کامپوزیتی به صورت لایه لایه روی سطح دندان قرار داده می شود. هر بار که یک لایه نازک از مواد روی دندان قرار گرفت، دندانپزشک آن لایه را به نور خاصی خشک می کند. بعد از اعمال نور به مواد، ونیر کامپوزیت دندان سفت و وسخت خواهد شد.

با قرار گرفتن آخرین لایه روی دندان، اکنون نوبت به صیقل دادن یا پالیش کردن می رسد. دندانپزشک با ابزار بی خطری سطح دندان را طوری صیقل می دهد که طبیعی تر به نظر برسد.

همچنین درمورد پر کردن دندان نیز بیشتر بدانید.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در مورد ونیر کامپوزیت در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم کاربرد های آن چیست. همچنین مراحل نصب آن را نیز قدم به قدم با هم در این مطلب بررسی کردیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

اگر قصد دارید تا از ونیر کامپوزیت استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما این است که با مطالعه مقالات وبسایت تهران دنتال ایمپلنت، اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.



:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اما چرا باید روی کاهش وزن تمرکز کنیم؟ چه ارتباطی بین چاقی و دیابت وجود دارد؟ آیا با کاهش وزن واقعا دیابت درمان می شود؟ اگر چنین است آیا روش های کاهش وزن مانند عمل لاغری یا  رژیم های لاغری  می توانند به کاهش دیابت یا درمان آن کمک کنند؟ برای پاسخ به این سوالات حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

دیابت چیست؟

دیابت بیماری هست که در آن سطح گلوکوز خون زیاد است. چاقی هرچند که باعث بروز این مشکل نمی شود اما شدت بیماری را می تواند بیشتر کرده و بیمار را با مشکلات دوچندان مواجه کند. در واقع چاقی عامل خطر یا ریسک فاکتور ابتلاء یا تشدید دیابت است.

دیابت چگونه ایجاد می شود؟

گلوکوز یا قند مهمترین منبع تغذیه مغز و سایر اندام های ما است. در واقع سلول ها با کمک این قند کار می کنند. زمانی که ما غذا میخوریم، کلوگوز موجود در غذا جذب خون می شود. این قند باید از طریق جریان خون و به واسطه انسولین به اندام ها برسد.

انسولین در شرایط نرمال گلوکوز را حمل کرده و به خوبی تحویل سلولها می دهد. معمولاً این قند وارد عضلات شده و یا به جهت ذخیره راهی کبد می شود. اما زمانی که سلول ها مانع از ورود انسولین به داخل خود شوند، قند خون بالا می رود .

لوزالمعده در تلاش برای انتقال قند، شروع به تولید انسولین بیشتر می کند تا جایی که فرسوده می شود اما قند خون همچنان بالا است زیرا سلول های هدف اجازه ورود انسولین و قند خون را نمی دهند. این شرایط باعث ایجاد دیابت می شود و به مرور زمان بدتر نیز خواهد شد.

دیابت چه ارتباطی با چاقی دارد؟

گلوکوز اضافی به صورت طبیعی در ناحیه از از کبد ذخیره می شود. زمانی که با اضافه وزن و چاقی روبرو باشیم. این ناحیه نیز پر از بافت ذخیر شده چربی می شود این یعنی زمانی که انسولین کلوگوز را به این ناحیه می آورد، فضا محدود است و توانایی ذخیره سازی آن وجود نخواهد داشت. درست مانند یک اتاق که پر از مبلمان است و دیگر چیزی در آن جای نمی گیرد. بنابراین افرادی که دیابت دارند و با چاقی روبرو هستند بیشتر از دیگران با افزیش قند خون روبرو هستند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

شرکت خودرو سازی هیوندای یک کمپانی کره ای است که سال ها در زمینه تولید انواع اتوموبیل فعالیت داشته و همیشه خودرو های بسیار با کیفیتی را ارائه داده است. امروز در این مطلب قصد داریم تا علوه بر معرفی کردن دو تا ازبهترین خودرو های هیوندای به شما، یعنی هیوندای النترا و توسان در مورد خرید لوازم یدکی هیوندا نیز با شما صحبت کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

هیوندای النترا ان لاین

کمپانی هیوندای چندی پیش تعدادی تیزر برای معرفی ماشین جدید خود یعنی هیوندای النترا ان لاین یا النترا N LINE منتشر کرده بود. پس از این تیزرها بلاخره نسخه ان لاین این ماشین رونمایی شد. محصولاتی که در دسته بندی سری ان لاین قرار دارند از لحاظ ظاهری و حتی ویژگی های فنی چند رده بالاتر و بهتر از نمونه های استاندارد معمولی قرار دارند. این مدل ها برای کسانی طراحی شده اند از رانندگی به هیجان بالایی نیاز دارند.

معرفی هیوندای النترا

موتوری که به النترا ان لاین نیرو میبخشد یک موتور 1.6 لیتری از نوع توربوشارژ جی دی آی یا (GDI) است. البته بکار بردن این موتور در سری جدید ان لاین چیز جدیدی نیست زیرا نمونه های قدیمی دیگر نیز از همین موتر بهره میبرند. قدرت این موتور 201 اسب بخار است و گشتاور آن نیز 265 نیوتون متر است. مجموعه این امکانات و هماهنگی آن ها با یک گیربکس 6 سرعته (البته دستی نه اتوماتیک) یا نمونه دو کلاچه باعث حرکت چرخ ها در جلو میشود.

هیوندای توسان

توسان مخصوصا مدل 2017 یکی از انتخاب های ایده آل برای دوست داران خودروهای لوکس و مدرن است. اکنون مدل سال 2020 این ماشین در قالب یک ماشین شیک و امروزی تر تولید شده که از هر نظر میتواند مخاطبان را به خود جلب کنند. استارپارتس عرضه کننده لوازم یدکی هیوندای و کیا در ایران در این مقاله ضمن ارائه راهنمای خرید قطعات توسان ، شما را با آپشن های مدل 2020 این ماشین آشنا خواهیم کرد.

در مدل جدید موتور 1.6 لیتری با یک موتور 2.4 لیتری و توربوی 181 اسب بخوار جایگزین شده تا تنفس طبیعی و موثرتری به موتور بدهد. یکی از تغییرات اساسی در مدل 2020 همین موتور است که با یک گیربکس 6 سرعته اتومات ترکیب شده.

آپشن های توسان 2020

کمپانی هیوندای در کشور آمریکا برای نخصتین بار در سال 2019 رونمایی شد. توسان 2020 در رنگ های زنده و جذاب و همچنین امکانات بهتری رونمایی شد. امکانات رفاهی و همچنین سطح ایمنی این ماشین نسبتا ارتقاء یافته است و از هر نظر چند پله نسبت به نمونه 2019 پیشرفت داشته است.

سخن آخر

امروز در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مناسبی را در رابطه با لوازم یدکی خودرو های کره ای از جمله هیوندای توسان و هیوندای النترا را با شما عزیزان درمیان بگذاریم. اگر خودرو کره ای دارید و قصد تهیه لوازم یدکی آن را دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو است. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دندان یکی از مهمترین فاکتور ها در زیبا تر به نظر رسیدن صورت است. اگر می‌خواهید دندان های تمیز و مرتبی داشته باشید باید علاوه بر رعایت کامل بهداشت دهان و دندان در صورت نیاز ارتودنسی نیز انجام دهید. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با اصول بهداشت دهان و دندان بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی در مورد مینی اسکرو ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

بهداشت دهان و دندان در طول درمان ارتودنسی

با نگاه کردن در آینه می توانید متوجه شوید که بریس ارتودنسی و تمام اجزای آن طوری هستند که باعث به دام افتادن و گیر کردن مواد غذایی می شوند. شما تا قبل از شروع درمان تنها با یک مسواک زدن ساده و نخ دندان کشیدن، دندان ها را تمیز می کردید. اما اکنون تمیز کردن بریس ها را نیز باید به فرآیند شستشو اضافه کنید. بعد از مصرف هر وعده غذایی، دندان های شما و صد البته بریس ها کثیف می شوند و خطر پوسیدگی دندان هایتان بیشتر خواهد بود.

همه چیز را در مورد ارتودنسی رنگی بدانید.

بنابراین رعایت بهداشت و پیروی از دستورالعمل های متخصص ارتودنسی دندان در طی درمان از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا در صورت تمیز نبودن دندان ها و براکت ها، آسیب دائمی و جبران ناپذیری به مینای دندان وارد می شود.  ابتدا دندان ها دچار پوسیدگی می شوند، سپس با التهاب لثه و تحلیل آن مواجه می شوید. و در نهایت مشکلات شما بیشتر و بیشتر خواهد شد تا جایی که شاید دندان خود را از دست دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی تک فک اینجا کلیک کنید.

تمیز کردن دندان های ارتودنسی شده در روز های اول شروع درمان

نظافت و مراقبت از براکت های ارتودنسی فقط در روز های اول کمی دشوار به نظر می رسد. اما بعد از گذشت چند روز و با عادت کردن به  حضور براکت ها در دهان به این نتیجه می رسید که، تمیز کردن دندان ها با براکت های ارتودنسی کار چندان دشواری هم نیست. مسواک زدن و رعایت نکات بهداشتی در دندان های ارتودنسی شده تنها  قدری زمان بر است و نیازمند صبر، حوصله و مسئولیت دارد..

همچنین درمورد ارتودنسی بدون سیم بیشتر بدانید.

مینی اسکرو ارتودنسی

اسکرو یا (screw) در انگلیسی یعنی پیچ. و مینی اسکرو یعنی یک پیچ کوچک و نسبتا ریز. این اسکرو در دندانپزشکی به یک پیچ فلزی کوچک گفته می شود که از طریق لثه به داخل استخوان فک وارد می شود تا به عنوان یک لنگر برای کمک به حرکت دندان هایی که وضعیت نامناسب و کجی دارند عمل کند. برخی از افراد به آن ها را میکرو پیچ، مینی ایمپلنت یا دستگاه لنگر موقت ارتودنسی (TAD) نیز می گویند. عمده استفاده از این پیچ ها کمک به بالا رفتن دندان هایی است که بلند هستند یا از خط لثه فاصله گرفته اند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا دلایل استفاه از مینی اسکرو را به شما بگوییم و علاوه بر آن خواستیم تا با اهمیت رعایت اصول بهداشتی دهان و دندان بیشتر آشنا شوید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کامپوزیت دندان یکی از پرکاربرد ترین مواد دندانپزشکی است. ما امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را با اصلی ترین کاربرد های کامپوزیت دندان آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید و دچار پشیمانی نشوید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

کامپوزیت چیست؟

کامپوزیت‌ های دندانی نوعی مواد صناعی رزینی یا به عبارت دیگر پرکننده‌ های دندانپزشکی بر پایه رزین هستند. آن ها گروهی از رزین ‌های مصنوعی هستند که در دندان پزشکی به عنوان ماده مستحکم‌ کننده، پرکننده و یا حتی چسب استفاده می‌ شوند. این مواد کاربردی دارای خواص مطلوبی هستند که با توجه به ویژگی ‌های خاص حفره دندانی بیمار می‌ توانند استفاده شوند.

کاربرد های کامپوزیت دندان

دلیل استفاده از کامپوزیت در دندانپزشکی (در وهله اول) همرنگ بودن دندان و استحکام قابل توجه آن است. این ماده طوری ساخته شده که به خوبی و بهتر از مواد دیگر به دندان متصل می شود و تا حدی نیز ویژگی های مینای دندان را تقلید می کند.

  1. باندینگ دندان
  2. اینله و انله دندان
  3. پر کردن دندان
  4. ونیر دندان
  5. اتصال انواع پروتز دندان (کاربرد رایج اما کمتر مهمِ کامپوزیت دندان)

حال بگذارید به طور خلاصه درمورد هر یک از موارد بالا توضیحاتی را ارائه دهیم.

  • اول بگذارید کمی درباره پروتز دندان صحبت کنیم. در پزشکی و دندانپزشکی  زمانی که یک عضو یا ارگانی از بدن دچار آسیب شد و یا کاملا از کار افتاد، برای آن یک جایگزین مصنوعی قرار می دهند. معمولاً این اندام یا عضو مصنوعی به شکل و ظاهر اندام از دست رفته یا آسیب دیده است و عملکرد آن را انجام می دهد.
  • ونیر دندان یا (Dental Veneer) روکش های بسیار نازکی هستند که به جهت زیبایی به سطح دندان ها متصل می شوند. آن ها با روکش دندان یا تاج مصنوعی دندان که در اصطلاح به آن ها کراون یا (Crown) نیز گفته می شوند تفاوت دارند.
  • اینله و انله دو نوع روش ترمیم دندان های آسیاب یا خلفی هستند که به هر دلیلی آسیب زیادی دیده باشند. زمانی که نتوان با روش معمولی (پر کردن)، پوسیدگی های وسیع این دندان ها را ترمیم کرد، از اینله و انله استفاده می کنیم.
  • رایجترین کاربرد کامپوزیت دندان، پر کردن دندان های آسیب دیده یا دچار پوسیدگی است. اغلب افراد دست کم یکبار دندان خود را پر کرده اند و جنس اغلب پر کردگی ها از آمالگام، کامپوزیت، طلا با سرامیک است.
  • باندینگ دندان فرآیند ترمیم یا زیباسازی دندان با کمک مواد دندانپزشکی مانند کامپوزیت دندان است. باندینگ در اصل یک تکنیک است. در این تکنیک بخشی از دندان که آسیب دیده تمیز می شود، سپس ماده ای به نام اسید اچ به آن بخش اعمال می شود. این اسید مینای دندان را از حالت صافی در آورده و کمی خشن می کند سپس کامپوزیت دندان به روی آن زده می شود تا به راحتی به مینای دندان متصل شود. در نهایت کامپوزیت با کمک نور سخت می شود.

سخن آخر

ما امروز در این مقاله سعی کردیم تا همه کاربرد های مهم کامپوزیت دندان را برای شما بگوییم تا بتوانید بهترین تصمیم را برای سلامت خود بگیرید و پشیمان نشوید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مطلب قصد داریم تا به شما بگوییم که اگر هم به ارتودنسی دندان و هم به ایمپلنت نیاز دارید ابتدا باید کدام یک را انجام دهید و چرا. دانستن این موضوع می‌تواند به شما کمک شایانی در تصمیم گیری بکند تا شما بتوانید بهترین تصمیم را برای سلامت و آینده خود بگیرید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

اول ایمپلنت دندانی یا ارتودنسی

گاهی اوقات علاوه بر اینکه دندان ها و فک ناهماهنگ و نامنظم هستند، ممکن است یک یا چند دندان نیز در قوس فکی از دست رفته باشد. در چنین شرایطی 2 مساله اساسی می تواند پیش بیاید. یکی منظم کردن دندان ها و دومی جایگزین کردن دندان های از دست رفته است. اما اینکه کدام را باید زودتر انجام داد یک چالش دیگر است. ولی نگران نباشید. زیرا در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که بین دو درمان مورد نیازِ ایمپلنت دندان و ارتودنسی ، کدام یک در اولویت نخست است و کدام را باید زودتر انجام داد.

اگر در شرایطی هستید که باید هم درمان ارتودنسی انجام دهید و هم کاشت دندان انجام دهید ، اغلب توصیه می شود ابتدا بریس و درمان ارتودنسی را شروع کنید. یعنی اول به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کنید و پس از چند ماه صاف شدن دندان ها به متخصص ایمپلنت دندان سر بزنید.

با این حال، همیشه قرار نیست که درمان ارتودنسی را قبل از کاشت دندان انجام داد. گاهی اوقات اصولا نیازی به درمان ارتودنسی پیش از کاشت دندان نیست. به عنوان مثال اگر همه یا بیشتر دندان های خود را از دست داده اید شما نیازی به ارتودنسی ندارید و تنها باید ایمپلنت بکارید.

یا مثلا اگر دندان های شما در حال حاظر منظم هستند و یا مشکل ارتودنسی ندارند باز هم نیازی به درمان ارتودنسی نیست و مستقیما می توان ایمپلنت کاشت.

ارتودنسی با روکش دندان امکان پذیر است یا خیر

برخی از افرادی که نیازمند درمان ارتودنسی هستند ممکن است یک یا چند دندان خود را روکش کرده باشند. به جز سوالاتی که درباره ارتودنسی و کاشت دندان از ما پرسیده می شود، امکان انجام ارتودنسی با وجود روکش دندان هم ممکن است سوالات و ابهاماتی برای بیماران و مراجعین ما ایجاد کند.

خبر خوب این است که حتی با وجود روکش هم می تواند درمان ارتودنسی را آغاز کرد. متخصان ارتودنسی طوری بریس ها و دستگاه های ارتودنسی را به روکش متصل می کنند که به روکش آسیبی نرسد. آن ها در طول درمان مراقبند که زروکش آسیب نبیند و یا مثلا شل نشود.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات جامعی در مورد انجام دادن ارتودنسی و ایمپلنت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اطلاعاتی که می‌تواند به شما کمک کند که اگر به هر دوی این درمان ها نیاز دارید اول باید کدام یک را انجام دهید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دندان پزشکی بارداری یکی از معضلاتی است که بسیاری از خانم های باردار در حال دست و پنجه نرم کردن با آن هستند. امروز در این مطلب علاوه بر این که قصد داریم تا شما را بیشتر با دندانپزشکی بارداری آشنا کنیم، قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را نیز درمورد کشیدن دندان در بارداری و استفاده از دهانشویه در بارداری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

کشیدن دندان و بی هوشی در دندانپزشکی بارداری

اگر در دوران بارداری نیاز به انجام یک عمل دندانپزشکی داشته باشید، هنوز هم می‌توانید با خیال راحت از بیهوشی برای آرامش و بی حس کردن درد استفاده کنید. فقط حتماً باید دندانپزشک را از بارداریتان مطلع کنید تا بتواند ماده‌ی بیهوشی و دُز مناسب آن را انتخاب کند. در دندانپزشکی بارداری از داروهای بیهوشی حاوی فلی پرسین اجتناب می‌شود، زیرا این ماده‌ی شیمیایی رگ‌های خونی را تنگ می‌کند و منجر به تضعیف خون رسانی به جنین می‌شود.

در دوران بارداری، دندانپزشک از کمترین میزان بیهوشی ممکن برای انجام عمل استفاده می‌کند اما هنوز به اندازه‌ای است که برای کمک به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتی احساس راحتی ‌کنید، بدن و کودک شما کمتر تحت استرس قرار می‌گیرند.

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

استفاده از دهانشویه در بارداری

دهانشویه ها بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از اصلی ترین راه های ارتقای بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندی سالم هستند. آنها از آنچه که تصور می کنید کاربردی تر هستند و فواید بسیار زیادی برای دهان و دندان ما دارند. آنچه در این مقاله می خوانید اطلاعات کاملی درباره انواع محلول های دهان شویه، فواید و کاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خرید آن ها است.

طریقه شستوشوی دهان با دهانشویه

بسیاری از دندانپزشکان معتقدند که مسواک زدن (دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید) می تواند فلوراید کافی برای محافظت از در برابر پوسیدگی دندان را فراهم می کند. اما اگر مستعد پوسیدگی هستید، می توانید علاوه بر مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ، از دهان شویه حاوی فلوراید استفاده کنید.

برای استفاده صحیح از این محلول ها نکات زیر را دنبال کنید:

  1. از مقدار مناسب استفاده کنید. برای این کار برچسپ روی محلول را بخوانید
  2. بعد از ریختن محلول شوینده در داخل دهان، دهان خود را ببندید و با محلول را داخل دهان خود بچرخانید
  3. دهانشویه را قورت ندهید. مقادیر بالای فلوراید در صورت بلعیده شدن می توان مسمومیت ایجاد کند.
  4. بعد از خارج کردن محلول از دهان دست کم تا 30 دقیقه چیزی نخورید تا اثر فلوراید کاهش نیابد.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی شد تا اطلاعات جامعی درمورد دندان پزشکی در بارداری و دندانپزشک بارداری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید در این دوران سخت بهترین و ایمن ترین تصمیم را برای خود و فرزندتان بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی نامرئی یکی از روش های درمان ارتودنسی مخصوص افرادی است که با ظاهر دستگاه های ارتودنسی مشکل دارند و نمی‌خواهند آنها در دهانشان معلوم شود. امروز در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات جامعی را درمورد ارتودنسی نامرئی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را درمورد آن به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

اگر برای منظم شدن دندان هایتان دوست ندارید از سیم و براکت ثابت ارتودنسی کمک بگیرید یک پیشنهاد ویژه برای شروع درمان برایتان داریم. شما می توانید بدون اینکه سیم یا براکت ثابت و دردسرساز ارتودنسی را تحمل کنید، از الاینرهای ارتودنسی نامرئی که کاملا متحرک و شفاف هستند استفاده کنید بدون اینکه کسی متوجه شود شما در حال درمان ارتودنسی هستید و یا مشکلی تجربه کنید.

اگر یک شخص برای منظم شدن دندان هایش از دستگاه ها یا ابزار ارتودنسی استفاده کند که قابل توجه نیستند و یا کسی متوجه آن ها نمی شود، اصطلاحا گفته می شوند ارتودنسی نامرئی انجام داده است.

دستگاه های نامرئی زیادی وجود دارند که با کمک آن ها می توان دندان ها را منظم کرد. مثلا ارتودنسی سرامیکی و دیمون شفاف یا حتی ارتودنسی لینگوال بارزترین انواع ارتودنسی نامرئی هستند. اما آن ها بیشتر در دسته ارتودنسی ثابت جای می گیرند تا نامرئی. و اصولاً آنچنان هم نامرئی نیستند.

بنابراین زمانی که صحبت از روش های نامرئی به میان می آید بیشتر منظور ارتودنسی با کمک الاینرها یا تراز کننده شفاف است که در ایران با نام پلاک ارتودنسی نیز شناخته می شوند.

مراحل ارتودنسی نامرئی

منظم شدن دندان ها با کمک الانیرهای شفاف بسیار بسیار ساده تر از ارتودنسی ثابت است. برای درک سادگی این روند، مراحل ارتودنسی نامرئی که در ادامه توضیح داده شده را بخوانید.

  • ویزیت و معاینه تخصصی: برای شروع، شما به مطب یک متخصص ارتودنسی می روید. دهان و دندان شما در مدت زمان کوتاهی معاینه می شود. متخصص مشکل دندان هایتان را به صورت دقیق تشخیص می دهد. سپس درباره انتظارات‌تان با شما صحبت می کند. هر آنچه که در خصوص منظم شدن دندان هایتان با ارتودنسی نامرئی لازم است، در این جلسه (که معمولا رایگان است) توسط ارتودنتیست به شما منتقل خواهد شد.
  • اسکن دهان و دندان
  • گرفتن قالب از دندان ها: اگر از دستگاه اسکنر ارتودنسی نامرئی استفاده نشود، ممکن است از دندان های شما قالب بگیرند. به این فرآیند گرفتن ایمپرشن گفته می شود. در این روش خمیر مخصوصی داخل یک تری یا قالب دندانی ریخته شده و پس از آن تری روی دندان ها قرار می گیرد. قالب گرفته شده از دندان های شما سپس به لابراتوار فرستاده شده تا الاینرهای شفاف بر اساس آن ساخته شوند. (در این بخش از مراحل ارتودنسی نامرئی، اگر متخصص در مطبش دستگاه اسکن و چاپگر 3 بعدی الاینر داشته باشد، الاینرها را در مطب برای شما خواهد ساخت)
  • ساخت الاینرهای شفاف
  • استفاده از الاینرهای شفاف
  • اتمام مراحل ارتودنسی و استفاده از ریتینر

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی نامرئی دندان  در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و تقریبا تمام گفتنی ها را درمورد ارتودنسی نامرئی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی بهترین روش برای درمان ناهنجاری هایی است که در ناهیه دهان و دندان به وجود آمده اند. ارتودنسی نیز مانند هر درمان دیگری دارای عوارضی است. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با عوارض ارتودنسی بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.  

ارتودنسی دندان چیست؟

با توجه به افزایش آگاهی مردم در خصوص سلامتی دهان و دندان و فرهنگ سازی‌های گسترده‌ای که دندانپزشکان طی چند سال اخیر در میان مردم انجام داده‌اند، احتمالا تاکنون بارها درباره ارتودنسی دندان و ضرورت انجام آن، چیزهایی شنیده‌اید و تا حدی با آن آشنا هستید.

“ارتودنتیکس” یا (Orthodontics) یعنی علم، دانش و مهارت اصلاح دو مشکل نامنظمی یا ناهماهنگی دندان‌ها + روابط نادرست و غیر طبیعی بین فکی. به عبارتی هر زمان دندان‌ها و فک‌ها هماهنگی، نظم و تراز طبیعی خود را از دست دهند، یک متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست وارد عمل شده و با روش‌های مختلفی که در ادامه می‌خوانید، اقدام به اصلاح، منظم و هماهنگ کردن آن‌ها می‌کند.

مرتب شدن دندان ها به وسیله ارتودنسی

طبق تجربه عرض می‌کنیم که از بین بیمارانِ مراجع به مطب‌های ما، هیچ دو نفری عیناً یک مشکل با جزئیات و مشخصات یکسان ندارند. بنابراین روش و مراحل درمان برای تمامی بیماران یکسان نیست. با این وجود تعدادی مرحله مشترک وجود دارد که همه بیماران آن ها را در طول درمان طی می کنند. برای آشنایی با 8 مرحله ارتودنسی دندان ادامه مقاله را بخوانید.

درمورد محدودیت سنی ارتودنسی ثابت بیشتر بدانید.

عوارض ارتودنسی

هرچند که نمی‌توان به موارد زیر عارضه گفت، اما برای  آگاهی بیشتر افراد ما تلاش کرده ایم که برخی از عوراض مهم درمان ارتودنسی را در این مقاله لیست کنیم. با 6 نوع از آن ها در ادامه آشنا خواهید شد.

تجربه اتصال دستگاه های ارتودنسی به دندان‌ها برای همه افرادی که تاکنون ارتودنسی نکرده اند کمی عجیب است. به دلیل اینکه دستگاه‌های ارتودنسی از همان ابتدا شروع به حرکت دندان‌ها می‌کنند، ممکن است افراد درد جزئی احساس کنند. که این طبیعی است و عارضه محسوب نمی‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی بدون سیم اینجا کلیک کنید.

درد ارتودنسی به دلیل وارد شدن فشار و نیرو از سمت سیم ارتودنسی به دندان ها و وادار کردن آن ها به تغییر موقعیت است.

با کمک داروهای ضد درد بودن نسخه به راحتی می‌توان این درد و ناراحتی را تسکین داد. افراد حتی ممکن است در ابتدای درمان احساس کنند که دندانشان لق شده است. اما این موضوع حقیقت ندارد و فقط یک احساس است به همین دلیل ما لق شدن دندان در طول ارتودنسی را اصلا جزء عوارض ارتودنسی دندان لیست نمی‌کنیم.

همچنین درمورد غذاهایی که باید در طول درمان ارتودنسی مصرف کنید بیشتر بدانید.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی شد تا اطلاعات بسیار مفیدی در مورد ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم ارتودنسی و عوارض آن کدامند تا بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 175
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کامپوزیت دندان یکی از پرکاربرد ترین روش ها برای ترمیم و زیباسازی دندان ها و طرح لبخند است. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با کامپوزیت دندان و کاربرد های مهم آن بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کامپوزیت چیست؟

اگر از ظاهر دندان های خود ناراضی هستید و هنگام صحبت کردن و لبخند زدن دوست ندارید کسی متوجه ایرادات دندان هایتان شود، اتصال کامپوزیت ونیر دندان یکی از بهترین گزینه ها برای رفع مشکلتان است. این روش موجب زیباتر شدن لبخندتان می شود و کمک می کند با اعتماد به نفس بهتری با دیگران ارتباط برقرار کنید؛ طوری که هنگام صحبت کردن از درخشیدن دندان ها در صورتتان لذت می برید.

اگر بخواهیم در قالب یک مثال کامپوزیت را تعریف کنیم باید بگوییم، این روش مانند هنر مجسمه سازی است. در اینجا دندانپزشک مانند مجمسه ساز عمل می کند و با استفاده از مواد کامپوزیت، دندانها را شکل و فرم می دهد.

اما کامپوزیت چگونه به برطرف کردن زشتی های دندان می پردازد؟ دندانپزشک در اجرا کامپوزیت از مواد مخصوصی برای فرم و شکل دهی دندان ها استفاده می کند که برای ماندگاری مواد بر روی دندان از نور ماورابنفش کمک می گیرند. بعد از اتمام کار دندان های زیبا، سفید رنگ و کاملا مرتب ظاهر می شود که هر فردی هنگام روبرو شدن با دندان های شما از زیبایی آن شگفت زده خواهد شد.

ونیر کامپوزیت

کامپوزیت ونیر یکی از بهترین انواع کامپوزیت است که زیبایی بسیاری به دندانهای شما می بخشد. کسانی که دچار فاصله بسیار در بین دندان های جلویی هستند و یا دندان های جلویی‌شان ترک خورده است، از این روش برای زیبایی و تغییرات قابل توجهی استفاده می کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های خاص کامپوزیت ونیر سفید کردن دندان ها است؛ بدون این که نیاز باشد دندان ها تراشیده شود.

جنس ونیر کامپوزیت ها از همان مواد همرنگ دندان است که برای پر کردن دندان ها از آن ها استفاده می شود. در حالت کلی لمینت دندان و کامپوزیت ونیر ها با هم تفاوت هایی دارند برای مثال هزینه و قیمت ونیر کامپوزیت ها معمولا از قیمت لمینت کمتر است.

مواد کامپوزیتی دارای جنس و رنگ متفاوتی بوده و دارای دوام و استحکام متفاوتی نیز هستند. بنابراین برای اینکه کار زیبایی و ترمیم دندان شما دارای نتیجه مطلوب و دلخواهی باشد و همچنین استحکام و زیبایی در دندان ایجاد شود بهتر است از موادی که توسط شرکت‌های معتبر دندانپزشکی  ساخته می‌شوند استفاده کنید.

سخن آخر

کامپوزیت ها به جزء ونیر کامپوزیت کاربرد های گسترده ای در زمینه دندانپزشکی دارند که در این مطلب نمی‌رسیم همه آنها را بررسی کنیم. شما می‌توانید با تحقیق کردن درباره کاربرد کامپوزیت در دندانپزشکی اطلاعات خود را بالا ببرید و بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 194
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کشیدن دندان و استفاده از دهانشویه از بزرگترین معضلات دندان پزشکی بارداری به شمار می‌روند. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با این دو مورد بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار مناسبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید تا درمورد این مسائل در دندانپزشکی در بارداری بیشتر آشنا شوید.

بیهوشی و عصب کشی

اگر در دوران بارداری نیاز به انجام یک عمل دندانپزشکی داشته باشید، هنوز هم می‌توانید با خیال راحت از بیهوشی برای آرامش و بی حس کردن درد استفاده کنید. فقط حتماً باید دندانپزشک را از بارداریتان مطلع کنید تا بتواند ماده‌ی بیهوشی و دُز مناسب آن را انتخاب کند. در دندانپزشکی بارداری از داروهای بیهوشی حاوی فلی پرسین اجتناب می‌شود، زیرا این ماده‌ی شیمیایی رگ‌های خونی را تنگ می‌کند و منجر به تضعیف خون رسانی به جنین می‌شود.

اگر پوسیدگی دندان به قسمت داخلی دندان شما در انتهای عصب برسد، می‌تواند بسیار دردناک باشد. عصب کشی می‌تواند با برداشتن بافت آلوده و ترمیم دندان با تاج طبیعی، جلوی درد را بگیرد، بنابراین نیازی به کشیدن دندان نیست.

اگر نمی‌توانید درد دندان را تحمل کنید، می‌توانید عصب کشی را در هر مرحله از بارداری انجام دهید و نباید آن را به تأخیر بیاندازید. با این حال، از آنجایی که اشعه‌ی ایکس برای این کار استفاده می‌شود، زمان ایده آل برای انجام آن در سه ماهه‌ی دوم است.

کشیدن دندان در بارداری

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

استفاده از دهانشویه در بارداری

دهانشویه ها بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از اصلی ترین راه های ارتقای بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندی سالم هستند. آنها از آنچه که تصور می کنید کاربردی تر هستند و فواید بسیار زیادی برای دهان و دندان ما دارند. آنچه در این مقاله می خوانید اطلاعات کاملی درباره انواع محلول های دهان شویه، فواید و کاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خرید آن ها است.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مناسبی را در زمینه دندان پزشکی بارداری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا اگر در دوران بارداری نیازمند کشیدن دندان و یا استفاده از دهانشویه شدید بدانید باید چه تصمیمی بگیرید و جلوی بروز هر گونه پشیمانی را بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. 



:: بازدید از این مطلب : 133
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که در مقالات پیشین گفته شد، ارتودنسی بهترین روش برای درمان ناهنجاری های دهان و دندان است و بسیاری از افراد در سراسر دنیا در حال استفاده از این درمان هستند. امروز در این مطلب علاوه بر این  که قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتودنسی و مراقبت از ارتودنسی متحرک آشنا کنیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

ارتودنسی

با توجه به افزایش آگاهی مردم در خصوص سلامتی دهان و دندان و فرهنگ سازی‌های گسترده‌ای که دندانپزشکان طی چند سال اخیر در میان مردم انجام داده‌اند، احتمالا تاکنون بارها درباره ارتودنسی دندان و ضرورت انجام آن، چیزهایی شنیده‌اید و تا حدی با آن آشنا هستید.

“ارتودنتیکس” یا (Orthodontics) یعنی علم، دانش و مهارت اصلاح دو مشکل نامنظمی یا ناهماهنگی دندان‌ها + روابط نادرست و غیر طبیعی بین فکی. به عبارتی هر زمان دندان‌ها و فک‌ها هماهنگی، نظم و تراز طبیعی خود را از دست دهند، یک متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست وارد عمل شده و با روش‌های مختلفی که در ادامه می‌خوانید، اقدام به اصلاح، منظم و هماهنگ کردن آن‌ها می‌کند.

نصب دستگاه

یک سری وسیله و ابزار وجود دارند که ما برای منظم کردن دندان‌های شما، از آن‌ها استفاده می‌کنیم. به این وسایل معمولاً “دستگاه ارتودنسی” گفته می‌شود. شفاف بگوییم که بدون این دستگاه‌ها، ما عملاً نمی‌توانیم دندان‌های شما را منظم و مرتب کرده، یا تغییری در موقعیت آن‌ها ایجاد کنیم.

درمورد هزینه ارتودنسی پنهان بیشتر بدانید.

مراقبت از ارتودنسی متحرک

نحوه تمیز کردن پلاک متحرک ارتودنسی یک تفاوت بین ارتودنسی ثابت و متحرک است. پلاک های متحرک بسیار آسان تمیز می شوند. رعایت بهداشت پلاک ها ارتودنسی متحرک بسیار آسان تر از براکت های ارتونسی ثابت است. چون به راحتی می توانید آنرا از دهان خارج کرده و اقدام به تمیز کردن آن کنید.  رعایت بهداشت دهان و دندان نیز با داشتن پلاک ها ارتودنسی متحرک آسان است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی اقساطی اینجا کلیک کنید.

در این بخش با اصولی که حتما باید برای تمیز کردن پلاک متحرک ارتودنسی حتما رعایت کنید آشنا خواهید شد. کسی که اینویزیلاین یا سایر الاینرهای نامرئی دارد حتما باید جهت حفظ بهداشت دهان و دندان در طی ارتودنسی این نکات را رعایت کند.

تمیز کردن  پلاک متحرک ارتودنسی باید تبدیل به یک عادت برای شما شود. روزانه دو بار این پلاک ها را تمیز کنید. می توانید زمانی که خودتان مسواک می زنید اقدام به تمیز کردنشان کنید. هر دو الاینر یا پلاک خود را با دقت و به یک اندازه به آرامی تمیز کنید.

درمورد دندانپزشکی بارداری نیز بیشتر بدانید.

به محض اینکه آن ها را برداشتید با آب تمیز آن ها را شستشو دهید. دقت کنید که هیچکاه بدون آبکشی اینویزیلاین ها، آن ها را دوباره روی دندان ها قرار ندهید. زیرا حاوی بزاق دهان شما و باکتری ها هستند که گذاشتن دوباره آن ها بدون آبکشی باعث می شود باکتری ها بیشتر شده، احتمال ایجاد جرم پشت دندان ها بیشتر شود و در نتیجه بوی بد دهان نیز نصیبتان می شود.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مفیدی را درمورد ارتودنسی و مراقبت از ارتودنسی متحرک در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر در کرج زندگی می‌کنید و به دنبال یک متخصص ارتودنسی در کرج می‌گردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا مقالات بیشتری را در این زمینه مطالعه کنید.



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی بهترین روش برای درمان ناهنجاری های دهان و دندان است و امروزه در سراسر دنیا میلیون ها نفر در حال گذراندن طول درمان ارتودنسی هستند. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با ارتودسنی و هزینه ارتودنسی  بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار داهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی چیست؟

با توجه به افزایش آگاهی مردم در خصوص سلامتی دهان و دندان و فرهنگ سازی‌های گسترده‌ای که دندانپزشکان طی چند سال اخیر در میان مردم انجام داده‌اند، احتمالا تاکنون بارها درباره ارتودنسی دندان و ضرورت انجام آن، چیزهایی شنیده‌اید و تا حدی با آن آشنا هستید.

“ارتودنتیکس” یا (Orthodontics) یعنی علم، دانش و مهارت اصلاح دو مشکل نامنظمی یا ناهماهنگی دندان‌ها + روابط نادرست و غیر طبیعی بین فکی. به عبارتی هر زمان دندان‌ها و فک‌ها هماهنگی، نظم و تراز طبیعی خود را از دست دهند، یک متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست وارد عمل شده و با روش‌های مختلفی که در ادامه می‌خوانید، اقدام به اصلاح، منظم و هماهنگ کردن آن‌ها می‌کند.

چگونه ارتودنسی دندان ها را منظم می‌کند؟

طبق تجربه عرض می‌کنیم که از بین بیمارانِ مراجع به مطب‌های ما، هیچ دو نفری عیناً یک مشکل با جزئیات و مشخصات یکسان ندارند. بنابراین روش و مراحل درمان برای تمامی بیماران یکسان نیست. با این وجود تعدادی مرحله مشترک وجود دارد که همه بیماران آن ها را در طول درمان طی می کنند.

قالبگیری دندان ها

پس از معاینه برای اغلب بیماران، فرآیند قالبگیری دندان داریم. اینکار را مخصوصاً برای بیمارانی که قصد انجام ارتودنسی نامرئی با پلاک شفاف دارند حتما انجام می دهیم. هدف از اینکار ساخت پلاک ارتودنسی یا پیش بینی مسیر پیشرفت درمان است. در واقع، ما با اینکار می‌خواهیم ببینم دندان‌های شما باید چطور حرکت کنند تا به حالت صاف و منظم برسند و برای اینکار چقدر زمان مورد نیاز است.

هزینه ارتودنسی دندان

تقریبا هیچ کلینیک، مطب یا حتی سایتی را پیدا نمی‌کنید که هزینه ارتودنسی دندان را به صورت دقیق عنوان کرده باشد و یا وارد جزئیات آن شده باشد. البته دلیل مشخصی دارد.

زیرا برخلاف پروسه‌های رایج دندانپزشکی (مانند کشیدن دندان که روند و تعرفه مشخصی دارد)، ارتودنسی یک درمان کاملا متفاوت است که نحوه درمان از شخصی به شخص دیگر متغییر است. یعنی هیچ دو شخصی عیناً مشابه هم درمان نمی‌شوند. بنابراین ذکر تعرفه دقیق ارتودنسی بدون معاینه حضوری ممکن نیست.

چه عواملی در تعیین هزینه ارتودنسی تاثیر دارد

سوای از اینکه مشکل بیمار چیست و شدت آن چقدر است، تعدادی عوامل دیگر هستند که مستقیما روی برآورد قیمت ارتودنسی تاثیر می‌گذارند. ما این عوامل را لیست کرده ایم و به صورت خلاصه توضیح داده ایم چرا و چطور روی هزینه تاثیر می‌گذارند:

  1. شدت مشکل و یا ناهنجاری
  2. نوع مشکل و ناهنجاری
  3. سن بیمار
  4. مدت زمان ارتودنسی یا طول درمان
  5. حتی انتظارات بیمار
  6. دستگاه های بکار رفته

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم علاوه بر آشنا کردن شما با ارتودنسی و چگونگی درمان آن اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه هزینه ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با کسب اطلاعات کافی می‌توانید بهترین تصمیم را برای سلامت و آینده خود بگیرید و جلوی بروز هر گونه پشیمانی را بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. 



:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با لنت های ترمز و هر آنچه باید درمورد آن بدانید آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لنت ترمز یکی از مهمترین قطعات خودرو به شمار می‌رود. خودرو های کره ای مثل کیا و هیوندای باید دارای لنت های ترمز اصل و با کیفیت باشند. در این مقاله شما را با یکی از مهمترین لوازم یدکی هیوندای یعنی لنت ترمز بیشتر آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

لنت ترمز نحوه کارکرد آن

سالم بودن آن اهمیت زیادی دارد؛ چرا که امنیت و ایمنی شما در حین رانندگی به آن بستگی دارد. وظیفه اصلی لنت ترمز ، کند کردن یا توقف حرکت ماشین یا وسیله نقلیه (اتومبیل، کامیون، قطار، موتورسیکلت و …) است. ترمزهای وسیله نقلیه به شما این امکان را می‎‌دهد که در صورت نیاز سرعت خود را کم کرده و خودرو را متوقف کنید.

لنت‌‎های ترمز از طریق اصطکاک، انرژی جنبشی خودرو را به انرژی گرمایی تبدیل می‌‎کنند. دو لنت ترمز با سطوح اصطکاک رو به روتور در ترمز وجود دارد. وقتی ترمز‎ها به صورت هیدرولیکی استفاده می‌‎شوند کولیس دو لنت را به هم فشار می‌‎دهد یا روتور در حال چرخش را فشار می‌‎دهد تا وسیله نقلیه کند و متوقف شود.

هنگامی که یک لنت ترمز در اثر تماس با روتور گرم می‌‎شود مقدار کمی از اصطکاک خود را به دیسک منتقل می‌‎کند و یک پوشش خاکستری بر روی آن باقی می‎‌ماند. لنت ترمز و دیسک به یکدیگر چسبیده و اصطکاک ایجاد شده خودرو را متوقف می‎کند.

انواع لنت ترمز

  1. فلزی
  2. نیمه متالیک
  3. سرامیکی
  4. لنت های ترمز ارگانیک

نشانه های خرابی لنت های ترمز

از مهمترین نشانه های خرابی و یا تمام شدن لنت ترمز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چراغ نشانگر لنت ترمز روشن می شود
  • لرزش هنگام ترمز
  • کشیدن فرمان هنگام گرفتن ترمز
  • صدا هنگام ترمز گرفتن
  • طولانی تر برای متوقف کردن

دلایل خراب شدن لنت ترمز

خراب شدن لنت ترمز به عوامل زیادی مانند: نحوه رانندگی، محیط رانندگی و نوع لنت بستگی دارد. شایع‎‌ترین علت خرابی ترمز، بی‌توجهی مالک است. ترمزها مانند بسیاری دیگر از قطعات خودرو دارای طول عمر محدودی هستند و باید هر چند وقت یکبار از نظر سلامت بررسی شوند.

اگرچه بسیاری از مارک‎‌های لنت دارای عمر طولانی هستند اما این تخمین براساس الگوهای استاندارد رانندگی است. معمولا رانندگی شهری با توقف‌های مقطعی و ترمزهای ناگهانی همراه است. به همین دلیل طول عمر لنت نسبت به حالت استاندارد آن کمتر خواهد بود.

همچنین درمورد شیشه شوی مناسب برای هیوندای سانتافه نیز بیشتر بدانید.

سخن آخر

همانطور که می‌دانید و گفته شد، لنت ترمز از مهمترین لوازم یدکی خودرو به شمار می‌رود. اگر شما خودرو کره ای سوار می‌شوید و قصد تعویض لنت ترمز آن را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید تا از اصلت و کیفیت قطعه مورد نظر اطمینان داشته باشید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در هنگامخرید انگشتر طلا می‌توانید رنگ‌های مختلفی را انتخاب نمایید. با این وجود سه رنگ که از بیشترین محبوبیت برخوردار می‌باشند شامل طلای زرد، سفید و رزگلد است. طلای زرد تنها نوع طلایی است که به طور طبیعی وجود دارد. طلای زرد در حالت خالص، یک فلز بسیار نرم است و دارای سختی ۲/۵ در مقیاس Mohs می‌باشد.

برای اینکه بتوان طلا را در تولید جواهرات به کار برد، آن را با سایر فلزات از قبیل مس و روی مخلوط می‌کنند. بنا به غلظت و ترکیب عناصری که با طلا مخلوط می‌گردند، این فلز رنگ‌های مختلفی را به خود می‌گیرد.

مزایای طلای زرد

از نظر تاریخی محبوب‌ترین فلز مورد استفاده برای ساخت و تولید انواع جواهرات است.

در بین سه نوع رنگ محبوب و پر استفاده طلا، ضد حساسیت‌ترین می‌باشد.

طلای زرد دارای خالص‌ترین رنگ می‌باشد.

طلای زرد را می‌توان به راحتی با الماس‌هایی که از درجه رنگی پایین‌تری برخوردار هستند، تطبیق داد.

کار کردن با آن بسیار آسان است.

معایب طلای زرد

برای نگهداری از آن باید طلا و جواهرات به صورت مرتبط تمیز و جلا داده شود.

به علت نرم بودن مستعد فرورفتگی و خراش است.

در طبیعت چیزی به اسم طلای سفید وجود ندارد. طلای سفید مخلوطی از طلای زرد و فلزات سفیدی مانند پالادیوم، نقره، نیکل و روی است. آلیاژ این فلزات به طلا کمک می‌کند تا رنگ سفید کمرنگی به خود بگیرد و از سختی و دوام بیشتری برخوردار شود. رنگ سفید نقره‌ای طلای سفید به دلیل پوشش نهایی این آلیاژ با فلز قیمتی به نام رودیوم بدست می‌آید.

مزایای طلای سفید

امروزه طلای سفید به محبوب‌ترین رنگ برای خرید طلا و جواهرات بدل شده است.

نسبت به پلاتین از قیمت مناسب‌تری برخوردار می‌باشد.

به دلیل مخلوط شدن با فلزات مستحکم، از دوام و مقاومت بیشتری نسبت به طلای زرد برخوردار است.

معایب طلای سفید

هر چند سال یک بار باید توسط رودیوم آبکاری شود تا رنگ و براقیت سفید نقره‌ای خود را بازیابد.

در صورت وجود نیکل در آلیاژ طلای سفید، ممکن است که باعث واکنش‌های آلرژیک شود.

رزگلد نیز مانند طلای سفید به صورت طبیعی پیدا نمی‌شود. رزگلد ترکیبی از طلای زرد خالص با آلیاژهای مس و نقره می‌باشد. وجود این فلزات رزگلد را سخت‌تر کرده و رنگ صورتی زیبایی به آن می‌بخشد. عمق رنگ در طلای رزگلد به مقدار مس به کار رفته در آن بستگی دارد. به این معنا که هر چه میزان مس موجود در آن بیشتر شود، رنگ طلای رزگلد به قرمز متمایل می‌گردد.

بیشتر بخوانید : خرید دستبند طلا

مزایای طلای رزگلد

به دلیل وجود مس که فلز ارزان قیمتی تلقی می‌شود، طلای رزگلد نسبت به سایر رنگ‌های طلا مقرون به صرفه‌تر می‌باشد.

به دلیل وجود مس در ترکیب آن، نسبت به طلای زرد و سفید از استحکام بیشتری برخوردار است.

رزگلد به آسانی با الماس‌هایی که از درجه رنگ پایینی برخوردار باشند تطبیق پیدا می‌کند.

معایب رز گلد

 

طلای رزگلد باید به طور مرتب تمیز و جلا داده شود.

طلای رزگلد ممکن است باعث واکنش‌های آلرژیک شود.

منبع : https://www.azadi.gold/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 287
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یک استخر شنا نیاز به سرمایه گذاری زیادی از قبیل زمان و پول برای صاحب خود دارد. صاحب استخر معمولا در تلاش برای ایجاد یک محیط آرام و زیبا و عاری از هر آلودگی در محیط تفریحی خود است .کدری و آلودگی آب استخر و بخارات مواد شیمیایی اضافه شده به آب استخر باعث تبدیل محیط تفریحی به یک محیط کسل کننده و خسته کننده می شود.

۱.چگونه استخر خود را نظافت کنیم ؟

ابتدا کلیه سطح بیرونی استخر را توسط یک جارو نظافت کنید و سپس برای پاک شدن گرد و غبار روی دیوارها و شیشه های سالن به وسیله یک دستمال و موادی مانند شیشه پاک کن لکه ها را پاک کنید.

قسمت ۲ تا ۳ آب را تست می گیریم.

۲.مقدار PH یا قلیایی بودن آب استخر را توسط تستر اندازه گیری می کنیم . مقدار قلیایی بودن آب باید بین رنج ۷.۲ تا ۷.۶ ppm باشد.

۳.اگر مقدار رنج مواد شیمیایی موجود در آب با تست های شما مطابقت نداشت باید توجه داشته باشید که پمپ تصفیه استخر باید حداقل ۱۲ تا ۲۴ ساعت آب را تصفیه کند تا تمام آب استخر از فیلتر گذشته و تصفیه شود و مواد در تمام سطح استخر حل ویکنواخت گردد.

مقدار کلر  آب استخر باید توسط تستر کلر اندازه گیری گردد. کلر آب باید بین ۱.۲ تا ۲.۰ ppm  در آب استخر باشد.

 مقدار PH آب استخر باید به وسیله قطره red  اندازگیری شود و مقدار آن باید ۷.۲ تا ۷.۶ ppm  باشد.

مقدار سختی موجود در آب استخر باید بین ۲۰۰ تا ۳۵۰ ppm  باشد.

بیشتر بخوانید :

۴.چه دلایلی می تواند باعث شود که آب استخر شما کدر شود؟

۱.بارش باران های شدید و مکرر در استخر های روباز ، کمبود نور خورشید و نبود تابش اشعه uv  به سطح استخر و رشد جلبک در دیواره ها ، پاک نکردن سطح کاشی های استخر برای مدت طولانی ، جارو نکردن درست استخر در زمان خود ، عدم روشن کردن پمپ فیلتراسیون استخر که حداقل این پمپ باید در روز ۸ تا ۱۲ ساعت آب استخر را تصفیه کند ، اضافه کردن مواد شیمیایی به آب به صورت یکباره ، استفاده شنا گران از روغن بدن و لوسیون در هنگام استفاده از استخر .

۲.شما باید مقدار کلر و PH استخر را تا مدت سه روز در حالت ثابت نگه دارید و مقدار PH بین ۷.۲ تا ۷.۶ و مقدار کلر آب بین ۱.۲ تا ۲.۰  PPM باشد .

۳.اگر تمام پارامتر های مواد شیمیایی آب را تست گرفته شد و آب بعد از گذشت ۳ روز دارای کدری بود باید پمپ استخر را خاموش و وضعیت شیر فیلتر را در حالت بکواش قرار دهید و پمپ را روشن نمایید تا فشار آب از کف فیلتر وارد شده ، فیلتر را شستشو دهد و بعد از پاک شدن مجددا فیلتر را در حالت تصفیه قرار دهید تا آب استخر را تصفیه کند . این کار را هر ۴۸ ساعت یک بار تکرار کنید تا آب به حالت شفاف رسد . در صورت شفاف نشدن ، پمپ را خاموش و شیر های فیلتر را ببندید و توری داخل فیلتر را با آب شستشو دهید و خاک فیلتر را در صورت دیاتومیک بودن فیلتر از قسمت مکش پمپ سیستم اضافه کنید.

منبع : https://www.tomestakhr.com/



:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

۱. به اندازه مچ دستتان توجه کنید

فکرش را بکنید که یک دستبند طلا خریداری کرده‌ و پول زیادی هم بابت آن پرداخت کرده‌اید، اما دستبندتان زیادی گشاد یا تنگ است. به شکلی که مدام باید حواستان را جمع کنید از دستتان خارج نشود یا به علت تنگی زیاد، مچ دستتان را اذیت نکند. به نظرم اشتباه‌ترین انتخاب برای ست کردن دستبند، زیادی تنگ یا گشاد بودن آن است. زیرا زیبایی دستبند به خوبی در آن دیده نمی‌شود. در عین حال وقتی دستبندی که می‌خرید بیش از اندازه برای دست شما بزرگ‌ است، بر روی حرکات و استایل شما تاثیر منفی می‌گذارد. چون مدام باید با دست دیگر خود دستبند را جا‌به‌جا کنید و آنرا به جای اصلی خود برگردانید. به همین دلیل مانع از این خواهد شد که برای مثال هنگام راه رفتن بتوانید دست خودرا در جیب شلوارتان بذارید و یا هنگامی که کوله‌پشتی‌تان را بر روی یک شانه انداخته اید بند کوله‌تان را با دست بگیرید.

۲. سبک دستبند خود را مشخص کنید

من فکر می‌کنم مهم‌ترین چیزی که برای ست کردن دستبند برای هر فردی مهم و ضروری تلقی می‌شود، انتخاب سبک دستبند است. زمانی که دقیقا می‌دانید که چه نوع سبک دستبندی می‌خواهید، انتخاب برای شما راحت‌تر‌ می‌شود. به همین دلیل این نکته بسیار قابل توجه است.

بیشتر بخواندی :

۳. هنر ست کردن اکسسوری را یاد بگیرید

ست کردن اکسسوری‌ها آنقدر مهم است که هر وقت به یک مهمانی دعوت می‌شوم، ساعت‌ها برای آن وقت می‌گذارم. یاد گرفتن هنر ست کردن اکسسوری هم ظاهر بسیار شیکی را به شما می‌بخشد و هم کمک می‌کند که انتخاب درستی برای زیورآلات خود داشته باشید. اگر دوست دارید همراه با دستبند خود، ساعت به دست کنید، پیشنهاد من این است که اصول زیر را برای آن رعایت کنید:

برای ساعت‌هایی با بندهای فلزی نقره‌ای، دستبند ساده طلای سفید یا پلاتین را انتخاب کنید. این ترکیب آنقدر زیباست که به عنوان ترکیب مورد علاقه خودم نام‌گذاری کردم.

ساعت‌های چرمی مردانه تیره‌رنگ، با دستبندهای چرمی با پلاک طلا یا دستبندهای کارتیه پهن طلایی می‌توان ست کرد.

یادتان باشد که ساعت خود را روی دست غالبتان ببندید و دستبند را در دست دیگرتان بیندازید. منظورم از دست غالب دستی است که اکثر کارهایتان را با آن انجام می‌دهید. به زبان ساده اگر راست دست هستید، ساعت را به دست راست و اگر چپ دست هستید آن را به دست چپ ببندید.

منبع : https://www.azadi.gold/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

برخی از سؤالات پرطرفدار درباره انواع فیلتر استخر :

  • چه نوعی وجود دارد؟
  • تفاوت ها چیست؟
  • کدام یک کارآمدتر از دیگری است؟

هنگام نصب یک فیلتر جدید یا جایگزینی با فیلتر قدیمی، کدام فیلتر را توصیه می کنید که من استفاده کنم؟

برای پاسخ دادن به این سوالات، اطلاعات زیر را ارائه می دهیم و امیدواریم بتوانیم در درک برخی از متغیرهایی که در انتخاب یک فیلتر استخر شناخته می شود مفید باشد.

 فیلترهای شنی :

بدنه این نوع فیلتر معمولا از فایبر گلاس، گالوانیزه و یا استیل ساخته می شود و با سیلیس به ترتیب نمره بندی سیلیس ها  پر شده است. آب استخر پس از عبور از سیلیس ها ناخالصی های موجود در آب  را در سیلیس ها جا می گذارد و اجازه می دهد آب تمیز به استخر بازگردد.

  • مزایای فیلتر شنی
  • کارکرد ساده
  • تعمیر و نگهداری اندک
  • شستشوی آسان
  • سیلیس عمر طولانی تری نسبت به کارتریج دارند
  • هزینه سیلیس کم
  • معایب فیلتر شنی
  • برای هر بار شست و شو حجم آب مصرفی نسبتا زیاد می باشد

بیشتر بخوانید :

فیلترهای کارتریجی :

فیلترهای کارتریجی در اندازه ها و اشکال مختلف قرار می گیرند. مخازن از فایبرگلاس یا کامپوزیت پلاستیکی ساخته شده اند.

مزایای فیلتر کارتریجی

توانایی از بین بردن ذرات به اندازه ۱۰ تا میکرون

معایب فیلتر کارتریجی

تعمیر و نگهداری ساده ، بک واش

ایده آل برای استخر های بالاتر از سطح زمین

استفاده کمتر از قدرت پمپ و کاهش هزینه های انرژی

اصطکاک کمتر پمپ استخر

تاثیر جریان کم آب

بستر بزرگ فیلتر برای تصفیه

هزینه های نگهداری بالاتر نسبت به دیگر فیلتر ها

کارتریج باید هر چند سال یکبار تعویض گردد

برای استخرهای بسیار بزرگ عملیاتی نیست

نیاز به شستن کارتریج ، با توجه به نوع کارکرد حداقل دو بار در سال

قیمت بالا

فیلتر های دیاتومیک

جنس بدنه فیلترهای دیاتومیک از فایبرگلاس و یا فلزی می باشد. پره های داخلی شامل یک سری از شبکه های پلاستیکی با پوشش پارچه ای مانند پنبه ای است. پودر دیاتومیک از طریق اسکیمر اضافه شده و با آب مخلوط می شود. هنگامی  که آب از طریق فیلتر عبور می کند، ذرات موجود در آب دراین توری ها جا مانده و آب تمیز به استخر وارد می شود.

مزایای فیلتر دیاتومیک استخر

حذف ذرات تا سایز ۵ میکرون

پودر دیاتومه جدید را می توان به آسانی از طریق اسکیمر اضافه نمود.

معایب فیلتر دیاتومیک استخر

از دیگر فیلترها گران تر بوده و هزینه نگهداری بالاتری دارد.

پودر دیاتومیک سرطانزاست (به عبارت دیگر، آن را نخورید و حتی بو نکنید!).

شبکه های فیلتر بایستی یکبار در سال کاملا تمیز شوند.

برخی از شهر ها محدودیت های زیست محیطی برای بکواش فیلترهای دیاتومیک دارند.

منبع : تام استخر



:: بازدید از این مطلب : 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

حتی اگر مطابق با فرمول محاسبه bmi، شاخص توده بدنی شما بالای 40 باشد باز هم کاهش سریع وزن به شما توصیه نمی شود و می بایست آهسته و پیوسته و به روشی سالم وزن خود را کاهش دهید. در این مقاله شما را با عوارض کاهش وزن سریع بیشتر آشنا خواهیم کرد.

مواد مغذی مورد نیاز بدن تامین نمی شود

تاکتیک اغلب رژیم های لاغری سریع، حذف کامل برخی از مواد مغذی از سفره غذایی است. یعنی طراح و سازنده رژیم، تعمدا برای اینکه سریعتر وزن کاهش یابد برخی از مواد غذایی را منع می کند.

و این یعنی شما ممکن است برخی از مواد مغذی و مورد نیاز بدن را طی دنبال کردن این رژیم ها دریافت نکنید. به این معنی که شما ممکن است مواد مغذی، ویتامین ها و مواد معدنی کلیدی را که برای سالم ماندن به آنها نیاز دارید از دست بدهید.

مثلا یک رژیم غذایی بدون لبنیات می تواند منجر به کمبود کلسیم شود. یا مثلا رژیم غذایی کم کربوهیدارت می تواند به این معنی باشد که شما فیبر کافی دریافت نمی کنید.

پیامدهای بالقوه حذف مواد مغذی در رژیم لاغری سریع

کاهش انرژی

شکننده شدن مو و ناخن

ریزش مو

خستگی مفرط

ضعف سیستم ایمنی

پوکسی استخوان

کم خونی

و ....

متابولیسم بدن می تواند کندتر شود

فرض کنید که کالری دریافتی روزانه شما 3000 باشد و مطابق با یک رژیم لاغری سریع، شما اکنون تنها 1200 کالری دریافت می کنید. بدن در چنین شرایطی تصور می کند که شما گرسنه هستید و اوضاع به گونه ای هست که غذا به اندازه کافی ندارید.

اینجاست که بدن متابولیسم یا سوخت و ساز خود را کاهش می دهد به این معنی که تصور می کند چون قرار نیست مانند قبل کالری دریافت کند، از کالری هایی که ذخیره کرده نیز کمتر استفاده می کند تا بتواند انرژی بدن و بافت ها را در درازمدت تامین کند. در واقع با لاغری سریع حتی ممکن است شما چربی های اضافه و ذخیره شده خود را نسوزانید.

به جای چربی سوزی عضله و ماهیچه میسوزانید

در روش ها یا رژیم های لاغری اصولی، تمرکز روی حذف و آب کردن توده چربی است. و اینکار در میان مدت یا دراز مدت رخ خواهد داد. اما اگر بخواهیم سریع وزن خود را کاهش دهیم، به جای اینکه به آب شدن چربی ها کمک کنیم، تمرکز بدن را بر روی تحلیل رفتن عضلات قرار خواهیم داد. بدن در چنین شرایطی ترجیح میدهد به جای استفاده از چربی های ذخیره شده از عضلات جهت تامین انرژی خودش استفاده کند.

ممکن است با کم آبی بدن مواجه شوید

رژیم های لاغری که جدید که بر روی سرعت کاهش وزن تاکید دارند بیشتر از انکه بر روی مایعات تمرکز کنند بر روی مصرف غذاهای دیگر متمرکز هستند. مثلا رژیم کتوژنیک اینگونه است. به همین دلیل ممکن است میزان آبی که بدن از دست می دهد جایگزین نشود یا کمتر از حد انتظار باشد. همین موضوع باعث بروز مشکلات جدی در مقیاس سلولی می شود که می تواند تمام بدن را درگیر کند..



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 184
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما به شما 6 نکته جالب در خصوص ارتودنسی دندان بزرگسالان توضیح خواهیم داد که نظر شما را نسبت به ارتودنسی در سنین بالا تحت تاثیر قرار خواهد داد. این شما و این 6 نکته درباره ارتودنسی بزرگسالان.

1.هیچ محدودیت سنی برای ارتودنسی وجود ندارد

برخی از بزرگسالان ممکن است فکر کنند دیگر از سنشان گذشته تا درمان ارتودنسی را آغاز  کنند. مثلا ممکن است شخصی 40 ساله باشد ولی با وجود نامنظمی فکی و دندانی تصور کند سنش زیاد است و به درد ارتودنسی نمی خورد.

خبر خوب این است که افراد در هر سنی می توانند ارتودنسی کنند و ما محدودیت سنی نداریم. تنها محدودیت ما نبود تعداد زیادی از دندان ها است. اگر شما شمار زیادی از دندان های خود را از دست داده اید و جایگزینی هم برایشان ندارید دیگر نمی توانید ارتودنسی کنید. اما مادامی که بیشتر دندان هایتان حتی در سن 60 سالگی سالم هستند، شما کاندید خوبی برای انجام ارتودنسی بزرگسالان هستنید.

2.ارتودنسی بزرگسالان به هیچ عنوان دردناک نیست

دلیل دیگری که ممکن است به عنوان یک بزرگسال ارتودنسی خود را به تعویق انداخته باشید این است که فکر می کنید انجام ارتودنسی برای بزرگسالان دردناک تر از کودکان است. با این حال، این درست نیست.

ارتودنسی بزرگسالان به هیچ عنوان دردناک نیست، اگرچه در چند روز اول پس از انجام آن ممکن است احساس ناراحتی داشته باشید اما خبر  خوب این است که طی چند روز دیگر از این ناراحتی اثری نخواهد بود.

در ثانی به لطف تکنولوژی های جدید و شیوه نصب دستگاه های ارتودنسی این روزها دیگر حتی بیشتر افراد شاهد همان ناراحتی جزئی در چند روز اول درمان نیز نخواهند بود. بنابراین هیچ ترسی در این خصوص نباید وجود داشته باشد.

3.تعداد زیادی از بیماران، ارتودنسی بزرگسال هستند

برخی فکر می کنند درمان ارتودنسی تنها مختص کودکان است و هر کسی دستگاه های ارتودنسی روی دندان هایش داشته باشد کم سن و سال است. این هم یکی دیگر از تصورات اشتباه و رایج در مورد ارتودنسی دندان است.

درست است که بخش زیادی از بیماران نیازمند به ارتودنسی را کودکان تشکیل می دهند، امادر حال حاظر نزدیک به 30 درصد از بزرگسالانی که مشکلات نامنظمی دندانی و فکی دارند در حال درمان هستند. هر ساله نیز به این آمار اضافه می شود و این یعنی ارتودنسی بزرگسالان کم کم در حال رشد است و اهمیتی کمتر از ارتودنسی کودکان ندارد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مطلب سعی داریم تا شما را بیشتر با یکی از مهمترین قطعات کیا و هیوندای یعنی خنک کننده روغن موتور آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لوازم یدکی هیوندای سانتافه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

خنک کننده روغن موتور

خنک کننده روغن موتور یا (Oil Cool) در هر وسیله نقلیه ای یک جزء اساسی موتور است. این سیستم خنک کننده در هر وسیله نقلیه باید در تمام شرایط آب و هوایی و رانندگی، به صورت فعال وجود داشته باشد. اگرچه اکثر رانندگان هرگز با کولرهای روغن موتور خود تعامل ندارند، اما مراقبت از آن ها و اطلاع از سطح سلامتی‌شان میتواند به افزایش طول عمر موتور کمک کند.

خنک کننده روغن موتور در واقع یک رادیاتور کوچک است که در بخش جلویی یا قدامی سیستم خنک کننده ماشین تعبیه شده است. این رادیاتور کوچک دمای روغن موتور را هنگام جریان از لوله های پیچ در پیچ داخل خنک کننده ها به طرز چشمگیری کم میکند. تمام سیستم خنک کننده موتور زمانی کار میکند که متور ماشین روشن باشد.

علائم خرابی خنک کننده روغن موتور

  1. نشت مایع خنک کننده موتور از کولر روغن
  2. نشت روغن از خنک کننده روغن موتور یا رادیاتور روغن
  3. وجود مایع خنک کننده در روغن
  4. وجود روغن در سیستم خنک کننده

لوازم یدکی هیوندای سانتافه

ماشین سانتافه که در انگلیسی به Hyundai Santa Fe شهرت دارد یکی از محصولات خوب هیوندای است. ایده اولیه این خودرو در اصل برای همتراز شدن هیوندای با خودروهایی مانند مزدا Tribute، فورد Escape و پونتیاک Aztek بود. هیوندای برای رقابت با این خودروها در سطح جهانی یک نمونه موفق تحت عنوان سانتافه را سال 2001 راهی بازار جهانی کرد. نام این خودرو از نام یکی از شهرهای نیومکزیکو به نام سانتافه انتخاب شده است. این خودرو از محبوب ترین ماشین های خانواده در آمریکا و جهان است.

هیوندای سانتافه جدید جزء بهترین خودروهای شاسی بلند در جهان است. مدل 2020 این ماشین دارای فضای داخلی راحت ، ویژگی های فنی فراوان ، صرفه جویی در سوخت مناسب و همچنین سواری متعادل است. در بخش های بعدی با ویژگی های این خودرو و در خصخصویات خاص لوازم یدکی هیوندای سانتافه آشنا میشوید.

ویژگی های ایمنی این ماشین

از ویژگی های استاندارد جهت راهنمایی راننده می توان به دوربین عقب، کنترل کروز تطبیقی​​، ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار برخورد و تصادف رو به جلو، تشخیص عابر پیاده، نظارت بر خواب آلودگی راننده و نگه داشتن خط اشاره کرد.

از ویژگی های ایمنی فعال موجود می توان به سنسورهای پارکینگ عقب، صفحه نمایش سر بالا، دوربین پارکینگ با محیط اطراف، نظارت بر نقطه کور و هشدار ترافیک متقاطع عقب اشاره کرد.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه خنک کننده روغن موتور خودرو های کره ای در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و یکی از بهترین خودرو های کره یعنی هیوندای سانتافه را با هم بررسی کنیم. اگر قصد خرید لوازم یدکی برای خودروی خود را دارید ولی نمی‌دانید باید آنها را از کجا تهیه کنید تا از اصلات آنها مطمئن باشید، می‌توانید از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کیند.



:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

عفونت درمان یکی از اصلی ترین مشکلاتی است که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید. اما ارتباط بین درمان ارتودنسی و عفونت دندان چیست؟  امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را بیشتر با ارتباط بین عفونت دندان و روند درمان ارتودنسی آشنا کنیم و اطلاعات خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

عفونت دندان

اگر عفونت دندان دارید، مراجعه به دندانپزشک در اسرع وقت برای جلوگیری از انتشار هر نوع عفونت به بافت های مجاور و سایر بخش های بدن بسیار بسیار مهم است. دندانپزشک شما احتمالاً یک آنتی بیوتیک برای کمک به از بین بردن باکتری های ایجاد کننده عفونت شما تجویز می کند تا مانع از انتشار و گسترش عفونت شده و آن را درمان کند یا اینکه با عصب کشی مانع از ازدیاد و گسترش عفونت می شود. خوشخبتانه خبر خوب این است که اگر عفونت به موقع تشخیص داده شود به خوبی قابل درمان است. با علل، علائم و بهترین روش درمان این مشکل در ادامه بیشتر آشنا خواهید شد.

عفونت دندان در واقع به معنای عفونی شدن ریشه دندان در حد فاصل بین خط لثه تا استخوان فک است. در داخل ریشه دندان بافت نرمی به نام پالپ وجود دارد و اگر این بخش مورد حمله باکتری های قرار بگیرد دچار عفونت می شود که نیازمند مداخله فوری دندانپزشکی است.

درمورد ارتودنسی دندان پیش بیشتر بدانید.

پالپ دندان در حالت عادی توسط عاج و سمنتوم در زیر خط لثه و توسط مینای دندان در بالای خط لثه محافظت می شود. چنانچه هرچیزی باعث از بین رفتن این لایه های محافظ شود، باکتری های می توانند به داخل کانال ریشه دندان و پالپ نفوذ کرده و آن جا را عفونی کنند. در این حالت گفته می شود که عفونت در پالپ یا پالپیت دندان ایجاد شده.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی اقساطی بر روی لین کلیک کنید.

درمان ریشه دندان

درمان به برگشت پذیر یا غیرقابل برگشت بودن عفونت بستگی خواهد داشت. به عبارت دیگر، شیوه درمان به میزان پیشرفت عفونت بستگی دارد. ممکن است بیمار در مراحل اولیه به دندانپزشک مراجعه کرده باشد و ممکن است زمانی که عفونت گسترش یافته به ملاقات دندانپزشک برود. در هر دو مورد درمان متفاوت است.

همچنین راجع به نقش والدین در درمان ارتودنسی نیز بیشتر بدانید.

روند درمان ارتودنسی

در این مقاله به طور کامل با روند رویش دندان دائمی آشنا خواهید شد. اگر درباره زود در آمدن یا تاخیر در رویش دندان های دائمی یا عدم رشد دندان دائمی کودکان خود سوالی دارید با خواندن این مقاله حتما به پاسخ سوال خود دست پیدا خواهید کرد و از همه مهمتر شما در این مقاله اهمیت درمان ارتودنسی دندان در اوایل کودکی را درک خواهید کرد.

سخن آخر

امروز در این مقاله قصد داشتیم تا شما را بیشتر با عفونت دندان و روند درمان ارتودنسی آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید و برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با دندان پزشکی بارداری ، کشیدن دندان و استفاده از دهانشویه در بارداری بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتواند در دوران بارداری به شما کمک کند تا بهتر در مورد سلامت خود و جنین در شکمتان تصمیم بگیرید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کشیدن دندان و بی هوشی در دوران بارداری

اگر در دوران بارداری نیاز به انجام یک عمل دندانپزشکی داشته باشید، هنوز هم می‌توانید با خیال راحت از بیهوشی برای آرامش و بی حس کردن درد استفاده کنید. فقط حتماً باید دندانپزشک را از بارداریتان مطلع کنید تا بتواند ماده‌ی بیهوشی و دُز مناسب آن را انتخاب کند. در دندانپزشکی بارداری از داروهای بیهوشی حاوی فلی پرسین اجتناب می‌شود، زیرا این ماده‌ی شیمیایی رگ‌های خونی را تنگ می‌کند و منجر به تضعیف خون رسانی به جنین می‌شود.

در دوران بارداری، دندانپزشک از کمترین میزان بیهوشی ممکن برای انجام عمل استفاده می‌کند اما هنوز به اندازه‌ای است که برای کمک به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتی احساس راحتی ‌کنید، بدن و کودک شما کمتر تحت استرس قرار می‌گیرند.

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

استفاده از دهانشویه در دوران بارداری

دهانشویه ها بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از اصلی ترین راه های ارتقای بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندی سالم هستند. آنها از آنچه که تصور می کنید کاربردی تر هستند و فواید بسیار زیادی برای دهان و دندان ما دارند. آنچه در این مقاله می خوانید اطلاعات کاملی درباره انواع محلول های دهان شویه، فواید و کاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خرید آن ها است.

فواید دهانشویه

محلول های حاوی مواد شوینده دهان و دندان فواید بسیار زیادی دارند و ما مهم ترین فواید موجود را در ادامه بررسی کرده ایم.

  1. می توانند تعداد باکتری های موجود در دهان را کاهش دهد
  2. بوی بد دهان را کاهش می دهد
  3. به سفیدتر شدن دندان ها کمک می کنندمانع از تشکیل و تجمع پلاک می شود
  4. ذرات ریز مواد غذایی را از بین می برد
  5. علائم دردناک آفت دهان را کاهش می دهد
  6. به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم  تا اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه دندان پزشکی و بارداری در اختیار شما عزیان قرار دهیم و به شما بگوییم که در زمیان بارداری باید چه نکاتی را برای کشیدن دندان و یا استفاده از دهانشویه رعایت کنید تا آسیبی به شما و فرزندتان وارد نشود. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 116
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی بهرتین روش برای درمان ناهنجاری ها و نا منظمی های دهان و دندان است باید توجه داشت که با اطلاعات کافی به سمت ارتودنسی برویم. یکی از مواردی که اکثر افراد شایید هنوز دلیل آن را ندانند، جرم گیری بعد از ارتودنسی است. امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با جرم گیری قبل از ارتودنسی آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جرم گیری دندان

اغلب کسانی که درمان ارتودنسی را شروع می کنند قبل از آن، باید به یک متخصص لثه یا سایر متخصصین دندانپزشکی مراجعه کنند. این افراد معمولا مشکلاتی در خصوص بافت لثه و یا دندان خود دارند که بدون برطرف شدن آن ها ترجیح می دهیم ارتودنسی را شروع نکنیم. برای مثال جرمگیری دندان یکی از این پروسه ها است که بیشتر افراد باید قبل از آغاز درمان، جرم گیری کنند. در این مقاله درباره علت جرمگیری دندان قبل از ارتودنسی و فوایدش اطلاعاتی ارائه شده است. اگر قصد ارتودنسی دارید حتما ابتدا این مقاله را بخوانید.

در مورد ارتودنسی عقب بودن فک بالا بیشتر بدانید.

علت جرم گیری قبل از ارتودنسی .

تمیز کردن دندان ها با وجود دستگاه های ارتودنسی ثابت، متحرک و نامرئی کمی چالش برانگیز است. شما باید وقت بیشتری برای اینکار اختصاص دهید و بیشتر دندان ها را مسواک بزنید. اگر چنین نکنید پلاک دندانی و جرم روی دندان ها ایجاد شده و روند پوسیدگی دندان و همچنین بیماری لثه شروع می شود. شما باید قبل از شروع ارتودنسی دندان ها را تمیز کررده و تمام جرم، پلاک و تارتار روی دندان، بین دندان ها و زیر خط لثه را از بین ببرید.

جرمگیری قبل از ارتودنسی باعث می شود که با خیال راحت تری به استقبال بریس ها و همچنین خفظ بهداشت دهان و دندان در طول ارتودنسی بروید. اگر جرمگیری نکنید، جرم هایی که قبل از ارتودنسی روی دندان شما قرار دارند باعث پوسیدگی دندان هایتان می شود. به این ترتیب تلاش متخصص و هزینه ارتودنسی که شما پرداخت کرده اید بی ثمر خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی ارزان اینجا کلیک کنید.

تاثیرات جرم دندان بر روی دندان ها و لثه

جرم ها رسوباتی هستند که از املاح موجود در غذا به مرور زمان بر روی دندان ها می نشینند. اگر به موقع با جرمگیری  این حجم اضافی از روی دندان ها برداشته نشوند مقداری از استخوان نگهدارنده دندان تحلیل می رود. این امر باعث تخریب لثه و در نهایت شل شدن دندان سالم می شوند. به همین خاطر است که متخصص ارتودنسی شما قبل از نصب براکت ها و سایر بخش های بریس، شما را تشویق به انجام جرمگیری قبل از ارتودنسی می کند.

همچنین درمورد محدودیت سنی ارتودنسی ثابت نیز بیشتر بدانید.

سخن آخر

امروز قصد داشتیم در این مقاله به شما بگوییم که علت جرم گیری قبل از شروع درمان ارتودنسی چیست و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا بتوانید بهترین تصمیم را برای سلامت خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کامپوزیت دندان یکی از پرکاربرد ترین مواد دندان پزشکی است که امروزه در اکثر کلینیک های دندان پزشکی پیدا می‌شود و میلیون ها نفر در سراسر دنیا در حال استفاده از آن هستند. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را بیشتر با کامپوزیت دندان و کاربرد های آن آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این مورد در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کامپوزیت چیست؟

همانطور که گفته شد، کامپوزیت ونیر یا (composite veneers) نوعی ونیر است. در اصل این ونیرها، پوسته ها و لایه های بسیار نازک ساخته شده از رزین کامپوزیت هستند که به سطح جلوی دندان ها متصل می شوند. بنابراین نامگذاری آن ها مستقیما اشاره به جنسشان و ماده ای که از آن ساخته می شود دارد.

ونیر کامپوزیت مستقیم

اگر زمان کافی برای بهبود طرح لبخند خود ندارید و می خواهید خیلی سریع مشکلات ظاهری دندان هایتان را برطرف کنید، پیشنهاد دندانپزشکان ترمیمی و زیبایی دندان استفاده از ونیر کامپوزیت مستقیم است.

در این روش، متخصص ترمیمی و زیبایی مستقیما مواد کامپوزیت را روی دندان شما قرار می دهد. او هر بار یک لایه نازک مواد ژل‌مانند “رزین کامپوزیت” را روی سطح دندان قرار می دهد و با کمک نور آبی یو وی آن را خشک و سخت می کند. سپس بر حسب مقدار ضخامت مورد نیاز، چند لایه را به همین شکل به سطح دندان اضافه می کند. سپس کامپوزیت سفت شده را با کمک ابزار دندانپزشکی صیقل داده و کاملا شبیه دندان در می اورد. در واقع متخصص، دندان کامپوزیت شده را درست مانند دندان طبیعی خودتان در می آورد. در این روش نیازی به آمادگی آنچنانی و تراشیدن مینای دندان نیست. هزینه این ونیرها کم است اما ماندگاری کمی دارند. در برابر سایش دندان نیز مقاومت کمتری دارند.

کامپوزیت غیر مستقیم

در روش مستقیم، مواد مستقیما به دندان ها متصل می شود و سپس مواد شکل داده میشوند تا مشابه دندان واقعی به نظر برسند. اما در روش ونیر کامپوزیت غیر مستقیم، متخصص، یا ونیر را در مطب و خارج از دهان بیمار می سازد، یا دستور ساخت آن را به یک لابراتوار در بیرون از مطب می دهد. هزینه این ونیرها نسبت به نمونه مستقیم بیشتر است، ماندگاری بالاتری دارند و از همه مهمتر در برابر سایش مقاوت بالایی دارند.

این روش نیاز به تراشیدن نسبی مینای دندان دارد و به بیش از یک جلسه زمان نیاز دارد. به این صورت که ابتدا مینای دندان تراش می خورد و سپس از دندان تراش خورده شما قالب گرفته می شود تا ونیر ها را از روی آن و مخصوص شما بسازند. برای محافظت از دندانِ تراش خورده، ونیر های موقتی و آماده به دندان شما متصل می شود. سپس طی جلسه بعدی ونیر کامپوزیت غیرمستقیم  آماده شده در مطب یا لابراتوار با کمک یک چسب مخصوص به سطح جلویی دندان های شما متصل می‌شود.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کامپوزیت دندان و کاربرد های آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را دربراه آن به شما بگوییم تا بتوانید بهترین تصمیم را برای آینده خود بگیرید. شما می‌توانید با مطالعه مقالات متعدد موجود در اینترنت اطلاعات خود را افزایش دهید تا بتوانید بهترین تصمیم را برای سلامت خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی بهترین روش برای جایگزین کردن دندان هایی است که به هر دلیلی از دست رفته اند. امروز در این مطلب قصد داریم تا شما را با ارتودنسی نامرئی و طول درمان آن بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا اطلاعات بسیار مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

ارتودنسی نامرئی

آمار و ارقام نشان می‌دهد از میان افرادی که ارتودنسی دندان انجام می‌دهند نزدیک به 30 درصد، افراد بزرگسال و بالای 20 سال هستند. و حدود یک سوم از این افراد، دوست ندارند کسی متوجه شود آن‌ها تحت درمان ارتودنسی هستند (با اینکه از خودِ درمان راضی هستند.) متخصصان ارتودنسی به این افراد و کلاً تمام مراجعانی که دوست ندارند دستگاه‌های ارتودنسی‌شان قابل توجه و در چشم باشد، ارتودنسی نامرئی را پیشنهاد می‌دهند که هم کارایی بالایی دارد و هم توجه زیادی را به خود جلب نمی‌کند.

همانطور که احتمالاً خودتان هم می‌دانید، یک متخصص ارتودنسی، سوای از اینکه دانش بسیار زیادی برای برطرف کردن ناهماهنگی‌های دندانی و فکی دارد، برای اینکه بتواند دندان‌ها را ردیف، تراز و منظم کند از دستگاه‌های ارتودنسی کمک می‌گیرد.

این دستگاه‌ها را معمولاً بر اساس شکل و ظاهر و یا نحوه درمان دسته بندی می کنند. یعنی ما چند دسته بندی مختلف برای دستگاه های ارتودنسی داریم. مثلا ثابت یا متحرک بودن دستگاه‌ها، یک مدل دسته‌بندی رایج در دنیای ارتودنسی است. در این نوع نامگذاری (یا دسته بندی)، به استفاده از دستگاه‌هایی که در تمام طول درمان به دندان‌ها می‌چسپند، “ارتودنسی ثابت” و به استفاده از دستگاه‌های متحرک با قابلیت جابجایی نیز، “ارتودنسی متحرک” گفته می‌شود.

یک زمانی هم هست که دستگاه‌ها را بر اساس قابل توجه بودن یا نبودن (نامرئی بودن یا نبودن) دسته‌بندی می‌کنند. در این مدل دسته بندی، به استفاده از دستگاه‌هایی که حین درمان قابل مشاهده هستند و دیگران به راحتی متوجه می‌شوند شما ارتودنسی کرده‌اید، “ارتودنسی مرئی” و به استفاده از دستگاه‌هایی که به سختی قابل مشاهده هستند، “ارتودنسی نامرئی” گفته می‌شود. در واقع در ارتدونسی نامرئی دستگاه هایی که برای صاف و منظم کردند دندان های شما استفاده می شوند چندان قابل توجه و در چشم نیستند گویی که اصلا که اصلا وجود ندارند.

طول درمان ارتودنسی

مراجعان و بیمارانی که تحت درمان ارتودنسی دندان قرار دارند در اغلب موارد دوست دارند که مدت زمان ارتودنسی آن ها کوتاه باشد. روش هایی وجود دارد که روند درمان را تسریع میبخشد اما شما چه بخواهید چه نخواهید باید برای دست کم 6 ماه و بیشتر تحت درمان باشید.

سخن آخر

ما امروز در این مقاله سعی کردیم تنا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی نامرئی و طول درمان ارتودنسی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر مقالات بیشتر را مطالعه کنید حتما می‌توانید بهترین تصمیم را برای آینده و سلامت خود بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 آذر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مطلب می‌خواهیم تا شما را با عوارض ارتودنسی و احتمال برگشت درمان آن بیشتر آشنا کنیم . با ما در این مطلب همراه باشید تا شما را بیشتر با این دو موضوع آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

عوارض ارتودنسی دندان

تجربه اتصال دستگاه های ارتودنسی به دندان‌ها برای همه افرادی که تاکنون ارتودنسی نکرده اند کمی عجیب است. به دلیل اینکه دستگاه‌های ارتودنسی از همان ابتدا شروع به حرکت دندان‌ها می‌کنند، ممکن است افراد درد جزئی احساس کنند. که این طبیعی است و عارضه محسوب نمی‌شود.

با کمک داروهای ضد درد بودن نسخه به راحتی می‌توان این درد و ناراحتی را تسکین داد. افراد حتی ممکن است در ابتدای درمان احساس کنند که دندانشان لق شده است. اما این موضوع حقیقت ندارد و فقط یک احساس است به همین دلیل ما لق شدن دندان در طول ارتودنسی را اصلا جزء عوارض ارتودنسی دندان لیست نمی‌کنیم.

بیماران در شروع درمان ارتودنسی (با بریس ثابت) ممکن است احساس کنند لب‌ها، زبان یا بخش‌های نرم داخل دهانشان کمی زخم شهد است. این را البته نمی‌توان عارضه در نظر گرفت. اما چون به هر صورت در بیشتر افراد تجربه می‌شود، ما نیز آن را جزء عوارض ارتودنسی دندان لیست کردیم.

با مزایای ارتودنسی دندان بیشتر آشنا شوید.

زخم شدن داخل دهان معمولا کوتاه بوده و تنها چند روز ابتدایی ارتودنسی احساس می‌شود. با این حال می‌توان با کمک وکس یا موم ارتودنسی به راحتی براکت ها و سیم ارتودنسی را ایمن سازی کرده تا هیچ نوع آسیبی به بافت های نرم داخل دهان وارد نکند.

درمورد ارتودنسی کودکان بیشتر بدانید.

رعایت بهداشت دهان و دندان برای همه  افرد مهم است. اما اگر تحت درمان با هر نوع روش ارتودنسی باشید، بسیار مهم و حیاتی‌تر است. بهداشت ضعیف دهان و دندان می‌تواند منجر به التهاب لثه و عفونت آن‌ها شود.

همچنین درمورد ارتودنسی بدون کشیدن دندان نیز بیشتر بدانید.

برگشت درمان ارتودنسی

بازگشت درمان ارتودنسی تنها در عده معدودی از بیماران دیده شده است. نتیجه درمان اغلب برای حدود 95% از بیماران رضایت خاطر را به همراه می آورد. در 5% باقیمانده نیز، برگشت درمان ارتودنسی دندان ممکن است به بررسی مجددی نیاز داشته باشد. بنابراین به این سادگی ها نباید از این مساله گذشت. به خاطر اهمیت این موضوع قصد داریم در این مقاله به بررسی مساله برگشت ارتودنسی دندان پس از درمان بپردازیم.

بله در برخی شرایط و به البته به احتمال کم، امکان برگشت درمان ارتودنسی پس از منظم شدن دندان ها وجود دارد. مثلا زمانی که بیمار به تمام توصیه های متخصص ارتودنسی یا دست کم مهمترین دستورالعمل های او عمل نکند ممکن است در دارزمدت با نامنظمی دندان مواجه شود. البته حتی در این صورت هم دقیقا مانند قبل دندان هایش نامرتب نمی شوند بلکه تا حدی چنین اتفاقی رخ می دهد.

سخن آخر

امروز در این مطلب سعی کردیم تا شما را با عوارض ارتودنسی و احتمال برگشت درمان آن آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 223
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()