نوشته شده توسط : رعنا

طلا همواره به عنوان فلزی گرانبها مورد توجه بشر بوده است، بنابراین پیش بینی قیمت آن از اهمیت فراوانی برخوردار است. ساموئل باومن تحلیلگر سرمایه های اقتصادی بر این باور است که بهبود سریع اقتصادی در نتیجه گسترش توزیع واکسن کرونا احتمالا سرمایه‌گذاران را به فروش سهام صندوق‌های طلا (ETF) سوق دهد که در این صورت قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد. با این حال او همچنان نسبت به آینده طلا در بلندمدت خوش بین است و معتقد است که قیمت جهانی طلا تا پایان سال ۲۰۲۱ در حدود بالای ۱۹۰۰ دلار خواهد بود. قبل از این تحلیلگران گلدمن ساکس ارزیابی کرده بودند که قیمت طلا در سال ۲۰۲۱ به دلیل افزایش تورم ناشی از کاهش اثرات بیماری همه گیر ویروس کرونا در جهان افزایش خواهد یافت. همچنین ادامه روند نزولی شاخص دلار نیز دلیلی برای کاهش قیمت اونس جهانی و حرکت سرمایه‌گذاران به سمت خرید طلا خواهد بود. گلدمن ساکس پیش‌بینی می کند که تا پایان سال ۲۰۲۱ قیمت هر اونس طلا در حدود ۲۳۰۰ دلار خواهد بود. سیتی ‌بانک ( سومین شرکت خدمات مالی و بانکداری در ایالات متحده آمریکا) نیز نسبت به آینده قیمت طلا خوش بین است. این بانک در جدیدترین پیش ‌بینی خود اعلام کرده که قیمت طلا در سه ماهه اول ۲۰۲۱ به ۲۲۰۰ دلار و در ماه ششم تا دوازدهم (پایان سال ۲۰۲۱) به ۲۴۰۰ دلار خواهد رسید. جیم استیل تحلیلگر بانک HSBS نیز پیش ‌بینی کرده است قیمت طلا در سال ۲۰۲۱ به ۱۹۶۵ دلار خواهد رسید. به اعتقاد او این یک قیمت میانگین است. به این معنا که قیمت طلا در سال ۲۰۲۱ برای مدتی در حدود ۲۰۰۰ دلار و مدتی نیز پایین تر از ۱۹۰۰ دلار خواهد بود.

منبع : طلافروشی انلاین آزادی



:: بازدید از این مطلب : 327
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

1. ساعت مچی مردانه

یکی از مرسوم ترین و محبوب‌ترین زیورآلات مردانه، ساعت مچی است.

اغلب مردان دست‌کم دو نوع ساعت خوب دارند؛ یکی برای استفاده روزمره و دیگری ساعتی لوکس و گران‌قیمت برای مراسم رسمی و مناسبت‌های خاص.

البته در دهه‌های اخیر ساعت‌های مچی هوشمند هم جای خود در میان اکسسوری‌های مردانه باز کرده‌اند.

ساعت های مچی مردانه در طرح‌ها و برندهای بسیار متنوعی عرضه می‌شوند.

اما وجه مشترک همه آنها این است که: ساعت باید بدست غیراصلی شما بسته شود. یعنی اگر چپ‌دست هستید، باید ساعت را به مچ دست راست ببندید و برعکس.

همچنین باید مطمئن شوید که ساعت فیت دست است و از آن آویزان نمی‌شود.

2.دستبند مردانه

از دیگر اکسسوری‌های محبوب در میان مردان می‌توان به دستبند اشاره کرد. دستبندهای مردانه تفاوت بارزی با انواع زنانه دارند. در این زیورآلات از آویز یا اندازه‌های بزرگ خبری نیست و اغلب هم با متریال‌های دیگری همچون چرم همراه هستند.

شما با یک دستبند سنگی زیبا می‌توانید در یک جمع مردانه خوش بدرخشید. البته این امر به جنس و طرح دستبندی که خریداری می‌کنید هم بستگی دارد. هر چه جنس سنگ‌های به کار رفته در ساخت دستبند باکیفیت‌تر باشد، جذابیت ظاهری آن بیشتر خواهد بود. دستبندهای سنگی مردانه اغلب از سنگ‌های طبیعی ساخته می‌شوند و می‌توانند اثر فیزیکی و روحی نیز روی فرد داشته باشند.

اولین مساله‌ای که هنگام استفاده از دستبند باید مدنظر داشته باشید این است که این اکسسوری قرار است تکمیل کننده تیپ شما باشد، نه نقطه کانونی آن. یعنی سعی کنید از دستبندهایی استفاده کنید که با تیپ و استایل شما همخوانی دارد و در اندازه، طرح و رنگ آن زیاده‌روی نکنید. مثلاً دستبند مهره‌ای / سنگی را می‌توانید با هر لباسی ست کنید. اما مثلا نمی‌توانید مدل‌های چوبی یا پلاستیکیِ کم ارزش را با لباس‌های رسمی بپوشید زیرا هیچ تناسبی با هم ندارند.

3.دکمه سرآستین

از جمله زیورآلات متداولی که مردان از آن‌ها استفاده می‌کنند، «دکمه سرآستین» است. از این دکمه‌ها برای تزیین لباس‌های رسمی استفاده می‌شود و اغلب آن‌ها را به صورت ست با گیره کراوات می‌فروشند. دکمه سرآستین از جنس‌های مختلفی چون نقره، استیل، طلا و تیتانیوم ساخته می‌شود و گاهی آن‌ها را با کریستال و سنگ تزیین می‌کنند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید طلا

4.گوشواره مردانه

گوشواره طلا مردانه در ایران چندان مرسوم نیست اما هستند عده‌ای که از این زیورآلات برای تکمیل تیپ خود استفاده می‌کنند. اگر دوست دارید گوشواره به گوش کنید، توصیه می‌کنیم با اندازه‌های کوچک و به رنگ تیره شروع کنید. اغلب مردان فقط در یک گوش خود گوشواره می‌اندازند.

گوشواره‌های ساده، گوشواره‌های میخی و گوشواره‌های تکی از جمله جواهراتی هستند که هیچ‌گاه کهنه و قدیمی نمی‌شوند و می‌توانید همیشه و برای مناسبت‌های مختلف از آنها استفاده کنید. فقط باید توجه داشته باشید که اگر تیپ شما رسمی است و کت و شلوار به تن می‌کنید، باید حتما گوشواره‌تان بسیار ساده و کوچک باشد تا تضادی با لباس‌هایتان ایجاد نکند.

نکته جالب در مورد گوشواره این است که اول مختص مردها بوده و سپس به تدریج زن‌ها هم به استفاده از آن روی آورده‌اند. یعنی قبل از اینکه یک زیور زنانه محسوب شود، وسیله‌ای برای نمایش قدرت، موقعیت اجتماعی و ثروت مردها مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

 

5.گردنبند مردانه

گردنبند مردانه از گذشته‌های دور مرسوم بوده‌اند. اما همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، برای شیک و باکلاس بودن باید ساده باشید.

بنابراین، زنجیرهای نقره‌ای یا طلایی نازک و کوتاه را می‌توانید با تی‌شرت ست کنید. یا آن را زیر یقه پیراهن بگذارید که فقط بخشی از گردنبند دیده شود.

اما برای تیپ‌های غیررسمی می‌توانید از زیبایی ردنبندهای سنگی و بلند بر روی لباس بهره بگیرید.

6.پلاک

مردانی که از گردنبند استفاده می‌کنند، می‌توانند به آن پلاک هم آویزان کنند. اصولا مردان به همراه زنجیر خود پلاک هم دارند اما به دلیل این که آن را در زیر لباس خود می‌اندازند، مشخص نمی‌شود. اکثر پلاک‌هایی که مردان استفاده می‌کنند، دارای نگین و سنگ‌های زینتی نیستند. پلاک‌ها می‌توانند نشانه‌ای از اعتقادات مذهبی، علایق، سبک فکری و… شما باشند. پس بهتر است در انتخاب آن‌ها دقت کنید.

7.حلقه و انگشتر

حلقه جز دومین زیورآلات مردانه‌ای است که بسیاری از مردان صرفا به علت ازدواج کردن، از آن استفاده می‌کنند و حلقه را جزئی از جواهرات حساب نمی‌کنند؛ اما کافی است نوع به کارگیری واژگان را کمی تغییر دهیم و به جای کلمه «حلقه» از واژگانی مانند «انگشتر» یا «رینگ» استفاده کنیم.

با همین تغییر نام، ممکن است بسیاری از مردان به سراغ این زیورآلات نروند! با این حال، انگشتر طلا یکی از بهترین زیورآلاتی است که یک مرد می‌تواند استفاده کند. بهتر است انگشتر را با توجه به نوع استایلی که قرار است داشته باشید، انتخاب کنید، زیرا تنوع رینگ‌ها بسیار گسترده است و دانستن کاربرد هر کدام از انواع آن‌ها می‌تواند به خوش‌پوشی شما کمک کند.

منبع : مجله طلا و جواهر asby



:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر خواهان صورت زیبا، صاف و یکدست با درخشش خاص هستید از هایلایت صورت استفاده کنید، استفاده از هایلایتر در آرایش صورت چهره شما را شاداب تر می کند. فقط کافی است بدانید برای کدامین قسمت های صورت باید از هایلایتر استفاده شود و روش بکارگیری از آن را بدانید. در ادامه باگلچهره همراه باشید تا شما را در این باره راهنمایی کنیم .

نکته: حتما قبل از شروع کردن به هایلایت کردن صورت، از لوسیون مرطوب کننده روی پوست خود استفاده کنید. و بعد از آن بهتر است از  پرایمر برای ماندگاری رطوبت روی پوست استفاده شود.

در انتخاب رنگ هایلایتر دقت کنید اگر نمی توانید رنگ هایلایتر را تشخیص دهید برای پوست خودتان، بهتر از متخصصین گریم مشورت کنید و یا به دنبال طیف رنگی زرد نزدیک به سبز بروید این طیف رنگی ترکیبی از طلایی، نقره ای و صورتی می باشد که برای همه نوع چهره ای مناسب است.

بیشتر بخوانید : کرم ضد آفتاب

استفاده از هایلایتر روی استخوان گونه

برای نشان دادن گونه برجسته استفاده از هایلایتر بر روی بالای استخوان گونه، آن را کشیده و برجسته می کند. با هایلایتر مایع کافی است با نوک انگشت مایع رو بالای گونه پخش کنید اما اگر از هایلایتر پودری استفاده می کنید با یک قلم مو بالای خط گونه را از بالای گوش به سمت گوشه چشم پودر بزنید.

استفاده از هایلایتر برای چشم

برای جذابیت بیشتر برای آرایش چشم می توانید بعد از اتمام میکاپ چشم هایتان، با قلم مو مخصوص سایه چشم تان هایلایتر را در وسط پلک تان و گوشه داخل چشم تان بکشید و چشم  های درشت و براق داشته باشد. با استفاده از کمی هایلایتر و یا سایه چشم روشن برای زیر چشم می توانید سیاهی زیر چشم را پوشش دهید.

استفاده از هایلایتر روی استخوان ابرو

یکی از کاربردهای دیگر هایلایتر برای ابرو می باشد. برای اینکه ابروهایتان جلوه زیباتری داشته باشد به جز آرایش ابرو با مداد و سایه ابرو می توانید روی قوس ابرو و استخوان ابرو از هایلایتر استفاده کنید و ابروهای بهتری داشته باشید

استفاده از هایلایتر برای بینی

اگر بینی پهنی دارید اصلا ناراحت نباشید چون با استفاده از یک هایلایتر مات می توانید با میکاپ بینی آن را باریک تر نمایش دهید فقط کافی است با دقت یک خط ظریف در دو طرف بینی از بالا تا وسط بینی بکشید نه تا پایین، و سپس برای طبیعی نشان دادن نوک بینی می توانید دو خط مانند فلش به سمت داخل بکشید تا نوک بینی شما باریک بنظر آید.برای نمایش بهتر از هایلایتر با رنگ دو تا سه درجه روشن تر از پوست صورتتان استفاده کنید.

استفاده از هایلایتر برای لب ها

برای براق شدن و برجسته سازی  قسمت بالای لب، قوس لب هایتان که به شکل v هست را با یک قلمو زاویه دار مقداری هایلایتر بزنید مراقب باشید بیشتر نشود و بعد روی آن برق لب بزنید برای لب پایین و چانه هم  با زدن مقدار کمی هایلایتر در وسط لب پایینی و مرکز چانه لب پر و چانه زیبایی داشته باشید برای اینکه فضاهای خالی اطراف فک را حجیم تر کنید با استفاده از قلمو در گوشه خارج فک که نزدیک گوش می شود تا چانه یک مثلث بکشد این مثلث باید در نزدیک گوش ها پهن و نزدیک چانه باریک شود.

بیشتر بخوانید ک راهنمای خرید لوازم آرایشی



:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

به طور کلی به دو روش می‌توان دندان‌ها را سفید‌تر کرد: ۱- لمینت دندان (ونیر) ۲- بلیچینگ در حالی که لمینیت را می‌توان سفید کردن فیزیکی در نظر گرفت. بدیهی است که امکان تغییر فرم دندان‌ها با هر دو روش لمینیت دندان وجود دارد ولی با بلیچینگ فقط امکان تغییر رنگ وجود دارد. در ادامه ضمن معرفی تفاوت بلیچینگ و لمینت به توضیح هر یک میپردازیم.

بلیچینگ

بلیچینگ دندان یعنی سفید کردن دندانها بوسیله مواد خاص اکسید کننده مثل پر اکسید هیدروژن. در روش دیگر سفید کردن دندان ، که به آن «بلیچینگ» می‌گوییم، چیزی به ساختار دندان اضافه نمی‌شود و طی آن به دنبال یک واکنش شیمیایی، مولکول‌های رنگ نسوج دندانی، دستخوش تجزیه می‌شوند. در واقع این روش مانند استفاده از وایتکس است و می‌توان آن را سفید کردن شیمیایی نامید. مواد اکسید کننده به داخل ساختار کریستالی میله مانند مینای دندان نفوذ کرده و رنگیزه‌های رسوب کرده در بین هرم‌های مینائی را اکسید می‌کنند. با گذشت زمان نفوذ مواد اکسید کننده به داخل عاج دندان که در لایه زیرین مینا قرار داردنیز صورت گرفته و رنگ آن نیز روشن تر می‌شود. از هر سه نفر، دو نفر در طی سفید کردن دندان به روش بلیچینگ دچار حساسیت دندانی می‌شوند. یعنی تماس دندان‌ها با هوای محیط و آب سرد و گرم باعث ناراحتی می‌شود. ممکن است خوردن غذا (بخصوص صبحانه) برای شما دشوار شود. باید توجه داشته باشید که این حساسیت یک حالت گذرا وناپایدار است وجای نگرانی ندارد. در صورت بروز حساسیت، به عنوان اولین اقدام باید استفاده از تری بلیچینگ را کاهش دهید؛ یعنی به جای استفاده هرشب، آن را به صورت یک شب در میان به کار ببرید. همچنین می‌توان خمیردندان را درون تری و برای چند دقیقه بر روی دندان‌ها قرار دهید. این کار باعث تسکین حساسیت می‌شود. اگر حساسیت برطرف نشد به دندان‌پزشک خود مراجعه کنید. استفاده از سیگار و مواد رنگی خوراکی مثل چای و قهوه را در طی بلیچینگ به حداقل ممکن برسانید و در صورت استفاده بلافاصله دهانتان را بشویید.

لمینیت

یک راه افزودن یک لایه خارجی به سطح دندان است. این لایه می‌تواند ماده ترمیمی کامپوزیت دندان باشد یا یک لایه چینی که به آن «لامینیت» می‌گوییم. این روش سفید کردن مانند چسباندن ناخن مصنوعی روی ناخن‌های طبیعی است. بر حسب مورد ممکن است نیازی به تراشیدن دندان نباشد. لامینیت به صورت بالینی و لابراتواری قابل انجام است. در نوع بالینی، دندانپزشک به کمک مواد ترمیمی همرنگ یا‌‌ همان کامپوزیت، می‌تواند در یک جلسه کاری دندان‌ها را سفید کند. درواقع لمینت دندان یا ونیر لایه‌ای از مواد همرنگ دندان است که برای اصلاح طرح لبخند، شکل، رنگ و طول دندان‌ها یا بستن فاصله بین دندان‌ها و درمان دندان‌های شکسته روی دندان قرار داده می‌شود. در نوع لابراتواری، دندانپزشک بعد از آماده کردن دندان‌ها، از آن قالب تهیه می‌کند. لابراتوار بر اساس دستور دندانپزشک لامینیت‌ها را که معمولا از جنس سرامیک هستند می‌سازد. در جلسه بعد، بعد از امتحان و بررسی کار، لامینیت‌ها روی دندان‌ها چسبانده می‌شوند. ونیر‌ها یا از جنس کامپوزیت هستند و به طور مستقیم و داخل مطب ساخته می‌شود (که به آن‌ها ونیر کامپوزتی می‌گویند) و یا از جنس سرامیک هستند و در لابراتور ساخته می‌شوند (که به آن‌ها ونیر سرامیکی گفته می‌شود). به علت تراش بسیار کم و ایجاد زیبایی فوق العاده ونیر‌ها اولین طرح درمان در دندان‌های قدامی محسوب می‌شوند.

بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 314
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر دندان‌هایتان دچار تغییر رنگ شده به طوری که زیبایی طرح لبخندتان را به خطر انداخته، می توانید روش‌های دندانپزشکی موثری که باعث سفید شدن دندان ها می شود را امتحان کنید. این روش  ها در کوتاه ترین زمان ممکن و با هزینه ای بسیار مناسب دندان هایی که دچار تغییر رنگ شده اند را سفید می کنند و نتایجشان تا بیش از 1 سال دوام دارد. این روش ها با نام بلیچینگ دندان شناخته می شود که در این مقاله به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته اند.

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان یک روش رایج و امروزی دندانپزشکی به منظور سفید کردن دندان ها است. در این روش از مواد شیمایی برای سفید تر کردن دندان ها استفاده می شود. روند کار به این شکل است که ژلی حاوی مواد سفید کننده بر روی دندان ها قرار می گیرد، مواد سفید کننده فعال شده و به سفید کردن دندان ها کمک می کنند.

بیشتر بخوانید : کامپوزیت دندان

انواع روش بلیچینگ به منظور سفید کردند دندان ها چیست؟

روش های زیادی وجود دارند که از مواد شیمایی برای سفید شدن دندان ها اسفاده می کنند اما ما آن ها را در دو دسته زیر قرار می دهیم:

بلیچینگ در مطب دندانپزشکی یا آفیس

بلیچینگ در خانه و منزل

آفیس بلیچینگ

اگر بخواهیم در مطب دندانپزشکی دندان ها را سفید کنیم اصطلاحا میگوییم که بلیچینگ دندان در مطب صورت گرفته و به آن آفیس بلیچینگ نیز گفته می شود. دندانپزشک برای اینکه دندان ها را سفید کند از ژل سفید کننده حاوی ماده هیدروژن پراکسید یا کارباماید پراکسید استفاده می کند. او این ژل را به سطح دندان ها اعمال می کند و با نور یا لیزر، عوامل سفید کننده موجود در ژل را فعال می کند.

ژل سفید کننده، بعد از فعال شدن توسط نور، به از بین بردن رنگدانه های غیر طبیعی و تیره روی سطح دندان ها کمک می کند. اینکار در یک جلسه صورت می گیرد و ممکن است 3 تا 4 بار ژل به مدت 10 دقیقه روی دندان ها قرار بگیرد.

هوم بلیچینگ

کیت هایی وجود دارد که تمام آنچه برای سفید کردن دندان ها در خانه وجود دارد را در خود جای داده است. در این کیت ها ژل سفید کننده، پلاک ها یا قالب های آماده دندانی، و دستگاه نور مخصوص وجود دارد.

ژل های هوم بلیچینگ دندان، حاوی همان مواد سفید کننده ای هستند که در آفیس بلیچینگ وجود دارد اما غلظت بسیار کمتری دارند. هزینه بلیچینگ دندان در منزل مقداری از هزینه کلینیکی آن بیشتر است. همچنین کارایی کمتری دارد.

هزینه بلیچینگ دندان چقدر است؟

بسته به اینکه با چه روشی قصد دارید دندان هایتان را سفید کنید هزینه ها هم متغییر خواهد بود. مثلا هزینه بلیچ در مطب از 1.5 میلیون به بالا است. و هزینه بلیچ در خانه می تواند بیشتر از 800 هزار تومان باشد. برای اطلاع از هزینه بلیچینگ دندان باید از نزدیک با متخصص و دندانپزشک خودتان مشورت کنید.

بیشتر بخوانید : هزینه ایمپلنت دندان



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دلایل زیادی داریم که چرا بلیچینگ دندان بسیار کم هزینه تر از روش های دیگر برای سفید کردن دندان ها است. البته ذکر این نکته لازم است که منظور از هزینه و ارزان بودن، صرفا پول نیست. ما زمان و سایر عوامل دیگر را نیز مد نظر داریم. به طور کلی دست کم 4 دلیل برای اینکه چرا بلیچینگ دندان ارازن ترین روش سفید کردن دندان است وجود دارد که در ادامه توضیح داده شده اند.

1. در کوتاه ترین  زمان ممکن انجام می شود

روش های سفید کردن دندان (سنتی و خانگی) همگی در دراز مدت منجر به سفید شدن جزئی دندان ها می شود. هیچ روش خانگی با یک بار استفاده نمی تواند سفید شدن دندان هایتان را تضمین کند اما با روش بلیچینگ و کمتر از 1 ساعت می توانید بالای 1 سال دندان هایتان را سفید و درخشان کنید. این موضوع هم در زمان شما صرفه جویی می کند و هم در هزینه.

روش های دندانپزشکی دیگر مانند لمینت و ونیر کامپوزیت با اینکه می توانند لایه هایی از جنس سرامیک و کامپوزیت سفید را روی دندان ها بکشند اما متاسفانه در چند جلسه و با هزینه بیشتر انجام می شوند.

2. نسبت به روش های ترمیم های زیبایی بسیار ارزان تر است

روش های ترمیم دندانپزشکی اغلب منجر به سفید به نظر رسیدن دندان ها می شود. مثلا ما لمینت دندان و ونیر کامپوزیت را داریم که نمای لبخند ما را سفید و درخشان می کنند. اما هزینه ای که قرار است برای اصلاح طرح لبخند با لمینت و ونیر کامپوزیت پرداخت کنید خیلی بیشتر از هزینه بلیچینگ دندان در مطب و یا حتی در خانه است.

دندانپزشکان توصیه می کنند که اگر انتظارات شما از سفید بودن دندان ها منطقی باشد و فقط بخواهید چند پرده دندان ها را سفید کنید، بهترین روش قطعا بلیچینگ دندان ها است. اما اگر دوست دارید دندان ها بیش از حد سفید شوند باید بدانید که بلیچینگ جوابگو نیست و باید به فکر روش های دیگر مثل لمینت دندان و ونیر کامپوزیت باشید. در نظر داشته باشید که هزینه لمینت دندان تقریبا 2 برابر هزینه بلیچینگ دندان است.

3. ماندگاری بالایی دارد

اغلب روش های سفید کردن دندان ها موقتی هستند و حتی اگر دندان ها را سفید کنند ماندگاری بالایی ندارد. همین باعث می شود که شما هزینه زیادی بپردازید تا بتوانید با این روش ها دندان ها را سفید کرده و سفید نگاه دارید.

اما زمانی که بلیچینگ می کنید یک بار هزینه ای پرداخت می کنید و تا چند ماه یا حتی برای چند سال دندان هایتان سفید خواهد ماند. این باعث صرفه جویی در هزینه های  شما خواهد شد.

4. کیفیت سلامت دهان و دندان را افزایش می دهد

زمانی که دندان ها بلیچینگ می شود به دلیل اینکه در یک چشم بر هم زدن سفید می شوند و نتایج آن نیز دست کم برای چند ماه ادامه دارد، افراد تصمیم می گیرند که برای سفید ماندن دندان ها بیشتر تلاش کنند. آن ها بیشتر مسواک می زنند، هر غذایی نمی خورند و خلاصه حواسشان بر روی بیشتر شدن مدت زمان بلیچینگ دندان متمرکز است. همین باعث می شود بهداشت دهان و دندان و درنتیجه سلامت آن بالاتر برود.

هر زمان که بهداشت دهان و دندان بیشتر رعایت شود در درازمدت دندان ها سالمتر خواهند بود برای مثال کمتر دچار پوسیدگی می شوند و این یعنی کاهش هزینه های ترمیم و درمان دندانپزشکی.

5. هیچ آسیبی به دندان ها نمی رساند

روش‌های زیادی وجود دارد که منجر به سفید شدن دندان ها می شود اما اغلب این روش ها اصولی نیست و می تواند منجر به آسیب دائمی به دندان ها شود. مثلا شستشوی مکرر دندان ها با جوش شیرین یکی از روش های خانگی سفید کردن دندان ها است. اما اگر اینکار به درستی انجام نشود یا مکررا انجام شود می تواند به مینای دندان آسیب بزند.

ترمیم مینای دندان با روش‌های دندانپزشکی نیز هزینه زیادی در بر دارد و درنتیجه اینکار هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. اما بلیچینگ دندان با روش دندانپزشکی می تواند نتایج موثر داشته باشد و هیچ آسیبی به آن ها وارد نمی کند.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت دندان



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در تابستان امسال ، بازار طلا سرمایه‌گذاران را سر پا نگه داشته است و آخرین قیمت فلز گرانبها پس از افت کوتاه‌مدت به وارد سطح ۱۷۰۰ دلار در هر اونس در اوایل هفته، افزایش یافته است.

تحرکات سریع ۱۰۰ دلاری برای فضای فلزات گرانبها بسیار ناپایدار است، زیرا با توجه به برخی ناهنجاری‌های اقتصادی در زمینه داده‌ها، علاقه مجدد مشاهده می‌شود.

میلمن خاطرنشان کرد: قیمت طلا زیر ۱۸۰۰ دلار در هر اونس یک نقطه شروع عالی برای خریداران است و این فلز گرانبها را از نظر فنی بسیار جذاب می‌کند.

میلمن می گوید: «این نقطه قیمت بسیار جذابی برای ورود طلا پس از عقب‌نشینی کمی است. این باعث تشویق ما می‌شود. در عرض چند ساعت، طلا به بالای ۱۷۰۰ دلار بازگشت. اگر ما هفته آینده به بالای ۱۸۰۰ دلار برسیم، شوکه نمی‌شوم. من اکنون بیشتر صعودی ارزیابی می‌کنم.»

بیشتر بخوانید : راهنمای جامع خرید طلا

کارشناس فلزات گرانبها افزود: یکی دیگر از نشانه‌های مثبت طلا، تقاضای فیزیکی در آسیاست.

او گفت: برخی نشانه‌های بسیار صعودی در سمت تقاضا وجود دارد. ما شاهد هستیم که طلا و جواهر طلا و سکه طلا در جهت درستی در هند روند رو به رشدی دارد. این امر می‌تواند تقاضای بیشتر برای معامله را برانگیزد.

منبع : https://www.asby.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

علاوه بر تفاوت قیمتی که طلا و جواهر با هم دارند، طریقه‌ی خرید و فروش آنها نیز با هم متفاوت است. ما در زیر نحوه محاسبه خرید طلا و جواهر را به‌طور مجزا برایتان نوشته‌ایم تا پیش از خرید هر کدام بدانید که هنگام فروش با چه سود یا ضررهایی مواجه خواهید شد:

فرق خرید طلا و جواهر

خرید طلا: قیمت روز هر گرم طلا + اجرت ساخت + سود فروشنده (عموماً ۷ تا ۸ درصد است)

خرید جواهر: قیمت روز هر گرم طلا + اجرت ساخت* + سود فروشنده (عموماً ۱۵ تا ۲۰ درصد است)

نکته ۱: توجه داشته باشید که اجرت ساخت جواهر شامل ارزش سنگ‌های به کار رفته در محصول + اجرت ساخت پایه جواهر + مخراجی و سایر هزینه‌هاست.

نکته ۲: همان‌طور که می‌بینید، سودی که فروشنده برای فروش جواهر برای خود برمی‌دارد تقریباً دو تا سه برابر بیشتر از طلاست. پس اگر قصد سرمایه‌گذاری با مصنوعات طلا را دارید، بهتر است سراغ خرید طلا بروید نه مدل‌هایی که سنگ و نگین دارند (جواهر).

بیشتر بخوانید :

فرق فروش طلا و جواهر

فروش طلا: اگر شما بخواهید طلای خود را بفروشید هنگام مراجعه به طلا فروشی، دستمزد ساخت و سود فروشنده کم و به قیمت روز طلای شما خریداری می‌شود.

فروش جواهر: برای فروش جواهر هم به همین صورت است که سود فروشنده از قیمت کل کم می شود. اما به‌علاوه‌ی آن، افزایش یا کاهش قیمت جواهر نیز با قیمت در زمان خرید مقایسه، مابه‌التفاوت آنها محاسبه و قیمت جواهر به فروشنده پرداخت می‌شود. در واقع مزد ساخت جواهرات که از قیمت نهایی کم می‌شود، شامل بهای سنگ‌های به‌کار رفته در محصول به‌علاوه‌ی اجرت ساخت پایه‌ی جواهر و مخراجی و سایر هزینه‌هاست.

نکته: همیشه فاکتور خرید جواهر را نزد خود نگهداری کنید. چون هنگام فروش محصول به آن نیاز خواهید داشت. جواهر فروشی‌های معتبر هنگام فروش تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد از پول پرداختی شما را کسر می‌کنند این در حالی‌است که اگر فاکتور معتبری نداشته باشید هنگام فروش جواهر ممکن است ضرر زیادی را متحمل شوید.



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مژه ها یکی از اجزای مهم صورت هستند و به طور مستقیم روی زیبایی خانم ها تاثیر میگذارند. هرچه مژه ها بلند، ضخیم و فر باشند، ظاهرا زیبایی یک شخص هم بیشتر میشود.  اما همه مژه های بلند، ضخیم و زیبایی ندارند. چاره این افراد برای زیبایی بیشتر انجام کارهایی مثل کاشت مژه مصنوعی، اکستنش مژه یا استفاده از مژه های مصنوعی است. علاوه بر این چند روش، لیفت و لمینت مژه نیز میتواند به زیبایی و حفظ ظلاهر مژه ها کمک کند. ما در این مقاله قصد داریم به شما این دو روش زیبایی مژه را آموزش دهیم. با ما همراه باشید تا آموزش لیفت مژه و آموزش لمینت مژه را به صورت مرحله به مرحله مرور کنیم.

لیفت در واقع یک کلمه انگلسی به معنی بالا کشیدن است. وقتی میگوییم میخواهیم لیفت مژه انجام دهیم یعنی میخواهیم مژه ها را کمی بالاتر بیاوریم و یک حالت فرمانند و بلندی به آن ها بدهیم. ما به جای اینکه با فرمژه اینکار را انجام دهیم با کمک یک سری سرم و مواد خاص اینکار را ترتیب میدهیم.

بیشتر بخوانید : آموزش اکستنشن مو

لمینت مژه چیست؟

بعد از اینکه مژه ها را بالا بردیم، با کمک یکسری مواد دیگر که عموما کراتین و یا ژلاتین هستند، به پررنگ تر شدن و ضخیم تر شدن مژه ها کمک میکنیم. لیفت و لیمنت را معمولا با هم انجام میدهند. برای همین ما قصد داریم آموزش لیفت و لمینت مو را با هم در این مقاله مطرح کنیم.

فواید لیفت و لمینت مژه؟

  • کمک به بهود سلامت و ظاهر مژه ها
  • بلندتر شدن آن ها
  • مژه ها قوی تر میشوند
  • افزایش انعطاف پذیری
  • حدود ۲ ماه ماندگار است و در این مدت شما نیازی به هیچ فرم مژه ای نیاز ندارید.
  • رنگ شدن مژه و افزایش جذابیت آن ها
  • باز شدن چشم ها و بهبود دید

و ….

مواد و لوازم مورد نیاز برای لیفت و لمینت مژه

  • بیگودی یا پد سیلیکونی
  • سرم شستشو دهنده مژه
  • سرم لمینت
  • رنگ مژه
  • کراتین
  • براش کوچک

دوره تخصصی آموزش لمینت مژه و لیفت آن

اگر فکر میکنید این آموزش آرایشگری  برای شما کافی نیست حق دارید! زیرا این آموزش تنها مصرف خانگی دارد و فقط با ابتدایی ترین مواد انجام میشود. اگر میخواهید اینکار را به صورت تخصصی انجام دهید و حتی در کنار آن کسب درآمد کنید، میتوانید در دوره آموزش لیفت و اکستنشن مژه الماس نشان ثبت نام کنید. شما بعد از گذران این دوره زیر نظر بهترین مدرسان کشور، میتواند مدرک حرفه ای دریافت کنید و هرجای دنیا که خواستید با آن کار کنید و پول در بیاورید. برای اینکه در این ورد اطلاعات بیشتری بدست بیاورید روی این لینک و برای تماس با ما از طریق شمارهای تماس درج شده در سایت اقدام کنید.



:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

چندین سال پیش به دلیل وارد شدن ضربه‌، یکی از دندان‌های فک جلوی خود را از دست دادم؛ دقیقاً روزهایی که در حال آماده شدن برای یک مصاحبه کاری بسیار مهم بودم. آن روزها که با ایمپلنت دندان هم آشنایی نداشتم، به تنها چیزی که فکر می‌کردم پر کردن جای خالی این دندان بود. با مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی متوجه شدم به راحتی و در طی حداقل دو جلسه می‌توانم اقدام به کاشت یک دندان کاملاً طبیعی کنم.

ایمپلنت دندان یک پایه باریک از جنس تیتانیوم است که به صورت یک میله باریک با کمک جراحی درون استخوان فک قرار می‌گیرد. من‌که تا آن زمان فکر می‌کردم دندان‌های مصنوعی تنها روش برای جایگزین کردن دندان‌های از دست رفته هستند، پس از آشنایی با ویژگی‌های ایمپلنت دندان متوجه شدم بهترین روش برای داشتن یک دندان جدید، کاشت دندان است.

شرط کاشت ایمپلنت دندان آماده بودن شما، لثه و استخوان شماست

برای کاشت دندان ابتدا دندانپزشک دندان‌ها را از نظر وجود خرابی و پوسیدگی چک می‌کند. پس از آن اقدامات برای جراحی کاشت دندان انجام می‌شود. در این جراحی با بی‌حسی موضعی پایه ایمپلنت درون استخوان فک قرار داده می‌شود. مدتی زمان لازم است تا این پایه‌های تیتانیومی به خوبی به استخوان فک جوش بخورند. پس از آنکه دندانپزشک از ادغام شدن پایه ایمپلنت با استخوان اطمینان یافت، پروتز دندان بر روی این پایه نصب می‌شود.

دیگر نگران بالا بودن هزینه ایمپلنت دندان نباشید

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های افرادی که قصد کاشت دندان دارند، بالا بودن هزینه ایمپلنت دندان است. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که تعرفه ایمپلنت دندان در افراد مختلف متغیر بوده و کاملاً به وضعیت دندان‌های فرد و همچنین انتخاب نوع ایمپلنت بستگی دارد. بنابراین با دیدن هزینه‌های بالای کاشت دندان در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی نگران نشوید. اولین اقدامی که باید انجام دهید، پیدا کردن یک کلینیک دندانپزشکی معتبر برای مشاوره کاشت دندان است.

با توجه به اینکه کاشت دندان نوعی جراحی است، مانند هر جراحی دیگری هزینه آن با توجه به عوامل مختلفی تعیین می‌شود که دندانپزشک در جلسه مشاوره کاملاً به شما خواهد گفت. در حال حاضر میانگین قیمت ایمپلنت دندان از سوی کلینیک‌های مختلف، چیزی حدود ۳,۰۰۰,۰۰۰ میلیون تومان اعلام می‌شود



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

طلا با گذشت زمان در کنار محصولاتی مانند عطر، مواد بهداشتی و همچنین عرق بدن، درخشش خود را از دست می‌دهد. استفاده‌ی مداوم از قطعات طلا ( انگشتر طلا ، گوشواره طلا و....) هم باعث کدر شدن و سایش آنها می‌شود. بنابراین لازم است حتما هر چند وقت یک بار تمیز شود تا دوباره درخشش خود را به دست بیاورد.

اینکه برخی از طلاها سیاه می‌شوند به خاطر وجود فلزات دیگر است. به جز طلای خالص موجود در جواهرات، بقیه آلیاژها با اکسیژن هوا، سولفور و رطوبت وارد واکنش شیمیایی می‌شوند و این باعث می‌شود تا طلای شما بعد از مدتی سیاه و کدر شود. طلای ۲۴ عیار که همان طلای خالص است، بسیار نرم است و نمی‌توان به راحتی از آن مصنوعات ساخت. به همین خاطر، طلای ۲۴ عیار را با فلزات ارزشمند دیگری همچون مس و نقره ترکیب می‌کنند تا به سفتی موردنظر برسد تا بتوان از آن جواهر یا هر مصنوعی از جنس طلا ساخت.

یعنی در واقع سیاه شدن و کدر شدن مصنوعات طلا به خاطر این نیست که طلای آنها اصل نیست، بلکه به خاطر وجود مقدار زیادی فلزات دیگر غیر از طلا در آنهاست. هر چه عیار طلایی که می‌خرید بالاتر باشد، امکان سیاه شدن آن کمتر خواهد بود. اگر فلز مس به کار رفته در ساخت طلا، کیفیت پایینی داشته باشد یا درصد مس بیشتر از نقره باشد، احتمال اینکه طلا سیاه شود زیاد است. این امر در فصل‌های گرم سال بیشتر مشاهده می‌شود. چون بدن انسان عرق می‌کند و نمک موجود در آن با مس موجود در طلا واکنش نشان می‌دهد و رد سیاه یا سبز از خود بر جا می‌گذارد.

بیشتربخوانید : راهنمای خرید طلا

زیورآلات طلا به راحتی گرد و خاک را به خود جذب می‌کنند. به همین دلیل، اگر به طور مرتب از زیورآلات خود استفاده نمی‌کنید، بهتر است آن‌ها را در یک جعبه در بسته نگهداری کنید تا خاک نگیرند.

کلر درون آب استخرهای شنا از دشمنان اصلی طلا و جواهر شماست. بنابراین برای حفظ درخشندگی طلا بهتر است هنگام شنا طلاهای خود را در بیاورید.

با استفاده از یک خمیر دندان و مسواک هم می‌توانید به راحتی زیورآلات خود را براق کنید و از درخشندگی آن لذت ببرید. کمی خمیردندان روی طلا بریزید. با مسواک بسیار نرم روی آن بکشید. سپس طلا را زیر آب بشوئید و با دستمال بدون پرز خشک کنید.

پس از استفاده از طلاهایتان، آن‌ها را در یک کیسه‌ی نرم و ضد لک و یا کیف جواهرات خود قرار دهید و در جای خشک و بدون رطوبت نگه‌دارید.

– خوب است بدانید که از فروشگاه‌های طلا و جواهر می‌توانید محلول مخصوص شست‌وشوی جواهرات گران‌قیمت را خریداری کنید.

منبع : https://www.asby.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 380
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

شستشوی طلا در خانه به راحتی و با چند روش خیلی راحت انجام می شود. شاید تمیز کردن برخی از آنها مانند دستبند طلا ساده تر و راحتتر از مثلا یک انگشتر با نگین های ریز باشد. در این مقاله  شما را با 4 روش خیلی ساده آشنا خواهیم کرد که با ساده ترین وسایلی که هر شخصی در خانه ی خود دارد انجام می شود. با ما همراه باشید.

1- استفاده از مایع ظرفشویی

در این روش یک پیاله کوچک  را از آب پر کنید و چند قطره مایع ظرفشویی را در آن بریزید و به هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.

استفاده از آب شهری برای تمیز کردن طلا بلا مانع است اما شما می توانید از آب کربناته نیز استفاده کنید. کربنات موجود در این آب، چربی را بهتر از بین می برد. همچنین باید توجه داشته باشید که در استفاده از آب جوش احتیاط کنید چرا که طلا هایی که سنگ و جواهرات ظریف دارند ممکن است آسیب ببینند.

در مرحله بعد برای برق انداختن طلا ی خود آن را در محلول آب و مایع ظرفشویی قرار دهید. 15 دقیقه کافیست تا این محلول چربی ها و کثیفی های طلای شما را از بین ببرد.

برای نتیجه گیری بهتر بعد از بیرون آوردن طلای خود از  این محلول از یک مسواک استفاده کنید. مسواک را روی تمامی سطح طلای خود بکشید و تما درز های آن را با مسواک تمیز کنید.

حالا وقت آن رسیده که طلای خود را زیر شیر آب بشوئید. طلاهای ساده را با آب گرم و طلاهایی که دارای سنگ ها ی قیمتی هستند را با آب ولرم رو به سرد شستشو دهید ، چراکه ممکن است جواهر زیر آب گرم بشکند.

پس از شستشوی طلا آن را با یک  حوله ی نرم خشک کنید.

به همین راحتی بعد از انجام این چند کار مشاهده خواهید کرد که طلای شما همانند روز اول درخشش و جلای  کافی را پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید :

خرید انگشتر طلا

2- استفاده از جوش شیرین

یکی از موارد بسیار رایجی که در تمیز کردن طلا کاربرد دارد جوش شیرین است. این ماده ی قوی حتما در خانه ی همه شما موجود است و به راحتی می توانید از آن بهره بگیرید.

برای تمیز کردن طلا مقداری جوش شیرین را با مقداری مایع ظرفشویی مخلوط کنید. از مخلوط شدن این دو ماده خمیری حاصل می شود که می توانید مقداری از آن را با مسواکی برداشته و بر روی طلای خود بزنید و با مسواک نرم به خوبی طلا را تمیز کنید. بعد از آن که به خوبی تمام قسمت های طلای خود را تمیز کردید آن را در زیر آب ولرم شستشو دهید و سپس با یک حوله ی نرم به خوبی خشک کنید. مشاهده خواهید کرد که طلای شما همانند روزهای اولیه ی استفاده ی شما درخشان و براق شده است.

3- تمیز کردن طلاهایی که چسب دارند

برای تمیز کردن طلاهایی که نگین آنها با استفاده از چسب بر روی آنها قرار گرفته است نمی توانید از آب استفاده کنید چرا که آب باعث از بین رفتن خاصیت چسب و سپس افتادن نگین می شود.

در این مواقع برای برق انداختن طلا می توانید چند قطره مایع ظرفشویی را در یک پیاله آب بریزید و یک دستمال یا حوله ی نرم را آغشته به این محلول کنید و سپس بر روی طلای خود بکشید تا تمیز شود.

بعد از آن حوله را به آب ولرم آغشته کرده و دوباره بر روی طلای خود بکشید. مشاهده خواهید کرد که طلای شما همانند روز اولش درخشان خواهد شد.

منبع : https://www.azadi.gold/

 

رفرنس : https://www.azadi.gold/shop/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

آموزش پوست که هر شب باید تکرار شود به ترتیب شامل:

۱_ استفاده ازپاک کننده پوست به نام شیر پاک کن

۲- تونرToner: به معنای متعادل کننده چربی پوست است.

۳- مرحله سوم رژیم شبانه شما ژل الفاهیدروکسی اسید ۱۵ درصد

مرحله ی چهارم مراقبت پوستی شبانه شما شامل یکی از موارد زیر است:

۴- درمان ضد جوش یا ضد اکنه در صورتی که پوست شما دارای جوش های ریز زیرپوستی یا جوش های درشت است.

۵- کرم های روشن کننده در صورتی که پوست شما دارای لک و یا کک مک می شود.

بیشتر بخوانید : آموزش گریم

سرم ضدچروک

توجه: اگر پوست شما همزمان جوش و لک دارد می توانید هر دو کرم را با هم یا به صورت یک شب در میان استفاده کنید

رژیم روزانه پوست که هر روز صبح پس از برخاستن از خواب انجام می شود :

پس از شستشوی صورت با اب ولرم

۱_ استفاده از cleanser

۲- استفاده از Toner

۳- استفاده از مرطوب کننده یا moisturizer

۴- استفاده از ضدافتاب با spfحداقل ۳۰

لازم به تذکر است که افرادی که پوست چرب دارند باید همواره از محصولاتoil free استفاده کنند

۵- در نهایت اگر مایل به استفاده از محصولات ارایشی هستید می توانید در این مرحله استفاده کنید

به طور کلی پوستهای دارای جوش زیرپوستی بهتره تا حد امکان کرم پودر و پن کک کمتری استفاده کنند

ما از طرف آموزشگاه آرایشگری الماس نشان زیبایی دو چندان را برای شما آرزومندیم

رفرنس : دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان



:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

پیش از آنکه درباره لمینت‌ و یا کامپوزیت‌ها چیزی بگوییم، بهتر است شما را با ونیرها آشنا کنیم. ونیر دندان یا (Dental veneers) در دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی، لایه‌‌ای نازک از جنس  پرسلن یا کامپوزیت است که برای رفع نقایص ظاهری چون بد رنگی یا بد فرمی دندان‌ها استفاده می شوند.

به ونیرهایی که از جنس پرسلن باشند، در اصطلاح  لمینت سرامیکی و به ونیرهایی که مواد تشکیل دهنده آن‌ها از کامپوزیت باشد، لمینت کامپوزیتی یا ونیر کامپوزیت اطلاق می شود. اما آنچه که در اصطلاح عوام در نامگذاری انواع ونیرها جا افتاده است، با عنوان لمینت دندان و کامپوزیت دندان شناخته می‌شود.

لمینت دندان  روکش‌هایی از جنس سرامیک هستند که برای اصلاح طرح لبخند به کار می‌روند. اگر دندان‌های زردی دارید یا به صورت صاف و یکدست در کنار هم قرار نگرفته‌اند می‌توانید با کمک لمینت های سرامیکی لبخدتان را زیباتر کنید. لمینت دندان را می‌توانید همرنگ دندان‌های خود تا رنگ‌ روشن و خیلی سفیدتر از دندان خود انتخاب کنید.

ونیر کامپوزیت نیز همانند لمینت‌ها، لایه‌هایی هستند که بر روی دندان قرار می‌گیرد. مزیت بزرگ ونیرکامپوزیت ها این است که هیچ نیازی به قالب گیری یا تراش دندان‌ها ندارد. همچنین از نظر قیمت ، ونیرهای کامپوزیتی اقتصادی‌تر هستند.

هزینه لمینت دندان؛ قیمت یک لبخند زیبا چقدر است؟!

همان‌طور که ابتدای مطلب نیز ذکر کردیم  هزینه لمینت دندان  به عوامل متعددی بستگی دارد. مهم‌ترین عاملی که هزینه لمینت را مشخص می‌کند، نوع آن است. با توجه به تفاوت‌هایی که میان لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیتی وجود دارد، قیمت کامپوزیت دندان مناسبتر از لمینت های سرامیکی است. هزینه لمینت‌های دندانی بسته به عوامل متعددی چون کشور سازنده متغیر است. با این حال قیمت هر واحد لمینت کامپوزیتی (ونیر کامپوزیت) از 400 هزار تومان تا 1800000 هزار تومان است. قیمت هر واحد لمینت سرامیکی نیز از 1500000 هزار تومان تا 4000000 میلیون تومان متغیر است



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی ثابت چیست؟ و چه تفاوتی با ارتودنسی متحرک دارد؟ در ارتودنسی ثابت، نگین‌هایی بر روی دندان به منظور اعمال فشار بر روی دندان‌ها و مرتب سازی آن‌ها گذاشته می‌شود که به آن‌ها براکت گفته می‌شود. به این دلیل که در این روش امکان جابه‌جایی براکت‌ها توسط خود فرد وجود ندارد، به آن ارتودنسی ثابت گفته می‌شود. اگر دندان‌های مرتبی ندارید، فاصله میان دندان‌هایتان شما را آزار می‌دهد و به دلیل کجی و بهم ریختگی دندان‌ها نمی‌توانید عمیقاً لبخند بزنید، می‌توانید با درمان ارتودنسی ثابت این مشکلات را برطرف کنید.

چه زمانی برای درمان نامنظمی دندان‌ها از ارتودنسی ثابت استفاده می‌شود؟

اینکه کدام یک از روش‌های ارتودنسی (ثابت و متحرک) برای دندان‌های شما مناسب‌تر است، به تشخیص ارتودنتیست بستگی دارد. چنانچه کجی و نامرتبی دندان‌ها جزئی باشد، ترجیح بر استفاده از براکت‌های متحرک خواهد بود. اما اگر عدم تراز دندان‌ها بیشتر باشد، بهترین درمان ارتودنسی ثابت است. در این روش درمانی متخصص با توجه به شدت و نوع مشکلات دندان‌های بیمار، عیوب زیر را برطرف خواهد کرد:

اصلاح پیشروی شدید یکی از فک‌ها به جلو

اصلاح فاصله زیاد میان دندان‌ها

رفع مشکل کراس بایت

برطرف کردن مشکل کراودینگ به دلیل کوچک بودن فک

مدت زمان ارتودنسی ثابت چقدر است؟

طول درمان ارتودنسی ثابت بسته به وضعیت دندان‌ها، دو سال است. در شرایطی ممکن است درمان ارتودنسی بیش از دو سال نیز به طول بی‌انجامد. طولانی بودن روند درمان ارتودنسی را می‌توان یکی از بزرگ‌ترین معایب این روش دانست.

ارتودنسی ثابت در چند مرحله انجام می‌شود؟

در روند درمان با روش ارتودنسی ثابت، لازم است که بیمار ماهی یک بار توسط دندانپزشک معاینه شود. در این جلسه، کش یا فنرهای میان دندان‌ها فعال شده و این ممکن است ایجاد کمی احساس درد برای یک هفته اول پس از معاینه کند. توجه داشته باشید که روند درمان ارتودنسی ثابت کند است بنابراین بیش از هر چیزی در طول درمان به صبوری نیاز خواهید داشت. مراحل ارتودنسی ثابت به صورت زیر خواهد بود:

قالب گیری دندان‌ها

عکس رادیولوژی

عکس رنگی ارتودنسی

قرار دادن براکت‌های بر روی دندان‌ها

تنظیم جلسات معاینه به صورت منظم

خارج کردن براکت‌ها و استفاده از نگهدارنده

با مراجعه به یک کلینیک ارتودنسی می‌توانید به صورت دقیق‌تر از مراحل ارتودنسی ثابت و متحرک مطلع شوید.

دستگاه‌های ارتودنسی در روش ثابت، چگونه به دندان‌ها متصل می‌شود؟

ارتودنسی ثابت دو فک یا تنها یک فک بدون همکاری و دخالت مستقیم بیمار صورت می‌گیرد. گاهی اوقات ممکن است برای ایجاد فضای خالی دندانپزشک اقدام به کشیدن یک یا چند دندان کند. شروع اقدامات ارتودنسی با چسباندن بریس یا براکت‌های کوچکی بر روی دندان انجام می‌گیرد. پس از چسباندن این براکت‌ها بر روی دندان، آن‌ها با یک سیم نازک به یک دیگر متصل می‌شوند. سپس برای نگه داشتن این سیم‌ها بر سر جای خود، آن‌ها را با کمک یک کش لاستیکی محکم می‌کنند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

به عنوان یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های میان لمینت‌های سرامیکی و کامپوزیت‌ها می‌توان به تفاوت در کارکرد هر یک اشاره کرد. آیا می‌دانستید لمینت سرامیکی دامنه کاربرد بیشتری داشته و برای پوشاندن عیوب ظاهری بیشتری مناسب است؟ کاربرد لمینت‌های سرامیکی عبارت است از:

لمینت قادر است دندان‌هایی که کج و بدشکل هستند را اصلاح کند.

لمینت های سرامیکی را می‌توان جایگزین دندان‌های شکسته یا ترک خورده کرد.

فاصله میان دو دندان را می‌توان با کمک لمینت دندان پر کرد.

اگر طول دندانی در اثر ساییدگی کوتاه‌تر از سایر دندان‌ها شده باشد، می‌توان با کمک لمینت های سرامیکی آن را اصلاح کرد.

دندان‌هایی که دچار بد رنگی شده‌ و با روش‌های سفید کردن دندان چون بلیچینگ قابل اصلاح نمی‌باشند، با کمک لمینت سرامیکی اصلاح می‌شوند.

این در حالی است که کامپوزیت دندان دامنه کاربرد محدودتری دارد. به عبارتی اگر عیوب دندان‌ها بیشتر باشد، کامپوزیت درمان مناسبی نخواهد بود. کاربردهای کامپوزیت دندان عبارتنداز:

اصلاح دندان‌های خرگوشی

پر کردن فاصله‌های جزئی میان دندان‌ها

اصلاح رنگ دندان‌هایی که صاف و مرتب هستند و بیمار تنها قصد برطرف کردن بد رنگی آن‌ها را دارد.

دندان‌هایی که به صورت مختصری دچار کجی شده‌اند.

تفاوت کامپوزیت و لمینت دندان از نظر مدت زمان نصب

از دیگر تفاوت‌هایی که میان لمینت و کامپوزیت وجود دارد می‌توان به تفاوت در مدت زمان نصب آن‌ها اشاره کرد. حتما شما هم دیده‌اید افرادی را که تنها یک جلسه به مطب دندانپزشک مراجعه می‌کنند و با لبخندی هالیوودی و زیبا باز می‌گردند. اگر شما نیز می‌خواهید تنها در یک جلسه حدودا 5 ساعته دندان‌هایی زیبا و مرتب داشته باشید، می‌توانید از ونیرهای کامپوزیتی استفاده کنید.

اما لمینت دندان از نوع سرامیکی به دو جلسه زمان نیاز دارد. در جلسه اول که برای ونیر سرامیکی مراجعه می‌کنید دندانپزشک از روی دندان‌ها قالب می‌گیرد. سپس این قالب‌ها برای ساخت به لابراتوار فرستاده می‌شوند. برای ساخت لمینت‌ها حداقل به دو هفته زمان نیاز خواهید داشت. پس از آن می‌توانید برای جلسه دوم و ترمیم دندان‌های خود اقدام کنید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

می‌خواهید با 0 تا 100 مراحل ارتودنسی دندان آشنا شوید؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نکاتی را در اختیارتان بگذاریم. همان‌طور که احتمالا می‌دانید ارتودنسی دندان یکی از رایج‌ترین شیوه‌های اصلاح طرح لبخند و زیباسازی دندان‌ها است. یک حقیقت ناخوشایند اما واقعی راجع‌به دندان‌های شما وجود دارد و آن حقیقت این است که اگر دندان‌های مرتب و سالمی نداشته باشید، به احتمال زیاد در ارتباط گرفتن با دیگران با مشکل مواجه خواهید شد!

به محض اینکه با شخصی هم‌کلام می‌شوید، دندان‌های شما در حین صحبت اولین چیزی است که توجه مخاطبتان را به خود جلب می‌کنند. حتما برای خودتان نیز پیش آمده باشد که در حین صحبت با فردی که دندان‌های نامتوازن و ناسالمی دارد، احساس خوبی دریافت نکنید. یکی از اولویت‌های شما برای زیبایی چهره باید سلامتی و زیبایی دندان‌هایتان باشد از همین‌رو می‌توانید به ارتودنسی دندان ( ارتودنسی ثابت و متحرک ) به عنوان یک گزینه ایده آل درمانی برای مرتب سازی دندان‌ها فکر کنید.

مرحله اول؛ یک کلینیک ارتودنسی معتبر پیدا کنید

اولین گامی که باید برای داشتن دندان‌هایی یکدست و زیبا بردارید، پیدا کردن یک کلینیک و ارتودنتیست باسابقه است . توجه داشته باشید که برای انجام ارتودنسی نه به یک دندانپزشک بلکه باید به یک متخصص ارتودنتیست مراجعه کنید. در اغلب مواقع دندانپزشکانی که تخصص ارتودنسی ندارند، چنانچه پس از معاینه دندان‌های شما تشخیص دهند که به درمان ارتودنسی نیاز دارید شما را به یک متخصص ارتودنسی ارجاع می‌دهند.

مرحله دوم؛ از متخصص ارتودنسی مشاوره بگیرید

در این مرحله متخصص به دقت وضعیت دندان‌های شما را بررسی می‌کند تا در جهت درمان بهتر، به شما مشاوره دهد. برخی اوقات مشکلات دندان‌ها با درمان‌های ساده‌تری چون لمینت نیز قابل درمان خواهند بود. در چنین شرایطی ارتودنتیست حتما این موضوع را عنوان خواهد کرد. اما اگر دندان‌های شما نیاز به درمان ارتودنسی داشته باشند، متخصص مراحل ارتودنسی را برای شما شرح داده و از شما می‌خواهد که تصمیم گیری کنید.

مرحله سوم؛ ارتودنتیست نوع درمان را مشخص می ‌کند

در قدم بعدی باید نوع درمان مشخص شود. تصور غلطی که راجع‌به ارتودنسی دندان وجود دارد این است که عده‌ای تصور می‌کنند تمامی افرادی که ارتودنسی کرده‌اند یک مشکل مشابه داشته‌اند. درحالی‌که ممکن است مشکل فردی آندربایت و مشکل فرد دیگری اوربایت باشد. با توجه به اینکه مشکلات افراد مختلف با یک دیگر متفاوت است، ارتودنتیست نیز باید بهترین درمان را برای هر فرد متناسب با مشکلی که دارد پیش بگیرد. این مرحله از مراحل ارتودنسی دندان را می‌توان جزو مهم‌ترین مراحل این درمان دانست.

مرحله چهارم؛ اقدام به درمان‌ های لازم پیش از ارتودنسی دندان

در جلسه‌ای که برای تعیین نوع درمان مراجعه می‌کنید، دندانپزشک وضعیت سلامت دندان‌های شما را چک خواهد کرد. اگر برخی از دندان‌ها نیاز به کشیدن، ترمیم ریشه یا عصب کشی داشته باشند ابتدا درمان این دندان‌ها صورت می‌گیرد و سپس پروسه ارتودنسی آغاز می‌شود. اما در افرادی که مشکلات خاصی چون عفونت لثه دارند، تا زمان بهبودی کامل درمان ارتودنسی دندان آغاز نمی‌شود. در چنین شرایطی ارتودنتیست شما را به دندانپزشک با تخصص مورد نظر ارجاع می‌دهد تا پس از درمان کامل مجددا برای ارتودنسی اقدام کنید.

مرحله پنجم؛ نصب براکت ‌ها بر روی دندان

این مرحله از مراحل ارتودنسی دندان را می‌توان جزو مهم‌ترین مراحل ارتودنسی دندان‌ها دانست. براکت یا بریس‌هایی که بر روی سطح دندان چسبانده می‌شوند ممکن است از جنس استیل یا سرامیک باشند. این مرحله را می‌توان یکی از مراحل زمان‌بر ارتودنسی دندان‌ها دانست.

مرحله ششم؛ سیم کشی میان براکت ‌ها

پس از آنکه براکت‌ها بر روی دندان قرار گرفتند، سیم از داخل آن‌ها عبور داده می‌شود. برای اتصال بریس‌ها به یک دیگر ارتودنتیست از سیم‌هایی هلالی شکل استفاده می‌کند. پس از اتصال سیم به براکت‌ها، فشار آن‌ها باید تنظیم شود. میزان فشاری که از سوی سیم‌ها به دندان‌ها وارد می‌شود در هر جلسه معاینه از سوی دندانپزشک تغییر می‌کند. در صورتی که ارتودنتیست صلاح بداند فشار وارده را بیشتر می‌کند و ممکن است کمی احساس درد و ناراحتی داشته باشید.

مرحله هفتم؛ تعویض سیم براکت‌ ها

در اغلب اوقات نیاز است که بیمار 3 الی 4 هفته پس از انجام ارتودنسی برای تعویض سیمی که از میان براکت‌ها عبور کرده است مجددا به مطب مراجعه کند. در این جلسه سیم قدیمی با سیم جدید جایگزین می‌شود. این سیم قوی‌تر از سیم قدیمی بوده و فشار بیشتری به دندان‌ها وارد می‌کند. این اقدام به منظور هدایت دندان‌ها به محل درستشان صورت می‌گیرد.

مرحله هشتم؛ تنظیم جلسات معاینه پس از ارتودنسی

با اتمام جلسه سیم کشی دندان‌ها فرایند درمان ارتودنسی به پایان نمی‌رسد بلکه یکی از مهم‌ترین بخش‌های درمان ارتودنسی، ویزیت‌های بعد از درمان است. در این جلسات دندان‌ها مورد ارزیایی و معاینه قرار می‌گیرند. کوتاهی کردن در شرکت در این جلسات تنها طول دوره درمان ارتودنسی دندان را طولانی‌تر می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید مراحل ارتودنسی هرچه سریع‌تر به اتمام برسد، باید در جلساتی که متخصص تعیین می‌کند در مطب حضور یابید



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کارتیر یا کارتیه، احتمالا بارها نام این برند معروف سوییسی رو شنیدید. جواهرات کارتیه سالهاست که زینت بخش افراد معروف و اشراف زادگان بزرگ اوروپاست. اما به غیر از محصولات لوکس، خیلی از مدل ها و نمونه های تولیدی این برند برای استفاده مردم عادی طراحی می‌شوند. همچنین خیلی از تولید کنندگان داخلی و خارجی اقدام به کپی برداری از مدل‌ های این برند، به خصوص دستبند کارتیر و انگشتر کارتیر می‌کنند.

پس اگر قصد خرید طلا از یکی از مدل های اصل یا کپی برند کارتیر رو دارید حتما این مقاله رو تا انتها بخونید، تا هم انتخاب هوشمندانه تری انجام داده باشید، هم از خرید جنس تقلبی در امان باشید، و هم با فلسفه پشت انتخاب خودتون بیشتر آشنا بشید.

همان گونه که بیان شد ،یکی از برترین و معروف ترین برند های معتبر دنیا و هم چنین جزء صد برند برتر طلا و جواهر در دنیاست که به ساخت زیورآلات و جواهرات می پردازد کارتیه نام دارد. سبک خاص و زیبای محصولات این برند باعث شده تا طرف داران زیادی را در سرتاسر دنیا داشته باشد. این کمپانی به طور کلی فعالیت هایی نظیر: طراحی، ساخت، توزیع و فروش ساعت ها و جواهرات خاص خود را انجام می رساند.این برند فرانسوی در سال ۱۸۴۷ میلادی تاسیس شد و تا سال ۱۹۶۴ توسط خانواده فرانکویس مدیریت می ‌شد.

بیشتر بخوانید :

از همان ابتدا ساعت های مچی و جواهرات و زیورالات مختلفی توسط این برند به تولید می رسید و اعتبار آن ها تا اندازه ای بود که در جشن ها و مراسم های سلطنتی از این زیور آلات استفاده می شد. در واقع بیشتر، پادشاهان و اقشار مرفه جامعه به محصولات این برند دسترسی داشته اند.

سال ها بعد یعنی درست در سال ۱۹۰۴ یکی از دوستان نزدیک لوئیس فرانکویس که خلبانی خبره و پیشکسوت بود، به خاطر حل مشکل اختلال کاری ساعت ها در پرواز، اقدام به طراحی نوع خاصی از ساعت مچی نمود که صفحه تخت و قاب مربعی شکل داشت. در همین بازه اولین برند ساعت مچی به نام کارتیه ثبت شد و بعد از آن نظر همگان را به خود جلب کرد.

چهار سال پس از آن، عرضه جهانی ساعت های این برند به صورت گسترده افزایش یافت و همین موضوع باعث شد تا کارتیه به یک برند موفق و جهانی تبدیل شود به طوری که حتی این برند، موفق به دریافت لقب جواهر پادشاهان از جانب یکی از پرنس‌ های والس شد. کارتیه برای نخستین بار در سال ۱۹۰۴ امتیاز طراحی و تولید جواهرات سلطنتی انگلیس را از پادشاه ادوارد ششم دریافت نمود.

لازم به ذکر است که طراحی خاص و منحصر به فردی که در جواهرات این برند وجود دارد، سبب می شود که بسیاری از خانواده های سلطنتی که در آن زمان می زیستند از این برند استفاده کنند و امروزه نیز افراد زمانی که نام برند کارتیه به گوششان می رسد، یاد اکسسوری و عینک های جذاب و زیبای آن می افتند.

امروزه تمامی افراد جوامع مختلف علاقه دارند تا از این برند معروف اکسسوری داشته باشند ، اما باید توجه کنند که اکسسوری ها و جواهرات تقلبی این برند در بازار ها موجود است و اگر علاقه دارند که اکسسوری های اورجینال و جواهرات برند کارتیه را داشته باشند، باید به نکات خاصی توجه کنند که تشخیص دهند محصولاتی که پیش رو است تقلبی می باشد یا خیر.بسیاری از بانوان علاقه دارند تا سرویس طلا کارتیه را داشته باشند به دلیل آن که طراحی این سرویس های طلا به گونه ایی است که برای هر تیپ و استایل مناسب می باشد و جلوه و درخشندگی خاص خود را دارد.

منبع : https://www.asby.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 459
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خرید و فروش طلای دست دوم در بین بسیاری از مردم ایران رواج دارد چون یکی از روش‌های امن برای سرمایه‌گذاری مالی است. حالا برای اینکه بهتر بدانید مزایای خرید طلای دست دوم چیست و چه قوانینی دارد از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مطلب با ماه همراه باشید.

با اینکه بازار خرید طلا دست دوم بسیار داغ است اما خرید و فروش طلای دست دوم خطرات و مشکلاتی هم دارد که باید به آنها توجه داشته باشید. مثلاً امکان دارد طلای دست دومی که شما می‌خرید تقلبی و فاقد اصالت باشد. یعنی ممکن است زیورآلات مس یا نقره را با طلا آبکاری کنند و به جای زیورآلات طلا به شما بفروشند. در این صورت، شما نمی‌توانید از خالص بودن طلای دست دوم مطمئن باشید. یا حتی ممکن است برخی از طلافروشان بدلیجات ۱۷ عیاری که در سال‌های گذشته تولید شده را به عنوان طلای دست دوم و طلای بدون اجرت به شما بفروشند. بنابراین شما باید حتماً از مغازه‌های معتبر طلای دست دوم بخرید که سرتان کلاه نرود. پیشنهاد می‌کنیم برای اینکه جنس تقلبی را به جای اصل به شما قالب نکنند، قبل از خرید مطلب آموزشی تشخیص طلای اصل از بدل با ۱۲ روش کاربردی و دقیق را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید :

از دیگر خطرات خرید و فروش طلای دست دوم هم می‌توان به انتقال بیماری‌های پوستی اشاره کرد. بنابراین، اگر طلای دست دوم خریداری کردید و قصد استفاده از آن را داشتید حتماً قبل از استفاده، آن را ضدعفونی و تمیز کنید.

حتماً طلای دست دوم را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید تا مطمئن باشید که دزدی یا قاچاق نیست و طلای تقلبی را جای طلای اصل به شما نفروخته‌اند. توجه داشته باشید که برای خرید طلای دست دوم نباید کارمزدی پرداخت کنید. اگر فروشگاهی بابت طلای دست دوم اجرت گرفت کارش غیرقانونی است و می‌توانید از او شکایت کنید.

منبع : طلافروشی اینترنتی آزادی گلد



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کانسیلر چیست؟ کانسیلر همان کرم پودرها هستند، اما این بار فشرده روشن و رنگی، طریقه مصرف قبل یا بعد از کرم پودر می باشد، اگر بعد از کرم پودرتان آن را استفاده کنید بهتر است. کاربردی ترین استفاده آن ها در پوشاندن معایب مانند قرمزی پوست، تیرگی پوست، جای زخم روی صورت ورگهای زیرچشم می باشد. درجه انتخابی کانسیلر باید فقط یک درجه از کرم پودر صورتتان روشن تر باشد، اگر بیشتر باشد نتیجه عکس می دهد.

انواع کانسیلر

  • ماتیکی یا ( Stick )
  • مایع یا ( Liquid )
  • کرم

بیشتر بخوانید :

طرز استفاده کانسیلر :

بصورت خطی

برای زیر چشم بهتر است از ناحیه داخلی چشم به سمت قسمت بیرونی با نوک انگشت یا قلم مو به صورت نقطه زیر پلک پایینی را  کانسیلر بزنید.توجه کنید که کانسیلر چرب نباشد و بعد نقاط ایجاد کرده را با دست با هم ترکیب کنید تا یکدست و صاف شود و بتواند به راحتی کبودی چشم را پوشش دهد همچنین برای این مورد از کانسیلر با رنگ نارنجی می توانید استفاده کنید.با استفاده از کانسیلر سبز رنگ می توانید جای جوش، زخم را بپوشانید.این روش با آرایش های سبک در جاهای معمولی مناسب می باشد.

 بصورت مثلثی

این مدل باید بصورت نقطه های کوچک از گوشه داخلی چشم به شکل مثلث کشیده شود تا بالای  استخوان گونه و سپس نقاط را با کمی کانسیلر در داخل مثلث ترکیب کنید. برای جذابیت بیشتر و داشتن آرایش غلیظ از این روش می توانید استفاده کنید.

رنگ بندی کانسیلرها:

برای افراد سبزه کانسیلر طلایی بسیار مناسب است.

برای افراد با پوست روشن، روشن ترین کانسیلر مناسب است.

برای پوشش کبودی کانسیلر نارنجی مناسب است.

برای از بین بردن جوش و جای زخم کانسیلر سبز مناسب است.

برای پوشاندن تیرگی ها و رگ های آبی زیر چشم کانسیلر زرد مناسب است.

برای کمتر نشان دادن سن می توانید کانسیلر کرم را گوشه دهان بزنید و به برجستگی لب و دهان کمک کنید.

از طرف سالن زیبایی الماس نشان زیبایی دو چندان را برای شما آرزومندیم.

منبع :دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان



:: بازدید از این مطلب : 449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 20 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

روش های زیادی برای اصلاح لبخند لثه ای وجود دارد. اما انتخاب صحیح درمان برای شما به پیدا کردن علت اصلی بروز این مشکل بستگی دارد. 6 گزینه درمانی این مشکل شامل موارد زیر است:

1.درمان ارتودنسی دندان

اگر خط لثه شما پایین است اما شدت زیادی ندارد (جزئی است) و علت اصلی این مشکل شما انحرافات و ناهنجاری های جزئی تا متوسط فکی است (و یا اینکه فک های شما همپوشانی خوبی ندارند) درمان ارتودنسی می تواند راه گشا باشد.

دستگاه های ارتودنسی دندان  مانند بریس ارتودنسی ثابت و یا ارتودنسی متحرک می تواند با کمک یک متخصص ارتودنسی خوب مشکلات جزئی تا متوسط دندان و فکی را همراه با لبخند لثه ای برطرف کند.

2. ونیر و روکش دندان

گاهی اوقات پایین بودن خط لثه به خاطر این نیست که بافت لثه رشد پیدا  کرده یا متورم است. بلکه به دلیل تحلیل دندان ها یا سایش مینای دندان است.

در این شرایط، طول دندان ها کاش میابد و باید دندان ترمیم شود. بهترین روش برای ترمیم دندان های کوتاه شده یا ساییده شده روکش دندان یا استفاده از ونیرهایی مانند لمینت دندان یا ونیر کامپوزیت است.

طی فرآیند نصب روکش دندان بخش زیادی از دندان تراشیده می شود و سپس یک تاج یا روکش مصنوعی دندان روی دندان قرار داده می شود.

لمینت دندان نیز پوسته های نازکی هستند که با تراشیده شدن جزئی دندان ها روی سطح جلویی آن ها متصل می شوند.

ونیر کامپوزیت ها را بدون اینکه بافت دندان تراشیده شود به بخش های مختلف دندان ها باند یا متصل می کنند.

بیشتر بخوانید : هزینه لمینت دندان

3. جراحی افزایش طول تاج دندان

گاهی اوقات علت لبخند لثه ای عدم روش برخی از دندان ها است. آن ها یا اصلا از لثه در نیامده اند و یا اینکه به صورت نیمه نهفته هستند. در چنین شرایطی عمل جراحی افزایش طول تاج انجام داده می شود.

طی این عمل بخشی از بافت لثه و یا حتی استخوان برداشته می شود تا دندان نهفته و نیمه نهفته به طور کامل خارج شود. لثه و دندان با این عمل در موقعیت نرمال و مناسب خود قرار می گیرند.

4. جراحی لب

در برخی افراد لب فوقانی کوچک یا کوتاه است و یا حتی ممکن است عضله کنترل کننده لب فوقانی بیش فعال باشد به این معنی که لب را بیش از حد بالا نگاه میدارد. این باعث می شود که طرح لبخند شما لثه ای باشد.

جراحی تغییر وضعیت یا موقعیت لب فوقانی می تواند به کاهش لثه ای بودن لبخند شما کمک کند و جایگزین مناسبی برای عمل جراحی تهاجمی و پیچیده ای مثل جراحی فک است.

5. لیزر درمانی

با استفاده از لیزرهای مخصوص دندانپزشکی، دندانپزشک می تواند به از بین بردن بافت اضافی لثه کمک کند. مزیت لیزر در این است که دیگر نیازی به استفاده از تیغ جراحی برای برش و سپس بخیه بافت لثه نیست.

6. ژنژیوکتومی

لیزر در افرادی بافت لثه آن ها ضخیم و بیش از حد است به طوری که بخش زیادی از دندان ها را پوشانده گزینه چندان مناسبی نیست. در چنین شرایطی احتمالا نیاز به ژنژیوکتومی یا برش و جدا کردن بافت اضافه لثه است



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 319
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

سالانه میلیون ها نفر در سراسر جهان دندان های خود را با انواع روش های ارتودنسی منظم، هماهنگ و تراز می کنند. هم بزرگسالان و هم کودکان می توانند با کمک بهترین  متخصص ارتودنسی به این مهم دست یابند و از سایر مزایای آن بهره مند شوند. سوای فواید بیشمار ارتودنسی دندان، اما این درمان ممکن است چالش هایی را نیز پیش روی  افراد قرار بدهد. برای مثال افراد زیادی هستند که مستع پوسیدگی دندان هستند و از اینکه دندان هایشان در طول ارتودنسی پوسیده تر شود می ترسند. این مقاله را برای این دست افراد نوشته این تا به آن ها  نشان دهیم چیزی برای ترسیدن از پوسیدگی دندان در ارتودنسی وجود ندارد و حتی با دلیل قانع کننده اهمیت ارتودنسی در از بین بردن پوسیدگی را بیان میکنیم .

ممکن است برخی اوقات به دلیل عدم رعایت بهداشت یا عدم عمل به توصیه های متخصص ارتودنسی یا هر دلیل دیگری یک یا چند دندان شما در طول ارتودنسی دچار پوسیدگی شود. حتی بعضی اوقات ممکن است با وجود تلاش در راستای حفظ دهان و دندان به درجای از پوسیدگی دندان ها مواجه شوید. تکلیف چیست؟ با این پوسیدگی چه کنیم؟

خبر خوب این است که حتی با وجود بریس های ارتودنسی شما می توانید با روش های مختلفی اقدام به ترمیم دندان پوسیده کنید. یعنی ارتودنسی هیچ مانعی برای پر کردن یا ترمیم دندان پوسیده شما ایجاد نخواهد کرد. و اصولا لازم نیست صبر کنید تا مدت زمان ارتودنسی تمام شود، تا بعد از درمان اقدام به ترمیم کنید. همزمان با مراجعه به یک متخصص ترمیمی میتوانید دندان را ترمیم و پر کنید.

شدت پوسیدگی و نوع درمان آن در طول ارتودنسی

البته به این نکته هم توجه کنید که درمان و ترمیی پوسیدگی دندان در طول ارتودنسی به محل پوسیدگی یا پوسیدگی های احتمالی هم ربط دارد. اگر پوسیدگی شدید بوده و در محلی باشد که براکت ها یا سایر بخش های بریس مانع از ترمیم می شوند، به طور موقت ممکن است بریس در آن بخش برداشته شود. و بعد از ترمیم دندان دوباره کار گذاشته میشود. اما در اغلب موارد بدون برداشتن بریس ها ترمیم انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید : هزینه ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

– بهتر است زیورآلاتی را انتخاب کنید که به جثه‌ی شما بیایند. اگر مرد درشت هیکلی هستید، هیچ وقت سراغ زیورآلات نازک و ظریف نروید. اگر به گروه مردان لاغراندام و استخوانی تعلق دارید، سراغ زیورآلات بزرگ نروید.

– به مچ دست‌هایتان دقت کنید، اگر پهن است سراغ دستبند طلا مردانه و ساعت پهن بروید و اگر نازک است، از دستبند و ساعت‌های باریک‌تر استفاده کنید.

– اگر گردنتان پهن است، از گردنبند بزرگ و پهن استفاده کنید و اگر لاغر است سراغ انتخاب‌های ظریف‌تر بروید.

– مردانی که انگشتان درشت و کشیده دارند سراغ انگشترهای بزرگتر و پهن‌تر بروند. درست بر خلاف مردانی که انگشتان کوتاهی دارند.

– پخش کردن و ایجاد تعادل در مورد استفاده از زیورآلات باعث می‌شود شیک‌تر به نظر برسید و استایلتان هم از دید بیننده پنهان نماند. پس، فقط دستبند و ساعت یا فقط گردنبند استفاده نکنید. چون قرار یست با متمرکز کردن زیورآلات حواس بیننده را از استایلتان منحرف کنید و فقط به مچ دست یا گردن سوق بدهید.

بیشتر بخوانید :

– در مصاحبه‌های کاری استفاده از زیورآلات را برای خودتان قدغن کنید. سر کار هم اگر قصد دارید از زیورآلات استفاده کنید به قواعد محیط توجه کنید.

– در مراسم ختم یا تدفین از زیورآلات ساده که کمتر جلب توجه می‌کنند استفاده کنید.

– بهتر است مردان در محیط کار، باشگاه یا تفریحات گروهی با دوستان در بیرون از خانه، اکسسوری‌های کمتری استفاده کنند.

– به تناژ پوستتان دقت کنید. توجه به تناژ پوست کمکتان می‌کند زیورآلات مناسب را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید : https://www.asby.ir/



:: بازدید از این مطلب : 674
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انگشتر یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انواع زیورآلات است که مرد و زن از آن استفاده می‌کنند. گاهی حتی استفاده از انگشتر در انگشت‌های مختلف دست، بیانگر مفاهیم مختلفی است. به طور مثال وقتی انگشتر طلا را در انگشت یکی مانده به آخر و در دست چپ می‌اندازید یعنی به دیگران نشان می‌هید که متاهل هستید.

البته در اینجا ما قصد نداریم در مورد خود انگشتر برایتان صحبت کنیم. بلکه می‌خواهیم در مورد انواع پایه‌هایی که برای انواع انگشترها استفاده می‌شوند توضیحات کاملی ارائه دهیم. فایده‌ی آشنایی با پایه‌ی انگشتر چیست؟ اینکه می‌توانید بر اساس آن بهترین انتخاب را داشته باشید و خیالتان راحت باشد که نگین روی انگشتر به درستی و در زیباترین حالت در جای خود ثابت است. به طور مثال، شما برای نمایش درخشش و درشتی یک سنگ الماس گران‌قیمت نباید از پایه‌هایی استفاده کنید که فضای اطراف سنگ را می‌پوشانند. چون این کار مانع از درخشش الماس می‌شود و در عوض بهتر است مثلاً پایه‌ی چنگه‌ای انتخاب کنید.

یا مثلاً اگر دوست دارید سنگفرشی از جواهرات ریز را روی انگشتان خود داشته باشید، بهتر است سراغ پایه انگشتر Pavé بروید تا با درخشش و طراحی خاصش همه‌ی نگاه‌ها را به دست‌های شما جلب کند.

بیشتر بخوانید : خرید گوشواره طلا

به طور کلی، اهمیت انتخاب صحیح انواع پایه انگشتر در این است که شما می‌توانید ارزش، زیبایی، درخشش و جلوه‌ی فلز و سنگ‌ها را در بهترین و متناسب‌ترین حالت نمایش دهید. به طور کلی پایه انگشتر باید بر اساس ویژگی‌های طلای شما و هدفتان از استفاده از نگین انتخاب شود. هرچه تعداد دندانه‌های پایه‌های چنگه‌ای انگشتر کمتر باشد، نور بیشتری با سنگ برخورد می‌کند و در نتیجه نور بیشتری هم بازتاب داده می‌شود. حالا برای اینکه با انواع پایه انگشتر آشنا شوید در زیر مدل‌های مختلف را معرفی کرده‌ایم.

منبع : https://www.azadi.gold/

رفرنس : https://www.azadi.gold/shop/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر می خواهید وقتی به مهمانی می روید، صورت زیبا و جذاب بدور از آرایش زننده داشته باشید و آرایش شما کاملا طبیعی جلوه کند راز آن در شناخت آرایش هر یک از بخش های صورت می باشد و اینکه چگونه بتوانید مشکلات صورت را محو کنید. ادامه با دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان همراه باشید تا شما را در این امر راهنمایی کنیم.

تکنیک آرایش ملایم

روزهایی که برای مهمانی و دید و بازدید ها است آراستگی ظاهری بیشتر اهمیت پیدا می کند اما نه با آرایش زیاد و سنگین، این نشان دهنده این است که شما با اصول زیبایی آشناییت ندارید.

کرم پودر

از کرم پودرهای دارای مرطوب کننده که راحت تر روی پوست صورت می خابند استفاده کنید، یک کرم پودر مایع سبک از پودر بهتر است از کرم های که بصورت جذب پوست می شوند استفاده کنید.برای پوشش دهی چروک ها از کرم پودر خیلی زیاد استفاده نکنید باعث می شود چروک پوستتان برجسته تر و چهره را پیرتر نشان می دهد.

بیشتر بخوانید : آموزش گریم

کانسیلر

برای پوشاندن تیرگی پوست دور چشم هیچ وقت از کانسیلر پوشاندن لک های پوست استفاده نکنید چون کانسیلر پوشش دهی لک بسیار غلیظ هستند و نمی توانید برای پوست نازک زیر چشم تان از آن استفاده کنید، با برس کانسیلر زیر چشم رو نقطه گذاری کنید و نقطه ها رو با انگشت پخش کنید در این صورت خستگی چشم تان برطرف می شود.

ریمل ضدآب

ریمل ضدآب به دلیل اینکه کمتر زیرچشم می ریزد و سیاهی ندارد مورد توجه است ولی این ریمل به دلیل فرمول قوی که دارد مژه را خشک و با بالا رفتن سن مژه نازک می شود، پس برای زیباترشدن مژه چشم هایتان روی محل رویش مژه را مداد قهوه ای بکشید و سپس با یک ریمل سبک نه ضدآب به مژه حالت بدهید

بیشتر بخوانید : اموزش تاتو

سایه

استفاده کردن از سایه های مات زیبایی چهره را بیشتر می کند  شما نیز می توانید رنگ های مثل خاکستری، هلویی، بنفش و…برای چشم هایتان استفاده کنید ولی استفاده از سایه های براق مخصوصا در سنین بالا  موجب نمایان شدن چروک های ریز پلکتان می شود.برای پلک های افتاده کافی است یه خط چشم باریک و به سمت گوشه بیرونی چشم ها بکشید.

 رژلب

از رژلب های با رنگ تیره فاصله بگیرید چون رنگ تیره در هر کجا که استفاده می شوند کوچک کننده هستند و باعث می شود سفیدی دندان ها کمتر دیده شود. اگر  در سن میانسالی به سر می برید بهتر است از رژلب با رنگ روشن استفاده کنید چون حجم لب با بالارفتن سن کمتر می شود.

ابرو

زیاد ابروهایتان را دست نزنید، مخصوصا اگر در سن میانسالی به سر می برید. زیاد برداشتن ابرو باعث میشه ابرو کم پشت و یا اصلا رشد نکند. برای پر کردن نواحی خالی ابرویتان می توانید با کمک یک مداد  و یا یک سایه ابرو از قسمت داخل ابرو به بیرون با یک برس زاویه دار ابرو را پرتر کنید برای کشیدن مداد ابتدا با مداد ابرو نقطه گذاری می کنید و سپس این نقاط را بهم وصل می کنید.

منبع : الماس نشان



:: بازدید از این مطلب : 404
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

سکه طلا چیست؟

سکه طلا، قطعه‌ای فلزی به شکل دایره و تخت است که وزن، جنس، عیار و شکل مشخصی دارد. هرکدام از انواع سکه‌ها در دو طرف خود دارای اشکال و علائم رسمی مختلفی هستند

سکه طلا در گذشته پشتوانه مالی بسیاری از کشورها بوده و در برخی از کشورها هنوز هم هست (برخی دیگر از کشورها پشتوان‌های مالی دیگری دارند) در نتیجه ضرب آن باید بصورت کاملا قانونی انجام شود. عیار طلای سکه‌های طلا در ایران (طرح جدید و قدیم) 900 از 1000 است. اما منظور از عیار چیست؟

بیشتر بخوانید :

تا اینجا سعی شد که انواع سکه طلا را ازنظر مفاهیم عیار، وزن و طرح موردبررسی قرار دهیم. حال نوبت این است که بدانیم بر اساس این مفاهیم چه نوع سکه‌هایی در بازار ایران وجود دارد.

به‌طورکلی سکه‌های تمام بهار آزادی، نیم بهار و ربع بهار اصلی‌ترین انواع سکه طلا ایران را تشکیل می‌دهند. همان‌طور که در بالاتر گفتیم انواع سکه بهار آزادی در بازار به دو نوع طرح قدیم و طرح جدید (امامی) تقسیم می‌شوند. هر دو نوع این سکه‌ها دارای عیار ۲۲ (۹۰۰ گرم طلا در هر هزار گرم) و وزن ۸٫۱۳۳ گرمی هستند؛ بنابراین عملاً ازنظر ارزش فیزیکی برابر هستند؛ اما نوع استفاده بانک مرکزی از سکه امامی به‌عنوان شاخص اصلی اقتصاد داخلی باعث شده است که سکه طرح امامی همیشه گران‌تر از انواع سکه طلا بهار آزادی طرح قدیم باشد.

نیم‌سکه، ربع‌سکه و سکه یک گرمی نیز دارای عیار ۲۲ هستند که به ترتیب دارای وزن‌های ۴٫۰۶۶۵، ۲٫۰۳۲۲۵ و ۱٫۰۱ گرمی است.

در بین انواع سکه طلا می‌توان سکه یک گرمی را جزو آخرین و جدیدترین انواع سکه طلا دانست. درواقع با افزایش بهای سکه و کم شدن توانایی خرید خانوارها و برای این‌که خریدوفروش سکه بتواند رونق خود را حفظ کند، بانک مرکزی اقدام به ضرب سکه‌های یک گرمی با عیار بالا (۲۲) کرد. این سکه‌ها توانست نیاز مصرف‌کننده به داشتن سکه طلا با عیار بالا و قیمت پایین‌تر را برطرف کند.

انواع دیگر سکه‌ها نیز در بازار موسوم به سکه‌های پارسیان وجود دارد. این سکه‌ها ازنظر عیار پایین‌ترین انواع سکه طلا محسوب می‌شوند و عیاری برابر با ۱۷ (۷۵۰ از ۱۰۰۰ گرم) دارند. این سکه‌ها به سبب داشتن عیار پایین و همچنین تنوع وزنی از ۰٫۱ گرم تا ۲ گرمی باعث شد که خریدار خوبی را به سمت خود جذب کند. این سکه‌ها بر اساس وزنی که به‌صورت حک‌شده روی پوشش آن‌ها نوشته‌شده قیمت‌های مختلفی دارند اما مسلماً می‌توان گفت که قیمت آن‌ها بسیار کمتر از قیمت انواع دیگر سکه‌های طلا محسوب می‌شود.

منبع : https://www.asby.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تقریبا پیش از انجام تمامی عمل های جراحی، لازم است که بیمار توسط متخصصان ارزیابی شود. و واجد شرایط عمل شدن باشد. پزشکان معمولا طی یک جلسه به ارزیابی های اولیه می‌پردازند. و برای اطمینان از موارد دیگر، درخواست تعدادی آزمایش را خواهد داد. وبسایت نسخه در این مقاله به صورت تخصصی به معرفی تمامی آزمایش های لازم که باید پیش از عمل جراحی بینی حتما گرفته شوند خواهد پرداخت. اگر قصد دارید به زودی عمل جراحی رینوپلاستی انجام دهید، حتما و حتما این مقاله را تا پایان مطالعه کنید زیرا ما شما را با تمام آزمایش های قبل از عمل بینی آشنا خواهیم کرد.

هدف از گرفتن آزمایش های قبل از عمل بینی چیست؟

همانطور که در مقدمه نیز گفته شد، هر شخصی کاندید انجام هر عمل جراحی نیست. و تنها با دارا بودن برخی فاکتورها و سالم بودن می‌توانید عمل بینی انجام دهید. جراح می تواند با نگاه کردن به شما، گرفتن سابقه خانوادگی و معاینه فیزیکی تا حدودی مشخص می‌کند که آیا شما می‌توانید عمل انجام دهید یا خیر.

آزمایش خون قبل از عمل بینی (blood test)

آزمایش کامل خون از مهمترین آزمایش های قبل از عمل بینی است و حتما باید انجام داده شود. معمولا مهمترین فاکتوری که جراح بینی در این تست به دنبال آن خواهد بود هموگلوبین خون است. پزشک می خواهد مطمئن شود که سطح هموگلوبین شما برای انجام عمل مناسب خواهد بود.

البته همه آزمایش های قبل از جراحی بینی که باید در آزمایشگاه گرفته شود محدود به آزمایش خون نمیشود. به طور کلی جراح بینی تست های زیر را نیز در کنار آزمایش خون درخواست میددهد:

  • CBC
  • PT
  • PTT
  • INR
  • FBS
  • BUN
  • CR

آزمایش های قبل از جراحی بینی : الکتروکاردیوگرافی (Electrocardiography)

انجام این تست برای بیمارانی که بیشتر از ۴۰ سال سن دارند درخواست داده خواهد شد. زیرا بروز مشکلات قلبی یا داشتن بیماری زمینه ای و مزمن قلبی میتواند خطر بزرگی برای شما در طی جراحی باشد. الکتروکاردیوگرام آزمایشی است که برای بررسی عملکرد قلب شما مورد نیاز است.

جراح به کمک این تست مشکلات احتمالی قلب شما را تشخیص میدهد. و درباره وضعیت شما همزمان با انجام عمل تصمیم گیری خواهد کرد. اگر قلب شما به اندازه کافی قدرت نداشته باشد که بتواند عمل جراحی بینی را تحمل کند و مشخص شود برای یک مدت طولانی نمیتوانید بیهوش بمانید، احتمالا جراح شما را عمل نکند. بنابراین اگر سن شما بالا است یا احیانا مشکل قلبی دارید جراج بینی اگر از خیر همه آزمایش های قبل از عمل بینی بگذرد از خیر الکتروکاردیوگرافی نخواهد گذشت.

تست‌های مربوط به بارداری (pregnancy test)

دوران بارداری یک دوره حساس در تمام طول عمر است. علم پزشکی توجه ویژه ای به این دوران دارد. مصرف بسیاری از داروها و انجام برخی از پروسه های جراحی طی این دوران به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

زنان حامله نباید تحت هیچ عمل غیر ضروری قرار بگیرند. زیرا جان مادر و جنین هر دو به خطر خواهد افتاد. عمل زیبایی نیز یکی از اعمال غیر ضروری و الکتیو است. که باید صبر کرد تا دوره بارداری و شیردهی به اتمام برسد سپس اقدام به انجام چنین عملی نمود. تست بارداری قبل از عمل بینی از آن جهت از خانم ها گرفته میشود که مبادا خانمی حامله باشد و یا روزهای ابتدایی حاملگی اش را طی کند بنابراین برای اطمینان از این موضوع جراح ترجیح میدهد برای برخی خانم ها تست بارداری را جزء آزمایش های قبل از عمل بینی قرار دهد.

آزمایش تست نمونه ادرار (Urine test)

خیلی کم پیش می‌آید که جراحی برای بیمارانش چنین تستی را درخواست کند. در مواد معدود، ممکن است جراح به منظور بررسی و ارزیابی شرایط بیمار از لحاظ دارا بودن بیماری هایی مثل دیابت یا عفونت های مجاری ادراری چنین تستی را درخواست کند.

بیشتر بخوانید : هزینه عمل بینی



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

احتمالاً این روزها چیزهایی درباره ایمپلنت فوری یا 1 روزه به گوشتان خورده باشد و احتمالا بارها با خود فکر کرده باشید که این، یک حقه تبلیغاتی بیش نیست و  واقعیت ندارد. شاید با خودتان بگویید مگر می شود در عرض 1 روز و آن هم به صورت فوری و آنی صاحب ایمپلنت شد؟ ایمپلنت دندان که در حالت عادی پروسه ای با طول درمان نزدیک به 5 ماه دارد، چطور می شود که در عرض 1 روز انجام شود؟ این مقاله را بخوانید تا به طور کامل با ایمپلنت فوری آشنا شوید تا راست و دروغ های پیرامون آن را خودتان تشخیص دهید!

ایمپلنت فوری چیست؟

بله واقعیت این است که ایمپلنت فوری وجود دارد و هرچند که برخی ها در تبلیغات از واژه فوری و آنی سوء استفاده می کنند، اما در هر حال، ما به مدد پیشرفت تکنولوژی اکنون می توانیم ایمپلنت ها را به صورت 1 روزه و طی تنها 1 جلسه یا نهایتا 1 هفته به طور کامل آماده کاشت و استفاده کنیم.

کاشت فوری با بارگذاری فوری

بیشتر اوقات زمانی که صحبت از ایمپلنت فوری می کنیم منظورمان همین کاشت و بارگزاری فوری است. یعنی شما به مطب متخصص ایمپلنت خود مراجعه می کنید در حالی که هنوز دندان خود را نکشیده اید.

متخصص به طور کامل شما را ارزایابی می کند و اگر کاندید خوبی برای کاشت ایمپلنت فوری باشید، ایشان دندان شما را کشیده و خارج می کند. و بلافاصله پایه یا فیکسچر ایمپلنت را در جای خالی دندان کشیده شده قرار می دهد.

بعد از قرار گرفتن پایه ایمپلنت اگر وضعیت لثه، استخوان و ایمپلنت شما مناسب باشد به طوری که فشار روکش دندان را تحمل کند، با کمک دستگاه های خاصی روکش موقت یا دائمی بر روی ایمپلنت قرار خواهد گرفت.

همه این پروسه در 1 جلسه انجام می شود و شما بدون داشتن جای خالی دندان با یک جایگزین عالی به خانه می روید. این یک مدل کاشت، اصطلاحا ایمپلنت فوری یا 1 روزه است. در این حالت هم کاشت و هم نصب و بارگذاری روکش فوری است.

بارگذاری تاخیری

در بخش قبل گفتیم اگر وضعیت لثه و استخوان شما اجازه سوار شدن روکش  دندان را بدهد، متخصص برایتان روکش موقت یا دائمی می گذارد. اما اگر چنین نباشد، شما باید چند روز تا 1 هفته صبر کنید و بعد از بهبودی نسبی لثه و استخوانتان برای نصب روکش مجددا مراجعه کنید.

اینجا هم ما در اصل ایمپلنت فوری انجام داده ایم ولی بارگزاری یا نصب روکش با تاخیر روبرو شده. چرا می گوییم ایمپلنت هنوز از نوع فوریی است؟ زیرا در حالت عادی اگر بخواهیم صاحب ایمپلنت شویم میبایست دست کم 2 تا 5 ماه صبر کنیم. اما در بارگزاری تاخیری شما نهایتا 1 هفته صبر می کنید.

هزینه ایمپلنت فوری چقدر است؟

بسته به اینکه شما چه نوع برندی برای کاشت در نظر دارید و نزد چه دندانپزشکی می‌روید هزینه کاشت ایمپلنت متفاوت خواهد بود. شما می توانید برای اطلاع از تعرفه و هزینه ایمپلنت دندان روی لینک مشخص شده کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 336
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

احتمالاً این روزها چیزهایی درباره ایمپلنت فوری یا 1 روزه به گوشتان خورده باشد و احتمالا بارها با خود فکر کرده باشید که این، یک حقه تبلیغاتی بیش نیست و  واقعیت ندارد. شاید با خودتان بگویید مگر می شود در عرض 1 روز و آن هم به صورت فوری و آنی صاحب ایمپلنت شد؟ ایمپلنت دندان که در حالت عادی پروسه ای با طول درمان نزدیک به 5 ماه دارد، چطور می شود که در عرض 1 روز انجام شود؟ این مقاله را بخوانید تا به طور کامل با ایمپلنت فوری آشنا شوید تا راست و دروغ های پیرامون آن را خودتان تشخیص دهید!

ایمپلنت فوری چیست؟

بله واقعیت این است که ایمپلنت فوری وجود دارد و هرچند که برخی ها در تبلیغات از واژه فوری و آنی سوء استفاده می کنند، اما در هر حال، ما به مدد پیشرفت تکنولوژی اکنون می توانیم ایمپلنت ها را به صورت 1 روزه و طی تنها 1 جلسه یا نهایتا 1 هفته به طور کامل آماده کاشت و استفاده کنیم.

کاشت فوری با بارگذاری فوری

بیشتر اوقات زمانی که صحبت از ایمپلنت فوری می کنیم منظورمان همین کاشت و بارگزاری فوری است. یعنی شما به مطب متخصص ایمپلنت خود مراجعه می کنید در حالی که هنوز دندان خود را نکشیده اید.

متخصص به طور کامل شما را ارزایابی می کند و اگر کاندید خوبی برای کاشت ایمپلنت فوری باشید، ایشان دندان شما را کشیده و خارج می کند. و بلافاصله پایه یا فیکسچر ایمپلنت را در جای خالی دندان کشیده شده قرار می دهد.

بعد از قرار گرفتن پایه ایمپلنت اگر وضعیت لثه، استخوان و ایمپلنت شما مناسب باشد به طوری که فشار روکش دندان را تحمل کند، با کمک دستگاه های خاصی روکش موقت یا دائمی بر روی ایمپلنت قرار خواهد گرفت.

همه این پروسه در 1 جلسه انجام می شود و شما بدون داشتن جای خالی دندان با یک جایگزین عالی به خانه می روید. این یک مدل کاشت، اصطلاحا ایمپلنت فوری یا 1 روزه است. در این حالت هم کاشت و هم نصب و بارگذاری روکش فوری است.

بارگذاری تاخیری

در بخش قبل گفتیم اگر وضعیت لثه و استخوان شما اجازه سوار شدن روکش  دندان را بدهد، متخصص برایتان روکش موقت یا دائمی می گذارد. اما اگر چنین نباشد، شما باید چند روز تا 1 هفته صبر کنید و بعد از بهبودی نسبی لثه و استخوانتان برای نصب روکش مجددا مراجعه کنید.

اینجا هم ما در اصل ایمپلنت فوری انجام داده ایم ولی بارگزاری یا نصب روکش با تاخیر روبرو شده. چرا می گوییم ایمپلنت هنوز از نوع فوریی است؟ زیرا در حالت عادی اگر بخواهیم صاحب ایمپلنت شویم میبایست دست کم 2 تا 5 ماه صبر کنیم. اما در بارگزاری تاخیری شما نهایتا 1 هفته صبر می کنید.

هزینه ایمپلنت فوری چقدر است؟

بسته به اینکه شما چه نوع برندی برای کاشت در نظر دارید و نزد چه دندانپزشکی می‌روید هزینه کاشت ایمپلنت متفاوت خواهد بود. شما می توانید برای اطلاع از تعرفه و هزینه ایمپلنت دندان روی لینک مشخص شده کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 604
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

حقیقت این است که لیزر تنها یک تسهیل کننده درمان ارتودنسی است و خود لیزر نمی تواند یک شبه دندان ها را مرتب کند. از لیزر اصولا برای موارد زیر در درمان ارتودنسی کمک گرفته می شود.

افزایش سرعت حرکات ارتودنسی

یکی از جوانب منفی درمان ارتودنسی دندان، طولانی بودن مدت زمان آن است. به این شکل که ممکن است بسته به سن بیمار، نوع و شدت مشکلش، طول دوره درمان به طور میانگین 1.5 سال به درازا بکشد. در واقع درمان های ارتودنسی جزء طولانی ترین درمان های دندانپزشکی هستند و بنابراین صبر، حوصله و تحمل زیادی هم از جانب بیمار و هم از جانب متخصص ارتودنسی میطلبد.

البته این روزها خبرهای خوبی به گوش می‌رسد و نتیجه تحقیقات مختلف نشان می دهد کاربرد لیزر در ارتودنسی به منظور کاهش مدت زمان این درمان به اثبات رسیده است. محققان به این نتیجه رسیده اند که با کمک پرتوهای لیزرِ بافت نرم، می توان کاری کرد که طول دوره درمان کاهش پیدا کند.

البته استفاده از لیزر منوط به این است که شما حتما به یک متخصص ارتودنسی خوب که صلاحیت درمان ارتودنسی با لیزر را دارد مراجعه کنید. زیرا هر ارتودنتیستی نمی تواند از لیزر برای ارتودنسی استفاده کند.

بنابراین سعی کنید در هر شهری که هستید حتما به دنبال بهترین ارتودنتیست شهر خود باشید. مثلا اگر در تهران هستید و قصد دارید مدت زمان ارتودنسی خود را کاهش دهید حتما و حتما درمان خود را نزد بهترین متخصص ارتودنسی در تهران انجام دهید تا نتیجه درمان اصولی باشد.

فرنکتومی (از رایج ترین کاربردهای لیزر در ارتودنسی)

یکی دیگر از کاربردهای لیزر در ارتودنسی از بین بردن فرنوم در بیمارانی است که بین دو دندان جلویی‌شان (در فک بالا) فاصله ایجاد شده است. علت ایجاد این فاصله، وجود بافت بزرگ شده فرنوم لب است و تا برداشته نشود، نه تنها فاصله از بین نمی رود که انجام درمان ارتودنسی در آن نیز بی فایده خواهد بود. (فرنوم لب بالا را به لثه از وسط متصل می کند)

قبل یا در طول درمان ارتودنسی متخصصان ارتودنسی، شما را به یک متخصص لثه ارجاع می‌دهند تا با کمک لیزر فرنوم را برداند و با این کار به بسته شدن فاصله دو دندان جلویی کمک شود. البته ذکر این نکته مهم است که لیزر در اینجا یک نقش  فرعی در درمان ارتودنسی دارد و متخصص ارتودنسی تنها فرنم را با از بین می‌برد. در واقع درمان با کمک دستگاه های ارتودنسی انجام می شود و فرنکتومی با لیزر صرفا به اثربخشی و مانع زدایی درمان کمک می کند.

افزایش طول تاج دندان

برای اغلب بیمارانی که نیاز به درمان ارتودنسی دارند، معمولاً ارتودنسی ثابت انجام داده می‌شود. در چنین افرادی دستگاه‌های ارتودنسی ثابت، شامل براکت باید به سطح جلوی دندان ها متصل شود.

براکت ها معمولا بسته به صلاح‌دید متخصص ارتودنسی در موقعیت خاصی از سطح دندان ها قرار داده می شوند. اما در برخی بیماران ممکن است ورم کردن بافت لثه باعث پوشانده شدن سطح دندان ها شده باشد. در چنین وضعیتی دکتر ارتودنسی نمی تواند براکت ها را روی دندان ها قرار دهد. متخصص ابتدا باید با کمک لیزر، بافت اضافی و ورم کرده لثه را بردارد و سپس درمان ارتودنسی را آغاز کند. اینجا هم به طور مشابه درمان ارتودنسی با لیزر انجام شده و به آغاز یا مانع زدایی درمان کمک کرده است.

آیا ارتودنسی با لیزر خطرناک است؟

هم بله و هم خیر! در واقع اگر کار ارتودنسی با لیزر شما توسط بهترین متخصص ارتودنسی شهرتان انجام شود و با دستگاه بافت نرم این کار صورت بگیرد کاملا بیخطر خواهد بود. اما چنانچه دندانپزشک یا ارتودنتیست شما تجربه کافی برای درمان ارتودنسی با لیزر را نداشته باشد می تواند برای شما بسیار خطرناک باشد.

برای درمان ارتودنسی با لیزر به چه کلینیک هایی مراجعه کنیم؟

متخصصان ارتودنسی توصیه می کنند که برای استفاده از لیزر در درمان های ارتودنسی تنها به کلینیک هایی مراجعه کنید که لیزر بافت نرم (معمولا دیود) را در محل کلینیک داشته باشند. و بهتر آن است که در کلینیک حتما متخصص لثه و دکتر ارتودنسی دندان نیز با هم حضور داشته باشند. با یک جستجوی ساده در اینترنت می توانید یکی از این کلینیک ها را پیدا کنید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

با وجود اینکه برای درمان ناهنجاری‌های فکی و دندانی (و موقعیت‌های نامنظم این دو) باید تنها به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کرد، اما هنوز برخی از افراد تصور می‌کنند یک دندانپزشک عمومی نیز می‌تواند نامنظمی‌های دندانی آن‌ها را برطرف کند. اما واقعیت این است که دندانپزشک عمومی قادر به انجام درمان‌های ارتودنسی دندان نیست. با خواندن این ۵ دلیل متوجه خواهید شد که چرا برای شروع ارتودنسی باید فقط به یک ارتودنتیست سر بزنید و دور دندانپزشکان عمومی را خط بکشید.

۱. دندانپزشک عمومی تخصصی در ارتودنسی ندارد

برای اینکه شخصی به یک دندانپزشک تبدیل شود باید پس از قبول شدن در رشته دندانپزشکی، به مدت ۶ تا ۷ سال دوره عمومی این رشته را بگذراند. پس از اتمام این دوره و طرح اجباری، دندانپزشکان عمومی می‌توانند اقدام به دایر کردن مطب کنند و درمان‌های عمومی دندانپزشکی مانند ترمیم دندان را انجام دهند.

زمانی که این دندانپزشکان در آزمون تخصصی شرکت کنند، می‌توانند در یکی از تخصص‌های دندانپزشکی به مدت ۳ تا ۴ سال تحصیل کنند تا تبدیل به متخصص شوند. متخصص ارتودنسی نیز یک دندانپزشک است که به صورت تخصصی در رشته ارتودنسی تحصیل کرده و به صورت تخصصی و اصولی اقدام به تشخیص، درمان یا پیشگیری از ناهنجاری‌ها و نامنظمی‌های دندانی و فکی می‌کند.

در واقع یک متخصص ارتودنسی یک دندانپزشک است که علاوه بر توانایی انجام درمان‌های عمومی قادر به درمان نامنظمی‌های دندانی و فکی نیز هست. اما دندانپزشک عمومی متخصص نیست و صلاحیت انجام درمان‌های ارتودنسی را ندارد.

۲. چون فقط یکبار ارتودنسی می‌کنید باید اصولی قدم بردارید

معمولاً اگر درمان ارتودنسی به صورت اصولی و توسط یک متخصص ارتودنسی خوب انجام شود، نتایجی دائمی به دنبال دارد. این یعنی با یک‌بار ارتودنسی کردن، نتایج دائمی به دست خواهد آمد و شما برای همیشه دندان‌های مرتبی خواهید داشت.

اما از آنجا که دندانپزشکان عمومی متخصص نبوده و به صورت اصولی به درمان‌های ارتودنسی آشنا نیستند، ممکن است باعث شکست نتایج شده و شما را نیازمند درمان مجدد ارتودنسی کنند.

بنابراین، چون یکبار ارتودنسی می‌کنید سعی کنید نه تنها به دنبال دندانپزشکان عمومی نباشید، بلکه فقط و فقط به فکر پیدا کردن بهترین متخصص ارتودنسی شهر خود باشید. (تنها با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید به هدف خودتان برسید. فقط کافیست جستجوی خود را با کلیدواژه بهترین متخصص ارتودنسی (شهرتان) آغاز کنید. مثلا بهترین متخصص ارتودنسی در کرج، تهران، اصفهان و شیراز یا هر شهر دیگری را جستجو کنید.)

۳. دندانپزشک عمومی اهمیتی به علت کج شدن دندان‌های شما نمی‌دهد!

یکی از تفاوت‌های دندانپزشک عمومی با متخصص ارتودنسی، دانش و مهارت آن‌ها در تشخیص علت ناهنجاری‌های فکی و دندانی است. متخصصان ارتودنسی با دقت و ظرافت خاصی ریشه مشکلات افراد را به صورت اصولی پیدا کرده و متناسب با آن بهترین روش درمان را پیاده می‌کنند. اما یک دندانپزشک عمومی معمولاً دانش تخصصی در این خصوص ندارد.

۴. دندانپزشکان عمومی هیچ توجهی به زیبایی صورت شما نمی‌کنند!

ارتودنسی می‌تواند تاثیر قابل توجهی بر روی صورت، خط لبخند و ظاهر کلی صورت شما داشته باشد. یک متخصص ارتودنسی آموزش دیده است تا رویکردی جامع و کاملا تخصصی در درمان شما داشته باشد تا ظاهر کلی صورت‌تان در کنار لبخند شما در بهترین حالت قرار دهد.

یک ارتودنتیست فقط به زیبایی لبخند شما فکر نمی‌کند، بلکه به هارمونی و هماهنگی دندان‌ها با تمام اجزای صورت فکر می‌کند. در حقیقت او یاد گرفته که چطور اجزای لبخند را با هم هماهنگ کند. ما یک دندانپزشک عمومی توجهی به هماهنگی دندان‌ها با سایر اجزای صورت ندارد، زیرا دانش آن را ندارد.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

به طور کلی پذیرفته می شود که استفاده از دستبند طیف گسترده ای از دلایل شخصی و اجتماعی را شامل می شود. مسائلی مانند مد، ظاهر، سنت ، سبک زندگی، رضایت شخصی و … همگی نقش پررنگی در اثبات اینکه چرا مردان انواع مدل دستبند طلا مردانه استفاده میکنند دارند و چیزی فراتر از داشتن ثروت و دارایی است. در ادامه با برخی از دلایل استفاده از این دستبندهای طلایی توسط مردان توضیح داده شده است.

سلیقه شخصی

اغلب افراد بر اساس سلیقه شخصی لباس ها و سایر اکسسوری های خود را انتخاب میکنند. مردان نیز از این قاعده مستثنی نیستند و اگر دیدید مردی اغلب لباس های مشابهی به تن میکند احتمال دهید که سلیقه اش همین است. افراد تمایل دارند برای ارضای ذهن خود دستبند طلا، گردنبند طلا، انگشتر طلا، کمربند، عینک و لوازم جانبی دیگری را استفاده کنند صرفا به این دلیل که عاشق سلیقه و سبک زندگی خودشان هستند.

انرژی مثبت

مردان دیگری هستند که دستبند طلا می پوشند زیرا این سبک به آنها انرژی می دهد و باعث می شوند احساس مثبتی داشته باشند. در حقیقت، برخی از سنگ های قیمتی نقش درمانی دارند و در ترکیب با طلا میتوانند به پسوت نشاط دهند و روحیه شخص را دگرگون و بهتر کند.

بیشتر بخوانید : راهنمای خرید طلا

صرفا به خاطر مد

مردان نیز عین زنان همواره پایبند مد هستند و ممکن است بدون هیچ علاقه ای و صرفا به دلیل اینکه فلان دستبند طلا مردانه مد شده است اقدام به خرید آن ها میکنند. بنابراین ممکن است بودن هیچ دلیلی شخصی اقدام به خرید دستبند طلا مردانه کنند.

برای پایبندی به سنت ها و رسوم

در بعضی موارد ، مردانی هستند که تنها به دلیل پیروی و دنبال کردن سنن و آداب و رسوم دستبند طلا مردانه استفاده میکنند. در زمان های قدیم ، پادشاهان و افراد مرفه جامعه دستبند می پوشیدند. در برخی جوامع نیز، مردان برای ترساندن ارواح شیطانی آنها را می پوشند و ….

زنده کردن خاطرات

در بعضی موارد ، دستبند طلا مردانه به عنوان یادآوری اینکه اتفاق خاصی افتاده است پوشیده می شوند. برای جوانان و مردان امروزی این معمول است که برای جشن گرفتن نقاط عطف شخصی در یک رابطه عاشقانه و دوستانه، دستبندهای شخصی خریداری کنند. آنها هدایای ایده آل به بهترین دوستانشان هستند. در هر صورت، یک دستبند می تواند خیلی بیشتر از خود دستبند باشد. می تواند یک داستان کامل در پشت آن باشد.

منبع : https://www.asby.ir/



:: بازدید از این مطلب : 571
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در زیر انواع زیورآلات مناسب برای هدیه دادن طلا را معرفی کرده‌ایم:

سنگ ماه تولد

شاید بهترین گزینه برای خرید زیورآلات طلا به عنوان کادوی تولد یا دیگر مناسبت‌ها، مدل‌هایی باشد که سنگ ماه تولد در خود دارند. به این صورت به شخص موردنظر نشان می‌دهید که چقدر برای شما ارزش دارد و سعی کرده‌اید یک هدیه کاملا شخصی‌سازی شده برای او خریداری کنید. مزیت طلا با سنگ ماه تولد در این است که برای فرد خوش‌شانسی هم می‌آورد. بعضی از سنگ‌های ماه تولد نماد سالگردهای خاصی از تولد هستند که در زیر نوشته شده است:

  • سنگ پریدوت: ۱۶ سالگی
  • مروارید: ۳۰ سالگی
  • یاقوت: ۴۰ سالگی
  • طلا: ۵۰ سالگی
  • الماس: ۶۰ سالگی

برای خرید طلا هدیه می‌توانید از میان زیورآلات ترکیبی که درصد طلای خالص آنها کمتر است، یا وزن طلای سبک‌تری دارند انتخاب کنید تا قیمت مناسب‌تری داشته باشند.

بیشتر بخوانید : خرید انگشتر طلا

چرم و طلا

همچنین می‌توانید دستبندها یا گردنبندهایی که با چرم و طلا ساخته شده‌اند را به عنوان هدیه طلا انتخاب کنید. در چنین مواردی، این امکان را دارید تا جمله یا واژه‌ای که بیان‌کننده احساسات شما هستند هم روی آن بنویسید. یا سفارش دهید تا نام شخص را روی طلا حکاکی کنند. اگر قصد دارید برای فرد موردعلاقه‌تان طلا بخرید، می‌توانید از سازنده طلای دست‌ساز بخواهید تا واژه «عشق» را روی آن حکاکی کند.

دستبند چارم

دستبندهای چارم بیشتر برای دختران نوجوان و جوان مناسب هستند. شما با توجه به سلیقه، علاقه‌مندی‌ها و طرز فکر کسی که قرار است هدیه برایش خریداری کنید، بهتر است آویزهای متنوعی برای این دستبند سفارش دهید. یا مثلا می‌توانید خود دستبند را طلایی انتخاب کرده و آویزهای آن را از فلزات دیگر برگزینید.

پلاک اسم

پلاک اسم می‌تواند یکی از جذاب‌ترین و ارزشمندترین هدیه‌هایی باشد که می‌توانید به دیگران هدیه دهید و آنها را خوشحال ‌کنید. با سفارش گردنبند اسم، دستبند اسم یا گوشواره اسم عشق و علاقه خود را به عزیزان خود هدیه دهید.

دستبند سنگی / مهره‌ای

دستبندهای سنگی و مهره‌ای که با تکه‌ای طلا همراه هستند نیز از دیگر گزینه‌های مناسب برای هدیه‌های ارزشمند با قیمت مناسب به‌شمار می‌آیند.

زیورآلات طلا برای آقایان

برای خرید هدیه از جنس طلا برای آقایان بهتر است از میان طرح‌های مردانه همچون اشکال مستطیلی، مربعی یا نعل اسبی انتخاب خود را انجام دهید. زیورآلاتی که ترکیبی با چرم دارند نیز گزینه‌های مناسبی برای مردان بشمار می‌روند. انواع دستبندهای مهره‌ای، طلا سنگی، دستبند طلا بافت، دستبند طلا زنجیری کارتیه و … نیز برای هدیه دادن طلا به مردها گزینه‌های مناسبی هستند.

منبع : طلا فروشی اینترنتی آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 488
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

با شروع فصل گرما برای بالا بردن سطح ماندگاری آرایش بر روی صورت و داشتن یک چهره جذاب در هوای آفتابی  به علت عرقی که بخاطر دمای و رطوبت هوا بوجود می آید باعث می شود که در طول روز چند ساعت بیشتر نتوانید آرایش را روی پوست خود نگهدارید و به اصطلاح روی صورت ماسیده می شود و پاک می شود، ما قصد داریم شما را با آرایشی که دوام آن مناسب است و نحوه استفاده از ابزارهای آرایشی ایده آل در فصل گرما را در این مقاله  از دوره های آموزش آرایشگری دهیم:

آرایش چشم در فصل تابستان چگونه باشد؟

در فصل تابستان باتوجه به عرق ریزی که در منافذ پوست رخ می دهد و باعث پاک شدن مواد آرایشی می شود پس بهتر است از لوازم های آرایشی ضدآب در آرایش چشم که نقطه جلب توجه صورت است و بیشتر دیده می شود استفاده کنیم. خط چشم و ریمل های ضدآب با خاصیت چسب مانندی که دارند هیچ وقت در اثر گرما پخش نمی شوند، استفاده از سایه های پودری روی پلک باعث ماندگاری خط چشم می شود.

نکته ۱ : خط چشم ضدآب را جایگزین مداد های چرب چشمی کنید، از مدادهای چشمی خشک برای فرم دادن چشم و ابرو می توانید استفاده کنید، برای رنگ ابرو از رنگ های روشن استفاده شود.

بیشتر بخوانید :

رنگ های مناسب برای آرایش گونه و لب در تابستان

استفاده از رنگ های نارنجی، طلایی، مشکی برای آرایش صورت در تابستان مناسب نمی باشند، رنگ های شاد و روشن را برای آرایش گونه و لب ها انتخاب کنید.

رنگ رژگونه ملایم باشد بعد از پخش رژگونه روی صورت آن را با پد پنکیک مخلوط کنید تا رنگ مصنوعی پیدا نکند

از رنگ های ملایم برای رژگونه استفاده کنید. با برس مخصوص رژگونه را بزنید و با پد پنکیک پخش کنید تا با مخلوط شدن رنگ رژ گونه و رنگ پوست گونه ها طبیعی تر به نظر آیند و مصنوعی نشود.

قبل از اینکه لب های زیباتون را به رنگ رژلب آغشته کنید پیشنهاد آرایشگران حرفه ای این است که برای پایداری بیشتر رژ بر روی لب، زدن پنکیک روی لب ها موجب ماندگاری بالا رژلب می شود در مرحله بعد کشیدن خط لب با مداد لبی که از نظر چربی نرمال باشد ودر آخر با پخش خط لب روی لب و زدن یک رژ مناسب که بهتر است از نوع مات آن باشد استفاده کنید.

اگر شما هم به دنبال بهترین شیوه های زیبایی و سلامت پوست در دنیای امروزی هستید پس بهتر است با مقالات روز سالن زیبایی الماس نشان همراه باشید.



:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

حقیقت این است که لیزر تنها یک تسهیل کننده درمان ارتودنسی است و خود لیزر نمی تواند یک شبه دندان ها را مرتب کند. از لیزر اصولا برای موارد زیر در درمان ارتودنسی کمک گرفته می شود.

افزایش سرعت حرکات ارتودنسی

یکی از جوانب منفی درمان ارتودنسی دندان، طولانی بودن مدت زمان آن است. به این شکل که ممکن است بسته به سن بیمار، نوع و شدت مشکلش، طول دوره درمان به طور میانگین 1.5 سال به درازا بکشد. در واقع درمان های ارتودنسی جزء طولانی ترین درمان های دندانپزشکی هستند و بنابراین صبر، حوصله و تحمل زیادی هم از جانب بیمار و هم از جانب متخصص ارتودنسی میطلبد.

البته این روزها خبرهای خوبی به گوش می‌رسد و نتیجه تحقیقات مختلف نشان می دهد کاربرد لیزر در ارتودنسی به منظور کاهش مدت زمان این درمان به اثبات رسیده است. محققان به این نتیجه رسیده اند که با کمک پرتوهای لیزرِ بافت نرم، می توان کاری کرد که طول دوره درمان کاهش پیدا کند.

البته استفاده از لیزر منوط به این است که شما حتما به یک متخصص ارتودنسی خوب که صلاحیت درمان ارتودنسی با لیزر را دارد مراجعه کنید. زیرا هر ارتودنتیستی نمی تواند از لیزر برای ارتودنسی استفاده کند.

بنابراین سعی کنید در هر شهری که هستید حتما به دنبال بهترین ارتودنتیست شهر خود باشید. مثلا اگر در تهران هستید و قصد دارید مدت زمان ارتودنسی خود را کاهش دهید حتما و حتما درمان خود را نزد بهترین متخصص ارتودنسی در تهران انجام دهید تا نتیجه درمان اصولی باشد.

فرنکتومی (از رایج ترین کاربردهای لیزر در ارتودنسی)

یکی دیگر از کاربردهای لیزر در ارتودنسی از بین بردن فرنوم در بیمارانی است که بین دو دندان جلویی‌شان (در فک بالا) فاصله ایجاد شده است. علت ایجاد این فاصله، وجود بافت بزرگ شده فرنوم لب است و تا برداشته نشود، نه تنها فاصله از بین نمی رود که انجام درمان ارتودنسی در آن نیز بی فایده خواهد بود. (فرنوم لب بالا را به لثه از وسط متصل می کند)

قبل یا در طول درمان ارتودنسی متخصصان ارتودنسی، شما را به یک متخصص لثه ارجاع می‌دهند تا با کمک لیزر فرنوم را برداند و با این کار به بسته شدن فاصله دو دندان جلویی کمک شود. البته ذکر این نکته مهم است که لیزر در اینجا یک نقش  فرعی در درمان ارتودنسی دارد و متخصص ارتودنسی تنها فرنم را با از بین می‌برد. در واقع درمان با کمک دستگاه های ارتودنسی انجام می شود و فرنکتومی با لیزر صرفا به اثربخشی و مانع زدایی درمان کمک می کند.

افزایش طول تاج دندان

برای اغلب بیمارانی که نیاز به درمان ارتودنسی دارند، معمولاً ارتودنسی ثابت انجام داده می‌شود. در چنین افرادی دستگاه‌های ارتودنسی ثابت، شامل براکت باید به سطح جلوی دندان ها متصل شود.

براکت ها معمولا بسته به صلاح‌دید متخصص ارتودنسی در موقعیت خاصی از سطح دندان ها قرار داده می شوند. اما در برخی بیماران ممکن است ورم کردن بافت لثه باعث پوشانده شدن سطح دندان ها شده باشد. در چنین وضعیتی دکتر ارتودنسی نمی تواند براکت ها را روی دندان ها قرار دهد. متخصص ابتدا باید با کمک لیزر، بافت اضافی و ورم کرده لثه را بردارد و سپس درمان ارتودنسی را آغاز کند. اینجا هم به طور مشابه درمان ارتودنسی با لیزر انجام شده و به آغاز یا مانع زدایی درمان کمک کرده است.

نهفتگی دندان

در تعدادی از بیمارانِ نیازمند به درمان ارتودنسی یک یا چند دندان ممکن است به صورت نهفته یا نیمه نهفته باشند. به این معنی که هنوز از لثه بیرون نیامده اند. یک دکتر ارتودنسی خوب معمولا با کمک لیزر دندان نهفته را در معرض دید قرار می دهد و سپس دستگاه های ارتودنسی را به آن متصل می کند تا آن را بیرون کشیده و با دندان های دیگر همتراز یا هماهنگ کند.

البته اینکار با کمک تیغ جراحی نیز انجام می شود اما معمولاً برای اینکه عوارضی در میان نباشد با لیزر درمانی صورت می گیرید که نه تنها عوارض ندارد بلکه نیاز به دوره بهبود و نقاهت نیز  ندارد. معمولاً بهترین متخصصان ارتودنسی تهران برای بیرون آوردن دندان نهفته از ارتودنسی با لیزر کمک می گیرند.

هزینه درمان ارتودنسی

بسته به اینکه برای چه منظوری از لیزر در ارتودنسی  استفاده شود هزینه های درمان نیز متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال هزینه فرنکتومی با لیزر می تواند از 1.5 میلیون تومان شروع شود. سایز هزینه ها را می توانید از صفحات اینترنتی که جدول هزینه ارتودنسی دندان را درج کرده اند مشاهده بفرمایید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کاربردهای رایج سکه شامل سرمایه‌گذاری، هدیه دادن، استفاده در مهریه و پس‌انداز کردن است. در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم که در سال‌های اخیر در ایران سکه به یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. به این دلیل که محصولی کم‌ریسک و با سود بالا محسوب می‌شود که خرید و فروش آن در هر زمانی ممکن است.

در واقع مهم‌ترین دلیل محبوبیت انواع سکه طلا در میان ایرانی‌ها، فروش آسان آن با سود بالا است. سکه مثل طلای زینتی نیست که هنگام فروش اجرت و سود و مالیات از آن کم شود. بعلاوه، قیمت آن هم با افزایش ارزش طلای جهانی زیاد می‌شود. به همین خاطر تقریباً همیشه سوددهی دارد و به کالایی ارزشمند برای سرمایه‌گذاری بلندمدت تبدیل شده است.

در دهه‌های هفتاد و هشتاد خورشیدی بسیار مرسوم بود که خانواده‌ها با کوچک‌ترین پولی که دستشان می‌آمد، یک سکه تمام می‌خریدند و کنار می‌گذاشتند. یا حتی برخی از خانواده‌ها هر سال به مناسبت تولد فرزند خود یک سکه کنار می‌گذاشتند تا وقتی به سن ازدواج رسید، سرمایه‌ای ارزشمند برای آغاز زندگی خود داشته باشد. در آن زمان هدیه دادن سکه طلا به‌عنوان یک وجه شبه نقد هم بسیار مرسوم بود.

اما به تدریج، با افزایش سرسام‌آور قیمت سکه تمام این رسم‌ها از بین رفت و سکه‌های گرمی و کارت‌های هدیه جای سکه طلا را گرفتند. در حال حاضر، اصلی‌ترین کاربرد سکه طلا در ایران، استفاده از آن به‌عنوان کالای سرمایه‌ای با نقدشوندگی بالاست.

بیشتر بخوانید :

عیار سکه طلا چند است؟

عیار سکه تمام بهار آزادی (اعم از طرح قدیم و جدید)، مطابق با استاندارد بانک مرکزی و معادل ۹۰۰ در ۱۰۰۰ است.

اگر از ۲۴ بخواهید بدانید، عیار سکه‌ی تمام بهارآزادی (قدیمی و امامی ) ۲۱.۶ است که برای اینکه راحت‌تر در دهان بچرخد، می‌گویند عیارش ۲۲ است.

سکه طلا چند گرم است؟

وزن یک سکه بهار آزادی = یک سکه امامی طرح جدید = ۸ گرم و ۱۳۳ سوت = ۸.۱۳۳ گرم

وزن نیم سکه بهار آزادی = ۴ گرم و ۰/۰۶۶ سوت = ۴.۰۶۶ گرم

وزن ربع سکه بهار آزادی = ۲ گرم و ۰/۰۳۳ سوت = ۲.۰۳۳ گرم

منبع : https://www.asby.ir/



:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده طلا و حذف مالیات از اصل طلا هفته گذشته ابلاغ شد، ولی اجرای آن بر اساس اعلام سازمان مالیاتی به شش ماه آینده موکول شد.

مالیات بر ارزش افزوده در واقع مبلغی اضافه بر قیمت طلاست که خریدار هنگام خرید طلا باید به فروشنده پرداخت کند و فروشنده هم موظف است آن را به  خزانه‌ی دولت واریز کند. یعنی در واقع، فروشنده‌ی طلا در این میان فقط یک واسطه برای دریافت مالیات از مردم و پرداخت به دولت است.

حالا بر اساس قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده  که در روز ۱۲ تیرماه سال ۱۴۰۰ توسط ریاست جمهوری ابلاغ  شده، «اصل» طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف شده و فقط از اجرت و سود مصنوعات طلا مالیات دریافت می‌شود. البته این قانون شرط و شروطی هم دارد. یعنی فقط به شرطی اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف است که طلافروشان معاملات خود را در سامانه‌ی جامع سازمان امور مالیاتی ثبت کند.

البته هنوز این سامانه طراحی و ساخته نشده است و بسترهای لازم برای اجرای این قانون نیز مهیا نیست. «ابراهیم محمدولی» رئیس اتحادیه طلا، جواهر، نقره و سکه تهران نیز بر همین اساس گفته، زمان اجرای این قانون براساس اعلام مسئولین سازمان امور مالیاتی، دی ماه سال جاری خواهد بود. یعنی اجرایی شدن این قانون تا شش ماه آینده ممکن نیست. بنابراین تا آن زمان، معاملات طلا با همان قانون قبلی اجرا خواهند شد.

بیشتر بخوانید :                              

قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده طلا به نفع طلافروشان نیز هست

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با تصویب این قانون گفته، صنف طلا و جواهر از همه بیشتر برای حذف مالیات از اصل طلا مشتاق است. به این دلیل که دریافت ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از کل طلا، باعث شده تا قیمت تمام شده برای خریدار طلا بالا برود و به همان نسبت هم تقاضا برای خرید کاهش پیدا کند. این امر رکود بی‌سابقه‌ای در صنف و صنعت طلا و جواهر ایجاد کرد و موجب تعطیلی بخش وسیعی از تولیدکنندگان و فروشندگان این حوزه شد.

بنابراین، اجرایی شدن این قانون سرآغاز فصل جدید و مبارکی برای رشد و ارتقاء صنعت کهن طلا و جواهر در کشور خواهد شد و زمینه توسعه و پیشرفت تولید و صادرات را به دنبال خواهد داشت. به این دلیل که با اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده قیمت تمام شده کالا برای مردم کاهش پیدا می‌کند و قیمت تمام شده که کاهش پیدا کند، طبیعتاً جنس ارزان‌تر به دست مردم می‌رسد و این باعث رونق بازار و صنعت طلا و جواهر خواهد شد.

منبع : طلافروشی آنلاین آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 346
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

داشتن چانه زیبا، در زیبایی صورت تاثیر بسزایی دارد. در این مقالهاز دوره های آموزش آرایشگری الماس نشان (آموزش گریم ) سعی شده است با روش های آرایشی بتوانیم به پنهان کردن غبعب بپردازیم هر چند پوشاندن غبغب با آرایش کار آسانی نمی باشد.

اولین راه برای اینکه توجه افراد را بر روی غبغب چانه کم کنید آرایش چشم و گونه هایتان با رنگ های براق می باشد. با زدن یک رژلب یا برق لب و برجسته کردن لب ها نگاه های اطرافیان را به سمت لب ها جذب کنید.

روش های مخفی کردن غبغب با گریم صورت

برای چانه های که  به نسبت چهره کوچک و عقب است، با زدن سایه روشن، آن را بزرگ تر جلوه می دهیم.

برای چانه های که  به نسبت چهره جلو هستند، با زدن سایه تیره آن را کوچک تر نشان می دهیم.

اگر چانه شما صاف و بدون زاویه است روی حجم چانه سایه روشن بزنید و زیر لب از سایه تیره استفاده کنید.

و اگر شما دارای غبغب چانه هستید زیر چانه را سایه تیره بزنید، برای جذاب تر شدن چانه خود می توانید کمی سایه دودی زیر چانه برای اینکه حالت سایه داشته باشد بزنید.

اگر می خواهید غبغب تان را پنهان کنید کافی است خط گردن خود را نشان دهید پس برای اینکار خط گردن خود را روشن کنید و پوشیدن لباس یقه باز برای مشخص بودن گردن و گلو راه خوبی می باشد. همچنین زدن رنگ برنزه مات نه درخشان در اطراف خط گردن ظاهر خوشایندی ایجاد می کند و غبغب تان ناپدید می شود. با ایجاد سایه کمی تیره تر از پوستتان و زدن رژگونه و برنزه کننده می توانید تا حدودی غبغب را از نگاه ها پنهان کنید.

بیشتر بخوانید : آموزش پوست

 کانتورینگ گردن

برای نشان ندادن چروک های گردن و غبغب می توانید با کانتورینگ کردن گردن را باریک تر کنید.

سفت کردن پوست با ماسک گلیسیرین

غبغب ناشی از شل و ضعیف شدن عضله می باشد، برای محکم شدن عضله می توانید  با ترکیب یک قاشق غذاخوری گیلیسرین به همراه یک قاشق مرباخوری نمک و چند قطره روغن نعناع به مدت ده دقیقه روی گردن و چانه بگذارید و بعد با آب خنک شستشو دهید. سه بار در هفته می توانید از ماسک گلیسیرین استفاده کنید.

نکته آخر: مدل بستن موهایتان می باشد یک راه خوبی برای نمایش تیپ ظاهریتان می باشد می توانید مدل مو اسبی، گوجه ای، پیچ فرانسوی را امتحان کنید، داشتن موی بلند تا روی شانه و حداقل تا زیر فک باعث پوشش غبغب می شود، از مدل موی کوتاه دوری کنید مخصوصاً مدل مویی که  تا زیر گوش و بالای فک هستند، اینکار به نشان دادن غبغب کمک می کند.

ما از طرف الماس نشان زیبایی دوچندان را برای شما آرزومندیم



:: بازدید از این مطلب : 634
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

آیا دستگاه ایمن و تایید شده است؟

بله دستگاه نامبرده کاملا ایمن و مورد تایید وزارت بهداشت است. برای اطمینان از مورد تایید بودن دستگاه به این لینک مراجعه کنید

آیا این دستگاه چربی غبغب را کاهش می دهد؟

این دستگاه می تواند انرژی را در نواحی خاصی مانند گلو و غبغب بدون آسیب به ساختارهای مجاور متمرکز کند. بنابراین کاهش و از بین بردن غبغب یکی از کاربردهای دستگاه لاغری و پیکرتراشی نامبرده است به گونه ای که نتایج پس از اتمام پروسه به خوبی قابل مشاهده است.

لاغری موضعی با این روش نیاز به چند جلسه دارد؟

به طور معمول برای حصول نتایج نیاز به حداقل ۳ جلسه است. فاصله جلسات هر ۳ هفه یکبار است.

این روش فقط برای افراد چاق است یا تنها برای افرادی که عمل لاغری انجام داده اند؟

به دلیل اینکه پس از عمل لاغری ممکن است با مشکل افتادگی پوست روبرو شوید این روش برای افرادی که عمل لاغری انجام داده اند مفید است. اما افرادی که چربی موضعی، سلولیت یا افتادگی پوست به هر دلیلی دارند نیز می توانند با این دستگاه درمان شوند.

آیا برای شل شدن پوست صورت نیز این دستگاه مناسب است؟

بله این دستگاه پوست شل شده در اغلب نواحی بدن را سفت می کند. پوست صورت نیز از این قاعده مستثنی نیست.

آیا درمان با این دستگاه نیاز به بیمارستان و بیهوشی دارد؟

خیر لاغری موضعی با کمک دستگاه جدید ما به صورت سرپایی و در مطب انجام می شود. هیچ بیهوشی ندارد و نیازی به بستری شدن نیز ندارد.

هزینه لاغری موضعی با دستگاه جدید چقدر است؟

به طور بسته به میزان چربی ناحیه ای و یا هدف اصلی از درمان (سلولیت، سفتی پوست یا چربی سوزی) و تعداد جلسات هزینه متفاوت است. هزینه بر اساس ناحیه محاسبه می شود. به عنوان مثال شکم و پهلو ۳ ناحیه در نظر گرفته می شود و بازوها ۱ ناحیه و ران ها هم دو ناحیه. اما برای بیماران دکتر عنبرا تخفیف در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: انواع رژیم لاغری



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 423
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

چاقی شکمی به علت افزایش چربی و وزن بدن به وجود می آید که برای سلامتی مضر است و باعث بد فرمی بدن می شود؛ پس برای لاغری سریع شکمی به روش موثر باید به این موارد توجه داشت:

مصرف نمک را کاهش دهید زیرا حاوی سدیم است که برای بدن مضر است و اینکه کاهش مصرف نمک موجب دفع آب و همچنین لاغرتر شدن شکم، بدون ورزش می شود.

به جای استفاده از ماشین سعی کنید از پیاده روی برای انجام کارهایتان استفاده کنید یا در صورت لزوم برای تردد در سطح شهر، از دوچرخه سواریبهره بگیرید تا بتوانید کالری بیشتری بسوزانید.

از حلقه لاغری استفاده کنید، زیرا حلقه زدن، باعث آب شدن چربی شکم می شود و با کالری سوزی بالا می تواند سبب کاهش وزن شکم شود.

سالادتان را حتی الامکان بدون سس یا با روغن زیتون و سرکه سیب میل کنید.

استفاده از پله را جایگزین  آسانسور یا پله برقی کنید.

در صورت لزوم در رستوران غذا نخورید، بلکه از غذاهای خانگی استفاده کنید زیرا رستوران‌ها از افزودنی های غیر طبیعی و مواد مضری چون نمک و قند در دوز بالا برای فروش بیشتر استفاده می کنند.

لاغری سریع صورت

راه‌های زیادی برای لاغر کردن صورت وجود دارد؛ استفاده از انواع کرم ها برای لاغری صورت و خوردن قرص های لاغری یا روش های جراحی صورت با بوتاکس، مزوتراپی، آر اف RF و کربوکسی تراپی که  در صورت نیاز، باید به متخصص پوست و زیبایی مراجعه کرد که ما در اینجا به روش های موثر لاغری صورت اشاره می کنیم:

به طور مرتب ورزش کنید زیرا کاهش وزن، سبب لاغری صورت نیز می شود.

ماساژ صورت نیز راهی آسان و موثر برای کاهش چاقی صورت است که باید درباره آن آموزش ببینید و اصولی آن را انجام دهید.

غرغره کردن راه موثری برای لاغر کردن صورت است که به صورت روزانه مقداری آب گرم را در دهان بریزید و بچرخانید.

سعی کنید زیاد بخندید زیرا یکی از ورزش‌های ماهیچه صورت، خندیدن است که باعث لاغری صورت نیز می شود.

تغییر مدل مو نیز راهی برای کاهش طبیعی چاقی صورت است.

جویدن آدامس بعد از غذا به صورت متعادل باعث لاغری حجم گونه‌ها می شود.

صورت خود را بخار دهید زیرا بخار باعث عرق کردن صورت می‌شود و این امر می تواند باعث کاهش چربی‌های جمع شده در صورت شود.



:: موضوعات مرتبط: جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 411
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 مرداد 1400 | نظرات ()