نوشته شده توسط : رعنا

ونیر در لغت به معنای لایه های بسیار نازکی است که بر روی دندان پوشیده می‌شود. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ونیر کامپوزیت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهیم.

ونیر و ونیر کامپوزیت

اجازه دهید قبل از اینکه وارد اصل موضوع شویم (و مفصلاً به موضوع اصلاح طرح لبخند با کمک کامپوزیت‌ها بپردازیم)، درباره “ونیر” صحبت کنیم. این ونیری که به صورت پیشوند یا پسوند به کامپوزیت وصل شده، در انگلیسی به صورت (VENEER) است. و به معنای پوشاندن دندان با کمک مواد دندانپزشکی است.

کامپوزیت یک نوع ماده بسیار پرکاربرد در دندانپزشکی است که ما در درمان‌های ترمیمی؛ به طور گسترده از آن استفاده می‌کنیم. زمانی که بخواهیم از کامپوزیت به عنوان یک لایه پوشاننده دندانی یا ونیر استفاده کنیم، اصطلاحاً به آن ونیر کامپوزیت دندان می‌گوییم. بنابراین منظور از کامپوزیت ونیر، استفاده از مواد کامپوزیت ترمیمی، به عنوان ونیر و پوشاننده سطوح دندانی است.

نصب ونیر کامپوزیت

ونیر کامپوزیت دندان جزء درمان‌های ترمیمی مستقیم به شمار می‌روند. به این معنی که مواد کامپوزیتی در مطب، توسط دندانپزشک یا متخصص ترمیمی و زیبایی آماده شده و به صورت مستقیم روی سطح دندان‌ها متصل می‌شود. ما در ادامه مراحلی که میبایست برای نصب کامپوزیت به دندان ها طی کنید را توضیح داده ایم.

ابتدا باید یک کلینیک دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی پیدا کنید و به صورت تخصصی تحت معاینه قرار بگیرید. دندانپزشک با دقت تمام دندان ها را معاینه می کند و دندان هایی که دچار مشکل ظاهری هستند و علل احتمالی مشکل را مشخص می کند.

برای اینکه بتوان مواد کامپوزیت را به سطح دندان ها اعمال کرد باید آن ها را از قبل تمیز کرد. بنابراین دندانپزشک سطح دندان ها را به خوبی تمیز کرده و خشک می کند.

بسیار مهم است که نتیجه درمان طبیعی باشد و مصنوعی جلوه نکند. بنابراین لازم است که رنگ کامپوزیت استفاده شده برای شما نزدیک به رنگ دندان های طبیعی خودتان باشد. بنابراین در این مرحله سایه رنگ دندان هایتان با دقت مشخص شده و بر اساس آن رنگ کامپووزیت نهایی آماده می شود.

پس از مشخص شدن سایه رنگ (میزان روشنی و تیرگی دندان مواد)، مواد کامپوزیتی به صورت لایه لایه روی سطح دندان قرار داده می شود. هر بار که یک لایه نازک از مواد روی دندان قرار گرفت، دندانپزشک آن لایه را به نور خاصی خشک می کند. بعد از اعمال نور به مواد، ونیر کامپوزیت دندان سفت و وسخت خواهد شد.

با قرار گرفتن آخرین لایه روی دندان، اکنون نوبت به صیقل دادن یا پالیش کردن می رسد. دندانپزشک با ابزار بی خطری سطح دندان را طوری صیقل می دهد که طبیعی تر به نظر برسد.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب قصد داشتیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ونیر کامپوزیت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. 



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه شیشه شوی هیوندای سانتافه به عنوان  یکی از قطعات هیوندای و یکی از بزرگترین شرکت های تولید خودرو کره ای یعنی کیا موتورز در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

شیشه شوی سانتافه

شیشه پاک کن یا شیشه‌ شوی خودرو بر خلاف تصور خیلی از دوستانی که از آب در مخزن شیشه شور استفاده می‌کنند بسیار نکته با اهمیتی است. باید ضمن استفاده از شیشه شور ماشین در انتخاب شیشه‎‌شور مناسب و استاندارد دقت کنیم و نکاتی را در نظر داشته باشیم. چرا؟؟

اگر بخواهیم موضوع تمیز کردن شیشه ماشین را بررسی کنیم باید بدانید که شیشه خودرو بیشترین تاثیر در دید راننده را دارد. اگر شیشه خودرو کثیف و یا تار و یا یک لایه چربی شکننده نور روی آن تشکیل شده باشد و یا بخار کرده باشد می‌تواند از طریق اختلال در دید راننده مخصوصا در دیدن اجسام دارای خطای‌دید یا افرادی که لباس‌های همرنگ محیط دارند، هزینه‌های جبران ناپذیر برای شما و خودروی شما ایجاد کند.

ویژگی های شیشه شوی خوب

شیشه‌شور استاندارد بعد از چند بار پاشش بر روی شیشه و استفاده از برف پاکن باید بتواند هر گونه کثیفی را از روی شیشه خودرو پاک کند. کثیف‌‎های که روی شیشه خودرو به وجود می‌آیند می‌تواند حاصل از پاشش آب گل‌آلود، گرد و غبار، بخار شیشه و یا تاری شیشه خودرو، چرب شدگی، باقی‌مانده حشرات و یا حتی فضولات پرندگان باشد.

  1. نداشتن رد سفیدی آب بر روی شیشه خودرو
  2. درخشنگی و شفافیت شیشه خودرو
  3. آب‌گریز بودن شیشه‌شور خودرو
  4. رایحه خوش شیشه‌شوی
  5.  مشخص بودن کاربری مایع شیشه‌شور

کیا موتورز

شرکت خودرو سازی کیا موتورز به‌عنوﺍن قدیمی‌ترین شرکت خودروسازی کرهﺍی، در سال 1944 با موضوع ساخت و تولید مفتول‌های فلزی و دوچرخه‌سازی، شروع به کار نمود. در سال 1952، ﺍین شرکت نام خود رﺍ ﺍز «صنایع دقیق کیونگ سانگ» به کیا تغییر دﺍد و چندی بعد شروع به ساخت موتورسیکلت، کامیون و خودروی سوﺍری کرد. در سال 1986 و با همکاری شرکت فورد، کیا موتورز مبادرت به ساخت برخی ﺍز مدل‌های مزدا مانند مزدا فامیلا هم برﺍی بازﺍر دﺍخلی و هم برﺍی بازﺍر خارجی (جهت صادرات) نمود. ﺍین مدل‌ها همچنین شامل کیا پرﺍید (بر مبنای مدل مزدﺍ 121) و کیا ﺁوﻻ بودند، که در بازﺍر آمریکای شمالی و استرالیا با نام‌های فورد فستیوا و فورد ﺍسپایر به فروش رفت.

کیا موتورز آمریکا بازوی فروش، بازﺍریابی و توزیع محصولات شرکت کیا موتورز، در ﺍیاﻻت متحده ﺍست. این شعبه از شرکت کیا، طیف کاملی ﺍز خطوط تولید محصوﻻت خود رﺍ، ﺍز طریق شبکه‌ای از 640 نمایندگی فروش در ﺍیاﻻت متحده عرضه می‌کند. در سال 2008 کیا موتورز آمریکا، رکورد فروش خود رﺍ برﺍی چهاردهمین سال متوﺍلی، در رشد سهم بازﺍر در ﺍیاﻻت متحده شکست.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه شیشه شوی هیوندای سانتافه و کیا موتورز را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. درضمن اگر قصد تهیه لوازم یدکی خودرو کره ای خود را دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو است. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی لاغری، راهی که بسیاری از افراد برای اینکه بتوانند به سرعت وزن کم کنند، از آن استفاده می‌کنند. ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه جراحی لاغری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما عزیزان بگوییم. با ما تا آخر این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

جراحی لاغری

جراحی لاغری عبارت است از روشی به منظور کاهش مصرف مواد غذایی و کاهش اشتهای افراد دارای اضافه وزن. در حال حاضر مؤثرترین روش جهت کاهش وزن و کنترل بیماری های مرتبط با اضافه وزن جراحی لاغری است. جراحی لاغری انواع مختلفی از جمله بای پس معده، اسلیو معده، تا کردن معده و … دارد و همانطور که گفته شد پزشک متناسب با شرایط هر فرد بهترین روش را به او پیشنهاد می دهد.ترس از جراحی لاغری به دلیل شایعات متداول در مورد این روش کاملاً طبیعی است. اما این ترس به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این زمینه است. امروزه این نوع جراحی بسیار کم خطرتر از روش های قدیمی بوده و نسبت به آن ها کمتر تهاجمی هستند.

معایب جراحی لاغری

همانطور که گفته شد جراحی لاغری نیز مانند سایر روش های جراحی مزایا و معایب خاص خود را دارد. برخی از معایب آن عبارت است از:

  • پس از جراحی ممکن است بیمار مدام حالت تهوع و استفراغ داشته باشد که در این صورت باید سریعاً به پزشک مراجعه نموده و درمان دارویی را شروع کند.
  • بیهوشی و داروهای آن عوارضی دارند که در برخی موارد بسیار شدید هستند. خطرات بیهوشی در حین عمل بیمار را تهدید می کند.
  • در برخی موراد معده مسدود می شود.
  • عفونت دیگر خطری است که بیمار را تهدید می کند.

همچنین درمورد بهترین جراح اسلیو بیشتر بدانید.

خطرات جراحی لاغری

اضافه وزن و چاقی علاوه بر اینکه دلیل عمده ی بسیاری از بیماری های خطرناک از جمله سرطان و سکته ی مغزی است. همچنین تأثیر بسزایی نیز در ظاهر و اعتماد به نفس افراد دارد. به عبارت دیگر چاقی می تواند باعث آسیب های روحی از جمله افسردگی و انزوا طلبی شود. این تأثیرات خطرناک دانشمندان و جراحان را به فکر چاره ای برای درمان این عارضه انداخت.رژیم غذایی و ورزش قدیمی ترین روش های درمان چاقی هستند که دوره ی درمان بسیار طولانی داشته و در اکثر موارد نتیجه ی مطلوبی نخواهند داشت.

حدود ۲۰ سال پیش جراحی های لاغری پا به عرصه نهادند اما به دلیل نوظهور بودن خطرات فراوانی برای سلامت بیمار داشتند. هیچ اطلاعاتی در مورد رژیم غذایی قبل و بایدها و نبایدها به بیمار داده نمیشد لذا او از سرنوشت خود پس از جراحی خبری نداشت.پیشرفت علم و تکنولوژی در این زمینه نیز به کمک بشر آمده است و روش های جدید لاغری با جدیدترین متدها و برنامه ریزی های دقیق زیر نظر پزشکان و جراحان مجرب منجی زندگی بسیاری از افراد دنیا شده اند.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مفیدی را در زمینه جراحی لاغری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که برای اینکه جراحی لاغری انجام دهید باید چه نکاتی را در نظر بگیرید و چه خطراتی را به جان بخرید. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی نامرئی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

اگر یک شخص برای منظم شدن دندان هایش از دستگاه ها یا ابزار ارتودنسی استفاده کند که قابل توجه نیستند و یا کسی متوجه آن ها نمی شود، اصطلاحا گفته می شوند ارتودنسی نامرئی انجام داده است.

دستگاه های نامرئی زیادی وجود دارند که با کمک آن ها می توان دندان ها را منظم کرد. مثلا ارتودنسی سرامیکی و دیمون شفاف یا حتی ارتودنسی لینگوال بارزترین انواع ارتودنسی نامرئی هستند. اما آن ها بیشتر در دسته ارتودنسی ثابت جای می گیرند تا نامرئی. و اصولاً آنچنان هم نامرئی نیستند.

بنابراین زمانی که صحبت از روش های نامرئی به میان می آید بیشتر منظور ارتودنسی با کمک الاینرها یا تراز کننده شفاف است که در ایران با نام پلاک ارتودنسی نیز شناخته می شوند.

مراحل ارتودنسی نامرئی

منظم شدن دندان ها با کمک الانیرهای شفاف بسیار بسیار ساده تر از ارتودنسی ثابت است. برای درک سادگی این روند، مراحل ارتودنسی نامرئی که در ادامه توضیح داده شده را بخوانید.

برای شروع، شما به مطب یک متخصص ارتودنسی می روید. دهان و دندان شما در مدت زمان کوتاهی معاینه می شود. متخصص مشکل دندان هایتان را به صورت دقیق تشخیص می دهد. سپس درباره انتظارات‌تان با شما صحبت می کند. هر آنچه که در خصوص منظم شدن دندان هایتان با ارتودنسی نامرئی لازم است، در این جلسه (که معمولا رایگان است) توسط ارتودنتیست به شما منتقل خواهد شد.

متخصص ارتودنسی یا دستیار او (آنگونه که در ویدئوی ابتدای مشاهده کردید)، از دهان و دندان شما اسکن می‌گیرد. اینکار با یک اسکنر مخصوص انجام می شود. پس از چند دقیقه که دندان های شما کاملا اسکن شد، نتیجه آن در کامپیوتر به نمایش در آمده و ذخیره می شود.

اگر از دستگاه اسکنر ارتودنسی نامرئی استفاده نشود، ممکن است از دندان های شما قالب بگیرند. به این فرآیند گرفتن ایمپرشن گفته می شود. در این روش خمیر مخصوصی داخل یک تری یا قالب دندانی ریخته شده و پس از آن تری روی دندان ها قرار می گیرد. قالب گرفته شده از دندان های شما سپس به لابراتوار فرستاده شده تا الاینرهای شفاف بر اساس آن ساخته شوند. (در این بخش از مراحل ارتودنسی نامرئی، اگر متخصص در مطبش دستگاه اسکن و چاپگر 3 بعدی الاینر داشته باشد، الاینرها را در مطب برای شما خواهد ساخت)

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار جامع و خوبی را در زمینه ارتودنسی نامرئی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. از چیستی ارتودنسی نامرئی گرفته تا قسمتی از مراحل آن. امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز اینجاییم تا در این مطلب شما را با بهترین روش درمان نا هنجاری های دهان و دندان یعنی ارتودنسی بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی متحرک در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم و همه چیز را نیز به شما بگوییم.

ارتودنسی متحرک

تفاوت ارتودنسی متحرک نسبت به ثابت از اسم آن پیداست. ارتودنسی ثابت به دندان شما می‌چسبد، در حالی که ارتودنسی متحرک را می‌توانید از دهان خارج کنید. بسیاری از روش‌های ارتودنسی مراحل مختلفی دارند، بنابراین ترجیح داده می‌شود از این مدل برای درمان استفاده شود و این روش درمانی می‌تواند بسیار مفیدتر واقع شود. معمولا وقتی می‌خواهند فک‌ها را درمان کنند از ارتودنسی متحرک استفاده می‌شود و برای درمان ناهنجاری دندان از ارتودنسی ثابت استفاده می‌کنند. چند مدل مختلف ارتودنسی متحرک وجود دارد که در ادامه درباره آن‌ها توضیح خواهیم داد.

همچنین درمورد ارتودنسی سریع دندان و انواع روش های ارتودنسی سریع بیشتر بدانید.

ارتودنسی اینویزیلاین و یا همان ارتودنسی شفاف

در کشورهای خارجی استفاده از ارتودنسی متحرک شفاف یکی از روش‌های محبوب ارتودنسی است. اگر می‌خواهید دندان‌های خود را با احتیاط صاف کنید، بهترین گزینه برای شما این مورد است. ارتودنسی شفاف می‌تواند بدون استفاده از براکت دندان (سیم)، دندان‌های صافی به شما تحویل بدهد. این روش درمانی شامل چند ردیف متحرک از صاف کننده است و شما مجبور نیستید از براکت و سیم‌های فلزی استفاده کنید. تکمیل درمان در این روش ممکن است 15 ماه طول بکشد. یکی از مزیت‌های ارتودنسی نامرئی هزینه آن است که تقریبا ارزان است و شما می‌توانید هر چند هفته یک بار آن‌ها را عوض کنید. برخلاف براکت‌ها این مدل به راحتی پاک می‌شود، پس نیازی نیست هنگام نوشیدن یا غذا خوردن آن‌ها را خارج کنید.

تنظیم کننده فضای دندان ها

از این مدل ارتودنسی متحرک معمولا در کودکانی که ریزش دندان در آن‌ها زودتر بوده استفاده می‌شود. با وجود شکاف در هنگام خالی شدن جای دندان‌های شیری، ممکن است مسیر دندان‌های دائم مسدود شود. از این ارتودنسی برای جلوگیری از حرکت دندان‌های شیری در لثه استفاده می‌شود.

نگهدارنده

بعد از اتمام برنامه درمانی، همچنان باید از نگهدارنده استفاده کنید. این وسیله ارتودنسی متحرک از این جهت مهم است که بعد از پایان درمان تا چند وقت دندان‌های شما را صاف نگه می‌دارد. نگهدارنده‌ها بیشتر از آنچه که فکر کنید مهم هستند، و استفاده نکردن از آن می‌تواند کل درمان ارتودنسی را بیهوده کند، زیرا دندان‌ها بعد از ارتودنسی دوباره می‌توانند به حالت قبل برگردند. معمولا به نوجوان‌هایی که ارتودنسی می‌کنند توصیه می‌شود تا رسیدن به سن بلوغ حتما از نگهدارنده استفاده کنند. البته لازم به ذکر است این روش، مدل‌های ثابت نیز دارد.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی به خصوص ارتودنسی متحرک را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم و اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفیدذ بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

لمینت نیز همانند ونیر کامپوزیت یکی از پرکاربرد ترین و محبوب ترین روش های زیباسازی طرح لبخند است که امروزه افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند و طرفداران بسیاری نیز دارد. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را درمورد آن به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

انواع لمینت های دندانی

رایج ترین انواع لمینت دندان، آن هایی هستند که از جنس سرامیک یا پرسلین دندانپزشکی هستند. آن ها ضخامتی بین 0.5 تا 0.7 میلی متر دارند. برای نصبشان باید مقدار کمی از مینای دندان در جلو تراشیده شود.

از چند سال پیش، سازندگان ونیرهای دندانی تصمیم گرفتند برای کاهش آسیب وارد شده به مینای دندان قبل از نصب لمینیت دندان، لمینت هایی طراحی کنند که بسیار بسیار نازک باشند و برای نصبشان نیازی به تراشیدن دندان نباشند.

نام این لمینت های بدون تراش لومینیرز است. آن ها ضحامتی به اندازه 0.3 میلی متر دارند و برای نصبشان نیازی به آسیب دیدن دندان نیست. تنها مشکل این نوع لمینیت ها امکان ایجاد تحریک و حساسیت لثه است.

اگر تبلیغات بنری یا نمونه های موجود در شبکه های اجتماعی را دیده باشید، احتمالا به کررات با نام لمینت متحرک و شکل و ظاهر آن آشنا شده اید. این ها در واقع لمینت های موقت و مناسبتی هستند که از پلاستیک های فشرده شده ساخته شده اند. در ساخت آن ها هیچ سرامیک یا ماده دندانپزشکی دیگری استفاده نمی شود و هر کسی می تواند آن ها را سفارش دهد.

تفاوت لمینت دندان و سایر روش های زیباسازی

به دلیل اینکه هر 3 درمان ذکر شده جزء درمان های رایج و جدید دندانپزشکی هستند و از نظر کاربرد همپوشانی هایی با هم دارند، ممکن است به صورت اشتباه لمینت، بلیچینگ، کامپوزیت و روکش دندان یکی خوانده شوند یا افراد متوجه تفاوت های آن ها نباشند. در ادامه به بررسی تفاوت های کامپوزیت، بلیچینگ و روکش با لمینت دندان پرداخته شده است.

کامپوزیت ونیر و لمینت هر دو از اعضای خانواده ونیرهای دندانی هستند. آن ها هر دو اهداف مشترکی دارند اما از نظر جنس، کیفیت، مشخصات ظاهری و نحوه آماده سازی با هم بسیار متفاوت هستند. لمینیت ها معمولاً در لابراتوار ساخته می شوند بنابراین نوعی ترمیم غیرمستقیم هستند اما ونیرهای کامپوزیتی مستقیم بوده و 0 تا 100 آن در مطب دندانپزشک انجام می شود.

بلیچینگ دندان نوعی روش سفید کردن دندان ها در دندانپزشکی است. در این روش با کمک مواد شیمیایی دندان ها را چند پرده یا چند درجه از آنچه که هست سفیدتر می کنند. بلیچینگ تفاوت زیادی با لمینت سرامیکی دندان دارد و اصولا تنها یک روش موقت برای سفید کردن دندان است. به جز این هیچ کدام از مزایای دیگر لمینت ها را ندارد.

سخن نهایی

ما امروز در این مقاله خواستیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لمینت دندان و تفاوتش با سایر روش های زیباسازی دندان را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 118
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که می‌دانید روش های بسیار زیادی برای جایگزینی دندان از دست رفته وجود دارند که می‌توان از هر کدام از آنها برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته استفاده کرد. ما امروز در این مطلب اینجاییم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه بریج و یا همان پل دندانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم گه آیا بریج بهتر است یا ایمپلنت؟ پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را به شما بگوییم.

بریج دندان چیست؟

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، بریج دندان یکی از روش های جایگزین کردن دندان است که میتوانید به جای دندانی که اخیرا از دست داده اید از آن استفاده کنید. به دلیل پایین بودن هزینه بریج در مقایسه با سایر روش های جایگزینی دندان از جمله ایمپلنت ها، معمولا از بریج بیشتر استفاده میشود.

انواع بریج های دندانی

پل های سنتی یا (Traditional Dental Bridge) رایج ترین نوع بریج هستند. اگر تنها یک یا 2 دندان در کنار هم از دست داده اید می توانید جای خالی آن ها را با این نوع پل پر کنید. همانظور که در شکل زیر نیز میبینید، برای نصب این نوع پل باید دو دندان سالم وجود داشته باشد. این دندان ها باید تراشیده شوند و روی آن ها روکش دندان قرار بگیرد.

مریلند بریج ها (Maryland Bonded Bridge) نیز از انواع رایح پل های دندانی است که برای جایگزین کردن دندان های جلویی استفاده می شود. این روش محافظاکارانه است و برای اتصالش هرچند که نیاز به دو دندان سالم هست، اما این دو دندان به هیچ عنوان تراشیده نمی شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد پیوند استخوان دندان اینجا کلیک کنید.

پل دندان کانتی لور یا (Cantilever Bridge) از نظر ساختار کمی متفاوت از سایر انواع بریج های دندانی است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید. برای نصب این نوع بریج دندان به یک دندان سالم نیاز داریم. این دندان تراشیده می شود تا بتوان روی آن پل کانتی لور را نصب کرد.

همانطور که از نامش پیداست، این نوع بریج دندان توسط ایمپلنت های دندانی پشتیبانی می شود. زمانی که چند دندان در کنار هم از دست رفته باشد می توان با کمک این پل ها کاری کرد که دندان ها جایگزین شوند. در این روش 2 عدد ایمپلنت در دو طرف دندان های از دست رفته کاشته می شوند و مطابق شکل زیر، پل دندانی نیز سوار می شود.

همچنین درمورد بررسی تفاوت های بریج و یا ایمپلنت نیز بیشتر بدانید.

سخن نهایی

بریج، همانطور که گفته شد یکی از بهترین روش های جایگزینی دندان های از دست رفته تحت شرایط خاصی می‌باشد. ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه بریج دندان را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت تهران دنتال مراجعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

لمینت نیز همانند ونیر کامپوزیت یکی از پرکاربرد ترین و محبوب ترین روش های زیباسازی طرح لبخند است که امروزه افراد بسیار زیادی در سراسر دنیا از آن استفاده می‌کنند و طرفداران بسیاری نیز دارد. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را درمورد آن به شما بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

انواع لمینت های دندانی

رایج ترین انواع لمینت دندان، آن هایی هستند که از جنس سرامیک یا پرسلین دندانپزشکی هستند. آن ها ضخامتی بین 0.5 تا 0.7 میلی متر دارند. برای نصبشان باید مقدار کمی از مینای دندان در جلو تراشیده شود.

از چند سال پیش، سازندگان ونیرهای دندانی تصمیم گرفتند برای کاهش آسیب وارد شده به مینای دندان قبل از نصب لمینیت دندان، لمینت هایی طراحی کنند که بسیار بسیار نازک باشند و برای نصبشان نیازی به تراشیدن دندان نباشند.

نام این لمینت های بدون تراش لومینیرز است. آن ها ضحامتی به اندازه 0.3 میلی متر دارند و برای نصبشان نیازی به آسیب دیدن دندان نیست. تنها مشکل این نوع لمینیت ها امکان ایجاد تحریک و حساسیت لثه است.

اگر تبلیغات بنری یا نمونه های موجود در شبکه های اجتماعی را دیده باشید، احتمالا به کررات با نام لمینت متحرک و شکل و ظاهر آن آشنا شده اید. این ها در واقع لمینت های موقت و مناسبتی هستند که از پلاستیک های فشرده شده ساخته شده اند. در ساخت آن ها هیچ سرامیک یا ماده دندانپزشکی دیگری استفاده نمی شود و هر کسی می تواند آن ها را سفارش دهد.

تفاوت لمینت دندان و سایر روش های زیباسازی

به دلیل اینکه هر 3 درمان ذکر شده جزء درمان های رایج و جدید دندانپزشکی هستند و از نظر کاربرد همپوشانی هایی با هم دارند، ممکن است به صورت اشتباه لمینت، بلیچینگ، کامپوزیت و روکش دندان یکی خوانده شوند یا افراد متوجه تفاوت های آن ها نباشند. در ادامه به بررسی تفاوت های کامپوزیت، بلیچینگ و روکش با لمینت دندان پرداخته شده است.

کامپوزیت ونیر و لمینت هر دو از اعضای خانواده ونیرهای دندانی هستند. آن ها هر دو اهداف مشترکی دارند اما از نظر جنس، کیفیت، مشخصات ظاهری و نحوه آماده سازی با هم بسیار متفاوت هستند. لمینیت ها معمولاً در لابراتوار ساخته می شوند بنابراین نوعی ترمیم غیرمستقیم هستند اما ونیرهای کامپوزیتی مستقیم بوده و 0 تا 100 آن در مطب دندانپزشک انجام می شود.

بلیچینگ دندان نوعی روش سفید کردن دندان ها در دندانپزشکی است. در این روش با کمک مواد شیمیایی دندان ها را چند پرده یا چند درجه از آنچه که هست سفیدتر می کنند. بلیچینگ تفاوت زیادی با لمینت سرامیکی دندان دارد و اصولا تنها یک روش موقت برای سفید کردن دندان است. به جز این هیچ کدام از مزایای دیگر لمینت ها را ندارد.

سخن نهایی

ما امروز در این مقاله خواستیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لمینت دندان و تفاوتش با سایر روش های زیباسازی دندان را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 696
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اینله و انله از جمله روش های بسیار محبوب و کاربردی ترمیم دندان ها در میان دندانپزشکان هستند. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه اینله و انله را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این رابطه به شما بگوییم. پس با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا همه چیز را درمورد اینله و انله بدانید.

پر کردن دندان

به احتمال زیاد تاکنون حداقل یک بار دندان خود را از قبل پر کرده‌اید. پر کردن دندان به شیوه مرسوم و معمولی، یک روش درمانی رایج و محبوب برای ترمیم پوسیدگی‌های جزئی تا متوسط دندانی است.

زمانی که یک دندان به صورت جزئی دچار پوسیدگی شده است، دندانپزشک ابتدا پوسیدگی دندان را برداشته و سپس با کمک موادی مانند کامپوزیت یا آمالگام دندان آسیب دیده را پر و ترمیم می‌کند.

پر کردن دندان به صورت معمولی، یک روش درمانی نسبتا سریع است که تنها در یک جلسه انجام می شود. باز هم تاکید می کنیم که با این روش تنها پوسیدگی ها و آسیب دیدگی های جزئی تا متوسط ترمیم می شوند. و اگر آسیب گسترده باشد (مخصوصاً دندان های آسیاب) را درگیر کرده باشد، دیگر نمی توان با روش معمولی، دندان ها را ترمیم کرد. اینجاست که نیاز به روش های پیچیده تری مانند اینله و انله دندان احساس می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد دندانپزشکی با لیزر بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

اینله و انله

دندان‌های خلفی ما که به آن‌ها دندان آسیاب یا آسیا هم گفته می‌شود درشت‌تر و بزرگ‌تر از دندان‌های قدامی و جلویی هستند. به همین دلیل سطوح جونده نسبتاً وسیع‌تر و بزرگ‌تری دارند. سطوح جونده این دندان‌ها، معمولاً شیارهای ریز و بعضاً عمقی دارند.

اگر به درستی بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنیم و یا با دقت دندان‌های خلفی را مسواک نزنیم، کم کم بقایای مواد غذایی در این شیارها تجمع پیدا می‌کند و با واسطه باکتری‌های، پلاک دندانی شکل می‌گیرد.

اگر پلاک و جرم دندان‌ها با کمک جرمگیری دندان برداشته نشود نیز، پوسیدگی دندانی ایجاد می‌شود. همانطور که گفته شد، چنانچه پوسیدگی جزئی باشد، دندان آسیب دیده با آمالگام و کامپوزیت و به روش معمولی ترمیم می شود. اما اگر پوسیدگی وسیع بوده و مرکز دندان آسیاب را درگیر کرده باشد (به طوری که با روش معمولی نتوان آن را پر کرد) از اینله (Inlay) دندان کمک می گیریم.

انله یا (Onlays) نیز به صورت مشابه یک درمان ترمیمی است که برای درمان پوسیدگی گسترده دندان های خلفی (آسیاب)  کابرد دارد. با اینکه اینله و انله با هم شباهت های زیادی دارند اما کاربرد انله وسیع تر و بیشتر از اینله دندان است.

همچنین درمورد پیوند استخوان دندان بیشتر بدانید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا اطلاعات بسیار مهم و کاربردی را در زمینه اینله و انله در اختیار شما عزیزان و همراهان همیشگی قرار دهیم و همه چیز را درمورد این روش ترمیمی به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما دوستان مفید بوده باشد.

منبع: http://www.tehrandentalimplant.ir/



:: بازدید از این مطلب : 185
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هیوندا و کیا هر دو از محبوب ترین شرکت های خودرو سازی کره ای محسوب می‌شوند که سالیان بسیار طولانی است در این زمینه فعالیت دارند و خودرو های بسیار خوبی را به بازار عرضه کرده اند. ما امروز در این مطلب علاوه بر این که قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه هیوندای سانتافه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم می‌خواهیم شما را با جعبه فیوز داخل که یکی از اصلی ترین قطعات هیوندا محسوب می‌شود آشنا کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

هیوندا سانتافه

هیوندای سانتافه از شاهکارهای زیبا و بسیار جادار کمپانی هیوندای موتور است که از سال 2007 نیز وارد بازار ایران شد. در این مقاله ابتدا به معرفی تعدادی از قطعات و لوازم یدکی هیوندای سانتافه میپردازیم که در فروشگاه استارپارتس (فروشگاه قطعات و لوازام یدکی هیوندای و کیا) موجود هستند. و سپس به معرفی اجمالی سانتافه 2020 میپردازیم. اگر قصد خرید قطعات این خودرو را دارید حتما خواندن این مقاله را از دست ندهید.

ماشین سانتافه که در انگلیسی به Hyundai Santa Fe شهرت دارد یکی از محصولات خوب هیوندای است. ایده اولیه این خودرو در اصل برای همتراز شدن هیوندای با خودروهایی مانند مزدا Tribute، فورد Escape و پونتیاک Aztek بود. هیوندای برای رقابت با این خودروها در سطح جهانی یک نمونه موفق تحت عنوان سانتافه را سال 2001 راهی بازار جهانی کرد. نام این خودرو از نام یکی از شهرهای نیومکزیکو به نام سانتافه انتخاب شده است. این خودرو از محبوب ترین ماشین های خانواده در آمریکا و جهان است.

امکانات سانتافه

تعدا صندلی های هیوندای سانتافه 5 عدد است. در هر دو ردیف جلو و عقب صندلی راحت است و فضای کافی برای بزرگسالان دارد. صندلی های عقب به راحتی قابل خم شدن هستند. در داخل سانتافه همه چیز آرام و زیبا است. این خودرو از یک کابین جذاب با مواد باکیفیت استفاده میکند. همچنین، این خودرو جادار ​​در سرعت بزرگراه بیصدا است.

جعبه فیوز داخل

جعبه فیوز در واقعا جعبه ای است که فیوزها و رله های (کلیدهای الکتریکی سریع) یک سیستم الکتریکی را در خود جای داده است. در کاربردهای خودرو معمولاً یک جعبه فیوز اولیه (که شامل موتور ولتاژ بالا و فیوزها و رله ها است) به همراه جعبه فیوز ثانویه که حاوی فیوزها و رله ها به لوازم جانبی است وجود دارد. اکثر وسایل نقلیه همچنین دارای جعبه فیوز داخل اتاق یا صندوق خودرو هستند که معمولاً در سمت راننده تعبیه میشود. این جعبه وظیفه کنترل بخش های داخلی اتاق را دارد.

یكی از اولین علائم خرابی جعبه فیوز پریدن مکرر فیوزها است. اگر جعبه فیوز هر نوع مشکلی در خصوص  مسائل مربوط به سیم کشی داشته باشد، ممکن است باعث شود که فیوزها به طور مکرر بپرند و بسوزند. وسیله نقلیه ممکن است بدون هیچ دلیل مشخص یک فیوز خاص را بپراند و ممکن است حتی چندین فیوز به همین شکل بپرند. در چنین شرایطی جعبه فیوز ممکن است جدا شده و کاملا حذف شود. پس از اینکار نوبت به تعویض و خرید یک جعبه فیوز میرسد.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا به طور کاملا خلاصه اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه، یعنی، هیوندای سانتافه و جعبه فیوز داخل کابین را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر قصد تهیه جعبه فیوز خودرو کره ای خود را دارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو می‌باشد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

 

                                           



:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کامپوزیت دندان به روش های مختلفی امروزه در دنیای دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به عنوان محبوب ترین های این عرصه به شمار می‌رود و طرفداران بسیاری دارد. ما امروز اینجا، در این مقاله قصد داریم تا با هم ترمیم هایی که به کمک کامپوزیت دندان انجام می‌شوند را بررسی کنیم و به شما بگوییم که این روش چه کاربرد هایی دارد. لطفا با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت یکی از روشهای لمینت کردن دندان می باشد. برای ترمیم کردن دندان ها از طریق لمینت دو روش وجود دارد:

  • لمینت سرامیکی
  • لمینت کامپوزیتی

لمینت کامپوزیتی روشی برای ترمیم دندان های فاصله دار، به هم چسبیده، زرد رنگ، لکه دار و … می باشد.خیلی از افراد بر این تفکراند که کامپوزیت کردن دندان فقط برای زیبا سازی آن انجام می شود در صورتی که اینطور نیست؛ ترمیم دندان با کامپوزیت در کنار ویژگی زیباسازی، برای درمان مشکلات دندان ها هم به کار می رود.طی پنجاه سال گذشته ما پیشرفت های چشمگیری در زمینه دندانپزشکی مشاهده کرده ایم که یکی از این پیشرفت ها ترمیم دندان با استفاده از لمینت کامپوزیتی می باشد.

پر کردن با کامپوزیت، درمانی است که برای ترمیم دندان پوسیده به کار می رود در این نوع روش از رزین کامپوزیتی برای سلامت دهان و دندان استفاده می شود. رزین کامپوزیت، ماده‌ای است که از مخلوطی از مواد مختلف تشکیل شده است که شامل شیشه و پلاستیک های ظریف می شود. این نوع پر کردن جایگزینی برای درمان سنتی پوسیدگی دندان هم می باشد.کامپوزیت ماده‌ای به رنگ دندان است که روی دندان شما را می پوشاند و بیشتر برای دندانهای جلویی به کار می‌آید.

دوام ترمیم دندان با کامپوزیت

باید گفت درست است که مواد کامپوزیتی به اندازه مواد سنتی مخصوص پر کردن دندان قوی نیستند اما این را هم باید گفت که آن ها با این حال بسیار مستحکم هستند و می توانند سال های سال دوام داشته باشند. دوام مواد کامپوزیتی روی دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد. به طور کلی مواد پرکننده کامپوزیت حداقل ۵ سال دوام می‌آورند و در صورتی که موارد مربوط به نگهداری پس از آن را به خوبی انجام دهید و به طور کامل رعایت شوند آن ها می توانند تا ۱۰ سال و یا بیشتر هم دوام داشته باشند و مشکلی برایشان پیش نیاید.

مراحل ترمیم با کامپوزیت

مرحله اول مشاوره و معاینه فک و دندان ها توسط متخصص دندانپزشکی می باشد. پس از بررسی دندان توسط دندانپزشک یک نسخه برایتان می نویسد که شامل یک عکس دیجیتالی سه بعدی از دندان هایتان می باشد.

در مرحله بعدی پس از اینکه که عکس آماده شد پزشک آن را مشاهده می‌کند و پس از بررسی شروع به کار ترمیم دندان با کامپوزیت می کند.پزشک ابتدا قبل از هرکاری دندان های شما را تراش می دهد تا از هم جدا شوند. بعد از تراش دادن دندان ها توسط دندانپزشک، ماده کامپوزیت روی دندان شما آغشته می شود. همانطور که گفته شد کامپوزیت یک ماده شفاف و شیشه ای می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 120
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

گاها این سوال برای افرادی که نیاز به ارتودنسی دندان دارند پیش می‌آید که آیا، منی که دندان های خود را پر کرده ام و یا آنها را ترمیم کرده ام می‌توانم از ارتودنسی برای دندان هایم استفاده کنم یا نه؟ ما امروز در این مطلب اینجاییم تا به این سوال و چند سوال دیگر که ممکن است ذهن شما را درمورد این موضوع درگیر کند پاسخ دهیم. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

تاثر پر کردن دندان بر روی درمان ارتودنسی

برخلاف کار دندانپزشکی، کار ارتودنسی فرایندی است که شما برای مدت کوتاهی با آن سرکار دارید؛ اما هر دندانپزشک و ارتودنتیستی یک هدف مشترک دارند: سلامتی دهان و دندان سالم و داشتن دهان و دندان هایی زیبا و خوب.

جای نگرانی نیست، حتی اگر دندان خود را پر کرده باشید باز هم می توانید لبخند بزنید. در واقع، انجام کارهای ارتودنسی می تواند از ایجاد پوسیدگی ها و پر شدن دندان های شما در آینده جلوگیری کند. با داشتن دندان های کج، ممکن است نتوانید برخی از شکاف ها و خرابی برخی از دندان ها را مسواک بزنید که در نتیجه، باعث رشد باکتری ها و ایجاد پوسیدگی در دندان‌های شما می شود. پر کردن دندان زمانی لازم است که دندانپزشک وارد عمل شده و پوسیدگی را پر می کند تا از پوسیدگی بیشتر دندان جلوگیری کند.

ارتودنسی دندان پر شده شما

استفاده از بریس ها را در سنین اولیه در نظر بگیرید؛ اگر کودک شما به بریس نیاز دارد، بهتر است آنها را زودتر برای او تهیه کنید. دلیل آن این است کودک هیچ دندانی را پر نکرده است که مشکلی برای انجام بریس داشته باشد. همچنین، کودکان فک نرم تری دارند، بنابراین این امر به درمان سریعتر دندانهای کج و نامرتب او کمک می کند..

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد ارتودنسی در بارداری بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

پر کردن دندان با ارتودنسی

پر کردن به طور کلی یک روش ساده است. برای شروع، دندانپزشک دهان شما را معاینه می کند و از ابزار دندانپزشکی برای بررسی پوسیدگی استفاده می کند. ممکن است با استفاده از اشعه ایکس دندان یا دندان ها میزان پوسیدگی دندان را ببینند.برای بی حس کردن دندان، یک بی حسی موضعی خواهید داشت. این به جلوگیری از هر گونه درد در دندان شما کمک می کند. اگر پر کردن فقط روی سطح دندان باشد، نیازی به ماده بی حسی نخواهید داشت.

هنگامی که ناحیه بی حس شد، دندانپزشک شما به احتمال زیاد از یک مته دندانپزشکی برای برطرف کردن پوسیدگی مینای دندان شما استفاده می کند تا پوسیدگی را از بین ببرد. بعضی از دندانپزشکان ممکن است از لیزر یا ابزار سایش هوا استفاده کنند؛ اما این تکنیک ها کمتر رایج است.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب با شما همراه بودیم تا بدانید، که آیا می‌توانید دندانی را که ارتودنسی کرده اید را پر کنید و یا برعکس، می‌توانید دندان را که پر کرده اید حالا ارتودنسی کنید یا نه و به طور خلاصه به این موضوع پاسخ دادیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مقاله قصد داریم تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه ارتودنسی سریع و نحوه عملکرد آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما در این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه ارتودنسی سریع دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در رابطه با این موضوع به شما بگوییم. پس با ما تا آخر این مطلب همراه باشید.

مدت زمان لازم برای ارتودنسی دندان

در حالت عادی اگر بخواهید با روش های رایج و معمول ارتودنسی, دندانهای ناصاف و کج خود را صاف کنید احتمالا به بیش از 1 سال زمان نیاز داریم. یعنی طول دوره ارتودنسی ما 1 یا بیشتر از یک سال خواهد بود.

با این حال در حوزه ارتودنسی بزرگسالان ما روش های درمانی داریم که ممکن است طی تنها چند ماه مشکلات را برطرف کرده و منجر به صاف شدن دندان ها شود. با خواندن ادامه مقاله با این روش  ها که موسوم به ارتودنسی سریع هستند بیشتر آشنا خواهید شد.

اینویزیلاین ها

اینویزیلاین نوعی ارتودنسی نامرئی است که در آن از پلاک های شفاف ارتودنسی برای صاف کردن دندان هایی که دچار مشکلات جزئی هستند استفاده میشود. از یک نظر اینویزیلاین ها ارتودنسی متحرک به شمار میروند زیرا قابل جایجایی هستند و میتوان آن ها را هنگام غذا خوردن یا نوشییدن در آورد و سپس سرجایش قرار داد.

ارتودنسی ویلکودنتیک

سرانجام، ارتودنسی ویلکودنتیک گزینه عالی دیگری برای درمان ارتودنسی سریع بزرگسالان است. ویلکدودنتیکس به جای اینکه فقط با تکیه بر براکت ها، سیمها یا الاینرها به دندان ها اعمال فشار کند، از جراحی دهان و دندان نیز کمک گرفته میشود. در این روش بخشی از استخوان آلوئولار، جایی که در آن ریشه های دندان قرار دارد ، از بین می رود.

با از بین رفتن استخوان آلوئولار، ارتودنسی ثابت می تواند دندانهای شما را سریعتر از حد معمول حرکت دهد. با جابجایی دندانهایتان، بافت استخوان نیز به سرعت رشد می کند. قیمت ارتودنسی دندان با این روش معمولا زیاد است و هزینه عمل جراحی به صورت مجزا دریافت میشود. اما هزینه ارتودنسی سریع با این روش ارزشش را دارد زیرا مجبور نیستید چند سال دستگاه های ارتودنسی را تحمل کنید.

کدام روش ارتودنسی سریع مناسب تر است؟

هر سه گزینه ارتودنسی سریع بزرگسالان جوانب مثبت و منفی خود را دارند و بسته به اهداف بهداشت دندان شما ممکن است یک روش درمانی برای شما ایده آل تر از سایر موارد باشد. ما بسیار خوشحال می شویم که طی یک مشاوره در مورد این موضوع  با شما صحبت کنیم.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی بر این داشیتم تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه ارتودنسی سریع دندان و انواع روش های انجام آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که آیا این روش امکان پذیر است یا خیر. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مواد خوراکی زیادی جهت اینکه شما به وزن مطلوب تری دست پیدا کنید، برای مصرف وجود دارند که یکی از آن ها زیره است. ما امروز در این مقاله قصد درایم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لاغری و زیره را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در مورد این موضعت به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید  تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه به دست بیاورید.

زیره و چربی سوزی

همچنین از اثرات دیگری که زیره‌ اضافه شده به غذا روی افراد مصرف کننده آن داشته، می توان به افزایش چربی سوزی و کم کردن کلسترول خون این افراد اشاره نمود.باتوجه به بررسی ها و پژوهش های متعدد، محققان به این نکته پی برند که، ترکیباتی در زیره وجود دارد که به آن ها نام فیتواسترول اختصاص یافته است. این ترکیبات منجربه کاهش کلسترول بدن کمک فراوانی می کنند.همچنین از دلایل دیگر می توان به افزایش سوخت و ساز بدن، در نتیجه مصرف این ادویه اشاره نموند.پس بدیهی است که چنین ماده ای با نحوه ی اثر گذاری شرح شده، به تسریع روند کاهش وزن کمک کند.

مصرف زیره

زیره را به طور عمده می توان مانند سایر ادویه ها در پخت و پز غذاها و یا به عنوان چاشنی مصرفی برروی انواع سبزیجات پخته، آجیل، تخم مرغ و… مصرف نمود.علاوه بر مصرف زیره به عنوان چاشنی و یا طعم دهنده و به طور کلی به همراه سایر خوراکی های دیگر، می توان آن را به صورت دم نوش میل نمود؛ به این صورت که دانه های کامل و خرد و آسیاب نشده زیره را با قرار دادن در آب جوش و تهیه ی دم نوش، خواص ویژه ی آن را دریافت نمود.

کاهش وزن با زیره

البته از زیره نباید همچون سایر موارد کمک دهنده به فرایند لاغری، انتظار معجزه داشت؛ بلکه میتوان به عنوان کمک دهنده با اضافه کردن به برنامه غذایی، در کنار رعایت سایر عوامل از آن استفاده نمود.این شناخت با انجام پژوهشی در سال ۲۰۱۴ بر روی تعدادی خانوم که دارای اضافه وزن بودند انجام شد. در واقع ۸۸ خانم به دو گروه مجزا تقسیم بندی شدند و توسط محققان تحت آزمایش قرار گرفتند.

به هر دو گروه برنامه غذایی یکسانی داده شد؛ با این تفاوت که به یکی از گروه ها در روز، دو وعده ماست به اضافه ۳ گرم زیره و گروه دیگر هم این میزان، اما فاقد زیره داده شد. پس از ۳ ماه با بررسی نتایج آزمایش انجام شده به این نکته پی بردند که، گروهی از افراد که در برنامه غذایی ارائه شده به آن ها، زیره مصرف کرده اند، نسبت به گروه دیگر کاهش وزن بیشتری را داشتند. زیره ادویه ای با کالری بسیارپایین است، به گونه ای که دوقاشق چای خوری زیره، تنها ۱۶ کالری دارد و این شگفت انگیز است.

کلام آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لاغری به کمک زیره و همه چیز درمورد آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که لاغری به کمک زیره می‌تواند امکان پذیر باشد یا خیر. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و اطمینان حاصل کردن از این موضوع، با یک جراح لاغری صحبت کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

 


:: بازدید از این مطلب : 377

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

لمینت های دندانی از بهترین روش های زیباسازی طرح لبخند و اصلاح آن هستند در عین این که به عنوان اصلی ترین روش های ترمیم و  بازسازی دندان نیز به شمار می‌رود. ما امروز در این مطلب سعی بر این داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه برترین مزایای لمینت های دندانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در مورد این موضوع با شما عزیزان در میان بگذاریم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه به دست بیاورید.

نصب لمینت های دندانی  و مزایای آن

اگر مشکلات ذکر شده بالا را دارید و قصد دارید با کمک دندانپزشکی زیبایی اقدام به ترمیم آن ها کنید 9 تا از فواید ونیر های لمینتی را بخوانید تا توجیه خوبی برای اینکار داشته باشید.

لمینت ها روکش های دندانی نازکی هستند که از جنس ونیر پرسلین هستند. آن ها به بخش جلویی دندان چسپیده و با پنهان کردن عیوب ظاهری دندان به ساخت یا ترمیم لبخند شما کمک میکنند. این ونیر ها برای هر مراجعی به صورت اخصاصی ساخته میشوند و به نظر میرسد ساده ترین و کاربردی ترین راه برای ترمیم دندان باشند.

روند انجام این نوع ترمیم دندان ممکن است در بیش از یک ملاقات انجام شود ، اما نتیجه نهایی بسیار طبیعی به نظر می رسد! در اولین ملاقات، دندانپزشک مقدار کمی از مینای دندان شما را تراش میدهد تا بتواند لمینت ها را به خوبی نصب کند. اما کار نصب لمینت در جلسه اول صورت نمیگیرد. زیرا دندانپزشک زیبایی باید از  دندان هایتان قالب گرفته تا ونیر پرسلینی یا لمینت مخصوص شما در لابراتوار ساخته شود.

مواد بکار رفته در ساخت لمینت ها باعث شده که آن ها همرنگ دندان شما باشند و با سایر دندان هایتان ست شود. در حقیقت دندانپزشک تمام تلاش خود را خواهد کرد دندان لمینت شده شما دقیقا مشابه دندان های طبیعی دیگر شما باشد. اگر نصب این ونیرها را نزد یک متخصص زیبایی دندان خوب انجام داده باشید می توانید زیبایی طبیعی را در لیست فواید لمینت دندان قرار دهید.

آیا می دانید ونیرهای لمینتی دائمی هستند و در واقع در برابر پوسیدگی و لکه پذیری بهتر از دندان های واقعی مقاومت می کنند؟ از آنجا که این روکش ها غیر متخلخل هستند، در مقابل لکه های دندان و سوراخ شدن بهتر از مینای دندان طبیعی شما (که متخلخل است) مقاومت می کنند. با نگهداری مناسب، طول عمر لمینت دندان میتواند تا 15 سال نیز ادامه داشته باشد. بنابراین طول عمر بالا را نیز به فواید لمینت دندان اضافه کنید.

سخن آخر

ما امروز در این مقاله آموزشی از مجموعه مقالا پزشکی و دندانپزشکی، سعی بر این داشتیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لمینت دندان و کاربرد های اصلی و مزایای آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مقاله قصد درایم تا جواب سوال بسیاری از شما عزیزان که بین دو راهی ایمپلنت و بریج برای جایگزینی دندان از دست رفته خود مانده اید را بدهیم که بریج یا ایمپلنت، کدام یک برای شما مناسب تر است؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا هر دو این روش ها را بررسی کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم .

بریج دندان چیست؟

همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، بریج دندان یکی از روش های جایگزین کردن دندان است که میتوانید به جای دندانی که اخیرا از دست داده اید از آن استفاده کنید. به دلیل پایین بودن هزینه بریج در مقایسه با سایر روش های جایگزینی دندان از جمله ایمپلنت ها، معمولا از بریج بیشتر استفاده میشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد هزینه ایمپلنت دندان اینجا کلیک کنید.

انواع بریج های دندانی

پل های سنتی یا (Traditional Dental Bridge) رایج ترین نوع بریج هستند. اگر تنها یک یا 2 دندان در کنار هم از دست داده اید می توانید جای خالی آن ها را با این نوع پل پر کنید. همانظور که در شکل زیر نیز میبینید، برای نصب این نوع پل باید دو دندان سالم وجود داشته باشد. این دندان ها باید تراشیده شوند و روی آن ها روکش دندان قرار بگیرد.

مریلند بریج ها (Maryland Bonded Bridge) نیز از انواع رایح پل های دندانی است که برای جایگزین کردن دندان های جلویی استفاده می شود. این روش محافظاکارانه است و برای اتصالش هرچند که نیاز به دو دندان سالم هست، اما این دو دندان به هیچ عنوان تراشیده نمی شوند.

پل دندان کانتی لور یا (Cantilever Bridge) از نظر ساختار کمی متفاوت از سایر انواع بریج های دندانی است. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید. برای نصب این نوع بریج دندان به یک دندان سالم نیاز داریم. این دندان تراشیده می شود تا بتوان روی آن پل کانتی لور را نصب کرد.

ایمپلنت دندانی

شاید اولین گزینه ای که افراد برای جایگزینی دندان های از دست رفته در نظر می گیرند پروتز دندان مصنوعی متحرک باشند. اما این تنها و البته بهترین روش جایگزین کردن دندان های از دست رفته نیست. بریج و پل های دندانی هم می توانند یک گزینه جایگزینی دیگر باشند اما نه دندان مصنوعی و نه بریج ها هیچ کدام به اندازه ایمپلنت دندان نمی توانند ظاهر و عملکرد دندان از دست رفته با بازیابی کنند. این مقاله را بخوانید تا با ایمپلنت های دندانی و نحوه نصب آن ها بیشتر آشنا شوید.

ایمپلنت های دندانی نوعی پروتز به شمار می روند. آن ها بهترین جایگزین دندان های از دست رفته هستند که در داخل استخوان فک کاشته می شوند و سپس یک روکش یا تاج دندان مصنوعی نیز بر روی آن ها قرار داده می شود.

همچنین درمورد ایمپلنت دندان برای افراد سیگاری بیشتر بدانید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خبوی را جهت انتخاب بین ایمپلنت و بریج دندانی را به عنوان جایگزینی برای دندان از دست رفته شما در اختیارتان قرار دهیم. اما شما برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این موضوع و دیگر موضوعات دندانپزشکی می‌توانید به سایت تهران دنتال، پایگاه سلامت دهان و دندان مراجعه کنید. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 24 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر حتی یک بار در زندگی دچار دندان درد شده باشید می‌دانید که چه درد بدی است و تحمل آن چقدر دشوار است. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه دندان درد و اصلی ترین دلیل های آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما در این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار جامع و خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

علت های اصلی دندان درد

دندان درد می‌تواند دلایل بسیار زیادی داشته باشد و ما در ادامه شما را با بسیاری از این دلایل آشنا خواهیم کرد. آشنا خواهیم

وارد شدن ضربه به دندان

وارد شدن آسیب و ضربه مستقیم یا غیر مستقیم به صورت، فک و دهان شایع ترین علت ها است. اگر ضربه منجر به شکستگی، ترک خوردگی یا لب پر شدگی دندان شده باشد احتمال بروز درد متوسط تا شدید وجود دارد.

بیماری های لثوی

جنجویت (التهاب لثه) و پریودنتیت (عفونت لثه) دو بیماری شایع بافت لثه هستند. هرچند که علائم این دو بیماری بیشتر درد لثه است، اما درد می تواند در دندان نیز احساس شود.

همچنین درمورد دندانپزشکی با لیزر بیشتر بدانید.

سردرد خوشه ای

البته علت دقیق سردرد خوشه ای ناشناخته است، اما فشار ناشی از این نوع سردرد، در دندان ها نیز احساس می شود.

سرطان دهان

سرطان دهان می تواند باعث بی حسی یا درد در هر قسمت از صورت ، گردن یا دهان شود. درد، خونریزی و مشکلات دندان و لثه می تواند با این سرطان در ارتباط باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد هزینه عکس OPG دندان اینجا کلیک کنید.

نهفتگی دندان عقل

زمانی که دندان های شیری می افتند، دندان های دائمی جای آن ها را می گیرند. این دندان ها از سن 7 سالگی تا 17 سالگی در می آیند. برخی اوقات به دلایلی مانند کوچک بودن فک یا کج بودن دندان، برخی از آن ها نمی توانند از لثه خارج شوند.  به این دندان ها دندان نهفته گفته می شود.

دارو هایی که می‌توانیم برای دندان درد مصرف کنیم

تعدادی داروی ضد درد بدون نسخه هستند که می توانید جهت تسکین درد از داروخانه خریداری کنید. دقت کنید شما زمانی می توانید از این داروها استفاده کنید که خطری برای شما به همراه نداشته باشند یا پیش از این هیچ مشکلی برای شما ایجاد نکرده باشند.

ابتدا لیست داروهای مناسب برای درمان درد خود را بخوانید سپس با شرایط مصرف آن ها در ادامه آشنا شوید.

یکی از محبوب ترین و بهترین داروها برای دندان درد یبوپروفن است. این دارو با نام های تجاری Motrin و Advil تولید می شود و در فرم های قرص، کپسول و سوسپانسیون خوراکی وجود دارد.

استامینوفن داروی بسیار کاربردی است که برای کنترل درد دندان به خصوص در افرادی است که قادر به مصرف ایبوپروفن نیستند. دقت کنید که استامینوفن تنها ضد درد است و خاصیت ضد التهابی ندارد.

آسپیرین یک قرص غیر مخدر است که خاصیت ضد تب و ضد درد دارد. دقت کنید که این دارو را دقیقا مطابق دستور داخل جعبه دارو مصرف کنید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه دندان درد و اصلی ترین دلایلی که یک فرد می‌تواند دچار دندان درد شود را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به وبسایت خوب تهران دنتال است که به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت دارد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ونیر کامپوزیت و لمینت های دندانی هر دو روش هایی برای اصلاح طرح لبخند و زیباسازی آن هستند. در واقع هر دو روش، از اصلی ترین روش های ترمیم دندان به شمار می‌آیند. ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در مورد ونیر کامپوزیت و لمینت های دندانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که کدام یک از این دو روش مناسب تر هستند. با ما همراه باشید.

ونیر دندانی چیست؟

اجازه دهید قبل از اینکه وارد اصل موضوع شویم (و مفصلاً به موضوع اصلاح طرح لبخند با کمک کامپوزیت‌ها بپردازیم)، درباره “ونیر” صحبت کنیم. این ونیری که به صورت پیشوند یا پسوند به کامپوزیت وصل شده، در انگلیسی به صورت (VENEER) است. و به معنای پوشاندن دندان با کمک مواد دندانپزشکی است.

ونیر در واقع یک لایه پوششی است که اغلب به منظور زیبایی یا ترمیم، روی سطوح مختلف دندانی قرار داده می‌شود. ما انواع مختلفی ونیر داریم که مهم‌ترین آن‌ها، لمینت دندان (ونیر سرامیکی) و ونیر کامپوزیت‌ها هستند. این مقاله به صورت اختصاصی درباره لایه‌های پوششی کامپوزیت دندان است.

روش نصب کامپوزیت بر روی دندان

ونیر کامپوزیت دندان جزء درمان‌های ترمیمی مستقیم به شمار می‌روند. به این معنی که مواد کامپوزیتی در مطب، توسط دندانپزشک یا متخصص ترمیمی و زیبایی آماده شده و به صورت مستقیم روی سطح دندان‌ها متصل می‌شود. ما در ادامه مراحلی که میبایست برای نصب کامپوزیت به دندان ها طی کنید را توضیح داده ایم.

تفاوت های لمینت و ونیر کامپوزیت

این دو درمان تفاوت‌هایی با هم دارند که باعث شده هر کدام مزایا و معایب خاص خود را داشته باشند. اگر به جدول زیر نگاهی بی‌اندازید می‌توانید به صورت خلاصه و در یک نگاه، مهم‌ترین تفاوت‌های این دو را ببینید.

  1. قطعا لمینت‌ها از نظر زیبایی به مراتب طبیعی‌تر و بهتر هستند
  2. لمینت برای نصب به دست کم 2 جلسه با فاصله زمانی 2 هفته نیاز دارد اما ونیر کامپوزیت در یک جلسه می‌تواند متصل شود
  3. کامپوزیت‌ها در برابر ضربه آسیب‌پذیرتر هستند و در طرف مقابل، لمینت استحکام و مقاومت بیشتری دارد
  4. لمینت بسیار مستحکم و ماندگارتر است
  5. ونیر کامپوزیت دندان احتمال بیشتری دارد که به بافت لثه آسیب بزند
  6. کامپوزیت‌ها در برابر ضربه آسیب‌پذیرتر هستند و در طرف مقابل، لمینت استحکام و مقاومت بیشتری دارد
  7. همانطور که در بخش‌های بالا عنوان شد، ونیر کامپوزیت‌ها به مرور زمان و زودتر لکه می‌گیرند اما لمینت در برابر لکه مقاوم‌تر است
  8. میزان تراش مینای دندان برای لمینت بیشتر است
  9. هزینه لمینت دندان بسیار بیشتر از هزینه کامپوزیت است. مثلا ممکن است 1.5 یا 2 برابر تفاوت قیمت بین آن‌ها باشد.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار به روز و خوبی را در زمینه ونیر کامپوزیت دندان و لمینت سرامیکی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که کدام یک از این دو روش برای شما مناسب ترند. امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کامپوزیت دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که کامپوزیت چیست و چه کاربرد هایی دارد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم و همه چیز را به شما بگوییم.

کامپوزیت چیست؟

ونیرها لایه های نازک همرنگ دندون هستن که برای بهبود شکل ظاهری دندان استفاده میشن. این ونیرها چند نوع هستن و از مواد مختلف ساخته شدن. یه نوع شناخته شده ونیرها لمینت دندان هستش که حتما تا حالا اسمشو شنیدید و نوع دیگرش هم کامپوزیت ونیره که بازم این روزا احتمالا زیاد ازش شنیدید.

یه دسته از این ونیرها به صورت مستقیم روی دندون متصل میشن و یه سری دیگه به صورت غیر مستقیم. و هرجا توی دندانپزشکی از مستقیم و غیرمستقیم چیزی به گوشتون خورد بدونید منظور نحوه آماده سازی و اتصال مواد به دندوناس.

اتصال ونیر ها به دندان

اینطوری نیست که یه مقدار مشخصی رو بردارن و به دندون بزنن بعد اون رو صاف کنن. برای نصب ونیر کامپوزیت نیازه که مواد کامپوزیتی رو لایه لایه به دندون بچسپونن. هر لایه که اعمال میشه اون رو سفت می کنن و بعد لایه بعدی رو اعمال می کنن. اینکار تا اونجا ادامه پیدا میکنه که دندان به اندازه کافی مستحکم بشه و بشه پالیشش کرد.

قیمت ونیر کامپوزیت

قیمتا بسته به نوع مواد بکار رفته و جایی که زندگی می کنید خیلی ممکنه تفاوت داشته باشه. اما شما میانگین هزینه کامپوزیت ونیر به ازای هر دندون رو میتونید بین 1800 تا 2200 در نظر بگیرید.

طبیعی کردن ظاهر ونیر کامپوزیت

بعد از باند و متصل شدن مواد کامپوزیتی به سطح دندون، تازه کار اصلی دندونپزشک شروع میشه. چون قرار نیست بدون پالیش کردن دندونِ کامپوزیت شده، کار به اتمام برسه. فراموش نکنیم که کامپوزیت یه نوع درمان و روش زیبایی دندانه. و زیبایی طبیعی اون چیزیه که تا حد امکان ظاهری شبیه به دندان واقعی ایجاد بشه.

به همین خاطر با دستگاه های مختلفی سطح دندان رو طوری پالیش می کنن که از هر نظر کامپوزیت به ظاهر دندان واقعی نزدیک تر بشه. پالیش کردن (چیزی مثل همون صاف کردن و سوهان کشیدن البته نه دقیقا به این شکل) با 3 نوع دستگاه پالیش دندان انجام میشه.

صفحه های قابل انعطاف، رابر کپ ها و نوارهای پرداخت یا فیشینگ استریپ ها دستگاه هایی هستن که برای این منظور استفاده می شن.

کلام آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کامپوزیت و ونیر های دندانی در اختیار شما قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، روابط اجتماعی پس از جراحی لاغری به شدت بهبود پیدا می‌کند. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه بهبود روابط اجتماعی پس از جراحی لاغری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. با ما همراه باشید.

بهبود رابطه با شخص خودتان

ما فرض می کنیم کسانی که این محتوا را می خوانند اغلب از مشکل اضافه وزن و چاقی رنج می برند، بنابراین روی سخن ما با این عزیزان است. شما خودتان بهتر از هر کسی دیگری می دانید که چاقی چه مشکلاتی برایتان ایجاد کرده و می کند. شما ممکن است از ظاهر خود شکایت داشته باشید و همواره اعتماد به نفستان به این خاطر پایین باشد. فرض کنید که برای مثال عمل جراحی اسلیو معده انجام داده اید. از آنجا که طی این عمل حدود ۵۰ درصد و بعضا تا ۸۰ درصد از اضافه وزن شما از بین می رود، اکنون فرض کنید که شما این حجم از اضافه وزن خود را طی چندین ماه از دست داده و به وزن ایده آل خود رسیده اید.

بهبود رابطه با شریک زندگی

زوج هایی که یک نفر یا هر دوی آن ها دچار اضافه وزن زیاد هستند از چند جهت مشکلاتی در زندگی زناشویی خود تجربه می کنند. مهم ترین مشکل این زوج ها شاید برقراری رابطه جنسی باشد. به طوری که اضافه وزن زیاد مانع بزرگی بر سر راه زندگی عاشقانه آن ها است. اول اینکه ممکن است از لحاظ ظاهری کم کم جذابیت خود را پیش چشم همسرشان از دست بدهند و دوم اینکه بافت چربی اضافی در اطراف اندام های تناسلی مانع بزرگی بر سر راه برقراری رابطه است.

بهبود رابطه با والدین

این بخش را مخصوص نوجوانان و جوانانی می نویسیم که هنوز ازدواج نکرده اند و در خانه پدری یا مادی خود هستند. انجام عمل جراحی لاغری مانند پلیسه معده، مینی بای پس یا ساسی بای پس معده در این افراد میتواند، وزن ایده آل و سالمی را به آن ها ببخشد ونگرانی والدین را از آینده و سلامتیشان برطرف کند. در واقع والدین به نوعی در چاقی فرزندانشان مقصر هستند و شاید با در نظر گرفتن عمل لاغری بتوانند کمکی به کاهش وزن یا لاغری آن ها کنند.

تصور کنید که فرزند شما (عموما بالای ۱۸ سال) پس از سال ها به وزن سالمی دست یافته، اکنون نه تنها او سالمتر است بلکه بهتر می تواند برای آینده خود برنامه ریزی کرده و موفقیت خود را پایه ریزی کند.

سخن آخر

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه بهبود روابط پس از جراحی لاغری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. اگر قصد جراحی لاغری دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما با یک جراح لاغری در این زمینه مشورت کنید.



:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هیوندای و کیا موتورز هر دو از خودرو سازان برتر ژاپنی هستند. ما امروز در این مطلب علاوه بر اینکه قصد داریم شما را با شاهکار کیا، استینگر آشنا کنیم، قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لوازم یدکی هیوندای در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

استینگر

استینگر 2021 در واقع نسخه تکامل یافته 2020 است و به گونه ای طراحی شده تا بتواند با رقبای هم رده خود دست و پنجه بی اندازد. در این مقاله با موشخصات موتوری، تصاویر و نکات برجسته رونمایی این خودرو نسل جدید و آینده دار آشنا خواهید شد. چنانچه به ماشین های کره ای و مخصوصا محصولات کیا علاقمند هستید شما را به خواندن این مقاله دعوت می‌کنیم.

آپشن های استینگر

مشابه نسخه قبلی این ماشین جذیذ، ما یک مانیتو 8 اینچی داریم که البته مشتری ها میتوانند به صورت سفارشی درخواست نصب مانیتور 10.5 اینچی برای این ماشین را به جای مانیتور پیشفرض بدهند. این مانیتور جدید در اغلب ماشین های هم رده و رقیب وجود دارد اما نمایشگر استاندارد کیا استینگر 8 اینچی است.

فروش استینگر جدید

این ماشین چندی پیش رونمایی شد و قرار بر این است که اواخر سال 2020 میلادی و پیش از شروع سال جدید کم کم به فروش برسد. لازم به ذکر است که رونمایی این ماشین در خود کشور کره از همان ابتدای سال 2020 آغاز شد ولی هنوز وارد بازار جهانی نشده است.

معرفی النترا

موتوری که به النترا ان لاین نیرو میبخشد یک موتور 1.6 لیتری از نوع توربوشارژ جی دی آی یا (GDI) است. البته بکار بردن این موتور در سری جدید ان لاین چیز جدیدی نیست زیرا نمونه های قدیمی دیگر نیز از همین موتر بهره میبرند. قدرت این موتور 201 اسب بخار است و گشتاور آن نیز 265 نیوتون متر است. مجموعه این امکانات و هماهنگی آن ها با یک گیربکس 6 سرعته (البته دستی نه اتوماتیک) یا نمونه دو کلاچه باعث حرکت چرخ ها در جلو میشود.

نسخه N LINE در نمای جانبی هم تفاوت هایی با نسخه های استاندارد النترا دارد. تغییرات رکاب اسپرت در نمای جانبی، مشکی شدن قاب دورتا دور آینه ها، وجود رینگ هایی با قطر حدودا 18 اینچی ساخته شده از آلیاژ با پره هایی به رنگ نقره ای نیز در نوع خود قابل توجه هستند.

عرضه النترا ان لاین

یکی ازمهمترین نکات و البته در نوع خود جالب توجه، امکان افزودن آپشن های جدید جهت شخصی سازی النترا است. به عبارتی، هیوندای به شما اجاه میدهد که ماشین جدید خود را با کمک خرید قطعات النترا جدید با لگوی N مزین کنید. البته هنوز مشخص نیست که این قطعات یا لوازم یدکی النترا منقوش به لگوی n چه قطعاتی هستند یا از کدام مراکز قابل خریداری هستند.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه کیا استینگر و هیوندای النترا و لوازم یدکی آن در اختیار شما قرار دهیم. اگر از یک خودرو کره ای استفاده می‌کنید و قصد تهیه لوازم یدکی آن را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی یکی از بهترین روش های اصلاح ناهنجاری های دهان و دندان است که امروزه بسیاری از افراد در جهان با این روش در حال درمان هستند. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی متحرک در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

ارتودنسی متحرک

به طور کلی می توان گفت که خود ارتودنسی یک شاخه تخصصی در رشته دندانپزشکی است. اقداماتی که در این شاخه انجام می شود شامل ارزیابی، تشخیص و اصلاح یا درمان مشکلات مختلف دندانی مانند کج بودن دندان ها و ناصاف بودنشان، شلوغی دندان ها، جلو بودن یکی از فک ها و …. است. برای رفع یا کاهش برخی از این موارد، می توان به بیمار یک وسیله ثابت یا قابل جابجایی و متحرک داد.

دستگاه های ثابت ارتودنسی برای اینکه بتوانند مشکل شما را حل کنند باید تا پایان دوره درمان به دندان های شما متصل باشند. به درمان با این دستگاه ها ارتودنسی ثابت می‌گویند. از طرف دیگر، دستگاه‌های متحرک متنوع هستند و می‌توانند حین درمان از دندان و دهان شما خارج شده و باز مورد استفاده قرار بگیرند. به درمان با کمک دستگاه‌های متحرک نیز ارتودنسی متحرک گفته می‌شود.

ارتودنسی متحرک یا ثابت

پاسخ به این سوال مستقیما به شخص بیمار، مشکل او و  شدت مشکلش بستگی دارد. همانطور که گفتیم ارتودنسی ثابت می‌تواند مشکلات متوسط تا شدید و جدی را برطرف کند ولی ارتودنسی متحرک تنها می‌تواند مشکلات جزئی تا متوسط را حل کند. بنابراین بسته به مشکل شما، یک متخصص ارتودنسی خوب قادر است بهترین نوع درمان را برای شما مشخص کند.

اما همیشه قرار نیست بین این دو نوع درمان، تضاد و یا تفاوت وجود داشته باشد. دستگاه‌های متحرک و ثابت می‌توانند مکمل هم باشند. بعد از دوره درمان با دستگاه‌های ثابت، شما حتما باید دستگاه های متحرکی چون ریتینر استفاده کنید. به عبارتی استفاده از ارتودنسی متحرک می‌تواند یک مرحله درمانی مجزا (از مراحل ارتودنسی) بعد از دستگاه های ثابت باشد.

ارتودنسی اینویزیلاین

اینویزیلاین ها جدیدترین دستگاه های ارتودنسی متحرک هستند که می‌توانند تعداد زیادی از مشکلات دندان‌ها، از جمله وجود فاصله بین دندان ها، کج بودن و یا روی هم خوابیدن دندان ها، عقب یا جلو بودن آن ها و برخی مشکلات دیگر که چندان شدید نیستند را حل کند.

به استفاده از این دستگاه ها، ارتودنسی نامرئی نیز گفته می‌شود. برخلاف ارتودنسی ثابت که ما تنها از تعدادی دستگاه ثابت مثل بریس ارتودنسی ثابت و آن هم تا پایان دوره درمان برای اصلاح موقعیت دندان ها استفاده می‌کنیم، اگر بخواهیم دندان‌های مشکل دار شما را با کمک این نوع ارتودنسی متحرک اصلاح کنیم، باید از تعدادی اینویزیلاین استفاده کنیم.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی نامرئی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه به شما بگوییم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 388
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی؛ همانطور که می‌دانید، ارتودنسی بهترین روش اصلاح نا هنجاری هایی است که در دهان و دندان برای افراد مشکلاتی را درست می‌کند. ما امروز در این مطلب علاوه بر اینکه می‌خواهیم شما را با ارتودنسی بیشتر آشنا کنیم، قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را هم در زمینه ارتودنسی سریع دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که ارتودنسی سریع دندان چیست و چه کاربردی دارد. با ما همراه باشید.

مدت زمان ارتودنسی

در حالت عادی اگر بخواهید با روش های رایج و معمول ارتودنسی, دندانهای ناصاف و کج خود را صاف کنید احتمالا به بیش از 1 سال زمان نیاز داریم. یعنی طول دوره ارتودنسی ما 1 یا بیشتر از یک سال خواهد بود.

با این حال در حوزه ارتودنسی بزرگسالان ما روش های درمانی داریم که ممکن است طی تنها چند ماه مشکلات را برطرف کرده و منجر به صاف شدن دندان ها شود. با خواندن ادامه مقاله با این روش  ها که موسوم به ارتودنسی سریع هستند بیشتر آشنا خواهید شد.

درمان های سریع ارتودنسی

در حالی که درمان ارتودنسی ثابت با بریس های فلزی و معمولی می تواند یک سال یا بیشتر طول بکشد، چند روش درمانی وجود دارد که امکان تسریع در روند صاف شدن دندان ها را برای ما فراهم می آورد. این روش ها غالبا از نوع ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی متحرک هستند و برای بزرگسالان در نظر گرفته میشوند.

این روش ها به بزرگسالان این امکان را میدهند که در یک مدت زمان کوتاه صاحب دندان هایی صاف شده و خیلی زود اعتماد به نفس و زیبایی لبخند خود را باز میابند.

از میان چندین روش مختلف ارتودنسی سریع 3 روش رایج و پرطرفدار عبارتند از:

  1. ارتودنسی ویلکودنتیک (Wilckodontics®)
  1. اینویزیلاین یا (Invisalign®)
  2. ارتودنسی (FAAB) یا (Fast Acting Adult Braces)

ارتودنسی سریع به روش FAAB

ارتودنسی سریع بزرگسالان تحت عنوان FAAB گزینه خوبی برای افرادی است که می خواهند یک روش ارتودنسی سریع داشته باشند. متخصص ارتودنسی دندان در این روش به جای اینکه تمام دندانهای بیمار را صاف کند، بریس های بزرگسالان با سرعت بالا فقط روی دندانهای قدامی (جلویی) نصب میکند. در واقع این, ارتودنسی دندان های جلو است که در معرض دید هستند. به عبارتی با این روش تنها دندان های کج که در جلو دهان وجود دارند صاف میشوند برای همین مدت زمان آن نیز کمتر است.

ارتودنسی سریع با این روش ممکن است کمتر از 10 ماه به طول بیانجامد. یکی از معایب ارتودنسی با این روش (یعنی ارتودنسی یک یا چند دندان یا دندان های جلو) این است که چون سایر دندان ها کج هستند دوباره ممکن است نتیجه درمان با شکست مواجه شده و دندان ها صاف شده کج شوند.

کلام آخر

ارتودنسی سریع هم پس یکی دیگر از روش های ارتودنسی است که خود به روش های مختلفی انجام می‌شود. ما امروز در این مطلب سعی کردیم تمامی آن چیزی که به نظر باید برای ارتودنسی سریع دندان به شما می‌گفتیم را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.

 



:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه بلیچینگ دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و راجع به بهترین روش سفید کردن دندان اطلاعات خوبی را در اختیارتان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در مورد این روش سفید کردن دندان ها بدانید.

بلیچینگ دندان چیست؟

اغلب اصطلاحات دندانپزشکی انگلیسی هستند و این روزها ما بیشتر ترجیح می دهیم واژگان تخصصی را به همان شکلی که هستند، در زبان خودمان تلفظ کنیم. بلیچینگ دندان نیز یکی از همین واژه ها است.

بلیچینگ معادل واژه (Bleaching) در انگلیسی است و به معنای سفید کردن یا روشن تر کردن چیزی به روش های مختلف است. اما مواد بکار رفته برای اینکار اغلب شیمیایی هستند و بلیچینگ معمولا یک روش شیمیایی است.

و زمانی که صحبت از بلیچینگ دندان می شود معمولا منظور سفید کردن دندان های دچار تغییر رنگ، با کمک مواد فعال بلیچ، مانند هیدروژن پراکسید و پراکسید کارباماید است. در اصل به استفاده از این مواد برای سفید کردن دندان ها بلیچ دندان گفته می شود.

آفیس بلیچینگ دندان

اگر قرار است که به روش بلیچ ، دندان خود را سفید کنید، بهتر است به یک کلینیک دندانپزشکی خوب بروید و در مطب اینکار را انجام دهید. یک دندانپزشک عمومی یا یک متخصص ترمیم و زیبایی دندان با استفاده از ژل سفید کننده حاوی 25 تا 40 درصد پراکسید هیدروژن (عامل سفید کننده) و تجهیزات ایمن و بی خطر در عرض نهایتا 1 ساعت دندان های شما را به بهترین شکل ممکن سفید می کنند.

متخصص، ژل را به دندان های شما اعمال می کند و به فاصله 20 دقیقه از یک نور مخصوص و یا لیزر باعث می شوند که ماده سفید کننده در ژل فعال شده و دندان ها را سفید کند. بلیچ در مطب به صورت 3 نوبت 20 دقیقه ای صورت می گیرد.

کاندیدای بلیچینگ دندان

سفید شدن دندان ها با روش بلیچینگ برای اکثر افراد بی خطر است و بهترین کاندیداها کسانی هستند که دندان هایشان فقط دچار تغییر رنگ خفیف تا متوسط ​​شده است. بنابراین بیشتر افراد کاندید خوبی برای این روش دندانپزشکی هستند.

افرادی که علت زرد شدن دندان هایشان یکی از موارد زیر است کاندید خوبی برای سفید کردن دندان ها با بلیچینگ هستند:

افزایش سن

لکه های طبیعی و معمولی روی سطح دندان

تغییر رنگ ناشی از مصرف سیگار و استعمال دخانیات

لکه های به جا مانده ناشی از مصرف مواد غذایی حاوی رنگدانه ها

فلوئوروزیس دندانی (شامل تغییر رنگ شدید دندان و ایجاد لکه روی آن بر اثر فلوئور اضافی موجود در آب آشامیدنی)

تغییر رنگ و لکه ناشی از مصرف تتراسایکلین

تغییر رنگ به دنبال عصب کشی دندان.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب قصد داشتیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه بلیچینگ دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و هم چیز را در مورد این روش فوق العاده سفید کردن دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که می‌دانید ایمپلنت یکی از بهترین روش های جایگزینی دندان های از دست رفته به شمار می‌رود. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ایمپلنت فوری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در مورد این روش جایگزینی دندان در اختیار شما قرار دهیم پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را به دست بیاورید.

ایمپلنت فوری

بله واقعیت این است که ایمپلنت فوری وجود دارد و هرچند که برخی ها در تبلیغات از واژه فوری و آنی سوء استفاده می کنند، اما در هر حال، ما به مدد پیشرفت تکنولوژی اکنون می توانیم ایمپلنت ها را به صورت 1 روزه و طی تنها 1 جلسه یا نهایتا 1 هفته به طور کامل آماده کاشت و استفاده کنیم.

ایمپلنت آنی در واقع نوعی روش جایگزینی دندان است که بلافاصله بعد از کشیدن دندان می توان انجام داد و جایگاه بی دندانی را با کمک آن بدون سپری کردند مدت زمان طولانی پر کرد.

البته زمانی که صحبت از ایمپلنت فوری می شود معمولا منظور 2 چیز است، یکی کاشت فوری قطعه ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان است و دیگری بارگزاری ایمپلنت. در ادامه با هر دو روش بیشتر آشنا خواهید شد.

بارگذاری تاخیری

در بخش قبل گفتیم اگر وضعیت لثه و استخوان شما اجازه سوار شدن روکش  دندان را بدهد، متخصص برایتان روکش موقت یا دائمی می گذارد. اما اگر چنین نباشد، شما باید چند روز تا 1 هفته صبر کنید و بعد از بهبودی نسبی لثه و استخوانتان برای نصب روکش مجددا مراجعه کنید.

اینجا هم ما در اصل ایمپلنت فوری انجام داده ایم ولی بارگزاری یا نصب روکش با تاخیر روبرو شده. چرا می گوییم ایمپلنت هنوز از نوع فوریی است؟ زیرا در حالت عادی اگر بخواهیم صاحب ایمپلنت شویم میبایست دست کم 2 تا 5 ماه صبر کنیم. اما در بارگزاری تاخیری شما نهایتا 1 هفته صبر می کنید.

هزینه ایمپلنت فوری

بسته به اینکه شما چه نوع برندی برای کاشت در نظر دارید و نزد چه دندانپزشکی می‌روید هزینه کاشت ایمپلنت متفاوت خواهد بود. شما می توانید برای اطلاع از تعرفه و هزینه ایمپلنت دندان روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

بارگذاری فوری

بیشتر اوقات زمانی که صحبت از ایمپلنت فوری می کنیم منظورمان همین کاشت و بارگزاری فوری است. یعنی شما به مطب متخصص ایمپلنت خود مراجعه می کنید در حالی که هنوز دندان خود را نکشیده اید.

متخصص به طور کامل شما را ارزایابی می کند و اگر کاندید خوبی برای کاشت ایمپلنت فوری باشید، ایشان دندان شما را کشیده و خارج می کند. و بلافاصله پایه یا فیکسچر ایمپلنت را در جای خالی دندان کشیده شده قرار می دهد.

بعد از قرار گرفتن پایه ایمپلنت اگر وضعیت لثه، استخوان و ایمپلنت شما مناسب باشد به طوری که فشار روکش دندان را تحمل کند، با کمک دستگاه های خاصی روکش موقت یا دائمی بر روی ایمپلنت قرار خواهد گرفت.

سخن نهایی

ما ماروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه ایمپلنت فوری در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در مورد ایمپلنت فوری به شما بگوییم. اگر قصد کاشت ایمپلنت فوری را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم، حتما مقالات متعددی که در اینترنت در این زمینه قرار دارند را مطالعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی یکی از بهترین روش های درمانی ناهنجاری های فک و دهان و دندان ها است. ما امروز در این مطلب پزشکی در این بلاگ قصد داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی و یکی از محبوب ترین روش های درمانی ارتودنسی یعنی ارتودنسی نامرئی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه کسب کنید.

ارتودنسی نامرئی

اگر یک شخص برای منظم شدن دندان هایش از دستگاه ها یا ابزار ارتودنسی استفاده کند که قابل توجه نیستند و یا کسی متوجه آن ها نمی شود، اصطلاحا گفته می شوند ارتودنسی نامرئی انجام داده است.

الاینر شفاف ارتودنسی

الاینر یعنی تراز کننده و هر چیزی که در ارتودنسی به منظم شدن دندان ها کمک کند نوعی الاینر است. با این حال ما در این مقاله درباره الاینرهای کاملا شفاف و نامرئی صحبت می کنیم. این ها قالب ها یا پلاک های دندانی هستند که از جنس پلاستیک دندانپزشکی و شفاف هستند. آن ها متحرک هستند و به خوبی نامنظمی های دندانی را اصلاح می کنند.

هزینه ارتودنسی نامرئی

ارزان ترین روش ارتودنسی دندان، استفاده از همین پلاک های شفاف است. شما می توانید با صرف هزینه ای بیشتر از 6 میلیون تومان درمان با این روش را آغاز کنید.

مراحل انجام ارتودسنی نامرئی

منظم شدن دندان ها با کمک الانیرهای شفاف بسیار بسیار ساده تر از ارتودنسی ثابت است. برای درک سادگی این روند، مراحل ارتودنسی نامرئی که در ادامه توضیح داده شده را بخوانید.

برای شروع، شما به مطب یک متخصص ارتودنسی می روید. دهان و دندان شما در مدت زمان کوتاهی معاینه می شود. متخصص مشکل دندان هایتان را به صورت دقیق تشخیص می دهد. سپس درباره انتظارات‌تان با شما صحبت می کند. هر آنچه که در خصوص منظم شدن دندان هایتان با ارتودنسی نامرئی لازم است، در این جلسه (که معمولا رایگان است) توسط ارتودنتیست به شما منتقل خواهد شد.

متخصص ارتودنسی یا دستیار او (آنگونه که در ویدئوی ابتدای مشاهده کردید)، از دهان و دندان شما اسکن می‌گیرد. اینکار با یک اسکنر مخصوص انجام می شود. پس از چند دقیقه که دندان های شما کاملا اسکن شد، نتیجه آن در کامپیوتر به نمایش در آمده و ذخیره می شود.

اگر از دستگاه اسکنر ارتودنسی نامرئی استفاده نشود، ممکن است از دندان های شما قالب بگیرند. به این فرآیند گرفتن ایمپرشن گفته می شود. در این روش خمیر مخصوصی داخل یک تری یا قالب دندانی ریخته شده و پس از آن تری روی دندان ها قرار می گیرد. قالب گرفته شده از دندان های شما سپس به لابراتوار فرستاده شده تا الاینرهای شفاف بر اساس آن ساخته شوند. (در این بخش از مراحل ارتودنسی نامرئی، اگر متخصص در مطبش دستگاه اسکن و چاپگر 3 بعدی الاینر داشته باشد، الاینرها را در مطب برای شما خواهد ساخت)

سخن نهایی

چندین مرحله دیگر نیز برای انجام ارتودنسی نامرئی وجود دارد که در ادامه به بررسی آنها در مقالات آینده خواهیم پرداخت. ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودسنی نامرئی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در مورد این روش درمانی ناهنجاری های فک و دهان و دندان را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

پر کردن دندان روشی برای بازسازی تاج دندانی است که دچار مشکل پوسیدگی دندان شده است . بعد از خالی کردن بخش پوسیده بطور کامل این دندانپزشک است که تصمیم میگیرد که دندان شما را با چه موادی پرکند . این سوال در ذهن بسیاری وجود دارد که پر کردن دندان با مواد سفید بهتر است یا سیاه ؟

منظور از مواد سفید در نود و پنج در صد موارد کامپوزیت دندان است . مواد پرکننده سفید دیگری هم چون گلاس آینومر و کامپوگلاس و … وجود دارند که هریک موارد کاربرد خاص خود را دارند.

نام اصلی مواد پر کننده دندان سیاه آمالگام است . در واقع این مواد چون ملغمه ای از نقره و جیوه است در ابتدا نقره ای رنگ است ولی به مرور زمان در بزاق نقره آن اکسیده و سیاه رنگ میشود .

پر کردن دندان جلو

در پر کردن دندان جلو حتما از ماده سفید باید استفاده شود . غیر ممکن است که با آمدن این مقدار زیاد تنوع و کیفیت خوب کامپوزیت دندان هیچ فردی راضی شود که دندانهای جلویی خود را با آمالگام پر کند .

معمولا در پر کردن دندانهای جلو از کامپوزیت های نانوهیبرید و میکروفیل استفاده میشود . این کامپوزیت ها قابلیت پولیش شدن و زیبایی زیادی دارند . معمولا از همین مواد پر کننده سفید دندان جهت کار زیبایی و سفید کردن دندان با روش کامپوزیت ونیر استفاده می کنند .

در ترمیم دندان شکسته جلو هم بهترین مواد سفید پر کننده دندان کامپوزیت ها هستند . در مورد دندان شکسته باید دقت شود که از کامپوزیت های با در صد فیلر بالا و مقاومت بالا استفاده شود تا دوباره دچار شکستگی دندان نگردید .

در موارد شکستگی های وسیع تاج معمولا بهتر است از روکش سرامیکی دندان و یا روکش زیرکونیا بهره بگیریم .

پرکردن دندان آسیاب

شاید بسیار از شما این جمله را از دندانپزشک خود شنیده باشید که در دندان آسیاب پر کردن با مواد سیاه بهتر از سفید است زیراکه مقاومت بیشتری دارد . این سخن تا ده سال پیش کاملا درست بود اما امروزه با آمدن نسل های جدید مواد پرکننده سفید دندان و کامپوزیت های با مقاومت بالا دیگر پر کردن دندانهای آسیاب با آمالگام لازم نیست . اگر هنوز دندانپزشکی این سخن را بر زبان آورد دو حالت دارد : یا مواد کامپوزیت با کیفیت بالا ندارد و یا اینکه توان و دانش پر کردن دندانهای آسیاب را با کامپوزیت ندارد .

در کلینیک دندانپزشکی مراجعین بسیاری جهت تعویض پرکردگی های سیاه قدیمی با مواد سفید مراجعه می نمایند . این کار چند حسن دارد :

دندانهای فرد زیبا میشوند .

چون آمالگام بر خلاف کامپوزیت با دندان باند شیمیایی نمیشود همیشه از درز بین آمالگام و دندان نشت پوسیدگی وجود دارد .با تعویض آمالگام با کامپوزیت پوسیدگی های زیر آمالگام نیز برطرف میگردند .

تشخیص پوسیدگی جدید در دندانهایی که با مواد سفید پرشده اند بسیار راحتتر است . در نتیجه در همان وهله اول جلوی پیشرفت آن گرفته میشود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دندان های کج و نامرتب می تواند اعتماد به نفس شخص را پایین بیاورد. اما خوشبختانه این روزها گزینه های زیادی برای صاف و مرتب کردن دندان ها وجود دارد که ارتودنسی و  لمینت دندان  دو مورد از محبوب ترین ها هستند. هر دوی اینها برای زیباتر کردن ظاهر دندان ها و لبخندی درخشان به وجود آمده اند اما عملکرد و مخاطب هر یک متفاوت از دیگری است. در اینجا به جزئیات عملکرد و ویژگی های لمینت و ارتودنسی دندان می پردازیم تا ببینیم کدام یک برای چه افرادی کارآمدتر می باشد.

فرق میان ارتودنسی و لمینت دندان

لمینت دندان بیشتر کاربرد زیبایی دارد و در مواردی همچون سفید و یکدست کردن دندان ها به کار می رود. اما ارتودنسی دندان  برای اصلاح ساختار فک و دندان به وجود آمده و در برطرف کردن مشکلاتی مثل اوربایت، آندربایت، کراس بایت و غیره از آن استفاده می شود.

 تنوع لمینت دندان نسبت به ارتودنسی محدودتر است‌. ارتودنسی انواع گوناگونی مثل ارتودنسی سیمی، لینگوال، سرامیکی و همچنین  ارتودنسی نامرئی  دارد.

به علاوه پس از انجام لمینت، دیگر به مطب مراجعه نخواهید کرد و مراقبتی جز رعایت بهداشت دهان و دندان نیاز نیست. اما پس از آنکه دستگاه های ارتودنسی را نصب کردید، باید ویزیت های دوره ای (معمولا ماهانه) را انجام دهید تا پزشک از وضعیت جدید دندان ها مطلع شده و در صورت نیاز دستگاه ها را دوباره تنظیم کند.

لمینت دندان توسط دندانپزشک عمومی انجام می شود اما برای انجام ارتودنسی دندان باید به یک متخصص ارتودنسی مراجعه نمایید. متخصص ارتودنسی یک دوره تخصصی را در این زمینه گذرانده و دانش تخصصی آن را دارد.

از کجا بدانم کدام به دردم می خورد؟

اگر:

دندان هایتان زرد شده و با مسواک زدن هم نمی توان این مشکل را برطرف کرد

بین دندان ها کمی فاصله وجود دارد

می خواهید اندازه دندان هایتان را کمی بزرگ تر یا کوچک تر کنید

سطح دندان ها ناصاف است

دندان هایتان لب پر شده اند

می توانید لمینت دندان را به عنوان یک راهکار قطعی برای رفع این مشکلات در نظر بگیرید و روی آن حساب کنید. اما چنانچه:

دندان های شلوغی دارید

دندان ها به شدت کج شده و روی هم قرار گرفته اند

نامرتبی دندان ها به گونه ایست که مسواک زدن و نخ دندان کشیدن را برایتان دشوار کرده

جویدن و گاز گرفتن لقمه های غذا برایتان مشکل و حتی دردناک است

مشکلاتی مثل اوربایت، کراس بایت، آندربایت دارید و هنگام بستن دهان، دندان ها به درستی روی هم قرار نمی گیرند

فرم دندان ها تقارن صورت را به هم ریخته

وقت آن است که به یک دکتر ارتودنسی باتجربه مراجعه کنید تا با انتخاب مناسب ترین دستگاه ها و ابزار، دندان هایی صاف و یکدست برایتان ایجاد نماید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ایمپلنت های دندانی روش های بسیار مناسبی برای جایگزینی دندان های از دست رفته به شمار می‌آیند. ما امروز در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات بسیار خبوی را در زمینه ایمپلنت های دندانی و همچنین هزینه ایمپلنت دندان را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

محدوده قیمت ایمپلنت دندان در سال  1400

اگر بخواهیم به صورت حدودی هزینه ایمپلنت دندان را درج کنیم، آن را به صورت بازه ای بین 4  تا 12 میلیون تومان عنوان می کنیم. که البته این چیز عجیبی نیست. چون تعدد برند و انواع ایمپلنت واقعا زیاد است و این وسعت بازه ای کاملا قابل توجیه است.

علی الحساب اگر بخواهیم میانگین در نظر بگیرم، اگر فرض را بر این بگیریم که ایمپلنت با کیفیت است و به خوبی کاشته شده باشد به صورت میانگین باید هزینه ای حدود 5 یا 6 میلیون تومان پرداخت کنید. برای جزئیات بیشتر و مشاهده قیمت انواع ایمپلنت حتما ادامه مقاله را بخوانید.

در جداول زیر می توانید به صورت کلی نرخ کاشت هر  واحد ایمپلنت دندانی بر اساس کشور سازنده و برند آن را مشاهده کنید. درقت کنید که هزینه کاشت یک واحد ایمپلنت به همراه روکش فلز سرامیک یا pfm درج شده است.

این ایمپلنت ها از نظر کیفیت در حد مطلوبی هستند و درجه دوم یا سوم در نظر گرفته می شوند. مشروط به اینکه به خوبی از بهداشت دهان و دندان مراقبت کنید و عمل کاشت را در یک مرکز ایمپلنت حرفه ای انجام دهید، می توانید از این ایمپلنت های ارزان به جای دندان یا دندانی های از دست رفته خود استفاده کنید.

این ایمپلنت ها درجه کیفیت بالایی دارند و کاشت آن ها در ایران رایج است. اگر مایل هستید ایمپلنت شما دوام و کیفیت بیشتری داشته باشید از خیر ایمپلنت های ارزان گذشته و یکی از ایمپلنت های داخل جدل بالا را انتخاب کنید.

قیمت بهترین ایمپلنت دندانی

سعی کردیم در جداول درج شده تا آنجا که ممکن است هزینه ها را به روز وارد کنیم و از ارزان به گرانقیمت ترین ایمپلنت های موجود در ایران آن ها را مرتب کنیم. اگر به دنبال هزینه بهترین ایمپلنت دندان هستید باید در جدول آخر به دنبال گزینه مد نظر خود باشید.

تمامی ایمپلنت های مندرج در این جدول باکیفیت و به نوعی تاپ لول یا بهترین ایمپلنت های موجود در ایران هستند که تضمین شده هستند. به جز هزینه ایمپلنت دندان، یک سری هزینه های فرعی دیگر هم داریم که ممکن است برای کاشت مورد نیاز باشد آن ها را پرداخت کنید.

کلام آخر

ما امروز در این مطالب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار مناسبی را در زمینه ایمپلنت های دندانی و همچنین هزینه ایمپلنت دندان را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر قصد دارید تا اطلاعات بیشتری را در این زمینه کسب کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما مقالات متعددی که در این زمینه در اینترنت موجود است را مطالعه کنید. امیدورایم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بلیچینگ دندان یکی از بهترین روش های زیبا سازی طرح لبخند و سفید کردن دندان ها است. ما امروز در این مطلب علاوه بر اینکه قصد داریم تا شما را با بلیچینگ دندان بیشتر آشنا کنیم، می‌خواهیم اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه قیمت بلیچینگ دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

میانگین هزینه بلیچینگ دندان

همانطور که می دانید بلیچینگ دندان به روش های مختلف انجام داده می شود اما دو نوع بلیچینگ خانگی و بلیچینگ در مطب رایج ترین و پر طرفدارترین روش های سفید کردن دندان هستند. با در نظر گرفتن قیمت بلیچینگ دندان با هر دو روش می توان انتظار داشت که هزینه این درمان در سال 1400 چیزی بین 1.5 تا 2.5 میلیون تومان باشد. که البته ممکن است از 1 میلیون تومان هم شروع شود.

هزینه بلیچینگ دندان در منزل

هزینه بلیچینگ دندان در منزل به مراتب کمتر از هزینه آن در مطب دندانپزشک است. در این روش بسته به نوع مواد مورد استفاده، هزینه ممکن است بین 1 تا 1.5 میلیون تومان متغییر باشد.

در روش بلیچینگ دندان در منزل، از همان موادی که در مطب برای سفید کردن استفاده می‌شود بهره می برند. اما درصد و غلظت مواد سفید کننده در آن ها بسیار کمتر است. به عنوان مثال اگر درصد هیدروژن پراکسید در مطب بین 35 تا 40 درصد است در روش بلیچینگ خانگی درصد و غلظتش بیشتر از 3 تا 6 درصد نیست.

هزینه بلیچینگ دندان در خانه البته می تواند حتی بیشتر یا کمتر از چیزی که عنوان کردیم باشد. به عنوان مثال برخی از شرکت های تولید کننده کیت های بلیچینگ به خاطر وارداتی بودنشان هزینه بالایی دارند.

همچنین اغلب اوقات پس از بلیچینگ دندان در مطب ممکن است دندانپزشک به شما پیشنهاد دهد که در دراز مدت چند بار بلیچینگ در منزل را امتحان کنید. برای اینکار او از دندان های شما قالب میگیرد و سپس از شما می خواهد که ژل سفید کننده با غلظت کم را مطابق دستورالعمل بدر قالب ریخته و روی دندان ها قرار دهید. هزینه بلیچینگ دندان در سال 1400 با این روش هم چندان زیاد نخواهد بود.

دوام سفید کردن دندان ها در مطب

با کمک روش های نوین بلیچینگ در مطب، امروزه می توان انتظار داشت که ماندگاری نتایج سفید کنندگی دندان ها تا 6 ماه و حتی در برخی موارد تا 1 سال دوام داشته باشد.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه بلیچینگ دندان و هزینه های آن را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را درمورد آن به شما بگوییم. اگر قصد دراید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا حتما مقالات متعددی که در اینترنت در این زمینه قرار دارند را مطالعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مقاله با شما اینجاییم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه اینکه ارتودنسی چیست و چه کاربرد هایی دارد در اختیار شما عزیزان قرار دهیم . با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در این زمینه بدانید. همچنین می‌خواهیم تا از مزایا و معایب ارتودنسی دندان نیز برای شما بیشتر بگوییم. با ما باشید.

درمان ارتودنسی

افرادی که برای منظم کردن دندان ها به کلینیک دنیا دنتال مراجعه می کنند صرف نظر از اینکه روش درمانشان به چه شکل است، از آغاز تا انتها 7 مرحله اصلی را طی می کنند. این مراحل در تمامی مراجعان ما مشترک است اما برخی از مراجعان ممکن است چند مرحله اضافه را طی کنند که توضیحات این مراحل توسط متخصصان ارتودنسی دندان ما به طور کامل و با جزئیات به آن ها ارائه خواهد شد.

در ادامه با این 6 گام از مراحل ارتودنسی دندان بیشتر آشنا خواهید شد. چنانچه در هر گام سوالاتی برایتان پیش آمده حتما از طریق شماره تماس های موجود در سایت با همکاران ما تماس بگیرید تا به تمامی سوالات شما پاسخ دهند.

گام های ارتودنسی

در این مرحله متخصصین ارتودنسی دنیا دنتال دهان و دندان مراجع را به صورت تخصصی معاینه و چک می کنند. تمام سوابق دندانپزشکی از مراجع پرسیده می شود. برای اغلب مراجعان ممکن است نیاز باشد که با کمک اشعه ایکس از دهان، فک و دندان های آن ها تصاویری گرفته شود تا وضعیت کامل شخص مشخص شود.

طی جلسه اول اگر متخصص ارتودنسی متوجه شود مراجع مشکل خاصی در دهان و دندان دارد، بیمار را به دندانپزشک ارجاع می هد. پوسیدگی شدید دندان، بیماری لثه، شکستگی دندان، وجود زخم باز در دهان و … همگی مشکلاتی هستند که با وجود آن ها امکان آغاز درمان وجود ندارد زیرا اگر با این شرایط درمان ارتودنسی دندان شروع شود ممکن است مراجع طول دوره درمان سخت و غیرقابل تحملی را تجربه کند.

بسته به اینکه مشکل مراجع چیست (و شدت آن تا چه حد است) و اینکه سن او در چه محدوده ای قرار دارد، نوع روش یا دستگاه های ارتودنسی بکار رفته برای او متفاوت خواهد بود.

در این گام دستگاه های آماده شده توسط متخصصان دنیا دنتال برای مراجع نصب می شود. اگر روش درمان ارتودنسی ثابت باشد، ابتدا متخصص سطح دندان ها را تمیز کرده و سپس آن ها را خشک می کند.

نصب دستگاه ها تنها در یک جلسه انجام می شود و بسته به نوع و شدت ناهنجاری از 4 ماه تا 1.5 سال ممکن است نیاز باشد دستگاه ها به دندان ها متصل باشند. بیماران باید در این مدت زمان به صورت منظم بسته به نوع درمان هرچند هفته یکبار به دنیا دنتال مراجعه کنند تا توسط متخصص معاینه شده و دستگاه ها تنظیم شوند.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ارتودنسی دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. اگر می‌خواهید در این زمینه بیشتر بدانید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به وبسایت هایی است که در مورد ارتودنسی بیشتر می‌نویسند. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

لمینت دندان ورقه نازکی از جنس چینی است که به جلوی دندان ها می چسبد. هدف از روکش لمینتی بهبود ظاهر دندان هاست. لمینت این کار را با تغییر رنگ دندان ها، پوشاندن ترک ها یا صاف کردن سطح دندان انجام می دهد. لمینت دندان همچنین می تواند به بستن شکاف های بین دندانی و تغییر اندازه دندان ها کمک کند. لمینت ها به صورت سفارشی و با توجه به فرم و اندازه دندان شخص ساخته می شود.

مزایای لمینت دندان

تعدادی از مزایای لمینت سرامیکی را در این بخش آورده ایم.

رفع بسیاری از مشکلات دندانی: لمینت دندان مشکلات زیبایی زیادی را برطرف می کند. مثلا برای سفید کردن دندان ها، پوشاندن فاصله بین دندانی، صاف کردن دندانی هایی که کمی کج هستند و همچنین برای کامل کردن دندان های لب پر شده می توان از لمینت دندان استفاده کرد.

طول عمر بالا: عمر لمینت ها ابدی نیست اما با مراقبت صحیح از آنها، مدت زمانی طولانی عمر می کنند. طول عمر متوسط لمینت دندان 15 سال است.

محافظت از مینای دندان: مینای دندان اولین محافظ دندان در برابر مواد غذایی است. اما مینا ممکن است به هر دلیلی فرسوده شده و تحلیل برود. لمینت می تواند از فرسودگی بیشتر مینای دندان جلوگیری کند.

معایب لمینت دندان

لمینت دندان علی رغم مزایای زیاد، معایبی نیز دارد که بهتر است آنها را هم بدانید.

نامناسب برای ناهنجاری های شدید: اگر دندان های شما روی هم قرار گرفته اند یا کجی آنها شدید است، لمینت گزینه مناسبی برای اصلاح آنها نیست. به علاوه، برای اصلاح مشکلات فکی، لمینت نمی تواند کمکی بکند.

امکان ترک خوردن یا شکستن: مواد سازنده لمینت در عین استحکام بسیار ظریف است. اگر عادت هایی مثل جویدن اجسام و غذاهای سفت مثل یخ و یا دندان قروچه دارید، احتمال ترک خوردن یا ورقه شدن سطح لمینت بسیار بالا می رود.

تمام ویژگی های لمینت و ارتودنسی دندان را بازگو کردیم. حال نویت شماست که با در نظر گرفتن شرایط فکی و دندانی و همچنین عادت های شخصی بهترین روش را برای مرتب کردن دندان های خود انتخاب نمایید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 137
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

پوسیدگی بزرگترین تهدید برای سلامت دهان و دندان به شمار می رود. اگرچه می توان از بروز پوسیدگی دندان جلوگیری کرد، اما حدود 92 درصد از بزرگسالان حداقل یک دندان دائمی خراب دارند. اگر شما هم جزو کسانی هستید که دندان پوسیده و خراب در دهان دارند، برای درمان باید از راهکار پرکردن دندان کمک بگیرید. پر کردن دندان یک راه حل موثر و طولانی مدت برای حفظ زیبایی لبخند شما است. اگر پوسیدگی دندان به موقع درمان نشود، شدت یافته و به اصطلاح، به ریشه دندان می رسد. در اینصورت، قبل از پر کردن، دندان باید عصب کشی شود. هزینه عصب کشی دندان بیشتر از پرکردن است. پس بهتر است قبل از رسیدن کار به جاهای باریک، اقدام به پر کردن دندان پوسیده کنید. اما آیا مواد پر کردن دندان را باید بعد از مدتی تعویض کرد؟ عمر مفید این مواد چقدر است؟

در این مطلب، پاسخ این سوالات را بررسی می کنیم و می بینیم تا چند سال می توان روی هر مواد پر کننده حساب کرد.

مواد پرکردن دندان چقدر عمر می کنند؟

عمر مفید مواد پرکردن دندان به طور متوسط 10 سال است. علاوه بر مواد مورد استفاده، عوامل دیگری نیز بر طول عمر این مواد اثر می گذارد. این عوامل عبارتند از:

عادت های غذایی

میزان رعایت بهداشت دهان و دندان

ضربه به دندان

وجود پوسیدگی در اطراف دندان پر شده

دندان قروچه هنگام خواب

پیشتر گفتیم که دوام مواد پرکردن دندان به نوع مواد مصرفی بستگی دارد. در جدول زیر عمر متوسط هر یک از مواد نوشته شده است.

نوع مواد مصرفی برای پرکردن دندان

طول عمر متوسط

آمالگام

15 سال

کامپوزیت

7 سال

سرامیک

15 سال

گلاس آینومر

5 سال



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 132
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب اینجاییم تا درمورد بهترین روش جایگزینی دندان یعنی ایمپلنت های دندانی بیشتر با هم صحبت کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه هزینه ایمپلنت های دندانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را در مورد هزینه ایمپلنت های دندانی بدانید.

قیمت ایمپلنت دندان در سال 1400

در ایران از برندهای مختلفی برای کاشت ایمپلنت دندان استفاده می شود. مهمترین برندها آمریکایی، سوئیسی، آلمانی و کره ای است. هزینه ایمپلنت دندان به طور خلاصه به ازای هر واحد ایمپلنت در جدول زیر درج شده است.

ایمپلنت های ساخته شده در کشور آمریکا از بهترین جنس و مشخصات هستند. قیمت ایمپلنت آمریکایی مانند زیمر و بایو همانطور که در جدول بالا میبینید بین 10 تا 13 میلیون تومان متغیر است. ایمپلنت هایی که در کشورهای اروپایی ساخته میشوند بسیار باکیفیت هستند و هزینه ای بالاتر از 10 میلیون به ازای هر واحد دارند. در جدول زیر قیمت ایمپلنت اروپایی را مشاهده میکنید.

ایمپلنتهای ساخت کشورهای آسیایی به دو دسته تقسیم میشوند. اول نمونه های باکیفیت مانند انواع کره ای که هم پای ایمپلنت های آمریکایی و اروپایی هستند و دوم نمونه های بیکیفیت یا با کیفیت کمتر مانند ایمپلنت ایرانی و چینی که جزء ایمپلنت ارزان قیمت هستند و باید حین انتخاب آن ها هوشیار باشید.

همچنین درمورد هزینه دندان مصنوعی نیز بیشتر بدانید.

ایمپلنت فوری

ابتدا اجازه دهید درباره خود ایمپلنت فوری توضیحاتی ارئه دهیم. این نوع ایمپلنت ها در واقع مشابه با ایمپلنت های معمولی هستند اصلا خود همان ایمپلنت ها هستند و تنها زمان کاشت و مراحل آن ها کمی متفاوت است. جریان از این قرار است که برای کاشت ایمپلنت های معمولی ما مجبوریم یک پروسه طولانی و زمان بر را طی کنیم و دست کم بین 3 تا 10 ماه برای اینکار اختصاص دهیم.

اما اگر همه چیز مهیا باشد و بیمار مایل باشد تا در یک روز و ی دست کم چند روز صاحب ایمپلنت باشد، یک متخصص می تواند در کمترین زمان ممکن برای بیمار ایمپلنت بکارد. منظور از مهیا بودن همه چیز این است که بیمار بافت استخوانی مستحم داشته باشد، هیچ بیماری دهان و دندانی مخصوصا در ناحیه لثه نداشته باشد از سلامتی عمومی خوبی بهره مند باشد.

متخصص دندان شص را خواهید کشید وو بلافاصله ایمپلنت را در استخوان فک خواهد کاشت. ممکن است حتحی پروتز ایمپلنت نیز در همان جلسه کار گذاشته شود و یا طی روزهای آینده این اتفاق رخ دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد هزینه عکس OPG دندان بر روی لینک مشخص شده کلیک کنید.

قصد کاشت ایمپلنت ارزان را دارید؟

کاربران به جز جستجوی عبارات کلیدی مانند قیمت ایمپلنت دندان و یا هزینه ایمپلنت دندان، در خصوص ایمپلنت ارزان نیز جستجوهایی انجام می دهند. البته به این عزیزان حق هم می‌دهیم زیرا با وجود بالا بودن هزینه ایمپلنت ها، بسیاری از افراد ناچار هستند به دنبال پیدا کردن یک مرکز دندانپزشکی باشند که ایمپلنت ارزان برای آن ها انجام دهد. اما تجربه ثابت کرده که کاشت ایمپلنت ارزان واقعا ارزشش را ندارد زیرا عوارض زیادی برای شما در پی خواهد داشت.

کلام نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه ایمپلنت های دندانی و هزینه آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این مورد به شما بگوییم. اگر قصد دارید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیشنهاد ما به شما این است که حتما از مقالات متعددی که در اینترنت در زمینه ترمیم و زیباسازی دندان و ایمپلنت دندانی است استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه با پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی روش های گوناگونی برای جایگزینی دندان از دست رفته به وجود آمده است. یکی از سنتی ترین و قدیمی ترین این روش ها که هنوز که هنوزه طرفداران بسیاری دارد و افراد زیادی از این روش درمانی استفاده می‌کنند. استفاده از دندان مصنوعی است. امروز در این مطلب علاوه بر اینکه می‌خواهیم اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه دندان مصنوعی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، می‌خواهیم همه چیز را نیز در مورد هزینه دندان مصنوعی به شما عزیزان بگوییم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

هزینه دندان مصنوعی تکه ای

اگر فقط تعدادی از دندان ها از دست رفته باشد، برای جایگزین کردن آن ها از پروتز دندان مصنوعی تکه ای یا پارسیل استفاده می شود. این پروتزها می توانند آکریلیکی، ژله ای و یا کروم و کبالت باشند. در ادامه به هر کدام از آن ها و هزینه حدودی‌شان بیشتر آشنا خواهید شد.

قیمت دندان مصنوعی تکه ای در سال 1400 بین 1 تا 5 میلیون تومان است.

قیمت دندان مصنوعی ژله ای

برخلاف دندان مصنوعی های سنتی که پایه آن ها از مواد سفت و سخت تری ساخته می شود، این پروتزهای جدید از مواد ترموپلاستیکی ساخته شده اند که قابلیت انعطاف پذیری بالایی به آن ها می دهد. به دلیل همین قابلیت، به آن ها دندان مصنوعی ژله ای گفته می شود.

دندان مصنوعی های ژله ای همچنین با نام پروتز پارسیل فلکسی یا دندان مصنوعی فلکسی هم شناخته می شوند. آن ها برای تمام افراد مناسب هستند ولی بیشتر جوانان مایل به سفارش دادنشان میباشند.

قیمت دندان مصنوعی ژله ای برای هر فک اکنون 4 میلیون تومان به بالا است.

هزینه دندان مصنوعی کامل

اگر همه دندان ها از دست رفته باشد دیگر نمی توان با دندان مصنوعی های تکه ای یا پارسیل آن ها را جایگزین کرد. در چنین شرایطی تنها باید دندان مصنوعی کامل سفارش داد. پروتزهای دندانی کامل یا به صورت ثابت هستند یا متحرک.

به این پروتزها دست دندان گفته می شود. این ها رایجترین انواع دندان مصنوعی هستند که با نام دندان مصنوعی سنتی شناخته می شوند. بسته به اینکه دندان های کدام فک به طور کامل از دست رفته باشد، می توان دست دندان کامل را برای فک بالا، پایین یا هر دو فک سفارش دارد. این ها کاملا متحرک هستند و هر زمان که بخواهیم می توانیم آن ها را در بیاوریم.

تعرفه دندان مصنوعی کامل با در نظر گرفتن همه انواع پروتزهای ثابت بین 10 تا 80 میلیون تومان است.

هزینه دست دندان متحرک کامل در سال 1400 به ازای هر فک 5 میلیون تومان خواهد بود.

سخن آخر

بله؛ همانطور که تا اینجای این مطلب با ما همراه بودید، فهمیدید که هزینه دندان مصنوعی دقیقا به نوع نیاز شما و نوع دستگاهی که باید از آن استفاده کنید و خیلی فاکتور های دیگر بستگی دارد. از این که تا اینجای این مطلب با ما همراه بودید از شما عزیزان سپاس گذاریم و امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 



:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه سفید کردن دندان و انواع روش های آن در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که هر کدام از این روش ها چه تفاوت هایی با یکدیگر دارند و برای سفید کردن دندان های خود به هر یک از این روش ها چه نکاتی را باید رعایت کرد. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید  تا اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

روش های سفید کردن دندان ها

شکی نیست که اگر قصد سفید شدن دندان ها به طور موثر و سالم را دارید باید از یک دندانپزشک کمک بگیرید. دندانپزشک می تواند را روش بلیچینگ دندان، تا چند پرده دندان هایتان را سفید کنند. بلیچینگ دندان به دو صورت داخل مطب و در خانه انجام می شود و در هر دو روش از مواد سفید کننده شیمیایی مانند پراکسید هیدروژن یا پراکسید کارباماید استفاده می شود.

سرکه سیب

سرکه سیب نه تنها یک ضد عفونی کننده است، بلکه یک پاک کننده طبیعی بوده که می تواند باکتری های دهان را از بین ببرد. همچنین می توان از آن برای سفید کردن دندان در خانه استفاده کرد. توجه به این نکته مهم است که استفاده زیاد از سرکه سیب ممکن است مینای دندان را سایش داده و دندان های شما را  آسیب پذیر کند.

برای اینکه به دندان‌هایتان آسیب نرسانید، می‌توانید از سرکه سیب به عنوان شستشو دهنده ماهانه استفاده کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که سرکه را با آب رقیق کنید و چند دقیقه صبر کنید تا آن را در دهان خود بچرخانید. همچنین مطمئن شوید که پس از استفاده از دهانشویه، دهان خود را با آب تمیز بشویید. استفاده از سرکه سیب بعد از چند بار، دندان های شما را سفید می کند.

زغال فعال

اگر به دنبال روشی بسیار آسان و ارزان برای سفید کردن طبیعی دندان های خود هستید، باید از زغال فعال استفاده کنید. زغال چوب فعال را می توان برای تمیز کردن آلودگی از روی دندان استفاده کرد. زغال فعال بسیار شبیه زغال چوب معمولی است که استفاده می کنید، اما برای اهداف پزشکی ساخته شده است.

زغال فعال بی مزه و بی بو است و برای استفاده روی دندان ها بی خطر است. با این حال، مهم است که زغال را بیش از حد روی دندان‌هایتان مالش ندهید تا از فرسایش مینای دندان جلوگیری کنید. هنگام استفاده از زغال فعال اطمینان حاصل کنید زخم یا بریدگی در بافت نرم داخل دهان خود ندارید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی بر این داشتیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در مورد انواع روش های سفید کردن دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و هر آنچه که باید در این مورد بدانید را در اختیار تان قرار دهیم. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در زمینه سفید کردن دندان به دست بیاورید بهترین راه این است که مقالات متعددی که در این زمینه در اینترنت موجود است را مطالعه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما امروز در این مطلب سعی داریم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لمینت های دندان و هر آنچه باید در این زمینه بدانید را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که این روش چه تفاوت هایی با کامپوزیت های دندان دارد. اگر می‌خواهید در این زمینه اطلاعات بیشتری داشته باشید حتما با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

لمینت دندانی چیست چیست؟
لمینت یا لمینیت دندان یکی از پرطرفدارترین روش های زیباسازی دندان هاست که هنگام اجرای آن، دندان ها پوسته نازک مخصوصی به تن می کنند و ظاهر تک تک آن ها از نظر رنگ، اندازه و طول کاملاً تغییر کرده و زیباتر می شود. این روش در کنار خلق زیبایی های ظاهری موجب افزایش استحکام و قدرت دندان ها نیز می شود. پس با داشتن این ونیرها با یک تیر دو نشان می زنید؛ هم از زیبایی دندان ها لذت می برید و هم خیالتان بابت استحکام آن ها راحت می شود.

لبخن هالیوودی

شاید بسیاری از شما پیشاپیش رنگ سفید لبخند هالیوودی برایتان جذاب باشد اما انتخاب رنگ مناسب لمینت دندان، یکی از اقدامات مهم قبل از اجرای لمینت است که خیلی‌ها نسبت به انتخاب آن دچار مشکل می‌شوند و نمی‌توانند به خوبی تصمیم بگیرند.

حتی ممکن است نتیجه لیمینت ‌دندان کاملاً برعکس می‌شود و جلو بد و غیرطبیعی به لبخند و ظاهر دندان ها می بخشد. پس برای عدم تکرار این اشتباه، بهترین راه حل این است که به پیشنهاد دندانپزشک متخصص خود توجه کنید تا بهترین رنگ را  متناسب با رنگ دندان طبیعی دندان های خود انتخاب نمایید.

لومینیرز

مطمئنا خیلی ها نسبت به لومینیرز دندان آشنایی ندارد. این روش یکی از جدیدترین روش های زیباسازی دندان است که طی مراحل آن چینش ونیر به صورت کاملا غیر تهاجمی بر روی دندان ها قرار می گیرد. به تشخیص دندانپزشک، در صورتی که دندان ها نیازی به تراشیدن نداشته باشند، می‌توان از روکش لومینیرز استفاده نمود و از آسیب دیدگی مینای دندان توسط دیگر روش ها پیشگیری کرد.

تفاوت لومینیرز با ونیر کامپوزیت نازک تر بودن مواد است. ضخامت لومینیرز کمتر از 0.1 الی 0.3 میلیمتر است که اجرای آن هم بسیار راحت تر انجام می شود. در صورت مهیا بودن شرایط، برخی دندانپزشکان ترجیح می‌دهند از لومینیرز به جای وینر قدیمی استفاده کنند.

بالا یودن هزینه لمینت دندان

زمانی که از روش زیبایی لیمینت دندان صحبت می کنیم، ناخودآگاه هزینه زیاد در ذهن حک می شود.  اما علت پرهزینه بودن لمینت دندان چیست و چرا هزینه آن نسبت دیگر روش های زیباسازی بیشتر است؟ اولین موردی که موجب متفاوت بودن قیمت لمینت دندان می شود، روش اجرایی آن است. اجرای این کار شرایط و پیچیدگی خاص خودش را دارد و مواد به کار رفته در این روش بسیار هزینه بر است. همچنین تمام بیمه ها هیچ تعهدی بابت پرداخت هزینه اقدامات زیبایی دندان ندارند. پس احتمالا باید خودتان به تنهایی هزینه لمینت را پرداخت کنید.

البته خیلی ها برای کاهش هزینه ترجیح می دهند به جای انجام لیمینت دندان بر روی کل دندان ها، تنها لمینت دندان جلو را انجام دهند. بنابراین هزینه لیمینت دندان های جلو کمتر از قیمت لمینت کل دندان ها خواهد بود.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار خوبی را در زمینه لمینت های دندانی و هر آنچه باید در مورد این روش از ترمیم دندان بدانید را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و به شما بگوییم که برای داشتن لبخنری زیبا تر باید به چه نکاتی توچه داشته باشید و از چه روش هایی می‌توانید استفاده کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

علم دندانپزشکی و ارتودنسی همگام با تکنولوژی روز دنیا در حال تغییر است. طوری که ارتودنسی سیمی و ثابت دارد کم کم جای خودش را به ارتودنسی نامرئی می دهد. با کمک ارتودنسی شفاف و نامرئی می توان مشکلات فکی و دندانی زیادی را اصلاح کرد؛ از جمله:

اوربایت (دندان های بالایی به طور قابل توجهی بیرون زده اند)

آندربایت (دندان های فک پایین جلوتر از دندان های بالایی قرار گرفته اند)

شکاف یا فاصله بین دندان ها

دندان های شلوغ یا روی هم قرار گرفته

اپن بایت (وقتی دهان بسته است دندان ها به هم نمی رسند)

ارتودنسی نامرئی به گونه ای طراحی می شود که به دندان ها در جهت درستی فشار وارد کند. این فشار در همه جهات و با توجه به نیاز هر دندان وارد می شود. بیماران معمولا به صورت هفته ای پلاک های شفاف جدیدی را از دکتر ارتودنسی خود دریافت می کنند. پلاک های جدید بر اساس موقعیت جدید و تغییر یافته دندان ها طراحی می شوند.

مزایای ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی نامرئی برای کسانی که از این روش درمانی بهره می برند مزیت های زیادی دارد. برخی از این فواید را در ادامه می خوانید.

هزینه به صرفه: برخلاف باور عموم، هزینه ارتودنسی نامرئی نسبت به قیمت لمینت دندان بسیار به صرفه تر است. اگر به قصد مرتب کردن دندان ها یا از بین بردن فاصله بین آنها دندان ها را لمینت کنید، تعداد واحد انتخابی به تعداد دندان های کج و فاصله دار بستگی خواهد داشت. معمولا 16 واحد از دندان ها لمینت می شوند تا هنگام صحبت کردن و لبخند زدن، دندان های یکرنگ و یکدستی داشته باشید.

درمان بدون جلب توجه: ارتودنسی های سیمی باعث جلب توجه افراد به دستگاه ارتودنسی و کاهش اعتماد به نفس فرد می شود. اما پلاک های ارتودنسی نامرئی شفاف بوده و کمتر کسی متوجه وجود آنها روی دندان هایتان می شود.

متحرک بودن پلاک ها: شما می توانید پلاک های ارتودنسی را هنگام خوردن غذا، مراسم های ویژه، مسواک زدن و نخ دندان کشیدن درآورید و دوباره روی دندان ها قرار دهید. این امکان در ارتودنسی های ثابت وجود ندارد و رعایت بهداشت دهان و دندان با وجود بریس ها بسیار دشوار است.

عدم محدودیت غذایی: کسانی که ارتودنسی فلزی را انتخاب می کنند باید از خوردن و نوشیدن لیست بلندی از غذاها و نوشیدنی ها خودداری کنند. اما درمورد ارتودنسی نامرئی اینطور نیست زیرا همانطور که گفتیم، شما می توانید هنگام غذا خوردن پلاک ها را بردارید.

ایمنی و راحتی بیشتر: اینویزیلاین یا ارتودنسی نامرئی از پلاستیکی ساخته می شود که هیچ مواد سمی در آن به کار نرفته و باعث هیچ گونه التهابی نمی شود. به علاوه، دیگر خطر گیر کردن قشر داخلی گونه و لب ها به سیم ارتودنسی وجود ندارد.

طول درمان کوتاه تر از بریس ها: طول متوسط درمان با اینویزیلاین 12 ماه است و این دوره نصف مدت زمانی است که ارتودنسی فلزی نیاز دارد (24 ماه).

معایب ارتودنسی نامرئی

ارتودنسی شفاف در کنار همه این مزیت های جذاب، معایبی هم دارد. در هنگام انتخاب این دستگاه ارتودنسی برای صاف کردن دندان ها باید این نکات منفی را نیز در نظر بگیرید.

 

دستورالعمل های سفت و سخت: اگرچه الاینرهای شفاف متحرک هستند و خود بیمار می تواند آنها را بردارد و دوباره در جای خود قرار دهد، اما استفاده از آنها به مدت 22 ساعت از شبانه روز ضروری است. در غیر اینصورت، الاینرهای جدید با موقعیت دندان ها تطابق نخواهد داشت. در واقع، اگر از عمل به این دستورات پزشک سرپیچی کنید، درمان با شکست مواجه خواهد شد.

امکان گم شدن پلاک ها: از آنجایی که پلاک های شفاف متحرک هستند، امکان دارد فرد آنها را بعد از خارج کردن از دهان گم کند.

حس ناراحتی در روزهای اول: اگرچه ارتودنسی نامرئی از پلاستیک ساخته شده و آسیبی به بافت دهان نمی زند. اما چند روزی طول می کشد تا به وجود آنها روی دندان ها عادت کنید. جا زدن پلاک ها همچنین تا چند روز برایتان مشکل خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

برای پرکردن دندان از 4 نوع مواد اصلی استفاده می شود که در میان آنها، آمالگام و کامپوزیت متداول تر و پرکاربردتر از بقیه هستند.

آمالگام

قدیمی ترین ترین مواد پرکردن دندان آنهایی هستند که با مخلوطی از فلزات ساخته می شوند. آمالگام هم یکی از این ترکیب هاست که به مواد نقره ای معروف است. آمالگام بادوام و موثر می باشد و به همین دلیل، بیش از 100 سال است که مورد استفاده قرار می گیرد. هزینه پر کردن دندان با آمالگام نسبت به سایر مواد بسیار کمتر است.

به طور متوسط، می توانید انتظار داشته باشید که آمالگام قبل از نیاز به تعویض حدود 15 سال دوام بیاورد، اما این مدت زمان ممکن است بر اساس عوامل مختلفی متفاوت باشد. مثلا اگر عادت دارید که دندان های خود را به هم فشار دهید، این مدت زمان کمتر خواهد شد.

در ساخت آمالگام از جیوه استفاده می شود و به همین علت، خطر مسمومیت برای بیماران وجود دارد. اگر حتی یکی از شرایط زیر را دارید، از پرکردن دندان با آمالگام بپرهیزید.

  • شیردهی، بارداری یا قصد باردار شدن
  • سن زیر 6 سال
  • بیماری عصبی یا مشکلات کلیوی
  • حساسیت به جیوه

کامپوزیت رزین

مواد کامپوزیت در بین بیماران بسیار محبوب است زیرا طیف رنگی داشته و می تواند با رنگ دندان های اطراف کاملا مطابقت داشته باشد. کامپوزیت از ترکیب رزین های اکریلیک و سرامیکی ساخته می شود.

پرکننده های کامپوزیتی با استفاده از چسب مخصوص با اطراف حفره دندانی یکدست می شود. اما این مواد به طور متوسط حدود 7 سال دوام می آورد. اگر پرکردگی ها کوچکتر بوده و بیمار از سلامت دهان و دندان خوبی برخوردار باشد، این مواد می تواند تا 10 سال یا بیشتر دوام بیاورد.

مواد مورد استفاده برای پر کردن کامپوزیت برای ترمیم دندان های لب پر شده و پر کردن شکاف های کوچک بین دندان ها نیز استفاده می شود.

مواد طلا

بله، درست حدس زده اید! پر کردن دندان با مواد طلا بسیار گرانتر از ترمیم های آمالگام یا کامپوزیت است. اما این مواد دوام بیشتری هم دارند. مواد طلا به طور متوسط 20 سال و حتی بیشتر از آن دوام می آورد.

مواد سرامیکی و گلاس آینومر

پرکننده های سرامیکی با نوعی پرسلین ساخته می شوند و می توانند 15 سال یا بیشتر دوام بیاورند. با این حال، آنها حتی از ترمیم های طلا گران تر و از رایج ترین انواع پرکننده های موجود هستند. مواد سرامیکی باید توسط آزمایشگاه دندانپزشکی یا دستگاه فرز ساخته شده و روی دندان چسبانده شوند.

مواد گلاس آینومر با نوعی شیشه و اکریلیک ساخته می شوند و می توان آنها را مستقیماً در دندان قرار داد. آنها نسبت به سایر مواد پرکننده ضعیف ‌تر هستند و معمولاً برای حفره‌ های کوچک نزدیک خط لثه استفاده می‌شوند، نه روی سطوح جویدنی. این مواد معمولاً حدود 5 سال دوام می آورند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 191
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 بهمن 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی دیگر دیدن و پیدا کردن بیماری های پنهانی که با چشم غیر مسلح دیده نمی‌شوند، آنچنان هم کار دشواری نیست. ما امروز در این مقاله اینجاییم تا شما را با عکس OPG دندان بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات بسیار خوبی را در این زمینه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم . با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا همه چیز را درباره عکس OPG دندان بدانید.

عکس  OPG دندان چیست؟

او پی جی یا OPG خلاصه شده عبارت (Orthopantomagram) نوعی اسکن دهان و دندان با کمک اشعه ایکس است که یک تصویر واحد از همه دندان ها در فک های بالا و پایین را به صورت یکجا نشان می دهد.

به جز دندان ها، با کمک این عکس، نمایی از استخوان فک و مفصل گیجگاهی که محل اتصال استخوان فک به جمجه است به نمایش در می آید. ادامه مقاله را بخوانید تا با کاربردها، مزایا و هزینه عکس دندان  opg بیشتر آشنا شوید.

کاربرد و مزایای عکس OPG دندان

با تصویربرداری او پی جی، می توان به خوبی مسائل و مشکلات مربوط به سینوس های فک بالا، موقیعیت دندان ها (برای ارتودنسی)، و سایر ناهنجاری های استخوان های فک را تشخیص داد. سایر کاربردهای عکس دندان opg  تشخیص موارد زیر است:

  1. تعیین موقعیت پروتزها
  2. سینوزیت و مشکلات مربوط به سینوس ها
  3. لب پر شدن و ترک دندانی
  4. پوسیدگی های دندان
  5. کیست های استخوان فک
  6. عفونت پیشرفته لثه
  7. تومورها و توده های خوش خیم یا بدخیم سرطانی استخوان

گرفتن تصاویر اُ پی جی  نسبت به سایر گرافی های دندانپزشکی مزایای زیادی دارد. موارد زیر مهمترین مزیت های عکس دندان opg است:

  1. دارای خاصیت سه بعدی بودن عکس
  2. امکان تشخیص انواع کیست ها، تومورها و عفونت های موجود در داخل دهان و دندان
  3. امکان تشخیص بهتر ضایعات دهانی و دندانی
  4. امکان تشخیص دقیق و بهتر مشکلات ریشه دندان طی فرآیند درمان ریشه
  5. از همه مهمتر هزینه عکس دندان opg ارزان تر است

برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد هالیتوزیس اینجا کلیک کنید.

چرا عکس OPG دندان

فلسفه استفاده از این مدل عکس ها به شکل و ظاهر فک ما انسان ها بر می گردد. از آنجایی که فک ما به حالت قوسی است با کمک روش های معمولی رادیوگرافی نمی توان تصاویر خوبی از دندان ها و فک به صورت یکجا گرفت. در واقع اینکار بسیار بسیار دشوار خواهد بود. به همین جهت تصویر برداری به روش نوینی مانند opg روی کار آمد که مخصوص گرفتن تصاویر از قوس فکی انسان ها است.

با کمک این عکس دهان، می توانید به خوبی یک شکل واحد از داخل دهان تهیه کنیم به طوری که تمام دندان ها در آن تصویر نمایان باشند. تقریبا بیشتر مشکلات دندان ها با کمک این رادیوگرافی قابل تشخیص هستند. از مزایای این روش عکسبرداری کاهش هزینه عکس دندان به نسبت روش های قدیمی است.

درمورد هزینه ارتودنسی دندان بیشتر بدانید.

سخن نهایی

ما امروز در این مطلب سعی کردیم تا اطلاعات بسیار کامل و جامعی را در زمینه عکس OPG دندان در اختیار شما عزیزان قرار دهیم و همه چیز را در این رابطه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. از اینکه تا اینجا مطلب با ما همراه بودید سپاس گذاریم امیدواریم این مطلب برای شما عزیزان مفید بوده باشد و از آن استفاده کرده باشید. در ضمن اگر می‌خواهید در این زمینه و سایر زمینه های دندانپزشکی اطلاعات خوبی را کسب کنید، پیشنهاد ما به شما مراجعه به وبسایت خوب، پایگاه سلامت دهان و دندان است.

 



:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 13 بهمن 1400 | نظرات ()