نوشته شده توسط : رعنا

دوران بارداری، دوران پر مخاطره ای است و نیازمند توجه و رعایت نکات بسیاری است. اختلالات هورمونی در این زمان به شدت بالا رفته و باعث بروز مشکلات بسیاری می‌شود. امروز در این مقاله قصد داریم تا در مورد استفاده از دهانشویه در بارداری و کشیدن دندان در دوران بارداری بیشتر با هم صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیارتان قرار دهیم.

کشیدن دندان در بارداری

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

اگر پوسیدگی دندان به قسمت داخلی دندان شما در انتهای عصب برسد، می‌تواند بسیار دردناک باشد. عصب کشی می‌تواند با برداشتن بافت آلوده و ترمیم دندان با تاج طبیعی، جلوی درد را بگیرد، بنابراین نیازی به کشیدن دندان نیست.

اگر نمی‌توانید درد دندان را تحمل کنید، می‌توانید عصب کشی را در هر مرحله از بارداری انجام دهید و نباید آن را به تأخیر بیاندازید. با این حال، از آنجایی که اشعه‌ی ایکس برای این کار استفاده می‌شود، زمان ایده آل برای انجام آن در سه ماهه‌ی دوم است.

دهانشویه در بارداری

دهانشویه ها بعد از مسواک زدن و نخ دندان کشیدن از اصلی ترین راه های ارتقای بهداشت دهان و دندان و داشتن لبخندی سالم هستند. آنها از آنچه که تصور می کنید کاربردی تر هستند و فواید بسیار زیادی برای دهان و دندان ما دارند. آنچه در این مقاله می خوانید اطلاعات کاملی درباره انواع محلول های دهان شویه، فواید و کاربرد آن ها، نحوه استفاده و نحوه خرید آن ها است.

محلول های حاوی مواد شوینده دهان و دندان فواید بسیار زیادی دارند و ما مهم ترین فواید موجود را در ادامه بررسی کرده ایم.

می توانند تعداد باکتری های موجود در دهان را کاهش دهد

باکتری های فعال در جریان عفونت های لثه می توانند در هنگام ورود به جریان خون در خانم های باردار، عوارض خاصی در بارداری ایجاد کنند و شما می توانید با شستشوی منظم دهانشویه ، این خطر را کاهش دهید.

به سفیدتر شدن دندان ها کمک می کنند

دهانشویه ای که حاوی پراکسید کاربامید یا پراکسید هیدروژن باشد می تواند تاثیر سفید کنندگی روی دندان داشته باشد. چنانچه دندان های شما به صورت جزئی دچار تغییر رنگ شده اند و یا روزانه به دلیل پلاک، کمی زرد می شوند، انتخاب این دهان شویه ها می تواند به سفید شدن دندان هایتان کمک کند. اما این روش به هیچ عنوان جایگزین مناسبی برای بلیچینگ دندان ها نیست.

سخن آخر

تحقیق کردن قبل از انجام هر کاری باعث می‌شود تا آرامش خاطر پیدا کنید و در آینده دچار پشیمانی نشوید. شما به عنوان یک مادر وظیفه دارید تا برای حفظ سلامت جنین و خودتان حتما قبل از انجام هر کاری با یک مشاور متخصص در این زمینه صحبت کنید و کمک بخواهید. 



:: بازدید از این مطلب : 599
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جعبه فیوز داخل اتوموبیل یکی از قطعات بسیار مهم داخلی است که وظیفه آن کنترل بخش های داخلی اتاق خودرو است. جعبه فیوز یکی از لوازم یدکی کیا و هیوندای است که از اهمیت بالایی در این خودرو ها برخوردار است. امروز در این مقاله قصد داریم تا در مورد اهمیت جعبه فیوز در این خودرو ها و دلایل و علامت های خرابی آن آشنا شویم. با ما همراه باشید.

جعبه فیوز چیست؟

جعبه فیوز در واقعا جعبه ای است که فیوزها و رله های (کلیدهای الکتریکی سریع) یک سیستم الکتریکی را در خود جای داده است. در کاربردهای خودرو معمولاً یک جعبه فیوز اولیه (که شامل موتور ولتاژ بالا و فیوزها و رله ها است) به همراه جعبه فیوز ثانویه که حاوی فیوزها و رله ها به لوازم جانبی است وجود دارد. اکثر وسایل نقلیه همچنین دارای جعبه فیوز داخل اتاق یا صندوق خودرو هستند که معمولاً در سمت راننده تعبیه میشود. این جعبه وظیفه کنترل بخش های داخلی اتاق را دارد.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به خرابی سنسور اکسیژن کیا موهاوی کلیک کنید.

علائم خرابی جعبه فیوز

  • شل شدن فیوز: یکی دیگر از علائم جعبه فیوز داخل اتاق شل شدن یا افتادن فیوز یا فیوزها است. اگر هرکدام از فیوزها از بین بروند یا به شل شوند، این ممکن است نشانه آسیب برخی از پایانه های پانل باشد. یک ترمینال آسیب دیده با یک فیوز سست ممکن است باعث ایجاد مشکلات الکتریکی از جمله افت ناگهانی و یا متناوب برق در برخی لوازم جانبی خودرو یا چراغ  ها شود.
  • پریدن فیوز: یكی از اولین علائم خرابی جعبه فیوز پریدن مکرر فیوزها است. اگر جعبه فیوز هر نوع مشکلی در خصوص  مسائل مربوط به سیم کشی داشته باشد، ممکن است باعث شود که فیوزها به طور مکرر بپرند و بسوزند. وسیله نقلیه ممکن است بدون هیچ دلیل مشخص یک فیوز خاص را بپراند و ممکن است حتی چندین فیوز به همین شکل بپرند. در چنین شرایطی جعبه فیوز ممکن است جدا شده و کاملا حذف شود. پس از اینکار نوبت به تعویض و خرید یک جعبه فیوز میرسد.
  • ترمینال ها یا فیوزهای سوخته

از کجا جعبه فیوز بخریم و سخن آخر

در حالی که بسیاری از جعبه های فیوز طراحی و ساخته شده دوام و طل عمر بالایی دارند اما گاهی اوقات می توانند مشکلات جدی ایجاد کنند و نیاز به سرویس داشته باشند. اگر وسیله نقلیه شما هر یک از علائم فوق را نشان می دهد، یا گمان می کنید جعبه فیوز شما نیاز به تعویض دارد، وسیله نقلیه را به یک مکانیک خوب نشان دهید. اگر ماشین شما یکی از محصولات هیوندای و کیا است برای خرید جعبه فیوز داخل اتاق ماشین خود میتوانید با فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو تماس بگیرید تا جعبه فیوز اصلی و اورجینال و مخصوص ماشین خودتان خریداری کنید.



:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همه ما می‌دانیم که هر کسی ممکن است در دوران بارداری دچار مشکلات بسیاری شود چرا که اختلالات هورمونی بر روی بدن تاثیرات بسیاری می‌گذارد. امروز در این مقاله می‌خواهیم تا در مورد کشیدن دندان و استفاده از دهانشویه در دوران بارداری صحبت کنیم.

مراجعه به دندانپزشکی در بارداری

بله، نه تنها می‌توانید در دوران بارداری به دندانپزشک مراجعه کنید بلکه این یک عمل ضروری است. پوسیدگی دندان، بیماری لثه و سایر مشکلات بهداشت دهان و دندان مسائلی هستند که باید سریعاً به آنها رسیدگی شود. تغییرات هورمونی، تغییرات رژیم غذایی، ابتلا به ژنژیونت بارداری و هوس‌هایی بارداری می‌توانند سلامت دهان شما را در معرض خطر بیشتری قرار دهند. بعلاوه برخی از مشکلات دندانی می‌تواند روی نوزاد در حال رشد تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان داده است که از هر 100 تولد زودرس، 18 مورد می‌تواند به خاطر عفونت شدید لثه در مادر باشد.

کشیدن دندان در بارداری

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

استفاده از دهانشویه در بارداری

بسیاری از دندانپزشکان معتقدند که مسواک زدن (دو بار در روز با خمیر دندان حاوی فلوراید) می تواند فلوراید کافی برای محافظت از در برابر پوسیدگی دندان را فراهم می کند. اما اگر مستعد پوسیدگی هستید، می توانید علاوه بر مسواک زدن و نخ دندان کشیدن ، از دهان شویه حاوی فلوراید استفاده کنید.

برای استفاده صحیح از این محلول ها نکات زیر را دنبال کنید:

  • دهانشویه را قورت ندهید. مقادیر بالای فلوراید در صورت بلعیده شدن می توان مسمومیت ایجاد کند.
  • بعد از خارج کردن محلول از دهان دست کم تا 30 دقیقه چیزی نخورید تا اثر فلوراید کاهش نیابد.
  • بعد از ریختن محلول شوینده در داخل دهان، دهان خود را ببندید و با محلول را داخل دهان خود بچرخانید
  • از مقدار مناسب استفاده کنید. برای این کار برچسپ روی محلول را بخوانید

سخن آخر و چند نکته

برای استفاده حداکثری از دهانشویه ها سعی کنید به چند نکته زیر توجه کنید:

  1. در صورت لزوم دهانشویه را رقیق کنید
  2. به اندازه کافی دهان خود را شستشو دهید
  3. دهانشویه جایگزین مسواک و خمیر دندان نسیست

به طور کلی برای اینکه با خیال راحت بتوانید از دهانشویه در دوران بارداری استفاده کنید، بهترین کار این است که با یک مشاور متخصص در این زمینه و یا با پزشک خود موضوع را در میان بگذارید و از او مشورت بگیرید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 496
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

قبل از هر چیزی در نظر داشته باشید که هیچ ارزانی بی علت نیست. بنابراین، اگر قطعات بی کیفیت و ارزان قیمت را انتخاب کنید، مدت زمان زیادی را نمی توانید از آن بهره ببرید. و در نهایت مجبور به ایمپلنت دوباره و حتی جراحی های جانبی خواهید شد. اما با رعایت نکاتی که در اینجا ذکر می کنیم، می توانید هزینه نهایی کاشت دندان را تا حد زیادی کاهش دهید.

زمان استاندارد انجام ایمپلنت دندان، تا شش ماه بعد از کشیدن دندان است. اما برای آنکه از شر هزینه جراحی هایی مثل پیوند استخوان خلاص شوید، حتما ایمپلنت فوری انجام دهید. به این معنی که بلافاصله بعد از کشیدن دندان، پروسه کاشت را شروع کنید. هرچه کاشت دندان به طول بینجامد، احتمال بروز مشکلات فکی، تحلیل رفتن لثه و فاصله گرفتن دندان های دیگر قوی تر خواهد شد. به علاوه، اگر زود ایمپلنت کنید، پروتزی که در این حالت ساخته می شود به دندان طبیعی نزدیک تر است.

گاهی بیمار بیش از ۸ دندان خود را به طور ردیفی از دست داده است یا به علت پوسیدگی، نیاز به کشیدن دندان دارند. در چنین مواقعی نمی توان به صورت تک واحدی کاشت دندان را انجام داد. چرا که نیاز به مدت زمان طولانی بیش از ۱ سال داشته و همچنین بیمار باید هر سری مبلغ قابل توجهی را برای کاشت دندان پرداخت نماید.

در این مواقع می توان کاشت یک دست دندان کامل را بر پایه ایمپلنت انجام داد. که نه تنها مبلغ آن مقرون به صرفه است بلکه مدت زمان کمتری را برای درمان می طلبد. ایمپلنت کامل به نسبت دیگر روش هایی مانند نصب اوردنچر یا دندان مصنوعی دارای طول عمر بیشتر و کیفیت بالاتری می باشد.

چرا قیمت ایمپلنت دندان بالاست؟

مهمترین عامل گران بودن کاشت دندان، برند ایمپلنت است. در عین حال بسیار مهم است که بهترین انتخاب را داشته باشید تا بهترین نتیجه را بگیرید. به شما توصیه می‌کنیم بخاطر مبلغی ارزان تر، هزینه دوباره و شاید حتی گران تر را در سال‌های آینده را به خود تحمیل نکنید. چراکه ایمپلنت دندان اگر درست و کامل انجام نشود، امکان ابتلا به بیماری های لثه بیشتر خواهد شد. البته لازم به ذکر است که ایمپلنت برای اولین بار در سوئیس انجام شد، از این جهت برندهای سوئیسی معروف تر هستند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انتخاب و خرید دستبند چرم طلا مردانه نیاز به دقت و توجه زیادی دارد. اگر دوست دارید یک خریدطلا عالی و ماندگار داشته باشید، به نکته‌هایی که در ادامه می‌خواهم به شما بگویم توجه کنید:

عیار و وزن طلای روی دستبند را در نظر بگیرید

شما طلای سنگین را بیشتر می‌پسندید یا طلاهای سبک و کم‌وزن را دوست دارید؟ برای انتخاب دستبند طلا چرم مردانه باید عیار و وزن مورد نظرتان را معین کنید. از آنجایی که طلای رایج در ایران، طلای ۱۸ عیار است، این عیار طلا را بخرید. وزن طلا بستگی به خواست و سلیقه شما دارد. البته معمولا پلاک طلا روی دستبند چرم وزن کمی دارد. هر چه وزن طلا کمتر باشد قیمت آن هم پایین‌تر است. به طور کلی پلاک‌هایی که اسم‌ با لیزر بر روی آنها حک شده است نسبت به پلاک‌هایی که شکل اسم را دارند سبک‌تر هستند.

نوع قفل و مکانیزم بسته شدن آن را بررسی کنید

به نظر من برای خرید دستبند طلا مردانه هیچ چیز مهم‌تر از نوع قفل و کیفیت آن نیست. زمان خرید دستبند طلا حتما قفل و مدل بسته شدن آن را در نظر بگیرید. دستبندهای چرمی بافته شده، عموما قفل‌های آهنربایی دارند و به کمک یک زبانه بسیار کوچک محکم می‌شوند. اگر می‌خواهید دستبندتان را فقط در مهمانی یا مراسم‌های خاص استفاده کنید، این نوع قفل برای شما مناسب است. اما اگر آن را برای استفاده روزانه و همیشگی می‌خواهید، چندان مناسب نیست. قفل‌های ساعتی و پهن برای دستبند طلا چرمی بسیار کاربردی است و مقاومت بسیار بالایی دارد. بنابراین اگر قصد دارید که به صورت روزانه از دستبندتان استفاده کنید، قفل‌های ساعتی را انتخاب کنید.

دستبند چرم طلا مردانه بهترین گزینه برای هدیه دادن

هدیه خریدن برای آقایان جزو کارهای سخت و زمان‌بر است. اما اگر می‌خواهید یک هدیه شیک، زیبا و ماندگار برای آن‌ها تهیه کنید، دستبند چرم طلا بخرید. من فکر می‌کنم هیچ چیز به اندازه یک اکسسوری منحصربه‌فرد نمی‌تواند استایل افراد را کامل و زیباتر کند. دستبند چرم و طلای مردانه بهترین هدیه‌ای است که می‌توانید با آقایان بدهید و خاطره یک روز شیرین را برایشان رقم بزنید.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 284
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اینجا قرار است که از جذاب‌ترین مدل‌های دستبند چرم طلا برای خرید طلا برای آقابان  نام ببرم. این مدل‌ها را از بین تحقیقاتی که درباره دستبند چرم و طلا انجام داده‌ام و تجربه‌هایی که در برخورد با آقایان شیک‌پوش داشته‌ام جمع‌آوری کرده‌ام. پس اگر دوست دارید در نگاه دیگران مثل یک جنتلمن خوش‌تیپ دیده شوید، این مدل‌ها را به یاد داشته باشید:

دستبند طلا مردانه چرم با پلاک دو اسمی

اگر دوست دارید که به نامزد، همسر یا دوست صمیمی‌تان یک هدیه خاص و جذاب بدهید که همیشه شما را به خاطر داشته باشد، دستبند طلا مردانه چرم با پلاک دو اسمی بخرید. به نظر من جذاب‌ترین هدیه برای یک نفر، هدیه‌ای‌ است که او را به یاد هدیه‌دهنده بیندازد و چه چیزی بهتر از پلاک‌های دو اسمی و دستبند بند چرمی؟

باید بگویم که پلاک دو اسمی طلا از ترکیب زیبا و هنرمندانه دو اسم در کنار هم ساخته می‌شود و در یک نگاه می‌توانید هر دو اسم را ببینید. برای خرید این مدل دستبندها باید پلاک‌های آن طبق اسم‌هایی که شما می‌خواهید طراحی شود. اگر به دنبال خرید یک هدیه ماندگار برای یار ماندگار خود هستید، به توصیه‌های من گوش کنید و همین حالا این مدل دستبند را سفارش دهید!

دستبند چرم طلا پهن

قطعا می‌دانید که دستبندهای چرم در اندازه‌های مختلفی وجود دارند این سبک دستبند برای افرادی که مچ پهن و استخوان‌بندی درشت دارند هم بسیار مناسب است. پلاک طلا و خصوصا پلاک‌های دو اسمی که بزرگ‌تر و یا طولانی‌تر هستند، روی دستبند طلا چرم پهن بهتر قرار می‌گیرند.

بیشتربخوانید : طلای کودک

دستبند چرم و طلا مردانه با پلاک اسم

رایج‌ترین و یا شاید بتوان گفت محبوب‌ترین مدل در میان دستبند‌ طلا چرم مردانه، دستبند چرم با پلاک اسم است. من فکر می‌کنم مردانی که این سبک دستبندها را انتخاب می‌کنند، اعتماد به نفس بالایی دارند و می‌خواهند نامشان را به زیبایی و با روشی متفاوت به دیگران بگویند! پلاک اسم روی دستبند طلا مردانه چرم در انواع گوناگون و سبک‌های نوشتاری مختلفی وجود دارد، از سبک تحریری گرفته تا فانتزی و لاتین.  به نظر من بهترین معیار برای انتخاب بین حالات نوشتاری مختلف پلاک اسم طلا این است که به نوع تیپ خود توجه کنید. اگر تیپ و استایل لباس پوشیدن شما سنتی، ساده یا هنری است از پلاک اسم فارسی تحریری یا نستعلیق استفاده کنید. اگر نوع پوشش شما مدرن‌تر است و روی دیگر اجزاع لباستان از کلمات انگلیسی استفاده شده است، از پلاک اسم لاتین استفاده کنید.

دستبند طلا چرم بافت

علاوه‌بر مدل‌های دستبند چرم معمولی، دستبند چرم و طلا بافت هم طرفداران زیادی دارد. به نظر من این سبک دستبند برای کسانی که مچ‌های باریک و یا استخوانی دارند مناسب است. دستبند طلا و چرم بافت مردانه برای ست کردن با انواع لباس‌های اسپرت و گاهی مجلسی مناسب است و زیبایی منحصربه‌فردی را به شما می‌بخشد.

دستبند چرم طلا مردانه دست‌دوز و طبیعی

اگر شما هم مثل من روی کیفیت بند چرمی و زیبایی و ظرافت آن حساس هستید، دستبند چرم طلا مردانه دست‌دوز را انتخاب کنید. کیفیت چرم‌های دست‌دوز و طبیعی بسیار بالاست و دوام خوبی دارد. همچنین رنگ‌های متنوع و طبیعی آن باعث می‌شود که قدرت انتخاب بالایی داشته باشید. در عین حال اگر قصد هدیه دادن را دارید، این گزینه می‌تواند به نفیس‌تر بودن هدیه شما کمک کند.

منبع : طلافروشی آنلاین آزادی  



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

داشتن صورت گرد به نوعی یک نکته مثبت در ظاهر هر کسی است. نتیجه تحقیقات مختلف نشان میدهد اشخاصی که از صورت گردی برخوردار هستند، به نسبت سایر افراد دیرتر پیر میشوند. در فرهنگ های مختلف داشتن یک صورت گرد به نوعی نشان دهنده لطافت زنانه است. و آرایش این صورت ها بسیار جذاب و چالش برانگیز است. اگر شما از جمله خانم هایی هستید که صورتی گردی دارید و میخواهید با تعدادی از تکنیک های آرایش صورت گرد آشنا شوید حتما ادامه این مقاله از دوره های آموزش آرایگشری الماس نشان را بخوانید.

ویژگی های صورت های گرد

از لحاظ آناتومیکی افرادی که دارای صورت های گرد هستند، اغلب دارای چانه های گرد و گونه هایی برجسته و هایلایت هستند. به عبارتی فرم کلی صورت آن ها منحنی و خوش فرم است.

اغلب این افراد به واسطه گرد بودن صورت ممکن است چاق به نظر برسند. اما در بیشتر موارد، این افراد واقعا چاق نیستند و تنها صورتی پر دارند. به دلیل خوش فرم بودن صورت های گرد، کسانی که دارای صورت لاغر و استخوانی هستند تلاش میکنند با کمک آرایش صورت خود را گرد کرده تا کمی چاقتر به نظر برسند.

بیشتر بخوایند:

تکنیک های آرایش صورت گرد

۱. نحوه اعمال سایه چشم برای صورتهای گرد

اصولا هدف از آرایش علاوه بر پوشاندن عیوب و ایرادات ظاهری صورت، زیباتر کردن آن است. چهره گرد به تنهایی زیبا است و ما باید برای زیباتر نشان دادن این چهره ها، تا آنجا که ممکن است روی چشم ها مانور داده و روی برجسته کردن آن ها تمرکز کنیم.

بنابراین برای برجسته کردن چشم ها بهتر است از سایه چشم‌هایی به رنگ هایی مانند قهوه ای، مشکی و رنگ های دیگری مثل بنفش و آبی تیره استفاده کنیم. با استفاده از این رنگ ها شما در واقع به نوعی به چشم و ابرو شکل میدهید.

کشیده تر کردن چهره به صورت جزئی میتواند هدف دیگری در آرایش صورت گرد باشد، برای این منظور شما باید ابروها را زاویه دار در بیاورید.

۲. کمک گرفتن از برنزه کننده ها در آرایش چهره گرد

یکی از مورد علاقه ترین لوزام آرایشی برای این چهره ها، استفاده از برزنده کننده ها است. برزه کننده ها می توانند صورت های چاق، گرد و توپر را کمی استخوانی نشان داده و از حجم صورت کم می کنند.

به طور معمول برنزه کننده ها را در ترکیب با کانتورها، باید در خطوط چانه و فرورفتگی های مختلف صورت اعمال کرد.

۳. لزوم استفاده از کانتور در آرایش صورت گرد

نوع آرایش گونه ها در چهره های گرد نیز اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به منظور ایجاد تغییرات در صورت، بهتر است روی گونه ها از هایلایتر استفاده کنید. اعمال هایلایت روی پوست استخوان های گونه به برجسته تر شدن گونه ها و زیباتر شدن فرم صورت کمک میکند.

بعد از اعمال هایلایت روی گونه ها، زیر آن ها را با کمک کمی کانتور تیره رنگ، کم حجم کرده و گود نشان دهید.

۴. نحوه صحیح اعمال رژ گونه در آرایش صورت گرد

متاسفانه برخی از افرادی که چهره گردی دارند به اشتباه فکر میکنند اگر روی گونه های خود رژگونه بزنند صورتشان گردتر و پرتر میشود. بنابراین تا آنجا که ممکن است رژگونه نمیزنند. سالن زیبایی الماس نشان توصیه میکند که برای آرایش چهره های گرد حتما از رژگونه هایی با رنگ های مات و گرم استفاده کنید. تا متوجه تاثیر آن در فرم کلی صورت شوید.

برای این منظور سعی کنید که به بخش تحتانی پوست استخوان گونه، رژگونه بزنید و سپس آن را با کانتور گونه ادغام کنید. تنها با کمک این تکنیک میتوانید فرم گرد صورت خود را کمی کشیده تر کرده و زیباتر به نظر برسید.

۵. بهترین نوع رژ لب برای آرایش چهره گرد

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم، آرایش صحیح ابرو و چشم میتواند تا حد زیادی چهره را تغییر دهید. برجسته سازی صورت تنها به آرایش ابرو و چشم محدود نمیشود و آرایش لب ها نیز میتواند به زیباتر شدن و ایجاد تغییرات بزرگ در صورت منجر شود. در خصوص چهره های گرد، خانم ها بهتر است از رژ لب هایی با رنگ قرمز بیشتر بهره ببرند.

منبع : https://www.almasneshansalon.com/



:: بازدید از این مطلب : 293
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خنک کننده روغن موتور یکی از قطعاتی است که در ماشین های کره ای به خصوص کیا موتورز و هیوندای استفاده می‌شود و دارای یک رادیاتور برای خنک کردن روغن موتور است. امروز ما در این مقاله قصد داریم تا بیشتر در مورد خنک کننده روغن موتور با شما صحبت کنیم و دلایل خرابی این قطعه را به شما بگوییم. با ما همراه باشید.

خنک کننده روغن موتور چیست؟

خنک کننده روغن موتور یا (Oil Cool) در هر وسیله نقلیه ای یک جزء اساسی موتور است. این سیستم خنک کننده در هر وسیله نقلیه باید در تمام شرایط آب و هوایی و رانندگی، به صورت فعال وجود داشته باشد. اگرچه اکثر رانندگان هرگز با کولرهای روغن موتور خود تعامل ندارند، اما مراقبت از آن ها و اطلاع از سطح سلامتی‌شان میتواند به افزایش طول عمر موتور کمک کند.

شرایط تعویض خنک کننده روغن موتور

درست مانند اغلب قطعات و لوازم یدکی هیوندای و کیا  که فرسوده شده و نیازمند تعمیر میشوند، خنک کننده روغن نیز از این قاعده مستثی نیست و نیاز به تعویض دارد. هنگامی که این بخش از سیستم خنک کننده شروع به فرسودگی یا شکسته شدن می کند، چندین علامت هشدار دهنده در ماشین شما ایجاد میکند. در این مقاله چند مورد از این علائم ذکر شده است و می تواند به راننده هشدار دهد که ممکن است خنک کننده روغن موتورش (برای مثال رادیاتور روغن موتور کیا یا هیوندای) نیاز به تعویض داشته باشد.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به ترموستات ماشین های کیا و هیوندای کلیک کنید.

وظیفه خنک کننده روغن موتور

 خنک کننده روغن موتور در واقع یک رادیاتور کوچک است که در بخش جلویی یا قدامی سیستم خنک کننده ماشین تعبیه شده است. این رادیاتور کوچک دمای روغن موتور را هنگام جریان از لوله های پیچ در پیچ داخل خنک کننده ها به طرز چشمگیری کم میکند. تمام سیستم خنک کننده موتور زمانی کار میکند که متور ماشین روشن باشد.

علائم خرابی رادیاتور روغن موتور

  1. نشت روغن از خنک کننده روغن موتور یا رادیاتور روغن: اگر متوجه وجود نشت روغن در زیر موتور خود شده اید، همیشه توصیه می شود با یک مکانیک حرفه ای تماس بگیرید تا او بتوانند تشخیص دهد که نشت روغن از کجا است و به سرعت آن را تعمیر می کنند. با نشت روغن، موتور توانایی روغن کاری خود را از دست می دهد. این امر می تواند به دلیل افزایش اصطکاک ناشی از عدم روانکاری مناسب، باعث افزایش دمای موتور و سایش قطعات به هم شود.
  2. وجود روغن در سیستم خنک کننده
  3. وجود مایع خنک کننده در روغن
  4. نشت مایع خنک کننده موتور از کولر روغن: اگر نشت اندک است، ممكن است متوجه نشت مایع خنک كننده روی زمين درست زير خودرو خود شوید. اما اگر نشت زیاد باشد، احتمالاً متوجه بالا آمدن بخار از کاپوت وسیله نقلیه خود خواهید شد.  اگر با این مشکل روبرو شدید لازم است که خیلی زود با یک تعمیرکار یا مکانیک حرفه ای تماس بگیرید زیرا اگر به اندازه کافی مایع خنک کننده از رادیاتور یا کولر روغن نشت کند، می تواند منجر به بروز مشکلات بیش از حد در رابطه با موتور و خرابی قطعات مکانیکی دیگر شود.

سخن آخر

زمانی که با هر یک از علائم بالا روبرو شدید حتما با یک مکانیک خوب تماس بگیرید. اگر ماشین شما یکی از محصولات کیا یا هیوندای است میتوانید برای خرید رادیاتور روغن موتور یا خنک کننده روغن موتور با فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو تماس بگیرید. برای خرید و یا تهیه هر کدام از لوازم یدکی هیوندای و یا قطعات کیا نیز میتوانید با ما تماس بگیرید تا ما شما را راهنمایی کنیم.



:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر با ما همراه بوده باشید، در مقالات پیشین نیز اشاره کردیم که خانم در دوران بارداری ممکن است بسیار دچار اختلالات هورمونی شوند. این اختلالات هورمونی می‌توانند به راحتی بر روی سلامت آنها تاثیرات مخرب بگذارد. از جمله این تاثیرات می‌توان به مشکلاتی که برای سلامت دهان و دندان آنها پیش می‌آید اشاره کرد. امروز در این مقاله قصد داریم تا در مورد استفاده از دهانشویه در دوران بارداری و کشیدن دندان در این بازه زمانی صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

کشیدن دندان در بارداری

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

عصب کشی و بلیچینگ در بارداری

اگر پوسیدگی دندان به قسمت داخلی دندان شما در انتهای عصب برسد، می‌تواند بسیار دردناک باشد. عصب کشی می‌تواند با برداشتن بافت آلوده و ترمیم دندان با تاج طبیعی، جلوی درد را بگیرد، بنابراین نیازی به کشیدن دندان نیست.

سفید کردن دندان‌ها در حین بارداری قابل انجام است، اما در دندانپزشکی بارداری

 توصیه می‌شود که تنها کارهای ضروری دندانی در این دوران انجام شود و انجام کارهای زیبایی را به بعد از زایمان موکول کنید.

دهانشویه در دوران بارداری

به طور کلی دهانشویه یک محلول بسیار مفید برای دندان های شما است و ما می‌خواهیم چند مورد از اصلی ترین فواید آن را برای شما بازگو کنیم.

  1. می توانند تعداد باکتری های موجود در دهان را کاهش دهد
  2. بوی بد دهان را کاهش می دهد
  3. به سفیدتر شدن دندان ها کمک می کنند
  4. مانع از تشکیل و تجمع پلاک می شود
  5. ذرات ریز مواد غذایی را از بین می برد
  6. به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند
  7. علائم دردناک آفت دهان را کاهش می دهد

با تمام این تعاریف باید بدانیم که آیا استفاده از این محلول در دوران بارداری بی ضرر است یا خیر.

چند نکته و سخن آخر

بارداری، شرایطی است که بسیار حساس است و ممکن است اتفاقات بسیاری در دوران بارداری برای مادر و جنین رخ دهد. برای استفاده از هر ترکیب شیمیایی به خصوص دهانشویه در دوران بارداری و یا انجام هر فعالیت پزشکی در این دوره شما وظیفه دارید تا پزشک خود را از باردار بودن خود مطلع کنید.

مشاوره با پزشک و یا یک مشاور متخصص در این زمینه می‌تواند بسیار برای سلامت شما تاثیر گذار باشد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 392
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

واترپمپ یکی از مهمترین اجزای داخلی موتور خودرو است و وظیفه اش جریانسازی آب در داخل موتور است تا در روز های گرم تابستان مانع جوش آوردن خودرو شود. امروز در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر اینکه شما را بیشتر با واترپمپ آشنا کنیم، اطلاعات مفید و کاربردی نیز راجع به واترپمپ هیوندای آوانته در اختیارتان قرار دهیم.

واترپمپ وظیفه اش چیست و چه کار می‌کند

هنگامی که واترپمپ به درستی کار کند، ماشین شما دمای عملیاتی مطلوبی دارد و آن را حفظ می کند و به طور کلی حال و روز ماشین شما بهتر خواهد بود. اما اگر پمپ آب خراب شود یا شروع به فرسودگی کند، میتواند منجر به خرابی کامل موتور شود. به خاطر اهمیت این موضوع، ما در این مقاله به  علائم هشداردهنده خرابی واترپمپ میپردازیم و از آنجا که ما محصولات و لوازم یدکی هیوندای و قطعات کیا را به مشتریان خودمان ارائه میدهیم تاکید اصلی ما روی محصولات کیا و هیوندای است. این مقاله به صورت اختصاصی به واترپمپ آوانته که یکی از مهمترین قطعات هیوندای است میپردازد اما خواندن مقاله برای همه کسانی که ماشین دارند توصیه میشود.

همچنین راجع به روغن گیربکس هیوندای و کیا نیز بیشتر بدانید.

علائم خرابی واترپمپ

از جمله دلایل و نشانه های خرابی واترپمپ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نشت مایع خنک کننده در قسمت جلوی اتومبیل: واترپمپ از واشر و مهر و موم های متعددی تشکیل شده است که مایع خنک کننده را در خود نگه می دارد. این قطعه از ماشین اطمینان حاصل می کند که جریان مداوم مایع خنک کننده از رادیاتور به موتور منتقل می شود. بعد از گذشت مدت زمانی این واشرها و مهر و موم ها کاملاً فرسوده و خشک شدن و ترک می زنند یا به طور کلی می شکنند. هنگامی که این اتفاق می افتد، مایع خنک کننده از پمپ آب نشت می کند و به زمین می ریزد. این اتفاق به طور معمول در قسمت جلوی اتومبیل شما و در مرکز محل استقرار موتور است.
  •  بلند شدن بخار از رادیاتور
  •  گرم شدن بیش از حد موتور ماشین
  • شل شدن پولی واترپمپ و صدا دادن آن: هر از گاهی ممکن است صدایی بلند و به صورت مکرر از ماشین شما شنیده شود که  این صدا از جلو موتور معمولا به گوش میرسد. این موضوع به طور معمول با شل شدن پولی پمپ آب ایجاد میشود. اگر متوجه شدید که صدای بلندیی از قسمت جلوی موتور شما به گوش میرسد که با افزایش سرعت ماشین، شدت آن افزایش می یابد، در اسرع وقت با یک مکانیک تماس بگیرید تا وسیله نقلیه شما را چک کند.

سخن آخر

اگر ماشین شما جزء محصولات کمپانی های کیا و هیوندای است میتوانید جهت تامین قطعات هیوندای و لوازم یدکی کیا به فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو مراجعه کنید. ما تمام لوزام یدکی این خودروها را با ضمانت و تایید کیفیت در اختیار شما قرار خواهیم داد. چنانچه قصد تعویض واترپمپ آوانته را دارید نیز میتوانید با ما تماس بگیرید تا مرغوبترین و توصیه شده ترین آن را به شما ارائه دهیم.



:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دندانپزشکی در دوران بارداری یکی از مهمترین کار هایی است که حتما هر چند وقت یکبار باید انجام شود، چرا که اختلالات هورمونی در دوران بارداری بسیار زیاد می‌شوند و ممکن است هر ایراد و اشکالی در بدن مادر رخ دهد. امروز در این مقاله قصد داریم تا به صورت تخصصی راجع به استفاده دهانشویه در دوران بارداری و کشیدن دندان در این مدت صحبت کنیم.

کشیدن دندان بارداری

قبل از هر چیز باید بدانید که بارداری می‌تواند از جهت منفی بر سلامت دندان‌ها تاثیر بگذارد بخصوص اگر مادر کلسیم کافی دریافت نکند پس – چه چکاپ دندانی قبل از بارداری انجام داده باشید یا نداده باشید- ممکن است در این دوران دچار مشکلات دندانی شوید. اما آیا دندانپزشکی بارداری بی‌خطر است؟

در دوران بارداری، دندانپزشک از کمترین میزان بیهوشی ممکن برای انجام عمل استفاده می‌کند اما هنوز به اندازه‌ای است که برای کمک به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتی احساس راحتی ‌کنید، بدن و کودک شما کمتر تحت استرس قرار می‌گیرند.

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

دهانشویه در بارداری

محلول های حاوی مواد شوینده دهان و دندان فواید بسیار زیادی دارند و ما مهم ترین فواید موجود را در ادامه بررسی کرده ایم. باکتری های فعال در جریان عفونت های لثه می توانند در هنگام ورود به جریان خون در خانم های باردار، عوارض خاصی در بارداری ایجاد کنند و شما می توانید با شستشوی منظم دهانشویه ، این خطر را کاهش دهید.

محلول های شوینده دهانی می توانند با کاهش میزان پلاک و باکتری های محبوس در دهان، از بیماری های لثه مانند التهاب لثه یا عفونت آن جلوگیری کنند.

دهانشویه ای که حاوی پراکسید کاربامید یا پراکسید هیدروژن باشد می تواند تاثیر سفید کنندگی روی دندان داشته باشد. چنانچه دندان های شما به صورت جزئی دچار تغییر رنگ شده اند و یا روزانه به دلیل پلاک، کمی زرد می شوند، انتخاب این دهان شویه ها می تواند به سفید شدن دندان هایتان کمک کند. اما این روش به هیچ عنوان جایگزین مناسبی برای بلیچینگ دندان ها نیست.

چند نکته و سخن آخر

دهان شویه های مختلفی در بازار وجود دارد که می تواند به جلوگیری از رشد پلاک در دندان و زیر لثه کمک کند. این دهانشویه ها می توانند با جلوگیری از تشکیل پلاک دندان شما را از بیماری های لثه نجات دهند و سلامت بافت لثه را تامین کنند.

به طور کلی دهانشویه برای سلامت دهان و دندان بسیار مفید است اما شما به عنوان یک مادر برای استفاده از دهانشویه در دوران بارداری وظبفه دارید تا برای سلامت خودتان و جنین در شکمتان یکسری نکات بسیار مهم را رعایت کنید و حتما با پزشک خود در این زمینه مشورت بگیرید. امیدواریم که از این مطلب استفاده کافی را کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 573
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همه ما می‌دانیم که یک خانم باردار باید از انجام دادن بسیاری از چیز ها دوری کند و برعکس، باید یکسری کار ها را بیشتر از حد معمول انجام دهد. اختلالات هورمونی که در دوران بارداری ممکن است رخ بدهند، می‌توانند به راحتی بر روی سلامت دهان و دندان تاثیر بگذارند. امروز قصد داریم در این مقاله اطلاعاتی راجع به استفاده از دهانشویه و کشیدن دندان در دوره بارداری را در اختیارتان قرار دهیم.

نکات استفاده از دهانشویه

برای استفاده حداکثری از دهانشویه ها سعی کنید به چند نکته زیر توجه کنید:

  1. در صورت لزوم دهانشویه را رقیق کنید: حتماً برچسب روی هر مارک دهانشویه ای را که انتخاب کرده اید بخوانید. مارک های مختلف غلظت های مختلفی از مواد بکار رفته دارند و ممکن است  برخی برندها به شما توصیه کنند آنها را با آب رقیق کنید.
  2. دهانشویه جایگزین مسواک و خمیر دندان نسیست: لازم به یادآوری است که هیچ دهانشویه ای جایگزین روتین مراقبت از دهان و دندان با مسواک زدن و نخ دندان کشیدن نیست. محلول ها به نوعی مکمل مسواک زدن هستند نه جایگزین آن ها.
  3. به اندازه کافی دهان خود را شستشو دهید: کلیدی ترین نکته در استفاده از دهانشویه ها مدت زمان استفاده از آن ها است. برای اینکه بدانید هر مارک را به چه میزان و مدت زمان در داخل دهان بچرخانید برچسپ روی بطری ها را بخوانید. البته بیشتر شرکت های تولیدی توصیه می کنند که محصول را به مدت 30 ثانیه تا یک دقیقه در دهان خود چرخانده و سپس آن را بیرون بریزید.

دقت داشته باشید که باید حتما برای استفاده با اطمینان از دهانشویه در دوران بارداری از پزشک خود در این زمینه مشورت بگیرید و مطمئن شوید باید چگونه از دهانشویه استفاده کنید و یا اصلا باید استفاده کنید یا خیر. به طور کلی چه در دوران بارداری چه در حالت عادی بهترین کار همیشه این است که با پزشک خود و یا یک مشاور متخصص مشورت کنید.

کشیدن دندان

در دوران بارداری، دندانپزشک از کمترین میزان بیهوشی ممکن برای انجام عمل استفاده می‌کند اما هنوز به اندازه‌ای است که برای کمک به شما در احساس آرامش موثر باشد. وقتی احساس راحتی ‌کنید، بدن و کودک شما کمتر تحت استرس قرار می‌گیرند.

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

سخن آخر

تمامی چیز هایی که در این مقاله در اختیارتان قرار دادیم جزوی از دندانپزشکی بارداری است و وظیفه یک مادر است تا مو به مو به دستورات پزشک خود عمل کند، چرا که این امر برای مادر و جنین مفید است. کسب اطلاعات همیشه بهترین راه حل برای کسانی بوده است که در دو راهی انجام دادن و یا ندادن یک موضوع قرار گرفته اند. امیدواریم از این مطلب استفاده کرده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هیوندای سانتافه یکی از محبوب ترین خودرو های این شرکت کره ای است که همانند برادران خود باید در خرید لوازم یدکی این خودرو دقت کنیم و سعی کنیم از بهترین لوازم یدکی هیوندای برای این خودرو استفاده کنیم. با ما همراه باشید تا در این مقاله نکات مهمی را در مورد لوازم یدکی هیوندای سانتافه در اختیارتان قرار دهیم تا در آینده بهترین تصمیم را در مورد خودرو خود بگیرید.

خرید لوازم سانتافه

ماشین سانتافه که در انگلیسی به Hyundai Santa Fe شهرت دارد یکی از محصولات خوب هیوندای است. ایده اولیه این خودرو در اصل برای همتراز شدن هیوندای با خودروهایی مانند مزدا Tribute، فورد Escape و پونتیاک Aztek بود. هیوندای برای رقابت با این خودروها در سطح جهانی یک نمونه موفق تحت عنوان سانتافه را سال 2001 راهی بازار جهانی کرد. نام این خودرو از نام یکی از شهرهای نیومکزیکو به نام سانتافه انتخاب شده است. این خودرو از محبوب ترین ماشین های خانواده در آمریکا و جهان است.

تاکنون 4 نسل از این خودرو به بازارهای خودرو راه یافته است که نسل دوم آن تازه از سال 2007 وارد ایران شد. در حال حاظر جدیدترین مدل این ماشین 2020 است. برای کسب اطلاعات درباره لوازم یدکی هیوندای سانتافه 2020 ادامه مقاله را بخوانید.

هیوندای سانتافه جدید جزء بهترین خودروهای شاسی بلند در جهان است. مدل 2020 این ماشین دارای فضای داخلی راحت ، ویژگی های فنی فراوان ، صرفه جویی در سوخت مناسب و همچنین سواری متعادل است. در بخش های بعدی با ویژگی های این خودرو و در خصخصویات خاص لوازم یدکی هیوندای سانتافه آشنا میشوید.

امکانات سانتافه

از ویژگی های استاندارد سانتافه 2020 می توان به یک یادآوری باز و بسته بودن درب ها و یک سیستم سرگرمی با صفحه نمایش 7 اینچی، بلوتوث، چهار پورت USB ، Apple CarPlay و Android Auto اشاره کرد. از ویژگی های موجود می توان به کنترل خودکار وضعیت آب و هوایی دو منطقه، سیستم صوتی 12 اسپیکر استریم، رادیو ماهواره ای، رادیو HD ، صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، ناوبری، شارژ دستگاه بی سیم و یک سانروف پانوراما اشاره کرد. این ها تنها تعدادی از امکانات و لوازم یدکی هیوندای سانتافه 2020 هستند.

استفاده از سیستم سرگرمی این ماشین کاملا آسان است. رابط کاربری آن سریع است و سیستم به سرعت به دستورات پاسخ می دهد.

در داخل سانتافه همه چیز آرام و زیبا است. این خودرو از یک کابین جذاب با مواد باکیفیت استفاده میکند. همچنین، این خودرو جادار ​​در سرعت بزرگراه بیصدا است.

در صندلی های عقب سانتافه دو مجموعه کامل از اتصالات صندلی اتومبیل LATCH وجود دارد ، همچنین یک صندلی فوقانی برای صندلی میانی عقب وجود دارد. موسسه بیمه ایمنی بزرگراه خاطرنشان می کند که لنگرهای پایینی در اعماق صندلی ها قرار دارند.

سخن آخر

اگر خودرو شما سانتافه است (مدل 2007 تا 2020) به خصوص اگر مدل آن پایینتر است حتما نیازمند قطعات و لوازم یدکی ‌اش خواهید بود. اگر مایلید تا لوازم یدکی هیوندای استوک را خریداری کنید روی فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو حساب ویژه باز کنید.



:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هیوندای سانتافه یکی از محبوب ترین خودرو های این شرکت کره ای است که همانند برادران خود باید در خرید لوازم یدکی این خودرو دقت کنیم و سعی کنیم از بهترین لوازم یدکی هیوندای برای این خودرو استفاده کنیم. با ما همراه باشید تا در این مقاله نکات مهمی را در مورد لوازم یدکی هیوندای سانتافه در اختیارتان قرار دهیم تا در آینده بهترین تصمیم را در مورد خودرو خود بگیرید.

خرید لوازم سانتافه

ماشین سانتافه که در انگلیسی به Hyundai Santa Fe شهرت دارد یکی از محصولات خوب هیوندای است. ایده اولیه این خودرو در اصل برای همتراز شدن هیوندای با خودروهایی مانند مزدا Tribute، فورد Escape و پونتیاک Aztek بود. هیوندای برای رقابت با این خودروها در سطح جهانی یک نمونه موفق تحت عنوان سانتافه را سال 2001 راهی بازار جهانی کرد. نام این خودرو از نام یکی از شهرهای نیومکزیکو به نام سانتافه انتخاب شده است. این خودرو از محبوب ترین ماشین های خانواده در آمریکا و جهان است.

تاکنون 4 نسل از این خودرو به بازارهای خودرو راه یافته است که نسل دوم آن تازه از سال 2007 وارد ایران شد. در حال حاظر جدیدترین مدل این ماشین 2020 است. برای کسب اطلاعات درباره لوازم یدکی هیوندای سانتافه 2020 ادامه مقاله را بخوانید.

هیوندای سانتافه جدید جزء بهترین خودروهای شاسی بلند در جهان است. مدل 2020 این ماشین دارای فضای داخلی راحت ، ویژگی های فنی فراوان ، صرفه جویی در سوخت مناسب و همچنین سواری متعادل است. در بخش های بعدی با ویژگی های این خودرو و در خصخصویات خاص لوازم یدکی هیوندای سانتافه آشنا میشوید.

امکانات سانتافه

از ویژگی های استاندارد سانتافه 2020 می توان به یک یادآوری باز و بسته بودن درب ها و یک سیستم سرگرمی با صفحه نمایش 7 اینچی، بلوتوث، چهار پورت USB ، Apple CarPlay و Android Auto اشاره کرد. از ویژگی های موجود می توان به کنترل خودکار وضعیت آب و هوایی دو منطقه، سیستم صوتی 12 اسپیکر استریم، رادیو ماهواره ای، رادیو HD ، صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، ناوبری، شارژ دستگاه بی سیم و یک سانروف پانوراما اشاره کرد. این ها تنها تعدادی از امکانات و لوازم یدکی هیوندای سانتافه 2020 هستند.

استفاده از سیستم سرگرمی این ماشین کاملا آسان است. رابط کاربری آن سریع است و سیستم به سرعت به دستورات پاسخ می دهد.

در داخل سانتافه همه چیز آرام و زیبا است. این خودرو از یک کابین جذاب با مواد باکیفیت استفاده میکند. همچنین، این خودرو جادار ​​در سرعت بزرگراه بیصدا است.

در صندلی های عقب سانتافه دو مجموعه کامل از اتصالات صندلی اتومبیل LATCH وجود دارد ، همچنین یک صندلی فوقانی برای صندلی میانی عقب وجود دارد. موسسه بیمه ایمنی بزرگراه خاطرنشان می کند که لنگرهای پایینی در اعماق صندلی ها قرار دارند.

سخن آخر

اگر خودرو شما سانتافه است (مدل 2007 تا 2020) به خصوص اگر مدل آن پایینتر است حتما نیازمند قطعات و لوازم یدکی ‌اش خواهید بود. اگر مایلید تا لوازم یدکی هیوندای استوک را خریداری کنید روی فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو حساب ویژه باز کنید.



:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر به سطح شمش‌ها خوب نگاه کنید، نوشته‌هایی را می‌بینید که بر آن حک شده است. این نوشته‌ها، به وسیله قالب‌هایی که برای ساخت شمش به کار می‌روند، روی آن‌ها درج می‌شوند.

هر شرکت سازنده شمش طلا، موظف‌ است اطلاعات کاملی از جمله عیار شمش، نام شرکت و کارخانه را روی آن درج کند. این کار برای جلوگیری از ساخت شمش‌های تقلبی صورت می‌گیرد و به نوعی، تضمین کننده اصالت آن است. وقتی شما اقدام به خریداری شمش می‌کنید، با بروز هر نوع مشکلی در شمش، به وسیله این اطلاعات خاص، می‌توانید شرکت و کارخانه سازنده را به راحتی پیدا کنید.

۱. عیار شمش طلا

عیار شمش طلا، اولین چیزیست که باید بر روی شمش حک شود. این عیار معمولا ۹۹۹ یا همان ۲۴ است.

۲. وزن شمش طلا

یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که حک شدن آن بر سطح شمش ضروریست، وزن آن است. وزن دقیق هر شمش باید به دقت روی آن درج شود. حساسیت این کار تا اندازه‌ای است که باید وزن نمایان شده روی ترازوی دقیق طلافروشان، با وزن نوشته شده روی شمش‌ها برابر باشد.

۳. کد شناسایی شمش طلا

همانطور که هر یک از مصنوعات طلا، یک کد شناسایی اختصاصی دارند، شمش‌ها نیز باید این کد را روی خود داشته باشند. کد شناسایی برای شمش‌ها، از طریق آزمایشگاه‌های عیارسنجی صادر می‌شود. این آزمایشگاه‌ها، زیر نظر اتحادیه صنف سازندگان، فروشندگان طلا و جواهر کار می‌کنند. دقت کنید که کدهای شناسایی، معتبر و قابل استفاده باشند. پس مراقب درج کدهای تقلبی و دروغین روی آن‌ها باشید.

۴. نام و آرم کارخانه سازنده شمش طلا

شما هر محصول معتبری را که بخرید، چه طلا باشد و چه کالای دیگری، نام و آرم کارخانه و یا شرکت سازنده، روی آن حک شده است. شمش‌های طلا هم دقیقا از همین قاعده پیروی می‌کنند. در کنار دیگر اطلاعات موجود روی شمش طلا، آرم و نام کارخانه آن هم حک می‌شود. این کار دست سوء‌استفاده‌کنندگان و متقلبان را از انجام هر فعالیت غیرقانونی کوتاه می‌کند.

بیشتر بخوانید :



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انتخاب و خرید طلا کاری است که باید وقت و زمان زیادی را برای آن صرف کنید تا یک انتخاب دقیق و ماندگار داشته باشید. بسیاری از افراد در مواجه با طلاهای ایتالیایی، این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا سرویس طلای ایتالیایی؟ مهم‌ترین دلایلی که برای خرید سرویس طلا ایتالیایی وجود دارد و به عنوان بهترین انتخاب برای شما مطرح می‌شوند، موارد زیر هستند:

۱. دوام و استحکام

سرویس طلای ایتالیایی به خاطر تکنیک ها و ابزارهایی که در تولید آن استفاده می‌شود، و چیرگی بالای استادکاران تولید کننده‌ی آن از دوام و استحکام بسیار بالایی دارند. این ویژگی برای خرید  و استفاده در هر طلایی بسیار مهم است.

۲. زیبایی و درخشندگی چشم‌نواز

اگر سرویس طلا ایتالیایی را در کنار دیگر سرویس‌های طلا قرار دهید، متوجه تفاوت در زیبایی و درخشندگی آن خواهید شد. چه چیزی مهم‌تر از زیبایی و جلوه در سرویس طلا؟!

۳. شهرت فراوان

همانطور که اشاره کردیم، طلای ساخت ایتالیا در سراسر دنیا مشهور است. بنابراین شما با داشتن آن به هر کجای دنیا که بروید، می‌توانید به راحتی طلای خود را با قیمت واقعی آن بفروشید.

بیشتر بخوانید: خرید اینترنتی طلا

۴. طراحی به روز اروپایی

مهم‌ترین مؤلفه درمورد طلای ایتالیایی، نوع طراحی آن است. طراحان ایتالیایی از معروف ترین طراحان جهان هستند. برخی از محصولات این طراحان به صورت محدود تولید شده و فقط در مزایده های خاصی فروخته می‌شود. به همین دلیل اکثر طلا ایتالیایی طراحی های بسیار خاصی دارند که نمونه آن در ایران تولید نمی‌شود.

۵. قیمت بالا هنگام فروش

از آنجایی که قطعات طلا و سرویس طلا ایتالیایی قیمت و اجرت ساخت بیشتری نسبت به سایر طلاها دارد، هنگام فروش هم با قیمت بیشتری فروخته می‌شود. بنابراین اگر شما برای خرید طلای ایتالیایی هزینه بیشتری پرداخت می‌کنید، هنگام فروش نیز سود بیشتری خواهید کرد.

منبع : طلافروشی آنلاین آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

لوازم یدکی ماشین های کره ای به طور کلی بسیار مهم هستند و باید در خریدشان دقت کنید. امروز در این مقاله سعی داریم تا به شما اطلاعاتی راجع قطعات هیوندای النترا بدهیم تا راحت تر و با اطمینان تر خرید کنید. با ما همراه باشید.

خرید لوازم یدکی النترا

فرقی نمیکند که مدل های قدیمی النترا را دارید یا مدل های جدید و به روز تر، در هر صورت شما بلاخره نیاز دارید تا بر حسب ضرورت تعدادی از قطعات و لوازم یدکی النترا ی خود را تعویض کنید. فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو یکی از معتبرترین مراکز عرضه لوازم یدکی هیوندای و کیا است که تمامی قطعات مد نظر برای تمامی مدل های النترا را عرضه میکند. با کلیک روی مدل ماشین خود وارد صفحه ای میشوید که حاوی تعدادی لوازم یدکی است. با انتخاب هر کدام میتوانید درخواست سفارش دهید.

معرفی النترا n line

موتوری که به النترا ان لاین نیرو میبخشد یک موتور 1.6 لیتری از نوع توربوشارژ جی دی آی یا (GDI) است. البته بکار بردن این موتور در سری جدید ان لاین چیز جدیدی نیست زیرا نمونه های قدیمی دیگر نیز از همین موتور بهره میبرند. قدرت این موتور 201 اسب بخار است و گشتاور آن نیز 265 نیوتون متر است. مجموعه این امکانات و هماهنگی آن ها با یک گیربکس 6 سرعته (البته دستی نه اتوماتیک) یا نمونه دو کلاچه باعث حرکت چرخ ها در جلو میشود.

هیوندای ضمن پرده برداری از این ماشین جدید، اعلام کرد که سیستم تعلیق آن نسبت به نمونه های موجود بهینه سازی شده و میزان سفتی کمک ها مقداری بیشتر شده تا پایداری و چسپندگی ماشین بهبود یابد. این تنها تغییرات ایجاد شده در سیستم تعلیق ماشین نیست و سازندگان در خصوص مجموعه ترمز نیز کمی تغییرات ایجاد کرده اند. آن ها دیسک های بزرگتری در لاستیک های جلو در سیستم ترمز تعبیه کرده اند. همین موضوع باعث میشود خرید لوازم یدکی النترا ان  لاین با چالش هایی روبرو باشد.

ایمنی هیوندای النترا n line

این عضو جدید خانواده هیوندا به طور گسترده صاحب امکانات و آپشن های ایمنی زیادی شده که برخی از مهمترین آن ها عبارتند از:

  • دستیار نور بالا
  • اخطار کاهش سطح هوشیاری راننده
  • سیستم اخطار برخورد از نواحی کور راننده
  • دستیار جلوگیری از برخورد با خودروهای عبوری از پشت.
  • دستیار پیشگیری برخورد از جلو
  • سیستم کمک به حفظ خودرو در بین خطوط

سخن آخر

شما می‌توانید با مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر باعث شوید تا بهترین و با کیفیت ترین خرید را با کمترین قیمت برای خودروی خود داشته باشید. امیدواریم که این مقاله سطح اطلاعات عمومی شما را کمی جا به جا کرده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 249
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

به طور یکلی همه ما می‌دانیم که یک فرد باردار بسیاری از کار ها را نباید انجام دهد و بسیار بیشتر از پیش باید مراقب خود باشد. امروز در این مقاله قصد داریم تا بیشتر درباره استفاده از دهانشویه و کشیدن دندان در دوران بارداری صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

کشیدن دندان در بارداری

کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان در بارداری خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد. اما دندانپزشک ممکن است سه ماهه‌ی دوم بارداری را به عنوان زمان ایده آل برای این کار توصیه کند زیرا در انجام این روش درمانی باید از عکسبرداری استفاده شود.

اگر پوسیدگی دندان به قسمت داخلی دندان شما در انتهای عصب برسد، می‌تواند بسیار دردناک باشد. عصب کشی می‌تواند با برداشتن بافت آلوده و ترمیم دندان با تاج طبیعی، جلوی درد را بگیرد، بنابراین نیازی به کشیدن دندان نیست.

اگر نمی‌توانید درد دندان را تحمل کنید، می‌توانید عصب کشی را در هر مرحله از بارداری انجام دهید و نباید آن را به تأخیر بیاندازید. با این حال، از آنجایی که اشعه‌ی ایکس برای این کار استفاده می‌شود، زمان ایده آل برای انجام آن در سه ماهه‌ی دوم است.

استفاده از دهانشویه در دوران بارداری

دهانشویه در حالت کلی بسیار مفید بوده و می‌تواند سلامت دندان های شما را تعمین کند. از جمله فواید دهانشویه می‌توان به مواردی همچون:

  1. می توانند تعداد باکتری های موجود در دهان را کاهش دهد
  2. به سفیدتر شدن دندان ها کمک می کنند
  3. بوی بد دهان را کاهش می دهد
  4. ذرات ریز مواد غذایی را از بین می برد
  5. مانع از تشکیل و تجمع پلاک می شود
  6. به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک می کند
  7. علائم دردناک آفت دهان را کاهش می دهد

اما دقت داشته باشید که استفاده از دهانشویه در دوران بارداری با حالت عادی فرق دارد و باید نکاتی در کنار استفاده از آن رعایت شود. اگر می‌خواهید راجع به دندانپزشکی در بارداری و استفاده از دهانشویه در بارداری بیشتر بدانید می‌توانید مقالات مرتبت به این موضوع را که در اینترنت موجود است را مطالعه کنید.

سخن آخر

کسب اطلاعات عمومی و بالا بردن سطح معلومات در هر زمینه ای به شما کمک می‌کند تا بهترین تصمیم را بگیرید و میزان اشتباه و پشیمانی خود را به صفر برسانید. شما می‌توانید با مشاوره گرفتن از یک متخصص در این زمینه اطمینان خود را از کاری قصد انجام آن را دارید بیشتر کنید. اما به طور کلی کسب اطلاعات بهترین راه برای هر کسی است که قصد انجام یک کار، به خصوص موارد پزشکی را دارد.



:: بازدید از این مطلب : 199
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

صرفه‌جویی در زمان

برخلاف خرید حضوری طلا  از فروشگاه که صرفا در تایم محدودی در دسترس هستند، فروشگاه آنلاین در هر زمان از شب و روز آماده‌ی ارائه‌ی خدمات است و این مزیت به خصوص برای افراد پر مشغله و یا والدینی که فرزند کوچک دارند بسیار مفید خواهد بود. در فروشگاه آنلاین با صرف کمترین زمان امکان بهترین انتخاب فراهم است.

برنامه‌ی خرید

خرید آنلاین طلااز وب سایتی که شما قادر به بازدید تمامی محصولات آن هستید تجربه‌ای منحصر به فرد برای شما فراهم می‌کند.

مقایسه قیمت‌ها

با وجود وب سایت فروش آنلاین شما می‌توانید به راحتی قیمت‌ها را با سایر محصولات مقایسه کنید که این مسئله برای انتخابی بهتر به شما کمک خواهد کرد.

اطلاع از اخبار جدید

وقتی شما عضو وب سایت فروشگاه آنلاین می‌شوید با عضویت در خبرنامه می‌توانید از تخفیفات، اخبار جدید، محصولات و غیره به سرعت خبردار شوید. این نوع فروشگاه‌ها هر از چند گاهی تخفیفات خوبی به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

انتخاب نامحدود

در فروشگاه‌ها به دلیل محدودیت فیزیکی در سایت‌ها، تنوع انتخاب و کالا برای شما بسیار محدود است اما در فروشگاه آنلاین شما در روند انتخاب محدود نخواهید بود و دامنه‌ی گستره‌تری از انتخاب در دست خواهید داشت.

سهولت در حمل و نقل

وقتی شما خرید خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهید دیگر نیازی به خروج از خانه، پیدا کردن جای پارک، معطلی در پمپ بنزین و یا معطلی در صف فروشگاه نخواهید داشت.

دسترسی آسان به تجربیات مصرف کنندگان

مصرف کنندگان تجربیات و نظرات خود را می‌توانند در وب سایت فروشگاه‌ها به اشتراک بگذارند. این مورد به انتخاب خریدار جدید بسیار کمک خواهد کرد زیرا با دسترسی به نظرات دیگران امکان خرید آگاهانه برای او فراهم می‌شود.

حذف محدودیت جغرافیایی

ممکن است محصول مورد نظر شما در شهر محل سکونتتان وجود نداشته باشد ولی با خرید آنلاین امکان خرید از هر شهری برای شما فراهم است.

منبع : مجله طلا و جواهر



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 282
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر برای خرید گوشواره طلای ارزان قیمت و مناسب بودن این گزینه‌ی کاربردی قانع شدید؛ وقت آن رسیده از پرفروش‌ترین و ارزان‌ترین مدل‌های گوشواره طلا برای‌تان صحبت کنم:

گوشواره میخی زنانه طلا

گوشواره‌های میخی یکی از پرطرفدارترین مدل‌هایی است که بین خانم‌ها بسیار مورد قبول است. مدلی که هم می‌توان برای استفاده‌ی روزمره و همیشگی پوشید و هم در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خودمانی و صمیمی، انتخاب خوبی برای تکمیل سبک و استایل شخصی است. این گوشواره‌ها برای هر فرم صورتی کاربرد دارند. طرح‌های پروانه، برگ، بته و قلب از جمله طرح‌های مینیمالی هستند که حس‌وحالی رها و آزاد دارند. اگر هم به دنبال طرحی چشم‌گیرتر هستید می‌توانید مدل قلب و مروارید را انتخاب کنید. این مدل دارای طراحی برجسته است و دو مروارید سفید رنگ نیز در مرکز قلب‌های خود دارد که آن‌را چشم‌گیرتر کرده است به همین دلیل یکی از طرح‌های جذاب گوشواره طلا میخی ارزان است.

گوشواره زنانه زنجیری طلا

گوشواره طلا ارزان دیگری که با طرح‌های مختلف و شیک می‌توانم پیشنهاد کنم گوشواره زنانه زنجیری است. گوشواره‌های آویز به‌طور کلی برای کسانی که صورت‌های گرد و مربعی شکل دارند یک انتخاب خوب است که می‌تواند تناسب را در چهره ایجاد کند. این گوشواره‌های آویز ارزان قیمت برای یک موقعیت نیمه رسمی یا مهمانی خاصی که دوست دارید سبکی متفاوت اما در عین حال ظاهری ساده و صمیمی داشته باشید مناسب است. طرح‌های گل و آویز، گوی و پولک و سنگ یا مروارید جزء مدل‌های این گوشواره است.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا

گوشواره زنانه حلقه‌ای طلا

کسانی که انتخاب و سلیقه‌ی آنها به سمت طرح‌های ساده‌تر و هندسی‌تر می‌رود، گوشواره‌های حلقه‌ای را از بین مدل‌های متنوع بازار بیشتر دوست دارند! من به شخصه گوشواره‌های حلقه‌ای را از آن دسته مدل‌هایی می‌بینم که حداقل یک یا دو طرح مختلف آن باید در کمد و استایل شخصی هر فرد وجود داشته باشد. افرادی که فرم صورت آنها گرد است بهتر است از گوشواره‌های دایره‌ای بزرگ دوری کنند اما باز هم طرح‌های حلقه‌ای دیگری وجود دارد که برای فرم صورت این افراد مناسب است. به‌طور مثال اگر مثل من فرم صورت‌تان گرد و دایره‌ای شکل است از گوشواره‌های حلقه‌ای بیضی شکل یا مربعی شکل استفاده کنید که تناسب را در تصویر بصری فرم صورت ایجاد می‌کند. همچنین بعضی از این مدل‌ها به‌خاطر سادگی که دارند می‌تواند به چشم یک سرمایه‌گذاری با اجرت کم باشد و در زمان فروش نگران کم شدن درصد بالایی از قیمت آن نباشید.

بیشتر بخوانید : خرید طلا

گوشواره زنانه فانتزی طلا

گوشواره زنانه فانتزی طلا هم مورد دیگری است که قصد دارم برای انتخاب در بین طرح‌های متنوع گوشواره ارزان قیمت از آنها با شما صحبت کنم. طرح‌های فانتزی و اسپرت معمولا یک انتخاب راحت برای استفاده‌ی روزانه یا موقعیت‌های صمیمی و دورهمی‌های ساده است. تنوع طرح‌ها و رنگ‌هایی که در این مدل وجود دارد می‌تواند برای انتخاب رنگ و طرح لباس راهنمای خوبی باشد. گوشواره‌های فانتزی نسبت به انوع مدل دیگری که معرفی کردم از تنوع بالاتری برخوردار اند و برای هر سلیقه‌ای می‌توان مدل مناسب را پیدا کرد.

منبع : طلافروشی اینترنتی آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یک خانم باردار در طول دوران بارداری خود باید از انجام بسیاری از کار ها پرهیز کند و همچنین باید یکسری کار ها را انجام دهد. با وجود تمام هشدارهایی که در مورد چکاپ‌های قبل از بارداری داده می‌شود، گاهی اوقات نمی‌شود همه چیز را کنترل کرد یا ممکن است در حین بارداری مشکلاتی برای شما ایجاد شود. امروز در این مقاله قصد داریم تا بیشتر در مورد این موضوع با هم صحبت کنیم.

مراجعه به دندانپزشکی در دوران بارداری

دندانپزشکی بارداری موضوعی است که شاید زیاد توسط بانوان باردار در کشور ما مورد توجه قرار نگیرد. قبل از هر چیز باید بدانید که بارداری می‌تواند از جهت منفی بر سلامت دندان‌ها تاثیر بگذارد بخصوص اگر مادر کلسیم کافی دریافت نکند پس – چه چکاپ دندانی قبل از بارداری انجام داده باشید یا نداده باشید- ممکن است در این دوران دچار مشکلات دندانی شوید. اما آیا دندانپزشکی بارداری بی‌خطر است؟

بله، نه تنها می‌توانید در دوران بارداری به دندانپزشک مراجعه کنید بلکه این یک عمل ضروری است. پوسیدگی دندان، بیماری لثه و سایر مشکلات بهداشت دهان و دندان مسائلی هستند که باید سریعاً به آنها رسیدگی شود. تغییرات هورمونی، تغییرات رژیم غذایی، ابتلا به ژنژیونت بارداری و هوس‌هایی بارداری می‌توانند سلامت دهان شما را در معرض خطر بیشتری قرار دهند. بعلاوه برخی از مشکلات دندانی می‌تواند روی نوزاد در حال رشد تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان داده است که از هر 100 تولد زودرس، 18 مورد می‌تواند به خاطر عفونت شدید لثه در مادر باشد.

کشیدن دندان در بارداری

دندانپزشکی در بارداری شاید گاهی اوقات ترسناک باشد اما همانطور که گفته شد خطری شما را تهدید نخواهد کرد. کشیدن دندان، آخرین چاره برای دندانپزشکان است و در صورت امکان همواره تلاش می‌کنند از کشیدن دندان خودداری کنند. اما اگر دندان شما در اثر پوسیدگی یا کرم خوردگی بیش از حد آسیب دیده باشد به طوری که نتوان آن را ترمیم کرد، می‌تواند سلامت دهان شما را در معرض خطر قرار دهد و باید کشیده شود. نگران نباشید امکان کشیدن دندان در دندانپزشکی بارداری نیز وجود دارد.

کشیدن دندان می  تواند در اغلب شرایط یه مورد اورژانسی باشد و در صورتی که جان و سلامت ما را تهدید کند حتما باید دندان کشیده شود. اگر نیاز باشد که دندان کشیده شود، در حالتی ایمن انجام می شود و هیچ خطری برای مادر باردار و جنین نخواهد داشت. اما در هر صورت بهتر است که کشیدن دندان به بعد از حاملگی موکول شود.

سخن آخر

همه ما می‌دانیم که پیشگیری بسیار از درمان بهتر است. نحت هر شرایطی. اما چگونه می‌توان پیشگیری کرد؟ آیا کسی که دارای اطلاعات عمومی خوبی نیست، توانیی پیشگیری را دارد؟ قطعا جواب این سوال منفی است. سعی کنید در تمامی زمینه هایی که از نظر خودتان حائز اهمیت است اطلاعات خود را افزایش دهید.



:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

لنت ترمز از اصلی ترین قطعات خودرو است که به طور مستیم سلامت شما و خودروی شما به سلامت این قطعه بستگی دارد. خرید یک لنت خوب دارای نکاتی است که دانستن آن برای همه لازم است.امروز در این مقاله قصد داریم تا نکاتی را در این باره در اختیارتان قرار دهیم. با ما همراه باشید.

نحوه عملکرد لنت ترمز

لنت‌‎های ترمز از طریق اصطکاک، انرژی جنبشی خودرو را به انرژی گرمایی تبدیل می‌‎کنند. دو لنت ترمز با سطوح اصطکاک رو به روتور در ترمز وجود دارد. وقتی ترمز‎ها به صورت هیدرولیکی استفاده می‌‎شوند کولیس دو لنت را به هم فشار می‌‎دهد یا روتور در حال چرخش را فشار می‌‎دهد تا وسیله نقلیه کند و متوقف شود.

هنگامی که یک لنت ترمز در اثر تماس با روتور گرم می‌‎شود مقدار کمی از اصطکاک خود را به دیسک منتقل می‌‎کند و یک پوشش خاکستری بر روی آن باقی می‎‌ماند. لنت ترمز و دیسک به یکدیگر چسبیده و اصطکاک ایجاد شده خودرو را متوقف می‎کند.

لنت ترمز جزء محصولاتی است که اصلی و فرعی بسیار دارد. برای مثال شاید بسیاری ندانند که چگونه باید لنت اصلی هیوندای را تهیه کنند و بسیاری از لنت تقلبی استفاده می‌کنند. خودرو هایی همچون کیا و هیوندای دارای لنت هایی هستند که بسیار باید در خرید آنها دقت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به قطعات کیا و یا قطعات هیوندای کلیک کنید.

انواع لنت ترمز

لنت های ترمز در سه نوع عرضه می‌شوند که در ادامه به برسی آنها خواهیم پرداخت:

  1. لنت های فلزی: لنت‎‌های ترمز فلزی متشکل از فلزاتی مانند: مس، آهن، فولاد یا سایر آلیاژها هستند. این فلزات مختلف با روان کننده گرافیت و همچنین سایر مواد پرکننده ترکیب می‌شوند تا ترمز را کامل کنند. ترکیبات لنت ترمز فلزی متفاوت است و هرکدام مزایای خاص خود را برای موقعیت‎‌های مختلف دارند.
  2. لنت های سرامیکی: لنت‎‌های ترمز سرامیکی قدرت توقف بسیار خوبی دارند و گرما را به خوبی پراکنده می‌‎کنند. برای رانندگی شهری ایده آل هستد. گرد و غبار یا سر و صدا بسیار کمی تولید می‌‎کنند و ماندگاری بالایی دارند. بسیاری از خودروهای خارجی و داخلی مجهز به فرمولاسیون لنت ترمز سرامیکی از کارخانه هستند.
  3. لنت های نیمه متالیک: مواد اصطکاک روی لنت ترمز نیمه فلزی دارای مقادیر زیادی فلز است که می‌تواند آهن، مس، فولاد یا سایر آلیاژهای ترکیبی باشد. لنت‎‌های ترمز نیمه فلزی برای عملکرد در شرایط رانندگی نا متعارف طراحی شده‎‌اند. مدل‌های بسیار متنوعی از آنها وجود دارد. در عمل ترمزگیری بهتری نسبت به نمونه‌های ارگانیک خود دارند.

ماندگاری بالشتک ترمز بسیار مناسب است و در هر دمایی ترمز عملکرد خوبی دارد. لنت‌‎های نیمه متالیک برای خودروهایی که در ترافیک شهری رفت و آمد زیادی دارند یا بار سنگین با خودروها جا به جا می‌‎کنند مناسب می‎‌باشد. ارگانیک. لنت‎‌های ترمز ارگانیک از آزبست ساخته می‌‎شوند. ماده‎‌ای جاذب گرما که برای سایش و پارگی لنت‎‌های ترمز مناسب است. مشخص شده است که آزبست یک ماده سرطانزای بسیار قوی است و قرار گرفتن طولانی مدت در معرض گرما می‌‎تواند باعث سرطان شود.

سخن آخر

این نوع لنت با گذشت زمان از بین می‌‎روند و آزبست وارد هوا می‌‎شود. تولیدکنندگان دریافتند که آزبست یک ترکیب ایمن برای استفاده در تولید سیستم های ترمز نیست. در نتیجه، لنت‎‌های ترمز ارگانیک یا لنت‌‎های ترمز آلی غیر آزبست (NAO) برای پر کردن شکاف ایجاد شدند.

شما به راحتی می‌توانید در اینترنت با مراجعه به یک فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو معتبر بهترین لنت ترمز را با مناسب ترین قیمت برای خودروی خود تهیه کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

قصد داریم یکی از پیچیده ترین نامنظمی های دندانی و فکی را به شما معرفی کنیم که نسبتاً شایع است و عدم درمان آن می تواند صورت شخص را زشت نشان دهد، و یا اینکه به جز مشکلات زیبایی، مشکلات تنفسی، جویدن و گفتاری نیز ایجاد کند. این مشکل پیچیده و شایع اوربایت یا جلو بودن دندان های فک بالا نام دارد. اوربایت باید توسط یک ارتودنتیست باتجربه و اغلب با کمک ترکیبی از جراحی + ارتودنسی ثابت (و در موارد معدود با ارتودنسی متحرک) درمان شود.

اوربایت چیست؟

اوربایت یکی از پیچیده ترین نوع نامنظمی های دندانی و فکی به شمار می رود و نوعی مال اکلوژن است. (به موقعیت منظم و ارتباط طبیعی فک ها با هم اکلوژن می‌گویند و هر حالتی به جز این را، مال اکلوژن می‌نامند. بنابراین مال اکلوژن در واقع نامنظمی یا نامرتبی فک و دندان ها است.)

این نوع مال اکلوژن یک مشکل نسبتاً رایج در میان انسان ها است. افرادی که اوربایت دارند معمولاً دندان های جلویی‌شان در فک بالا، کمی جلوتر از دندان های فک پایین هستند. در واقع دندان های فک بالا (از جلو)، دندان های جلویی در فک پایین را می‌پوشانند.

چه عواملی باعث اوربایت می شوند؟

مهمترین دلایلی که باعث بروز آندربایت می شوند عبارتند از:

ژنتیک و وراثت

عامل اصلی اوربایت دندان، ژنتیک و وراثت است. در واقع بیشتر افرادی که با این مشکل روبرو هستند در خانواده ای به دنیا آمده اند که والدین، خواهر ها و برادرها و یا اقوام نزدیک آن ها اوربایت دارند. در این افراد ژن هایی که باعث بروز مشکلات و ناهنجاری فکی و استخوانی می شوند از طریق والدین به کودکان منتقل می شوند.

ازدحام و شلوغی بیش از حد دندان ها

کوچک بودن فک یا بزرگ بودن دندان ها می تواند عامل مهم دیگری باشد که موجب اوربایت می شود. زمانی که همه دندان ها جا برای رشد و در آمدن نداشته باشند لاجرم به صورت نامرتب در آمده و یا دچار ازدحام و شلوغی می شوند که ممکن است باعث جلوزدگی دندان های فک بالا شوند.

فاکتورها و عوامل خارجی

سایر علل ابتلاء به اوربایت می توانند منشاء خارجی داشته باشند. مثلا مکیدن انگشت شست یا استفاده طولانی مدت از پستانک گاهی اوقات می تواند باعث جلوزدگی دندان های بالا شود.

درمان اوربایت در بزرگسالان چیست؟

درمان ارتودنسی نامرئی لینگوال، سرامیکی یا دیمون شفاف

درمان ارتودنسی ثابت فلزی

جراحی فک

کشیدن دندان

برای درمان این مشکل چطور یک متخصص ارتودنسی خوب پیدا کنیم؟

داشتن سابقه، مهارت و تجربه کافی در درمان کیس های مختلف جلو بودن دندان های بالایی می تواند یک مزیت مهم برای هر متخصص ارتودنسی باشد. از آنجا که چنین مشکلاتی نیازمند مهارت بالا هستند بهتر است متخصصی را انتخاب کنید که در طول سال های فعالیتش موارد اوربایت زیادی را درمان کرده باشد. همچنین به سبب اینکه ممکن است نیاز به عمل جراحی فک احساس شود، متخصصی را انتخاب کنید که حتما با بهترین جراحان فک و صورت در ارتباط باشند.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 367
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که می‌دانید خانم ها در دوران بارداری باید از انجام دادن بسیاری از کار ها دوری کنند چرا که سلامت خودشان و جنینشان به خطر می‌افتد. امروز در این مقاله قصد داریم تا در مورد یکسری مسائل دندانپزشکی که ممکن است در دوران بارداریط به سراغ مادران بیاید صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

خطر استفاده از دهانشویه در دوران بارداری

هرچند که توصیه می شود در دوران بارداری بهداشت دهان و دندان بیشتر از همیشه رعایت شود اما در خصوص استفاده از دهانشویه ها نظرات متفاوتی وجود دارد و احتمالاً هنوز برخی خانم های باردار برایشان سوال باشد که آیا می‌توانند در طول بارداری برای رعایت هرچه بیشتر بهداشت دهان و دندان از دهانشویه استفاده کنند؟ ما در این مقاله به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت و نظرات متخصصان دندانپزشکی بارداری را در این خصوص جویا می شویم.

دیدگاه دندانپزشکان در مورد استفاده از دهانشویه در دوران بارداری متفاوت است زیرا اکثر مارک های دهانشویه در بازار و داروخانه ها حاوی الکل هستند و الکل هرچقدر هم کم باشد ، در صورت مصرف در دوران بارداری می تواند مشکلات سلامتی برای نوزاد ایجاد کند ، به همین دلیل پزشکان با استفاده از دهانشویه های حاوی الکل در دوران بارداری مخالف هستند.

توضیح کلی در مورد استفاده از دهانشویه در دوران بارداری

به طور کلی موضوع استفاده از دهانشویه‌ها در دوران بارداری یک موضوع بحث برانگیز است. بسیاری از دندانپزشکان معتقدند که شستشوی دهان و دندان با دهانشویه‌ها آسیبی به مادر و جنین نمی‌رساند. ولی برخی‌ها معتقدند ممکن است دهانشویه‌های حاوی الکل تاثیرات مضری روی سلامت جنین بگذارند. بنابراین بهتر است که به جهت احتیاط، اگر از دهانشویه‌ها استفاده شد، لزوماً دهانشویه‌هایی استفاده شود که بدون الکل باشند.

خطر کشیدن دندان در دوره بارداری

کشیدن دندان هرگز یک روش راحت برای هر هیچ کس نبوده و نیست. این امر به خصوص در دوران بارداری آزاردهنده تر است. با این حال، از آنجا که بدن زن در دوران بارداری دارای نوسانات هورمونی زیادی است، ممکن است مشکلات دندانی متعددی ایجاد شود و گاهی اوقات برای مدیریت این مشکلات، نیاز به کشیدن دندان است. ما می‌خواهیم در این مقاله به این سوال پاسخ دهیم که آیا کشیدن دندان در زمان بارداری خطرناک است یا خیر. اگر این پرسش سوال شما نیز هست این مقاله را بخوانید تا ببینید دکترهای دندانپزشکی بارداری به آن چه پاسخی می دهند.

به طور کلی در زمان بارداری تنها باید اقدامات اورژانسی انجام شود. انجام هر گونه درمان ترمیمی و زیبایی جایز نیست و بهتر است که بعد از زایمان موکول شود. با این حال به گفته متخصصان مرکز دندانپزشکی تاج:

کشیدن دندان در بارداری می  تواند در اغلب شرایط یه مورد اورژانسی باشد و در صورتی که جان و سلامت ما را تهدید کند حتما باید دندان کشیده شود. اگر نیاز باشد که دندان کشیده شود، در حالتی ایمن انجام می شود و هیچ خطری برای مادر باردار و جنین نخواهد داشت. اما در هر صورت بهتر است که کشیدن دندان به بعد از حاملگی موکول شود.”



:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

سنسور اکسیژن یکی از مهمترین قطعات داخلی موتور خودرو است که وظیف اندازه گیری نسبت هوا و سوخت ورودی به موتور را بر عهده دارد. کیا موهاوی یکی از خودرو هایی است که دارای سنسور اکسیژن بسیار تاثیرگذار و حساسی است. امروز در این مقاله قصد داریم تا با هم در مورد سنسور اکسیژن کیا موهاوی و تشخیص خرابی آن صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

تشخیص خرابی سنسور اکسیژن موهاوی

اگر احساس می‌کنید که مصرف خودروی شما بالاتر رفته است یا قدرت ماشین کاهش یافته است، حتما سنسور اکسیژن آن را چک کنید. از مهمترین قطعات کیا می‌توان به سنسور اکسیژن اشاره کرد وظیفه این سنسور در موتورهای احتراق داخلی اندازه گیری نسبت اکسیژن موجود در گازهای خروجی از اگزوز است. مقادیر اندازه گیری شده توسط این حسگر برای مدیریت موتور در سیستم های انژکتوری و همچنین کنترل آلاینده های حاصل از احتراق سوخت به کار می روند.

نقش سنسور اکسیژن در خودرو

سوند لامبدا (Oxygen sensor) یک قطعه الکترونیکی است که نسبت اکسیژن موجود در یک گاز یا مایع را اندازه گیری می کند.این نسبت به نام نسبت لاندا خوانده می شود. در موتور احتراق داخلی این سنسور نسبت اکسیژن موجود در گازهای خروجی از اگزوز را اندازه گیری می کند.

در واقع این سنسور میزان غلظت یا رقیق بودن نسبت سوخت به هوای ارسال شده به موتور را اندازه گیری می کند. با استفاده از داده سنسور یک سیستم کنترلی فیدبک حلقه بسته مقدار سوخت ارسال شده به موتور را تصحیح می کند. به طور کلی این سنسور نقش بسیار مهمی در عملکرد خودرو دارد و باید با اطلاعات کافی اقدام به تعویض آن کنید. اصل بودن این سنسور بسیار برای سلامت موتور خودرو خائز اهمیت است.

نشانه های خرابی سنسور اکسیژن

اگر یکی یا چند نشانه از موارد زیر را در خودروی خود مشاهده کردید، اطمینان داشته باشید که سنسورهای اکسیژن آن دچار ایراد شده است.

  • هنگام ترمز ناگهانی و یا روی دست اندازها خودرو تمایل به خاموش شدن دارد.
  • در سر بالایی‌ها و هنگام دنده معکوس خودرو ریپ می‌زند
  • خودرو در دنده ٢ کله می‌کند
  • عقربه سرعت شمار شلاق زده و از حدی مشخص بالاتر نمی‌رود.

تهیه سنسور مناسب برای موهاوی

امروزه به راحتی می‌توانید قطعات خودرو خود را از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو تهیه کنید. خرید قطعات خودرو به خصوص خودروهای خارجی مانند موهاوی بسیار سخت است. سنسورهای سالم باید در زمانی کمتر از ١٠٠ میلی‌ثانیه ولتاژی در حدود ٠.٩ (حداکثر) را به کامپیوتر ارسال کنند. این ولتاژ ره می‌توان توسط دستگاه دیاگ بررسی نمود. از سوی دیگر نیز می‌توان با ایجاد یک مسیر خلا حالت سوخت فقیر را شبیه‌سازی کرد که در این حالت نیز سنسور باید کمترین ولتاژ ممکن را به ECU ارسال کند. همچنین توصیه می‌شود که سنسور اکسیژن پس از طی ١٦٠ هزار کیلومتر تعویض گردد.

سخن آخر

سنسورهای اکسیژن نیز مانند بسیاری از قطعات دیگر روزی فرسوده شده و نیاز به تعویض خواهد داشت. سنسورهای اکسیژن به مواد مختلفی مانند سرب، سیلیکون، سولفور، خاکستر روغن و مواد افزودنی به سوخت و عوامل محیطی مانند آب، نمک موجود در جاده، روغن و گرد و خاک حساس هستند و این موارد نقش مهمی در خرابی آنها دارند. امیئواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

نماد قلب همیشه در طراحی جواهرات استفاده می‌شود و هیچ گاه رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد. بسیاری از طراحان جواهر با استفاده از شکل ساده قلب، طرح‌های خلاقانه و شگفت‌انگیزی را می‌سازند. طلا و جواهرات طرح قلب اصولاً جزو بهترین هدایا برای نشان دادن علاقه خود به یک نفر است. به این دلیل که طرح قلب یک تصویر سمبلیک است که احساسات عمیق و عاشقانه را نشان می‌دهد.

از جمله طرح‌های محبوب برای طلا و جواهرات طرح قلب می‌توان به طرح طلا دوقلب اشاره کرد. برخی از مردم اعتقاد دارند که این طرح به این معنا است که عشق هرگز تمام نمی‌شود و این چرخه تا ابد ادامه دارد.

سمبل قلب در طلا و جواهرات نشان‌دهنده‌ی اتحاد و کنار هم بودن دو نفر تا پایان عمر است. برای والدین هم این هدیه نمادی از عشق کامل و احساسات عمیق نسبت به فرزندشان است.

یکی دیگر از طرح‌های پرطرفدار برای طلا و جواهرات با طرح قلب استفاده از طرح بی‌نهایت قلب است. طلاوجواهرات با طرح بی‌نهایت قلب به دلیل معنایی که دارد اغلب برای هدایای نامزدی، عروسی و سالگرد عروسی انتخاب می‌شوند.

کلام آخر

طرح قلب در همه جای جهان نماد عشق و احساس است چون تمام باورها، احساسات و عواطف ما در قلب‌مان جمع شده. بر همین اساس است که ما در فروشگاه آنلاین گالری پرسته، طرح‌های بسیار متنوع و جذاب از طلا با نماد قلب را عرضه می‌کنیم. این محصولات زیبا از جنس طلای ۱۸ عیار هستند و برای نشان دادن عشق و علاقه و برای هدیه دادن به فرد موردعلاقه‌تان، بهترین گزینه هستند.

بیشتر بخوانید :



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 297
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انواع دستبند طلا همیشه در طول تاریخ توسط مردان و زنان مورداستفاده قرار می‌گرفته و همچنان نیز یکی از محبوب‌ترین اکسسوری‌هاست. در در دوران باستان مردم از متریال‌های مختلفی مانند عاج حیوانات، صدف، مرجان یا فلزات پایه برای ساختن دستبند و النگو استفاده می‌کردند. امروزه طراحان علاوه بر این مواد، از انواع نخ‌های مکرمه، چرم و پلاستیک هم برای ساخت دستبند استفاده می‌کنند.

البته هدف و دلیل استفاده از دستبند در گذشته متفاوت بوده. به طور مثال، در برخی تمدن‌ها، دستبندهای مخصوصی درست می‌کردند تا برای آنها خوش‌شانسی در جنگ را به دنبال بیاورد. مثلاً وایکینگ‌ها بر این باور بودند که با پوشیدن نوعی دستبند ویژه می‌توانند در جنگ علیه دشمنان پیروز شوند. به طور کلی، نمادپرستی و نسبت دادن ویژگی‌های خاص به جواهرات در تمدن‌های باستانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است. اما در زمان حال، این اکسسوری صرفاً جنبه‌ی تزئینی دارد.

از آنجا که دستبند در طرح‌ها، جنس‌ها و قیمت‌های بسیار متفاوتی در بازار موجود است، عموما یافتن گزینه مناسب که با سلیقه و بودجه فرد جور در بیاید کار چندان آسانی نیست. به همین خاطر گالری طلای آزادی  تصمیم گرفته تا در این راستا به شما کمک کند تا بتوانید مناسب‌ترین دستبند را بر اساس سلیقه و بودجه خود خریداری کنید.

بیشتر بخوانید : النگو طلا

نگاهی به دستبند و اهمیت استفاده از آن در استایل

دستبند از هر جنس و با هر طرحی که باشد در تکمیل تیپ افراد نقش مهمی می‌تواند ایفاء کند. به طور کلی، انواع زیورآلات که جزو اکسسوری‌های محبوب و رایج بین مردم هستند در راستای افزایش جذابیت ظاهری افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ که دستبند هم از این قاعده مستثنا نیست. به طور مثال فرض کنید که تیپ کژوال یا اسپرت دارید و اگر با چنین استایلی از دستبند طلای پر نگین (دستبند تنیس) استفاده کنید به هیچ عنوان تیپ شما جذاب نخواهد بود. چرا؟ چون چنین دستبندهایی مخصوص مراسم رسمی و مهمانی‌های شب هستند و برای تیپ اسپرت باید دستبند اسپرت هم انتخاب کنید. مثلاً دستبندهای بافت یا چرمی، یا اگر طلا دوست دارید دستبندهای زنجیری نازک و ساده با تیپ اسپرت جور در می‌آیند.

همچین بهتر است که زیورآلات خود را همیشه بر اساس فرم بدن خود انتخاب کنید. مثلاً اگر دست‌های بزرگی دارید، حتماً دستبند طلای درشت خریداری کنید. چون دستبندهای ظریف روی دست‌های شما جلوه‌ی چندان زیبایی ندارند و اصلاً به چشم نمی‌آیند.

بیشتر بخوانید : طلافروشی اینترتی آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

برای منظم کردن دندان ها در برخی افراد از دستگاه های خاصی استفاده می شود که در هنگام استفاده اصلا قابل توجه نیستند و کسی متوجه آن ها نمی شود. به این دستگاه ها اصطلاحاً ارتودنسی نامرئی گفته می شود. بیمار در طول دوره درمانش، این دستگاه های درمانی را روی دندان هایش قرار می دهد و کمتر کسی متوجه آن ها یا درمان بیمار می شود.

ما در ارتودنسی، دستگاه های نامرئی زیادی مانند براکت سرامیکی، ارتودنسی لینگوال و .... داریم. اما اغلب زمانی که صحبت از ارتودنسی نامرئی به میان می آید منظور درمان با کمک پلاک های شفاف و بیرنگ ارتودنسی است که روی دندان ها قرار می گیرند و با نام پلاک ارتودنسی متحرک نیز شناخته می شوند.

1. فاصله بین دندان ها

در برخی افراد، ممکن است مابین دندان ها اندکی فاصله وجود داشته باشد که این می تواند امری طبیعی بوده و مشکلی ایجاد نکند. اما به محض اینکه این فاصله به بیش از 0.5 میلی متر افزایش پیدا کند یک معضل و مشکل در نظر گرفته می شود که در دندانپزشکی به آن دیاستما یا دیاستم (diastema) گفته می شود و نیازمند توجه و درمان دندانپزشکی است. این مشکل میبایست با روش هایی مانند ارتودنسی دندان اصلاح و بسته شود.

دیاستما یا فاصله بین دندانی می توانند دلایل ژنتیکی داشته باشد و یا اینکه به خاطر مسائل اکتسابی مانند مکیدن انگشتان، از دست رفتن دندان ها، وارد شدن ضربه به دندان ها و بزرگ بودن زائده فرنوم لبی و یا حتی کج بودن دندان ها باشد.

2. کج بودن جزئی تا متوسط دندان ها

به کج بودن دندان ها در اصطلاح دندانپزشکی، کراودینگ (Dental Crowding) گفته می شود و تقریبا شایعترین مشکل ارتودنسی در میان تمام انسان ها مخصوصاً در کشور خودمان ایران است. حدوداً 70 درصد از جامعه ایرانی به نوعی این کج بودن دندان ها را با شدت های مختلف تجربه می کنند که از این میان، 30 درصد نیازمند درمان هستند.

دندان ها می توانند به دلیل کوچک بودن فک و یا بزرگ بودن سایز دندان ها (نسبت به فک) کج شده و یا به خاطر دلایل دیگر به صورت کج در بیایند. اگر شدت کج بودن دندان ها جزئی تا متوسط باشد بهترین روش اصلاح و منظم کردن آن ها قطعا ارتودنسی نامرئی با کمک پلاک های شفاف و متحرک ارتودنسی است. اما هر چه شدت کجی دندان ها بیشتر باشد باید با روش های موثرتر دیگر مانند ارتودنسی ثابت مشکل برطرف شود.

سایر روش های دیگر برای منظم کردن دندان های نسبتا کج نصب لمینت دندان، ونیر کامپوزیت و در موارد معدود روکش دندان است

3. اپن بایت

اگر حین بستن دهان متوجه شده اید که بین دندان های فک بالا و پایینتان در جلو، فاصله وجود دارد، شما با مشکلی با نام اپن بایت یا (Open bite) مواجه هستید. اپن بایت یک مشکل رایج در کودکان است و سالانه تعداد زیادی از والدین به خاطر وجود این مشکل در فرزندانشان به متخصصان ارتودنسی کودکان مراجعه می کنند.

یکی از دلایل اپن بایت، مکیدن انگشت شست و یا تنفس دهانی است. درمان اپن بایت در کودکان، استفاده از دستگاه های ترک عادت، وسیع کننده ها کام و رفتار درمانی است. اما در بزرگسالی می توان با کمک ارتودنسی نامرئی یا انواع ارتودنسی ثابت این مشکل را برطرف کرد. البته اگر شدت مشکل زیاد باشد تنها با کمک ارتودنسی ثابت باید اصلاح شود.

ارتودنسی نامرئی چه مشکلاتی را برطرف نمی کند؟

به طور کلی ارتودنسی نامرئی با پلاک های شفاف و بیرنگ یا (Clear Aligners) تنها قادر است مشکلات جزئی تا متوسط ارتودنسی را برطرف کند. یعنی اگر مشکل نامنظمی دندان های شما چندان قابل توجه نیست و مشکل زیادی برایتان پیش نیاورده، می توانید با کمک این پلاک ها دندان هایتان را منظم کنید. اما چنانچه مشکل پیچیده شود، باید به سراغ روش های تضمینی و کاربردی تر مانند ارتودنسی ثابت فلزی بروید که توسط متخصصان ارتودنسی با تجربه و ماهر انجام می شود.

مشکلاتی مانند اوربایت، آندربایت، اورجت، نهفتگی دندان و .... همگی مشکلاتی هستند که با کمک ارتودنسی نامرئی قابل حل نیستند و میبایست توسط ارتودنسی ثابت و توسط ارتودنتیست های خوب انجام شود. برای درمان این دست مشکلات، می توانید در اینترنت با جستجوی کلید واژه هایی مانند "بهترین متخصص ارتودنسی در کرج، تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، و یا هر شهر دیگری که در آن زندگی می کنید" یک ارتودنتیست خوب پیدا کرده و درمان خود را هر چه سریعتر آغاز کنید.



:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 343
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خانم ها در دوران بارداری باید از انجام بسیاری از کار ها دوری کنند، چرا که ممکن است سلامت خود و یا جنین داخل شکمشان به خطر بیفتد. امروز در این مقاله قصد داریم تا در مورد دو موضوع مهم دندانپزشکی در دوران بارداری صحبت کنیم. کشیدن دندان و استفاده از دهانشویه. با ما همراه باشید.

خطر کشیدن دندان در دوران بارداری

بدن زن در دوران بارداری دارای نوسانات هورمونی متعددی است و همین امر ممکن است در سلامت دهان و دندان فرد اختلال ایجاد کند. کشیدن دندان در بارداری نیز می‌تواند در دوران بارداری بسیار آزاردهنده باشد.

 به طور کلی در زمان بارداری تنها باید اقدامات اورژانسی انجام شود. انجام هر گونه درمان ترمیمی و زیبایی جایز نیست و بهتر است که بعد از زایمان موکول شود. با این حال به گفته متخصصان “کشیدن دندان می  تواند در اغلب شرایط یه مورد اورژانسی باشد و در صورتی که جان و سلامت ما را تهدید کند حتما باید دندان کشیده شود. اگر نیاز باشد که دندان کشیده شود، در حالتی ایمن انجام می شود و هیچ خطری برای مادر باردار و جنین نخواهد داشت. اما در هر صورت بهتر است که کشیدن دندان به بعد از حاملگی موکول شود.”

تامین ایمنی مادر و جنین در صورت نیاز به کشیدن دندان

به هر روی صرف نظر از اینکه در کدام سه ماهه بارداری قرار داریم، در صورت نیاز به کشیدن دندان، دندانپزشکان میبایست حین کشیدن دندان در زمان بارداری اقدامات ایمنی زیر را انجام دهند تا هیچ آسیبی به مادر و جنین وارد نشود:

  • قرار دادن پیش بند سربی روی بدن برای محافظت از مادر و نوزاد در هنگام کار با اشعه ایکس
  • استفاده از انواع آرام بخش بیخطر مانند بی حسی موضعی که تاثیر آن به جنین در رحم نمی رسد.
  • تجویز داروهای ضد درد یا آنتی بیوتیک های خوراکی که برای مادر باردار و نوزاد در دوران بارداری بی خطر است.

استفاده از دهانشویه در دوران بارداری

هرچند که توصیه می شود در دوران بارداری بهداشت دهان و دندان بیشتر از همیشه رعایت شود اما در خصوص استفاده از دهانشویه ها نظرات متفاوتی وجود دارد و احتمالاً هنوز برخی خانم های باردار برایشان سوال باشد که آیا می‌توانند در طول بارداری برای رعایت هرچه بیشتر بهداشت دهان و دندان از دهانشویه استفاده کنند؟ ما در این مقاله به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت و نظرات متخصصان دندانپزشکی بارداری را در این خصوص جویا می شویم.

خلاصه ای از موارد دندانپزشکی در دوران بارداری

به طور کلی موضوع استفاده از دهانشویه‌ها در دوران بارداری یک موضوع بحث برانگیز است. بسیاری از دندانپزشکان معتقدند که شستشوی دهان و دندان با دهانشویه‌ها آسیبی به مادر و جنین نمی‌رساند. ولی برخی‌ها معتقدند ممکن است دهانشویه‌های حاوی الکل تاثیرات مضری روی سلامت جنین بگذارند. بنابراین بهتر است که به جهت احتیاط، اگر از دهانشویه‌ها استفاده شد، لزوماً دهانشویه‌هایی استفاده شود که بدون الکل باشند.

همچنین در مورد کشیدن دندان نیز باید بگوییم که دندانپزشک مجرب می‌داند چگونه در صورت نیاز باید دندان یک مادر را بکشد. مراجعه به یک کلینیک دندانپزشکی عالی و یا یک متخصص مجرب بهترین کاری است که چه در دوران بارداری چه تحت هر شرایط دیگری می‌توانید انجام دهید.



:: بازدید از این مطلب : 227
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هیوندای سانتافه یکی از کحبوب ترین خودرو ها در کلاس خود بین مردم جهان محسوب می‌شود که در کشور ما هم طرفداران بسیار زیادی دارد. هیوندای جزء خودرو هایی است که دارای لوازم یدکی حساسی است و باید با اطلاعات خریداری شوند. از جمله قطعات هیوندای که می‌توان در این مورد به آن اشاره کرد پمپ روغن هیوندای سانتافه است که در این مقاله می‌خواهیم به آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

اویل پمپ سانتافه چگونه کار می‌کند

پمپ روغن یا اویل پمپ از قطعات اصلی و کاربردی خودروها می‌باشد. بدون عملکرد مطلوب این قطعه بازدهی خودرو کاهش می‌یابد یا حتی ممکن است خودرو دچار مشکلاتی جبران ناپذیر شود. آشنایی با عملکرد قطعات خودروی یک مهارت است که رانندگان باید به مرور زمان آنرا کسب کنند.

اویل پمپ سانتافه در قسمت پشتی شفت تعادل و تسمه تایم قرار دارد. به منظور عملکرد مناسب، این قطعه در کنار موتور نصب شده است. وظیفه‌ی اصلی این قطعه پمپاژ روغن به داخل موتور خودرو است. عملکرد نامطلوب اویل پمپ همراه با یاتاقان زدن و حرکت ریپلی خودرو می‌باشد. همچنین ادامه‌دار بودن این قضیه باعث آسیب‌های جدی به موتور خودرو و حتی سایر بخش‌ها نیز می‌شود. پس بهتر است هنگام مشاهده کوچکترین اختلالی سراغ یک مکانیک ماهر بروید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به روغن گیربکس کیا و هیوندای و زمان تعویض آن کلیک کنید.

عواملی که باعث خرابی اویل پمپ می‌شود

1-  بدون آب ماندن موتور (بدلیل نشت آب از رادیاتور و شلینگ‌ها و یا نشتی‌های دیگر) و هر علتی که باعث داغ کردن موتور می‌شود در واقع همانند تب کردن در بدن، باعث تشنج می‌شود.

2-  - کثیف بودن فیلتر روغن و یا کهنه بودن بیش از اندازه روغن

3-  ۴- راندن موتور با سرعت‌های خیلی زیاد بطوریکه دور موتور به محدوده قرمز نزدیک شود.

4-  داغ کردن موتور هم یک مشکل بزرگ است که نباید نادیده گرفته شود

مراحل تعویض اویل پمپ سانتافه

برای تعویض اویل پمپ لازم است تا به نمایندگی‌های مجاز یا یک تعمیرکار ماهر مراجعه نمایید. اما اگر علاقمند هستید تا با نحوه‌ی انجام این کار آشنا شوید به تصاویر پایین نگاهی بیاندازید.

مرحله اول:

١. تسمه تایم را جدا می‌کنیم

٢. پس از فشرده سازی کشش زنجیره ای شفت تعادل ، یک پایه متوقف کننده (A) نصب کنید.

٣. کشش هیدرولیکی زنجیره شفت تعادل را بردارید.

٤. بازوی کشش زنجیره محور تعادل (C) را بردارید.

٥. راهنمای زنجیره شفت تعادل (D) را بردارید.

٦. شفت تعادل و ماژول پمپ روغن (A) ، زنجیره شفت تعادل (B) و چرخ دنده (C) را بردارید. دقت کنید که هنگام نصب پمپ روغن سانتافه کلید میل لنگ با قسمت متصل شونده به بلبرینگ‌ها مطابقت داشته باشد.

٧. پس از نصب پمپ، مراحل قبلی را به ترتیب تکرار کنید: شفت تعادل و ماژول پمپ روغن (A) را با زنجیر (B) و چرخ دنده (C) نصب کنید.

بهترین اویل پمپ برای سانتافه و سخن پایانی

اگر قصد تعویض اویل پمپ خودروی خود را دارید، توصیه می‌کنم به قسمت فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو مراجعه نمایید. خودرو نیاز دارد تا به صورت سرویس شود. حتما هر بار پس از تعویض روغن از سرویس کار خود بخواهید عملکرد پمپ روغن را بررسی کنید. اگر ایرادی در عملکرد قطعه مشاهده کرد سریعا اقدام به تعمیر یا تعویض قطعه نمایید. امیدوارم که نکات گفته شده مفید بوده باشد.



:: بازدید از این مطلب : 216
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انگشتری که درست انتخاب شود و مناسب انگشت‌های دست شما باشد می‌تواند دست‌های شما را جذاب‌تر نشان دهد. به طور مثال، انگشترهایی که اندازه کوچک و جزئیات ظریف دارند برای برای دست‌های ریز و کوچک مناسب‌تر هستند. افرادی که دست‌های کوچک دارند بهتر است سراغ انگشتری بروند که سنگ‌ها و نگین‌های ریز گرد، برش و تراش پرنسسی، بیضی یا شکل قلبی داشته باشد. و برعکس، کسانی که دست‌های بزرگ دارند بهتر است به دنبال انگشتری باشند که ابعاد و اندازه کلی آن درشت است و جزئیات زیادی هم روی آن کار شده

بیشتر بخوانید :

معیارهای انتخاب انگشتر مناسب

در زیر تمامی مواردی را برایتان نوشته‌ایم که خوب است در زمان انتخاب انگشتر مناسب در نظر داشته باشید:

شکل و اندازه انگشت‌های دست

برای انتخاب انگشتر مناسب اول از همه باید به بلندی و پهنای انگشت موردنظر خود و اندازه کلی دست‌هایتان توجه کنید.

شکل و اندازه‌ی انگشتر

پس از تعیین سایز آن و شکل انگشت‌ها، نوبت انتخاب سایز و شکل انگشتر است. شما باید به اندازه، شکل سنگ نگین و همچنین قطر، شکل و مدل انگشتر هم توجه کنید.

طول ناخن‌ها و مانیکور بودن یا نبودن آنها

علاوه بر این موارد که اصل کار را تشکیل می‌دهند، بهتر است شکل، مدل و طول ناخن‌های خود را نیز مدنظر داشته باشید. به این خاطر که مثلاً بلندی یا کوتاهی ناخن‌ها و مانیکور بودن یا نبودن آنها تاثیر مهمی در ظاهر دست‌هایتان دارد. ناخن‌های بلند اندازه انگشت‌های شما را بلندتر نشان می دهند. بنابراین رعایت این نکات هم می‌تواند در انتخاب انگشتر طلا مناسب دست بسیار موثر باشد.

انتخاب انگشتر بر اساس سن

زنان و دختران جوان بهتر است که انگشتر و حلقه‌های باریک با نگین و سنگ‌های کوچک را انتخاب کنند. خانم‌های میان‌سال و مسن چون پوست دست‌هایشان کمی چروک است بهتر است انگشتر و حلقه‌های بزرگ با نگین و سنگ‌های درشت را انتخاب کنند تا رگ‌ها و چروک‌های پوست دست‌شان کمتر دیده شود.

انتخاب انگشتر بر اساس رنگ پوست

انتخاب هر نوع طلا و جواهر بر اساس رنگ پوست اهمیت زیادی دارد. چون هارمونی میان رنگ پوست ما و انتخاب پوشش و لوازم زینتی که استفاده می‌کنیم در جذابیت و شیک بودن ما تاثیر به‌سزایی دارد. به طور مثال، زیورآلات زرد، دست افراد با زمینه پوست گرم را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد. یا مثلاً زیورآلات نقره‌ای، سفید و روشن برای زمینه رنگ پوست سرد مناسب هستند.

منبع : مجله طلا و جواهر asby



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انگشتر طلا مناسب برای دست شما کمک می‌کند تا دست‌هایتان جذاب‌تر دیده شود. یکی از راه­‌های کاربردی و مفید برای انتخاب انگشتر مناسب بر اساس شکل دست و انگشت‌ها این است که مدل­‌های مختلف این اکسسوری را در مغازه­‌های طلافروشی امتحان کنید؛ تا به درک و شناخت بیشتری از تناسب انواع جواهرات با بدن خود برسید. اما با توجه به این­که در دنیای امروز همه‌­ی ما با کمبود وقت مواجه هستیم، ما در گالری طلای آزادی  به شما کمک می­‌کنیم تا با صرفه­‌جویی در وقت و انرژی و هزینه، با دقت و وسواس بیشتری انگشتر مناسب دستان خود را انتخاب کنید.

در بالا معیارهای کلی برای انتخاب انگشتر مناسب برای دست شما را معرفی کردیم. در ادامه، ترفندهای انتخاب این اکسسوری بر اساس شکل انگشت‌ها را توضیح داده‌ایم. رعایت این موارد به زیبائی هر چه بیشتر انگشتر روی دست‌های شما کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: خرید اینترنتی طلا

انگشتر مناسب انگشت­‌های بلند

حلقه‌­های پهن با سنگ­‌های گرد و تراش پرنسسی برای انگشت­‌های بلند مناسب هستند. توجه داشته باشید که اگر انگشتان خیلی بلند دارید، انگشترهای ظریف بدون نگین درشت و کشیده را انتخاب کنید تا جلوه بیشتری روی دستان شما داشته باشد.

انگشتر مناسب انگشت­‌های کوتاه

برای این فرم انگشت، انگشتری جذاب است که به کشیده‌­تر دیده شدن انگشت­‌ها کمک کند. بهتر است مثلاً حلقه­‌های باریک و نازک با پهنای کم، سنگ‌­های بیضوی و تخم‌­مرغی شکل، سنگ­‌های زمردی مستطیل‌شکل که زیاد هم کشیده نباشند و نگین­‌های کشیده را انتخاب کنید. داشتن دو انگشتر در یک انگشت هم می‌تواند زیبایی و جذابیت هر چه بیشتر بیشتر انگشتان کوتاه کمک کند.

انگشتر مناسب انگشت‌­های قلمی

انگشت­‌های نازک و قلمی به انگشتری نیاز دارند که آن­ها را پهن­‌تر نشان بدهد؛ پس بهتر است انگشترهایی را انتخاب کنید که حلقه­‌های قطور و سنگ­‌های کوچک داشته باشند.

انگشتر مناسب انگشت­‌های پهن

اگر انگشت­‌های پهن دارید، بهتر است انگشتری در دست داشته باشید که آن­ها را پهن‌­تر نشان ندهد. بنابراین مهم است که ضخامت حلقه شما متوسط باشد. انگشتری با نگین­‌های پهن و بزرگ بیضوی، مدل­‌های خوشه‌ای و نگین­‌های مثلثی و نامتقارن انگشت­‌های شما را نازک‌تر نشان می‌دهد. یادتان باشد که انگشتر باریک با سنگ‌­های نازک دست شما را پهن‌­تر نشان خواهد داد.

منبع : طلافروشی آنلاین



:: بازدید از این مطلب : 231
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

توسان همیشه در بین محصولات هیوندای می‌درخشیده و جز ماشین های لوکس و مدرن این شرکت کره ای بوده. امروز در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی مدل 2020 این خودرو و آپشن هایش به شما بگوییم که قطعات این خودرو را از کجا تهیه کنید و چه نکاتی را باید هنگام خرید قطعات این خودرو رعایت کنید. با ما همراه باشید.

خرید لاوازم یدکی توسان

شما با استفاده از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو کیا و هیوندای بر اساس مدل ماشین خود انواع و اقسام قطعات خودروها این دو کمپانی را خریداری کنید. اگر ماشین شما توسان است، با انتخاب مدل آن، وارد صفحه ای خواهید شد که لوازم یدکی آن مدل را خواهید دید. برای خرید یا مشاهده جزئیات لوازم یدکی توسان روی مدل ماشین خود کلیک کنید.

لازم به ذکر است که به علت تعدد قطعات ممکن است فروشگاه های مجازی هنوز موفق به بارگذاری تمامی قطعات کیا و لوازم یدکی هیوندای نشده باشند.  بنابراین اگر قطعه مد نظر شما در لیست لوازم یدکی توسان وجود نداشت در قسمت با ما تماس بگیرید اقدام به برفراری ارتباط کنید  تا جزئیات، قیمت و نحوه تحویل سفارش را به شما بگویند.

دقت داشته باشید که شما مسئول این موضوع هستید که باید از چه قطعاتی برای خودروی خود استفاده کنید، برخی از افراد بسیار بر روی خودروی خود حساس هستند و حتی شیشه شوی ماشینشان برایشان مهم است.

آپشن های توسان 2020

کمپانی هیوندای در کشور آمریکا برای نخصتین بار در سال 2019 رونمایی شد. توسان 2020 در رنگ های زنده و جذاب و همچنین امکانات بهتری رونمایی شد. امکانات رفاهی و همچنین سطح ایمنی این ماشین نسبتا ارتقاء یافته است و از هر نظر چند پله نسبت به نمونه 2019 پیشرفت داشته است. همانطور که احتمالا بارها در تبلیغات و یا در اینترنت دیده اید، توسان 2020 رنگ جدیدی ندارد. به عبارتی از همان رنگ های سابق برای این مدل نیز استفاده شده است. با این وجود در طیف رنگی نمونه های پیشین یک بازنگری جزئی صورت گرفته است. برای مثل به جای نقره ای مذاب رنگ هم خانواده آن یعنی نقره ای اختری جایگزین شده است. سایر تغییر رنگ ها به قرار زیر است:

  • خاکستری کالیون به جای خاکستری نیرو مغناطیسی
  • سفید صدفی هم با سفید خامه ای
  • سفید براق به جای سفید برفی و زمستانی

این اطلاعات پیش از جلسه رونمایی نیر توسط کپمانی هیوندای اعلام شده بود.

از آنجا که نمونه فیس لیفت ماشین طی سال گذشته به همگان معرفی شد، بنابراین فرصت برای ایجاد تغییرات اساسی در توسان 2020 بسیار اندک بود. در مجموع تعداد تغییرات این ماشین در نمونه سال 2020 کم است. اما این کمپانی در بخش های مختلفی طراحی و تولید ماشین بازنگردی کرده است.

همانطور که انتظار میرفت و شرکت نیز از قبل اعلام کرده بود، این ماشین با امکانات زیادی وارد خیابان ها شد. یکی از مهمترین امکانات و آپشن های این ماشین تعبیه قابلیت حفظ موقعیت خودرو در بین خطوط و همچنین سیستم اخطار حهت حفظ تمرکز راننده است.

این ماشین به عنوان یک نمونه عالی از کراس اورهای کرره ای امکانات دیگری مانند سیستم کمک به جلوگیری از برخورد از جلو با توانایی تشخیص عابر پیاده دارد. سایر تجهیزات و آپشن های توسان 2020 عبارتند از:

  • ·         سیستم نوربالای اتوماتیک
  • ·         افزودن حساسیت به برف پاک کن ها به طوری که با برخورد باران به صورت خودکار روشن میشوند.
  • ·         سیستم دید همه جانبه به اطراف
  • ·          کروز کنترل هوشمند با قابلیت توقف و شروع حرکت خودکار

سخن آخر

لوازم یدکی هیوندای به طور کلی شاید سخت پیدا شود و اگر هم پیدا شود باید از اصل بودن آن اطمینان حاصل کرد. شما باید ابتدا در تمامی این زمینه ها اطلاعات مورد نظر را به دست بیاورید و بعد اقدام به خرید کنید. در غیر این صورت باید حتما از معتبر ترین فروشگاه ها اقدام به خرید این قطعات کنید. امیدواریم که از خواندن این مطلب لذت برده باشید.



:: بازدید از این مطلب : 528
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اوربایت یکی از پیچیده ترین نوع نامنظمی های دندانی و فکی به شمار می رود و نوعی مال اکلوژن است. (به موقعیت منظم و ارتباط طبیعی فک ها با هم اکلوژن می‌گویند و هر حالتی به جز این را، مال اکلوژن می‌نامند. بنابراین مال اکلوژن در واقع نامنظمی یا نامرتبی فک و دندان ها است.)

این نوع مال اکلوژن یک مشکل نسبتاً رایج در میان انسان ها است. افرادی که اوربایت دارند معمولاً دندان های جلویی‌شان در فک بالا، کمی جلوتر از دندان های فک پایین هستند. در واقع دندان های فک بالا (از جلو)، دندان های جلویی در فک پایین را می‌پوشانند.

دکتر امیرکامیار خضری متخصص ارتودنسی در کرج در این خصوص می‌گویند:

"البته در حالت عادی دندان های فک بالا اندازه 1 تا 3 میلی متر جلوتر از دندان های پایین در جلو هستند. اما اگر این اندازه بیشتر شود، گفته می شود شخص اوربایت دارد.... اگر این فاصله 4 تا 8 میلی متر باشد اوربایت متوسط است و اگر برابر با 9 و بیشتر از آن باشد overbite شدید بوده و حتما باید با کمک درمان های موجود و مهارت بهترین متخصص ارتودنسی اصلاح و درمان شود."

علائم اوبایت چیست؟

مشخصاً اگر کسی را دیدید که دندان هایش در فک بالا، بیش از اندازه جلوتر از دندان های فک پایینش بود یعنی آن شخص اوربایت دارد. سایر علائمی که نشان دهنده این مشکل هستند عبارتند از:

  • مشکل در باز کردن کامل دهان یا بستن کامل آن
  • ناراحتی حین جویدن
  • درد فک
  • مشکلات گفتاری

چه عواملی باعث اوربایت می شوند؟

مهمترین دلایلی که باعث بروز آندربایت می شوند عبارتند از:

ژنتیک و وراثت

عامل اصلی اوربایت دندان، ژنتیک و وراثت است. در واقع بیشتر افرادی که با این مشکل روبرو هستند در خانواده ای به دنیا آمده اند که والدین، خواهر ها و برادرها و یا اقوام نزدیک آن ها اوربایت دارند. در این افراد ژن هایی که باعث بروز مشکلات و ناهنجاری فکی و استخوانی می شوند از طریق والدین به کودکان منتقل می شوند.

ازدحام و شلوغی بیش از حد دندان ها

کوچک بودن فک یا بزرگ بودن دندان ها می تواند عامل مهم دیگری باشد که موجب اوربایت می شود. زمانی که همه دندان ها جا برای رشد و در آمدن نداشته باشند لاجرم به صورت نامرتب در آمده و یا دچار ازدحام و شلوغی می شوند که ممکن است باعث جلوزدگی دندان های فک بالا شوند.

فاکتورها و عوامل خارجی

سایر علل ابتلاء به اوربایت می توانند منشاء خارجی داشته باشند. مثلا مکیدن انگشت شست یا استفاده طولانی مدت از پستانک گاهی اوقات می تواند باعث جلوزدگی دندان های بالا شود.

درمان اوربایت چیست؟

هر نوع شدت یا درجه ای از اوربایت، حتما باید توسط بهترین متخصصان ارتودنسی دندان مدیریت و درمان شوند زیرا روند درمان این مشکل نسبتا پیچیده است و از عهده هر ارتودنتیستی برنمی آید. متخصص ارتودنسی بر اساس شدت مشکل و سن و سال بیمار درمان های مختلفی برای اصلاح اوربایت در نظر میگیرد.



:: بازدید از این مطلب : 226
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همانطور که در بالا گفتیم، طلای سبک می تواند گزینه بسیار خوبی برای کادو و هدیه باشد. نه تنها در ایران، بلکه در تمامی شهرها و کشورها روزهای مختلفی برای مناسبت ها و جشن ها در نظر گرفته می شود. روز مادر، پدر، عشق، مهندس، دکتر و … از این قبیل مناسبت هاست. در چنین روزهایی برای قدردانی از طرف مقابل یا نشان دادن محبتی که به او داریم، یک شئ ارزشمند هدیه می دهیم. در این قسمت، طلاهای سبکی را معرفی می کنیم که گالری طلای آزادی برای مناسبت های مختلف در نظر گرفته است.

طلای سبک برای روز مادر

اکثر خانم ها، به خصوص مادرها علاقه زیادی به طلا دارند و طلای کادویی آنها را بسیار خوشحال می کند.

طلا برای روز مرد

ترکیب طلا با چرم معمولا برای آقایان جذاب است. دستبند طلای مردانه یکی از جدیدترین محصولات طلای آزادی است و شما می توانید برای کادوی روز پدر و روز مرد روی آن حساب کنید.

هدیه طلا برای نوزادان و کودکان

کودکان همیشه مشغول بازیگوشی هستند و از وسایل شان مراقبت نمی کنند و احتمال اینکه آنها را گم کنند بالاست. به همین علت، اگر قصد خرید طلا برای کودکان را دارید، به سراغ طلای سبک و ارزان بروید. از طرف دیگر، زمانی که سایز لباس های کودک را نمی دانید، چه کادویی بهتر از طلای سبک؟! همچنین کادو طلا برای نوزاد پسر و دختر مناسب است و دیگر برای انتخاب هدیه سردرگم نخواهید بود. از نمونه های زیر می توانید هدیه ای برای فسقلی ها انتخاب کنید.

طلای سبک برای ولنتاین

عشق زندگی تان حتما لایق طلا و بالاتر از آن است. چنانچه توانایی مالی لازم برای خرید طلاهای گران قیمت و سنگین وزن را ندارید، آیتم های زیر به خوبی می توانند عشق و علاقه شما را به طرف مقابل نشان دهند.

ایده کادو برای تولد و مناسبت های دیگر

جشن تولد بدون هدیه و کادو لطف خود را از دست می دهد. از طرفی، با دادن هدیه تولد به عزیزانمان نشان می دهیم که چقدر از وجود و بودنشان خوشحالیم. اگر زیورآلات طلا را به عنوان کادو تولد در نظر گرفته اید، محصولات زیر گزینه های خوبی برای ایده گرفتن هستند.

تمامی مدل هایی که در بالا مشاهده کردید در گالری طلای آزادی موجود است. علاوه بر این، ما آماده ایم تا تمامی طرح ها و اسم های مورد نظر شما را با بالاترین کیفیت و هزینه مقرون به صرفه بسازیم. با مطالعه نحوه خرید آنلاین طلا می توانید برای مناسبت های مختلف و در کمترین زمان هدیه طلا بخرید.

بیشتر بخوانید : مجله طلا و جواهر



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 258
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

طلا به دلیل کمیابی، مقاومت در برابر زنگ زدگی و زیبایی و جلایی که دارد، همیشه بین انسان ها محبوب و گرانبها بوده است. البته طلا برای خانم ها محبوبیت بیشتری دارد. به همین علت، برای خوشحال کردن عزیران و نشان دادن ارزش والای آنها، می تواند گزینه خوبی باشد. با این حال،  قیمت طلا همیشه بالا بوده است. و این روزها بخاطر گرانی و تورم سرسام آور، بسیاری از مردم طلا را از لیست گزینه های مناسب برای کادو خط می زنند. ولی ما در اینجا به شما طلای سبک را پیشنهاد می کنیم که در مناسبت ها و موقعیت های مختلف می توانید به دوستان و نزدیکان خود هدیه دهید.

قیمت طلاهای سبک و لیزرکات مسلما کمتر است و تنوع گسترده محصولات آن می تواند تمام سلیقه ها را راضی کند. در ادامه، با طلای سبک آشنا خواهید شد؛ سپس به سراغ طلاهای ارزان قیمت کادویی برای مناسبت های مختلف می رویم.

طلای سبک چیست؟

به زیورآلاتی که از جنس طلا هستند و در عین داشتن طرح کاملی از یک جواهر، به صورت توخالی و با وزن کمتر ساخته می شوند، طلای سبک گفته می شود. در این نوع مصنوعات طلا، کل حجم اکسسوری با طلا پر نشده و مقداری از آن را فضاهای خالی یا ترکیبی از فلزات سبک وزن دیگر تشکیل داده است. گاهی هم این زیورآلات در ترکیب با چرم و سنگ های ارزان قیمت ارائه می شوند. به این ترتیب، بدون آنکه به طراحی محصول طلا لطمه ای وارد شود، وزن آن به مقدار زیادی کاهش می یابد و می توان با هزینه خیلی کمتری زیورآلات زیبا و ظریف طلا را خریداری کرد.

طلای کم اجرت چیست؟

بعضی از زیورآلات طلا طراحی پیچیده و ظریف کاری زیادی دارند و ساخت آنها دشوارتر است. به همین دلیل، کارمزد یا مزد ساخت بیشتری به این نوع جواهرات تعلق می گیرد. اما در مقابل، بعضی از اکسسوری های طلا کارمزد بسیار پایینی دارند که در اصطلاح به آنها طلای کم اجرت گفته می شود. اگر قصد خرید طلای ارزان را دارید، ما به شما دسته دوم را پیشنهاد می کنیم.

طلای سبک مناسب برای موقعیت های مختلف

همانطور که در بالا گفتیم، طلای سبک می تواند گزینه بسیار خوبی برای کادو و هدیه باشد. نه تنها در ایران، بلکه در تمامی شهرها و کشورها روزهای مختلفی برای مناسبت ها و جشن ها در نظر گرفته می شود. روز مادر، پدر، عشق، مهندس، دکتر و … از این قبیل مناسبت هاست. در چنین روزهایی برای قدردانی از طرف مقابل یا نشان دادن محبتی که به او داریم، یک شئ ارزشمند هدیه می دهیم.

منبع : طلافروشی آنلاین آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هدف از آموزش گریم صورت کشیده  پوشاندن معایب صورت و نرمال کردن صورت است.

اصول آرایش

با وجود انواع فرم های صورت اصول آرایش برای هر مدل تفاوت دارد.

پس اگر اندازه اجزای اصلی صورت (پیشانی، گونه، فک) با هم مساوی باشد صورت شما کشیده است.

چانه برجسته و کشیده یکی دیگر از نشانه ای صورت کشیده است.

در ادامه قصد داریم شما را با مدل آرایش صورت کشیده و لاغر آشنا کنیم.

آرایش صورت کشیده

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که صورت لاغر و کشیده دارید و دوست دارید کمی از درازای صورت را با آرایش  کمتر نشان دهید باید متدهای گریم صورت کشیده را بدانید.

مدل ابرو برای صورت های کشیده

اولین نکته برای صورت کشیده مدل ابرو می باشد. هر شکلی از صورت مدل ابرو مخصوص به خودش را دارد پس انواع فرم های ابرو برای هر فرم صورت مناسب نمی باشد و باعث بهم خوردگی اجزای صورت می شود و ظاهر خوبی به چهره نمی دهد برای همین باید ابروهایتان کشیدگی صورت را کمتر کنند.

مدل ابرو صاف برای این مدل صورت ها مناسب است ابرو هلالی، قوس دار و انحنا دارتان را صاف کنید.

با برداشتن انحنای ابرو و نزدیک کردن آن به خط صاف صورت شما از حالت کشیده به بیضی در می آید، فاصله بین چشم ها هم کم تر می شود.

اگر در زمینه طراحی ابرو تخصصی ندارید می توانید با گذراندن دورهای آموزشآرایشگری  در سالن زیبایی الماس نشان حرفه ای شوید

گرد کردن صورت های کشیده

گریم پیشانی گونه و چانه با کرم های تیره رنگ

برای کوتاه شدن این اجزا به سراغ فیکساتور (کرم پودر) تیره بروید و برای نمایان شدن بیشتر کرم روشن را انتخاب کنید.

برای یکدست کردن کل صورت اگر پوست روشنی دارید از کرم یک درجه روشن تر از پوست استفاده کنید وگرنه دو درجه روشن تر از پوستی که دارید هم موردی ندارد.

گریم براق گونه ها و چشم ها

اگر با موهای صاف و لخت می خواهید آرایش کنید آرایش مات را فراموش کنید زیرا باریک تر می شود.

مدل مو فر برای صورت های کشیده انتخاب بهتری می باشد.

برای چاق نشان دادن عرض صورت و گرد شدن آن آرایش از نوع براق برای چشم و گونه مناسب است.

مژه مصنوعی یکی از ابزارهای گرد شدن صورت به ویژه برای افراد دارای مژه کوتاه و کم پشت است.

لیفت مژه هم راه حل خوبی برای داشتن مژه بلند می باشد.

برای آرایش گونه بهتر است با فرچه آرایشی از قسمت لاله گوش به سمت استخوان گونه رژ گونه روشن بزنید.

سایه چشم با رنگ های روشن بصورت هشت مانند و تیز به دو طرف صورت به سمت بالا کشیده شود.

مرحله آخر و آرایش لب

برای باز شدن رنگ صورت کشیده از رنگ های روشن برای رژلب استفاده شود ضمن اینکه لب بالایی و پایینی یکم از لحاظ رنگی تفاوت داشته باشند و لب پایینی پررنگ تر باشد.

با رعایت نکات بالا در آرایش می توانید زیبایی بیشتری و بی نظیری به صورت بدهید.

بیشتر بخوانید : آموزش تاتو



:: بازدید از این مطلب : 322
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کمپانی کره ای کیا موتورز از کیا ریو 2021 به طور رسمی رونمایی کرد. اگر به خاطر داشته باشید سال ها ریو جزو ماشین هایی بود که در میان مردم کشور ما به خاطر طراحی جذاب و موتور قوی خود طرفداران بسیاری داشت و امروز در این مقاله می‌خواهیم راجع به ریو 2021 بیشتر صحبت کنیم و بدانیم این خودرو جذاب چه آپشن ها و امکاناتی دارد که بتواند خاطرات خوب آن کره ای جذاب را برای ما زنده کند.

ویژگی های ظاهری ریو 2021

هرچند که ویژگی های ظاهری این خودرو ر رونمایی اینترنتی ماشین کاملا مشخص بود، اما تمام زیبایی های آن تنها از روی تصاویر قابل مشاهده نیست. قابل توجه ترین ویژگی های ماشین از همه نماهای عقب، جانبی و جلویی عبارتند از:

  • در نمای داخلی کابین بسیار زیبا و ساخته شده با بهترین متریال ممکن، یک نمایشگر مسبتا بزرگ 8 اینچی (به علاوه یک نمایشر معمول اما 4.2 اینچچی که در پشت فرمان تعبیه شده)
  • در نمای جلو نیز جلو پنجره کشیده و استاندارد با چراغ های اسپرت
  • در نمای جانبی و جود رینگ های زیبای 16 اینچی که به صورت اسپرت و بسیار ویژه طراحی شده اند
  • و در نمای پشتی بیرون زدگی های زیبا و برجسته چراغ ها و سپر عقب است

به طور کلی کیا ریو نیز مانند سایر برادران خود دارای لوازم یدکی است که برای خرید آنها باید تحقیقاتی صورت گیرد. خرید لوازم یدکی کیا کمی اطلاعات و تحقیق لازم دارد چرا که افراد سودجو بسیاری وجود دارند که در حال سوءاستفاده از این موضوع هستند.

ریو، دوست دار طبیعت

برای کسانی که عاشق طبیعت و محیط زیست هستند این ماشین میتواند بسیار ایده آل باشد. زیرا کی ریو 2021 به عنوان یک ماشین دوست دار محیط زیست معرفی شده است. میزان مصرف سوخت نسل جدید کیا ریو بسیار پایین است. از نظر تولید گازهای گلخانه ای نیز گفته شده که بی خطر است و کمترین میزان گازهای گلخانه ای را تولید میکند.

به جرات می‌توان دگفت یکی از بهترین محصولات کمپانی کیا موتورز بعد از رونمایی از برادر بزرگترش اسپرتیج 2020، کیا ریو می‌باشد.

امکانات رفاهی ریو

نسل جدید این ماشین نوید بخش دنیایی بهتر با ماشین هایی بهتر است. امکانات در نظر گرفته شده برای این ماشین سطح رفاه سرنشیان را بالا میبرد و به راننده کمک میکند تا اشراف کاملی به خودرو و خیابان داشته باشد. برای مثال سیسم تشخیص عابرین پیاده یکی از ویژه ترین آپشن های کیا ریو 2021 است که وجود هر عابری در روبرو و اطراف ماشین را تشخیص داده و مانع برخورد به او میشود.

علاوه بر این آپشن، سیستم پیشگیری از برخورد از جلو نیز باعث شده ضریب اطمینان رانندگی با این ماشین بالاتر برود. خودرو مانند ماشین های هم رده خود سیستم کنترل  و حفظ موقعیت بین خطوط را دارد، از یک سیستم ترمز استاندارد و اتوماتیک، هشدار نقاط کور برخوردار است  و از همه مهمتر یک دوربین 360 درجه نیز دارد. همه اینها امنیت، ایمنی و رفاه سرنشینان، عابرین و سرنشنان ماشین های دیگر را تامین میکند.

سخن آخر

توجه داشته باشید که محصولات کیا موتورز دارای قطعات یدکی نسبتا کمیابی هستند و علاوه بر آن باید حتما از لوازم یدکی مرغوب برای کیا استفاده کنید. جدا از تمامی این موضوعات شما می‌توانید از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو این قطعات را تهیه کنید ولی باز هم باید نسبت به خرید خود اطلاعات کافی را داشته باشید.



:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کیا موتورز، شرکت خودرو سازی کره ای از جدیدترین محصول خود با نام استینگر رونمایی کرد. این خودرو دارای مشخصات فوق العاده ای است که در ادامه این مطلب به بررسی آن می‌پردازیم. در این مقاله قصد داریم تا علاوه بر مشخصات فنی این خودرو، راجع به تکنولوژی های به کار رفته در این کره ای عصبانی نیز با هم صحبت کنیم. نکاتی را باید راجع به قطعات یدکی این خودرو نیز بدانید، خرید برخی از قطعات یدکی کیا مانند سیبک و یا واترپمپ این خودرو نکاتی دارد که ما آنها را در اختیار شما قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

مشخصات فنی استینگر 2021

موتور استینگر پرفورمنس با حجم 3.3 لیتری کار شده است و دارای 6 سیلندر است. این موتور با نام T-GDi شناخته میشود و با یک سیستم خروج دود اسپرت تلفیق شده است.  علاوه بر این یک سیستم اکو نیز به صورت پیشفرص میتواند در انیار و دسترس خریداران قرار بگیرد. قدرت موتور این ماشین نسبت به مدل های پیشین 3 اسب بخار بیشتر و معادل 365 اسب بخار است.

ویژگی های ایمنی استینگر

از ظاهر و توصیف نماهای مختلف این ماشین که بگذریم میرویم سراغ بخش ایمنی ماشین و بررسی آپشن هایی که باعث ایمنی بخشی و افزایش درصد اطمینان سرنشینان از ماشین میشود. برخی از مهمترین ویژگی های ایمنی این ماشین عبارتند از:

  • آلارم و راهنمای خروج خودرو از پارک وهدایت به سمت خطوط
  • سیستم تشخیص نقاط کور با وضوح بالا
  • سیستم نگهدارنده و هشدار دهنده خروج ماشین از خطوط
  • سیستم فوق العاده کمک راننده بحین رانندگی در جاده های هموار و بزرگراه ها
  • سیستم آلارم سرنشینان عقب
  • افزایش وسعت تحت پوشش نقاط کور

آپشن های داخلی استینگر

مشابه نسخه قبلی این ماشین جذیذ، ما یک مانیتو 8 اینچی داریم که البته مشتری ها میتوانند به صورت سفارشی درخواست نصب مانیتور 10.5 اینچی برای این ماشین را به جای مانیتور پیشفرض بدهند. این مانیتور جدید در اغلب ماشین های هم رده و رقیب وجود دارد اما نمایشگر استاندارد کیا استینگر 8 اینچی است.

هدف از تولید و زمان شروع فروش استینگر

همانطور که در ادامه گفته شد، هدف از تولید این خودرو صرفا رونمایی از یک نسخه مدرن و یا یک نسخه منحصربه فرد نیست. بلکه این فست بک (fastback) کیا تنها برای بهبود سطح رقابت با سایر رقبای نزدیک استینگر طراحی شده است. هدف کیا این بود ک ماشین را از نظر ایمنی، فناوری های جدید و همچنین ظاهری جذاب تر به مشتریان بدهد تا فروش ماشین خود را به نسبت رقبا افزایش دهد.

ورود این خودرو به کشور ما قطعا بدون حاشیه نخواهد بود. تولید و عرضه لوازم یدکی بی کیفیت توسط افراد سودجو یکی از معضلات امروز جامعه ما است. تشخیص اصالت قطعات یدکی خودرو هایی مانند کیا و یا هیوندا یکی از مهم ترین نکاتی است که باید به آن توجه شود.

این ماشین چندی پیش رونمایی شد و قرار بر این است که اواخر سال 2020 میلادی و پیش از شروع سال جدید کم کم به فروش برسد. لازم به ذکر است که رونمایی این ماشین در خود کشور کره از همان ابتدای سال 2020 آغاز شد ولی هنوز وارد بازار جهانی نشده است.

سخن آخر

همانطور که مشخص است، کیا استینگر، خودرویی بی نظیر در کلاس خود است که به زودی به کشور ما نیز وارد خواهد شد. بدون شک عده ای این ماشین را خریداری خواهند کرد. تهیه لوازم یدکی کیا جدید شاید کار ساده ای به نظر نرسد، برای همین حتما قبل از خرید ماشین تحقیقات لازم را انجام دهید و با اطلاعات کافی تصمیم بگیرید. اگر چه کسانی که خودرو های کیا و یا هیوندای دارند می‌توانند به راحتی از فروشگاه مجازی لوازم یدکی خودرو قطعات مورد نیاز خود را تعمین کنند اما تحقیق کردن همیشه کار بسیار مفیدی است.



:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

لیفت مژه یک روش درمانی و طبیعی برای ضخیم کردن مژه های نرمال و داشتن مژه هایی محکمتر، خمیده تر و بلندتر  است.

لیفت مژه یک روش شیمیایی نیست و اثرات مخرب مانند اکستنشن ندارد.

موادی که در لیفت مژه استفاده می‌شوند مواد مختلفی هستند که قسمت عمده آن را کراتین تشکیل می‌دهد. کراتین بر اثر ماندن روی مژه‌ها، تا حدودی به پایه آنها نفوذ می‌کند.

البته برای حالت گرفتن و تأثیر بهتر مواد شیمیایی و گیاهی دیگری هم در کنار کراتین استفاده می‌شود. این مواد باعث می‌شود که مژه ها ضخیم‌تر به نظر برسد.

در این روش قطور شدن مژه ها باعث می‌شود که حالت خمیدگی روبه‌بالا برای مژه های پلک بالا و خمیدگی روبه‌پایین برای مژه‌های پلک پایینی به وجود بیاید. از آنجا که مژه‌ها حالت خمیدگی پیدا می‌کنند این‌طور به نظر می‌رسد که مژه‌ها لیفت شده اند. بنابراین مژههایی که تا پیش از آن جلوی چشم‌ها بودند، به سمت بالا و پایین فر می‌خورد و همین قضیه باعث زیبایی می‌شود. به علاوه فر خوردن مژه ‌ها به سمت بالا و پایین، باعث می‌شود که چشم‌ها درشت‌تر به نظر برسند. همین قضیه به لحاظ زیبایی، برای افراد خوشایند است و جذب آن می‌شود .

اگر شما تمایل دارید که خودتان در خانه بر روی مژه های خود این روش را اجرا کنید، به راحتی می توانید دست به کار شوید و با تهیه اقلام زیر، مژه های خود را زیبا و جذاب تر کنید.

بیشتر بخوانید : آموزش اکستنشن مو

لیست مواد مورد نیاز برای انجام لیفت مژه:

  • محلول شستشوی پلک و مژه
  • رول سیلیکونی
  • چسب مخصوص
  • مواد کراتینه مرحله اول (صورتی)
  • مواد کراتینه مرحله دو (آبی)
  • براش مخصوص (با سری نازک)
  • میله جدا کننده مژه
  • ریموور
  • پد زیر چشم

بعد از تهیه این اقلام نوبت به شستشو و پاک کردن تمام سطح پلک و مژه ها با محلول شستشوی پلک و مژه می رسد تا آنها را پاک کنید و هیچ آلودگی و چربی روی آنها نباشد.

سپس پد سیلیکونی را روی مژه های پلک پایین قرار دهید تا به مواد و چسب سیلیکونی، آغشته نگردد.

حالا سیلیکون چسبی یا بیگودی را با دقت به پشت پلک بالا بچسبانید و مژه ها را کاملا شانه بزنید و روی چسب مخصوص سیلیکونی بچسبانید.

با استفاده براش های کوچیکی که درون پک های لیفت مژه موجود هستند، مواد لیفت را به مژه ها بمالید.

بعد از مدتی، مواد اول رو پاک کرده و مواد مرحله دوم را روی مژه ها بمالید. این مواد برای فرم گرفتن کامل مژه ها هستند.

حالا باید مواد مرحله دوم رو پاک کنید و مرحله فیکس کننده را انجام دهید.

نکته

بهترین زمان برای ماندن مواد بر روی مژه ها، ۱۰ دقیقه می باشد و اگر مژه های شما ضخیم هستند، ۱۵ دقیقه؛ اجازه ندهید که بیشتر از این مدت مواد روی مژه هایتان باقی بماند، همچنین استفاده از راهنما و دستور العملی موجود داخل کیت های این مواد نیز لازم و ضروری است.

برای اینکه بیشتر با این حرفه درمانی، زیبایی لمینت مژه آشنا شوید می توانید با شرکت در دوره های آموزشی لیفت مژه، تبدیل به یک متخصص و مشاور در زمینه بلند و پرپشت کردن مژه ها شوید.

منبع : دوره های اموزش آرایشگری الماس نشان



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 | نظرات ()