نوشته شده توسط : رعنا

تا چند سال پیش، تاتوی ابرو رایج ترین روش برای خوش فرم کردن ابروها بود اما اکثر افرادی که تاتو انجام می دادند، پس از گذشت چند سال از کار خود پشیمان می شدند و به دنبال روشی طبیعی تر برای زیبای سازی ابروهای خود می گشتند. چند سالی است که کاشت ابرو به روی کار آمده است و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

هاشور ابرو و تاتو از روش های موقت و مصنوعی (از نظر اینکه با جوهر و رنگ هستند) برای فرم دادن و ضخیم کردن ابروها هستند. این در حالی است که کاشت ابرو یک روش طبیعی (به دلیل استفاده از موی طبیعی) و دائمی برای پر پشت کردن ابروها است. با استفاده از کاشت ابرو می توان به فرم و تراکم دلخواه خود رسید.

کاشت ابرو بعد از تاتوی ابرو

خیلی از افرادی که تتوی ابرو انجام داده اند بعد از چند سال از انجام اینکار پشیمان شده و به دنبال راهی برای پاک کردن آن و یا طبیعی جلوه دادن آن می روند. برای حل این مشکل می توان از کاشت ابرو استفاده کرد اما باید این موضوع را بدانید که به دلیل طبیعی بودن و ماندگاری بسیار بالای این روش اصلاح و پرپشت کردن ابرو، هزینه کاشت ابرو از روش های دیگر بیشتر است.

آیا برای کاشت ابرو باید تتوی آن را پاک کنیم؟

اگر از طرح و مدل تتوی خود راضی هستید، می توانید روی همان تتوی خود کاشت ابرو انجام دهید. اگر از مدل تتوی خود رضایت ندارید می توانید از پزشک خود بکاهید تاتوهای شما را پاک کند و بعد از آن اقدام به کاشت ابرو کنید. خوشبختانه امروزه با روش های مختلف اعم از لیزر کیوسوئیچ امکان پاک کردن تاتو وجود دارد و نیازی به نگرانی بابت این موضوع نیست.

مزایای کاشت ابرو روی تاتو چیست؟

کل عملیات پیوند ابرو بر روی لایه سطحی پوست انجام می شود بنابراین هیچ گونه خطری، سلامتی فرد را تهدید نمی کند.

کاشت ابرو معمولا در یک جلسه قابل انجام است و در مدت زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه خود می رسید.

در صورتی که موهای پشت سر یا پشت گوش شما تراکم کافی نداشته باشد، امکان برداشتن فولیکول های مو از سایر نقاط بدن نیز وجود دارد.

در صورتی که تاتو داشته باشید ابروهای شما تیره تر خواهد بود که این در برخی مواقع یک مزیت محسوب می شود و پس از کاشت، ابروهای شما تیره تر دیده می شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تزریق فیلر پوستی نوعی روش زیبایی غیرجراحی است. پرکننده های پوستی چین و چروک ها را پر می کنند، خطوط را صاف می کنند و حجم را به صورت شما باز می گرداند. پزشک شما این مواد را درست زیر پوست شما تزریق می کند.

افراد برای بهبود ویژگی های صورت خود یا به دست آوردن ظاهری جوان تر، پرکننده های پوستی را انتخاب می کنند. این درمان انتخابی معمولا کمتر از نیم ساعت طول می کشد و زمان بهبودی حداقل است. نتایج فوراً دیده می‌شوند و بسته به نوع پرکننده و محل، ماه‌ ها تا سال‌ ها ماندگاری دارند.

رایج ترین پرکننده های پوستی

  • اسید هیالورونیک (مورد استفاده برای انواع فیلرها شامل فیلر بینی و ...)
  • هیدروکسی لاپاتیت کلسیم
  • پلی متیل متاکریلات (PMMA)
  • پلی ال لاکتیک اسید
  • چربی انسان

این مواردی که نام بردیم معروف ترین و بهترین موادی هستند که در تزریق انواع فیلرها و پرکننده های پوستی مورد استفاده قرار می گیرند.

سایر درمان های زیبایی تزریقی

علاوه بر مواردی که در بالاتر به آنها اشاره کردیم، درمان های زیبایی دیگری نیز وجود دارد که در ادامه آنها را معرفی می کنیم.

سم بوتولینوم

سم بوتولینوم یک فیلر تزریقی پروتئین خالص است که برای درمان موقت خط اخم استفاده می شود. این تزریق ساده و غیرجراحی می تواند به طور موقت چین های پیشانی، پنجه کلاغی نزدیک چشم ها و نوارهای ضخیم در گردن را کاهش یا از بین ببرد. این سم، تکانه های عصبی را مسدود می کند، به طور موقت ماهیچه هایی را که باعث ایجاد چین و چروک می شوند فلج می کند، در حالی که به پوست ظاهری صاف تر و با طراوت می بخشد.

اسید دئوکسی کولیک

این اسید یک ماده طبیعی است که در اسید معده وجود دارد و به عنوان یک روش برای حل کردن چربی اضافی زیر چانه مورد استفاده قرار می گیرد. درمان شامل تزریق اسید دئوکسی کولیک است که در مطب پزشک انجام می شود. لازم به ذکر است که شایع ترین عوارض جانبی این روش شامل قرمزی، تورم، کبودی و بی حسی است که همگی موقتی بوده و کمتر از چهار هفته طول می کشد.

بعد از تزریق پرکننده های پوستی چه اتفاقی می افتد؟

بعد از تزریق فیلر، به احتمال زیاد یک کیسه یخ برای کاهش درد و تورم به بیمار داده می شود. بسیاری از افراد بلافاصله پس از انجام این تزریق ها نتایج را مشاهده می کنند. اما نتایج هر کسی متفاوت است. اینکه چه مدت طول می کشد تا نتایج را ببینید به عوامل مختلفی بستگی دارد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خیلی از ما حداقل یکبار با جوش های زیرپوستی روی صورتمان مواجه شده ایم و به دلایل مختلفی مانند دعوت به مهمانی یا شرکت در مراسم مهمی، در صدد درمان و از بین بردن آنها کرده ایم؛ اما چطور؟ بهترین کار برای از بین رفتن این نوع جوش ها این است که آنها را به حال خود رها کنیم تا خودش از بین برود. اما در شرایط اضطرار می توان اقداماتی برای از بین بردن آنها انجام داد.

ما در این مقاله قصد داریم تا درباره روش های طلایی برای درمان جوش های زیر پوستی به شما اطلاعاتی دهیم. اما در ابتدا لازم می دانیم که تعریفی کوتاه از این جوش ها را در اختیارتان قرار دهیم.

جوش زیر پوستی و علل ایجاد آن

جوش های زیر پوستی یکی از رایج ترین انواع آکنه هستند، که در لایه زیرین پوست ایجاد می شوند و شاید کمتر کسی از فاصله دور متوجه وجود این نوع آکنه ها بر روی پوست شما شود. اما این جوش ها قطعا برای خود شما آزاردهنده هستند چرا که پوست شما از حالت صاف و یکدستی خارج می شود و در بعضی مواقع واقعا دردناک است.

مهم ترین دلایل ایجاد جوش های زیرپوستی شامل موارد زیر می شود:

  • استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی بی کیفیت و غیر استاندارد
  • دستکاری مداوم پوست
  • تغییرات هورمونی افراد در بازه های زمانی مختلف

بهترین روش های پزشکی برای درمان جوش زیر پوستی

درمان یک روزه جوش ها وجود ندارد اما با برخی راهکارها می توان روند درمان را بهبود بخشید. در ادامه به معرفی روشهایی که قاتل جوش صورت هستند، می پردازیم.

تزریق داخل جوش

در صورت تشخیص بهترین دکتر جوش می توان با تزریق برخی از داروها به طور مستقیم در محل جوش زیر پوستی، التهابات ناشی از این نوع جوش ها را کاهش داد.

لیزر درمانی

یکی از روش های جدید برای درمان انواع جوش ها از جمله جوش زیر پوستی، می توان به لیزر درمانی اشاره کرد. در این روش  پزشک در حل جوش پرتوهای نوری را می تاباند و این کار روند بهبودی جوش را سریع تر می کند.

لایه برداری شیمیایی

در صورتی که جوش های زیرپوستی شدید باشند و به خودی خود قابل درمان نباشند می توان با لایه برداری های شیمیایی ملایم تا متوسط که سلول های مرده پوست را از بین می برد، آنها را درمان کرد.

مصرف پمادهای موضعی

پمادهای موضعی حاوی موادی مانند اسید سالیسیلیک می توانند در درمان جوش زیر پوستی موثر باشند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

با توجه به اینکه مهندسی ساختمان یکی از مهم ترین بخش ها در زندگی امروز بشر می باشد که در سال های اخیر پیشرفت چشم گیری در دنیا داشته است، تصمیم گرفتیم به مبحث هوشمند سازی از دیدگاه مهندسی ساختمان بپردازیم.

در دنیا استفاده بهینه از انرژی در طراحی ها در حال توسعه می باشد که به همین دلیل معماران در طراحی معماری خود از آن بهره می برند و همین امر سبب شده تا استفاده از سیستم های هوشمند پا به عرصه ساختمان سازی نیز بگذارد.

سناریو مسافرت چیست و شامل چه مواردی است؟

هر وسیله ای در یک خانه هوشمند می تواند به تنهایی و به صورت خودکار فعالیت خود را انجام دهد و کاربر نیز هر زمان که خواست می تواند به صورت آنی در عملکرد آن تغییراتی ایجاد کند. این امکان نیز وجود دارد که وسایل با کمک یک سناریو به هم مرتبط شده و در حین بروز وضعیت مشخصی، فعال یا غیر فعال شوند.

سناریو در یک خانه هوشمند یک برنامه ریزی خودکار است که بسته به نیاز کاربران تعریف می شود. در یک سناریو ممکن است چندین وسیله هوشمند حضور داشته باشند و بر اساس دستوراتی که به آن ها داده می شود فعال می شوند.

برای یک خانه هوشمند می توان بینهایت سناریو تعریف کرد. مثلاً می توان سناریو خواب تعریف کرد که به عنوان مثال در این سناریو پرده ها کشیده شوند، چراغ های اضافی خاموش شوند، سیستم پخش صوتی آهنگ ملایم پخش کند و ..... یک سناریو بسیار محبوب و رایج نیز می تواند سناریو مسافرت باشد. این سناریو می تواند برای افرادی که برای مدت طولانی به مسافرت می روند و نگران خانه خود هستند مفید باشد.

سیستم مدیریت هوشمند اتاق سرور (BMS)چیست ؟

اتاق های سرور فضاهای بسته ای هستند که یک نقطه مرکزی را درسازمان ها برای مدیریت منابع سرور و شبکه فراهم می کنند. در طراحی این محیط ها باید اتصال و برق شبکه، کنترل و تهویه دمای اتاق، امنیت اتاق و رک ها ، حفاظت در برابر آتش و لرزه در نظر گرفته شود.

مراکز داده را می توان به عنوان ساختمانی متشکل از بسیاری از اتاق سرور یا اتاق رک تصور کرد. با این حال، در عمل، مراکز داده واقعی با اتاق های سرور در پهنای باند شبکه ای که باید در خود جای دهند، متفاوت هستند. در جایی که یک اتاق سرور معمولاً فقط منابع مورد نیاز یک سازمان را تأمین می کند، یک مرکز داده ممکن است چندین سازمان و هزاران یا میلیون ها کاربر را به طور همزمان پشتیبانی کند. بنابراین، آنها به طراحی ها و تجهیزات بسیار تخصصی نیاز دارند.

قبل از هر چیزی این بخش را بخوانید

قبل از اینکه به جزئیات چگونگی کاهش هزینه‌های مراکز داده هوشمند بپردازیم، اجازه دهید منظورمان از هوشمند سازی اتاق سرور و دیتاسنترها را بیان کنیم. به زبان ساده، هوشمندسازی به استفاده از فناوری های پیشرفته مانند هوش مصنوعی (AI)، یادگیری ماشینی (ML) و اتوماسیون برای بهینه سازی عملیات مرکز داده اشاره دارد. با استفاده از این فناوری‌ها، مراکز داده می‌توانند کارآمدتر، چابک‌تر و انعطاف‌پذیرتر شوند.



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

فیلر بینی نوعی پرکننده پوستی است که اصولا با نوعی ماده طبیعی به نام هیالورونیک اسید ساخته می شود. دکتر زیبایی با تزریق این نوع پرکننده های پوستی به برآمدگی ها و فرورفتگی های بینی اقدام به اصلاح فرم بینی می کند. کل فرآیند تزریق فیلر بینی حدود 15 الی 45 دقیقه طول می کشد.

فیلر بینی چقدر دوام دارد؟

ماندگاری فیلر بینی موقتی و حدود 12 الی 18 ماه است که البته در صورت مراقبت صحیح و همچنین تزریقات مکرر می توان دوام آن را بیشتر یا حتی مادام العمر کرد. فاکتورهای زیادی بر میزان ماندگاری فیلر بینی تاثیرگذار هستند که عبارتند از:

برند فیلر

در صورت استفاده از بهترین مارک های فیلر بینی که مورد تایید سازمان FDA آمریکا قرار گفته اند احتمال بروز عوارض فیلر بینی به حداقل می رسد و از طرفی مدت زمان ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

واکنش بدن فرد

سرعت جذب هیالورونیک اسید در بدن هر فردی می تواند متفاوت از دیگری باشد که این موضوع ارتباط مستقیم با میزان ماندگاری فیلر بینی دارد.

تجربه و مهارت پزشک

به دلیل اینکه عمل تزریق ژل به بینی، یک عمل حساس و دقیق است نیاز به تجربه و مهارت پزشک دارد. در صورتی که پزشک تخصص بالایی در انجام این عمل داشته باشد، تزریق را در بهترین نقاط انجام می دهد و در این صورت میزان ماندگاری فیلر هم افزایش پیدا می کند.

رعایت یا عدم رعایت مراقبت های بعد از فیلر بینی

پرهیز از انجام فعالیت های بدنی پرتحرک حداقل به مدت 48 ساعت و خودداری کردن از دستکاری کردن ناحیه حداقل به مدت 48 ساعت دو مورد از مهم ترین نکات مراقبتی بعد از تزریق فیلر بینی است.

آیا روشی برای به حداکثر رساندن مدت زمان ماندگاری فیلر بینی وجود دارد؟

بله همان طور که گفتیم در صورت رعایت نکات مراقبتی و همچنین تزریقات مکرر می توان مدت زمان ماندگاری فیلر بینی را به حداکثر رساند. در ادامه به مراقبت های بعد از تزریق فیلر بینی که مدت زمان ماندگاری فیلر بینی را افزایش می دهد، اشاره خواهیم کرد:

  • یک رژیم غذایی سالم و مناسب پوست داشته باشید.
  • بدن خود را به طور مداوم هیدراته نگه دارید و از مصرف روزانه حداقل 8 لیوان آب در طول روز غافل نشوید.
  • قبل از اینکه فیلر به طور کامل جذب شود، تزریق مجدد را انجام دهید.
  • استفاده از عینک و ماسک را تا حد ممکن به حداقل برسانید.
  • نکات مراقبتی ارائه شده توسط پزشک (در بخش قبلی گفته شد) را به خوبی عملی کنید.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تا چند سال پیش، تاتوی ابرو رایج ترین روش برای خوش فرم کردن ابروها بود اما اکثر افرادی که تاتو انجام می دادند، پس از گذشت چند سال از کار خود پشیمان می شدند و به دنبال روشی طبیعی تر برای زیبای سازی ابروهای خود می گشتند. چند سالی است که کاشت ابرو به روی کار آمده است و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.

هاشور ابرو و تاتو از روش های موقت و مصنوعی (از نظر اینکه با جوهر و رنگ هستند) برای فرم دادن و ضخیم کردن ابروها هستند. این در حالی است که کاشت ابرو یک روش طبیعی (بره دلیل استفاده از موی طبیعی) و دائمی برای پر پشت کردن ابروها است. با استفاده از کاشت ابرو می توان به فرم و تراکم دلخواه خود رسید.

آیا برای کاشت ابرو باید تتوی آن را پاک کرد؟

در صورت رضایت از مدل تاتو ابروهای خود نیازی به پاک کردن آن برای کاشت نیست، در غیر این صورت قبل از کاشت ابرو ابتدا باید تاتو پاک شود. خوشبختانه امروزه با روش های مختلف اعم از لیزر کیوسوئیچ، امکان پاک کردن تاتو وجود دارد و نیازی به نگرانی بابت این موضوع نیست. البته لازم به ذکر است که در صورت مراجعه به بهترین دکتر کاشت ابرو می توان با شگردهایی تتوهایی قدیمی را پوشاند و کاشت ابروی طبیعی را انجام داد.

روش های کاشت ابرو

متخصص کاشت ابرو، به نسبت فرم صورت شما بهترین مدل ابرو را برای شما انتخاب می کند و قبل از کاشت آن را روی صورت شما طراحی می کند. پس از برداشتن فولیکول های مو از بانک مو که اصولا از پشت سر یا پشت گوش برداشته می شود، به کمک روش های FIT یا FUT عمل پیوند ابرو را انجام می دهد. در ادامه به معرفی خلاصه وار دو روش نام برده شده می پردازیم:

کاشت ابرو به روش  FUT

به این روش، برداشت نواری هم گفته می شود. در روش FUT پزشک با ایجاد برشی در پشت سر فرد، مقداری از پوست آن قسمت را برداشته و محل بریدگی را بخیه می زند. پزشک از نمونه گرفته شده، فولیکول های مو را به آرامی و بدون آسیب رسانی از پوست جدا کرده و به محل مورد نظر پیوند می زند.

کاشت ابرو به روش  FIT

در روش کاشت ابرو به روش FIT پزشک با ایجاد حفره ای کوچک در پشت سر فرد، فولیکول های مو را استخراج می کند. در این روش هیچ گونه زخمی ایجاد نمی شود و نیازی به زدن بخیه به محل بانک مو وجود ندارد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

از انواع پرکننده های پوستی به منظور کاهش علائم پیری، به حداقل رساندن فرورفتگی ها مانند فیلر زیر چشم، حجم دهی مانند فیلر لب، اصلاح فرم بینی مانند فیلر بینی و از بین بردن جای زخم های پوستی و انواع آکنه ها استفاده می شود.

رایج ترین پرکننده های پوستی

برخی پرکننده های پوستی ایمن و مورد تائید FDA هستند که شامل اسید هیالورونیک، پلی متیل متاکریلات، پلی-ال-لاکتیک اسید، کلسیم هیدروکسی لاپاتیت یا چربی بدن خود فرد هستند. در ادامه مقاله به توضیح کوتاه هر یک از این موارد می پردازیم:

هیالورونیک اسید

اسید هیالورونیک یک جزء زبیعی از بافت پوست بدن است و رایج ترین پرکننده پوستی صورت است. تزریق اسید هیالورونیک می تواند خطوط و چین و چروک های ظریف را نرم کرده و پری را به پوست بازگرداند. ترجیح اکثر پزشکان برای تزریق فیلر لب، فیلر زیر چشم، فیلر خط خنده، فیلر بینی و …. استفاده از فیلرهای ساخته شده بر اساس اسید هیالورونیک است.

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم

این ماده برای درمان چین و چروک های عمیق تر پوست مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از هیدروکسی لاپاتیت کلسیم، پزشک متخصص می تواند خط فک را کانتور کرده و حجم داخل و اطراف گونه ها را بازگرداند. تزریق این ماده ممکن است تا سه سال برای پرکردن چین و چروک و تا یک سال در صورت استفاده برای کانتور دوام داشته باشند.

پلی متیل متاکریلات PMMA))

این پرکننده از میکروسفرهای معلق در ژل مبتنی بر کلاژن تشکیل شده است. این ژل حجمی فوری ایجاد می کند که پوست را بلند می کند تا چین و چروک ها و اسکارهای آکنه را نرم کند. میکروسفرها در جای خود باقی می مانند و پشتیبانی ساختاری برای ظاهری صاف تر پوست ایجاد می کنند.

پلی ال لاکتیک اسید

این درمان که در ابتدا برای درمان ضایعات شدید صورت در عفونت HIV ساخته شد، اکنون توسط FDA برای رفع پیری صورت تایید شده است.

چربی انسان

پزشک ممکن است چربی را از بدن خود فرد جمع آوری کرده و مجدداً آن را برای افزایش حجم صورت، پر کردن چین های عمیق و ایجاد خطوط کم عمق تزریق کند.

تزریق فیلر پوستی چگونه انجام می شود؟

در ابتدا پزشک متخصص پوست بیمار را تمیز کرده و در صورت نیاز، در ناحیه مورد نظر از کرم های بی حس کننده استفاده می کند. سپس پزشک با استفاده از یک سوزن بسیار نازک، مقادیر مشخصی از ماده پرکننده مورد نظر را به زیر پوست شما تزریق می کند و در نهایت ناحیه تزریق شده را جهت حرکت فیلر در جای مناسب خود کمی ماساژ می دهد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در ابتدا لازم می دانیم تا تعریفی از جوش زیرپوستی را در اخیارتان قرار دهیم. جوش های زیر پوستی یکی از رایج ترین انواع آکنه هستند، که در لایه زیرین پوست ایجاد می شوند و شاید کمتر کسی از فاصله دور متوجه وجود این نوع آکنه ها بر روی پوست شما شود. اما این جوش ها قطعا برای خود شما آزاردهنده هستند چرا که پوست شما از حالت صاف و یکدستی خارج می شود و در بعضی مواقع واقعا دردناک است.

مهم ترین دلایل ایجاد جوش های زیرپوستی شامل موارد زیر می شود:

  • استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی بی کیفیت و غیر استاندارد
  • دستکاری مداوم پوست
  • تغییرات هورمونی افراد در بازه های زمانی مختلف

روش های خانگی درمان جوش زیرپوستی

معمولا برای درمان جوش های زیر پوستی نیاز به اقدامات خاصی نیست و در اکثر مواقع این جوش ها خود به خود و با گذشت زمان از بین می روند اما در صورتی که در شرایطی قرار دارید که تمایل دارید هر چه زودتر از شر آنها خلاص شوید، می توانید روش های خانگی زیر که به عنوان قاتل جوش صورت شناخته شده اند را امتحان کنید.

کمپرس گرم

در صورت استفاده همزمان پمادهای موضعی و کمپرس گرم، جوش های زیرپوستی خیلی سریع تر از بین می روند. کمپرس گرم هم می تواند درد حاصل جوش را کاهش دهد و هم توانایی این را دارد که روند رشد جوش های زیر پوستی را مختل کند. همین باعث می شود که بهبودی سریع تری داشته باشید.

کمپرس یخ

یخ در درمان سریع جوش های زیر پوستی معجزه می کند. در این روش می توانید یخ را در یک پارچه تمیز ریخته و سپس پارچه را چند ثانیه بر روی جوش های خود قرار دهید؛ سپس یخ را بردارید و پس از گذشت چند دقیقه باز این کار را تکرار کنید.

خمیر دندان

استفاده از خمیر دندان هم می تواند منجر به کاهش درد و التهاب حاصل از جوش های زیر پوستی شود. در این روش درمان، قبل از اینکه بخوابید کمی خمیر دندان بر روی ناحیه جوش دار بزنید و اجازه دهید تا صبح روی صورتتان بماند. سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید.

آلوئه ورا

آلوئه ورا به دلیل خاصیت آنتی باکتریال و آنتی اکسیدانی که دارد می تواند برای درمان التهاب ناشی از انواع جوش موثر باشد. برای درمان جوش زیر پوستی با آلوئه ورا می توانید مقداری از ژل این گیاه را قبل از خواب روی پوست خود بمالید و فردا صبح صورت خود را با آب ولرم بشویید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 146
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

افرادی که از جراحی بینی وحشت دارند و بینی آنها مشکل بزرگی ندارد، می توانند بدون نیاز به جراحی، بخیه و گذراندن دوره نقاهت، بینی خود را ترمیم کنند و به فرم دلخواه خود برسند. این درمان با تزریق فیلر به بینی فرد و با سرنگی بسیار ظریف انجام می شود.

از آنجا که این روش بدون نیاز به بیهوشی، خونریزی، بخیه و دوره نقاهت است طرفداران زیادی پیدا کرده است و بسیاری از افراد این روش را به عمل جراحی بینی ترجیح می دهند. اما خیلی از افراد این سوال برایشان پیش می آید که ماندگاری فیلر بینی دائمی است یا خیر؟ این درمان چقدر ماندگاری دارد؟

فیلر بینی چیست؟

فیلر بینی نوعی پرکننده پوستی است که اصولا با نوعی ماده طبیعی به نام هیالورونیک اسید ساخته می شود. دکتر زیبایی با تزریق این نوع پرکننده های پوستی به برآمدگی ها و فرورفتگی های بینی اقدام به اصلاح فرم بینی می کند. کل فرآیند تزریق فیلر بینی حدود 15 الی 45 دقیقه طول می کشد.

ماندگاری فیلر بینی

فیلر بینی درمانی موقتی بوده و حدود 12 الی 18 ماه طول می کشد که البته در صورت مراقبت صحیح و همچنین تزریقات مکرر می توان دوام آن را بیشتر یا حتی مادام العمر کرد.  ماندگاری فیلر بینی تحت تاثیر موارد مختلفی قرار می گیرد که عبارتند از:

برند فیلر

در صورت استفاده از بهترین مارک های فیلر بینی که مورد تایید سازمان FDA آمریکا قرار گفته اند احتمال بروز عوارض فیلر بینی به حداقل می رسد و از طرفی مدت زمان ماندگاری آن نیز بیشتر خواهد بود.

واکنش بدن فرد

سرعت جذب هیالورونیک اسید در بدن هر فردی می تواند متفاوت از دیگری باشد که این موضوع ارتباط مستقیم با میزان ماندگاری فیلر بینی دارد.

تجربه و مهارت پزشک

به دلیل اینکه عمل تزریق ژل به بینی، یک عمل حساس و دقیق است نیاز به تجربه و مهارت پزشک دارد. در صورتی که پزشک تخصص بالایی در انجام این عمل داشته باشد، تزریق را در بهترین نقاط انجام می دهد و در این صورت میزان ماندگاری فیلر هم افزایش پیدا می کند.

رعایت یا عدم رعایت مراقبت های بعد از فیلر بینی

  • از جمله این نکات مراقبتی ارائه شده بعد از تزریق فیلر بینی عبارتند از:
  • پرهیز از انجام فعالیت های بدنی پرتحرک حداقل به مدت 48 ساعت
  • خودداری کردن از دستکاری کردن ناحیه حداقل به مدت 48 ساعت
  • تا یک هفته از مصرف نوشیدنی های الکل دار و استعمال دخانیات پرهیز کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ابروها نقش بسیار مهمی در زیبایی چهره افراد دارند؛ به همین دلیل پر پشت کردن ابروها از پرطرفدار ترین خدمات مراکز زیبایی است که انواع آن شامل تتو ابرو، میکروبلیدینگ، کاشت ابرو می شود. تا چند سال گذشته یکی از معروف ترین روش های خوش فرم کردن ابروها تاتو ابرو بود؛ اما امروزه این روش طرفداران زیادی ندارند و کاشت ابرو جای آن را گرفته است.

کاشت ابرو چیست؟

هاشور ابرو و تاتو از روش های موقت و مصنوعی (از نظر اینکه با جوهر و رنگ هستند) برای فرم دادن و ضخیم کردن ابروها هستند. این در حالی است که کاشت ابرو یک روش طبیعی (بره دلیل استفاده از موی طبیعی) و دائمی برای پر پشت کردن ابروها است. با استفاده از کاشت ابرو می توان به فرم و تراکم دلخواه خود رسید.

کاشت ابرو چگونه انجام می شود؟

برای انجام این کار نیاز به تبحر و مهارت یک پزشک متخصص است که پس از بی حسی ناحیه، با برداشت فولیکول های مو از بانک مو آنها را بدون آسیب رسانی به ابروهای شما پیوند بزند. فرآیند کاشت ابرو حدود 2 الی 3 ساعت زمان می برد و در آن زمان شما هیچ گونه درد و ناراحتی احساس نخواهید کرد. تنها ممکن است پس از بین رفتن اثر بی حسی کمی احساس تورم، قرمزی و درد داشته باشید که کاملا طبیعی و موقتی است.

کاشت ابرو بر روی تاتو

اکثر افرادی که تاتو انجام می دهند، پس از گذشت چند سال از کار خود پشیمان می شوند و به دنبال روش هایی برای پاک کردن آن یا طبیعی جلوه دادن ظاهر ابروهای خود می گردند. اگر کسی از تاتوی ابروی خود خسته شده باشد، نیاز نیست نگران چیزی باشد زیرا می توان با کشات ابرو، ابروهای خود را طبیعی جلوه داد.

البته قبل از انجام این کار نکات زیر را در نظر داشته باشید:

نکته اول: به دلیل طبیعی بودن و ماندگاری بالای این روش، هزینه کاشت ابرو به نسبت سایر روش ها مانند تاتو، میکروبلیدینگ و ... بیشتر است.

نکته دوم: به دلیل اینکه رنگ تاتو بر روی پوست باقی می ماند مدل کاشت ابروی شما باید همانند مدل تاتوی شما باشد. بنابراین اگر مدل تتوی خود را می پسندید، می توانید اقدام به کاشت ابرو کنید. البته در صورت عدم رضایت از مدل تاتو می توانید قبل از کاشت از پزشک بخواهید تاتوهای شما را پاک کند و سپس اقدام به کاشت ابرو کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هوشمند سازی خانه و ساختمان با اهداف گوناگونی طرح ریزی و پیاده سازی می شود و این مورد در منازل بسته به سلیقه و نیاز صاحبخانه طراحی و به اجرا در می آید.

هوشمند سازی ساختمان به اهل خانه اجازه کنترل و مدیریت، وسایل الکترونیکی و سایر تجهیزات متصل شده به سیستم هوشمند را هم در خود ساختمان و هم بیرون از آن می دهد و این خصوصیت در زمان های که بیرون از خانه هستیم تاثیر آن را بیشتر خواهیم دید مثلاً اگر فراموش کرده باشیم وسیله برقی که در حال استفاده از آن بودیم را از برق بکشیم بدون این که مجبور باشیم به خانه برگشته و این کار را انجام دهیم خیلی راحت برق پریز متصل به آن وسیله را توسط گوشی هوشمند خود قطع می کنیم.

هدف از هوشمند سازی یک خانه براساس نیاز ساکنین و علایق آن ها تعریف می شود.

ممکن است اجرای پروژه هوشمند سازی خانه و ساختمان تنها در جهت لوکس سازی و ایجاد فضای زیبا و شیک باشد تا خانه متمایز از دیگر منازل گردد.

یا ممکن است هدف از هوشمند سازی، تبدیل آن به خانه ای با مصرف اقتصادی و بهینه باشد، تا موجب کاهش مصرف منابع انرژی و در نتیجه کاهش هزینه های جاری ساختمان شود.

یا ممکن است هدف از آن ساختن خانه ای پیشرفته و مدرن و کاملاً امروزی، با امنیتی بالا باشد تا ساکنین خانه احساس آرامش و راحتی بیشتر کنند.

همه موارد گفته شده در بالا در جهت کارای بهتر، بهینه سازی، امنیت و ایجاد فضای باب میل ساکنین بوده، که در حقیقت تعریفی از هوشمند ساری ساختمان است و ناگفته پیداست که در هر ساختمانی می توان یکی یا همه موارد گفته شده را طی فرایند هوشمند سازی طراحی کرده و به اجرا در آورد.

هوشمند سازی خانه ( Smart Home )

امروزه شاهد جایگزینی تلفن های هوشمند به جای صدها وسیله مثل دوربین ساعت و غیره هستیم و ما نیز به همان شکل می‌توانیم بسیاری از مسئولیت های خودمان در منازل را برعهده کنترل گرهای هوشمند سازی قرار دهیم. از جمله می توان به مواردی چون آبیاری باغچه ها ، تعیین میزان دما ، شدت نور مناسب در منزل ، مدیریت مصرف انرژی ، امنیت کافی بدون صرف هزینه اضافی و غیره اشاره نمود. با انتقال مسئولیت های خودمان در مناظره به کنترل گر های هوشمندسازی زمان فراغت ما نیز افزایش می یابد.

خانه هوشمند و کاربرد های آن

کلید و پریز : با هوشمند سازی به راحتی می توانید تمامی پریز ها و کلید های روشنایی را کنترل نمایید

کنترل گر پرده ها : این کنترل گر می تواند به طور خودکار پرده را مطابق میل شما باز یا بسته کنند به عنوان مثال با توجه به برنامه اختصاص داده شده پرده ها به صورت خودکار صبح در زمان معین باز شده و در هنگام غروب بسته می شوند علاوه بر این کنترل گر ها توانند سیستم استفاده بهینه از انرژی خورشیدی را نیز مدیریت کرده تا در زمستان خانه گرم شده و در تابستان مانع از بیش از حد گرم شدن خانه شود

سیستم گرمایش : کنترلر دما ای هوشمند سازی کاربر را قادر به کنترل دما در تمام خانه می سازد در زمان عدم حضور افراد در منزل این کنترلر دما را پایین می آورد پیش از بازگشت افراد دما را در سطح مطبوعی تنظیم می‌کند

سیستم نظارتی : فعال نمودن این بخش در سیستم اصلی شما را به عنوان مثال از اتمام کار ماشین لباسشویی یا روشن ماندن اتفاقی اتوبوس مطلع می کند با استفاده از سیستم نظارتی هوشمند سازی شما به راحتی بر روی تمامی وسایل خود مدیریت خواهید کرد.

هزینه هوشمندسازی خانه

خانه های هوشمند برای فراهم نمودن آسایش و امنیت بیشتر طراحی شد تا زندگی را برای افراد راحت تر کند. از طرفی هم افرادی که خواهان زندگی راحت تر بودند به هوشمند سازی خانه و ساختمان علاقۀ شدید پیدا کردند. شاید تنها مانعی که باعث شده افراد علاقه مند به خانه های هوشمند به آرزوی خود نرسند، بالا بودن هزینه هوشمند سازی خانه باشد. اگر علاقه مند هستید که یک خانه هوشمند داشته باشید اما بالا بودن قیمت خانه هوشمند این اجازه را به شما نمیدهد، دیگر لازم نیست نگران قیمت هوشمندسازی ساختمان ها باشید چون با گذشت زمان، عرضه کنندگان بیشتری به سبد محصولات Control4 اضافه شده اند که در کمتر کردن قیمت تمام شده یک پروژه خانه هوشمند Control4 قدم بزرگی برداشتند.

کشاورزی هوشمند

کشاورزی هوشمند مجموعه‌ای از ابزارها، روش‌ها و فرایندهای جدید هستند که باعث افزایش بهره وری و سهولت نظارت بر شرایط زمین‌های زراعی، باغ ها و گلخانه ها می گردند. برخی از این فناوریها نظیر اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، ربات‌ها و درن ها از جمله فناوری‌هایی هستند که آینده کشاورزی را متحول خواهند نمود.

اینترنت اشیا از مهمترین فناوری هایی است که کاربردهای متععد ومتنوع آن در حوزه هوشمندسازی صنایع مختلف روز به روز در حال گسترش است. اینترنت اشیا، شبکه ای از اشیا، سرویس‌ها و سنسورهای متصل ایجاد نموده که با یکدیگر در ارتباط هستند و داده های آن جمع آوری شده از آن ها در بستر کلود ذخیره و پردازش شده و نتایج و سناریوهای مختلف بر اساس نوع کاربرد آن در صنایع اجرا می شود. کنترل تمامی فرایند از طریف گوشی هوشمند یکی از کاربردهای شناخته شده اینترنت اشیا است.



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

از انواع پرکننده های پوستی به منظور کاهش علائم پیری، به حداقل رساندن فرورفتگی ها مانند فیلر زیر چشم، حجم دهی مانند فیلر لب، اصلاح فرم بینی مانند فیلر بینی و از بین بردن جای زخم های پوستی و انواع آکنه ها استفاده می شود.

پرکننده پوستی چیست؟

تزریق فیلر پوستی نوعی روش زیبایی غیرجراحی است. پرکننده های پوستی چین و چروک ها را پر می کنند، خطوط را صاف می کنند و حجم را به صورت شما باز می گرداند. پزشک شما این مواد را درست زیر پوست شما تزریق می کند.

افراد برای بهبود ویژگی های صورت خود یا به دست آوردن ظاهری جوان تر، پرکننده های پوستی را انتخاب می کنند. این درمان انتخابی معمولا کمتر از نیم ساعت طول می کشد و زمان بهبودی حداقل است. نتایج فوراً دیده می‌شوند و بسته به نوع پرکننده و محل، ماه‌ ها تا سال‌ ها ماندگاری دارند.

چرا از فیلرهای پوستی استفاده می شود؟

با افزایش سن، بدن شما شروع به از دست دادن کلاژن می کند. کلاژن ماده مهمی است که در سراسر بدن شما وجود دارد، از جمله در پوست، ماهیچه ها، استخوان ها و بافت های همبند. کاهش مقدار کلاژن در پوست باعث شلی پوست و کاهش حجم می شود. پوست نازک تر می شود، خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و شروع به افتادگی می کند.

می توانید فیلرهای پوستی را برای موارد زیر انتخاب کنید:

  • به پوست افتاده حجم دهید.
  • اجزای صورت خود را متقارن تر کنید برای مثال با کانتورینگ صورت یا تزریق فیلر بینی.
  • لب ها و گونه های خود را با تزریق فیلر لب و گونه حجیم تر کنید.
  • چروک ها و چین های صورت خود را صاف کنید.
  • فرورفتگی های صورت مانند گودی زیر چشم را با تزریق فیلر زیر چشم رفع کنید.

در طی تزریق پرکننده های پوستی چه اتفاقی می افتد؟

پزشک ابتدا پوست شما را تمیز می کند و ممکن است در مواقع نیاز از کرم های بی حس کننده موضعی در ناحیه استفاده کند.  سپس با استفاده از یک سوزن نازک، پزشک شما مقادیر کمی از پرکننده ها را به زیر پوست شما تزریق می کند و کل فرآیند بین چند دقیقه تا حداکثر یک ساعت به طول می انجامد.

مزایای تزریق فیلرهای پوستی

  • نتایج عمل خیلی سریع قابل مشاهده است.
  • تزریق‌ ها معمولاً کمتر از یک ساعت طول می‌ کشند.
  • برای تزریق فیلرهای پوستی نیازی به بیهوشی فرد نیست.
  • هزینه فیلرهای پوستی به نسبت روش های جراحی زیبایی صورت کمتر است.
  • تزریق فیلرهای پوستی به نسبت روش های جراحی ایمنی و کم تهاجمی تر است.
  • دوره نقاهت خاصی ندارد.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

صورت انسان ها میزبان انواع مختلفی از جوش ها مانند جوش های التهابی، غیر التهابی و زیر پوستی می شود. اما جوش زیر پوستی چیست؟ به چه علتی ایجاد می شود؟ برای پاسخ به این سوالات تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

جوش زیر پوستی چیست؟

جوش های زیر پوستی یکی از رایج ترین انواع آکنه هستند، که در لایه زیرین پوست ایجاد می شود و شاید کمتر کسی از فاصله دور متوجه وجود این نوع آکنه ها بر روی پوست شما شود؛ اما قطعا برای خود شما آزاردهنده است چرا که پوست شما از حالت صاف و یکدستی خارج می شود و در بعضی مواقع واقعا دردناک است.

آشنایی با دلایل ایجاد جوش زیر پوستی

همان طور که گفتیم جوش زیر پوستی در داخل پوست ایجاد می شود و شاید توسط سایر افراد قابل تشخیص نباشد اما این نوع آکنه دردناک است و امکان دارد ناحیه ایجاد شده کمی قرمز یا ملتهب شود. به گفته بهترین متخصص درمان جوش، این نوع آکنه در اثر تشکیل کیست ها و گره هایی در زیر پوست ایجاد می شود که منافذ آن بسته است و راهی برای آمدن به سطح بالایی پوست ندارد.

جوش زیر پوستی ممکن است در هر قسمت از صورت و بدن مانند بینی، چانه، پیشانی، گونه، بازو، پا و …. تشکیل شود. جوش های زیر پوستی به دلایل مختلفی ایجاد می شوند که رایج ترین آنها شامل موارد زیر می شود:

استفاده از مواد آرایشی و بهداشتی بی کیفیت

در صورت استفاده مداوم از لوازم آرایشی (به خصوص لوازم آرایشی غیر استاندارد)، منافذ پوست مسدود می شوند و از گردش هوا به لایه زیرین پوست جلوگیری می کند. در صورتی که منافذ پوست مسدود شوند، سبوم (چربی طبیعی بدن) جایی برای خروج ندارد و این گرفتگی، باعث تجمع سبوم در زیر پوست و ایجاد جوش زیر پوستی می شود.

دستکاری کردن مداوم پوست

دستکاری کردن مداوم پوست باعث انتقال آلودگی ها به پوست و ایجاد ضایعات پوستی مانند جوش زیر پوستی می شود.

تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی به خصوص در بانوان یکی از دلایل ایجاد جوش های زیر پوستی است.

جوش های زیر پوستی چقدر دوام دارند؟

از آنجایی که این جوش ها در زیر پوست تشکیل می شوند، بنابراین برای اینکه بتوان آن را کامل از بین برد باید چند هفته تا چند ماه صبر کرد. در بیشتر مواقع این جوش ها خود به خود از بین می رنود اما برخی از آن ها در برابر درمان های خانگی مقاوم هستند و باید به صورت پزشکی آنها را درمان کرد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از شاخص های تعیین لاغری یا چاقی استفاده از فرمول محاسبه bmi یا شاخص توده بدنی است. در این فرمول نیاز به پارامترهای وزن و قد داریم.  BMI بالاتر از 25 نشان دهنده اضافه وزن است و اگر این عدد بالاتر از 30 باشد به این معنی است که فرد دچار چاقی و اضافه وزن مفرط است و بهتر است هرچه زودتر به دنبال کاهش آن باشد تا به سلامت خود آسیب وارد نکند.

تفسیر نتایج شاخص توده بدنی

برای محاسبه bmi نیاز است که وزن به کیلوگرم را تقسیم بر توان دوم قد به متر کنید.

  • BMI زیر 18: کمبود وزن و لاغری بیش از حد
  • BMI بین 18.5 تا 25: وزن متناسب و نرمال
  • BMI بین 25 تا 30: اضافه وزن
  • BMI 30 و بالاتر از آن: چاقی مفرط

در ادامه مقاله قصد داریم تا روش هایی را برای کاهش شاخص توده بدنی به شما معرفی کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

دریافت یک رژیم لاغری اصولی از متخصص تغذیه

یکی از دلایل اصلی چاقی و اضافه وزن، مصرف مواد غذایی ناسالم و مضر است؛ در این صورت با کاهش کالری دریافتی و مصرف غذاهای سالم می توانید به لاغری برسید. رژیم غذایی شما باید طوری باشد که کالری دریافتی کاهش پیدا کند تا کاهش وزن رخ دهد. از جمله غذاهای سالم و کم کالری شامل انواع میوه ها، سبزیجات و غلات کامل است. به گفته متخصصین تغذیه، یک رژیم لاغری اصولی رژیمی است که حاوی تمامی انواع مواد مغذی به حد کافی باشد و هیچ کدام از وعده های غذایی حذف نشود.

لازم به ذکر است که به غیر از مقدار کالری دریافتی، مواد غذایی مصرفی شما نیز بسیار مهم است. به توصیه متخصصین تغذیه غذاهای سرشار از قند و چربی های ناسالم را باید محدود کنید.

انجام ورزش قدرتی و هوازی

همه افراد بزرگسال باید در هفته 150 دقیقه فعالیت ورزشی داشته باشند. ورزش های قدرتی برای عضله سازی و بالا بردن سوخت و ساز بدن، بسیار موثر هستند و در صورت انجام ورزش های هوازی در کنار این تمرینات سلامت قلب شما بهبود پیدا کرده و به چربی سوزی بیشتر کمک می کند.

خواب کافی داشته باشید

یکی از فاکتورهای بسیار موثر در وزن متعادل داشتن خواب کافی شبانه است. طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، افرادی که خواب کافی شبانه ندارند بیشتر دچار پرخوری و اضافه وزن می شوند.

استرستان را کنترل کنید

استرس و اضطراب باعث به هم خوردن هورمون های بدن می شود و این افراد دچار پرخوری عصبی می شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

عمل اسلیو معده یا اسلیو گاسترکتومی، نوعی عمل لاغری است که شامل برداشتن قسمت بزرگی از معده است. کاهش حجم معده به دو دلیل باعث لاغری می شود. تغییر سایز معده به تنهایی باعث می شود که حجم غذایی که می توان در معده قرار داد خیلی کم باشد و سبب می شود که فرد خیلی سریع احساس سیری پیدا کند و همین موضوع باعث لاغری وی می شود. همچنین معده کوچک ‌تر، سطوح پایین ‌تری از هورمونی به نام گرلین را تولید می ‌کند که باعث می ‌شود افراد کمتر احساس گرسنگی کنند و در نتیجه باعث لاغری فرد می شود.

آیا عمل اسلیو معده ایمن است؟

خطرات جراحی اسلیو معده بسیار کمتر از خطرات چاقی و بیماری های مرتبط با آن است. همچنین اسلیو معده نسبت به سایر جراحی های لاغری از جمله بای پس معده، باندینگ معده و ... میزان عوارض کمتری دارد. عمل اسلیو معده با روش لاپاراسکوپی انجام می شود که نوعی عمل کم تهاجمی است و به دلیل برش های کم نیز بهبودی سریعتر حاصل می شود.

اما لازم به ذکر است که این عمل به افرادی توصیه می شود که در هنگام محاسبه BMIعدد به دست آمده بیشتر از 30 باشد و با روش های معمول لاغری مانند رژیم غذایی و ورزش موفق به کاهش وزن نشده اند.

عوارض و خطرات احتمالی جراحی اسلیو

جراحی اسلیو معده مانندهر جراحی دیگری نیز ممکن است که با خطرات و عوارض احتمالی ای همراه باشد که شامل موارد زیر می شوند:

  • خونریزی
  • عفونت
  • واکنش به بیهوشی
  • نشتی از معده

علاوه بر عوارض کوتاه مدتی که در بالا گفتیم، ممکن است برخی افراد بعد از بهبودی دچار عوارض طولانی مدتی نیز شوند که عبارتند از:

در برخی مواقع بافت اسکار بعد از جراحی باعث باریک شدن معده می شود که می تواند حرکت غذا را در معده کند یا مسدود کند که علائمی مثل حالت تهوع و استفراغ را به دنبال دارد.

به دلیل مصرف کم غذا در طول روز، ممکن است بدن شما دچار کمبود مواد مغذی شود که در این صورت پزشک مصرف مکمل ها و ویتامین ها را تجویز می کند.

افرادی که قبل از عمل، مشکل ریفلاکس معده داشتند اصولا بعد از عمل اسلیو این مشکلشان شدیدتر می شود و یا حتی افرادی که مبتلا به این مشکل نبودند هم ممکن است بعد از عمل آن را تجربه کنند.

کاهش وزن سریع می تواند سنگ کیسه صفرا را بیشتر کند. در این شرایط ممکن است برای برداشتن کیسه صفرا به جراحی دیگری نیاز داشته باشید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان شاخه ای از درمان های دندانپزشکی است که هدف آن برطرف کردن مشکلات و ناهنجاری های دندانها و فکین است. این درمان توسط متخصص ارتودنسی انجام شده و یک دندانپزشک عمومی نباید و نمی تواند برای بیمار اقدام به انجام ارتودنسی دندان کند.

انواع ارتودنسی دندان

ارتودنسی ثابت: ارتودنسی ثابت به نوعی از درمان های ارتودنسی گفته می شود که در آن باید دستگاه ارتودنسی در طول دوره درمان در دهان بیمار به صورت ثابت قرار بگیرد و امکان جدا شدن آنها از دندان ها وجود ندارد. ارتودنسی ثابت با یکی از روش های زیر انجام می شود:

  • بریس فلزی
  • بریس سرامیکی
  • بریس لینگوال
  • بریس دیمون

ارتودنسی متحرک: ارتودنسی متحرک به نوع دیگری از ارتودنسی گفته می شود که در آن بیمار می تواند دستگاه ارتودنسی را در هنگام غذا خوردن و حتی مسواک زدن و استفاده از نخ دندان از روی دندان ها برداشته و از دهان خود خارج کند. رایج ترین این درمان، اینویزیلاین یا همان ارتودنسی نامرئی متحرک است.

کش ارتودنسی چیست؟

برای اصلاح سریعتر دندان ها در ارتودنسی ثابت، از کش ارتودنسی یا اورینگ استفاده می شود. این کش ها به دور هر براکت قرار می گیرند و برای نگه داشتن سیم ها در شیار براکت به کار می روند. این کش ها در هر جلسه مراجعه بیمار به ارتودنتیست تعویض می شوند. در حال حاضر اورینگ های الاستیکی در رنگ های مختلف وجود دارند و زمانی که روی براکت قرار می گیرند، باعث می شود که براکت ارتودنسی رنگی به نظر برسند که به این درمان با کش های رنگی ارتودنسی رنگی گفته می شود.

انتخاب رنگ در ارتودنسی رنگی

در انتخاب رنگ مناسب برای کش های ارتودنسی رنگی خود، بهتر است به نکاتی توجه کنید که شامل موارد زیر می شود:

  • توجه به رنگ پوست و موهای خود: سعی کنید رنگی را انتخاب کنید که با رنگ پوست و مو شما هماهنگی داشته باشد.
  • توجه به رنگ چشم ها
  • عدم انتخاب رنگ سفید برای ارتودنسی رنگی: زیرا این کش ها به سرعت لک دار شده و ممکن است به نظر برسد که دندان های شما تغییر رنگ داده اند.
  • استفاده از از رنگ های تیره تر مانند بنفش تیره، آبی تیره: زیرا باعث می شود تا دندان هایتان سفیدتر به نظر برسند و همچنین دیرتر کثیف می شوند.
  • عدم انتخاب رنگ زرد به ویژه زرد روشن: زیرا ممکن است این طور به نظر برسد که روی دندان هایتان لکه های زرد وجود دارد.
  • از انتخاب رنگ های مشکی، قهوه ای و سبز پرهیز کنید؛ زیرا این طور به نظر می رسد که غذا بین بریس ها مانده و شما مسواک نزده اید.

منبع: bestdentists.ir



:: بازدید از این مطلب : 140
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از بهترین روش ها برای جایگزینی دندان از دست رفته ایمپلنت دندان است که شبیه به دندان طبیعی هستند. ایمپلنت دندان در کنار تمام مزایایی که دارد عوارضی نیز دارد که مهم ترین آن عفونت ایمپلنت دندان بعد از کاشت است. عفونت بر اثر تجمع پلاک های عفونی به وجود می آید که در صورت عدم درمان می تواند باعث ایجاد التهاب، از دست رفتن استخوان و شکست کاشت دندان شود.

ایمپلنت دندان چیست؟

گفتیم یکی از روش های مهم برای پر کردن جای خالی دندان از دست رفته ایمپلنت دندان است. این قطعه از دو بخش تشکیل شده است. یک بخش آن در لثه قرار می گیرد که نقش ریشه دندان را ایفا می کند و بخش دیگر آن بالای خط لثه قرار می گیرد و نقش تاج دندان را بر عهده دارد.

علل به وجود آمدن عفونت بعد از ایمپلنت دندان

این عفونت می تواند بلافاصله بعد از کاشت و یا بعد از گذشت چند ماه و یا سال به وجود بیاید. این عفونت هم می تواند به علت تجمع باکتری، جرم دندان و پلاک ها در خود ایمپلنت دندان و هم دندان های کناری دندان ایمپلنت شده باشد. مواردی که در ایجاد عفونت ایمپلنت دندان موثرند شامل موارد زیر می شوند:

  • عدم رعایت بهداشت دهان و دندان
  • بیماری لثه
  • سیگار کشیدن

علائم عفونت بعد از کاشت ایمپلنت

وجود علایم زیر نشان دهنده وجود عفونت در ایمپلنت هستند:

  • ·        بوی بد دهان
  • خونریزی
  • درد به همراه تب
  • جویدن سخت همراه با درد
  • قرمری لثه و تورم
  • شل شدن ایمپلنت دندان
  • به وجود آمدن فاصله بین ایمپلنت و لثه

راه های درمان عفونت ایمپلنت دندان

روش های درمانی که دندانپزشک برای درمان عفونت در ایمپلنت دندان به کار می برد بستگی به نوع عفونت و پیشرفت آن دارد. در هر صورت دو درمان زیر برای این مشکل وجود دارد:

درمان غیر جراحی

این روش با تمیز کردن محل عفونت، شستشو با کلرهگزیدین، ضد عفونی کردن و تجویز آنتی بیوتیک های موضعی و برس های چرخان انجام می شود. از این روش برای درمان عفونت هایی که بلافاصله بعد از کاشت ایمپلنت ایجاد می شود، کاربرد دارد.

جراحی برای درمان عفونت پیشرفته

از جراحی برای درمان عفونت های شدید استفاده می شود. هنگامی که عفونت گسترش یافته باشد، باعث تحلیل و از بین رفتن استخوان می شود. اگر با شدید شدن عفونت ایمپلنت دندان، پایه ایمپلنت بر اثر تحلیل رفتن استخوان و عفونت شدید شل شده باشد، دندانپزشک باید ایمپلنت آلوده را بر دارد، محل آن را تا زمان ترمیم به حال خود رها کند و پس از ترمیم ایمپلنت دیگری را جایگزین کند.

منبع: implantdr.ir



:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

درمان ارتودنسی که در اصطلاح دندان پزشکی به آن اینویزیلاین گفته می‌شود، برای افرادی که به زیبایی چهره و لبخند خود اهمیت می‌دهند، درمانی بسیار محبوب است. درمان ارتودنسی را می‌توان یک راهکار بسیار مناسب برای داشتن دندان‌های زیبا و مرتب دانست.

ارتودنسی نامرئی یکی از متد‌های درمانی به حساب می‌آید که می‌توان با استفاده از آن ناهنجاری‌های دندانی را رفع نمود. ارتودنسی نامرئی بر خلاف سایر روش‌های درمانی ارتودنسی به هیچ گونه براکت و یا سیم ارتودنسی نیازی نخواهد داشت. ارتودنسی نامرئی از پلاک‌های شفاف و بی رنگی تهیه می‌شود که بر اساس شرایط دهانی بیمار در طی یک تصویربرداری ۳ بعدی ساخته و پرداخته می‌شود.

این روش درمانی که اصطلاحا به آن ارتودنسی ژله‌ای گفته می‌شود را می‌توان یک درمان مناسب برای کودکان دانست. زیرا عموما ناهنجاری‌های دندانی کودکان پیچیدگی ندارد و در صورتی که به موقع به آن رسیدگی شود، خیلی زود رفع خواهد شد. کودکان در این روش می‌توانند بدون ایجاد زخم و یا آسیب دیدگی دهانی، پلاک‌های مربوطه را در دهان قرار دهند و در زمان خوردن، آشامیدن و نظافت دهان، آن را خارج نموده و سپس مجددا آن را برروی دندان‌ها قرار دهند. علاوه بر کودکان، ارتودنسی نامرئی برای بزرگسالانی که دارای ناهنجاری‌های دهان و دندان هستند و به خاطر قرار گرفتن سیم‌ها و براکت‌ها در دهان خود، از این درمان امتناع می‌ورزند نیز مناسب است. با این روش می‌توانند بدون هیچ گونه هراسی به بهترین شکل، تعاملات اجتماعی خود را ادامه دهند و بی واهمه به همه لبخند بزنند.

ارتودنسی نامرئی دندان مشکلات زیر را درمان می‌کند:

به هم فشردگی و شلوغی بیش از حد دندان ها: در این حالت در فک فضای کافی وجود ندارد تا تمام دندان‌ها به راحتی و بدون همپوشانی و کج شدن در محل مناسب خود قرار بگیرند. میزان همپوشانی قابل اصلاح به روش ارتودنسی نامرئی یک تا پنج میلی متر است.

  • فاصله زیاد بین دندان ها: گاهی به دلیل رشد غیرطبیعی فک یا حرکت کردن دندان‌ها در اثر دندان غائب فاصله بین دندانی بسیار زیاد است. فاصله قابل اصلاح به روش ارتودنسی نامرئی یک تا پنج میلی متر است.
  • اوربایت/ اورجت: در این حالت دندان‌های بالا جلوتر از دندان‌های پایین قرار می‌گیرد.
  • کراس بایت: هم محور نبودن فک بالا با پایین باعث می‌شود که یک یا چند دندان فک بالا، واقع در جلو و یا کنار دهان، پشت دندان‌های پایین قرار بگیرد.
  • برگشت جزیی به حالت اولیه: پس از اتمام دوره ارتودنسی دندان معمول، ممکن است دندان‌ها تاحدی به حالت اولیه برگردند.

بریس اینویزیلاین گاهی روش مناسبی برای اصلاح ناهنجاری‌های ساده بایت (مال اکلوژن) محسوب می‌شود. ارتودنسی نامرئی برای برخی از مشکلات دندانی قابل استفاده نیست.

روش اینویزلاین

استفاده از یک مجموعه پلاک متحرک برای تنظیم بایت روش جدیدی نیست. روش اینویزلاین مبتنی بر اصلی است که نخستین بار در دهه ۱۹۴۰ مطرح شد و در دهه ۱۹۷۰ بازبینی گردید و بر اساس آن لازم بود تا برای تعیین مناسب‌ترین محل دندان‌ها قالب‌هایی از دندان‌ها گرفته شود. روش اینویزیلاین از گونه‌های قدیمی‌تر ساده‌تر است و فقط به یک نوبت قالب گیری و عکس برداری نیاز دارد که در جلسه مشاوره اولیه انجام می‌شود.

با استفاده از این قالب‌ها مدل رایانه‌ای سه بعدی تهیه می‌شود که نشان می‌دهد چگونه باید دندان‌ها را مرحله به مرحله حرکت داد. مجموعه پلاک‌های سفارشی بر اساس این مدل طراحی می‌شود تا حرکت تدریجی و موثر بر دندان‌ها اعمال شود. پلاک‌های اینویزیلاین با استفاده از فرایند‌های (CAD/CAM) طراحی و ساخت رایانه‌ای در لابراتوار دندانپزشکی تهیه و سپس برای دندانپزشک ارسال می‌شود.

دندانپزشک پلاک‌ها را به مرور در گروه‌های یک یا دو عددی در جلسه‌های ویزیت هر چهار تا شش هفته یک بار در اختیار بیمار قرار می‌دهد تا درمان را کاملاً تحت مدیریت داشته باشد. بیمار باید از هر پلاک به مدت دو هفته دقیقاً مطابق دستور دندانپزشک استفاده کند، در این مدت دندان‌ها به اندازه ۰.۲۵ تا ۰.۳۳ میلی متر جابجا می‌شود.

اگرچه پلاک متحرک است و می‌توان آن را هنگام غذا خوردن، نوشیدن بعضی آشامیدنی‌ها و مسواک زدن و نخ کشیدن از دهان خارج کرد، اما بیمار موظف است حداقل ۲۰ ساعت در روز پلاک را در دهان داشته باشد تا دندان‌ها مرتب شود. در درمان ارتودنسی نامرئی معمولاً از ۲۰ تا ۳۰ پلاک برای دندان‌های بالا و پایین استفاده می‌شود. ارتودنسی نامرئی اکثر بزرگسالان کمتر از یک سال طول می‌کشد. البته زمان درمان به مشکل خاص دندان‌ها بستگی دارد.

آیا بیمه هزینه ارتودنسی دندان را تقبل می‌کند؟

برای کاهش هزینه‌ها با استفاده از پوشش بیمه باید دونکته را مدنظر داشت:

  • آیا بیمه شما (همه یا بخشی از) هزینه این درمان را پوشش می‌دهد؟
  • آیا دکتر ارتودنسی مدنظر شما با آن شرکت بیمه همکاری دارد؟
  • اگر پاسخ هردو مثبت بود، هزینه نهایی تا حد خوبی کاهش پیدا می‌کند.

توجه داشته باشید که اکثرا اگر این درمان تحت پوشش باشد، تنها محدود به روش‌های سنتی آن می‌شود. یعنی وقتی درمان از نظر پزشکی برای شما ضروری تشخیص داده شود. چون همان‌طور که می‌دانید، قیمت ارتودنسی درمان‌هایی با جنبه‌های زیبایی معمولا پوشش داده نمی‌شود.

ارتودنسی دندان روشی است برای صاف و مرتب کردن دندان ها و درمواردی هم برای حرکت دادن دندان ها به جهت بهبود عملکرد دندان ها انجام می گیرد.رفع ناهنجاری های ظاهری و همینطور برطرف کردن ناهماهنگی دندان های فک بالا و پایین از بهترین روش هایی است که بهترین متخصص ارتودنسی انجام می دهند. سیم های ارتودنسی با وارد آوردن فشار به دندان ها آنها را به آهستگی و در طول زمان در جهت درست حرکت می دهند. به مرور زمان استخوان فک نیز در جهت مطلوب تغییر کرده و به دندان ها اجازه حرکت می دهد تا دندان ها در جای درست خود قرار بگیرند

 

 



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در ابتدا و قبل از اینکه نتایج حاصل از محاسبه شاخص توده بدنی یا bmi را تفسیر کنیم، قصد داریم تا به طور خلاصه به تعریف این کلمه بپردازیم. شاخص توده بدنی یکی از شاخص ها و پارامترها برای تعیین چاقی یا لاغری افراد است و برای محاسبه bmi افراد مختلف به قد و وزن آنها نیاز داریم. در ادامه این نتایج را بررسی می کنیم.

BMI زیر 18

اگر شاخص توده بدنی فردی زیر 18 باشد، به معنی کمبود وزن شدید فرد است و به اندازه چاقی بیش از حد می تواند خطرناک باشد. این افراد در معرض سوء تغذیه و حتی مرگ قرار دارند. اگر BMI فردی زیر 18 است باید هرچه سریعتر به یک متخصص تغذیه مراجعه کرده و یک رژیم چاقی مناسب با شرایط بدنی خود و مکمل های تقویتی لازم دریافت کند تا به وزن متعادل خود برسد.

BMI بین 18.5 تا 25

در صورتی که محدوده شاخص توده بدنی فردی بین 18.5 تا 25 باشد، به این معنی است که فرد وزن مناسب و متعادلی دارد. با داشتن شاخص توده بدنی در این محدوده، باید سعی کنید با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و ورزش مستمر و روزانه، سعی در کنترل آن در همین محدوده داشته باشید.

BMI بین 25 تا 30

شاخص توده بدنی بین 25 تا 30 نشان دهنده اضافه وزن است. البته این شاخص نمی تواند برای افراد ورزشکار و باردار مناسب باشد؛ چرا که عضلات را هم به منزله چاقی و اضافه وزن تلقی می کند. با این حال اگر شما ورزشکار یا باردار نیستید و اما عدد شاخص توده بدنی شما بین 25 تا 30 است؛ این یک زنگ هشدار برای شما است و باید با رژیم لاغری و انجام ورزش های مناسب سعی در کاهش وزن داشته باشید.

BMI 30 و بالاتر از آن

وقتی که شاخص توده بدنی 30 یا بالاتر باشد؛ بدین معنی است که فرد دچار چاقی مفرط است. در ابتدا به فرد توصیه می شود که از یک رژیم لاغری مناسب با شرایط بدنی خود و یک برنامه ورزشی روزانه پیروی کند. در صورتی که با انجام این اقدامات باز هم موفق به کاهش وزن نشد، نیاز است که به یک پزشک مراجعه کرد.

جراح لاغری در صورت نیاز پس از انجام آزمایشات و معاینات مختلف انجام جراحی لاغری را به فرد چاق توصیه می کند. در این صورت می توانید از مزایای انواع جراحی لاغری ایمن برای کاهش وزن و همچنین بهبود بیماری های مرتبط با چاقی بهره مند شوید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 309
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه انجام انواع جراحی های لاغری و به طور مثال عمل اسلیو معده از طرف افراد دارای اضافه وزن زیاد، بسیار رواج پیدا کرده است. اما این نکته را باید دانست که جراحی لاغری اولین گزینه برای لاغری نیست و معمولا اولین قدم برای لاغری این است که تغییراتی را در میزان مصرف غذا و فعالیت و ورزش روزانه خود ایجاد کنید و اگر پس از گذشت ماه ها تغییر در وزنتان رخ نداد یا کاهش وزنتان چندان چشم گیر نبود؛ نیاز است که بهترین جراح اسلیو مراجعه کنید تا در صورت نیاز عمل لاغری انجام دهید.

آمادگی برای جراحی اسلیو به چه صورت است؟

برای انجام جراحی لاغری اسلیو، پزشک متخصص درخواست آزمایش های مختلفی را می کند تا کاملا مطمئن شود که بیمار کاندیدای مناسبی برای عمل اسلیو است. پزشک در مورد هر گونه تغییری که باید در داروها و رژیم غذایی خود در هفته ها یا روزهای قبل از جراحی ایجاد کنید، به شما تذکر می دهد و شب قبل از جراحی باید خوردن و آشامیدن را متوقف کنید. او همچنین موارد و نکات شامل رژیم غذایی بعد از اسلیو و ورزش بعد از جراحی را طی جلسات بعد از عمل لاغری، به شما به صورت کامل توضیح می دهد.

در حین جراحی اسلیو معده چه اتفاقی می افتد؟

جراحی اسلیو معده با بیهوشی عمومی و به روش لاپلاراسکوپی انجام می شود. به این صورت که بعد از بیهوشی بیمار، جراح برش های کوچکی را بر روی شکم بیمار ایجاد می کند و سپس دستگاه لاپاراسکوپی و ابزارهای دیگر جراحی را از طریق این سوراخ ها وارد شکم بیمار می کند. در طی این عمل لاغری، 70 الی 80 درصد از معده فرد بیمار را برش می دهند و از بدن خارج می کنند. معده جدید شبیه به یک موز است که در انتها بخیه زده می شود و عمل به اتمام می رسد.

مزایای عمل اسلیو معده

این عمل لاغری تنها به افرادی توصیه می شود که مبتلا به چاقی مفرط یا بیماری های مرتبط با چاقی هستند یا در معرض خطر بالای ابتلا به آنها هستند. جراحی اسلیو معده علاوه بر لاغری و کاهش وزن می تواند باعث بهبود و حتی درمان بیماری های زیر شود:

  • مقاومت به انسولین و دیابت نوع 2
  • فشار خون بالا و بیماری فشار خون بالا
  • کلسترول بالا و بیماری های قلبی-عروقی
  • بیماری کبد چرب غیر الکلی و استئاتوهپاتیت
  • سندرم هیپرونتیلاسیون چاقی و آپنه انسدادی خواب
  • درد مفاصل و آرتروز


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان روشی است برای صاف و مرتب کردن دندان ها و درمواردی هم برای حرکت دادن دندان ها به جهت بهبود عملکرد دندان ها انجام می گیرد.رفع ناهنجاری های ظاهری و همینطور برطرف کردن ناهماهنگی دندان های فک بالا و پایین از بهترین روش هایی است که متخصص ارتودنسی انجام می دهند. سیم های ارتودنسی با وارد آوردن فشار به دندان ها آنها را به آهستگی و در طول زمان در جهت درست حرکت می دهند. به مرور زمان استخوان فک نیز در جهت مطلوب تغییر کرده و به دندان ها اجازه حرکت می دهد تا دندان ها در جای درست خود قرار بگیرند.

ارتودنسی برای کودکان و بزرگسالان انجام می گیرد و نتایج درمانی خوبی دارد.

انواع ارتودنسی

در درمان ارتودنسی از بریس های مختلفی با توجه به شرایط دندانی فرد استفاده میشود. به طور کلی می توان انواع ارتودنسی را به دو نوع ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک تقسیم کرد.

ارتودنسی ثابت

در ارتودنسی ثابت از براکت های فلزی ، سرامیکی، ارتدونسی لینگوال و ارتودنسی دیمون استفاده می شود. در ان روش از ارتودنسی براکت هایی که استفاده میشوند ثابت بوده و توسط فرد نمی تواند از دهان خارج شود . برای خارج کردن این نوع از ارتودنسی حتما نیاز به مراجعه به پزشک خود دارید.

بریس های سنتی که به دو صورت فلزی و سرامیکی وجود دارند . جنس این بریس ها از استیل ضد رنگ است. که امروزه در ابعاد کوچکتری ساخته می شوند. براکت ها به سطح دندان متصل شده و با یک سیم نازک به یکدیگر وصل میشوند. با این کار بهدندانها فشار وارد میشود و به مرور زمان باعث حرکت دادن آنها در جای درست میشود.

بریس های زبانی یا لینگوال به پشت دندان ها متصل شده و از نظر ظاهری بسیار محبوب است چون به هیچ وجه قابل مشاهده نیستند. این بریس ها به پشت دندان ها و سطوح داخلی دندان شما متصل شده و به طور ویژه متناسب با دندان های شما ساخته میشود.

ارتودنسی نامرئی

اگر کودک شما در مقابل ارتودنسی مقاومت می‌کند و علاقه‌ای به قرار گرفتن و دیده شدن براکت‌ها در دهان ندارد، می‌توانید از روش ارتودنسی شفاف استفاده کنید. در این روش از الاینرها یعنی پلاک‌های شفاف استفاده می‌شود که کاملا شفاف بوده و به هیچ عنوان درون دهان دیده نمی‌شوند. علاوه بر آن متحرک بوده و به راحتی از دهان خارج می‌شوند و کودک هیچ ممنوعیتی در غذا خوردن ندارد. همچنین رعایت نکات بهداشتی در این روش ارتودنسی بسیار راحت‌تر از روش‌های دیگر خواهد بود.

ارتودنسی سرامیکی

یکی دیگر از روش‌های ارتودنسی ثابت، ارتودنسی سرامیکی است. این روش کاملا مشابه ارتودنسی فلزی است، با این تفاوت که جنس براکت‌ها و ابزارهای مورد استفاده سرامیکی بوده و به دلیل شفافیت و ظاهر مشابه دندان، در داخل دهان دیده نمی‌شوند. این روش ارتودنسی نسبتا گران است و اگر هزینه کافی برای انجام آن دارید، می‌تواند بهترین روش ارتودنسی برای شما باشد. پس شما باید از هزینه ارتودنسی در سال 1402 اطلاع داشته باشید.



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در ابتدا لازم می دانیم تا به طور مختصر به توضیح عمل اسلیو معده یا اسلیو گاسترکتومی بپردازیم. این جراحی نوعی عمل لاغری است که در آن بخش بزرگی از معده (حدود 80 درصد) برداشته می شود که این اتفاق باعث می شود که معده فرد سریع پر شود و فرد به سرعت احساس سیری کند. این اتفاق در نهایت باعث لاغری فرد می شود.

این عمل لاغری همچنین باعث می ‌شود افراد کمتر احساس گرسنگی کنند زیرا معده کوچک ‌تر سطوح پایین ‌تری از هورمونی به نام گرلین را تولید می ‌کند که باعث گرسنگی می ‌شود.

شاخص توده بدنی چیست و محاسبه آن چگونه است؟

یکی از شاخص هایی که چاقی یا لاغری افراد توسط آن سنجیده می شود، شاخص توده بدنی یا همان bmi است. اما این شاخص چیست؟ یک دانشمند بلژیکی در سال 1850 به این نتیجه رسید که در هر متر مربع بدن چقدر وزن موجود است. به کمک این شاخص می توانید متوجه شوید آیا وزن شما به نسبت قدتان مناسب است یا خیر.

اما چگونه می توان این شاخص را محاسبه کرد؟ برای محاسبه bmi باید وزن (به کیلوگرم) را تقسیم بر توان دوم قد (به متر) کرد. این عدد به دست آمده در بازه های مختلفی تقسیم بندی می شود که هر کدام از آنها معنی حاصی دارد. مثلا bmi کمتر از 18 به معنای این است که فرد به طور شدید دچار کمبود وزن است و یا Bmi 30 و بالاتر از آن به معنی چاقی مفرط است.

چه زمانی باید اقدام به جراحی اسلیو معده کرد؟

جراحی اسلیو معده که به جراحی چاقی نیز گفته می شود، به افرادی توصیه می شود که بعد از محاسبه bmi آنها، عدد به دست آمده از 30 بالاتر باشد و فرد تا به حال نتولنسته باشد با روش های دیگر کاهش وزن شامل انواع رژیم های لاغری و ورزش به لاغری رسیده باشد.

معمولا انجام عمل لاغری اولین راه و گزینه پیشنهادی برای کاهش وزن نیست؛ بلکه اولین قدم برای لاغری معمولاً این است که فرد تغییراتی را در میزان مصرف غذا و فعالیت و ورزش روزانه خود ایجاد کند. اما اگر بعد از گذشت چند ماه و با امتحان کردن روش های مختلف، تغییر در وزن به صورت چندان رخ نداد، نیاز به انجام جراحی لاغری برای فرد حس می شود.

نهکته ای لازم است تا ذکر کنیم این است که اسلیو معده تنها باعث لاغری و کاهش وزن نمی شود. بلکه کاهش وزن بعد از جراحی اسلیو معده می تواند به بهبود بسیاری از بیماری های ناشی از چاقی مانند دیابت نوع 2، آسم، فشار خون بالا، بیماری های قلبی عروقی، آرتروز مفاصل و ... کمک کند. 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

درمان ارتودنسی که در اصطلاح دندان پزشکی به آن اینویزیلاین گفته می‌شود، برای افرادی که به زیبایی چهره و لبخند خود اهمیت می‌دهند، درمانی بسیار محبوب است. درمان ارتودنسی را می‌توان یک راهکار بسیار مناسب برای داشتن دندان‌های زیبا و مرتب دانست.

ارتودنسی نامرئی یکی از متد‌های درمانی به حساب می‌آید که می‌توان با استفاده از آن ناهنجاری‌های دندانی را رفع نمود. ارتودنسی نامرئی بر خلاف سایر روش‌های درمانی ارتودنسی به هیچ گونه براکت و یا سیم ارتودنسی نیازی نخواهد داشت. ارتودنسی نامرئی از پلاک‌های شفاف و بی رنگی تهیه می‌شود که بر اساس شرایط دهانی بیمار در طی یک تصویربرداری ۳ بعدی ساخته و پرداخته می‌شود.

این روش درمانی که اصطلاحا به آن ارتودنسی ژله‌ای گفته می‌شود را می‌توان یک درمان مناسب برای کودکان دانست. زیرا عموما ناهنجاری‌های دندانی کودکان پیچیدگی ندارد و در صورتی که به موقع به آن رسیدگی شود، خیلی زود رفع خواهد شد. کودکان در این روش می‌توانند بدون ایجاد زخم و یا آسیب دیدگی دهانی، پلاک‌های مربوطه را در دهان قرار دهند و در زمان خوردن، آشامیدن و نظافت دهان، آن را خارج نموده و سپس مجددا آن را برروی دندان‌ها قرار دهند. علاوه بر کودکان، ارتودنسی نامرئی برای بزرگسالانی که دارای ناهنجاری‌های دهان و دندان هستند و به خاطر قرار گرفتن سیم‌ها و براکت‌ها در دهان خود، از این درمان امتناع می‌ورزند نیز مناسب است. با این روش می‌توانند بدون هیچ گونه هراسی به بهترین شکل، تعاملات اجتماعی خود را ادامه دهند و بی واهمه به همه لبخند بزنند.

ارتودنسی نامرئی دندان مشکلات زیر را درمان می‌کند:

به هم فشردگی و شلوغی بیش از حد دندان ها: در این حالت در فک فضای کافی وجود ندارد تا تمام دندان‌ها به راحتی و بدون همپوشانی و کج شدن در محل مناسب خود قرار بگیرند. میزان همپوشانی قابل اصلاح به روش ارتودنسی نامرئی یک تا پنج میلی متر است.

  • فاصله زیاد بین دندان ها: گاهی به دلیل رشد غیرطبیعی فک یا حرکت کردن دندان‌ها در اثر دندان غائب فاصله بین دندانی بسیار زیاد است. فاصله قابل اصلاح به روش ارتودنسی نامرئی یک تا پنج میلی متر است.
  • اوربایت/ اورجت: در این حالت دندان‌های بالا جلوتر از دندان‌های پایین قرار می‌گیرد.
  • کراس بایت: هم محور نبودن فک بالا با پایین باعث می‌شود که یک یا چند دندان فک بالا، واقع در جلو و یا کنار دهان، پشت دندان‌های پایین قرار بگیرد.
  • برگشت جزیی به حالت اولیه: پس از اتمام دوره ارتودنسی دندان معمول، ممکن است دندان‌ها تاحدی به حالت اولیه برگردند.

بریس اینویزیلاین گاهی روش مناسبی برای اصلاح ناهنجاری‌های ساده بایت (مال اکلوژن) محسوب می‌شود. ارتودنسی نامرئی برای برخی از مشکلات دندانی قابل استفاده نیست.

روش اینویزلاین

استفاده از یک مجموعه پلاک متحرک برای تنظیم بایت روش جدیدی نیست. روش اینویزلاین مبتنی بر اصلی است که نخستین بار در دهه ۱۹۴۰ مطرح شد و در دهه ۱۹۷۰ بازبینی گردید و بر اساس آن لازم بود تا برای تعیین مناسب‌ترین محل دندان‌ها قالب‌هایی از دندان‌ها گرفته شود. روش اینویزیلاین از گونه‌های قدیمی‌تر ساده‌تر است و فقط به یک نوبت قالب گیری و عکس برداری نیاز دارد که در جلسه مشاوره اولیه انجام می‌شود.

با استفاده از این قالب‌ها مدل رایانه‌ای سه بعدی تهیه می‌شود که نشان می‌دهد چگونه باید دندان‌ها را مرحله به مرحله حرکت داد. مجموعه پلاک‌های سفارشی بر اساس این مدل طراحی می‌شود تا حرکت تدریجی و موثر بر دندان‌ها اعمال شود. پلاک‌های اینویزیلاین با استفاده از فرایند‌های (CAD/CAM) طراحی و ساخت رایانه‌ای در لابراتوار دندانپزشکی تهیه و سپس برای دندانپزشک ارسال می‌شود.

دندانپزشک پلاک‌ها را به مرور در گروه‌های یک یا دو عددی در جلسه‌های ویزیت هر چهار تا شش هفته یک بار در اختیار بیمار قرار می‌دهد تا درمان را کاملاً تحت مدیریت داشته باشد. بیمار باید از هر پلاک به مدت دو هفته دقیقاً مطابق دستور دندانپزشک استفاده کند، در این مدت دندان‌ها به اندازه ۰.۲۵ تا ۰.۳۳ میلی متر جابجا می‌شود.

اگرچه پلاک متحرک است و می‌توان آن را هنگام غذا خوردن، نوشیدن بعضی آشامیدنی‌ها و مسواک زدن و نخ کشیدن از دهان خارج کرد، اما بیمار موظف است حداقل ۲۰ ساعت در روز پلاک را در دهان داشته باشد تا دندان‌ها مرتب شود. در درمان ارتودنسی نامرئی معمولاً از ۲۰ تا ۳۰ پلاک برای دندان‌های بالا و پایین استفاده می‌شود. ارتودنسی نامرئی اکثر بزرگسالان کمتر از یک سال طول می‌کشد. البته زمان درمان به مشکل خاص دندان‌ها بستگی دارد.

آیا بیمه هزینه ارتودنسی دندان را تقبل می‌کند؟

برای کاهش هزینه‌ها با استفاده از پوشش بیمه باید دونکته را مدنظر داشت:

  • آیا بیمه شما (همه یا بخشی از) هزینه این درمان را پوشش می‌دهد؟
  • آیا متخصص مدنظر شما با آن شرکت بیمه همکاری دارد؟
  • اگر پاسخ هردو مثبت بود، هزینه نهایی تا حد خوبی کاهش پیدا می‌کند.

توجه داشته باشید که اکثرا اگر این درمان تحت پوشش باشد، تنها محدود به روش‌های سنتی آن می‌شود. یعنی وقتی درمان از نظر پزشکی برای شما ضروری تشخیص داده شود. چون همان‌طور که می‌دانید، قیمت ارتودنسی درمان‌هایی با جنبه‌های زیبایی معمولا پوشش داده نمی‌شود.



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 151
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

به طور کلی هزینه ارتودنسی دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی از جمله : درمان با دندانپزشک عمومی یا ارتودنسی ، سابقه درمانگر ، مراجعه به مطب یا کلینیک ، انجام درمان پزشک محور یا پرستارمحور ، نوع سیستم ارتودنسی (ارتودنسی متحرک) ثابت ارتودنسی ، ارتودنسی دامون ، ارتودنسی Lingual ، ارتودنسی Invisalign یا invisible و …) و از همه مهمتر ماهیت مشکل دندانپزشکی بیمار است.

ارتودنسی دندان

ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که در زمینه درمان ناهنجاری های مربوط به رشد فک و دندان تخصص دارد. متخصص ارتودنسی دندانپزشکی است که برای دستیابی به سطح بالاتری از مهارت های ارتودنسی آموزش دیده است.

متخصص ارتودنسی

متخصص ارتودنسی علاوه‌بر گدراندن دوره‌های عمومی دندانپزشکی به مدت ۶ الی ۷ سال، باید دوره‌های تخصصی را در ۳ الی ۴ سال بگذراند تا بتواند به اصلاح و درمان ناهنجاری‌های فک و دندان‌ها بپردازد. تجربه و مهارت متخصص ارتودنسی یکی از مهم‌ترین پارامترها در موفقیت در درمان است.بهره گرفتن از بهترین خدمات ارتودنسی دندان حق همه آن‌هایی است که برای رفع مشکل خود به کلینیک‌های دندانپزشکی و متخصصان مراجعه می‌کنند. به‌عبارتی انتخاب بهترین‌ها با مناسب‌ترین قیمت آن چیزی است که همه به‌دنبال آن هستند. پس با جستجوی مناسب، بررسی سابقه کلینیک یا پزشک متخصص، توجه به امکانات و مقایسه خدمات ارائه‌شده، آن چیزی را که لایقش هستید، انتخاب کنید.

موارد تأثیرگذار بر قیمت ارتودنسی دندان

اگر آدم صبوری نیستید، بهتر است برای ارتودنسی دندان این رفتار را کنار بگذارید! علاوه‌بر طولانی بودن مدت زمان درمان، ارتودنسی دندان پرهزینه است. اما این به آن معنا نیست که درمان خود را فراموش کنید یا زمان آن را عقب بیندازید، زیرا در صورت عدم توجه به مشکلات دهان و دندان، ناهنجاری‌ها به‌مرور زمان بدتر می‌شوند و در موارد حاد ممکن است نیاز به جراحی فک باشد، موضوعی که خود هزینه‌های بالاتری را نیز خواهد داشت. اما برای برآورد دقیق‌تر  قیمت ارتودنسی دندان به فاکتورهای مختلفی باید توجه کنید.

ارتودنسی نامرئی و انواع آن

برای داشتن لبخندی زیبا و دندان های مرتب ، دیگر نیازی به پر کردن دهان با سیم و براکت های بد شکل نیست.

با افزایش قابلیت اطمینان ، ارزش و پیشرفت روزافزون در فن ارتودنسی نامرئی ، این روش به جایگزینی برای براکت های سیم ناهنجار و قابل رویت معمولی تبدیل شده است. آسترهای شفاف که به آن بریس های شفاف نیز گفته می شود ، با استفاده از پیشرفته ترین فناوری رایانه ای ساخته شده است که حرکت دندان را پیش بینی می کند ، وسایل ارتودنسی متحرک را فراهم می کند که دندان ها را به تدریج تراز می کنند



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 168
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی لاغری در حال حاضر امن ترین روش برای افرادی است که شاخص توده بدنی بالای 40 دارند و با روش های مختلف لاغری مانند انواع رژیم های لاغری و ورزش نتوانسته اند به کاهش وزن و تناسب اندام دست پیدا کنند. جراحی لاغری می تواند تأثیر مثبتی بر باروری در مردان و زنان داشته باشد و منجر به بهبود عدم تعادل هورمونی، کاهش مشکلات تخمک گذاری، افزایش کیفیت و کمیت اسپرم شود. عواملی هستند که در نتیجه باروری پس از باروری در مردان و زنان تاثیرگذار است که شامل موارد زیر می شوند:

سن و سال

سن مهم ترین عاملی است که بر نتایج عمل لاغری برای باروری تاثیر می گذارد. به طور کلی اگر افراد در سنین مناسب عمل لاغری انجام دهند شانسان برای فرزند آوری پس از جراحی بیشتر می شود. ولی هرچه سن بالاتر برود این شانس قاعدتا کاهش می یابد زیرا به طور کلی افزایش سن خود عاملی منفی در باروری است.

میزان چاقی قبل از عمل

عامل دوم میزان چاقی است، افرادی که چاق تر هستند معمولا در فرزند آوری با مشکلات زیادی روبرو هستد. هرچه شخص به نسبت دیگران میزان چاقی بیشتری داشته باشد، بعد از عمل لاغری احتمال بهبود باروری اش بیشتر می شود.

نوع عمل لاغری انتخابی

هرچه عمل لاغری کم تهاجم تر بوده و احتمال کمبودهای تغذیه ای در آن کمتر باشد، باروری پس از عمل بهتر خواهد بود. به عنوان مثال در عمل اسلیو معده میزان کمبود مواد مغذی کمتر است و شانس باروری در آن نیز افزایش می یابد ولی در عمل بای پس روده و معده به دلیل اینکه نیاز به مصرف مکمل هست و کمبود تغذیه ای پیش می آید احتمال باروری کمتر است.

سرعت کاهش وزن

بعد از عمل لاغری معمولا افراد وزن بسیار زیادی از دست می دهند. آن ها در طول ۶ ماه بیشتر اضافه وزن را از دست می دهند. توصیه می شود که سرعت کاهش وزن آرام بوده و به یک باره میزان زیادی اضافه وزن در مدت زمان کمی کاهش نیابد زیرا سرعت کاهش وزن بالا می تواند منجر به بروز برخی عوارض شده و روی باروری نیز تاثیر بگذارد.

لازم به ذکر است که در کنار تمام مزایایی که جراحی لاغری می تواند در میزان و کیفیت مردان و زنان داشته باشد، مشاوره مناسب قبل از عمل لاغری برای باروری و مدیریت شرایط پس از عمل، از جمله نظارت بر باروری و حمایت تغذیه ای، می تواند در به حداکثر رساندن مزایای جراحی های لاغری بر نتایج باروری کمک کند. شما می توانید برای گرفتن شماوره تخصصی در این خصوص از اسلیو کلینیک کمک بگیرید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

درست است که افراد چاق با BMI بالای 40 کاندیدای مناسبی برای عمل اسلیو هستند، اما اگر قبل از جراحی همه زوایای آن به خوبی بررسی نشود، بیمار را با خطرهایی مواجه می کند. در ادامه به 2 مورد مهم قبل از جراحی اشاره می کنیم.

عدم انجام ارزیابی دقیق قبل از انجام عمل اسلیو معده

ارزیابی کامل قبل از جراحی از اهمیت بالایی برخوردار است. معمولاً در طول این ارزیابی اطمینان حاصل می‌ شود که افراد از نظر جسمی و ذهنی برای انجام عمل آماده هستند. چنانچه جراح یا بیمار در یکی از موارد زیر کوتاهی داشته باشند عمل نباید انجام شود.

بی توجهی به سوابق پزشکی بیمار

درک جامع از تاریخچه پزشکی یک فرد برای ارزیابی مناسب بودن او برای عمل اسلیو معده به شدت حیاتی است. بهترین جراح لاغری باید تمام مستندات پزشکی بیمار را چک و ارزیابی کند. همچنین بیمار باید حتماً در ارائه سوابق پزشکی با پزشک خود صادق باشد و هرچیزی که در این خصوص هست را به جراح اطلاع رسانی کند.

تست ‌های تشخیصی ناقص یا غیرقطعی

تست‌ های تشخیصی، اطلاعات ضروری در مورد سلامت کلی فرد و هر گونه بیماری زمینه ‌ای را به جراح ارائه می‌ دهند. آزمایشات ناقص یا غیرقطعی ممکن است منجر به عدم اطمینان در مورد واجد شرایط بودن فرد برای جراحی شود. داشتن نتایج آزمایش دقیق و کامل برای ارزیابی صحیح خطرات و فواید بسیار مهم است.

عوامل خطر مرتبط با جراحی

گاهی اوقات انجام عمل با اینکه ظاهراً ممکن است فرد کاندید خوبی تشخیص داده شده باشد، می ‌تواند برای افراد خطرناک در نظر گرفته شود. در واقع انجام عمل اسلیو معده برای این افراد ممکن است همراه با عوارض احتمالی و کاهش موفقیت عمل باشد. برخی از خطرات مرتبط با جراحی که می ‌تواند افراد را از انجام هر نوع عمل لاغری بازدارد عبارتند از:

جراحی ‌های قبلی در ناحیه شکم

انجام جراحی‌ های قبلی در ناحیه شکم مانند بای پس معده یا برداشتن وسیع روده و ... ممکن است بر آناتومی تأثیر بگذارد و امکان انجام اسلیو را با چالش‌ هایی روبرو کند. در واقع گاهی ممکن است بافت اسکار و چسبندگی ناشی از جراحی‌ های قبلی باعث بروز خطرات در حین انجام جراحی‌ های بعدی شود.

آلرژی به داروهای بیهوشی یا مواد بکار رفته در حین جراحی

آلرژی به مواد بیهوشی یا جراحی می ‌تواند خطرات قابل توجهی را در طول عمل اسیلو معده ایجاد کند. به همین دلیل شناسایی هرگونه آلرژی یا حساسیت قبل از عمل برای اطمینان از تجربه جراحی ایمن بسیار مهم است. اگر آلرژی یا حساسیت شما نگران کننده باشد، ممکن است گزینه‌ های جراحی جایگزین بررسی شوند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 160
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

لمینت ها روکش های بسیار نازکی هستند که بر روی دندان نصب می شوند، همرنگ دندان هستند و برای اصلاح طرح لبخند افراد از آن استفاده می شود. می دانیم که می توان با استفاده از لمینت دندان، برخی مشکلات دندانی مانند شکستگی، وجود فاصله دندانی، بد شکلی و بد رنگی دندان ها را درمان کرد. یکی از مسائلی که بعد از نصب روکش ها باید به آن اهمیت داد، ماندگاری لمینت دندان است که برای افزایش طول عمر لمینت ها و ماندگاریشان باید به خوبی از آن ها مراقبت و نگهداری کرد.

ماندگاری و طول عمر لمینت دندان چقدر است؟

درست است که لمینت دندان یک لایه نازک سرامیکی است اما مقاومت بالایی در برابر ضربه، شکست و تغییر رنگ دارد. این ویژگی باعث می شود که لمینت دندان طول عمر بالایی داشته باشد. روکش های لمینتی به طور تقریبی بین 15 تا 20 سال ماندگاری دارند و هر چه از آنها بیشتر مراقبت کرد، ماندگاری آن ها بیشتر می شود و حتی به 25 سال می رسد. با مراقبت کردن از آن ها می توان لمینت دندان را به عنوان درمان دائمی در نظر گرفت.

2 عامل تاثیرگذار در ماندگاری لمینت دندان

مدت زمان ماندگاری لمینت ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه 2 مورد از آنها را با دقت بررسی می کنیم:

جنس لمینت دندان

برندهای زیادی از لمینت دندان در بازار وجود دارند که از نظر جنس مواد اولیه با هم متفاوت هستند. لمینت هایی که با مواد اولیه با کیفیت ساخته می شوند، مقاومت بالاتری در برابر ضربه و تغییر رنگ دارند. ضخامت کم و شفافیت بالا، از دیگر مزیت های لمینت های با کیفیت است. انتخاب برندهای با کیفیت در افزایش طول عمر لمینت دندان موثر هستند.

مصرف مواد غذایی

بیمار باید برای مراقبت از روکش و جلوگیری از وارد شدن آسیب به آن ها برخی نکات را به خوبی رعایت کند. این نکات شامل موارد زیر هستند:

  • مواد غذایی رنگی و نوشیدنی رنگی مانند قهوه و چای باعث تغییر رنگ لمینت ها می شوند، پس بیمار باید مصرف آن ها را به حداقل برساند.
  • مصرف نوشیدنی های گازدار و الکل دار باعث آسیب به لمینت و ضعیف شدن اتصال روکش ها می شود.
  • استفاده ابزاری از دندان باعث کاهش ماندگاری لمینت دندان، شکستن و افتادن آن می شود. بنابراین باید از انجام این کار خودداری کرد.
  • جویدن مواد غذایی سفت به لمینت آسیب می زند و باید از مصرف آن ها پرهیز کرد.
  • سیگار و قلیان باعث ضعیف شدن ساختار لمینت، آسیب و تغییر رنگ لمینت می شود.

منبع: bestdentists.ir



:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

لمینت دندان یک روکش نازک از جنس سرامیک است که برای پوشاندن عیب های دندان بر روی سطح خارجی دندان نصب می شود. این روش همرنگ دندان است و همانند مینای دندان نور را به خوبی منعکس می کند؛ به همین دلیل خیلی طبیعی به نظر می رسد. افرادی که می خواهند دندان های خود را لمینت کنند، باید قبل از ساخت روکش ها رنگ آن ها را انتخاب کنند. لمینت دندان شامل چندین نوع طیف رنگی است و برای انتخاب رنگ لمینت دندان معیار های وجود دارد که لازم است بیمار و دندانپزشک بر اساس آن ها رنگ مناسب را انتخاب کنند.

رنگ بندی لمینت دندان به چه صورت است؟

از نظر رنگ بندی، لمینت 4 سطح رنگ دارد و بیماران باید از بین این طیف های موجود، مناسب ترین رنگ را انتخاب کنند. هر سطح دارای درجه بندی و طیف های مختلفی است. درجه بندی رنگ لمینت دندان شامل طیف های زیر است:

  • سطح A: درجه بندی از A1 تا  A4
  • سطح B: درجه بندی از B1 تا  B4
  • سطح C: درجه بندی از C1 تا C4
  • سطح D: درجه بندی از D1 تا D4

بیشتر بخوانید: عمر لمینت دندان

معیارهای انتخاب رنگ لمینت دندان

برای انتخاب رنگ لمینت دندان باید یک سری نکات را رعایت کرد. بیمار باید به کمک دندانپزشک خود و با توجه به سلیقه بیمار، رنگ پوست، سفیدی چشم و رنگ سایر دندان بهترین و مناسب ترین رنگ را انتخاب کند.

رنگ سایر دندان ها کلیدی ترین معیار در انتخاب رنگ لمینت

برای انتخاب رنگ روکش ها باید به رنگ دندان های اصلی بیمار دقت کرد. رنگ لمینت باید با رنگ طبیعی دندان همخوانی داشته باشد زیرا در صورت ناهماهنگی رنگ ها، ظاهر دندان ها و لبخند، زیبا و طبیعی به نظر نمی رسد.

رنگ پوست از تاثیر گذار ترین ملاک ها در انتخاب رنگ لمینت دندان

برای طبیعی و زیبا جلوه دادن لبخند افراد، باید رنگ دندان ها و لمینت با رنگ پوست هماهنگی داشته باشد. به این صورت که افرادی که رنگ پوستشان روشن است، باید رنگ های روشن و سفید را برای روکش های خود انتخاب کنند. همچنین افرادی با پوست سبزه و تیره، باید سایه رنگ های طبیعی دندان را برای لمینت های خود انتخاب کنند.

سفیدی چشم معیاری دیگر در انتخاب رنگ لمینت

افرادی که می خواهند رنگ لمینت های خود را انتخاب کنند باید به این نکته توجه کنند که رنگی که برای لمینت دندان خود انتخاب می کنند نباید از سفیدی چشمشان روشن تر باشد. لمینت های خیلی روشن، غیر طبیعی و مصنوعی به نظر می رسند.

منبع: implantdr.ir

 



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

به طور کلی هزینه ارتودنسی دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی از جمله : درمان با دندانپزشک عمومی یا ارتودنسی ، سابقه درمانگر ، مراجعه به مطب یا کلینیک ، انجام درمان پزشک محور یا پرستارمحور ، نوع سیستم ارتودنسی (ارتودنسی متحرک) ثابت ارتودنسی ، ارتودنسی دامون ، ارتودنسی Lingual ، ارتودنسی Invisalign یا invisible و …) و از همه مهمتر ماهیت مشکل دندانپزشکی بیمار است.

ارتودنسی دندان

ارتودنسی شاخه ای از دندانپزشکی است که در زمینه درمان ناهنجاری های مربوط به رشد فک و دندان تخصص دارد. متخصص ارتودنسی دندانپزشکی است که برای دستیابی به سطح بالاتری از مهارت های ارتودنسی آموزش دیده است.

متخصص ارتودنسی

متخصص ارتودنسی علاوه‌بر گدراندن دوره‌های عمومی دندانپزشکی به مدت ۶ الی ۷ سال، باید دوره‌های تخصصی را در ۳ الی ۴ سال بگذراند تا بتواند به اصلاح و درمان ناهنجاری‌های فک و دندان‌ها بپردازد. تجربه و مهارت متخصص ارتودنسی یکی از مهم‌ترین پارامترها در موفقیت در درمان است.بهره گرفتن از بهترین خدمات ارتودنسی دندان حق همه آن‌هایی است که برای رفع مشکل خود به کلینیک‌های دندانپزشکی و متخصصان مراجعه می‌کنند. به‌عبارتی انتخاب بهترین‌ها با مناسب‌ترین قیمت آن چیزی است که همه به‌دنبال آن هستند. پس با جستجوی مناسب، بررسی سابقه کلینیک یا پزشک متخصص، توجه به امکانات و مقایسه خدمات ارائه‌شده، آن چیزی را که لایقش هستید، انتخاب کنید.

موارد تأثیرگذار بر قیمت ارتودنسی دندان

اگر آدم صبوری نیستید، بهتر است برای ارتودنسی دندان این رفتار را کنار بگذارید! علاوه‌بر طولانی بودن مدت زمان درمان، ارتودنسی دندان پرهزینه است. اما این به آن معنا نیست که درمان خود را فراموش کنید یا زمان آن را عقب بیندازید، زیرا در صورت عدم توجه به مشکلات دهان و دندان، ناهنجاری‌ها به‌مرور زمان بدتر می‌شوند و در موارد حاد ممکن است نیاز به جراحی فک باشد، موضوعی که خود هزینه‌های بالاتری را نیز خواهد داشت. اما برای برآورد دقیق‌تر  قیمت ارتودنسی دندان به فاکتورهای مختلفی باید توجه کنید.

ارتودنسی نامرئی و انواع آن

برای داشتن لبخندی زیبا و دندان های مرتب ، دیگر نیازی به پر کردن دهان با سیم و براکت های بد شکل نیست.

با افزایش قابلیت اطمینان ، ارزش و پیشرفت روزافزون در فن ارتودنسی نامرئی ، این روش به جایگزینی برای براکت های سیم ناهنجار و قابل رویت معمولی تبدیل شده است. آسترهای شفاف که به آن بریس های شفاف نیز گفته می شود ، با استفاده از پیشرفته ترین فناوری رایانه ای ساخته شده است که حرکت دندان را پیش بینی می کند ، وسایل ارتودنسی متحرک را فراهم می کند که دندان ها را به تدریج تراز می کنند



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 167
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه و در حال حاضر، امن و مطمئن ترین روش برای درمان چاقی افرادی که شاخص توده بدنی یا BMI بالای ۴۰ دارند، عمل لاغری است. جراحی لاغری به مجموعه ای از تکنیک ها و روش هایی اشاره دارد که منجر به کاهش وزن و بهبود زندگی در افراد چاق می شوند. این جراحی ها علاوه بر لاغری و کاهش وزنی که برای فرد به ارمغان می آورند، مزایای دیگری که این جراحی ها دارند این است که به باروری و افزایش شانس باروری نیز کمک می کنند.

اثرات عمل لاغری بر باروری مردان

علاوه بر زنان، انجام جراحی لاغری بر روی باروری مردان هم بسیار تاثیرگذار است. متخصصان و دانشمندان معتقد هستند که چاقی و اضافه وزن باعث کاهش سطح تستوسترون در مردان می شود. این اتفاق باعث می شود که تعداد و همچنین کیفیت اسپرم های موجود در بدن مردان به شدت تحت تاثیر قرار گرفته و این کیفیت پایین بیاید. در نتیجه چاقی به صورت مستقیم در باروری مردان تاثیر منفی دارد.

در مطالعه ای که در سال 2016 توسط عده ای از دانشمندان انجام شده است، مشخص شد مردانی که تحت عمل جراحی لاغری قرار گرفتنه اند، بهبود قابل توجهی در تعداد، تحرک اسپرم و همچنین افزایش سطح تستوسترون داشتند که منجر به بهبود نرخ باروری در آن ها شد.

مشاوره قبل از عمل و مدیریت شرایط پس از عمل لاغری برای باروری

مشاوره قبل از عمل های لاغری مانند اسلیو معده بخشی ضروری از فرآیند جراحی است و باید شامل بحث در مورد باروری بیمار نیز باشد. در این جلسات مشاوره باید به زنان توصیه شود که حداقل ۱۲ تا ۱۸ ماه پس از جراحی از تلاش برای بارداری خودداری کنند تا تثبیت وزن و بهبود تغذیه حاصل شود. به طور مشابه مردان نیز باید در مورد تأثیرات احتمالی عمل لاغری برای باروری مشاوره تخصصی دریافت کنند و طبق آن تصمیم گیری کنند.

همه چیز صرفا انجام عمل لاغری نخواهد بود و پیگیری های بعد از عمل نیز حائز اهمیت است و باید مورد توجه قرار بگیرند. چه در مردان و چه در زنان، باید مشاوره های تخصصی تغذیه ای و حمایتی در نظر گرفته شود. همچنین به جز مشاوره هایی که باید از جراح لاغری دریافت کرد، باید ویزیت های منظمی با متخصص باروری یا متخصص غدد صورت گیرد زیرا این متخصصان می توانند بر وضعیت باروری نظارت کرده و به رفع هرگونه مشکل در باروری کمک کنند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی اسلیو معده مهم ترین عمل جراحی مربوط به حوزه لاغری است که در ایران انجام می شود. این جراحی طرفداران زیادی دارد و امروزه بسیار رایج شده است. با این حال همه افراد چاق واجد شرایط برای انجام این عمل جراحی نیستند و اگر فردی 2 وضعیتی که در ادامه معرفی می کنیم را داشته باشد، تصمیم گیری در خصوص انجام یا عدم انجام عمل اسلیو معده را باید با دقت بیشتری انجام دهد.

بیماری ‌های شدید یا وخیم کنترل نشده

یکی از مواردی که قبل از عمل های لاغری مانند اسلیو معده حائز اهمیت است و باید به آن توجه کرد، داشتن بیماری‌ های زمینه‌ ای است که نقش مهمی در تعیین واجد شرایط بودن یا نبودن برای جراحی ایفا می ‌کند. برخی از بیماری ‌های شدید ممکن است خطرات مرتبط با عمل اسلیو معده را افزایش دهند یا بر نتایج آن تأثیر بگذارند که شامل موارد زیر می شوند:

 بیماری قلبی پیشرفته: انجام اسلیو ممکن است فشار بیشتری بر سیستم قلبی عروقی وارد کند و اگر قلب مقاومت و تلاش کافی نداشته باشد عمل ممکن است شکست بخورد.

 فشار خون کنترل نشده: فشار خون کنترل نشده می ‌تواند احتمال عوارض در طول عمل را افزایش دهد و ممکن است روند بهبودی را مختل کند. تثبیت سطح فشار خون قبل از فکر کردن به اسلیو معده بسیار مهم است.

شاخص توده بدنی ناکافی  (BMI)

شاخص توده بدنی یا همان BMI یک معیار و شاخص براث ارزیابی لاغری و چاقی افراد است. افراد برای اینکه بتوانند واجد شرایط جراحی باشند باید حداقل BMI برابر با 40 یا بیشتر از آن داشته باشند و افرادی که در یکی از دو گروه زیر قرار دارند نمی ‌توانند این عمل را انجام دهند:

داشتن BMI زیر 35 بدون هیچگونه عوارض قابل توجه

عمل اسلیو معده می ‌تواند با شاخص توده بدنی بین 35 تا 40 نیز انجام شود ولی در این شرایط بیمار باید با یکی از مشکلات مرتبط با چاقی روبرو باشد تا بعد از انجام عمل و لاغر شدن، مشکل مرتبط نیز برطرف شود. ولی افرادی که BMI کمتر از 35 دارند و هیچ مشکل پزشکی مرتبط با چاقی ندارند نمی ‌توانند کاندید خوبی برای این جراحی باشند.

BMI  زیر 30 بدون نیاز پزشکی

به طور کلی عمل لاغری اسلیو معده برای افراد با BMI زیر 30 توصیه نمی‌ شود، زیرا ممکن است آن‌ها به هیچ عنوان معیارهای ضروری پزشکی برای جراحی کاهش وزن را ندارند. در چنین شرایطی افراد باید به دنبال روش‌ های غیرجراحی کاهش وزن باشند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دندان های کج و معوج با خط لبخند نازیبا، این ها یکی از دغدغه ی افراد در طول روز است. دندن ها زمانی شروع به کج شدن می کنند که مشکلات فک از کودکی در فرد وجود داشته باشد. یا اینکه تعداد دندان ها آنقدر زیاد باشد که باعث افتادن آنها روی هم باشد. همچنین ممکن است شکل و آناتومی استخوان فک به گونه ای باشد که باعث روی هم افتادن دندان ها بشود.

حال هر چه که باشد، شکل قرار گیری نامناسب دندان ها یک ظاهر نازیبا را هنگام لبخند برای فرد به وجود می آورد. اما جای نگرانی نیست. امروزه علوم دندانپزشکی بخصوص در حوزه زیبایی شناسی، پیشرفت های زیادی داشته است. ارتودنسی دندان یکی از این درمان ها برای داشتن دندان های یک دست و مرتب است. بله از همان لبخندهایی که گاهی روی لب های دیگران دیده اید و هنوز بخاطر آن لبخند زیبا، چهره شان در خاطره تان باقی مانده است.

ارتودنسی در دو نوع ثابت و متحرک وجود دارد. برای اطلاع دقیق از آخرین قیمت ارتودنسی متحرک با پزشک متخصص مستر ایمپلنت مشورت نمایید.

در این مقاله درباره ارتودنسی متحرک اطلاعاتی کسب می کنیم.

ویژگی ها و مزایای روش ارتودنسی متحرک

ارتودنسی متحرک در چند نوع وجود دارد:

  • بریس فانکشنال
  • ارتودنسی نامرئی
  • پلاک هاولی

خارج شدن قالب ارتودنسی در هر سه نوع آنها مشترک است. اما دیگر مزیت های آنها شامل موارد زیر است:

  • ـ رعایت نکات بهداشتی در استفاده از روش متحرک:
  • وقتی از ارتودنسی متحرک استفاده می شود، به راحتی می توان قالب ارتودنسی را از دهان خارج کرده و آن را داخل یک لیوان آب تمیز قرار دهید. اما در ارتودنسی ثابت این مراحل به مراتب سخت تر است.
  • ـ جلوگیری از عفونت و بیماری لثه
  • به دلیل اینکه در این نوع ارتودنسی نظافت و بهداشت به سهولت انجام می گیرد. پس لثه ها در مقابل عفونت یا هر بیماری مقاومت بیشتری دارند.
  • ـ خروج بریس های متحرک از دهان پس از 22 ساعت، لازم و دو ساعت زمان برای تمیز کردن بریس ها است.
  • ـ از این نوع ارتودنسی به عنوان محرک رشد برای کودکان نیز استفاده می شود.
  • ـ کاهش آسیب زایی به دندان ها در ارتودنسی متحرک نسبت به ارتودنسی ثابت.
  • ـ قابلیت تنظیم پلاک ها برای راحتی بیشتر و طی طول درمان در وضعیت بهتر.
  • ـ طول درمان در ارتودنسی متحرک حدود 6 ماه است که بنا به نظر پزشک این زمان کم یا زیاد می شود. اما در ارتودنسی ثابت این زمان بیشتر است.

متخصص ارتودنسی

متخصص ارتودنسی، برای رفع نامرتبی دندان‌ها آموزش دیده است. اگر دندانپزشک شما را به یک متخصص ارتودنسی ارجاع دهد، استنباط این است که دندان‌های شما مرتب نیستند. احتمالاً توصیه‌ای برای بریس یا روش دیگری برای صاف کردن دندان‌های خود دریافت خواهید کرد. ارتودنتیست فردی است که تمام مراحل این کار (از معاینه، تشخیص روش درمانی مناسب و اجرای درمان ارتودنسی) را انجام می‌دهد.

مهمترین کار یک متخصص ارتودنسی در تهران شناسایی مشکلات دندان و دهان شماست. شکافی در دندان‌های شما که «دیاستما» نامیده می‌شود، در طول زمان بزرگ‌تر می‌شود. سپس دندان‌های شما آسیب می‌بینند. متخصص ارتودنسی سعی می‌کند دندان‌های شما را به هم نزدیک کند تا مشکل برطرف شود. همچنین داشتن دندان‌های زیاد برای کودکان مضر است. یک متخصص ارتودنسی در تهران احتمالاً دندان‌های اضافی را برای ایجاد فاصله بهتر می‌کشد.

او از ابزارهای مختلفی برای حل این مشکل استفاده می‌کند. بریس‌ها معروف‌ترین راه حل هستند. این دستگاه‌ها نوارهایی می‌باشند که دندان‌ها را احاطه می‌کنند. سپس ارتودنتیست براکت‌هایی را در جلوی دندان‌ها می‌چسباند و باندها از طریق سیم به آنها متصل می‌شوند. این ساختار دندان‌ها را به یک ردیف عمودی می‌کشند و به مرور زمان آنها را صاف می‌کنند. این فرآیند خیلی زود جواب نمی‌دهد اما بسیار موثر خواهد بود.



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

چاقی شکم و پهلو به دلیل سبک زندگی غلط مردم، یکی از معضلات اکثر افراد جامعه است. این ناحیه جزو سریع ترین نواحی ای است که می تواند دچار چربی اضافه شود. چربی های شکم علاوه بر ظاهر ناخوشایندی که دارند می توانند زمینه ساز بسیاری از بیماری ها و مشکلات مانند دیبات باشند. ورزش برای لاغری شکم در کنار داشتن یک رژیم لاغری مناسب، بهترین روش برای آب کردن چربی های شکم و پهلو است.

در این مطلب قصد داریم تا به معرفی 2 تا از بهترین و تاثیرگذار ترین ورزش ها برای آب کردن و لاغری شکم و پهلو بپردازیم. با ما همراه باشید.

ورزش دراز نشست برای لاغری شکم

اگر به دنبال یک ورزش برای لاغری شکم در خانه هستید ورزش دراز نشست یک ورزش آسان است که بدون نیاز به هیچ گونه وسیله ای قابل انجام است. همچنین هیچ ورزشی به اندازه دراز نشست یا همان کرانچ دشمن چربی های شکم نیست. مراحل انجام این ورزش برای آب کردن شکم عبارتند از:

  • روی زمین دراز بکشید و کف پاهایتان را روی زمین قرار دهید و زانوهایتان را خم کنید.
  • دست هایتان را پشت سر یا روی سینه تان بگذارید.
  • یک نفس عمیق بکشید و سرتان را از روی زمین بلند کنید.
  • زمانی که بالا تنه خود را از زمین بلند می کنید باید باسن و قسمت انتهایی کمرتان روی زمین باقی بماند و سعی کنید سرتان را به زانوها برسانید.
  • به آرامی به حالت اولیه بازگردید.
  • می بایست در هنگام خم شدن نفس بکشید و در هنگام پایین آمدن بازدم کنید.
  • این تمرین را 2 الی 3 ست 10 تایی در روز انجام دهید.

نشست معکوس برای لاغر کردن شکم

این حرکت ورزشی یک حرکت مناسب برای از بین بردن چربی شکم به خصوص در بانوان است به همین دلیل به نشست معکوس ورزش برای لاغری شکم زنانه نیز می گویند. مراحل انجام این ورزش به شرح زیر است:

  • در حالی که روی زمین دراز کشیده اید دست هایتان را کنارتان بگذارید.
  • پاهایتان را به سمت بالا ببرید تا حدی که یک زاویه 90 درجه با زمین بسازید.
  • با پاهایتان به شکمتان فشار وارد کنید و پاها را تا زاویه 45 درجه پایین بیاورید و سپس به موقعیت قبلی بازگردید. دو تا سه ست 10 تایی این حرکت ورزشی را تکرار کنید.


:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه و در حال حاضر، امن و مطمئن ترین روش برای درمان چاقی افرادی که شاخص توده بدنی یا BMI بالای ۴۰ دارند، عمل لاغری است. جراحی لاغری به مجموعه ای از تکنیک ها و روش هایی اشاره دارد که منجر به کاهش وزن و بهبود زندگی در افراد چاق می شوند. این جراحی ها علاوه بر لاغری و کاهش وزنی که برای فرد به ارمغان می آورند، مزایای دیگری که این جراحی ها دارند این است که به باروری و افزایش شانس باروری نیز کمک می کنند.

تاثیر جراحی لاغری برای باروری خانم ها

نتیجه مطالعات نشان می دهد که جراحی لاغری تاثیر مثبتی بر باروری زنان دارد. در واقع بسیاری از مطالعات این نتیجه را نشان داده اند که عمل های لاغری باعث بهبود در نظم چرخه قاعدگی، تخمک گذاری و کاهش بروز سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) در زنانی می شود که از چاقی شدید رنج می برند.

به طور ویژه، این عمل ها روی درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک تاثیرات بسیار مثبتی می گذارند. این بیماری در واقع یک اختلال هورمونی است که می تواند باعث ناباروری در زنان شود. کاهش وزن ناشی از جراحی های لاغری می تواند عدم تعادل هورمونی مرتبط با PCOS را بهبود ببخشد و منجر به بهبود نرخ باروری در بانوان شود.

بررسی یک نمونه مطالعه درباره تاثیر عمل لاغری بر باروری

در مطالعه ای که توسط دیکسون و همکارانش در سال ۲۰۱۲ انجام شد مشخص شد زنانی که تحت عمل جراحی لاغری اسلیو معده قرار گرفتند، نسبت به زنانی که این عمل جراحی را انجام نداده اند، مدت زمان لقاح سلولی در ابتدای چرخه باروری شان کمتر بوده و زمان تولد نیز کوتاه تر شده است.

با این حال، توجه به این نکته مهم است که جراحی چاقی همچنین می ‌تواند خطرات برای باروری زنان به خصوص در کوتاه مدت داشته باشد. مثلا کاهش سریع وزن و کمبودهای تغذیه ای می تواند منجر به عدم تعادل هورمونی و بی نظمی قاعدگی شود که می تواند خود بر باروری تأثیر بگذارد. بنابراین، داشتن یک برنامه مشاوره جامع قبل از عمل و مدیریت شرایط پس از عمل لاغری برای باروری که شامل نظارت بر باروری و حمایت تغذیه ای است، بسیار مهم خواهد بود.

مشاوره مناسب قبل از عمل لاغری برای باروری و مدیریت شرایط پس از عمل، از جمله نظارت بر باروری و حمایت تغذیه ای، می تواند به حداکثر رساندن مزایای جراحی های لاغری بر نتایج باروری کمک کند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی اسلیو معده مهم ترین عمل جراحی مربوط به حوزه لاغری است که در ایران انجام می شود. این جراحی طرفداران زیادی دارد و امروزه بسیار رایج شده است. با این حال همه افراد چاق واجد شرایط برای انجام این عمل جراحی نیستند و اگر فردی وضعیتی که در ادامه معرفی می کنیم را داشته باشد، تصمیم گیری در خصوص انجام یا عدم انجام جراحی لاغری اسلیو معده را باید با دقت بیشتری انجام دهد.

عوامل روانی و رفتاری از سوی فرد متقاضی

عمل اسلیو معده نه تنها بر جنبه‌ های فیزیکی زندگی فرد تأثیر می‌ گذارد، بلکه تأثیر عمیقی بر سلامت روحی و روانی دارد. اگر با مشکلات زیر رو به رو هستید پیشنهاد می کنیم از انجام اسلیو معده منصرف شوید، زیرا برای شما چالش برانگیز خواهد بود.

سوء مصرف یا اعتیاد به مواد

اعتیاد ممکن است باعث این شود که فرد نکات و دستورالعمل های بعد از عمل جراحی را رعایت نکند و سبک زندگی فرد را تحت تاثیر قرار دهد. خبر بد این است که اگر مصرف مواد کنار گذاشته نشود حتی بهترین جراح لاغری دنیا نیز ریسک عمل کردن شما را نخواهد پذیرفت.

اختلالات خوردن

افراد مبتلا به اختلالات خوردن که هنوز موفق به درمان آن نشده ‌اند، ممکن است در سازگاری با رژیم غذایی بعد از اسلیو معده با چالش‌ هایی روبرو شوند. اگر شخصی بعد از عمل همچنان اختلال خوردن داشته باشد، مثلاً پرخوری احساسی تجربه کند، نتیجه عمل قطعاً با شکست روبرو خواهد شد.

شرایط بهداشت روانی ناپایدار

برخی از اختلالات مرتبط با سلامت روان مانند افسردگی شدید، اختلال دوقطبی یا اسکیزوفرنی، باید قبل از عمل اسلیو معده پایدار شده و یا به خوبی مدیریت و کنترل شوند. اگر این مسائل مدیریت نشوند، قطعاً نتیجه عمل آن طور که باید پیش نخواهد آمد. البته در نظر داشته باشید که هرچند اسلیو تا حدی افسردگی مرتبط با چاقی را درمان می ‌کند، اما سایر اختلالات باعث بدتر شدن نتایج می ‌شود.

عدم تعهد به تغییرات سبک زندگی پس از عمل

عمل اسلیو معده نیازمند تغییرات قابل توجهی در سبک زندگی از جمله اصلاح رژیم غذایی و ورزش منظم است. عدم تعهد به انجام این تغییرات ضروری، می ‌تواند منجر به کاهش وزن ناکافی و عوارض احتمالی شود. تعهد قوی به مراقبت ‌های بعد از عمل و اصلاح شیوه زندگی برای موفقیت طولانی مدت ضروری است. اگر شخصی نتواند به خود و جراح تعهد بدهد نباید تحت عمل قرار بگیرد زیرا ممکن است حتی خطرات جانی پیش بیاید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در زمان های قبل تر هر جا اسم جراحی های لاغری به میان می آمد، افراد سریع جبهه می گرفتند و تفکرشان این بود که چرا برای کاهش یکی دو سایز باید خود را زیر تیغ جراحی ببریم؟ حتی این تفکر تا به امروز نیز وجود دارد و هستند کسانی که تا صحبت از جراحی لاغری می شود، این ادعا را دارند که جراحی لاغری، عملی بیهوده و پرریسک است و می توان با رژیم های لاغری و ورزش تا حدی خود را لاغر کرد.

جراحی لاغری برای چه کسانی مناسب است؟

افرادی کاندیدای مناسبی برای جراحی لاغری هستند که شاخص توده بدنی آنها بالای 40 باشد. شاخص BMI نسبت قد به وزن را می سنجد و تصویر مناسبی از وضعیت تناسب اندام شما را در اختیارتان قرار می دهد.

انواع جراحی های لاغری کدامند؟

در ادامه به معرفی 2 نمونه از پرطرفدارین جراحی های لاغری که امروزه برای کاهش وزن انجام می ‌شوند می پردازیم. این عمل های لاغری عبارتند از:

عمل لاغری اسلیو معده

در اسلیو معده که با روش لاپاراسکوپی و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود، جراح لاغری بخش بزرگی (حدود 80 درصد) از معده بیمار را بر می دارد و یک بخش کوچک لوله مانند از معده باقی می ماند. بعد از عمل اسلیو به دلیل کم شدن حجم معده، بیمار نمی تواند غذای زیادی مصرف کند. همچنین با حذف بخشی از معده، ترشح هورمون اشتها کم می‌ شود و اشتهای بیمار کاهش می یابد. در این شرایط و با کاهش کالری دریافتی، کاهش وزن تدریجی در بیمار رخ می دهد.

جراحی لاغری بای پس معده

عمل بای پس معده، تحت بیهوشی عمومی و با روش لاپاراسکوپی انجام می شود. در حین این جراحی، قسمتی از دستگاه گوارش مانند بخش بزرگی از معده، دوازدهه و کمی از روده کوچک از مسیر گوارش غذا حذف می شوند. با حذف قسمتی از دستگاه گوارش در عمل بای پس معده، حجم غذای مصرفی کاهش می ‌یابد و از طرفی مسیر عبور غذا کوتاه شده و غذا مستقیم وارد روده کوچک می شود و فرایند جذب غذا نیز کم خواهد شد. در نتیجه این فرآیندها کاهش وزن اتفاق می افتد و فرد روز به روز به تناسب اندام و لاغری مورد نظر خود نزدیک تر می شود.



:: بازدید از این مطلب : 159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از رشته های تخصصی دندانپزشکی که به اصلاح ناهنجاری های دهان و دندان می پردازد، ارتودنسی دندان می باشد. ارتودنسی یک کلمه انگلیسی می باشد که در فارسی ارتو به معنای راست و مشتق دنسی یعنی دوس، به معنای دندان می باشد. درمان ارتودنسی مانند تمام رشته های پزشکی، به کسب دانش، مهارت و تخصص نیاز دارد. ارتودنتیست یا متخصص ارتودنسی، در دانشگاه های معتبر، توانایی و تخصص لازم را برای درمان ناهنجاری های فک و صورت به دست می آورد. بنابراین دندانپزشک عمومی، برای اینکه بتواند دانشنامه تخصصی ارتودنسی را کسب کند، باید بعد از گذراندن دوره 6 ساله دندانپزشکی عمومی، یک دوره حدود 4 ساله برای تخصص ارتودنسی را سپری نماید. برای دریافت این تخصص، دندانپزشک عمومی باید در یک کنکور سخت و پر رقابت شرکت کند تا بتواند به دوره تخصص ارتودنسی راه یابد. در ادامه این مقاله آگاهی لازم را در این زمینه به شما خواهیم داد.

ارتودنتیست کیست؟

ارتودنتسیت بعد از طی کردن دوره 6 ساله دندانپزشک عمومی، با گذراندن دوره 4 ساله دیگری، دانش و مهارت کافی را برای درمان انواع ناهنجاری های فک و صورت کسب می کند. در واقع این متخصص بعد از اتمام دوره، در برنامه های بازآموزی حرفه ای شرکت کرده تا با تکنیک ها و مباحث جدید آشنا شود و تخصص خود را با علوم روز حفظ کند. توجه داشته باشید که همه متخصصین ارتودنسی، دندانپزشک می باشند، در حالی که تنها حدود 2 درصد از دندانپزشکان در ایران دارای تخصص ارتودنسی هستند.

تفاوت دندانپزشک عمومی و متخصص ارتودنسی

در صورتی که دندانپزشک عمومی دوره تخصصی ارتودنسی را طی نکرده باشد، دانش و آگاهی لازم را برای درمان بیماران ارتودنسی ندارد. البته باید این را بدانید که دندانپزشک عمومی، در ارتباط با درمان های ساده ارتودنسی و درمان های پیشگیری آن، دانش و اطلاعات لازم را دارد، اما توانایی لازم را برای درمان های پیچیده و تخصصی ارتودنسی ندارد.

روش تشخیص دندانپزشک متخصص ارتودنسی

وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی به متخصصین ارتودنسی اجازه درج کلمه متخصص، در مهر طبابت و روی کارت ویزیت را می دهد. بنابراین برای اینکه بتوانید متخصص ارتودنسی را تشخیص دهید، می توانید کلمه متخصص را روی کارت ویزیت و در مهر طباطت جست و جو کنید و همچنین با جست و جو در سایت نظام پزشکی کل کشور، تخصص دندانپزشک مورد نظر خود را بررسی کنید.

علل مراجعه به متخصص ارتودنسی

داشتن دندان هایی کج و نامرتب علاوه بر اینکه زیبایی چهره و دندان ها را تحت تاثیر قرار می دهد، می تواند سلامت دهان و دندان را به خطر بیندازد. از جمله مشکلاتی که برای درمان آن ها باید مراجعه به متخصص ارتودنسی داشته باشید، عبارتند از:

  • وجود فاصله بین دندان ها
  • کج و نامرتب بودن دندان ها
  • عدم توازن و هماهنگی میان فک و دندان ها
  • ناهماهنگی فک ها
  • وجود مشکلاتی در جویدن غذا
  • اختلالات گیجگاهی فکی

در صورتی که هر یک از این مشکلات را داشتید، بهتر است هر چه سریع تر برای درمان به کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنید.

چگونه بهترین متخصص ارتودنسی را پیدا کنیم؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی پیدا کردن بهترین متخصص ارتودنسی کار سختی نیست؛ تنها کافی است، گول تبلیغات زرد برخی از وب سایت ها و پیج ها را نخورید و با دقت پزشک خود را انتخاب کنید. اگر به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی هستید، قبل از هر چیز یک کاغذ و خودکار بردارید و ما با همراه باشید:

 

پرس و جو از اطرافیان: بهترین مرجع برای پیدا کردن یک متخصص ارتودنسی خوب می تواند اطرافیان شما باشد. کمی فکر کنید و اگر در بین اطرافیان و دوستانتان کسی این درمان را انجام داده است با وی تماس بگیرید و درباره نحوه درمان و همچنین تخصص و مهارت پزشکشان سوال کنید. در صورتی که دوستان شما از پزشکشان رضایت داشتند بدون هیچ شک و تردیدی آن پزشک را به عنوان متخصص ارتودنسی خود انتخاب کنید.

جستجو در گوگل: گوگل کار ما را در بسیاری از امور راحت تر کرده است. با جستجو کردن عباراتی مثل “بهترین متخصص ارتودنسی در شمال تهران”، “بهترین متخصص ارتودنسی در غرب تهران”، “بهترین متخصص ارتودنسی در کرج” و… می توانید لیستی از متخصصین ارتودنسی شهر و منطقه خود را پیدا کنید.



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 196
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان روشی برای برطرف کردن مشکلات و ناهنجاری های فک و دندان ها و همینطور یکدست کردن آنها است که باعث بهبود ظاهر صوذت و لبخند فرد می شود. با درمان ارتودنسی، دندان هایی که در جای نامناسبی قرار دارند و فاصله زیادی در بینشان وجود دارد، به کمک بریس های ارتودنسی اصلاح می شوند. با اتصال دستگاهای ارتودنسی و ایجاد فشار مناسب به دندان های کج، بعد از یک مدت یکدست خواهند شد.

ارتودنسی دندان در حالت کلی به دو دوسته ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک تقسیم بندی می شود که در ادامه قصد داریم به معرفی نوع متحرک این درمان بپردازیم.

ارتودنسی متحرک دندان چیست؟

در این نوع از درمان ارتودنسی همانطور که از نامش پیداست، دستگاه ارتودنسی را می توان در ساعاتی از شبانه روز و با اختیار خود بیمار از دهان خارج کرد. اما لازم به ذکر است که حداکثر زمانی که می توان این پلاک ها را از دهان خارج کرد 2 ساعت است زیرا بیشتر از این زمان، درمان دچار مشکل می شود. انواع ارتودنسی متحرک شامل موارد زیر می شود:

پلاک نامرئی یا اینویزیلاین

این مدل ارتودنسی متحرک، پلاک هایی بی رنگ و از جنس پلاستیک شفاف هستند و به آنها ارتودنسی نامرئی گفته می شود. در طی این نوع درمان که رایج ترین درمان متحرک ارتودنسی نیز است، پلاک هایی به بیمار داده می شود و بیمار هر دو هفته یکبار باید پلاک ها را با شماره بعدی خود جا به جا کند.

پلاک متحرک با فنر زد

اگر یک یا چند دندان جلوی شما عقب باشد، با کمک این پلاک متحرک می توان آن ها اصلاح کرد و زیبایی را به دندان های خود اضافه کرد.

پلاک فانکشنال

اگر فک بالای شما جلو و فک پایین شما عقب باشد، با کمک این پلاک می توان فک بالا را به عقب و فک پایین را به جلو هدایت کرد. در این درمان، پلاک در بین دندان ها قرار می گیرد.

پلاک ریتینر یا نگهدارنده ارتودنسی

بعد از تمام شدن دوره درمان ارتودنسی، استفاده از ریتینرها برای ثابت نگه داشتن دندان ها و جلوگیری از بازگشت آنها به حالت اولیه استفاده می شود.

درمان ارتودنسی متحرک چقدر طول می کشد؟

یک خبر خوب این است که زمان درمان ارتودنسی متحرک، کمتر از مدت زمان ارتودنسی ثابت است. البته مدت زمان دقیق ارتودنسی متحرک بستگی به نوع ناهنجاری و بدفرمی، شلوغی دندان ها، مشکلات دندان ها و شیب فک و ... دارد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 176
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بسیاری از مردم دندانپزشک و متخصص ارتودنسی با هم اشتباه می‌گیرند و گاهی اوقات نیز آن‌ها را یکی می‌دانند. اما این یک تصور اشتباه است. این دو حرفه شاید شباهت‌های زیادی به هم داشته باشند. اما با هم متفاوت هستند. درمان ارتودنسی یک تخصص خاص در مراقب و درمان دندان است. این تخصص انواع خاصی از مشکلات و اختلالات دندان را درمان می‌کند. شما ممکن است هیچوقت نیاز نداشته باشید که یک متخصص ارتودنسی خوب را ببینید. با این حال اگر روزی به یک دکتر ارتودنسی خوب  در شهر خود نیاز پیدا کردید  ( مثلا بهترین متخصص ارتودنسی در کرج ) بهتر است اطلاعاتی درباره آن بدانید.

متخصص ارتودنسی کیست؟

بسیاری از افراد تصور می کنند که بهترین جراح دندانپزشک می تواند بهترین متخصص ارتودنسی هم باشد؛ در حالی که این تصور کاملا اشتباه است. چرا که ارتودنسی در واقع یکی از تخصص های دندانپزشکی است و پزشکی که این خدمات را ارائه می دهد باید متخصص ارتودنسی یا ارتودنتیست باشد.

متخصص ارتودنسی پس از دوره دندانپزشکی عمومی حدود ۳ الی ۴ سال نیز دوره تخصص ارتودنسی را پشت سر می گذارد و به طور تخصصی با ناهنجاری های دهان و دندانی و روش های درمان آن آشنا می شود. بنابراین اگر برای مثال ساکن غرب پایتخت هستید و نیاز به درمان ارتودنسی دندان دارید باید به دنبال بهترین متخصص ارتودنسی در غرب تهران باشید نه بهترین دندانپزشک در غرب تهران.

متخصصین ارتودنسی پس از معاینات لازم از میان روش های متنوع ارتودنسی که شامل ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک می شود بهترین روش درمانی را با توجه به شدت ناهنجاری و سن برای شما انتخاب می کند.

بهترین متخصص ارتودنسی دندان چه کارهایی انجام می دهد؟

سعی و تلاش بهترین متخصص ارتودنسی دندان  رفع مشکلات دندان و دهان بیمار خود است. چند نمونه از کارهای عمومی دکتر ارتدونسی خوب به صورت زیر است:

  • بستن شکاف‌ها و فواصل گسترده بین دندان‌ها
  • هماهنگ کردن و هم‌راستا کردن دندان‌ها
  • صاف کردن دندان‌های کج شده
  • بهبود گفتار یا توانایی جویدن
  • تقویت سلامت دراز مدت لثه‌ها و دندان‌ها
  • جلوگیری از سایش بیش از حد، طولانی مدت و یا آسیب دیدن دندان

درمان ارتودنسی می‌تواند ظاهر دندان‌ها را بهبود بخشد. اما در بعضی موارد همچنین می‌تواند باعث بهبود عملکرد جویدن و گفتار و کمک به محافظت از دندان‌ها شود.

اقدامات تشخیصی انجام شده توسط بهترین متتخصص ارتودنسی دندان

متخصص ارتودنسی خوب وضعیت دندان‌های فرد را ارزیابی می‌کند و پیش بینی می‌کند که اگر درمان روی مشکلات صورت نگیرد وضعیت آینده دندان و مشکل به چه صورت خواهد شد. دکتر ارتودنسی جهت اطمینان از نوع مشکل و ناهماهنگی در دهان و دندان باید یکسری اقدامات انجام دهد. ارزیابی جهت تشخیص بهتر ناهماهنگی شامل موارد زیر خواهد بود:

  • گرفتن تاریخچه پزشکی کامل دندانپزشکی
  • انجام معاینه بالینی
  • گرفتن اشعه ایکس از دندان ها و فک ها
  • ساخت مدل های گچ دندان

در مرحله بعد بهترین دکتر ارتودنسی در مورد طرح درمان تصمیم خواهد گرفت.



:: موضوعات مرتبط: SPONSERED , ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 تير 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان روشی برای برطرف کردن مشکلات و ناهنجاری های فک و دندان ها و همینطور یکدست کردن آنها است که باعث بهبود ظاهر صوذت و لبخند فرد می شود. با درمان ارتودنسی، دندان هایی که در جای نامناسبی قرار دارند و فاصله زیادی در بینشان وجود دارد، به کمک بریس های ارتودنسی اصلاح می شوند. با اتصال دستگاهای ارتودنسی و ایجاد فشار مناسب به دندان های کج، بعد از یک مدت یکدست خواهند شد.

ارتودنسی ثابت چیست؟

در ارتودنسی ثابت، براکت های ارتودنسی به دندان های بیمار چسبیده و ثابت هستند. به همین دلیل بیمار نمی تواند آن ها را از دهان خود خارج کند. مدت زمان درمان به بد فرم بودن دندان ها بستگی دارد و به طور معمول حدود 2 سال طول می کشد.

متخصص ارتودنسی قبل از شروع درمان با استفاده از عکس برداری از دندان، ریشه های دندان و جایگاه دندان ها را می سنجد تا بتواند به صورت دقیق تصمیم بگیرد. بعد از انجام عکس برداری و ارائه یک برنامه دقیق، هزینه درمان ارتودنسی ثابت معلوم خواهد شد.

انواع ارتودنسی ثابت دندان

ارتودنسی ثابت انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

ارتودنسی سرامیکی

ارتودنسی سرامیکی نوعی ارتودنسی ثابت است که براکت های آن هم رنگ دندان ها شفاف بوده  و نحوه کارکرد آن مانند براکت های فلزی است. این نوع ارتودنسی دندان برای افرادی پیشنهاد می شود که تمایل دارند که دستگاه ارتودنسی به میزان کمتری در دهان خود دیده شود و دیگران متوجه درمان آنها نشوند.

براکت های سرامیکی مناسب کودکان نیستند زیرا به نسبت براکت های فلزی شکننده تر بوده و نیاز به مراقبت بیشتر دارند. شایان ذکر است که طول درمان ارتودنسی سرامیکی به طور متوسط یک سال و نیم تا دو سال و نیم است.

ارتودنسی لینگوال یا پشت دندانی

در ارتودنسی لینگوال، بریس و لوازم ارتودنسی در پشت دندان ها و به طرف زبان نصب می شوند. هزینه ارتودنسی لینگوال بیشتر از سایر روش های ارتودنسی است زیرا نصب آن سخت تر بوده و نیاز به تخصص بیشتری دارد. ارتودنسی لینگوال با نام های دیگر مانند ارتودنسی نامرئی پشت دندانی و زبانی نیز شناخته می شود.

ارتودنسی دیمون

یکی دیگر از روش های جدید و پرطرفدار در حوزه ارتودنسی دندان، ارتودنسی دیمون است که مزایای زیادی دارد. در این مدل از ارتودنسی، براکت های نصب شده بر روی دندان ها قابلیت خود تنظیمی دارند که شما با زمانی کمتر دندان هایی زیبایی خواهید داشت و نیاز به مراجعه شما به متخصص ارتودنسی را کاهش می دهد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 تير 1402 | نظرات ()