نوشته شده توسط : رعنا

بوی بد دهان یکی از مسائل مهم در زندگی روزمره ما و در ارتباط با افراد دیگر است که به طور انکار نشدنی در زندگی ما تاثیرگذار است. از آنجایی که همه ما حداقل یکبار با این مسئله ناخوشایند بوی بد دهان مواجه شده ایم، در این مقاله قصد داریم تا درباره مهم ترین علت هایی که باعث ایجاد این مشکل می شوند و همچنین روش های رفع آن صحبت کنیم.

مهم ترین علل بوی بد دهان

  • بهداشت ضعیف دهان و دندان (مهم ترین علت بوی بد دهان)
  • سیگار کشیدن
  • مصرف غذاها و نوشیدنی ها با بوی قوی
  • ·         خشکی دهان
  • مشکلات مربوط به سینوس ‌ها، گلو یا دهان
  • بیماری پریودنتال
  • برخی از بیماری ها مانند ریفلاکس معده و دیابت

برای رفع بوی بد دهان چه کارهایی می توان انجام داد؟

برای جلوگیری از ایجاد بوی ناخوشایند دهان، می ‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

مسواک زدن و نخ دندان را جدی بگیرید: همواره دندان‌ های خود را دقیق و به طور منظم با مسواک بشویید و از نخ دندان برای تمیز کردن فضاهای میان دندان ‌ها استفاده کنید.

از دهانشویه بدون الکل استفاده کنید: برای از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌ها در دهان، از دهانشویه ‌های بدون الکل استفاده کنید.

شستشوی زبان: زبان خود را به دقت و با استفاده از خمیر دندان یا برس‌های زبان تمیز کنید. بسیاری از باکتری‌ها در سطح زبان پنهان می‌ شوند و با تمیز کردن آن‌ ها می‌ توانید بوی بد دهان را کاهش دهید.

اجتناب از غذاهایی که موجب بوی بد دهان می شوند: تا جای ممکن از خوردن غذاها و نوشیدنی‌ های با بوی قوی مثل سیر و پیاز خودداری کنید و به جای آن‌ها، میوه‌ها و سبزیجاتی که سرشار از آنتی اکسیدان‌ها هستند را به برنامه غذایی‌ خود اضافه کنید.

استفاده از دمنوش‌های معطر: از دمنوش‌هایی مانند چای سیاه، چای سبز و جعفری تازه برای تازگی دهان و کاهش بوی بد دهان استفاده کنید.

پیشگیری از خشکی دهان: مصرف آب به میزان کافی و جلوگیری از خشکی دهان می ‌تواند به کاهش بوی بد دهان کمک کند.

استفاده از آب نمک برای شستشوی ته حلق: غرغره کردن با آب نمک می ‌تواند باکتری ‌ها را در ته حلق کاهش دهد و بوی بد دهان را کاهش دهد.

مراقبت از دندان ‌های مصنوعی و نگهدارنده‌ ها: دندان‌ های مصنوعی را به طور منظم تمیز کنید تا از تجمع باکتری ‌ها و بوی نامطبوع جلوگیری کنید.

مراجعه به دندانپزشک: هر شش ماه یکبار برای چکاپ و مشاوره دندانپزشکی مراجعه کنید تا مشکلات دهانی خود را به موقع شناسایی و رفع کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 109
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خیلی از افراد به دلیل داشتن دندان های نامرتب و نامنظم از داشتن یک لبخند زیبا محروم هستند. این افراد می توانند با درمان ارتودنسی دندان، زیبایی را به دندان ها و لبخند خود ببخشند. اما براکت ها و سیم ارتودنسی (در مجموع به سیم کشی دندان نیز معروف است) هنگام لبخند زدن، ظاهر خیلی مناسبی ندارد و زیبایی لبخند را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

امروزه و با پیشرفت علم در حوزه دندانپزشکی، انواع ارتودنسی دندانبه وجود آمده است که نوع جدیدی از آن به نام ارتودنسی نامرئی شناخته می شود. با ارتودنسی نامرئی، می‌ توانید به طور آسان و بدون هیچ دغدغه ‌ای از نظر ظاهری، می توان از این رویای زیبایی بهره‌ مند شد.

ارتودنسی نامرئی چیست؟

دستگاه های ارتودنسی در ارتودنسی نامرئی قابل مشاهده نیستند و فرد می تواند بدون اینکه کسی متوجه درمان دندان های بیمار شود، از اصلاح ناهنجاری های دندانی خود بهره مند شود. به دلیل عدم دیده شدن سیم‌ های ارتودنسی، تقاضا برای ارتودنسی نامرئی در میان بیماران افزایش یافته است.

انواع ارتودنسی نامرئی شامل چه مواردی می شود؟

  • ارتودنسی ثابت با براکت های سرامیکی
  • ارتودنسی پشت دندانی یا لینگوال
  • ارتودنسی نامرئی متحرک با پلاک های شفاف

ارتودنسی متحرک نامرئی به نام ارتودنسی اینویزیلاین نیز شناخته می شود و به دلیل قابلیت جابجایی و خارج کردن دستگاه ارتودنسی توسط خود بیمار، طرفداران زیادی پیدا کرده است و می توان آن را رایج ترین نوع ارتودنسی نامرئی دانست. در ادامه قصد داریم تا مراحل ساخت این دستگاه نامرئی را برایتان شرح دهیم.

مراحل ساخت ارتودنسی نامرئی (الاینر)

قالب ‌گیری از دهان بیمار

در این مرحله از دهان بیمار یک قالب گرفته می ‌شود. این قالب معمولا با استفاده از یک اسکنر سه‌ بعدی ایجاد می ‌شود که وضعیت دقیق دهان را ذخیره می ‌کند.

شبیه سازی سه بعدی پلاک های دندانی

در این مرحله، مدل دندانی که در دهان وجود دارد، در کامپیوتر به صورت سه ‌بعدی شبیه‌ سازی می ‌شود. سپس حرکات مورد نیاز برای بهبود و تغییر وضعیت دندان‌ ها به این مدل اعمال می ‌شوند. وقتی حرکات مشخص شدند، وضعیت نهایی دندان‌ ها با وضعیت اولیه مقایسه می ‌شود. این تطابق مشخص می کند که هر دندان چه حرکت هایی نیاز دارد.

ساخت پلاک نامرئی

پس از شبیه ‌سازی مراحل قبلی در کامپیوتر، پرینتر سه ‌بعدی هر مرحله را پرینت می‌ کند و روی آن یک پلاک شفاف ایجاد می ‌کند. سپس این پلاک به بیمار تحویل داده می ‌شود. معمولا برای هر مرحله یک پلاک تهیه می ‌شود و بیمار هر پلاک را بین یک تا دو هفته استفاده می‌ کند. به این ترتیب، تغییرات مورد نیاز در دندان‌ ها به مرور زمان اعمال می‌ شوند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان یک درمان به نسبت طولانی مدت در حوزه دندانپزشکی است که به درمان ناهنجاری های دندان ها و فکین می پردازد. ارتودنسی یک راه حل به نسبت گران برای زیبا شدن دندان ها است و به همین دلیل خیلی از افرادی که کاندیدای این درمان هستند نیز با آگاه شدن از هزینه آن، قید درمان را می زنند. عوامل مختلفی بر هزینه ارتودنسی دندان تاثیرگذار هستند و همینطور با راهکارهایی می توان هزینه ارتودنسی را مدیریت و کاهش داد.

عوامل تاثیرگذار بر هزینه ارتودنسی

عوامل بسیار زیادی وجود دارند که می ‌توانند بر هزینه ارتودنسی دندان تاثیر داشته باشند. برخی از این عوامل تاثیرگذار بر هزینه ارتودنسی بستگی به خود شما دارند و بعضی دیگر به وضعیت دندان ‌های شما بستگی دارند. مهم ترین عواملی که می توانند در قیمت نهایی ارتودنسی دندان نقش مهمی داشته باشند، عبارتند از:

  • سن و سال بیمار: دندان ها و فک کودکان هنوز به طور کامل رشد نکرده است و راحت تر می توان آنها را جابجا کرد. به همین دلیل طول درمان ارتودنسی کودکان از بزرگسالان کمتر و در نتیجه هزینه آن هم به طبع کمتر خواهد بود.
  • نوع و شدت ناهنجاری: مشکلات پیچیده ‌تر ممکن است نیاز به درمان طولانی ‌تری داشته باشند و در نتیجه هزینه را بالاتر ببرند.
  • نوع درمان انتخاب شده: در سال های اخیر با پیشرفت علم، انواع مختلف ارتودنسی دندان به وجود آمده اند که ممکن است یکی از بقیه آنها قیمت بالانری داشته باشد.
  • نوع پوشش بیمه: بیمه تکمیلی می ‌تواند در کاهش هزینه ارتودنسی نقش داشته باشد.
  • متخصص انتخاب شده: تجربه و شهرت متخصص ارتودنسی نیز می ‌تواند تاثیری در قیمت داشته باشد. طبیعی است که بهترین متخصص ارتودنسی دستمزد بالاتری دارد.
  • محدوده جغرافیایی مطب دندانپزشکی: هرچه مطب شما در محله های بالاتر و بهتر شهر و در استان ها و شهرهای بزرگتری قرار داشته باشد، قیمت ارتودنسی شما بالاتر خواهد بود.

گران‌ ترین و ارزان ‌ترین روش ‌های ارتودنسی دندان

با توجه به نوع مشکل شما، تشخیص متخصص ارتودنسی و همینطور بودجه مالی شما می توان انواع مختلف ارتودنسی را انتخاب کرد.

ارزان ترین ارتودنسی

یکی از ارزان ‌ترین گزینه‌ ها در ارتودنسی، ارتودنسی متحرک دندان است. این نوع ارتودنسی بیشتر برای موارد ناهنجاری ‌های کمتر و جزئی مناسب است.

گرانترین ارتودنسی دندان

یکی از گران‌ ترین گزینه‌ های ارتودنسی، ارتودنسی نامرئی است. این نوع ارتودنسی با استفاده از تجهیزات پیشرفته و شفاف، انجام می‌ شود. این روش، با هزینه بالاتری همراه است اما از لحاظ ظاهری از دیگر روش های ارتودنسی بهتر است.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بوی بد دهان یکی از مسائل مهم در زندگی روزمره ما و در ارتباط با افراد دیگر است که به طور انکار نشدنی در زندگی ما تاثیرگذار است. از آنجایی که همه ما حداقل یکبار با این مسئله ناخوشایند بوی بد دهان مواجه شده ایم، در این مقاله قصد داریم تا درباره مهم ترین علت هایی که باعث ایجاد این مشکل می شوند مانند خشکی دهان و تلخی دهان، صحبت کنیم.

علت بوی بد دهان چیست؟

بوی بد دهان میتواند علل مختلفی داشته باشد که باید به طور جدی پیگیری شوند. در ادامه مهمترین عوامل ایجاد بوی بد دهان، را بررسی می کنیم:

بهداشت ضعیف دهان و دندان

می توان این مورد را مهم ترین علت ایجاد بوی بد دهان دانست؛ مخصوصا برای کسانه که تحت درمان ارتودنسی دندان هستند. باکتری‌ ها در دهان و دندان مواد غذایی را تجزیه می ‌کنند و این فرآیند می ‌تواند به تولید بوی بد دهان منجر شود. می توان با مسواک زدن و کشیدن نخ دندان این مواد غذایی به دام افتاده میان دندان ها را تمیز کرد و از تشکیل پلاک دندانی جلوگیری کرد.

دستگاه ‌های ارتودنسی می ‌توانند دسترسی به دندان‌ ها را محدود کرده و باعث ایجاد مشکلات بهداشتی شوند. اگر به درمان ارتودنسی، ایمپلنت دندانی یا بریج نیز احتیاج دارید، باید به بهداشت دهان و دندان خود بیشتر توجه کنید.

مصرف غذاها و نوشیدنی‌ های قوی

بعضی از مواد غذایی بوی قوی ای دارند و مصرف آنها می تواند باعث ایجاد بوی بد دهان شود. به عنوان مثال سیر و پیاز جزو این مواد غذایی هستند که هضم آنها می تواند گازی را به جریان خون و ریه ها منتقل کند که باعث افزایش بوی بد دهان می شود.

خشکی دهان

در صورتی که غدد بزاقی به مقدار کافی بزاق تولید نکنند، دهان خشک می‌ شود و از رطوبت آن کاسته می ‌شود. بزاق علاوه بر مرطوب کردن دهان، به تمیز نگه داشتن آن کمک می ‌کند و بوی بد دهان را کاهش می‌ دهد. برخی عوامل مانند بروز مشکلات در غدد بزاقی، خوابیدن با دهان باز، مصرف برخی داروها و میوه‌ ها و مواد غذایی ممکن است به خشکی دهان و بوی بد دهان منجر شوند.

برخی از بیماری‌ ها

بوی نامطبوع دهان ممکن است نشانه و علائم بیماری ‌هایی مانند بیماری کلیوی، دیابت و اختلال ریفلاکس معده (GERD) باشد. اختلال ریفلاکس معده می ‌تواند باعث بوی بد دهان شود. اگر به بیماری دیابت یا دیگر بیماری‌ ها مبتلا هستید، ممکن است بوی نامطبوعی در دهان خود احساس کنید. بنابراین، در صورت وجود مشکلات مزمن بوی بد دهان، به مشاوره پزشکی نیز نیاز دارید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 105
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 29 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بدن انسان یک سیستم هوشمند است و هنگامی که فرد در طی یک برنامه لاغری گرسنگی زیادی می کشد، در ابتدا بدن تلاش می کند با سوزاندن ذخایر چربی این شرایط را کنترل کند. این اتفاق باعث کاهش وزن فرد می شود. اما پس از مدتی که گرسنگی مداوم ادامه داشته باشد، بدن تصور می کند که در شرایط قحطی قرار گرفته است؛ به این ترتیب سوخت چربی را تا حد ممکن کاهش می دهد و طبیعتا چربی سوزی هم مثل قبل زیاد و سریع انجام نمی شود و دچار استپ وزنی می شویم.

 استپ وزن به چه دلایلی اتفاق می افتد؟

  • افزایش عضلات در عین کاهش چربی ها
  • عدم مصرف پروتئین کافی
  • قرار نداشتن در حالت کالری منفی
  • داشتن کمبود خواب
  • استرس داشتن
  • عدم انجام تمرینات ورزشی با وزنه
  • وجود مشکلات در وضعیت سلامت فرد
  • قرار داشتن مدت زمان زیاد در رژیم
  • عدم انجام تمرینات هوازی

راه های خارج شدن از استپ وزنی

رژیم شوک یکی از راه ‌هایی است که برای مقابله با استپ وزنی و تحریک دوباره کاهش وزن می ‌توانید انتخاب کنید. این نوع رژیم ‌ها معمولا با محدود کردن مصرف کالری ‌در طول روز آغاز می‌ شوند و می‌ توانند به شما کمک کنند تا وزن اضافی خود را سریع ‌تر از دست بدهید. اگرچه این روش ممکن است در کوتاه مدت به شما کمک کند اما برای مدت طولانی توصیه نمی‌ شود، زیرا ممکن است منجر به کاهش عضلات و آب شدن آنها و همچنین مشکلات سلامتی شود.

برای مقابله با استپ وزنی و دستیابی به کاهش وزن پایدارتر، بهتر است از رژیم‌ های متعادل و متنوع استفاده کنید. این رژیم‌ ها باید شامل میزان مناسبی از پروتئین، کربوهیدرات، چربی‌ های سالم، ویتامین‌ ها و مواد معدنی باشند. به عنوان جایگزین برای رژیم‌ شوک، تلاش کنید تا میزان کالری‌ مصرفی خود را در تعادل نگه دارید و به تدریج تمرینات تناوبی و مقاومتی را به برنامه ورزشی خود اضافه کنید. این روش به شما کمک می‌ کند تا عضلات خود را حفظ کرده و به سلامتی عمومی خود اهمیت بیشتری بدهید.

هورمون استرس یا همان کورتیزول در مواقع استرس زا تولید می شوند. در صورتی که تولید این هورمون از حدی بالاتر باشد منجر به توقف چربی سوزی می شود. بنابراین یکی از دلایل استپ وزنی استرس است که با انجام کارهای زیر می توانید تا حد زیادی آن را کنترل کنید:

  • دمبل بزنید.
  • پیاده روی کنید.
  • صحبت با خانواده، دوستان و گسترش روابط اجتماعی را فراموش نکنید.
  • به موسیقی های آرامش بخش گوش کنید.
  • به حد کافی بخوابید.
  • مدیتیشن کنید.
  • کتاب بخوانید.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 23 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

معمولا افراد در مسیر لاغری با سرعت به نسبت خوبی شروع به کاهش وزن می کنند. اما ممکن است در مسیر لاغری و کاهش وزن خود دچار استپ وزن نیز شوند. همه ما ممکن است در حین گرفتن رژیم لاغری، در بازه زمانی ای هرچه بر روی ترازو می رویم، عدد ثابتی نشان دهد و تکان نخورد. اگر شما هم با این مشکل دست و پنجه نرم می کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا دلایل استپ وزن و روش هایی برای گذر از آن را برایتان شرح دهیم.

استپ وزن به چه دلایلی اتفاق می افتد؟

استپ وزنی یا توقف در کاهش وزن می‌ تواند دلایل متعددی داشته باشد و در اینجا، ما به شما برخی از شایع‌ ترین و مهم‌ ترین دلایل استپ وزن را معرفی خواهیم کرد.

افزایش حجم عضله در کنار کاهش وزن

وزن بدن در طی چند روز یا حتی هفته ممکن است تغییر نکند یا افزایش نسبی داشته باشد. این تغییرات معمولا به عواملی مانند مصرف غذا و تأثیر هورمون‌ ها بستگی دارند. همچنین وقتی که به ورزش مشغول می ‌شوید، ممکن است به همراه چربی سوزی، به حجم عضلات بدن خود اضافه کنید.

عدم مصرف پروتئین کافی

کاهش مصرف پروتئین ممکن است بر توقف کاهش وزن تأثیر گذار باشد. پروتئین یک ماده مغذی بسیار حیاتی برای فرآیند کاهش وزن است. پروتئین می تواند متابولیسم بدن شما را به طور چشمگیری تقویت کند و باعث کاهش مصرف کالری به طور خودکار در طول روز شود. علاوه بر این، پروتئین قدرت کنترل گرسنگی و هوس‌های غذایی را دارد.

قرار نداشتن در حالت کالری منفی

یکی از اصل های کاهش وزن که به " کالری منفی" معروف است این است که باید کالری‌ های مصرفی شما بیشتر از کالری‌ های دریافتی شما باشد تا وزن بدن شما کاهش پیدا کند. بعضی افراد حین لاغری با چالش استپ وزن روبه رو می شوند. توصیه می شود که برای برطرف کردن این مشکل، به مدت محدودی کالری مصرفی خود را یادداشت کنید تا ببینید آیا این مشکل ناشی از عدم رعایت اصل منفی کالری است یا نه.

مصرف نوشیدنی های قندی

استفاده از نوشیدنی‌ های حاوی قند می ‌تواند به طور قابل توجهی تأثیرگذار بر افزایش وزن باشد. ممکن است گاهی از این موضوع غافل شویم، اما حتی یک لیوان نوشابه ممکن است معادل یک وعده کامل غذایی باشد. این مسئله تنها به نوشابه‌ هایی مانند کوکاکولا و پپسی محدود نمی‌ شود، بلکه برای نوشیدنی ‌های سالم ‌تر نیز صادق است. به عنوان مثال، آب‌ میوه‌ های کارخانه‌ ای اغلب از قند فراوانی برخوردار اند.

عدم انجام تمرینات ورزشی با وزنه

در مسیر کاهش وزن یکی از مهم ترین اقداماتی که می توان انجام داد، انجام تمرینات قدرتی با وزنه است. حرکات با وزنه باعث افزایش عضلات شده و کمک کننده چربی سوزی در مسیر کاهش وزن هستند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همه ما در طول زندگی خود بارها با معضلی به نام جوش صورت مواجه شده ایم که می تواند هم از نظر فیزیکی دردناک باشد و هم از نظر روانی فرد را اذیت کند. به طور کلی انواع جوش ها به دو دسته التهابی و غیرالتهابی تقسیم می شوند. جوش های سرسفید و جوش های سرسیاه جزو جوش های غیرالتهابی هستند که درمان آنها به نسبت جوش های التهابی آسانتر است. انواع جوش های التهابی نیز شامل پاپول، ندول، کیست و پاسچول است که درمان جوش های اینگونه کمی دشوار است.

پس در یک دسته بندی کلی انواع جوش صورت شامل موارد زیر می شود:

  • جوش سرسفید
  • جوش سرسیاه
  • پاپول
  • ندول
  • پاسچول
  • کیست

بعد از اینکه به خوبی انواع جوش ها را شناختیم می توانیم برای هر یک از آنها از درمان های مختلفی استفاده کنیم. در ادامه قصد داریم تا شما را با قاتل جوش صورت آشنا کنیم.

درمان سریع جوش صورت با دارو

در ابتدا باید این نکته را ذکر کرد که درمان جوش صورت نیاز به صبر و حوصله دارد و زمانبر است. واقعیت این است که درمان جوش صورت در یک روز امکان پذیر نیست. بنابراین، انتظار نداشته باشید که با مصرف یکباره هر داروی ضد جوش نتیجه دلخواه را بدست آورید. در بسیاری از داروهای ضد جوش از ترکیب دو ماده شیمیایی بنزوئیل پراکسید و اسید سالیسیلیک استفاده می شود. به این صورت که اکثر پادها، کرم ها و صابون های ضد جوش این ترکیبات را به عنوان ماده اصلی در خود جای داده اند.

درمان خانگی جوش صورت

برای درمان جوش صورت در خانه و همینطور پیشگیری از جوش زدن، روش های زیر را پیشنهاد می کنیم:

  • شستشوی منظم صورت: دوبار در روز صورت خود را بشویید. تعریق، آلودگی محیط و افزایش چربی پوست از جمله عواملی هستند که می ‌توانند جوش ‌ها را ایجاد کنند. با رعایت روتین شستشو در صبح و شب، پوست پاکسازی شده و احتمال التهاب و قرمزی پوست کاهش می ‌یابد.
  • استفاده از وسایل نرم: از وسایل بهداشتی با سطح نرم و لطیف استفاده کنید. در این دوران از وسایلی که ممکن است پوست را تحریک کنند، استفاده نکنید.
  • لایه برداری ممنوع: تا زمانی که بر روی پوست خود جوش فعال دارید قید لایه برداری پوست را بزنید. این کار التهاب پوست شما را بیشتر می کند.
  • داشتن صبر و حوصله در درمان: برای درمان جوش صورت عجله نکنید و بگذارید پوست برای بهبود و بازسازی خود زمان داشته باشد.
  • عدم دستکاری جوش صورت: از دستکاری و فشار دادن جوش‌ ها خودداری کنید. این کار می‌ تواند به تشدید التهاب و ایجاد لک ‌های پوستی منجر شود.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 119
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ابروها یکی از جزئیات مهم در ظاهر هر فرد هستند و وجود هرگونه نقص یا ایرادی در آن به طور مستقیم بر روی زیبایی فرد تاثیر می گذارد. یکی از روش هایی که می توان با آن به طور خیلی طبیعی نواقص ابروهای خود را برطرف کرد، کاشتابرو است که در سال های اخیر بین بانوان طرفداران زیادی پیدا کرده است. همین اتفاق باعث شده است مراکز و کلینیک های کاشت ابروی زیادی در شهرهای مختلف ایران ایجاد شوند. اما بهترین مرکز کاشت ابرو کجاست؟

در ادامه این مقاله قصد داریم تا شما را با مهم ترین ویژگی های کلینیک های ماشت ابروی معتبر آشنا کنیم.

ویژگی های بهترین مرکز کاشت ابرو

کشت ابرو یک پروسه و فرآیند تخصصی است و باید توسط افراد متخصص در کلینیک های معتبر کاشت ابرو انجام شود. این کلینیک ها یک سری ویژگی هایی باید داشته باشند که در ادامه به مهم ترین آن ها می پردازیم:

کادر پزشکی ماهر و متخصص

اولین و اصلی ترین ویژگی یک کلینیک کاشت ابروی معتبر، وجود پزشکان ماهر و متخصص در زمینه‌ امور زیبایی و کاشت ابرو است. پزشکانی که در این مراکز فعالیت می کنند باید تحصیلات آکادمیک، سابقه کاری و تجربه کافی در این زمینه داشته باشند.

مجوز رسمی از وزارت بهداشت

یک کلینیک تخصصی باید مجوز رسمی از وزارت بهداشت داشته باشد تا از دانش پزشکی، مهارت و محیط بهداشتی کلینیک بتوان اطمینان پیدا کرد.

مشاوره کامل

ارائه مشاوره کامل در خصوص فرآیند کاشت ابرو، هزینه کاشت ابرو و توضیح تمامی جزئیات و شرایط به مراجعان می ‌تواند آن‌ها را بهتر آگاه کند.

تجهیزات تخصصی و مدرن

استفاده از تجهیزات تخصصی و مدرن در کنار تجربه و مهارت متخصصین می ‌تواند کیفیت کار و رضایت مشتریان را بهبود دهد.

رعایت پروتکل های بهداشتی

اهمیت به رعایت بهداشت در کلینیک از دیگر ویژگی های یک مرکز کاشت ابروی معتبر است. زیرا با رعایت بهداشت می توان سلامت پرسنل و مراجعان را تضمین کرد.

داشتن پرسنل و کادر درمانی خوش برخورد

خوشرویی کادر درمانی کلینیک می ‌تواند در جلب رضایت مشتریان تاثیر بزرگی داشته باشد. از این مورد نباید ساده گذشت زیرا اگر مراجعی از کارد درمان و برخورد آنان رضایت داشته باشد می تواند آن کلینیک را به افراد دیگر نیز پیشنهاد کند و برعکس.

مدیریت حرفه ‌ای

وجود مدیریت حرفه‌ ای که محیط مناسبی برای کار پرسنل فراهم کند و رضایت مراجعان را تضمین کند، یکی از عوامل موفقیت کلینیک است.

لازم به ذکر است که با وجود اینکه انجام کاشت ابرو در چنین کلینیک هایی هزینه بیشتری دارد، اما نباید به دلیل کمتر هزینه کردن به سراغ هر تبلیغ و کلینیک زیبایی رفت.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 111
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

داشتن جوش زیر پوستی قطعا رنج آور و گاهی نیز دردناک است. جوش زیر پوستی به دلایل مختلفی مانند ژنتیک، تغییرات هورمونی، آلودگی محیطی و شرایط سلامتی فرد می تواند به وجود بیاید. این معضلات نه تنها آزاردهنده ‌اند بلکه به عنوان نماینده ‌ای از وضعیت سلامت پوست ما عمل می‌ کنند.

نکته ای که باید درباره جوش های زیر پوستی دانست این است که هرکز نباید آنها را فشار داد و ترکاند. زیرا با این کار باعث افزایش التهاب و همچنین پخش شدن چرک بر روی سطح پوست می شود.

درمان جوش زیر پوستی

اگر به دلیل هر یک از موارد بالا دچار جوش زیر پوستی شدید و به دنبال روش هایی به عنوان قاتل جوش صورت خود هستید، می توانید با روش های زیر به درمان آنها بپردازید:

برچسب جوش

یکی از گزینه های عالی برای از بین بردن جوش زیر پوستی، استفاده از برچسب های ضد جوش است که حاوی سالیسیلیک اسید هستند. برای استفاده از آنها باید برجسب را بر روی جوش خود قرار داده و پس از مدت زمان مشخصی که روی بسته نوشته شده است، برچسب را برداشته و محل جوش را بشورید.

کمپرس آب گرم

استفاده از کمپرس آب گرم برای درمان جوش‌ های زیر پوستی یک راهکار ساده و موثر است. این روش می‌ تواند جوش‌ های زیر پوستی را از بین ببرد یا آنها را به سطح پوست بیاورد. در این روش، یک حوله تمیز را با آب گرم خیس کرده و روش جوش خود قرار دهید.

استفاده از کرم و ژل موضعی

محصولات درمانی موضعی مانند کرم‌ ها و ژل ‌های حاوی موادی همچون آنتی بیوتیک، رتینوئید و اسید سالیسیلیک می ‌توانند در درمان جوش‌ های زیر پوستی موثر باشند. این محصولات به صورت موضعی بر روی جوش ‌ها اعمال می ‌شوند و می ‌توانند به سرعت مشکل را حل کنند.

روغن درخت چای

روغن درخت چای یک ماده طبیعی با ویژگی‌ های درمانی فراوان است. این روغن دارای خواص ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی بالا است و می ‌تواند در درمان جوش ‌های زیر پوستی موثر باشد. لازم به ذکر است که برای استفاده از روغن درخت چای باید آن را به نسبت 9 به 1 باید یک روغن پایه مثل روغن زیتون و یا جوجوبا مخلوط کرد و سپس با مقداری آب تصفیه شده رقیق کرد.

سپس مخلوط تهیه شده را بر روی جوش قرار دهید و 10 دقیقه بعد آن را با آب گرم بشویید و این کار هفته ای 2 الی 3 بار تکرار کنید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ابرو یکی از قسمت های مهم و تاثیرگذار در زیبایی چهره افراد است. پرپشتی و قرینه بودن ابروها تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت چهره افراد دارد. همین موضوع خدمات کاشت ابرو را به یکی از محبوب ترین خدمات زیبایی در بین بانوان تبدیل کرده است. پیوند ابرو و یا همان کاشت، فرآیندی است که در آن از نواحی ای که موهایی مشابه ابرو دارند، موهایی برداشت می شود و سپس در امتداد ابروهای فرد کاشته می شوند.

روش کاشت ابرو چگونه است؟

دکتر پوست در ابتدا ابرو را به سه بخش مساوی تقسیم می‌کند: تاج، بدنه و دم ابرو. در قسمت تاج، ابرو به صورت زاویه ‌دار رو به بالا قرار داده می ‌شود تا حالت عمودی نگیرد. در قسمت بدنه ابرو، تاج و دم ابرو به زاویه‌ ای خاص قرار داده می‌ شوند تا جلوی رشد موهای نادرست در صورت جلوگیری شود.

سپس از موهای نازکی که در پشت سر و نزدیک به گردن هستند به عنوان بافت پیوندی استفاده می شود. بلندی این قسمت موها 2 سانتی متر و مشابه بلندی موهای ابرو است. همین باعث می شود تا پزکش بتواند به راحتی حالت موها را ببیند و روی قوس ابرو که روی استخوان حدقه چشم قرار دارد، انحنا و شکل ابرو را تنظیم کند تا حالت طبیعی ابرو را به وجود آورد.

نکته ای که لازم است در این باره بدانید این است که منافذ ابرو باید به نسبت موها بسیار نازک و کوچک باشد. اگر اینگونه نباشد، ممکن است ابروهایی با حالت ضخیم داشته باشیم.

کاشت ابرو چه عوارضی دارد؟

درست است که کاشت ابرو یکی از طبیعی ترین و بهترین روش ها برای پیوند و قرینه سازی ابروها است؛ اما این درمان هم مانند هر روش و درمان دیگری عوارضی نیز دارد. عوارض کاشت ابرو شامل قرمزی، تورم، التهاب، خارش و حتی کبودی در ناحیه کاشت می‌ شود. البته این عوارض طبیعی هستند و پس از چند روز از بین می روند. با این حال، اگر کاشت ابرو در مراکز نامعتبر انجام شود، ممکن است خطرات و عوارض جدی به وجود آید. برخی از این خطرات عبارتند از:

  • عدم تقارن در ابروها
  • رشد نامناسب موها
  • تفاوت در رنگ موها
  • عدم رشد کامل گرافت‌ ها
  • عدم دستیابی به نتایج دلخواه
  • عفونت در ناحیه کاشت یا استخراج گرافت‌ ها

به همین دلیل، برای انجام کاشت ابرو، انتخاب پزشک متخصص و یا کلینیک معتبر بسیار حائز اهمیت است و نیاز به دقت و شناسایی مناسبی دارد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

قطعا همه ما حداقل یکبار با مشکل جوش صورت مواجه شده ایم. اما چرا جوش می زنیم؟ چگونه م یتوانید این جوش ها را از بین ببریم؟ در این مقاله قصد داریم تا به طور اختصاصی درباره جوش زیر پوستی صحبت کنیم.

آشنایی با انواع جوش صورت

به طور کلی انواع جوش ها به دو دسته التهابی و غیرالتهابی تقسیم می شوند. جوش های سرسفید و جوش های سرسیاه جزو جوش های غیرالتهابی هستند که درمان آنها به نسبت جوش های التهابی آسانتر است. انواع جوش های التهابی نیز شامل پاپول، ندول، کیست و پاسچول است که درمان جوش های اینگونه کمی دشوار است.

حال که با دسته بندی اصلی جوش های صورت آشنا شدیم قصد داریم تا انواع جوش های زیر پوستی را شرح دهیم.

انواع جوش زیر پوستی

در ادامه به معرفی انواع جوش های زیر پوستی می پردازیم:

پاپول ها

این جوش‌ ها که در اثر بسته شدن منافذ پوست با چربی و یا سلول های مرده ایجاد می شوند، به شکل برجستگی‌ های کوچک قرمز یا صورتی زیر سطح پوست ایجاد می ‌شوند. پاپاول ها چرکی نیستند اما باکتری های موجود در آنها باعث ایجاد التهاباتی روی پوست می شود. همچنین فشار دادن این جوش ها ممکن است باعث انتشار آلودگی در اطراف آن‌ ها شود.

پاسچول ها یا همان جوش های چرکی

یکی دیگر از انواع جوش صورت که به صورت زیر پوستی هستند، پاسچول ها نامیده می شوند. این جوش ‌ها برجستگی ‌های بزرگ و قرمز رنگ با مرکز زرد یا سفید هستند. رنگ مرکز این جوش ها نشان دهنده چرکی و التهابی بودن این نوع از جوش ها می باشد. پاسچول ها غالبا در قفسه سینه، کمر و یا صورت ظاهر می ‌شوند و اغلب به علت مشکلات هورمونی یا آلودگی موجود در منافذ پوست ایجاد می‌ شوند.

درست است که پاسچول ها مانند پاپول ها جوش زیرپوستی هستند اما تفاوتی که با آنها دارند در این است که سر چرکی این جوش ها از پوست بیرون زده است.

چرا جوش زیر پوستی می زنیم؟

یکی از دلایل مهم ایجاد جوش های زیر پوستی، نوسانات هورمونی است. هورمون‌ هایی مانند آندروژن ‌ها، در سن بلوغ به طور فزاینده‌ ای تولید می ‌شوند و این تغییرات هورمونی می‌ توانند باعث افزایش ترشح غدد چربی و تشدید آکنه‌ های زیر پوستی شوند.

ژنتیک و سابقه خانوادگی دلیل مهم دیگر ایجاد جوش های زیرپوستی است. همچنین مصرف برخی داروها مانند کورتیکواستروئیدها و تستوسترون نیز می تواند عوارض جانبی ای مانند به وجود آمدن جوش زیر پوستی را سبب شود.

عامل دیگر ایجاد جوش زیر پوستی، استرس و فشار روانی است. استرس تاثیراتی بر تغییرات هورمونی دارد و ممکن است فعالیت غدد سبوم را افزایش دهد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 115
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ابروها یکی از جزئیات مهم در ظاهر هر فرد هستند و وجود هرگونه نقص یا ایرادی در آن به طور مستقیم بر روی زیبایی فرد تاثیر می گذارد. یکی از روش هایی که می توان با آن به طور خیلی طبیعی نواقص ابروهای خود را برطرف کرد، کاشت ابرو است. اما کاشت ابرو چگونه است؟

کاشت ابرو چیست؟

همانطور که در بالاتر گفتیم، هدف اصلی این روش، بهبود شکل و ظاهر ابروها و ایجاد ابروهای طبیعی ‌تر و جذابتر است تا زیبایی چهره را بهبود دهد. در پیوند ابرو فولیکول های مو از قسمت های مختلف بدن مانند پوست سر و پشت گردن جمع آوری می شوند و به ابروها پیوند زده می شوند. موهای کاشته شده مانند موهای طبیعی رشد کرده و می توان آنها را به دلخواد کوتاه، بلند و همینطور اصلاح و رنگ کرد.

روش های مختلف کاشت ابرو

کاشت ابرو به دو روش FUT و FUE انجام می شود که در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم:

کاشت ابرو به روش FUT

کاشت ابرو به روش FUT یک روش جراحی است که در آن فولیکول‌ های مو به همراه قسمتی از بافت پوست از یک ناحیه جدا شده و به ناحیه مقصد منتقل می ‌شوند. در ابتدا یک نوار از پوست ابرو جدا می شود. سپس یک نوار از پوست دارای موهای پرپشت که قرار است مورد استفاده قرار بگیرد، برداشته می شود. در نهایت، این نوار با فولیکول ‌های مو به ناحیه مورد نظر پیوند خواهد شد.

کاشت ابرو به روش FUE

کاشت ابرو به روش FUE یک روش جدیدتر است که بهبودهای مهمی نسبت به روش FUT دارد. این روش بدون نیاز به جراحی و بدون خونریزی انجام می‌ شود. در کاشت ابرو به روش FUE نیازی به جدا کردن پوست از سر نیست. در این روش، فقط فولیکول‌ های مو از منطقه دهنده گرفته و به ناحیه گیرنده انتقال می ‌یابند. در این روش تنها یک برش بسیار کوچک در پوست ابرو ایجاد می ‌شود و فولیکول‌ ها به ترتیب در این برش قرار می گیرند.

هزینه کاشت ابرو چقدر است؟

همانطور که در بالاتر مشاهده کردید، برای انجام پیوند ابرو روش های متعددی وجود دارد که با توجه به نیازهای فرد و ویژگی های مراجعه کننده، درمان خاصی برای او انتخاب می شود. هر روش کاشت ابرو دارای سطوح مختلفی از پیچیدگی است و این موجب تفاوت در هزینه کاشت ابرو در متدهای مختلف می ‌شود. همچنین باید در نظر گرفت که پس از پیوند ابرو، ممکن است نیاز به ترمیم و افزایش تراکم مو در این منطقه پیوند زده شده پیش آید که سبب افزایش هزینه کاشت ابرو می ‌شود.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 15 مهر 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از رژیم های لاغری که امروزه طرفداران زیادی دارد، رژیم کتوژنیک است که یک رژیم کم کربوهیدرات با چربی بالا و پروتئین متوسط است. این رژیم در کنار تمامی مزایایی که دارد، یک سری معایب نیز دارد که یکی از رایج ترین آنها آنفولانزای کتو است که معمولا افراد در روزهای ابتدایی شروع رژیم خود آن را تجربه می کنند.

علائم آنفولانزای کتوژنیک

این بیماری مشابه آنفولانزا می باشد و به دلیل سازگاری بدن با رژیم کم کربوهیدرات کتو بروز پیدا می کند. علائم آنفولانزای کتوژنیک در چند روز اولیه کاهش کربوهیدرات مصرفی ظاهر می شود و این علائم در افراد مختلف از خفیف تا شدید متغیر است. از جمله این علائم عبارتند از:

  • حالت تهوع
  • استفراغ و اسهال
  • یبوست
  • سردرد
  • ضعف و سرگیجه
  • گرفتگی عضلات
  • تمرکز ضعیف
  • دل درد
  • درد عضلانی
  • مشکل در خوابیدن
  • میل به مصرف قند
  • بوی بد دهان

روش های کاهش علائم و خلاص شدن از آنفولانزای کتو

از جمله روش های کاهش علائم آنفولانزای کتوژنیک و گذر از این دوره عبارتند از:

نوشیدن آب کافی

یکی از عوارض رژیم کتوژنیک این است که ذخایر آب بدن را با سرعت بالایی دفع می کند و خطر کم آبی بدن را افزایش می دهد. با نوشیدن آب کافی در طول روز می توانید از کم آبی بدن جلوگیری کنید و به کاهش علائمی مثل خستگی و گرفتگی عضلات کمک کنید.

خودداری از انجام فعالیت های بدنی شدید

با اینکه ورزش برای تناسب اندام و لاغری بسایر مهم است و تاثیر بسزایی در سالم ماندن دارد، اما در مواقعی که علائم آنفولانزا کتو را مشاهده می کنید باید از ورزش های شدید پرهیز کنید. از علائم ورود به فاز کتو می توان به خستگی، گرفتگی عضلات و ناراحتی معده اشاره کرد که با استراحت کافی و عدم انجام فعالیت های بدنی شدید راحت تر می توانید از این مرحله گذر کنید.

مصرف فیبر بیشتر

برای درمان یبوست در رژیم کتوژنیک، مصرف سبزیجات و میوه های سرشار از فیبر توصیه می شود.

خوردن به اندازه کافی چربی

فرد به دلیل کاهش چشمگیر مصرف کربوهیدرات، هوس خوراکی هایی مثل کلوچه، ماکارانی و سایر کربوهیدرات ها را می کند. در صورت مصرف چربی کافی در این دوران، کمتر هوس خوردن مواد غذایی حاوی کربوهیدرات خواهید داشت. برای کنترل این وضعیت بهتر است که بکدفعه کربوهیدرات را قطع نکنید؛ بلکه به تدریج مصرف آن را کاهش دهید.

در اکثر مواقع علائم آنفولانزا کتو حدود یک هفته طول می کشد. البته برخی از افراد ممکن است این علائم را چند هفته تجربه کنند. در واقع با عادت کردن بدن به تبدیل کتون ها به انرژی، علائم آنفولانزای کتوژنیک هم به تدریج کاهش پیدا می کند.

منبع: sira.fit



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 مهر 1402 | نظرات ()