نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان سرامیکی ” به چه صورت است ؟ برای پاسخ به این پرسش، با ما همراه باشید.

ارتودنسی دندان سرامیکی

بریس های سرامیکی شبیه بریس های فلزی هستند؛ اما در آنها از براکت های شفاف یا به رنگ دندان استفاده می شود تا براکت ها و سیم های نقره ای یا متالیک.

بسیاری از افراد در هنگام مراجعه به ارتودنتیست برای ارتودنسی دندان های خود، بریس های سرامیکی را انتخاب می کنند. زیرا این نوع بریس ها بر روی دندان های شما نسبت به بریس های فلزی کمتر قابل توجه است.

بریس های سرامیکی دارای نقاط ضعفی نیز هستند. برای آگاهی از نحوه قرارگیری بریس های سرامیکی در برابر بریس های فلزی از نظر اثربخشی و هزینه آن ها، ادامه مطلب را بخوانید.

جوانب مثبت و منفی بریس های سرامیکی

در اینجا خلاصه ای از مزایا و معایب بریس های سرامیکی به ویژه در مقایسه با بریس های فلزی سنتی آورده شده است.

مزیت ها

بریس های سرامیکی نسبته به بریس های فلزی کمتر قابل مشاهده هستند.مواد سرامیکی به کار رفته در این بریس ها می تواند شفاف یا رنگ دندان باشد

بریس های سرامیکی،دندان ها را سریعتر از بریس های شفاف حرکت می دهند. بریس های سرامیکی حدود 18 تا 36 ماه طول می کشد تا دندان های شما را صاف کنند؛ اما در دیگر روش های معروف ارتودنسی، مانند Invisalign ممکن است یک سال یا بیشتر طول بکشد. حتی اگر دندان های شما نیاز به اصلاح زیادی نداشته باشند. همچنین، روشهای هم ترازی واضح در موارد شدید عدم انطباق یا سوانسداد موثر نیست.

شما می توانید رنگ های خود را انتخاب کنید:بریس های فلزی فقط در یک رنگ وجود دارند خاکستری (یا در صورت موجود بودن نقره ای براق فلزی)؛ اما بریس های سرامیکی تقریباً در هر رنگ قابل تصور موجود است.

آنها در آزمایشات تصویربرداری تداخلی ندارند:بریس های فلزی می توانند سیگنال ها را در آزمایشات تصویربرداری مختل کنند. بریس های سرامیکیتداخل سیگنال بسیار کمتری تولید می کند.

معایب

بریس های سرامیکیگرانتر از بریس های فلزی هستند: هزینه بریس های سرامیکی حداقل 1000 تا 2000 دلار بیشتر از بریس های فلزی است.

ممکن است باعث حساسیت لثه شوند: براکت های سرامیکی بزرگتر از بریس های فلزی هستند.این می تواند تمیز کردن اطراف بریس ها را دشوارتر کند.در صورتی که مسواک به مینا و خط لثه نرسد منجر به تورم لثه یا عقب رفتن لثه می شود.

دوامبریس های سرامیکی از بریس های فلز کمتر است: احتمال خراب شدن بریس های سرامیکی دو برابر بیشتر از بریس های فلزی است. این احتمال هم وجود دارد در روند برداشتن چسب نیز باعث آسیب به سطح دندان شما شود.

آن ها دندان ها را کندتر از فلز حرکت می دهند:از آنجا که شکننده تر هستند، مجبور به تعمیر بریس ها شکسته یا انجام تنظیمات افزایشی در هر قرار ملاقات می توانید روند صاف کردن را به تأخیر بیندازید.

ممکن است لکه دار شوند:اتصالات الاستیکی که سیم را به براکت ها نگه داشته اند می توانند به راحتی لکه دار شوند.

بیشتر بدانیم : ارتودنسی دندان های پیش



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1059
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

چه راه هایی برای درمان ارتودنسی دندان بالا موجود است؟

در ادامه پاسخ بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران به این سوال را می خوانید.

درمان ارتودنسی دندان بالا

اگر دندان ها دچار اوربایت باشند دندانپزشک برای مرتب شدن دندان ها، بیمار را به یک متخصص ارتودنسی ارجاع می دهد. ارتودنتیسیت با توجه به نوع مشکل، درمان مناسبی را برای دندان ها انتخاب می کند تا دندان ها به درستی سر جای خود قرار بگیرند.

اگر فک بالا جلوتر باشد یا فک پایین عقب تر باشد و دندان های عقبی روی هم قرار نگرفته باشند «اوربایت» رخ می دهد که می تواند به صورت خفیف یا شدید باشد.

اگر اوربایت فرد شدید باشد نیاز به جراحی فک است درمان اوربایت ضروری است زیرا اوربایت می تواند باعث فرسایش دندان ها یا خرابی مینای دندان بشود.

انواع جلوزدگی فک بالا

مشکل اوربایت می تواند به دو صورت اسکلتی و دندانی باشد.

در اوربایت دندانی فک بالا و پایین در حالت تعادل قرار دارند اما دندان ها نامرتب هستند که این عمل باعث جلوزدگی فک بالا می شود که این نوع مشکل، با روش هایی به جز جراحی قابل اصلاح می باشد.

اما اوربایت اسکلتی به استخوان بندی و نحوه قرار گیری فک ها مربوط است که باعث بزرگ بودن فک یا جلو زدگی فک بالایی می شود که ممکن است برای تنظیم فک، نیاز به عمل جراحی ضروری باشد.

در مواردی ممکن است مشکل بیمارترکیبی از هر دو نوع اوربایت باشد.

اقدامات درمانی برای دندان بالا

ارتودنسی با بریس ها

استفاده از بریس ها برای طیف سنین مختلف کاربرد دارد که یکی از بهترین روش ها برای فشار به دندان ها و قرارگیری دندان ها در یک ردیف است که به صورت فلزی و سرامیکی در دسترس هستند.

ارتودنسی نامرئی

بریس های نامرئی به صورت الاینرهای شفافی هستند که متناسب با قالب دهان بیمار ساخته می شوند که باید هر دو هفته یکبار تعویش شوند.

بریس های نامرئی برای هم تراز کردن خطوط دندانی به صورت خفیف می توانند کاربرد داشته باشند اما در موارد شدید کارایی ندارند.

کشیدن دندان

پزشک معمولاً یک یا تعدادی از دندان های اضافی فک بالا را می کشد تا باعث حرکت دندان ها به عقب و قرارگیری فک ها بر روی هم شود سپس به سیم کشی دندان ها می پردازد.

جراحی و ارتودنسی فک بالا

اگر جلو آمدگی فک بالا با شدت بیشتری باشد پزشک علاوه برارتودنسی دندان بالا نیاز به جراحی فک و صورت را نیز ملزوم می داند. در جراحی ممکن است فک بالایی جا به جا شود و یا فک پایینی به سمت جلو حرکت داده شود یا اینکه هر دوی این روش ها به طور همزمان به کار برده شوند. البته روش آخر جزو یکی از گران ترین روش های درمان اوربایت می باشد.

بیشتر بدانیم :

هزینه ارتودنسی

ارتودنسی کودکان



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 836
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بلیچینگ دندان بهتر است یا کامپوزیت دندان

انواع مختلفی از محصولات سفید کننده دندان و خمیردندان ها، ژل های سفید کننده دندان و سفیدکننده وجود دارد که بدون نسخه در درسترس همه هستند و برخی هم برای بلیچینگ دندان خود از محصولات بدون نسخه مصرف می کنند.

سفید کردن دندان برای افرادی که دندان های سالم دارند و دندان پر شده ندارند ایده آل است. و افرادی که دندان هایشان زردرنگ است واکنش بیشتری نشان می دهند، اما انجام این عمل های زیبایی ممکن است برای همه افراد توصیه نشود.

بیشتر بدانیم : ایمپلنت دندان

خمیر سفید کننده دندان

از هر نوع سفید کننده دندان برای از بین بردن لکه های سطحی دندان استفاده می شود و حاوی ساینده های ملایم است و برخی خمیرها نیز هستند که باعث تقویت دندان ها می شوند زیرا حاوی فلوراید هستند .مانند خمیر دندان های حاوی فلوراید . و برخی از خمیردندان های سفید کننده حاوی مواد فعال دیگری هستند که ساینده هستند و می توانند لکه های دندان را از بین ببرند.

سفید شدن دندان ها توسط پزشک

یک پزشک سریع ترین راه برای سفید شدن دندان های شما فراهم می کند. با سفید کردن در دندانپزشکی، پزشک محصول سفید کننده را مستقیماً روی دندانهای شما می ریزد. از این محصولات می توان با گرما، نور مخصوص یا لیزر استفاده کرد. نتایج فقط در یک درمان 30 تا 60 دقیقه ای قابل مشاهده است. اما برای دستیابی به نتایج چشمگیر، معمولاً به چند قرار ملاقات نیاز است. با این حال، با سفید شدن در کلینیک، نتایج چشمگیری پس از اولین درمان مشاهده می شود. این نوع بلیچینگ ارزان ترین روش سفید کردن دندان نیز می باشد.

سفید کردن دندان با لیزر

سفید کردن دندان با لیزر یکی از محبوب ترین درمان های زیبایی دندان در حال حاضر است و این روشی است که شامل قرار دادن ژل سفیدکننده روی دندان است. سپس این ژلی که بر روی دندانها ریخته شده است توسط لیزر گرم می شود. ژل سفید کننده اصطلاح عمومی برای خمیر پراکسید است، لیزر اکسیژن موجود در خمیر پراکسید را گرم می کند تا تجزیه آن تسریع شود. دندانپزشک برای تسریع در واکنش شیمیایی که در حضور پراکسید اتفاق می افتد، از دی اکسید کربن یا لیزر آرگون به  سفید کننده استفاده می کند  و سفید شدن دندان با لیزر ممکن است بتواند لکه های دندان را در جلساتی که حدود 30 دقیقه طول می کشد، پاک کند.

قالب های سفید کننده دندان

قالب های سفیدکننده دندان یکی از آسان ترین و سریع ترین راه ها برای درمان رنگدانه و ظاهر دندان ها به حساب می آید. پزشک می تواند تصمیم بگیرد که آیا فرد فرآیند سفید کردن را با قالب های سفید کننده دندان انجام بدهد یا خیر.

بیشتر بدانیم : ارتودنسی ثابت



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 645
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر در دوران بارداری هستید و با مشکلات دهان و دندان مواجه شده اید در این مقاله از کلینیک دندانپزشکی جنت آباد همراه ما باشید تا شما را برای حل مشکلات دندانپزشکی بارداری راهنمایی کنیم.

حساسیت و تورم لثه

به دلیل تغییرات هورمونی دوران بارداری لثه حساس می‌شود و ممکن است یک تورم و برجستگی در قسمتی از بافت لثه از ماه سوم حاملگی به بعد ایجاد شود و روی بعضی از دندانها را بپوشاند که به آن تومور حاملگی می‌گویند. حساسیت لثه و تومور حاملگی ممکن است باعث شود مادران باردار بخوبی از مسواک یا نخ دندان استفاده نکند. در نتیجه پلاک میکروبی که عامل پوسیدگی است مدت زیادی روی سطح دندانها باقی می‌ماند.

بیماری صبحگاهی

در سه ماهه اول بارداری ممکن است صبحها نوعی حالت کسالت، تهوع و استفراغ وجود داشته باشد که به آن بیماری صبحگاهی  می‌گویند. این حالت در اثر استشمام بوی بعضی مواد یا غذاها تشدید می‌شود. استفراغ مکرر باعث  می‌شود سطح دندان بطور مرتب در معرض اسید معده قرار گیرد.

مصرف مواد شیرین یا ترش به مقدار زیاد

مادران باردار ممکن است نوعی عادت غیرطبیعی داشته باشند به این معنی که از مواد ترش یا شیرین زیاد استفاده کنند. این مواد می‌توانند باعث پوسیدگی دندانها شوند.

کاهش ظرفیت معده

در دوران بارداری، بخصوص در ماههای آخر ظرفیت معده کاهش می‌یابد. خانم حامله مقادیر کمتر ولی در دفعات بیشتری غذا می‌خورد و کمتر هم مسواک می‌زند. بنابراین امکان تشکیل پلاک میکروبی که عامل پوسیدگی است افزایش می‌یابد.

پوسیدگی دندان و بیماری لثه در دوران بارداری

بهتر است در همان ماههای اول بارداری جهت معاینه دندانها به دندانپزشک مراجعه کنید تا دندانپزشک روشهای بهداشتی لازم جهت پیشگیری از پوسیدگی و بیماری لثه را به شما آموزش دهد.

– بعد از هر بار مصرف مواد غذایی ، بخصوص مواد قندی دندانهایتان را مسواک کنید.

– بعد از هر بار استفراغ دندانها را مسواک کنید و یا حداقل دهان را بطور کامل با آب بشویید.

بیشتر بدانیم : ارتودنسی ثابت

زمان مناسب جهت درمان دندانپزشکی خانم باردار

بطور کلی دوران حاملگی را که تقریباً نه ماه است به سه دوره سه ماهه تقسیم می‌کنند، سه ماهه اول، دوم و سوم. زمانهای مناسب جهت مراجعه به دندانپزشک شامل دو بار در سه ماهه اول، حداقل یکبار در سه ماهه دوم و یکبار در سه ماهه سوم است. در طول این دوره تغییرات مختلفی در بدن مادر و جنین ایجاد می‌شود.

نکته : بهتر است انجام خدمات دندانپزشکی زیبایی ( ونیر کامپوزیت ، ایمپلنت دندان ، لمینت دندان و...) تا پایان دو بارداری به تعویق بیفتد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 628
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

این یک مقاله بسیار مهم  از کلینیک دندانپزشکی ترمیم و زیبایی آرتمان در مورد پوسیدگی دندان – چگونگی ارزیابی ریسک شما است .

فساد دندانی یکی از بیماری های پرخطر امروز ما است، اما دندانپزشکی مدرن در مبارزه با حفره ها گام های مهمی برداشته است. بر اساس سالهای تحقیق علمی و بالینی، دندانپزشکان در حال حاضر به سمت رویکردی به پوسیدگی دندان (مدیریت پوسیدگی دندان) که به ریسک شخصی شما بستگی دارد.

روش قبلی “حفاری و پر کردن دندان ” برای درمان فروپاشی در واقع شرایطی را که منجر به بیماری می شود تغییر نمی دهد و خطر عفونت بیشتر همچنان باقی است. با مشخص کردن درجه ریسک و اجرای استراتژی های پیشگیرانه فردی، متخصصان دندانپزشکی امروزه از رویکرد پیشگیرانه تر استفاده می کنند – که کار می کند.

بیشتر بدانیم : بلیچینگ دندان

پوسیدگی دندان – یک فرآیند بیماری عفونی پویا

دهان یک اکوسیستم است – موجودات زنده به طور پیوسته با هر عنصر دیگر در محیط خود ارتباط برقرار می کنند. دندان ها شامل پوشش بیرونی مینای دندان، یک ساختار کریستال بسیار کانی می باشد که عمدتا از کلسیم و فسفات تشکیل شده است. آنها نیز در یک سیال قابل توجه – بزاق، که نقش مهمی در حفظ محیط بیطرف و یا تعادل بین اسید و پایه در دهان شما بازی می کنند، فرو می ریزند.

باکتری خاص اسید تولید کننده (اسیدوژنیک) خود را به پلاک دندانی، بیوفیلم چسبنده سفید پوست متصل می کند که بر روی دندان ها جمع می شود. هنگامی که شما قندها یا کربوهیدرات ها را می خورید، این باکتری های خاص قندها را تجزیه می کنند و اسید را به عنوان یک محصول جانبی تولید می کنند که باعث می شود دهان اسید بیشتری نیز داشته باشد. در حدود pH 5.5، مواد معدنی درست زیر سطح مینای دندان شروع به حل شدن و یا “غیر کانی سازی” می کنند. در طول این فرآیند، بیشتر کلسیم و فسفات سطح دندان ها را از آن وارد می کند – اولین گام در فرآیند فرسایش . و به این دلیل که لایه زیر مینای دندان و ریشه های دندان از دنتین ساخته شده است که مینای دندان نرم تر است، بیشتر به پوسیدگی حساس است. به عنوان مثال، ریشه های یک دندان در معرض دگرگون می شوند به سرعت و به راحتی با اسیدهای ضعیف در pH 6.2 – 6.8، که به بزاق بی طرف نزدیک تر است.

چرا من؟ ارزیابی ریسک فردی

با توجه به عادت های مشابه، شما ممکن است تعجب کنید که چرا برخی افراد حفره می کنند و دیگران نمی کنند؟ دکتر جان فایاسترستون، محقق قریشی، در سال 2002 مفهوم Caries Balance را معرفی کرد، که نشان می دهد که پوسیدگی دندان و سلامت دندان ها نتیجه تعادل ظریف بین بیماری های پاتولوژیک و بیماری ها ترویج) عوامل آن است. هر کس دارای تعادل منحصر به فرد خود است که دائما در حال تغییر است. چالش این است که شناسایی آنچه خارج از تعادل و چگونگی نوشتن آن به سمت سلامت و حفاظت است

بیشتر بدانیم : ارتودنسی



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 585
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مهر 1399 | نظرات ()