نوشته شده توسط : رعنا

شایعات و سوء تفاهمات بسیاری درباره جراحی لاغری در میان مردم وجود دارد که همین امر تصمیم جراحی لاغری را برای برخی بسیار سخت کرده است. اما در واقع حقیقت با شایعه تفاوت بسیاری دارد.

جراحی لاغری به شدت خطرناک است.

با اینکه رفتن زیر تیغ جراحی خطراتی به همراه دارد، اما خطر اکثر جراحی های لاغری از چاق ماندن بسیار کمتر است. طبق مطالعات انجام شده، خطر زندگی با چاقی مفرط که می تواند شامل بروز بیماری هایی چون سرطان، بیماری های قلبی و دیابت باشد، بسیار بیشتر از انجام شدید ترین و تهاجمی ترین جراحی های لاغری است. همچنین مطالعات جدید نشان می دهند که جراحی لاغری با روش لاپاراسکوپی  مدرن، کمتر تهاجمی بوده و موجب کوتاه شدن دوره نقاهت می شود.

تمام جراحی های لاغری یکسان هستند.

از آنجایی که هیچ دو نفری مانند هم نیستند، پس هیچ دو جراحی لاغری هم نمی توانند یک شکل انجام گیرند. جراحی لاغری انواع مختلفی دارد که هر بیمار باید بر اساس نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کند. برخی از شایع ترین انواع جراحی لاغری شامل اسلیو معده ، بای پس معده، ساسی بای پس و حلقه معده  می باشد.

شانس مرگ ناشی از جراحی لاغری بیشتر از مرگ در اثر چاقی مفرط است.

یکی دیگر از شایعات جراحی لاغری که بیشتر از موارد دیگر باعث ترس بیماران می شود احتمال مرگ در اثر جراحی لاغری است. اما باید بدانید با افزایش اندازه بدن، طول عمر فرد کاهش می یابد. افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، در معرض بیماری های خطرناکی چون دیابت نوع دو و فشار خون بالا هستند که احتمال مرگ و میر را در این افراد به طور چشمگیری افزایش می دهد.

پس از جراحی لاغری نمی توان باردار شد

پزشکان معتقدند که بیمار بهتر است برای باردار شدن پس از جراحی لاغری، یک سال صبر کند، زیرا بارداری ممکن است با برنامه کاهش وزن وی تداخل پیدا کند. اما به طور کلی در قابلیت زایمان، بارداری و شیردهی پس از جراحی لاغری تغییری ایجاد نخواهد شد.

از آنجایی که ارتباط چاقی و بارداری مشخص است و می تواند موجب ناباروری مرد و زن می شود، پس کاهش وزن گامی مهم در فرزند آوری ایفا می کند.

اگر پس از جراحی لاغری، قصد باردار شدن دارید، بهتر است قبل از آن با یک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید و سطح ویتامین D خون را مرتب کنترل کنید.

بیمه هزینه جراحی لاغری را پرداخت نخواهد کرد

اکثر شرکت های بیمه برای تقبل هزینه عمل جراحی لاغری  نیاز به شرایط زیر دارند:

  • اثبات پزشکی جراحی
  • گرفتن رژیم لاغری تحت نظر متخصص تغذیه
  • ارزیابی هایروانشناسی

هدف شرکت های بیمه این نیست که توانایی کاهش وزن بیمار را در این زمان بسنجند بلکه هدف از این برنامه ثابت شدن وزن فرد و عدم نوسان آن می باشد. در غیر این صورت بیمه هزینه ها را پوشش نخواهد داد.

با این وجود هر بیمار باید درباره مطالب گفته شده با پزشک خود مشورت کند و هیچ دارویی را  خود تجویز نکند. زیرا هر شخص نیاز ها و شرایط خاص خود را دارد و نمی توان با همه یکسان رفتار کرد



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 839
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

۱. باربارا با تزریق انسولین خداحافظی کرد

باربارا از دوران نوجوانی با اضافه وزن درگیر بود. او مدام لحظه ای را به خاطر می آورد که معلم ورزش مدرسه، وزن او را جلوی تمام همکلاسی هایش اعلام کرده بود. باربارا می گوید: ((برای ۲۰ سال تمام، احساس حقارتم را پس از رفتن روی وزنه سرکوب می کردم.)) باربارا به بیماری دیابت نوع ۲ مبتلا شد و مجبور بود برای کنترل قند خون، شروع به تزریق انسولین کند.

تصمیم باربارا برای کاهش وزن از سال ۲۰۰۴ شروع شد ولی جراحی بالون معده برای او با عوارضی همراه بود که نتوانست وزن کم کند. پزشک به باربارا پیشنهاد جراحی بای پس معده و یا ساسی بای پس را داد. به گفته باربارا هیچ چیز لذت بخش تر از رهایی از اجبار تزریق انسولین نیست. باربارا می گوید: (( با اینکه هنوز در حال کاهش وزن هستم ولی دیابتم تقریبا درمان شده دیگر ترسی از رفتن روی وزنه ندارم.)) او اضافه کرد: (( برای اولین بار حس می کنم در مسیر درستی قدم گذاشتم. با مقایسه ی عکس ها قبل و بعد کاهش وزنم دچار غرور و شعف می شوم.))

۲. داستان دنیل درباره کاهش وزن ۵۰ کیلوگرمی پس از اسلیو معده

دنیل می گوید: ((قبل از تصمیم به جراحی لاغری، مشکلات سلامتی فراوانی را که ناشی از چاقی بود، تجربه کرده بودم. چاقی همچنین روی کیفیت زندگیم تاثیر منفی گذاشت و مرا از شرکت در فعالیت های فیزیکی ضروری زندگیم منع کرد.))

((من هم مثل خیلی های دیگر با توجه به شنیده هایم و شایعات متداول دربارهجراحی لاغری ، حس خوشایندی به آن نداشتم و فکر می کردم جراحی لاغری انتخاب راه آسان و بی دردسر است و به همین دلیل عذاب وجدان داشتم. تا زمانی که یکی از دوستان نزدیکم که خود جدیدترین روش جراحی لاغری یعنی اسلیو معده را انجام داده بود مرا قانع کرد که باید یک تغییر بزرگ در زندگی ام ایجاد کنم.))

به گفته ی دنیل، تجربه ی او از جراحی اسلیو معده بسیار راحت تر و بی دردسر تر از دوستان دیگرش بود. او می گوید: (( از زمانی که جراحی کردم تمام مشکلات مرتبط با سلامتی ام بهبود پیدا کرده است. همچنین آدم فعال تر، پر انرژی تر و با اعتماد به نفس بیشتری شده ام. حالا هفته ای ۳۰ الی۴۰ کیلومتر دوچرخه سواری می کنم و بیش از ۵۰ کیلوگرم وزن کم کرده ام. حس میکنم آدم بهتری شدم و خودمو بیشتر دوست دارم.))



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 725
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

۱. کاهش وزن پس از جراحی لاغری لیزا، در میانسالگی

لیزا فارمر شخصی که یک سال پیش در سن ۴۳ سالگی، دویدن و حتی چندین دقیقه راه رفتن نیز برایش غیر ممکن شده بود، توانست به کمک جدید ترین متد جراحی لاغری، بیشتر وزن اضافی خود را کم کند. وزن او به ۱۳۰ کیلوگرم رسیده بود و با فشار خون بالا، التهاب تاندون کف پا و درد شدید پا که ناشی از این اضافه وزن بود، دست و پنجه نرم می کرد. لیزا می گوید: (( من دغدغه زیادی داشتم، شیفت شب کار می کردم و باید به خانواده و فرزندانم رسیدگی می کردم و زمان کافی برای رسیدگی به خودم نداشتم. همین امر در نهایت کار دستم داد.))

لیزا کم کم داشت راجع به سلامتی اش نگران می شد. او می گوید:

(( نمی خواستم چاقی مفرط مسبب مرگم باشد. چاقی بیماری جدی است و من نمی خواستم این حقیقت را قبول کنم. تا وقتی تصمیم گرفتم تغییر بزرگی در زندگی ام ایجاد کنم.))

لیزا رژیم های لاغری زیادی را امتحان کرد ولی وقتی نتیجه دلخواهش را نگرفت، تصمیم به جراحی اسلیو معده گرفت. به گفته لیزا، جراحی لاغری یک مقصد نیست، بله آغاز سفری طولانی است. لیزا پس از جراحی اسلیو معده توانست پس از دو سال، به صورت موفقیت آمیزی حدود ۶۰ کیلوگرم کم کند. حالا او علاوه بر لاغری، از شر فشار خون بالا و التهاب تاندون پاشنه پا نیز خلاص شده است. به گفته او جراحی لاغری یک دو سرعت نیست بلکه یک ماراتون است. در واقع جراحی اسلیو معده یک درمان سریع و فوری نیست بلکه ابزاری در جهت تغییرات رویه زندگی است که شاید آسان نباشد ولی طبیعتا ارزشش را خواهد داشت

داستان کاهش وزن پس از جراحی لاغری زوج موفق، جولی و پاتریک

جولی می گوید: ((پزشکم در سن ۴۵ سالگی به من توصیه کرد که به علت چاقی مفرط باید جراحی لاغری انجام دهم. من به دیابت نوع دو مبتلا بودم و انسولین می زدم. علاوه بر این آپنه خواب، کلسترول و فشار خون بالا نیز داشتم. بنابراین حدود یک سال و نیم پیش بای پس معده انجام دادم و تاکنون بیش از ۴۰ کیلوگرم وزن کم کردم. همچنین به دلیل بیماری ها ناشی از چاقی و BMIبالای ۴۰، بیمه بیشتر هزینه عمل جراحی لاغری ام را پرداخت کرد.))

(( همسرم با دیدن نتیجه ی فوق العاده ای که من از جراحی لاغری گرفتم، در سن ۵۲ سالگی تصمیم به کاهش وزن گرفت و چندین ماه قبل به زیر تیغ جراحی اسلیو معده رفت.))

(( اکنون تمام داروهای فشار خون، کلسترول و دیابتم را کنار گذاشتم و حدود ۷ سایز کم کردم. به نظر من بهترین بخش جراحی لاغری، افزایش انرژی بدن است. پس از مدتی رعایت رژیم غذایی بعد از عمل بای پس معده حالا می توانم تمام غذاهای مورد علاقه ام را در میزان کم مصرف کنم. خیلی خوشحالم که چنین تصمیمی گرفتم و جراحی بای پس معده انجام دادم.))

پاتریک و جولی قبل از جراحی لاغریپاتریک و جولی بعد از جراحی لاغری



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 699
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

پلیسه معده کم تهاجمی ترین و جدید ترین روش جراحی لاغری است که به کاهش حدود ۷۰ درصد از حجم معده می پردازد.این روش شامل قرار دادن یک شی خارجی (مانند جراحی حلقه معده) نمی باشد. همچنین برخلاف اسلیو معده ، می تواند برگشت پذیر باشد زیرا قسمتی از معده برداشته نمی شود. علاوه بر این بر خلاف بای پس معده ، روده کوچک هیچگونه تغییری نخواهد کرد.پلیسه معده نوعی جراحی لاغری محدود کننده است. در واقع این جراحی، میزان غذایی که معده می تواند به طور معمول نگه دارد، را محدود می کند. بیمار پس از جراحی، زودتر احساس سیری کرده و قادر نیست مانند گذشته غذا بخورد.

روند جراحی پلیسه معده چگونه است؟

 

جراحی پلیسه معده به روش لاپاراسکوپی انجام می گیرد. طی این عمل، ۵ تا ۶ برش کوچک روی شکم ایجاد می شود و جراحی به کمک یک دوربین (لاپاراسکوپ) و ابزار های جراحی که از این برش ها وارد شده است، انجام می گیرد.

این جراحی به روش لاپاراسکوپی شامل تا زدن یک یا چند بخش از معده و در نهایت بخیه کردن آن می باشد. حین عمل، حدود ۷۰ درصد از حجم معده کاسته شده و موجب کاهش اشتها می شود. در این جراحی هیچ بخشی از معده و روده بریده یا برداشته نمی شود. این جراحی کاملا بازگشت پذیر بوده و می توان آن را به دیگر انواع جراحی لاغری تغییر داد. پلیسه معده یک جراحی کم تهاجمی بوده و در حدود ۱ تا دو ساعت به طول می انجامد. اکثر بیماران لازم است یک تا دو روز پس از جراحی لاغری در بیمارستان بستری شوند.

جراحی پلیسه معده



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 746
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ورزش یکی از اثرگذار ترین عوامل در موفقیت جدیدترین روش های جراحی جراحی لاغری به حساب می آید. ورزش می تواند به بیماران جراحی لاغری کمک کند تا علاوه بر کاهش وزنی ایده آل و حفظ وزن جدید خود، سالم زندگی کنند. پس از عمل لاغری ، پزشک احتمالا به شما توصیه می کند که یک مربی ورزش حرفه ای انتخاب کنید که با توجه به نیاز ها، توانایی ها و اهداف کاهش وزنی تان برنامه ای مناسب برای شما تنظیم کند. اما ورزش بعد از جراحی لاغری چه اهمیتی دارد؟ چه زمان می توان فعالیت های فیزیکی و ورزش را پس از جراحی لاغری آغاز کرد؟ چه نوع ورزش هایی برای بیمارانی که جراحی لاغری داشته اند مفید تر است؟ در ادامه این مقاله به توضیح این موضوعات می پردازیم.

فواید ورزش بعد از جراحی لاغری

فعالیت های ورزشی پس از اسلیو معده ،بای پس ، ساسی بای پس  یا انواع دیگر جراحی لاغری، به بهبودی هر چه سریعتر بیمار کمک می کند. همچنین ورزش می تواند علاوه بر افزایش گردش خون و کاهش خطر لخته شدن خون، موجب تسریع بهبود جای بخیه حاصل از جراحی و بهبود عملکرد روده شود.

به طور کلی، ورزش می تواند موجب بهبود سلامت جسمانی و روانی پس از جراحی لاغری شود. ورزش تولید هورمون اندورفین را افزایش داده و از این طریق با استرس و افسردگی مبارزه می کند. بسیاری از بیماران به علت چاقی مفرط قبل از جراحی اعتماد به نفس خود را از دست داده اند و زخم های روحی زیادی را با خود به همراه دارند. از این جهت ورزش می تواند روحیه از دست رفته آنها را به سرعت باز گرداند.

آیا ورزش می تواند مانع افتادگی و شل شدن پوست شود؟

با وجودی که جراحی لاغری فواید بسیاری دارد و می تواند موجب کاهش وزن و تناسب اندام فرد شود، اما متاسفانه مانع شل شدگی و افتادگی پوست پس از جراحی لاغری نخواهد شد. از این رو در صورتی که برای مدت زیادی به چاقی مفرط دچار بوده اید، ممکن است دچار افتادگی و شل شدگی پوست خصوصا در اطراف سینه، شکم، پهلو و ران شوید.

ورزش های قدرتی خصوصا بدنسازی تاثیر به سزایی در سفت شدن افتادگی های جزئی داشته و قادرند آنها را تا حد زیادی بهبود بخشند. با این وجود در اکثر موارد، برای حذف کامل این پوست های اضافه، نیاز به جراحی های زیبایی نظیر ابدومینوپلاستی یا لیفت یا پروتز سینه وجود خواهد داشت. بهتر است به این منظور ابتدا از یک جراح پلاستیک وقت مشاوره گرفته و با او مشورت کنید.

ورزش های مفید در ۱ الی ۶ ماه پس از جراحی لاغری

بیشتر پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند که فعالیت های ورزشی را در روز های اول با پیاده روی آغاز کنند. ابتدا با یک یا دو روز در هفته آغاز کنید و پیوسته و کم کم آن را افزایش دهند.. اما دیگر ورزش های مفید در این مدت چه می باشند؟

  • پیاده روی
  • رقص 
  • یوگا 
  • ورزش های استقامتی


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 790
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی مینی بای پس معده کاملا بازگشت پذیر است. اگر فرد پس از جراحی مینی بای پس دچار مشکل خاصی شود و یا به درستی به تغییرات ناشی از آن پاسخ ندهد، می توان تغییرات را به حالت اول بازگرداند. جراحی بازگشت مینی بای پس معده می تواند در طول دوره نقاهت جراحی اول و یا در هر زمان پس از جراحی که بیمار مشکل خاصی داشته باشد، انجام گیرد. سایر مزایای جراحی مینی بای پس معده شامل موارد زیر است:

  • از آنجایی که جراحی مینی بای پس معده از پیچیدگی و دشواری کمتری برخوردار است،هزینه آن از هزینه عمل جراحی لاغری به روش بای پس کمتر خواهد بود.
  • دوره نقاهت جراحی مینی بای پس معده معمولا یک روز است. در واقع یک روز طول می کشد تا بیمار به طور کامل از جراحی بهبود پیدا کند.
  • میزان کاهش وزن بیمار پس از جراحی بین ۵۰ تا ۸۰ درصد متغیر است.
  • جراحی مینی بای پس معده کمتر از یک ساعت طول می کشد و به روش لاپاراسکوپی انجام می گیرد. جای بخیه حاصل از جراحی لاغری به این روش، بسیار کوچکتر از جراحی باز بوده و طی مدت کوتاهی محو می شوند.
  • با این جراحی احساس گرسنگی به طرز قابل ملاحظه ای کاهش پیدا می کند. بیمار به سرعت پس از جراحی متوجه این کاهش اشتها خواهد شد.

کاهش وزن با مینی بای پس

معایب مینی بای پس معده

از مهمترین معایب این روش می توان به ورود صفرا به درون معده و احتمالا به درون مری اشاره کرد. این ریفلاکس مزمن صفرا می تواند با افزایش احتمال اختلال در عادات ماهیانه مرتبط باشد که ممکن است بیش از ۳۰ سال ادامه پیدا کند. به همین دلیل جراحی مینی بای پس معده هنوز به طور رسمی توسط ایالات متحده آمریکا تایید نشده است.

علاوه بر این سوء جذب روده می تواند منجر به کمبود آهن، کم خونی و اسهال نیز شود.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 1458
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی مینی بای پس معده از جدیدترین روش جراحی لاغری  است که ترکیبی از عمل اسلیو معده و بای پس معده  به شمار می رود. کاهش وزن با مینی بای پس معده به دو صورت انجام می شود. این جراحی بر خلاف بای پس نرمال، روده کوچک و معده را تنها با یک آناستوموز (نقطه اتصال) به یکدیگر متصل می کند. به همین دلیل جراحی مینی بای پس معده با نام بای پس تک آناستوموزی نیز شناخته می شود.

با بستن میزان قابل توجهی از حجم معده در جراحی مینی بای پس معده، میزان غذایی که معده می تواند در خود نگه دارد را محدود کرده و خالی شدن کیسه معده را به تاخیر می اندازد. این امر موجب می شود تا بیمار برای مدت طولانی تری احساس سیری کند.

جراحی مینی بای پس معده بازگشت پذیر است.

در مینی بای پس، کیسه جدید معده که باریک و بلند است از سایر معده جدا شده و بخیه زده می شود. برخلاف اسلیو معده  ، بخش باقی مانده از معده، برداشته نمی شود و در بدن خواهد ماند. البته غذا به منطقه تحتانی خط بخیه که بخش کنار گذاشته شده ی معده است، وارد نخواهد شد. معده پس از جراحی باز هم مایع گوارشی و آنزیم های ضروری برای عمل هضم و جذب مواد غذایی را تولید می کند. بخش میانی روده کوچک (۱.۵ متر پس از ابتدای آن) با یک آناستوموز به انتهای کیسه جدید معده متصل می شود. از این رو در صورت شکست جراحی می توان تغییرات مینی بای پس معده را به حالت اول بازگرداند.

تفاوت مینی بای پس معده با بای پس معده چیست؟

در جراحی مینی پس تنها یک آناستوموز (نقطه اتصال معده به روده کوچک) وجود دارد، ولی در بای پس عادی دو آناستوموز(نقطه اتصال معده به روده کوچک و نقطه اتصال بخشی از روده کوچک به خودش) وجود خواهد داشت. برای افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، کاهش وزن با این روش بهتر جواب می دهد زیرا سوء جذب در مینی بای پس بسیار قابل توجه تر از بای پس عادی است . همچنین حجم کیسه معده در جراحی مینی بای پس بیشتر از جراحی بای پس خواهد بود. این امر امکان بروز مشکلات و عوارض جراحی را تا حد زیادی کاهش می دهد



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 902
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 28 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

 جديدترين روش جراحي لاغري مانند  باي پس ، ساسي باي پس  يا اسليو معده  با كوچك كردن اندازه معده موجب محدود شدن كالري دريافتي بدن مي شوند. جراحي لاغري مي تواند به افرادي كه دچار چاقي مفرط هستند، كمك كند تا ميزان قابل توجهي (تا ۸۰ درصد) وزن كم كنند. در عوض جراحي هاي پيكر تراشي هيچ تاثيري بر اشتها، گوارش يا متابوليسم نداشته و موجب كاهش وزن قابل توجهي نمي شوند. در واقع در پيكر تراشي بيمار تنها به اندازه خارج كردن بافت هاي چربي وزن كم مي كند كه بسيار اندك است

امكان بازگشت وزن پس از جراحي پيكرتراشي به مراتب بيش از جراحي لاغري است

همانطور كه قبل تر گفته شد، جراحي لاغري موجب تغيير سيستم گوارش بدن مي شود. از اين رو مي توان گفت كاهش اشتها و كاهش وزن حاصل از آن مي تواند دائمي و هميشگي باشد. در مقابل در پيكرتراشي صرفا چربي هاي موضعي از برخي نقاط بدن خارج مي شوند كه مي توانند با عدم رعايت تغذيه مناسب و تحرك كافي، به راحتي برگردند. در نتيجه مي توان گفت كاهش وزن حاصل از جراحي هاي لاغري بسيار ماندگار تر از پيكر تراشي مي باشد.

بيمه هزينه پيكر تراشي را تقبل نمي كند اما هزينه جراحي لاغري را تا حد زيادي پوشش مي دهد

پيكر تراشي جزو جراحي هاي زيبايي محسوب مي شود به همين دليل شركت هاي بيمه هزينه آن را تقبل نمي كنند. اما جراحي لاغري به بهبود سلامت فرد كمك مي كند. از اين رو در صورتي كه BMI فرد ۴۰ باشد و يا از بيماري هاي مرتبط با چاقي رنج ببرد، بيمه تا حد زيادي هزينه عمل جراحي لاغري را پوشش مي دهد



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 1200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحي ساسي باي پس معده به عنوان جديد ترين روش جراحي لاغري با تركيب دو جراحي اسليو معده و باي پس معده معرفي شد. اين جراحي كه به روش بسته (لاپاراسكوپي) انجام مي‌شود، در برطرف كردن بيماري هاي ديابت و فشار خون اثر به سزايي دارد.

بعد از اين جراحي، غذا از دو مسير عبور خواهد كرد؛ يكي مسير عادي اثني عشري و ديگري، مسير جديد معده به روده باريك.

اين موضوع باعث مي‌شود كه بيمار به هيچ وجه به بيماري كمبود مواد معدني و عناصر مهم خوني مبتلا نشود.

بعد از اين مسير غذا به روده راه پيدا خواهد كرد و باعث ترشح هورمون‌ها، واسطه‌هاي پروتئيني، افزايش توليد انسولين از ديواره آن مي‌شود. به همين دليل ساسي باي عامل كاهش قند و چربي و اسيداوريك خون شناخته شده است.

 

با توجه به اينكه اين جراحي تركيبي از دو جراحي اسليو معده و باي پس معده است، بالتبع هزينه آن بيشتر از هر كدام از اين جراحي ها مي‌باشد و البته به همان نسبت، اثر بخشي آن نيز بيشتر از همه جراحي‌هاي چاقيست.

  • عوارض جراحي ساسي باي پس چگونه است؟

احتمال شكست اين جراحي كمتر از ۲ درصد است؛ به همين دليل اين جراحي به عنوان اثربخش‌ترين جراحي چاقي شناخته مي‌شود. با اين وجود بايد عوارض ۲ درصدي آن را در نظر گرفت. بايد گفت در صورتي كه دستورات پزشك بعد از جراحي به خوبي رعايت نشود، احتمال اين خطرات افزايش مي‌يابد



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 1091
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

طي جراحي اسليو معده بخشي از معده براي هميشه جدا مي شود و بقيه آن با استفاده از منگنه جراحي بسته خواهد شد. اندازه معده پس از جراحي تا 75 درصد كاهش پيدا مي كند.

جراحي اسليو معده، هم به تنهايي مي تواند به عنوان يك روش درمان چاقي استفاده شود و هم ممكن است پيش نيازي براي انجام ساير جراحي هاي لاغري مانند باي پس معده باشد.

روند جراحي اسليو معده چگونه است؟

 

قبل از شروع جراحي اسليو معده، بيمار توسط تيم بيهوشي بيهوش خواهد شد. اسليو معده معمولا به كمك دوربين كوچكي به نام لاپاراسكوپ انجام مي گيرد كه درون معده قرار گفته و براي جراحان امكان ديدن درون معده را فراهم مي كند.

جراح لاغري دو تا پنج سوراخ روي شكم بيمار ايجاد مي كند و لاپاراسكوپ و ساير ابزار مورد نياز جراحي را از درون اين سوراخ ها عبور مي دهد. تيم جراحي قسمت اعظمي از معده را جدا كرده و بخش باقي مانده را با استفاده از بخيه جراحي مي بندند. پس از جراحي شكل معده عمودي و موزي شكل خواهد شد.

جراحي اسليو معده بين 60 تا 90 دقيقه به طول مي انجامد.

جراحي اسليو معده به چه دلايلي انجام مي شود؟ 

 

علت اصلي انجام جراحي اسليو معده، كمك به كاهش وزن در افرادي است كه به چاقي مفرط دچار هستند. با اين حال كاهش وزن تنها دليل اسليو معده نيست و ممكن است به دلايل ديگري نيز انجام شود.

به طور كلي علاوه بر كاهش وزن، ممكن است برخي بيماران تغييرات زير را پس از جراحي اسليو معده تجربه كنند.

·       افزايش كلسترول خوب و كاهش كلسترول بد 

·       بهبود فشار خون بالا 

·       درمان ديابت نوع دو 

·       درمان آپنه خواب 

·       بهبود درد مفاصل 

عوارض جراحي اسليو معده 

 

از عوارض اسليو معده ميتوان به عفونت، خونريزي و در موارد نادر نشتي در خط بخيه اشاره كرد. درست پس از جراحي ممكن است بيمار دچار حالت تهوع، استفراغ يا يبوست شود.

برخي غذاها ممكن است با معده جديد شما سازگار نباشند.

همچنين ممكن است بدن در دريافت برخي از ويتامين ها و مواد معدني با مشكل مواجه شود. از اين رو بايد براي باقي عمر خود از مكمل هاي مواد معدني و ويتامين ها استفاده كنيد. پزشك شما اينگونه دارو ها را مطابق نياز بدنتان تجويز خواهد كرد.

هزينه جراحي اسليو معده 

 

هزينه عمل اسليو معده به عوامل بسيار زيادي بستگي دارد كه شامل:

  • هزينه هاي بيهوشي
  • هزينه هاي تجهيزاتبيمارستاني
  • دستمزد جراح لاغري
  • هزينه عكس ها وآزمايشات پيش از جراحي
  • هزينه ويزيت هايپزشك بعد از جراحي اسليو معده

مي باشند. در صورتي كه بيمار شرايط خاصي داشته باشد، بخشي از هزينه هاي جراحي اسليو معده تحت پوشش بيمه قرار خواهد گرفت. شرايطي مانند داشتن BMI بالاي 40 و ياBMI  بالاي 35 به همراه ابتلا به يكي از بيماري هاي مرتبط با چاقي مانند فشار خون بالا و بيماري هاي قلبي.

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 1200
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

به طور خلاصه،به كسي كه به كمك تكنيك‌هاي جراحي، به لاغر شدن بيماران دچار چاقي مفرط كمك مي‌كنند متخصص لاغري گفته مي‌شود. جراح لاغري به افرادي كه با روش‌هاي ديگر موفق به كاهش وزن نشده‌اند كمك مي‌كند تا در يك مدت زمان كوتاه‌تر، به هدف خود يعني لاغري برسند. البته جراح لاغري واژه مناسبي براي اين جراحان نيست. از آنجايي كه اين پزشكان راه‌كار جراحي براي افراد چاق ارائه مي‌دهند، بهتر است آن‌ها را جراح چاقي خطاب كرد نه لاغري

 

 

دكتر طاها عنبرا

 

از جمله بهترين جراحان لاغري:

دكتر علي اميراحمدي در سال 1371 در رشته پزشكي عمومي در دانشگاه علوم پزشكي اهواز پذيرفته شد. سپس، رشته جراحي عمومي را براي مقطع تخصص در دانشگاه علوم پزشكي شيراز انتخاب نمود. در همان سال ها، ايشان به عنوان دانشجوي نمونه براي فراگيري جراحي لاپاراسكوپي گزينش شد و تنها فرد ذي صلاحي بود كه در بيمارستان هاي نيروي انتظامي، جراحي هاي لاپاراسكوپي را انجام مي داد. به طوريكه، در طول سه سال، بالغ بر 120 جراحي لاپاراسكوپي موفق را در كارنامه خود ثبت كرد.

 

دكتر طاها عنبرا متخصص جراحي عمومي و لاپاراسكوپي پيشرفته در تهران مي باشند و سال هاي متمادي در زمينه جراحي چاقي، لاپاراسكوپي و ديگر انواع جراحي فعاليت داشته اند. ايشان داراي بورد تخصصي جراحي عمومي از دانشگاه تهران بوده و در سال 2012 برگزيده ي كنگره ي بين المللي لاپاراسكوپي در بروكسل شدند. دريافت مدرك MIC از آمريكا، european scholl mis از بلژيك، euromi ايتاليا و دانشگاه شانگهاي چين، از ديگر مدارك و افتخارات او در اين زمينه مي باشد. ايشان در سال 1395 به عنوان پزشك نمونه در زمينه اخلاق و در سال 1393 به عنوان پزشك نمونه نظام پزشكي و همچنين خير نمونه سال انتخاب شدند. تاسيس بخش جراحي بيمارستان بين المللي تبريز از ديگر خدمات اين پزشك موفق و پر تلاش بوده است كه خود ايشان رياست بخش را به عهده دارند.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 1566
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحي لاغري چيست؟

جراحي لاغري روشي است كه از طريق اعمال تغييرات بر روي سيستم گوارشي به كاهش وزن كمك مي كند. برخي از انواع جراحي هاي لاغري اندازه معده را كوچك مي كنند تا بيمار كمتر غذا خورده و سريع تر احساس سيري كند. ديگر انواع جراحي هاي لاغري ممكن است با تغيير روده كوچك و در نتيجه دستكاري جذب كالري و مواد غذايي به كاهش وزن بيمار كمك كنند.

در صورتي كه مبتلا به چاقي مفرط هستيد و از ديگر روش هاي طبيعي و غير طبيعي جواب نگرفته ايد، جديدترين متد جراحي لاغري مي تواند گزينه بسيار مناسبي برايتان باشد.

انواع جراحي لاغري

اكثر جراحان دنيا از سه روش متداول براي جراحي لاغري استفاده مي كنند كه شامل:

 اسليو معده

اسليو معده بهترين عمل جراحي لاغري شناخته شده است. طي اين جراحي، بخش اعظمي از معده برداشته مي شود و معده كوچك موزي شكلي باقي مي ماند كه جراح اطراف آن را با منگنه جراحي مي بندد. مانند جراحي حلقه معده، عمل اسليو معده نيز با كاهش ميزان غذايي كه فرد در هر وعده مصرف مي كند، موجب مي شود تا فرد زودتر احساس سيري كند و دست از خوردن بكشد.

   باي پس معده

در باي پس معده، جراح معده را به صورت افقي به دو قسمت تقسيم مي كند. سپس بخش بالايي معده را مستقيما به بخش پاييني روده كوچك متصل مي كند.

ساسي باي پس

ساسي باي پس جديدترين روش جراحي لاغري و يك عمل مطمئن براي درمان ديابت و چاقي است. ساسي (sasi) مخفف اسليو و باي پس دراز روده با يك آناستوموز مي باشد. در اين جراحي از هر دو روش باي پس و اسليو معده استفاده مي شود

 

هزينه جراحي لاغري چقدر است؟

هزينه عمل جراحي لاغري با نوع جراحي و مشكلات بيمار رابطه مستقيم دارد. همچنين دستمزد هر جراح مي تواند با توجه به تجربه و مهارت وي با ديگران متفاوت باشد.

در صورتي كه  BMIبيمار بيش از 40 بوده و يا داراي BMI بالاي 35 و مبتلا به يكي از بيماري هاي مرتبط با چاقي باشد بيمه بخشي از هزينه هاي جراحي لاغري را تقبل مي كند. البته براي دريافت هزينه از برخي شركت هاي بيمه، فرد لازم است به آنها ثابت كند كه با هيچ روش غير جراحي ديگري قادر به كاهش وزنش نبوده است

 


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 2183
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()