نوشته شده توسط : رعنا

ديابت يكي از عمده بيماري‌هايي است كه در افراد چاق ديده ميشود. چاقي يكي از ريسك فاكتورها يا عوامل خطرهاي بزرگ براي ابتلاء به اين بيماري مزمن است. بيماراني كه ديابت نوع ۲ دارند بايد در طولاني مدت همواره بيماري خود را كنترل كنند تا عوارض آن به بخش هاي مختلف بدن آسيب وارد نكند. چندسالي است كه زمزمه درمان قطعي ديابت نوع ۲ با كمك عمل جراحي لاغري شنيده مي شود و ميگويند اين عمل ميتواند باعث كاهش يا حتي درمان چاقي و ديابت شود.

عمل ديابت : چاقي چگونه به ديابت كمك مي كند؟ 

در حالت نرمال يعني زماني كه همه چيز عادي است و وزن هم در محدوده نرمالي قرار دارد، سلول ها با هورمون انسولين (متولي پخش فراورده هاي قندي= گلوكوز!!) تعامل خوبي دارند و در پاسخ به فرامين و اثرات انسولين، عملكرد خوبي از خود نشان ميدهند. اما اگر وزن زياد شود و در واقع چاق شويم، به دليل تغييرات ايجاد شده در بدن، سلول ها مثل سابق تحت تاثير انسولين قرار نميگيرند و نسبت به آن حساس ميشوند. تا جايي كه هيچ تاثيري از اين هورمون نميپذيرند. نتيجه اين ميشود كه قند و گلوكوز در خون بيشتر ميشود و ديابت شديدتر ميشود.

آيا من كانديد مناسب عمل لاغري هستم؟

اگر شاخص توده بدني شما يا همان BMI بالاي ۴۰ است و يا اگر همين شاخص بالاي ۳۵ است اما از برخي بيماري هاي مرتبط با چاقي مثل ديابت و فشار خون بالا و .. رنج ميبريد، احتمالا بهترين كانديد عمل لاغري خواهيد بود و ميتوانيد مشكل ديابت خود را به كلي درمان كنيد. (در اغلب موارد).

بهترين عمل جراحي لاغري براي درمان چاقي و ديابت نوع ۲ چيست؟

همه روش هاي جراحي لاغري از بالون معده گرفته تا تكنيك هاي پيچيده باي پس روده ميتوانند به كاهش وزن موثر كمك كنند. اما شواهد و نتيجه تحقيقات مختلف نشان ميدهد از ميان تمام روش هاي جراحي چاقي، ۳ روش زير بهترين نتيجه را در درمان قطعي ديابت نوع ۲ دارند:

  • عمل جراحي لاغري باي پس معده
  • جراحي آستين معده
  • عمل لاغري باي پس روده
  •       عمل ساسي معده

ميزان درمان ديابت با عمل جراحي لاغري چقدر است؟

در ميان همه عمل هاي لاغري، عمل باي پس و اسليو معده به دليل تأثير مثبت بيشتر بر بيماران ديابتي، بيشتر از ساير روش هاي لاغري به رسميت شناخته مي شوند. در همين خصوص يك مطالعه در آمريكا روي ۲۰ هزار بيماري كه تحت عمل لاغري باي پس معده قرار گرفته بودند انجام شد و مشخص شد حدود ۸۴ درصد بيماران، ديابتشان درمان شده، قند خونشان بهبود يافته و نيازشان به مصرف داروهاي ديابت كاهش يافته يا حتي مرتفع شده است.

براي كسب اطلاعات بيشتر بهتر است با يك متخصص جراحي لاغري مشورت كنيد. 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 575
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

متخصص جراحي لاغري براي اينكه بتواند شخص چاق را از اضافه وزن شديد نجات دهد، دو كار اصلي را در قالب عمل جراحي لاغري انجام ميدهد. يا حجم معده بيمار را كم ميكند تا نتواند زياد غذا بخورد، و يا اينكه مسير جذب مواد غذايي را به شدت كاهش داده تا هرچيزي كه بيمار ميخورد جذب نشود. عمل اسليو معده  يكي از همين روش هاي جراحي است كه به منظور درمان چاقي و بهبود بيماري هاي مرتبط با چاقي انجام ميشود. 

هدف عمل لاغري اسليو معده اسليو كاهش حجم معده است

ما با كمك عمل جراحي اسليو معده هدف اول را دنبال ميكنيم. يعني مقدار زيادي از حجم معده (حدود ۷۰ درصد) را برداشته و ظرفيت آن را به شدت كاهش ميدهيم. برخلاف باي پس معده كه، هيچ بخشي از معده از شكم خارج نميشود، ما در عمل اسليو، آن ۷۰ درصد برداشته شده را از شكم خارج ميكنيم. و بنابراين اين عمل غيرقابل بازگشت است. بيمار بعد از اين عمل، تنها ميتواند مقدار كمي غذا بخورد و بعد از آن، زود سير شده و ديگر غذا نميخورد در نتيجه خيلي زود وزن كمك ميكند.

تمام مراحل عمل اسليو معده به صورت خلاصه عبارتند از:

بيهوشي

ايجاد چند برش بسيار كوچك در حد چند سانتي متر روي بخش هاي مختلف شكم

متسع كردن شكم با كمك گاز بيخطر براي ايجاد ديد بهتر و ورود ابزار جراحي لاپاراسكوپي

ورود دوربين با كيفيت بسيار بالا كه با نام لاپاراسكوپ شناخته ميشود

قطع كردن تمام اتصالات اعم از عروق خوني، عروق عصبي، بافت چربي، رباط ها و … از بخشي از معده كه قرار است برداشته شود.

مشخص كردن خط بخيه بين بخشي از معده كه برداشته ميشود با بخشي كه قرار است باقي بماند.

منگنه كردن و يا دوختن خط بخيه با وسيله جراحي به نام استاپلر

بريدن بخش اعظم معده و خارج كردن آن از شكم

بند آوردن خون از معده با كمك كوتر و ابزارهاي حرارتي جراحي

چك كردن معده و خط بخيه و اطمينان از عدم نشت از آن

خارج كردن تجهيزات جراحي لاپاراسكوپي از شكم و دوختن محل برش ها با بخيه قابل جذب يا بخيه هاي غيرقابل جذب

پانسمان محل برش و پايان عمل جراحي اسليو معده

انتقال بيمار به ريكاوري بعد از جراحي لاغري

انتقال بيمار به بخش، بعد از هوشياري كامل

ترخيص بيمار بعد از چند روز از بيمارستان و شروع دوره نقاهت

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 568
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

به طور كلي در اغلب پروسه هاي جراحي لاغري  شاهد ريزش جزئي مو هستيم. براي مثال عمل اسليو معده ، عمل باي پس معده و عمل ساسي معده اعمالي هستند كه برخي بيماران پس از انجام آن ها دچار ريزش مو ميشوند. عملي مثل باندينگ يا حلقه معده نيز ريزش مو دارد، اما در مقايسه با دو روش ذكر شده به ميزان بسيار اندك و در مدت زمان كمتري اين اتفاق رخ ميدهد. به دو دليل مهم ريزش مو در اين دو عمل بيشتر از روش هاي ديگر است:

يكي اينكه در مقايسه با ساير روش هاي جراحي لاغري، افراد با انجام دادن عمل اسليو معده و باي پس معده سريعتر وزن از دست ميدهند

و دوم اينكه دريافت برخي از مواد مغذي در اين دو عمل در برخي موارد با مشكل مواجه ميشود.

نتيجه تحقيقات اخير نشان ميدهد كه دو عامل بسيار بسيار مهم يعني استرس فيزيكي و جسمي، و از دست دادن سريع وزن، ميتوانند باعث شيف يا جابجايي مسير انتقال مواد مغذي به ارگان هاي حياتي تري مثل مغز، كليه ها، كبد  و … شود.

يعني در اين دو شرايط؛ بيشتر مواد غذايي به ارگان هاي حياتي تر منتقل ميشود و سهم ماباقي ارگان ها در دريافت غذا كه از اهيمت كمتري برخوردار هستند به حداقل ميرسد. با اين تفاسير به نظر شما سلامتي مغز مهمتر است يا سلامت مو؟ در شرايطي كه بدن با كمبود برخي مواد مغذي مواجه است، بايد به مغز بيشتر غذا برسد يا به مو؟ شايد براي ما، به دلايل مسائل زيبايي شناختي، مو مهم باشد. اما قطعا براي بدن در چنين شرايطي حفظ سلامتي مهمتر است و رشد مو برايش چندان مهم نيست.

از آنجايي كه اسليو معده و باي پس معده دو عمل ماژور و بزرگ هستند طبيعي است كه استرس جسمي به شخص وارد شود. در ثاني در اين اعمال، شخص به سرعت وزن كم ميكند. و اين يعني افزايش احتمال ريزش مو به صورت موقت در شخص. بنابراين به عنوان يكي از نتايج عمل لاغري، رشد مو به صورت موقت كاهش پيدا ميكند و مدتي بعد از آن دوباره به حالت عادي بازميگردد. در بيشتر موارد ريزش مو حدودا از۳ تا ۵ ماه بعد از عمل رخ ميدهد. به مرور زمان ريزش مو كم ميشود و سرانجام متوقف ميشود.

براي كسب اطلاعات بيشتر بهتر است با يك متخصص جراحي لاغري مشورت كنيد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 677
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

عادات غذايي سالم 

پس از جراحي لاغري( عمل اسليو معده، عمل ساسي معده و.....)  بسياري از بيماران، شاهد كاهش وزن سريع خود هستند. به مرور زمان سرعت كاهش وزن كمتر شده و بيماران ممكن است در اين مدت از رژيم غذايي خود پيروي نكرده و ناپرهيزي كنند. همين امر موجب افزايش يا بازگشت وزن پس از جراحي لاغري خواهد شد. داشتن نظم و انضباط در پيروي از رژيم غذايي بعد از جراحي لاغري و عادات غذايي صحيح مي تواند از بازگشت وزن پس از جراحي لاغري جلوگيري كند. اين رژيم غذايي توسط پزشك تعيين شده و بر مصرف مواد مغذي مثل ميوه ها، سبزيجات و پروتئين تاكيد دارد.

در رابطه ي خود با غذاها تجديد نظر كنيد

غذاها مي تواند بسيار وسوسه انگيز باشند و علت اين امر ريشه در طرز فكر ما درباره غذاها دارد. بهتر است براي شروع، به تغيير اين ديد غلط بپردازيم. علت اصلي غذا خوردن تامين انرژي براي سوخت و ساز بدن است. اما متاسفانه بسياري از افراد به غذا به عنوان مسكن روح و روان خود مي نگرند. اگر شما نيز جزو اين دسته از افراد هستيد، بهتر است جايگزين ديگري براي آرام كردن خود پيدا كنيد. اين مسئله مي تواند در سلامتتان تاثير به سزايي داشته باشد.

ملاقات منظم با پزشك

پس از جراحي لاغري، بيمار بايد به طور منظم با متخصص جراحي لاغري يا تيم پزشكي كه جراح به وي معرفي مي كند، ملاقات داشته باشد تا بتواند با دقت بيشتري اهداف خود را دنبال كند. به غير از اين افراد، بهتر است با يك متخصص يا كارشناس تغذيه و يك مشاور نيز ملاقات داشته باشيد. تحقيقات نشان داده اند كه تحت نظر بودن بيماران پس از جراحي لاغري مي تواند به اين افراد كمك كند تا وزن بيشتري كم كنند.

تحرك بيشتر

هر چه تحرك بيشتري داشته باشيد، بدنتان در سلامت بيشتري خواهد بود. اضافه كردن فعاليت هاي فيزيكي و ورزش پس از جراحي لاغري به برنامه روزانه، موجب زيبايي بيشتر فرم بدنتان خواهد شد. مي توانيد ابتدا با پياده روي شروع كنيد و هدف هاي كوچك و قابل دستيابي براي خود تعيين كنيد. بهتر است تمرين هاي مقاومتي را نيز در ورزش خود بگنجانيد تا سوخت و ساز بدن را در سطح بالايي نگه داريد.

جراحي لاغري مي تواند از راه هاي مختلفي زندگي فرد را تغيير دهد. با اين حال جراحي لاغري فقط سرآغاز اين راه است و ادامه مسير نيازمند استراتژي و تعهد بيمار براي اطمينان از گرفتن بهترين نتيجه مي باشد. در اين راه ممكن است تسليم شدن ها و عقب نشيني هايي وجود داشته باشد اما آنها به معني پايان راه نيستند. پس از هر توقف، دوباره ايستاده و شروعي تازه داشته باشيد و به زندگي جديد و زيبايتان سلام دهيد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 627
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انتخاب نوع جراحي لاغري كار آساني نيست و تا حد زيادي بستگي به نظر متخصص جراحي لاغري دارد اما در انتخاب هر يك بهتر است به نكات زير توجه داشته باشيد تا در نهايت انتخابي مناسب انجام دهيد.

جراحي اسليو، مضر براي ريفلاكس معده 

در اين جراحي حدود ۷۰ درصد معده برداشته مي شود تا به اين طريق فرد كمتر غذا خورده و در نتيجه ميزان كالري دريافتي وي كاهش پيدا كند. در اين جراحي روده دستكاري نمي شود و برخلاف باي پس معده، تنها معده كوچك مي شود. همچنين پس از اين جراحي، بيمار دير تر احساس گرسنگي مي كند، زيرا هورمون اشتها يا گرلين كه در انتهاي معده واقع شده، ديگر وجود نخواهد داشت.

اين جراحي براي افرادي كه به بيماري ريفلاكس معده مبتلا هستند، توصيه نمي شود. همچنين بيمار پس از جراحي اسليو معده با سرعت كمتري نسبت به باي پس معده وزن كم مي كند. البته اين مسئله موجب مي شود تا بيماران اسليو معده كمتر دچار افتادگي پوست پس از جراحي لاغري شوند.

باي پس معده، درمان ديابت

در جراحي باي پس، بخش فوقاني معده بر داشته شده و بخشي از روده كوچك به باقي مانده ي معده متصل مي شود. بنابراين اين جراحي علاوه بر كوچك كردن معده، موجب كاهش جذب غذا نيز مي شود. باي پس معده مي تواند در اكثر موارد موجب درمان ديابت شود. يكي از عوارض شايع باي پس معده، سندروم دامپينگ است كه در اثر آن بيمار قادر به خوردن غذاهاي پر شكر و پر كالري نخواهد بود. در صورت مصرف، ضربان قلب بالا رفته، بدن عرق كرده و درد هاي شكمي به سراغ فرد خواهد آمد. در برخي موارد بيمار دچار اسهال نيز مي شود.

حلقه معده، عدم توانايي مصرف نوشابه

طي جراحي حلقه معده، به دور معده يك حلقه قرار داده مي شود كه در اكثر موارد قابل تنظيم است. حلقه قابل تنظيم معده نسبت به اسليو و ساسي باي پس معده، كمتر تهاجمي بوده و بيماران با سرعت كمتري وزن كم مي كنند. پس از جراحي حلقه معده بايد از مصرف نوشيدني هاي پركالري و نوشابه ها خودداري كرد.

بالون معده، روشي منسوخ شده

اين روش كه امروزه ديگر طرفدار ندارد، شامل قرار دادن بالون در معده به منظور كاهش حجم آن و كم خوري مي باشد. در اين روش جراح، بالوني را توسط آندوسكوپ به درون معده برده و آن قسمت باد مي شود. اين بالون بايد پس از مدتي از بدن خارج شود كه در اين صورت بيمار ممكن است دوباره وزن اضافه كند



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 817
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحي لاغري ، عملي مهم با درجات مختلف پيچيدگي است، به همين دليل طبيعي است كه بيمار در روز هاي اوليه پس از جراحي لاغري دچار خستگي مفرط، حالت تهوع، استفراغ، بي خوابي، درد حاصل از جراحي، ضعف، سرگيجه خفيف، درد در هنگام خروج باد معده (چه از راه دهان و چه از راه مقعد) و تحولات روحي باشد.

با اين حال، مي توانيد مطمئن باشيد كه تامين احساس آرامش و تسكين درد بيمار، پس از جراحي لاغري يكي از اولويت هاي كاركنان بيمارستان مي باشد. به همين دليل پرستاران بيمارستان تا حد مجاز مي توانند براي تسكين دردتان به شما مسكن تزريق كنند.

به طور كلي، درد پس از جراحي لاغري مشكل حادي نيست زيرا مي توان با مسكن ها درد را آرام كرد. اكثر بيماران با گذشت چندين روز از جراحي لاغري ديگر نيازي به مصرف مسكن نداشته و مي توانند طي يك تا دو هفته به محل كار خود بازگردند. با اين وجود، خم شدن و بلند شدن از حالت نشسته و چرخاندن بالا تنه مي تواند به مدت چند روز درد شديدي را در بيمار ايجاد كند. اين حالت به مرور زمان از بين خواهد رفت.

اما به ياد داشته باشيد كه اين درد به صورتي نيست كه بيمار بگويد كه اگر به عقب برگردم جراحي لاغري را انجام نمي دهم. بنابراين شايد پس از جراحي براي مدتي كمي درد داشته باشيد ولي جراحي لاغري در دراز مدت ارزشش را خواهد داشت.

به همين دليل هميشه يك قدم جلوتر از درد باشيد و براي كمك گرفتن يا مصرف مسكن، منتظر به حداكثر رسيدن دردتان نباشيد.  قرص هاي مسكن بهترين اثر را در پيشگيري از درد ايفا مي كنند، از اين رو آنها را سر ساعت و دقيق مصرف كنيد. همچنين به خاطر داشته باشيد كه احتمال اعتياد پيدا كردن به مسكن ها پس از يك دوره مصرف ناشي از شرايط پزشكي خاص، مانند جراحي بسيار پايين مي باشد پس جاي هيچگونه نگراني نيست.

خبر خوب اين است كه بيشتر بيماران ادعا كردند كه با مراقبت بعد از عمل اسليو معده توانسته اند دوره نقاهت را با حداقل درد پشت سر گذارند. برخي از آنان در جاي بخيه ها و برخي ديگر پس از جراحي لاپاراسكوپي دچار گردن درد و شانه درد مي شوند. همچنين ممكن است بيمار به علت اقداماتي كه در جهت كنترل بسته شدن و عدم نشتي معده انجام شده است، دچار درد در هنگام دفع باد معده شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر بهتر است با يك متخصص جراحي لاغري  مشورت كنيد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 731
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

شايعات و سوء تفاهمات بسياري درباره جراحي لاغري( عمل اسليو معده ، عمل ساسي معده و .....)  در ميان مردم وجود دارد كه همين امر تصميم جراحي لاغري را براي برخي بسيار سخت كرده است. اما در واقع حقيقت با شايعه تفاوت بسياري دارد.

يكي از شايعات جراحي لاغري كه بيشتر از موارد ديگر باعث ترس بيماران مي شود احتمال مرگ در اثر جراحي لاغري است. اما بايد بدانيد با افزايش اندازه بدن، طول عمر فرد كاهش مي يابد. افرادي كه از چاقي مفرط رنج مي برند، در معرض بيماري هاي خطرناكي چون ديابت نوع دو و فشار خون بالا هستند كه احتمال مرگ و مير را در اين افراد به طور چشمگيري افزايش مي دهد.

طبق تحقيقاتي كه روي ۶۰۰۰۰ بيمار پس از جراحي لاغري انجام شد نشان داد كه احتمال مرگ و مير طي ۳۰ روز پس از جراحي لاغري ۰.۱۳ درصد مي باشد (يعني حدودا يك نفر به ازاي هر ۱۰۰۰ بيمار) در حالي كه اين آمار كمتر از مرگ و مير حاصل از جراحي هاي ديگري همچون جراحي كيسه صفرا مي باشد. بنابراين، برخلاف وضعيت سلامت ضعيف بيماران قبل از جراحي لاغري، احتمال مرگ و مير ناشي از جراحي لاغري بسيار پايين مي باشد. در واقع طبق اين مطالعات، آمار مرگ و مير به هر دليلي پس از جراحي لاغري در مقايسه با آمار مرگ و مير افراد مبتلا به چاقي مفرط بسيار كمتر است.  به عنوان مثال در بيماراني كه جراحي لاغري انجام داده اند، مرگ در اثر سرطان، ديابت و بيماري هاي قلبي به ترتيب حدود ۶۰، ۹۰ و ۵۰ درصد كاهش يافته است.

همچنين مطالعات زيادي نشان داده اند كه بيماري هاي مرتبط با چاقي پس از جراحي لاغري، تا حد بسيار زيادي بهبود يافته اند. با اينكه جراحي لاغري فوايد بسيار زيادي دارد اما بايد قبل از تصميم گيري، حتما با متخصص جراحي لاغري ، خانواده و عزيزان خود مشورت كنيد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 583
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 فروردين 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحي لاغري عملي بسيار مفيد است كه پس از آن كاهش وزن چشمگيري در بيمار صورت مي گيرد و احساس بهتري نسبت به خود پيدا مي كند. با اين حال براي موفقيت بلند مدت ، بايد تغييراتي در روش زندگي پس از جراحي لاغري صورت گيرد. 

شايد براي آغاز يا ادامه ورزش بعد از عمل اسليو معده  يا ديگر جراحي هاي لاغري( عمل ساسي معده و....) خيلي مشتاق باشيد. اما بهتر است به بدن خود كمي استراحت داده و آهسته و پيوسته پيش رويد. در ماه اول، از ورزش هاي سبك مانند پياده روي و شنا كمك بگيريد. همچنين مي توانيد حركت هاي كششي و ساده ي يوگا را انجام دهيد.

طي ماه هاي بعد، كم كم مي توانيد ورزش هاي قدرتي و چربي سوزي انجام دهيد.

فعاليت هاي روزانه را مانند ورزش تلقي كرده و آنها را افزايش دهيد.

به جاي استفاده از وسيله نقليه، پياده روي كنيد.

ماشين خود را جايي دورتر از مقصد پارك كنيد و بقيه راه را پياده برويد.

به جاي آسانسور از پله استفاده كنيد.

رژيم غذايي پس از جراحي لاغري در خانه

تغييرات و توصيه هاي رژيم غذايي پس از جراحي لاغري ، به طور كامل طي جلسات ارزيابي تغذيه اي كه قبل از جراحي انجام مي شود، به بيمار گوشزد مي شود البته بيمار بايد طبق رژيم اصولي متخصص جراحي لاغري و يا تغذيه پيش برود و از رژيم هاي لاغري سريع و مضر خودداري كند. بيماران در مرحله اول يعني۴ تا ۶ هفته پس از جراحي بايد از غذاهاي نرم و پوره اي استفاده كنند. غذاهاي پوره اي مي تواند شامل له شده ي هر نوع غذايي باشد مانند غذاي نوزادان، ماست هاي بدون ميوه، پنير هاي محلي و همس.

غذاهاي نرم شامل سفيده تخم مرغ، تخم مرغ زده شده و چرخ كرده ي گوشت بوقلمون، مرغ و … ، پخته يا گريل شده ي ماهي نرم، سفيد و فلس دار مي شود. غذاهاي جامد نبايد تا هفته چهارم و تا زماني كه پزشك اجازه دهد، مصرف شوند.

در اين رژيم غذايي بر مصرف بسيار مايعات بدون شكر، بدون كافئين و بدون كربوهيدرات تاكيد شده است. پزشك هميشه به بيمار توصيه مي كند كه از يك روز پس از جراحي لاغري از پروتئين هاي باكيفيت استفاده كند. همچنين لازم است مصرف غذاهاي پر شكر يا چرب محدود شده و مصرف ميوه ها، سبزيجات و غذاهايي با فيبر بالا سه ماه بعد آغاز شود. پزشك جزئيات بيشتر را در ويزيت هاي بعدي به بيمار اعلام مي كند.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 938
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

“من اضافه وزن زيادي دارم و دوست دارم خيلي زود وزن كم كنم، ميگن عمل جراحي لاغري كلي از من وزن كم ميكنه و خيلي هم مطمئنه، اما من از عمل كلا ميترسم. از طرفي ديگه نميتونم با رژيم لاغري و ورزش خودم رو آزار بدم بايد چكار كنم؟

توصيه هر متخصص جراحي لاغري  به اين افراد انجام عمل بالون معده است. اين عمل فوايد زيادي دارد، كه به طور خلاصه ما در اين مقاله 5 فايده انجام آن را ليست كرده ايم.

۱. نياز به عمل جراحي ندارد 

برخلاف عمل هاي جراحي لاغري ما در بالون گذاري از هيچ وسيله جراحي استفاده نميكنيم بلكه تنها از يك لوله باريك و دراز به نام آندوسكوپ بهره ميبريم. براي اينكار به بيمار آرامبخش ميزنيم تا كاملا ريلكس شود. سپس لوله آندوسكوپ كه حاوي بالون و يك دوربين در سر لوله است از طريق دهان و مري وارد معده ميشود.

۲.  موقتي است و بالون برداشته ميشود.

همانطور كه گفته شد ما بالون را نهايتا تا ۶ ماه در معده نگهداري ميكنيم و بعد از آن بايد بالون را از معده در برداريم. در مقاسيه با عمل جراحي لاغري اين يك مزيت خوب محسوب ميشود. زيرا اغلب عمل هاي لاغري غيرقابل بازگشت هستند. اما اين عمل اينگونه نيست. براي مثال در عمل اسليو معده يا ساسي باي پس معده  زماني كه بخشي از معده برداشته شد و از بدن بيرون آمد، ديگر نميتوان آن بخش را حتي بعد از چند ساعت دوباره پيوند زد و تا آخر عمر بايد به همان شكل با سيستم گوارش جديد خود كنار بياييد.

3.هزينه بالون بسيار كمتر از عمل جراحي لاغري است

به طور معمول هزينه عمل جراحي لاغري بيشتر از ۱۰ ميليون تومان است، اما هزينه چندان زياد نيست و نسبت به جراحي به شدت هزينه كمتري دارد.

۴. اگر واجد شرايط عمل لاغري نيستيد ميتوانيد بالون بگذاريد

هرچند كه بهترين روش لاغري انجام عمل جراحي است، اما بايد به اين نكته هم توجه كرد كه هر كسي شرايط انجام عمل لاغري را ندارد. براي اينكه كانديد مناسبي باشيد حتما لازم است كه از هر لحاظ واجد شرايط تعيين شده باشيد. براي مثال بايد شاخص توده بدني بالايي داشته باشيد، از اضافه وزن بيشتر از ۴۵ كيلو رنج ببريد و ….

۵. كاهش وزن با بالون واقعا زياد است

همه ميدانيم كه بهترين روش لاغري انجام عمل جراحي است. اما انجام بالون گذاري دست كمي از جراحي ندارد. هرچند كه ميزان كاهش وزن در بالون معده كمتر از عمل جراحي است اما شما با اين روش ميتوانيد مقدار زيادي از اضافه وزن خود را كم كنيد. ميزان كاهش وزن با اين روش به طور ميانگين ۱۰ تا ۲۵ كيلوگرم است



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 804
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بر خلاف تصور عامه، چاقي ارثي آنقدر ها هم واقعيت ندارد. طبق تحقيقات دانشكده سلامت دانشگاه هاروارد، عوامل ژنتيكي مرتبط با چاقي نقش بسيار كمي در ابتلا به آن دارند. با اين حال، مركز كنترل بيماري ها اعلام كرد كه مي توان از تنوع تاثير عوامل محيطي بر وزن افراد به اين نتيجه رسيد كه ژنتيك مي تواند بر چاق تر شدن افراد تاثير بگذارد. با اين وجود در برخي موارد افرادي كه ژن چاقي ارثي را دارند، لاغر بوده و اضافه وزني ندارند و برعكس افرادي كه ژن چاقي ارثي ندارند دچار اضافه وزن هستند؛ زيرا علاوه بر ژنتيك، روش زندگي افراد نيز تاثير فراواني بر چاقي و اضافه وزن آنها دارد. حتي با وجود ژن چاقي، افراد چاق مي توانند با تغيير رويه زندگي و حمايت خانواده و دوستان به آهستگي وزن كم كنند. در صورت عدم كاهش وزن، تغيير رويه زندگي همچنان مي تواند سلامت فرد را بهبود بخشد. اگر فرد با تغيير رژيم غذايي و ورزش هم نتوانست وزن كم كند مي تواند با يك متخصص جراحي لاغري مشورت كند و جراحي اسليو معده را كه نوعي  جراحي لاغري است، انجام دهد.

چاقي مفرط چيست؟ 

چاقي تعاريف متعددي دارد اما به طور كلي چاقي و اضافه وزن از وزن ايده آل به مراتب بالاتر مي باشد. چاقي مفرط حالت حادي از اضافه وزن است كه فرد ميزان فراواني چربي انباشته شده در بدن دارد. البته مقدار مشخصي چربي براي ذخيره انرژي، عايق سرما و پوششي در برابر ضربه ضروري است.

قد و وزن هر شخص نشان دهنده توده چربي هاي انباشته در بدن وي است. شاخص توده بدني (BMI) هر شخص را مي توان با تقسيم وزن (كيلوگرم) به قد (متر) وي محاسبه كرد. بزرگسالاني كه شاخص توده بدني آنها  بين ۲۵ تا ۲۹.۹ باشد داراي اضافه وزن، و اگر بالاتر از ۳۰ باشد چاق محسوب مي شوند. افرادي كه BMI آنها بين ۱۸.۵ تا ۲۴.۹ باشد، وزن طبيعي دارند. در صورتي كه BMI بيش از ۴۰ باشد، فرد به چاقي مفرط مبتلاست.

آيا امكان دارد كه چاقي ارثي باشد؟ 

پزشكان معمولا پيشينه سلامت خانوادگي را از بيماران خود جمع آوري مي كنند تا بتوانند افرادي را كه در خطر  بيماري هاي مرتبط با چاقي مانند ديابت، بيماري هاي قلبي عروقي و برخي انواع سرطان هستند، را شناسايي كنند. پيشينه ي سلامت خانوادگي، تاثير ژن هاي موروثي و عوامل محيطي را در بين اعضاي خانواده ها نشان مي دهد. خانواده ها نمي توانند ژنتيك خانوادگي خود را تغيير دهند اما مي توانند عادات صحيح غذايي و فعاليت هاي فيزيكي بيشتر را در محيط خانواده جا بياندازند.

اين تغييرات مي توانند سلامت اعضاي خانواده و پيشينه سلامت خانوادگي نسل آينده را بهبود بخشند.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 670
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

سنگ کیسه صفرا یا کوله لیتیاز(chlolelithiasis)، ته نشین های سخت شده ی مایع گوارشی هستند که در کیسه صفرا تشکیل می شوند. این سنگ ها معمولا از جنس صفرا بوده که شامل ترکیب آب، کلسترول، پروتئین چرب، بیلی روبین ( رنگدانه های زرد یا نارنجی که از شکسته شدن هموگلوبین در کبد تولید می شود و سپس به درون صفرا می ریزد.) و نمک های صفرا می باشد. صفرا توسط کبد تولید می شود که به هضم غذا کمک کرده و تا زمانی که بدن به آن احتیاج پیدا کند، در کیسه صفرا ذحیره می شود.

انواع سنگ کیسه صفرا

دو نوع سنگ کیسه صفرا وجود دارد:

سنگ های کلسترولی: سنگ های کلسترولی شایع تر هستند. اغلب سنگ های کیسه صفرا را سنگ های کلسترولی تشکیل می دهند. آنها زمانی به وجود می آیند که کلسترول بسیاری در کیسه صفرا وجود داشته باشد.

سنگ های رنگدانه ای: این سنگ ها زمانی به وجود می آیند که بیلی روبین فراوانی در صفرا وجود داشته باشد.

علل تشکیل سنگ کیسه صفرا

علت اصلی تشکیل سنگ های کیسه صفرا هنوز به طور کامل مشخص نشده است. با این حال محققان عواملی را کشف کرده اند که موجب تشکیل سنگ های کیسه صفرا می شود.گفته می شود که عدم تعادل در ترکیبات شیمیایی صفرا، عامل تشکیل سنگ های کیسه صفرا می باشد. خصوصا زمانی که:

·         صفرا حاوی مقدار زیادی کلسترول باشد

·         صفرا حاوی مقادیر فراوانی بیلی روبین باشد

رابطه ی جراحی لاغری با سنگ کیسه صفرا

متاسفانه سنگ های کیسه صفرا یکی از عوارض شایع کاهش وزن سریع از طریق جراحی های لاغری( عمل اسلیو معده، جراحی ساسی معده و...)  است. برخی منابع معتقدند که ۳۵ درصد از جراحی های لاغری منجر به تشکیل سنگ های کیسه صفرا می شود.

به همین دلیل جراحان لاغری اغلب از ۶ ماه قبل برای بیماران داروهای پیشگیری از سنگ های کیسه صفرا (مانند اکتی گال(Actigall)) تجویز می کنند و به طور کلی پیشگیری از ایجاد سنگ های کیسه صفرا جزء اقدامات لازم قبل از جراحی لاغری می باشد. به دلیل اینکه سرعت کاهش وزن در جراحی حلقه معده کمتر است، مصرف این داروها، چندان ضرورتی ندارد.

در موارد دیگر که بیمار سابقه ی سنگ کیسه صفرا دارد، همزمان با انجام جراحی لاغری، کیسه صفرا نیز برداشته می شود تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود

برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است با یک متخصص جراحی لاغری مشورت کنید.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 692
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگرچه چاقی یک بیماری کشنده نیست اما میتواند باعث به وجود آمدن تعدادی بیماری شود. و حتی در شکل گیری و یا تشدید برخی دیگر نیز دخالت دارد. روش های زیادی برای خلاص شدن از شر چاقی و بیماری های مرتبط با آن وجود دارد. اما هیچکدام به خوبی عمل جراحی نمیتوانند به ریشه کن کردن چاقی و بیماری های در ارتباط با آن کمک کنند. ما در این مقاله به معرفی تعدادی بیماری که مستقیما با چاقی در ارتباطند و چاقی میتواند آن ها را بدتر کند میپردازیم. و به شما میگوییم که چگونه انجام یک عمل جراحی لاغری میتواند به بهبود و درمان آن ها کمک کند.

3 بیماری مرتبط با چاقی که با کمک عمل لاغری درمان میشوند

عمل لاغری و کلسترول بالا : جراحی لاغری چگونه به درمان کلسترول کمک میکند؟

یک مطالعه تحقیقات بالینی که اخیر منتشر شده نشان میدهد اکثریت بیماران چاقی که کلسترل بالا داشتند در سال اول بعد از انجام عمل، سطح کلسترول بدن و تری گلیسرید های خونشان به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا میکند. این موضوع مخصوصا در کسانی که تحت عمل جراحی بای پس معده قرار گرفتند قابل توجه تر بود.

عمل لاغری و دیابت : عمل جراحی لاغری چگونه دیابت را درمان میکند؟

چاقی یکی از دلایل اصلی ایجاد دیابت نوع ۲ است. بنابراین کاهش وزن قابل توجه بعد از جراحی چاقی می تواند علائم مرتبط با دیابت نوع ۲ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. طبق مطالعه ای در کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده آمریکا، شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می دهد جراحی لاغری می تواند به درمان پیش دیابت و دیابت نوع ۲ کمک کند.

در حقیقت، بیماران چاق که به دیابت نوع ۲ نیز مبتلا هستند، بعد از عمل میزان نیازشان به داروهای دیابت به شدت کاهش پیدا میکند و حتی ممکن است دیابت به طور کلی در آن ها درمان شود. نتیجه تحقیقات مختلف نشان میدهد که عمل ساسی بای پس معده و عمل اسلیو معده میتوانند تاثیر زیادی در درمان دیابت نوع دو داشته باشند.

جراحی لاغری و فشار خون بالا: عمل لاغری چگونه فشار خون بالا را درمان میکند؟

فشار خون بالا شایعترین مسئله پزشکی مرتبط با چاقی است. بنابراین جای تعجب ندارد که جراحی لاغری می تواند به درمان آن کمک کند. طبق آنالیز مطالعات متعدد که تأثیر عمل جراحی چاقی را بر روی افرادی مبتلا به فشار خون مطالعه میکردند، مشخص شده که این بیماری در اغلب بیماران تا حد زیادی بهبود یافته یا کاملاً برطرف شده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است با یک متخصص جراحی لاغری مشورت کنید



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 640
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کبد چرب یا استئاتوز واژه ای است که برای تجمع بیش از حد چربی در کبد به کار می رود. وجود مقدار کمی چربی در کبد طبیعی است اما وجود بیش از حد آن می تواند مشکلات جدی را در پی داشته باشد. در اینجا ممکن است برای برای بیمار این سوال پیش بیاید که آیا درمان کبد چرب امکان پذیر است؟

انواع کبد چرب

در واقع انواع کبد چرب را می توان به دو گروه اصلی تقسیم کرد: کبد چرب الکلی و غیر الکلی

کبد چرب غیر الکلی

کبد چرب غیر الکلی (یا NAFLD) زمانی اتفاق می افتد که کبد در شکستن چربی ها مشکل داشته باشد که همین امر باعث تجمع چربی در بافت کبد می شود. کبد چرب غیرالکلی ربطی به مصرف الکل نداشته و زمانی اتفاق می افتد که بیش از ۵ درصد کبد، چربی باشد.

استاتو هپاتیت غیر الکلی(NASH)

استاتو هپاتیت غیر الکلی(NASH) نوعی کبد چرب غیر الکلی است. با تجمع چربی، ممکن است کبد دچار التهاب شود. در صورتی که کبد ملتهب شده و بیش از ۵ درصد چربی داشته باشد، به این شرایط استاتو هپاتیت غیر الکلی می گویند.

کبد چرب حاد حاملگی

کبد چرب حاد یکی از عوارض نادر و خطرناک بارداری است. نشانه ها و علائم کبد چرب در سه ماهه سوم و با چاقیِ بارداری بروز می کند

کبد چرب الکلی

کبد چرب الکلی مرحله اولیه ی بیماری کبد الکلی است. زیاده روی در نوشیدن الکل به کبد آسیب می رساند؛ در نتیجه کبد قادر به شکستن چربی ها نخواهد بود. به احتمال زیاد، ترک الکل می تواند باعث بهبود کبد چرب الکلی شود.

برای درمان کبد چرب هیچ روش مشخصی وجود ندارد، اما تغییر روش زندگی می تواند به طور قابل توجهی شرایط کبد را بهبود بخشد وحتی شاید آن را به حالت اولیه بازگرداند.

این تغییرات شامل:

ترک الکل: در صورتی که به کبد چرب الکلی مبتلا هستید، مهمترین روش درمان کبد چرب، ترک مصرف الکل می باشد. ادامه مصرف الکل می تواند منجر به سیروز یا هپاتیت الکلی شود. ترک الکل همچنین برای بیمارانی که به کبد چرب غیرالکلی مبتلا هستند، مفید می باشد.

کاهش وزن: کبد چرب یکی از بیماری های مرتبط با چاقی و اضافه وزن است. امروزه بسیاری از افراد به علت عدم کاهش وزن از طریق رژیم لاغری یا ورزش، به انواع جراحی لاغری مانند جراحی  اسلیو معده یا جراحی ساسی معده  روی می آورند. با این حال تاثیر جراحی های لاغری بر کبد های چرب غیر الکلی، خصوصا فیبروز و سیروز کبدی هنوز دقیق مشخص نشده است. اما به احتمال زیاد مشورت با یک متخصص جراحی لاغری می تواند گزینه بسیار خوبی برای درمان کبد چرب غیر الکلی، شامل بیماران فیبروزی و سیروزی (خفیف و قابل بازگشت) باشد.

ورزش: حتی اگر ورزش کردن منجر به کاهش وزن نشود اما از آنجایی که ورزش موجب کاهش مقاومت انسولین و بهبود دیابت می شود، عاملی کلیدی در بهبود کبد چرب می باشد

درمان کلسترول بالا. پزشک ممکن است برای بر تغییر در رژیم غذایی و روش زندگی، داروهایی برای کاهش سطح کلسترول نیز تجویز کند.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 639
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

چاقی بلای قرن معاصر است و روز به روز افراد بیشتری با این مشکل مواجه می شوند. اکثر افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، تا قبل از تصمیم گیری برای جراحی لاغری انواع روش های طبیعی و غیر طبیعی کاهش وزن را امتحان کرده اند اما متاسفانه به نتیجه ای نرسیده اند. امروزه با وجود جدیدترین روش جراحی لاغری و با کوچک کردن اندازه معده و در برخی موارد دستکاری روده، می توان اشتها و جذب کالری های دریافتی را کاهش داد. با این همه، جراحی لاغری مانند اسلیو معده جزء عمل های گران و هزینه بر می باشد. عوامل زیادی می توانند روی هزینه عمل لاغری تاثیر گذارند، که در ادامه به شرح آنها می پردازیم.

نوع جراحی لاغری

اینکه بیمار برای درمان چاقی کدام نوع جراحی لاغری را انتخاب می کند، می تواند بر هزینه جراحی لاغری اثرگذار باشد. اسلیو معده با یا بدون سوییچ اثنی عشری، بای پس، ساسی بای پس معده  و حلقه معده هر یک بسته به نوع عمل، قیمت های متفاوتی دارند. البته سایر جراحی های لاغری مانند بالون معده و یا دستگاه های الکتریکی نیز قیمت های متفاوتی دارند.

وسایل جراحی لاغری

اولین علت بالا بودن هزینه عمل لاغری مثل اسلیو معده ، وسایل جراحی است. جنس لوازم جراحی لاغری اهمیت فراوانی در هزینه آن دارد. به طوری که اگر جراحی با لوازم چینی و کیفیت پایین انجام شود، هزینه جراحی بسیار کاهش یافته و اگر با لوازم آمریکایی و اروپایی مرغوب و کیفیت بالا انجام شود، به طبع جراحی پرهزینه تر خواهد

خدمات بیمارستان

هزینه بیمارستان های دولتی بسیار کمتر از بیمارستان های خصوصی است. البته طبیعتا نوع خدمات این بیمارستان ها نیز با هم متفاوت هستند. علاوه بر این در هر بیمارستان، قیمت اتاق های مختلف نیز می توانند با هم فرق داشته باشد

بیمه

اگر جراحی لاغری جنبه غیر درمانی داشته باشد، شرکت بیمه هزینه آن را تقبل نمی کند. این به این معنی است که بیمار از bmi بالای ۴۰ برخوردار نبوده و خطر بیماری های مرتبط با چاقی او را تهدید نمی کنند. در اینگونه موارد جراحی جنبه غیر درمانی پیدا می کند که شرکت های بیمه اغلب هزینه جراحی لاغری را نمی پذیرند. در غیر اینصورت بیمار می تواند کل یا مقداری از هزینه ها را از بیمه دریافت کند.

دستمزد جراح لاغری

دستمزد متخصص جراحی لاغری بستگی به تجربه، مهارت و پیچیدگی جراحی دارد. البته این مبلغ ممکن است با توجه به محل زندگی متغیر باشد



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 598
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

با رشد تعداد جراحی های لاغری (اسلیو معده بای پس و یا ساسی بای پس معده و ...) که همه روزه در دنیا انجام می شوند، زنان بیشتری در سنین باروری زیر تیغ چنین جراحی هایی می روند. آیا پس از جراحی اسلیو معده یا دیگر جراحی های لاغری، امکان بارداری وجود دارد؟ بارداری پس از عمل اسلیو معده چگونه خواهد بود؟ در این صورت چه مدت پس از جراحی لاغری می توان باردار شد؟ چه اقداماتی باید در راستای بارداری سالم و زایمانی مطمئن پس از جراحی لاغری انجام گیرد؟

اگر بارداری پس از عمل اسلیو معده به درستی توسط خود فرد و همسرش مدیریت شود، می توان انتظار بارداری سالم و مطمئن را داشت. در واقع تحقیقات نشان داده است که بارداری پس از عمل اسلیو معده  برای سلامت مادر و جنین بهتر از بارداری در چاقی مفرط می باشد.

زنانی که دارای اضافه وزن شدید هستند، ممکن است در باردار شدن دچار مشکل شوند. با کاهش وزن در پی جراحی لاغری، هورمون های فرد به حالت طبیعی تری بازگشته و احتمال باروری افزایش پیدا می کند. این به این معناست که تخمک گذاری فرد منظم شده و آسان تر باردار می شود.

کاهش وزن همچنین می تواند علائم سندروم تخمدان پلی کیستیک یا کیست تخمدان را بهبود بخشد و از این طریق نیز احتمال باروری را افزایش دهد. از این رو، در صورت عدم استفاده از روش های جلوگیری، احتمال بارداری های ناخواسته نیز افزایش می یابد.

شیردهی پس از اسلیو معده

با اینکه شیردهی پس از اسلیو معده هیچ ممنوعیتی ندارد، اما نمی توانید بلافاصله پس از عمل به فرزند خود شیر دهید زیرا هنوز باید دارو دریافت کنید. با کاهش وزن سریع پس از جراحی اسلیو معده، بیمار در خطر کم شدن آب بدن (دی هیدراته شدن)، کمبود پروتئین، کالری و سایر مواد مغذی قرار می گیرد که می تواند برای جنین در حال رشد خطرناک باشد.

 

علاوه بر این، ممکن است پس از اسلیو معده تا مدتی مجبور به هیدراته کردن (از طریق خوردن مایعات فراوان) و خوردن مواد مغذی (مانند پروتئین، ویتامین و مواد معدنی) داشته باشید. سعی کنید برای اطمینان از سلامت فرزند شیرخوارتان، این برنامه را برای وی نیز پیاده کنید. در اغلب موارد متخصص جراحی لاغری پیشنهاد می کند که مادران پس از جراحی های لاغری، از دادن شیر خود به کودک خودداری کنند و تا حد ممکن از جایگزین های شیر مادر استفاده کنند.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 608
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

میخواهید عمل لاغری انجام دهید اما کنجکاو هستید که چه آزمایشات و تست هایی پیش از این عمل لازم است؟ آیا این تست ها مانند آزمایشاتی است که پیش از همه عمل های دیگر درخواست داده می شود؟ با ما همراه باشید تا شما را با تمام آزمایش های قبل از عمل لاغری آشنا کنیم. این شما و این لیست همه این آزمایش ها.

مهمترین ارزیابی ها و آزمایش قبل از عمل لاغری

برای اینکه به طور قطع کاندید عمل لاغری باشید باید علاوه بر آزمایش هایی که قبلا در مورد آن ها صحبت کریدم ، توسط متخصصین و مخصوصا متخصص جراحی لاغری مورد ارزیابی قرار بگیرید. دقت داشته باشید که در برخی موارد جراح لاغری( عمل اسلیو معده ، بای پس و یا ساسی بای پس معده ) میتوان بیشتر ارزیابی ها را انجام دهد و شاید همه بررسی های ذکر شده در ادامه این مقاله مورد نیاز نباشد. برخی از این ارزیابی ها عبارتند از:

·         ارزیابی دقیق توسط یک متخصص بهداشت روان مانند روانپزشک، روانشناس یا درمانگر

·         ارزیابی دقیق توسط متخصص قلب و عروق یا متخصص قلب

·         ارزیابی دقیق توسط متخصص

·         ارزیابی توسط یک متخصص تغذیه

اگر سیگار می کشید، حداقل یک ماه قبل از عمل باید سیگار کشیدن را قطع کنید تا میزان عوارض بعد از عمل کاهش یابد. برای الکل هم به همین شکل عمل کنید.

همه شرایط انجام عمل جراحی لاغری را دارید؟

اگر واجد شرایط عمل جراحی لاغری هستید میتوانید برای انجام این عمل به آقای دکتر عنبرا بهترین جراح لاغری در تهران اطمینان کنید

 

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 618
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بیماران باید قبل از انجام عمل جراحی لاغری حتما تعدادی آزمایش و تست را پشت سر بگذارند. برخی از مهمترین تست ها در ادامه آورده شده است. دقت کنید که برخی از این تست ها ضروری هستند. اما برخی دیگر یا برای احتیاط درخواست میشوند یا تنها در برخی عمل ها درخواست میشوند (چون روش های جراحی متفاوتند برای مثال ما اسلیو معده ، بای پس معده یا بای پس روده و ساسی بای پس و  … داریم). این جراح لاغری شما است که بسته به شرایطتتان آزمایش ها را برای شما درخواست میدهد. برخی از مهمترین تست ها و آزمایش قبل از عمل لاغری عبارتند از:

·         سونوگرافی شکم و لگن

·         آندوسکوپی مری معده و دئودنوم یا دوازدهه

·         سونوگرافی شکمی

·         اشعه ایکس قفسه سینه یا چست ایکس ری

·         کولونوسکوپی

·         اکوکاردیوگرام

·         الکتروکاردیوگرام (EKG)

·         سیگموئیدوسکوپی

·         ماموگرافی (برای برخی از بانوان)

·         سونوگرافی لگن

·         آزمایش عملکرد ریوی

·         تست استرس

آزمایش قبل از عمل جراحی لاغری:

متخصص جراحی لاغری همچنین ممکن است تعداد زیادی از تست های زیر یا برخی از آن ها را پیش از عمل لاغری درخواست دهد:

CBC: شمارش کامل گلبول های قرمز خون

Diff: آزمایش افتراقی خون می تواند سلولهای غیر طبیعی یا نابالغ را تشخیص دهد

BUN: آزمایش نیتروژن اوره خون (BUN) میزان نیتروژن موجود در خون شما را اندازه گیری میکند.

Cr: آزمایش کراتینین میزان و سطح کراتینین خون را اندازه گیری می کند.

Na: تست اندازه گیری سدیم خون

Ca: تست کلسیم

k: تست پتاسیم خون

FBS: آزمایش قند خون ناشتا

TG: تیروگلوبولین (Tg) پروتئینی است که توسط غده تیروئید تولید می شود. این آزمایش میزان تیروگلوبولین موجود در خون را اندازه گیری می کند.

:Chol این تست سطح کلسترول خون را اندازه گیری میکند.

ALT: آزمایش آلانین آمینوترانسفراز (ALT) یک آزمایش خون است که صدمات کبدی را بررسی می کند.

AST: آسپارتات آمینوترانسفراز آنزیمی است که بیشتر در کبد و در عضلات نیز یافت می شود. هنگامی که کبد شما آسیب دیده باشد، AST را وارد جریان خون می کند. آزمایش AST میزان AST را در خون شما اندازه گیری می کند

Bili: تست بیلی روبین. این تست برای یافتن علت بیماری هایی مثل زردی، کم خونی و بیماری کبد به شما کمک می کند.

 

Alk: آزمایش آلکالن فسفاتاز نوعی آزمایش برای اندازه گیری میزان آنزیم آلکالن فسفاتاز در خون است. این آنزیم بیشتر در کبد ساخته میشود.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 888
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

با رشد تعداد جراحی های لاغری که همه روزه در دنیا انجام می شوند، زنان بیشتری در سنین باروری زیر تیغ چنین جراحی هایی می روند. آیا پس از جراحی اسلیو معده یا دیگر جراحی های لاغری(بای پس معده، عمل ساسی معده و...) ، امکان بارداری وجود دارد؟ بارداری پس از عمل اسلیو معده چگونه خواهد بود؟ در این صورت چه مدت پس از جراحی لاغری می توان باردار شد؟ چه اقداماتی باید در راستای بارداری سالم و زایمانی مطمئن پس از جراحی لاغری انجام گیرد؟

۱۸ ماه پس از جراحی لاغری می توانید باردار شوید.

پس از جراحی های لاغری و با ثابت شدن وزنتان می توانید باردار شوید. پس از جراحی، بدن دچار تحولات تغذیه ای و تغییرات استرس زایی می شود که می تواند برای جنین در حال رشد ایجاد مشکل کند.

به طور کلی بارداری پس از عمل اسلیو معده به نوبه خود مشکلی ایجاد نمی کند. تنها نگرانی در این زمینه، باردار شدن شخص طی بازه زمانی است که در حال کاهش وزن سریع می باشد.

پزشکان برای محافظت از مادر و جنین در برابر ابتلا به سوء تغذیه توصیه می کنند که خانم ها تا ۱۸ ماه پس از جراحی لاغری از باردارشدن خودداری کنند. طبق گزارشی که در سال ۲۰۰۵ در ژورنال مامایی و زنان زایمان منتشر شد، بارداری ۱۸ ماه پس از جراحی لاغری موجب کاهش احتمال ابتلای مادر و جنین به سوء تغذیه می شود. یک زن قبل از بارداری باید وزنی ثابت پیدا کند تا قادر باشد برای جنین خود مواد غذایی مورد نیاز را تامین کند.

آیا رژیم غذایی توصیه شده پس از جراحی لاغری برای مادر و جنین کافی است؟

همانطور که می دانید، رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو معده نسبت به قبل تغییر می کند. ممکن است هر روز نیاز به خوردن مکمل های ویتامینی و مواد معدنی داشته باشد. در دوره بارداری تغییرات رژیم غذایی پس از جراحی لاغری را به طور دقیق از پزشک خود بپرسید.

مکمل های لازم در دوره بارداری پس از عمل اسلیو معده

پس از جراحی لاغری و در دوره بارداری، بیمار نیاز به ویتامین های خاص بارداری و مکمل های مواد معدنی دارد. پس از جراحی اسلیو معده بیمار لازم است نکات زیر را رعایت کند:

–        مصرف ویتامین های خاص بارداری و مکمل های معدنی

–        چکاپ سطح ویتامین B12، آهن، کلسیم و اسید فولیک و ویتامین های محلول در چربی در ابتدای بارداری

–        چکاپ مکرر خون برای آگاهی از سطح مواد مغذی بدن

برای کسب اطلاعات بهتر در مورد بارداری بعد جراحی های لاغری بهتر است با یک متخصص جراحی لاغری مشورت کنید.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 606
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اکثر افرادی که بیش از اندازه چاق هستند، به سختی نفس می کشند و تنفس آن ها با خس خس همراه است. معمولا در چنین شرایطی، انگشت سرزنش به سمت آسم می رود. همچنین ممکن است بیمار سابقه ی آسم داشته باشد اما با افزایش وزن علائم آن بیشتر از پیش بروز کند. اگرچه تحقیقات انجام شده در این زمینه تقریبا جدید هستند، اما همه ی آن ها رابطه ی بین چاقی و آسم را تایید و اعلام کرده اند که اضافه وزن هم در این میان بی تقصیر نیست.

آسم چیست؟

آسم یک بیماری مزمن است که مجاری هوا را تحت تاثیر قرار داده و تنفس را برای بیمار مشکل می کند. مجاری هوای منتهی به ریه در بدن بیماران مبتلا به آسم ملتهب و تنگ می شود. مجاری تنگ شده شدیدا به آنچه که در هوای محیط وجود دارد، حساس می شوند. این امر منجر به بروز علائم آسم از قبیل موارد زیر می شود.

·         سرفه

·         خس خس کردن

·         تنگی نفس

·         تنگی قفسه سینه

در صورتی که آسم شدید باشد، مواردی همچون تضعیف فعالیت های روزانه و عدم توانایی در تکلم هم به چشم می خورد

کاهش وزن به طور کلی یک قدم بزرگ به سوی سلامتی هر فرد چاق است. اما برای بیماران آسمی، کاهش وزن مانند یک معجزه عمل می کند. بر اساس تحقیقات و آزمایشات انجام شده، اقدام به کاهش وزن در بیمارن آسمی باعث بهبود علائم آسم در آن ها می شود.

کاهش وزن همواره به عنوان یکی از اساسی ترین گزینه های درمان آسم برای بیماران چاق در نظر گرفته می شود. اگرچه موارد دیگری مثل ترک سیگار و جلوگیری از تحریک آلرژی نیز باید مراعات شوند، اما کاهش اضافه وزن مفرط در درمان آسم یک فاکتور کلیدی است.

 

از آنجایی که تنفس حیاتی ترین عمکرد بدن برای زنده بودن است، هر گونه اختلال در آن باید در سریع ترین زمان ممکن رفع شود. رژیم غذایی و ورزش راهکار معقولی برای کاهش وزن سریع نیستند. برای چنین مواردی جراحی لاغری بهترین روش ممکن است. جراحی هایی مثل عمل ساسی معده و یا اسلیو معده باعث کاهش حجم معده شده و با سرعت معقولی، وزن بیمار را به حد نرمال می رسانند. پس از جراحی لاغری مشکلاتی مثل آسم نیز بر اثر کاهش وزن از بین می روند. به عبارت دیگر، جراحی لاغری یک روش غیر مستقیم برای بهبود آسم محسوب می شود. با این بهتر است افراد مبتلا به آسم که ازبیماری چاقی رنج می برند  برای کسب اطلاعات بیشتر با یک متخصص جراحی لاغری مشورت کنند. 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 718
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بای پس معده، اسلیو معده، عمل ساسی معده و دیگر روش های جراحی لاغری، از روش های غیر طبیعی کاهش وزن محسوب می شوند. جراحی های لاغری نه تنها می توانند خطر ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، بیماری های قلبی و آپنه خواب را کاهش دهند، بلکه کیفیت زندگی شخص را به طرز قابل توجهی بهبود می بخشند.

به طور کلی کسانی کاندیدای انجام جراحی لاغری هستند که:

تلاش هایشان در جهت کاهش وزن با ورزش و برنامه رژیم غذایی لاغری ناموفق بوده باشد.

دارای شاخص توده بدنی (BMI) 40 به بالا هستند.

دارای شاخص توده بدنی (BMI) 35 به بالا بوده و دچار مشکلات و بیماری های جدی ناشی از چاقی هستند.

نوجوانانی که در سن بلوغ بوده و شاخص توده بدنی (BMI) آنها ۳۵ یا بالاتر بوده و دچار مشکلات جدی ناشی از چاقی هستند.

در برخی موارد، در صورت داشتن این ویژگی ها به همراه بیماری های جدی ناشی از چاقی، بیمار ممکن است برای چند نوع جراحی لاغری کاندید شود.

جراحی لاغری اغلب راه حل آخر بوده و زمانی انجام می شود که تمام تلاش های دیگر در راستای کاهش وزن بی نتیجه مانده و سلامت بیمار در خطر باشد. با این وجود، جراحی لاغری هنوز هم جزء جراحی های پرخطر بوده و نیازمند مراقبت و رسیدگی های ویژه برای جلوگیری از بروز عوارض می باشد. جراحی های لاغری نه جزء جراحی های زیبایی بوده و نه می تواند جایگزینی برای عادات غذایی خوب و داشتن فعالیت های منظم باشد.

جراحی لاغری موجب کاهش وزن سریع می شود اما برای موفقیت این عمل، بیمار باید ورزش مداوم و تغییر رژیم غذایی پس از جراحی لاغری را در برنامه زندگی خود قرار دهد. از آنجایی که

چاقی ژنتیکی قابل درمان نیست و تنها با جراحی کمی اصلاح می شود، در صورت شکست جراحی لاغری، وزن بیمار به طور ناگهانی افزوده می شود.

جراحی لاغری به دو روش موجب کاهش وزن می شود:

محدود کردن: از طریق جراحی، میزان غذایی که معده می تواند تحمل کند، محدود می شود که همین موجب کاهش کالری دریافتی بدن می شود.

عدم جذب: طی جراحی لاغری قسمتی از روده کوچک بای پس یا کوتاه می شود که موجب کاهش میزان جذب کالری و مواد مغذی می شود.

ضمن توجه به همه نکات بالا برای تشخیص اینکه آیا گزینه مناسبی برای جراحی لاغری هستید بهتر است با یک متخصص جراحی لاغری مشورت کنید. 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 945
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

افراد بسیاری به منظور انجام ابدومینوپلاستی به پزشک مراجعه می کنند و پزشک نیز پس از شنیدن خواسته ها و نیاز هایشان، جراحی لاغری را به آنان پیشنهاد می کند. علت این امر درک نادرست افراد از جراحی ابدومینوپلاستی است. در واقع ابدومینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی بوده که بر خلاف جراحی لاغری در جهت درمان بیمار انجام نمی شود. اما هدف عمل اسلیو معده یا عمل ساسی معده که از روش های جراحی لاغری هستند، درمان چاقی مفرط و تغییر رویه زندگی بیمار می باشد

ابدومینوپلاستی (جراحی زیبایی شکم) چیست؟

ابدومینوپلاستی عملی است که طی آن چربی ها و پوست های اضافی شکم برداشته شده و عضلات شکم سفت می شود. نتیجه ی این جراحی دائمی و همیشگی است و بیمار می تواند پس از جراحی با داشتن رژیمی سالم استایل جدید خود را حفظ کند.

چه کسانی کاندید خوبی برای ابدومینوپلاستی هستند؟

تصمیم انجام جراحی های زیبایی کاملا شخصی بوده و علت انجام آن ها نیز در هر شخص متفاوت است. ابدومینوپلاستی نیز ممکن است به دلایل مختلفی انجام گیرد. بهترین کاندید برای  انجام این جراحی افرادی هستند که علاوه بر برخورداری از سلامت کامل و دوری از سیگار، وزنی ایده آل داشته و انتظارات واقع گرایانه ای از نتیجه ی جراحی ابدومینوپلاستی داشته باشند. در صورت داشتن هر یک از ویژگی های زیر، شما کاندید خوبی برای این جراحی به حساب می آیید.

·         به کمک ورزش و رژیم لاغری توانسته اید وزن کم کنید اما چربی های شکمتان هنوز آب نشده و نافرم هستند.

·         پس از بارداری، پوست و عضلات شکمتان کشیده و شل شده است.

·         پس از کاهش وزن بسیار، دور شکمتان پوست های اضافه آویزان شده است.

·         با اینکه خوش هیکل هستید اما همیشه شکم دارید.

مقایسه جراحی لاغری با ابدومینوپلاستی

ابدومینوپلاستی نوعی جراحی زیبایی است که برای زیباسازی و اصلاح نواقص شکم پس از کاهش وزن بسیار یا بارداری یا هر اتفاق دیگری انجام می شود. در واقع این جراحی نباید به عنوان روشی برای درمان چاقی مفرط یا حذف چربی های احشایی در نظر گرفته شود. چربی های احشایی یا شکمی در بین ارگان های بدن انباشته می شوند که ابدومینوپلاستی نمی تواند آنها را درمان کند. این چربی ها سمج ترین ها هستند و به همین دلیل بسیار سخت آب می شوند. این چربی ها در صورت آب نشدن، می توانند منجر به دیابت نوع دو، مقاومت انسولین، سندروم ایکس و دیگر بیماری های مرتبط با چاقی شوند

در صورتی که بیمار از چاقی مفرط رنج می برد بهترین راه حل دائمی، انجام جراحی لاغری است. عمل اسلیو معده یا انواع دیگر جراحی های لاغری روشی برای کاهش چربی ها و کاهش سطح BMI بدن می باشند. به همین دلیل در صورتی که نیاز به جراحی لاغری دارید به سراغ ابدومینوپلاستی نروید زیرا کمکی به آب کردن چربی هایتان نخواهد کرد.

 

 برای کسب اطلاعات بیشتر بهتر است  با یک متخصص جراحی لاغری  مشورت کنید. 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 497
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

آیا چاق هستید و در کنار آن با فشار خون بالا مواجه هستید؟ آیا میدانید هایپرتانسیون یا افزایش فشار_خون به چه معنا است و چگونه ایجاد میشود؟ با نحوه درمان آن آشنا هستید؟ دوست دارید هم چاقی و هم مشکل هایپرتانسیون خود را با هم درمان کنید؟ آیا میتوان با عمل لاغری به درمان فشار خون بالا کمک کرد؟

عمل لاغری و فشار خون : علت فشار خون بالا چیست؟

علل مختلفی میتوانند در بالا رفتن فشار خون دخالت داشته باشند. اما متاسفانه علایم بالا رفتن این فشار در سطوح پایین و اولیه خود را چندان نشان نمیدهد و زمانی متوجه این امر میشویم که عوارض و خسارات ناشی از هایپرتانسیون بیشتر شده باشد. بر همین اساس به هایپرتانسیون یا افزایش فشار خون  اصطلاحا قاتل خاموش هم میگویند.

عمل لاغری و فشار خون : چاقی مفرط چگونه باعث افزایش فشار خون میشود؟

وقتی شما چاقی مفرط داشته باشید، قلب شما برای تحمل وزن زیادتان ناچار است بیشتر کار کند. هرچه قلب بیشتر و سخت تر کار کند، فشار خون شما هم بیشتر و بالاتر میرود. هنگام تحمل وزن اضافی ، قلب شما باید سخت تر کار کند. هرچه قلب شما سخت تر باشد ، فشار خون شما بیشتر می شود.

افراد زیادی در جامعه به چاقی مفرط و مشکل هایپرتانسیون مبتلا هستند و تخمین زده میشود که بیشش از دو سوم این افراد تا زمانی که لاغر نشوند نه با ورزش و نه با رژیم غذایی نمیتوانند بیماری خود را درمان کنند. و گفته میشود که بهترین روش لاغری و درمان فشار خون بالا انجام جراحی لاغری به دست یک متخصص جراحی لاغری است.

عمل جراحی لاغری چیست؟ عمل لاغری و فشار خون چه ارتباطی با هم دارند؟

روش های زیادی برای درمان چاقی مفرط و بیماری های مرتبط با آن وجود دارد. که از میان همه آن ها شاید موثرترین، ایمن ترین و بهرین روش لاغری انجام جراحی لاغری باشد. عمل لاغری یک روش تهاجمی است که با کمک جراحی قادر خواهد بود به کاهش وزن دائمی و درمان چاقی مفرط کم  کند.

هدف از جراحی چاقی، درمان دائمی چاقی با کمک کاهش حجم معده و کاهش مسیر جذب مواد غذایی است. بیشتر جراحی های لاغری با کمک روش لاپاراسکوپی که یک روش کاملا امن و بیخطر با حداقل عوارش است انجام داده میشود.

آیا واقعا عمل لاغری میتواند فشار خون بالا را درمان کند؟

جراحی لاغری راهی عالی برای کاهش وزن و کنترل سلامت شما است. در حقیقت، چندین مطالعه تحقیق شده به این نتیجه رسیده اند که جراحی باریاتریک یا چاقی می تواند اثرات مثبت طولانی مدتی بر فشار خون بالا داشته باشد.

انواع عمل لاغری برای درمان فشار خون بالا

متداول ترین جراحی های باریاتریک عبارتند از:

·         عمل اسلیو معده (رایجترین و پرطرفدارترین روش لاغری)

·         عمل بای پس معده (خودش شامل چند روش دیگر است)

·          عمل ساسی معده

·         باندینگ معده

·         بالون گذاری معده

·         پلیسه معده

·         و ….



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 662
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

چاقی شرایطی است که در آن، شخص مقدار ناسالم و بیش از اندازه ای از چربی را در بدن خود دارد. برای اندازه گیری میزان چاقی متخصصین این زمینه از مقیاسی به نام شاخص توده بدن(BMI) استفاده می کنند. بی ام آی تا کنون درست ترین مقیاس برای اندازه گیری میزان اضافه وزن بوده است.

چه ارتباطی بین چاقی و سرطان وجود دارد؟

ارتباط بین چاقی و سرطان مشخص است. تحقیقات نشان می دهند که چربی بیش از اندازه در بدن خطر ابتلا به سرطان های متعدد مثل سرطان مری، معده، کبد، کلیه و سرطان های بسیار دیگر را افزایش می هد.

سرطان های مرتبط با چاقی

اگرچه دلایل مبتلا شدن افراد چاق به سرطان هنوز به طور دقیق یافت نشده اند، اما شواهد زیادی برای علت و معلول بودن اضافه وزن بیش از حد و سرطان های زیر وجود دارد.

·         سرطان آندومتر یا سرطان رحم

·         سرطان آدنوکارسینومای مری

·         سرطان سینه

·         سرطان معده

·         سرطان کبد

·         سرطان مننژیوم

·         سرطان تخمدان

·         سرطان تیروئید

آیا پیشگیری از چاقی یا کاهش وزن باعث کاهش خطر ابتلا به سرطان می شود؟

چاقی یکی از دلایل عمده ی ابتلا به سرطان است. یکی از کارهایی که برای کاهش خطر ابتلا به سرطان می توانید انجام دهید، کاهش اضافه وزن و داشتن یک مقدار وزن سالم است.

برای جلوگیری از چاقی می توانید کارهای زیر را انجام دهید:

·         فعالیت فیزیکی داشته باشید. در طول هفته حداقل ۷۵ دقیقه فعالیت شدید و جدی داشته باشید.

·         غذاهای سالم بخورید. حداقل ۳/۲ بشقاب غذایی خود را با سبزیجات، میوه جات، غلات و حبوبات بدون نشاسته و ۳/۱ آن را با پروتئین حیوانی پر کنید.

·         الکل ننوشید. اگر از نوشیدنی های الکی استفاده می کنید، مصرف آن را به تدریج کم و پس از مدتی ترک کنید.

·         استراحت کافی داشته باشید. خستگی باعث افزایش اشتها می شود و شما را مجبور به انتخاب غذاهای ناسالم می کند. به علاوه، رابطه میان کم خوابی و چاقی بسیار عمیق است.

 

چنانچه بیش از اندازه چاق (بی ام آی بالای ۳۰) هستید و رژیم غذایی و ورزش نمی توانند کمکی به شما کنند، می توانید با یم متخصص جراحی لاغری کمک بگیرید و از روش های لاغری سریع مثل جراحی لاغری ( عمل اسلیو معده و ساسی بای پس و ...) کمک بگیرید



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 643
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مزوتراپی تکنیکی است که شامل تزریق ویتامین، آنزیم، هورمون و عصاره گیاهان است و برای جوان سازی، سفت کردن شل شدگی های پوست و از بین بردن چربی بدن مورد استفاده قرار می گیرد.

برای اولین بار مایکل پیستور فرانسوی، روش مزوتراپی را در سال ۱۹۵۲ انداع کرد. این دارو اساسا برای تسکن درد استفاده می شده و در سال های اخیر طرفداران زیادی در آمریکا و بخش های مختلف دنیا پیدا کرده است.

در این روش از سوزن های بسیار ظریف برای تزریق مواد مزوتراپی به لایه میانی پوست (مزودرم) استفاده می شود. در واقع هدف مزوتراپی، اصلاح مشکلات ریشه ای مانند گردش خون ضعیف و التهاب است که موجب آسیب های پوستی می شود.

تاثیر مزوتراپی بر لاغری

اخیرا روش مزوتراپی لاغری طرفداران زیادی پیدا کرده است. این روش تقریبا برای تمام قسمت های بدن که چربی ذخیره کرده اند، قابل انجام است اما اکثرا برای بخش هایی مانند شکم، باسن، بازو ها و پاها کاربرد دارد.

پس از تزریق، مواد مزوتراپی سلول های چربی (همان سلول هایی که موجب ایجاد سلولیت می شوند) را هدف قرار می دهد. در نتیجه این چربی ها شروع به آب شدن کرده و در اکثر مواقع برای همیشه از بین می روند. این روند، یعنی از بین رفتن تمام چربی های آن منطقه زمان بر بوده و چندین هفته پس از تزریق اتفاق می افتد.

افرادی که از این روش برای از بین بردن سلول های چربی خود استفاده کرده اند، نتایج مطلوبی می گیرند.

روش مزوتراپی بیشتر برای افرادی مناسب است که به دنبال لاغری کم و موضعی هستند. لذا افرادی که دچار چاقی مفرط و بیماری های مرتبط با چاقی هستند بهتر با یک متخصص جراحی لاغری مشورت کنند و از روش های موثرتری مانند اسلیو معده و ساسی بای پس و یا دیگر روش های جراحی لاغری کمک بگیرند.

چه کسانی کاندید مزوتراپی هستند؟

 

بزرگسالانی که بین ۱۸ تا ۷۵ سال سن داشته و از سلامت خوبی برخوردارند می توانند، از مزوتراپی بهره ببرند. این افراد ممکن است از مزوتراپی برای لک صورت، چاقی موضعی، سلولیت، غبغب و آب کردن چربی های چانه و دیگر قسمت ها استفاده کنند. مزوتراپی برای افرادی که دارای شرایط خاصی همچون بارداری، دیابت مقاوم در برابر انسولین، بیماری های قلبی و سابقه سکته مغزی داشته اند، توصیه نمی شود. برای اطمینان از سلامت بیمار، پزشک اغلب آزمایشی برای وی تجویز می کند تا مطمئن شود که از بیماری خاصی رنج نمی برد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 707
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی مینی بای پس معده نوعی جراحی لاغری است که در آن متخصص جراحی لاغری با محدود کردن اندازه معده و تغییر مسیر گوارشی، موجب کاهش وزن بیمار می شود.  عمل جراحی ساسی  جزء جدیدترین متد جراحی لاغری محسوب می شود و تغذیه بعد از جراحی ساسی بای پس برای بهبودی بیمار بسیار مهم است . با این حال هر کسی نمی تواند کاندید این جراحی باشد و باید شرایط خاصی اعم از BMI بالای ۴۰ و ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی را داشته باشد.

علاوه بر این، برای داشتن صلاحیت کافی برای کاندید شدن، بیمار باید برای تغییر عادات غذایی غلط و تغذیه در جراحی ساسی بای پس آماده باشد.

پیروی از رژیم غذایی پس از جراحی های لاغری می تواند به بیماران کمک کند تا سریع تر بهبود یافته و عادات غذایی گذشته را تغییر دهند.

یک متخصص تغذیه و یا خود جراح لاغری پس از عمل، درباره اهمیت تغذیه در جراحی ساسی بای پس صحبت خواهد کرد. وی همچنین میزان غذای مجاز برای بیمار در هر وعده را مشخص می کند.

پیروی از رژیم غذایی طبق دستور پزشک فواید بسیار زیادی برای بیمار دارد. مانند:

·         امکان بهبود معده، بدون کش آمدن توسط غذاها فراهم می کند.

·         بیمار را به خوردن وعده های کوچک تر عادت داده تا معده جدید بتواند راحت تر آنها را هضم کند.

·         به کاهش وزن بیمار کمک کرده و مانع از افزایش وزن وی می شود.

·         مانع بروز عوارض و مشکلات پس از جراحی لاغری می شود.

دو هفته اول پس از مینی بای پس معده

ساختن عادات غذایی جدید پس از ساسی بای پس معده شاید آسان نباشد ولی در صورت پیروی دقیق از دستورالعمل های پزشک می توان آن را به راحتی پشت سر گذاشت.

تغذیه دو هفته اول پس از جراحی مینی بای پس به مایعات محدود خواهد شد.

دو تا چهار هفته بعد از مینی بای پس معده

با گذشت از دومین هفته از مینی بای پس معده می توان غذاهای پوره ای را وارد رژیم غذایی کرد. با اینکه غذاهای پوره ای از افزایش میزان مایعات دریافتی مهم تر هستند، ولی باز هم باید رقیق و بدون هیچ تکه ی جامدی باشند. همچنین می توانید از مخلوط کن برای مخلوط کردن تخم مرغ، گوشت گوسفند، لوبیا، سبزیجات خوب پخته شده، پنیر روستایی و مانند آن استفاده کنید.

شش تا هشت هفته پس از مینی بای پس معده

با گذشت چندین هفته از خوردن غذاهای میکس و پوره شده، معده جدیدتان برای دریافت غذاهای کمی سفت تر آماده خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 685
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

رژیم غذایی بیمار بعد از انجام جراحی لاغری بسیار اهمیت دارد زیرا نیمی از کار به عهده متخصص جراحی لاغری بوده اما رسیدگی و مراقبت بعد از عمل ساسی معده و اسلیو معده و ...به منظور کاهش وزن ایده آل بسیار اهمیت دارد. این رسیدگی ها شامل تغییر رژیم غذایی و انجام ورزش پس از جراحی لاغری است. این دو از ضروریات مورد بحث پس از جراحی لاغری است.

نکات مهم درباره رژیم غذایی بعد از جراحی لاغری

اولین نکته مهم این است که به هیچ عنوان نباید معده جدید تان را با خوردن غذاهای جامد یا پرخوری به چالش بکشید. به خاطر داشته باشید که معده شما تنها قادر است ۳ تا ۴ اونس غذا را درون خود نگه دارد و این به معنای آن است که بیمار احتمالا پس از خوردن ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری، احساس سیری خواهد کرد.

با گذشت حدود ۶ الی ۹ ماه پس از جراحی لاغری معده کش آمده و جای بیشتری باز می کند. این به شما امکان داشتن رژیم غذایی نرمال و جدیدی را خواهد داد.

هفته اول بعد از جراحی لاغری (فقط مایعات رقیق)

ممکن است دشوار به نظر برسد اما در هفته اول شما تنها محدود به مصرف مایعات رقیق هستید. با این حال، این دوران زیاد سخت نمی گذرد زیرا اغلب بیماران در این هفته اصلا اشتهایی برای خوردن ندارند. در صورتی که جراحی لاغری از نوع اسلیو معده باشد، علت بی اشتهایی بیمار عدم وجود هورمون گرسنگی یا همان گرلین پس از جراحی می باشد. در جراحی اسلیو قسمتی از معده که مسئول تولید این هورمون است، برداشته می شود.

هفته دوم بعد از جراحی لاغری

در هفته دوم پس از جراحی لاغری، بیمار می تواند رژیم مایعات کامل را آغاز کند.

هفته سوم بعد از جراحی لاغری

در هفته سوم، بیمار می تواند غذاهای نرم و پوره ای را به رژیم غذای خود بیافزاید. با این حال سعی کنید غذا را به آرامی و حداقل ۲۵ بار بجوید. هر غذای کم چرب و بدون قندی که به حالت پوره ای در آمده باشد شامل پروتئین ها، سبزیجات کم فیبر و زود هضم می تواند مصرف شود

هفته چهارم بعد از جراحی لاغری

اکنون که حدود یک هفته از جراحی لاغری تان گذشته است، می توانید غذاهای جامد را به رژیم غذایی خود بیافزایید. در این زمان می توانید عادات غذایی جدید و سالمی که برای باقی عمر باید رعایت کنید، را آغاز کنید. هنوز هم باید از مصرف قند و چربی مانند لبینات پر چرب، غذاهای دیر هضم مانند استیک، سبزیجات پرفیبر و آجیل بپرهیزید. همچنین از خوردن پاستا، سیب زمینی سفید و دیگر غذاهای پر کربوهیدرات خودداری کنید.

هفته پنجم به بعد

 

سعی کنید غذاها را یکی یکی به رژیم غذایی خود اضافه کنید تا ببینید تحمل معده تان نسبت به هر یک چگونه است. دقت کنید که کدام مواد غذایی موجب یبوست، اسهال و ناراحتی معده تان می شود



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 694
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 4 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ما عمل لاغری را به روش های مختلفی انجام میدهیم (عمل ساسی معده و اسلیو معده و .....) و به طور کلی با دو هدف کاهش حجم معده و کاهش جذب مواد غذایی، سعی میکنیم به لاغر شدن افراد کمک کنیم. علاوه بر درمان چاقی، ما با کمک عمل جراحی، می توانیم تا حد زیادی باعث بهبود بیماری های ناشی از چاقی شویم. دیابت نوع ۲ ، آپنه خواب، فشار خون بالا، استئوآرتریت، دیس لیپیدمی و … باشند

تعریف موفقیت یک عمل، میزان موفقیت عمل لاغری به چه معنا است؟

ما هنوز تعریف دقیقی برای شکست عمل لاغری نداریم. اما اکثر صاحب نظران با رصد کردن نتایج و برخی شراط دیگر نحوه موفقیت و شکست عمل جراحی لاغری را مشخص میکنند. اما این شرایط چه هستند؟ از کجا باید بفهمیم نتیجه عمل ناموفق بوده است؟

۳ شرط زیر میتوانند معیارهایی خوبی برای اعلام عدم موفقیت جراحی لاغری باشد:

· زمانی که بیمار آنچنان که ما انتظار داریم وزن کم نکرده باشد

· اگر دوباره مقدار قابل توجهی از وزن از دست رفته را به دست آورده باشد

· و در آخر اگر بیماری ها یا شرایط ناشی از چاقی همچنان در شخص بهبود یا درمان پیدا نکرده باشند.

چه عواملی باعث شکست نتایج عمل لاغری میشوند؟

به طور دقیق نمیتوان گفت که چه علتی باعث شکست عمل لاغری میشود. زیرا ممکن است چند فاکتور دست در دست هم باعث بروز نتایج ناموفق عمل شود. با این حال برخی از موارد زیر میتوانند باعث عدم موفقیت عمل لاغری در بیماران شود.

· نوع عمل

· وزن قبل از عمل یا شاخص توده بدنی

· صلاحیت جراح

· میزان پیروی از رژیم غذایی بعد از عمل لاغری و حتی رژیم قبل از عمل

· نوع برنامه ورزشی بعد از عمل

موفقیت و عدم موفقیت روش های مختلف جراحی لاغری

میزان موفقیت عمل جراحی بای پس معده

به عمل لاغری بای پس معده ، روکس-ان-وای یا roux-en-y نیز گفته میشود. ما در این عمل هم حجم معده و هم میزان جذب مواد غذایی را کاهش میدهیم. عمل بای پس از مهمترین عمل های لاغری است و حتی اگر بیمارن چاق سوزش سردل داشته باشند ما این جراحی را برای آن ها پیشنهاد میدهیم زیرا در اغلب موارد سوزش سر دل کاهش پیدا میکند.

میزان موفقیت عمل جراحی اسلیو معده

از پرطرفدارترین عمل های جراحی لاغری اسلیو معده است. ما در این کاری به روده نداریم و تنها حجم معده را تا ۷۵ درصد کاهش میدهیم. و میزان جذب مواد غذایی تقریب دست نخورده باقی میماند. اثر بخشی اسلیو تقریبا اندازه بای پس معده است اما به اندازه بای پس پیچیده نیست.

درصد موفقیت با انتخاب جراح لاغری خوب بالا میرود

 

علل و فاکتورهای زیادی ممکن است مسئول شکست یا عدم موفقیت عمل لاغری شود. با این وجود می توان با انتخاب بهترین متخصص جراحی لاغری تا حدودی شانس موفقیت عمل را بالا برد. زیرا اگر جراح لاغری خوبی انتخاب کنید مطمئن خواهید بود که عملتان با موفقیت انجام میشود.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 721
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

وزن شما می تواند تاثیر مستقیمی بر میگرن داشته باشد. پس از ارزیابی ۱۲ تحقیقی که روی۳۰۰ هزار نفر انجام شد، محققان دریافتند که افراد چاق ۲۷ درصد بیش از سایرین در خطر ابتلا به میگرن هستند. همچنین افرادی که وزنی کمتر از نرمال دارند، ۱۳ درصد بیش از افراد متوسط دچار میگرن می شوند.

محققان ایتالیایی و آمریکایی گزارش داده اند که کاهش وزن می تواند موجب کاهش سردرد های میگرنی و بهبود کیفیت زندگی بیماران میگرنی شود.

کلودیو پاگانو پروفسور پزشکی داخلی و استاد دانشگاه پادوا ایتالیا می گوید: (( اگر دارای اضافه وزن هستید و از سردرد های میگرنی نیز رنج می برید، کاهش وزن می تواند کیفیت زندگی اجتماعی، کاری و تحصیلی شما را بهبود بخشد. کاهش وزن در بزرگسالان و کودکان چاق می تواند از طریق بهبود عواملی که موجب بدتر شدن میگرن می شوند، به بهبود کیفیت زندگی کمک کند.

مشورت با یک متخصص جراحی لاغری و کاهش وزن از طریق جراحی لاغری، تعداد روز هایی که فرد در ماه به میگرن مبتلا می شود کاهش می دهد. همچنین شدت و طول مدت هر حمله سردرد نسبت به قبل کاهش چشمگیری خواهد داشت.))

در متاآنالیزی مشتمل بر ۴۷۳ بیمار در ۱۰ مطالعه، محققان دریافتند که کاهش وزن با کاهش شدت درد، طول مدت حمله و دفعات ابتلا به میگرن ارتباط دارد.

کاهش وزن همچنین می تواند بیماری های مرتبط با چاقی مانند دیابت، فشار خون، بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی و بیماری های تنفسی را نیز درمان کند.

چاقی و میگرن در کشور های توسعه یافته بسیار شایع بوده و لاغری می تواند تاثیر بسیار زیادی بر کیفیت زندگی این جمعیت فراوان داشته باشد و هزینه های درمانی آنها را کاهش دهد.

با این حال مکانیزم ارتباطی چاقی با سردرد های میگرنی هنوز مشخص نشده است ولی می توان نتیجه گرفت که کاهش وزن موجب تغییراتی در التهابات مزمن، آدیپوکین ها، اختلالات چاقی، رفتاری و روانشناختی می شود.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 685
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

افراد چاق یا دارای اضافه وزن که از کمر درد رنج می برند، شاید ندانند که علت اصلی کمر درد آنها وزنشان است.

اضافه وزن و چاقی چگونه بر ستون فقرات تاثیر می گذارد؟

وظیفه ستون فقرات، حمل وزن بدن و توزیع بارهای اضافی در طول استراحت و فعالیت می باشد. زمانی که وزن بدن بالا باشد و ستون فقرات بار اضافی حمل کند، دیگر قادر به توزیع درست بار نبوده و در نتیجه موجب آسیب به مهره های ستون فقرات و کمر درد سیاتیک می شود. آسیب پذیر ترین قسمت ستون فقرات نسبت به وزن اضافی بدن بخش پایینی آن یا ستون فقرات کمری می باشد.

انواع کمردرد های ناشی از چاقی و اضافه وزن

اضافه وزن آسیب های فراوانی به ستون مهره ها وارد می کند. در این بخش به انواع کمر درد که می توانند در نتیجه ی اضافه وزن یا چاقی مفرط ایجاد شوند، می پردازیم:

·         درد پایین کمر (ستون فقرات کمری)

·         ساییدگی دیسک کمر

·         پوکی استخوان

·         آرتروز و آرتریت روماتوئید

روش های کاهش وزن موثر برای بهبود کمر درد

هنگامی که با کمر درد دست و پنجه نرم می کنید،کاهش وزن می تواند طاقت فرسا باشد. برخی افراد به دنبال تسکین درد خود به هر راه ممکن دست می زنند. برای برخی دیگر اقداماتی نظیر تزریق مسکن یا جراحی نیاز است. اما هر دوی این گزینه ها می تواند برای فرد خطرناک باشد. دارو درمانی موقتی است و جراحی نیز می تواند عوارض خاص خود را به همراه داشته باشد.

به طور کلی روش های زیر می توانند به شما کمک کنند تا به طور طبیعی و سالم وزن کم کنید

·         عادات غذایی غلط خود را محدود یا حذف کنید

·         حذف سیب زمینی

·         رژیم پالئو یا غارنشینی

از روش های غیر طبیعی کمک بگیرید

 

تقاضای کمک شما را ضعیف نشان نخواهد داد. از این رو شجاعت این را داشته باشید و اعتراف کنید که به تنهایی نمی توانید وزن کم کنید. میتوانید با یک متخصص جراحی لاغری مشورت کنید و در صورت نیاز اقدام به عمل جراحی لاغری کنید. 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 638
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در صورتی که پس از جراحی لاغری، متوجه مشکل خاصی در سلامت جسمی خود شدید، بهتر است سریعا به جراح لاغری خود اطلاع دهید. وی ممکن است به شما توصیه کند تا برنامه ورزشی دقیقی برای خود تنظیم کنید.

برای ۴ هفته اول پس از جراحی لاغری، بر ورزش های کششی، تنفس عمیق و بازگشت به روال عادی فعالیت های روزانه تمرکز کنید. سپس می توانید تمرین های ایروبیکی با شدت پایین (مانند پیاده روی، دوچرخه سواری یا شنا) را انجام دهید. اگر جراحی لاغری با روش لاپاراسکوپی انجام گرفته باشد، می توان دو هفته پس از جراحی و با توجه به آستانه درد خود، فعالیت های ورزشی را آغاز کرد. البته بهتر است قبل از شروع هر نوع فعالیتی، با پزشک خود مشورت کنید. اگر جراحی لاغری با روش باز انجام گرفته باشد، بهبودی ممکن است چند هفته بیشتر به طول بیانجامد. اقدامات زیر مخصوص بیمارانی است که جراحی لاغری انجام داده اند.

طی ۶ هفته پس از جراحی لاغری، هیچ جسمی سنگین تر از ۶ کیلوگرم بلند نکنید، در غیر اینصورت می توانید تا حد ممکن ورزش کنید.

از ورزش های شکمی تا ۸ الی ۱۲ هفته پس از جراحی لاغری بپرهیزید (به زخم هایتان اجازه بهبود دهید.). اینکار از بروز فتق شکمی در اطراف یا نزدیکی جای بخیه ها جلوگیری می کند.

کالری دریافتی روزانه خود را به طرز قابل توجهی کاهش دهید. از هفته های اول تا ماه ها پس از جراحی لاغری، بیمار باید کمتر از ۵۰۰ کالری در روز مصرف کند (پزشک دستورالعمل های خاصی در اینباره خواهد داد). این کاهش کالری، ممکن است در اوایل موجب خستگی مفرط شود،به همین دلیل از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید. با کاهش وزن، بهبود آمادگی جسمانی و سنگین شدن تمرینات می توانید کالری دریافتی خود را کمی افزایش دهید. اما همچنان باید از رژیم غذایی توصیه شده استفاده کنید.

 

پزشک ممکن است از ۶ الی ۱۲ ماه پس از جراحی لاغری کالری دریافتی را به ۱۲۰۰ الی ۱۴۰۰ کالری نیز برساند، خصوصا اگر بیمار وزن بسیار زیادی کم کرده باشد. به طور کلی رعایت رژیم غذایی توصیه شده توسط پزشک و انجام فعالیت های فیزیکی نقش بسیار مهمی در سلامت جسمانی بیمار پس از جراحی لاغری دارد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 640
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

سلامت جسمانی تنها بخشی از زندگی سالم است. سلامت روانی به همان میزان سلامت جسمی اهمیت داشته و به دست آوردن آن هدف بسیاری از بیماران محسوب می شود.

 

برخی بیماران قبل از جراحی لاغری تجربه بیماری های روحی و روانی را داشته اند. طبق مطالعه اخیر، ۲۳ درصد از کاندیدهای جراحی لاغری قبلا از بیماری هایی نظیر افسردگی، اضطراب و اختلالات تغذیه ای مانند پرخوری عصبی رنج می بردند.

 

با وجودی که جراحی لاغری موجب کاهش علائم افسردگی در بیشتر بیماران می شود، ولی می تواند این احساسات را در برخی دیگر برانگیزد.

 

در واقع، جراحی لاغری تحت نظر یک متخصص جراحی لاغری خوب می تواند موجب تحریک بسیاری از احساسات افراد شود. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم:

 

پس از سال ها اضافه وزن و چاقی مفرط، بدن شما ناگهان تغییر کرده است. حتی اگر این تغییر مثبت باشد اما از دست دادن ظاهر قدیمی می تواند عجیب باشد.

تغییرات رژیم غذایی پس از جراحی لاغری (مانند کوچک کردن وعده های غذایی و پرهیز از برخی غذاها) می تواند برای برخی دشوار باشد و در روحیه آنها تاثیر گذارد.

اگر در گذشته از پرخوری برای آرام کردن خود استفاده می کردید، بهتر است پس از جراحی لاغری به دنبال راه دیگری برای کنترل استرس خود باشید.

اگر با گذشت زمان، با سرعت قبل وزن کم نکنید؛ ممکن است ناامید یا افسرده شوید.

ممکن است پس از جراحی لاغری در مرکز توجه قرار بگیرید به طوری که در اکثر مواقع نگاه ها را روی خود حس کنید. این وضعیت برای بسیاری ناخوشایند و آزاردهنده است.

پس از جراحی لاغری، ممکن است بدن واکنش متفاوتی به خوردن الکل نشان دهد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 769
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 30 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

پس از جراحی لاغری، اغلب بیماران وزن بسیار زیادی کم می کنند (اغلب بیش از۵۰ کیلوگرم) که در نهایت می تواند موجب افتادگی پوست و شل شدن عضلات شود. از آنجایی که این پوست اضافی پس از کاهش وزن، خود به خود از بین نخواهد رفت، بیشتر بیماران از آویزان شدن پوستشان گله مند هستند. این به این دلیل است که با افزایش وزن، پوست تا روی توده های چربی جدید گسترش می یابد و با کاهش وزن، پوست معمولا قابلیت ارتجاعی کافی برای جمع شدن و بازگشت به حالت اولیه را ندارد.

آیا پس از تمام جراحی های لاغری بیمار دچار افتادگی پوست می شود؟

حال باید از یک متخصص جراحی لاغری پرسید که این مشکل تا چه اندازه روی شما تاثیر خواهد داشت؟ در واقع شدت این مشکل در هر شخص متفاوت است و میزان آن بستگی به عواملی مانند نوع جراحی، وزن سابقتان، سن، سابقه سیگاری بودن و ژنتیک دارد.

نوع جراحی لاغری اهمیت فراوانی در میزان افتادگی پوست دارد. جراحی اسلیو معده که طی آن بیمار با سرعت کمتری نسبت به جراحی بای پس معده وزن کم می کند، کمتر موجب افتادگی پوست می شود.

از آنجایی که بیشتر مردم مقداری افتادگی پوست را پس از کاهش وزن تجربه می کنند، پس طبیعی است که نسبت به آن حس خوبی نداشته باشند.

اما اصلا جای نگرانی نیست چون همیشه راه های پیشگیری و گزینه های اصلاحی برای اینگونه مشکلات وجود دارد

افتادگی پوست در چه قسمت هایی از بدن بیشتر اتفاق می افتد؟

افتادگی پوست اغلب در ناحیه شکم اتفاق می افتد که بیشترین میزان ذخیره چربی را دارد. البته شل شدن و افتادگی پوست در قسمت های دیگر نیز می تواند اتفاق بیافتد.

برخی از افراد پس از رژیم های لاغری سریع دچار افتادگی و شل شدن بازو و سینه ها، و برخی دیگر دچار افتادگی در نواحی ران و باسن می شوند.

چگونه می توان از افتادن پوست پس از جراحی های لاغری جلوگیری کرد؟

·         ورزش

·         کاهش تدریجی وزن

·         مراقبت از پوست



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 774
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دلایل زیادی وجود دارد که چرا متخصص جراحی لاغری این عمل را برای برخی از بیماران خود انجام میدهند. اما به طور خلاصه ۳ دلیل اصلی انجام این عمل عبارتند از:

·         در سایر روش های جراحی لاغری ما شاهد کاهش جذب مواد مغذی از جمله ویتامین ها هستیم. زیرا معده دستکاری میشود و یا بخشی از مسیر جذب عملا از کار می افتد. اما با انجام عمل جراحی ساسی بای پس ما همچنان جذب ویتامین داریم و حتی اگر مجبور به دریافت مکمل ویتامینی باشیم، مدت زمان دریافت آن بسیار کوتاه خواهد بود. و به طور کلی با انجام این عمل نیاز شما به دریافت حتی مکمل های مواد معدنی نیز کاهش میابد.

·         ما روش های زیادی برای مدیریت دیابت داریم اما هیچکدام از این روش ها به کارآمدی عمل جراحی لاغری نیستند. همه عمل های لاغری میتوانند تا حدی به تسکبن و کنترل دیابت نوع دو کمک کنند، اما اثربخشی هیچکدام از آن ها به اندازه عمل جراحی ساسی بای پس نیست. محققان و جراحان لاغری معتقدند که در صورت موفقیت عمل و پیروی بیمار از دستورالعمل های جراح لاغری، عمل ساسی بای پس تا ۹۵ درصد میتواند دیابت نوع ۲ را درمان کند.

·         این عمل به طرز عجیبی عوارض جانبی و برخی از مشکلات و بیماری های مرتبط با چاقی از جمله فشار خون بالا، کلسترل بالا و در نهایت بیماری های استخوانی را درمان میکند یا دست کم تا مرز درمان آن ها را تسکین میدهد.

هزینه عمل ساسی بای

مدت زمان انجام این عمل زیاد است و شخص جراح لاغری باید وقت زیادی صرف عمل کند. از طرفی این عمل یکی از سخت ترین عمل های لاپاراسکوپی به منظور لاغری است. و از آنجایی که ما عملا دو نوع عمل را در قالب ساسی بای پس انجام میدهیم، طبیعتا هزینه عمل ساسی بای پس بیشتر از هر عمل لاغری دیگری خواهد بود. که البته این هزینه واقعا توجیه دارد زیرا هم سخت و طولانی است و هم نتایج آن بهتر از نتیجه هر عمل دیگری است.

اما در کل هزینه این عمل به فاکتورهای زیر بستگی دارد:

·         شخص جراحی و تخصص او

·         نوع بیمارستانی که شما قرار است در آن زیر تتیغ جراحی بروید

·         وسایل و مواد مصرفی که برای عمل شما استفاده میشود

·         هزینه اقامت و بستری شدن شما در بمیارستان

·         و سایر هزینه های اضافی دیگر



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 826
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

سندروم دامپینگ نوعی بیماری است که می تواند پس از انواع جراحی های لاغری که در آن ها بخشی از معده برداشته یا بای پس می شود، ایجاد شود. این سندروم همچنین می تواند در افرادی که جراحی مری انجام داده اند، تشکیل شود.  به این سندروم، تخلیه مکرر معده نیز گفته می شود و زمانی اتفاق می افتد که غذا (خصوصا غذاهای قندی) به سرعت از معده به سمت روده کوچک حرکت کند.

اکثر افراد مبتلا به سندروم دامپینگ علائم و نشانه هایی را از خود بروز می دهند. این علائم شامل درد و گرفتگی عضلات شکم و اسهال ۱۰ تا ۳۰ دقیقه پس از غذا می باشد.

به طور کلی، می توان با تغییر رژیم غذایی و عمل کردن به توصیه های متخصص  جراحی لاغری پس از جراحی لاغری، به پیشگیری از سندروم دامپینگ کمک کرد. این تغییرات ممکن است شامل، خوردن وعده های کوچکتر و محدود کردن غذاهای پر شکر باشد. در موارد جدی تر، ممکن است برای درمان سندروم دامپینگ نیاز به مصرف دارو یا جراحی داشته باشید. به طور کلی سندروم دامپینگ نیز مانند سنگ های کیسه صفرا از عوارض جراحی لاغری بوده و افرادی که به دلیل عدم کاهش وزن زیر تیغ جراحی می روند باید از آن آگاه باشند.

علل سندروم دامپینگ

پس از جراحی لاغری، کنترل حرکت غذا در دستگاه گوارش سخت تر می شود زیرا غذا به سرعت از معده به درون روده کوچک تخلیه می شود. خوردن برخی غذا ها می تواند احتمال ابتلا به سندورم دامپینگ را افزایش دهد. به عنوان مثال؛ قند های تصفیه شده به سرعت آب بدن را جذب کرده و منجر به بروز علائم سندروم دامپینگ می شود. این علائم همچنین ممکن است پس از خوردن لبنیات، برخی چربی ها یا غذاهای سرخ کردنی به سراغتان بیاید.

درمان سندروم دامپینگ

 

تغییرات در شیوه زندگی و رژیم غذایی می تواند علائم سندروم دامپینگ را به حداقل رسانده و بسیار مفید باشند. البته این تغییرات باید به درستی انجام شده و بیمار باید از گرفتن رژیم های لاغری سریع خودداری کند. در موارد جدی تر، که تغییرات رژیم غذایی و روش زندگی موثر واقع نمی شوند، باید از دارو و جراحی کمک گرفت.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 855
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اثربخشی عمل اسلیو معده بستگی زیادی به رژیم غذایی قبل و بعد از عمل دارد. برای رژیم غذایی بعد از اسلیو مقالات زیادی نوشته شده بنابراین ما قصد داریم در این مقاله به رژیم غذایی قبل از اسلیو معده بپردازیم.

منظور ما از رژیم غذایی قبل از اسلیو معده دقیقا چند روز قبل از عمل است؟

وقتی برای خلاص شدن از شر چاقی هیچ راه نرفته ای باقی نمانده که طی کنید، آنگاه رو به عمل جراحی لاغری می آورید. بعد از تصمیم گیری شخصی، از یک متخصص جراحی لاغری نوبت دریافت میکنید. و بعد از مشاوره و ارزیابی های اولیه، جراح لاغری به شما یک نوبت عمل میدهد. معمولا بین جلسه ارزیابی با جلسه عمل، حداقل چند هفته فاصله وجود دارد. ما دقیقا منظورمان این چند هفته فاصله بین جلسه ارزیابی و عمل اسلیو است. اما در بسیاری از موارد، شما باید سه هفته قبل از عمل لاغری اسلیو ، شروع به پیروی از این رژیم کنید.

داشتن یک رژیم غذایی قبل از عمل اسلیو معده و پیروی از آن چه فوایدی دارد؟

به طور کلی هدف از داشتن این رژیم غذایی بالا بردن درصد موفقیت عمل است. این رژیم به سه روش زیر به شما کمک میکند که یک عمل بی دردسر و ایمن تر داشته باشد:

·         باعث آسان و ایمنتر شدن روند عمل میشود: رژیم قبل از عمل به کاهش توده چربی اطراف کبد کمک می کند، که دسترسی و دید جراح لاغری به بافت معده را بهتر میکند.

·         خطر بروز عوارض اسلیو معده را به شدت کاهش می دهد: چاقی و اضافه وزن زیاد خطر بروز عوارض پزشکی را حین و بعد از عمل افزایش می دهد. کاهش وزن می تواند این خطرات و عوارض را خنثی کند.

·         دوره نقاهت شما را بهتر میکند زیرا به شما کمک میکند تا به یک زندگی سالمتر عادت کنید.

·         شما با رعایت رژیم غذایی قبل از اسلیو ، بهتر میتوانید پایبند رژیم غذایی بعد از اسلیو معده باشید.

رژیم غذایی قبل از اسلیو معده : ۳ هفته قبل از عمل

از حدود ۳ هفته پیش از عمل اقدامات زیر را انجام دهید تا با آمادگی کامل زیر تیغ جراحی بروید:

·         دریافت کالری را کاهش دهید

·         مصرف پروتئین را به حداکثر برسانید

·         روی دریافت چربی های سالم تمرکز کنید

·         آب زیادی بنوشید

·         تعداد وعده های غذایی را محدود کنید

قصد انجام عمل جراحی لاغری دارید؟

اگر فکر میکنید که کاندید مناسبی برای انجام عمل جراحی لاغری اسلیو معده هستید ولی هنوز جراح لاغری خود را انتخاب نکرده اید، میتوانید جهت گرفتن مشاوره یا ارزیابی به آقای دکتر عنبرا یکی از برترین جراحان لاغری ایران مراجعه کنید تا علاوه بر اینکه در بهترین بیمارستان های تهران و با بهترین تجهیزات لاپاراسکوپی تحت عمل قرار بگیرید، به شما رژیم غذایی عمل اسلیو معده نیز با جزئیات داده شود.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 608
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 28 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مفاصل ما وزن بدن را تحمل می کنند. هر چه وزن بدن بیشتر باشد، عملکرد صحیح مفاصل دشوار تر می شود. تغییرات جزئی در وزن بدن می تواند تاثیر فراوانی بر درد های مفصلی از جمله زانو درد داشته باشد.

محققان در مطالعه ای درباره ی ارتباط تغییرات شاخص توده بدنی(BMI) و زانو درد که به روی ۵۹۴ خانم طی ۱۴ سال انجام شد، دریافتند که افرادی کهBMI بالاتری دارند، بیشتر مستعد زانو درد هستند. طبق تحقیق دیگری افرادی که BMI آنها بالاتر از ۲۷ باشد سه برابر افراد دیگر مستعد آرتروز زانو هستند.

کاهش وزن برای کمک به زانو درد

خبر خوب این است که مطالعات نشان می دهند که افراد چاق مبتلا به آرتروز می توانند با کاهش وزن از طریق تغییر رژیم غذایی و ورزش زانو درد خود را به نصف کاهش دهند. کاهش وزن یکی از مهمترین فاکتورها در حفظ سلامت زانو و درمان آرتروز زانو می باشد.

فواید کاهش وزن

·         کاهش فشار بر مفاصل

·         کاهش التهاب بدن

·         بهبود توانایی راه رفتن

·         کاهش درد

·         کاهش احتمال ابتلا به بیماری های مرتبط با چاقی

·         بهبود تنفس

·         کاهش احتمال سکته قلبی و مغزی

چرا باید به آرامی وزن کم کنیم؟

مطالعه ای طی ۱۸ ماه روی افراد چاق انجام شد و در این آزمایش سه گروه به روش های متفاوتی وزن کم کردند. گروه اول با رژیم، گروه دوم با ورزش و رژیم و گروه سوم با ورزش این کار را انجام دادند. (اگر چه گروه اول و دوم بهتر از گروه سوم وزن کم کردند) اما تحقیقات نشان داد بدن هر شخصی به روشی خاصی وزن کم می کند.

با این حال، ترکیب رژیم غذایی صحیح و ورزش مناسب در کنار یادگیری برای تغییر عادات غلط بهترین راه برای کاهش وزن موثر می باشد. قرص های لاغری و یا مشورت یا یک متخصص جراحی لاغری  نیز می تواند برای درمان چاقی مفرط مفید واقع شود.

کاهش وزن آرام در سلامت بدن بسیار اهمیت دارد از این رو رژیم های لاغری سریع تاثیر منفی بر سلامتی فرد دارند. پزشکان معتقدند که کاهش ۱۰ درصد از وزن بدن باید طی برهه زمانی ۶ ماهه انجام گیرد. کاهش کالری های دریافتی روزانه به ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری (اگر از چاقی مفرط رنج می برید این عدد می تواند ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری باشد) منجر به کاهش وزن سالم نیم تا یک کیلو در هر هفته خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 948
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

جراحی لاغری می تواند فواید بسیاری داشته باشد که اکثر ما از آنها اطلاعی نداریم. در تحقیقات اخیر مشخص شد که افزایش تستوسترون بعد از جراحی لاغری در مردان اتفاق افتاده است.

افزایش تستوسترون بعد از جراحی لاغری در مردان

مردانی که با مشورت با یک متخصص جراحی لاغری تحت جراحی لاغری قرار گرفته اند، علاوه بر کاهش وزن چشمگیر می توانند از افزایش سطح تستوسترون نیز سود ببرند. با این حال شواهدی بنا بر افزایش جهش اسپرم در این افراد هنوز پیدا نشده است. این یافته ها مربوط به ژورنال جراحی لاغری است که جزء انتشارات رسمی فدراسیون جراحی لاغری و اختلالات متابولیکی محسوب می شود.

با این همه جراحی لاغری تاثیری بر قوای جنسی مردان نخواهد داشت.

چاقی چگونه در قوای باروری مردان تاثیر می گذارد؟

همانطور که بسیاری از ما از ارتباط چاقی و بارداری زنان اطلاع داریم، اضافه وزن و چاقی می تواند بر قدرت قوای باروری مردان نیز تاثیر می گذارد.

اخیرا ثابت شده است که احتمال ناباروری مردان چاق یا دارای اضافه وزن بسیار بیشتر از سایرین می باشد.

محققان فرانسه دریافتند که این افراد در مقایسه با مردانی که وزن متوسطی دارند، تعداد اسپرم های کمتر و یا فاقد اسپرم زنده هستند. به همین دلیل می توان نتیجه گرفت اضافه وزن تاثیر مستقیمی بر تولید اسپرم دارد.

به گفته دکتر سباستین سیزرنیچو، رئیس دپارتمان تغذیه در دانشگاه پاریس یافته ها ممکن است به علت و چرایی شیوع چاقی و کاهش قدرت باروری مردان کمک کند.

سیزرنیچو و همکارانش از ۱۴ مطالعه ی قبلی که روی ۱۰۰۰۰ مرد آزمایش شده بود، اطلاعات فراوانی جمع آوری کردند. محققان با ارزیابی تعداد اسپرم های هر بیمار و شاخص توده بدنی وی مشاهده کردند که ۲۴ درصد از افرادی که BMI متوسطی داشتند، دارای تعداد اسپرم پایین و ۲.۵ درصد از آنها فاقد اسپرم زنده بودند. همچنین در میان افرادی که اضافه وزن داشتند، ۲۵.۶ درصد تعداد اسپرم پایین و ۴.۷ درصد فاقد اسپرم زنده بودند. در میان افراد چاق نیز ۳۲.۴ درصد دارای تعداد کمی اسپرم و ۶.۹ درصد اسپرم زنده نداشتند.

 

با این حال تحقیقات بیشتری برای به اثبات رساندن هر یک از موارد بالا لازم است. به طور کلی می توان نتیجه گرفت که جراحی چاقی یا همان لاغری می تواند موجب کاهش وزن و کاهش بافت های چربی شود و از این طریق به کاهش هورمون جنسی زنانه در مردان کمک کرده و قدرت باروری آنها را افزایش می دهد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 766
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 26 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دیابت نوع ۲  چیست؟

بررسی اجمالی دیابت نوع ۲ : مروری تصویری از علائم، تشخیص، و درمان دیابِت نوع ۲ را مشاهده کنید.

دیابت نوع ۲ چیست ؟ دیابت نوع ۲، که بعضا به نام دیابت بدون نیاز به انسولین شناخته شده، رایج ترین شکل از دیابت است، ۹۰٪ تا ۹۵٪ از ۲۶ میلیون آمریکایی مبتلا به این دیابت هستند.

پیش دیابت

پیش دیابت: پیش دیابت هیچ نشانه ای ندارد، اما تقریبا همیشه قبل از ابتلا به دیابِت نوع ۲ حضور دارد. این بدان معنی است سطح قند خون شما از حد طبیعی بالاتر است، اما نه به اندازه ای که این بیماری تشخیص داده شود.

مقاومت به انسولین

مقاومت به انسولین چیست؟ مقاومت به انسولین یعنی بدن شما نمی تواند به درستی انسولینی را  که می سازد، تجزیه کند. با گذشت زمان، این مسئله سطح قند خون شما را افزایش می دهد. می تواند شما را مبتلا به دیابت نوع ۲، و همچنین بیماری های قلبی کند، اما این اتفاق حتمی نیست.

علل و علایم

علایم دیابت نوع ۲

علائم دیابت نوع ۲ : دیابت نوع ۲ می تواند خطرات جدی برای سلامت بدن بوجود بیاورد. به همین دلیل بسیار مهم است که چگونگی پیدایش علائم دیابِت نوع ۲ را بدانیم.

علل و عوامل خطر

علل بروز دیابت نوع ۲ : دیابت از جمله بیماری هایی است که مشکلاتی با هورمون انسولین دارد. در حالی که همه افراد مبتلا به دیابِت نوع ۲ اضافه وزن ندارند، چاقی و فقدان فعالیت بدنی دو تا از شایع ترین علل این نوع دیابت می باشد.

عوامل خطر دیابت نوع ۲ : آیا احتمال بیشتری وجود دارد که شما به دیابِت نوع ۲ مبتلا شوید؟ ۱۲ چیزی که خطر ابتلا به این بیماری را افزایش دهد.

پیشگیری و درمان

پیش گیری از دیابت نوع ۲

پیش گیری از دیابت نوع ۲: پیشگیری از دیابِت نوع ۲ و عوارض مرتبط با این بیماری با انجام دادن به برخی از عادت های سالم در زندگی و توجه به نوع خاص دیابت های قابل پیشگیرانه، امکان پذیر است.

چگونه از پیشرفت پیش دیابت جلوگیری کنیم؟ هنگامی که شما مبتلا به پیش دیابت هستید، چگونگی سبک زندگی شما بسیار مهم است. ایجاد تغییراتی در شیوه زندگیتان ممکن است حتی قوی تر از مصرف دارو باشد.

درمان دیابت نوع ۲

دیابت نوع ۲ و پمپ انسولین: اگر شما دیابِت نوع ۲ دارید و انسولین مصرف می کنید، شما ممکن است از دکتر خود در مورد پمپ انسولین سوال کنید.

جراحی لاغری و دیابت نوع ۲: انجام عمل جراحی لاغری و یا مشورت با یک متخصص جراحی لاغری می تواند راه حل موثری باشد.  با انجام عمل جراحی لاغری ،برای برخی افراد، سطح قند خون سریع به حالت عادی برمی گردد – گاهی اوقات روز پس از عمل. این اتفاق می افتد. که این بدان معنی است که شما نیاز کمی به دارو دارید یا ندارید.

درمان طبیعی برای دیابت نوع ۲: درمان دیابت می تواند شامل بسیاری از چیزها، از جمله داروهای سنتی، طب جایگزین، و درمان های طبیعی باشد



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 894
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بدون هیچ مقدمه ای می خواهیم در این مقاله به بررسی معده، عملکرد، اهمیت و نقش معده در گوارش غذا گوارش بپردازیم.

دستگاه گوارش

دستگاه گوارش یکی از دستگاه های اصلی بدن انسان و هر موجود زنده دیگر است. وظیفه این سیستم همانطور که همه میدانیم دریافت غذا، هضم، جذب و رساندن مواد مغذی به جریان خون است.

معده

به جرات میتوان گفت که معده نه تنها یکی از مهمترین بخش های سیستم گوارش بلکه از مهمترین ارگان های بدن است. معده در نقش یک مخزن برای مواد غذایی خورده شده ظاهر میشود و غذا طی مدت زمانی که در این مخزن قرار دارد، تکه تکه شده و به کوچکترین حالت خود تبدیل میشود تا بتواند وارد روده ها شود.

نقش معده در گوارش غذا

معده نقش مهمی در هضم غذا دارد. علاوه بر اینکه یک مخزن موقت برای غذاهای بلعیده شده است، معده نقش مهمی در کنترل اشتها ، هضم و جذب مواد غذایی نیز دارد. این کارکردها اساس برخی از اعمال محدودکننده  و کاهنده چاقی هستند.

اهمیت مخاط معده در سیستم گوارش غذا

مخاط معده ساختار عجیب و بسیار مفیدی در درون آن است. ما در این مخاط تعدادی غده و سلول داریم که کار تولید برخی هورمون ها، شیره معده و اسید را بر عهده دارند

طی انجام برخی از اعمال جراحی لاغری مثل اسلیو معده یا بای پس آن، متخصص جراحی لاغری بخش های زیادی از معده را برمی دارد و طبیعی است که تولید و ترشح موارد بالا کاهش پیدا کند که همگی میتواند روی کاهش وزن اثر بگذارد.

نقش معده در گوارش غذا : عملکرد و وظایف معده

بیایید گوشه ای از سفر مواد غذایی بلیعیده شده را تنها در معده بررسی کنیم:

معده خالی است و بدن نیاز به غذا دارد، بنابراین هورمون گرلین یا همان هورمون گرسنگی توسط معده ترشح میشود تا شما را وادار به خوردن غذا کند.

شما غذا میخورید و غذا وارد مری میشود

غذا از دروازه معده (کاردیا) وارد معده میشود

غذا معمولا مدت زمانی در معده میماند و اینکه هر غذایی چقدر در این مخزن باقی میماند بستگی به نوع و جنس غذا دارد

معده با کمک تجهیزاتی که در اختیار دارد حسابی از خجالت غذا در میاید و تمام غذا را تا آنجا که میشود تکه تکه میکند.

و سرانجام کم کم غذا وارد روده ها و بقیه دستگاه گوارش میشود تا روند جذب و دفع ادامه پیدا کند. تا زمانی که یک چرخه کامل گوارشی به اتمام نرسد، شما گرسنه نمیشوید. اما وقتی معده خالی شد دوباره از نو هورمون گرسنگی ترشح میشود.

نکته:

 

زمانی که شما تحت عمل جراحی لاغری مثل اسلیو معده قرار میگیرد، حجم معده بسیار کم میشود در نتیجه زودتر پر میشود و تولید هورمون گرسنگی کاهش پیدا میکند. تمام این اتفاقات باعث میشود شما غذای کمی بخورید و خیلی زود وزن کم کنید.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 1040
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 24 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اندینگ معده یا حلقه معده (gastric banding) یک درمان جراحی برای از بین بردن یا کاهش چاقی است. این روش یک عمل کم تهاجم است که باعث کاهش حجم معده می‌شود. به طوری که فرد بعد از خوردن مقدار کمی غذا، دچار سیری شده و دیگر میلی به خوردن غذا از خود نشان نمی‌دهد.

عمل جراحی حلقه گذاری معده در اتاق عمل

عمل جراحی حلقه معده باید زیر نظر متخصص بیهوشی صورت بگیرد. نوع بیهوشی، عمومی خواهد بود. عمل معمولا در مراکز محدود جراحی، ولی مجهز صورت می‌گیرد. بعد از مدتی اقامت در اتاق ریکاوری همان روز ترخیص خواهید شد.

برخلاف سایر عمل های جراحی برای لاغری، این روش بسیار کم تهاجم است و از طریق لاپاراسکوپی انجام می‌شود. تعدادی برش بسیار کوچک روی شکم شما و اطراف معده ایجاد می‌شود و متخصص جراحی لاغری با کمک ابزار لاپاراسکوپی اقدام به جایگذاری حلقه معده می‌کند.

این عمل بطور معمول بین ۳۰ تا ۶۰ دقیقه به طول می انجامد. بیمار قبل از عمل باید ناشتا باشد و از شب قبل عمل هیچ ماده غذایی نخورده باشد. افرادی که تحت عمل جراحی حلقه گذاری معده قرار می‌گیرند پس از ۲ روز به زندگی معمولی برمی‌گردند. اما باید تا ۱ هفته از رفتن سر کار و انجام فعالیت‌های فیزیکی سنگی خودداری کند.

چه کسی باید از حلقه معده استفاده کند؟

باندینگ معده تنها برای کسانی استفاده می‌شود که دارای اضافه وزن و چاقی مفرط هستند. چنانچه شاخص توده بدنی این افراد بیشتر از ۳۵ باشد، می‌توانند اقدام به حلقه گذاری معده کنند. افرادی که شاخص توده بدنی بالای ۳۰ دارند مشروط بر اینکه از سایر اختلالات و بیماری‌ها مانند دیابت، افزایش فشار خون یا آپنه خواب رنج ببرند می‌توانند تحت این روش جراحی قرار بگیرند.

خطرات عمل جراحی حلقه معده

این عمل نیز همانند بسیاری از روش های درمانی و جراحی دارای خطراتی است که ممکن است در کمین شما باشد. برخی از خطرات احتمالی جراحی باندینگ معده عبارتند از:

·         بروز واکنش های نامطلوب در برخی از افراد که تحت بیهوشی و داروهای آن قرار می‌گیرند. برخی از مشکلات که حین یا بعد از عمل جراحی باندینگ معده ممکن است برای شخص به وجود بیاید عبارتند از: واکنش های آلرژیک، مشکلات تنفسی، لخته شدن خون در پاها که ممکن است به ریه ها نیز منتقل شود (آمبولی ریوی)، خونریزی، عفونت، حمله قلبی یا سکته مغزی

·         روند کاهش وزن ممکن است کندتر از سایر روش های جراحی صورت بگیرد.

·         حلقه ممکن است باعث ایجاد آسیب فیزیکی به بافت معده شود و نیازمند عمل جراحی برای حذف حلقه باشد.

·         پورت حلقه ممکن است جابجا شود که در بیشتر موارد نیاز به عمل جراحی برای فیکس کردن آن است.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 682
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 23 بهمن 1398 | نظرات ()