نوشته شده توسط : رعنا

مراجعه به دندانپزشکی یکی از دغدغه های اصلی افرادی است که مشکلاتی دندانی دارند و در طول روز فرصت رفتن به مطب های دندانپزشکی را ندارند. اصولا هم این مشکل برای کارمندان پیش می آید که قصد دارند تا بعد از ساعات کاری خود به مطب دندانپزشکی مراجعه کنند. برای حل این مشکل، دندانپزشکی های شبانه روزی به روی کار آمده اند و شما با مراجعه به دندانپزشکی شبانه روزی می توانید مشکل دندان های خود را درمان کنید.

دندانپزشکی شبانه روزی چیست؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که به دندانپزشکی هایی که در آن ها چندین متخصص دندانپزشکی و عمومی به صورت 24 ساعته در حال ارائه خدمات دندانپزشکی هستند، دندانپزشکی شبانه روزی گفته می شود. کلینیک های 24 ساعته دندانپزشکی با مطب های دندانپزشکی کاملا فرق دارند.

خدمات کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی

یکی از دلایل انتخاب کلینیک دندانپزشکی به جای مطب دندانپزشکی، خدمات گسترده ای است که کلینیک ارائه می دهد. این خدمات شامل موارد زیر می شوند:

دندانپزشکی زیبایی

در این شاخه از دندانپزشکی، خدمات مرتبط با زیبایی و همینطور بهبود طرح لبخند مانند لمینت دندان، بلیچینگ و ... توسط دندانپزشک متخصص انجام می شود.

دندانپزشکی کودکان

در کلینیک دندانپزشکی، خدمات متنوع دندانپزشکی کودکان شامل عصب ‌کشی ویژه اطفال، خدمات اورژانسی، روکش ویژه دندان ‌های شیری و ارتودنسی پیشگیری انجام می شود.

خدمات ترمیمی دندانپزشکی

در زمینه دندانپزشکی ترمیمی، تشخیص، پیشگیری و درمان بیماری‌ های دهان و دندان اجرا می ‌شود. دندانی که تحت تاثیر هر یک از مشکلات پوسیدگی دندان، ترک خوردگی، تغییر رنگ و ... قرار گرفته باشد، باید با استفاده از درمان ‌هایی مانند پر کردن دندان، روکش (اینلی یا آنلی) یا بریج دندان (بسته به نیاز و شرایط) تحت درمان قرار گیرد.

ارتودنسی دندان

درمان ناهنجاری ‌های فک و دندان از طریق ارتودنسی انجام می ‌شود. این روش به عنوان یک راهکار زیبایی نه تنها از پوسیدگی دندان ‌ها جلوگیری می‌ کند بلکه به بهبود نظم فک و دندان نیز کمک می ‌کند. کلینیک دندانپزشکی به شما لبخندی زیبا و سالم هدیه می‌ دهد.

دندانپزشکی بارداری

گرچه بسیاری از زنان باردار 9 ماه را بدون هیچ گونه ناراحتی دندانی و یا نیاز به خدمات دندانپزشکی می ‌گذرانند، اما در هر صورت حاملگی می ‌تواند در برخی خانم ‌ها مشکلات و معضلاتی ایجاد کند که حتما نیازمند رسیدگی، معاینه و درمان دندانپزشکی خواهد بود. از این رو یک کلینیک دندانپزشکی خوب اقدام به ارائه خدمات به خانم های باردار می کند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه تزریق فیلر بینی به عنوان یکی از گزینه های بسیار محبوب برای بهبود شکل بینی افراد شناخته شده است. لازم به ذکر است که ماندگاری فیلر بینی دائمی نیست و حداکثر 6 ماه تا یکسال دوام دارد و بیمار در صورت عدن رضایت می تواند فرم قبلی بینی خود را داشته باشد.

فیلر بینی چه مشکلاتی را حل می کند؟

با تزریق ژل به نواحی و نقاط مختلف بینی، متخصص زیبایی می تواند نوک بینی را بالا ببرد و انحنای تیغه بینی را بهبود ببخشد. همچنین در صورت داشتن قوز بینی، فیلر بینی می تواند می تواند در حل این مشکل به شما کمک کند. با ایجاد حجم در نواحی اطراف برجستگی، فیلر باعث یکنواختی سطح بینی می‌ شود. همچنین برای افرادی که تیغه بینی آن‌ها مقعر و فرورفته است، تزریق ژل به نتایج مطلوبی منجر می ‌شود.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر بینی شامل چه مواردی می شوند؟

درست است که فیلر بینی یک روش غیتهاجمی و آسان برای درمان نواقص جزئی بینی افراد است اما بعد از تزریق باید مواردی را رعایت کرد تا بهترین نتیجه را از این درمان گرفت. این مراقبت ها شامل موارد زیر می شوند:

گذاشتن کمپرس سرد روی بینی

از جمله بهترین مراقبت های بعد از فیلر بینی، گذاشتن کمپرس سرد روی بینی به مدت 3 روز است. در صورت انجام این کار از خونریزی، تورم و جابه جایی فیلر بینی جلوگیری می شود.

ماساژ دادن بینی ممنوع

یکی از ممنوعیت هایی که در مراقبت های بعد از انجام فیلر بینی معمولا بهترین دکتر فیلر بینی به شما گوشزد می کند این است که در روزهای اولیه از دست زدن و ماساژ دادن بینی پرهیز کنید. زیرا با این کار باعث جابه جا شدن ژل و در نتیجه به هم خوردن فرم بینی می شوید.

ممنوعیت استفاده از لوازم آرایشی تا 24 ساعت

یکی دیگر از مواردی که در مراقبت هاي بعد فيلر بيني باید به آن توجه داشته باشید این است که به هیچ عنوان تا 24 ساعت از هیچ گونه لوازم آرایشی و بهداشتی مرتبط با صورت استفاده نکنید. زیرا به دلیل باز بودن جای سوزن بر روی صورت امکان ورود آلودگی ها به زیر پوست وجود دارد.

حمام کردن به مدت 24 ساعت ممنوع

همان طور که گفتیم به دلیل باز بودن جای سوزن بهتر است تا 24 ساعت صورت خود را نشویید و حتی استحمام نکنید. پزشکان در مراقبت های بعد از فیلر بینی به شما گوشزد می کنند تا 72 ساعت هم تنها اجازه دوش آب سرد یا ولرم دارید نه آب داغ.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 18 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه افراد بیش از پیش به فکر زیبایی خود هستند و همین باعث شده است که افراد کاندید برای جراحی های زیبا و مخصوصا جراحی بینی افزایش پیدا کنند. در سال های اخیر روشی جایگزین برای جراحی زیبایی بینی رواج پیدا کرده است که فیلر بینی نام دارد. فیلر بینی یکی از روش های زیبایی بینی بدون جراحی است که با تزریق یک ماده پرکننده (فیلر) به زیر پوست بینی سبب اصلاح فرم و زیبایی آن به طور موقت می شود.

اسید هیالورونیک و کلسیم هیدروکسی لپاتیت، دو مورد از موثرترین ترکیبات مورد استفاده در تزریق ژل به بینی هستند. پزشک برای انجام جراحی بینی به نوع آن و ویژگی ‌های بیمار توجه می ‌کند. انواع مختلف بینی شامل موارد زیر می شوند:

فیلر بینی استخوانی

در همین ابتدا باید این نکته را گوشزد کرد که تزریق فیلر بینی استخوانی نتیجه بیشتر و بهتری به نسبت بینی گوستی دارد و باعث شدن بینی استخوانی می شود. در تزریق فیلر در بینی های استخوانی، احتمال رضایت بیشتر است زیرا رفع نواقص بینی های استخوانی راحت تر و موفقیت آمیز تر می باشد. از بین بردن قوز و افتادگی نوک بینی و پر کردن تو رفتگی های بینی استخوانی می تواند نتایج قابل قبول تری نسبت به بینی گوشتی داشته باشد.

فیلر بینی گوشتی

بینی گوشتی، حجیم و بزرگ به نظر می رسد و اغلب افرادی که بینی گوشتی دارند، به دنبال کوچک کردن و خوش فرم شدن آن هستند. تزریق فیلر بینی گوشتی کمی متفاوت است. جراح برای کمک به افرادی که بینی گوشتی دارند، باید با دقت و مهارت بالایی، نواحی خاصی را مشخص کند و فیلر را به آن نواحی تزریق کند. با این کار یک خطای دید به وجود می آید و بینی کوچک و خوش فرم به نظر می رسد.

اگر بینی گوشتی بیش از حد بزرگ و پهن باشد، تزریق ژل تاثیری بر روی آن ندارد و فرد نمی تواند با ژل به نتیجه دلخواه خود برسد و توصیه می شود به سراغ دیگر روش ها مانند جراحی بینی برود.

عوارض تزریق فیلر بینی چیست؟

تزریق فیلر بینی یک روش غیر تهاجمی و بی خطر است. اما در صورت تزریق نادرست و رعایت نکردن درست مراقبت های بعد تزریق، احتمال بروز برخی عوارض به وجود می آید که شامل موارد زیر است:

  • نتیجه بخش نبودن فیلر بینی
  • بروز حساسیت و عفونت در محل تزریق
  • آسیب به بافت های اطراف بینی و رگ ها
  • تاری دید و اختلال در بینایی


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 17 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تا چند سال پیش از جراحی بینی برای برطرف کردن مشکلات بینی استفاده می شده است. اما در سال های اخیر تزریق فیلر بینی به یکی از گزینه های مناسب برای بهبود شکل و فرم بینی تبدیل شده است. با تزریق ژل به نواحی مختلف بینی، متخصص زیبایی می تواند نوک بینی را بالا ببرد و انحنای تیغه بینی را صاف کند. اما نکته ای که درباره این روش زیبایی باید دانست این است که ماندگاری این روش دائمی نیست و حداکثر به مدت یک سال ماندگاری دارد و در صورت عدم رضایت از نتیجه، بینی به حالت گذشته خود برمی گردد.

تزریق فیلر به بینی چگونه است؟

برای تزیریق ژل به بینی، بیمار باید در حالت نیمه نشسته با سر در پشت تخت جراحی و در حالت هایپراکستنشن (۱۱۰-۱۲۰ درجه) قرار گیرد. دکتر فیلر بینی به دقت رابطه بین بینی و لب ها را بررسی می کند تا بد از تزریق فیلر، هماهنگی کامل و بی نقصی بین این اعضا برقرار شود.

در ادامه در صورتی که تزریق در نزدیکی نوک بینی باشد، بی حسی موضعی انجام می شود. در این روش یک ماده تزریقی ژل مانند (معمولا اسید هیالورونیک) زیر پوست وارد شده و در مناطق مورد نظر، خطوط یا حجم بیشتری ایجاد می‌ کند. گاهی از بوتاکس نیز برای این منظور استفاده می ‌شود. ماده پرکننده در لایه‌ های عمیق ‌تر پوست تثبیت می‌ شود و شکل خود را حفظ می‌ کند.

فیلر بینی برای چه افرادی مناسب است؟

  • پیری بینی: با زیاد شدن سن، استخوان فک بالایی که تکیه گاه ساختاری نوک بینی است، از بین می ‌رود. این باعث افت نوک بینی و کاهش عرض پایه بینی می‌ شود. این وضعیت با استفاده از فیلر بینی قابل اصلاح است.
  • پل بینی صاف: استفاده از پرکننده پوستی در خط وسط بینی می‌ تواند این وضعیت را بهبود بخشد.
  • برآمدگی نوک بینی: می توان با تزریق فیلر آن را اصلاح کرد.
  • اصلاح عمل جراحی قبلی: بی نظمی ‌های پس از جراحی بینی با استفاده از پرکننده بینی قابل بهبودی هستند.
  • به طور کلی، هر گونه برجستگی یا عدم تقارن در بینی با استفاده از این روش قابل اصلاح است.

فیلر بینی برای چه مشکلاتی کاربرد ندارد؟

هرچند که فیلر بینی یک روش رایج برای اصلاح فرم بینی است، اما برای رفع مشکلات زیر کاربردی ندارد:

  • برای اصلاح قوز و برآمدگی های بزرگ کاربرد ندارد.
  • بینی شکسته، معمولا با فیلر بینی قابل اصلاح نیست.
  • فیلر بینی برای اصلاح بینی پهن مناسب نیست.
  • تزریق ژل برای کوچک کردن بینی های بزرگ مناسب نیست.


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 16 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

غده پروستات در ناحیه تناسلی مردان واقع شده است و نقش بسیار حیاتی و مهمی در تولید مثل دارد. اما گاهی این عضو مهم دچار مشکل می شود. راه های مختلفی برای درمان پروستات بسته به شرایط فرد و شدت مشکل وجود دارد. انواع بیماری های پروستات معمولا با داروهای آنتی بیوتیک درمان می شوند اما برای درمان سرطان پروستات معمولا باید جراحی انجام شود. جراحی های پروستات عبارتند از: پروستاتکتومی و جراحی لیزری پروستات.

جراحی پروستات برای چه افرادی توصیه می شود؟

بسته به نوع بیماری و شرایط جسمی بیمار، عمل پروستات با اهداف مختلفی انجام می شود. به طور مثال اگر فرد با سرطان پروستات مواجه باشد، هدف پزشک در طی جراحی برداشتن و خارج کردن غده سرطانی است تا پروستات عملکرد قبلی خود را باز پس بگیرد. علائمی که نشان می دهد فردی نیاز به جراحی پروستات دارد شامل موارد زیر می شود:

  • احتباس حاد ادرار: افرادی که به دلیل رشد پروستات تجربه ناتوانی در دفع ادرار را تجربه کرده ‌اند، باید تحت درمان جراحی پروستات قرار گیرند تا مشکل آنها برطرف شود.
  • عفونت ‌های مکرر دستگاه ادراری: عفونت در دستگاه ادراری مردان می‌ تواند ناشی از شرایط انسدادی باشد. در صورت تکرار دوره ‌های عفونی، جراحی پروستات اندیکاسیون مناسب خواهد بود.
  • خونریزی در ادرار: وجود خون در ادرار ممکن است از ناحیه پروستات باشد. این خونریزی گاهی می ‌تواند به کم‌ خونی منجر شده و لخته خون می ‌تواند جریان ادرار را مسدود کند. در این حالت‌ ها، مداخله جراحی ضروری خواهد بود.
  • اختلال در عملکرد کلیه: حضور ادرار در مثانه پس از دفع ادرار می‌ تواند به آسیب مزمن کلیه منجر شود. زمانی که اندازه پروستات بسیار بزرگ باشد، ممکن است جریان ادراری از کلیه ‌ها مسدود شود و نارسایی کلیه ایجاد شود.

آیا بعد از جراحی پروستات امکان باروری وجود دارد؟

معمولا بعد از جراحی پروستات دیگر انزال رخ نمی دهد؛ در نتیجه امکان باروری به شدت کاهش پیدا می کند. برای همین اهمیت دارد که قبل از اقدام به جراحی، متخصص ارولوژی بیمار را از عوارض عمل به خوبی آگاه کرده و همه جزئیات به وی توضیح داده شود تا مطمئن شود که انتظارات او با واقعیت هماهنگ هستند.

آیا عمل پروستات درد دارد؟

خود جراحی پروستات هیچگونه دردی ندارد. البته لازم به ذکر است که بعد از به هوش آمدن ممکن است با قرار دادن پروب در محل مورد نظر، کمی احساس درد و ناراحتی کنید. متاسفانه، استفاده از سونداژ موقت الزامی است و نمی ‌توان از ادامه ادرار در دوره پس از عمل جلوگیری کرد. اما کاری که می‌ توان برای تسکین درد انجام داد، استفاده از مسکن داخل وریدی است که به حداقل رساندن این ناراحتی کمک می ‌کند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بی اختیاری ادرار که انواع مختلفی شامل بی اختیاری استرسی، فوریتی، سرریزی و ترکیبی دارد، یکی از مشکلات رایج در بین آقایان و خانم ها است و به معنی این است که به صورت ناخودآگاه نشت ادرار ایجاد می شود و کنترل فرد بر روی دفع ادرار خود کاهش یافته و یا به طور کلی از بین رفته است.

علل بی اختیاری ادرار در مردان جوان

این مشکل به دلایل مختلفی ایجاد می شود، اما به طور کلی با افزایش سن احتمال بروز این بیماری بیشتر می شود. در ادامه به مهم ترین علل بی اختیاری ادرار در مردان اشاره می کنیم:

  • عفونت ادراری که می تواند در مردان جوان باعث بی اختیاری ادرار شود.
  • التهاب مثانه در آقایان نیز می تواند به عنوان یکی از علل بین بیماری شناخته شود.
  • عفونت کلیه در افراد هم می تواند منجر به بی اختیاری ادرار در مردان شود.
  • وجود تومور در مجاری ادرار نیز یکی از علت های رایج این بیماری است.
  • حضور سنگ در مجاری ادرار افراد می تواند به عنوان یکی از علل بی اختیاری ادرار در مردان جوان ذکر شود.
  • بروز مولتیپل اسکلروز نیز یکی از علل این بیماری در مردان جوان می‌باشد.
  • مصرف سیگار و الکل نیز می‌تواند به طور مستقیم یا غیرمستقیم بر ابتلا به این عارضه تاثیرگذار باشد.
  • اضافه وزن شدید نیز به عنوان یکی از عوامل ممکن برای این بیماری باشد.

درمان بی اختیاری ادرار در آقایان

درمان بی اختیاری ادرار در مردان توسط متخصص ارولوژی، بسته به علت، نوع و شدت بیماری، به صورت متفاوت انجام می ‌شود. در ادامه به برخی از روش‌های درمانی اشاره می ‌شود:

درمان دارویی

آنتی کولینرژیک: از داروهایی مانند اکسی بوتینین، تولتوردین، و سولیفناسین برای درمان مثانه بیش ‌فعال و بی اختیاری اضطراری استفاده می ‌شود.

میرابگرون: با شل کردن عضلات مثانه و افزایش تحمل نگهداری ادرار، در درمان بی اختیاری ادرار اضطراری کمک می‌ کند.

جراحی و مداخلات

تحریک الکتریکی: جایگذاری الکترود در رکتوم و تحریک عضلات کف لگن طی چندین ماه، در درمان بی اختیاری ادرار اضطراری و استرسی موثر است.

تزریق فیلر در پیشابراه: این روش نقش موثری در درمان بی اختیاری ادرار استرسی ایفا می‌کند.

تزریق بوتاکس: در صورت عدم موفقیت روش ‌های دیگر، تزریق بوتاکس به عضلات مثانه برای درمان نوع سرریزی و اضطراری مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

جراحی: روش‌های جراحی گوناگون توسط متخصص ارولوژی می‌تواند برای درمان بی‌اختیاری ادرار در مردان موثر باشد. این روش‌ها به مراتب پایدارتر و موثرتر از مداخلات غیرجراحی می‌باشند.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 11 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بی اختیاری ادرار یکی از مشکلات رایج در بین آقایان و خانم ها است و به معنی این است که به صورت ناخودآگاه نشت ادرار ایجاد می شود و کنترل فرد بر روی دفع ادرار خود کاهش یافته و یا به طور کلی از بین رفته است. بر خلاف تصورات درصد زیادی که فکر می کنند مردان بیشتر دچار مشکل بی اختیاری ادرار می شوند، اما تحقیقات نشان داده است که در بازه سنی ۳۰ تا ۶۰ سال، تقریباً ۳۰ درصد از خانم ‌ها با این مشکل روبرو می ‌شوند، در حالی که در همین بازه سنی، تنها ۵ درصد از آقایان تجربه بی اختیاری ادرار را خواهند داشت.

بی اختیاری ادرار در مردان چه نوع هایی دارد؟

در ادامه به معرفی 4 مدل بی اختیاری ادرار می پردازیم:

بی اختیاری ادراری استرسی

این مشکل زمانی اتفاق می افتد که فشار شکمی بر اثر سرفه، عطسه، بلند کردن اشیاء سنگین و خنده افزایش پیدا کند. بی اختیاری ادرار استرسی بیشتر در آقایان رخ می دهد؛ به خصوص پس از جراحی رادیکال پروستات که معمولا با آسیب به اسفنکتر همراه است یا پس از شکستگی لگن که اسفنکتر ادراری در مجرای مامبرانو آسیب می ‌بیند.

بی اختیاری ادراری فوریتی

عدم کنترل ادرار فوریتی زمانی رخ می دهد که احساس فوریت شدید برای ادرار به وجود می آید. ادرار در این نوع اختلال در کنترل ادرار، نه تنها نگداری نمی شود، بلکه نیاز به کنترل فوری دارد. این مشکل در مردان بیشتر در ادامه مشکلاتی مانند بزرگ شدن پروستات و همچنین تنگی در گردن مثانه اتفاق می افتد. علاوه بر این، شرایطی همچون سنگ مثانه، سنگ انتهای حالب، تومور مثانه و عفونت شدید مثانه نیز می‌توانند منجر به بروز بی اختیاری فوریتی ادرار شوند.

بی اختیاری ادراری سرریزی

این نوع بی اختیاری در اثر عدم تخلیه کامل مثانه پس از دفع ادرار به وجود می آید. این عدم تخلیه باعث می شود که مقداری ادرار در مثانه باقی بماند و به مخض حرکت نشت ادرار رخ دهد.

بی اختیاری ادراری ترکیبی

بی اختیاری ادرار ترکیبی نیز یکی از انواع بی اختیاری ادراری است که ناشی از ترکیب چندین عامل به صورت همزمان است. به عبارت دیگر، اگر فردی همزمان از بی اختیاری استرسی و سندروم مثانه بیش‌ فعال رنج ببرد، به عنوان فردی با بی اختیاری ترکیبی شناخته می ‌شود.

درمان بی اختیاری ادرار در مردان با چه روش هایی است؟

مصرف داروهایی مانند آنتی کولینرژیک و میرابگرون

  • تحریک الکتریکی
  • تزریق فیلر در پیشابراه
  • تزریق بوتاکس
  • تحریک اعصاب ساکرال
  • جراحی


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

سنگ کلیه یکی از رایج ترین بیماری ها است که افراد زیادی را چه زن و چه مرد، در سراسر جهان درگیر خود می کند. سنگ کلیه در حقیقت رسوبات معدنی سختی است که در کلیه ها تشکیل می شود و می تواند باعث درد و عوارض قالب توجه دیگری شود. سنگ کلیه سایز کوچک ممکن است به طور طبیعی از طریق دستگاه ادراری دفع شود، اما برای دفع سنگ های بزرگتر گاهی نیاز به عمل سنگ کلیه می شود.

انواع جراحی سنگ کلیه شامل موارد زیر می شوند:

  • لیزر سنگ کلیه با اورتروسکوپی
  • نفرولیتوتومی و نفرولیتوتریپسی
  • لاپاراسکوپی یا جراحی باز سنگ کلیه

مراقبت‌ های قبل و بعد از جراحی سنگ کلیه

با توجه به نوع جراحی انتخاب شده برای شما، مراقبت های قبل و همچنین بعد از عمل سنگ کلیه  کمی متفاوت خواهد بود. بهترین متخصص ارولوژی همه این مراقبت ها را به شما توضیح می دهد تا بهترین نتیجه را از عمل خود داشته باشید. برخی از نکات مهم مراقبت پیش و پس از جراحی عبارتند از:

  • مصرف آنتی بیوتیک ها یکی از نکات اساسی بعد از جراحی سنگ کلیه است که به پیشگیری از عفونت بعد از جراحی نیز کمک می کند.
  • شنا در مکان ‌های عمومی ممکن است احتمال عفونت را افزایش دهد؛ بنابراین بهتر است تا مدتی از انجام آن صرف‌ نظر کنید.
  • تا چند ساعت بعد از عمل سنگ کلیه، از مصرف آب و سایر مایعات خودداری کنید و پس از گذشت چند ساعت مصرف مایعات را افزایش دهید.
  • فهرستی از داروهای مصرفی خود را به پزشک متخصص نشان دهید تا دز مصرفی آنها را کنترل کرده و در صورت نیاز، آنها را قطع کند یا داروی جدیدی جایگزین کند.
  • پیش از عمل، از مصرف مشروبات الکلی و همچنین استعمال دخانیات خودداری کنید. این موارد بر انعقاد خون تاثیر گذاشته و می‌ توانند باعث دشواری در عمل و یا بروز عارضه پس از عمل شوند.
  • پس از گذشت مدت زمان مشخصی که پزشک تجویز می‌ کند، فعالیت‌ های روزانه خود را شروع کنید؛ اما از انجام فعالیت ‌های سنگین خودداری کنید.

عمل سنگ کلیه چه عوارضی دارد؟

این جراحی یک عمل کم تهاجمی است. اما ممکن است عوارضی را برای بیمار به همراه داشته باشد که عبارتند از:

  • گرفتگی و انسداد لوله حالب
  • ورود عفونت به داخل خون و سرایت آن به دیگر اندان های بدن
  • خونریزی هنگام عمل جراحی
  • عفونت دستگاه ادراری
  • درد و ناراحتی بعد از جراحی


:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 90
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از اندام های مهم و حیاتی در بدن آقایان، پروستات است که می تواند به دلایل مختلفی مانند سبک زندگی نادرست، دچار مشکلات سلامتی شود. غده پروستات در ناحیه تناسلی مردان واقع شده است و نقش بسیار حیاتی و مهمی در تولید مثل دارد. اما گاهی این عضو مهم دچار مشکل می شود. راه های مختلفی برای درمان پروستات بسته به شرایط فرد و شدت مشکل وجود دارد که ما در این مقاله قصد داریم تا با جراحی های مختلف برای درمان این مشکل بپردازیم.

انواع روش های جراحی پروستات

انواع بیماری های پروستان معمولا با داروهای آنتی بیوتیم درمان می شوند اما برای درمان سرطان پروستات معمولا باید جراحی انجام شود. در ادامه به معروف ترین جراحی های پروستات می پردازیم.

پروستاتکتومی

یکی از روش ‌های جراحی پروستات، پروستاتکتومی است که شامل روش ‌های مختلفی است که منجر به از بین بردن بخشی یا تمام غده‌ پروستات می‌ شود. از این جراحی برای درمان پروستات بزرگ شده و همینطور سرطان پروستات استفاده می شود. در روش سنتی این جراحی، پوست برش داده می ‌شود و از طریق حفره ‌ای که ایجاد می‌ شود، به پروستات و بافت ‌های اطراف آن دسترسی پیدا می‌ کند.

در روش‌ های جدیدتر برای این عمل، از روش لاپاراسکوپی هم استفاده می ‌شود. در این روش، برش ‌های کوچکی در پوست ایجاد می‌ شود و از طریق لوله‌ ها یا بازوهای رباتیک، تغییرات مورد نظر متخصص بر روی پروستات اعمال می‌ شود.

جراحی لیزری پروستات

در روش جراحی لیزری پروستات، بافت آسیب ‌دیده پروستات که مانع جریان طبیعی ادرار می ‌شود، با استفاده از لیزر بدون نیاز به برش پوست از بین می ‌رود. این روش به طور اصلی برای درمان هایپرپلازی خوش‌ خیم پروستات استفاده می ‌شود.

در این روش، به ویژه در مواردی که پروستات به اندازه زیادی بزرگ شده است و همچنین در افرادی که تشخیص سرطان در آنان قطعی نیست، استفاده می ‌شود. در این جراحی، هیچ نمونه ‌ای برای ارسال به پاتولوژیست به منظور بررسی ارسال نمی ‌شود زیرا به این دلیل که کل پروستات در طول جراحی حذف می‌ شود. در صورتی که تشخیص مشکوک به سرطان پروستات باشد، این جراحی توصیه نمی ‌شود مگر اینکه بیمار قبلا نتایج منفی بیوپسی داشته باشد.

آیا عمل پروستات درد دارد؟

عمل پروستات هیچ دردی ندارد. البته ممکن است پس از عمل جراحی، در لحظاتی که در اتاق عمل هستید و آغاز به بیدار شدن از بیهوشی می ‌کنید، با قرار دادن پروب در محل، کمی احساس ناراحتی و مقداری درد تجربه کنید.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 9 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ارتودنسی دندان انواع مختلفی دارد که شامل دسته کلی ارتودنسی ثابت و متحرک می شود. اما همین ارتودنسی ها، خود نیز شامل زیر دسته هایی می شوند که شامل موارد زیر هستند:

  • ·         ارتودنسی سرامیکی
  • ارتودنسی دیمون
  • ارتودنسی پشت دندانی یا لینگوال
  • ارتودنسی نامرئی یا اینویزیلاین

مراحل ارتودنسی دندان را به ترتیب بشناسیم

مراحل ارتودنسی در هر فردی به نسبت نوع ناهنجاری دندانی، شدت ناهنجاری، روش درمان و سن بیمار می تواند متفاوت از دیگری باشد. برای مثال مراحل ارتودنسی ثابت و متحرک با یکدیگر فرق دارد و همینطور مراحل ارتودنسی دندان کودکان و بزرگسالان نیز با یکدیگر فرق دارند. اما به طور کلی مراحل ارتودنسی دندان به شرح زیر است:

پیدا کردن یک متخصص ارتودنسی با مهارت و تجربه بالا

قبل از هر چیزی باید به دنبال یک متخصص ارتودنسی خوب در شهر و منطقه خود باشید. به طور مثال اگر در کرج ساکن هستید، پیدا کردن بهترین متخصص ارتودنسی در کرج می تواند ترس شما از درمان را از بین ببرد. در صورتی که این درمان توسط بهترین متخصص ارتودنسی انجام شود، با کمترین درد و ناراحتی و عوارض بهترین نتایج را دریافت خواهید کرد.

معاینه توسط ارتودنتیست و عکسبرداری از دهان و دندان

در جلسه مراجعه، متخصص ارتودنسی دهان و دندانهای شما را به طور کامل بررسی می کند و به منظور اطمینان خاطر از نوع و شدت ناهنجاری، عکسبرداری از دهان و دندان را برای شما تجویز می کند. در صورتی که تصاویر، نشان دهنده هر گونه مشکل اعم از پوسیدگی دندان و … باشد، باید قبل از شروع درمان ارتودنسی رفع شوند.

انتخاب نوع درمان ارتودنسی دندان

انتخاب روش درمان، یکی از مهم ترین مراحل ارتودنسی دندان است. بهترین روش درمانی برای بیمار را متخصص ارتودنسی به توجه به معاینات انجام شده، عکس رادیولوژی دندان، نیاز بیمار و درخواست بیمار مشخص می کند. انواع روش های ارتودنسی دندان شامل ارتودنسی ثابت و ارتودنسی متحرک است که هر کدام از این روش ها نیز انواع مختلفی دارند.

مراجعات در بازه های مختلف

شما تا پایان طول درمان موظف هستید در بازه های زمانی منظم و تعیین شده به کلینیک ارتودنسی مراجعه کنید تا وضعیت دندان هایتان بررسی شود.

استفاده از نگهدارنده ارتودنسی

برخی از متخصصین ارتودنسی ممکن است پس از پایان درمان ارتودنسی تا مدتی استفاده از نگهدارنده ارتودنسی یا ریتینر را برای بیماران خود تجویز کنند.

کدام مدل ارتودنسی بهتر است؟

هر یک از این روش‌ ها دارای مزایا و معایب خود هستند و هر فرد ممکن است با ناهنجاری ‌ها و مشکلات مختلف در دندان ‌ها و فک خود مواجه باشد.



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 95
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1402 | نظرات ()