نوشته شده توسط : رعنا

چگونه بايد درباره ويروس كرونا با بچه ها صحبت كنيم؟

با وجود شيوع ويروس كرونا در جهان و تبديل شدن آن به يك بيماري پاندميك و عالمگير، شايعات و اطلاعات درست و غلت زيادي درباره آن وجود دارد. با به‌روز رساني هاي دقيقه به دقيقه و آني، جاي تعجب نيست كه اين سيل اطلاعات باعث اضطراب و نگراني زيادي در ما و همچنين بچه هاي ما شده است.

چند نكته اساسي براي صحبت كردن درباره كرونا با بچه هاي كوچك 

  • ابتدا اضطراب خود را كنترل كنيد و ريلكس باشيد
  • بدون هيچ مقدمه اي و بدون وقفه بحث را شروع كنيد
  • ببينيد كه بچه شما از قبل چه اطلاعاتي درباره ويروس كرونا دارد
  • اطلاعات مبتني بر واقعيت به او بدهيد و او را تشويق به رعايت بهداشت كنيد.
  • متناسب با سن و سالش با او صحبت كنيد
  • سطح استرس او را بررسي كنيد و به او در كاهش و يا مديريت استرس كمك كنيد.

بچه ها هر كاري كه بزرگسالان انجام ميدهند را دنبال ميكنند

بچه ها تا زماني كه ترس، هراس و اضطراب را در پدر و مادر خودشان نبينند نگران نيستند. بنابراين بسيار مهم است كه در پيش چشمان كودكان به هيچ عنوان نگران نباشيد و خود را كنترل كنيد. بچه ها و مخصوصا نوجوانان به دنبال الگويي مطمئن در بحران ها و شرايط بحراني ميگردند. و والدين به عنوان نزديك ترين و محتمل ترين الگوها شناخته ميشوند بنابراين والدين بايد مراقبت باشند كه ترس بر آن ها غلبه نكند. زيرا در اين صورت در انجام مسئوليت هاي خود به مشكل بر خواهند خورد.

آنچه بچه ها از ويروس كرونا ميدانند بسيار مهم است

از فرزند خود بخواهيد تا آنچه كه در مورد ويروس كروناي جديد مي داند را به شما بگويد. آنها را تشويق كنيد هر آنچه را كه شنيده اند يا خوانده اند به اشتراك بگذارند. حتي اگر فكر ميكنند چيزي كه ميدانند شايعه است. ممكن است بخواهيد آنچه را كه مي گويند بنويسيد، به خصوص اگر بيش از يك فرزند داشته باشيد. اطلاعاتي كه شما از اين گفتگو جمع مي كنيد مي تواند به شما كمك كند در ابتدا تعيين كنيد كه كدام حقايق بهتر است قبل از ساير اطلاعات در اختيار كودك قرار بگيريد.

مكالمه را فقط پيرامون حقايق ادامه دهيد

تمام اطلاعاتي كه به فرزند خود ميدهيد دقيقا بايد از منبع موسخي باشد. اين مي تواند به حداقل رساندن سردرگمي كودك كمك كند.

مراكز كنترل و پيشگيري از بيماري ها و همچنين سازمان بهداشت جهاني دو سازمان معتبر هستند. براي شروع كار، ما به ۵ واقعيتي كه اين دو سازمان اطلاع رساني كرده اند اشاره خواهيم كرد:

  • برخي از علائم كرونا مشابه آنفولانزا است. سرفه، تب و تنگي نفس ۳ علامت اوليه كرونا هستند كه ميتواند در مورد كرونا نيز وجود داشته باشند.
  • كساني كه اين ۳ علامت را دارند بايد به پزشك مراجعه كنند و مراقب باشند تا ديگران را آلوده نكنند.
  • سرفه و عطسه دو راه انتقال ويروس كرونا هستند
  • شستن دست ها به طور مرتب و عدم دست زدن به صورت ميتواند به پيشگيري از كرونا كمك كند.
  • هنوز راه  درمان كرونا كشف نشده است اما آمار بهبود يافتگان زياد است. اين يعني هر كسي كه كرونا بگيرد لزوما جان خود را از دست نخواهد داد.


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 695
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

كرونا ويروس خطرناكي است كه هرچند جديد نيست اما از آنجايي كه جهش پيدا كرده چند سر و گردن از ويروس هاي هم خانواده خود خطرناك تر و پيشرفته تر شده است. كرونا از حالت همه گيري خارج شده و تبديل به يك بيماري عام گير و پاندميك شده است. در حال حاظر كشورهاي مختلفي در سراسر دنيا درگير اين ويروس شده اند و اين درحالي است كه هنوز واكسن كرونا ويروس كشف نشده است. تنها پيشگيري و نكات مراقبتي ميتواند به جلوگيري از ابتلاء آن كمك كند اما اگر به آن مبتلا شويم چه؟

۵ ماده غذايي اساسي براي مقابله و كمك به درمان كرونا 

ويتامين C

ويتامين C يك ماده مغذي اساسي است كه به عنوان يك آنتي اكسيدان عمل مي كند. آنتي اكسيدان ها به مبارزه با راديكال هاي آزاد كمك مي كنند. راديكال هاي آزاد نوعي مولكول هاي ناپايدار هستند كه به سيستم ايمني بدن آسيب مي رساند. شواهدي وجود دارد كه نشان مي دهد ويتامين C به ويژه در تقويت سيستم ايمني بدن در مقابل كرونا است

ويتامين E

مانند ويتامين C، ويتامين E يك آنتي اكسيدان قدرتمند است. تحقيقات نشان مي دهد كه مقادير كافي ويتامين E براي حفظ و ارتقاء سيستم ايمني به ويژه در افراد مسن كمك كرد. دريافت اين ويتامين مخصوصا در خانم هاي مسن بسيار توصيه شده است

زينك يا روي

روي يك ماده معدني اساسي است كه در توليد برخي سلولهاي ايمني بدن نقش دارد. مؤسسات ملي بهداشت آمريكا (NIH) هشدار مي دهد كه حتي مقادير كم روي نيز ممكن است عملكرد سيستم ايمني بدن شما را مختل كند. بنابراين به جهت افزايش و تقويت سلول هاي سيستم ايمني مانند گلبول هاي سفيد مبارز خون، حتما مواد حاوي روي تهيه و مصرف كنيد

كاروتئوئيدها

نوع ديگري از آنتي اكسيدان ها، كاروتنوئيدها هستند. اين آنتي اكسيدان ها دسته اي از رنگدانه ها هستند كه بطور طبيعي در تعدادي از گياهان يافت مي شوند. هنگام مصرف ، كاروتنوئيدها به ويتامين A تبديل مي شوند (ماده مغذي كه به تنظيم سيستم ايمني بدن كمك مي كند)

امگا ۳

اسيدهاي چرب امگا ۳ نوعي اسيد چرب ضروري هستند كه به عنوان سركوب كننده التهابات بدن و همچنين تقويت كننده هاي طبيعي سيستم ايمني شناخته ميشوند. گرچه مشخص نيست كه آيا امگا ۳ مي تواند به مقابله با عفونت ها (مانند سرماخوردگي، آنفولانزا يا كرونا) كمك كند اما از آنجايي كه امگا ۳ مي تواند در برابر اختلالات سيستم ايمني مانند بيماري كرون، كوليت اولسراتيو و آرتريت روماتوئيد از شما محافظت كند ميتوان به جهت احتياط غذاهاي زير را براي مقابله و كمك به درمان كرونا مصرف كرد

براي مطالعه بيشتر: چيزهايي كه زنان باردار بايد درباره كرونا بدانند



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 803
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر يك خانم باردار هستيد و يا يكي از خانم هاي اطرافتان باردار است، طبيعي است كه درباره ويروس كرونا كه به سرعت در حال پيشرفت در سراسر جهان است و تبديل به يك بيماري پاندميك شده است نگران باشيد.

زنان باردار نسبت به ويروس كرونا چقدر حساس هستند؟

به طور كلي ، زنان باردار نسبت به زنان غير باردار بيشتر مستعد ابتلا به بيماري هستند. زيرا بارداري به طور معمول در اغلب خانم ها سيستم ايمني را تضعيف كرده و پاسخ هاي ايمني را كاهش ميدهد. زنان باردار داراي تغييرات ايمني و فيزيولوژيكي هستند كه ممكن است آنها را در معرض عفونت هاي تنفسي ويروسي ، از جمله COVID-19 حساس تر كند.

نتيجه تحقيقات درباره تاثير ويروس كرونا بر زنان باردار چه ميگويد؟

در اين خصوص باز هم داده ها و اساسا تحقيقات انجام شده هنوز بسيار محدود هستند. نتيجه يك تحقيق اوليه نشان ميدهد كه زنان باردار احتمال كمتري دارد كه به بيماري كروناي شديد مبتلا شوند.

در فوريه سال ۲۰۲۰ ، مجله پزشكي The Lancet يك مطالعه بسيار كوچك در مورد تأثير كوويد-۱۹ بر زنان باردار منتشر كرد. چيزي كه در اين مطالعه گذشت به شكل زير است:

۹ زن باردار كه آزمايش كرونا ويروس مثبت داشتند ، مورد بررسي قرار گرفتند

· تمام زنان مورد مطالعه زناني بودند كه در ژانويه سال ۲۰۲۰ در ووهان چين زايمان كردند.

· هيچ يك از مادران علائم ويروس كرونا يا ذات الريه را نشان ندادند

· هيچكدام از مادران فوت نكردند

· ويروس كوويد-۱۹ در مايع آمنيوتيك، خون جفت، يا شير مادر يافت نشد

· و حتي خود نوزادان به دنيا آمده از شكم اين مادران آلوده به COVID-19 متولد نشدند

نظر متخصصان درباره نتايج تحقيقات انجام شده در خصوص تاثير كرونا بر بارداري

دكتر ترانه شيرازيان متخصص ژينكولوژي، زنان و زايمان، و بنيانگذار موسسه نجات مادران در مصاحبه اي ميگويد:

“اين تحقيق به نتايج خوش بينانه اي براي مادران باردار اشاره دارد ، اما ما همچنان خواستار انجام مطالعات بيشتر در اين خصوص هستيم تا شايد بتوان به قطعيت گفت كه نتايج آزمايشات در خصوص تاثيرات كرونا بر مادران منفي نيستند و هم مادران و هم جنين سالم خواهند ماند.”

گزارشي كه توسط سازمان بهداشت جهاني (WHO) در فوريه ۲۰۲۰ منتشر شد نيز نتايج مشابهي را يافت. گزارش WHO در خصوص تاثير كرونا بر مادران باردار به شكل زير است:

· در اين گزارش ۱۴۷ زن باردار مورد بررسي قرار گرفته است

· ۶۴ نفر به كوويد-۱۹ آلوده شدند، ۸۲ مورد مشكوك بود و ۱ مورد هم هيچ علائمي نداشت

· ۸ درصد از اين زنان “بيماري شديد” داشتند. در ۱٪ هم وضعيت بحراني بود.

· WHO نتيجه گرفت كه: “بر خلاف آنفلوانزا A (H1N1) ، در خصوص كرونا زنان باردار به نظر نمي رسد بيشتر در معرض خطر بيماري شديدي باشند.”

· براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد علائم و شيوع ويروس كرونا و راه هاي تقويت سيستم ايمني بدن در مقابل ويروس كرونا مي توانيد به سايت نسخه مراجعه كنيد.

 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 690
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

با شیوع کروناویروس جدید یا کووید-۱۹، ما چند هفته ای میشود که هر روز با توصیه های هوشیاری در خصوص پیشگیری از ابتلاء به بیماری و نکات مراقبتی مواجه هستیم. حتی نحوه مراقبت از بیماران و یا مدیریت بیماری را آموزش دیده ایم. همه این نکات مفید هستند اما چیزی که خیلی به آن توصیه نمیشود تقویت سیستم ایمنی بدن است. زیرا برای مقابله با ویروس کرونا چیزی که خیلی اهمیت دارد تقویت بنیه دفاعی بدن است. چرا که یک سیستم ایمنی تقویت شده، میتواند بهتر با کرونا مقابله کند و حتی شاید در صورت ابتلاء به آن، تنها با همین سیستم بتوان با کرونا مقابله کرد چون هنوز واکسن کرونا کشف نشده است.

نسخه در این مقاله به 5 روش اساسی برای تقویت ایمنی شما اشاره کرده است و امیدوار است که همه هموطنانمان بتوانند با این روش ها بختر به مقابله با کرونا بروند.

استرس را کاهش دهید

وقتی استرس داریم بدن مان هورمونهای استرس تولید می کند که سیستم ایمنی بدن را درگیر خود میکند. بنابراین یکی از مهمترین راههای تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا ویروس ، قطعا کاهش استرس است. برای کاهش استرس، بسیار بسیار مهم است که بین کار و زندگی تعادل ایجاد کنیم و در صورت نیاز، مدتی را از کار دور ماند و در خانه یا یک محل ایمن و پر از آرامش سپری کرد.

هر وقت خسته شدید بخوابید

اگر به اندازه کافی نخوابید، استرس روحی و روانی و همچنین استرس فیزیکی خود را افزایش میدهید. و استرس همیشه یکی از عوامل تضعیف و به چالش کشاندن سیستم ایمنی بدن است. استرس به هر نحوی میتواند سیستم ایمنی و مصنویت شما در برابر عوامل بیماری زا را به خطر بی اندازد.

ویتامین های تقویت کننده سیستم ایمنی را مصرف کنید

برای حمایت و تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا، می توانید غذاهای کمکی بخورید که میتوانند خصوصیات تدافعی بدن را افزایش دهند. برای مثال مرکبات، سیر، کلم بروکلی، اسفناج و … میتوانند چنین نقشی در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشند.

جلوی هر گونه التهاب را بگیرید

التهاب حتی در شرایط خیلی عادی برای بدن مضر است و سیستم ایمنی بدن را بیش از حد به خود درگیر میکند. زمانی که در هر نقطه از بدن التهابی ایجاد میشود سلول های سیستم ایمنی به سرعت خود را به منطقه تحت التهاب میرسانند تا با عوامل بیماری زا مقابله کنند. هر چه التهاب بیشتر باشد درگیری و تضعیف سیستم ایمنی بییشتر میشود و برعکس این موضوع هم صادق است. 

از توکسین ها و سموم دوری کنید

سموم (هر سمی) می توانند برای سیستم ایمنی بدن ویران کننده باشند. به عنوان مثال، سموم تولید شده توسط انواع قارچ ها و کپک ها که تحت عنوان مایکوتوکسین ها نیز شناخته میشوند یکی از این سموم خطرناک هستند که میتوانند سیستم ایمنی بدن ما را ضعیف کرده و یا از بین ببرند.

نکته : در نهابیت به عنوان یک اصل مهم و اساسی سعی کنید از شایعات در مورد کرونا دوری کنید 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 704
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کسانی که کرونا گرفته اند باید چکار کنند؟

با توجه به اینکه کرونا ویروس مطابق پیش بینی ها در کشور گسترش پیدا کرده و شمار قابل توجهی از هموطنانمان به آن مبتلا شده اند، لازم دیدیم که مقاله ای درباره این موضوع گردآوری کنیم.

اگر به کرونا مبتلا شده اید به نکات و توصیه های زیر توجه کنید

در وهله اول با اورژانس تماس بگیرید و با ذکر علائم خود، از آن ها بپرسید که آیا امکان بستری شدن شما در بیمارستان وجود دارد یا نه. اگر اوضاع شما وخیم نباشد و علائم ویروس کرونا در شما خفیف باشد، احتمالا به شما گفته میشود که در خانه  بمانید و توصیه هایی که در ادامه خواهید خواند را به شما گوشزد خواهند کرد.

به جز مواقعی که به بیمارستان میروید در خانه بمانید

·         در خانه بمانید: افرادی که به صورت خفیف علائم کرونا را دارند باید به جهت اطمینان در خانه بمانند و تا آنجا که برایشان مقدور است از خانه خارج نشوند.

·         از حضور در اجتماعات اجتناب کنید: اگر بیماری هستید و مشکوک به کرونا، به محل کار، مدرسه یا مناطق عمومی نروید.

·         از حمل و نقل عمومی خودداری کنید: برای جلوگیری از شیوع کرونا حتی اگر بیرون رفتید با وسیله نقلیه شخصی جابجا نشوید و به هیچ عنوان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنید.

خود را از افراد خانواده و حیوانات خانگی جدا و قرنطینه کنید

·         از دیگران دور شوید: تا حد ممکن ، باید در یک اتاق جدا بمانید و از سایر اعضای خانواده و مخصوصا حیوانات خانگی دور شوید. اگر برایتان مقدور است جداگانه حمام کنید و یا اگر حمام و دستشویی جدا دارید، حمام کاملا به شما اختصاص داده شود.

·         تماس خود با حیوانات خانگی و حیوانات دیگر را محدود کنید: هرچند که هنوز ثابت نشده حیوانات خانگی و سایر حیوانات بتوانند کووید-۱۹ را به شما منتلق کنند، اما اگر شما با آن ها در تماس باشید شاید آن ها در نقش ناقل بیماری را به دیگران برسانند. برای مثال ممکن است شما با دست آلوده خود حیوان را لمس کنید، سپس یکی از اعضای خانواده بعد از شما همینکار را انجام داده و با دست زدن به صورتش باعث ورود کرونا به دستگاه تنفسی اش شود.

·         حیوان خانگی خود را به جای مطمئنی بسپارید: اگر خودتان مبتلا هستید برای اطمینان به صورت موقت نگهداری از او را به دوستان، آشنایان و یا یک محل مطمئن بسپارید.

قبل از مراجعه به مراکز درمانی به پزشک زنگ بزنید

با پزشک خود و یا اورژانس تماس بگیرید: اگر از قبل قرار ملاقات داشته اید پیش از اینکه بخواهید به مطب و یا بیمارستان بروید حتما با آنجا تماس بگیرید. و اگر علایمتان بدتر شد و یا خواستید در بیمارستان بستری شوید نیز حتما زنگ بزنید. شاید بیمارستان مکان مناسبی برای شما نباشد و یا اینکه امکان بستری شدنتان وجود نداشته باشد.

استفاده از ماسک را فراموش نکنید

اگر خودتان بیمار هستید: زمانی که به کرونا مبتلا شده اید برای جلوگیری از آلوده کردن اطرافیان و حیوانات خانگی باید حتما ماسک بزنید. حتی اگر کسی در خانه نیست بهتر است جهت احتیاط ماسک بزنید.

 

برای مطالعه بیشتر: نحوه استفاده صحیح از ماسک برای مقابله با کرونا ویروس



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 741
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مطابق اعلام سازمان جهانی بهداشت، که از هفته پیش اعلام کرد، تا ساخت واکسن کرونا ویروس ممکن است دست کم ۱۸ ماه زمان مورد نیاز باشد. البته این واکسن میتواند خیلی زودتر از این ها ساخته شود، اما پروتکل های علمی اجازه آزمایش روی انسان را نمیدهد. وقتی گفته میشود که ۱۸ ماه طول خواهد کشید تا واکسن ساخته شود منظور، زمانی است که واکسن برای استفاده عموم ساخته شده و در دسترس باشد.

اولین گام ها برای ساخت واکسن کرونا

دولت چین در اواسط ماه ژانویه بود که توالی RNA کروناویروس جدید را به صورت کامل منتشر کرد. این ویروس که تا چند روز پیش با نام کووید-۱۹ شناخته میشد اکنون تغییر نام پیدا کرده و با نام سارس-کوو-۲ یا (SARS-CoV-2) شناخته میشود. انتشار توالی کامل این ویروس تمام موسسات پژوهشی در دنیا را وا داشت که برای ساخت واکسن کرونا قدم های جدی بردارند.

استرالیا پیشگام در راه پیدا کردن درمان کرونا

بعد از انتشار اطلاعات و توالی RNA کرونا تقریبا در اواخر ماه ژانویه، در کشور دومی به جز چین اقدام به کشت ویروس شد. این کشور استرالیا است و محل کشت ویروس نیز یک موسسه به نام دوهرتی است که در ملبورن واقع شده است. کشت این ویروس اولین و محکم ترین گام برای پیدا کردن واکسن کرونا است. بعد از اولین کشت ها سایر محققان در کشورهای اروپایی و آمریکا به ویروس  زنده کرونا دست پیدا کردند.

خواندن مطلب زیر نیز به شما توصیه میشود

آزمایش کرونا ویروس چیست ؟

ساخت یک واکسن معمولی ۲ تا ۵ سال طول میکشد

اگر بخواهیم صادق باشیم و به تاریخچه ساخت واکسن های جدید نگاهی بی اندازیم متوجه خواهیم شد که فرآیند ساخت واکسن از لحظه شروع تا مرحله آزمایش انسانی چیزی بین ۲ تا ۵ سال طول میکشد. ولی وضعیت علم در این دهه با دهه های گذشته کمی متفاوت است. پژوهشگران این بار یکدل در تمام دنیا با هم همکاری میکنند و احتمالا میتوانند در مدت کوتاهی و کمتر از آنچه فکرش را میکنیم موفق به ساخت واکسن کرونا شوند.

کرونا یک شبه درمان نمیشود

ساختن واکسن های موثری برای ویروس های خطرناکی مثل کرونا به هیچ عنوان کار ساده ای نیست و نمیتوان در یک شب و در یک چشم به هم زدن موفق به اینکار شد. اما ما خوشبینیم که اگر همه برنامه های در نظر گرفته شده برای ساخت واکسن به درستی پیش برود، ما به وزدی شاهد ساخت واکسن و درمانی برای مقابله با کرونا خواهیم بود. محققان بر اساس تجربه شیوع سارس درس های زیادی آموخته اند و ما باید علاوه بر رعایت نکات بهداشتی و ایمنی برای جلوگیری از عوامل انتقال کرونا ، امیدوار باشیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شیوع ویروس کرونا و یا آموزش نکات مقابله با نحوه انتقال آن(مثل نحوه استفاده از ماسک جهت مقابله با ویروس کرونا) می توانید به سایت noskhe .com مراجعه کنید. 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 695
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

 نگهداری از کودک فرایندی دقیق و طاقت فرسا می باشد ولی نکات مهمی هستند که والدین بایستی به آنها توجه کنند. در اینجا میخواهیم مهمترین اتفاقات مراحل زندگی کودک را در اولین سال تولد بررسی نماییم

لبخند زدن

بعد از دو ماه بیقراری های شبانه , شما صورت گریان کودک خود را بسیار دیده اید. تا این زمان شما گاهی لبخند کودک خود را دیده اید ولی الان زمان یک شگفتی بزرگ فرا رسیده است.معمولا یک کودک دو ماهه با لبخند به شما واکنش خواهد داد. شنیدن صدای شما یا دیدن صورت شما از عواملی هستند که باعث می شود کودک لبخند زیبای خود را به شما نشان دهد.

خندیدن

اگر گریه های کودک دلبند تان شما را آزرده کرده است , دیگر نگران نباشید. در حدودا وقتی کودک چهار ماهه است, شما یکی از لذت بخش ترین صداهای زندگیتان را خواهید شنید : خندیدن کودک.

خواب شبانه

برخلاف سایر مراحل رشد کودک , خواب کامل شبانه کودک یک کابوس برای والدین می باشد.اگر چه انتظار اینکه کودک تمام طول شب را بخوابد تفکری نا صحیح می باشد , اما والدین به این آرزوی خود خواهند رسید.در حدودا وقتی که کودک شش ماهه می شود تمامی شب را به راحتی خواهند خوابید.

نشستن

به نظر شما دنیا در حالتی که روی شکم خود دراز نکشیده اید چه شکلی به نظر خواهد رسید؟ در حدود پنج یا شش ماهگی اکثر کودکان میتوانند با استفاده از تکیه گاه (مانند تکیه کردن به متکا یا استفاده از دستان خود) بنشینند.اکثر کودکان در حدود هفت یا نه ماهگی به تنهایی بنشینند.

چهار دست و پا رفتن

اگر یک کودک هشت ماهه دارید , بهتر است که کارت باشگاه ورزشی خود را در دسترس قرار دهید!چرا که بایستی به دنبال کودک خود سرتاسر خانه را دنبال وی بروید. در نه ماهگی کودک میتواند با کمک دست و پاهای خود شروع به چهار و دست رفتن نماید هر چند که در بعضی کودکان ممکن است این فرایند دیرتر صورت پذیرد.

غذا خوردن با دست

 

در سنین نه تا دوازده ماهگی کودک کنترل بهتری بر روی دست و انگشتان خود داشته که سبب می گردد کودک بتواند به اشیا کوچک چنگ بیندازد مانند غذا خوردن با دست.متاسفانه کودک در این سنین تمایل زیادی به لمس کردن و چشیدن اشیا اطراف خود دارد, لذا غذا تنها چیزی نیست که کودک بخواهد آن را در دهان خود بگذارد. لذا لازم است که در این سنین مراقبت بیشتری از کودکان به عمل آید و محیط اطراف کودک را برای شیطنت های کودک امن تر نمود.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 702
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

توصیه های ذکر شده در این مقاله برای عموم مردم است اما اگر شما یا اطرافیانتان با یک بیماری نادر یا کمتر شایع مواجه هستید بیشتر روی نکات ذکر شده در این مقاله تمرکز کنید.

چند نکته برای پیشگیری از کرونا ویروس جدید

برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس از لوازم هیچکسی استفاده نکنید

در مراکز تحصیلی، اداره ها و سایر مراکز شغلی دیگر از وسایل دیگران استفاده نکنید و حتی الامکان فاصله را رعایت کنید.

از تماس مراقبت نشده با حیوانات غیرخانگی خودداری کنید

حیوانات خیابانی شاید خودشان مریض نباشند و به کرونا مبتلا نشوند اما میتوانند ناقل آن باشند. حتی اگر قصد غذارسانی به آن ها را دارید نکات بهداشتی را رعایت کنید تا نه به شما و نه آن ها آسیبی نرسد. البته هنوز ثابت نشده که حیوانات خیابانی در انتقل کرونا نقش دارند یا خیر.

برای پیشگیری از کرونا شوینده حاوی الکل تهیه کنید

هرچند که شستشوی دست ها با کمک آب و صابون میتواند برای پیشگیری از بیماری کرونا مفید باشد، اما در کنار آن میتوانید شوینده های دست و صورت که حاوی الکل هستند را نیز استفاده کنید. فقط دقت کنید که غلظت و درصد الکل در شوینده باید بین ۶۰ تا ۷۰ درصد باشد. الکل صنعتی غلظتی حدود ۹۶ درصد دارد و توانایی کشتن ویروس کرونا را ندارد بنابراین تلاش کنید که حتما شوینده حاوی الکل ۶۰ درصد بخرید.

مایعات زیاد بنوشید

نوشیدن مایعات میتواند آب بدن را تامین کرده و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کند. بهتر  است که آب ولرم بنوشید. در کنار نوشیدن آب معمولی و تمیز میتوانید آب مرکبات و میوه های سالم و تازه دیگر را نیز امتحان کنید.

دست و صورت خود را بیشتر بشویید

برای پیشگیری از بیماری کرونا، بهترین راهکار شستشوی به موقع و مکرر دست و صورت است. کسانی که بیماری های نادر دارند، باید بیشتر اینکار را انجام دهند. برای این منظور دست و صورت خود را با آب گرم و صابون بشویید. غرغره کردن آب گرم و نمک نیز میتواند ایده خوبی باشد.

با اولین علائم کرونا به پزشک خود زنگ بزنید

چنانچه متوجه شدید که علائم  کروناویروس را دارید سریعا تلفن خود را برداشته و با پزشک معالج خودتان تماس بگیرید. تمام علایمی که احساس میکنید غیرعادی هستنند را برای پزشک خود تشریح کنید و از او بپرسید آیا نیازی به معاینه حضوری یا مراجعه به اورژیانس و مراکز درمانی دارید یا خیر.

 

برای مطالعه بیشتر در مورد عوامل انتقال ویروس کرونا در بانک ها مراکز عمومی و ... می توانید به noskhe.com مراجعه کنید 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 656
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کروناویروس از چه خانواده ای است؟ چگونه تشخیص داده میشود؟ آیا هر آزمایشگاهی میتواند عفونت این ویروس را تشخیص دهد؟ آیا آزمایش خاصی تحت عنوان آزمایش کرونا وجود دارد؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله به بررسی این سوالات بپردازیم.

آزمایش کروناویروس چیست؟

آزمایش ویروس کرونا به دنبال یافتن علائم ویروس کرونا در ترشحات بینی، خون یا سایر مایعات بدن است. کرونا از انواع ویروس هایی هستند که سیستم تنفسی را آلوده می کنند.

خانواده کرونا در حالت عادی بیخطرند!

آنها هم در حیوانات و هم در انسان ها میتوانند خرابکاری کنند. عفونت های این ویروس در سراسر جهان شایع است. این خانواده ویروسی در حالت عادی معمولاً باعث بیماری جدی نمی شوند. اما گاهی اوقات کروناویروسی که حیوانات را آلوده می کند، تغییر کرده و به یک کروناویروس جدید مبدل می شود که می تواند افراد را به شکلی جدی و خطرناک آلوده کند. ویروس های کرونای منتقله از حیوانات می توانند جدی تر باشند و بعضی اوقات منجر به ذات الریه یا سینه پهلو می شوند. ذات الریه یک بیماری تهدید کننده زندگی است که در آن مایعات در ریه ها ایجاد می شوند.

آزمایش کرونا ویروس جدید برای چه هدفی انجام میشود؟

این آزمایش برای کمک به تشخیص عفونت ها و کمک به جلوگیری از شیوع کرونا ویروس استفاده می شود.

چرا به آزمایش کروناویروس نیاز داریم؟

اگر علائم عفونت این ویروس را دارید و به تازگی به مناطقی از جهان سفر کرده اید که میزان عفونت آنها زیاد است ممکن است به آزمایش نیاز داشته باشید. همچنین اگر با کسی که به یکی از آن مناطق سفر کرده است برخورد داشته اید نیز باید آزمایش ویروس کرونا بدهید.

علائم اغلب عفونت های کروناویروس شامل موارد زیر است:

·         تب

·         سرفه کردن

·         تنگی نفس

·         گلو درد

·         سردرد

با انجام اقدامات زیر می توانید خطر ابتلا به عفونت را کاهش دهید:

·         دست های آلوده از مهم ترین عوامل انتقال کرونا ویروس هستند پس دستان خود را حداقل ۲۰ ثانیه با آب و صابون بشویید. اگر صابون و آب در دسترس نیست ، از یک ضدعفونی کننده حاوی الکل استفاده کنید که حداقل ۶۰ درصد الکل داشته باشد.

·         از لمس کردن چشم ، بینی و دهان خودداری کنید.

·         در صورت امکان از افرادی که سرفه می کنند و عطسه می کنند دوری کنید.

 

·         اشیاء و سطوحی که غالباً لمس میشوند را با اسپری ضد عفونی کننده خانگی یا پاک کنید.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 693
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کرونا ویروس تاکنون توانسته بیش از هشتاد هزار نفر را در بیش از ۳۰ کشور مختلف مبتلا کند. با این وجود، بعید نیست که سازمان جهانی بهداشت تا چند روز یا چند ماه آینده برای کرونا اعلام اپیدمی یا همه گیری کند. چراکه تاکنون هشدارهای مهمی از طرف این سازمان اعلام شده و اگر تعداد کشورها زیاد شود، احتمالا اعلام اپیدمی قوت خواهد گرفت.

آیا با وجود کرونا میتوانیم مسافرت برویم؟

هنگام شیوع یک اپیدمی یا یک وضعیت خطرناک همه گیر مثل کرونا، بهتر آن است که در خانه ها و محل سکونت خود بمانیم. مسافرت در این مواقع توصیه نمیشود و بهتر آن است که به مناطقی که شیوع کرونا  ویروس در آن ها بالا گرفته به هیچ عنوان مسافرت نکرد.

من بچه مدرسه ای دارم آیا باید او را به مدرسه بفرستم؟

در اغلب کشورهایی که موارد مشکوک به ابتلاء کرونا دیده شده است، به دلیل جلوگیری از شیوع این بیماری اقدام به تعطیل کردن مدارس کرده اند. برای مثال ژاپن یکی از این کشورها است که برای چند هفته تمام مدرسه های سطح کشور را تعطیل کرده است.

تفاوت آنفولانزا و کرونا چیست؟ کدام خطرناک تر است؟

هرچند که هر دو میتوانند بسیار خطرناک باشند اما هنوز به طور قطع نمیتوان این دو بیماری را با هم مقایسه کرد. اما همه به این واقف هستیم که عفونت ناشی از هر دو بیماری واقعا مسری است.

تا کنون ثابت شده که یک شخص مبتلا به کروناویروس جدید میتواند ۲ تا ۳ نفر را به مانند خود آلوده کند. این درحالی است که ویروس های معمولی مثل آنفولانزا و سرماخوردگی معمولا یک به یک هستند. یعنی هر شخص میتواند تنها یک نفر دیگر را به صورت مستقیم آلوده و مبتلا کند.

آیا کرونا میتواند از طریق حیات وحش و حیوانات به ما منتقل شود؟

شیوع اولیه بیماری کرونا از طریق حیوانات بوده. نتایج تحقیقات اولیه نشان میدهد که احتمالا مار، خفاش یا مورچه خوار چینی یکی از عوامل انتقال کروناویروس جدید هستند.

اما این موضوع در چین رخ داده و هنوز نمیدانیم که آیا حیواناتی که در ایران و در اطراف ما هستند میتوانند باعث انتقال بیماری به ما شوند یا خیر.

شرایط جوی و آب و هوایی چه تاثیری بر روی کرونا دارد؟

متاسفانه کروناویروس جدید همانطور که از نامش بر می آید جدید است و ما هنوز اطلاعات دقیق درباره آن نمیدانیم. بنابراین سخت بتوان به این سوال پاسخ داد و ارتباط ماندگاری و دوام کرونا با آب و هوا را عنوان کرد.

اگر کرونا بگیریم و بعد درمان شویم، آیا باز هم کرونا خواهیم گرفت؟

معمولا زمانی که یک بیماری میگیریم و از آن نجات پیدا میکنیم، بدن ما برای دفعات دیگر مقاومت بالایی نسبت به عامل بیماری زا ایجاد میکند و ممکن است دیگر  آن بیماری را نگیریم. به عبارتی بدن ما در برابر آن بیماری ایمن میشود

نکته پایانی : در صورت بروز چندین تا از علائم کرونا ویروس هر چه سریع تر به مراکز درمانی مراجعه کنید 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 671
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

توصیه های ذکر شده در این مقاله برای عموم مردم است اما اگر شما یا اطرافیانتان با یک بیماری نادر یا کمتر شایع مواجه هستید بیشتر روی نکات ذکر شده در این مقاله تمرکز کنید.

چند نکته برای پیشگیری از بیماری کرونا ویروس جدید

مهمانی ها را کنسل کنید

نه دورهمی ها و نه مراسمات خاص از جمله عروسی ها، مراسم خاکسپاری و یا حتی مهمانی های خانوادگی در این روزها برای هیچکس مخصوصا کسانی که بیماری خاص دارند توصیه نمیشود. لذا تمام این مراسمات را کنسل کنید.

برای پیشگیری از کرونا غذاهای بیرون از خانه را نخورد

از آنجا که شما بر مراحل آماده و پخته شدن غذا نظارت ندارید و نمیدانید غذای بیرون با چه موادی و توسط چه کسی  و با چه استانداردهایی به دست شما میرسد، لذا تا میتوانید از خوردن غذاهای بیرونی خودداری کنید. زیرا ممکن است آلوده به ویروس کرونا باشند.

از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنید

تا آنجا که میتوانید از خانه خارج نشوید. اما اگر مجبور بودید و نیاز بود که به خارج از خانه بروید به جای وسائط حمل و نقل عمومی مانند مترو و اتوبوس که احتمال آلوده بودن آن ها بالا است از آژانس ها کمک بگیرید.

از تماس با سطوح آلوده خودداری کنید

از آنجا که سطوح عمومی مورد استفاده عموم از مهم ترین عوامل انتقال ویروس کرونا هستند ، این احتمال وجود دارد شما هم با دست زدن به آن ها آلوده شوید. یکی از مهمترین سطوح، دکمه های آسانسور است. زیرا هر کسی برای رفتن به طبقه مد نظرش مجبور است با دست و انگشت اقدام کنید. اما شما یا با دستمال کاغذی یا چیزی مثل گوش پاک کن دکمه ها را بزنید.

برای پیشگیری از شیوع کرونا ویروس از لوازم هیچکسی استفاده نکنید

در مراکز تحصیلی، اداره ها و سایر مراکز شغلی دیگر از وسایل دیگران استفاده نکنید و حتی الامکان فاصله را رعایت کنید.

تا اطلاع ثانویه هرگونه دود ممنوع

نه خودتان سیگار و انواع دخانیات را مصرف کنید و نه در معرض دود آن ها باشید. مخصوصا مصرف قلیان به صورت گروهی و حتی تکی را کنار بگذارید

نکته: در صورت داشتن چند تا از علائم ویروس کرونا هر چه سریع تر به مراکز درمانی مراجعه کنید. 



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 856
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 14 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

آیا ماسک میتواند جلوی ویروس کرونا را بگیرد؟ چگونه باید از ماسک جهت مقابله با کرونا استفاده کرد؟ چگونه باید ماسک را برداشت؟ نحوه استفاده از ماسک برای پیشگیری از کرونا چگونه است؟ پاسخ به این سوالات در این مقاله.

چه کسی باید ماسک بزند؟

مطابق گفته سازمان جهانی بهداشت افرادی که سالم هستند و علائم ویروس کرونا را ندارند تنها زمانی باید از ماسک استفاده کنند که در معرض افراد آلوده و مبتلا قرار داشته باشند.

بهترین ماسک برای مقابله با کرونا چیست؟

بهترین ماسک هایی که اکنون در بازار وجود دارد و میتوان از آن ها در برابر شیوع ویروس کرونا استفاده کرد ماسک های جراحی هستند که تحت عنوان ماسک N95 یا P شناخته میشوند. اگر میتوانید این ماسک ها را تهیه کنید و اگر دسترسی به ماسک ندارید و مدام عطسه یا سرفه میکنید از دستمال کاغذی یا آستین استفاده کنید تا مانع از پخش ذرات ریز مایع در سرفه شوید.

ماسک به تنهایی نمیتواند جلوی کرونا را بگیرد

دقت کنید که شما زمانی میتوانید از شر ویروس کرونا در امان بمانید که همه نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت کنید. اگر شما از غیرقابل نفوذترین ماسک دنیا هم استفاده کنید اما دستهای خود را مکررا نشویید، باز هم احتمال ابتلاء شما به ویروس کرونا وجود خواهد داشت.

نحوه صحیح برداشتن ماسک برای مقابله با کرونا

قبل از هر چیز نحوه استفاده از ماسک در برابر ویروس کرونا مهم است مثلا برداشتن ماسک بسیار مهم است. از آنجایی که ماسک در تمام مدت استفاده در حال فیلتر هوا است، سطوح خارجی آن میتواند آلوده باشد. بنابراین هنگامی که بخواهید ماسک را بردارید باید از دست زدن به سطح خارجی و جلویی آن اجتناب کنید. برای اینکار، ماسک را از بخش داخلی لمس کرده و آن را بردارید.

نفوذ از اطراف ماسک را به حداقل برسانید

شرط مصون ماندن از کرونا، استفاده صحیح از ماسک است. اگر شما از ماسک استفاده کنید اما ماسک به طور کامل دهان و بینی شما را نپوشاند و یا اطراف آن باز باشد، استفاده از آن دیگر هیچ فایده ای نخواهد داشت. ماسک باید همه اطراف بینی و دهان را به خوبی پوشانده باشد و نفوذ را به حداقل برساند.

هر ماسکی شما را در مقابل کرونا مصون نگه نمیدارد!

تنها ماسک هایی که بر اساس استانداردهای بین المللی ساخته میشوند میتوانند از شما محافظت کنند. بنابریان تا آنجا که میشود حتما از جای مطمئن ماسک بخرید و از ماسک های دست ساز که عموما از پارچه یا نخ هستند استفاده نکنید. زیرا این دو نوع ماسک نمیتوانند مانعی بر سر راه انتقال کرونا باشند.

و در اخر در صورت بروز هرگونه از علائم ویروس کرونا سریعا به مراکز درمانی مراجعه کنید تا در صورت لزوم آزمایش کرونا ویروس برای شما انجام شود.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 708
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در این مقاله به سوالات مهم پیرامون ویروس کرونا پاسخ  داده شده است

کرونا برای چه افرادی بیشتر خطرناک است؟

بر اساس داده های حال حاظر مشخص شده که افراد مسن بیشترین قشر آسیب پذیر جامعه در برابر ویروس کرونا هستند. زیرا این افراد سیستم ایمنی ضعیفی دارند و اغلب بیماری های مزمنی دارند که نتیجه کهولت سن است. سایر افرادی که میتوانند در نتیجه این ویروس آسیب ببیند کسانی هستند که یکی از مشکلات زیر را دارند:

·         فشار خون بالا

·         بیماری قلبی-عروقی

·         دیابت

·         سرطان

·         و …

علایم کرونا ویروس چه هستند؟

از آنجا که کرونا یک ویروس است، درنتیجه عفونت ناشی از آن نیز علایمی مشابه با سایر بیماری های ویروسی دارد. اما این ویروس میتواند علایم خاصی داشته  باشد. علایم ویروس کرونا میتوانند شامل موارد زیر باشد:

علایم تنفسی: سرفه و تنگی نفس همراه با درد گلو و تب

علائم گوارشی: بیماری میتواند در مواردی علایمی مانند تهوع، استفراغ و اسهال را در افراد نشان هند. البته تنها یک پنجم مبتلایان علایم گوارشی را نشان میدهند.

آیا کرونا درمانی دارد؟

تا این لحظه هنوز هیچ کشوری موفق به ساخت واکسن کرونا نشده است. با این حال چندین کشور و موسسه شبانه روز در حال تلاش برای ساخت واکسن و درمانی برای این ویروس هستند.

چه کسانی باید ماسک بزنند؟

بر اساس گفته سازمان جهانی بهداشت کسانی که علایم بیماری را ندارند و سالمند میتوانند از ماسک استفاده نکنند البته مشروط بر اینکه در معرض افراد مبتلا قرار نداشته باشند.اما اگر شخصی را دیدید که علایم احتمالی کرونا را دارد بهتر است حتما از ماسک استفاده کنند و نحوه استفاده از ماسک جهت مقابله با ویروس کرونا را بیاموزند.

چند روز طول میکشد تا علایم کروناویروس جدید ظاهر شوند؟

شخص میتواند یک روز بعد از ابتلاء شدن به کرونا علایم آن را نشان دهد. البته برخی افراد ممکن است علایم را بعد از ۱۴ روز یا دوهفته تازه نشان دهند. اما معمول است که حدود ۵ روز بعد از ابتلاء علایم خود را نشان دهند. اگر شما در معرض شخص یا سطحی قرار داشته اید و فکر میکنید احتمالا مبتلا شده اید هر روز دمای بدن خود را چند بار اندازه گیری کنید اگر تب داشتید به بیمارستان مراجعه کنیدتا در صورت لزوم آزمایش کرونا را انجام دهید.

 آیا ویروس کرونا میتوانند از طریق حیوانات به  ما منتقل شود؟

 

کررونا تنها یک ویروس نیست بلکه به خانواده ای از ویروس ها اطلاق میشود. این ویروس ها از حیوانات به انسان منتقل میشود. بارزترین حیوانی که ویروس کرونا میتواند از آن به انسان منتقل شود خفاس است. اما در خصوص حیوانات اطراف ما مثل سگ ها و گربه ها و … به ندرت اتفاق میافتد که ویروس از آن ها به ما منتقل شود



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 727
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

چه چیزی بیشتر از همه چیز در انتقال کرونا دخیل است؟ چگونه باید مانع دریافت ویروس شویم؟ آیا من هم در معرض کرونا هستم؟ چه کسانی بیشتر از همه به عفونت ویروس کرونا مبتلا میشوند؟ پاسخ به این سوالات در این مقاله.

عامل انتقال ویروس کرونا

سطوح آلوده محتمل ترین راه انتقال ویروس کرونا

سطوح میتوانند توسط اشخاص مبتلا آغشته به ویروس کرونا شده باشند. ممکن است شما بدون اینکه بفهمید روی سطحی دست کشیده باشید و بدون اینکه دستان خود را شسته باشید به صورت خود دست زده باشید. در چنین وضعیتی قطعا شما مبتلا به ویروس خواهید شد

عطسه، سرفه  وآبریزش بینی

مبتلا بودن شما یا شخصی که در اطراف شما است  مهم نیست چیزی که مهم است رعایت احتیاط و نکات بهداشتی است. حتی اگر مطمئن هستید که مبتلا نیستید هیچگاه بدون دستمال و یا یک مانع مثل آستین پیراهن خود عطسه و سرفه نکنید. و اگر احیانا از بینی آبریزش داشتید تنها با دستمال آن را تمیز کنید نه با دست. برای اطمینان و جلوگیری از انتقال کرونا هم، با هیچکسی دست ندهید. حتی اگر مطمئن هستید شما و کسی که با او میخواهید دست بدهید هیچ یک از علائم ویروس کرونا ندارید.

مراقب سرفه و عطسه کردن در اماکن عمومی باشید

تا آنجا که برایتان مقدور است باید در خانه بمانید و تنها برای کارهای ضروری که نیازمند خروج از خانه هستند از منزل خارج شوید. در تمام مدتی که بیرون هستید سعی کنید از ماسک و دستکش یکبار مصرف استفاده کنید. اگر ماشین شخصی دارید میتواند با خیال راحت تری بیرون بروید. اما اگر از سیستم حمل و نقل عمومی برای جابجایی استفاده میکنید باید احتیاط کنید و مراقبت انتقال کرونا باشید.

افرادی که مستعد ابتلاء به کرونا هستند باید چکار کنند؟

با توجه به اینکه کاهش قدرت و عملکرد سیستم ایمنی بدن میتواند در مقابل عفونت کرونا مشکل ساز شود، بهترین کار این است افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند حتی الامکان در خانه بمانند و بیرون نروند. آن ها باید به شدت به دنبال تقویت سیستم ایمنی خود باشند برای همین منظور داشتن یک رژیم غذایی سالم سرشار از انواع ویتامین ها از جمله ویتامین A و C میتواند راه گشا باشد.

نکته: در صورت داشتن چندین تا از علائم کرونا ویروس حتما به پزشک مراجعه تا با انجام آزمایش ویروس کرونا در صورت ابتلا هر چه سریع تر درمان را شروع کنید



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 740
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

مقایسه کرونا و آنفولانزا

شیوع کروناویروس جدید در هفته های اخیر شدت گرفته اما هنوز تبدیل به یک اپیدمی نشده است. در قیاس با کرونای جدید، نمونه شناخته شده اپیدمی که در ساسر جهان پخش شده باشد ویروس آنفولانزا است. اما این دو مورد چه تفاوتی با هم دارند و آیا اصلا قابل مقایسه هستند؟ این مقاله را بخوانید تا با تفاوت های کرونا و آنفولانزا بیشتر آشنا شوید.

کرونا ویروس از دریچه آمار و ارقام

گفته می شود ، دانشمندان ده ها سال انواع آنفولانزا و ویروس های ایجاد کننده آن را مطالعه کرده اند. بنابراین، با وجود خطر ابتلا به آن، ما در مورد ویروس های آنفولانزا چه نوع همه گیر و چه نوع فصلی تقریبا اطلاعات کاملی در اختیار داریم. در مقابل، در مورد COVID-19 اطلاعات بسیار کمی وجود دارد ، زیرا این ویروس بسیار جدید است. این بدان معناست که کرونا ویروس چینی از نظر اینکه تا چه اندازه گسترش خواهد یافت و منجر به چه تعداد کشته و قربانی خواهد شد هنوز یک علامت سوال بزرگ است. کروناویروس جدید موسوم به COVID-19 تاکنون منجر به بیش آلوده شدن بیش از ۷۵،۰۰۰ نفر و مگ بیش از ۲۰۰۰ نفر شده است.

هر دو نوع ویروس مورد بررسی یعنی کرونا و  آنفولانزا (که شامل ویروس آنفلوانزا A و آنفلوانزا B)  مسری هستند که باعث بیماری تنفسی می شوند.

علائم معمول آنفلوانزا شامل موارد زیر است:

·         تب

·         سرفه

·         گلودرد

·         درد عضلانی

·         سردرد

·         آبریزش

·         خلط بینی

·         خستگی

·         و گاهی اوقات استفراغ و اسهال

علائم آنفلوانزا اغلب به طور ناگهانی بروز می کند. بیشتر افرادی که آنفولانزا میگیرند طی کمتر از دو هفته بهبود می یابند. اما در برخی افراد، آنفولانزا باعث عوارضی از جمله ذات الریه می شود.

در خصوص کووید-۱۹ پزشکان هنوز در تلاشند تا تصویر کاملی از علائم بیماری و شدت آن را درک کنند. در یک مطالعه کوچک در مورد ۱۰۰ نفر مبتلا به ویروس کرونا، که در ۳۰ ژانویه در مجله he Lancet منتشر شد، شایع ترین علائم کرونا ویروس موارد زیر عنوان شد:

·         تب

·         سرفه

·         و تنگی نفس

تفاوت میزان نرخ مرگ و میر کرونا و آنفولانزا

به نظر می رسد میزان مرگ و میر ناشی از COVID-19 بالاتر از آنفولانزا است. در مطالعه ای که در ۱۸ فوریه در هفته نامه مرکز کنترل بیماری ها در چین منتشر شد، محققان میزان مرگ و میر ناشی از COVID-19 را حدود ۲.۳٪ در چین نشان دادند. طبق گفته نیویورک تایمز ، این میزان بسیار بالاتر از میزان مرگ و میر ناشی از آنفولانزا است که به طور معمول در ایالات متحده حدود ۰.۱٪ است.

تفاوت نحوه انتقال ویروس کرونا و آنفولانزا

برای اینکه میزان شیوع یک بیماری مشخص شده و یا تعیین شود آن بیماری به چه صورت یا به چه آسانی پخش میشود، از مفهومی به نام عدد تولید مثل پایه استفاده میشود. که تحت عنوان R0 شناخته میشود.

 

طبق گزارش نیویورک تایمز ، آنفولانزا دارای مقدار R0 در حدود ۱.۳ است. یعنی هر شخص مبتلا میتواند ۱.۳ نفر دیگر را مبتلا کند.  محققان هنوز در تلاشند R0 را برای COVID-19 را تعیین کنند. با این وجود مطالعه‌ای که در ۲۹ ژانویه در مجله پزشکی New England (NEJM) منتشر شد که مقدارR0 را برای کروناویروس جدید ۲.۲ تخمین زد. به این معنی که هر فرد آلوده به طور متوسط ویروس را به ۲/۲ نفر منتقل کرده است.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 693
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کروناویروس از چه خانواده ای است؟ چگونه تشخیص داده میشود؟ آیا هر آزمایشگاهی میتواند عفونت این ویروس را تشخیص دهد؟ آیا آزمایش خاصی تحت عنوان آزمایش کرونا وجود دارد؟ با ما همراه باشید تا در این مقاله به بررسی این سوالات بپردازیم.

آزمایش کروناویروس چیست؟

آزمایش ویروس کرونا به دنبال یافتن علائم عفونت ویروس کرونا در ترشحات بینی، خون یا سایر مایعات بدن است. کرونا از انواع ویروس هایی هستند که سیستم تنفسی را آلوده می کنند.

خانواده کرونا در حالت عادی بیخطرند!

آنها هم در حیوانات و هم در انسان ها میتوانند خرابکاری کنند. عفونت های این ویروس در سراسر جهان شایع است. این خانواده ویروسی در حالت عادی معمولاً باعث بیماری جدی نمی شوند. اما گاهی اوقات کروناویروسی که حیوانات را آلوده می کند، تغییر کرده و به یک کروناویروس جدید مبدل می شود که می تواند افراد را به شکلی جدی و خطرناک آلوده کند. ویروس های کرونای منتقله از حیوانات می توانند جدی تر باشند و بعضی اوقات منجر به ذات الریه یا سینه پهلو می شوند. ذات الریه یک بیماری تهدید کننده زندگی است که در آن مایعات در ریه ها ایجاد می شوند.

آزمایش کرونا ویروس جدید برای چه هدفی انجام میشود؟

آزمایش ویروس کرونا برای کمک به تشخیص عفونت ها و کمک به جلوگیری از شیوع بیماری استفاده می شود.

چرا به آزمایش کروناویروس نیاز داریم؟

اگر علائم عفونت این ویروس را دارید و به تازگی به مناطقی از جهان سفر کرده اید که میزان عفونت آنها زیاد است ممکن است به آزمایش نیاز داشته باشید. همچنین اگر با کسی که به یکی از آن مناطق سفر کرده است برخورد داشته اید نیز باید آزمایش ویروس کرونا بدهید.

علائم کروناویروس شامل موارد زیر است:

·         تب

·         سرفه کردن

·         تنگی نفس

·         گلو درد

·         سردرد

علائم کووید-۱۹ معمولاً خفیف تر از موارد SARS و MERS است.

علائم کووید-۱۹ شامل موارد زیر است:

·         تب

·         سرفه کردن

 

·         تنگی نفس



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 776
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در این مقاله با نحوه شیوع ویروس کرونا آشنا خواهید شد و در ادامه چند نکته اساسی درباره محافظت از خود و دیگران در مقابل این ویروس خواهید خواند.

شیوع ویروس کرونا: ویروس کرونا چگونه پخش میشود؟

·         عفونت کروناویروس که با نام کرونای ووهان نیز شناخته میشود یک بیماری جدید است و دانشمندان هنوز در حال ارزیابی نحوه شیوع آن از شخصی به شخص دیگر هستند. اما ویروس های مشابه کرونا که تاکنون برای ما شناخته شده هستند، تمایل دارند که از طریق قطرات ریز مایع پس از عطسه و سرفه شیوع پیدا کنند.

·         وقتی فرد آلوده سرفه یا عطسه می کند، قطرات بزاق یا مخاط آلوده شده و حاوی ویروس کرونا را آزاد می کند. این قطرات می توانند در مجاورت افراد قرار گیرند و می توانند به طور مستقیم استنشاق شوند یا بر روی دستها جمع شوند. این ویروس ها میتوانند در صورتی که کسی صورت خود را لمس کند، به راحتی خود را به دهان و بینی و از آنجا بخش های عمقی سیستم تنفس برساند. پس از ورود به دستگاه تنفسی، ویروس با فعالیت خود میتواند عفونت ایجاد کند.

مراقب سطوح آلوده باشید

ویروس کرونا جدید همچنین می تواند از طریق سطوح آلوده مانند صندلی های اتوبوس یا قطار یا میز در مدرسه پخش شوند

حتی قبل از بروز علایم میتوانید ناقل باشید

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد که این ویروس میتواند حتی قبل از بروز علائم ویروس کرونا توسط افراد ناقل و مبتلا به اشخاص دیگر هم منقل شوند.

چگونه از خود و دیگران در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟

·         مکررا دست های خود را بشویید

·         وقتی عطسه یا سرفه میکنید جلوی دهان خود را بگیرید

·         ماسک صورت همیشه موثر نیست

ماسک از صورت محافظت می کند زیرا قطرات بسیار ریز مایع و گرد و خاک را فیلتر و یا مسدود میکند. با این حال ، ماسک ها ذرات آئروسل کوچکتر که می توانند به راحتی از ماسک عبور کنند را فیلتر نمیکنند. این احتمال وجود دارد که ذرات آلوده از اطراف ماسک وارد دهان و بینی شما شوند. علاوه بر این، کرونا ویروس قادر است از طریق چشم وارد بدن شما شود. بنابراین تنها به ماسک صورت اکتفا نکنید و اگر میتوانید از عینک محافظ استفاده کنید. اگر چنین عینکی ندارید میتوانید از عینک های طبی یا آفتابی به منظور محافظت بیشتر استفاده کنید.

·         با اورژانس تمایی بگیرید

اگر با سرفه شدید همراه با تب و مشکل تنفسی مواجه شدید همان لحظه با اورژانس یا مراکز درمانی اطراف محل سکونت خود تماس بگیرید



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 708
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در این مقاله با نحوه شیوع ویروس کرونا آشنا خواهید شد و در ادامه چند نکته اساسی درباره محافظت از خود و دیگران در مقابل این ویروس خواهید خواند.

شیوع ویروس کرونا: ویروس کرونا چگونه پخش میشود؟

·         عفونت کروناویروس که با نام کرونای ووهان نیز شناخته میشود یک بیماری جدید است و دانشمندان هنوز در حال ارزیابی نحوه شیوع آن از شخصی به شخص دیگر هستند. اما ویروس های مشابه کرونا که تاکنون برای ما شناخته شده هستند، تمایل دارند که از طریق قطرات ریز مایع پس از عطسه و سرفه شیوع پیدا کنند.

·         وقتی فرد آلوده سرفه یا عطسه می کند، قطرات بزاق یا مخاط آلوده شده و حاوی ویروس کرونا را آزاد می کند. این قطرات می توانند در مجاورت افراد قرار گیرند و می توانند به طور مستقیم استنشاق شوند یا بر روی دستها جمع شوند. این ویروس ها میتوانند در صورتی که کسی صورت خود را لمس کند، به راحتی خود را به دهان و بینی و از آنجا بخش های عمقی سیستم تنفس برساند. پس از ورود به دستگاه تنفسی، ویروس با فعالیت خود میتواند عفونت ایجاد کند.

مراقب سطوح آلوده باشید

ویروس کرونا جدید همچنین می تواند از طریق سطوح آلوده مانند صندلی های اتوبوس یا قطار یا میز در مدرسه پخش شوند

حتی قبل از بروز علایم میتوانید ناقل باشید

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد که این ویروس میتواند حتی قبل از بروز علائم ویروس کرونا توسط افراد ناقل و مبتلا به اشخاص دیگر هم منقل شوند.

چگونه از خود و دیگران در برابر ویروس کرونا محافظت کنیم؟

·         مکررا دست های خود را بشویید

·         وقتی عطسه یا سرفه میکنید جلوی دهان خود را بگیرید

·         ماسک صورت همیشه موثر نیست

ماسک از صورت محافظت می کند زیرا قطرات بسیار ریز مایع و گرد و خاک را فیلتر و یا مسدود میکند. با این حال ، ماسک ها ذرات آئروسل کوچکتر که می توانند به راحتی از ماسک عبور کنند را فیلتر نمیکنند. این احتمال وجود دارد که ذرات آلوده از اطراف ماسک وارد دهان و بینی شما شوند. علاوه بر این، کرونا ویروس قادر است از طریق چشم وارد بدن شما شود. بنابراین تنها به ماسک صورت اکتفا نکنید و اگر میتوانید از عینک محافظ استفاده کنید. اگر چنین عینکی ندارید میتوانید از عینک های طبی یا آفتابی به منظور محافظت بیشتر استفاده کنید.

·         با اورژانس تمایی بگیرید

اگر با سرفه شدید همراه با تب و مشکل تنفسی مواجه شدید همان لحظه با اورژانس یا مراکز درمانی اطراف محل سکونت خود تماس بگیرید



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 644
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ریزش مو و نازک شدن موها دو تا از بزرگترین معضلاتی است که مستقیما روی ظاهر آقایان و مخصوصا خانم ها تاثیر منفی میگذارد. مردان و زنان زیادی در سرتاسر جهان با این دو مشکل دست و پنجه نرم میکنند. جدای از مشکلات دیگری که ممکن است این اشخاص با افتادن موها تجربه کنند، مهمترین چیزی که با آن مواجه هستند کاهش اعتماد بنفس است. با ما همراه باشید تا تاثیر ریزش مو بر اعتمادبنفس را در این مقاله با هم بررسی کنیم و به شما نشان دهیم چگونه کلاه گیس و سایر روش های جایگزین دیگر به مشکل شما کمک میکنند.

تاثیر ریزش مو بر اعتمادبنفس : ریختن موها چگونه بر روی زندگی شخصی و اعتماد بنفس افراد تاثیر میگذارد؟

دلایل زیر تنها بخشی از چیزهاییی است که اشخاص کم مو یا طاس با آن دست و پنجه نرم میکنند.

ریختن موها شما را پیرتر نشان میدهد

از دست دادن موها در سنین جوانی می تواند باعث شود شما ظاهرا مسن تر و پیرتر از آنچه هستید، به نظر برسد و کم کم خودتان هم باورتان میشود که پیر شده اید. زیرا ما معمولا ریزش مو و یا نازک شدن آن را در سنین بالا تجربه میکنیم و کمتر پیش می آید شخصی در دوره جوانی با این معضل مواجه شود.

ریزش مو و اعتمادبنفس : کسانی که طاسند کمتر جذابند

متاسفانه به درست یا غلط اغلب مردم مو را یک فاکتور زیبایی قلمداد میکنند و معتقدند موی زیاد و پرپشت میتواند جذابیت داشته باشد. از همین رو کسانی که موی پرپشت و خوب یدارند جذاب ترند و برعکس کسانی که موی نازک یا کم پشتی دارند کمتر جذاب هستند. زمانی که شما به عنوان یک شخص طاس وقتی میبیند در مقایسه با اشخاصی که مو دارند جذابیت کمتری دارد ممکن است اعتماد به نفسش کمتر شود. بنابرانی میتوان به راحتی تاثیر ریزش مو بر اعتمادبنفس را اینگونه درک کرد.

افسردگی، اضطراب و تنهایی

هرچه خود را به دلیل کم پشت بودن موها یا طاسی از دنیای اطرافتان جدا کنید راحت تر می توانید خود را متقاعد کنید شما لیاقت خوشبختی را ندارید و مجبورید زندگی خود را در تنهایی سپری کنید.

تاثیر ریزش مو بر اعتمادبنفس : دلایل شایع ریزش مو در آقایان و خانمها

همواره بهترین راه برای از بین بردن علت طاسی و ریزش مو پیدا کردن علت آن است. شما ممکن است به دلایل مختلفی موهای سرتان را از دست دهید. برخی از مهمترین این دلایل عبارتند از:

· ژنتیک

· اختلالات خود ایمنی مانند لوپوس یا آلوپسی

· اثر جانبی داروهای خاص

· عفونت های پوست سر

· بیماری هایی مانند بیماری تیروئید

بهترین راه برای پنهان کردن طاسی، ریزش موی سر و یا نازک شدن موها چیست؟

فرقی نمیکند ریختن موهایتان چه علتی داشته باشد، ژنتیک یا شیمی درمانی، داشتن یک کلاه گیس مناسب میتواند به راحتی آب خوردن ریزش موی شما را برطرف کند و ظاهر شما را آنطور که میخواهید بهبود ببخشید. با وجود تنوع مدل و ویژگی های کلاه گیس زنانه و مردانه شما دیگر نگران ریز مو نخواهید بود. ما دو نوع کلاه گیس طبیعی و مصنوعی داریم که هر کدام ویژگی های مخصوص به خود را دارند

برای انتخاب کلاه گیس مناسب و کاهش تاثیر ریزش مو بر اعتمادبنفس نیاز به کمک دارید؟

 

اگر مدتی است که با ریزش مو، طاسی و یا خلاصه هر مشکلی که باعث ریختن و کم پشت شدن موهایتان مواجه هستید، میتوانید یک کلاه گیس خوب و مناسب بخرید. اگر قصد خرید کلاه گیس دارید با ما تماس بگیرید تا ما به صورت رایگان به شما مشاوره دهیم و به تمام سوالاتتان در این زمینه پاسخ دهیم



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 791
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در رابطه با کسانی که در خطر بیشتری برای ابتلا به کروناویروس هستند، باید گفت: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای مانند بیماران دیابتی، سرطانی، مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی، سالمندان، ‌کودکان و زنان باردار در خطر بیشتری برای ابتلا به ویروس کرونا  هستند.

 

کروناویروس هم می‌تواند قسمت فوقانی دستگاه تنفسی را درگیر کند و هم ‌می‌تواند به بروز علائمی مثل سرماخوردگی منجر شود. پیشرفت بیماری به سوی ریه‌ها نیز می‌تواند باعث سینه‌پهلو یا ذات‌الریه همراه با تب، لرز، خلط و... باشد که با داروهایی از خانواده آنتی‌بیوتیک درمان شود. از طرفی ممکن است سینه‌پهلو شدت پیدا کند و باعث دیسترس تنفسی شود و بیمار را به آی‌سی‌یو منتقل کند و در حالت شدیدتر به استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی برای بیمار نیاز باشد.

 

درباره شیوع آنفلوآنزای پرندگان در چین و احتمال دامن زدن آن به عوارض کروناویروس باید گفت: این نوع از آنفلوآنزا مخصوص پرندگان است که خوشبختانه انتقال آن از پرنده به انسان بسیار به ندرت اتفاق می‌افتد. البته آنفلوآنزای پرندگان گاهی می‌تواند تا ۳۰ درصد مرگ‌ومیر ایجاد کند.

آشنایی با ویروس آنفلوآنزا H۵N۱

همچنین درباره نحوه نگهداری بیماران احتمالی مبتلا به کروناویروس در ایران تصریح کرد: نگهداری بیماران در اتاق ایزوله با فشار منفی یا هپوفیلتر باعث می‌شود ویروس از اتاق بیمار به بیرون منتقل نشود. تعدادی اتاق ایزوله در ایران وجود دارد، اما این تعداد کافی نیست. همچنین می‌توان بیماران را در اتاق‌هایی که بیماران ریوی هم حضور دارند بستری کرد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 715
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 20 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر خدای ناکرده به این ویروس کرونا مبتلا شوید لطفا به موارد، توصیه ها و نکات زیر توجه کنید:

 

·         تا آنجا که برایتان مقدور است در خانه بمانید و کمتر بیرون بروید

·         به جز مراجعه به مراکز درمانی به اماکن عمومی نظیر مدرسه یا محل کار نروید

·         لطفا برای جابجایی از وسایل حمل و نقل عمومی مخصوصا مترو استفاده نکنید.

·         از تماس با سایر اعضای خانواده یا محل زندگی خود خودداری کنید

·         تا آنجا که ممکن است تنها رد یک اتاق بمانید.

·         از حمام جداگانه استفاده کنید

·         حین سرفه کردن جتما جلوی دهان خود را بگیرید و سریعا دستمال را در یک سطل آشغال جداکانه قرار دهید.

·         بعد از اینکه سرفه کردید دست و صورت خود را با آب و صابون به مدت ۳۰ ثانیه بشویید.

·         جلوی دهان خود را همواره با یک دستمال یا ماسک بپوشانید.

·         تمام وسایل خود را از دیگران جدا کنید (از جمله ظروف غذاخوری)

 

·         تمام علایم حیاتی خود را به طور مرتب چک کنید.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 772
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

با توجه به اینکه هنوز هیچ واکسن یا ماده ضد ویروسی برای عفونت ناشی از coronavirus پیدا نشده است اولین اقدامات درمانی به نظر میرسد پیشگیری باشد. برای اینکه بتوانید به عفونت این ویروس مبتلا نشوید موارد زیر را دنبال کنید:

 

·         در طول روز چندین بار دست و صورت خود (مخصوصا دست ها) را به مدت حداقل ۲۰ تا ۳۰ ثانیه بشویید

·         حتی الامکان برای شستن دست ها از صابون استفاده کنید اما اگر به صابون دسترسی ندارید از شوینده های بهداشتی که حاوی الکل هستند استفاده کنید.

·         حتی اگر شما و اطرافیانتان به علایم ویروس کرونا مبتلا نیستید لطفا قبل از عطسه یا سرفه کردن جلو دهان خود را بگیرید. از دست یا دستمال استفاده کنید و بلافاصله دست خود را بشویید.

·         اکیدا از تماس با اشخاصی که ممکن است علایم سرماخوردگی، آنفولانزا یا شبه آنفولانزا را داشته باشند اجتناب کنید.

·         از تماس با حیوانات اهلی و مخصوصا حیوانات کوچه و خیابان جدا خودداری کنید. زیرا امکان انتقال ویروس از طریف حیوانات آلوده وجود دارد. لطفا کسانیکه در خیابان ها به سگ و گربه و پرندگان غذا میدهند به شدت فاصله خود با آن ها را رعایت کنند و نکات و توصیه های لازم را رعایت کنند.

·         تا میتوانید از نزدیک شدن به افراد خودداری کنید. در تجمعات زیاد نیز از دستکش و ماسک استفاده کنید.

·         از روبوسی و دست دادن با افراد خودداری کنید

·         از کسانی که علایم سرماخوردگی یا مشکوک به علایم ویروس کرونا هستند حدود ۱ متر فاصله بگیرید.

·         دستمالی را که حین سرف و عطسه استفاده کرده اید را فوری دور بی اندازید. دقت کنید که در خانه، کوچه یا خیابان پرت نکنید و حتما در سطل آشغال قرار دهید. و به کسانی که اطراف سطل آشغال قرار دارند هشدار دهید فاصله خودشان را با سطل حفظ کنند.

·         تمام اشیاء و وسایلی که زیاد به آن ها دست میزنید را به صورت مرتب ضدعفونی کنید

·         تا میتوانید از لمس سطوحی که در معابر یا اماکن عمومی قرار دارند پرهیز کنید اگر دست زدید حتما دست خود را بشویید.

·         تا زمانی که دست خود را ضدعفونی نکرده اید به صورت و مخصوصا چشم خود نمالید.

·         اگر از وسایل حمل و نقل عمومی برای جایجایی استفاده میکنید حتما دستکش یکبار مصرف استفاده کنید.

·         حتی الامکان به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه نکنید مگر اینکه واقعا مریض باشید یا علایمی داشته باشید.

·         مواد غذایی خود را به طور کامل بپزید و از خام خواری خودداری کنید. میوه و سبزیجاتی که میخرید را با دقت و حوصله کاملا بشویید.

·         اگر حس میکنید بیمار هستید یا سیستم ایمنی ضعیفی دارید تا زمانی که بهبود پیدا میکنید در خانه بمانید.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 755
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

قبل از هرچیزی باید بدانیم که کرونا چیست؟ ویروس کرونا (coronavirus) یک علت بسیار شایع سرماخوردگی و سایر عفونتهای دستگاه تنفسی فوقانی است. این ویروس ها از جمله ویروس های خانواده زونا هستند، به این معنی که آنها می توانند حیوانات خاصی را آلوده کرده و از یک حیوان به حیوان دیگر منتقل شوند. یک ویروس کرونا به طور بالقوه می تواند در میان انسان ها گسترش پیدا کند، به ویژه اگر جهش خاصی در ویروس رخ دهد.

مقامات بهداشتی چین در اواخر دسامبر سال ۲۰۱۹ گروهی از موارد ذات الریه ویروسی را به سازمان بهداشت جهانی (WHO) گزارش دادند. بسیاری از مبتلایان بیمار با بازار غذاهای دریایی و حیوانات در ووهان، یک شهر بزرگ در شرق چین تماس داشتند. از آنجا مشخص شده که این ویروس میتواند به راحتی از شخصی به شخص دیگر سرایت کرده و اشخاص دیگر را درگیر خود کند.

علایم ویروس کرونای چینی : علایم ابتلاء به ویروس کرونا چیست؟

علائم اصلی و نشان دهنده این بیماری می تواند شامل سرفه، احتمالاً تب و تنگی نفس شدید باشد. هرچند که این ها تنها علایم این ویروس نیستند، اما گزارش های اولیه ای در مورد علائم غیر تنفسی مانند تهوع، استفراغ یا اسهال نیز در رابطه با این ویروس وجود دارد. در طی چند روز اول ممکن است بسیاری از افراد بهبود پیدا کنند. با این وجود ، برخی افراد به ویژه افراد بسیار جوان، سالخورده یا افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند ممکن است با ابتلاء بهcoronavirus به بیماری ها و عفونت های جدی تری مثل برونشیت یا ذالت الریه مبتلا شوند.

علایم ویروس کرونا یا کرونای جدید چقدر شدید هستند؟

این بیماری به نظر می رسد با تب شروع می شود، و به دنبال آن سرفه خشک و بعد از یک هفته ویروس منجر به تنگی نفس شدید می شود. در این حالت بیماران نیازمند معالجه فوری و بستر شدن در بیمارستان هستند.

از میان هر ۵ نفری که به این ویروس مبتلا میشوند ۱ نفر علایم شدید و کشنده بیماری را تجربه میکند. که در نهایت با شدت گرفتن علایم کرونا جان خود را از دست میدهد. نکته قابل توجه در خصوص علایم کرونا این است که به نظر میرسد عفونت ناشی  از آن به ندرت باعث ایجاد آبریزش بینی یا عطسه میشود. خانواده کروناویروس می تواند باعث بروز علائم مختلف از سرماخوردگی خفیف گرفته تا حتی مرگ شود.

درمان کرونا، آیا ویروس کرونا درمانی دارد؟

 

دانشمندان برای درک این ویروس بسیار تلاش می کنند و مقامات بهداشتی چین ژنوم کامل آن را در بانکهای اطلاعاتی بین المللی قرار داده اند. در حال حاضر هیچ آنتی ویروس، دارو یا روش تأیید شده ای برای این درمان کرونا وجود ندارد، اما سایر درمان های حمایتی شاید بتوانند علایم آن را کاهش داده یا مانع از ابتلاء به آن شود. برای کسانی که به صورت شدیدی به این ویروس مبتلا شده اند نیاز به مراقبت های ویژه پزشکی و بستری شدن در بخش مراقبت ویژه یا (ICU) است.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 910
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 17 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

بهترین و بدترین راه پیدا کردن متخصص کاشت مو خوب

به‌طور کلی بهترین راه برای پیدا کردن یک متخصص کاشت مو خوب مراجعه به یک متخصص پوست، پزشک عمومی یا سایر تخصص‌های مرتبط با پوست و مو است. و شاید بدترین راه برای پیدا کردن این متخصص و بهترین کلینیک کاشت مو در شهرتان، توجه به تبلیغات گسترده در فضای اینترنت یا تبلیغات تلوزیونی، تبلیغات محیطی در شهر‌ها و بازاریابی‌های امروزی  باشد. قبل از به دام افتادن در دام بازاریابان باید به یک نکته مهم توجه کنید:

 

دکتر کاشت مو و ترفندهای بازاریابی کلینک کاشت مو

برخی از متخصصان و جراحان کاشت مو هزینه‌های هنگفتی صرف تبلیغات و جذب مشتری می‌کنند و آن‌چنان که باید به بهداشت بیمار و سلامتی او  اهمیت نمی‌دهند. تبلیغات انبوه باعث سرازیر شدن تعداد زیادی از بیماران می‌شود و تضمینی برای ارائه خدمات مناسب وجود ندارد. برای پیدا کردن بهترین متخصص کاشت مو و بهترین کلینیک کاشت مو در شهر خود بهتر است مدت زیادی به جمع‌آوری اطلاعات بپردازید تا هزینه و وقتی که صرف کاشت می‌کنید بیهوده و بی‌نتیجه نباشد.

متخصص کاشت مو : سابقه و تحصیلات دکتر کاشت مو

در انتخاب جراح پیوند و کاشت مو ، اولین چیزی که باید به آن توجه کرد تخصص اوست. اینکه شخصی که خودش را متخصص کاشت مو معرفی می‌کند واقعا چه مدرکی دارد؟ در ایده‌آل‌ترین حالت ممکن، یک این متخصص که در کلینیک کاشت مو فعالیت میکند می‌تواند یکی از دو تخصص زیر را داشته باشد:

·         متخصص پوست (dermatologist)

·         متخصص و جراح پلاستیک (plastic surgeon)

متخصص کاشت مو باید به چه تکنیک جراحی مسلط  باشد؟

بطور کلی دو تکنیک جراحی برای کاشت و ترمیم مو وجود دارد. که متخصص کاشت مو باید به هر دو این روش‌ها مسلط باشد:

·         Follicular Unit Transplantation یا بطور خلاصه (FUT)

·         Follicular Unit Extraction یا بطور خلاصه (FUE)

برای هر یک از روش‌های بالا مزایا و معایبی وجود دارد، بنابراین مهم است که هم شما و هم دکتر کاشت مو شما درک خوبی از هر دو تکنیک داشته باشید، بنابراین شما و دکترتان می‌توانید تصمیم بگیرید که در نهایت کدام تکنیک برای شما بهتر است.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 652
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 بهمن 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از راه های پوشاندن ظاهری طاسی سر در افرادی که موهای خود را از دست داده اند (معمولا به دلیل بیماری آلوپسی و شیمی درمانی )استفاده از کلاه گيس طبیعی یا مصنوعی است هر چند که از ديد افراد معمولی جامعه، استفاده از کلاه گيس برای مردان شايسته نبوده و اغلب اين افراد مورد تمسخر ديگران قرار می گيرند و همين مطلب موجب ايجاد يک ترس و اضطراب دائمی و سرافکندگی فرد می گردد. در مقابل خانم ها بسيار راحت تر از کلاه گيس استفاده کرده و فرهنگ جامعه هم استفاده از کلاه گیس زنانه را می پسندد و عيبی برای آن نمی بيند.

 

کلاه گيس های مدرن از جنس آکريليک بوده و بسيار سبک هستند و بی نهايت طبيعی بنظر می رسند ولی مشکل آنها اين است که فرد کمی احساس گرما در سرش می کند. به همین دلیل از این کلاه گیس ها نمی توان به عنوان کلاه گیس شیمی درمانی استفاده کرد زیرا ممکن است برای پوست حساس افراد سرطانی آزار دهنده باشد.

با تجوجه به تنوع رنگ و مدل در کلاه گيس های آکريليک، تهيه آنها بسيار ساده است و باید بدانید که که کلاه گيس ها را بايستی هر 9 – 6 ماه تعويض نمود. اکثر افراد دو عدد کلاه گيس دارند که يکی از آنها زاپاس است. در صورتيکه سر کاملاً طاس باشد می توان برای استقرار محکمتر کلاه گيس بر روی سر از قطعات چسب دار مخصوص ( Adhesive Pad ) استفاده نمود. برخی افراد ترجيح می دهند که از کلاه گيس دارای موهای طبيعی ( Real Hair Wig ) استفاده نمايند. قيمت اين کلاه گيس ها نسبت به نوع قبلی خيلی گرانتر بوده ولی حسن کلاه گيس این کلاه گیس نسبت به کلاه گیس های ارزان این است که با موهای طبعی ساخته شده اند که می توان آن را هر 4 – 3 سال عوض کرد. اين کلاه گيس ها را نمی توان شست و لذا در باران نمی توان از آنها استفاده کرد و بطور کلی استفاده از آنها در مقايسه با نوع آکريليک مشکلات بيشتری دارد.

ارتباط کلاه گیس با کاشت موی طبیعی

گاهی فرد برای پوشانيدن ظاهری يک طاسی نه چندان شديد و وسيع در سرش نیازمند به استفاده از کلاه گيس شده و مدتی از آن استفاده می کند بدين معنی که شخص با کلاه گيس خود را به جامعه معرفی کرده و بدين ترتيب در انظار ظاهر می شود.اما ممکن است پس از مدتی وی از کلاه گيس و مشکلات آن خسته شده و تصميم به انجام کاشت مو می گيرد. اين فرد با کسی که از کلاه گيس استفاده نکرده و با طاسی سرش در انظار ظاهر شده است، تفاوت های بسياری داشته و يکسری مشکلات بر سر راه کاشت موی وی وجود دارد. اکثر اين مشکلات به جنبه های روانشناسی و احساسی فرد برمی گردد. با توجه به اينکه برای انجام کاشت مو اکثراً لازم است که موها تراشيده شوند و از طرفی معمولاً کلاه گيس به موهای قبلی فرد متصل شده است، لذا مشخص است که پس از کاشت مو ديگر نمی توان از کلاه گيس استفاده شده و اين مطلب موجب بروز مشکلاتی برای فرد از نظر برخورد اجتماعی وی گردد.

از سوی ديگر تراکم موهای کلاه گيس بسيار بيشتر از تراکمی است که با يک يا دو جلسه کاشت موی طبيعی ايجاد شده هر چند که اين تراکم بالا به قيمت ظاهر غيرعادی و مصنوعی کلاه گيس بدست می آيد. تراکم کمتر کاشت مو گاهی موجب پشيمانی فرد از انجام کاشت مو شده و سخنان نيش دار اطرافيان هم به آن دامن می زند.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 867
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در این مقاله به مقایسه کاشت مو و استفاده از کلاه گیس می پردازیم و مزایا و معایب هر کدام را مورد بحث قرار می دهیم . از قدیم بسیاری از افرادی که دچار ریزش موی سر شده بودند، به دنبال خرید کلاه گیس زنانه یا مردانه بودند و به دنبال اطلاع از بهترین و ارزان ترین قیمت کلاه گیس طبیعی بودند.

با ورود تکنیک های مختلف ترمیم مو و کاشت مو، میزان محبوبیت و استفاده از کلاه گیس، مرتب کمتر شد ولی همچنان عده ای در جهان هستند که به جای استفاده از عمل کاشت مو و یا روش های دارویی درمان ریزش مو، از کلاه گیس استفاده می کنندهم چنین بسیاری از افرادی که به علت شیمی درمانی و یا پرتو درمانی دچار ریزش مو شده اند برای درمان موقت ازکلاه گیس شیمی درمانی استفاده می کند.

چرا عمل کاشت مو:
عمل کاشت مو نسبت به استفاده از کلاه گیس ها مزایای بسیاری دارد از جمله اینکه نتایج آن دائمی و کاملا طبیعی هستند و از لحاظ هزینه نیز بسیار مقرون به صرفه است.

ترس از معلوم شدن کلاه گیس:
بسیاری ازافرادی که همیشه از کلاه گیس طبیعی یا مصنوعی استفاده می کنند ، می گویند که همیشه از این ترسرا دارند که هنگام وزش شدید باد، کلاه گیس آنها را باد ببرد. چنین اتفاقی می تواند یک حادثه هنده دار را رقم بزند . یا اگر کسی به سرشان دست بزند، براحتی متوجه می شود که وی کلاه گیس بر سر دارد و همچنین این افراد در زمان شنا در مکان هایی مانند استخر و یا دریا به مشکل برمی خورند و کلاه گیس را باید از سر در آورند.

طاسی:
شاید لازم باشد که این نکته را یاداوری کنیم کنیم که استفاده از کلاه گیس می تواند موجب طاسی سر شود و این مسئله یکی از عوارض و معایب کلاه گیس در مقایسه با کاشت مو است. این مسئله به دلیل چسباندن و اتصال لایه زیرین کلاه گیس به سر اتفاق می افتد. این نوع طاسی ناشی از استفاده از کلاه گیس، "traction alopecia" گفته می شود.

استفاده از کلاه گیس:
در برخی از افرادی که دچار ریزش موی موقتی و نه دائم، هستند شاید استفاده از کلاه گیس چندان ایرادی نداشته باشد هر چند که در این حالت هم این کار توصیه نمی شود. برای مثال زنانی که زایمان کرده اند، افرادی که تحت شیمی درمانی هستند و یا بیماران و افرادی که دچار بیماری های خاص هستند.

نتیجه پایانی:

در پایان اینکه به هر دلیلی که افراد دچار ریزش موی سر، کم پشت شدن موها و یا طاسی منطقه ای می شوند، بهتر است در ابتدا به یک کلینیک کاشت مو مراجعه کنند تا پس از بررسی های اولیه و معاینات، بهترین درمان برای بازگرداندن موهای از دست رفته، توسط پزشک کاشت مو برای آنها تجویز شود.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 808
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 16 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

ترميم مو به روش HRT يك تكنيك براي ترميم مو است.اين روش، نخستين روش استاندارد در دنيا براي ترميم مو است كه در آن نيازي به بانك مو نيست زيرا با موهايي هم جنس و هم رنگ موي سر خود فرد ترميم انجام مي شود.

اين موها داراي خط رويش و حالت موي طبيعي هستند كه مانند موهاي سر خود فرد مي باشد.در اين روش ترميم مو كليه مراحل در يك جلسه انجام مي شود و هيچ گونه عوارضي ندارد‌ و نيازي مراجعات بعدي نيز نخواهد داشت. در واقع يك شبيه سازي از موهاي واقعي خود فرد انجام مي گردد.

اين روش ترميم مو هزينه بالايي دارد و در واقع از موهاي طبيعي انجام نشده و شبيه به كلاه گيس است كه روي پوست سر فرد كار گذاشته مي شود ولي تفاوتهايي با كلاه گيس ارزان دارد.اين روش براي درمان ريزش مو شيمي درماني و درمان ريزش مو آلوپسي غيره قابل انجام است.

يكي از نگراني هاي افرادي كه مي خواهند از روش هاي ترميم مو استفاده كنند خط رويش و خط فرق ترميم مو است كه در اين روش خط رويش و خط فرق كاملا و بسيار طبيعي است .اين روش براي آقايان و خانم ها قابل انجام است. تقريبا تمام روش هاي بدون عوارض ترميم مو مشابه هستند و تنها تفاوت آنها به جنس و كيفيت و خدمات پس از آن مربوط مي شود.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 735
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

 ترميم مو اچ آر تي يا ترميم مو HRT تنها و نخستين روش ترميم مو استاندارد در دنيا مي باشد. ترميم مو اچ آر تي از روش هاي غيرتهاجمي ترميم مو است كه در آن از يك سري گرافت پوستي كه به صورت ويژه براي بيمار طراحي شده است استفاده مي‌شود و هر گرافت دستورالعمل خاصي براي جايگذاري دارد به اين ترتيب فرد مي‌تواند به روشي غير جراحي دست به عمل ترميم مو زده و نيازي به انجام مراقبتهاي روزانه پس از عمل نيز نمي باشد.

در اين روش از غشاي شفاف و نفوذپذيري به جاي لايه هاي ضخيم فيبري استفاده شده است.اكثر روشهاي ترميم مو بدون عوارض هستند و مشكلاتي را تحت عنوان عوارض ترميم مو نمي توان به طور كلي براي آنها بيان كرد

ترميم مو به روش HRT

كاشت مو بدون نياز به بانك مو

معايب ترميم مو به روش HRT

مزاياي ترميم مو به روش HRT

پروتز مو چيست؟

پروتز مو متشكل از قطعه پارچه توري از جنس طبيعي و ضدحساسيت هست كه تار هاي طبيعي و يا مصنوعي مو به روي آن سوار مي‌شوند كه به دليل توري بودن صفحه وقتي روي سر قرار مي گيرد بسيار طبيعي به نظر مي رسد .

اين پروتزها با چسب مخصوص كه طبيعي و غير حساسيت زا هستند و يا كليپس اكستنشن و يا با روش گره زدن تار به تار به موي خود فرد متصل مي‌شود. اين پروتزها به دليل مشبك بودن صفحه آنها ، براي پوست سر قابل تنفس بوده و مشكلي بابت شستن سر و عرق كردن و فعاليت‌هايي مانند شنا و موتورسواري و غيره به وجود نمي آورد. انواع پروتز مو مردانه و پروتز مو زنانه در بازار وجود دارد كه اين پروتز ها با كلاه گيس هاي ارزان متفاوت هستند 

براي انجام يك ترميم مو دقيق و طبيعي و خوب بايد به نوع پروتزي كه انتخاب مي شود دقت نمود بايد به اين موضوع توجه داشت كه بافت مو در پروتز نبايد مشخص شود و تار مويي كه داخل پروتز بافته مي شود حتما تار به تار يا نهايت دو تار در هر گره باشد كه اگر غير از اين باشد مي‌تواند مشخص باشد و نمايي مانند كلاه گيس پيدا كند.

مهمترين اختلاف بين پروتزها و كلاه گيس ها اين است كه در پروتز ها براي ترميم موي سر آقايان از بانك موي مردانه و در خانم ها از بانك موي زنان استفاده مي نمايند و اين نكته بسيار ظريف و حائز اهميت است



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 1040
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

برای اینکه زیبا بمانید روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید.برخی از این روش ها در کلینیک ها عرضه می شوند و از برخی نیز می توانید در خانه بهره بگیرید.ریزش مو هم مشکلی است که می توانید با استفاده از این روش ها به درمان آن بپردازید. درمان های ریزش مو هر کدام فواید و معایب خود را دارند به همین دلیل با توجه به انتظاراتی که از نتایج آن دارید می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید. دانستن علت ریزش مو ناگهانی و ریزش موهای تدریجی میتواند کمک شایانی را به درمان ریزش مو کند.

درمان های گیاهی

درمان های گیاهی یکی از بهترین روش ها از میان درمان های ریزش مو به حساب می آیند.با توجه به این که این روش ها هیچ عارضه ای را به دنبال ندارند همه ی افراد میتوانند در منزل آن ها را به کار گیرند بدون این که زمان و هزینه ی زیادی را صرف کنند.اما باید توجه داشته باشید که برای رسیدن به نتیجه ی مناسب باید مدت زمان زیادی را صبر کنید.

رژیم غذایی

استفاده از رژیم غذایی مناسب یکی از بهترین راهکارها برای داشتن موهایی پرپشت و خوش حالت است به همین دلیل برای این که زیباتر به نظر برسید باید آن را رعایت کنید. رژیم غذایی مناسب رژیمی است که در آن ویتامین های کافی و املاح معدنی مورد نیاز بدن وجود داشته باشد.رژیم غذایی مورد نیاز بدن باید شامل درصد مناسبی از پروتئین ها باشد و چربی ها در آن جایی نداشته باشند.

دارو های موثر در رفع ریزش مو

قرص های ریزش مو و داروهای مختلف یکی از درمان های ریزش مو هستند که میتوانند در بسیاری از موارد فواید قابل توجهی را داشته باشد فقط باید توجه داشته باشید که استفاده ی خودسرانه از این داروها علاوه بر این که فایده ای ندارد می تواند عوارض قابل توجهی را هم به دنبال داشته باشد برای همین برای این که به نتیجه برسید باید به دستور متخصصان زیبایی از این داروها استفاده کنید.

کاشت مو و ترمیم مو برای چه کسانی تجویز می شود؟

کاشت و پیوند مو بیشتر برای درمان ریزش مو ارثی به کار گرفته میشود.کاشت مو یکی از بهترین روش ها در درمان ریزش مو ارثی به شمار میرود و میتواند نتایج قابل توجهی را به دنبال داشته باشد.افرادی که از این روش استفاده میکنند بعد از گذشت چند ماه به نتیجه ی دلخواه دست پیدا می کنند.اما از روش ترمیم مو میتوان برای همه ی افراد بهره گرفت. از این روش حتی برای درمان ریزش مو شیمی درمانی و درمان ریزش مو آلوپسی نیز بهره گرفته می شود.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 939
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 دی 1398 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد