نوشته شده توسط : رعنا

نحوه تميز كردن گوشواره هايي كه داراي سنگ قيمتي هستند و يا به اصطلاح نگين دارند كمي متفاوت است. مهمترين سنگ هايي كه معمولا در اين نوع گوشواره ها استفاده ميشود الماس، ياقوت كبود و زمر هستند كه سنگ هايي گرانبها و ارزشمندند. بنابراين شستشو و تميز كردن گوشواره طلا اينچنيني از اهميت زيادي برخوردار است.

براي تميز و ضدعفوني كردن گوشواره طلا نگين دار مراحل زير را دنبال كنيد:

يك كاسه آماده كنيد

داخل كاسه يك پيمانه كامل آب بريزيد و بعد از اضافه كردن آب، حدود كمتر از ۱ چهارم پيمانه آمونياك به آب كاسته اضافه كنيد.

با دقت گوشواره طلا را داخل كاسه حاوي آب و امونياك قرار دهيد. تا ۲۰ دقيقه اصلا به محلول داخل كاسه و گوشواره طلا دست نزنيد تا به اندازه كافي ضدعفوني شود.

بعد از اينكه گوشواره ۲۰ دقيقه در كاسه ماند، يك كاسه ديگر آماده كنيد.

داخل كاسه دوم مقداري مايع ظرفشويي (مصف قاشق غذاخوري) بريزيد و كاسه را تا نصفه پر كنيد.

بعد از آماده شدن كاسه دوم، يك دستكش دست كنيد و با كمك آن گوشواره را از كاسه اول خارج كنيد. وقتي آن را در آورديد زير آب شير قرار دهيد و با دست آن را دستمالي كنيد.

بعد از آن گوشواره را به آرامي داخل كاسه دوم كه حاوي آب و صابون يا مايع ظرفشويي است قرار دهيد.

اگر جرم يا چيزي روي گوشواره طلا هنوز وجود دارد با كمك يك پارچه تميز يا يك مسواك نرم آن را تميز كنيد.

سپس دوباره آن را آبكشي كرده و با كمك يك پارچه يا حوله تميز آن را خشك كنيد و در نهايت در معرض هواي آزاد قرار دهيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد خريد طلا و نگهداري از آن مي توانيد به سايت طلا فروشي آنلاين كيش طلا مراجعه كنيد.



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 1165
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 فروردين 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

 خيلي ها از سياه شدن مصنوعات طلا و جواهر خودشان گله دارند و ميگويند كه چطور ممكن است طلا سياه شود و يا تغيير رنگ دهد؟ آيا سياه شدن جواهرات به معني تقلبي بودن آن ها است؟ آيا اگر طلايمان سياه شود يا تغيير رنگ دهد سرمان كلاه رفته؟ چرا بعضي از طلاها دست را سياه ميكنند؟ كيش طلا در اين مقاله به طور كامل درباره دليل سياه شدن طلا نكاتي ارائه ميدهد

آيا سياه شدن طلا به معني تقلبي بودن يا كم عيار بودن آن است؟ 

فلزات مختلف ميتوانند در برابر اكسيژن هوا و ساير مواد ديگر واكنش نشان داده و دچار تغيير شيميايي يا فيزيكي شوند. در مقايسه با ساير فلزات، طلا از معدود فلزات گرانبهايي است كه  كمترين ميزان واكنش در برابر اكسيژن را نشان ميدهد. البته به اين نكته توجه كنيد كه طلاي خالص اينگونه است و مساله طلاي ناخالصي كه همراه با ساير فلزات است كمي متفاوت خواهد بود.

اگر نميخواهيد طلايتان سياه شود ۲۴ عيار بخريد

تنها مصنوعاتي كه از طلاي كامل و ۲۴ عيار ساخته شده اند تغيير رنگ نميدهند. و همانطور كه گفته شد ساير عيارها ميتوانند به مرور زمان كدر شوند. بر همين اساس طلاي ۱۴ عيار و كمتر از آن، مثل ۱۰ عيار، بيشترين احتمال را دارد كه كدر شوند و خيلي زودتر از ساير طلاها نياز به جلا دادن و برق انداختن داشته باشند. البته طلاي ۱۸عيار نيز سياه و كدر ميشوند اما هم خيلي دير و در طولاني مدت اين اتفاق رخ ميدهد. علاوه بر اين ميزان تغيير رنگ آن ها نيز بسيار كمتر است.

براي جلوگيري از سياه شدن طلا و يا رفع سياهي طلا بايد چكاري انجام دهيم؟

  • لزومي ندارد حين شستشوي دست ها از طلا استفاده كنيد. اگر برايتان مقدور است براي مثال دستبند طلا و يا انگشتر طلا خود را حين شستن دست ها خارج كرده و بعد از خشك كردن، دوباره آن ها را استفاده كنيد.
  • وقتي دوش ميگيريد و يا حمام ميكنيد حتما تمام طلاهاي خود را در بياوريد.
  • به جهت جلوگيري از سياه شدن طلا زماني كه به استخر ميرويد و يا آب تني ميكنيد طلاهاي خود را در بياوريد.
  • زماني كه از طلاها استفاده ميكنيد كه هيچ، اما وقتي كه ميخواهيد آن ها را برداريد و داخل جعبه بگذاريد حتما و حتما با كمك دستمال نرم و بدون پرز آن ها را تميز كنيد. سپس داخل پارچه و طوري كه با فلزات و يا طلاهاي ديگر برخورد نداشته باشند قرار دهيد.

از كجا طلاي خوب بخرم؟

كيش طلا يك طلا فروشي آنلاين است كه در كار تهيه، توليد و توزيع انواع قطعات طلا است. ما افتخار اين را داريم كه تمامي محصولاتمان را با كمترين اجرت و بالاترين كيفيت ممكن به مشتريان خودمان عرضه كنيم. براي اينكه از خريد طلا در سايت ما اطمينان داشته باشيد ميتوانيد به صفحه اصلي مراجعه كرده و در آنجا مجوزهاي خريد و فروش اينترنتي ما را ببينيد



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 1237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

 به طور طبيعي اولين سد دفاعي بدن در مقابل باكتري ها، ويروس ها و موارد مهاجم اينچنين، پوست است. اما زماني كه پوست دچار آسيب ميشود مهاجمان ميتوانند به داخل بدن نفوذ كرده و بيماري ايجاد كنند. به طور مشابه زماني كه گوش خود را سوراخ ميكنيد، تا به آن گشواره آويزان كنيد، احتمال نفوذ باكتري و تشكيل عفوت در گوش وجود دارد. درنتيجه بايد حتما تا زماني كه زخم گوش بسته ميشود اقدام به ضدعفوني گوشواره ها كرد. ساير دليل قانع كننده براي توجيه دليل تميز كردن گوشواره ها عبارتند از:

 

براي جلوگيري از تيره شدن طلا: طلا معمولا به مرور زمان كدر ميشود اما اگر هر روز آن را تميز كنيم ديگر كدر نخواهد شد.

براي افزايش دوام و ماندگاري: مواد آرايشي، چربي و ها و .. ميتواند به مرور زمان درخشندگي و كيفيت طلا را كاهش دهند بنابراين براي اينكه گوشاره ها هميشه برق بزنند بايد آن ها را ضدعفوني و تميز كرد.

براي بهبود و حفظ سلامتي: ضدعفوني كردن گوشواره طلا به حفظ سلامتي خودتان كمك ميكند.

براي كسب اطلاعات بيشتر ئر مورد خريد طلا و نگهداري آن مي توانيد به سايت طلا فروشي آنلاين كيش طلا مرجعه كنيد



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 1329
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

 

 در این مقاله چند نکته اساسی درباره خرید گوشواره طلا را برای شما به اشتراک میگذاریم، و به شما خواهیم گفت مناسب ترین مدل ها بر اساس فرم صورت چه گوشواره ای است.

در هنگام خرید گوشواره طلا به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اگر به فکر خرید یک مدل خوب، زیبا و در عین حال طلای ارزان هستید میتوانید به فروشگاه ما سر بزنید تا با تعدادی از نمونه محصولات ما آشنا شده و اگر تمایل داشتید یک مدل از آن ها را خریداری کنید. در حین خرید هم میتوانید به چند نکته و توصیه زیر توجه کنید:

وزن، سایز، اندازه و حجم

در انتخاب سایز اندازه و وزن گوشواره طلا خیلی دقت کنید. هرچند که گوشوارهای بزرگ شکیل هستند و بسیار زیبا به نظر میرسند، اما معمولا هر کسی سایز بزرگ نمیپسندد و ما هم گوشواره سنگین را به هر کسی توصیه نمیکنیم.

عیار طلا

طلای ۲۴ عیار خالص ترین طلا است و جواهراتی که عیارشان ۲۴ است فقط از طلا ساخته شده اند. اما عیارهای پایین تر علاه بر طلا، فلزات دیگری هم بکار رفته اند. برخی از این فلزات مثل نیکل ممکن است برای برخی خانم ها  حساسیت ایجاد کنند. یعنی ذاتا ممکن است خانمی نسبت به نیکل حساس باشد. اگر شما اینگونه هستید عیارهای پایین گوشواره مانند ۱۰ و ۱۴ را نخرید و در عوض طلای  ۱۸عیار ، ۲۲ یا ۲۴ عیار بخرید.

فرم صورت

گوشواره ها را معمولا بر اساس فرم صورت میخرند زیرا عقیده بر این است که صورت همه ایده آل نیست و هدف استفاده از گوشواره ها هم کمک به ایده آل نشان دادن فرم صورت است. در ادامه به شما کمک میکنیم تا بر اساس فرم صورت اقدام به خرید گوشواره طلا کنید

خرید گوشواره طلا برای صورت های بیضی یا تخم مرغی شکل

کسانی که صورت بیضی شکل دارند، معمولا صورتشان کشیده است. این افراد باید گوشواره ای بگیرند که کشیدگی صورتشان را کاهش دهد.

خرید گوشواره طلا برای صورت های گرد و دایره ای

این صورت ها جذابیت خاصی دارند اما اگر در انتخاب گوشواره برای آن ها دقت نکنند ممکن است هارمونی صورتشان بر هم بخورد. باید مدلی انتخاب کنند که از گردی صورتشان کاشته شده و کمی کشیده به نظر برسد.

خرید گوشواره طلا برای صورت های مستطیلی یا مربعی

صورت های نرمال یا ایده آل معمولا ترکیبی از فررم های گرد و کشیده هستند. و هدف از استفاده از جواهراتی مثل گوشواره طلا معمولا نرمال و ایده  آل کردن صورت یا نزدیک کردن به یک فرم ایده آل است. صورت های مستطیلی را نیز باید به این شکل متمایل کرد. گوشواره ها یکی از راه حل های ایده آل نشان دادن صورت های مستطیلی هستند.

یرای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید طلا می توانید به سایت طلا فروشی آنلاین کیش طلا مراجعه کنید.



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 1179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

چندین سال است که استفاده کننده گان و خریداران حین خرید طلا، باید حدود ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کنند. این مالیات میتواند هزینه ها را برای خریداران بالا ببرد. برای همین مردم به فکر این افتادند که هر طور شده هزینه های خرید طلا را کاهش دهند. در نهایت اغلب مردم به این نتیجه رسیدند که طلای کم اجرت بخرند تا هزینه اضافی که برای مالیات میپردازند را جبران کنند.

همین موضوع باعث شده که طی سالیان گذشته ما شاهد پا گرفتن مفهومی به نام طلای کم اجرت و یا حتی طلای بدون اجرت باشیم که این روزها بسیار به آن اهمیت داده میشود.

اجرت طلا چیست؟

زمانی که مشتری با مراجعه به یک طلا فروشی یک قطعه طلا مثل، انگشتر طلا ، گوشواه، النگو، دستبند و … میخرد، علاوه بر پرداخت هزینه بر اساس وزنش، مبلغی اضافی بابت سهم تولید کننده یا سازنده پرداخت میکند. این مبلغ در اصطلاح به اجرت طلا مشهور است و به ازای تعداد گرم آن قطعه طلا باید پرداخت شود.

اجرت طلا به چه چیزی بستگی دارد؟

زمانی که یک عمده فروش (طلا فروش) محصولات را از سازنده میگرد، توافقی بین آن ها به وجود می آید که در آن، بر اساس برخی فاکتورها، اجرت طلا یا دستمزد سازنده را مشخص میکنند. که در واقع خریدار باید آن را پرداخت کند. فاکتورهای مهم تاثیر گذار عبارتند از:

 

-          رابطه وزن قطعه ساخته شده با اجرت طلا

 

-          فناوری که برای ساخت قطع طلا بکار میرود

 

-          تاثیر ظریف کاری و حجم کاری که روی طلا صورت میگیرد

 

-          نقش برند تولید کننده

 

از کجا طلای کم اجرت بخرم؟

اگر میخواهید هزینه های مناسبی برای خرید بپردازید و میتوانید قطعات طلای خود را از طلافروشی آنلاین  کیش طلا خریداری کنید. کیش طلا افتخار دارد که برای عزیزانی که قصد خرید طلای کم اجرت دارند، انواع قطعات با قیمت مناسب ساخته و به فروش میرساند.

 



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 934
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

 به نظر فروختن طلا کار اشتباهی است چرا که خرید طلا، جدای زیبایی کاری مناسب برای سرمایه گذاری می باشد، اما اگر قصد فروش آنرا دارید به شما کمک می کنیم تا راحت تر اقدام به این کار کنید.

اولین الویت شما فروختن طلا و جواهر به مغازه های معتبر طلا و جواهر فروشی است. بهترین گزینه از بین آنها همان مغازه ای است که از آن طلا و جواهر خود را خریداری نموده اید.

این نوع مغازه ها کمتر بر روی خرید طلا و جواهر شما سرمایه گذاری می کنند چراکه راه اصلی کسب درآمدشان از راه دیگری است.

در میان طلا فروشان، مغازه هایی هستند که طلای قسطی می فروشند ، اصولا صاحبان این نوع مغازه ها کمترین مقدار پول را بابت کالاهایی که برای آنها قابل فروش باشد می پردازند بنابراین برای شما به صرفه تر است که از مراجعه به این نوع مغازه ها پرهیز کنید.

برای فروش طلا و جواهر نکته ای که حائز اهمیت می باشد این است که  از فروش طلا و جواهر خود به اشخاصی که توانایی تشخیص کیفیت طلا و جواهر شما را ندارند، بپرهیزید. این اشخاص توانایی زیادی در دست بردن به کیفیت طلا و جواهر شما را دارند.

نکته قابل توجه برای فروش طلا و جواهر این است که پیش از فروش طلا سعی کنید در مغازه های مختلف طلا فروشی گشت بزنید و قیمتهای پیشنهادی را بررسی کنید. معمولا مغازه های مختلف قیمتهای مختلفی را ارائه می دهند که بستگی به میزان درک آنها از ارزش واقعی قطعات طلای شما دارد. برخی ممکن است چیز خاصی را در جواهرات شما کشف کنند و در نتیجه قیمت بالاتری را پیشنهاد بدهند.

برای فروش طلا و جواهر خود حتما به فاکتوری که از آن دارید مراجعه کنید و از وزن طلای 18 عیار خود و همچنین وزن سنگ جواهرات خود  مطلع شوید.

حتما به این نکته توجه کنید که قیمت طلا را بدانید تا با توجه به قیمت زنده طلا بتوانید، طلا و جواهر خود را به قیمت بالاتری بفروشید.

شما باید بدانید که طلا و جواهری که از شما خریداری میشوند ذوب می شود پس این انتظار که از  قیمت طلا شما اجرتی کسر نشود، انتظار اشتباهی است،  بنابراین انتظار نداشته باشید طلا و جواهر شما به خاطر اینکه یک حلقه ازدواج یا غیره است با قیمت خیلی بالاتری خریداری بشود، شما باید بدانید که در صورت فروش طلا و جواهر، اجرت و همچنین درصد و مالیات از کار شما کسر خواهد شد پس بهتر است که سریع اقدام به فروش طلا و جواهر خود نکنید

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت طلا فروشی انلاین کیش طلا مراجعه کنید. 



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 1063
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

طلاهایی که ما به این عنوان میشناسیم در واقع ترکیبی از دو فلز گرانبها و ارزشمند طلا و مس هستند. طلاسازان با ترکیب طلای خالص با مس در نهایت محصولات و جواهرات خلق میکنند.

طلای صورتی یا طلای قرمز انواع مختلف طلای رزگلد هستند

همانطور که گفته شد ما میتوانیم به طلا رزگلد صورتی یا قرمز هم بگوییم. هر چه درصد مس بکار رفته یا بهتر بگوییم مس ترکیب شده با طلای خالص، بیشتر باشد، رنگ آن به قرمزی میگراید و ما به آن طلا قرمز میگوییم. و برعکس هرچه درصد مس ترکیب شده کمتر باشد رزگلد کمرنگ، روشن تر و شبیه به رنگ صورتی کم رنگ میشود.

امروزه سرویس طلای رزگلد صورتی که رنگ روشنتری دارد بسیار پرطرفدار شده و کسانی که رنگ طلای قرمز یا تیره تر را میپسندند بیشتر رو به خرید دستبند طلا رزگلد و یا انگشتر طلا رزگلد می آورند.

چرا به آن طلای روسیه هم گفته میشه؟

مردم روسیه به این نوع طلا نام کشور خودشان را داده اند. دلیل این نامگذاری به قرن نوزدهم برمیگردد یعنی زمانی که مردم این کشور علاقه و تمایل بسیار زیادی به ساخت و خرید طلا رزگلد داشتند.

طلای رزگلد چند عیاره؟

عیار این طلا هیچ تفاوتی با عیار طلاهای معمولی دیگر ندارد. حتی اگر درصد مس بکار رفتته در داخل رزگلد زیاد باشد، باز هم تاثیری روی عیار آن نخواهد گذاشت. عیار طلا به معنی درصد طلای خالص در ترکیب با سایر فلزات بکار رفته در جواهر است. عیار معمولا تا ۲۴ است و وقتی گفته میشود طلای ۱۸ عیار یعنی عیار طلای شما ۱۸ از ۲۴ است.

منظور از طلا رزگلد خالص چیه؟

هرکسی به شما گفت که رزگلدی که میخواهم به شما بفروشم خالص خالص است بدانید ریگی به کفش دارد. زیرا ما چیزی تحت عنوان رزگلد خالص نداریم. زیرا ماهیت این نوع طلا، آلیاژی ساخته شده از بیش از یک فلز ارزشمند است.

از کجا طلا رزگلد بخرم؟

اگر قصد خرید هرگونه طلا  از جمله رزگلد را دارید و میخواهید از قیمت طلا اطلاع پیدا کنید و یا به صورت سفارشی برای شما جواهرات یا قطعات طلایی ساخته شود میتوانید با کیش طلا تماس بگیرید یا مستقیما به فروشگاه اینترنتی ما سر بزنید تا از محصولات و کم اجرت ترین طلاهای ما بهره مند شوید.



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 1358
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

 از خريدن طلا هراس داريد چون ميترسيد كسي سرتان را كلاه بگذارد؟ دوست داريد با چند ترفند كوچك و ساده تشخيص طلا از بدل آشنا شويد و هميشه طلاي اصل بخريد؟ خوب جايي آمده ايد. اين مقاله را بخوانيد تا هيچوقت در خريد طلا يا تشخيص آن به مشكل بر نخوريد.

۱اولين راه تشخيص طلا از بدل مشاهده علائم حك شده روي طلا است

اولين و شايد يكي از مهمترين روش هاي اينكه طلا را از بدل تشخيص بدهيم، توجه به نشانه ها و علائم رايجي است كه معمولا روي طلا حك ميكنند. روي محصولات و اجناس ساخته شده از طلا معمولا علائمي مثل ۱۸(طلای 18 عیار)k  و ۲۲حك ميشود.

۲شكل ظاهري طلا را با دقت بررسي كنيد

طلا را در دست بگيريد و با دقت همه جاي آن را زير و رو و ارزيابي كنيد. به دنبال علائم غير طبيعي مثل فرو رفتگي يا تغيير رنگ بگرديد. اگر بخشي از طلا رنگ غير طبيعي دارد يا مثلا تيره تر است احتما تقلبي است و تنها با پوشش يا روكشي از طلا آبكاري شده است

۳هميشه يك آهنربا با خودتان داشته باشيد!

هر وقت مسيرتان به طلافروشي افتاد حتما يك آهنربا همراه خود داشته باشيد. زيرا آهنربا ميتواند در تشخيص طلاي واقعي از بدل به كار شما بيايد. از آنجايي كه طلا از فلزات ديامغناتيسي است هيچگاه به آهنربا نميچسپد يا به طرف آن كشيده نميشود. اگر از قطعه اي خوشتان آمده از فروشنده بخواهيد كه آهنربا را به طلا نزديك كند. اگر كوچكترين كششي بين آهنربا و قطعه طلا به وجود آمد بدانيد و آگاه باشيد كه آهنربا به كار شما آمده و شما و پولتان را نجات داده است.

۴اگر اسيد نيتريك نداشتيد از ظروف سراميكي استفاده كنيد

يكي از جالبترين ترفند هاي تشخيص طلا از بدليجات استفاده از ظروف يا سطوح سراميكي است. يك ظرف يا هر چيزي كه از سراميك ساخته شده است را تهيه كنيد. به آرامي قطعه اي كه فكر مي كنيد طلاي واقعي است را روي آن بكشيد، اگر قطعه نامبرده روي سطح سراميكي خط سياه به جاي گذاشت احتمالا قطعه شما بدل است و طلا نيست.

 

۵راه دوري نرويم، آب هم ميتواند در تشيخص طلا از بدل به ما كمك كند!

لابد ميپرسيد آب چطور ممكن است به ما كمك كند طلاي واقعي را از بدل تشخيص دهيم؟ طلا تغيير رنگ ميدهد؟ ذوب ميشود؟ چه بلايي بر سرش مي آيد؟

ساده است. طلا چكالي كمي دارد و اگر اصل باشد روي آب شناور ميشود يا به طور كامل در آب ته نشين نميشود. البته اين روش زياد هم مطمئن نيست چون بعضي از افراد سودجو طوري بدل طلا را درست ميكنند كه تا حدودي در آب شناور ميشود و كاملا ته نشين نميشود.

6صداي قطعه طلاي هم ميتواند در تشخيص طلا به ما كمك كند

معمولا اگر با فلزات ديگر يك ضربه كوچك به طلاي واقعي بزنيم يك صداي ظريف زنگ مانندي به گوشمان خواهد خورد. اگر با چنين فلزي به قطعه يا جنس خود زديد و صداي خاصي به گوشتان نرسيد احتمالا كلاه سرتان رفته و بدل به شما فروخته اند.

(به عنوان يك نكته كلي در خريد طلا هميشه از قيمت طلا در آن روز اطلاع پيدا كنيد)



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 1042
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 اسفند 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر به قصد خرید طلا و جواهر عازم بازار می شوید لازم است بدانید که خرید آن نیاز به دانستن نکاتی دارد که ما در این مقاله  به توضیح این اصول می پردازیم. 

1_ قبل از اینکه برای خرید طلا و جواهرات عازم شوید، از میزان عیار طلا اطلاعات کسب کنید و آگاه شوید که این عیار چه تاثیری در قیمت جواهر و دوام و سختی آن می گذارد. 

باید بدانید که طلای 24عیار طلای خام و با ارزشترین نوع طلا است. در اصل طلا در فرم خام خود بسیار نرم است، بنابراین برای رسیدن به استحکام و سختی مطلوب با انوع فلزات از قبیل کربن، نقره، روی یا نیکل ترکیب می شود. حال باید بدانید که عیار طلا چیست و چگونه تعیین می شود. 

2_ قبل از خرید طلا و جواهر با نشانه های عیار که روی طلا هک شده است آشنا شوید. غالبا روی زیورآلات طلا نشانه هایی که بیانگر عیار طلای به کار رفته است هک می شود. این نشانه معمولا روی قسمتی از طلا هک می شود که جلوی چشم نباشد. همان طور که گفته شد در ایران چون طلا 18عیار می باشد، شما باید دنبال عبارت 18k روی جواهر خود باشید. k درواقع اول کلمه ی Karat یا همان عیار است.

3_ به وزن طلا و تاثیر آن روی قیمت توجه کنید. معمولا طلا براساس گرم خرید و فروش می شود که هرچه وزن آن بیشتر باشد طبیعتا از قیمت بالاتری برخوردار می شود. توجه داشته باشید برای استفاده ی روزمره باید طلای ضخیمتری و سنگین تری خریداری کنید تا مقاومت بیشتری داشته باشد، بنابراین باید هزینه ی بیشتری پرداخت کنید.

4_ قبل از خرید به رنگ طلایی که می خواهید خریداری کنید فکر کنید. مرسوم ترین رنگ طلا و جواهرات همان رنگ طلایی است. اما در بازار، جواهرات با پایه ی طلای سفید و رزگلد نیز وجود دارد. اما می توانید طلاهایی به رنگ قهوه ای، سبز و آبی نیز پیدا کنید که با تکنیکهای خاص آبکاری و طلاسازی به این رنگها در آمده اند.

5_ از طلا فروش حتما درباره ی شرایط بازگرداندن طلا سوال کرده و شناسنامه ی جواهر را درخواست کنید. شرایط بازگرداندن طلا برای شما به عنوان مشتری بسیار مهم است،اینکه هنگام فروش جواهر چقدر ضرر یا سود می کنید. به علاوه شناسنامه ی جواهر به شما این اطمینان را می دهد که جواهری با اصالت را خریداری کرده اید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید طلا می توانید به سایت طلافروشی آنلاین کیش طلا مراجعه کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 1023
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 اسفند 1398 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 20 21 22 23 24 ... 25 صفحه بعد