نوشته شده توسط : رعنا

در کنار برند BVLGARI که جزو ۱۰ برند برتر طلا و جواهرات در دنیاست، نام‌های دیگری نیز قرار دارند که بد نیست در همین ابتدای مقاله به صورت خلاصه با آنها آشنا شوید, از هری وینستون گرفته تا کارتیه و پیاژه.

۱- هری وینستون (Harry Winston) یه عنوان یکی از تاپ‌ترین برندهای جواهرات در جهان، از سال ۱۹۳۲ میلادی فعالیت خود را شروع کرد؛ و یکی از مدعیان بی‌چون و چرای جهان در حوزه تولید سنگ‌های الماس است.

۲- کارتیه (Cartier) که جواهرات بسیار شیک و عطرهای بی‌نظیر دارد نیز در سال ۱۸۶۰ میلادی تأسیس شد. زیورآلات این برند فرانسوی برای تمامی سنین مناسب است. کارتیه به وفاداری به آرت‌دکو نیز شهرت دارد؛ مشخصه‌ی این سبک به‌کارگیری اشکال هندسی دقیق و جسورانه و رنگ‌های روشن است و آمیخته‌ای است از نوگرایی و طراحی‌های زینتی و گران‌بها.

۳- ون‌کلیف اند آرپلز (Van Cleef & Arpels) در سال ۱۸۹۶ توسط سالومون آرپلز و برادرزاده‌اش آلفرد ون‌کلیف در پاریس تاسیس شد و برای استفاده از طراحی حیوانات، گل‌ها و طبیعت در کالاهای لوکس خود مشهور است.

۴- بوچلاتی (Buccellati) یا بوچالتی نام یکی از شرکت‌های لوکس ایتالیایی است که به بی‌عیب و نقص بودن جواهراتش در دنیا شناخته می‌شود.

۵- تیفانی اند کو (Tiffany & Co) در سال ۱۸۳۷ میلادی تاسیس شد و در زمینه‌ی طراحی، ساخت و فروش طلا و جواهر فعالیت دارد.

۶- گراف (Graff) یک برند چند منظوره‌ی طلا و جواهرات بریتانیایی در لندن است. این شرکت توسط لورنس گراف در سال ۱۹۶۰ تاسیس شد و بیشتر با الماس‌های بزرگ شناخته می‌شود.

۷- پیاژه (Piaget) به خاطر طراحی و ساخت جواهراتی که طراحی مدرن و سنتی را در هم می‌آمیزد شهرت دارد. معروف‌ترین طراحی این برند هم طرح گل رزی است که به امضای پیاژه در محصولات مختلف تبدیل شده است.

۸- میکی‌موتو (Mikimoto): در سال ۱۸۹۳ تاسیس شده است. این کارآفرین ژاپنی برای ایجاد اولین مروارید کشت‌شده‌ی جهان شهرت و اعتبار پیدا کرده است.

۹- شوپارد (Chopard): در سال ۱۸۶۰ توسط در ژنو تاسیس شد. این برند فقط از بهترین مواد برای ساخت جواهراتش استفاده می‌کند و علاوه ‌بر ساخت جواهرات لوکس از سنگ‌های قیمتی نادر، ساعت‌های سوئیسی نیز تولید می‌کند.

بیشتر بخوانید :



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از زیباترین رنگ‌ها برای خرید طلا، رزگلد است. صورتی ملایم و شیکی که می‌توان آن را با هر تیپ لباسی و هر رنگی ست کرد. این رنگ از طلا همچنین با پوست‌های مختلف از روشن تا تیره تناسب کامل دارد و جلوه آن ملایم‌تر از طلای زرد یا طلای سفید است.

به طور کلی برای شیک‌تر به نظر رسیدن خوب است گاهی از طلاهای رزگلد استفاده کنید. این رنگ طلا از ترکیب طلای خالص و فلز مس به دست می‌آید. هر چه مقدار مس موجود در جواهر بیشتر باشد، قرمزی رزگلد بیشتر خواهد بود و برعکس. از آنجا که مس فلز مستحکمی است، وجود آن در زیورآلات رزگلد باعث می‌شود تا دوام زیاد و عمر طولانی‌تری نسبت به طلای زرد داشته باشند. به این خاطر که خلوص طلای آنها کمتر است و همه می‌دانیم که طلا فلز نرمی است و به تنهایی قابل استفاده در صنعت جواهرسازی نیست.

در حال حاضر برترین برندهای طلا و جواهر در سراسر جهان همچون کارتیه، پیاژه، دیور و مونیکا وینادر، سعی می‌کنند بیشترین زیورآلات تولیدی‌شان به رنگ رزگلد باشد. طلای صورتی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها برای جواهرات و مصنوعات طلا بشمار می‌رود و با یک گردش ساده در میان فروشگاه‌های طلا و جواهر می‌توانید به‌راحتی به این باور برسید که رزگلد همه جا هست.

بیشتر بخوانید : طلای کودک

برای افرادی که پوست سرد دارند رنگ‌های سرد جواهرات مثل نقره، پلاتین و طلای سفید مناسب است و برای کسانی که پوست گرم دارند، طلا زرد و رزگلد مناسب است. اما به طور کلی، رزگلد روی اکثر پوست‌ها جلوه زیبایی دارد. یعنی شما چه پوست روشن داشته باشید و چه تیره می‌توانید با ست کردن جواهرات رزگلد تیپی شیک برای خود بسازید. پس در انتخاب آن شک به دل خود راه ندهید.

در ضمن، رزگلد یک رنگ گرم و رمانتیک است. به همین خاطر برای مناسب‌های احساسی همچون جشن‌های عروسی و نامزدی یا قرارهای عاشقانه گزینه بسیار مناسب‌تری نسبت به طلای سفید و طلای زرد به شمار می‌آید.

یکی از ویژگی‌های طلای رزگلد که آن را به یکی از زیباترین رنگ‌ها بدل کرده است، این است که قابلیت ست شدن و هماهنگی با تمامی رنگ‌‌ها را دارد. جواهرات رزگلد را می‌توانید بدون هیچ‌گونه نگرانی در کنار جواهرات طلا و یا نقره خود به کار ببرید و از زیبایی آن لذت ببرید.

منبع : طلافروشی اینترنتی آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

قیمت جواهرات کارتیه همیشه گران است به این دلیل که کیفیت جواهرات این برند واقعاً بالا و بی‌نظیر است. هرکدام از طرح‌های کارتیه حال و هوای خاصی دارند که با سبک و سلیقه‌ی افراد مختلف سازگار می‌شود. کمپانی کارتیه در کلکسیون‌های خود از ترکیب زیبای بصری همراه با سنگ‌های قیمتی در کنار هم استفاده می‌کند. مثلاً در یک ست طلای سفید از الماس و یاقوت سرخ در کنار هم استفاده می‌کند تا اثری هنری خلق کند. یا به طور مثال، ساعت‌های کارتیه با بالاترین کیفیت توسط طراحان و هنرمندانی در سوئیس ساخته می‌شود که سابقه‌ی خانوادگی طولانی در ساعت سازی دارند.

جالب است بدانید که به منظور پیشگیری از تقلب مدل‌های معروف کارتیه، هر محصول با یک کد منحصربه‌فرد شماره‌گذاری می‌شود. کارتیه در کالکشن‌های خود که از سنگ‌های بسیار نایاب قیمتی و منحصر به فرد استفاده می‌کند و برای تراش و جایگذاری این سنگ‌ها هم از شیوه‌های خاص و منحصر به فردی استفاده می‌کند.

کارتیه در کارهایش از مواد کمیاب، طرح‌های منحصربه‌فرد و خلاقیت‌هایی که با گذشت زمان رنگ کهنگی نمی‌گیرند استفاده می‌کند و به همین دلیل محبوب است. با اینکه مشتریان کارتیه بیشتر از اعضای خانواده‌های سلطنتی هستند، اما بازاری برای مردم عادی هم ایجاد کرده است، بدون آنکه اندکی کیفیت کارش را کاهش داده باشد.

بیشتر بخوانید :

در دورانی از تاریخ، پلاتین، فلزی بسیار گران‌بها به شمار می‌رفت و به جز اشراف، کسی توان خرید آن را نداشت. کارتیه نخستین شرکتی بود که طلای سفید یا پلاتین را در ساخت مجموعه جواهرات خود به کار برد.

استفاده از پلاتین به همراه الماس مخصوصا در سری گارلند (Garland Style) باعث شهرت جهانی برند کارتیه و شهرت روافزون آن شد.

یکی از بزرگ‌ترین افتخارات و دستاوردهای کمپانی طلای کارتیر این است که تعداد زیادی از جواهرات پادشاهی و سلطنتی دنیا توسط این مجموعه طراحی و ساخته شده‌اند. تا جایی که در سال ۱۹۰۲ کمپانی کارتیه ۲۷ تاج برای مراسم تاجگذاری ادوارد ششم ساخت.

گوشواره‌ها و دستبند‌های الماس جودی فاستر در مراسم اکران فیلم «هیولای پول» باعث شهرت بیشتر این برند و محبوبیت کارتیر در میان سلبریتی‌ها شد.

برخی از طرح‌های اشرافی کارتیه تنها یک بار و برای اشخاص خاص و مطرح جهان طراحی شده است.

منبع : مجله طلا و جواهر asby



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 164
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در زیر ۷ ترفند برای خرید طلای رزگلد و ست کردن آن را برایتان نوشته‌ایم و امیدواریم مورد توجهتان قرار بگیرد.

۱- ست کردن جواهرات رزگلد با رنگ پوست

رزگلد برای پوست‌های روشن و رنگ‌پریده گزینه بسیار مناسبی است زیرا قرمزی موجود در آن، گرمای زیبایی در صورت فرد ایجاد می‌کند. اما به طور کلی، این رنگ طلا برای رنگ پوست بیشتر افراد قابل ست کردن است زیرا زیبایی و جذابیت این طلای رنگی غیر قابل انکار است.

۲- ست کردن طلای رزگلد با رنگ لباس

باید بدانید که قرمزی ملایم موجود در طلا و جواهرات رزگلد با لباس‌های به رنگ پوست بدن انسان، بژ و خاکستری مایل به قهوه‌ای بیشترین تناسب را دارد. یعنی برای داشتن یک استایل بسیار شیک و پرجلوه توصیه می‌کنیم سراغ لباس‌هایی به رنگ‌های کرم و بژ بروید. لباس با رنگ‌های خنثی مانند سفید، سیاه، خاکستری، کرم و سرمه‌ای نیز با طلای رزگلد ترکیب جذابی می‌سازند.

۳- استفاده از جواهرات رزگلد در مراسم رسمی

در مناسب‌های رسمی و قرارهای کاری و تجاری توصیه ما این است لباس‌های کلاسیک و رسمی به رنگ‌های خاکستری، زغالی یا سفید بپوشید و آنها را با طلای رزگلد ست کنید. این ترکیب کاملا شیک و باکلاس است.

بیشتر بخوانید: خرید اینترنتی طلا

۴- ست کردن طلای رزگلد و طلای زرد

طلای رزگلد همچنین با طلای زرد نیز ترکیب فوق‌العاده‌ای می‌سازد. به جای استفاده از زیورآلاتی به رنگ سفید و طلایی، این بار از ترکیب رزگلد و طلایی استفاده کنید و ببینید که چقدر زیباست. مثلا یک گردنبند بلند طلایی و یک چوکر به رنگ رزگلد استفاده کنید.

۵- استفاده از طلای رزگلد در کنار فیروزه

طلای رزگلد با رنگ‌های مرجانی و فیروزه‌ای نیز بسیار شیک و شاد به نظر خواهد رسید. بنابراین اگر می‌خواهید بیشتر بدرخشید و ظاهری متفاوت داشته باشید از لباس‌های فیروزه‌ای رنگ در کنار طلای رزگلد استفاده کنید. یا از طلاهای رزگلد با نگین فیروزه استفاده کنید.

۶- ست کردن جواهرات رزگلد با دیگر اکسسوری‌ها

تیپ خود را فقط به زیورآلات و جواهرات رزگلد محدود نکنید. بهتر است کیف دستی یا کفش خود را از این رنگ ترکیبی زیبا انتخاب کنید تا حسابی خاص و متفاوت به نظر برسید. یا مثلاً ساعت رزگلد یک قطعه مناسب در کنار دستبند طلای رزگلد است. یا مثلاً می‌توانید رنگ‌های مسی و طلای زرد را به دستبند رزگلد اضافه کنید. امروزه بیشتر طراحان طلا و جواهر سعی می‌کنند در ساخت انواع ساعت یا دیگر مصنوعات طلایی از رزگلد استفاده کنند. پس اکسسوری‌های زیادی متناسب با طلای رزگلد پیدا می‌کنید. این رنگ حتی در دیگر صنایع و شرکت‌های مد و فشن هم کاربرد فراوانی دارد. به‌طور مثال می‌توان به کمپانی اپل اشاره کرد که در سال‌های اخیر رنگ رزگلد را به خط تولید ساعت‌های هوشمند یا آیفون‌های خود افزوده است.

۷- ست کردن طلای رزگلد با رنگ مو

ترفند آخر ما مناسب افرادی است که شهامت ایجاد تغییرات بزرگ در شکل و ظاهر خود را دارند. شما می‌توانید موهایتان را به رنگ رزگلد تغییر داده و همزمان هم از یک گردنبند به این رنگ استفاده کنید تا کاملا ست و جذاب به نظر برسید. البته رنگ موهای شرابی، قرمز و صورتی هم با این طلای رنگی تناسب کامل دارند.

منبع : طلافروشی آنلاین



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 3 آبان 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انتخاب و خرید دستبند چرم طلا مردانه نیاز به دقت و توجه زیادی دارد. اگر دوست دارید یک خریدطلا عالی و ماندگار داشته باشید، به نکته‌هایی که در ادامه می‌خواهم به شما بگویم توجه کنید:

عیار و وزن طلای روی دستبند را در نظر بگیرید

شما طلای سنگین را بیشتر می‌پسندید یا طلاهای سبک و کم‌وزن را دوست دارید؟ برای انتخاب دستبند طلا چرم مردانه باید عیار و وزن مورد نظرتان را معین کنید. از آنجایی که طلای رایج در ایران، طلای ۱۸ عیار است، این عیار طلا را بخرید. وزن طلا بستگی به خواست و سلیقه شما دارد. البته معمولا پلاک طلا روی دستبند چرم وزن کمی دارد. هر چه وزن طلا کمتر باشد قیمت آن هم پایین‌تر است. به طور کلی پلاک‌هایی که اسم‌ با لیزر بر روی آنها حک شده است نسبت به پلاک‌هایی که شکل اسم را دارند سبک‌تر هستند.

نوع قفل و مکانیزم بسته شدن آن را بررسی کنید

به نظر من برای خرید دستبند طلا مردانه هیچ چیز مهم‌تر از نوع قفل و کیفیت آن نیست. زمان خرید دستبند طلا حتما قفل و مدل بسته شدن آن را در نظر بگیرید. دستبندهای چرمی بافته شده، عموما قفل‌های آهنربایی دارند و به کمک یک زبانه بسیار کوچک محکم می‌شوند. اگر می‌خواهید دستبندتان را فقط در مهمانی یا مراسم‌های خاص استفاده کنید، این نوع قفل برای شما مناسب است. اما اگر آن را برای استفاده روزانه و همیشگی می‌خواهید، چندان مناسب نیست. قفل‌های ساعتی و پهن برای دستبند طلا چرمی بسیار کاربردی است و مقاومت بسیار بالایی دارد. بنابراین اگر قصد دارید که به صورت روزانه از دستبندتان استفاده کنید، قفل‌های ساعتی را انتخاب کنید.

دستبند چرم طلا مردانه بهترین گزینه برای هدیه دادن

هدیه خریدن برای آقایان جزو کارهای سخت و زمان‌بر است. اما اگر می‌خواهید یک هدیه شیک، زیبا و ماندگار برای آن‌ها تهیه کنید، دستبند چرم طلا بخرید. من فکر می‌کنم هیچ چیز به اندازه یک اکسسوری منحصربه‌فرد نمی‌تواند استایل افراد را کامل و زیباتر کند. دستبند چرم و طلای مردانه بهترین هدیه‌ای است که می‌توانید با آقایان بدهید و خاطره یک روز شیرین را برایشان رقم بزنید.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 292
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اینجا قرار است که از جذاب‌ترین مدل‌های دستبند چرم طلا برای خرید طلا برای آقابان  نام ببرم. این مدل‌ها را از بین تحقیقاتی که درباره دستبند چرم و طلا انجام داده‌ام و تجربه‌هایی که در برخورد با آقایان شیک‌پوش داشته‌ام جمع‌آوری کرده‌ام. پس اگر دوست دارید در نگاه دیگران مثل یک جنتلمن خوش‌تیپ دیده شوید، این مدل‌ها را به یاد داشته باشید:

دستبند طلا مردانه چرم با پلاک دو اسمی

اگر دوست دارید که به نامزد، همسر یا دوست صمیمی‌تان یک هدیه خاص و جذاب بدهید که همیشه شما را به خاطر داشته باشد، دستبند طلا مردانه چرم با پلاک دو اسمی بخرید. به نظر من جذاب‌ترین هدیه برای یک نفر، هدیه‌ای‌ است که او را به یاد هدیه‌دهنده بیندازد و چه چیزی بهتر از پلاک‌های دو اسمی و دستبند بند چرمی؟

باید بگویم که پلاک دو اسمی طلا از ترکیب زیبا و هنرمندانه دو اسم در کنار هم ساخته می‌شود و در یک نگاه می‌توانید هر دو اسم را ببینید. برای خرید این مدل دستبندها باید پلاک‌های آن طبق اسم‌هایی که شما می‌خواهید طراحی شود. اگر به دنبال خرید یک هدیه ماندگار برای یار ماندگار خود هستید، به توصیه‌های من گوش کنید و همین حالا این مدل دستبند را سفارش دهید!

دستبند چرم طلا پهن

قطعا می‌دانید که دستبندهای چرم در اندازه‌های مختلفی وجود دارند این سبک دستبند برای افرادی که مچ پهن و استخوان‌بندی درشت دارند هم بسیار مناسب است. پلاک طلا و خصوصا پلاک‌های دو اسمی که بزرگ‌تر و یا طولانی‌تر هستند، روی دستبند طلا چرم پهن بهتر قرار می‌گیرند.

بیشتربخوانید : طلای کودک

دستبند چرم و طلا مردانه با پلاک اسم

رایج‌ترین و یا شاید بتوان گفت محبوب‌ترین مدل در میان دستبند‌ طلا چرم مردانه، دستبند چرم با پلاک اسم است. من فکر می‌کنم مردانی که این سبک دستبندها را انتخاب می‌کنند، اعتماد به نفس بالایی دارند و می‌خواهند نامشان را به زیبایی و با روشی متفاوت به دیگران بگویند! پلاک اسم روی دستبند طلا مردانه چرم در انواع گوناگون و سبک‌های نوشتاری مختلفی وجود دارد، از سبک تحریری گرفته تا فانتزی و لاتین.  به نظر من بهترین معیار برای انتخاب بین حالات نوشتاری مختلف پلاک اسم طلا این است که به نوع تیپ خود توجه کنید. اگر تیپ و استایل لباس پوشیدن شما سنتی، ساده یا هنری است از پلاک اسم فارسی تحریری یا نستعلیق استفاده کنید. اگر نوع پوشش شما مدرن‌تر است و روی دیگر اجزاع لباستان از کلمات انگلیسی استفاده شده است، از پلاک اسم لاتین استفاده کنید.

دستبند طلا چرم بافت

علاوه‌بر مدل‌های دستبند چرم معمولی، دستبند چرم و طلا بافت هم طرفداران زیادی دارد. به نظر من این سبک دستبند برای کسانی که مچ‌های باریک و یا استخوانی دارند مناسب است. دستبند طلا و چرم بافت مردانه برای ست کردن با انواع لباس‌های اسپرت و گاهی مجلسی مناسب است و زیبایی منحصربه‌فردی را به شما می‌بخشد.

دستبند چرم طلا مردانه دست‌دوز و طبیعی

اگر شما هم مثل من روی کیفیت بند چرمی و زیبایی و ظرافت آن حساس هستید، دستبند چرم طلا مردانه دست‌دوز را انتخاب کنید. کیفیت چرم‌های دست‌دوز و طبیعی بسیار بالاست و دوام خوبی دارد. همچنین رنگ‌های متنوع و طبیعی آن باعث می‌شود که قدرت انتخاب بالایی داشته باشید. در عین حال اگر قصد هدیه دادن را دارید، این گزینه می‌تواند به نفیس‌تر بودن هدیه شما کمک کند.

منبع : طلافروشی آنلاین آزادی  



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 436
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر به سطح شمش‌ها خوب نگاه کنید، نوشته‌هایی را می‌بینید که بر آن حک شده است. این نوشته‌ها، به وسیله قالب‌هایی که برای ساخت شمش به کار می‌روند، روی آن‌ها درج می‌شوند.

هر شرکت سازنده شمش طلا، موظف‌ است اطلاعات کاملی از جمله عیار شمش، نام شرکت و کارخانه را روی آن درج کند. این کار برای جلوگیری از ساخت شمش‌های تقلبی صورت می‌گیرد و به نوعی، تضمین کننده اصالت آن است. وقتی شما اقدام به خریداری شمش می‌کنید، با بروز هر نوع مشکلی در شمش، به وسیله این اطلاعات خاص، می‌توانید شرکت و کارخانه سازنده را به راحتی پیدا کنید.

۱. عیار شمش طلا

عیار شمش طلا، اولین چیزیست که باید بر روی شمش حک شود. این عیار معمولا ۹۹۹ یا همان ۲۴ است.

۲. وزن شمش طلا

یکی از مهم‌ترین اطلاعاتی که حک شدن آن بر سطح شمش ضروریست، وزن آن است. وزن دقیق هر شمش باید به دقت روی آن درج شود. حساسیت این کار تا اندازه‌ای است که باید وزن نمایان شده روی ترازوی دقیق طلافروشان، با وزن نوشته شده روی شمش‌ها برابر باشد.

۳. کد شناسایی شمش طلا

همانطور که هر یک از مصنوعات طلا، یک کد شناسایی اختصاصی دارند، شمش‌ها نیز باید این کد را روی خود داشته باشند. کد شناسایی برای شمش‌ها، از طریق آزمایشگاه‌های عیارسنجی صادر می‌شود. این آزمایشگاه‌ها، زیر نظر اتحادیه صنف سازندگان، فروشندگان طلا و جواهر کار می‌کنند. دقت کنید که کدهای شناسایی، معتبر و قابل استفاده باشند. پس مراقب درج کدهای تقلبی و دروغین روی آن‌ها باشید.

۴. نام و آرم کارخانه سازنده شمش طلا

شما هر محصول معتبری را که بخرید، چه طلا باشد و چه کالای دیگری، نام و آرم کارخانه و یا شرکت سازنده، روی آن حک شده است. شمش‌های طلا هم دقیقا از همین قاعده پیروی می‌کنند. در کنار دیگر اطلاعات موجود روی شمش طلا، آرم و نام کارخانه آن هم حک می‌شود. این کار دست سوء‌استفاده‌کنندگان و متقلبان را از انجام هر فعالیت غیرقانونی کوتاه می‌کند.

بیشتر بخوانید :



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انتخاب و خرید طلا کاری است که باید وقت و زمان زیادی را برای آن صرف کنید تا یک انتخاب دقیق و ماندگار داشته باشید. بسیاری از افراد در مواجه با طلاهای ایتالیایی، این پرسش را مطرح می‌کنند که چرا سرویس طلای ایتالیایی؟ مهم‌ترین دلایلی که برای خرید سرویس طلا ایتالیایی وجود دارد و به عنوان بهترین انتخاب برای شما مطرح می‌شوند، موارد زیر هستند:

۱. دوام و استحکام

سرویس طلای ایتالیایی به خاطر تکنیک ها و ابزارهایی که در تولید آن استفاده می‌شود، و چیرگی بالای استادکاران تولید کننده‌ی آن از دوام و استحکام بسیار بالایی دارند. این ویژگی برای خرید  و استفاده در هر طلایی بسیار مهم است.

۲. زیبایی و درخشندگی چشم‌نواز

اگر سرویس طلا ایتالیایی را در کنار دیگر سرویس‌های طلا قرار دهید، متوجه تفاوت در زیبایی و درخشندگی آن خواهید شد. چه چیزی مهم‌تر از زیبایی و جلوه در سرویس طلا؟!

۳. شهرت فراوان

همانطور که اشاره کردیم، طلای ساخت ایتالیا در سراسر دنیا مشهور است. بنابراین شما با داشتن آن به هر کجای دنیا که بروید، می‌توانید به راحتی طلای خود را با قیمت واقعی آن بفروشید.

بیشتر بخوانید: خرید اینترنتی طلا

۴. طراحی به روز اروپایی

مهم‌ترین مؤلفه درمورد طلای ایتالیایی، نوع طراحی آن است. طراحان ایتالیایی از معروف ترین طراحان جهان هستند. برخی از محصولات این طراحان به صورت محدود تولید شده و فقط در مزایده های خاصی فروخته می‌شود. به همین دلیل اکثر طلا ایتالیایی طراحی های بسیار خاصی دارند که نمونه آن در ایران تولید نمی‌شود.

۵. قیمت بالا هنگام فروش

از آنجایی که قطعات طلا و سرویس طلا ایتالیایی قیمت و اجرت ساخت بیشتری نسبت به سایر طلاها دارد، هنگام فروش هم با قیمت بیشتری فروخته می‌شود. بنابراین اگر شما برای خرید طلای ایتالیایی هزینه بیشتری پرداخت می‌کنید، هنگام فروش نیز سود بیشتری خواهید کرد.

منبع : طلافروشی آنلاین آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

صرفه‌جویی در زمان

برخلاف خرید حضوری طلا  از فروشگاه که صرفا در تایم محدودی در دسترس هستند، فروشگاه آنلاین در هر زمان از شب و روز آماده‌ی ارائه‌ی خدمات است و این مزیت به خصوص برای افراد پر مشغله و یا والدینی که فرزند کوچک دارند بسیار مفید خواهد بود. در فروشگاه آنلاین با صرف کمترین زمان امکان بهترین انتخاب فراهم است.

برنامه‌ی خرید

خرید آنلاین طلااز وب سایتی که شما قادر به بازدید تمامی محصولات آن هستید تجربه‌ای منحصر به فرد برای شما فراهم می‌کند.

مقایسه قیمت‌ها

با وجود وب سایت فروش آنلاین شما می‌توانید به راحتی قیمت‌ها را با سایر محصولات مقایسه کنید که این مسئله برای انتخابی بهتر به شما کمک خواهد کرد.

اطلاع از اخبار جدید

وقتی شما عضو وب سایت فروشگاه آنلاین می‌شوید با عضویت در خبرنامه می‌توانید از تخفیفات، اخبار جدید، محصولات و غیره به سرعت خبردار شوید. این نوع فروشگاه‌ها هر از چند گاهی تخفیفات خوبی به مشتریان خود ارائه می‌دهند.

انتخاب نامحدود

در فروشگاه‌ها به دلیل محدودیت فیزیکی در سایت‌ها، تنوع انتخاب و کالا برای شما بسیار محدود است اما در فروشگاه آنلاین شما در روند انتخاب محدود نخواهید بود و دامنه‌ی گستره‌تری از انتخاب در دست خواهید داشت.

سهولت در حمل و نقل

وقتی شما خرید خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهید دیگر نیازی به خروج از خانه، پیدا کردن جای پارک، معطلی در پمپ بنزین و یا معطلی در صف فروشگاه نخواهید داشت.

دسترسی آسان به تجربیات مصرف کنندگان

مصرف کنندگان تجربیات و نظرات خود را می‌توانند در وب سایت فروشگاه‌ها به اشتراک بگذارند. این مورد به انتخاب خریدار جدید بسیار کمک خواهد کرد زیرا با دسترسی به نظرات دیگران امکان خرید آگاهانه برای او فراهم می‌شود.

حذف محدودیت جغرافیایی

ممکن است محصول مورد نظر شما در شهر محل سکونتتان وجود نداشته باشد ولی با خرید آنلاین امکان خرید از هر شهری برای شما فراهم است.

منبع : مجله طلا و جواهر



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر برای خرید گوشواره طلای ارزان قیمت و مناسب بودن این گزینه‌ی کاربردی قانع شدید؛ وقت آن رسیده از پرفروش‌ترین و ارزان‌ترین مدل‌های گوشواره طلا برای‌تان صحبت کنم:

گوشواره میخی زنانه طلا

گوشواره‌های میخی یکی از پرطرفدارترین مدل‌هایی است که بین خانم‌ها بسیار مورد قبول است. مدلی که هم می‌توان برای استفاده‌ی روزمره و همیشگی پوشید و هم در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خودمانی و صمیمی، انتخاب خوبی برای تکمیل سبک و استایل شخصی است. این گوشواره‌ها برای هر فرم صورتی کاربرد دارند. طرح‌های پروانه، برگ، بته و قلب از جمله طرح‌های مینیمالی هستند که حس‌وحالی رها و آزاد دارند. اگر هم به دنبال طرحی چشم‌گیرتر هستید می‌توانید مدل قلب و مروارید را انتخاب کنید. این مدل دارای طراحی برجسته است و دو مروارید سفید رنگ نیز در مرکز قلب‌های خود دارد که آن‌را چشم‌گیرتر کرده است به همین دلیل یکی از طرح‌های جذاب گوشواره طلا میخی ارزان است.

گوشواره زنانه زنجیری طلا

گوشواره طلا ارزان دیگری که با طرح‌های مختلف و شیک می‌توانم پیشنهاد کنم گوشواره زنانه زنجیری است. گوشواره‌های آویز به‌طور کلی برای کسانی که صورت‌های گرد و مربعی شکل دارند یک انتخاب خوب است که می‌تواند تناسب را در چهره ایجاد کند. این گوشواره‌های آویز ارزان قیمت برای یک موقعیت نیمه رسمی یا مهمانی خاصی که دوست دارید سبکی متفاوت اما در عین حال ظاهری ساده و صمیمی داشته باشید مناسب است. طرح‌های گل و آویز، گوی و پولک و سنگ یا مروارید جزء مدل‌های این گوشواره است.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا

گوشواره زنانه حلقه‌ای طلا

کسانی که انتخاب و سلیقه‌ی آنها به سمت طرح‌های ساده‌تر و هندسی‌تر می‌رود، گوشواره‌های حلقه‌ای را از بین مدل‌های متنوع بازار بیشتر دوست دارند! من به شخصه گوشواره‌های حلقه‌ای را از آن دسته مدل‌هایی می‌بینم که حداقل یک یا دو طرح مختلف آن باید در کمد و استایل شخصی هر فرد وجود داشته باشد. افرادی که فرم صورت آنها گرد است بهتر است از گوشواره‌های دایره‌ای بزرگ دوری کنند اما باز هم طرح‌های حلقه‌ای دیگری وجود دارد که برای فرم صورت این افراد مناسب است. به‌طور مثال اگر مثل من فرم صورت‌تان گرد و دایره‌ای شکل است از گوشواره‌های حلقه‌ای بیضی شکل یا مربعی شکل استفاده کنید که تناسب را در تصویر بصری فرم صورت ایجاد می‌کند. همچنین بعضی از این مدل‌ها به‌خاطر سادگی که دارند می‌تواند به چشم یک سرمایه‌گذاری با اجرت کم باشد و در زمان فروش نگران کم شدن درصد بالایی از قیمت آن نباشید.

بیشتر بخوانید : خرید طلا

گوشواره زنانه فانتزی طلا

گوشواره زنانه فانتزی طلا هم مورد دیگری است که قصد دارم برای انتخاب در بین طرح‌های متنوع گوشواره ارزان قیمت از آنها با شما صحبت کنم. طرح‌های فانتزی و اسپرت معمولا یک انتخاب راحت برای استفاده‌ی روزانه یا موقعیت‌های صمیمی و دورهمی‌های ساده است. تنوع طرح‌ها و رنگ‌هایی که در این مدل وجود دارد می‌تواند برای انتخاب رنگ و طرح لباس راهنمای خوبی باشد. گوشواره‌های فانتزی نسبت به انوع مدل دیگری که معرفی کردم از تنوع بالاتری برخوردار اند و برای هر سلیقه‌ای می‌توان مدل مناسب را پیدا کرد.

منبع : طلافروشی اینترنتی آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 298
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

نماد قلب همیشه در طراحی جواهرات استفاده می‌شود و هیچ گاه رنگ کهنگی به خود نمی‌گیرد. بسیاری از طراحان جواهر با استفاده از شکل ساده قلب، طرح‌های خلاقانه و شگفت‌انگیزی را می‌سازند. طلا و جواهرات طرح قلب اصولاً جزو بهترین هدایا برای نشان دادن علاقه خود به یک نفر است. به این دلیل که طرح قلب یک تصویر سمبلیک است که احساسات عمیق و عاشقانه را نشان می‌دهد.

از جمله طرح‌های محبوب برای طلا و جواهرات طرح قلب می‌توان به طرح طلا دوقلب اشاره کرد. برخی از مردم اعتقاد دارند که این طرح به این معنا است که عشق هرگز تمام نمی‌شود و این چرخه تا ابد ادامه دارد.

سمبل قلب در طلا و جواهرات نشان‌دهنده‌ی اتحاد و کنار هم بودن دو نفر تا پایان عمر است. برای والدین هم این هدیه نمادی از عشق کامل و احساسات عمیق نسبت به فرزندشان است.

یکی دیگر از طرح‌های پرطرفدار برای طلا و جواهرات با طرح قلب استفاده از طرح بی‌نهایت قلب است. طلاوجواهرات با طرح بی‌نهایت قلب به دلیل معنایی که دارد اغلب برای هدایای نامزدی، عروسی و سالگرد عروسی انتخاب می‌شوند.

کلام آخر

طرح قلب در همه جای جهان نماد عشق و احساس است چون تمام باورها، احساسات و عواطف ما در قلب‌مان جمع شده. بر همین اساس است که ما در فروشگاه آنلاین گالری پرسته، طرح‌های بسیار متنوع و جذاب از طلا با نماد قلب را عرضه می‌کنیم. این محصولات زیبا از جنس طلای ۱۸ عیار هستند و برای نشان دادن عشق و علاقه و برای هدیه دادن به فرد موردعلاقه‌تان، بهترین گزینه هستند.

بیشتر بخوانید :



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انواع دستبند طلا همیشه در طول تاریخ توسط مردان و زنان مورداستفاده قرار می‌گرفته و همچنان نیز یکی از محبوب‌ترین اکسسوری‌هاست. در در دوران باستان مردم از متریال‌های مختلفی مانند عاج حیوانات، صدف، مرجان یا فلزات پایه برای ساختن دستبند و النگو استفاده می‌کردند. امروزه طراحان علاوه بر این مواد، از انواع نخ‌های مکرمه، چرم و پلاستیک هم برای ساخت دستبند استفاده می‌کنند.

البته هدف و دلیل استفاده از دستبند در گذشته متفاوت بوده. به طور مثال، در برخی تمدن‌ها، دستبندهای مخصوصی درست می‌کردند تا برای آنها خوش‌شانسی در جنگ را به دنبال بیاورد. مثلاً وایکینگ‌ها بر این باور بودند که با پوشیدن نوعی دستبند ویژه می‌توانند در جنگ علیه دشمنان پیروز شوند. به طور کلی، نمادپرستی و نسبت دادن ویژگی‌های خاص به جواهرات در تمدن‌های باستانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده است. اما در زمان حال، این اکسسوری صرفاً جنبه‌ی تزئینی دارد.

از آنجا که دستبند در طرح‌ها، جنس‌ها و قیمت‌های بسیار متفاوتی در بازار موجود است، عموما یافتن گزینه مناسب که با سلیقه و بودجه فرد جور در بیاید کار چندان آسانی نیست. به همین خاطر گالری طلای آزادی  تصمیم گرفته تا در این راستا به شما کمک کند تا بتوانید مناسب‌ترین دستبند را بر اساس سلیقه و بودجه خود خریداری کنید.

بیشتر بخوانید : النگو طلا

نگاهی به دستبند و اهمیت استفاده از آن در استایل

دستبند از هر جنس و با هر طرحی که باشد در تکمیل تیپ افراد نقش مهمی می‌تواند ایفاء کند. به طور کلی، انواع زیورآلات که جزو اکسسوری‌های محبوب و رایج بین مردم هستند در راستای افزایش جذابیت ظاهری افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ که دستبند هم از این قاعده مستثنا نیست. به طور مثال فرض کنید که تیپ کژوال یا اسپرت دارید و اگر با چنین استایلی از دستبند طلای پر نگین (دستبند تنیس) استفاده کنید به هیچ عنوان تیپ شما جذاب نخواهد بود. چرا؟ چون چنین دستبندهایی مخصوص مراسم رسمی و مهمانی‌های شب هستند و برای تیپ اسپرت باید دستبند اسپرت هم انتخاب کنید. مثلاً دستبندهای بافت یا چرمی، یا اگر طلا دوست دارید دستبندهای زنجیری نازک و ساده با تیپ اسپرت جور در می‌آیند.

همچین بهتر است که زیورآلات خود را همیشه بر اساس فرم بدن خود انتخاب کنید. مثلاً اگر دست‌های بزرگی دارید، حتماً دستبند طلای درشت خریداری کنید. چون دستبندهای ظریف روی دست‌های شما جلوه‌ی چندان زیبایی ندارند و اصلاً به چشم نمی‌آیند.

بیشتر بخوانید : طلافروشی اینترتی آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 242
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انگشتری که درست انتخاب شود و مناسب انگشت‌های دست شما باشد می‌تواند دست‌های شما را جذاب‌تر نشان دهد. به طور مثال، انگشترهایی که اندازه کوچک و جزئیات ظریف دارند برای برای دست‌های ریز و کوچک مناسب‌تر هستند. افرادی که دست‌های کوچک دارند بهتر است سراغ انگشتری بروند که سنگ‌ها و نگین‌های ریز گرد، برش و تراش پرنسسی، بیضی یا شکل قلبی داشته باشد. و برعکس، کسانی که دست‌های بزرگ دارند بهتر است به دنبال انگشتری باشند که ابعاد و اندازه کلی آن درشت است و جزئیات زیادی هم روی آن کار شده

بیشتر بخوانید :

معیارهای انتخاب انگشتر مناسب

در زیر تمامی مواردی را برایتان نوشته‌ایم که خوب است در زمان انتخاب انگشتر مناسب در نظر داشته باشید:

شکل و اندازه انگشت‌های دست

برای انتخاب انگشتر مناسب اول از همه باید به بلندی و پهنای انگشت موردنظر خود و اندازه کلی دست‌هایتان توجه کنید.

شکل و اندازه‌ی انگشتر

پس از تعیین سایز آن و شکل انگشت‌ها، نوبت انتخاب سایز و شکل انگشتر است. شما باید به اندازه، شکل سنگ نگین و همچنین قطر، شکل و مدل انگشتر هم توجه کنید.

طول ناخن‌ها و مانیکور بودن یا نبودن آنها

علاوه بر این موارد که اصل کار را تشکیل می‌دهند، بهتر است شکل، مدل و طول ناخن‌های خود را نیز مدنظر داشته باشید. به این خاطر که مثلاً بلندی یا کوتاهی ناخن‌ها و مانیکور بودن یا نبودن آنها تاثیر مهمی در ظاهر دست‌هایتان دارد. ناخن‌های بلند اندازه انگشت‌های شما را بلندتر نشان می دهند. بنابراین رعایت این نکات هم می‌تواند در انتخاب انگشتر طلا مناسب دست بسیار موثر باشد.

انتخاب انگشتر بر اساس سن

زنان و دختران جوان بهتر است که انگشتر و حلقه‌های باریک با نگین و سنگ‌های کوچک را انتخاب کنند. خانم‌های میان‌سال و مسن چون پوست دست‌هایشان کمی چروک است بهتر است انگشتر و حلقه‌های بزرگ با نگین و سنگ‌های درشت را انتخاب کنند تا رگ‌ها و چروک‌های پوست دست‌شان کمتر دیده شود.

انتخاب انگشتر بر اساس رنگ پوست

انتخاب هر نوع طلا و جواهر بر اساس رنگ پوست اهمیت زیادی دارد. چون هارمونی میان رنگ پوست ما و انتخاب پوشش و لوازم زینتی که استفاده می‌کنیم در جذابیت و شیک بودن ما تاثیر به‌سزایی دارد. به طور مثال، زیورآلات زرد، دست افراد با زمینه پوست گرم را شاداب‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد. یا مثلاً زیورآلات نقره‌ای، سفید و روشن برای زمینه رنگ پوست سرد مناسب هستند.

منبع : مجله طلا و جواهر asby



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

طلا به دلیل کمیابی، مقاومت در برابر زنگ زدگی و زیبایی و جلایی که دارد، همیشه بین انسان ها محبوب و گرانبها بوده است. البته طلا برای خانم ها محبوبیت بیشتری دارد. به همین علت، برای خوشحال کردن عزیران و نشان دادن ارزش والای آنها، می تواند گزینه خوبی باشد. با این حال،  قیمت طلا همیشه بالا بوده است. و این روزها بخاطر گرانی و تورم سرسام آور، بسیاری از مردم طلا را از لیست گزینه های مناسب برای کادو خط می زنند. ولی ما در اینجا به شما طلای سبک را پیشنهاد می کنیم که در مناسبت ها و موقعیت های مختلف می توانید به دوستان و نزدیکان خود هدیه دهید.

قیمت طلاهای سبک و لیزرکات مسلما کمتر است و تنوع گسترده محصولات آن می تواند تمام سلیقه ها را راضی کند. در ادامه، با طلای سبک آشنا خواهید شد؛ سپس به سراغ طلاهای ارزان قیمت کادویی برای مناسبت های مختلف می رویم.

طلای سبک چیست؟

به زیورآلاتی که از جنس طلا هستند و در عین داشتن طرح کاملی از یک جواهر، به صورت توخالی و با وزن کمتر ساخته می شوند، طلای سبک گفته می شود. در این نوع مصنوعات طلا، کل حجم اکسسوری با طلا پر نشده و مقداری از آن را فضاهای خالی یا ترکیبی از فلزات سبک وزن دیگر تشکیل داده است. گاهی هم این زیورآلات در ترکیب با چرم و سنگ های ارزان قیمت ارائه می شوند. به این ترتیب، بدون آنکه به طراحی محصول طلا لطمه ای وارد شود، وزن آن به مقدار زیادی کاهش می یابد و می توان با هزینه خیلی کمتری زیورآلات زیبا و ظریف طلا را خریداری کرد.

طلای کم اجرت چیست؟

بعضی از زیورآلات طلا طراحی پیچیده و ظریف کاری زیادی دارند و ساخت آنها دشوارتر است. به همین دلیل، کارمزد یا مزد ساخت بیشتری به این نوع جواهرات تعلق می گیرد. اما در مقابل، بعضی از اکسسوری های طلا کارمزد بسیار پایینی دارند که در اصطلاح به آنها طلای کم اجرت گفته می شود. اگر قصد خرید طلای ارزان را دارید، ما به شما دسته دوم را پیشنهاد می کنیم.

طلای سبک مناسب برای موقعیت های مختلف

همانطور که در بالا گفتیم، طلای سبک می تواند گزینه بسیار خوبی برای کادو و هدیه باشد. نه تنها در ایران، بلکه در تمامی شهرها و کشورها روزهای مختلفی برای مناسبت ها و جشن ها در نظر گرفته می شود. روز مادر، پدر، عشق، مهندس، دکتر و … از این قبیل مناسبت هاست. در چنین روزهایی برای قدردانی از طرف مقابل یا نشان دادن محبتی که به او داریم، یک شئ ارزشمند هدیه می دهیم.

منبع : طلافروشی آنلاین آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 495
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خرید انگشتر طلا  مردانه برخلاف آنچه به‌نظر می‌آید کار آنچنان ساده ای نیست. تنوع بسیار بالای طرح های انگشتر، سنگ های زینتی روی انگشتر و کاربرد های مختلف هر نوع انگشتر می‌تواند باعث گیج شدن هر خریداری بشود. توی این متن به شما خواهیم گفت که اصلا چرا باید انگشتر مردانه طلا رو به فلزات کم ارزش‌تر ترجیه بدید، در چه مواردی انگشتر های نگین دار باید بخرید و در چه مواقعی نباید بخرید، و چجوری از انگشتر مردانه طلا خودتون به بهترین شکل نگهداری بکنید. پس حتما این متن رو تا انتها بخونید و اگر سوال بیشتری داشتید، باهامون توی بخش نظرات درمیون بذارید.

اگر‌ می‌خواهید یک انگشتر طلا مردانه خاص داشته باشید و این خاص بودن برای همیشه باقی بماند، باید به خوبی از آن نگهداری کنید. معمولا آقایان توجه کمتری به روش‌های نگهداری زیورآلاتشان دارند. بنابراین طلا و جواهرات آن‌ها  به میزان بیشتری آسیب می‌بینند. اما می‌توان با به کاربردن روش‌های ساده، تا حد زیادی میزان آسیب‌دیدگی انگشترها را کاهش داد.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا

عدم برخورد با مواد شوینده:

مواد شوینده مانند صابون‌، شامپو، مایع دستشویی و … می‌توانند عمر مفید طلای شما را کاهش دهند. زمانی که می‌خواهید با این نوع مواد کار کنید حتما انگشتر خود را از دستتان خارج کنید.

درآوردن انگشتر هنگام شنا:

اگر از ان دسته آدم‌هایی هستید که زیاد به استخر می‌روید، حتما انگشترتان را در خانه بگذارید. علاوه‌بر خارج شدن انگشتر هنگام شنا و گم شدن انگشتر، آب و کلر موجود در آن می‌تواند به مرور سطح انگشترتان را صیقل دهد! برخورد مداوم آب به سطح انگشتر آن را دچار ساییدگی و فرسودگی می‌کند.

قرار دادن در جعبه مخصوص:

انگشترها به دلیل کوچک بودن و سطح تقریبا صافشان در معرض ساییدگی و خراش قرار دارند. زمانی که انگشتر خود را از دستتان خارج می‌کنید آن را درون جعبه مخصوصش قرار دهید. این کار باعث جلوگیری از برخورد انگشتر با سایر وسایل و زیورآلات می‌شود.

منبع : مجله طلا و جواهر asby



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

خرید انگشتر طلای مردانه برخلاف آنچه به‌نظر می‌آید کار آنچنان ساده ای نیست. تنوع بسیار بالای طرح های انگشتر، سنگ های زینتی روی انگشتر و کاربرد های مختلف هر نوع انگشتر می‌تواند باعث گیج شدن هر خریداری بشود. توی این متن به شما خواهیم گفت که اصلا چرا باید انگشتر مردانه طلا رو به فلزات کم ارزش‌تر ترجیه بدید، در چه مواردی انگشتر های نگین دار باید بخرید و در چه مواقعی نباید بخرید، و چجوری از انگشتر مردانه طلا خودتون به بهترین شکل نگهداری بکنید. پس حتما این متن رو تا انتها بخونید و اگر سوال بیشتری داشتید، باهامون توی بخش نظرات درمیون بذارید.

چرا انگشتر طلا

بسیاری از آقایان، هنگام خرید انگشتر، جنس‌های دیگری غیر از طلا را انتخاب می‌کنند. اما خرید انگشتر طلا برای مردان عاقلانه‌تر است. چراکه جنس طلا از نوع فلزی است که در ترکیب با دیگر مواد آسیب بسیار کمتری می‌بیند. این ویژگی از این نظر اهمیت دارد که آقایان در مشاغل بسیار متنوعی مشغول به کارند و ممکن است با انواع مواد شیمیایی یا دستگاه‌های مختلف در ارتباط باشند. همچنین مقاومت طلا بسیار بیشتر از دیگر فلزات رایج برای زیورآلات است. بنابراین استفاده مداوم از آن در هنگام کار و فعالیت نگرانی بسیار کمتری برای شما به وجود خواهد آورد.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا

نکات مهم برای انتخاب انگشتر طلای مردانه

تهیه و خرید انگشتر مردانه طلا نیازمند درنظر گرفتن نکاتی است که می‌تواند انتخاب آن را برایتان راحت‌تر کند. برای آنکه هدفمند‌تر و آسان‌تر به سراغ انگشتر‌های مردانه بروید، ویژگی‌‌های زیر را در نظر بگیرید:

شغل:

شغل آقایان عامل مهم و تاثیرگذاری برای انتخاب انگشتر آن‌هاست. اگر شغلتان چندان سنگین نیست و با دست‌هایتان کار‌های قدرتی نمی‌کنید انگشترهایی با نگین‌های کوچک برای شما مناسب است.اما در صورتیکه در مشاغل سخت، مانند کارهای مکانیکی و انواع شغل‌های صنعتی مشغول به کار هستید، انگشترهای ساده را انتخاب کنید. وجود نگین یا تراش‌های بزرگ روی انگشتر، می‌تواند باعث دردسر شما در انجام کارهایتان شود.

بلندی و کوتاهی انگشت:

انگشتان دست نیز اندازه مختلفی دارند و براساس فیزیک و بدن هر فرد متفاوت‌اند. چنانچه انگشتان شما کشیده و بلند است، می‌توانید انگشترهای تک‌نگین گرد را انتخاب کنید. اما اگر انگشتانتان کوتاه است، نگین‌های مستطیل شکل و بیضی برایتان بهتر است.

 در انتخاب انگشتر طلای مردانه در نظر گرفتن کشیدگی انگشتان بسیار مهم است. زیرا می‌تواند نیمی از جلوه انگشتر را روی دستتان به نمایش بگذارد.

بیشتر بخوانید : النگو طلا

رکاب انگشتر:

به طور خاص در انگشترهای مردانه رکاب انگشتر اهمیت زیادی دارد. زیرا بخش بیشتری از انگشترهای مناسب آقایان را رکاب آن تشکیل می‌دهد. یادتان باشد که قرار نیست تمام بند انگشتتان را به وسیله انگشتر بپوشانید. پس متناسب با سایز انگشت و اندازه دست خود رکاب انگشترتان را انتخاب کنید. رکاب‌های بسیار باریک در انگشتر طلای مردانه چندان زیبا نیستند. سعی کنید حد وسطی از اندازه و پهنای رکاب را در نظر گرفته و آن بخرید.

اندازه انگشتر:

هنگام خرید انگشتر طلای مردانه حتما به سایز آن توجه کنید. انگشترهای بسیار تنگ و یا بسیار گشاد، نه تنها زیبایی ندارند بلکه اذیت‌کننده هستند. از آنجایی که مردان بیشتر زمان خود را بیرون از خانه و در محل کار می‌گذرانند، انگشترهای گشاد برایشان مشکل‌ساز است. زمانی که انگشتر شما بزرگتر از سایز انگشتتان است، احتمال گم شدن بسیار بیشتری دارد. در مقابل، کار کردن خصوصا انجام کارهایی که دست‌ها به میزان بیشتری در آن‌ها درگیر است باعث باد کردن انگشتان می‌شود. انتخاب انگشتر تنگ می‌تواند مشکلاتی را برایتان به وجود آورد و در انگشت شما گیر کند. علاوه‌بر این‌ها بیشتر زیبایی یک انگشتر به این است که کاملا مناسب سایز انگشت شما باشد.

منبع : طلافروشی اینترنتی آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 163
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

از روز گذشته طلا روند صعودی قدرتمندی را آغاز کرده و در حال رسیدن به اوج های پیشین خود است. کارشناسان بازار معتقدند که افزایش قیمت ها در اینجا متوقف نشده و بیش ازاین صعود خواهند کرد.

همراه با باز شدن بازار ها پس تعطیلات سال نو میلادی در روز گذشته و شروع معاملات طلا توانست مقاومت سطح 1900 دلار را شکسته و تا 1940 دلار شد کند. هم اکنون نیز هر انس طلا 1949 دلار قیمت دارد و در حال امتحان کردن شانس خود برای رسیدن به سطح 1950 دلار می باشد.

کارشناسان پیش بینی می کنند که اگر بایدن بتواند کنترل سنا را نیز در دستان خود بگیرد می توان انتظار داشت که طلا به سرعت افزایش قیمت بیشتری را تجربه کرده و طبق پیش بینی ها برای بار دیگر به بالای 2000 دلار برسد.

نمودار های فنی نشان دهنده تلاش طلا برای تثبیت خود در بالای سطح 1947 دلار هستند. اگر طلا بتواند سطح 1950 دلار را به دست آورد نقطه مقاومت بعدی که با آن رو به رو خواهد شد سطح 1959 دلار خواهد بود.

در ادامه نیز هدف صعودی طلا نقطه 1972 دلار خواهد بود که مقاومت عمده طلا را تشکیل می دهد.

در صورت شرایط نزولی طلا در نقطه 1941 دلار دارای پشتیبانی بسیار قدرتمندی می باشد و در صورتی که این نقطه حمایت شکسته شود طلا در سطح 1930 دلار پشتیبانی خواهد شد. سطحی که اگر اتفاق خاصی نیافتد بعید است طلا به زیر این قیمت سقوط کند.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا



:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تاثیرات جسمی و روانی

شاید ندانید اما طلا علاوه بر زیبایی بسیار زیاد ظاهری، دارای خواص بسیار فراوان جسمی و روانی هم هست؛ چرا که طلا به بهبود روند متابولیسم بدن می پردازد و باعث کنترل فشار خون می‌شود. که البته همین کنترل بر فشار خون می‌تواند موجب کنترل اعصاب بدن شود.

آموزش پس انداز کردن به فرزندان

پدران و مادران می‌توانند با خرید طلا برای فرزندانشان به آنها از دوران جوانی و نوجوانی راه های امن پس انداز کردن را آموزش دهند و از این طریق برای آینده ی فرزندانشان سرمایه گذاری کنند. خرید طلا می‌تواند هوش اقتصادی فرزندان را افزایش دهد و به آنها راه و روش پس انداز کردن را بیاموزد.

بیشتر بخوانید : خرید انگشتر طلا

حس خوب پشتوانه و استقلال

با خرید طلا برای دختران جوان نه تنها هدیه ای نفیس، بلکه حس استقلال و بلوغ به آنان هدیه می‌کنیم چراکه نگهداری از طلا کار ساده ای نیست و با هدیه دادن طلا و آموزش نحوه ی نگهداری از آن به دخترانمان رو به رویی با شرایط و البته استقلال می‌آموزیم.

نکاتی درباره خرید کادو روز دختر

در ادامه به بیان نکاتی برای خرید طلا می پردازیم که می تواند شما را در تهیه‌ی یک کادوی مناسب بسیار راهنمایی کند. پیشنهاد می‌شود ادامه ی مقاله را با دقت بیشتری بخوانید چرا که علاوه بر اطلاعات ضروری عمومی می‌توانید به نکات بسیار مهمی برای خرید طلا اینترنتی دسترسی پیدا کنید.

حتما در تقویم تاریخ دقیق مناسبتی که قرار است برایش هدیه ای تهیه کنید را علامت گذاری کنید تا بتوانید برای تاریخ مدنظر بودجه‌ای مناسب در نظر بگیرید و آن را فراموش نکنید.

در خرید کادو برای روز دختر برای هر فرد حتما به علایق شخصی‌اش توجه کنید. رنگ ها از شخصی ترین فاکتور ها در خرید هدیه است. هیچ گاه به دلیل اینکه صورتی رنگی دخترانه است به تهیه‌ی کادو برای فردی که رنگ مورد علاقه اش آبی است نپردازید.

در خرید طلا و جواهرات حتما دقت کنید که محصول را از مکانی مطمئن تهیه کنید و این اصلا دور از ادب نیست که در این مورد خاص فاکتور محصول را همراه با آن به فرد دریافت کننده هدیه تحویل دهید.

با تهیه‌ی کارت های هدیه‌ی بانکی و یا کارت خرید هدیه از فروشگاه های خاص این حق انتخاب را به افراد می‌دهید که هدیه شان را کاملا بسته به نیاز و علاقه شان انتخاب کنند.

در خرید طلا و جواهرات حتما دقت کنید که فرد به طلاهای سنگین وزن علاقه بیشتری دارد یا کارهای ظریف را می‌پسندد؟! حتما هدیه ای تهیه کنید که فرد از ان استفاده کند. چرا که این موضوع باعث خوشحالی متقابل خودتان نیز می شود.

حتما روش تشخیص طلای غیر اصل از اصل را تا حدودی یادبگیرید. و یا بهترین کار این است که از مکانی مطمئن اقدام به خرید طلا و جواهر کنید.

۷. معمولا حرف K در کنار عددی که نمایش دهنده عیار طلا است بر روی بدنه قابل تشخیص است. برای پلاتین از حروف pt در کنار اعداد روی قطعه استفاده می‌کنند. پس با‌ یک دقت جزئی طلا و پلاتین را از هم تشخیص دهید. طلا و پلاتین بسیار به هم شبیه هستند و ممکن است شما در زمان خرید متوجه تقاوت ظاهری این دو نشوید. اما با نگاهی به اعداد و حروف حک شده بر جواهر می تواند به راحتی اصل را تشخیص داد.

۸. اگر میخواهید با بودجه ای متوسط و یا کم طلا بخرید بهتر است به سراغ نگین ها و سنگ ها نروید . این محصولات بر قیمت تمام شده محصول شما بسیار می‌افزاید.

منبع : مجله طلا asby



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

تعیین کارمزد و کارمزد خرید طلا، از قانون خاصی پیروی نمی‌کند و بیشتر به شکل یک قرارداد و یا عرف در میان صنف طلافروشان وجود دارد. اما به طور عمده چند عامل را می‌توان برای تعیین آن در نظر گرفت:

کارهایی که مدل جدیدتری دارند و به مد روز نزدیک‌اند، کارمزد بیشتری نسبت به کارهای قدیمی دارند.

دخالت و تلاش سازنده در ساخت قطعات طلا نیز عامل مهم در تعیین قیمت کارمزد طلاست. برای مثال، امروزه که دستگاه‌های پیشرفته مانند CNC جای انسان را در کارخانه‌ها گرفته، کارمزد طلاها نیز کاهش یافته است. اما اگر فرد سازنده تلاش بیشتری برای ساخت طلا به صورت دستی انجام داده باشد مزد بیشتری را هم طلب می‌کند.

هر چه در مراحل ساخت مصنوعات طلا هدر رفت طلا بیشتر باشد کارمزد بیشتری برای آن در نظر می‌گیرند.

به کار بردن جواهرات و سنگ‌های قیمتی در ساخت قطعات طلا، بسیار حساس و سخت است. زیرا احتمال شکستن و خرد شدن سنگ‌ها وجود دارد. همچنین این سنگ ها باید به صورت جداگانه تراش خورده و آماده استفاده برروی طلا شود که این فرایند کارمزد جداگانه خودرا دارد. به همین دلیل کارمزد ساخت طلا هایی که از سنگ‌های گرانبها در ساخت آنها استفاده می‌شود بیشتر از طلای بدون سنگ است.

کارمزد طلا برای یک کار واحد، روی دو فلز متفاوت، با هم فرق دارد.

برخی از طلاهای خارجی، به‌ویژه انواع ایتالیایی، کارمزد بیشتری نسبت به اجناس ساخت داخل دارند. کارمزد طلاهای ایتالیایی، گاهی به ۲۰۰ هزار تومان در هر گرم می‌رسد.

کارمزد طلا چگونه محاسبه می‌شود

کارمزد یا کارمزد طلا به صورت گرمی محاسبه می‌شود.‌ برخی از طلافروشان، مزد طلا را به شکل درصدی محاسبه می‌کنند که البته این کار از نظر اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا خلاف قانون است.

بیشتر بخوانید : النگو طلا

فرمول محاسبه کارمزد به این صورت است:

۹ درصدمالیات + ۷ درصد سود مغازه‌دار + (وزن کل طلا×(قیمت یک گرم طلا × کارمزد ساخت یک گرم طلا))

مزایای خرید طلای بدون کارمزد

بهترین روش برای سرمایه‌گذاری از طریق طلا، خرید طلا بدون کارمزد است. چراکه هنگام خرید، هزینه کمتری را می‌پردازید و هنگام فروش آن، ضرر کمتری را متحمل می‌شوید.

به دلیل پایین بودن هزینه طلای بدون کارمزد می‌توانید طلای سنگین‌تری را از نظر عیار و وزن تهیه کنید و هزینه کمتری بپردازید.

به‌خاطر ارزان تر بودن قیمت نهایی محصول، طلای بدون کارمزد راحت تر به فروش می‌رود.

معایب تهیه طلای بدوت کارمزد

خرید طلا با کارمزد پایین یک روش سودآور برای سرمایه‌گذاری است، اما معایب و خطرات زیادی هم دارد ‌که باید به آن توجه کنید:

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید اینترنتی طلا باید به آن توجه کنید، کد موجود روی طلاست. این کد وظیفه شناسایی طلا، عیار و ویژگی‌های آن را دارد. برخی از افراد سودجو کد طلاهای دست دوم و مستعمل را تغییر می‌دهند و کدهای جعلی را جایگزین آن می‌کنند.

گاهی اتفاق می‌افتد که مصنوعات فلزی و بدل از طریق آبکاری طلا به عنوان طلای دست دوم و بدون کارمزد به فروش می‌رسد. این اتفاق می‌تواند تمام سرمایه شما را از بین ببرد.

رواج خرید و فروش طلای دست دوم بدون کارمزد ، رونق کسب‌وکار را از واحدهای تولیدی سلب می‌کند.

منبع : طلافروشی اینترنتی طلای آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 212
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر به استحکام طلا اهمیت میدهید طلاهای ۱۴ و ۱۸ خریداری کنید. برای مثال اگر انگشتر یا دستبند طلای خود را هر روز استفاده میکنید و شغلی دارید که امکان دارد به این طلا یا جواهرات آسیب برساند، طلای ۱۸ K و ۱۴ K برای شما مناسب تر از ۲۲ عیار است و پیشنهاد میشود.

اگر نسبت به نیکل حساس هستید و دچار مشکل میشوید، حتی برخی از قطعات K 14 ممکن است به پوست شما آسیب بزند، پس بهتر است در این موارد طلای با عیار بالا مثل ۱۸ خریداری کنید.

اگر هدف شما استفاده روزانه از قطعه طلایی مثل انگشتر است، خرید طلا ۱۸ عیار آنلاین توصیه میشود.

اگر که خرید طلای ۱۸ عیار گران به نظر میرسد، طلای با عیار پایین‌تر تهیه کنید.

اینکه طلای نو از طلای متفرقه و دست دوم تشخیص داده شود، همیشه امر آسانی نیست و مشکل میشود. زمانی که خرید انجام میدهید، حتما قفل طلای مورد نظر را مشاهده کنید. در صورتی که دچار خط و خش بود، دست دوم محسوب میشود. شما باید قیمت طلای دست دوم را پرداخت کنید نه اینکه بدون آگاهی قیمت طلای نو را بپردازید.

یکی دیگر از مسائل مورد توجه بحث خرید طلای قاچاق و عیار پایین است. متاسفانه ورود طلای قاچاق در بازار کشور یکی دیگر از مشکلات است. برخی از طلا فروشان این طلای قاچاق که عیار استاندارد آن پایین‌تر از عیار استاندارد کشور ایران (عیار ۱۸) است با قیمت طلای ۱۸ میفروشند. در این صورت شما باید به اتحادیه طلا رجوع کنید و شکایت خود را ثبت کنید.

برای خرید طلای ۱۸ عیار انگشتری به چه نکاتی باید دقت شود؟

قطعا موضوعاتی همچون:

سایز انگشت

نوع جواهر

نوع محاسبه قیمت جواهر برای خرید فروش آن

روی انتخاب فرد تاثیرگذار است. در هنگام خرید انگشتر حتما به سایز انگشت خود توجه کنید. قیمت انگشتر طلا ۱۸ عیار، بستگی به گرم و جواهر سوار بر آن دارد. ابتدا وزن و نوع جواهر آن باید مشخص شود سپس هزینه تخمین زده شود.

برای خرید دستبند طلا ۱۸  عیار به چه نکاتی باید توجه کرد؟

هنگام خرید دستبند ۱۸ عیار با دو انتخاب روبه رو خواهیم شد. دستبندهای قفل دار و ساده. طرح‌های دستبندهای قفل دار جذاب بوده و تنوع بیشتری دارد . در عین حال، دستبندهای ساده نیز کاربردی‌تر هستند.

همچنین موضوع دیگری که در انتخاب دستبند ۱۸ عیار مهم است، استفاده از آن به صورت تک و یا ست با النگو است. دستبندهای پرکارتر قطعا انتخاب مناسب‌تری برای استفاده تک هستند. اما اگر قصد دارید دستبند را با النگو ست کنید، می‌توانید طرح‌های مشابه با النگو را امتحان کنید.

هنگام خرید گوشواره طلا ۱۸ عیار به چه نکاتی توجه کنیم؟

اینکه قصد دارید گوشواره شما چه طرح داشته باشد مهم است. چفت گوشواره مهمترین نکته ای است که باید به آن توجه شود. برخی گوشواره ها ضامن دار و برخی دیگر فشاری و یا قلاب ماهی و غیره هستند؛ اما فراموش نکنید گوشواره پیرسینگ شیک ترین مدل گوشواره طلا ۱۸ عیار است.

محصول موجود در گالری بدون سایه با زمینه قرمز / تصویر مستطیل

برای خرید زنجیر و گردنبند طلا ۱۸ عیار باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام خرید زنجیر و گردنبند، حتما به نوع بافت زنجیر توجه داشته باشید. نوع بافت و کیفیت آن روی مقاوت آن نیز تاثیرگذار است اما فراموش نکنید زیبایی مهمترین نکته است. همچنین گاهی ممکن است زنجیر گره بخورد و یا پاره شود. ممکن است ظاهری نامناسب کند؛ به همین دلیل توجه به بافت زنجیر مهم است.

برای خرید پلاک و اکسسوری طلا ۱۸ عیار باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

امکان سفارش پلاک طلا ۱۸ عیار زیر ۱ گرم وجود دارد. همچنین اگر پلاک طلا سفارشی دارید می توانید به راحتی طرح مورد نظر خود را سفارش دهید.

محصول موجود در گالری بدون سایه با زمینه قرمز / تصویر مستطیل

منبع : مجله طلا و جواهر asby



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 6 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

طلا با گذشت زمان در کنار محصولاتی مانند عطر، مواد بهداشتی و همچنین عرق بدن، درخشش خود را از دست می‌دهد. استفاده‌ی مداوم از قطعات طلا هم باعث کدر شدن و سایش آنها می‌شود. بنابراین لازم است حتما هر چند وقت یک بار تمیز شود تا دوباره درخشش خود را به دست بیاورد.

اینکه برخی از طلاها سیاه می‌شوند به خاطر وجود فلزات دیگر است. به جز طلای خالص موجود در جواهرات، بقیه آلیاژها با اکسیژن هوا، سولفور و رطوبت وارد واکنش شیمیایی می‌شوند و این باعث می‌شود تا طلای شما بعد از مدتی سیاه و کدر شود. طلای ۲۴ عیار که همان طلای خالص است، بسیار نرم است و نمی‌توان به راحتی از آن مصنوعات ساخت. به همین خاطر، طلای ۲۴ عیار را با فلزات ارزشمند دیگری همچون مس و نقره ترکیب می‌کنند تا به سفتی موردنظر برسد تا بتوان از آن جواهر یا هر مصنوعی از جنس طلا ساخت.

یعنی در واقع سیاه شدن و کدر شدن مصنوعات طلا به خاطر این نیست که طلای آنها اصل نیست، بلکه به خاطر وجود مقدار زیادی فلزات دیگر غیر از طلا در آنهاست. هر چه عیار طلایی که می‌خرید بالاتر باشد، امکان سیاه شدن آن کمتر خواهد بود. اگر فلز مس به کار رفته در ساخت طلا، کیفیت پایینی داشته باشد یا درصد مس بیشتر از نقره باشد، احتمال اینکه طلا سیاه شود زیاد است. این امر در فصل‌های گرم سال بیشتر مشاهده می‌شود. چون بدن انسان عرق می‌کند و نمک موجود در آن با مس موجود در طلا واکنش نشان می‌دهد و رد سیاه یا سبز از خود بر جا می‌گذارد.

براق کردن طلا با جوش شیرین

یک کاسه کوچک را با فویل آلومینیوم بپوشانید سپس کمی نمک داخل کاسه‌ی فویل دار بریزید. به آن مقداری جوش‌شیرین اضافه کنید و به مدت دو دقیقه آن را در ماکروویو یا روی گاز با شعله‌ی کم گرم‌کنید. سپس آب گرم را به کاسه‌ی آلومینیومی حاوی نمک و جوش‌شیرین اضافه کنید.

پس از مخلوط شدن مواد با یکدیگر، جواهرات خود را به مدت ده دقیقه در آن خیس کنید. دقت کنید که زمان بیشتری نگذرد. سپس با یک پنبه یا پارچه‌ی نرم بدنه‌ی طلاها و گوشه‌های آن را تمیز کنید. پس‌ازاینکه هیچ لکه‌ای بر روی آن باقی نماند، با آب گرم طلاها را شسته و با یک پارچه‌ی نرم خشک ‌کنید.

بیشتر بخوانید : خرید انگشتر طلا

استفاده از آمونیاک

اگر برایتان مقدور است که مواد زیر را تهیه کنید، می‌توانید از روش مؤثر و باتجربه‌ی زیر برای برق انداختن طلا استفاده کنید. این روش نسبت به دو روش قبلی قوی‌تر است. البته برای استفاده از این روش باید بیشتر مراقب طلاهای خود باشید.

نحوه‌ی براق کردن طلای سفید

همان‌طور که می‌دانید طلاها در دو رنگ سفید و زرد خریدوفروش می‌شوند. طلای سفید نیز از با ارزش‌ترین و زیباترین جواهرات مدنظر خانم‌ها است. اگرچه این طلاها نیز باگذشت زمان شفافیت خود را از دست می‌دهند و شروع به زرد شدن خواهند کرد. البته این مشکل به دلیل روکش‌کاری نامناسب است. البته هر نوع از طلاها شیوه‌های مختلف را برای براق شدن دارند.

اگر شما هم جواهراتی از جنس طلای سفید دارید و می‌خواهید بدانید که روش‌های براق کردن طلا سفید چگونه است، تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

استفاده از سرکه

یکی از راه های تمیز کردن نقره‌جات استفاده از سرکه‌ی سفید است. نصف پیمانه سرکه سفید را با دو قاشق سدیم بی کربنات مخلوط کنید. سپس زیورالات خود را درون آن قراردهید. 2 الی 3 ساعت صبر کنید سپس آن‌ها را زیر آب سرد بشویید و با یک حوله نرم خشک کنید. از درخشش و زیبایی زیورالات لذت ببرید.

 شیشه پاک برای براق کردن زیورالات

برای جواهراتی که الماس و سنگ های قیمتی دارند می توانید از شیشه پاک کن جهت براق کردن استفاده کنید. حواستان باشد برای جواهرات که سنگ مات مانند عقیق و فیروزه و… از شیشه پاک کن به هیچ وجه استفاده نکنید. مواد شوینده و آمونیاک موجود در شیشه پا کن باعث کدر شدن و از بین رفتن این سنگ‌های دوست داشتنی می‌شود.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انگشترهایطلا زنانه بر اساس طرح و یا موقعیتی که برای آن تهیه می‌شوند نام های بسیار متنوعی دارند.

در ادامه با ما همراه باشید تا بتوانید انگشتر مناسب خودتان را با توجه به نوع کاربری و یا مراسمی که قصد شرکت در آن را دارید انتخاب کنید.

حلقه سالگرد

حلقه سالگرد انگشتری است که تقریباً نیمی از سطح بالایی حلقه آن با الماس و یا سایر جواهرات پوشانده شده باشد. این نوع انگشترطلای زنانه از قدیم به عنوان هدیه سالگرد ازدواج مرسوم بوده است و حلقه سالگرد نام گرفته است.

انگشتر ماه تولد

این مدل انگشتر طلای زنانه با سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی زینت داده شده است. سنگ های ماه تولد در رنگ های بسیار زیبا و متنوع به فروش می‌رسند و قابل ست کردن با لباس های مختلف هستند. استفاده از این سنگهای زیبا یک راه عالی است برای این‌که انگشتر را انحصاری تر کنید و معنای خاصی به آن ببخشید.

حلقه نامزدی

انگشتر نامزدی به عنوان نشانه ای از تعهد به ازدواج، به خانم ها از طرف نامزدشان هدیه داده می‌شده است. این انگشتر سمبل عشق و تعهد است. این انگشتر زیبا می‌تواند از طلا، نقره و یا پلاتین ساخته شده ‌باشد که با یک یا چند سنگ قیمتی تزئین شده است.

هرچند که الماس زیباترین و پرطرفدارترین انتخاب برای این نوع انگشتر طلای زنانه است، ولی جدیدا استفاده ازجواهرات رنگی برای این مدل انگشتر طلا مرسوم ‌شده است که یاقوت کبود یکی از آن‌هاست. انگشتر نامزدی مانند حلقه ازدواج بر روی انگشت حلقه دست چپ پوشیده می‌شود.

بیشتر بخوانید : راهنمای تعیین سایز انگشتر

ست عروس

به ست انگشتری که یک خانم بعد از ازدواجش در انگشت حلقه دست چپش می‌پوشد، ست عروس گفته می‌شود. این ست زیبا شامل یک انگشتر نامزدی و یک حلقه ازدواج است. این دو انگشتر کاملاً در کنار هم قرارمی‌گیرند و در شکل و مدل با هم همخوانی دارند.

انگشتر خوشه ای

این نوع انگشتر طلای زنانه با تعدادی از جواهرات تزئین شده است. چیدمان جواهرات در این نوع انگشتر طلا به صورتی است که یک الماس بزرگتر در وسط قرار می‌گیرد و تعدادی زیادی جواهرات کوچک‌تر به شکل چشم نوازی در اطراف آن جلوه می‌کنند. این جواهرات هم می‌توانند روی رکاب اصلی انگشتر کار شوند و هم می توانند روی پایه های جداگانه با همین ترتیب قرار گیرند. چنین انگشتر پر زینتی برای استفاده در مهمانی‌های باشکوه انتخاب هوشمندانه ای است.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا

انگشتر کوکتیل

انگشتر کوکتیل از مدل‌های جدید انگشترهای زنانه است. حلقه این انگشتر زیبا به نسبت سایر انگشترهای زنانه بزرگتر و پهن تر است و سطح بالا آمده و برجسته ای دارد که با جواهرات رنگی بزرگ و تعداد زیادی از جواهرات کوچکتر تزئین شده است. طراحی منحصر به فرد، این انگشترها را به عنوان نمادی از استقلال و فردیت مرسوم کرده است.

باید توجه داشته باشید که به دلیل سه بعدی بودن و برجسته بودن این انگشتر استفاده آن در انگشت کوچک مناسب نیست و برای در معرض توجه بودن بیشتر این حجم از جواهرات زیبا انگشت میانی انتخاب بسیار مناسبی است. در گذشته انگشترهای کوکتیل در دست چپ پوشیده نمی‌شدند هرچند که امروزه دیگر تفاوت چندانی ندارد و در هر دو دست استفاده می‌شوند. برای مهمانی‌های خاص به زیبایی می‌توانید این انگشتر طلای جدید را با رنگ و استایل خود سِت کنید و از در معرض توجه بودن آن لذت ببرید.

حلقه بینهایت

این انگشتر از یک حلقه با ضخامت یکسان ساخته شده است و سطح آن به طور کامل با یک یا چند ردیف جواهرات و یا الماس با برش‌های یکسان پوشانده شده است. به دلیل ظرافت و سادگی در طرح این انگشتر زنانه زیبا برای استفاده در تمام انگشتان دست مناسب است. البته به دلیل این‌که دور تا دور حلقه با جواهرات پوشانده شده است برای فعالیت های روزانه مناسب نیست. چراکه احتمال آسیب به این جواهرات زیبا زیاد است.

منبع : طلا فروشی اینترنتی آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 173
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

طلا یکی از زیباترین و پرطرفدارترین فلزات در جهان است که ارزش بسیار بالایی دارد. امروزه از آن در خوراکی‌ها هم استفاده می‌شود. حقایق جالب طلا و جواهر کم نیستند. شاید برایتان عجیب باشد که بدانید حدود چند ده هزار سال است جواهرات وارد زندگی بشر شده و اتفاقا نقش مهمی هم ایفا می‌کنند. در نوشتار حقایق جالب درباره طلا با مجله asby همراه باشید.

طلا خاصیت درمانی دارد.

می‌توان طلا را به شکل مایع درآورد و به صورت عضلانی تزریق کرد. طلا در درمان سرطان و آرتروز روماتوئید موثر است. گفته می‌شود که استفاده از طلا به عنوان روش درمانی در هفتاد درصد موارد موفقیت‌آمیز بوده است.

مصرف طلا در دندانپزشکی

آقایان نیلو کایرو(Nilo.Cairo) و ا. برینکمن(A.Brinckmann) تحقیق ارزنده‌ای به نام” مواد پزشکی“ ارائه دادند که در آن طلای کلوئیدی به عنوان درمان‌گر شماره یک چاقی مطرح شده است.

دندانپزشکی

بیشتر طلاهای استفاده شده در دندانپزشکی به صورت آلیاژ با دیگر فلزات مانند پلاتین، پالادیوم، نقره، مس و روی می باشد. طلا عنصری غیرسمی بوده و در اثر فرآیندهای بیولوژیکی برای استفاده های دندانپزشکی آماده می گردد.

برای دندانپزشک استفاده از این فلز به علت مقاومت بالا ، سختی زیاد ، بادوامی آن مناسب است، همچنین طلا هرگز سائیده نشده و تیره نمی شود. همچنین مقاومت بالا نسبت به عوامل شیمیایی باعث جلوگیری از پوسیدگی و زنگ زدگی طلا می گردد.

برخی از افراد از طلا می‌ترسند.

ترس از طلا را آوروفوبیا (Auorophobia) می‌نامند. افرادی که به آوروفوبیا مبتلا هستند در صورت دیدن طلا دچار حمله عصبی می‌شوند.

کاربرد طلا در صنایع هوافضا

در حدود ۲.۲ درصد از تقاضای طلا در دندانپزشکی مصرف می‌شود زیرا علاوه بر مقاومت در برابر خوردگی، با همان نرخ رشد مینای دندان منبسط می‌شود.

میزان تقاضا برای دندانپزشکی و مصارف صنعتی در طول سال تقریباْ ثابت می‌باشد و تغییرات خاصی را نشان نمی‌دهد.

طلا شما را خنک نگه می‌دارد.

از طلا در ساخت کلاه فضانوردان و مخصوصا شیشه آن استفاده می‌شود. طلا اشعه فرابنفش را منعکس کرده و همزمان اجازه می‌دهد که نور خورشید به داخل کلاه بتابد. بدین‌ترتیب، فضای داخل کلاه روشن، اما خنک باقی می‌ماند.

طلا فلزی است که می‌شود آن را خورد.

طلا یک فلز غیر سمی است؛ از این رو می‌توان لایه‌های نازک آن را همراه با غذا یا نوشیدنی خورد. در برخی فروشگاه‌ها برگ‌ها و لایه‌های نازک طلا را می‌فروشند و بعضی رستوران‌ها نیز افشانه طلا را به غذاهای خود اضافه می‌کنند. لازم نیست نگران خطرناک بودن آن باشید، زیرا طلا به راحتی هضم می‌شود و مشکلی برای بدن شما ایجاد نخواهد کرد.

در اقیانوس‌ها طلای زیادی وجود دارد.

هر مایل مکعب از آب دریا حاوی ۲۵ تن طلا است. بنابراین در تمام اقیانوس‌ها بیش از ۱۰ میلیارد تن طلا وجود دارد؛ اما متاسفانه هیچ راهی برای استخراج آن تاکنون پیدا نشده است

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا 



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 304
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

برای فروش طلا توصیه می کنیم تا حد امکان به فروشگاه‌های معتبر طلا و جواهر فروشی مراجعه کنید. اگر به همان مغازه که خرید کرده‌اید بروید که خیلی بهتر است. حتما قبل از فروش از چند مغازه مختلف قیمت بگیرید تا مطمئن شوید طلای خود را ارزان نمی‌فروشید. حتما از روی فاکتور خرید وزن و عیار طلای خود را چک کنید تا با اطلاعات کافی به مغازه بروید. همچنین توجه داشته باشید که هنگام فروش طلا و جواهر، اجرت و همچنین درصد و مالیات از کار شما کسر خواهد شد. پس انتظار قیمت بالا نداشته باشید.

وقتی شما زیورآلاتی خریداری می‌کنید که سنگ‌های قیمتی روی آنها کار شده، باید ارزش سنگ را نیز به‌صورت جداگانه پرداخت کنید. در حقیقت در فاکتورها وزن سنگ‌ها و طلای به‌کاررفته در زیورآلات مشخص می‌شود و خریدار غیر از اینکه باید پول طلا را پرداخت کند، باید بهای سنگ را نیز به قیمت روز بپردازد.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا

اما سنگ‌های قیمتی در زمان فروش اغلب پایین‌تر از ارزش واقعی‌شان خریداری می‌شوند که این برای فروشنده عادی چندان خوشایند نیست. اگر شما یک طلا با سنگ بدلی داشته باشید، وزن کل آن بر اساس قیمت طلای ۱۸ عیار محاسبه می‌شود اما در زمان فروش وزن سنگ‌های بدلی از وزن کل طلا کم شده و فقط پول طلا به شما پرداخت خواهد شد. اگر قصد سرمایه‌گذاری در طلا دارید و نمی‌خواهید در آینده متقبل هزینه شوید، دور زیورآلات مزین به سنگ‌های بدلی را خط بکشید. سنگ‌های قیمتی ریز هم ارزش مالی ندارند و برای سود بردن از خرید و فروش جواهر باید فقط به سراغ سنگ‌های درشت و سنگین بروید. وگرنه سنگ‌های ریز ارزش‌افزوده‌ای برایتان به همراه نخواهند داشت.

بیشتر بخواندی : خرید انگشتر طلا



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 342
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 31 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

علاوه بر وزن طلا عوامل مهم دیگری نیز در تعیین قیمت آن تاثیر دارند، از جمله:

 عیار طلا:

عیار مورد استفاده در اکثر زیورآلات موجود در بازار ایران ۱۸، ۲۱ و یا ۲۲ است. بغیر از مبلغ تمام شده، تفاوت میزان عیار تاثیر کمی بر روی میزان درخشندگی و زردی محصول نهایی نیز دارد. اما این تفاوت رنگ نسبت به تفاوت قیمت ایجاد شده بسیار جزئی و قابل اغماض است.

سبک ساخت طلا:

تکنیک ها و روش های ساخت بسیاری برای ساخت طلا وجود دارد. از ذوب و قالب گیری گرفته تا فرم دهی با دست. به همین دلیل تولید محصولاتی مانند گوشواره خوشه‌ای از تولید گوشواره پیرسینگ سخت تر و پر هزینه تر است. پس اگر قصد پایین آوردن هزینه خرید طلا را دارید، به نوع محصول انتخابی خود توجه ویژه داشته باشید.

 طراحی طلا:

اولین قدم در تولید هرنوع از زیورآلات، طراحی آن است. طراحی اگر برای تولید یک محصول در تعداد بالا باشد، قیمت چندانی نخواهد داشت. (چون قیمت آن روی تعداد بالای محصولات سرشکن می‌شود) همچنین طراحی محصولات پیچیده هزینه بسیار بیشتری خواهد داشت. بعضی از طراحان طلا و جواهرات نیز با توجه به میزان شهرتی که دارند دستمزد بیشتر یا کمتری طلب می‌کنند.

اجرت طلا:

استادکاران تولید طلا بسته به روشی که برای تولید بکار می‌برند و میزان شهرتی که دارند، میزان مشخصی دستمزد طلب می‌کنند که مسقتیما بر روی قیمت تمام شده‌ی طلا تاثیر می‌گذارد.

کشور سازنده:

درصورتی که طلای مورد نظر شما ساخت ایران نبوده و وارداتی باشد، تحت تاثیر نوسانات قیمت ارز، مالیات، عوارض گمرکی و دیگر هزینه های واردات کالا قرار خواهد گرفت.

استفاده از انواع جواهرات و سنگ های زینتی:

وجود جواهرات مانند زمرد، عقیق، فیروزه و… تنها بر روی ظاهر زیورآلات شما تاثیر نمی‌گذارد، بلکه قیمت آنرا نیز متاثر خواهد ساخت.

بیشتر بخوانید:



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 302
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

هدیه دادن طلا یا هر نوع کادوی منحصربه‌فرد دیگر که بتوان با آن نزدیکان خود را هیجان‌زده کرد، حس خوبی به آدم می‌دهد. اما این احساس لذت زمانی ممکن می‌شود که شما دقیقا بدانید شخص موردنظرتان چه سلیقه‌ای دارد و شما نیز دلتان می‌خواهد چه چیزی به او هدیه کنید.

اگر گزینه موردنظرتان زیورآلات ارزشمندی از جنس طلاست، باید نکاتی را پیش از خرید در نظر بگیرید که پرسته در ادامه برایتان توضیح داده است. اما به‌طور مختصر همین‌قدر بگوییم که در وهله اول باید حدود قیمتی که می‌خواهید هزینه کنید را بررسی کنید. سپس، در میان گزینه‌هایی که در آن رِنج قیمت هستند، جست‌وجوی خود را ادامه دهید. البته این جست‌وجو کردن هم پیش‌زمینه‌های خاص خودش را دارد. به‌طور مثال، شما باید سن، جنسیت، سلیقه و مناسبتی که به‌خاطر آن قصد خرید طلا به‌عنوان کادو دارید را مدنظر داشته باشید. برای آشنایی با این ترفندها تا انتهای مطلب با بلاگ asby  همراه باشید.

چرا به عنوان هدیه طلا را در نظر می‌گیریم؟

طلا از آغاز بشریت یکی از هیجان‌انگیزترین هدیه‌ها به شمار می‌رفته است. هدیه دادن دستبند طلا و گردنبند طلا نشان‌دهنده قدرت مالی فرد هدیه‌دهنده و ارزش طرف مقابل در نزد او بوده است. این اندیشه در طی سال‌ها در ذهن بشریت برجای‌مانده است و امروزه نیز این زیورآلات بهترین هدیه‌ای هستند که می‌توانید برای کسی در نظر بگیرید. طلا نه تنها یک هدیه بلکه یک اندوخته ارزشمند برای طرف مقابل خواهد بود.

چه زیورآلاتی را در هدیه دادن انتخاب کنیم؟

اول باید به این سوال پاسخ دهید که هدیه طلا را برای چه کسی در نظر گرفته‌اید. ویژگی‌های شخصیتی او در انتخاب شما تأثیر گذرا خواهد بود.

آیا او به تازگی ازدواج کرده‌است یا فرزندی را به دنیا آورده‌است؟

اگر به تازگی ازدواج کرده است، سعی کنید بخشی از کلکسیون او را کامل کنید. اگر گوشواره‌ای را در زیورآلات او مشاهده کرده‌اید، دستبند طلای آن را به عنوان هدیه تهیه کنید.

اگر فرد مورد نظر به تازگی کودکی را به دنیا آورده‌است، طلا انتخاب بسیار مناسبی است، چرا که گردنبند طلا پوست لطیف کودک را آزار نمی‌دهد.

شاید احساس شما به او فراتر از این باشد. فراموش نکنید انتخاب طلا نشان‌دهنده احساس، نگرش و شناخت شما از شخصیت او است. در هر صورت شما باید شخصیت طرف مقابل را در نظر داشته باشید.

بیشتر بخوانید : خرید اینترنتی طلا



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

کدام کدها روی طلا حک می‌شود

مشهورترین و رایج‌ترین کد چاپی روی طلا نشانگر عیار طلاست که بر روی زیورآلات حک می‌شود. کدهایی که عیار طلاها را نشان می‌دهند، به دو صورت نوشته می‌شوند:

در حالت اول یک عدد به همراه حرف k یا kt چاپ می‌شود.

در حالت دوم به شکل یک عدد سه رقمی ظاهر می‌شوند.

عیار طلا، نشانگر میزان خلوص آن است و دانستن معنای آن، زمانی که قصد خرید دارید، بسیار کاربرد دارد. عیار واحدی است که برای تشخیص میزان خلوص طلا به کار می‌رود. هر چه عدد نشانگر عیار طلا بیشتر باشد، درصد خالص بودن طلا نیز بیشتر است. کد روی طلا وظیفه دارد که میزان عیار مصنوعات طلا را برایمان مشخص کند.

معنای حروف روی طلا چیست

در کنار نشانه عیار، یک نشانه دیگر نیز که معمولا ترکیبی از یک عدد و یک حرف انگلیسی است بر روی محصولات طلا چاپ می‌شود. هر کدام از این حروف هم معانی خاصی دارند که اگر آن‌ها را بشناسید، راحت‌تر می‌توانید اطلاعات کالایی را که انتخاب کرده‌اید، به دست آورید. حروفی که در کنار اعداد و روی قطعات طلا درج می‌شوند، طبق عرف صنف فروشندگان و سازندگان طلا و همچنین با توجه به معیارهای سازمان استاندارد ایران مشخص می‌شوند. هرکدام از این حروف نشانه استانی است که سازنده این قطعه طلا در آن فعالیت می‌کند. و عدد کنار آن شناسه مخصوص آن سازنده در استان مورد نظر است. 

بیشتر بخوانید :

چرا کدهای روی طلا اهمیت دارد؟

برخی افراد در برخورد با انگ روی طلا چندان آن را مهم نمی‌دانند و به سادگی از کنار آن عبور می‌کنند. اما کدهای چاپی روی طلا، علاوه‌بر آنکه میزان عیار و خلوص کالای شما را مشخص می‌کند، به شما نشان می‌دهد که آیا این قطعه طلای خالص است و یا روکشی از طلاست. همچنین به جای آنکه بارها با پرسش از فروشندگان درباره اصالت یا عیار کالایتان سوال بپرسید، از راه خواندن کدها، به پاسختان می‌رسد.

اهمیت کد روی طلا زمانی که کاغذ خرید آن را گم کرده‌اید هم مشخص می‌شود‌. زمانی که کاغذ خرید آن در دسترس‌تان نیست و عیار طلای خود را فراموش کرده‌اید، کدهای چاپی به کمک شما می‌آیند.

تفاوت انگ طلا با کد طلا چیست؟

انگ طلا اصطلاحی تخصصی است که بیشتر در میان طلا سازان و طلا فروشان رایج است. طلا ساز در صورت خرید و دریافت طلا آب شده از منبع نامشخص آنرا برای عیار سنجی به آزمایشگاه ارسال می‌کند. آزمایشگاه با بررسی نمونه ارسال شده عیار کل کل طلا تخمین میزند و بر روی آن چاپ می‌کند. به این عمل ری‌گیری و به عدد چاپ شده بر روی طلای آب شده انگ طلا گفته می‌شود.

چند نکته درباره کدهای چاپی روی طلا

پیش از آنکه برای خرید طلا اقدام کنید، معانی کدهای چاپی درج شده روی آن‌ها را یاد بگیرید.

در ایران رایج‌ترین نوع طلا، کد طلای ۱۸ عیار است.

فروشگاه‌های معتبر و طلافروشی‌های شناخته شده را برای خرید و فروش طلا انتخاب کنید.

کدهای روی مصنوعات طلا، در هنگام فروش هم اهمیت دارند.



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 261
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

امروزه که خریدهای اینترنتی رشد و گسترش زیادی پیدا کرده‌اند، خرید آنلاین طلا ی کودک هم رواج یافته است‌. بسیاری از افراد، طرح‌های مورد نظرشان را از طریق شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های مربوط انتخاب کرده و سفارش می‌دهند. برای خرید طلای کودک اینترنتی نکات مهم زیر را مورد توجه قرار دهید:

۱. حتما از فروشگاه‌ اینترنتی طلا شناخته شده و آنلاین شاپ‌های معتبر برای خرید غیرحضوری طلا اقدام کنید. یک فروشگاه معتبر، دارای نماد اعتماد الکترونیکی و متصل به درگاه‌های بانکی معتبر است.

۲. پیش از نهایی کردن خرید، مطمئن بشید که نوع طلای انتخابی شما برای کودکتان خطر آفرین نباشد.

۳. تا حد امکان، از فروشندگان جدول سایزبندی طلای کودک را دریافت کرده و براساس اندازه معین آن را خریداری کنید.

۴. حتما جعبه ای برای نگهداری از طلای نوزاد و کودک خود تهیه کنید. این نوع طلا با توجه به کوچک بودن، ظرافت مستعد گم شدن است.

۵. اگر به مشتریان فروشگاه و یا کسانی که قبلا از آن خرید کرده‌اند دسترسی دارید، درباره کیفیت کار، اصالت آن و چگونگی مراحل تهیه و خرید پرس‌وجو کنید و یا نظرات موجود در مورد فروشگاه آنلاین را بررسی کنید.

چنانچه خرید آنلاین طلای کودک با دقت و توجه بالایی انجام شود، می‌تواند یک راه مناسب و بدون دردسر برای خرید طلا باشد. پس با توجه به نکات گفته شده، خریدی دلپذیر و مطمئن را برای خودتان رقم بزنید.

منبع : https://www.asby.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

برای انتخاب النگو طلا زنانه و النگو طلا بچگانه باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید:

۱. اندازه و سایز النگو

مهم‌ترین دغدغه هنگام خرید النگو اندازه و سایز آن است. از آنجایی که النگو مانند دستبند قابلیت تنظیم اندازه ندارد، باید سایز دقیق آن را در نظر بگیرید. اگر النگو طلا برای دستتان خیلی تنگ باشد می‌تواند دست را زخم کند و یا در صورتیکه داخل دستتان قرار گرفت، بیرون آوردن آن غیرممکن شود. در مقابل، زمانی که اندازه النگو برای دستتان بزرگ است، حالت بسیار بد و نازیبایی روی دستتان ایجاد می‌کند و حتی ممکن است به راحتی از دستتان خارج و گم شود. این نکته خصوصا برای انتخاب النگو طلا بچگانه بسیار اهمیت دارد. زیرا با رشد کودک، النگو به سرعت برای او کوچک می‌شود و در مقابل اگر سایز آن زیادی بزرگ باشد، هنگام بازی و فعالیت از دستش خارج خواهد شد. پس اولین نکته‌ای که در انتخاب این محصول باید در نظر بگیرید، سایز آن است.

بیشتر بخوانید :

۲. ظرافت و طرح النگو

همانطور که اشاره کردیم، النگوها شکل و ظاهر متنوعی دارند و با طرح‌های مختلفی در بازار عرصه می‌شوند.

اگر به النگوهای خیلی پهن علاقه دارید بهتر است آن‌ها را به صورت تک استفاده کنید. چندین النگو با پهنای زیاد در کنار هم چندان ظاهر زیبایی ندارند.

چنانچه می‌خواهید النگوی شما باریک و ظریف باشد می‌توانید چند النگوی یک شکل بخرید و در کنار هم بیندازید. اما باید توجه کنید که از برخورد النگوها به یکدیگر، صدای ظریفی به وجود می‌آید. اگر تعداد النگوها در دست زیاد باشد، این صدا هم بیشتر می‌شود و در بسیاری از موارد چندان مناسب نیست. پس تعداد النگوها را خیلی زیاد انتخاب نکنید.

النگوهای بسیار ظریف و جواهر نشان، بشتر مناسب مهمانی ها و مجالس هستند و برای استفاده روزانه چندان مناسب نیستند. اگر می‌خواهید النگوهایتان را همیشه در دست داشته باشید، سعی کنید جنس محکم و النگوی کمی پهن‌تر را انتخاب کنید‌.

النگوهای طرح ساده را می‌توانید با هر نوع لباسی استفاده کنید. سادگی النگوها دست شما را بسیار شیک و زیبا خواهد کرد. اگر می‌خواهید النگوهای پر تراش تهیه کنید، حتما حواستان به نوع شیارهای آن باشد. زیرا نوع تراش‌ها می‌تواند استحکام النگوها و همچنین شیوه تمیز کردن آن را مشخص کند. اگر تراش‌های روی النگو زیادی عمیق باشند، کار شست‌وشو و پاک کردن گاه‌به‌گاه النگو از آلودگی‌ها را اندکی سخت می‌کنند‌.

هنگام خرید النگوهای جواهر نشان نهایت وسواس و دقت را به خرج دهید. سعی کنید النگوهایی با سنگ‌های اصل بخرید و حتما از محکم بودن جای جواهرات روی آن مطمئن شوید.

بهترین نوع النگو بچگانه مدل های ساده و بدون جواهر هستند. و بهتر است که بیشتر از ۳ یا ۴ النگو برای دست کودک تهیه نکنید تا او را از سنگینی آن کلافه نکند.

۳. رنگ النگو طلا

النگو طلا زنانه نیز مانند هر نوع طلای دیگری به رنگ‌های مختلف در بازار وجود دارد. شما می‌توانید بنا به سلیقه خودتان یکی از رنگ‌های طلای زرد، طلای سفید یا طلای رزگلد را انتخاب کنید. البته باید توجه داشته باشید که افراد با سن پایین‌تر، به طلای سفید یا رزگلد علاقه بیشتری دارند و این رنگ‌ها جوان‌پسندتر هستند.

۴. وزن النگو طلا

النگوها در هر وزنی در بازار طلا و جواهرات موجودند. اما به این دلیل که اغلب به صورت چندتایی استفاده می‌شود، وزن آن بیشتر خواهد شد. پس اگر النگو را برای استفاده دائمی و روزانه می‌خواهید، آن‌ها را سبک و از میان وزن‌های کمتر انتخاب کنید تا دستتان را اذیت نکند.

منبع : طلافروشی آنلاین آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

قطعا طلایی که از مغازه می‌خرید، تفاوت‌های اساسی با طلایی دارد که قصد فروش آن را دارید. این قانون درست مثل همه کالاهایی است که قیمت نوی آن‌ها با قیمت استفاده شده‌شان تفاوت دارد.

طلایی که از مغازه خریداری می‌کنید، به عنوان طلای نو یا دست اول شناخته می‌شود. بنابراین قیمت آن هم براساس قیمت‌های روز طلا که روی تابلوی مغازه قرار گرفته تعیین می‌شود. اما طلای مشتری که حالا قصد فروش آن را دارد، حتی اگر زیاد استفاده نشده باشد، طلای دست دوم است. پس طبیعی است که با قیمتی کمتر از قیمت روز طلای جدید محاسبه شود.

۱. مالیات

قانون مالیات بر ارزش افزوده طلا از سال ۸۹ تعیین شد. طبق این قانون، طلافروش موظف است که ۹ درصد از بهای تمام شده کار کالا را محاسبه و به اداره مالیات پرداخت کند. بنابراین مغازه‌داران اصولا این ۹ درصد را روی قیمت طلا حساب و از مشتری دریافت می‌کنند.

۲. اجرت

اجرت طلا فاکتور مهم دیگریست که در تعیین قیمت قطعات طلا بسیار مهم است. این مبلغ به طور معمول براساس میزان کار، زحمت و دقتی که برای ساخت طلاها صرف شده است تعیین می‌شود. تعیین این مبلغ هم اصول خاص خودش را دارد و مغازه‌دار نمی‌تواند آن را براساس خواست و تشخیص خودش معین کند‌. میزان اجرت طلا، با توجه به فاکتورهای خریدی که تولیدکنندگان و بنکداران طلا به مغازه‌دار می‌دهند تعیین می‌شود. اما به صورت کلی، مبلغ اجرت طلا به میزان دقت و تلاشی که در آن به کار رفته است بستگی دارد

۳. سود طلافروش

سود نیز از جمله فاکتورهای مهم در خرید طلا از مغازه‌دار است. فروشندگان طلا و جواهر، هنگام فروش محصولاتشان، به ازای هر یک گرم طلا درصد مشخصی سود از مشتری دریافت می‌کنند.

حالا متوجه تفاوت‌ قیمت خرید طلا از مشتری و مغازه‌دار شدید؟ اجرت، مالیات و سود سه عاملی هستند که هنگام خرید طلا از مغازه محاسبه می‌شوند اما قیمت آن‌ها در زمان خرید از مشتری کم خواهد شد!

بیشتر بخوانید :

خرید انگشتر طلا

قیمت خرید طلا از مشتری چگونه تعیین می‌شود؟

قیمت‌گذاری روی طلا هنگام خرید یا فروش، اصول خاص خودش را دارد‌. بیشتر افراد با قوانین خرید این کالا از طلا فروش آشنایی دارند. اما قیمت خرید طلا از مشتری چیزی است که شاید هر کسی آن را نداند.

زمانی که به عنوان مشتری، قصد فروش طلای خود را دارید، قیمتی که طلافروش روی طلای می‌گذارد در واقع فقط پول طلای خام با عیار کمتر است. یعنی فقط فلز طلای شما و وزن آن محاسبه می‌شود.

منبع : طلافروشی آنلاین آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 330
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

دستبند طلا در انواع مختلفی عرضه می‌شود؛ از دستبند زنجیری ساده گرفته تا انواع دستبند سنگی، مهره‌ای، بافت، چرمی و … برای تعیین جنس دستبند باید به سبک زندگی و تیپ و لباس‌های خود توجه کنید. به طور مثال اگر تیپ کلاسیک دارید، دستبندهای بافت برای شما مناسب نیست.

بیشتر بخوانید :

دستبند طلا زنجیری (Chain): هیچ‌گونه سنگ و گوهری ندارد و ماهیت آن به این صورت است که کاملا ساده و شیک به‌نظر برسد.

دستبند طلا چارم (Charm): اغلب زنجیرهای فلزی هستند که آویز یا چشم‌زخم‌های کوچکی از آنها آویزان است. مزیت این نوع دستبند این است که خودتان می‌توانید آن را به سلیقه شخصی تزئین کنید. چگونه؟ با اضافه یا کم کردن آویز به دستبند.

دستبند طلا مرواریدی (Pearl): مروارید بسیار شیک و باکلاس است و شما می‌توانید آن را با هر تیپی ست کنید.

دستبند تنیس (Tennis Bracelet): از یک ردیفِ یکپارچه‌ی الماس روی پایه‌های چنگکی تشکیل شده است. با اینکه ماهیت اصلی دستبند تنیس با سنگ الماس است، اما در سال‌های اخیر، در ساخت آن از دیگر سنگ‌ها هم استفاده می‌شود.

دستبند النگویی: یک حلقه فلزی بدون هیچ گونه قفلی است که باید به درون مچ دست وارد شود. دستبندهای النگویی معمولا به صورت چندتایی استفاده می‌شوند و بسیار محبوب هستند. این نوع از دستبندها را معمولا به صورت چندتایی در دست می‌اندازند و حتی برای ست کردنشان از رنگ‌ها و جنس‌های مختلفی استفاده می‌کنند. النگو معمولا سفت و خشک است و از فلزات مختلفی همچون طلا، نقره، استیل، پالادیم و …ساخته می‌شود.

دستبند آویزدار: را یکی از محبوب‌ترین انواع دستبند است و نوجوان‌ها طرفدار آن هستند. نمادهای مختلفی به عنوان آویز در این دستبندها استفاده می‌شود و می‌توانید با توجه به سلیقه‌ی خود آن‌ها را انتخاب کنید.

دستبند چرمی: را می‌توان با انواع لباس‌های اسپرت ست کرد.

دستبند قفلی: را می‌توان یک النگوی سایز آزاد  نیز بشمار آورد زیرا با توجه به قفلی که دارد برای بیشتر دست‌ها مناسب است. ولی دقت داشته باشید که این دستبندها نیز محدودیت‌های خود را دارند و حتما قبل از خرید به حداکثر سایز آن توجه کنید و از قطر دستبند اطمینان حاصل کنید. در ساخت دستبندهای قفلی نگین‌دار معمولا از کریستال‌های مختلفی استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به کریستال‌های زیرکونیا و کریستال‌های سواروسکی و همچنین الماس اشاره کرد.

خرید اینترنتی دستبند طلا

برای خرید اینترنتی دستبند طلا اول از همه باید سایز صحیح دستبند را انتخاب کنید. سپس مدل موردنظرتان را انتخاب کنید و بعد باید بر اساس رنگ پوست، سبک زندگی و تیپ خود متناسب‌ترین رنگ و طرح دستبند طلا را بخرید.دستبند طلا در اندازه استاندارد باید کاملا روی مچ دست شما بنشیند و خیلی بالا و پایین نشود. توجه داشته باشید که اصولا پهن‌ترین قسمت مچ دست یا قسمت پایین استخوان مچ که در کنار کف دست قرار دارد را برای سایز دستبند اندازه‌گیری می‌کنند.

منبع : مجله طلا و جواهر asby



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 265
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

انگشتر طلااز دیرباز ارزش و جایگاه خاصی در میان مردم داشته است. در دوران باستان هم از انگشتر به عنوان مُهر یا نمایش قدرت استفاده می‌شده. در حال حاضر نیز یکی از زیورآلاتی است که بیشترین استفاده را دارد. این نوع زیورآلات در اکثر کشورها به عنوان تعهد و ازدواج مورد استفاده قرار می‌گیرد. انداختن انگشتر در انگشت‌های مختلف معنی و مفهوم خاصی دارد. معمولا انگشتر با جواهرات یا سنگ‌های قیمتی مانند الماس، زمرد، یاقوت، عقیق و … تزئین می‌شود. استفاده از انگشتر در آقایان نیز بسیار مرسوم است.

انگشتر طلا طرح رینگ (Band): یک حلقه ساده است که همه بخش‌های آن یک اندازه و عرض و پهنا دارد. این انگشتر را با نام رینگ هم در ایران می‌شناسیم که اغلب برای حلقه‌های ازدواج و نامزدی از آن استفاده می‌کنند.

انگشتر طرح سولیتر (Solitaire): زمانی که یک الماس یا سنگ قیمتی با هر شکل و اندازه‌ای بر یک انگشتر طلا یا پلاتین قرار می‌گیرد، آن را سولیتر می‌گویند.

انگشتر خوشه‌ای (Cluster): این انگشترها از چندین سنگ در شکل‌ها، رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف تشکیل شده است. این مدل حلقه را نمی‌توان خیلی راحت با هر لباسی ست کرد. انگشتر خوشه‌ای برای استفاده روزمره هم گزینه خوبی نیست و هدف اصلی از طراحی و ساخت آن استفاده در مناسبت‌های خاص است.

انگشتر Halo: انگشتر هاله‌ای تقریبا شبیه حلقه‌های خوشه‌ای هستند یعنی از تعداد زیادی سنگ در سایزهای مختلف تشکیل شده است. با این تفاوت که یک سنگ مرکزی دارند که بیشتر تمرکز انگشتر روی آن گذاشته شده است.

انگشتر کوکتل (Cocktail): انگشتر کوکتل مناسب خانم‌هایی است که سنگ‌های بزرگ را بسیار دوست دارند.

انگشتر سنگ ماه تولد (Birthstone): این انگشتر دارای سنگ ماه تولد فردی است که از آن استفاده می‌کند. برخی از ماه‌های تولد فقط یک سنگ دارند و برخی دیگر چندین سنگ مختلف را شامل می‌وند. شما با آگاهی از سنگ ماه تولد خود می‌توانید مناسب‌ترین انگشتر را برای خود خریداری کنید.

بیشتر بخوانید : خرید گوشواره طلا  

خرید اینترنتی انگشتر طلا

برای خرید اینترنتی طلا باید مطمئن باشید نمونه مناسب خود را خریداری می‌کنید. مثلا اول از همه باید بودجه خود را مشخص کنید. با این کار بسیاری از گزینه‌هایی که بیشتر از سقف خرید شما هستند از دایره انتخاب‌ها حذف می‌شوند. سپس باید به این فکر کنید که آیا قرار است انگشتر طلا را هر روز و به طور مداوم بپوشید یا برای مناسبت‌های خاص آن را خریداری می‌کنید. اگر قصد استفاده روزمره از انگشتر را دارید، باید دوام و استحکام طلا را در اولویت انتخاب‌های خود قرار دهید. طلاهای رنگی به این خاطر که آلیاژ دیگر فلزات و طلا هستند، دوام بیشتر و عمر طولانی‌تری دارند و برای استفاده‌های روزمره گزینه‌های مناسب‌تری بشمار می‌روند.

منبع : طلافروشی اینترنتی آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 494
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 6 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

اگر برای خرید گوشواره طلا  ارزان قیمت و مناسب بودن این گزینه‌ی کاربردی قانع شدید؛ وقت آن رسیده از پرفروش‌ترین و ارزان‌ترین مدل‌های گوشواره طلا برای‌تان صحبت کنم:

گوشواره میخی زنانه طلا

گوشواره‌های میخی یکی از پرطرفدارترین مدل‌هایی است که بین خانم‌ها بسیار مورد قبول است. مدلی که هم می‌توان برای استفاده‌ی روزمره و همیشگی پوشید و هم در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خودمانی و صمیمی، انتخاب خوبی برای تکمیل سبک و استایل شخصی است. این گوشواره‌ها برای هر فرم صورتی کاربرد دارند. طرح‌های پروانه، برگ، بته و قلب از جمله طرح‌های مینیمالی هستند که حس‌وحالی رها و آزاد دارند. اگر هم به دنبال طرحی چشم‌گیرتر هستید می‌توانید مدل قلب و مروارید را انتخاب کنید. این مدل دارای طراحی برجسته است و دو مروارید سفید رنگ نیز در مرکز قلب‌های خود دارد که آن‌را چشم‌گیرتر کرده است به همین دلیل یکی از طرح‌های جذاب گوشواره طلا میخی ارزان است.

گوشواره زنانه زنجیری طلا

گوشواره طلا ارزان دیگری که با طرح‌های مختلف و شیک می‌توانم پیشنهاد کنم گوشواره زنانه زنجیری است. گوشواره‌های آویز به‌طور کلی برای کسانی که صورت‌های گرد و مربعی شکل دارند یک انتخاب خوب است که می‌تواند تناسب را در چهره ایجاد کند. این گوشواره‌های آویز ارزان قیمت برای یک موقعیت نیمه رسمی یا مهمانی خاصی که دوست دارید سبکی متفاوت اما در عین حال ظاهری ساده و صمیمی داشته باشید مناسب است. طرح‌های گل و آویز، گوی و پولک و سنگ یا مروارید جزء مدل‌های این گوشواره است

بیشتر بخوانید :

گوشواره زنانه حلقه‌ای طلا

کسانی که انتخاب و سلیقه‌ی آنها به سمت طرح‌های ساده‌تر و هندسی‌تر می‌رود، گوشواره‌های حلقه‌ای را از بین مدل‌های متنوع بازار بیشتر دوست دارند! من به شخصه گوشواره‌های حلقه‌ای را از آن دسته مدل‌هایی می‌بینم که حداقل یک یا دو طرح مختلف آن باید در کمد و استایل شخصی هر فرد وجود داشته باشد. افرادی که فرم صورت آنها گرد است بهتر است از گوشواره‌های دایره‌ای بزرگ دوری کنند اما باز هم طرح‌های حلقه‌ای دیگری وجود دارد که برای فرم صورت این افراد مناسب است. به‌طور مثال اگر مثل من فرم صورت‌تان گرد و دایره‌ای شکل است از گوشواره‌های حلقه‌ای بیضی شکل یا مربعی شکل استفاده کنید که تناسب را در تصویر بصری فرم صورت ایجاد می‌کند. همچنین بعضی از این مدل‌ها به‌خاطر سادگی که دارند می‌تواند به چشم یک سرمایه‌گذاری با اجرت کم باشد و در زمان فروش نگران کم شدن درصد بالایی از قیمت آن نباشید.

گوشواره زنانه فانتزی طلا

گوشواره زنانه فانتزی طلا هم مورد دیگری است که قصد دارم برای انتخاب در بین طرح‌های متنوع گوشواره ارزان قیمت از آنها با شما صحبت کنم. طرح‌های فانتزی و اسپرت معمولا یک انتخاب راحت برای استفاده‌ی روزانه یا موقعیت‌های صمیمی و دورهمی‌های ساده است. تنوع طرح‌ها و رنگ‌هایی که در این مدل وجود دارد می‌تواند برای انتخاب رنگ و طرح لباس راهنمای خوبی باشد. گوشواره‌های فانتزی نسبت به انوع مدل دیگری که معرفی کردم از تنوع بالاتری برخوردار اند و برای هر سلیقه‌ای می‌توان مدل مناسب را پیدا کرد.

گوشواره دخترانه اسپرت طلا

کسانی که ظاهر و سبک مورد انتخاب‌شان، طرح‌های اسپرت و راحت است، برای خرید زیورآلات و جواهرات خود هم به سمت این مدل‌ها می‌روند. مدل‌های اسپرت بخیه‌ای با طرح گل، قلب و تاج در بین تنوع مدل‌های این گوشواره‌ها است. مدل‌های بخیه‌ای به صورت کلی طراحی مینیمالی دارند. به همین دلیل با وجود وزن پایینشان، بسیار شیک به نظر می‌رسند و یکی از گزینه‌های مناسب برای خرید گوشواره طلا اارزان با بودجه محدود هستند.

منبع : مجله طلا و جواهر asby



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 480
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

قطعا تا به حال بارها نام اونس یا عبارت اونس طلا را شنیده‌اید. اونس یکی از واحدهای اندازه‌گیری جرم است و معمولا آن را با نماد OZ نشان می‌دهند که از سرواژه کلمه Ounce گرفته شده است. اونس معمولی در سیستم تعیین وزن در جهان معادل با یک شانزدهم پوند است.

اما اونس برای اندازه‌گیری وزن فلزات گرانبها نیز کاربرد دارد. در اندازه‌گیری فلزاتی مانند طلا، نقره، پلاتین و پالادیم از اونس بین‌المللی تروا استفاده می‌شود.

اصطلاح یک اونس طلا در واقع طلای یک تکه یا ساچمه است که یک اونس تروا وزن و ۹۹/۹۹ خلوص دارد. این خلوص را با نام ۲۴ عیار هم می‌شناسند.

انواع دیگری از انس هم وجود دارد که با نام‌های اونس ماریا ترزا معادل ۲۸٫۰۶۶۸ گرم، اونس اسپانیایی معادل ۲۸٫۷۵ گرم، اونس متریک چینی معادل ۵۰ گرم و اونس متریک هلندی معادل ۱۰۰ گرم شناخته می‌شوند.

بیشتر بخوانید :

قیمت اونس جهانی طلا چگونه تعیین می‌شود؟

انس طلا یا اونس جهانی طلا، در میان کشورهای امریکایی و اروپایی کاربرد دارد. در کشورهای اسلامی مانند ایران یا کشورهای حاشیه خلیج فارس از عنوان مثقال طلا برای اندازه‌گیری وزن طلا استفاده می‌شود.

قیمت اونس جهانی طلا با توجه به شرایط گوناگون در کشورهای امریکایی و اروپایی تعیین می‌شود.

عواملی همچون ایجاد تنش‌ها میان کشورهای تاثیرگذار جهانی مانند امریکا، کاهش ارزش سهام در بازارهای بین‌المللی، میزان رشد اقتصادی امریکا و افزایش نرخ بهره فدرال رزرو امریکا در تعیین قیمت اونس جهانی طلا موثر هستند.

اونس طلا قراردادی میان معامله‌گران طلاست که با یکدیگر معامله می‌کنند.

تبدیل اونس به مثقال چگونه است؟

برای تبدیل اونس طلا به مثقال نیاز به محاسبات خاص و فرمول‌های مخصوصی است. اما به طور کلی با دانستن اینکه هر انس طلا و هر مثقال طلا چند گرم هستند، می‌توانید تبدیل‌های مربوط به ان را انجام دهید.

هر اونس طلا معادل ۳۱.۱ گرم و هر مثقال طلا برابر با ۴.۶۰۸ گرم است. حالا می‌توانید تبدیل میزان Ounceبه مثقال را انجام دهید. برای این کار به ماشین حساب زیر توجه کنید.

فرق اونس طلا با گرم طلا و مثقال طلا

همانطور که اشاره کردیم، اونس طلا واحد اندازه‌گیری در امریکا و کشورهای اروپایی است و نرخ آن براساس دلار محاسبه می‌شود. مثقال نیز از جمله واحدهای اندازه‌گیری وزن فلزات گرانبهاست که در کشورهای اسلامی همچون ایران و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس رایج است. گرم طلا واحدی جهانی است که میزان وزنی آن در مقایسه با Ounceو مثقال بسیار کمتر است.

منبع : طلافروشی آنلاین آزادی

رفرنس : https://www.azadi.gold/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

همیشه بهتر است به جای اینکه ساعت‌ها در مغازه‌ها یا سایت‌های فروش آنلاین دچار سردرگمی شوید، در مورد نوع دستبند مورد نظر و مناسب خود از قبل تحقیقاتی انجام دهید. به عنوان مثال، در حالی که دستبندهای النگویی محبوب‌ترین گزینه و متناسب با هر نوع مچ دست هستند، اما دستبندهای زنجیره‌ای امروزه بیشتر طبق مد مورد علاقه دختران جوان است. بنابراین پیش از تصمیم برای خرید آنلاین و یا حتی حضوری دستبند طلا، حتما باید به نکات مشخصی توجه کرد که در ادامه به منظور کمک به شما به آنها اشاره کرده‌ایم:

به تناژ رنگ پوست دست خود دقت کنید: تناژ رنگ پوست هر فرد متفاوت با دیگری است و معمولا به سه دسته گرم (Warm)، سرد (Cool) و خنثی (Neutral) تقسیم می‌شود.

برای خانم‌هایی با تناژ رنگ پوست گرم، معمولا دستبندهای از جنس طلا زرد و سفید (با مروارید) یا پلاتین گزینه عالی است. سنگ‌های قیمتی با رنگ‌های قهوه‌ای، نارنجی، سبز، زرد، هلویی و فیروزه‌ای نیز انتخاب مناسبی برای بین زنجیره دستبند هستند.

برای خانم‌هایی با تناژ رنگ پوست سرد، بهتر است دستبندهایی از جنس طلا سفید، نقره یا پلاتین انتخاب شود. وجود الماس و مروارید یا سنگ‌های قیمتی با رنگ‌های صورتی، بنفش، آبی، قرمز و سرخابی در بین زنجیره دستبند فکر عالی است.

برای خانم‌هایی با تناژ رنگ پوست خنثی، معمولا دستبندهای از جنس طلا زرد و سفید یا پلاتین بدون تردید بهترین گزینه است؛ اما بدون وجود سنگهای زرد یا آبی در بین زنجیره دستبند!

بیشتر بخوانید :

اندازه مچ دست خود را در نظر بگیرید: اندازه استاندارد دستبند زنانه ۱۸ سانتی‌متر است. اصولا توصیه می‌شود که در هنگام خرید، سایز دستبند را به انداره نصف یا سه چهارم سانتی‌متر بزرگتر از مچ دست خود انتخاب کنید. به این روش، دستبند طلا به خوبی بر روی مچ دست قرار می‌گیرد و خیلی نمی‌لغزد. البته بسیاری از مدل‌های دستبند دارای حلقه‌های تنظیم‌شونده برای تطبیق با مچ دست هستند و سایز آزاد به حساب می‌آیند. دقت کنید که حتما در هنگام اندازه‌گیری مچ دست خود، دست خود را مشت کنید. اگر بازو و مچ بلند و باریکی دارید، دستبندهای طلا چرمی، النگویی و چارم می‌توانند دست شما را برجسته‌تر جلوه دهند. اما اگر بازوها و مچ دست شما پهن و بزرگ است، سبک‌های زنجیره‌ای ظریف می‌تواند دست شما را باریکتر نشان دهد.

خلوص طلای استفاده شده در دستبند را در نظر بگیرید: معمولا در مورد خلوص طلا از واحد عیار استفاده می‌شود و در حال حاضر دستبندهای طلا به صورت ۱۴، ۱۸، ۲۲ و ۲۴ عیار به فروش می‌رسند. هر چه عیار طلا بالاتر باشد، خلوص آن نیز بالاتر می‌شود. دستبند طلا شما برای تضمین خلوص باید از طرف برندهای معتبر دارای ضمانت باشد. در مورد دستبندهای طلا دارای مروارید و سنگ‌های قیمتی؛ از کیفیت بالا و اصل بودن آنها مطمان شوید.

– یک فروشنده جواهرات آنلاین معتبر پیدا کنید: همیشه توصیه می‌شود که برای تهیه بهترین کیفیت دستبندهای طلا، آنها را از یک فروشنده معتبر خریداری کنید. فروشنده‌ای را انتخاب کنید که بتواند گواهی اعتبار ارائه دهد. یک فروشنده جواهرات آنلاین معتبر مزیت‌هایی مانند گارانتی ضمانت کالا و امکان بازگشت مرسوله دارد. در این صورت اگر دستبند انتخابی شما گران باشد یا عیار بالایی داشته باشد، مطمئن هستید که در صورت بروز هرگونه خسارت، قابل تعویض است.

منبع : https://www.asby.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

با توجه به سلایق متفاوت مشتریان، طراحان جواهرات سعی می‌کنند در کنار به‌روزکردن طرح‌ها، تنوع آنها را نیز افزایش دهند. در حال حاضر نام و ویژگی‌های مختلف انواع دستنبدهای طلا به شرح زیر است:

– دستبند طلا زنجیره‌ای

دستبندهای زنجیره‌ای معمولا دارای الماس، مروارید یا سنگ‌های قیمتی دیگری نیستند و به معنای واقعی کلمه ساده و ظریف هستند. معمولا از طلای ۱۸ عیار ساخته می‌شوند و به دلیل تفاوت نوع بافت زنجیره آنها به نام‌های دستبند زنجیره‌ای مهره‌دار (Bead chain)، بیزانس (Byzantine chain)، کابل (Cable chain)، رولو (Rolo chain)، طرح طناب (Rope chain)، طرح مار (Snake chain) و غیره شناخته شده‌اند. در تصویر بالا می‌توانید انواع بافت دستبند زنجیره‌ای را مشاهده کنید.

در حال حاضر دستبندهای زنجیره‌ای کم‌نظیری علاوه‌بر موارد ذکر شده به همراه پلاک با طرح‌های مختلف، مروارید، چرم و انواع سنگ در گالری ساعتچی موجود است. در ادامه تصویر چند نمونه از آنها را مشاهده می‌کنید:

دستبند طلا النگویی:

دستبند النگویی به صورت النگو دورتادور مچ دست قرار می‌گیرد و به‌تنهایی و یا به همراه چند النگو جلوه زیبایی دارد. در حال حاضر دستبند طلا النگویی به همراه الماس، از محبوب‌ترین انواع دستبند طلا است. نوعی از دستبندهای کارتیه که امروزه بسیار پرطرفدار است؛ از این نوع دستبندها است. در بالا تصویر چند نمونه از طراحی‌های دستبند طلا النگویی ساخت گالری طلا ساعتچی را مشاهده می‌کنید:

دستبند النگویی طلا با مروارید و فلاور

دستبند النگویی طلا طرح دیوید یورمن

دستبند النگویی ونکلیف

بیشتر بخوانید : گوشواره طلا

– دستبند طلا چارم:

دستبندهای چارم دارای یک زنجیر طلا ساده هستند که با مهره‌ها و سنگ‌های گوناگون و پلاک‌های آویز در بین بافت زنجیره تزئین شده‌اند و معمولا به صورت آویز و معلق روی دست قرار می‌گیرند. در بالا تصویر سه نمونه از طراحی‌های دستبند طلا چارم ساخت گالری ساعتچی را مشاهده می‌کنید:

دستبند طلا زنانه طرح ونکلیف

دستبند طلا زنانه طرح فیوژن ونکلیف با نگین و سنگ

دستبند طلا زنانه مدل پولکی

– دستبند طلا با مروارید:

در ساخت این نوع دستبندها از مروارید در اندازه‌ها و رنگ‌های متنوع، از رنگ سفید خالص گرفته تا مشکی درخشان، بین زنجیره طلا استفاده می‌شود. وجود مروارید به آنها ظاهری جذاب و براق می‌دهد و معمولا در میان خانم‌ها پرطرفدار است. در بالا نمونه‌ای از دستبند طلا با مروارید ساخت گالری طلا ساعتچی را مشاهده می‌کنید

دستبند طلا تنیس:

دستبندهای تنیس از نوع درجه یک و ظریف هستند که به صورت متقارن از الماس در بین و بر روی زنجیر آنها استفاده شده است.

منبع :طلا فروشی اینترنتی آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 222
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

طوق گردن در جنس‌ها و شکل‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. از جمله می‌توان به به موارد زیر اشاره کرد:

روبان‌ها

شاید بتوان گفت کلاسیک‌ترین استایل طوق‌های گردن، مدل‌های روبانی است که دور گردن بسته می‌شوند. این یکی از مدل‌های رایج و محبوب بین بالرین‌هاست. به طور کلی، روبان‌های چوکر از جنس ساتن، پنبه، مخمل و گیپور ساخته می‌شوند. این روبان‌ها ممکن است پهن یا نازک ساخته شوند.

گردنبندهای چند رشته‌ای

از دیگر مدل‌های چوکر می‌توان به چندین رشته گردنبند اشاره کرد که همزمان استفاده می‌شوند و رشته‌ی اول آنها همیشه یک طول گردن است. این گردنبندها ممکن است از جنس طلا یا دیگر جنس‌ها باشند. حتی ممکن است هر کدام از رشته‌ها از جنس‌های مختلفی ساخته شوند. مثلاً ممکن است چوکر از جنس چرم باشد اما رشته‌ی دوم گردنبند از جنس طلا باشد. یا مثلاض یک رشته از مروارید باشد و بقیه‌ی رشته‌ها طلایی باشند.

چوکر زنجیری

یکی از انواع طوق گردن طلا مدل‌های زنجیری است. اغلب به این صورت است که یک زنجیرطلا یا هر فلز ارزشمند دیگری دور گردن بسته می‌شود.

چوکر از جنس کریستال

استفاده از کریستال‌ها و حتی الماس‌ها می‌توانند به چوکر ها ظاهری زیبا و جذاب ببخشند. شما می‌توانید این چوکرخای درخشان، زیبا و جذاب را به همراه لباس شب بپوشید و در مهمانی‌ها بدرخشید.

طوق گردن طلا

چوکر از جنس طلا در شکل‌ها و طرح‌های بسیار متنوعی ساخته و عرضه می‌شود. ما نیز در گالری آزادی انواع متنوعی از این گردنبندها را عرضه می‌کنیم که می‌توانید از لینک پایین صفحه آنها را مشاهده و خریداری کنید.

نکاتی برای خرید طوق گردن طلا

در مورد خرید طلا  و استفاده از چوکر باید به چند نکته‌ی عمومی که در زیر نوشته‌ایم توجه داشته باشید:

مدل چوکری که انتخاب می‌کنید به شدت به استایل و لباس‌های شما وابسته است. به طور مثال، اگر بلوز زنانه ساتن با گلدوزی‌های ظریف می‌پوشید بهتر است یک چوکر روبانی با رنگ‌های مشابه لباس استفاده کنید.

حواستان به یقه‌ی لباستان باشد چون چوکر را باید بر اساس مدل یقه‌ی لباس انتخاب و استفاده کنید.

گردنبند چوکر برای لباس‌های دکلته مناسب است. اگر می‌خواهید گردنبند چوکر تهیه کنید، توجه داشته باشید که طول زنجیر آن ۵ سانتی‌متر بیشتر از اندازه‌ی دور گردن باشد.

انتخاب گوشواره طلا  متناسب با گردنبند چوکر نیز اهمیت زیادی دارد. به طور مثال، اگر چوکر روبانی نازک و زنانه استفاده می‌کنید، بهتر است آن را با یک جفت گوشواره حلقه‌ای ست کنید تا تضاد میان آنها باعث جذابیت استایل شما شود.

یقه‌های آف شولدر به لباس‌های رمانتیک شهرت یافته‌اند. این لباس‌های رمانتیک به سادگی با چوکر و یا گردنبندهای طوقی ست می‌شوند.

این گردنبند برای افرادی که صورت قلبی شکل و چانه‌های تیز و دراز دارند بسیار مناسب است زیرا می‌توانند تیزی پایین صورتشان را تا حدی مخفی کنند. این تاکتیک همچنین برای افرادی که صورت مربعی یا صورت کشیده‌ی مستطیلی دارند هم بسیار کاربرد دارد.

 

افرادی که صورتشان دایره‌ای و گرد است باید از انتخاب و خرید گردنبند کوتاه خودداری کنند. به این خاطر که گردنبند کوتاه باعث گردتر دیده شدن صورت خواهد شد. گردنبندهای بلند با اندازه‌ای بین ۲۶ تا ۳۶ اینچ (۶۶ تا ۹۱ سانتی‌متر) برای کسانی که صورت‌های پهن و گرد دارند بسیار مناسب‌تر است.

منبع : طلافروشی اینترنتی آزادی



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 345
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 1 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در تابستان امسال ، بازار طلا سرمایه‌گذاران را سر پا نگه داشته است و آخرین قیمت فلز گرانبها پس از افت کوتاه‌مدت به وارد سطح ۱۷۰۰ دلار در هر اونس در اوایل هفته، افزایش یافته است.

تحرکات سریع ۱۰۰ دلاری برای فضای فلزات گرانبها بسیار ناپایدار است، زیرا با توجه به برخی ناهنجاری‌های اقتصادی در زمینه داده‌ها، علاقه مجدد مشاهده می‌شود.

میلمن خاطرنشان کرد: قیمت طلا زیر ۱۸۰۰ دلار در هر اونس یک نقطه شروع عالی برای خریداران است و این فلز گرانبها را از نظر فنی بسیار جذاب می‌کند.

میلمن می گوید: «این نقطه قیمت بسیار جذابی برای ورود طلا پس از عقب‌نشینی کمی است. این باعث تشویق ما می‌شود. در عرض چند ساعت، طلا به بالای ۱۷۰۰ دلار بازگشت. اگر ما هفته آینده به بالای ۱۸۰۰ دلار برسیم، شوکه نمی‌شوم. من اکنون بیشتر صعودی ارزیابی می‌کنم.»

بیشتر بخوانید : راهنمای جامع خرید طلا

کارشناس فلزات گرانبها افزود: یکی دیگر از نشانه‌های مثبت طلا، تقاضای فیزیکی در آسیاست.

او گفت: برخی نشانه‌های بسیار صعودی در سمت تقاضا وجود دارد. ما شاهد هستیم که طلا و جواهر طلا و سکه طلا در جهت درستی در هند روند رو به رشدی دارد. این امر می‌تواند تقاضای بیشتر برای معامله را برانگیزد.

منبع : https://www.asby.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

علاوه بر تفاوت قیمتی که طلا و جواهر با هم دارند، طریقه‌ی خرید و فروش آنها نیز با هم متفاوت است. ما در زیر نحوه محاسبه خرید طلا و جواهر را به‌طور مجزا برایتان نوشته‌ایم تا پیش از خرید هر کدام بدانید که هنگام فروش با چه سود یا ضررهایی مواجه خواهید شد:

فرق خرید طلا و جواهر

خرید طلا: قیمت روز هر گرم طلا + اجرت ساخت + سود فروشنده (عموماً ۷ تا ۸ درصد است)

خرید جواهر: قیمت روز هر گرم طلا + اجرت ساخت* + سود فروشنده (عموماً ۱۵ تا ۲۰ درصد است)

نکته ۱: توجه داشته باشید که اجرت ساخت جواهر شامل ارزش سنگ‌های به کار رفته در محصول + اجرت ساخت پایه جواهر + مخراجی و سایر هزینه‌هاست.

نکته ۲: همان‌طور که می‌بینید، سودی که فروشنده برای فروش جواهر برای خود برمی‌دارد تقریباً دو تا سه برابر بیشتر از طلاست. پس اگر قصد سرمایه‌گذاری با مصنوعات طلا را دارید، بهتر است سراغ خرید طلا بروید نه مدل‌هایی که سنگ و نگین دارند (جواهر).

بیشتر بخوانید :

فرق فروش طلا و جواهر

فروش طلا: اگر شما بخواهید طلای خود را بفروشید هنگام مراجعه به طلا فروشی، دستمزد ساخت و سود فروشنده کم و به قیمت روز طلای شما خریداری می‌شود.

فروش جواهر: برای فروش جواهر هم به همین صورت است که سود فروشنده از قیمت کل کم می شود. اما به‌علاوه‌ی آن، افزایش یا کاهش قیمت جواهر نیز با قیمت در زمان خرید مقایسه، مابه‌التفاوت آنها محاسبه و قیمت جواهر به فروشنده پرداخت می‌شود. در واقع مزد ساخت جواهرات که از قیمت نهایی کم می‌شود، شامل بهای سنگ‌های به‌کار رفته در محصول به‌علاوه‌ی اجرت ساخت پایه‌ی جواهر و مخراجی و سایر هزینه‌هاست.

نکته: همیشه فاکتور خرید جواهر را نزد خود نگهداری کنید. چون هنگام فروش محصول به آن نیاز خواهید داشت. جواهر فروشی‌های معتبر هنگام فروش تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد از پول پرداختی شما را کسر می‌کنند این در حالی‌است که اگر فاکتور معتبری نداشته باشید هنگام فروش جواهر ممکن است ضرر زیادی را متحمل شوید.



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 مرداد 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

طلا با گذشت زمان در کنار محصولاتی مانند عطر، مواد بهداشتی و همچنین عرق بدن، درخشش خود را از دست می‌دهد. استفاده‌ی مداوم از قطعات طلا ( انگشتر طلا ، گوشواره طلا و....) هم باعث کدر شدن و سایش آنها می‌شود. بنابراین لازم است حتما هر چند وقت یک بار تمیز شود تا دوباره درخشش خود را به دست بیاورد.

اینکه برخی از طلاها سیاه می‌شوند به خاطر وجود فلزات دیگر است. به جز طلای خالص موجود در جواهرات، بقیه آلیاژها با اکسیژن هوا، سولفور و رطوبت وارد واکنش شیمیایی می‌شوند و این باعث می‌شود تا طلای شما بعد از مدتی سیاه و کدر شود. طلای ۲۴ عیار که همان طلای خالص است، بسیار نرم است و نمی‌توان به راحتی از آن مصنوعات ساخت. به همین خاطر، طلای ۲۴ عیار را با فلزات ارزشمند دیگری همچون مس و نقره ترکیب می‌کنند تا به سفتی موردنظر برسد تا بتوان از آن جواهر یا هر مصنوعی از جنس طلا ساخت.

یعنی در واقع سیاه شدن و کدر شدن مصنوعات طلا به خاطر این نیست که طلای آنها اصل نیست، بلکه به خاطر وجود مقدار زیادی فلزات دیگر غیر از طلا در آنهاست. هر چه عیار طلایی که می‌خرید بالاتر باشد، امکان سیاه شدن آن کمتر خواهد بود. اگر فلز مس به کار رفته در ساخت طلا، کیفیت پایینی داشته باشد یا درصد مس بیشتر از نقره باشد، احتمال اینکه طلا سیاه شود زیاد است. این امر در فصل‌های گرم سال بیشتر مشاهده می‌شود. چون بدن انسان عرق می‌کند و نمک موجود در آن با مس موجود در طلا واکنش نشان می‌دهد و رد سیاه یا سبز از خود بر جا می‌گذارد.

بیشتربخوانید : راهنمای خرید طلا

زیورآلات طلا به راحتی گرد و خاک را به خود جذب می‌کنند. به همین دلیل، اگر به طور مرتب از زیورآلات خود استفاده نمی‌کنید، بهتر است آن‌ها را در یک جعبه در بسته نگهداری کنید تا خاک نگیرند.

کلر درون آب استخرهای شنا از دشمنان اصلی طلا و جواهر شماست. بنابراین برای حفظ درخشندگی طلا بهتر است هنگام شنا طلاهای خود را در بیاورید.

با استفاده از یک خمیر دندان و مسواک هم می‌توانید به راحتی زیورآلات خود را براق کنید و از درخشندگی آن لذت ببرید. کمی خمیردندان روی طلا بریزید. با مسواک بسیار نرم روی آن بکشید. سپس طلا را زیر آب بشوئید و با دستمال بدون پرز خشک کنید.

پس از استفاده از طلاهایتان، آن‌ها را در یک کیسه‌ی نرم و ضد لک و یا کیف جواهرات خود قرار دهید و در جای خشک و بدون رطوبت نگه‌دارید.

– خوب است بدانید که از فروشگاه‌های طلا و جواهر می‌توانید محلول مخصوص شست‌وشوی جواهرات گران‌قیمت را خریداری کنید.

منبع : https://www.asby.ir/



:: موضوعات مرتبط: زیورآلات , ,
:: بازدید از این مطلب : 395
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 | نظرات ()