نوشته شده توسط : رعنا

جراحی لاغری ، عملی مهم با درجات مختلف پیچیدگی است، به همین دلیل طبیعی است که بیمار در روز های اولیه پس از جراحی لاغری دچار خستگی مفرط، حالت تهوع، استفراغ، بی خوابی، درد حاصل از جراحی، ضعف، سرگیجه خفیف، درد در هنگام خروج باد معده (چه از راه دهان و چه از راه مقعد) و تحولات روحی باشد.

با این حال، می توانید مطمئن باشید که تامین احساس آرامش و تسکین درد بیمار، پس از جراحی لاغری یکی از اولویت های کارکنان بیمارستان می باشد. به همین دلیل پرستاران بیمارستان تا حد مجاز می توانند برای تسکین دردتان به شما مسکن تزریق کنند.

 

علت درد پس از جراحی لاغری

بیشتر جراحی های لاغری به وسیله جدیدترین روش جراحی لاغری یعنی روش لاپاراسکوپی انجام میگیرد و از این رو مدت ماندن در بیمارستان و درد بیمار بسیار کمتر از جراحی های باز می باشد. با این حال بیمار بیشترین درد را در اطراف جای بخیه جراحی لاغری حس می کند که پزشک معده را از آنجا بیرون آورده است. این زخم اغلب در سمت چپ، زیر قفسه سینه قرار دارد.

اینکه بیشترین درد در این نقطه حس می شود، کاملا طبیعی است. از آنجایی که هنگام در آوردن معده طی اسلیو معده به این برش فشار وارد شده و اغلب کش می آید، فیبر های عضلانی پاره می شود و اغلب منجر به کبودی می شود. همین امر منجر به درد بعد از اسلیو معده می شود.

طی مراحل بای پس معده ، نقطه آناستوموز (محل تلاقی روده با معده جدید) معمولا با بخیه یا استاپلر دورانی دوخته می شود. این استاپلر ها بزرگ هستند و برای وارد کردن آنها از برش ایجاد شده، نیاز به باز کردن برش سمت چپی سینه وجود دارد. وارد کردن و خارج کردن این دستگاه بخیه می تواند موجب کش آمدن ماهیچه ها و در برخی موارد کبودی شود.

از آنجایی که در جراحی بای پس و اسلیو معده برش ها کمی بزرگتر خواهند بود، امکان دارد که این دو جراحی بیش از حلقه معده ایجاد درد کنند

 


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 751
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

یکی از بهترین و موثرترین روش های لاغری برای افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، استفاده از جدیدترین روش جراحی لاغری است. جراحی های لاغری به روش لاپاراسکوپی می تواند از نوع بای پس معده  یا  اسلیو معده ، حلقه قابل تنظیم معده و روش های قدیمی تر مثل بالون معده باشد.

از آنجایی که کاهش وزن ناشی از جراحی لاغری بدون بازگشت می باشد، محققان بهتر می توانند اثرات آن را بر ریسک ابتلا به سرطان بررسی کنند. و به احتمال زیاد این اثرات بیشتر مربوط به مزایای لاغری می باشد تا تغییراتی که افراد بعدا برای پیشگیری از سرطان در رویه ی زندگی شان ایجاد می کنند.

تحقیقات زیادی در این زمینه انجام شده است که نمی توان به صورت جزئی به آنها پرداخت اما همه ی آنها به طور کلی نشان می دهند که ریسک ابتلا به سرطان در افراد چاقی که جراحی لاغری انجام داده اند نسبت به افراد چاقی که این جراحی را انجام نداده اند کاهش یافته است.

شواهد نشان می دهد که تاثیر این جراحی بیشتر برای زنان بوده است اما شواهد مربوط به مردان نیز در حال افزایش است.

به عنوان مثال یکی از مطالعات که روی افراد مختلفی انجام شده است نشان می دهد ریسک ابتلا به سرطان در کسانی که جراحی لاغری انجام داده اند تا مرز ۴۵ درصد پایین آمده است. البته با بررسی دقیق تر مشخص شد که این نتایج فقط مربوط به زنان بوده است.

یکی دیگر از مطالعات اخیر که شامل ۲۵۰۰ نمونه ی سرطانی می شود نیز نشان می دهد که ریسک سرطان در افرادی که جراحی لاغری انجام داده اند پایین آمده است که این نتایج بر اساس ۳.۵ سال پیگیری به دست آمده است. البته این کاهش ریسک بیشتر در سرطان های سینه، روده ی بزرگ، لوزالمعده و رحم دیده شده است.

بنابراین نتایج مطالعات تاکنون امیدوار کننده بوده است و نشان می دهد کاهش وزن خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد.

اما محدودیت هایی نیز در این زمینه وجود دارد. اولا جراحی لاغری برای همه ی افراد مناسب نیست ثانیا افرادی که جراحی لاغری انجام می دهند ممکن است با هم تفاوت داشته که این مطالعات روی این موضوع حساب نکرده است. علاوه بر این اثرات لاغری به وسیله ی جراحی با روش های غیر جراحی تفاوت دارد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 730
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

نشانه هاي و روش تشخيص سرطان تخمدان :

اين سرطان از تخمدان‌ها شروع مي‌شود، كه مسئوليت ساخت تخمك‌ ها در زنان را دارد و منبع اصلي هورمون‌هاي زنانه استروژن و پروژسترون است و ميتواند سرطان به رحم يا اندام‌هاي اطراف گسترش يابد و حتي به غدد لنفاوي گسترش يابد و سرطان به اندام‌هاي ديگر مانند ريه يا كبد گسترش يابد .
اين سرطان معمولاً در زناني بروز پيدا مي كند كه به سن يائسگي رسيده اند، اما امكان دارد در هر سني نيز ديده شود.
سرطان تخمدان ممكن است در ابتدا هيچ علائمي به همراه ندشته باشد اين نوع سرطان معمولاً به سختي ودير هنگام تشخيص داده مي شود.
از علائم سرطان تخمدان ميتوان به نفخ ، احساس فشار بر روي شكم ، دردهاي لگني يا شكمي ، افزايش دفعات ادرار كردن ، و احساس سير شدن بسيار سريع به هنگام غذا خوردن اشاره نمود.
اگر اين علائم هر روزه به مدت بيش از چند هفته بروز كرد ، بهتر است به پزشك مراجعه شود .

دو روش تشخيصي براي اين سرطان وجود دارد، يكي سونوگرافي يا سي.تي.اسكن از تخمدان ها و ديگري انجام آزمايش خون است.

درمان سرطان تخمدان :

گام بعدي پس از تشخيص اوليه جراحي است تا بافت‌هاي مشكوك برداشته شود و نمونه‌اي به آزمايشگاه فرستاده شود تا آزمايشات دقيقتري صورت گيرد.اينكار نمونه‌برداري گاهي با سوزن انجام ميشود.

از جراحي براي درمان تخمدان و تعيين مرحله آن استفاده مي‌گردد هدف جراحي اين است كه بافت سرطاني از بدن خارج شود.
بر حسب اين كه سرطان تا چه ميزان به ساير ارگان ها يا بافت ها سرايت كرده
يكي از تخمدان‌ها يا هر دو تخمدان و شايد هم كل رحم و بافتهاي اطراف آن برداشته شود.
در صورتيكه هر دو تخمدان فرد برداشته شود؛ يائسه شدن زودتر از موعد اتفاق خواهد افتاد.
توقف توليد هورمون پس از برداشتن تخمدان ها سبب ميشود شانس ابتلاي به مشكلات ديگري همچون پوكي استخوان افزايش يابد.
شيمي درماني پس از انجام جراحي گاها” توسط پزشك تجويز ميشود كه سبب عوارض مربوط به شيمي درماني ميشود.
در طول شيمي درماني و پرتو درماني مي توان براي درمان ريزش مو شيمي درماني از كلاه گيس طبيعي استفاده كرد.( لازم به ذكر است استفاده از كلاه گيس ارزان با الياف مصنوعي مناسب افراد سرطاني نمي باشد)



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سرطان و راه های و درمان آن , ,
:: بازدید از این مطلب : 760
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در بیشتر مراجعینی که به مطب‌های دندانپزشکی و ارتودنسی مراجعه می‌کنند، مشاهده می‌شود که رنگ دندان‌هایشان غیرطبیعی و اغلب زرد رنگ است. این افراد شکایت می‌کنند که هرچه مسواک می‌زنند، دندان‌هایشان سفید نمی‌شود و زیبایی لبخندشان از بین رفته است.

بلیچینگ یکی از عمده درمان‌های ارتودنسی برای سفید کردن دندان هایی است که با روش های معمول سفید نمی‌شوند. با این روش می‌توان به راحتی طرح لبخند را درخشان‌تر و جذاب‌تر نشان داد. ما در این مقاله قصد داریم درباره بلیچینگ دندان ها مطالبی را ارائه دهیم.

مقدمه‌ای بر بلیچینگ دندان ها

بلیچینگ از جمله حرفه ای ترین خدمات و درمان های دندانپزشکی است، که به کمک آن رندانه های غیرطبیعی که بر روی سطح دنداندها چسپیده اند را از بین می‌برند.

این شیوه درمانی می‌تواند تمام لکه ها و رنگ های ایجاد شده بر روی دندان های طبیعی را پاک کند. اما نکته جالبی که درباره بلیچینگ وجود دارد این است که، روکش ها و ایمپلنت دندانی با کمک این روش سفید نمی‌شوند!

روند بلیچینگ دندان کاملا علمی و عملی است. در این روش از هیدروژن پراکساید برای اکسید کردن رنگ دانه های غیر طبیعی که روی سطح دندان ها چسپیده اند، استفاده می‌شود.

سفید کردن دندان تنها یک فرآیند ساده است. که سطوح خارجی دندان ها را از لکه ها پاک می‌کند. بیشتر موادی که در سفید کردن دندان ها وجود دارد، درمحصولات بهداشت دهان مانند خمیردندان ها نیز دیده می‌شود. بلیچینگ دندان اما فرآیندی پیچپیده تر است که عملکردی متفاوت و البته بسیار کاربردی تر از سفید کردن دندان ها دارد.

در کل دو فرآیند مختلف بلیچینگ در دستر هستند:

  • ‌خانگی
  • ‌مطبی

روش خانگی

فرض کنید خودتان قرار است از این روش استفاده کنید. یک جلسه با مطب ارتودنسی خودتان هماهنگ می‌کنید. طی این جلسه متخصص ارتودنسی از دندان های بالا و پایین شما با دقت یک قالب می‌گیرد.

دفعه بعدی که به مطب برگردید، متخصص ارتودنسی به شما قالبی که در جلسه پیش گرفته بود را تحویل خواهد داد. او به شما می‌گوید که چگونه و از چه طریقی به بلیچینگ دندان های خود بپردازید.

روش حرفه‌ای و در مطب دندانپزشکی

یکی از معایب بلیچینگ خانگی این است که در بیشتر موارد به دلیل اشتباه در ترکیب و استفاده از مواد، حساسیت های مختلفی در دندان ها و بافت های دهان ایجاد می‌شود. این روش اما در مطب، چون با ابزار حرفه ای صورت می‌گیرد، احتمال آسیب و حساسیت به حداقل می‌رسد.



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 967
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در صورتیکه فرد یکی از دندان هایش را به دلایلی از دست داده باشد و جای خالی آن در دهان خودنمایی کند، می توان به کمک بریج این جای خالی را بست یا پر کرد. در واقع بریج دندان یک دندان جعلی و مصنوعی است که توسط دندان های طرفین در جای خود نگه داشته می شود و به آن پونتیک می گویند. با اینکه بریج ها می توانند مانند پرکردگی ها ها از مواد مختلفی مانند طلا تهیه شوند، اما معمولا آنها را از پرسلین می سازند تا به رنگ دندان های طبیعی باشد.

چه کسانی کاندید خوبی برای بریج دندان هستند؟

بریج ها می توانند تا زمانی که دندان های اطراف قدرت نگه داشتن آنها را داشته باشند، در دهان بمانند. در صورتی که دندان های اطراف این جای خالی، ضعیف، شکسته و یا به هر طریقی قادر به نگه داشتن بریج نباشند، می توان از گزینه های دیگری نظیر ایمپلنت برای پرکردن جای خالی استفاده کرد.

روند بریج کردن دندان

طی جلسه اول، دندان های طرفین آماده می شوند. مرحله آماده کردن این دندان ها شامل تراش دادن جزئی برای ایجاد فضای لازم جهت سوار شدن روکش دندان روی آنها می باشد. سپس مدلی از دندان گرفته می شود که بر اساس آن، آزمایشگاه روکش ها، پونتیک و بریج را می سازد. متخصص ترمیم و زیبایی دندان نوعی بریج موقت می سازد تا بیمار بتواند طی مدت ساخته شدن بریج اصلی برای محافظت از دندان های اطراف و بافت های لثه از آن استفاده کند.

طی جلسه دوم، بریج موقت برداشته می شود و بریج پرسلینی یا فلزی جدید، روی دندان تنظیم می شود و در صورت بزرگ یا کوچک بودن اصلاح می شود. برای اطمینان از فیکس بودن چهارچوب آن و بایت باید چندین بار دیگر به دندانپزشک خود مراجعه کنید. البته این موضوع در هر فرد متفاوت است. در صورتی که بریج استفاده شده از نوع ثابت باشد، دندانپزشک ممکن است به صورت موقت آن را در جایش چسب بزند تا از چفت شدن آن اطمینان حاصل کند.

انواع بریج

 

  • سنتی
  • کانتی لور
  • مریلند


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 1055
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

شایعات و سوء تفاهمات بسیاری درباره جراحی لاغری در میان مردم وجود دارد که همین امر تصمیم جراحی لاغری را برای برخی بسیار سخت کرده است. اما در واقع حقیقت با شایعه تفاوت بسیاری دارد.

جراحی لاغری به شدت خطرناک است.

با اینکه رفتن زیر تیغ جراحی خطراتی به همراه دارد، اما خطر اکثر جراحی های لاغری از چاق ماندن بسیار کمتر است. طبق مطالعات انجام شده، خطر زندگی با چاقی مفرط که می تواند شامل بروز بیماری هایی چون سرطان، بیماری های قلبی و دیابت باشد، بسیار بیشتر از انجام شدید ترین و تهاجمی ترین جراحی های لاغری است. همچنین مطالعات جدید نشان می دهند که جراحی لاغری با روش لاپاراسکوپی  مدرن، کمتر تهاجمی بوده و موجب کوتاه شدن دوره نقاهت می شود.

تمام جراحی های لاغری یکسان هستند.

از آنجایی که هیچ دو نفری مانند هم نیستند، پس هیچ دو جراحی لاغری هم نمی توانند یک شکل انجام گیرند. جراحی لاغری انواع مختلفی دارد که هر بیمار باید بر اساس نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کند. برخی از شایع ترین انواع جراحی لاغری شامل اسلیو معده ، بای پس معده، ساسی بای پس و حلقه معده  می باشد.

شانس مرگ ناشی از جراحی لاغری بیشتر از مرگ در اثر چاقی مفرط است.

یکی دیگر از شایعات جراحی لاغری که بیشتر از موارد دیگر باعث ترس بیماران می شود احتمال مرگ در اثر جراحی لاغری است. اما باید بدانید با افزایش اندازه بدن، طول عمر فرد کاهش می یابد. افرادی که از چاقی مفرط رنج می برند، در معرض بیماری های خطرناکی چون دیابت نوع دو و فشار خون بالا هستند که احتمال مرگ و میر را در این افراد به طور چشمگیری افزایش می دهد.

پس از جراحی لاغری نمی توان باردار شد

پزشکان معتقدند که بیمار بهتر است برای باردار شدن پس از جراحی لاغری، یک سال صبر کند، زیرا بارداری ممکن است با برنامه کاهش وزن وی تداخل پیدا کند. اما به طور کلی در قابلیت زایمان، بارداری و شیردهی پس از جراحی لاغری تغییری ایجاد نخواهد شد.

از آنجایی که ارتباط چاقی و بارداری مشخص است و می تواند موجب ناباروری مرد و زن می شود، پس کاهش وزن گامی مهم در فرزند آوری ایفا می کند.

اگر پس از جراحی لاغری، قصد باردار شدن دارید، بهتر است قبل از آن با یک متخصص زنان و زایمان مشورت کنید و سطح ویتامین D خون را مرتب کنترل کنید.

بیمه هزینه جراحی لاغری را پرداخت نخواهد کرد

اکثر شرکت های بیمه برای تقبل هزینه عمل جراحی لاغری  نیاز به شرایط زیر دارند:

  • اثبات پزشکی جراحی
  • گرفتن رژیم لاغری تحت نظر متخصص تغذیه
  • ارزیابی هایروانشناسی

هدف شرکت های بیمه این نیست که توانایی کاهش وزن بیمار را در این زمان بسنجند بلکه هدف از این برنامه ثابت شدن وزن فرد و عدم نوسان آن می باشد. در غیر این صورت بیمه هزینه ها را پوشش نخواهد داد.

با این وجود هر بیمار باید درباره مطالب گفته شده با پزشک خود مشورت کند و هیچ دارویی را  خود تجویز نکند. زیرا هر شخص نیاز ها و شرایط خاص خود را دارد و نمی توان با همه یکسان رفتار کرد



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 833
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

 ترميم مو اچ آر تي يا ترميم مو HRT تنها و نخستين روش ترميم مو استاندارد در دنيا مي باشد. ترميم مو اچ آر تي از روش هاي غيرتهاجمي ترميم مو است كه در آن از يك سري گرافت پوستي كه به صورت ويژه براي بيمار طراحي شده است استفاده مي‌شود و هر گرافت دستورالعمل خاصي براي جايگذاري دارد به اين ترتيب فرد مي‌تواند به روشي غير جراحي دست به عمل ترميم مو زده و نيازي به انجام مراقبتهاي روزانه پس از عمل نيز نمي باشد.

در اين روش از غشاي شفاف و نفوذپذيري به جاي لايه هاي ضخيم فيبري استفاده شده است.اكثر روشهاي ترميم مو بدون عوارض هستند و مشكلاتي را تحت عنوان عوارض ترميم مو نمي توان به طور كلي براي آنها بيان كرد

ترميم مو به روش HRT

كاشت مو بدون نياز به بانك مو

معايب ترميم مو به روش HRT

مزاياي ترميم مو به روش HRT

پروتز مو چيست؟

پروتز مو متشكل از قطعه پارچه توري از جنس طبيعي و ضدحساسيت هست كه تار هاي طبيعي و يا مصنوعي مو به روي آن سوار مي‌شوند كه به دليل توري بودن صفحه وقتي روي سر قرار مي گيرد بسيار طبيعي به نظر مي رسد .

اين پروتزها با چسب مخصوص كه طبيعي و غير حساسيت زا هستند و يا كليپس اكستنشن و يا با روش گره زدن تار به تار به موي خود فرد متصل مي‌شود. اين پروتزها به دليل مشبك بودن صفحه آنها ، براي پوست سر قابل تنفس بوده و مشكلي بابت شستن سر و عرق كردن و فعاليت‌هايي مانند شنا و موتورسواري و غيره به وجود نمي آورد. انواع پروتز مو مردانه و پروتز مو زنانه در بازار وجود دارد كه اين پروتز ها با كلاه گيس هاي ارزان متفاوت هستند 

براي انجام يك ترميم مو دقيق و طبيعي و خوب بايد به نوع پروتزي كه انتخاب مي شود دقت نمود بايد به اين موضوع توجه داشت كه بافت مو در پروتز نبايد مشخص شود و تار مويي كه داخل پروتز بافته مي شود حتما تار به تار يا نهايت دو تار در هر گره باشد كه اگر غير از اين باشد مي‌تواند مشخص باشد و نمايي مانند كلاه گيس پيدا كند.

مهمترين اختلاف بين پروتزها و كلاه گيس ها اين است كه در پروتز ها براي ترميم موي سر آقايان از بانك موي مردانه و در خانم ها از بانك موي زنان استفاده مي نمايند و اين نكته بسيار ظريف و حائز اهميت است



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , بیماری های شایع , ,
:: بازدید از این مطلب : 1069
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

در مقایسه با کودکان، درمان ارتودنسی بزرگسالان دشواری ها و مشکلات بیشتری دارد. در این مقاله با درمان های ارتودنسی بزرگسالان و تفاوت آن با ارتودنسی کودکان بیشتر آشنا خواهید شد.

ارتودنسی بزرگسالان با ارتودنسی در کودکان تفاوت های زیادی دارد

به طور معمول کودکان بیشتر از هر قشر دیگری تحت درمان های ارتودنسی قرار می‌گیرند. به همین دلیل شاید اغلب افراد فکر می‌کنند ارتودنسی تنها مخصوص کودکان است. هر چند که این تصور تا حدودی درست است، اما بزرگسالان نیز به درمان های مختلف ارتودنسی نیاز دارند. با این تفاوت که نوع مشکلات آن ها و شیوه درمانشان متفاوت از کودکان است. ادامه مقاله را بخوانید با با کلیدی ترین تفاوت های ارتودنسی کودکان و بزرگسالان بیشتر آشنا شوید.

امکان اصلاح بایت در ارتودنسی بزرگسالان

ارتودنتیست ها برای درمان شرایط نامناسب دندان ها مثل مال اکلوژن یا عدم تناسب بایت، بیماران خود را تشویق به انجام درمان های ارتودنسی میکنند. انجام درمان های ارتودنسی در کودکان تقریبا ما را به هر دو هدف نزدیک میکند. اما این قضیه در خصوص برخی از بزرگسالان صادق نیست. برای مثال در برخی از بزرگسالان، مشکل اوربایت بسیار شدید و عمیق است. به طوری که برای عقب کشیدن فک و دندان ها، فضای محدودی وجود دارد. درمان اوربایت شدید در این بزرگسالان نیازمند کشیدن چند دندان خلفی است.

مشکلات کشیدن دندان

برخی از بزرگسالان به دلیل مشکلات دهان و دندانی که در گذشته تجربه کرده اند، مجبور به کشیدن یا از دست دادن ۱ یا چند دندان خود شده اند. در بعضی موارد متخصص ارتودنسی برای حل مشکلات دندان های این افراد، به مشکل بر میخورد. زیرا جای خالی دندان های کشیده شده میتواند برای تغییر موقعیت و جابجای دندان های نامرتب دشواری ایجاد کند. در این مواقع احتمالا نیاز باشد که با همکاری متخصص ایمپلنت در فضاهای خالی دندان ها، ایمپلنت یا حتی پروتز استخوانی کاشته شود تا ارتودنتیست درمان های لازم را انجام دهد.

اتصال دستگاه ها در ارتودنسی بزرگسالان

بریس های ارتودنسی که برای کودکان بکار می‌روند تنوع زیادی دارند و معمولا از ارتودنسی ثابت بیشتر برای کودکان استفاده می‌شود. اما بزرگسالان چندان تمایلی به این بریس ها ندارند. بنابراین برای بزرگسالان از ارتودنسی نامرئی، لینگوال و سایر دستگاه هایی که دیده نمیشوند استفاده می‌شود

تاثیر عوامل دیگر بر درمان ارتودنسی بزرگسالان

بزرگسالان با توجه به سن بالایشان و برخی تصورات دیگر ممکن است تمایل کمتری به درمان داشته باشند. عوامل زیر در انتخاب نوع درمان ارتودنسی در افراد بزرگسال دخالت دارند:

  • نوع انتظارات آن ها از روند درمان: آن ها انتظار دارند که طی یک دوره زمانی کوتاه تحت درمان قرار بگیرند و خیلی زود به نتایج دلخواه خود برسند. این درحالی است که حصول نتیجه در خصوص بزرگسالان کمی زمانبرتر است.
  • ابراز نگرانی از بابت تغییر ظاهر با دستگاه های ارتودنسی: بیشتر بزرگسالان دوست ندارند از ارتودنسی ثابت استفاده کنند. بنابراین اغلب دوست دارند به جای استفاده از سیمکشی های ناخوشایند و قابل توجه، رو به ارتودنسی نامرئی یا اینویزلاین بیاورند. (ارتودنسی متحرک)


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 946
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 3 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

۱. باربارا با تزریق انسولین خداحافظی کرد

باربارا از دوران نوجوانی با اضافه وزن درگیر بود. او مدام لحظه ای را به خاطر می آورد که معلم ورزش مدرسه، وزن او را جلوی تمام همکلاسی هایش اعلام کرده بود. باربارا می گوید: ((برای ۲۰ سال تمام، احساس حقارتم را پس از رفتن روی وزنه سرکوب می کردم.)) باربارا به بیماری دیابت نوع ۲ مبتلا شد و مجبور بود برای کنترل قند خون، شروع به تزریق انسولین کند.

تصمیم باربارا برای کاهش وزن از سال ۲۰۰۴ شروع شد ولی جراحی بالون معده برای او با عوارضی همراه بود که نتوانست وزن کم کند. پزشک به باربارا پیشنهاد جراحی بای پس معده و یا ساسی بای پس را داد. به گفته باربارا هیچ چیز لذت بخش تر از رهایی از اجبار تزریق انسولین نیست. باربارا می گوید: (( با اینکه هنوز در حال کاهش وزن هستم ولی دیابتم تقریبا درمان شده دیگر ترسی از رفتن روی وزنه ندارم.)) او اضافه کرد: (( برای اولین بار حس می کنم در مسیر درستی قدم گذاشتم. با مقایسه ی عکس ها قبل و بعد کاهش وزنم دچار غرور و شعف می شوم.))

۲. داستان دنیل درباره کاهش وزن ۵۰ کیلوگرمی پس از اسلیو معده

دنیل می گوید: ((قبل از تصمیم به جراحی لاغری، مشکلات سلامتی فراوانی را که ناشی از چاقی بود، تجربه کرده بودم. چاقی همچنین روی کیفیت زندگیم تاثیر منفی گذاشت و مرا از شرکت در فعالیت های فیزیکی ضروری زندگیم منع کرد.))

((من هم مثل خیلی های دیگر با توجه به شنیده هایم و شایعات متداول دربارهجراحی لاغری ، حس خوشایندی به آن نداشتم و فکر می کردم جراحی لاغری انتخاب راه آسان و بی دردسر است و به همین دلیل عذاب وجدان داشتم. تا زمانی که یکی از دوستان نزدیکم که خود جدیدترین روش جراحی لاغری یعنی اسلیو معده را انجام داده بود مرا قانع کرد که باید یک تغییر بزرگ در زندگی ام ایجاد کنم.))

به گفته ی دنیل، تجربه ی او از جراحی اسلیو معده بسیار راحت تر و بی دردسر تر از دوستان دیگرش بود. او می گوید: (( از زمانی که جراحی کردم تمام مشکلات مرتبط با سلامتی ام بهبود پیدا کرده است. همچنین آدم فعال تر، پر انرژی تر و با اعتماد به نفس بیشتری شده ام. حالا هفته ای ۳۰ الی۴۰ کیلومتر دوچرخه سواری می کنم و بیش از ۵۰ کیلوگرم وزن کم کرده ام. حس میکنم آدم بهتری شدم و خودمو بیشتر دوست دارم.))



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 718
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رعنا

۱. کاهش وزن پس از جراحی لاغری لیزا، در میانسالگی

لیزا فارمر شخصی که یک سال پیش در سن ۴۳ سالگی، دویدن و حتی چندین دقیقه راه رفتن نیز برایش غیر ممکن شده بود، توانست به کمک جدید ترین متد جراحی لاغری، بیشتر وزن اضافی خود را کم کند. وزن او به ۱۳۰ کیلوگرم رسیده بود و با فشار خون بالا، التهاب تاندون کف پا و درد شدید پا که ناشی از این اضافه وزن بود، دست و پنجه نرم می کرد. لیزا می گوید: (( من دغدغه زیادی داشتم، شیفت شب کار می کردم و باید به خانواده و فرزندانم رسیدگی می کردم و زمان کافی برای رسیدگی به خودم نداشتم. همین امر در نهایت کار دستم داد.))

لیزا کم کم داشت راجع به سلامتی اش نگران می شد. او می گوید:

(( نمی خواستم چاقی مفرط مسبب مرگم باشد. چاقی بیماری جدی است و من نمی خواستم این حقیقت را قبول کنم. تا وقتی تصمیم گرفتم تغییر بزرگی در زندگی ام ایجاد کنم.))

لیزا رژیم های لاغری زیادی را امتحان کرد ولی وقتی نتیجه دلخواهش را نگرفت، تصمیم به جراحی اسلیو معده گرفت. به گفته لیزا، جراحی لاغری یک مقصد نیست، بله آغاز سفری طولانی است. لیزا پس از جراحی اسلیو معده توانست پس از دو سال، به صورت موفقیت آمیزی حدود ۶۰ کیلوگرم کم کند. حالا او علاوه بر لاغری، از شر فشار خون بالا و التهاب تاندون پاشنه پا نیز خلاص شده است. به گفته او جراحی لاغری یک دو سرعت نیست بلکه یک ماراتون است. در واقع جراحی اسلیو معده یک درمان سریع و فوری نیست بلکه ابزاری در جهت تغییرات رویه زندگی است که شاید آسان نباشد ولی طبیعتا ارزشش را خواهد داشت

داستان کاهش وزن پس از جراحی لاغری زوج موفق، جولی و پاتریک

جولی می گوید: ((پزشکم در سن ۴۵ سالگی به من توصیه کرد که به علت چاقی مفرط باید جراحی لاغری انجام دهم. من به دیابت نوع دو مبتلا بودم و انسولین می زدم. علاوه بر این آپنه خواب، کلسترول و فشار خون بالا نیز داشتم. بنابراین حدود یک سال و نیم پیش بای پس معده انجام دادم و تاکنون بیش از ۴۰ کیلوگرم وزن کم کردم. همچنین به دلیل بیماری ها ناشی از چاقی و BMIبالای ۴۰، بیمه بیشتر هزینه عمل جراحی لاغری ام را پرداخت کرد.))

(( همسرم با دیدن نتیجه ی فوق العاده ای که من از جراحی لاغری گرفتم، در سن ۵۲ سالگی تصمیم به کاهش وزن گرفت و چندین ماه قبل به زیر تیغ جراحی اسلیو معده رفت.))

(( اکنون تمام داروهای فشار خون، کلسترول و دیابتم را کنار گذاشتم و حدود ۷ سایز کم کردم. به نظر من بهترین بخش جراحی لاغری، افزایش انرژی بدن است. پس از مدتی رعایت رژیم غذایی بعد از عمل بای پس معده حالا می توانم تمام غذاهای مورد علاقه ام را در میزان کم مصرف کنم. خیلی خوشحالم که چنین تصمیمی گرفتم و جراحی بای پس معده انجام دادم.))

پاتریک و جولی قبل از جراحی لاغریپاتریک و جولی بعد از جراحی لاغری



:: موضوعات مرتبط: پزشکی , جراحی لاغری , ,
:: بازدید از این مطلب : 692
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 دی 1398 | نظرات ()